Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
MasterMaceMichu schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:07:
[...]

Even iets preciezer: Ik wil dus elke dag een backup maken van de belangrijkste data op mijn NAS, naar een externe HDD, aangesloten via USB/eSata. Alleen de gewijzigde files moeten dan uiteraard geback-upped worden. De back-up moet automatisch starten.

Ik google me suf, maar krijg dit niet helder....
Voor zover ik me kan herrineren is bovenstaand allemaal mogelijk......alleen niet dat alleen de gewijzigde bestanden worden gedaan.
Deze keuze heb je volgens mij niet in de software.
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet controleren maar je kan een backup job maken en dan proberen.
log in op de DSM en kies linksboven in op het home scherm......dan komt ook backup en restore tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:55:
Heb een probleem met mijn Synology DS109.
Sinds ik de beta van DSM4.1 heb geïnstalleerd en Sickbeard en Subliminal opnieuw heb ingesteld blijft mijn CPU load hangen op 100%.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
MasterMaceMichu schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:07:
[...]

Even iets preciezer: Ik wil dus elke dag een backup maken van de belangrijkste data op mijn NAS, naar een externe HDD, aangesloten via USB/eSata. Alleen de gewijzigde files moeten dan uiteraard geback-upped worden. De back-up moet automatisch starten.

Ik google me suf, maar krijg dit niet helder....
Zit dat niet gewoon onder 'Backup maken / terugzetten' in het menu van de webinterface? Synology noemt het local backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:54
Ik download via Sabnzb op m'n syno, maar merk dat als ik muziek gedownload hebt, deze niet altijd in Audio Station terug te vinden is.
Via Configuratiescherm - mediaindexing indexeer ik dan alle mediabestanden, dit duurt lang, maar eigenlijk hoeven alleen de (nieuwe) audiobestanden geindexeerd te worden. Iemand die daar een truukje voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Hey,

Misschien ook iets om te overwegen moest je overal internet verbinding hebben is comic streaming.
Dan blijft je comic gewoon op de nas staan en leest de ipad die van daar.
(dus de aparte images in de cbr of cbz file worden op een slimme manier verstuurd)
PHP-Comics bvb toont de strips in een browser. Ik had dit wel draaiend op mijn nas maar omdar ik de rar php extensie via pecl niet geïnstalleerd kreeg werkte dit enkel voor cbz files.
Er is ook een app die comics zou moeten kunnen streamen van webdav (comic reader mobi)
maar ik vind die nogal duur om aan te kopen aangezien het mogelijk toch niet gaat werken.
Servor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:13:
[...]

Ja, ik weet ook nog niet wat ik precies zoek ;). Bedankt iig voor de tip. Ik weet alleen dat ik een Synology heb welke automagisch dingen kan downloaden met de juiste scripts, en ze ook nog eens kan aanbieden ter consumptie dus daar zoek ik iets in.

Uiteraard kun je met DSFile naar een willekeurige PDF browsen maar iets met libraryfuncties bijv. zou wel aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Denk het niet maar ik heb ondertussen wat verhalen en ervaringen gelezen van de 4.1 beta en als ik de reacties geloven moet dan is de 4.1 beta lang niet zo goed als de 4.0 beta was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
rutgerw schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:41:
[...]

Zit dat niet gewoon onder 'Backup maken / terugzetten' in het menu van de webinterface? Synology noemt het local backup.
Dat wil ik dus graag zeker weten... ;) Het gaat dus echt om een 1-op-1 backup: als ik de externe schijf (actually een Areca ARC5040) loskoppel, moet ik die zo -huppeltje prik- aan een windows machine kunnen hangen en de individuele files kunnen benaderen..... (eigenlijk synchroniseer ik nu dus tussen twee RAID5 arrays en dat wil ik zo houden).

Hoop dat de verduidelijking op de verduidelijking het een beetje duidelijk maakt..... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Dat wil ik dus graag zeker weten... ;) Het gaat dus echt om een 1-op-1 backup: als ik de externe schijf (actually een Areca ARC5040) loskoppel, moet ik die zo -huppeltje prik- aan een windows machine kunnen hangen en de individuele files kunnen benaderen..... (eigenlijk synchroniseer ik nu dus tussen twee RAID5 arrays en dat wil ik zo houden).

Hoop dat de verduidelijking op de verduidelijking het een beetje duidelijk maakt..... ;)
Dat kan gewoon. Het zo aan de windowsbak kunnen prikken is vooral afhankelijk van de manier waarop de "schijf" geformateerd is. Synology formateerd standaard EXT en dat kan windows niet standaard lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Heb je uberhaupt al gekeken naar wat ik zei en wat Rutgerw heeft gezegd???

login op je DSM (even ervan uitgaande dat je versie 4 hebt draaien). dan krijg je links boven in een knop.
Klik hierop en hier staat Backup and Restore.

Daarmee kan je van NAS -> externe schijf of andersom.
alleen voor zover ik weet kan het alleen complete backups doen en geen incrementele.

Tevens zijn de bestanden gewoon te benaderen in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:40:
[...]

Het lijkt erop dat mijn CPU weer normaal doet Sickbeard en Subliminal draaien.
wat ik wel uitgezet heb bij Sickbeard (kan ook het eerste probleem zijn geweest) is dat hij alles moest scannen wat in de map stond ongeacht of het met Sickbeard binnen is gehaald.

Wat ik wel merk is zodra ik Sickbears opstart de CPU weer omhoog schiet, hij gaat daarna wel weer vrij snel naar beneden tot ik een manual proces inzet (das niet zo raar natuurlijk)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
@Mystic & Rutgerw: Dank voor de antwoorden.

@Mystic: ja, ik heb jullie antwoorden gelezen, maar aangezien ik nog geen Synology heb, kan ik het ook niet even snel testen..... en om de gok te nemen voor >2k Eur is me een beetje te gortig.....

Vooral als er elke keer een full-backup wordt gemaakt van >1,5Tb aan data isdat niet echt handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:26:
@Mystic & Rutgerw: Dank voor de antwoorden.

@Mystic: ja, ik heb jullie antwoorden gelezen, maar aangezien ik nog geen Synology heb, kan ik het ook niet even snel testen..... en om de gok te nemen voor >2k Eur is me een beetje te gortig.....

Vooral als er elke keer een full-backup wordt gemaakt van >1,5Tb aan data isdat niet echt handig....
Maak je geen zorgen er is zelfs block level back up, dus iedere keer veel data verstoken is niet nodig. Je kan het ook zelf even bekijken in de demo interface op de website van synology.

offtopic:
Overigens vindt ik 2k wel veel voor 1,5 tb opslaan, of is dat alleen de kritische data? ik sla 4 keer zoveel op voor de helft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Net de demo gestart, je kunt net niet ver genoeg komen..... :(

Die 1,5Tb zijn fotos, filmpjes (eigengemaakte), documenten etc, kritische data dus....De rest van de data is weer terug te vinden bij een major disaster.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
miles schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:42:
Ik download via Sabnzb op m'n syno, maar merk dat als ik muziek gedownload hebt, deze niet altijd in Audio Station terug te vinden is.
Via Configuratiescherm - mediaindexing indexeer ik dan alle mediabestanden, dit duurt lang, maar eigenlijk hoeven alleen de (nieuwe) audiobestanden geindexeerd te worden. Iemand die daar een truukje voor weet?
Je zou het kunnen proberen met onderstaande oplossing:
http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=10849

Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd omdat ik de mediaserver niet gebruik maar het lijkt wel een oplossing voor jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vandaag met grote vreugde mijn Synology NAS opgehaald. Ik las enkel goede ervaringen over Synology en dat was voor mij de reden om mijn Sitecom MD-253 NAS de deur uit te doen. Schijven overgezet (2x 1TB) en aan de slag. Met name de Photostation optie was ik naar op zoek. Helemaal happy; installeren en gaan! *O*

Tijdens de installatie gekozen voor de JBOD configuratie en klaar om de gebruikers, mappen, shares, photostation, downloadstation en mailstation te installeren. Vanavond alleen thuis, kids op bed, biertje er bij en lekker spelen met de nieuwe NAS en DSM 4.0... oOo

Maar... wtf?

Naam: Volume 01
Type: JBOD
Status: maken (bezig met controleren van schijf.. 23,54%)

En dat na een whopping 45 minuten -O-

Serieus, ik mag toch hopen dat dit het enige trage onderdeel van de Synology is. Een JBOD configuratie maken van 2x 1TB. Nog geen 24% gedaan na 45 minuten. Of te wel, nog dik 2,5 uur te gaan. Daar deed mijn gare goedkope Sitecom NAS nog geen 10 minuten over :X

Waarom duurt dat zo ontzettend lang? :?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Omdat hij eerst de disks gaat checken, maw, hij gaat alles een keer beschrijven & lezen als het ware, dat duurt even lang als 1 disk compleet te beschrijven (de langzaamste disk).

Als het goed is heb je een optie gehad tijdens het aanmaken van de volume of je de schijven wou controleren of niet, hier staat dan ook bij dat dit geadviseerd word voor "oude/gebruikte" schijven, en dat het langer duurt, maar dat je wel zeker weet dat ze helemaal ok zijn.

Waarschijnlijk deed jou vorige NAS enkel het aanmaken van de array, dat kan de Synology ook, kost een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50
Volgens mij kun je tijdens dit proces ook gewoon doorwerken op de NAS. zij het iets trager dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Ik dacht het niet, je kan wel werken op de DSM etc, maar geen bestanden op het volume plaatsen aangezien hij eerst de array aanmaakt, dan die check doet en vervolgens het bestandssysteem aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand al ervaring met de vlg harde schijf: Western Digital WD30EFRX
(Red).

De eerste harde schijf ter wereld die specifiek is ontworpen en geproduceerd voor NAS-systemen voor thuis en kleine kantoren

Volgens wd dan.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
miles schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:42:
Denk dat je de map waar je downloads op binnenkomen moet toevoegen aan de Media indexEringsservice/geindexeerde map.
Zelf heb ik al mijn muziek in de music map, en als ik een album toevoeg is deze gelijk zichtbaar via audio station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Hoeft hierop de wdidle3 tool zoals bij de WD Green's niet gebruikt te worden? Ik ga er wel vanuit, maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01
MissileHugger schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Hoeft hierop de wdidle3 tool zoals bij de WD Green's niet gebruikt te worden? Ik ga er wel vanuit, maar kan het nergens vinden.
En wat houd Wdidle3 in? ik draai hier namelijk momenteel 2x 640GB WD Green ;-) en heb er nog nooit van gehoord eigenlijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Xantios schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:02:
[...]

En wat houd Wdidle3 in? ik draai hier namelijk momenteel 2x 640GB WD Green ;-) en heb er nog nooit van gehoord eigenlijk :$
Als je bij SMART gegevens kijkt heb je "Load Cycle Count". Deze wordt bij bepaalde WD schijven extreem hoog, waardoor de levensduur afneemt. Met wdidle3 kun je de parkeertijd van de kop aanpassen.

Zie:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407

Edit:
Voor de geïnteresseerden: Sinds vandaag geeft mijn avatar het aantal Diskstations weer dat is aangesloten op m'n Package Server.

[ Voor 12% gewijzigd door MissileHugger op 21-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MissileHugger schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Edit:
Voor de geïnteresseerden: Sinds vandaag geeft mijn avatar het aantal Diskstations weer dat is aangesloten op m'n Package Server.
Super tof. Hoe doe je dat nou weer? En is het live? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

DennusB schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:13:
[...]

Super tof. Hoe doe je dat nou weer? En is het live? :P
Tjah uhh...
En ja het is live :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
MissileHugger schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Als je bij SMART gegevens kijkt heb je "Load Cycle Count". Deze wordt bij bepaalde WD schijven extreem hoog, waardoor de levensduur afneemt. Met wdidle3 kun je de parkeertijd van de kop aanpassen.

Zie:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=407

Edit:
Ah oke! :-)
Kunnen we dat niet vanuit de nas aanpassen? beetje jammer!

Dan moet het maar even wachten, geen zin om momentele me NAS uit elkaar te trekken, en een machine te zoeken die SATA poorten heeft ( ik gebruik een laptop )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
MissileHugger schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Nee, HDD is specifiek gericht op NAS. Dus RAID ondersteund, geen onnodige parkeeracties, etc.

Lees: http://www.storagereview....ard_drive_review_wd30efrx

Goedkoper dus dan enterprise HDD, wel duurder dan consumer, maar je hebt dus RAID ondersteuning en 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Xantios schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:33:
[...]

Ah oke! :-)
Kunnen we dat niet vanuit de nas aanpassen? beetje jammer!

Dan moet het maar even wachten, geen zin om momentele me NAS uit elkaar te trekken, en een machine te zoeken die SATA poorten heeft ( ik gebruik een laptop )
Kan via ssh. Zoek op idle3ctl.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb een technisch vraagje.
Stel ik koop een ds212 met 2 harde schijven van 3 TB.

Nu heb ik geen 3 TB maar slechts 200GB aan gegevens die belangrijk genoeg zijn om in raid 1 te zetten.
Is het dan op een of andere manier mogelijk 200GB van deze schijven te reserveren voor raid 1 en de rest van de schijven in raid 0 voor de snelheid/volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rogier V schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:30:
Ik maak gebruik van Transmission sinds een aantal weken en dit werkt prima. Alleen vanochtend zie ik dat ik niet meer op de webpagina kom van Transmission, de poort is hetzelfde gebleven en er zijn geen rechten veranderd. Ik heb Transmission gerestart en DSM ook, maar ik kom nog steeds niet op de webpagina.

Hebben jullie tips voor mij?

Edit: ik heb vanochtend wel SABnzb+, Couchpotato en Sickbeard uitgeschakeld. Maar dit zou toch geen gevolgen voor Transmission mogen hebben?
Als je dmv SSH inlogt, zie je transmission dan wel in de lijst van processen (command: ps) staan?
Zo ja, probeer dan met netstat -tulpn om te kijken welke poort deze gebruikt, wellicht is deze veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
kraades schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:42:
[...]

Kan via ssh. Zoek op idle3ctl.
Spank u verymuch!
En voor de gene die lui zijn ( ofzo ): hier een linkje met compile instructies:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 17:37
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe 'face recognition'? Ik had wel verwacht dat het niet heel snel zou zijn, maar na zo'n 1.5 dag non-stop 100% CPU gebruik heb ik nog nul feedback qua behaalde resultaten.

Krijg je iets te zien nadat je het vinkje aanzet? Of is het gewoon wachten totdat alle folders in /photo gescand zijn? Aangezien ik ~30.000 foto's heb staan, was meteen alles scannen misschien ook niet handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Xantios schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:03:
[...]

Spank u verymuch!
En voor de gene die lui zijn ( ofzo ): hier een linkje met compile instructies:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967
Graag gedaan. :)
Ik heb destijds de precompiled versie van 2shared gebruikt... (ergens staat een link)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
kraades schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:38:
[...]

Graag gedaan. :)
Ik heb destijds de precompiled versie van 2shared gebruikt... (ergens staat een link)
Ik voel me te linux om dat niet zelf te compilen eigenlijk >:)
daarbij, het compiled prima weg, dus waarom (enge) kant-en-klaar packages gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Gray|IA schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:42:
Is het dan op een of andere manier mogelijk 200GB van deze schijven te reserveren voor raid 1 en de rest van de schijven in raid 0 voor de snelheid/volume?
Helaas niet, de synology kent niet zoiets als matrix raid. Hoe dan ook, als de data zo belangrijk is, dan is raid geen oplossing.
Aangeazien de belangrijke data maar 200GB is, kan je natuurlijk ook een kleine hdd extern aansluiten en daar naar backuppen.. je kan zelfs met 2 hdd's rouleren en er zo altijd een op een veilige (externe) plek opbergen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
DukeBox schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:26:
[...]

Helaas niet, de synology kent niet zoiets als matrix raid. Hoe dan ook, als de data zo belangrijk is, dan is raid geen oplossing.
Aangeazien de belangrijke data maar 200GB is, kan je natuurlijk ook een kleine hdd extern aansluiten en daar naar backuppen.. je kan zelfs met 2 hdd's rouleren en er zo altijd een op een veilige (externe) plek opbergen.
Je kan uiteraard wel twee losse volumes aanmaken, maak vervolgens op volume 1 een data share aan van 200GB en laat deze via automatische backup (schema is zelf in te stellen) procedure kopieren naar volume 2. Zo staat de data op 2 schijven. Combinatie met raid-0 voor snelheid is hiermee niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik wil de Photo Station gaan gebruiken, maar zit met een onhandigheid. Ik heb mijn foto's al netjes in een map staan (pictures) die weer in een andere map staat, zodat ik met cloud station alle files kan syncen met mijn laptop.

Photo station maakt echter een standaard map genaamd 'photo' aan waarin alle files foto's gezet kunnen worden. Het is vanwege Cloud Station niet wenselijk om al mijn foto's naar de map 'photo' te verplaatsen. Maar hoe krijg ik de folder /DnP/Pictures toegevoegd aan photo station? Ik heb al aangegeven dat deze op foto's geindexeerd moeten worden. Maar ik krijg in de photo station geen resultaat.

Kortom, hoe voeg ik andere folders dan de standaard 'photo' toe aan photo station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Jelte schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:47:
Ik wil de Photo Station gaan gebruiken, maar zit met een onhandigheid. Ik heb mijn foto's al netjes in een map staan (pictures) die weer in een andere map staat, zodat ik met cloud station alle files kan syncen met mijn laptop.

Photo station maakt echter een standaard map genaamd 'photo' aan waarin alle files foto's gezet kunnen worden. Het is vanwege Cloud Station niet wenselijk om al mijn foto's naar de map 'photo' te verplaatsen. Maar hoe krijg ik de folder /DnP/Pictures toegevoegd aan photo station? Ik heb al aangegeven dat deze op foto's geindexeerd moeten worden. Maar ik krijg in de photo station geen resultaat.

Kortom, hoe voeg ik andere folders dan de standaard 'photo' toe aan photo station?
Ik had met de muziek toepassing het zelfde probleem,
uiteindelijk maar gewoon mapjes over elkaar heen gemount via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Of met symlinks werken:

DS211> find /volume1 -type l -maxdepth 1 | xargs ls -l
lrwxrwxrwx    1 root     root            33 Feb  8 19:25 /volume1/music -> /volume1/Share/Media/Music/iTunes
lrwxrwxrwx    1 root     root            26 Jul 16  2011 /volume1/photo -> /volume1/Share/Media/Photo
lrwxrwxrwx    1 root     root            26 Jul 16  2011 /volume1/video -> /volume1/Share/Media/Video
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
kraades schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:00:
Hier staat er iets over met een php scriptje...weet niet of het werkt...

Edit: + aantal andere opties eronder...
Bij deze bevestiging dat't effectief werkt :)
Via het php script op sourceforge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Op het synologie user forum heb ik onderstaand bericht geplaatst. Ik doe dat hier ook omdat ik merk dat het niet zo'n actief forum is (heb nog geen antwoord) en ik juist vanavond tijd heb om mijn nieuwe nas te installeren.

Heb een ds212+ aangeschaft waarin ik de twee 2 tb schijven van mijn vorige nas wil gebruiken. Deze heb ik gespiegeld draaien (RAID1 heet dat?). Ik heb een schijf er uitgehaald en in mijn ds212+ gedaan. Deze start keurig de installatie.
Bij type volume zie ik staan: Synologie Hybrid RAID (SHR) (zonder gegevensbescherming).

Mijn bedoeling is om nu alle gegevens van de vorige nas (er zit immers nog één schijf in) over te zetten naar de ds212+ om vervolgens de achtergebleven schijf uit de oude nas te halen en bij de ds212+ te plaatsten zodat hij gespiegeld draait.

Mijn vraag: heb ik nu de juiste procedure gevolgd (standaard (SHR) installatie). Of moet ik andere instellingen gebruiken? Wel zo handig om deze vraag beantwoord te hebben voordat de gegevens overgezet gaan worden van de ene naar de andere nas.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Gr. Roel

Inmiddels, via andere zoektermen het antwoord gevonden:
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:51:
[...]

Me de DS212j (passen 2 discs in) had ik het volgende:

Ik had die optie gekozen (SHR), schrijf vol met data gezet. Later een 2e schrijf gekocht en die erin gedaan en alle gegevens werden overgezet automatisch naar die schrijf als bescherming van de gegevens.

Dat werkt dus op die manier zoals je het wilt. Ik heb alleen geen idee wat er met de 3e schrijf gebeurd, ik vermoed dat die ruimte weer als extra opslagcapaciteit erbij komt en als je dan een 4e schrijf erin stopt komt daar weer een backup van schrijf 3 op te staan. Dat lijkt me het enige logische ook, maar aangezien ik dit type niet heb kan ik het niet met zekerheid zeggen.

Ik vermoed wel voor 99,9% dat het klopt wat je vraagt en dat het zo gaat werken.

[ Voor 29% gewijzigd door intruder1400 op 22-07-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Je hebt de goede procedure te pakken. Als je nu alle data overzet en dan de tweede schijf erbij zet dan kan maakt de DS er in SHR een RAID1 van en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, ik dacht dat het de 2 FANs waren van 120mm die zo veel geluid produceren maar het is dus de voeding... hmmmm, Synology zou hiervoor een thermisch gestuurde voeding moeten maken. Ik ga ook maar eens met synology aan de slag... klaag, klaag. :)
ItsValium schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:43:
Heb nu een tweetal dagen mijn DS1812+ in gebruik (testopstelling) en wat me opvalt is dat het ding luid is. Eerst dacht ik dat het de twee 120mm fans waren die luidruchtig waren, en na testen blijkt dit niet het geval, maar het is de fan in de interne voeding die een verschrikkelijk irritant lawaai maakt.

Ik weet ook wel dat die kleine fans sowieso wat geluid produceren maar het lijkt mij niet normaal dat die fan altijd 100% draait ook zonder belasting van de DS1812+ zelfs zonder schijven erin. Het ding lijkt altijd op 100% te draaien en een verschrikkelijk irritante zoem doorheen de kamer te sturen.

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten voor ik contact opneem met synology? Ik heb een opname gemaakt (niet al te beste kwaliteit via iPhone) voor de geinteresseerden: www.itsvalium.be/ds1812noise.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde hier,maar dan met een 1511,zit er in de 1812 toevalig ook een seaso ic voeding,met een 40mm fan?

Ik dacht ook dat het in van de achterfans waren of de cou,maar het is inderdaad die ellendige voedinsfan,en die maakt inderdaad een pokkeherrie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Ik zag gisteren dat er wat eigenaardige versies van DSM verbinding maken met m'n package server. O.a. een 2.2 versie (voor zover ik weet heeft deze geen Package Center) en enkele 4.1 versies.

De versies:
2.2 0959
4.1 2558
4.1 2561
4.1 2566
4.1 2573
4.1 2657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
MissileHugger schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:18:
Ik zag gisteren dat er wat eigenaardige versies van DSM verbinding maken met m'n package server. O.a. een 2.2 versie (voor zover ik weet heeft deze geen Package Center) en enkele 4.1 versies.

De versies:
2.2 0959
4.1 2558
4.1 2561
4.1 2566
4.1 2573
4.1 2657
Hier 4.1 geconnect met jouw package server, 4.1-2567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

thedon46 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:29:
[...]

Hier 4.1 geconnect met jouw package server, 4.1-2567
Ja, dat is het eigenaardige. 4.1-2567 is de beta, maar bijvoorbeeld 4.1-2657 is voor zover ik weet nog niet uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Ik had graag een verduidelijking.
Ik wil een domein opzetten en mijn DS1010+ eraan toevoegen.
Ik heb ook een HTPC met OpenElec. Kan OpenElec aanloggen op het domein ?
Eens de DS1010+ in het domein zit kan ik enkel via het domein contact krijgen neem ik aan.

EDIT: XBMC ondersteund domeinen en werkgroepen, dus zal wel werken.

[ Voor 12% gewijzigd door abusimbal op 23-07-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:27
Ik zit hier met een DS212+ en twee 1TB WD green drives en wil graag wat meer ruimte en performance.

Wat zou performance gewijs beter zijn?:
pricewatch: Western Digital Red WD30EFRX, 3TB

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB

Ik weet dat de RED meer gemaakt is voor NASjes en waarschijnlijk ook wat energiezuiniger is. Maar zoals ik hem gebruik is het meer een klein servertje (Sabnzbd, nzbget, webstation, mysql, photostation enzovoort). Zou de Seagate hierin beter presteren?
Want weet eigenlijk ook niet goed wat ik nu uit die review moet concluderen. Verder heb ik op internet nog niets kunnen vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door sanderdw op 23-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ik zie dat er een update is voor SABnzbd (geïnstalleerd via SynoCommunity). Als ik op "Update Available" klik komt ik echter bij sourceforge uit waar ik de verschillende releases kan downloaden. Package Center geeft aan dat er geen update available is (neem aan dat SynoCommunity eerst een nieuwe package moet maken hiervoor), hoe kan ik nu toch SAB updaten? Of moet ik wachten tot er een nieuwe package is?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Arfman schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:47:
Ik zie dat er een update is voor SABnzbd (geïnstalleerd via SynoCommunity). Als ik op "Update Available" klik komt ik echter bij sourceforge uit waar ik de verschillende releases kan downloaden. Package Center geeft aan dat er geen update available is (neem aan dat SynoCommunity eerst een nieuwe package moet maken hiervoor), hoe kan ik nu toch SAB updaten? Of moet ik wachten tot er een nieuwe package is?
Hiervoor zul je de package center in de gaten moeten houden.
Dan zal bij SabNZB een update knop verschijnen als de SynoCommunity de versie van een update heeft voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Die is er nu nog niet. Na de vorige sabnzbd update ging het vrij snel met de nieuwe package, ongeveer een dag, nu duurt het blijkbaar wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 13:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sinds de laatste update krijg ik telkens onderstaande error als ik inlog via ssh:
code:
1
Could not chdir to home directory /var/services/homes/admin: No such file or directory

rare plek voor de home dir, hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:05:
Sinds de laatste update krijg ik telkens onderstaande error als ik inlog via ssh:
code:
1
Could not chdir to home directory /var/services/homes/admin: No such file or directory

rare plek voor de home dir, hebben jullie dit ook?
Als root inloggen, niet als admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sanderdw schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:22:
Wat zou performance gewijs beter zijn?:
De Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
Doorvoer snelheid is redelijk gelijk maar het aantal IOp/s is aanzienlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 10:20
Joster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:58:
Nu stel ik mijzelf de volgende vragen:
  • [s]
  • Hoe kom ik van die ellendige beveiligingswaarschuwingen af?
  • [/s]
  • Hoe krijg ik die dat apache password aan de praat?
  • Hoe kom ik in hemelsnaam wel fatsoenlijk in Couch Potato Server en Sickbeard?
  • Zie ik nog iets anders of een instelling over het hoofd?
  • Hoe krijg ik nu de poorten 22 (ssh toegang), 5000 (DSM), 7000 (Filestation) en 8083 (AutoSub) toevoegen? Hoe zit dat exact met de "web_root / urlbase" die je daarvoor moet toevoegen?
  • Voeg ik Shellinabox van MissileHugger op poort 4200 nu op dezelfde wijze toe? Wat geldt daar voor "web_root / urlbase"?

Is er iemand die me weer een paar stappen verder kan helpen? :)
Niemand die mij kan helpen met de zaken buiten de beveiligingswaarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:22:
[...]

Niemand die mij kan helpen met de zaken buiten de beveiligingswaarschuwingen?
http://synology.brickman.nl/apache

Wat bedoel je met wel fatsoenlijk in CP en SB?

Shellinabox durf ik niks op te zeggen

# filestation
<Location /filestation>
ProxyPass http://localhost:7000
ProxyPassReverse http://localhost:7000
</Location>

Of dat gaat werken weet ik niet , ik kreeg bij DSM interface alleen maar een blanco scherm, je moet iets meer doen maar geen zin en tijd gehad dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
DukeBox schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:40:
[...]

De Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
Doorvoer snelheid is redelijk gelijk maar het aantal IOp/s is aanzienlijk hoger.
Hoe vergelijk je die twee met elkaar dan? Kon zelf namelijk geen vergelijking vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 10:20
Dennism schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:22:
[...]

Wat je kan doen is het self signed certitifcaat trusten op je system(en), deze melding zal dan weg zijn.
Op een dyndns domain is het niet mogelijk officiele certificaten aan te vragen.
Ik weet niet eens waar ik dat self signet certificaat moet vinden, laat staan hoe ik het dan moet trusten..
schumi2004 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:26:
[...]

http://synology.brickman.nl/apache

Wat bedoel je met wel fatsoenlijk in CP en SB?

Shellinabox durf ik niks op te zeggen

# filestation
<Location /filestation>
ProxyPass http://localhost:7000
ProxyPassReverse http://localhost:7000
</Location>

Of dat gaat werken weet ik niet , ik kreeg bij DSM interface alleen maar een blanco scherm, je moet iets meer doen maar geen zin en tijd gehad dat uit te zoeken.
Met toegang tot CP en SB doel ik op het volgende:
Joster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:58:

Op de melding van Chrome / Firefox en het niet hoeven invullen van mijn apache wachtwoord constateer ik het volgende:
  • SABnzbd: werkt uitstekend, opvallend, dit is de enige waar ik geen "web_root" of "urlbase" heb moeten instellen.
  • Couch Potato: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.
  • Couch Potato Server: ik moet inloggen. Vervolgens krijg ik een wit scherm waarop niets te zien valt.
  • Sickbeard: ik moet inloggen. Vervolgens krijg ik een 404 te zien helemaal bovenin mijn pagina waarna ik de melding krijg dat de pagina niet geladen kan worden. In Sickbeard heb ik "Enable accessing the interface from a HTTPS address." aangevinkt, kan het zijn dat ik gebruik maak van verkeerde certificaten? Edit: wanneer ik nu dit ingeef: https://********.dyndns.org/sickbeard, krijg ik de volgende melding: "The client sent a plain HTTP request, but this server only speaks HTTPS on this port." Erg vreemd.
  • Headphones: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.
  • Transmission: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.

Virtual host heb ik helemaal uitgezet aangezien mijn dyndns.org domein niet om kan gaan met bijvoorbeeld sabnzbd.dyndns.org, ik hanteer dus gewoon *******.dyndns.org/sabnzbd.

Ook dat wachtwoord van apache die hij niet pakt? Ik snap echt niet waarom niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik wil transmission de juiste rechten geven in de downloadmaps, maar ik kan de user niet vinden in user management. En maken lukt ook niet, maar dat komt omdat hij waarschijnlijk al bestaat. Via 'top' kan ik zien dat Transmission als user transmission draait.

Kortom waar kan ik de rechten van de user transmission aanpassen als het niet in de user management is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Vanaf mijn W7 PC na een reboot krijg ik de melding "Couldnt reconnect all network drivers" en moet ik opnieuw mn netwerk share van de DS212+ mappen. Heel irritant. Andere PC of Macbook maakt wel automatisch weer verbinding dus dit lijkt een Windows 7 Professional issue in combinatie met het file system van de Synology NAS. Iemand een tip hoe dit te verhelpen?

[ Voor 28% gewijzigd door Oppie op 23-07-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:59:
[...]

Ik weet niet eens waar ik dat self signet certificaat moet vinden, laat staan hoe ik het dan moet trusten..

[...]

Met toegang tot CP en SB doel ik op het volgende:

[...]

Ook dat wachtwoord van apache die hij niet pakt? Ik snap echt niet waarom niet..
Loop die guide van brickman nog eens stap voor stap na, en begin er eerst met 1. Het is echt niet meer of minder als daarin staat. Werkt de 1 dan de volgende, let wel op dat je ook https gebruikt in de proxy.conf als de app https praat, certificaat speelt hierbij geen rol.
# Sick Beard (web_root=/sickbeard)
<Location /sickbeard>
ProxyPass https://localhost:8081/sickbeard
ProxyPassReverse https://localhost:8081/sickbeard
</Location>
Sluit ook eerst de apps af als je web_root/urlbase aanpast.

Hoe test je, vanuit je interne netwerk? Probeer het dan ook eens vanaf een andere lokatie, bv je mobiel (welke niet op je wifi zit dan natuurlijk)

Vergeet overigens ook niet de / aan het einde van proxypass en in je browser voor CPv2 (server) heel stom maar anders werkt het niet.

Ik las dat je andere items gemaskeerd had. Ik zou zeggen verwijderen als je ze toch niet gebruikt net zoals de subdomain config items, werken toch niet op dyndns en wordt een stuk overzichtelijker.

Je apache password moet ook niet zo moeilijk zijn. Goed lezen wat er staat.
With the configuration almost done, a login system has to be setup. This can be made on www.htpasswd.nl. Paste the content into the following file:
nano /volume1/web/.htpasswd
Vul dus je username pass op site in en plak de content die staat bij .htpasswd in de zelf aangemaakte .htpasswd (mocht je dit zelf al niet gevonden hebben)

Voor de overige apps/interfaces 5000 (DSM, Filestation, AutoSub, Shellinabox) zul je zelf even moet gaan rondzoeken of op google of bij de developers zelf of dit uberhaubt mogelijk is. Voor DSM is het mogelijk maar wat ik al zei, ik kreeg wit scherm omdat er meer moest gebeuren in de al aanwezige bestaande apache config maar daar mag je zelf even voor op onderzoek uit, net zoals de overige apps. :P

Of SSH ook op deze manier gaat werken weet ik niet, denk zelf van niet maar wellicht dat iemand anders hier iets over zeggen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:04
Ik vraag mij af of het mogelijk is een mail server te draaien als je modem/router geen NAT loopback doet. Wij hebben namelijk een ZTE H220N van KPN waar ik naast het instellen van wat port forwards niks mee kan. Als ik ons extern IP vanaf een intern IP probeer te benaderen, dan lukt dit niet. Is het nu nog mogelijk om van binnenuit het netwerk mails te ontvangen? Als inkomende IMAP server zou het namelijk [naam].dyndns.org(of mail.mijndomein.nl) worden, maar die verbinding doet het niet als ik binnen mijn eigen netwerk zit.
Ik draai trouwens de 4.1 beta.

[ Voor 21% gewijzigd door stijnos1991 op 23-07-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is wel mogelijk, maar dan zul je met een zgn Split Horizon DNS moeten werken.

Of elke keer je hosts file aanpassen wanneer je "intern" bent, dat zou je kunnen scripten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
A1ex schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:54:
[...]
Als je dmv SSH inlogt, zie je transmission dan wel in de lijst van processen (command: ps) staan?
Zo ja, probeer dan met netstat -tulpn om te kijken welke poort deze gebruikt, wellicht is deze veranderd?
Ik kon voorheen wel via Putty SSH inloggen, maar nu ook niet. En ik kom ook niet op Sickbeard, CouchPotato, etc. Ik heb gecontroleerd of het IP adres misschien is gewijzigd, maar dit is 192.168.1.68 gebleven.

Toch doe ik iets fout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
Rogier V schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:52:
[...]

Ik kon voorheen wel via Putty SSH inloggen, maar nu ook niet. En ik kom ook niet op Sickbeard, CouchPotato, etc. Ik heb gecontroleerd of het IP adres misschien is gewijzigd, maar dit is 192.168.1.68 gebleven.

Toch doe ik iets fout 8)7
kom je wel gewoon in je DSM via je ip van je nas en poort 5000? anders heb je mischien gewoon jezelf geblokt in DSM......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03

Prx

Zelf ook wel eens gehad. Kwestie van jezelf even een ander IP geven op jouw interne netwerk en het dan nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Oppie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:05:
Vanaf mijn W7 PC na een reboot krijg ik de melding "Couldnt reconnect all network drivers" en moet ik opnieuw mn netwerk share van de DS212+ mappen. Heel irritant. Andere PC of Macbook maakt wel automatisch weer verbinding dus dit lijkt een Windows 7 Professional issue in combinatie met het file system van de Synology NAS. Iemand een tip hoe dit te verhelpen?
Moet je hem echt opnieuw aanmaken? Of effe wachten totdat de NAS helemaal wakker is? Ik krijg die melding ook op mijn PC's en laptop, maar als ik dan in verkenner op de schijfletter klik (staat dan een rood kruisje in), dan is het verder weer OK. Is best irritant, maar mijn computers starten gewoon sneller op dan dat de NAS wakker wordt uit zijn slaap...

Wat je ook kan proberen is om in het configuratiescherm bij gebruikersaccounts, op 'referenties beheren' te klikken. (ik weet effe niet hoe dat bij een engelse windows heet). Daar kan je dan de inloggegevens van je netwerkschijf verwijderen. Daarna kan je de netwerkverbinding naar de map op je NAS weer opnieuw aanmaken. Vergeet dan niet het vinkje bij wachtwoord onthouden aan te vinken....

Ik heb zelf ook nog een vraagje:
Ik heb sinds een tijdje een 212j, en die heb ik helemaal opgetuigd met een oude HD van 160GB die ik nog had liggen. Na een paar weken heb ik er een 2TB schijf bij gezet, maar nu wil ik eigenlijk van die 160GB schijf af. Maar omdat die er als eerste in gezet is staat daar toch de DSM op?
Hoe kom ik van die schijf af zonder dat de data die inmiddels op de 2TB schijf staat verloren gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Nee ook na even wachten na het opstarten moet ik de credentials weer opnieuw invoeren. Ik heb al lopen zoeken en ga het zo even testen, zal het laten weten zodra ik het gefixed heb.

Je had het bij het juiste eind. De uiteindelijke oplossing:

1. Goto Control Panel -> All control Panel Items -> Credentials Manager
2. Next to the heading "Windows Credentials" click on the link "Add a Windows credential".
3. Enter the name of your server and the appropriate credentials.
4. Reboot and enjoy :)

[ Voor 46% gewijzigd door Oppie op 24-07-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sanderdw schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:29:
Hoe vergelijk je die twee met elkaar dan? Kon zelf namelijk geen vergelijking vinden?
Ik heb er VMware I/O analyzer op los gelaten, heb toen maar snel de (5) red's 2TB eruitgehaald en vervangen door (5) 3TB barracuda's welke het dubbele haalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Oppie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:56:
Nee ook na even wachten na het opstarten moet ik de credentials weer opnieuw invoeren. Ik heb al lopen zoeken en ga het zo even testen, zal het laten weten zodra ik het gefixed heb.

Je had het bij het juiste eind. De uiteindelijke oplossing:

1. Goto Control Panel -> All control Panel Items -> Credentials Manager
2. Next to the heading "Windows Credentials" click on the link "Add a Windows credential".
3. Enter the name of your server and the appropriate credentials.
4. Reboot and enjoy :)
Nice! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Telkens als ik een webpagina opvraag op mijn Synology dan spinnen alle HDD's op, om vervolgens een paar minuten later weer uit te gaan. Kan ik die pagina's niet uit het geheugen serveren ofzo?(Gaat om 1 simpel HTML paginatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
Echt alleen HTML? Bij mij gebruikt hij MySQL waardoor hij wel moet opspinnen, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:24:
Echt alleen HTML? Bij mij gebruikt hij MySQL waardoor hij wel moet opspinnen, dat is jammer.
Ja gaat om 1 HTML pagina voor externe monitoring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
DukeBox schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:33:
[...]
Ik heb er VMware I/O analyzer op los gelaten, heb toen maar snel de (5) red's 2TB eruitgehaald en vervangen door (5) 3TB barracuda's welke het dubbele haalden.
Mooi, dan ga ik voor de ST3000DM001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Laatst online: 03-10 17:42
sanderdw schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Mooi, dan ga ik voor de ST3000DM001.
Als je bij de productreviews kijkt dan zijn ze over de laatste serie niet echt heel erg te spreken...Heb de reviews nog niet gelezen op internet maar weet je het zeker dat je voor deze serie gaat?

Zoals gezegd, ik moet het nog uitpluizen (schaf mijn NAS in september aan), maar ondanks dat het veel geld scheelt met de WD Red serie ben ik er nog niet over uit welke HD ik erin ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

DennusB schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:28:
[...]

Ja gaat om 1 HTML pagina voor externe monitoring!
Je kan die pagina laten cachen: http://httpd.apache.org/docs/2.2/caching.html#inmemory Wordt wel ingewikkeld waarschijnlijjk, je hebt ook een extra module nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
ArieR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:28:
[...]

Als je bij de productreviews kijkt dan zijn ze over de laatste serie niet echt heel erg te spreken...Heb de reviews nog niet gelezen op internet maar weet je het zeker dat je voor deze serie gaat?

Zoals gezegd, ik moet het nog uitpluizen (schaf mijn NAS in september aan), maar ondanks dat het veel geld scheelt met de WD Red serie ben ik er nog niet over uit welke HD ik erin ga doen.
Klopt je hebt een partij uit China en Thailand ivm de overstroming daar. Het wordt gewoon hopen op een Thaise aangezien de berichten over de Chinese partij gaan.
Aan de reviews van de Seagate is wel te zien dat deze meer performance biedt dan overige 3,5 inch schijven. De Red serie lijkt mij hier iets onder te zitten maar zijn nog geen harde cijfers van.
Ik durf de gok wel aan, garantie is er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:16
Ik zit er aan te denken om een Synology NAS te nemen, enige waar ik een beetje mee zit is het volgende:

Ik wil de NAS vooral gebruiken als storage voor mijn media. Ik gebruik een PS3 als mediaspeler. Ik heb her en der wel meegekregen dat PS3MediaServer op een gemiddelde Synology NAS zou moeten kunnen draaien, maar nergens echt kunnen vinden of deze combinatie ook een beetje fatsoenlijk 1080p mkv kan processen en streamen.

Het hoeft overigens niet per se PMS te zijn, een andere tool als TVersity of wat er dan ook nog meer mag zijn mag natuurlijk ook, als het maar werkt.

Ander punt is dat ik niet een groot bedrag wil uitgeven, max. tegen de 200 euro.

Enige tips en positieve ervaringen die mij kunnen overhalen om model $x aan te schaffen?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wil je dingen transcoden? Dus dat je een video van het ene formaat naar het andere laat omzetten?
Als je gewoon basic dingen wil doen zoals films via dlna streamen kan je met een licht model af, een ds212j bijvoorbeeld. Anders moet je kijken naar een zwaarder systeem.
Het installeren is btw niet heel makkelijk zo te zien: http://www.markinthedark....ms-on-a-synology-nas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
thedon46 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:55:
[...]
kom je wel gewoon in je DSM via je ip van je nas en poort 5000? anders heb je mischien gewoon jezelf geblokt in DSM......
Ja, ik kom wel op mijn nas via mijn ip en poort 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Mr_gadget schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:44:
Wil je dingen transcoden? Dus dat je een video van het ene formaat naar het andere laat omzetten?
Als je gewoon basic dingen wil doen zoals films via dlna streamen kan je met een licht model af, een ds212j bijvoorbeeld. Anders moet je kijken naar een zwaarder systeem.
Het installeren is btw niet heel makkelijk zo te zien: http://www.markinthedark....ms-on-a-synology-nas.html
Zowel mijn TV als de PS3 kunnen bepaalde containers niet aan, dus ik ben echt afhankelijk van transcoden ja. Ik ben alleen benieuwd of de processor van een betaalbaar Synology model dat wel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Prx schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:08:
Zelf ook wel eens gehad. Kwestie van jezelf even een ander IP geven op jouw interne netwerk en het dan nog eens proberen. :)
Misschien domme vraag, maar hoe doe ik dat. Ik ben in de settings van mijn router gedoken (SpeedTouch 780), maar het lukt me niet om het IP adres te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geef jezelf tijdelijk een statisch IP buiten de pool van je DHCP server, door in je netwerkeigenschappen in plaats van DHCP aan te vinken je eigen ip adres, subnet en gateway in te vullen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
ieperlingetje schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:00:
Geef jezelf tijdelijk een statisch IP buiten de pool van je DHCP server, door in je netwerkeigenschappen in plaats van DHCP aan te vinken je eigen ip adres, subnet en gateway in te vullen.
Is dit een instelling in de router? En hoe weet ik mijn ip adres, subnet en gateway?
Sorry voor deze ogenschijnlijk domme vragen, maar ik snap er geen snars van. En helemaal niet waarom ik ineens niet bij sabnzb, transmission, sickbeard, etc kan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
mattttt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:09:
[...]

Zowel mijn TV als de PS3 kunnen bepaalde containers niet aan, dus ik ben echt afhankelijk van transcoden ja. Ik ben alleen benieuwd of de processor van een betaalbaar Synology model dat wel aankan.
Voor dit budget lijkt me dat niet echt mogelijk. Je hebt namelijk aardig wat CPU kracht en RAM nodig hiervoor. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld die DS212j of DS212 halen en daar al je content opzetten, en dan op je PC PS3 Media Server draaien, met als contentmap een share aanwijzen vanaf de NAS. Ik doe dit ook, werkt perfect. Weet alleen niet of dit is wat je wil.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Erulezz op 24-07-2012 22:06 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2018
Rogier V schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:34:
[...]

Is dit een instelling in de router? En hoe weet ik mijn ip adres, subnet en gateway?
Sorry voor deze ogenschijnlijk domme vragen, maar ik snap er geen snars van. En helemaal niet waarom ik ineens niet bij sabnzb, transmission, sickbeard, etc kan... :?
Heb ook problemen gehad met de IP-config van de speedtouch 780 ... (KPN?)
Er valt gewoon niets in te stellen, en je kunt de Dhcppool niet aanpassen, kansloze firmware van Kpn ...
Welk OS Rogier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Henkieo schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:34:
[...]
Heb ook problemen gehad met de IP-config van de speedtouch 780 ... (KPN?)
Er valt gewoon niets in te stellen, en je kunt de Dhcppool niet aanpassen, kansloze firmware van Kpn ...
Welk OS Rogier ?
Ik draai Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
Netwerk centrum openen, dan adapter instellingen, huidige verbonden netwerk app aanklikken met rechts, dan op status en vervolgens de knop details: hier zie je je huidige toebedeelde ip-adres netmask en gateway.
Kijk ook even of het vinkje is weggehaald in de speedtouch bij "altijd dit ipadres toewijzen" van je win7 apparaat.

Als dit niet duidelijk is laat maar weten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Erulezz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:06:
[...]

Voor dit budget lijkt me dat niet echt mogelijk. Je hebt namelijk aardig wat CPU kracht en RAM nodig hiervoor. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld die DS212j of DS212 halen en daar al je content opzetten, en dan op je PC PS3 Media Server draaien, met als contentmap een share aanwijzen vanaf de NAS. Ik doe dit ook, werkt perfect. Weet alleen niet of dit is wat je wil.. :P
Ja dan kan ik gewoon net zo goed een HDD kopen en deze in m'n pc duwen, hoopte eigenlijk dat Synology wel een beetje kon transcoden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste Tweakers,

Ik ben nog steeds zeer tevreden over m'n DS412+. Hij performt perfect (lekker snel). Echter sinds 3-4 weken wilt hij niet meer zomaar in sleep mode gaan en wordt hij heel vaak door de dag heen wakker gemaakt (WOL staat aan). Echter wordt hij niet door mij benaderd en staan alle applicaties uit.... Vervolgens beginnen de harddisks heel erg te draaien voor lange tijd wat behoorlijk geluidsproducerend is.

In de logs staat niets vermeld.... Toch moet er enige reden zijn waarom hij niet zomaar wilt slapen, de disks veel herrie maken (cpu en ram op 0% nota bene) en vaak wakker gemaakt wordt...

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieo
Enig idee?
Heb je WOL echt nodig? anders maar uit zetten... heb ook het idee dat de disk(s) worden gechecked door smart oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
NMe schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 02:54:
[...]

Speaking of which, ik heb momenteel iets mafs. Als ik via DLNA een serie kijk, dan valt af en toe het beeld stil en raakt de tv de verbinding met de NAS kwijt. Ik moet de tv dan uitzetten en weer aanzetten voor hij hem weer herkent. Kent iemand dit probleem? Ik vermoed zelf dat het met piek-loads te maken heeft in verband met het uitpakken van via nieuwsgroepen gedownload spul op de achtergrond, maar heb nog niet echt de tijd genomen om die theorie te testen. :P
Mijn zusje die ook een ds212+ heeft ervaart nu hetzelfde connectie wordt elke keer verbroken via Dlna. Niet alleen via de tv maar ook iPad. Op random momenten. Iemand enig idee??

Ik heb dezelfde setup maar geen problemen.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
henkyyyyyyy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 02:05:
[...]

Mijn zusje die ook een ds212+ heeft ervaart nu hetzelfde connectie wordt elke keer verbroken via Dlna. Niet alleen via de tv maar ook iPad. Op random momenten. Iemand enig idee??

Ik heb dezelfde setup maar geen problemen.
hier kan ik ook iets over mee praten
net mijn PS3 moeten uitzetten doordat DLNA vastliep tijdens streamen van muziek :? (daarna natuurlijk weer aan...)
4.1 beta ds211+

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet mogelijk met een syn,ook niet de
mattttt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:58:
Ik zit er aan te denken om een Synology NAS te nemen, enige waar ik een beetje mee zit is het volgende:

Ik wil de NAS vooral gebruiken als storage voor mijn media. Ik gebruik een PS3 als mediaspeler. Ik heb her en der wel meegekregen dat PS3MediaServer op een gemiddelde Synology NAS zou moeten kunnen draaien, maar nergens echt kunnen vinden of deze combinatie ook een beetje fatsoenlijk 1080p mkv kan processen en streamen.

Het hoeft overigens niet per se PMS te zijn, een andere tool als TVersity of wat er dan ook nog meer mag zijn mag natuurlijk ook, als het maar werkt.

Ander punt is dat ik niet een groot bedrag wil uitgeven, max. tegen de 200 euro.

Enige tips en positieve ervaringen die mij kunnen overhalen om model $x aan te schaffen?
Dit is niet mogelijk met de syn,dat kan de cpu simpelweg niet aan,wil je echt on the fly transcoden,dan kom je echt bj een krachtiger cpu uit.

B.v plex server is beschikbaar voor de synology echter de syn is niet in staat om dat te streamen,transcoden.Ik heb dat met mijn 1511+ geprobeerd,maar het is mij in ieder geval niet gelukt om dat vloeiend voor elkaar te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn Synology DS211j geeft aan dat mijn Samsung HD154UI een SMART status "Abnormaal" heeft. Een jaartje of twee lang heeft deze zonder problemen gedraaid. Nu heb ik de schijf een PC getest met de Samsung Diagnostic tool, deze geeft echter dat alles in orde is.

Specifieke SMART informatie uit de Synology:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10f96au.png

De status van de schijf is "Normaal".

Nu weet ik dat er enige tijd geleden wat problemen waren met Samsung schijven en dat er een firmware update nodig was voor bepaalde types, maar dat gold niet voor deze, dacht ik.

Zou het kunnen dat de Synology onterecht piept?

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 25-07-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
mattttt schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:09:
Heb ook een hele tijd een oplossing voor het PS3 probleem gezocht. Na verschillende oplossingen (PMS, video's omzetten) geprobeerd te hebben, ben ik afgestapt van het idee om de PS3 als mediaplayer te gebruiken.
Ik heb een HTPC gebouwd (die ik ook gebruik om video's te bewerken), een DS212+ aangeschaft en een Asus RT-N66U router.

En nu kan ik alle formaten bekijken die ik wil, zonder hangen of stotteren. Meestal kijk ik 720p. Ik moet 1080p nog testen, maar lijkt mij ook geen probleem.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
In een eerdere setup gebruikte ik mijn PC met Twonky server en mij PS3 als media streamer. Divx tot ongeveer 700MB ging prima, daarna begon het haperen. Ben snel afgestapt van het idee dat er ergens een bottleneck zat anders dan de PS3 zelf. Vervangen door een mediatank/speler in de vorm van HDX-1000. Streamen ging toen vlekkeloos. Rond dezelfde tijd ook de PC als data opslag vervangen voor een NAS (CH3SNAS). Inmiddels de CH3SNAS vervangen voor een DS212+, HDX doet trouwe dienst in de slaapkamer. ATV2 in de woonkamer en een ATV3 in de verpakking totdat daarvoor een JB uit is.

Kortom: Streamen van grotere bestanden en HD met een PS3 is inderdaad geen optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Oppie op 25-07-2012 10:55 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.