Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik ben aan het testen met een 120Mbit verbinding en NZBGet-package op een DS 110J. Kan het kloppen dat ik beperkt ben tot circa 1800KB/s als ik download via de NAS? Ik heb bewust al SAB er af gehaald en deze vervangen voor NZBGet, maar ik had gedacht dat het harder moest kunnen.

'Gewoon' via de desktop werkt het op 14.3MB/s, dus wat dat betreft geen klachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:11:
Ok en dat webconsole niet lekker werkt ligt dat aan jouw package of aan Shellinabox zelf ?
Webconsole en Shellinabox zijn 2 verschillende programma's.
Webconsole is een simpele perl console "emulator". En Shellinabox is uitgebreidere AJAX console. Shellinabox werkt bijna gelijk aan Putty en werkt dus erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
objectief2 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:12:
Ik ben aan het testen met een 120Mbit verbinding en NZBGet-package op een DS 110J. Kan het kloppen dat ik beperkt ben tot circa 1800KB/s als ik download via de NAS? Ik heb bewust al SAB er af gehaald en deze vervangen voor NZBGet, maar ik had gedacht dat het harder moest kunnen.

'Gewoon' via de desktop werkt het op 14.3MB/s, dus wat dat betreft geen klachten :P
jouw nas is niet krachtig genoeg om die 120mbit vol te trekken. daar zul je toch echt een + serie voor moeten nemen. vanaf de 412+ serie kan je het wel.

Voor de mensen die klagen dat het allemaal te traag gaat kijk eerst eens wat je nas aan het doen is. log in op de DSM en kijk bijvoorbeeld of hij niet druk is met iets. Draai je packages zoals aabnzb/couchpotato/sickbeard etc etc word hij ook iets langzamer van aangezien die packages regelmatig je drives/shares scannen voor nieuwe series of als hij aan het uitpakken is. Hoe meer services je draaid hoe langzamer die word.

je kan ook inloggen met ssh/telnet en dan top draaien dan zie je de processenlijst.

@freak1: nog steeds niet genoeg aan die 3611 met uitbreidingen dan? dat je er nu nog een rackmodel bij wilt hebben :X

[ Voor 11% gewijzigd door robertobadjo op 16-07-2012 15:19 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hartelijk dank. Ik had ook niet verwacht dat hij alles van de 120 Mbit eruit zou halen. Eigenlijk is 1800 KB/s best prima, want over 2 maanden ga ik mooi weer terug naar 10 Mbit en laat ik de 110J als vanouds weer 's nachts downloaden 8)

De tip van de + serie is genoteerd, ik begin alvast met sparen voor een DS 213+ of 413+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Webconsole is een simpele perl console "emulator". En Shellinabox is uitgebreidere AJAX console. Shellinabox werkt bijna gelijk aan Putty en werkt dus erg prettig.
Abosoluut! Zonet geïnstalleerd en wow! wat een breath of fresh air. Webconsole was al tof, maar te beperkt. Dit is geweldig _/-\o_

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen om m'n DS211j vanaf internet te benaderen. Heb een DDNS (dyndns-home.com) en die connectie timed gewoon regelmatig uit. Ik kom tot en met m'n router maar verder gaat 'ie niet meer. Dwz. op m'n router zie ik een inkomende connectie maar het NAS reageert dus niet. En een paar uur later doet ie het ineens weer prima, en een paar uur later ineens niet meer. Heel vaag.

Heb ook een diskstation.me DDNS account gemaakt, als backout, zelfde resultaat.

Iemand anders met zelfde issue? Heb router, kabelmodem en NAS al meerdere keren opnieuw opgestart maar heeft geen effect. Momenteel werkt ie weer even prima...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zijn je schijven dan nu idle/spun down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
Heeft iemand cpv2 via een reverse proxy werkend gekregen?

Edit: laat maar, al gevonden...

http://couchpotato.tenderapp.com/kb/tips/reverse-proxy

[ Voor 44% gewijzigd door Striker2k2 op 16-07-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
REDFISH schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:56:
Zijn je schijven dan nu idle/spun down?
Oh geen idee.. was voorheen nooit zo'n probleem om 'm te benaderen, ook al download ie of Timemachined 'ie ook tegelijk. Hmm bij nader inzien was 'voorheen' misschien wel voor de laatste update (heb 2 weken geleden pas de 2228-update erop gezet).

Intern werkt ie wel gewoon (Photostation bijv) als ik er extern op datzelfde moment niet bij kan.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Striker2k2 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:06:
Heeft iemand cpv2 via een reverse proxy werkend gekregen?

Edit: laat maar, al gevonden...

http://couchpotato.tenderapp.com/kb/tips/reverse-proxy
Ik ben weer even af van reverse proxy, had problemen met modules voor SB en CP in Maraschino. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
Shell in a box is echt handig en snel, bijna het gevoel dat ik op een echt terminal venster zit te werken. Handig voor als ik op een plaats kom waar alle poorten dichtgegooid zijn, kan ik nog steeds commando's erop los laten. :9

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit met een onhandigheid, waarvan ik hoop dat jullie hier een antwoord hebben.

Ik wil graag volume1 van de DS411 mappen via windows explorer. Helaas krijg ik dat niet voor elkaar. Ik kan wel een aparte map op volume 1 mappen, maar volume1 zelf niet. Ik heb echter niet zo'n zin om 10 mappings aan te maken, terwijl ik er aan 1 genoeg heb.

Kortom, waarom is het niet mogelijk om geheel Volume 1 te mappen,
Op welke manier krijg ik dit wel voor elkaar of is er een work-around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01
Jelte schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:24:
Ik zit met een onhandigheid, waarvan ik hoop dat jullie hier een antwoord hebben.

Ik wil graag volume1 van de DS411 mappen via windows explorer. Helaas krijg ik dat niet voor elkaar. Ik kan wel een aparte map op volume 1 mappen, maar volume1 zelf niet. Ik heb echter niet zo'n zin om 10 mappings aan te maken, terwijl ik er aan 1 genoeg heb.

Kortom, waarom is het niet mogelijk om geheel Volume 1 te mappen,
Op welke manier krijg ik dit wel voor elkaar of is er een work-around?

start -> uitvoeren -> cmd ( of windowstoets + r)
cmd { enter }
net use \\NaamVanJeNas\Volume1$\

( Niet getest, maar dacht zo uit het hoofd dat dit werkte )

Zie deze link: http://forum.synology.com...ted_configuration_changes
onder het kopje "View volume1 as a share, or folders outside of volume1 via Samba"

;-)

[ Voor 11% gewijzigd door Xantios op 16-07-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is de basismanier om een network share te mappen inderdaad en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Blijkbaar staat DSM niet toe om de root van een volume te sharen. En ik vroeg me af of daar een work-around voor was en of het eigenlijk wel slim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Jelte schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:37:
Dat is de basismanier om een network share te mappen inderdaad en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Blijkbaar staat DSM niet toe om de root van een volume te sharen. En ik vroeg me af of daar een work-around voor was en of het eigenlijk wel slim is.
De workarround ( of eigenlijk, de fix die Synology zelf ook gewoon blind kan implementeren ) heb je al, of het slim is... ik denk dat zolang je WEET wie er acces heeft op je NAS dat het prima is ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ah een edit, terwijl de pagina niet refreshed was ;) Ik zie alleen even niet hoe je root kan krijgen. Maar ik ben aan het twijfelen of het wel zo'n goed idee is. Altijd slim om even na te denken waarom je iets doet, in plaats van automatisch het oude kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Jelte schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:52:
Ah een edit, terwijl de pagina niet refreshed was ;) Ik zie alleen even niet hoe je root kan krijgen. Maar ik ben aan het twijfelen of het wel zo'n goed idee is. Altijd slim om even na te denken waarom je iets doet, in plaats van automatisch het oude kopieren.
Ik zou er persoonlijk niet snel voor kiezen om me smb.conf HEEL te laten eigenlijk :+
gewoon even kopietje van het orgineel bewaren, mocht het poepje de ventilator raken ( and shit happens )
dan kun je altijd nog de smb.conf terug zetten :-P

Daarbij, het geeft je zoveel meer vrijheid als je beetje Linux kennis hebt....
Al met al, ik zou zeggen tweakwaardige uitdaging!

Uiteraard, het blijft jouw call,
gewoon mijn 2 cent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
hoi even een vraagje:
ben bezig om mappen van 2 synology's met elkaar te syncen. ik heb een ds1511, en mijn maatje heeft een 212+ nu wil ik graag zijn muziek map syncen, en hij zo nu en dan een film van mij. dit lukt allemaal prima, maar probleem is dat we de bestanden niet kunnen verwijderen die we op elkaar nas zetten(u hebt onvoldoende bevoegdheid) weet iemand hoe ik die rechten kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:37:
Of je maakt 1 map en je plaats daar alle overige mappen in ;) Erg onhandig werken maar je heb wel alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Je logt waarschijnlijk in met een bepaalde gebruiker, je moet dan die specifieke gebruiker rechten geven op de share en niet alleen leesrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
stormfly schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:29:
Je logt waarschijnlijk in met een bepaalde gebruiker, je moet dan die specifieke gebruiker rechten geven op de share en niet alleen leesrechten.
op beide synology's gebruik ik het admin account. die hebben neem ik aan voldoende rechten.

Is me gelukt! tijdens het syncen wordt er een nieuwe map aangemaakt! moest alleen de rechten nog aanvinken voor die map.

[ Voor 15% gewijzigd door redbullgsxr op 16-07-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heb een probleem met mijn Synology DS109.
Sinds ik de beta van DSM4.1 heb geïnstalleerd en Sickbeard en Subliminal opnieuw heb ingesteld blijft mijn CPU load hangen op 100%.

Bijkomend probleem is dat ik (denk mede hierdoor) niet meer van buitenaf bij de NAS kom via ****.synology.me

Kan het hierdoor komen dat ik niet van buitenaf bij de NAS kom en hoe kan ik zien welke processen veel CPU load kosten zodat ik kan uitzoeken aan welke package het ligt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 17:37
Sinds ik de beta van DSM4.1 heb geïnstalleerd en Sickbeard en Subliminal opnieuw heb ingesteld blijft mijn CPU load hangen op 100%.
Idem hier. Geen idee welk proces het is. Ik heb in ieder geval nog nooit 'extra' packages geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen. En in de 'resource manager' kan ik onder het tabje 'process' wel een aantal processen zien (met CPU %), maar dat telt nooit op tot 100%.

Thumbnail indexing is het ook al niet; elders kun je dat bekijken, maar daar staat het op 'idle'.

Wat is het wel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dat vraag ik mij dus ook af, vind het voornamelijk vervelend dat ik dus niet meer van buitenaf op de NAS kan komen.
Denk kan het op werk wel even nakijken en oplossen zodat zodra ik thuis ben gewoon andere dingen kan doen ipv die NAS uitzoeken (wat ik de afgelopen 4 dagen al aan het doen ben met alles goed instellen) maar kom er dus gewoon niet meer bij (pagina word wel herkend maar kan hem niet laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:41:
Sinds vandaag is er een Shellinabox package beschikbaar. Dit programma werkt gelijk aan putty, maar dan direct vanaf je Diskstation (voor externe toegang: poort 4200 even loszetten).

Zie: http://packages.missilehugger.com/

Hiernaast is Java voor ARM geupdate naar versie 7.

Edit:
Statistieken: Er zijn inmiddels 4550 Diskstations verbonden met m'n package server. Hiervan is 37.59% engelstalig, 22% nederlandstalig, 16% duitstalig en de rest. Samen goed voor een 1000 hits per dag.
Ik heb jouw java package (6) en shellinabox geinstalleerd op mijn DS411+, maar ik krijg alleen een wit scherm te zien als ik shellinabox start. Moet er iets geconfigureerd worden ofzo?

Hmm zie nu dat hij probeert te connecten met mijn externe dyndns url....ik heb voor ssh een andere poort openstaan dan die voor DSM. Kan je niet forceren dat hij op localhost connect?

[ Voor 10% gewijzigd door Striker2k2 op 17-07-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02
Striker2k2 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Ik heb jouw java package (6) en shellinabox geinstalleerd op mijn DS411+, maar ik krijg alleen een wit scherm te zien als ik shellinabox start. Moet er iets geconfigureerd worden ofzo?

Hmm zie nu dat hij probeert te connecten met mijn externe dyndns url....ik heb voor ssh een andere poort openstaan dan die voor DSM. Kan je niet forceren dat hij op localhost connect?
Je vraag is me wat onduidelijk, maar als je wilt dat Shellinabox alleen op 127.0.0.1 luistert kan je hem opstarten met de --localhost-only optie.
ieperlingetje schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:19:
[...]
Shell in a box is echt handig en snel, bijna het gevoel dat ik op een echt terminal venster zit te werken. Handig voor als ik op een plaats kom waar alle poorten dichtgegooid zijn, kan ik nog steeds commando's erop los laten. :9
Ja, daar gebruik ik het ook al tijden voor. Echt ideaal, werkt zelfs als alles dichtgetimmerd is (je hoeft hem dan alleen maar even achter een reverse proxy hangen die op port 80/443 draait).

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 17-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Laat maar was nog niet wakker, zie nu dat ik een reverse proxy aan moest maken voor poort 4200. Nu werkt het wel ja.
Jammer genoeg werken alleen de links in DSM daardoor niet. Weet iemand hoe je dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:41:
Sinds vandaag is er een Shellinabox package beschikbaar. Dit programma werkt gelijk aan putty, maar dan direct vanaf je Diskstation (voor externe toegang: poort 4200 even loszetten).

Zie: http://packages.missilehugger.com/

Hiernaast is Java voor ARM geupdate naar versie 7.
Kan ik met deze java versie Calibre webserver laten draaien op een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik wil mijn SABNZBD+ updaten naar 0.6.15. Ik heb de DS210j maar ik kan geen SPK vinden die gepakt word door mijn DSM. Ik heb alles SPK bestanden op http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages geprobeerd. Ik kan ook nergens een andere vinden. Iemand nog een idee?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
http://packages.synocommunity.com

Hier heb je SAB 0.7.1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
ZO dan!
Als enthousiast 108j gebruiker vandaag de knoop doorgehakt, tijd voor een opvolger!

De 112+ gekocht met een WDWD20EARX schijf d'rin. Alles bij elkaar is de 108j niet meer vooruit te trappen. :)

De 108j gaat naar m'n zus. Ik wil dan in de toekomst via internet wekelijks een backup naar elkaar wegschrijven, nog geen idee hoe dat in te richten.
De dagelijkse backup gaat naar een externe USB drive.

Nu nog uitvinden hoe je het slimst een volledige copy/omgeving van de oude naar de nieuwe kunt plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:52:
[...]

Kan ik met deze java versie Calibre webserver laten draaien op een synology?
Ja, Calibre werkt. Volgens mij ook wel met Java 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 04-10 11:11
Ik probeer deze nu ook te installeren, maar krijg de melding dat ik Python 2.7.3-1 nodig heb. Nu staat deze ook wel bij de packages, maar ik heb 'm al via 'ipkg' geinstalleerd (en bijgewerkt). Waarom wordt deze niet gevonden?
En als ik de package installeer, heb ik 'm dan dubbel?

Is het overigens mogelijk om SabNZB (de versie van Superzebulon) te updaten met die van SynoCommunity? Of in ieder geval alle instellingen over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
maikel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:
[...]
Is het overigens mogelijk om SabNZB (de versie van Superzebulon) te updaten met die van SynoCommunity? Of in ieder geval alle instellingen over te nemen?
http://forum.synology.com...&t=50593&start=30#p194791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
MissileHugger schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Dan ben ik ook wel geinteresseerd! Maar ik kan er niets over vinden hier... :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

the noise schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:57:
De 108j gaat naar m'n zus. Ik wil dan in de toekomst via internet wekelijks een backup naar elkaar wegschrijven, nog geen idee hoe dat in te richten.
RSync is natuurlijk een optie en TCP port 873 forwarden. Volgens mij kan je dat middels een backup job doen vanuit de DSM

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Dat klopt helemaal. Zo doe ik het ook met mijn DS107+ die overigens nog prima zijn werk doet.
Maar is het niet zo dat je met de 108 nog kan kiezen voor syncen tussen 2 mappen? Bij de 107+ zat deze optie er niet meer in en hij kan dus alleen maar 1 kant op backuppen. Ik vond de functie wel handig om 2 folders gelijk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Rsync, da's dan niet default in de DSM denk?
ff googlen levert me http://www.synology.com/t...other_server.php?lang=nld
Lijkt nu dus wel. :)
Nu nog een poortnummer; of is die 873 nog actueel in DSM 4.0 / 4.1 ?

In ieder geval nu tijd om eens te gaan stoeien, op vakantie gaan is voor mietjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
maikel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:
[...]

Ik probeer deze nu ook te installeren, maar krijg de melding dat ik Python 2.7.3-1 nodig heb. Nu staat deze ook wel bij de packages, maar ik heb 'm al via 'ipkg' geinstalleerd (en bijgewerkt). Waarom wordt deze niet gevonden?
En als ik de package installeer, heb ik 'm dan dubbel?

Je hebt ook de python package nodig van SynoCommunity. Dit package wordt ook gebruikt door Subliminal, CouchPotato etc. van SynoCommunity.

De python versie van ipkg staat hier los van.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Als ik naar mijn geïnstalleerde paketten ga, krijg ik een wit scherm. Het lukt me niet om mijn geïnstalleerde paketten tevoorschijn te krijgen. Iemand een idee?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

dank, ik zit ook al even te wachten op de nieuwe packages van Superzebulon maar die gaan denk ik niet meer komen. Toch maar eens update naar Sabnzb+ 7 via deze link.

1 vraag:
hoe kopieer ik de volgende bestanden in /usr/local/var/

SABnzbd: /admin/ & sabnzbd.conf
SickBeard: config.ini & sickbeard.db
CouchPotato: config.ini & data.db

Ik kan hier niet bijkomen in de filemanager van de admin.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Oké, even mijn bevindingen met reverse proxy tot nog toe. Ik heb gebruik gemaakt van deze handleiding voor Brickman en de kennis van schumi2004 (bedankt daar voor).

Allereerst krijg ik in Chrome en Firefox constant de volgende waarschuwing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Chrome:

Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.

U probeert *********.dyndns.org te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem op uw computer. 
Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd waarop Google Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert uw communicatie te onderscheppen.
U kunt beter niet verdergaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze website.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Firefox:

Deze verbinding is niet beveiligd

U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met ***********.dyndns.org, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is. 
Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie
tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de juiste plek gaat. 
De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.

Wat moet ik doen?

Als u doorgaans zonder problemen verbinding maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.

Die waarschuwingen wil ik natuurlijk niet zien, ik weet wat ik doe. Is het mogelijk die certificaten wel op een juiste wijze aan te maken? Of in beide browsers fatsoenlijke uitzonderingen aan te maken?

De invulling van proxy.conf:

Algemeen:

SSLProxyEngine On               # Needed if any of the services will be accessed over SSL encryption (https:// instead of http://)
ProxyRequests On                # doesn't appear to matter if this is on or not actually
ProxyPreserveHost Off           # Must be off for Couch Potato to work properly

Volgens schumi2004 moesten de eerste twee wellicht gemaskeerd worden maar ik gebruik wel degelijk https, en deze staat ook open op mijn Syno. De tweede moet volgens mij ook gewoon aan staan.

Global rules:

# Define global rules for the Proxies used
<Proxy *>
    RewriteEngine on
    AuthType Basic
    AuthName "DS211j"
    AuthUserFile /volume1/web/.htpasswd
    AuthGroupFile /dev/null
    Order deny,allow
    Deny from all
    Allow from localhost
    Allow from all   # Other IPs can be added, seperated by space
    Satisfy any
    Require valid-user
</Proxy>

Mijn .htpasswd staat inderdaad op de aangegeven locatie. Echter wordt deze niet gebruikt op het moment dat ik vanaf extern probeer in te loggen op een van de applicaties. Enkel het wachtwoord van de bewuste applicatie is voldoende.

Wat moet ik invullen voor AuthName, Order deny,allow, Deny from all, Allow from localhost, Allow from all. Dit laatste heb k gedaan om vanaf ieder willekeurig punt in te kunnen loggen. Ik zou denken dat ik Deny from all moet maskeren maar ook met deze instelling is het me gelukt vanaf mijn werk binnen te komen.

Redirects:

#################################
##  Redirects                  ##
##    e.g domain.<ext>/sabnzbd ##
#################################
# Sabnzbd
<Location /sabnzbd>
    ProxyPass http://localhost:8080/sabnzbd
    ProxyPassReverse http://localhost:8080/sabnzbd
</Location>

# CouchPotato (urlbase = couchpotato)
#<Location /couchpotato>
#    ProxyPass http://localhost:5050
#    ProxyPassReverse http://localhost:5050
#</Location>

# CouchPotatoServer(CouchPotato v2) (urlbase = couchpotato)
<Location /couchpotato2/>
    ProxyPass http://localhost:8082/couchpotato/
    ProxyPassReverse http://localhost:8082/couchpotato/
</Location>

# Sick Beard (web_root=/sickbeard)
<Location /sickbeard>
    ProxyPass http://localhost:8081/sickbeard
    ProxyPassReverse http://localhost:8081/sickbeard
</Location>

# Headphones (http_root = "/headphones")
#<Location /headphones>
#    ProxyPass http://localhost:8181/headphones
#    ProxyPassReverse http://localhost:8181/headphones
#</Location>

# Transmission
# Redirect requests to /transmission to /transmission/web
#RewriteRule /transmission[ / ]?$ /transmission/web [R=permanent]
# Forward all requests for /transmission to transmission-daemon
#ProxyPass /transmission http://localhost:9091/transmission
#ProxyPassReverse /transmission http://localhost:9091/transmission

Alle hosts, de web_root en urlbase staan goed ingesteld, volgens de handleiding van Brickman.

Op de melding van Chrome / Firefox en het niet hoeven invullen van mijn apache wachtwoord constateer ik het volgende:
  • SABnzbd: werkt uitstekend, opvallend, dit is de enige waar ik geen "web_root" of "urlbase" heb moeten instellen.
  • Couch Potato: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.
  • Couch Potato Server: ik moet inloggen. Vervolgens krijg ik een wit scherm waarop niets te zien valt.
  • Sickbeard: ik moet inloggen. Vervolgens krijg ik een 404 te zien helemaal bovenin mijn pagina waarna ik de melding krijg dat de pagina niet geladen kan worden. In Sickbeard heb ik "Enable accessing the interface from a HTTPS address." aangevinkt, kan het zijn dat ik gebruik maak van verkeerde certificaten? Edit: wanneer ik nu dit ingeef: https://********.dyndns.org/sickbeard, krijg ik de volgende melding: "The client sent a plain HTTP request, but this server only speaks HTTPS on this port." Erg vreemd.
  • Headphones: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.
  • Transmission: heb ik gemaskeerd aangezien ik die niet gebruik.

Virtual host heb ik helemaal uitgezet aangezien mijn dyndns.org domein niet om kan gaan met bijvoorbeeld sabnzbd.dyndns.org, ik hanteer dus gewoon *******.dyndns.org/sabnzbd.

Nu stel ik mijzelf de volgende vragen:
  • Hoe kom ik van die ellendige beveiligingswaarschuwingen af?
  • Hoe krijg ik die dat apache password aan de praat?
  • Hoe kom ik in hemelsnaam wel fatsoenlijk in Couch Potato Server en Sickbeard?
  • Zie ik nog iets anders of een instelling over het hoofd?
  • Hoe krijg ik nu de poorten 22 (ssh toegang), 5000 (DSM), 7000 (Filestation) en 8083 (AutoSub) toevoegen? Hoe zit dat exact met de "web_root / urlbase" die je daarvoor moet toevoegen?
  • Voeg ik Shellinabox van MissileHugger op poort 4200 nu op dezelfde wijze toe? Wat geldt daar voor "web_root / urlbase"?

Is er iemand die me weer een paar stappen verder kan helpen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 17-07-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Weet iemand of Cloudstation rekening houdt met hernoemen of verplaatsen van een bestand/map? Of synct deze domweg alle veranderingen zoals hij ze waarneemt, ergo het verdwijnen van een bestand op plek A en het verschijnen van een nieuw bestand op plek B. Voor zover ik kan zien is dit wat alle synchronisatieprogramma's toepassen (behalve SyncToy, maar dat is een service), en ik ben benieuwd of Cloudstation hier slimmer mee omgaat.

Wat ik namelijk wil doen is een HDD in mijn pc syncen met data op mijn DS zodat er een soort van mini-CDN ontstaat: data local accessen voor betere performance en om de DS minder te belasten, en op de achtergrond geschreven data syncen met de DS ter backup en beschikbaarheid op bijv laptop. En mocht de DS zelfstandig nzb/torrents downloaden dan moeten deze bestanden ook weer automagisch naar mijn HDD worden overgezet.

Dit kan allemaal wel met een simpel gratis synchronisatie programma als Allway Sync, alleen schrijf je dan altijd te veel data heen en weer als je bijvoorbeeld een map met vakantiefoto's hernoemt...

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
troxx schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:52:
[...]

dank, ik zit ook al even te wachten op de nieuwe packages van Superzebulon maar die gaan denk ik niet meer komen. Toch maar eens update naar Sabnzb+ 7 via deze link.

1 vraag:
hoe kopieer ik de volgende bestanden in /usr/local/var/

SABnzbd: /admin/ & sabnzbd.conf
SickBeard: config.ini & sickbeard.db
CouchPotato: config.ini & data.db

Ik kan hier niet bijkomen in de filemanager van de admin.
Inloggen via SSH (met het programma Putty bijv, of shel in a box)
username: root
password (jouw eigen admin password)

dan typ je:
CP (locatie waar die staat) (bestandsnaam bijv config.ini) (locatie waar die heen moet) (bestandsnaam die die moet krijgen)

Voorbeeldje:
cp /usr/local/sickbeard/var/ config.ini /volume1/Downloads config.ini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
thedon46 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:33:
[...]

Inloggen via SSH (met het programma Putty bijv, of shel in a box)
username: root
password (jouw eigen admin password)

dan typ je:
CP (locatie waar die staat) (bestandsnaam bijv config.ini) (locatie waar die heen moet) (bestandsnaam die die moet krijgen)

Voorbeeldje:
cp /usr/local/sickbeard/var/ config.ini /volume1/Downloads config.ini
en hoe stop je die services?
Om dan de configs terug te zetten.

PS. wat gebruiken jullie om par files via de console te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissileHugger schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Ik kon een tijd terug geen java vinden voor de synology, ik ga me er even in verdiepen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Repi3 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:00:
[...]

en hoe stop je die services?
Om dan de configs terug te zetten.

PS. wat gebruiken jullie om par files via de console te controleren?
gewoon in je package center,
daar kan je de services stopzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:07:
[...]

Ik kon een tijd terug geen java vinden voor de synology, ik ga me er even in verdiepen. Dank je.
Er is een java package bij de package source van Missile hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

thedon46 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:17:
[...]

Er is een java package bij de package source van Missile hunter
Nu nog voor elkaar krijgen dat Calibre draaiende komt op een Synology.
Dit zou voor mij een hoop schelen qua bibliotheek bijhouden.
Aangezien we 2 kindles hebben en de boeken nu verspreid staan over 2 laptops en een desktop. (kan ze wel allemaal op de NAS zetten maar dat heeft nog niet echt voordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:45
Joster schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:58:
Oké, even mijn bevindingen met reverse proxy tot nog toe. Ik heb gebruik gemaakt van deze handleiding voor Brickman en de kennis van schumi2004 (bedankt daar voor).

Allereerst krijg ik in Chrome en Firefox constant de volgende waarschuwing:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Chrome:

Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.

U probeert *********.dyndns.org te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem op uw computer. 
Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd waarop Google Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert uw communicatie te onderscheppen.
U kunt beter niet verdergaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze website.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Firefox:

Deze verbinding is niet beveiligd

U hebt Firefox gevraagd een beveiligde verbinding op te zetten met ***********.dyndns.org, maar we kunnen niet bevestigen dat uw verbinding beveiligd is. 
Normaal gesproken zullen websites vertrouwde identificatie
tonen wanneer u een beveiligde verbinding wilt opzetten, om te bewijzen dat u naar de juiste plek gaat. 
De identiteit van deze website kan echter niet worden bevestigd.

Wat moet ik doen?

Als u doorgaans zonder problemen verbinding maakt met deze website, kan deze fout betekenen dat iemand de website probeert na te bootsen en kunt u beter niet verdergaan.

Die waarschuwingen wil ik natuurlijk niet zien, ik weet wat ik doe. Is het mogelijk die certificaten wel op een juiste wijze aan te maken? Of in beide browsers fatsoenlijke uitzonderingen aan te maken?

De invulling van proxy.conf:

Algemeen:

SSLProxyEngine On               # Needed if any of the services will be accessed over SSL encryption (https:// instead of http://)
ProxyRequests On                # doesn't appear to matter if this is on or not actually
ProxyPreserveHost Off           # Must be off for Couch Potato to work properly

Volgens schumi2004 moesten de eerste twee wellicht gemaskeerd worden maar ik gebruik wel degelijk https, en deze staat ook open op mijn Syno. De tweede moet volgens mij ook gewoon aan staan.
Wat je kan doen is het self signed certitifcaat trusten op je system(en), deze melding zal dan weg zijn.
Op een dyndns domain is het niet mogelijk officiele certificaten aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Olgeros schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:45:
Een vraagje over de standaard anti-virus:
Zoals ik het nu zie kan die alleen "op commando" (of gepland als taak) gaan scannen. Ik zou veel liever zien dat de anti-virus "on-access" scant. Dus elk bestand dat gebruikt, verplaatst, gekopieerd wordt.

Kan dit? Of is er een anti-virus alternatief voor DSM?
Niemand een idee of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
* verkeerde topic 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Astennu op 18-07-2012 10:27 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Olgeros schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:27:
[...]

wat jij wilt is niet aan te raden aangezien je nas dan zodanig traag gaat worden dat er bijna niet mee te werken valt. draai gewoon de virusscanner die er op kan en draai er 1 op je eigen pc die dus wel realtime protection doet.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Olgeros schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:27:
[...]

je kan het altijd op de site van synology even aangeven,
of als feature request bij de beta feedback.

(ps, wil je wel dat je cpu altijd gebruikt word voor het scannen van virussen? als ik een programma download laad ik mijn synology altijd even handmatig scannen. en anders doe je geplande scans instellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
robertobadjo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:35:
[...]

wat jij wilt is niet aan te raden aangezien je nas dan zodanig traag gaat worden dat er bijna niet mee te werken valt. draai gewoon de virusscanner die er op kan en draai er 1 op je eigen pc die dus wel realtime protection doet.
Ik heb een 412+ en die heb ik tot nu toe niet boven de 30% CPU belasting gekregen. Ook niet met downloaden/uitpakken. Anti-virus kost idd wel proc. capaciteit, maar een goede anti-virus vreet ook weer niet alles op.

En ik wil best wel iets van snelheid inleveren voor antivirus.
thedon46 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:35:
[...]
je kan het altijd op de site van synology even aangeven,
of als feature request bij de beta feedback.
Ah ja, dat is inderdaad wel een goeie! Dank je :)
(ps, wil je wel dat je cpu altijd gebruikt word voor het scannen van virussen? als ik een programma download laad ik mijn synology altijd even handmatig scannen. en anders doe je geplande scans instellen.)
Ik download nogal eens wat van newsgroepen. Ik wil niet risico lopen dat daar nou net toevallig een virus bij zit (hij hoeft de rars niet te scannen, wel wat er uitgepakt wordt).
handmatig starten kost me dus best veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb het idee dat Sickbeard te zwaar is voor mijn NAS.
Laatst helemaal ingesteld met 11 series (HD uiteraard) met de zoektijd op 1440 minuten (24 uur)
Nu is de NAS al een aantal dagen vol aan het draaien en is Python (Sickbeard) de boosdoener voor het CPU gebruik.
De Synology die ik heb is de DS109 kan het dan zijn dat deze gewoon te licht is voor dit soort zaken en welke zou dan uiteindelijk voldoende zijn hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Ik zou persoonlijk, als je toch full blown SickBeard, Sabnzbd en waarschijnlijk ook CouchPotato wilt gaan draaien, niet onder een 212+ gaan zitten. Heb het bij een vriend zien draaien op een 212j en dat is echt huilen met de pet op (2MB/s download maximaal). Als je daar geen problemen mee hebt kan het wel, maar je zit wel gelijk aan de onderkant qua specs.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Olgeros schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:06:
Ik download nogal eens wat van newsgroepen. Ik wil niet risico lopen dat daar nou net toevallig een virus bij zit (hij hoeft de rars niet te scannen, wel wat er uitgepakt wordt).
handmatig starten kost me dus best veel tijd.
Dan zou ik gewoon en slim automatisch systeem instellen,
zodat die bijv elk uur/half uur scant.
dan heb je zo goed als altijd wel even een scan erover gehad.

en daarbij, je nas draait op linux, en verruit de meeste virussen zijn voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Arfman schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:58:
Ik zou persoonlijk, als je toch full blown SickBeard, Sabnzbd en waarschijnlijk ook CouchPotato wilt gaan draaien, niet onder een 212+ gaan zitten. Heb het bij een vriend zien draaien op een 212j en dat is echt huilen met de pet op (2MB/s download maximaal). Als je daar geen problemen mee hebt kan het wel, maar je zit wel gelijk aan de onderkant qua specs.
Ik draai het op een DS211j en ik gebruik een Sickbeard en NZBGet combo. NZBGet haalt bij mij wel de volle lijnsnelheid terwijl SabNZBd dit niet deed. Mogelijk zit daar dus de vertraging in.

Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de setup, maar kan natuurlijk altijd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ikzelf heb ook een DS212j met SabNZB en Sickbeard en dat gaat prima op 80% van mijn max, z'n 3.5MB tot 5MB per seconden. Geen problemen dus bij mij.

Ik merk wel dat je niet tegelijkertijd moet downloaden en streamen, daar is de processor echt niet krachtig genoeg voor merk ik.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Gaat bij mij anders prima, met een 211j. Download op ca. 4mb/s wat ik als max heb ingesteld in SAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Heb zelf ook een 211j gehad, en daarmee haalde ik met sickbeard, couchpotato, en NZBget gewoon 5.5MB/s, dus dat is al ruim voldoende. mischien dat uitpakken iets langzamer gaat, maar in de praktijk merk je dat toch niet omdat series vooral s'nachts binnen komen.
heel eerlijk merk ik weinig verschil met mijn 411, alleen dat die meer schijfruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heb nu dus sickbeard draaiende op mijn Synology en in de broncontrole staat python op een hoog cpu gebruik, maar is er een manier om te zien waar hij nu echt mee bezig is? want alle series staan op skipped of ignored (aangezien ik de vorige episodes al ken) en hij staat op een refresh van 1440 minuten dus zou ook niet moeten kijken gok ik.
Wil dus graag weten waar hij wel mee bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Rubman schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:58:
Heb nu dus sickbeard draaiende op mijn Synology en in de broncontrole staat python op een hoog cpu gebruik, maar is er een manier om te zien waar hij nu echt mee bezig is? want alle series staan op skipped of ignored (aangezien ik de vorige episodes al ken) en hij staat op een refresh van 1440 minuten dus zou ook niet moeten kijken gok ik.
Wil dus graag weten waar hij wel mee bezig is
Het kan ook een ander python package zijn, aangezien deze allemaal python als naam hebben.

Inloggen met ssh op je NAS.
Met behulp van het commando top kun je zien welke proces het meeste cpu gebruikt. Door op q te drukken ga je weer uit top.

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 18-07-2012 14:48 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben dan numero zoveel die zegt dat het allemaal prima gaat op zijn DS211j ;). Iig qua performance, en ook zolang als ik nzbget gebruik en ver weg blijf van SABnzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
...
Is er iemand die me weer een paar stappen verder kan helpen? :)
Je moet volgens mij een root certificaat instellen, een soort algemeen certificaat; althans ik weet niet of dat met die proxy wat te maken heeft, maar zonder root certificaat werkten bij mij alle browsers op Windows perfect, maar op Linux en Mac kreeg ook die waarschuwingen. Ik heb het zo gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
16 - Add the certificates to your apache user- or system server. The user-webserver is the Apache configuration for you own website, the system-webserver handles the Synology system web-services (like the filemanager etc.). In this example we use the user-webserver:
CODE: SELECT ALL
vi /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-ssl.conf-user
- Use the arrow-key of your keyboard to go to the location below the line '#SSLCertificateChainFile /usr/syno/apache/conf/server-ca.crt' (approx. line 123).
- press the 'a' -key to enter the 'text-editing-modus'. Now you can add the following text:
SSLCertificateChainFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.root/sub.class1.server.ca.pem
- Use the arrow-key of your keyboard to go to the location below the line '#SSLCACertificateFile /usr/syno/apache/conf/ssl.crt/ca-bundle.crt' (approx. line 133)
- Add the following text:
SSLCACertificateFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.root/ca.pem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Brickman schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Het kan ook een ander python package zijn, aangezien deze allemaal python als naam hebben.

Inloggen met ssh op je NAS.
Met behulp van het commando top kun je zien welke proces het meeste cpu gebruikt. Door op q te drukken ga je weer uit top.
Het is wel degelijk Sickbeard volgens top, maar vraag me dan toch serieus af wat van sickbeard aangezien hij niks aan het downloaden/zoeken is en de afleveringen die ik heb allemaal zijn uitgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Hi Folks,

Heeft iemand een goed overzicht van providers die ik kan toevoegen bij Sick Beard om te zoeken ? Is nzbindex daar ook toe te voegen en zo ja welke url kan ik daarvoor gebruiken en moet ik eerst een api aanmaken ??

Bij voorbaat dank ! _/-\o_ _/-\o_

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 17:32
Dognzb gratis
Nzbmatrix eenmalig 8 euro geloof ik voor 10 jaar.
J1nx op invite gratis

[ Voor 46% gewijzigd door ChuckyDevil op 18-07-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Kan ik ergens zien van welke foto's de syno thumbnails aan het maken is? Sinds dsm 4.1 is die al 3 dagen bezig met het converteren van 1 foto :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
Misschien via cli en dan het commando top ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Sorry maar begrijp er niks van wat je bedoeld :-) Het is wel vrij irritant wat mn diskstation staat al 3 dagen op 100% cpu te draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Deef_K op 18-07-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Neefdave schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:20:
Sorry maar begrijp er niks van wat je bedoeld :-) Het is wel vrij irritant wat mn diskstation staat al 3 dagen op 100% cpu te draaien.
Tja, het is al vaker gezegd: DSM 4.1 is een beta. Er kan van alles fout gaan. Op het Synology forum worden momenteel diverse zaken gemeld die niet goed werken in deze 4.1 versie. Dat zal natuurlijk wel opgelost worden. Wil je daar niet mee te maken krijgen, dan moet je geen beta op een productie omgeving installeren. Het wordt echt tig keer gemeld, maar toch merk ik dat men zo'n beta vaak iets te makkelijk installeert.

In jouw geval heb je de keuze om te kijken of je kan downgraden naar de 4.0 versie, of even kijken op het synology forum naar een manier om het indexatie proces te onderbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 18-07-2012 20:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
@ Neefdave

Je kunt ook via de DSM interface kijken welk proces draait. Maar wellicht heb je dat al gedaan. Dit is hetzelfde als top. Jammer genoeg kun je geen proces beëindigen zo te zien. Dat kan vanaf de command line wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Via de top commando in cli (heb het even opgezocht) kon ik zien met welke foto die bezig was. Die foto even verwijderd en opnieuw toegevoegd en proces is klaar.

Microkid, ja ik draai wel vaker beta's maar dit is de eerste die echt een probleem toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik wil mijn Win2008R2 server vervangen door een 1812+ (of de nog te komen 2412+??), voornamelijk omdat continue 300Watt stroom verbruik toch wel wat duur is op jaarbasis....

Ik zit te denken om 1 of 2 SSDs te plaatsen, om zodoende het OS en de download en unrar bewerkingen hierop te laten doen, de andere zes schijven kunnen dan zoveel mogelijk in hibernate. Zou dit een werkbare / raadzame oplossing zijn?

Aangezien het OS erop staat lijkt me enige vorm van redundancy wel handig, dus dan RAID1 of SHR?

In de compatibility list staan overigens maar zeer weinig SSD's. Zijn er ervaringen met SSD's?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
schumi2004 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:39:
Zijn er tweakers hier die dit topic een beetje in de gaten houden en wellicht al een poging gedaan hebben dit op hun Synology werkend te krijgen?

a headless xbmc designed to do library updating etc on the server with minimal overhead
Dit zou ik ook graag zien, lijkt me geweldig als mijn library al geupdate kan worden na een update zonder dat er een mediacenter aan hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Kudos voor MissileHugger voor het uitbrengen van shellinabox. Helaas vond ik de witte achtergrond nogal vervelend. Voor diegene die (net als ik) shellinabox liever met een zwarte achtergrond en witte tekst wilt, voer dan onderstaande stappen uit.

Kopieer het .css bestand naar de bin folder:
code:
1
cp /usr/local/shellinabox/shellinabox/share/doc/shellinabox/white-on-black.css /usr/local/shellinabox/shellinabox/bin/

Open het start-stop-status script:
code:
1
vi /var/packages/shellinabox/scripts/start-stop-status

Wijzig tussen start{} en stop{} de regel naar:
code:
1
${INSTALL_DIR}/shellinabox/bin/shellinaboxd --css=/usr/local/shellinabox/shellinabox/bin/white-on-black.css -s /:LOGIN &

Restart vervolgens shellinabox via de synology interface.

[ Voor 7% gewijzigd door A1ex op 18-07-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 22:52
Misschien een simpele vraag, maar als ik via Chrome een film wil kijken via mn NAS, dan krijg ik de volgende melding:

Installeer de laatste versie van VLC geschikt voor uw besturingssysteem.

Ik heb VLC gewoon geïnstalleerd, zelfs na een reinstall werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 08:02
edit: verplaatst naar sverzijl in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" , daar is het beter op z'n plaats.

[ Voor 136% gewijzigd door sverzijl op 18-07-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:39:
Zijn er tweakers hier die dit topic een beetje in de gaten houden en wellicht al een poging gedaan hebben dit op hun Synology werkend te krijgen?

a headless xbmc designed to do library updating etc on the server with minimal overhead
Nope, zeker nog niet (heb hem net ;)), maar ben wel heel benieuwd. Nu is de ZBOX de eerste paar minuten toch altijd flink druk met scannen van de nieuwe media. Zou erg fijn zijn als dat al automatisch gebeurt op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weazle schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:50:
[...]

Dit zou ik ook graag zien, lijkt me geweldig als mijn library al geupdate kan worden na een update zonder dat er een mediacenter aan hoeft te staan.
Jelte schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:42:
[...]

Nope, zeker nog niet (heb hem net ;)), maar ben wel heel benieuwd. Nu is de ZBOX de eerste paar minuten toch altijd flink druk met scannen van de nieuwe media. Zou erg fijn zijn als dat al automatisch gebeurt op de NAS.
Zou inderdaad mooi zijn, ik ga vast balletje opgooien op XBMC forum ;)

Edit:
Even vluchtig gekeken en wellicht zelfs in een package te gieten, morgen verder kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 19-07-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
weazle schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:50:
[...]

Me2...dat mis ik nu juist. Thumbs en mysql db draaien wel al op de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nu we het toch over dat soort fratsen hebben... de laatste tijd gebruik ik m'n iPad veel als e-reader en ben ik weer lekker aan het lezen geslagen. Alleen dat importeren in iTunes, syncen van de iPad, etc, begint me toch wel rap te vervelen. Dat moet anders kunnen dus, zeker met een Synology in huis.

Wat zijn hier de mogelijkheden voor? Er bestaat zeker geen CouchPotato voor boeken ;). Ik gebruik nu voornamelijk de iBooks app van Apple zelf, maar daar ben ik niet mee getrouwd. Alhoewel het wel fijn zou zijn als het er een klein beetje uitziet. Ik had al wel bedacht dat je met Dropbox of Cloudstation gewoon boeken kon benaderen maar dat is wel heel erg basaal denk ik.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

DSFile

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Servor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:59:
Nu we het toch over dat soort fratsen hebben... de laatste tijd gebruik ik m'n iPad veel als e-reader en ben ik weer lekker aan het lezen geslagen. Alleen dat importeren in iTunes, syncen van de iPad, etc, begint me toch wel rap te vervelen. Dat moet anders kunnen dus, zeker met een Synology in huis.

Wat zijn hier de mogelijkheden voor? Er bestaat zeker geen CouchPotato voor boeken ;). Ik gebruik nu voornamelijk de iBooks app van Apple zelf, maar daar ben ik niet mee getrouwd. Alhoewel het wel fijn zou zijn als het er een klein beetje uitziet. Ik had al wel bedacht dat je met Dropbox of Cloudstation gewoon boeken kon benaderen maar dat is wel heel erg basaal denk ik.

Hoe doen jullie dat?
Er is een CP voor boeken, die heet lazylibrarian. Ontwikkeling staat volgens mij stil en het werkt niet echt optimaal, maar het is er wel. Heb eens een poging gedaan om de ontwikkeling wat te stimuleren en er een package van te laten maken, maar dat liep op niks uit.

Dat helpt overigens niets met syncen met je iPad of ander device. Dat blijft het zelfde omslachtige importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:09:
[...]

Er is een CP voor boeken, die heet lazylibrarian. Ontwikkeling staat volgens mij stil en het werkt niet echt optimaal, maar het is er wel. Heb eens een poging gedaan om de ontwikkeling wat te stimuleren en er een package van te laten maken, maar dat liep op niks uit.

Dat helpt overigens niets met syncen met je iPad of ander device. Dat blijft het zelfde omslachtige importeren.
Ja, ik weet ook nog niet wat ik precies zoek ;). Bedankt iig voor de tip. Ik weet alleen dat ik een Synology heb welke automagisch dingen kan downloaden met de juiste scripts, en ze ook nog eens kan aanbieden ter consumptie dus daar zoek ik iets in.

Uiteraard kun je met DSFile naar een willekeurige PDF browsen maar iets met libraryfuncties bijv. zou wel aardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Heb hier nu ook een DS412+ staan ter vervanging van een WD Sharespace. Wat een verademing.
De webgui werkt fantastisch en hij haalt tenminste fatsoenlijke read/write speeds.

Ik loop nu alleen vast met offsite backups naar Amazon S3. Hij staat netjes te syncen, maar ik krijg errors in mijn log;
Amazon S3 Backup: Upload file [filepath] fail, the size of [filename] is bigger than 5GB
Uit de FAQ van Amazon blijkt dat 1 object tot wel maximaal 5TB groot mag zijn, maar dat je in 1 PUT operatie maar maximaal 5GB kan overzetten. Grotere bestanden schijnen in een multipart put gedaan te moeten worden.
Maar hier blijkt de Synology dus geen ondersteuning voor te hebben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

A1ex schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:55:
Kudos voor MissileHugger voor het uitbrengen van shellinabox. Helaas vond ik de witte achtergrond nogal vervelend. Voor diegene die (net als ik) shellinabox liever met een zwarte achtergrond en witte tekst wilt, voer dan onderstaande stappen uit.

Kopieer het .css bestand naar de bin folder:
code:
1
cp /usr/local/shellinabox/shellinabox/share/doc/shellinabox/white-on-black.css /usr/local/shellinabox/shellinabox/bin/

Open het start-stop-status script:
code:
1

Wijzig tussen start{} en stop{} de regel naar:
code:
1
${INSTALL_DIR}/shellinabox/bin/shellinaboxd --css=/usr/local/shellinabox/shellinabox/bin/white-on-black.css -s /:LOGIN &

Restart vervolgens shellinabox via de synology interface.
Bedankt voor de tip.
Het is misschien zelfs een idee om dit standaard te doen. Ik vind het zelf ook prettiger werken.

De eerste stap kun je trouwens overslaan, namelijk:
code:
1

Wijzig tussen start{} de regel naar:
code:
1
${INSTALL_DIR}/shellinabox/bin/shellinaboxd --css=/usr/local/shellinabox/shellinabox/share/doc/shellinabox/white-on-black.css -s /:LOGIN &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
MasterMaceMichu schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:41:
Ik zit te denken om 1 of 2 SSDs te plaatsen, om zodoende het OS en de download en unrar bewerkingen hierop te laten doen, de andere zes schijven kunnen dan zoveel mogelijk in hibernate. Zou dit een werkbare / raadzame oplossing zijn?
Werkt prima. Alleen heeft DSM nog geen TRIM-support en werkt zover ik heb begrepen iedere disk (dus ook SSD) maximaal op SATA 1 snelheid (150MB/s).
Aangezien het OS erop staat lijkt me enige vorm van redundancy wel handig, dus dan RAID1 of SHR?
Als je zorgt dat de SSD's alleen voor tijdelijke opslag worden gebruikt zou ik ze gewoon als RAID 0 configureren. DSM wordt altijd als RAID 1 (identieke kopie) op alle schijven in de hoofdunit gezet, op een eigen partitie.
In de compatibility list staan overigens maar zeer weinig SSD's. Zijn er ervaringen met SSD's?
Ik heb er Samsung's (830 256GB) inzitten, staan niet in de compatibaliteitslijst, en dat werkt tot nog toe prima. Let wel op: Samsung's SSDs werken naar zeggen alleen goed als er TRIM-support is of als er NTFS wordt gebruikt (SSD moet voor optimale werking herkennen welk deel van de schijf leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Eigenlijk kun je (als het OS toch overal staat -snap je niet helemaal met hoe DSM wordt geïnstalleerd-) dan net zo goed een 1TB HDD als download schijf inzetten (daar heb ik er uit mijn huidige RAID array meer dan genoeg van) en de rest van de disken dan in één RAID array (of SHR), toch?

Nog een vraag: Kun je met de bijgeleverde software (of een te installeren package) ook back-ups maken naar een via USB aangesloten externe harde schijf, die dan ook zonder de NAS weer uit te lezen als je hem aan een PC hangt (dus dat je op die externe HDD gewoon de mappen en bestanden ziet die geback-upd zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
MasterMaceMichu schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:07:

Nog een vraag: Kun je met de bijgeleverde software (of een te installeren package) ook back-ups maken naar een via USB aangesloten externe harde schijf, die dan ook zonder de NAS weer uit te lezen als je hem aan een PC hangt (dus dat je op die externe HDD gewoon de mappen en bestanden ziet die geback-upd zijn)?
Ja dat is mogelijk....ik heb het andersom gedaan om mijn data snel op mijn NAS te krijgen.
Maar andersom gaat ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik gebruik nova backup, maar vraag aan jullie advies hoe de backups te maken.

Nas 1 = Synology DS212+ Raid.
Nas 2 = Synology DS 112 J

Nu backup ik alles naar de DS212 en die backup snachts weer alles naar de 112j.

Hoe kan ik de backup van de Pc het beste voeren? en zojaa waarom raden jullie me die aan? Ik kan namelijk nergens een goede nederlandse uitleg geven waarom je van dat type gebruik zal maken.

Ik wil mijn bestanden om de 2dagen gebackupt hebben.. documenten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Heeft iemand een idee hoe ik mijn Synology zover krijg dat hij mijn pc gaat wakker maken?

Logica is vrij simpel.. Synology staat altijd aan terwjil ik de pc niet zo vaak nodig heb (remote dan) en dus gewoon af staat. De Synology is remote bereikbaar dus...

Anyway, ik weet de de Synology support heeft voor wake on lan, maar dat is via een pc de nas wakker maken, ik wil net andersom. Het enige dat ik hieromtrend kan vinden is http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=7750 met een link naar een Russisch forum met een package die het niet (meer) doet.

Het maakt voor mij niet uit of't een package of een linux commando is.. als'k m'n pc er maar mee kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Hier staat er iets over met een php scriptje...weet niet of het werkt...

Edit: + aantal andere opties eronder...

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 19-07-2012 22:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Buzzie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:11:
[...]

Ja dat is mogelijk....ik heb het andersom gedaan om mijn data snel op mijn NAS te krijgen.
Maar andersom gaat ook prima
Even iets preciezer: Ik wil dus elke dag een backup maken van de belangrijkste data op mijn NAS, naar een externe HDD, aangesloten via USB/eSata. Alleen de gewijzigde files moeten dan uiteraard geback-upped worden. De back-up moet automatisch starten.

Ik google me suf, maar krijg dit niet helder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
kraades schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:00:
Hier staat er iets over met een php scriptje...weet niet of het werkt...

Edit: + aantal andere opties eronder...
_/-\o_ thx! Dit weekend allemaal eens rustig doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik maak gebruik van Transmission sinds een aantal weken en dit werkt prima. Alleen vanochtend zie ik dat ik niet meer op de webpagina kom van Transmission, de poort is hetzelfde gebleven en er zijn geen rechten veranderd. Ik heb Transmission gerestart en DSM ook, maar ik kom nog steeds niet op de webpagina.

Hebben jullie tips voor mij?

Edit: ik heb vanochtend wel SABnzb+, Couchpotato en Sickbeard uitgeschakeld. Maar dit zou toch geen gevolgen voor Transmission mogen hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Rogier V op 20-07-2012 08:32 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.