Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:13
bluecupra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:03:
Ik heb op mijn DS212+ ook de laatste (beta) firmware geinstalleerd. Altijd heb ik NZB downloads uitgevoerd via SabNZBd welke de laatste tijd minder snel download. Omdat Downloadstation in 4.1 nu ook archieven kan uitpakken heb ik dit pakket geinstalleerd en bekeken. Downloads gaan nu op gemiddels 5.7 MB wat de max is van mijn verbinding (50mbit Ziggo).

Echter na de download afgerond is wordt het niet uitgepakt. Binnen Downloadstation heb ik de volgende opties geselecteerd:

-Schakel de Automatische uitpakken-service in voor Diskstation-gerbuikers om bestanden automatisch uit te pakken

-Schakel Automatische uitpakken in voor gedownloade bestanden
-Uitpakken naar huidige locatie
-Archieven verwijderen na het uitpakken

Wie heeft voor mij de oplossing om automatisch uitpakken te activeren?
Ik heb het net even geprobeerd en ook bij mij pakt hij niet uit. Vergeet niet: het is nog een bèta. Dus hopelijk een fix in de definitieve release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
Beste tweakers,

Welke source voor SABnzbd kan ik het beste gebruiken voor mijn 412+?

Heb nu die van SynoCommunity. Python installeert, SABnzbd geeft echter een error als ik het package wil installeren.

Dank alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ah man, nu post-processed SickBeard weer geen nieuw gedownloade episodes. Grrrrr. Om gek van te worden. Heeft het (uiteraard) wel gewoon gedaan.

Al met al zit ik er toch aan te denken weer terug te gaan naar m'n oude setup, hoe zonde ik het ook vind dat de iMac dan weer 24/7 aanstaat... Dit is gewoon te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DiskStation heeft nu tenminste een fatsoenlijk icoon gekregen in de Finderkolom. Jammer dat het alleen een Apple-netwerkopslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:41:
DiskStation heeft nu tenminste een fatsoenlijk icoon gekregen in de Finderkolom. Jammer dat het alleen een Apple-netwerkopslag is.
Je kunt AFP uitshakelen en SMB inschakelen als je een ander icoon wilt. Iconen worden enkel volgens protocol en versie toegekend, en aangezien de update van netatalk zich voordoet als een recentere AFP versie krijg je een ander icoon.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:31
schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Ben het hier toch niet helemaal mee eens, ik heb ook sickbeard draaien, log files naar externe usb en nas gaat netjes in hibernate.
Dat komt waarschijnlijk omdat je bij Post-Processing de optie Scan and Process UIT hebt staan en sabToSickbeard gebruikt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:25:
[...]

@Schumi2004:
Maak voor de proxy een nieuw bestand aan en include deze dan in de main config. Scheelt een hoop na een update van DSM.

HowTo voor proxy (domein.nl/sickbeard en sickbeard.domein.nl)
@Brickman

Gaat iets niet helemaal goed met de tutorial
DS211> /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart
Start User Apache Server .....
Syntax error on line 34 of /volume1/@appstore/.apache_conf/proxy.conf:
Invalid command 'SSLProxyEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd could not be started
DS211>
Moet ik niet nog wat services activeren in DSM Webservice gedeelte, https bv ?

SSLProxyEngine disabled in proxy.conf en nu krijg ik deze error
Syntax error on line 35 of /volume1/@appstore/.apache_conf/proxy.conf:
ProxyRequests not allowed here
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd could not be started
DS211>
Ik kijk er later maar weer eens naar.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
injectx schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:34:
Beste tweakers,

Welke source voor SABnzbd kan ik het beste gebruiken voor mijn 412+?

Heb nu die van SynoCommunity. Python installeert, SABnzbd geeft echter een error als ik het package wil installeren.

Dank alvast. :)
Krijg je de error na het invullen van de download locatie? Dan heb je een niet bestaande download locatie gekozen.

Dat probleem los je zo op: job in "Het grote Synology topic - deel 4"
kraades schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:10:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je bij Post-Processing de optie Scan and Process UIT hebt staan en sabToSickbeard gebruikt.
Ook hier geen problemen met hibernation , postprocessing van sickbeard en couchpotato en logs op usb.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 13-07-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:18
kraades schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:52:
[...]

Knop edit en dan de knop met pijltje omlaag (rechtsonder).
En via settings en dan knop rechtsboven wissel je tussen online en offline modus.

Edit: dit is op een iPad maar iPhone zal wel vergelijkbaar zijn.
Bedank voor je heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn processor staat nu voor meer dan 5 uurtjes 100% waar kan ik onderzoek starten binnen dsm ? of gaat dat alleen vanuit ssh lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
job schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Ook hier geen problemen met hibernation , postprocessing van sickbeard en couchpotato en logs op usb.
Vreemd, want volgens mij betekent Scan and Process is AAN dat er periodiek wordt gescand iets dat je dus niet wilt in dit geval. Polling versus on demand.
Havelock schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Bedank voor je heldere uitleg!
Sarcastisch bedoeld? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
Mijn processor staat nu voor meer dan 5 uurtjes 100% waar kan ik onderzoek starten binnen dsm ? of gaat dat alleen vanuit ssh lukken?
Resource monitor en dan op CPU naar details toe en dan zie je rechts een lijstje en anders via SSH het top commando...

[ Voor 42% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2012 11:53 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Of via DSM4.1 in de processenlijst kijken. Daar kun je ook historie aanvinken en kijken hoe lang iets hoeveel gebruikt.

Bij mij was MYSQL corrupt geraakt na het deïnstalleren van een aantal pakketten. Met DSM4.1 dit weer kunnen oplossen, maar wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met Crashplan en Synology toevallig? Ik overweeg een goedkope online back-up naar de cloud. Strato is een stuk duurder.. crashplan is er vanaf 5 dollar per maand voor onbeperkte backup..

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
DS211, DSM 4.0 en WD20EARS.

Ik ben nu zelf ook eens goed aan het kijken en met de genoemde debug tool zie ik volgens mij geen bijzonderheden.

Ik zie alleen ook geen meldingen in /var/log/messages zoals hieronder. :?
Betekent dit dan mijn HDD's niet in slaapstand gaan?

SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Workaholic schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:54:
Heeft iemand ervaring met Crashplan en Synology toevallig? Ik overweeg een goedkope online back-up naar de cloud. Strato is een stuk duurder.. crashplan is er vanaf 5 dollar per maand voor onbeperkte backup..
Niet wat je vraagt, maar een Amazon S3 bucket behoort ook nog tot de mogelijkheden.

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2012 12:05 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Over hibernation gesproken.

Ik vraag me af wat dit doet met de levensduur van je schijven. Is het niet beter om een scheduled shutdown te doen ipv meerdere keren per dag een spin up / spin down te doen?

Ik heb overigens nu allebei ingeschakeld (hibernation na 20 min) en scheduled shutdown/start-up. Na het lezen van wat posts op het net begin ik toch ernstig te twijfelen of deze combinatie verstandig is en wat mogelijk het verschil is tussen hibernation / auto shutdown/start up. DIt laatste is toch hetzelfde?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:53:
Of via DSM4.1 in de processenlijst kijken. Daar kun je ook historie aanvinken en kijken hoe lang iets hoeveel gebruikt.

Bij mij was MYSQL corrupt geraakt na het deïnstalleren van een aantal pakketten. Met DSM4.1 dit weer kunnen oplossen, maar wel een beetje vreemd.
processenlijst van 4.1 ziet er veel beter uit idd. TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:34
Workaholic schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:21:
Over hibernation gesproken.

Ik vraag me af wat dit doet met de levensduur van je schijven. Is het niet beter om een scheduled shutdown te doen ipv meerdere keren per dag een spin up / spin down te doen?

Ik heb overigens nu allebei ingeschakeld (hibernation na 20 min) en scheduled shutdown/start-up. Na het lezen van wat posts op het net begin ik toch ernstig te twijfelen of deze combinatie verstandig is en wat mogelijk het verschil is tussen hibernation / auto shutdown/start up. DIt laatste is toch hetzelfde?
Het starten/stoppen van de schijf verkort de levensduur. Maar niet zo heel erg. Ik heb een goedkope desktop schijf in mijn DS110j zitten. Deze is ontworpen op 300.000 load/unload cycles. Volgens de SMART gegevens is 'ie nu bijna 1000 keer gestart sinds november 2011, dus dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die mij kan helpen met de reverse proxy op Synology?

Ik heb het nu denk ik draaiend afgezien van deze melding:
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd stopped
[Fri Jul 13 14:05:08 2012] [warn] NameVirtualHost *:443 has no VirtualHosts
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd started
DS211>
Maar als ik nu wil testen dan blijf ik in een loop hangen van login schermen, van Apache en vervolgens Sickbeard en dan weer Apache enz enz

iemand idee wat er fout gaat?Allowed hosts was niet compleet, iemand dan uitleg voor die no VirtualHost melding?

Edit:
Melding is ondertussen weg maar kan nog geen sites openen op https / 443, kan ik overigens ook met alleen gebruik van folders automatisch doorzetten naar https?

[ Voor 60% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
rutgerw schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:26:
Het starten/stoppen van de schijf verkort de levensduur. Maar niet zo heel erg. Ik heb een goedkope desktop schijf in mijn DS110j zitten. Deze is ontworpen op 300.000 load/unload cycles. Volgens de SMART gegevens is 'ie nu bijna 1000 keer gestart sinds november 2011, dus dat duurt nog wel even.
De load cycle count is iets anders dan aantal malen spinup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
schumi2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:21:
[...]

@Brickman

Gaat iets niet helemaal goed met de tutorial

[...]

Moet ik niet nog wat services activeren in DSM Webservice gedeelte, https bv ?

SSLProxyEngine disabled in proxy.conf en nu krijg ik deze error

[...]

Ik kijk er later maar weer eens naar.
https moet aanstaan in DSM en je moet de modules.conf inladen.

Je No Virtualhost komt van
NameVirtualHost *:443
af, omdat je er geen gebruik van maakt en dus overbodig is. Beide NameVirtualHost ff commenten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 12:44
rutgerw schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Spelen dingen als temperatuursverschillen en spanningsverschillen niet mee in dit verhaal?
Ik vraag me af of het laten draaien van een schijf niet beter is ipv hem iedere avond uitschakelen?

[ Voor 31% gewijzigd door M8T66 op 13-07-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:18:
[...]

https moet aanstaan in DSM en je moet de modules.conf inladen.

Je No Virtualhost komt van
NameVirtualHost *:443
af, omdat je er geen gebruik van maakt en dus overbodig is. Beide NameVirtualHost ff commenten.
Die No VirtualHost heb ik opgeslost door onderaan de httpd.conf-user het volgende toe te voegen

Edit: HTTPS activeren in DSM haalt deze melding ook weg merk ik net.
<VirtualHost *:443>
Include /usr/syno/etc/sites-enabled-user/*.conf
</VirtualHost>
Nu ik https service enabled heb in DSM kan ik idd ook via https verbinding maken.
Nu de rest nog werkend zien te krijgen zoals dsm admin interface en nzbget.
Thanks

Moet wel zeggen dat voornamelijk CouchPotato server nogal moeilijk doet op deze manier, heeft veel moeite om te laden en lijkt er meestal op dat hij hem gewoon niet laad.

Edit2:
Zo alles geconfigureerd alleen dsm web interface wil niet, blijft blanco scherm houden, de rest SB,CP,SAB,NZBget en Maraschino zijn wel gelukt.

Iemand die DSM webinterface werkend achter reverse proxy heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

M8T66 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:24:
Spelen dingen als temperatuursverschillen en spanningsverschillen niet mee in dit verhaal?
Ik vraag me af of het laten draaien van een schijf niet beter is ipv hem iedere avond uitschakelen?
Het hangt er helemaal van af hoe je het bekijkt. Stel dat het aan en uit schakelen van je schijf de levensduur in 'draaiuren uitgedrukt met 50% verkort dan klinkt dat dramatisch. (Zo erg is het trouwens niet) Maar als hij door het in en uitschákelen maar 30% van de tijd draait, ga je er dus flink op voouit als je kijkt naar 'kalenderjaren'. En juist dat laatse is van belang voor je.

Dus stel hij gaat bij constant draaien 50000 uur mee. Er zitten ruwweg 10000 uur in een jaar dus na 5 jaar gaat hij kapot. Als je gaat in en uitschakelen, dan gaat hij nog maar 25000 uur mee. Maar je gebruikt hem geen 10000 uur meer per jaar, je gebruikt hem 3000 uur per jaar. Dus effectief gaat hij nu ruim 8 jaar mee.
Maar in die tijd heeft hij dus minder gedraaid. Maar ook minder stroom gebruikt. Een bijkomend voordeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 13-07-2012 16:59 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:44

Reinier

\o/

Woeps!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zi5R9mggypERoNHsdS95Wedw/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zie helemaal geen meldingen over hibernation in de messages file?

DiskStation> grep -i hibernation /var/log/messages
DiskStation> grep -i scemd /var/log/messages
DiskStation>

Hoe zie ik dat de disk in/uit hibernation gaat?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
Heb je toevallig net foto's erop gezet? (een boel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 02-10 20:24
Goingwrong schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:27:
[...]

Ik heb het net even geprobeerd en ook bij mij pakt hij niet uit. Vergeet niet: het is nog een bèta. Dus hopelijk een fix in de definitieve release.
Bedankt voor de reactie, dan hoop ik dat dit opgelost is wanneer deze FW versie final gaat. Blijft nog wel de PAR2 controle over, weet niet of dit verwerkt is in het Download Station packet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou er is een DS411 onderweg. Ik vond niet dat ik de snelheid van de 412+ nodig had, zeker niet tegen de meerprijs van bijna €200. Daar heb ik 3TB ruimte voor gekocht ;)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 28-09 17:21
ik draai de beta.
nu kan ik vanaf mijn ps3 geen muziek meer streamen via dlna. (ds211+)

ik weet niet of het probleem in de ps3 of in de beta firmware van de nas zit.
andere mensen nog problemen met dlna in de beta?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
bum schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 01:04:
[...]

Ik heb ook een DIR-655 en met wat gepruts heb ik het werkend gekregen. Ik gebruik OpenVPN op poort 1194.

Ik beschriijf even alle stappen die ik heb genomen (bear with me... :z )

-Als voorbeeld: stel intern LAN adres van de NAS is 10.0.0.100. Extern adres van je internet-account is 83.83.83.123

-Aan de router heb ik weinig gedaan: alleen een port forwarding rule gemaakt die poort 1194 doorzet naar het IP-adres 10.0.0.100 van de NAS.
-Op de NAS OpenVPN instellen op 10.0.1.0 . De configuratiefile exporteren naar windows.
-Checken of er op de NAS een account is wat rechten heeft op OpenVPN, zie VPNserver/beheer/rechten (of iets vergelijkbaars in de ingestelde taal).
-OpenVPN onder windows installeren. Certificaat en openvpn.ovpn bestand kopiëren in de ..\OpenVPN\config directory.
-openvpn.ovpn bestand editen en je extern IP adres erin zetten:
code:
1
remote 83.83.83.123 1194

-checken of poort 1194 openstaat op de firewall van de Windows PC.
-checken of poort 1194 openstaat op de firewall van de NAS.

Om e.e.a. thuis even te testen, binnen je eigen netwerk, kan je de configuratie tijdelijk aanpassen in openvpn.ovpn:
code:
1
2
# remote 83.83.83.123 1194
remote 10.0.0.100 1194

Zo weet je in ieder geval zeker dat de VPN-server en client met elkaar kunnen praten. Als het dan nog niet werkt zou je eventueel de firewall op de NAS en op de PC uit kunnen zetten.

[open deur]Voer uiteraard de username/wachtwoord in van het juiste account op de Synology. Let op: De OpenVPN client moet je starten met admin rechten!\[/open deur]
Bedankt voor je uitgebreide verhaal.

Allereerst, mijn werk heeft 1194 dicht staan, dus ik zal het moeten doen met TCP 443.

Daarvoor heb ik in het volgende bestand:

DiskStation> nano /volume1/@appstore/VPNCenter/etc/synovpn_port

Het volgende ingesteld:

[vpn_server_pptp]
title="VPN Server (PPTP)"
desc="VPN Server"
port_forward="yes"
dst.ports="1723/tcp"

[vpn_server_openvpn]
title="VPN Server (OpenVPN)"
desc="VPN Server"
port_forward="yes"
dst.ports="443/tcp"

(Origineel staat hier dus 1194/udp bij dst.ports onder vpn_server_openvpn, kan ik wel naar 443 tcp toe of eist de Syno dat ik aankom op 1194 udp??).

De syno heeft het volgende interne IP adrs: 192.168.0.174. Daarop heb ik de OpenVPN server gezet op het volgende IP adres: 192.168.1.0 (en PPTP op 192.168.2.0).

Vervolgens heb ik in mijn openvpn.ovpn bestand t.b.v. de Windows client het volgende staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
dev tun
tls-client

;remote [**********].dyndns.org 443
remote 192.168.0.174 443 [t.b.v. in interne netwerk controleren]

#float

#redirect-gateway

#dhcp-option DNS DNS_IP_ADDRESS

pull

proto tcp-client [bij tcp moet je kennelijk aangeven dat dit de client is, bij udp niet, dit is wat ik begrijp uit de connect box van OpenVPN zeg maar, voeg ik client niet toe dan komt hij met een melding en kom ik sowieso al niet verer..]

script-security 2

ca ca.crt

comp-lzo

reneg-sec 0

auth-user-pass

Dit bestand heb ik samen met het ca.crt certificaat geplaatst in C:\Program Files\OpenVPN\config. Verder heb ik uiteraard gecontroleerd of mijn poort 443 open staat en of ik met een juiste account wil aanmelden bij OpenVPN. Nu, intern, krijg ik de volgende 'log' keer op keer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Fri Jul 13 22:08:16 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011
Fri Jul 13 22:08:20 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Fri Jul 13 22:08:20 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts
Fri Jul 13 22:08:20 2012 LZO compression initialized
Fri Jul 13 22:08:20 2012 Attempting to establish TCP connection with 192.168.0.174:443
Fri Jul 13 22:08:20 2012 TCP connection established with 192.168.0.174:443
Fri Jul 13 22:08:20 2012 TCPv4_CLIENT link local: [undef]
Fri Jul 13 22:08:20 2012 TCPv4_CLIENT link remote: 192.168.0.174:443
Fri Jul 13 22:08:20 2012 Connection reset, restarting [0]
Fri Jul 13 22:08:20 2012 SIGUSR1[soft,connection-reset] received, process restarting

Extern (op mijn werk dus, waar 443 ook echt open staat) kreeg in constant de volgende 'log':

code:
1
2
3
4
5
6
Thu Jul 12 12:40:45 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ \[SSL] \[LZO2] \[PKCS11] built on Dec 15 2011
Thu Jul 12 12:40:51 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Thu Jul 12 12:40:51 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts
Thu Jul 12 12:40:51 2012 LZO compression initialized
Thu Jul 12 12:40:51 2012 Attempting to establish TCP connection with ************:443
Thu Jul 12 12:41:12 2012 TCP: connect to ***********:443 failed, will try again in 5 seconds: Connection timed out (WSAETIMEDOUT)

What's happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Speedfightserv schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:27:
[...]

muis boven het groene bolletje houden onder system information?
Ik zie ook geen temperatuur, ook geen gekleurde bolletjes. In de live demo (DSM 4.1 beta) zie ik die temperatuurbolletjes wel, maar bij mij (DSM 4.0 op ds110j) niet. Zie iemand anders met DSM 4.0 op een ds110j die bolletjes wel?

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook niet zichtbaar op een 110j, wel op een 1512+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heeft de 110j geen temp sensor,die te zien is in DSM,tenminste hier is al vaker bepaalde types sans die geen temp laten zien

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Doorbraak! Eerst eens alles ingesteld op 1194 udp nu, en ik heb verbinding :)

Nu kijken hoe ik dat nu precies moet ombouwen naar 443 tcp..

Edit: In de configuratie settings van VPN Server krijg ik het maar niet voor elkaar, ik kan de 1194 instellingen wijzigen wat ik wil maar toch blijft ie verbinding maken, dan maar zo proberen:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-De_3AL3rJFI/UAEcGON68nI/AAAAAAAAAh8/MQcbJlMXguQ/s400/1342250009727.png

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-TMMJYao8FtI/UAEczkHshFI/AAAAAAAAAiE/lPADx8XZBQ4/s400/1342250191645.png

Schiet mij maar lek.

[ Voor 47% gewijzigd door Joster op 14-07-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Jij zet hem om naar TCP maar kan de applicatie dat wel, als het een UDP only applicatie zal hij nooit sy-syn/ack-ack sturen en komt het nooit op.

Overigens werken die porttester volgens mij allemaal alleen met TCP die vuren een Syn af op een port en kijken of ze een syn/ack terug krijgen.

Dat werkt voor UDP niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Wanneer ik mijn client instel op 443 udp werkt het ook niet, mijn virtual server doet volgens mij iets niet goed met het doorsturen van 443 naar 1194 (en dus ook niet als het beide udp is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Weet iemand hoe de encryptie precies werkt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qQ0Q0.png

Wachtwoord ingesteld en wel automatisch koppelen met start ingeschakeld omdat hij wekelijks hier een backup naar maakt (en dus beschikbaar moet zijn).

Ik kan echter deze data inzien vanaf andere computers, dus encryptie lijkt op een andere manier te werken dan ik dacht. Waarschijnlijk als men deze NAS zou jatten en de disks er uit zou halen --> dan is hij niet leesbaar?

Ik vraag me echter af of het automatisch koppelen dan niet roet in het eten gooit? Anders gezegd, hij mount die folder bij bootup, dus als men de NAS meeneemt, elders boot, dan kunnen ze er nog bij?

Aangezien ik geef EFS kan gebruiken vanuit Windows 7 moet ik denk ik met true crypt containers gaan werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 14-07-2012 11:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Volgens mij gebruikt Synology eCryptfs.

En ja, als je automatisch koppelt wordt je key op de Syno opgeslagen! Niet erg veilig dus.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Kortom je hebt er niets aan tenzij je automatisch koppelen niet gebruikt.

Denk dat ik dan maar is ga kijken naar het encrypten van bestanden op mijn pc en dan overzetten (Win7 encryptie werkt helaas niet met FAT) of een File Container van 200GB van True Crypt ga gebruiken om alle persoonlijke data in te zetten.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Een TrueCrypt File Container heb ik wel eens geprobeerd. Wat ik toen zag is dat als je vanuit Windows de File Container op de Synology niet steeds dismount, je deze niet meer goed gemount krijgt zonder de Synology te rebooten (althans, ik zag toen geen andere manier). De file blijft dan gelockt zoiets...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dat is nog te overzien, mijn synology gaat elke avond uit.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou OpenVPN is niet zo makkelijk als Synology uitlegt.

Ik krijg login prompt en that's it. Even verder stoeien.

Edit:
Ok, port veranderen (/volume1/@appstore/VPNCenter/etc/synovpn_port) is een no-go, default poort 1194 werkt gewoon netjes.

Even uitzoeken wat er aan scheelt,

Edit2:
Gevonden :P
Nog niet getest maar de file die @Joster aan paste is niet de juiste.
Het moet zijn /volume1/@appstore/VPNCenter/etc/openvpn/server.conf

Note handig commando als je moet zoeken naar tekst in files
find /<het pad waarin gezocht moet worden> -type f -print0 | xargs -0 grep -l "<te zoeken tekst hier>"

[ Voor 85% gewijzigd door schumi2004 op 14-07-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ook als ik die aanpas naar 443 doet hij het niet voor zowel udp als tcp ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 14-07-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben op zoek naar een manier om ala sickbeard mijn downloads te automatiseren via torrents. Deze optie zit wel in sickbeard maar het is voor zovel ik begrijp niet mogelijk eigen torrent sites toe te voegen.
Is dit mogelijk op de synology nas (ds109) of zit ik vast aan een nieuwsgroep/usenet payserver in combinatie met sickbeard?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:17
hallo misschien al een vraag die veel gesteld is maar ik kna hem ondanks veel lezen nietnecht vinden
ik gebruik mijn downloadstation om torrents te dl en te ul alleen is de upload snelheid meer dan traag.
zo'n 20kb/s terwijl mijn download prima is tot zelfs het max van mijn verbinding zo'n 6Mb/s.
wie wil/kan mij uitleggen hoe ik de uploadsnelheid omhoog kan krijgen volgens mijn verbinding moet ik zo'n
6 mb/s kunen uppen.
voorderest staat er niks aan dat de verbinding gebruikt dus please help me _/-\o_
groeten eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Brickman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:25:
[...]

@Schumi2004:
Maak voor de proxy een nieuw bestand aan en include deze dan in de main config. Scheelt een hoop na een update van DSM.

HowTo voor proxy (domein.nl/sickbeard en sickbeard.domein.nl)
Inderdaad een nette handleiding, echter kan ik deze niet vinden volgens mij:

code:
1
2
Add the following line after the last "LoadModule":
Include /volume1/@appstore/.apache_conf/modules.conf

Wat wordt precies bedoelt met laatste "LoadModule"? Betekent dat dat het hier onder moet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#
# Dynamic Shared Object (DSO) Support
#
# To be able to use the functionality of a module which was built as a DSO you
# have to place corresponding `LoadModule' lines at this location so the
# directives contained in it are actually available _before_ they are used.
# Statically compiled modules (those listed by `httpd -l') do not need
# to be loaded here.
#
# Example:
# LoadModule foo_module modules/mod_foo.so
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so

Edit: Ik denk van wel. Nu nog de redirection herschrijven omdat ik een dyndns domein heb :/

[ Voor 34% gewijzigd door Joster op 14-07-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Dat is correct Joster.

Weet iemand wat er fout gaat met de Resource manager in DSM4.1beta.
Krijg nu "Connection failed. Check network settings".

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Laatst online: 26-09 15:17
job schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:21:
[...]
Krijg je de error na het invullen van de download locatie? Dan heb je een niet bestaande download locatie gekozen.
Thanks, had inderdaad nog niet de toegewezen map aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 28-09 17:21
Killerbert schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:53:
ik draai de beta.
nu kan ik vanaf mijn ps3 geen muziek meer streamen via dlna. (ds211+)

ik weet niet of het probleem in de ps3 of in de beta firmware van de nas zit.
andere mensen nog problemen met dlna in de beta?
probleem opgelost.
synology firewall was ingeschakeld / veranderd door de update 8)7

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 09:47
Brickman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:53:
Dat is correct Joster.

Weet iemand wat er fout gaat met de Resource manager in DSM4.1beta.
Krijg nu "Connection failed. Check network settings".
Ik had het zelfde probleem, ticket aangemaakt bij synology ik kreeg bericht dat het zeer waarschijnlijk kwam door het gebruik van third party software (ipkg). En dat ik via DEZE handleiding terug kon naar stock.

Dit heb ik gedaan toen werkte resource manager. Inmiddels heb ik alles weer in de oude staat hersteld. (alle packagers, ipkg, spotweb draait weer) En werkt de resource manager nogsteeds. Al mijn data was behouden tot sql databases aantoe. Voor mij was het het zeker waard aangezien de nieuwe resource manager echt een grote verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik zit te kijken in de package center en zie dat er nu ook een package beschikbaar is voor NZBget...

Nu draai ik Spotweb i.c.m. NZBgetweb (versie 0.7.0.) om te downloaden. Als ik nu de package installeer is deze dan makkelijk in te stellen zodat ik met Spotweb kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cctl01 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:31:
[...]

Ik had het zelfde probleem, ticket aangemaakt bij synology ik kreeg bericht dat het zeer waarschijnlijk kwam door het gebruik van third party software (ipkg). En dat ik via DEZE handleiding terug kon naar stock.

Dit heb ik gedaan toen werkte resource manager. Inmiddels heb ik alles weer in de oude staat hersteld. (alle packagers, ipkg, spotweb draait weer) En werkt de resource manager nogsteeds. Al mijn data was behouden tot sql databases aantoe. Voor mij was het het zeker waard aangezien de nieuwe resource manager echt een grote verbetering is.
Ok dus als ik upgrade nu met ipkg al installed dan moet ik eerst alles weer naar stock brengen en dan hopen dat alles behouden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:29:
Live TV op je NAS wordt nu helemaal een eitje nu Oscam ook in de SynoCommunity repo staat ;)

http://www.synocommunity.com/packages
Ik begin toch ht idee te krijgen dat ik ook maar naar de synocommunity packags over moet. Dan is het waarschijnlijk verstandig om de superzebulon packages eerst te verwijderen...

Zal me wel aardig wat tijd kosten denk ik. Bevallen de synocommunity packages inmiddels goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijd naar volle tevredenheid een DS211+.
Ik heb een externe HD middels USB aan mijn NAS gekoppeld. Als ik kijk in "Configuratiescherm - Externe Apparaten" dan zie ik dat deze goed gekoppeld is en normaal werkt.

Echter in File station zie ik de HD niet meer terugkomen, dit is wel zo geweest.
Iemand een idee hoe dit kan of dit zelf ook eens meegemaakt?

EDIT: Gevonden... Heel vreemd aangezien ik het niet heb aangepast waren de lees/schrijf rechten van de admin verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Workaholic schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:54:
Ja. Het installeren is een makkie. Alleen bij meer dan 1TB aan backup komt geheugengebrek bij kijken. Ik heb 1,5 TB gebackupped, maar moet wel aangeven dat Java 1GB aan ram+swap mag gebruiken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rubman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:22:
Ik ben op zoek naar een manier om ala sickbeard mijn downloads te automatiseren via torrents. Deze optie zit wel in sickbeard maar het is voor zovel ik begrijp niet mogelijk eigen torrent sites toe te voegen.
Is dit mogelijk op de synology nas (ds109) of zit ik vast aan een nieuwsgroep/usenet payserver in combinatie met sickbeard?
Ik gebruik flexget voor torrents en andere losse bestanden. In principe geef je aan welke rss feeds flexget in de gaten moet houden, en op welke termen die moet downloaden en doorsturen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:56:
[...]

Ik begin toch ht idee te krijgen dat ik ook maar naar de synocommunity packags over moet. Dan is het waarschijnlijk verstandig om de superzebulon packages eerst te verwijderen...

Zal me wel aardig wat tijd kosten denk ik. Bevallen de synocommunity packages inmiddels goed?
Bevallen prima en het kan je veel tijd schelen als je overal een backup van maakt.

CouchPotato zou lastig kunnen zijn maar als je al CPv2 draait dan is het je imdb watchlist toevoegen (als je ze daar in hebt staan?) en wachten tot ie ze binnen gehaald heeft. SickBeard is gewoon je TV folder weer toevoegen.
Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Er staan trouwens twee sickbeard packages in syncommunity. Wat het verschil is heb ik nog niet kunnen vinden.

edit: oeps, ik bedoel couchpotato.

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 15-07-2012 13:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Op zowel de site als in mijn package center zie ik er maar een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb al een behoorlijke tijd sabnzbd, autosub, sickbeard en couchpotato draaien. Ooit geinstalleerd via de superzebulon packagecenter. Echter wordt die volgens mij niet meer geupdate?
Nu heb ik ook de synocommunity als package bron toegevoegd, maar hoe kan ik nu mijn huidige installaties updaten via de andere bron? Of is dat sowieso niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Laatst online: 04-07 17:40
Wat is bij jullie de snelheid om files over tezetten van PC naar NAS.
Mijn opstelling

-Win 7 x64 PC met Realtek RTL8111E GBit netwerkkaart
-TP-Link Router TL-WR1043ND
-Synology DS112

Snelheid vermeld in de DSM 10 - 15 MB/s
Dat lijkt mij toch wat langzaam, wel is de cpu voor 80% ingebruik waarchijnlijk omdat ik 50 GB aan mp3's er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En dan is na het doorlopen van je gehele tutorial en aanpassen van mijn proxy.conf dit ook juist neem ik aan:

code:
1
2
3
4
DiskStation> /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh restart
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd stopped
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd started

Chrome op mijn telefoon doet wel matig, vind https ineens niet veilig meer:
Het beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.

U probeert *********.dyndns.org te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem op uw computer. Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd waarop Google Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert uw communicatie te onderscheppen.
U kunt beter niet verdergaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze website.

[ Voor 40% gewijzigd door Joster op 15-07-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59
shoombak schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:59:
Ik heb al een behoorlijke tijd sabnzbd, autosub, sickbeard en couchpotato draaien. Ooit geinstalleerd via de superzebulon packagecenter. Echter wordt die volgens mij niet meer geupdate?
Nu heb ik ook de synocommunity als package bron toegevoegd, maar hoe kan ik nu mijn huidige installaties updaten via de andere bron? Of is dat sowieso niet mogelijk?
Dit is niet mogelijk. Ik zou gewoon alles opnieuw installeren via SynoCommunity.

@Workaholic
Het gaat om CouchPotato (v1) en CouchpotatoServer (v2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 03-10 10:21
Langhe schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:15:
Wat is bij jullie de snelheid om files over tezetten van PC naar NAS.
Mijn opstelling

-Win 7 x64 PC met Realtek RTL8111E GBit netwerkkaart
-TP-Link Router TL-WR1043ND
-Synology DS112

Snelheid vermeld in de DSM 10 - 15 MB/s
Dat lijkt mij toch wat langzaam, wel is de cpu voor 80% ingebruik waarchijnlijk omdat ik 50 GB aan mp3's er op zet.
Dat komt waarschijnlijk omdat je er veel kleine bestanden weggeschreven moeten worden. Probeer eens een file van 1 GB dan gaat het vermoedelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cult60
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:05
Hallo allemaal,

Ik bezit nu een DS209 en als ik 3d stream via m'n mediaspeler,dan hapert het beeld en geluid steeds.
Nu heb ik gisteren een van de bestanden overgepompt naar de schijf in de speler en loopt het perfect!
Gaat bedraad via cat6.

Nu zit ik te twijfelen om een DS212+ aan te schaffen,vooral voor het 3d gebeuren met grote bestanden.
(3d Blu-ray bestanden)
En ook voor het downloaden en uitpakken uiteraard. :-))
En het makkelijker wisselen van schijven!

Gaat een DS212+ wel grote 30+ bestanden goed weergeven???

Bedankt alvast voor de reacties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Is je netwerk wel gigabit anders blijf je op max 9.8MegaByte per seconde hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:18

GaMbiNo

1337

Ik betwijfel of het aan je Synology ligt. Het kan ook zijn dat je mediaspeler hapert omdat het minder van de processor van de mediaspeler vraagt als de film op de eigen interne schijf staat. Dat lijkt mij waarschijnlijker zelfs.

Het kan ook al schelen als je een NFS share instelt op de Synology. De meeste mediaspelers draaien op Linux en Linux babbelt nou eenmaal makkelijker met NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:35:
[...]

Bevallen prima en het kan je veel tijd schelen als je overal een backup van maakt.

CouchPotato zou lastig kunnen zijn maar als je al CPv2 draait dan is het je imdb watchlist toevoegen (als je ze daar in hebt staan?) en wachten tot ie ze binnen gehaald heeft. SickBeard is gewoon je TV folder weer toevoegen.
Enz enz.
Voor CP gebruik ik de trakt watchlist dus dat komt wel goed. Ik maak me vooral zorgen om headphones. Dat gaat weer een hele tijd duren voor mijn collectie weer helemaal bij is en dan moet ik ook alle verschillende artiesten weer instellen wat wel en niet "wanted" is.
Iemand toevallig een idee hoe headphones backuppen het beste kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
(inmiddels is de 412+ binnen met 4x2GB Samsung/Seagate schijven. Woeiiiiiiiiii dat gaat als de brandweer, vooral downloaden!)

Een vraagje over de standaard anti-virus:
Zoals ik het nu zie kan die alleen "op commando" (of gepland als taak) gaan scannen. Ik zou veel liever zien dat de anti-virus "on-access" scant. Dus elk bestand dat gebruikt, verplaatst, gekopieerd wordt.

Kan dit? Of is er een anti-virus alternatief voor DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
kmf schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:14:
Ja. Het installeren is een makkie. Alleen bij meer dan 1TB aan backup komt geheugengebrek bij kijken. Ik heb 1,5 TB gebackupped, maar moet wel aangeven dat Java 1GB aan ram+swap mag gebruiken.
Installeren is inderdaad een makkie en Crashplan is goed te managen met de Crashplan client vanaf Windows. Ik vind alleen de upload wel erg traag. Gemiddeld haal ik 300 a 350 Kbps (ja, dat is een kleine b). Mijn Ziggo upload is 5 Mbit/s en de CPU belasting op mijn DS211 is onder de 50% dus ik ga ervan uit dat de beperking hier Crashplan zelf is. Ik moet ongeveer 250 GB aan voornamelijke statische data backuppen dus dat is een project van een paar maanden. Daarna verandert er niet veel meer aan mijn data (voornamelijk persoonlijke foto's en video's). Voor $140 heb je 4 jaar unlimited Crashplan. Dat is nog geen 2,5 Euro per maand en dat vind ik wel een goede deal voor die extra veiligheid. (ik heb ook al een backup naar een andere Synology die op een andere geolocatie staat)

Welke upload snelheid vervaar jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cult60
stormfly schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:57:
Is je netwerk wel gigabit anders blijf je op max 9.8MegaByte per seconde hangen
Netwerk is idd. gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cult60
Cult60 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:27:
[...]

Netwerk is idd. gigabit.
En had dit zowel met een Iconbit streamer als met een BluTimes met harde schijf.
Alleen met streamen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01
Even voor de compleetheid van bovenstaande discussie, ik gebruik een combinatie van een DS212J en een AcRyan Playon HD2 Mini.

Dit over gigabit gaat tenminste met 1080P gewoon prima,

(
heb wel een ander probleem, me shit raakt regelmatig corrupt, geen idee waar dat aan ligt, wel HEEL irritant
Moeten we nog eens uitzoeken, ik vrees voor me harddisk ( USB 2TB disk voor me series enzo)
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de app 'DS Download' op de iPhone gezet van de App Store, nu krijg ik de melding 'Deze toepassing vereist dat u Download Station bijwerkt naar versie 3.2 of hoger'. Ik heb een DS411j die op DSM4.0 draait en heb gezien op de website van Synology en er is nog geen Download Station 3.2 beschikbaar? Hoogste versie is 3.1 op hun website en die heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:48:
Nou er is een DS411 onderweg. Ik vond niet dat ik de snelheid van de 412+ nodig had, zeker niet tegen de meerprijs van bijna €200. Daar heb ik 3TB ruimte voor gekocht ;)

Ben benieuwd!
Nou ik ben aangenaam verrast door de DS411. Wat een mogelijkheden en de meeste (en belangrijkste) kun je gewoon via de webinterface aanpassen. Geen (minder) gekut meer met commando's in een terminal.

Het duurt daarnaast natuurlijk wel retelang voordat een 3TB volume is aangemaakt en je 2TB aan data hebt overgepompt vanaf de oude (trage) DNS-323. Maar als dat een maal afgerond is, ga ik volledig over.

Het enige wat ik mis is een goede transmission installatie. De builds die ik gevonden heb zijn allemaal verouderd en bevatten een flinke bug die vanaf 2.52 is verholpen. Dus ik zat eraan te denken om ipkg te gaan gebruiken, wordt daarin transmission wel snel geüpdate? Of moet ik er aan gaan geloven en zelf transmission te gaan compilen? Dat heb ik ook nog niet eerder gedaan, dus dat zal wel weer wat gepruts gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Nou ik ben aangenaam verrast door de DS411. Wat een mogelijkheden en de meeste (en belangrijkste) kun je gewoon via de webinterface aanpassen. Geen (minder) gekut meer met commando's in een terminal.

Het duurt daarnaast natuurlijk wel retelang voordat een 3TB volume is aangemaakt en je 2TB aan data hebt overgepompt vanaf de oude (trage) DNS-323. Maar als dat een maal afgerond is, ga ik volledig over.

Het enige wat ik mis is een goede transmission installatie. De builds die ik gevonden heb zijn allemaal verouderd en bevatten een flinke bug die vanaf 2.52 is verholpen. Dus ik zat eraan te denken om ipkg te gaan gebruiken, wordt daarin transmission wel snel geüpdate? Of moet ik er aan gaan geloven en zelf transmission te gaan compilen? Dat heb ik ook nog niet eerder gedaan, dus dat zal wel weer wat gepruts gaan kosten.
Geen ipkg gebruiken.

Als je beetje handig bent en dat lukt iedereen wel maak je zelf nieuwe package van de source van Synocommunity. Verander dan alleen de repo url (en eventeel versienummer in de makefile) en je hebt de laatste nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Is er eigenlijk al een package voor spotweb, dat is het enige waarvoor ik nog ipkg nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
Net even package center proberen opstarten tot ik de 'nieuwe' terms of service moest accepteren.
Na die doorgelezen te hebben, blijkt dat Synology zichzelf geen limitaties oplegt over het vergaren, bijhouden en delen van persoonlijke informatie:
http://www.synology.com/company/term_packagecenter.php

Er wordt nergens gespecifieerd welke persoonlijke informatie wordt of kan worden bijgehouden. Wel vermelden ze dat informatie over 'content of communications' wordt of kan worden bijgehouden. Wat die 'communications' inhouden, wordt eveneens niet vermeld. Het zouden dus in de brede zin van het woord zowat alle connecties gemaakt vanaf je NAS kunnen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk doelen ze op rechtstreekse communicatie met Synology zelf maar dat wordt dus nergens gespecifieerd.

Voor de privacygevoelige mensen best even nalezen en -denken voor je accepteert dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat er binnenkort nog een Synology NAS uitkomen met een geintegreerde videochip on board met een HDMI uitgang? Ze zijn snel genoeg om 1080p af te spelen. Dit zou mij een mediaplayer besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:52:
Gaat er binnenkort nog een Synology NAS uitkomen met een geintegreerde videochip on board met een HDMI uitgang? Ze zijn snel genoeg om 1080p af te spelen. Dit zou mij een mediaplayer besparen.
Lijkt me sterk, want dan is het geen NAS meer maar een mediaplayer. En aangezien Synology compleet focust op NAS systemen denk ik niet dat dat er aan zit te komen! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
schumi2004 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:00:
[...]

Ok dus als ik upgrade nu met ipkg al installed dan moet ik eerst alles weer naar stock brengen en dan hopen dat alles behouden is?
Het is niet te zeggen dat je alles naar stock moet brengen. Bij de meeste mensen gaat het gewoon goed. Bij sommige (zie hier en het synology forum) werkt de resource manager niet meer na installatie van DSM 4.1

Als je terug moet naar stock, is het met behulp van een systeem backup en SQL backup niet zo veel werk (relatief) om je synology weer in de oude staat te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben ik nu de enige die echt razend benieuwd is naar die nieuwe rackmodellen waarin echt bijna een petabyte kan? ben totaal niet ontevredenj over mijn 3611, maar ik heb nu mijn 2 uitbreidinsunits vol zitten, en als dat rackmodel een beetje stil is...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:29:
[...]

Geen ipkg gebruiken.

Als je beetje handig bent en dat lukt iedereen wel maak je zelf nieuwe package van de source van Synocommunity. Verander dan alleen de repo url (en eventeel versienummer in de makefile) en je hebt de laatste nieuwe.
Zo te zien hebben ze op http://www.synocommunity.com Transmission wel netjes geüpdate naar 2.60. Dus ik ga daar vanavond even mee spelen. Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
freak1 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:11:
ben ik nu de enige die echt razend benieuwd is naar die nieuwe rackmodellen waarin echt bijna een petabyte kan? ben totaal niet ontevredenj over mijn 3611, maar ik heb nu mijn 2 uitbreidinsunits vol zitten, en als dat rackmodel een beetje stil is...
Kijk er ook naar uit...

Denk niet dat de units zelf stiller zijn, 8 cm ventilatoren dacht ik ipv 12 cm. Wel lekker uitbreidbaar en snel! (niet dat ik daarover nu al te klagen heb :P)

Heb tot nu toe weinig last van herrie. Units staan groot deel van de tijd uit of in (deep) hibernation. Zelfs als ze aan staan hoor ik maar weinig van de Seagates (st3000dm001).

Ik heb nu nog maar 1 expansion bay (en een DS1812+ >:)), een beetje in afwachting totdat de schijven groter en betaalbaarder worden. Door alles ineens vol te stoppen met schijven kun je eigenlijk geen kant uit als je wilt/moet gaan vervangen of (qua disk-grootte) uitbreiden.

Wat me een beetje verbaast is dat ze nu een iets snellere quadcore gaan gebruiken, terwijl er volgens mij tot nog toe op dualcores maar 1 core tegelijk wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:52:
Wie weet. Maar het lijkt me niet, zou niet graag een NAS in woonkamer willen. Zo'n ding maakt toch best wat geluid. Geef mij maar een harddiskloze mediaspeler die gewoon alles vanaf de NAS afspeelt.
DennusB schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Lijkt me sterk, want dan is het geen NAS meer maar een mediaplayer. En aangezien Synology compleet focust op NAS systemen denk ik niet dat dat er aan zit te komen! :)
Klopt niet helemaal wat je zegt. Ze focussen zich inderdaad op NAS systemen maar ze hebben bijvoorbeeld ook AudioDock/Remote waarmee je audio kan afspelen vanaf een Synology NAS. Daarnaast heb je ook nog de VS80 die je wel direct aan monitor kan hangen waarmee je IP-camera's kan bekijken (gericht op beveiliging).

Dus het is niet ondenkbaar dat ze met een soort losse mediaspelers zouden komen. Al is het niet echt hun core business natuurlijk, dus de kans is wel klein. Misschien een device in samenwerking met Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:04:
Is er eigenlijk al een package voor spotweb, dat is het enige waarvoor ik nog ipkg nodig zou hebben.
Is dit de source code?
https://github.com/spotweb/spotweb

Dan moet er wel een package van te maken zijn. Ken spotweb wel maar geen idee waar allemaal rekening mee te moten houden, wil wel proberen een package te maken.

Edit:
Even terug komend op OpenVPN poort wijziging, de server config aanpassen lijkt toch niet te werken zoals ik dacht.

Ik heb aan de client ook lport 443 in de config gezet maar het werkt toch niet over een andere poort als 1194 terwijl mijn inziens de server vonfig voldoende zou moeten zijn. Heeft Synology misschien iets vervelends gedaan waarom dit niet mag?

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 16-07-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:37:
Ik heb vandaag de app 'DS Download' op de iPhone gezet van de App Store, nu krijg ik de melding 'Deze toepassing vereist dat u Download Station bijwerkt naar versie 3.2 of hoger'. Ik heb een DS411j die op DSM4.0 draait en heb gezien op de website van Synology en er is nog geen Download Station 3.2 beschikbaar? Hoogste versie is 3.1 op hun website en die heb ik ook.
Heb het zelf al gevonden. Blijkbaar is die DS Download nog maar net uit '14/07/2012' en kunnen enkel de DSM 4.1 beta gebruikers deze app gebruiken aangezien die Download Station 3.2 al hebben. Als je nog op DSM 4.0 zit kan je de Download Station 3.2 package manueel installeren vanaf de FTP van Synology: http://download.synology.com/download/beta/Packages/

Vind ik wel wat 'dwaas' van Synology, brengen ze een mobile app uit in de App Store, maar je kan hem alleen gebruiken als je een beta versie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:45:
[...]

Is dit de source code?

Dan moet er wel een package van te maken zijn. Ken spotweb wel maar geen idee waar allemaal rekening mee te moten houden, wil wel proberen een package te maken.
Ja idd dat is hem!

Overigens (met ipkg) draait dit script erg goed https://github.com/Mar2zz/LaSi/blob/master/LaSi_syn.sh

Misschien offline ff contacten, wil het wel graag leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:45:
[...]

Is dit de source code?

Ik heb zelf spotweb geinstalleerd n.a.v. de handleiding die op internet te vinden is.
Heb toen ook meerdere malen gelezen dat het maken van een package hiervoor haast niet te doen is omdat je ook het 1 en ander moet regelen met database gebruik en aanmaken van een account in (bijv) phpadmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Ik heb zelf spotweb geinstalleerd n.a.v. de handleiding die op internet te vinden is.
Heb toen ook meerdere malen gelezen dat het maken van een package hiervoor haast niet te doen is omdat je ook het 1 en ander moet regelen met database gebruik en aanmaken van een account in (bijv) phpadmin.
Das mooi dat je dat zegt dan begin ik er ook niet aan ;)

Wat je wel zou kunnen proberen is het een request aanvullen aanmaken bij SynoCommunity https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/35 met alle info die je maar vinden kan. Hoe meer Diaoul aan info krijgt hoe minder hij hoeft uit te zoeken en er wellicht een package komt. Heb het zelf ook 2x voor elkaar gekregen met tvheadend en oscam :P Eerst zelf poging doen, hulp van Dioual wanneer nodig en een week later had hem zelf maar gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:56:
[...]Vind ik wel wat 'dwaas' van Synology, brengen ze een mobile app uit in de App Store, maar je kan hem alleen gebruiken als je een beta versie draait.
Hoe moet men anders feedback ontvangen op bugs, die gebaseerd zijn op enkel een devver die ergens tegenaanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Hoe moet men anders feedback ontvangen op bugs, die gebaseerd zijn op enkel een devver die ergens tegenaanloopt?
DSM 4.1 Beta, kunnen ze toch ook mooi zetten DS Download Beta? Er staat bij de info zelf niets bij dat het enkel werkt met Download Station Beta. Is nu niet veel moeite om dat even te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Sinds vandaag is er een Shellinabox package beschikbaar. Dit programma werkt gelijk aan putty, maar dan direct vanaf je Diskstation (voor externe toegang: poort 4200 even loszetten).

Zie: http://packages.missilehugger.com/

Hiernaast is Java voor ARM geupdate naar versie 7.

Edit:
Statistieken: Er zijn inmiddels 4550 Diskstations verbonden met m'n package server. Hiervan is 37.59% engelstalig, 22% nederlandstalig, 16% duitstalig en de rest. Samen goed voor een 1000 hits per dag.

[ Voor 28% gewijzigd door MissileHugger op 16-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:41:
Sinds vandaag is er een Shellinabox package beschikbaar. Dit programma werkt gelijk aan putty, maar dan direct vanaf je Diskstation (voor externe toegang: poort 4200 even loszetten).

Edit:
Statistieken: Er zijn inmiddels 4550 Diskstations verbonden met m'n package server. Hiervan is 37.59% engelstalig, 22% nederlandstalig, 16% duitstalig en de rest. Samen goed voor een 1000 hits per dag.
BAAS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:41:

Edit:
Waarom die poort is het niet vanuit de DSM interface?

Kan ik anders die poort aanpassen en achter een reverse proxy hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:56:
[...]

Waarom die poort is het niet vanuit de DSM interface?

Kan ik anders die poort aanpassen en achter een reverse proxy hangen?
Met Webconsole kun je vanuit DSM werken. Webconsole werkt alleen net niet helemaal lekker.
Volgens mij moet er vanuit Apache een heleboel kunnen.
Pagina: 1 ... 55 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.