Plus als je het veilig wil doen je bij voorkeur een VPN verbinding moet maken en dat is niet op iedere pc even gemakkelijk zoals bij mij op het werkRepi3 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:10:
inderdaad, cloudstation is gewoon dropbox, maar volledig private en onbeperkt in grote. (engiste nadeel is, als je op locatie bent en je wilt een groot bestand downloaden gaat het aan je uploadsnelheid wat meestal traag is.)
dropbox = verleden tijd
^ Als je redirection instelt op je syno, dan gaat het gewoon over ssl. Net als filestation.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
En dan? Kan je al je poorten veilig open gooien? Gaat de communicatie tussen een willekeurige pc en je Syno omtrent bijvoorbeeld een keepass database op een veilige manier?DukeBox schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:50:
^ Als je redirection instelt op je syno, dan gaat het gewoon over ssl. Net als filestation.
Ben benieuwd naar de nieuwe WD red NAS HDD's, ze zullen wel snel gecertificeerd worden door Synology.
EDIT: blijkbaar zijn ze al certified volgens WD.
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810
EDIT: blijkbaar zijn ze al certified volgens WD.
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810
[ Voor 33% gewijzigd door abusimbal op 11-07-2012 14:05 ]
Jup, ze staan al bij de compatiblity lijst: http://www.synology.com/support/hd.php
Tja, wat is veilig. Als er een lek in Synology software zit dan kunnen mensen erbij. Als je VPN of zelfs maar HTTP over SSL gebruikt dan kan het in ieder geval niet (makkelijk) gesnifft worden en is het redelijk veilig.Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:53:
[...]
En dan? Kan je al je poorten veilig open gooien? Gaat de communicatie tussen een willekeurige pc en je Syno omtrent bijvoorbeeld een keepass database op een veilige manier?
Mij lijkt dat CloudStation echt geweldig, niet eens om perse op meerdere locaties te werken maar omdat het gewoon lekker is om lokale directory te hebben die automatisch gesynced wordt met een NAS. Dat kan vast ook op andere manier maar dit klinkt wel goed
Ook lekker om te combineren met automatische externe backup.
Jammer dat ik nog oude model Synology heb, nu moet ik upgraden
[ Voor 28% gewijzigd door McVirusS op 11-07-2012 14:56 ]
Cloudstation is niet opeens iets nieuws.. het zit er al in sinds dsm 4.0 (begin dit jaar geloof ik).
Klopt, maar het is toch weer flink verbeterd:
Shared folder can now be synchronized to different Cloud Station users on Windows PC or Mac Client. The maximum number of shared folder can be synced on Cloud Station is 2.
Data transmission is now encrypted by SSL to provide a layer of security over the Internet.
HTTPS tunneling is supported to sync data via HTTPS Tunnel with QuickConnect.
Proxy is now supported to establish connection to your Cloud Station server though your local proxy server.
Shared folder can now be synchronized to different Cloud Station users on Windows PC or Mac Client. The maximum number of shared folder can be synced on Cloud Station is 2.
Data transmission is now encrypted by SSL to provide a layer of security over the Internet.
HTTPS tunneling is supported to sync data via HTTPS Tunnel with QuickConnect.
Proxy is now supported to establish connection to your Cloud Station server though your local proxy server.
[ Voor 68% gewijzigd door job op 11-07-2012 15:20 ]
Mijn NAS gaat maar tot DSM 3.1 helaas
.
Poort 1723 staat vast dicht op je werkJoster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:54:
Dus eigenlijk is het een soort dropbox, met een synchronisatie functie op bepaalde pc's / devices. Voor een database voor bijvoorbeeld keepass is het dan niet echt van toepassing, want die wil je juist alleen op je NAS hebben staan (achter een VPN server in mijn geval).
Krijg overigens maar géén verbinding met mijn de VPN server op de Syno vanaf het werkHoe kan ik er als leek achter komen wat ze hier allemaal hebben afgeschermd? Ik volg gewoon deze howto dus veel kan ik niet misdoen volgens mij..
En dan wordt een Keepass db achter een VPN server dus onbereikbaar voor me vanaf het werk
Niet de bedoeling. Is redirection dan de tussenoplossing? VPN blijf ik wel gebruiken voor op mijn mobiel denk ik, best handig!
Kan je het niet gewoon over een poort doen die wel beschikbaar is? Bijvoorbeeld poort 80 (HTTP) of 443 (HTTPS).
Hoe stel ik dat vanaf de NAS en werk kant in dan? In de router alles op bv 443 zetten?McVirusS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:35:
Kan je het niet gewoon over een poort doen die wel beschikbaar is? Bijvoorbeeld poort 80 (HTTP) of 443 (HTTPS).
Ik draai nu nog een oudere versie uit de DSM 4.0 serie, samen met Spotweb en NZBget.
Kan ik deze beta installeren zonder problemen? Ik begrijp dat ik IPKG kwijt ben na een update, maar dit gebruik ik eigenlijk niet meer sinds Spotweb bij mij draait. Of blijf je dat nodig houden?
Kan ik deze beta installeren zonder problemen? Ik begrijp dat ik IPKG kwijt ben na een update, maar dit gebruik ik eigenlijk niet meer sinds Spotweb bij mij draait. Of blijf je dat nodig houden?
IPKG blijft niet nodig, maar is wel weer te activeren.Binnetie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:49:
Ik draai nu nog een oudere versie uit de DSM 4.0 serie, samen met Spotweb en NZBget.
Volgens de beta pagina van Synology:
The DSM 4.1 beta can only be applied to Synology NAS with DSM 4.0-2198 and onward.
Het is en blijft een beta. Dus of er problemen optreden weet je niet. Persoonlijk ben ik er heel tevreden mee.
Als je router het support kan je een externe poort opgeven (bijvoorbeeld 443) en de interne poort gewoon gelijk houden. Dus inkomend verkeer op poort 443 doorzetten op poort 1723 (als ik het goed heb) op het internet IP van je NAS.Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:49:
[...]
Hoe stel ik dat vanaf de NAS en werk kant in dan? In de router alles op bv 443 zetten?
Bedankt, daar zal ik eens snel gaan induikenMcVirusS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:15:
[...]
Als je router het support kan je een externe poort opgeven (bijvoorbeeld 443) en de interne poort gewoon gelijk houden. Dus inkomend verkeer op poort 443 doorzetten op poort 1723 (als ik het goed heb) op het internet IP van je NAS.
Moet je uiteraard wel geen gebruik willen maken van poort 443 voor bijvoorbeeld draaien van een HTTPS webserver, maar dat lijkt me meestal niet zo'n probleem.
Dan zal ik eerst naar die versie updaten en dan naar de beta. Ik weet dat er problemen kunnen optreden maar belangrijkste is dat spotweb blijft draaien... En anders is het jammer. Mijn oude 107+ heeft ook spotweb als backup.MissileHugger schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:
[...]
IPKG blijft niet nodig, maar is wel weer te activeren.
Volgens de beta pagina van Synology:
The DSM 4.1 beta can only be applied to Synology NAS with DSM 4.0-2198 and onward.
Het is en blijft een beta. Dus of er problemen optreden weet je niet. Persoonlijk ben ik er heel tevreden mee.
Dat is sterk afhankelijk van hoe strikt Synology PPTP heeft geïmplementeerd, volgens de Microsoft specificatie MOET pptp namelijk persee over 1723, dus ik durf te betwijfelen of dat werkt.McVirusS schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:22:
Moet je uiteraard wel geen gebruik willen maken van poort 443 voor bijvoorbeeld draaien van een HTTPS webserver, maar dat lijkt me meestal niet zo'n probleem.
Ik heb persoonlijk gewoon de OpenVPN installatie gedaan, even in de config rommelen poort op 443 gooien, restart en forwarden in me router.
( Mocht er behoefte zijn aan uitleg, dan ben ik bereid hier een tutorial over te posten)
werkt voor mij tenminste perfect, en ben geen groot aanhanger van PPTP omdat het nou ook niet extreem veilig te noemen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Xantios op 11-07-2012 17:49 ]
Nou... Als je wil graag!
Kan je ook nog wat meer uitwijden over de voors en tegens van OpenVPN en PPTP (inclusief veiligheid)? En ook OpenVPN is werkend te krijgen met Android neem ik aan? (En anders kan ik altijd beide nog behouden denk ik dan..).
Kan je ook nog wat meer uitwijden over de voors en tegens van OpenVPN en PPTP (inclusief veiligheid)? En ook OpenVPN is werkend te krijgen met Android neem ik aan? (En anders kan ik altijd beide nog behouden denk ik dan..).
[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 11-07-2012 18:28 ]
Als je de beta installeerd, ben je dan al je oude installaties van packages kwijt en moet je dan alles opnieuw installeren/configureren?
OpenVPN configureren op Synology Diskstaton
Verbinding maken
Goed, het eerste dat we nodig hebben is een SSH verbinding ( in linux simpelweg "ssh Admin@JeNas" intikken ) ( Voor windows: putty )
Log in als admin ( of root )
DSM controleren
Zodra we ingelogd zijn, hebben we als het goed is de mogelijkheid de configuratie aan te passen, als je OpenVPN nog niet ingeschakeld hebt in DSM dan is DIT het moment om dat te doen.
Config file aanpassen
OpenVPN aanstaan in DSM en shell open? goedzo!
tijd om richting de config file te gaan, deze zou te vinden moeten zijn op:
'' /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn''
tik het commando "vim /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn" in.
*GeekBreak*
als je weet hoe vi werkt dan hier de korte instructie: zoek naar "port" instert en nummertje aanpassen
*/GeekBreak*
Oke, druk nu escape en daarna Forward-Slash ( / )
vul in port en druk op enter. ( je ziet wat je typt, links onderin )
nu drukken we op de i ( voor instert mode ) verplaatsen de cursor naar het poortnummer, dit veranderen we in poort 443.
Goed, zover de config druk wederom op escape, type w! en druk op enter
vervolgens escape q enter om de editor netjes af te sluiten.
We zijn weer terug op de prompt, de makkelijk manier is nu je nas even rebooten.
kijk nu in DSM of OpenVPN nog steeds geactiveerd is ( dit zou goed moeten gaan )
voor de hardcore geeks: hier is een voorbeeld config
Nog vragen?
Verbinding maken
Goed, het eerste dat we nodig hebben is een SSH verbinding ( in linux simpelweg "ssh Admin@JeNas" intikken ) ( Voor windows: putty )
Log in als admin ( of root )
DSM controleren
Zodra we ingelogd zijn, hebben we als het goed is de mogelijkheid de configuratie aan te passen, als je OpenVPN nog niet ingeschakeld hebt in DSM dan is DIT het moment om dat te doen.
Config file aanpassen
OpenVPN aanstaan in DSM en shell open? goedzo!
tijd om richting de config file te gaan, deze zou te vinden moeten zijn op:
'' /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn''
tik het commando "vim /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn" in.
*GeekBreak*
als je weet hoe vi werkt dan hier de korte instructie: zoek naar "port" instert en nummertje aanpassen
*/GeekBreak*
Oke, druk nu escape en daarna Forward-Slash ( / )
vul in port en druk op enter. ( je ziet wat je typt, links onderin )
nu drukken we op de i ( voor instert mode ) verplaatsen de cursor naar het poortnummer, dit veranderen we in poort 443.
Goed, zover de config druk wederom op escape, type w! en druk op enter
vervolgens escape q enter om de editor netjes af te sluiten.
We zijn weer terug op de prompt, de makkelijk manier is nu je nas even rebooten.
kijk nu in DSM of OpenVPN nog steeds geactiveerd is ( dit zou goed moeten gaan )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| push "route 192.168.1.0 255.255.255.0" push "route 10.13.18.0 255.255.255.0" dev tun management 127.0.0.1 1195 server 10.13.18.0 255.255.255.0 port 443 proto udp dh /var/packages/VPNCenter/target/etc/openvpn/keys/dh1024.pem ca /var/packages/VPNCenter/target/etc/openvpn/keys/ca.crt cert /var/packages/VPNCenter/target/etc/openvpn/keys/server.crt key /var/packages/VPNCenter/target/etc/openvpn/keys/server.key max-clients 5 comp-lzo persist-tun persist-key verb 3 #log-append /var/log/openvpn.log keepalive 10 60 reneg-sec 0 plugin /var/packages/VPNCenter/target/lib/radiusplugin.so /var/packages/VPNCenter/target/etc/openvpn/radiusplugin.cnf client-cert-not-required username-as-common-name duplicate-cn |
Nog vragen?
In nano is het puur het Port nummer wijzigen en opslaan?
En in DSM is het een kwestie van OpenVPN aanzetten en je router Port 443.. Port open zetten via Port forwarding op virtual server (zoals ik nu met 1723 gedaan heb op mijn Dir 655).
En in DSM is het een kwestie van OpenVPN aanzetten en je router Port 443.. Port open zetten via Port forwarding op virtual server (zoals ik nu met 1723 gedaan heb op mijn Dir 655).
[ Voor 62% gewijzigd door Joster op 11-07-2012 19:40 ]
Als je nano geinstalleerd hebt ( ipkg install nano ) dan lukt dat inderdaad ook prima,Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:32:
In nano is het puur het Port nummer wijzigen en opslaan?
ik ging even neit van bootstrap uit
en vi is gewoon baas
[ Voor 6% gewijzigd door Xantios op 11-07-2012 19:40 ]
Hi,
Ik wil graag mijn 1 TB schijven in mijn DS209+ vervangen voor Seagte ST3000DM001.
Als ik de procedure volg op http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=318 opvolg krijg ik de volgende foutmelding als ik de boel wil rebuilden:
"The volume is created with a previous version of DSM which does not support hard disks larger than 2TB. To use hard disks larger than 2TB, please create a new volume with the latest version of DSM"
Laatste DSM is geïnstalleerd.
Wat is de fix of de minst tijdrovende work around? Ik wil liever niet allen opnieuw installeren en alle data handmatig kopiëren.
Ik wil graag mijn 1 TB schijven in mijn DS209+ vervangen voor Seagte ST3000DM001.
Als ik de procedure volg op http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=318 opvolg krijg ik de volgende foutmelding als ik de boel wil rebuilden:
"The volume is created with a previous version of DSM which does not support hard disks larger than 2TB. To use hard disks larger than 2TB, please create a new volume with the latest version of DSM"
Laatste DSM is geïnstalleerd.
Wat is de fix of de minst tijdrovende work around? Ik wil liever niet allen opnieuw installeren en alle data handmatig kopiëren.
Ik werk liever met nano hoor!Xantios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:39:
[...]
Als je nano geinstalleerd hebt ( ipkg install nano ) dan lukt dat inderdaad ook prima,
ik ging even neit van bootstrap uit
en vi is gewoon baas![]()
Ik pas dat soort dingen liever op de server kant toe, dan weet het ding van zichzelf ook nog op welke poort ie bezig is, te vaak rare problemen gekregen door dit soort forwarding-truukjes ;-)Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:41:
[...]
Ik werk liever met nano hoor!
en nano, ja kan.
Ben zelf al wat langer met Linux bezig, dan leer je vanzelf wel met VI omgaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Xantios op 11-07-2012 19:44 ]
Hoe bedoel je aan de server kant? Naast OpenVPN zal je toch ergens een bepaalde Port moeten open zetten? Dat kan bij mij via virtual server of binnen Port forwarding. Dat eerste moest ik volgens een tutorial die ik hier eerder postte doen voor mijn Dir 655..Xantios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:43:
[...]
Ik pas dat soort dingen liever op de server kant toe, dan weet het ding van zichzelf ook nog op welke poort ie bezig is, te vaak rare problemen gekregen door dit soort forwarding-truukjes ;-)
en nano, ja kan.
Ben zelf al wat langer met Linux bezig, dan leer je vanzelf wel met VI omgaan.
Ik heb net de DS apps op mijn Android tablet en telefoon geupdate naar de nieuwe versies die vandaag zijn uitgekomen. Wat een geweldige verbeteringen in DS Audio. Landscape support en een geweldige nieuwe interface! Helemaal goed! De andere apps heb ik nog niet bekeken.
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 11-07-2012 20:40 ]
@Xantios
En wat is de moeilijke manier ipv NAS reboot
lijkt erop dat je met de nieuwe versie wel met een remote Synology kunt synchroniseren...
Ben je dan zo behulpzaam om een bug te gaan rapporteren, meld synology support dat het waarschijnlijk komt door het gebruik van IPKG en/of 3rd party en of het eventueel niet mogelijk is de boel te gaan resetten. Mag ik al voor de 2de maal deze week een backup gaan uitvoeren

BIj mij staat er helemaal geen poort nummer. Ook die proto udp staat er bij mij niet in! In DSM verteld de OpenVPN server me dat ik UDP 1194 open moet zetten. Maar ook dit poort nummer vind ik dus niet terug in de openvpn.confXantios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:11:
...
code:
1 2 port 443 proto udp
Nog vragen?
[ Voor 42% gewijzigd door Joster op 11-07-2012 22:08 ]
Hier heb ik ook last van en ook het toevoegen van port en proto in mijn config zorgde er niet voor (na herstart vpn package) dat er proces luisterde op 443, met de standaard config ziek ik wel dat er poort 1194 geluisterd wordt. Dit was wel weg na het aanpassen van de config.Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:07:
[...]
BIj mij staat er helemaal geen poort nummer. Ook die proto udp staat er bij mij niet in! In DSM verteld de OpenVPN server me dat ik UDP 1194 open moet zetten. Maar ook dit poort nummer vind ik dus niet terug in de openvpn.conf
Heb ook de laatste beta firmware toegepast en heb een probleem met Download Station. In de nieuwe versie is een mogelijkheid geintegreerd om automatisch bestanden uit te pakken. Deze optie heb ik ingechakeld echter worden de bestanden niet uitgepakt na de download compleet is.
Ik heb de opties geselecteerd voor:
-Schakel de Automatische uitpakken-service in voor Diskstation-gerbuikers om bestanden automatisch uit te pakken
-Schakel Automatische uitpakken in voor gedownloade bestanden
-Uitpakken naar huidige locatie
-Archieven verwijderen na het uitpakken
Ik maak gebruik van een DS212+. Wie heeft voor mij de oplossing om na de download complete is automatisch uitpakken werkend te krijgen?
Ik heb de opties geselecteerd voor:
-Schakel de Automatische uitpakken-service in voor Diskstation-gerbuikers om bestanden automatisch uit te pakken
Ik maak gebruik van een DS212+. Wie heeft voor mij de oplossing om na de download complete is automatisch uitpakken werkend te krijgen?
je kan een interrupt naar het process toe gooien om hem te restarten, echter bugt dit nog wel eens binnen de NAS, en dan mag je de handel zelf gaan starten ( erg omslachtig allemaal)schumi2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:02:
@Xantios
en het kan inderdaad kloppen dat je geen poort in de config ziet, op sommige NASsen staat de config ergens anders, dit moet je maar even zelf googlen want hier heb ik niet mee getest ( draai zelf een DS212J )
Als je OpenVPN uitlegt dat ie op poort 443 hangt inplaats van zijn standaard poort, dan kun je in je router poort 443 vanbuiten uit naar intern 443 doorlussen.Joster schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:50:
[...]
Hoe bedoel je aan de server kant? Naast OpenVPN zal je toch ergens een bepaalde Port moeten open zetten? Dat kan bij mij via virtual server of binnen Port forwarding. Dat eerste moest ik volgens een tutorial die ik hier eerder postte doen voor mijn Dir 655..
in mijn router zo iets als:
Source: Web
Destination: 192.168.1.3
Internal Port: 443
External Port: 443
zodat je router dus geen poorten om hoeft te routeren, maar het gewoon door kan gooien.
Naar mijn idee werkt dat beter omdat de server dan ook echt op de poort draait waar het spul op binnenkomt.
Of anders gezecht, de VPN zit ook echt op de poort waar ie zit, en krijgt geen gemanipuleerde data binnen
[ Voor 46% gewijzigd door Xantios op 11-07-2012 23:43 . Reden: Meer quotes om op te reageren ]
Grrrrr. Gisteren weer een halve film te pakken. Toch vervelend als je aan het kijken bent. Lijkt te liggen aan de overstap naar NZBGget maar ik vind het maar lastig troubleshooten. Ik zie nu wel in NZBget in de history bij 'Script Status' FAILURE staan maar ik kan daar verder niks uit afleiden. In de 'Messages' staan iig geen foutmeldingen oid.
Hoe tackel ik dit? Zijn er problemen mbt unrarren bekend bijv?
Hoe tackel ik dit? Zijn er problemen mbt unrarren bekend bijv?
Ik heb nu sinds een week een DS412+ met SABnzbd, Sick Beard, CPS, Headphones, etc. Nu valt me al een paar dagen op dat de NAS altijd actief is, dwz. ik hoor eigenlijk altijd de harde schijf rammelen, ook al is er op dat moment geen download of andere activiteit.
Is er een manier om te onderzoeken welk proces de NAS "wakker" houdt? Ergens een logje wat ik kan raadplegen? In DSM heb ik daarvoor niets gevonden eigenlijk, of ik kijk eroverheen.
Oh ja, m'n CloudStation probleem is ook opgelost. Blijkbaar stond er ergens op de Synology website nog een oude versie, nieuwe versie erop en het werkte meteen
Is er een manier om te onderzoeken welk proces de NAS "wakker" houdt? Ergens een logje wat ik kan raadplegen? In DSM heb ik daarvoor niets gevonden eigenlijk, of ik kijk eroverheen.
Oh ja, m'n CloudStation probleem is ook opgelost. Blijkbaar stond er ergens op de Synology website nog een oude versie, nieuwe versie erop en het werkte meteen

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
V.w.b. SABnzbd moet je sowieso de Watched Folder voor NZB files op een USB stick plaatsen.
👉🏻 Blog 👈🏻
De oplossing is om altijd een USB stick in je Synology te steken, die is dan vervolgens bereikbaar onder /volumeUSB1/usbshare/ en daar kun je SickBeard/SABnzbd/CPS/HeadPhones hun logs heen laten schrijven. De watched folder in SABnzbd gebruik ik niet, mocht jij dat wel doen moet je die ook op de USB stick zetten.Arfman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:19:
Ik heb nu sinds een week een DS412+ met SABnzbd, Sick Beard, CPS, Headphones, etc. Nu valt me al een paar dagen op dat de NAS altijd actief is, dwz. ik hoor eigenlijk altijd de harde schijf rammelen, ook al is er op dat moment geen download of andere activiteit.
In hoeverre houdt een OpenVPN / PPTP verbinding je schijven wakker? Kan je een database file van Keepass bijvoorbeeld elders plaatsen dan op een van je schijven?
Ben nu bezig met het maken van een OpenVPN verbinding vanaf het werk naar thuis, krijg deze melding nu:
Zou dat kunnen komen doordat port 1194 dicht staat hier? Dan maar proberen op 443.
In hoeverre ga ik dan trouwens vanaf hier over mijn thuis lijn internetten? Want daar kan ik ook weinig wijs uit. Ik wil met mijn mobiel en hier op het werk uiteraard niet via de VPN verbinding over mijn internet thuis gaan zitten..
Edit:
Edit2: Gevonden, volgens mij staat hij hier:
Want als ik die nano dan krijg ik dit te zien:
Ben nu bezig met het maken van een OpenVPN verbinding vanaf het werk naar thuis, krijg deze melding nu:
code:
1
2
| Thu Jul 12 09:38:52 2012 TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity) Thu Jul 12 09:38:52 2012 TLS Error: TLS handshake failed |
Zou dat kunnen komen doordat port 1194 dicht staat hier? Dan maar proberen op 443.
In hoeverre ga ik dan trouwens vanaf hier over mijn thuis lijn internetten? Want daar kan ik ook weinig wijs uit. Ik wil met mijn mobiel en hier op het werk uiteraard niet via de VPN verbinding over mijn internet thuis gaan zitten..
Edit:
Ik krijg de config wel gevonden, echter staat er geen regel in met poort nummer waar de OpenVPN server op luistert. Dan wordt aanpassen nogal moeilijk.Xantios schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:40:
[...]
en het kan inderdaad kloppen dat je geen poort in de config ziet, op sommige NASsen staat de config ergens anders, dit moet je maar even zelf googlen want hier heb ik niet mee getest ( draai zelf een DS212J )
Edit2: Gevonden, volgens mij staat hij hier:
/volume1/@appstore/VPNCenter/etc/synovpn_port
Want als ik die nano dan krijg ik dit te zien:
[vpn_server_pptp] title="VPN Server (PPTP)" desc="VPN Server" port_forward="yes" dst.ports="1723/tcp" [vpn_server_openvpn] title="VPN Server (OpenVPN)" desc="VPN Server" port_forward="yes" dst.ports="1194/udp"
[ Voor 36% gewijzigd door Joster op 12-07-2012 10:15 ]
DSM 4.1 Beta is uit....
Ik heb hem al draaien. En het werkt wederom prima.
Er zit een nieuwe feature in die ditmaal alle info bij je Film bibliotheek zoekt.
Te downloaden via :
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.1.php?lang=nld
Ik heb hem al draaien. En het werkt wederom prima.
Er zit een nieuwe feature in die ditmaal alle info bij je Film bibliotheek zoekt.
Te downloaden via :
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.1.php?lang=nld
^ Goh.. waar zouden de laatste 70 posts toch over gaan..
Thanks! Watched folder in sabnzbd is leeg en de interval staat ook op 0, maar dat van die logfiles is wel slim ja. Ga ik vanavond gelijk regelen!thaan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:38:
[...]
De oplossing is om altijd een USB stick in je Synology te steken, die is dan vervolgens bereikbaar onder /volumeUSB1/usbshare/ en daar kun je SickBeard/SABnzbd/CPS/HeadPhones hun logs heen laten schrijven. De watched folder in SABnzbd gebruik ik niet, mocht jij dat wel doen moet je die ook op de USB stick zetten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik gebruik hiervoor gewoon een 2de volume, 2 disks in SHR met alle apps op.
Hoe kan ik nu weten of mijn ander volume (6disks) na verloop van tijd in slaapstand gaat?
Hoe kan ik nu weten of mijn ander volume (6disks) na verloop van tijd in slaapstand gaat?
Ik wil reverse proxy gaan implementeren op mijn NAS maar gaat dat ook werken met een dyndns url of moet ik echt een eigen domeinnaam aanvragen?
Nog altijd nietJoster schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:42:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Thu Jul 12 10:31:08 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011 Thu Jul 12 10:31:13 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info. Thu Jul 12 10:31:13 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts Thu Jul 12 10:31:13 2012 LZO compression initialized Thu Jul 12 10:31:13 2012 UDPv4 link local (bound): [undef]:1194 Thu Jul 12 10:31:13 2012 UDPv4 link remote: *********:443 Thu Jul 12 10:32:13 2012 TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity) Thu Jul 12 10:32:13 2012 TLS Error: TLS handshake failed |
nu inderdaad wel, zal wel server overload geweest zijnkraades schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:16:
Bij mij wel...
Dan ga je toch boostrappen. Hoe dat moet is eenvoudig te vinden op het internet. Wel moet je met dsm 4.0 nog wat aanpassen (uitgebreid besproken in dit topic).
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen m.b.t. reverse proxy?
Als ik dit topic doorzoek kom ik diverse voorbeeld config's tegen maar die doen het net op een manier zoals ik het niet wil, namelijk
webadmin.mijndomein.nl
sickbeard.mijndomein.nl
etc
etc
Hier bijvoorbeeld: sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"
Ik zou het zelf graag zo willen hebben:
https://mijndomein.nl/webadmin
https://mijndomein.nl/sickbeard
https://mijndomein.nl/couchpotatoserver
etc
Iemand die mij klein beetje op weg kan helpen hierin, eigenlijk helemaal geen ervaring met reverse proxy op Linux.
Edit:
Volgens mij zou ik ook nog eens tegen wat problemen aan kunnen lopen met bv Couchpotato en/of Sickbeard of vallen die wel mee?
Als ik dit topic doorzoek kom ik diverse voorbeeld config's tegen maar die doen het net op een manier zoals ik het niet wil, namelijk
webadmin.mijndomein.nl
sickbeard.mijndomein.nl
etc
etc
Hier bijvoorbeeld: sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4"
https://mijndomein.nl/webadmin
https://mijndomein.nl/sickbeard
https://mijndomein.nl/couchpotatoserver
etc
Iemand die mij klein beetje op weg kan helpen hierin, eigenlijk helemaal geen ervaring met reverse proxy op Linux.
Edit:
Volgens mij zou ik ook nog eens tegen wat problemen aan kunnen lopen met bv Couchpotato en/of Sickbeard of vallen die wel mee?
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 12-07-2012 12:09 ]
Je kan hibernation vergeten als je sickbeard hebt draaien. Zelf de interval sterk verhogen dat niet zo vaak wordt gecontroleerd of er nieuwe eps zijn, log file verplaatsen naar usb stick etc helpt niet. Ik heb het maar opgegeven, zoveel watt wordt nou ook weer niet gebruikt en de responsetijd is (samba/web) is velen malen beter omdat niet eerst de hdds moeten opspinnen. Ik begon het bijvoorbeeld al snel irritant te vinden dat mijn shares de eerste keer niet werkten vanuit xbmc.Arfman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:19:
Ben het hier toch niet helemaal mee eens, ik heb ook sickbeard draaien, log files naar externe usb en nas gaat netjes in hibernate.Striker2k2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:00:
[...]
Je kan hibernation vergeten als je sickbeard hebt draaien. Zelf de interval sterk verhogen dat niet zo vaak wordt gecontroleerd of er nieuwe eps zijn, log file verplaatsen naar usb stick etc helpt niet. Ik heb het maar opgegeven, zoveel watt wordt nou ook weer niet gebruikt en de responsetijd is (samba/web) is velen malen beter omdat niet eerst de hdds moeten opspinnen. Ik begon het bijvoorbeeld al snel irritant te vinden dat mijn shares de eerste keer niet werkten vanuit xbmc.
zet webstation uit, pas de config aan, en start weer:schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:47:
Iemand die mij een beetje op weg kan helpen m.b.t. reverse proxy?
mijndomein.nl/webadmin
mijndomein.nl/sickbeard
mijndomein.nl/couchpotatoserver
etc
Edit:
code:
1
| nano /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user |
Voeg onder LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so de volgende twee toe:
code:
1
2
| LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so |
Voeg onder de laatste </Directory> het volgende toe: (pas evt ips, auth name etc aan.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| ProxyRequests Off <Proxy *> RewriteEngine on AuthType Basic AuthName "DS411+" AuthUserFile /volume1/web/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null order deny,allow deny from all allow from 192.168 require valid-user satisfy any </Proxy> #Sabnzbd ProxyPass /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd ProxyPassReverse /sabnzbd http://localhost:8080/sabnzbd #Couchpotato ProxyPass /couchpotato http://localhost:8082 ProxyPassReverse /couchpotato http://localhost:8082 # Headphones ProxyPass /headphones http://localhost:8181 ProxyPassReverse /headphones http://localhost:8181 # Sickbeard ProxyPass /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard ProxyPassReverse /sickbeard http://localhost:8081/sickbeard # Transmission # Redirect requests to /transmission to /transmission/web RewriteRule /transmission[ /]?$ /transmission/web [R=permanent] <--- spatie weghalen voor /! ProxyPass /transmission http://localhost:9091/transmission ProxyPassReverse /transmission http://localhost:9091/transmission |
Maak een .htpasswd aan (https://www.transip.nl/htpasswd/) om van buitenaf een apache login scherm te krijgen
code:
1
| nano /volume1/web/.htpasswd |
Zorg dat sickbeard en couchpotato ook weten dat ze op een directory draaien:
code:
1
2
3
4
5
| nano /usr/local/var/sickbeard/config.ini web_root = /sickbeard nano /usr/local/var/couchpotato/config.ini urlbase = couchpotato |
Zorg dat de interne poort 80 van de diskstation naar buiten toe openstaat.
Succes
Volgens mij moet je alleen dan die postprocessing script aanpassen, zodat nzbget hem aanroept. Anders blijft hij inderdaad steeds scannen of er in de mappen wat te vinden is.schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:10:
[...]
Ben het hier toch niet helemaal mee eens, ik heb ook sickbeard draaien, log files naar externe usb en nas gaat netjes in hibernate.
edit:
Ditte: wilbert11 in "Het grote Synology topic - deel 4"
[ Voor 51% gewijzigd door Kixtart op 12-07-2012 12:17 ]
☻/
/▌
/ \
Bij mij hiberbate ie ook prima met Sickbeard.. Ik heb ook log file naar USBstick, maar is er niet ergens een virutele schijf in de Synology? Dan heb je geen usbstick meer nodig.Kixtart schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:16:
[...]
Volgens mij moet je alleen dan die postprocessing script aanpassen, zodat nzbget hem aanroept. Anders blijft hij inderdaad steeds scannen of er in de mappen wat te vinden is.
edit:
Ditte: wilbert11 in "Het grote Synology topic - deel 4"
Stick is toch prima?witteveder schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:25:
[...]
Bij mij hiberbate ie ook prima met Sickbeard.. Ik heb ook log file naar USBstick, maar is er niet ergens een virutele schijf in de Synology? Dan heb je geen usbstick meer nodig.
Ik heb zelf ook wat andere items aangepast inj de diverse programma's zodat die niet de boel wakker houden, In overdreven geval intervals van 24 uur
@Striker2k2, thanks zal het vanavond eens proberen.
Nu is het alleen copy/paste geworden maar ik zal hier en daar nog wat dingen naar mijn wens aanpassen.
Helaas, ook de TCP (ingesteld bij zowel de server als de client) wil nog niet werken:Joster schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:58:
[...]
Nog altijd niet
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Thu Jul 12 10:31:08 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011 Thu Jul 12 10:31:13 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info. Thu Jul 12 10:31:13 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts Thu Jul 12 10:31:13 2012 LZO compression initialized Thu Jul 12 10:31:13 2012 UDPv4 link local (bound): [undef]:1194 Thu Jul 12 10:31:13 2012 UDPv4 link remote: *********:443 Thu Jul 12 10:32:13 2012 TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity) Thu Jul 12 10:32:13 2012 TLS Error: TLS handshake failed
code:
1
2
3
4
5
6
| Thu Jul 12 12:40:45 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ [SSL] [LZO2] [PKCS11] built on Dec 15 2011 Thu Jul 12 12:40:51 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info. Thu Jul 12 12:40:51 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts Thu Jul 12 12:40:51 2012 LZO compression initialized Thu Jul 12 12:40:51 2012 Attempting to establish TCP connection with ************:443 Thu Jul 12 12:41:12 2012 TCP: connect to ***********:443 failed, will try again in 5 seconds: Connection timed out (WSAETIMEDOUT) |
Moet ik nog iets doen aan die 443 openstelling op mijn router? Moet dat wellicht als Virtual Server (zoals ik moest doen bij mijn PPTP VPN verbinding)?
SPI van de firewall uitschakelen heeft ook geen effect gehad.
WAN respond aanzetten heeft ook geen effect gehad.
Ik beschik btw over een DIR 655.
[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 12-07-2012 13:47 ]
Stick is idd prima. Ikzelf schrijf er nog wat andere dingen ook naartoe (weerstation data bv) en na elk half jaar ofzo raakt de USB stick wat corrupt (oid) en worden de oude files niet meer gewist (gebeurt via cron job). Meerdere USB sticks uitgeprobeerd...schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:29:
[...]
Stick is toch prima?
Ik heb zelf ook wat andere items aangepast inj de diverse programma's zodat die niet de boel wakker houden, In overdreven geval intervals van 24 uur
Hmm zou kunnen dat ze ondertussen wat hebben aangepast zodat de hdds niet meer zo vaak benaderd worden. Ik heb het al een hele tijd geleden geprobeerd en toen kreeg ik het niet voor elkaar. De postproccessing heb ik inderdaad wel via het autoProcessTV script lopen.schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:10:
[...]
Ben het hier toch niet helemaal mee eens, ik heb ook sickbeard draaien, log files naar externe usb en nas gaat netjes in hibernate.
@Schumi2004:schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:29:
[...]
Stick is toch prima?
@Striker2k2, thanks zal het vanavond eens proberen.
Nu is het alleen copy/paste geworden maar ik zal hier en daar nog wat dingen naar mijn wens aanpassen.
Maak voor de proxy een nieuw bestand aan en include deze dan in de main config. Scheelt een hoop na een update van DSM.
HowTo voor proxy (domein.nl/sickbeard en sickbeard.domein.nl)
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Ik zat nog ff na te rekenen wat me de DS412+ kost als die nooit gaat hibernaten qua stroom. Klopt de volgende berekening?
44 (watt) / 1000 * 8760 (uren p/jaar) = 385,44kWh per jaar. Ervanuitgaande dat stroom 22 cent per kWh kost brengt mij dat op een bedrag van bijna 85 euro. Klopt dit of zit ik er gruwelijk naast?
44 (watt) / 1000 * 8760 (uren p/jaar) = 385,44kWh per jaar. Ervanuitgaande dat stroom 22 cent per kWh kost brengt mij dat op een bedrag van bijna 85 euro. Klopt dit of zit ik er gruwelijk naast?
Ik zou hem de deur uit doen en aan mij gevenArfman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:
Ik zat nog ff na te rekenen wat me de DS412+ kost als die nooit gaat hibernaten qua stroom. Klopt de volgende berekening?
Ja klopt wel, maar ik zou met een energiemeter het werkelijke verbruik even nameten. Bij mij was het ook een stuk minder dan de opgegeven waarden omdat ik zuinigere schijven erin heb zitten.
De berekening voor de DS412+ sec is juist. Je hebt echter de schijven niet meegenomen, die ook de nodige watts opsouperen als ze niet in hibernation gaan. In het geval de schijven wel in hibernation zouden gaan, dan vragen ze geen stroom, maar dan nog pakt de DS412+ ongeveer 15 watt per uur. Die hoor je in in de berekening ook mee te nemen.Arfman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:
De opgegeven verbruiken van Synology zijn met schijven, mijn DS411 met 4 green schijven zou 30 watt zijn en dat neemt hij ook op.
Dus als de 44watt van synology komt dan is dat de juiste waarde en klopt je bedrag, daar hoeven niet extra de schijven bij geteld te worden.
Mijn DS411 met 30 watt kost mij 57 euro per jaar ongeveer.
Dus als de 44watt van synology komt dan is dat de juiste waarde en klopt je bedrag, daar hoeven niet extra de schijven bij geteld te worden.
Mijn DS411 met 30 watt kost mij 57 euro per jaar ongeveer.
ik wil mijn SabNZB instellen (vanaf werk omdat ik er nu tijd voor heb) maar is het normaal dat hij niet te bereiken is via de synology.me manier van inloggen?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Niet als je eerst de juiste poort in je router openzet.Rubman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:34:
ik wil mijn SabNZB instellen (vanaf werk omdat ik er nu tijd voor heb) maar is het normaal dat hij niet te bereiken is via de synology.me manier van inloggen?
Dat heb ik destijds de synology zelf laten doen dmv eazy internetstormfly schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:35:
[...]
Niet als je eerst de juiste poort in je router openzet.
Kan verder wel alles met de nas van buitenaf maar dit vertikt hij gewoon, het is verder ook geen ramp maar meer een dingetje wat ik nu even tussendoor wou doen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Naast dat wat de anderen opnoemden, die 22 cent is alleen stroom. Inclusief leveringskosten en transportkosten is het waarschijnlijk ongeveer het dubbele.Arfman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:10:
Nog steeds kleingeld voor iets dat 24/7 aan staat, maar je moet het wel meenemen.
Heeft er iemand eigenlijk een idee voor een Sync tool die gratis is, en wel fatsoenlijk werkt?
Ik zou zelf graag c:\Users\XantiosKrugor\ gewoon "live" willen syncen ( zoals dropbox ) naar mijn NAS.
als hier niks leuks op te verzinnen is, dan gewoon 1x per dag... ( hier draai ik momenteel een batch file voor )
De tools die ik hiervoor heb kunnen vinden, waren vooral heel slecht, of heel duur..;.
een nette tool die dit gratis doet ( onder Windows ) die heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik zou zelf graag c:\Users\XantiosKrugor\ gewoon "live" willen syncen ( zoals dropbox ) naar mijn NAS.
als hier niks leuks op te verzinnen is, dan gewoon 1x per dag... ( hier draai ik momenteel een batch file voor )
De tools die ik hiervoor heb kunnen vinden, waren vooral heel slecht, of heel duur..;.
een nette tool die dit gratis doet ( onder Windows ) die heb ik nog niet kunnen vinden.
SyncBackSE? Cloudstation van Synology?Xantios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:33:
Heeft er iemand eigenlijk een idee voor een Sync tool die gratis is, en wel fatsoenlijk werkt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Cloudstation heeft weer zo'n stomme limitatie dat ie files groter als 1 GB niet wenst te syncen ( en dat is voor mij niet handig omdat ik vrij veel in VM's werk )
SyncBackSE heb ik een tijdje gebruikt, en hoe goed of slecht dat is weet ik me eigenlijk niet meer te herrineren, er was --iets-- waar ik me aan ergerde...
VM's zou ik ook niet via een "dropbox-manier" syncen. Daar is het niet voor bedoeld...Xantios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:
[...]
Cloudstation heeft weer zo'n stomme limitatie dat ie files groter als 1 GB niet wenst te syncen ( en dat is voor mij niet handig omdat ik vrij veel in VM's werk )
SyncBackSE heb ik een tijdje gebruikt, en hoe goed of slecht dat is weet ik me eigenlijk niet meer te herrineren, er was --iets-- waar ik me aan ergerde...

SyncBackSE kan volgens mij alles op Sync gebied en is helemaal zelf in te stellen... dus probeer het nog eens zou ik zeggen!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Jupjup, maar "helaas" is dit niet het enige apparaat wat stroom verbruikt in huize Arfman, dus die andere kosten heb ik toch grotendeels al. Nuja, ik ga die logging nog op USB wegzetten (heb zat van die promostickjes van beurzen e.d.) en kijken of het dan helpt, zo niet dan is het pechPromWarMachine schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:45:
[...]
Naast dat wat de anderen opnoemden, die 22 cent is alleen stroom. Inclusief leveringskosten en transportkosten is het waarschijnlijk ongeveer het dubbele.
Nog steeds kleingeld voor iets dat 24/7 aan staat, maar je moet het wel meenemen.
VM's syncen zelf wel naar de NAS ( rSync ftw! )DennusB schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:42:
[...]
VM's zou ik ook niet via een "dropbox-manier" syncen. Daar is het niet voor bedoeld...![]()
SyncBackSE kan volgens mij alles op Sync gebied en is helemaal zelf in te stellen... dus probeer het nog eens zou ik zeggen!
maar me docs etc wou ik graag via die manier syncen :-)
ik ga nog eens kijken naar Syncback! :-)
API: Koppeling vanuit www.spotplanet.org, newzbin2.es, qouch (ios), mynzb (ios) etc. etc.schumi2004 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:10:
[...]
Wat is er voor jouw zo waardevol aan die API? Enige wat ik echt mis nu ik NZBget gebruik is de mail notifications voor de rest vind ik het wel best zo.
Wat haalde je voor de skin change qua snelheid met SABnzbd en is dit niet toeval dat het nu vlotter loopt?
Dat is geen toeval, het zorgt daadwerkelijk voor een hogere snelheid. Kwam eerst niet boven de 3mb/s uit, nu schommelt ie tussen de 4,5 mb/s en de 5,5 mb/s. Erg vreemd, want je zou zeggen dat de skin alleen een rol speelt als je een http request uitvoert op de web interface....
Cheers,
Chiel
[ Voor 8% gewijzigd door chiels op 12-07-2012 16:19 ]
Waarom krijg ik dit nu niet voor elkaar. Heb SPI en WAN ook al tegelijk uit en respectievelijk aan gehad, heb 443 ook al binnen Virtual Server gezet (en dan bij Port Forwarding uit uiteraard). Port 443 staat ook open op mijn werk, dat kan het dus ook al niet zijn... pff.Joster schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:47:
[...]
Helaas, ook de TCP (ingesteld bij zowel de server als de client) wil nog niet werken:
code:
1 2 3 4 5 6 Thu Jul 12 12:40:45 2012 OpenVPN 2.2.2 Win32-MSVC++ \[SSL] \[LZO2] \[PKCS11] built on Dec 15 2011 Thu Jul 12 12:40:51 2012 WARNING: No server certificate verification method has been enabled. See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info. Thu Jul 12 12:40:51 2012 NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call user-defined scripts Thu Jul 12 12:40:51 2012 LZO compression initialized Thu Jul 12 12:40:51 2012 Attempting to establish TCP connection with ************:443 Thu Jul 12 12:41:12 2012 TCP: connect to ***********:443 failed, will try again in 5 seconds: Connection timed out (WSAETIMEDOUT)
Moet ik nog iets doen aan die 443 openstelling op mijn router? Moet dat wellicht als Virtual Server (zoals ik moest doen bij mijn PPTP VPN verbinding)?
SPI van de firewall uitschakelen heeft ook geen effect gehad.
WAN respond aanzetten heeft ook geen effect gehad.
Ik beschik btw over een DIR 655.
Net even geëxperimenteerd met volumes en performance in de synology. Ik wilde eens een ander type iscsi maken op block niveau omdat dit betere prestaties zou bieden.
Helaas heb ik maar 2 schijven dus dan zou ik verder niks met mijn synology kunnen doen. Ik heb toen gekozen voor een RAID1 van 95% totaal opslag en de rest een Iscsi volume, maar de prestaties waren voor beide duidelijk slechter.
Aangeraden is dus altijd met volledige schijven te werken (hoewel het verschil in performance ook vast veroorzaakt wordt door het feit dat het isci volume dan werkelijk aan het eind van de schijven gezet is geworden). Maar dan nog verwacht je meer dan 30MB/s lezen/schrijven aangezien de schijven zelf op het eind nog steeds 70MB/s lezen (HD204's)
Helaas heb ik maar 2 schijven dus dan zou ik verder niks met mijn synology kunnen doen. Ik heb toen gekozen voor een RAID1 van 95% totaal opslag en de rest een Iscsi volume, maar de prestaties waren voor beide duidelijk slechter.
Aangeraden is dus altijd met volledige schijven te werken (hoewel het verschil in performance ook vast veroorzaakt wordt door het feit dat het isci volume dan werkelijk aan het eind van de schijven gezet is geworden). Maar dan nog verwacht je meer dan 30MB/s lezen/schrijven aangezien de schijven zelf op het eind nog steeds 70MB/s lezen (HD204's)
Ik wil eens met een schone lei beginnen en DSM opnieuw installeren.
In de manual staat RESET knop 4 sec indrukken etc. en dan opnieuw installeren met de Synology Assistant.
Dus dat gaat wel lukken denk ik.
Vraag:
Bootstrap/ipkg is dan ook verdwenen?
Blijft /volume1 (in mijn geval) in zijn geheel bestaan?
Ik zie naast "mijn" directories bijvoorbeeld ook directories op /volume1 als:
In de manual staat RESET knop 4 sec indrukken etc. en dan opnieuw installeren met de Synology Assistant.
Dus dat gaat wel lukken denk ik.
Vraag:
Bootstrap/ipkg is dan ook verdwenen?
Blijft /volume1 (in mijn geval) in zijn geheel bestaan?
Ik zie naast "mijn" directories bijvoorbeeld ook directories op /volume1 als:
DiskStation> ls | grep @ @afpd.core @appstore @autoupdate @database @download @eaDir @httpd.core @optware @postfix @spool @tmp DiskStation>
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat ik heel erg mis is de mogelijkheid om automatisch de mediaserver te herindexeren.
Zo had ik gisteren weer een stapeltje mp3's op mijn Synology neergezet en wilde ik die vandaag via DS Audio afspelen, maar doordat ik niet opnieuw geindexeerd had, kon ik ze niet zien.
Is er niet ergens een optie waarmee je het herindexeren kunt schedulen?
Ik plaats nu de mp3's op de NAS via een Windows Share. Is er misschien een andere mogelijkheid om bestanden te plaatsen, zodat direct de index wordt bijgewerkt?
Ik moet toch niet de enige zijn die met regelmaat tegen dit issue aanloopt?
Zo had ik gisteren weer een stapeltje mp3's op mijn Synology neergezet en wilde ik die vandaag via DS Audio afspelen, maar doordat ik niet opnieuw geindexeerd had, kon ik ze niet zien.
Is er niet ergens een optie waarmee je het herindexeren kunt schedulen?
Ik plaats nu de mp3's op de NAS via een Windows Share. Is er misschien een andere mogelijkheid om bestanden te plaatsen, zodat direct de index wordt bijgewerkt?
Ik moet toch niet de enige zijn die met regelmaat tegen dit issue aanloopt?
Ik heb op mijn DS212+ ook de laatste (beta) firmware geinstalleerd. Altijd heb ik NZB downloads uitgevoerd via SabNZBd welke de laatste tijd minder snel download. Omdat Downloadstation in 4.1 nu ook archieven kan uitpakken heb ik dit pakket geinstalleerd en bekeken. Downloads gaan nu op gemiddels 5.7 MB wat de max is van mijn verbinding (50mbit Ziggo).
Echter na de download afgerond is wordt het niet uitgepakt. Binnen Downloadstation heb ik de volgende opties geselecteerd:
Wie heeft voor mij de oplossing om automatisch uitpakken te activeren?
Echter na de download afgerond is wordt het niet uitgepakt. Binnen Downloadstation heb ik de volgende opties geselecteerd:
Wie heeft voor mij de oplossing om automatisch uitpakken te activeren?
hard73, kijk es in het configuratiescherm bij mediaindexeringsservice...
Ja daar kan ik handmatig opnieuw indexeren. Dat is zoals ik het nu doe, waarbij ik het dus vaak vergeet en dan pas als ik erachter kom dat ik het vergeten ben, alsnog ga herindexeren. Waarbij ik dan weer een pc moet opstarten enzo.. en wat dan weer een tijdje duurt.REDFISH schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:04:
hard73, kijk es in het configuratiescherm bij mediaindexeringsservice...
Ik zoek eigenlijk naar iets wat automatisch werkt.
Verwijderd
The HTTP-based API of Download Station helps developers build 3rd party applications to control the Download Station remotely.
Nergens te vinden in Download Station iemand enig idee?
Nergens te vinden in Download Station iemand enig idee?
Hallo allemaal ik heb nu ook een Synology nas DS212+ en moet zeggen dat ik er erg blij er mee ben.
maar nu zit ik echter met een vraag over DS audio app iphone die net een update heeft gekregen hoe kan ik muziek offline zetten ?
maar nu zit ik echter met een vraag over DS audio app iphone die net een update heeft gekregen hoe kan ik muziek offline zetten ?
Knop edit en dan de knop met pijltje omlaag (rechtsonder).Havelock schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:35:
Hallo allemaal ik heb nu ook een Synology nas DS212+ en moet zeggen dat ik er erg blij er mee ben.
En via settings en dan knop rechtsboven wissel je tussen online en offline modus.
Edit: dit is op een iPad maar iPhone zal wel vergelijkbaar zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 12-07-2012 20:55 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nette handleiding Brickman, kan ik deze ook gebruiken voor NZBget aangezien deze iets anders van opzet is als de overige apps?Brickman schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:25:
[...]
@Schumi2004:
Maak voor de proxy een nieuw bestand aan en include deze dan in de main config. Scheelt een hoop na een update van DSM.
HowTo voor proxy (domein.nl/sickbeard en sickbeard.domein.nl)
Dan heb je meerdere opties. je virtual disk opsplitsen in meerdere files < 1GB of in de esyntw.set file het sync limiet aanpassen.Xantios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:
[Cloudstation heeft weer zo'n stomme limitatie dat ie files groter als 1 GB niet wenst te syncen
die laatste was ik nog niet van op de hoogte! daar ga ik zeker naar kijken! dat geeft echt een ENORME meerwaarde voor me! bedankt!!!!!DukeBox schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Dan heb je meerdere opties. je virtual disk opsplitsen in meerdere files < 1GB of in de esyntw.set file het sync limiet aanpassen.
Ik heb ook een DIR-655 en met wat gepruts heb ik het werkend gekregen. Ik gebruik OpenVPN op poort 1194.Joster schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:19:
[...]
Waarom krijg ik dit nu niet voor elkaar. [...]
Ik beschriijf even alle stappen die ik heb genomen (bear with me...

-Als voorbeeld: stel intern LAN adres van de NAS is 10.0.0.100. Extern adres van je internet-account is 83.83.83.123
-Aan de router heb ik weinig gedaan: alleen een port forwarding rule gemaakt die poort 1194 doorzet naar het IP-adres 10.0.0.100 van de NAS.
-Op de NAS OpenVPN instellen op 10.0.1.0 . De configuratiefile exporteren naar windows.
-Checken of er op de NAS een account is wat rechten heeft op OpenVPN, zie VPNserver/beheer/rechten (of iets vergelijkbaars in de ingestelde taal).
-OpenVPN onder windows installeren. Certificaat en openvpn.ovpn bestand kopiëren in de ..\OpenVPN\config directory.
-openvpn.ovpn bestand editen en je extern IP adres erin zetten:
code:
1
| remote 83.83.83.123 1194 |
-checken of poort 1194 openstaat op de firewall van de Windows PC.
-checken of poort 1194 openstaat op de firewall van de NAS.
Om e.e.a. thuis even te testen, binnen je eigen netwerk, kan je de configuratie tijdelijk aanpassen in openvpn.ovpn:
code:
1
2
| # remote 83.83.83.123 1194 remote 10.0.0.100 1194 |
Zo weet je in ieder geval zeker dat de VPN-server en client met elkaar kunnen praten. Als het dan nog niet werkt zou je eventueel de firewall op de NAS en op de PC uit kunnen zetten.
[open deur]Voer uiteraard de username/wachtwoord in van het juiste account op de Synology. Let op: De OpenVPN client moet je starten met admin rechten![/open deur]
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
[Semi-Opendeur]bum schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 01:04:
[...]
[open deur]Voer uiteraard de username/wachtwoord in van het juiste account op de Synology. Let op: De OpenVPN client moet je starten met admin rechten!\[/open deur]
Zowel Username als Password zijn case sensitive ;-)
[/semi-Opendeur]
Wat is dan je probleem? Of heb je documenten die groter dan 1 GB zijn?Xantios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:48:
[...]
VM's syncen zelf wel naar de NAS ( rSync ftw! )
maar me docs etc wou ik graag via die manier syncen :-)
ik ga nog eens kijken naar Syncback! :-)
Ik wil mijn 211j vervangen door een 212+.
-Kan ik mijn schijven (2 stuks bjod) zomaar overzetten ?
-Wat zal de max download snelheid zijn (bvb met sabnzbd) of met de eigen download manager.
-Kan ik mijn schijven (2 stuks bjod) zomaar overzetten ?
-Wat zal de max download snelheid zijn (bvb met sabnzbd) of met de eigen download manager.
Misschien dat Cubby iets voor je is: https://www.cubby.com/Xantios schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:33:
Met de optie peer-to-peer syncing heb je geen beperking met bestands grote.
Het is nog beta en alleen op uitnodiging.
Stuur maar een DM met je email adres als je het wil testen. Heb nog een invite over.
Dit topic is gesloten.