• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Als mn NAS uitvalt neemt hij bij de volgende keer opstarten een ander IP.
Nu kan ik weer mn hele XBMC opnieuw inrichten.

Hoe voorkom ik dit/kan dit sneller?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Je zou een vast ipadres in je NAS kunnen programmeren

2250 WP Zuid PVoutput

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Excuses, hij lijkt nu toch wel hetzelfde IP te hebben gepakt. Iets te snel uit frustratie gereageerd. IIG bedankt!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Net mijn NAS gereboot, log ik weer netjes in. Zie ik in mijn logs (in DSM) dat Volume1 WAS crashed! Krijg bijna een hartverzwakking :(

Maargoed, mijn bestanden kan ik gewoon benaderen en status is gewoon "normaal" en alle schijven zijn ook "normaal". :?

Trouwens doen de emailmeldingen bij jullie het? Sinds 4.1 krijg ik geen enkele email meer van DSM, terwijl ik die wel had moeten krijgen (paar gasten die in mijn nas probeerden te komen en geblokkeerd werden).

instellingen:

smtp.live.com
poort 587
ssl aan

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Drietal vragen:
- heeft iemand ervaring met vtiger?
- verbinding van buitenaf erg langzaam, iemand nog tips?
- wil drietal agenda's invoegen en syncen met PC's en telefoons. Gebruiken jullie standaard CalDav of iets anders zoals ownCloud?

[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2012 07:30 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Final Frag schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:32:
Ik heb al een tijdje een synology ds212+ en gisteren was ik nog eens door de logs aan het gaan. Bij de smart

Ik draai er sabnzbd, couchpotato en sickbeard op. Waarschijnlijk is een van die pakketten de reden dat hij nooit in slaapstand gaat. Om meer onderzoek hiernaar te doen zou ik dus eerst moeten weten of die spinup count een goede maatstaf is om mijn onderzoek op te baseren.

Dank je wel!
als sabnzbd een bepaalde map om de x seconden mag checken voor verse NZB bestanden gaat ie nooit in slaapstand :)
Rainesh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:24:

Trouwens doen de emailmeldingen bij jullie het? Sinds 4.1 krijg ik geen enkele email meer van DSM, terwijl ik die wel had moeten krijgen (paar gasten die in mijn nas probeerden te komen en geblokkeerd werden).

instellingen:

smtp.live.com
poort 587
ssl aan
bij mij wel in elk geval, zowel voor afgeketste FTP logins (waarbij het ip adres op de blacklist gaat) als ook voor meldingen dat de backup gelukt is.
waarom gebruik je niet de smtp server van je provider?

[ Voor 39% gewijzigd door Shanquish op 13-09-2012 08:07 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjoerd schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:49:
Sinds een tijdje heb ik last van het probleem dat mijn shares na een tijdje leeg weergegeven worden (DS 412+). Als ik vervolgens een folder hoger ga en weer omlaag is het probleem opgelost.

Ik weet niet zeker waar dit aan ligt, aan de OSX update (draai de laatste ML) of aan de Synology update (draai ook de laatste versie). Het is in ieder geval erg vervelend, daarnaast kan ik soms bestanden niet meer openen van de mount omdat deze corrupt zouden zijn. Als ik ze vervolgens download via de webinterface zijn er geen problemen.

Iemand tips?
Even een kleine kick omhoog, iemand?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een Synology DS212J, welke in mijn netwerk hangt thuis . Nu draait mijn PC op windows 7 en start vanaf een SSD. Windows heeft de NAS als netwerkschijf toebedeeld gekregen. Elke keer als windows start krijg ik de melding 'niet alle netwerkverbindingen worden automatisch hersteld'. Als ik via de verkenner naar de nas ga, vind windows de nas wel.

Als ik dat niet doe, en ik start b.v. Winamp op (waarvan de libary op de NAS staat), kan die de nummers niet vinden, totdat ik via de verkenner de NAS benaderd heb.

Is dit omdat windows sneller gebruiksklaar is dan dat de NAS uit slaapstand komt? En is er iets aan te doen, b.v. windows na 10-15 seconden opnieuw een verbinding laten maken automatisch?

Opzich is het een kleine moeite om de nas weer aan de praat te krijgen zoals het nu gaat, maar bij iets dat automatisch hoort te gaan, vind ik elke handeling al ééntje te veel.

[img]error.jpg[/img]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net use gebruiken wellicht een optie ? :)

code:
1
net use [driveletter]: \\server\share /user:[username] password /persistent:yes

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor degenen die hun Synology in combinatie met VMware ESXi 5.0 gebruiken en willen upgraden naar ESXi 5.1 : Doe het niet!!

Als je NFS of iSCSI gebruikt lijkt de verbinding te werken, echter is deze tergend traag. De bug is al door meerdere gebruikers bevestigd. Je kan dus beter even op ESXi 5.0 blijven zitten.

Zie ook:

http://www.kendrickcolema...pgrade-to-vsphere-51.html

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=148&t=56720

http://communities.vmware.com/message/2113711#2113711

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
niekje87 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:15:
Ik heb een Synology DS212J, welke in mijn netwerk hangt thuis . Nu draait mijn PC op windows 7 en start vanaf een SSD. Windows heeft de NAS als netwerkschijf toebedeeld gekregen. Elke keer als windows start krijg ik de melding 'niet alle netwerkverbindingen worden automatisch hersteld'. Als ik via de verkenner naar de nas ga, vind windows de nas wel.

Als ik dat niet doe, en ik start b.v. Winamp op (waarvan de libary op de NAS staat), kan die de nummers niet vinden, totdat ik via de verkenner de NAS benaderd heb.

Is dit omdat windows sneller gebruiksklaar is dan dat de NAS uit slaapstand komt? En is er iets aan te doen, b.v. windows na 10-15 seconden opnieuw een verbinding laten maken automatisch?

Opzich is het een kleine moeite om de nas weer aan de praat te krijgen zoals het nu gaat, maar bij iets dat automatisch hoort te gaan, vind ik elke handeling al ééntje te veel.
Had hetzelfde, dit heeft het verholpen:

1. Goto Control Panel -> All control Panel Items -> Credentials Manager
2. Next to the heading "Windows Credentials" click on the link "Add a Windows credential".
3. Enter the name of your server and the appropriate credentials.
4. Reboot and enjoy

• Volk
  • Laatst online: 09:24
Microkid schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:20:
Voor degenen die hun Synology in combinatie met VMware ESXi 5.0 gebruiken en willen upgraden naar ESXi 5.1 : Doe het niet!!

Als je NFS of iSCSI gebruikt lijkt de verbinding te werken, echter is deze tergend traag. De bug is al door meerdere gebruikers bevestigd. Je kan dus beter even op ESXi 5.0 blijven zitten.

Zie ook:

http://www.kendrickcolema...pgrade-to-vsphere-51.html

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=148&t=56720

http://communities.vmware.com/message/2113711#2113711
Gloeiende gloeiende!

Laat ik nou net gistermiddag een setup hebben gebouwd, waarbij dit 100% van toepassing is.
Dus een RS812+ met de meest recente DSM + een HP Proliant dl380 met de laatste HP branded ESXI image (5.1) waarbij er een iSCSI verbinding ligt tbv een data share op één van de VM's.

Nu moet ik dit morgen opleveren, dan mag ik toch hopen dat er nog een fix/workaround komt eerdaags.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Final Frag schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:32:
Ik heb al een tijdje een synology ds212+ en gisteren was ik nog eens door de logs aan het gaan. Bij de smart info zie ik dat 1 van de 2 schijven een spinup count heeft van 60, de andere iets in de 70.

Ik heb sinds ik de nas heb, hem al hoogstens 2 keer in slaapmodus zien staan (de leds gaan aan en uit). Bij de instellingen staat ingesteld dat hij in slaapstand zou moeten gaan na 20 minuten.

Is mijn veronderstelling juist dat de spinup count telkens 1 omhoog zou moeten gaan wanneer de schijf/nas uit slaapstand komt? Ik heb hem al een dik jaar, dus 60 en 70 zijn echt wel veel te lage waarden als dit het geval is.

Ik vrees dat mijn schijven dus al een jaar non-stop staan te draaien, kan dit?

Ik draai er sabnzbd, couchpotato en sickbeard op. Waarschijnlijk is een van die pakketten de reden dat hij nooit in slaapstand gaat. Om meer onderzoek hiernaar te doen zou ik dus eerst moeten weten of die spinup count een goede maatstaf is om mijn onderzoek op te baseren.

Dank je wel!
zo te horen is Sabnzbd de boosdoener, heb hem zelf ook draaien en laat hem een usbstick uitlezen voor de nieuwe NZB's. Anders doet ie dat constant op je schijven.

Zie: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=50&t=2432

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

grappig. ik heb sabnzb en nzbget gehad en in beide gevallen ging hij bij mij wel netjes in standby. terwijl mijn watchmap op de NAS zelf was. De schijven hoor ik netjes een spin-up doen als ik hem 's ochtends benader.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Zijn er al mensen met een ARM based Synology NAS die gebruik maken van Crashplan?
De Crashplan software is al via diverse package sources beschikbaar maar om deze aan de praat te krijgen moet je eerst Java installeren en dat heeft wat meer voeten in de aarde.

Ik vraag me af of Crashplan kan werken op mijn DS209.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

rfolkers schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:01:
[...]
Nu moet ik dit morgen opleveren, dan mag ik toch hopen dat er nog een fix/workaround komt eerdaags.
Reken er maar niet op. Vmware brengt gemiddeld slechts 1 patch per maand uit, en Synology is nog steeds aan het frutten met hun DSM 4.1 die nog steeds vol bugs zit.... Als je snel online wilt zijn kan je beter ESXi 5.0 U1 installeren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:01
Leader98 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:12:
Zijn er al mensen met een ARM based Synology NAS die gebruik maken van Crashplan?
De Crashplan software is al via diverse package sources beschikbaar maar om deze aan de praat te krijgen moet je eerst Java installeren en dat heeft wat meer voeten in de aarde.

Ik vraag me af of Crashplan kan werken op mijn DS209.
Ik draai Crashplan naar tevredenheid op een DS211. Geinstalleerd met deze instructies: http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/.

Ik heb intussen ongeveer 250 GB bij Crashplan staan. De initiele upload duurde wel lang. In eerste instantie was de uploadsnelheid maar ongeveer 300Kbs. Later liep dat gemiddeld op naar ongeveer 1 a 1,5 Mbps.

Omdat mijn foto/video archief niet zo snel groeit is de uploadsnelheid nu geen probleem meer. Er zijn wel 2 issues:
1. CP benadert elke 5 minuten een bepaalde bestand (default.service.xml zie ook de bovenstaande link). Daarom gaan je harddrives niet slapen.
2. Grote backup sets kosten veel geheugen. Als er niet genoeg geheugen is (DS211 heeft 256MB) crasht de CP service. Bij het opnieuw opstarten wordt er blijkbaar weer geheugen vrijgemaakt en draait de service weer een tijdje door.

Beide problemen heb ik opgelost door via cron de CP services elke nacht te starten, een paar uur te laten draaien en daarna weer te stoppen. Voor het uptodate houden van mijn backups is dat voldoende.

Op termijn wil ik mijn DS211 vervangen door een DS412+ zodat er meer geheugen beschikbaar is. Hopelijk komt er dan ook een oplossing voor het spindown probleem. Ik overweeg ook een DS413 maar voor de Freescale processors is er (nog) geen Java en daarom draait CP (nog) niet op de DS413 en DS213+.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
jos_zwa schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:46:
grappig. ik heb sabnzb en nzbget gehad en in beide gevallen ging hij bij mij wel netjes in standby. terwijl mijn watchmap op de NAS zelf was. De schijven hoor ik netjes een spin-up doen als ik hem 's ochtends benader.
Waarschijnlijk wijst jouw watchmap dan ergens naar een virtuele schijf oid...

• Rainesh
woehoe hibernation doet het weer! Hoe? Weet ik echt niet! 8)7

Gisteravond mijn NAS uitgezet, weer aangedaan, log uitgelezen...volume 1 was gecrashed! :| Maar alles deed het gewoon.

Vervolgens direct APM van mijn 4 schijven (3x samsung, 1x wd) gewijzigd naar 254 via hdparm -B 254 /sdX (x staat voor je welke schijf) en Sabnzbd log file gewijzigd naar mijn USB stick.

Ik kwam net thuis en zag dat mijn nas akelig stil was, dus even laptop opgestart en vervolgens kwamen mijn schijven uit hibernation! :D

Emailmeldingen doen het ook weer, wel smtp server gewijzigd naar google.

Ik ben weer blij!

edit: Temps van mijn schijven zijn ook stukken lager vergeleken met mijn DS411j. In mijn vorige nas waren de samsungs rond de 35graden en de wd tegen de 39. Nu zijn de samsungs 27graden en de wd 30! Fanmode staat op stil (low).

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 13-09-2012 13:00 ]

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

witteveder schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:35:
[...]

nope. gewoon een share op de NAS zelf. Dus op de HD die in de NAS zitten zelf....

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik krijg VPN server vanaf 3G maar niet aan de praat op mijn android.

Server staat aan. DSM4.1. Opnieuw geïnstalleerd. Poort 1723 staat open in router. Firewall regel toegevoegd alles toestaan op VPN server.

Als ik verbinding maak zie ik in de lijst van verbindingen wel mijn login en actieve tijdsduur loopt ook op, maar dan krijg ik op android melding: verbinding verbroken.
Ik heb alle combinaties van beveiligingsinstellingen van de pptp opties al geprobeerd. Het werkt niet.

Iemand anders nog tips?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Oppie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:39:
[...]

Had hetzelfde, dit heeft het verholpen:

1. Goto Control Panel -> All control Panel Items -> Credentials Manager
2. Next to the heading "Windows Credentials" click on the link "Add a Windows credential".
3. Enter the name of your server and the appropriate credentials.
4. Reboot and enjoy
Zal die ook eens proberen. Ik had een tijd terug een workaround geprutst in een login script:
wagenveld in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"

Werkt overigens ook prima.

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Iemand al zijn Synology icm met de nieuwe mediabox van UPC (Horizon) gebruikt?
Ik krijg hem van de week, was alvast ff aan het lezen en kom veel tegen over twonkey, maar twonkey levert geen ondersteuning.

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb dezelfde NAS en toevallig net eventjes gekeken wat ie bij mij doet vanuit slaapstand en zag dat alleen het blauwe lampje aan was dus volledig in slaap. Op het moment dat ik dan hier de pc aan zet springt ie vanzelf aan en kan ik hem nadat ie volledig opgestart is weer gewoon direct via verkenner bereiken.

Verder krijg ik binnen Windows geen meldingen zoals jij omschrijft maar waar ik aan zit te denken is of je nas via dhcp een ip toegewezen krijgt of dat je een vast ip nummer toegewezen hebt aan de nas. In mijn geval heb ik meteen vanaf begin een vast ip toegewezen aan de nas en misschien dat je daar eens naar kan kijken.

Verwijderd

witteveder schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:35:
[...]
Ik las ook overal dat SabNzbD zorgt dat de NAS niet in hibernate gaat maar ook bij mij werkte het uitstekend. De watchmap is gewoon /volume1/Downloads/Nzb en die werkt uitstekend. Echter, sinds 4.1 gaat hij niet meer in hibernate en de patch werkt ook niet. :( Nog geen oplossing gevonden.

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Whohoe.. Plex Media Server is nu beschikbaar voor Synology ARM modellen

http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 07:01
Weet iemand toevallig hoe je een SSL certificaat aan het XYZ.Synology.me domein hangt?
Volgens mij kan dat toch niet? StartSSL kan me alleen Certs voor een eigen domein geven.
Hoe komen jullie van die meldingen af?

Of moet ik maar helemaal geen SSL gebruiken?

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:01
Angelus1753 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:42:
Weet iemand toevallig hoe je een SSL certificaat aan het XYZ.Synology.me domein hangt?
Volgens mij kan dat toch niet? StartSSL kan me alleen Certs voor een eigen domein geven.
Hoe komen jullie van die meldingen af?

Of moet ik maar helemaal geen SSL gebruiken?
Voor SSL heb je inderdaad een eigen domeinnaam nodig. Dat kan je trouwens vanaf 1 euro per jaar al krijgen.

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Toevallig een Belgische tweaker die op een standaard Telenet-abonnementje Cloud Station gebruikt? Ik overweeg nl. de aanschaf van de ds412+ en Cloud Station is voor mij één van de redenen om de Synology te nemen.

Helaas blokkeren de vrienden van Telenet nogal veel:

Uit veiligheidsoverwegingen blokkeert Telenet automatisch een aantal internetpoorten. Dit is een overzicht van de geblokkeerde poorten voor onze particuliere en bedrijfsklanten.
Telenet-internetabonnementen (particuliere klanten)

* alle poorten van 0 tot en met 1023
* poort 1080
* poorten die gevoelig zijn voor misbruik: 12345, 12346, 31337 tot en met 31339, 31784, 27374, 1243, 31785 tot en met 31792, 4444, 1847, 1900, 3127.

Nu heb ik het even opgezocht en Cloud Station gebruikt volgens Synology enkel TCP port 6690. Zou dit dan betekenen dat Cloud Station probleemloos moet werken. Of zorgen de andere geblokkeerde poorten toch nog voor problemen.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Normaal niet, en als ze dat toch doen zet je ze gewoon op een andere alternatieve poort. Is geen enkel probleem.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 20:00
Daarbij hoef je, afhankelijk van je gebruik, misschien niet eens altijd buiten de deur te synchroniseren?
Je kunt prima werken en enkel lokaal synchroniseren.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Escape2Dawn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:59:
Van de één op de andere dag download SABnzbd niet meer op mijn Synology 211+ Nas.
Het begon met het niet kunnen vinden van de nzb-files. Toen ik dieper ging graven bleek het volgende:

1. SABnzbd: Ongeldige servernaam
De Eweka newsreader was niet meer te vinden. Op mijn laptop heb ik getest en met Spotnet kan ik nog gewoon prima downloaden. Het ligt dus niet aan Eweka. Verder kan ik met elk mobiel apparaat (laptop, Ipad, Asus transformer Infinity, telefoons) de Nas bereiken.

2. DSM: Kan geen verbinding maken met server
Ik dacht, misschien helpt het wanneer ik een nieuwe DSM versie download. Het controleren van nieuwe versies is niet gelukt, omdat hij geen verbinding kon maken met de server. Ik heb het dan ook handmatig gedaan en draai nu DSM 4.1.

3. DDNS: Kan geen extern adres detecteren
Verder wilde ik mijn Nas van buiten gaan benaderen, gewoon omdat het kan. Maar ook hier lijkt een server probleem het geval. Hij reageert niet en hij kan geen extern adres detecteren.

Alles is bekabeld naar een Cisco modem gekregen via UPC. Bijkomstigheid is dat onze Wifi via deze modem/router de laatste tijd ook brak is.

Wie weet wat er aan de hand is?
Dit heb ik ook gehad. Ik heb toen de boel opnieuw geinstalleerd en het was weer goed. Overigens onthield hij wel al mijn instellingen!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

atze schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:23:

Wat chill! Eindelijk... Thanks

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Mini Poeper schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:47:
Drietal vragen:
- heeft iemand ervaring met vTiger?
- verbinding van buitenaf erg langzaam, iemand nog tips?
- wil drietal agenda's invoegen en syncen met PC's en telefoons. Gebruiken jullie standaard CalDav of iets anders zoals ownCloud?
Niemand?
V.w.b. de verbinding zit ik hier nu met een langzaam T-Online verbinding. Enerzijds denk ik erover om een Vodafone LTE abonnement af te sluiten, anderzijds om een tweede NAS bij mijn compagnon in NL te plaatsen die als #1 gaat werken en de mijne #2 als backup van #1 draait. Ik heb een NL zaak, werk vanuit thuis of auto.

Drie CalDav agenda's of een ownCloud verbinding?
Hoe vTiger vanaf buiten benaderen als het lokaal http://diskstation.local/vtiger/index.php is?

• ebia
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik wil een simpel NAS-je in huis halen. Mag niet teveel geld kosten, anders ben ik geneigd zelf iets te bouwen. Daarom zit ik te twijfelen tussen de Synology DS112j en de QNap TS-112. De Qnap heeft een iets betere performance en kost minder geld... Kan iemand mij vertellen/overtuigen waarom ik toch voor Synology zou moeten gaan ipv de Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

atze schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:23:

Werkt niet op een DS209+ II :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ebia schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:18:
Ik wil een simpel NAS-je in huis halen. Mag niet teveel geld kosten, anders ben ik geneigd zelf iets te bouwen. Daarom zit ik te twijfelen tussen de Synology DS112j en de QNap TS-112. De Qnap heeft een iets betere performance en kost minder geld... Kan iemand mij vertellen/overtuigen waarom ik toch voor Synology zou moeten gaan ipv de Qnap?
Heel simpel: Synology DiskStation Manager (DSM)! Echt heel goede software/OS (vind ik dan) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

Edgarz schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:26:
[...]

Sowieso geen transcoding op ARM versie (iig op dit moment)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:41:
[...]

Heel simpel: Synology DiskStation Manager (DSM)! Echt heel goede software/OS (vind ik dan) :P
qft. Beste firmware die ik ooit heb mogen gebruiken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 17:56

Maverick2001

Never look back

Mini Poeper schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:16:
[...]

Niemand?
V.w.b. de verbinding zit ik hier nu met een langzaam T-Online verbinding. Enerzijds denk ik erover om een Vodafone LTE abonnement af te sluiten, anderzijds om een tweede NAS bij mijn compagnon in NL te plaatsen die als #1 gaat werken en de mijne #2 als backup van #1 draait. Ik heb een NL zaak, werk vanuit thuis of auto.

Drie CalDav agenda's of een ownCloud verbinding?
Hoe vTiger vanaf buiten benaderen als het lokaal http://diskstation.local/vtiger/index.php is?
CalDav:
Je kan natuurlijk eenvoudig 3 Caldav verbindingen maken. Op zich werkt dat prima echter heb ik er zelf toch voor gekozen mijn gedeelde agenda's aan te maken via Google Apps.

vTiger:
Je kan zal wel even de poorten van je router moeten openzetten. Ik neem aan dat je er ook een domein aan gekoppeld hebt? Mocht het niet zo zijn dan kan je de poort open zetten in je router en vervolgens via je externe ip-adres inloggen http://x.x.x.x/vTiger

Heb zelf vTiger getest echter heeft het nogal een belasting op de NAS. Heb het zelf weer verwijdert omdat ik het pakket ook te omslachtig en uitgebreid vond. Er zijn wel betere webbased oplossingen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick2001 op 14-09-2012 08:38 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Edgarz schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:26:
[...]

Heb hem hier op een DS209 geïnstalleerd, kan hem starten, en de webinterface werkt.
Verder kan ik hem nu niet testen omdat ik niet thuis ben.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 02-06 15:21
Tukk schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:09:
[...]

qft. Beste firmware die ik ooit heb mogen gebruiken.
Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:41:
[...]

Maar hebben jullie ook ervaring met Qnap?

Ik heb beide omgevingen geprobeerd in Demo, en ja, Synology ziet er beter uit. Maar er beter uit zien is niet één van m'n eisen. Stabiliteit en snelheid bijvoorbeeld wel. Qua opties en mogelijkheden van software lijken de Synologies en de Qnappers vrijwel identiek... Als ik het zo dus beoordeel betaal je bij Synology dus voornamelijk om de GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Iemand enig idee waar ik een nieuwe voedingsadapter voor een DS110j vandaan kan halen?

Edit, hier dus: http://shop.rshaarlem.com...c5ceb6811a6e342d6f35dffde

En dat blijkt mobile-harddisk.nl te zijn waar ik 'm destijds gekocht had. Even contact gehad en als service sturen ze er vandaag nog eentje op. Heb dat ding in januari 2010 daar gekocht. Prima service! _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Wijnands op 14-09-2012 11:08 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL
  • Laatst online: 17-02 00:34
REDFISH schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:52:
Ik krijg VPN server vanaf 3G maar niet aan de praat op mijn android.

Server staat aan. DSM4.1. Opnieuw geïnstalleerd. Poort 1723 staat open in router. Firewall regel toegevoegd alles toestaan op VPN server.

Als ik verbinding maak zie ik in de lijst van verbindingen wel mijn login en actieve tijdsduur loopt ook op, maar dan krijg ik op android melding: verbinding verbroken.
Ik heb alle combinaties van beveiligingsinstellingen van de pptp opties al geprobeerd. Het werkt niet.

Iemand anders nog tips?
Ik ervaar exact hetzelfde als ik VPN via mobiel richting server doe, vaak houd het in dat de banbreedte niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Ik krijg dezelfde meldingen maar dan met een DS211. Een test uitgevoerd door te herstarten terwijl een ander apparaat de NAS wakker hield, zelfde melding. Ik vermoed dat dankzij de SSD windows sneller start dan de netwerkkaart geiìnitialiseerd kan worden - ik zie ook dat er "geen netwerk gevonden" wordt getoond voor de eerste 10 seconden nadat het bureaublad laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zelfde probleem heb ik ook op mijn desktop, maar vind het niet echt irritant. Je zou een timer kunnen instellen, dat de netwerkshares 10sec later gekoppeld worden waardoor hij de verbindingen wel kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Zijn hier mensen die op de syno gebruik maken van "headphones" ? En dat dan in combinatie met de selectie van de torrent sites ipv de nzb sites?
Want hoe moet ik dat dan zien? Je gebruikt binnen headphones de API van sabnzbd.. maar die kan toch geen torrents aan? Of zet headphones ze dan om in bestanden bruikbaar voor sab?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
phoentje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:08:
Zijn hier mensen die op de syno gebruik maken van "headphones" ? En dat dan in combinatie met de selectie van de torrent sites ipv de nzb sites?
Want hoe moet ik dat dan zien? Je gebruikt binnen headphones de API van sabnzbd.. maar die kan toch geen torrents aan? Of zet headphones ze dan om in bestanden bruikbaar voor sab?
Ik heb headphones geprobeerd, maar het is nog niet volwassen genoeg. Tracks worden in verkeerde kwaliteit gedownload of verkeerde versies van nummers worden binnengehaald. Ook is de applicatie door alle externe bronnen die het raadpleegt extreem traag.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Mijn 212+ gaat ook niet meer in hibernation sinds ik DSM4.1 geinstalleerd heb. Ben er nog niet achter wat de oorzaak precies is. Draai wel SAB+SB+CP en zet logs op USB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Situatie: ik heb een 1511+ staan met 5 x 2Tb in RAID 5. Nu loop ik constant tegen het feit aan dat ik tegen de 8Tb aan kom met mijn datagebruik. Dit moet dus anders.

Nu kan ik dus 5x 3Tb of 5x 4Tb disken kopen en de schijven 1 voor 1 vervangen zodat ik mijn data behoud. Echter is dit een dure oplossing (vind ik dan). Nu kan ik ook een DX510 erbij kopen en die vullen met HDD's, nadeel is wel dat dit een aparte RAID set wordt aangezien mijn type disks (HD203WI van Samsung) niet meer verkocht worden. Ook geen echte optie dus.

Nu zie ik dat Synology ook SHR of SHR-2 ondersteund. Dit klinkt als een leuke optie aangezien ik dan gewoon een 4Tb drive erbij koop en een 2Tb eruit haal. Genoeg voor de komende maanden.

Nu vraag ik mij af of er een manier is om mijn huidige RAID 5 set, om te zetten naar SHR zonder dataverlies (heb helaas geen mogelijkheid om 8Tb te backuppen) :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Ibidem: volgens mij niet. Dat is ook de reden dat je bij Synology apparatuur altijd voor SHR moet kiezen, tenzij je hele zwaarwegende argumenten hebt om het niet te doen (2 SSD's in RAID 0 zetten voor IOPS/performance bijvoorbeeld).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Arfman schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:23:
Ibidem: volgens mij niet. Dat is ook de reden dat je bij Synology apparatuur altijd voor SHR moet kiezen, tenzij je hele zwaarwegende argumenten hebt om het niet te doen (2 SSD's in RAID 0 zetten voor IOPS/performance bijvoorbeeld).
Maar wat als je na een aantal jaar jouw RAID set om wilt zetten naar een NAS van een andere fabrikant? Dan kan je dat toch makkelijk migreren? Dit i.t.t. SHR wat natuurlijk een Synology eigen techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RAID sets migreren tussen chipsets is volgens sowieso al niet makkelijk (lees: onmogelijk). Dus ik denk niet dat dat een valide argument is. Migreren doe je door de data te verplaatsen, niet door de hele schijf in één keer over te kunnen zetten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Oftewel, ik moet iemand vinden welke 8Tb te leen heeft om daar mijn data op te zetten en de boel als SHR opnieuw te configgen en de data terug te zetten? Dan een DX510 kopen en een random HDD erin proppen om het volume mee uit te breiden?

En wat als ik nu 3 x 2Tb en 2 x 3Tb als extra HDD's koop in de loop der tijd voor in de DX510 en mijn storage behoefte groeit opnieuw. Kan ik dan zonder meer een 2Tb inwisselen voor een 4Tb middels "expansion" of gaat die vlieg niet op voor SHR en moet ik wederom een DX510 extra kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je dan SHR hebt, dan kan dat wel. Kijk even op de Raid Calculator op Synology website. Dat zal gelijk al je vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:45:
Als je dan SHR hebt, dan kan dat wel. Kijk even op de Raid Calculator op Synology website. Dat zal gelijk al je vragen beantwoorden.
Al mee aan het stoeien echter gaat die slechts tot 12 disks en ik heb er dan 15 :) Plus dat deze calculator mij niet verteld of ik (wanneer ik aan de 10 disks zit) een 2Tb dan eenvoudig kan inwisselen voor een HDD met een grotere capaciteit middels SHR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Gister is mijn 213+ binnen gekomen, jeuh!

Nadeel is dat nog niet alle 3rd party packages beschikbaar zijn omdat deze nas een andere architectuur gebruikt. (qoric ofzo)
Nu dacht ik "niet geschoten is altijd mis" en ben ik gaan stoeien met een bootstrap voor een andere ppc cpu (8543) en zodoende kon ik wel via ipkg nano en nzbget installeren. Nzbget loopt trouwens als een speer! Ik download met 12mb en mijn cpu usage komt niet boven de 60%

Nu kan ik verder met CP en Sickbeard welke gelukkig wel beschikbaar zijn.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ibidem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:50:
[...]

Al mee aan het stoeien echter gaat die slechts tot 12 disks en ik heb er dan 15 :) Plus dat deze calculator mij niet verteld of ik (wanneer ik aan de 10 disks zit) een 2Tb dan eenvoudig kan inwisselen voor een HDD met een grotere capaciteit middels SHR.
Hoezo kan hij dat niet vertellen? Je verwijderd dan 1 disk (klik op het je slotje van een disk) en dan sleep je een grotere voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:16:
[...]
Hoezo kan hij dat niet vertellen? Je verwijderd dan 1 disk (klik op het je slotje van een disk) en dan sleep je een grotere voor in de plaats.
Dat had ik door maar werkt dat in de praktijk ook zo? Disk eruit rammen (lid van de SHR) en een lege erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jup, dat is juist het hele principe van SHR.

http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ibidem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:36:
[...]

Dat had ik door maar werkt dat in de praktijk ook zo? Disk eruit rammen (lid van de SHR) en een lege erin?
Welkom in de wereld van Synology :) ja, dat werkt zo. SHR bepaalt zelf wel wat je erin stopt en veranderd desnoods zelfs het RAID-level indien mogelijk. Dus als je een DS hebt met 2 schijven en SHR, heb je RAID-1 (mirroring) .. stop je er een disk bij, aangenomen dat dat fysiek kan natuurlijk, die evengroot of groter is dan wat je had, dan krijg je automatisch RAID-5 (striping). Meer ruimte, met redunancy. Heb ik me laten vertellen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

De configurator vertelt je alleen iets over de grootte van de opslag bij een bepaalde selectie van HDD's en RAID configuratie, en niet over de gevolgen van het vervangen van je schijven door een groter exemplaar.

Maar om even terug te komen op de vraag van ibidem:
In principe kun je de opslag van je NAS in SHR vergroten door kleinere schijven te vervangen door grotere exemplaren MITS je het met stappen van 1 HDD per keer doet. Je gebruikt de herstelfunctie van SHR om de grootte van diezelfde SHR te laten groeien.
1 HDD eruit (net zoals bij een uitvallende schijf), nieuwe erin, SHR laten herstellen door je NAS, en wanneer dat proces klaar is, een 2e schijf vervangen door een groter exemplaar en weer wachten tot hij klaar is met herstellen van je SHR.

Voorbeeld:
Stel je hebt 4x 2TB in je NAS hangen in SHR (6TB opslag effectief), en je haalt er 1 uit, om daarna een 4TB erin te hangen met als doel om meer ruimte te krijgen, dan werkt de SHR wel nog, maar je gooit 2TB weg (alsin: worden niet gebruikt) en je blijft op 6TB effectieve opslag steken. Pas wanneer je er een 2e 4TB schijf inzet (nadat de SHR zich gerepareerd heeft na het vervangen van de 1e schijf) en de SHR heeft zich hersteld zul je meer opslag krijgen, nl. 8TB. (zie raidconfigurator)

edit:
damn, te laat ;(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Yucko schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:01:
Verhaaltje.....
edit:
damn, te laat ;(
Ja dit snap ik en is duidelijk. Kan ik gewoon een schijf "ejecten" zonder iets te wijzigen in de software dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je kan inderdaad gewoon een schijf ejecten zonder iets te wijzigen. DSM geeft vanzelf een melding dat er iets mis is en zodra je een (grotere) schijf erin stopt, dan zal hij beginnen met rebuilden. Dat zal wel even duren hoor.

Ik ga binnenkort ook mijn 4x2tb schijven upgraden naar 4x 3tb WD reds (althans wanneer ze weer leverbaar zijn.... :| ) en dat zal ik dan ook 1 schijf per keer moeten doen om mijn data te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook begonnen met schijven te vervangen in mijn DS1010, er zaten 5 WD EARS 2TB in, ga nu over naar de nieuwere WD EARX 2TB, vervanging omdat de Ears hd's al de nodige kilometers hebben, en ik niet voor onprettige verrassingen wil komen te staan.

Jammer dat die pariteitsconsistentie zoveel tijd in beslag neemt, is daar iets tegen te doen, of moet je het gewoon zijn werk laten doen, dan ben ik wel het hele weekend zonder Nas (deze middag ermee begonnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Met de volgende command zal het stukken sneller moeten gaan.

"echo 100000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min" (volgens mij zonder " tekens)

Hierdoor zou hij ten koste van andere performance met maximaal 100.000 KB/s moeten gaan rebuilden. Normaal is dat met 1.000KB/s (zie review van YaNightmare DS1812+)

Je zou het eventueel kunnen aanpassen naar 50.000KB/s maar iig het gaat hiermee wel stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54

Malarky

Wils voor wat ieder

Het is mij nog steeds nooit gelukt, welk protocol welke media player dan ook bij het streamen van een willekeurige video file van mijn DS411 naar mijn Android telefoon een ondertiteling mee gestreamed te krijgen. Is er dan echt niets dat dat ondersteund?

Hmm laat er nou net een update van MX Player uitkomen die het perfect doet met ES File Explorer.

BTW Als ik een paar films toevoeg aan mijn film map in Plex dan is mijn NAS 15 minuten op 100% CPU, gaat nog niet helemaal soepel.

En die app van 4 euro is echt ruk. Ja hij is mooi en gelikt maar de player is 3x niks, zag niet zo snel hoe je een externe player kon selecteren.

[ Voor 42% gewijzigd door Malarky op 15-09-2012 00:08 ]

• Rainesh
Op de ipad gebruik ik Goodplayer, ik weet niet of het ook beschikbaar is voor Android maar werkt bij mij echt perfect. Subtitles. mkv's alles werkt prima.

• Yucko

Yucko

BubbleUPnP icm met DICE player doet het hier perfect op mijn HTC Flyer ;)

Voordeel van deze combi is dat ik (wanneer ik het zat ben om op mijn tablet vast te houden) on-the-fly kan switchen naar mijn Samsung TV als uitvoer :*)

[ Voor 63% gewijzigd door Yucko op 15-09-2012 11:36 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Malarky schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:42:
Het is mij nog steeds nooit gelukt, welk protocol welke media player dan ook bij het streamen van een willekeurige video file van mijn DS411 naar mijn Android telefoon een ondertiteling mee gestreamed te krijgen. Is er dan echt niets dat dat ondersteund?
Ik gebruik BSplayer. Werkt perfect met .mkv en .srt files. En geen ES Explorer nodig, want je kan vanuit BSplayer bij al je gedeelde bestanden in je LAN. En nog beter, het is gratis!

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Hoi,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende, en kan het niet vinden.

Als ik via Firefox inlog als admin, dan krijg ik na een tijdje de melding:
you are not authorized to use this service

En dan moet ik opnieuw inloggen.

Het vreemde is dat ik het de ene keer wel krijg, en de andere keer niet.
Ook komt de melding de ene keer sneller dan de andere keer, en ook bij wisselende programma's.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is?

• Yucko

Yucko

Ik heb dit op mijn werk omdat we daar over 2 lijnen werken. Zodra de internetverbinding switched krijg ik dat ook.

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:56
reshi schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Dat hij niet me volledig lijn voltrekt maakt me niet zoveel uit, als ik maar andere dingen kan doen terwijl hij download. Je maakt me nu wel aan twijfelen |:(
Ik heb een DS213 dat vrijwel hetzelde is als een DS212+, ik druk mijn complete ziggo 50mbit dicht met de Synology. Gemiddelde download snelheden van 4.2MB tot 4.8MB, af en toe haal ik ook de 5.0MB. Downloaden vanaf Sunny usenet. Met mijn oude DS210J haalde ik pieken van 2.8 tot heel sporadisch 3.0MB maar gemiddelde was altijd boven 2.2MB. Dus ik snap die verhalen van "haal je niet" niet echt.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Vreemd dat je met d210j hoger komt dan ik met mijn 211+. Daar haal ik max 2MB/s mee.

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Vraag:
Als ik de dsm van mijn ds212j bijwerk naar de laatste versie, zijn al mijn instellingen dan weg?
ik kan dit nergens terug vinden...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Henkkk

• medu80
Neefdave schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:18:
Vreemd dat je met d210j hoger komt dan ik met mijn 211+. Daar haal ik max 2MB/s mee.
Ik snap dat ook niet, zie bij synology forum ook een topic waarbij ze niet hoger komen. Ik heb wel yenc 4.0 zelf geinstalleerd. Of dat er mee te maken heeft??? Haal je dan met je 211+ nooit geen piek op 3.0MB?

• Rainesh
@ Henkkkk, je raakt je instellingen dan niet kwijt maar je zou wel voor de zekerheid een backup kunnen maken van je instellingen. Deze kun je vinden onder "back-up maken en terugzetten" in je menuknop bovenin.

@ Sabnzbd problemen, welke skin gebruiken jullie? Ik gebruik simple black skin en mijn download is 5,9mb/s. Op mijn 411j haalde ik iets van 4mb/s.

• medu80
Ik heb de normale skin, moet zelf een limit instellen van 4096 anders kan ik niet eens normaal op de playstation. Op dit moment download ik Batman en piek van 5.2MB met DS213. Trouwens heb een sabnzb cache ingesteld van 160M, op de oude ds210j geen cache ingesteld.

Op een ds212 of hoger moet je toch minimaal 3MB kunnen halen, mits je internet snelheid dat ook aan kan natuurlijk.

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Rainesh schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:15:
@ Henkkkk, je raakt je instellingen dan niet kwijt maar je zou wel voor de zekerheid een backup kunnen maken van je instellingen. Deze kun je vinden onder "back-up maken en terugzetten" in je menuknop bovenin.

@ Sabnzbd problemen, welke skin gebruiken jullie? Ik gebruik simple black skin en mijn download is 5,9mb/s. Op mijn 411j haalde ik iets van 4mb/s.
ik zit met de originele skin gewoon op max download en eigenlijk zelfs er overheen! Zit nu meestal op 4.9mb/s. Let wel dit is zonder SSL (op mijn 212j), met SSL gaat ie stukken langzamer!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Yucko schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 05:39:
[...]

Sowieso geen transcoding op ARM versie (iig op dit moment)
Installeert zelfs niet.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Nakebod schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:59:
[...]

Heb hem hier op een DS209 geïnstalleerd, kan hem starten, en de webinterface werkt.
Verder kan ik hem nu niet testen omdat ik niet thuis ben.
Vreemd...package kan niet op dit model worden geinstalleerd, zegt DSM hier

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:14:
Met de volgende command zal het stukken sneller moeten gaan.

"echo 100000 > /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min" (volgens mij zonder " tekens)

Hierdoor zou hij ten koste van andere performance met maximaal 100.000 KB/s moeten gaan rebuilden. Normaal is dat met 1.000KB/s (zie review van YaNightmare DS1812+)

Je zou het eventueel kunnen aanpassen naar 50.000KB/s maar iig het gaat hiermee wel stukken sneller.
Goede tip, echter niet genoeg linux kennis aan boord hier om me er aan te wagen, in de link staat dat je de Nas gewoon kan verder gebruiken terwijl ie aan het rebuilden is, ga ik vanavond eens testen, want we willen nog een HD filmpje meepikken.

Met de standaard instelling duurde het voor een 2TB schijf al 14 uur vooraleer ie klaar was, nou dat is met nog 4 stuks te gaan een drama, kan ik beter all belangrijke data dat goed backuppen, en een nieuwe install doen met de 5x 2TB schijven, en de boel terugzetten.

• Wijnands
Afgelopen donderdag was mijn DS110j dood. Even de voeding doorgemeten en daar kwam echt niks uit. Vandaag nieuwe voeding binnen gekregen en de boel start weer op. Echter...

Ik kom er niet meer op. Als ik 'm op de switch inprik gaat er geen lichtje branden op de poort. Ik heb een reset geprobeerd, helpt ook niet. Iemand nog een idee? Wil vooral graag bij mijn gegevens kunnen, lang niet alles staat op backup.

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
@ Rainesh: Perfect! eerst een backup gemaakt en toen in twee stappen geupgraded naar DSM 4.1!

Bedankt!

Nog een vraag:
Ik heb nu één hdd in mijn ds212j zitten, als ik er eentje bij monteer, gaat ie dan alles opnieuw instellen, ook van de eerste hdd? of kan ik dat gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 00:07
Henkkk1972 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:19:
Ik heb nu één hdd in mijn ds212j zitten, als ik er eentje bij monteer, gaat ie dan alles opnieuw instellen?
Nee. Je moet dan inloggen in je synology, naar volume beheer en daar een nieuw volume aanmaken (of de tweede schijf in raid zetten met de eerste).
Wijnands schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:43:
Afgelopen donderdag was mijn DS110j dood. Even de voeding doorgemeten en daar kwam echt niks uit. Vandaag nieuwe voeding binnen gekregen en de boel start weer op. Echter...

Ik kom er niet meer op. Als ik 'm op de switch inprik gaat er geen lichtje branden op de poort. Ik heb een reset geprobeerd, helpt ook niet. Iemand nog een idee? Wil vooral graag bij mijn gegevens kunnen, lang niet alles staat op backup.
Haal je HD er eens uit je synology, kijk of dat wat uitmaakt.
Je kan overigens altijd bij je data door de HD in een pc te hangen met een os wat ext3/4 kan mounten.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 16-09-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ pgm5700, je moet inloggen met ssh of telnet (gebruik gewoon het programmaatje "putty"). Wel even in DSM ssh/telnet aanzetten, staat in je configuratiescherm.

Inloggen als "root" en dan je admin wachtwoord. Vervolgens tik je de commando in en dan enter. Om eruit te gaan tik je "exit" in.

Heb het zelf nog niet gedaan, maar ga binnenkort mijn schijven upgraden en dan ga ik de command gebruiken om tijd te verkorten. Zet het bijvoorbeeld s avonds aan.

@ henkk, je kan gewoon eentje erbij prikken. Vervolgens ga je inderdaad naar volumebeheer om je huidige systeem uit te breiden naar raid0, jbod of raid1 (bij raid1 heb je een spiegeling dus maar 1 schijfgrootte beschikbaar). Hou er rekening mee dat het wel flink wat uren kan duren voordat je je 2e schijf kunt gebruiken omdat hij dus de 2e schijf gaat controleren en het filesysteem gaat uitbreiden. Reken op een kleine 24uur of misschien zelfs langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:33
Heren,

Ik heb een probleem, althans een probleem.. het is irritant. Ik kan mijn NAS gewoon benaderen via mijn laptop door de mappen die erop staan. Maar ik kom gewoon niet meer op de NAS zelf via het IP. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02
je kunt de nas wel pingen?,of via een andere pc benaderen?

Al eens de nas opnieuw opgestart?

[ Voor 24% gewijzigd door freaky35 op 16-09-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
tiswat schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:49:
Heren,

Ik heb een probleem, althans een probleem.. het is irritant. Ik kan mijn NAS gewoon benaderen via mijn laptop door de mappen die erop staan. Maar ik kom gewoon niet meer op de NAS zelf via het IP. 8)7
Heeft je nas nog wel hetzelfde ip adres?
ipv http://ipadres kan je natuurlijk ook naar http://hostname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Escape2Dawn schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:59:
Van de één op de andere dag download SABnzbd niet meer op mijn Synology 211+ Nas.
Het begon met het niet kunnen vinden van de nzb-files. Toen ik dieper ging graven bleek het volgende:

1. SABnzbd: Ongeldige servernaam
De Eweka newsreader was niet meer te vinden. Op mijn laptop heb ik getest en met Spotnet kan ik nog gewoon prima downloaden. Het ligt dus niet aan Eweka. Verder kan ik met elk mobiel apparaat (laptop, Ipad, Asus transformer Infinity, telefoons) de Nas bereiken.

2. DSM: Kan geen verbinding maken met server
Ik dacht, misschien helpt het wanneer ik een nieuwe DSM versie download. Het controleren van nieuwe versies is niet gelukt, omdat hij geen verbinding kon maken met de server. Ik heb het dan ook handmatig gedaan en draai nu DSM 4.1.

3. DDNS: Kan geen extern adres detecteren
Verder wilde ik mijn Nas van buiten gaan benaderen, gewoon omdat het kan. Maar ook hier lijkt een server probleem het geval. Hij reageert niet en hij kan geen extern adres detecteren.

Alles is bekabeld naar een Cisco modem gekregen via UPC. Bijkomstigheid is dat onze Wifi via deze modem/router de laatste tijd ook brak is.

Wie weet wat er aan de hand is?
Het probleem is opgelost. Op de één of andere manier werkte mijn standaard configuratie niet meer. Ik heb deze nu op netwerk configuratie automatisch ophalen (DHCP) gezet. Alles functioneert weer. IIg bedankt voor al jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
job schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:16:
[...]

Heeft je nas nog wel hetzelfde ip adres?
ipv http://ipadres kan je natuurlijk ook naar http://hostname
Kan het adres wel pingen en krijg ook antwoord.. dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
tiswat schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:56:
[...]

Kan het adres wel pingen en krijg ook antwoord.. dat is het vreemde.
Dat is geen antwoord op de vraag. Wat ping je hostnaam of ipadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
job schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:11:
[...]

Nee. Je moet dan inloggen in je synology, naar volume beheer en daar een nieuw volume aanmaken (of de tweede schijf in raid zetten met de eerste).

[...]

Haal je HD er eens uit je synology, kijk of dat wat uitmaakt.
Je kan overigens altijd bij je data door de HD in een pc te hangen met een os wat ext3/4 kan mounten.
Je bedoelt of 'ie dan wel zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
pacificocean schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:06:
[...]

Dat is geen antwoord op de vraag. Wat ping je hostnaam of ipadres?
Ping het ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waarom probeer je niet even met Synology Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wijnands schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:27:
Je bedoelt of 'ie dan wel zichtbaar is?
Of de lan led wel aangaat.
Zonder HD verbruikt hij minder vermogen, en kan je eventueel een voeding probleem uitsluiten.
Anders proberen met andere lan kabels.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 16-09-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
Werkt bij jullie download station goed"?
Ik wil een torrent downloaden en hij blijft aangeven dat er onvoldoende ruimte is op de volume.
Der is meer dan 600 gb beschikbaar en op een externe schijf werkt het ook niet...

Opgelost: Open Download Station en klik op het tandwieltje links onderaan het scherm (naast BT/HTTP/FTP/NZB).
Daar kun je aangeven wat de tijdelijke locatie is, deze verwees bij mij naar een USB-stick die inderdaad vol was.

[ Voor 34% gewijzigd door exi22 op 16-09-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 14:01
Sinds een week heb ik ook de Synology 213+

Ik heb DDNS ingesteld, met de gratis Synology.me domein.
Alleen krijg ik nu dagelijks 4x per dag een mail van de Synology DDNS service

"Connection to XXX.synology.me has been lost since..."
en
"Connection to XXX.synology.me has been resumed sinds..."

Het lijkt erop dat elke keer als de NAS in slaapstand gaat, hij de verbinding verliest.

Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02
nee dat is de DDNS service van synology die moeilijk doet.

Persoonlijk raad ik aan om b.v een gratis account en DDNS service bij no-ip b.v te nemen
.Die werkt namelijk veel beter vind ik als de service van Synology zelf.En is dus ook gratis.

Ik heb zelf ook die service van synology gebruikt en ik bleef problemen er mee houden,dagen dat ie wel 4 a 5 keer verbinding verloor met de DDNS.Dit ligt dus niet aan jou NAS

Alleen eens in de maand krijg je de vraag of je de DDNS wilt blijven gebruiken,dit bevestigen en je kunt weer verder.

Maar verder nooit geen problemen meer gehad,met disconnects :)

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 16-09-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Nu na ongeveer 1 week de Synology DS212J in gebruik te hebben ben ik nog steeds zeer tevreden ermee en een verademing t.o.v. van het externe schijfje wat ik aan de router had hangen. Alleen vraag ik mij 1 ding af namelijk wat nu het verschil is met WOL en de slaapstand van de Synology.

WOL is mij wel duidelijk dat je dan op afstand de nas kan inschakelen wanneer ie helemaal uit staat, maar in principe betekent slaapstand toch ook dat ie nagenoeg uit staat en in theorie sneller weer opgestart is wanneer je de nas benaderd.

Nu is mij bij die slaapstand iets niet helemaal duidelijk namelijk er staat nergens specifiek een instelling waarmee je de slaapstand kan instellen, of ja, laat ik zo zeggen dat ik die nog niet gevonden heb. Wel heb ik in schijfbeheer de harddisks zodanig ingesteld dat ze na ongeveer 20 minuten in slaapstand gaan.

Betekend nu dat wanneer de harddisks in slaapstand gaan dat de gehele nas in slaapstand gaat want dat is mij nu eventjes niet helemaal duidelijk.
Pagina: 1 ... 72 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.