Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 20:23
Ik wil een package source maken voor SpotWeb welke elke nacht automatisch de package update, zijn er mensen die toevallig met zoiets al ervaring hebben en het willen delen? De Package Source wil ik uiteindelijk publiek zetten waarmee iedereen spotweb op de meest simpele manier kan gebruiken.

Ik heb hiervoor een Ubuntu 12.04 VPS beschikbaar welke het geheel elke nacht moet compileren tot 1 package welke vervolgens via een synology package source moet worden verspreid.

Dit alles is alleen mogelijk als ik erachter kom hoe ik het moet opzetten, de enige echte hulp die ik heb gevonden is:
http://forum.synology.com...hp/Synology_package_files

Als je wilt helpen stuur maar een DM.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12

mno

Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:52:
Kan iemand mij vertellen of er een (gratis) backup dienst(to cloud) bij een synology NAS zit? Qnap heeft dit namelijk wel in de vorm van symform(10GB gratis).
Netjes van Qnap, voor zover ik weet doet Synology dat niet. Bij Amazon S3 kost het je $0.125 per GB. Voor 10 GB is dat dus $1.25. Je kan bij Amazon trouwens een jaar lang gratis 5GB krijgen om de dienst een beetje uit te proberen. Het werkt bij mij prima, maar 5GB is voor mij niet genoeg.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die een schone bootstrapt Synology heeft en bereid is eens in de volgende folder te willen kijken wat er staat of zou horen te staan?

Denk dat er iets te veel staat bij mij

code:
1
2
3
DS211> cd /volume1/@optware/local/bin/
DS211> ls
pip      pip-2.7

Edit:
Iemand al eens die SMS notify functie gebruikt in DSM, werkt dat überhaupt?

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 20-06-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik krijg het niet voor elkaar om via de DS212+ een mkv bestand af te spelen (rechter muisknop en dan afspelen).

Zodra ik dat doe krijg ik de melding: Kan de video niet afspelen. Installeer de VLC-invoegtoepassing voor de webbrowser (MAC) en probeer het opnieuw.

Ik heb de stappen doorlopen zoals hier vermeld, maar dat werkt dus niet...

Ik heb geen MAC en heb de laatste versie van VLC op mijn PC staan (Win 7 64bit). Als ik via de PC het mkv bestand open dan kan VLC deze prima weergeven.

Iemand een oplossing om het bestand direct vanaf de 212+ te kunnen openen?

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/5723/screenyf.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door A3-D op 21-06-2012 09:19 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
remcoXP schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:32:
Onlangs heb ik joomla geinstalleerd op mijn nas. omdat dit een testomgeving is wil ik deze graag met een htaccess file afschermen. maar ik heb ook de brickman tutorial in gebruik om proxy.conf in te zetten om zaken te gebruiken als reverse proxy enz.
als ik vervolgens nog een htaccess instel op mijn website op mijn nas dan geeft synology een foutmelding.

hoe kan ik de inhoud van de htaccess binnen deze map laten overrulen?

of nog beter hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen voor deze site er toegang gegeven wordt binnen mijn netwerk?
Wat voor error krijg je, hoe ziet je .htaccess er uit?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A3-D schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:06:
Ik krijg het niet voor elkaar om via de DS212+ een mkv bestand af te spelen (rechter muisknop en dan afspelen).

Zodra ik dat doe krijg ik de melding: Kan de video niet afspelen. Installeer de VLC-invoegtoepassing voor de webbrowser (MAC) en probeer het opnieuw.

Ik heb geen MAC en heb de laatste versie van VLC op mijn PC staan (Win 7 64bit). Als ik via de PC het mkv bestand open dan kan VLC deze prima weergeven.

[afbeelding]
Lijkt alsof de browser zelf een plugin mist.
Foutmelding lijkt verdacht veel op die uit stap 2.2, heb je die ook uitgevoerd?

Misschien dat ik vanmiddag ook een testje doe als ik uitgespeeld ben met mijn Sundtek DVB-C module ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Het is inderdaad een browserprobleem.

Na wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat het de ActiveX invoegtoepassing betreft, en in IE werk het dus wel als je AcitveX toestaat. Chrome, de browser die ik gebruik, kan dit schijnbaar niet...

Ik heb inmiddels wel wat Chrome extensions gevonden waarmee ik het wel werkend krijg (o.a. IE Tab).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 05-10 20:27

Goner

What can I do you for ?

A3-D schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:05:
Ik heb inmiddels wel wat Chrome extensions gevonden waarmee ik het wel werkend krijg (o.a. IE Tab).
Voor zover ik begrepen heb, gebruikt IE Tab (voor Firefox en Chrome) de IE code op je PC. Dus als je daar ActiveX weer uitzet, zal IE Tab misschien ook niet meer werken (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Goner schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, gebruikt IE Tab (voor Firefox en Chrome) de IE code op je PC. Dus als je daar ActiveX weer uitzet, zal IE Tab misschien ook niet meer werken (?)
Zojuist heb ik de IE Tab extensie verwijderd uit Chrome, en het werkt nu nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

A3-D schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:06:

[afbeelding]
Gebruik een andere speler als Media Player Classic? Ik heb nog nooit problemen gehad met bestanden vanaf mijn NAS afspelen en er staan honderden GB's aan divers foto en video materiaal op.

---------------------------

Als er gebruik gemaakt wordt van de Photo Station achter een https dan spelen de videobestanden automatisch embedded (denk ik) af. Er wordt in ieder geval geen flash gebruikt. Door een rechtermuisknop op zo'n filmpje krijg je een directe film link die ook heel goed af te spelen is op een smartphone. Link is makkelijk te delen en iedereen kan hem afspelen.

Als je een gewone http connectie opzet naar de Photo Station (en dat wil ik, want heb geen certificaat en ook geen zin in al die toestand) dan maakt PS gebruik van Flash Player. Deze hebben geen eenvoudige directe links en spelen op veel telefoons niet of beroerd.

Nu weet ik hoe ik handmatig van een https link die 's' eraf haal en het poortnummer toevoeg zodat ik als nog gebruik maak van de embedded player onder een http connectie, maar het liefst schakel ik die Flash player uit en maak de Embedded player default. Weet iemand hoe dat moet?

[ Voor 37% gewijzigd door Malarky op 21-06-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een dag vertraging (was niet tijdig thuis) zijn de spullen dan binnen om van de Synology een TV station te maken. :P

Als het allemaal werkt zal ik eens kijken of ik een mooie how-to gemaakt kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12
schumi2004 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:15:
Met een dag vertraging (was niet tijdig thuis) zijn de spullen dan binnen om van de Synology een TV station te maken. :P

Als het allemaal werkt zal ik eens kijken of ik een mooie how-to gemaakt kan krijgen.
Oh dat is een interessant project. Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het draaien van Joomla op een Synology NAS? Kan Joomla vanuit een package in het Package Center worden geinstalleerd of zal ik de bestanden zelf van de Joomla site moeten plukken en installeren?

Ik heb zelf overigens een DS212+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Er is wel een spk te vinden via google (betreft wel een oude versie van joomla), maar die voegt weinig toe. Je moet net als met de zip van joomla.com de mysql server aanzetten en een user aanmaken voor de database.

Ik zou het gewoon met de zip proberen, dan weet je in een paar minuutjes of het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 21-06-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Vanmiddag mijn DS212j ontvangen en wil er wat mee spelen..
Heb er een 2TB schijf inzitten maar ik wil ook een externe HDD er aan hangen (al was het maar om te kopieren).

Echter, als ik deze schijf wil zoeken krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hUWMi.png

Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik zie geen probleem. Je moet het ding nog formateren.
Als dat niet lukt, moet je de huidige partitie eerst verwijderen (via windows schijfbeheer bijvoorbeeld).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dit is een externe HDD die ik al een jaartje heb.
Staat vol en is NTFS geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-

[ Voor 100% gewijzigd door Bor op 21-06-2012 18:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit kan installeren op m'n DS112j?
http://php.net/manual/en/book.mcrypt.php
Met sudo via SSH werkt 't niet.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
SemperFidelis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:52:
Dit is een externe HDD die ik al een jaartje heb.
Staat vol en is NTFS geformateerd.
Das jammer.. Hij zal toch echt leeg moeten.
Je synology ondersteunt fat(32) of ext2/3/4
Jaspur schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:35:
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit kan installeren op m'n DS112j?
http://php.net/manual/en/book.mcrypt.php
Met sudo via SSH werkt 't niet.
Wat moet je installeren dan?
Wat werkt niet? Welk commando gebruik je?
Welke foutmelding krijg je?

[ Voor 38% gewijzigd door job op 21-06-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
job schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:09:
Wat moet je installeren dan?
Wat werkt niet? Welk commando gebruik je?
Welke foutmelding krijg je?
De Mcrypt librarie wordt niet standaard geïnstalleerd bij PHP op de Nas, dus dit moet handmatig. Zonder die library werken de functies niet die de lib. heeft.
Dit gebruikte ik "sudo apt-get install php5-mcrypt", maar sudo wordt niet herkend als ik mbv SSH en Terminal de Nas benader.

[ Voor 10% gewijzigd door repsaj op 21-06-2012 20:19 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sudo heb je niet nodig als je als root inlogt.
Het probleem is dat apt niet op je nas geinstalleerd staat. Apt zie je eigenlijk alleen op debian/ubuntu installaties.

Je zou je nas kunnen bootstrappen en ipkg installeren. De vraag is of php5-mcrypt wel beschikbaar is via ipkg.

edit: beter alternatief lijkt me om hier te gaan lezen: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=20&t=3233

[ Voor 29% gewijzigd door job op 21-06-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Zonet mijn DS107 met 1TB aan data eens gebackuped en nu volledige format gedaan en terug naar fabrieksinstellingen gebracht. Nu wil ik alle packages clean installeren, maar was is het advies van de professionals aub? Ik lees dat Merty's Package SABnzbD bijvoorbeeld niet goed werken op mijn model DS107. Of dus best een clean install doen via IPKG?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
job schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:21:
sudo heb je niet nodig als je als root inlogt.
Het probleem is dat apt niet op je nas geinstalleerd staat. Apt zie je eigenlijk alleen op debian/ubuntu installaties.

Je zou je nas kunnen bootstrappen en ipkg installeren. De vraag is of php5-mcrypt wel beschikbaar is via ipkg.

edit: beter alternatief lijkt me om hier te gaan lezen: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=20&t=3233
Dat topic ging over wat anders, maar ik heb het gevonden. Het is gewoon aan te vinken bij Config > Webservices > PHP-instellingen > PHP extensie selecteren. Dan staat mcrypt uitgevinkt als 1 vd weinige.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het was ook het eerste topic dat ik tegen kwam met google. Het is wel een oud topic zie ik nu. Excuses.
Blijkbaar heeft synology de optie tegenwoordig gewoon toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kon je ook alweer ipkg/bootstrap verwijderen met alles wat er bij hoort/installed is?
Ben het even kwijt en wil even vanaf scratch beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 23:34

BaT

job schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:09:
[...]

Das jammer.. Hij zal toch echt leeg moeten.
Je synology ondersteunt fat(32) of ext2/3/4
Ondersteunt de DS212j geen NTFS dan? Mijn DS212+ leest mijn NTFS geformateerde externe USB schijven prima.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik ga de inhoud van mijn externe HDD toch overzetten naar mijn interne schijf, dus dat ben ik nu aan het doen.

Maar ik mag toch hopen dat ik iig 1 schijf gewoon extern er aan kan hangen aangezien NTFS toch een redelijk gangbare format is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
SemperFidelis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:21:
Ik ga de inhoud van mijn externe HDD toch overzetten naar mijn interne schijf, dus dat ben ik nu aan het doen.

Maar ik mag toch hopen dat ik iig 1 schijf gewoon extern er aan kan hangen aangezien NTFS toch een redelijk gangbare format is?
Volgens de site van Synology mag het geen probleem zijn: http://www.synology.com/u...features/external-HDD.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:31:
Er is wel een spk te vinden via google (betreft wel een oude versie van joomla), maar die voegt weinig toe. Je moet net als met de zip van joomla.com de mysql server aanzetten en een user aanmaken voor de database.

Ik zou het gewoon met de zip proberen, dan weet je in een paar minuutjes of het werkt.
Dank je Job. Ik heb inmiddels een handige tutorial gevonden om Joomla draaiend te krijgen. Bij mij draait Joomla 2.5.6 inmiddels. Hier is de tutorial voor de geinteresseerden:

http://forum.synology.com...8482&hilit=joomla#p198482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
BaT schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:03:
Ondersteunt de DS212j geen NTFS dan? Mijn DS212+ leest mijn NTFS geformateerde externe USB schijven prima.
Hmm. dan is het toch raar dat hij er wel tegenaan loopt.

edit: Ik kom via google meerdere soortgelijke problemen tegen. Kan liggen aan een te grootte cluster size, of aan de gtp. Andere mensen hebben het probleem met logische partities, anderen weer met primaire partities.

Het is mij niet helemaal duidelijk waaraan de partitie nou exact aan moet voldoen, dus je moet maar even experimenteren.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 21-06-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Wat er uiteindelijk op neer zal komen dat ik alsnog eerst alles van die schijf af moet halen.
Niet erg prettig met 3 externe HDD's van 1.5TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:55
Hallo allemaal,

Ik had de vraag ook al even in een ander topic geplaats ([NAS] Het grote NAS Overzicht Topic) maar misschien dat hij toch beter in deze past.

ik ben aan het rondkijken naar een NAS en na enigszins zoeken denk ik dat ik een synology wil halen. Nu is voor mij het belangrijkste dat ik Sabnzbd erop kan draaien en tegelijkertijd een hd film kan kijken. daarnaast zou het fijn zijn als het downloaden met de snelheid van mijn UPC zou gaan (50mb) en het uitpakken niet eeuwen duurt..

Welke NAS past hier het beste bij? moet ik dan gelijk al aan een 412+denken of zou ik ook uit de voeten kunnen met de 212 of 212+?

Mochten jullie tips hebben voor een NAS van een ander merk dan zijn deze uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Laatst online: 04-10 23:18
eureka18 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:36:
Hallo allemaal,

Ik had de vraag ook al even in een ander topic geplaats ([NAS] Het grote NAS Overzicht Topic) maar misschien dat hij toch beter in deze past.

ik ben aan het rondkijken naar een NAS en na enigszins zoeken denk ik dat ik een synology wil halen. Nu is voor mij het belangrijkste dat ik Sabnzbd erop kan draaien en tegelijkertijd een hd film kan kijken. daarnaast zou het fijn zijn als het downloaden met de snelheid van mijn UPC zou gaan (50mb) en het uitpakken niet eeuwen duurt..

Welke NAS past hier het beste bij? moet ik dan gelijk al aan een 412+denken of zou ik ook uit de voeten kunnen met de 212 of 212+?

Mochten jullie tips hebben voor een NAS van een ander merk dan zijn deze uiteraard ook welkom.
Het is heel simpel : als je je nas heel veel tegelijk wilt laten doen : hoe sneller de cpu en hoe meer geheugen hoe beter. En als je een beetje fanatiek download is het ook handig om meerdere schijven te hebben.

Dus ik zou zeggen kijk eens naar een 1512+ of een 1812+
Die 412+ is ook prima.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:29
Geen idee of het uberhaupt kan, maar ik stel de vraag toch even

Is het mogelijk om een tool op sw Synology DS212j te draaien die ik (command line) de verschillende bestands formaten van mijn films om kan laten zetten naar een .mkv bestand?

Ik gebruik nu onder Windows makemkv waarbij ik rechtstreeks vanaf mijn laptop een share van mijn NAS open en dan omzetten. Dit ook nog eens wireless - wat dus veel tijd kost en zelfs vaak resulteert in een 'hangende' netwerk verbinding.

NB: ik wil alles omzetten naar .mkv omdat ik in XBMC problemen heb met het afspelen van sommige bestanden (.iso en VIDEO_TS folders)

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
mede schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:09:

Is het mogelijk om een tool op sw Synology DS212j te draaien die ik (command line) de verschillende bestands formaten van mijn films om kan laten zetten naar een .mkv bestand?

Ik gebruik nu onder Windows makemkv waarbij ik rechtstreeks vanaf mijn laptop een share van mijn NAS open en dan omzetten. Dit ook nog eens wireless - wat dus veel tijd kost en zelfs vaak resulteert in een 'hangende' netwerk verbinding.

NB: ik wil alles omzetten naar .mkv omdat ik in XBMC problemen heb met het afspelen van sommige bestanden (.iso en VIDEO_TS folders)
als je bedoeld dat je een iso wilt omzetten naar een mkv dan zul je dat toch echt vanaf je pc moeten doen met tools die de boel kunnen converten. je nas kan dat niet iig.

* robertobadjo heeft nu een LAG aan de praat met de nas icm een hp 1810-v24g. en dat gaat echt heerlijk simpel zeg. ik lees nu vanaf de nas met 120mb/s. gisteren de laatste schijf verwisseld dus die zal vandaag klaar zijn met rebuilden.

wat me wel opviel is dat als je je schijven gaat wisselen je ook de bootstrap uitschakeld blijkbaar.

nu eindelijk 3x3tb erin in SHR met LAG aan. ben benieuwd vanavond als ik er eens wat naar toe ga schrijven. nu kan ik eindelijk eens langzaam gaan vullen met schijven. *O*

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:29
robertobadjo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:26:
[...]

als je bedoeld dat je een iso wilt omzetten naar een mkv dan zul je dat toch echt vanaf je pc moeten doen met tools die de boel kunnen converten. je nas kan dat niet iig.
Had al een klein beetje dit vermoeden, maar je weet maar nooit want het blijft gewoon een Linux OS. Ik installeer nu ook 3rd party software op mijn NAS, dus misschien dat er een tool bestond.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
mede schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Had al een klein beetje dit vermoeden, maar je weet maar nooit want het blijft gewoon een Linux OS. Ik installeer nu ook 3rd party software op mijn NAS, dus misschien dat er een tool bestond.
en als het zou kunnen zou je denk ik wel een paar dagen/weken bezig zijn met 1 dvd want het vergt veel van de CPU en die zijn daar niet voor bedoeld in die systemen.

is misschien de mkv downloaden niet sneller en makkelijker? tenzij je nog op een 56k6 modem zit :P

[ Voor 9% gewijzigd door robertobadjo op 22-06-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 16:54
Ik heb dmv deze handleiding Entertainment vanuit de luie stoel: [s]Album Identify[/s] Beets
Beets met LaSi op m’n syno 211 geinstalleerd.

Ik kreeg de melding dat de installatie gelukt is. Ik heb niet meteen de configuratie van beets aangepast. Dat wil ik nu gaan doen. Ik wil aangeven waar m’n muziek staat en waar de getagde muziek geplaatst moet worden.

Maar ik heb geen idee hoe ik in het configuratiebestand kom. Waarschijnlijk moet ik dit zelf aanmaken, maar ik ben niet zo heel handig met linux commando’s en weet niet hoe dat moet en ook niet waar het moet.
Las ergens dat het in de user map moet, maar moet ik dan per gebruiker een user map aanmaken, of zet ik het in de user map van de admin? Of moet ik via DSM een user aanmaken?

Via Telnet ben ik als root ingelogd. Als ik /opt/local/bin/beet –help intik krijg ik alle commando’s te zien die ik kan gebruiken maar zie hier niet een commando bij dat een map aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Vreemd probleem. Sinds vandaag kan ik ineens de NAS niet meer benaderen via Win7. De shares staan wel in de verkenner, maar als ik ze aanklik dan blijft hij maar zoeken. Ik kan wel pingen naar het IP van de NAS, dat werkt wel. Ik kan ook connecten via FTP, maar zodra ik een map aanklik in Filezilla, krijg ik een time out.

Ook kan ik niet in de control panel komen via de browser. Time out. Zelfde geldt voor SabNZB.

Via de iPhone kan ik de NAS wel via FTP benaderen. Hiermee kan ik ook gewoon door de mappen klikken.

Er is verder niets veranderd :S

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door DJH op 22-06-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:55
Het is heel simpel : als je je nas heel veel tegelijk wilt laten doen : hoe sneller de cpu en hoe meer geheugen hoe beter. En als je een beetje fanatiek download is het ook handig om meerdere schijven te hebben.

Dus ik zou zeggen kijk eens naar een 1512+ of een 1812+
Die 412+ is ook prima.
Ik begrijp inderdaad dat hoe sneller de processor en hoe meer geheugen hoe beter. mijn vraag is voornamelijk of ik met een 212 of een 212+ af zou kunnen of dat ik echt een 412+ nodig heb om hd te kijken en sabnzbd fatsoenlijk te laten lopen (50mb downloaden en/of binnen fatsoenlijke tijd uitpakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
SemperFidelis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:58:
Wat er uiteindelijk op neer zal komen dat ik alsnog eerst alles van die schijf af moet halen.
Niet erg prettig met 3 externe HDD's van 1.5TB
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met een usb geformateerd in ext3, na opnieuw formateren was de usbstick weer juist benaderbaar.

Als je 3 externe schijven NTFS zijn, wil je ze niet aan je NAS hebben hangen omdat het lezen en schrijven heel traag gaat doordat er veel CPU tijd voor nodig is!

[edit]
Heb eens geprobeerd om een backup te maken naar een usb-schijf, maar het was sneller om via ftp (100Mb) naar de usb schijf te laten schrijven dan rechtstreeks te kopiëren.

[ Voor 14% gewijzigd door Brickman op 22-06-2012 11:13 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 16:54
Ik heb een 211 en heb daar sabnzbd op lopen, dit gaat prima. Uitpakken ook prima. Ook als ik een film zit te kijken. Overigens download ik in praktijk geen 24/7 dus als ik een film zit te kijken zou het downloaden ook onderbroken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
als je ervoor zorgt dat snachts alles binnen komt kan je gewoon films kijken vanaf je nas. maar das een kwestie van goed instellen. tenzij je echt snel binnen wilt hebben en direct kijken. dan is een 412+ toch het minimum wat je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten er hier tweakers die package (synocommunity spksrc) ervaring hebben en misschien willen helpen tvheadend als spk te maken?

Kan wel wat aanpassen ed maar helemaal van scratch gaat net iets te ver voor mijn linux kennis.

Edit:
Met de hulp van Diaoul komen we er wel, ik heb iig al een spk of deze werkt is een tweede ;) Failed to install :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
12:33:37 {develop} ~/tvheadend$ make ARCH=88f6281 tvheadend
cd spk/tvheadend/ && env make
make[1]: Entering directory `/home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend'
(cd /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/staging && tar cpzf /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/package.tgz *)
===>  Creating INFO file for tvheadend
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/preinst
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/postinst
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/preuninst
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/postuninst
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/preupgrade
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/postupgrade
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/start-stop-status
===>  Creating /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281/scripts/installer
(cd /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/work-88f6281 && tar cpf /home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend/../../packages/tvheadend-88f6281-2.99-44-g4ef72fb-1.spk --group=root --owner=root package.tgz INFO scripts)
make[1]: Leaving directory `/home/openelec/tvheadend/spk/tvheadend'

Edit:
Liefhebbers die zelf willen knutselen --> https://github.com/schumi2004/spksrc/tree/tvheadend

Verstandig is zelf even de tar file van tvheadend te downloaden en deze in de folder distrib te zetten, open de tar en pas even de foldernaam aan gelijk aan de tar filename. Moet nog uitvissen hoe dit te omzeilen.

[ Voor 83% gewijzigd door schumi2004 op 22-06-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
localjoost.nl schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:23:
Ik ga mijn NAS maar resetten, krijg het niet voor elkaar om de webinterface of dlna aan de praat te krijgen :( Even voor de voorbereiding, begrijp ik het goed als ik het volgende moet doen:

(nas = ds411)

druk reset knop 4 seconde in, laat los, druk reset weer 4 seconde in
start de Synology Assistant, volg stappenschema

- that simple? Of mis ik nog een stap?
Misschien dat iemand er wat aan heeft:

- Bovenstaand stappenplan was voor mij niet voldoende. na reset had ik blauwe power knop aan het knipperen gekregen. Even gezocht op synology site, waar gemeld werd dat dit een defect moederbord kon zijn. Advies: schijven er uit, en opstarten - binnen 1 minuut een piep en geen knipperend powerlampje was het moederbord niet kapot (wat ik gelukkig had).

Schijven er weer in gedaan, daarna kon ik verder met installeren.

(dus jeej, mn nas doet het weer :))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarschijnlijk was je synology nog aan het afsluiten (knipperende powerled is opstarten of afsluiten). Het komt wel eens voor dat dat eindeloos duurt.
Stroom er even af is dan genoeg. :)

[ Voor 21% gewijzigd door job op 22-06-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
mede schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:09:

Kun je niet beter proberen te achterhalen waarom XBMC je ISO en Video_TS folders niet wil afspelen.
XBMC kan deze normaal namelijk prima afspelen. Probeer anders eens.

Bij problemen met een ISO om de ISO uit te pakken en juist de Video_TS bestanden af te spelen.
Bij problemen met een video_ts deze map om te zetten naar een ISO met bv imgburn.
Ik zet zelf alle films die ik download en een video_ts map is om naar ISO en heb er nooit problemen icm met OpenELEC. Maar ook dat is gewoon XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 05-10 20:23
MikeOO schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:00:
[...]

Kun je niet beter proberen te achterhalen waarom XBMC je ISO en Video_TS folders niet wil afspelen.
XBMC kan deze normaal namelijk prima afspelen. Probeer anders eens.

Bij problemen met een ISO om de ISO uit te pakken en juist de Video_TS bestanden af te spelen.
Bij problemen met een video_ts deze map om te zetten naar een ISO met bv imgburn.
Ik zet zelf alle films die ik download en een video_ts map is om naar ISO en heb er nooit problemen icm met OpenELEC. Maar ook dat is gewoon XBMC.
Iets zegt me dat hij raspbmc gebruikt, die kan inderdaad geen dvd's afspelen omdat de cpu te langzaam is. De gpu kan alleen HD decoderen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 12:17
Ik heb een 212+ sinds een paar dagen. Ik heb de backup gezet op dagelijks om 3:00.

Wat ik vreemd vind is dat ik in de logs lees er dagelijks 40 minuten wordt gewerkt aan de backup (ik weet niet of er een transfer plaatsvindt). Is dit alleen het controleren van de bestanden en mappen om te kijken of er een actuelere versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:27
arnoldus1955 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:31:
Ik heb een 212+ sinds een paar dagen. Ik heb de backup gezet op dagelijks om 3:00.

Wat ik vreemd vind is dat ik in de logs lees er dagelijks 40 minuten wordt gewerkt aan de backup (ik weet niet of er een transfer plaatsvindt). Is dit alleen het controleren van de bestanden en mappen om te kijken of er een actuelere versie is?
Als je 100% zeker wilt weten of je backup werkt zet je een test bestand ertussen en kijk je of die de volgende dag op de andere locatie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Laatst online: 04-10 23:18
eureka18 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Ik begrijp inderdaad dat hoe sneller de processor en hoe meer geheugen hoe beter. mijn vraag is voornamelijk of ik met een 212 of een 212+ af zou kunnen of dat ik echt een 412+ nodig heb om hd te kijken en sabnzbd fatsoenlijk te laten lopen (50mb downloaden en/of binnen fatsoenlijke tijd uitpakken)?
Ik had een paar jaar geleden een 2 bay Synology daar draaide Squeezebox server op voor mijn Squeezeboxes.. Dit was op een gegeven moment te veel voor de nas, je kunt er zoveel mee doen dat je spijt gaat krijgen van een te langzame. Je leest hier ook mensen die tegen de capaciteit van de nas aanlopen. Dus ik adviseer je voor een nas te gaan met een Intel processor. Ik denk dat de 412+ een goede keus is. Ik zou geen langzamere kiezen. Met die 412 kun je eerst met 2 schijven beginnen en later nog een keer uitbreiden als je ruimte nodig hebt. ( en met al die handige download programma's staat hij zo vol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Druk bezig met het instellen van spotweb en SABnzbd.

spotweb is inmiddels gelukt, krijg de spots binnen, en de nzb wordt ook doorgegevens aan sabnzbd. Echter sabnzbd is het probleem.
Met heel veel moeite heb ik die geinstaleerd gekregen. En wel de versie van SynoCommunity (0.7.0-2).
Had hem al eerder draaiend, maar niet heel stabiel. Verwijderd, en daarna via wat proberen dus deze versie geinstaleerd gekregen.
Door gedoe met het toekennen van rechten kwam ik er steeds niet uit en heb ik hem via package center gestopt. Echter, nu krijg ik hem met geen mogelijkheid via diezelfde weg weer gestart. Ook niet na een reboot.
Wat is de beste manier om nu verder te gaan? Verwijderen en opnieuw instaleren? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:51
eureka18 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Het antwoord is al gegeven. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Een 212(j) is te langzaam voor de zaken die jij er allemaal gelijktijdig mee wilt doen.
Een 412+ is vereist. Take it, or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 12:17
Ik heb gisteren 1 nieuw tekstbestand (1kb) toegevoegd aan mijn backup locatie (zo'n 10Gb aan bestanden), alle andere bestanden waren ongewijzigd.
Het duurt nog steeds 75 minuten van start tot stop van backup en dan nog eens 25 minuten voor maintenance. Ik vraag mij af wat er gebeurt in die periode? Is dat overlopen van alle bestanden en zoeken naar gewijzigde? Dat is toch een zeer lange tijd.

Hier is mijn log:
06/24/2012 04:40:32 Geplande back-up beëindigd.
06/24/2012 04:40:32 Het herstelpunt 2012/06/22 03:00:10 werd verwijderd.
06/24/2012 04:40:32 Het herstelpunt 2012/06/23 03:00:11 werd verwijderd.
06/24/2012 04:40:32 Fout[32]: The process cannot access the file because it is being used by another process.
06/24/2012 04:40:32 Kan Z: niet verwijderen.
06/24/2012 04:15:44 Back-up voltooid.
06/24/2012 03:00:10 Back-up is begonnen
06/24/2012 03:00:00 Geplande back-up gaat van start.

[ Voor 6% gewijzigd door arnoldus1955 op 24-06-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb een 2e folder voor video's aangemaakt en deze geshared. Wanneer ik deze folder nu aangeef om geïndexeerd te worden in de media indexer gebeurt dat alleen wanneer ik re-index klik, niet wanneer ik er video files heen kopieer (terwijl ik video wel heb aangeklikt). Dit in tegenstelling tot bij de default video share waar media zodra je het er heen kopieert geïndexeerd zal worden. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Wanneer je de bestanden via smb naar de nas kopieert zou de media indexer ze volgens mij moeten indexeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
Sinds DSM 4.0 heb ik allerlei problemen met photo station. Bijvoorbeeld drectories die onzichtbaar blijven voor gebruikers van photo station ondanks dat ze die daarvoor wel rechten hebben. Verder crasht photo station ook regelmatig. Als ik photo station open vanuit een browser krijg ik een error 500 (Internal server error)

Volgens package center draait photo station nog wel (lijkt me ook logisch anders kan ik geen error 500 krijgen). Stoppen en starten helpt even tot de volgende crash. Ik heb een reboot en een remove/reinstall van photo station geprobeerd. Opnieuw indexeren heb ik ook geprobeerd, maar dat helpt allemaal niets.

Ik heb een ticket aangemaakt bij TS van Synology, maar omdat ik ipkg op mijn NAS heb staan krijg ik alleen de opmerking dat ze geen support geven als er third party software op staat.

Onderstaand een fragment uit mijn /var/log/messages

Jun 23 20:17:41 synoindexd: Failed to run PQexec: no connection to the server
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (255) Failed to exec [INSERT INTO photo(path, filesize, title, album, camera_make, camera_model, exposure, aperture, resolutionx, resolutiony, iso, date, mdate, timetaken, fs_uuid) VALUES('/volume1/photo/phone
Jun 23 20:17:41 synoindexd: media_index.c:167 Failed to save media info.
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (107) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0070.jpg'] (no connection to the server )
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (413) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0070.jpg'].
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (255) Failed to exec [INSERT INTO photo(path, filesize, title, album, camera_make, camera_model, exposure, aperture, resolutionx, resolutiony, iso, date, mdate, timetaken, fs_uuid) VALUES('/volume1/photo/phone
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (107) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0171.jpg'] (no connection to the server )
Jun 23 20:17:41 synoindexd: database.c (413) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0171.jpg'].
Jun 23 20:17:42 synoindexd: Failed to run PQexec: no connection to the server
Jun 23 20:17:42 synoindexd: database.c (107) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0134.jpg'] (no connection to the server )
Jun 23 20:17:42 synoindexd: database.c (413) Failed to exec [DELETE FROM photo WHERE path like '/volume1/photo/phone/IMAG0134.jpg'].
Jun 23 20:17:42 synoindexd: Failed to run PQexec: no connection to the server

Als iemand een suggestie heeft wat ik kan doen om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

Misschien is het een idee om de hele bestaande photo station database met metadata te wissen en opnieuw op te laten bouwen, maar ik weet niet hoe ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
is het volgende haalbaar? En zo ja, hoe?

Ik heb een 108j.

Dit is wat ik wil ;
ik heb allemaal epubs.
Die wil ik op mijn 108j zetten en van buitenaf benaderbaar maken, maar wel als volgt.
Via een interface inloggen, in een zoekfunctie een naam invullen en dan 1 van de gevonden bestanden kunnen downloaden naar de plek op de wereld waar ik dan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
Ja.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Vraagje mbt Sabnzbd op de Synology. Ik heb de DS112j, en niet veel processorkracht dus, en die wordt vaak weggesnoept doordat m'n hele downloadlijst volstaat met dezelfde serie die er door Sickbeard aan toe is gevoegd. Nu is m'n NAS ontzettend traag en moet ik handmatig 100+ downloads wissen.
Kan dit ook met 1 druk op de knop worden gewist?
En hoe voorkom ik zoiets?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Ik ben al een tijdje bezig en snap er werkelijk niks van.

Ik heb Serviio op mijn D212+ staan en ik kijk via DLNA op mijn Samsung D tv.

Het rare is dat hij bij half SBS titels de SRT files wel pakt en bij andere MKV's niet.
Heb er al meerdere geprobeerd, snap niet waar het aan kan liggen.

Ik heb ook de Subtitle van 1 van de werkende SBS films gepakt en onder een andere MKV geplakt met uiteraard de naam van die MKV, maar nog steeds geen subtiltle te zien.

Ik begrijp er werkelijk waar niks van.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Sinds een paar dagen ook in he bezit van een DS212+. Druk met zaken installeren, data terugzetten en het uitproberen van de nodige packages. Werkt tot nu toe als een trein. Zit nog even te kijken hoe sabnzbd de movie folders naamgeeft na het uitpakken, dit zijn nu rare namen die niet geijk zijn aan de filmnaam, maar daar kom ik wel uit verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
Jaspur schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:21:
Vraagje mbt Sabnzbd op de Synology. Ik heb de DS112j, en niet veel processorkracht dus, en die wordt vaak weggesnoept doordat m'n hele downloadlijst volstaat met dezelfde serie die er door Sickbeard aan toe is gevoegd. Nu is m'n NAS ontzettend traag en moet ik handmatig 100+ downloads wissen.
Kan dit ook met 1 druk op de knop worden gewist?
En hoe voorkom ik zoiets?
Dit kun je voorkomen door de verschillende series per stuk te downoaden, totdat alle afleveringen binnen zijn. Nieuwe afleveringen die wekelijks binnen komen moeten geen probleem zijn.
Sabnzbd heeft een multi-select (of meervoudige bewerking) optie bij het pijltje rechtsboven. Dan kun je de gewenste job in de queue selecteren en in één keer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:48:
Ik ben al een tijdje bezig en snap er werkelijk niks van.

Ik heb Serviio op mijn D212+ staan en ik kijk via DLNA op mijn Samsung D tv.

Het rare is dat hij bij half SBS titels de SRT files wel pakt en bij andere MKV's niet.
Heb er al meerdere geprobeerd, snap niet waar het aan kan liggen.

Ik heb ook de Subtitle van 1 van de werkende SBS films gepakt en onder een andere MKV geplakt met uiteraard de naam van die MKV, maar nog steeds geen subtiltle te zien.

Ik begrijp er werkelijk waar niks van.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Wat bedoel je met SBS titels? Van uitzendinggemist van SBS6 ofzo? Wat zijn eigenlijk de voordelen van Serviio tov de standaard DLNA server? Zag wel dat PS3 media server ondersteuning voor uitzendgemist heeft. Serviio heeft er ook iets van een plugin voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DJH schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:
Vreemd probleem. Sinds vandaag kan ik ineens de NAS niet meer benaderen via Win7. De shares staan wel in de verkenner, maar als ik ze aanklik dan blijft hij maar zoeken. Ik kan wel pingen naar het IP van de NAS, dat werkt wel. Ik kan ook connecten via FTP, maar zodra ik een map aanklik in Filezilla, krijg ik een time out.

Ook kan ik niet in de control panel komen via de browser. Time out. Zelfde geldt voor SabNZB.

Via de iPhone kan ik de NAS wel via FTP benaderen. Hiermee kan ik ook gewoon door de mappen klikken.

Er is verder niets veranderd :S

Iemand een idee?
Ik heb sinds vandaag ook zo een gekke problemen: Filezilla heeft bijvoorbeeld het volgende:

Status:	Verbinden met 192.168.1.100:21...
Status:	Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:	220 Butler FTP server ready.
Commando:	USER Hannes
Antwoord:	331 Password required for Hannes.
Commando:	PASS *******
Antwoord:	230 User Hannes logged in.
Commando:	SYST
Antwoord:	215 UNIX Type: L8
Commando:	FEAT
Antwoord:	211- Extensions supported:
Antwoord:	 AUTH TLS
Antwoord:	 PBSZ
Antwoord:	 PROT
Antwoord:	 SIZE
Antwoord:	 MDTM
Antwoord:	 MFMT
Antwoord:	 REST STREAM
Antwoord:	211 End.
Status:	Verbonden
Status:	Mappenlijst ophalen...
Commando:	PWD
Antwoord:	257 "/" is current directory.
Commando:	TYPE I
Antwoord:	200 Type set to I.
Commando:	PASV
Antwoord:	227 Entering Passive Mode (178,118,143,113,216,243)
Commando:	LIST
Fout:	Verbinding verloren
Fout:	Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Verder kan ik via samba mijn shares niet meer bereiken.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
EricEric752 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:47:
Sinds DSM 4.0 heb ik allerlei problemen met photo station. Bijvoorbeeld drectories die onzichtbaar blijven voor gebruikers van photo station ondanks dat ze die daarvoor wel rechten hebben. Verder crasht photo station ook regelmatig. Als ik photo station open vanuit een browser krijg ik een error 500 (Internal server error)

etc
Ik geloof dat ik zelf het antwoord heb gevonden met de volgende stappen:
- /volume1/@database/pgsql verwijderd.
- Alle packages zoals photo station, media server etc verwijderd via de GUI
- Alle temp data verwijderd uit /var/spool
- Reboot
- De packages opnieuw geinstalleerd

Alles lijkt weer goed te werken. Mijn thumb nails zijn er ook nog want die zitten in de @eaDir directories in /volume1/photo en de subdirectories daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ieperlingetje schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:00:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook zo een gekke problemen: Filezilla heeft bijvoorbeeld het volgende:

Status:	Verbinden met 192.168.1.100:21...
Status:	Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:	220 Butler FTP server ready.
Commando:	USER Hannes
Antwoord:	331 Password required for Hannes.
Commando:	PASS *******
Antwoord:	230 User Hannes logged in.
Commando:	SYST
Antwoord:	215 UNIX Type: L8
Commando:	FEAT
Antwoord:	211- Extensions supported:
Antwoord:	 AUTH TLS
Antwoord:	 PBSZ
Antwoord:	 PROT
Antwoord:	 SIZE
Antwoord:	 MDTM
Antwoord:	 MFMT
Antwoord:	 REST STREAM
Antwoord:	211 End.
Status:	Verbonden
Status:	Mappenlijst ophalen...
Commando:	PWD
Antwoord:	257 "/" is current directory.
Commando:	TYPE I
Antwoord:	200 Type set to I.
Commando:	PASV
Antwoord:	227 Entering Passive Mode (178,118,143,113,216,243)
Commando:	LIST
Fout:	Verbinding verloren
Fout:	Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Verder kan ik via samba mijn shares niet meer bereiken.
Ok, ik heb het weer kunnen oplossen.

Voor samba: via SSH heb ik de service gerestart (via webinterface aan en uitzetten bleek niet te helpen) via /usr/syno/etc/rc.d/S80samba.sh restart

(bron: http://forum.synology.com..._the_CLI#Restart_Services)

Voor FTP heb ik de UTF-8 ondersteuning ingeschakeld, en nu kan ik weer connecten 8)7. Het vreemde is dat de bestandsnamen en mappen enkel uit letters en cijfers bestaan, en ik de laatste dagen geen nieuwe bestanden of mappen heb aangemaakt

Hopelijk blijf ik van die gekkigheden in de toekomst bespaard. Ik vind wel mijn weg in Linux, maar als ik steeds in de terminal moet zitten prutsen, had ik beter aan zelfbouw gedaan. :P

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Mr_gadget schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Wat bedoel je met SBS titels? Van uitzendinggemist van SBS6 ofzo? Wat zijn eigenlijk de voordelen van Serviio tov de standaard DLNA server? Zag wel dat PS3 media server ondersteuning voor uitzendgemist heeft. Serviio heeft er ook iets van een plugin voor.
Ik bedoelde met SBS titels side by side 3D titels.
En het grootste voordeel vind ik dat het indexeren goed gaat.
Bij de normale indexeert hij soms na een reboot.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jeronimo78 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:58:

Echter sabnzbd is het probleem.
Met heel veel moeite heb ik die geinstaleerd gekregen. En wel de versie van SynoCommunity (0.7.0-2).
Had hem al eerder draaiend, maar niet heel stabiel. Verwijderd, en daarna via wat proberen dus deze versie geinstaleerd gekregen.
Door gedoe met het toekennen van rechten kwam ik er steeds niet uit en heb ik hem via package center gestopt. Echter, nu krijg ik hem met geen mogelijkheid via diezelfde weg weer gestart. Ook niet na een reboot.
Wat is de beste manier om nu verder te gaan? Verwijderen en opnieuw instaleren? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Dit klinkt mij bekend.
Bij mij zat er iets niet goed in het configuratie bestand. (/usr/local/sabnzbd/var/config.ini)
Dacht dat er iets van in het log vermeld stond, weet niet zeker is al weer week of zo geleden.
Heb toen config.ini bestand verwijderd waarna Sabnzbd wel wou starten vanuit packagecenter, krijg je de wizard te zien zodat je sabnzbd weer overnieuw kan instellen.
Maak voor zekerheid een backup van dit bestand voordat je dit probeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn photostation niet meer goed werkende en heb even wat hulp nodig.

Het leek me (kuch) handig dat mijn wd tv live streaming mediaspelertje foto's kon laten zien, maar die mediaspeler heeft nu een .wdtv folder aangemaakt in mijn photostation root en als ik nu naar photostation ga van buiten mijn eigen netwerkje (dus via internet) kom je nu hier terecht:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ohtls2.png

Prima, aanmeldknop is er nog, maar ik wil die .wdtv folder wissen, maar waar kan ik die vinden? Hij staat niet als verborgen bestand in mijn folder voor alle foto's, maar mijn mediaspeler heeft ook niet veel meer rechten dan op de foto map en op de video map. Dus het lijkt me niet dat ik met putty aan de slag moet?

Edit: hoe simpel kan het zijn ,als admin inloggen op mijn photostation en folder verwijderen via de webinterface :o , ik laat het hier wel even staan voor het geval ooit iemand anders er tegenaan loopt. Het probleem is namelijk ook dat je door de .wdtv folder geen blog meer krijgt met werkende url's naar photostation mappen (waarom is mij niet duidelijk, maar dat boeit ook niet echt nu het weer werkt).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet veel verstand van NAS apparaten, maar ik heb een vraag over de Synology DS212+

Ik vraag me af of ik deze nas kan gebruiken in combinatie met mijn externe hdds die nu aan mijn desktop zitten. Ik heb 3 LaCie schijven (2x 1tb en 1x 2tb). Deze zou ik graag aan deze nas willen aansluiten zodat mijn opslag groter word. Ook omdat ik dan niet 24/7 mijn desktop aan hoef te laten staan om bij mijn bestanden te kunnen komen.

Ook heb ik op het moment geen interne hdd liggen die ik er in zou kunnen zetten. Kan ik dan deze nas gebruiken met alleen deze externe hdds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee,het besturingssysteem moet op in ieder geval 1 hdd,dus je zal er dan een interne hdd in moeten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:21:
ik heb mijn photostation niet meer goed werkende en heb even wat hulp nodig.

Het leek me (kuch) handig dat mijn wd tv live streaming mediaspelertje foto's kon laten zien, maar die mediaspeler heeft nu een .wdtv folder aangemaakt in mijn photostation root en als ik nu naar photostation ga van buiten mijn eigen netwerkje (dus via internet) kom je nu hier terecht:
Je kan er ook voor zorgen dat de wd player geen schrijfrechten krijgt op die map. Dan kan hij ook geen rare mappen aanmaken. Nadeel is dan misschien wel dat hij geen thumbnails? kan maken wat het wat langzamer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:13:
nee,het besturingssysteem moet op in ieder geval 1 hdd,dus je zal er dan een interne hdd in moeten zetten
dus ik kan er 1 interne hdd bij kopen en verder gewoon mijn externe hdds gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:37:
[...]

dus ik kan er 1 interne hdd bij kopen en verder gewoon mijn externe hdds gebruiken?
Klopt. Wel zonde om het op deze mannier te doen, maar het kan wel. Als heeft de NAS maar 2 usb poorten dan zul je daar een USB hub tussen moeten zetten. Weet alleen niet of de NAS daarmee overweg kan.

Ik zou persoonlijk 2 externe schijven openmaken en de schijven eruit halen en deze in de NAS steken. en 1x een USB harddisk eraan voor een extra backup te maken naar deze schijf van de NAS bestanden.

Voordeel is natuurlijk dat het allemaal sneller werkt ipv via de NAS en dan USB.. Als het alleen om af en toe bestanden te benaderen geen probleem maar ik weet niet of je vanaf een externe schijf met USB een film via de NAS lekker kan streamen. Het zal zeker werken maar of het ook vlot genoeg gaat durf ik niet te zeggen.

Tevens heb je niet allemaal losse schijven eraan hangen met allemaal hun eigen stroomadapter.

Wel eerst even kijken of deze harddisken ondersteund worden door de NAS en ook SATA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en houd er natuurlijkrekening mee,als je ze open maakt,indien je nog garantie hebt,dat je dit dan kan vergeten.

Ik meen een lijst gezien te hebben met met ook usb hubs die zouden moeten werken,volgens gebruikers,eens even op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 05-10 20:27

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:37:
Kortom je wilt een dedicated NAS neerzetten met alleen een diskje erin voor OS en DSM en er 3 externe disks aanhangen ? :? Beetje zonde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Kijk dan even of je router een USB poort heeft; daar kun je meestal wel een disk aan hangen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
hoeft heeft de rest hier hibernation aan de praat gekregen als je spotweb/sabnzb/sickbeard en een webserver en mailserver draait?

want krijg de indruk dat mijn 1812+ de schijven niet laat downspinnen voor stroombesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:35
Als ik een bestand wil kopieren van mijn Synology DS211 is dit echt retetraag ongeveer 6 - 8 MB/sec.

Zowel via Samba als FTP.

Alles is 1 Gbps. Kabels zijn Cat 5E.

Wat heb ik gedaan:
- Synology, Router, Modem herstart
- Kabel vervangen tussen Router en Synology
- Directe kabelverbinding tussen Router en laptop met verschillende kabels

Er draait SABnzbd, SickBeard e.d.

Dat moet toch veel sneller kunnen!?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
kraades schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:10:
Als ik een bestand wil kopieren van mijn Synology DS211 is dit echt retetraag ongeveer 6 - 8 MB/sec.
6 - 8 MB/s is typisch voor een WiFi N verbinding. Het proberen waard: de-activeren van WiFi op je laptop. Misschien schakelt de ook bedraad aangesloten laptop niet automatisch naar bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
SemperFidelis schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:34:
Vanmiddag mijn DS212j ontvangen en wil er wat mee spelen..
Heb er een 2TB schijf inzitten maar ik wil ook een externe HDD er aan hangen (al was het maar om te kopieren).

Echter, als ik deze schijf wil zoeken krijg ik dit:
[afbeelding]

Wat kan het probleem zijn?
Ik heb nu met een andere schijf getest (ook een Western Digital Elements) en deze vind hij zonder problemen.
Verschil is dat hij bij deze schijf ziet dat het NTFS is geformatteerd en bij mijn andere schijf dit niet waarneemt.
Terwijl deze ook gewoon NTFS is geformateerd.

Hoe kan ik nu het snelst deze data overzetten van mijn Western Elements Digital naar mijn interne schijf in de NAS?

Ik heb nog 1 plek vrij in mijn NAS voor een harde schijf. Is het verstandig om dezelfde harde schijf te kopen als er in het andere slot zit? Dat is een Samsung 2TB HD204UI.
Of kan ik op de een of andere manier mijn externe Western Digital er in hangen?

[ Voor 13% gewijzigd door SemperFidelis op 25-06-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

loves wheat smoothies

waits schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:25:
6 - 8 MB/s is typisch voor een WiFi N verbinding.
Nofi, maar 'typisch' vind ik niet helemaal kloppen. Ik haal gemakkelijk 25MB/s over een WiFi N verbinding naar mijn synology (450Mb, 3x3 40Mhz, @5Ghz).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DukeBox schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:28:
[...]
Nofi, maar 'typisch' vind ik niet helemaal kloppen. Ik haal gemakkelijk 25MB/s over een WiFi N verbinding naar mijn synology (450Mb, 3x3 40Mhz, @5Ghz).
Lijkt me eerder een 100 mbit-verbinding. Even alle apparaten nalopen of ze daadwerkelijk gigabitsnelheden aangeven. Zo heb ik zelf een gigabit router en geschikte kabels, maar heeft de laptop van m'n vriendin ouderwetsch 100 mbit ethernet ;w .
PC en DS109 wel gigabit :Y

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 mbit zou rond de 12 a 13 MB/s moeten zijn,dat is tenminste bij mij zo als er een apapraat 100 mbit netwerkaansluiting heeft

@kraades wat voor router/switch gebuik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:28:
[...]

wel wat oftopic,maar dat is wel erg rap,ik haal op 5ghz met een WNDR 3700 net 8 a 9 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
SemperFidelis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb nu met een andere schijf getest (ook een Western Digital Elements) en deze vind hij zonder problemen.
Verschil is dat hij bij deze schijf ziet dat het NTFS is geformatteerd en bij mijn andere schijf dit niet waarneemt.
Terwijl deze ook gewoon NTFS is geformateerd.

Hoe kan ik nu het snelst deze data overzetten van mijn Western Elements Digital naar mijn interne schijf in de NAS?

Ik heb nog 1 plek vrij in mijn NAS voor een harde schijf. Is het verstandig om dezelfde harde schijf te kopen als er in het andere slot zit? Dat is een Samsung 2TB HD204UI.
Of kan ik op de een of andere manier mijn externe Western Digital er in hangen?
Ik zou hem extern aansluiten en dan met de backup and restore functie van Synology de data kopieren.
Heb ik zelf ook gedaan en werkt prima.....en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Werkt dat ook als de schijf niet herkend wordt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:53:
100 mbit zou rond de 12 a 13 MB/s moeten zijn,dat is tenminste bij mij zo als er een apapraat 100 mbit netwerkaansluiting heeft

@kraades wat voor router/switch gebuik je??
Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X2 WL-351
Alle appraten hebben 1 Gbps verbinding. Ik gebruik geen wireless voor de test.

Edit
Ik heb net de Syno even gewisseld voor een laptop op dezelfde kabel en een share gemaakt.
Het kopieren gaat hier zoals verwacht met ~ 125 MB/sec.
De router en bekabeling zit dus wel goed.

Het zit dus ergens aan de Synology kant... :?

Update 1
Het (b)lijkt SickBeard te zijn. Versie 3.1-1 van SuperZebulon.
Als ik deze stop dan gaat de snelheid weer omhoog naar ~ 70 MB/sec.
Iemand ook hier een probleem mee of weet wat het probleem kan zijn?

Update 2
Het lijkt geen CPU/RAM probleem te zijn. Met top zie ik niet bijzonders.
Bij LAN zie je duidelijk dat de doorvoersnelheid inzakt.
1 min: SickBeard is UIT; snelheid is 50 MB/sec (in Windows ~ 60-70 MB/sec)
2 min: SickBeard wordt gestart; RAM gebruik neemt iets toe
4 min: SickBeard is AAN; snelheid is 20 MB/sec (in Windows ~ 15 MB/sec)

Update 3
Ik lees nu dat de download snelheid ~ 100 MB/sec zou moeten zijn... 8)7
VRAAG: Haalt iemand die snelheid ook echt?
Hoewel ik met 70 MB/sec ook al dik tevreden zou zijn.
Ik kan alleen niet meer zonder SickBeard!!!

[ Voor 64% gewijzigd door technorabilia op 25-06-2012 21:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
SemperFidelis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:11:
Werkt dat ook als de schijf niet herkend wordt dan?
ow ik dacht dat je het over de schijf had die wel herkend wordt.

Nee als Synology hem niet ziet dan is de enige oplossing......formateren.
Als Windows hem wel ziet zul je via een Windows machine de data moeten overzetten naar de synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:46:
[...]

Klopt. Wel zonde om het op deze mannier te doen, maar het kan wel. Als heeft de NAS maar 2 usb poorten dan zul je daar een USB hub tussen moeten zetten. Weet alleen niet of de NAS daarmee overweg kan.

Ik zou persoonlijk 2 externe schijven openmaken en de schijven eruit halen en deze in de NAS steken. en 1x een USB harddisk eraan voor een extra backup te maken naar deze schijf van de NAS bestanden.

Voordeel is natuurlijk dat het allemaal sneller werkt ipv via de NAS en dan USB.. Als het alleen om af en toe bestanden te benaderen geen probleem maar ik weet niet of je vanaf een externe schijf met USB een film via de NAS lekker kan streamen. Het zal zeker werken maar of het ook vlot genoeg gaat durf ik niet te zeggen.

Tevens heb je niet allemaal losse schijven eraan hangen met allemaal hun eigen stroomadapter.

Wel eerst even kijken of deze harddisken ondersteund worden door de NAS en ook SATA zijn.
het gaat mij erom dat ik niet meer 24/7 mijn pc hoef aan te laten staan. ik heb een desktop pc in de woonkamer staan. die heeft in totaal 3 externe hdds waar al mijn films/muziek en foto's opstaan. daarom leek dit mij een goede oplossing om gewoon deze nas neer te zetten en de externe hdds en in te pluggen en ik kan vanaf overal bij mijn bestanden zonder dat mijn pc aan hoeft te staan.

als er een makkelijkere oplossing is zou ik dat natuurlijk graag willen weten.

mijn router heeft wel een usb aansluiting maar ik heb vrij slechte ervaring hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
robertobadjo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:15:
hoeft heeft de rest hier hibernation aan de praat gekregen als je spotweb/sabnzb/sickbeard en een webserver en mailserver draait?

want krijg de indruk dat mijn 1812+ de schijven niet laat downspinnen voor stroombesparing.
Spotweb, webserver en mailserver heb ik nooit op mijn syno gedraaid, maar ik weet dat sabnzbd en sickbeard continu logbestanden wegschrijven. Tevens kijkt sab om de 5 seconden (standaard waarde, aan te passen) in de nzb map voor nieuwe nzb's. Dit is op te lossen door de logging en de bewaakte nzb map op een usb stickje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
[...]

het gaat mij erom dat ik niet meer 24/7 mijn pc hoef aan te laten staan. ik heb een desktop pc in de woonkamer staan. die heeft in totaal 3 externe hdds waar al mijn films/muziek en foto's opstaan. daarom leek dit mij een goede oplossing om gewoon deze nas neer te zetten en de externe hdds en in te pluggen en ik kan vanaf overal bij mijn bestanden zonder dat mijn pc aan hoeft te staan.

als er een makkelijkere oplossing is zou ik dat natuurlijk graag willen weten.

mijn router heeft wel een usb aansluiting maar ik heb vrij slechte ervaring hier mee.
Ik heb zelf op mijn oude 107+ 2 USB aansluitingen zitten.
Hier heb ik vervolgens op ieder USB aansluiting een 4poorts HUB aangesloten.
Deze konden allemaal worden volgepropt met USB harde schijven.
Deze werdern gewoon gezien door de Synology.

ook kon er een netwerk share aangemaakt worden. Dit wordt dan benaderd via \\IP-van-NAS\USBsharex\
waarbij de x een getal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@FakedMike: is de Synology USB Station 2 dan geen optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:59:
[...]

Ik heb zelf op mijn oude 107+ 2 USB aansluitingen zitten.
Hier heb ik vervolgens op ieder USB aansluiting een 4poorts HUB aangesloten.
Deze konden allemaal worden volgepropt met USB harde schijven.
Deze werdern gewoon gezien door de Synology.

ook kon er een netwerk share aangemaakt worden. Dit wordt dan benaderd via \\IP-van-NAS\USBsharex\
waarbij de x een getal is.
dat is inderdaad wat ik in gedachten had. kun jij met deze installatie films/muziek met een redelijke snelheid streamen naar bijv. pc en mediaspelers?
fanatic_david schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:42:
@FakedMike: is de Synology USB Station 2 dan geen optie voor jou?
dit is inderdaad een optie. ik had deze nog niet eerder gezien.
ik ga zeker uitzoeken of dit geen betere optie voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het nodig is een user tvheadend aan te maken op je synology om het hele zwikje te laten werken? Voor Oscam is dat wel nodig als ik de guide op tvheadend volg en daar zie ik ook sporen van een user tvheadend maar die heb ik nu nog niet maar moet dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Ehhhh kleine correctie op de FP:

De DS412+ heeft 2 LAN poorten en niet 1......

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:51:
[...]

dat is inderdaad wat ik in gedachten had. kun jij met deze installatie films/muziek met een redelijke snelheid streamen naar bijv. pc en mediaspelers?
dat werkt prima. De USB schijven die ik had waren al behoorlijk oud en klein en daarnaast is de 107+ ook alweer wat jaartjes oud.
ik had toen nog nergens gigabit aansluitingen dus geloof me dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Buzzie schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:16:
[...]

ow ik dacht dat je het over de schijf had die wel herkend wordt.

Nee als Synology hem niet ziet dan is de enige oplossing......formateren.
Als Windows hem wel ziet zul je via een Windows machine de data moeten overzetten naar de synology
Daar ben ik inmiddels mee begonnen, lekker met 10 MB/sec.. Schiet totaal niet op dus :p

Mijn volgende probleem is alweer dat mijn Samsung Smart TV mijn diskstation niet kan vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
Pagina: 1 ... 49 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.