Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 11:51
Hallo, korte vraag van mijn kant. Ik heb sinds gisteren een DS212j, waar ik nu een beetje mee aan het vogelen ben. Ik had een partij foto's (5 gig) via kopiëren / plakken in een gedeelde map gezet. Hetzelfde gedaan met een aantal gig aan vakantie video's. Nu blijft echter het CPU gebruik op 100% steken. Ik kan zien dat hij het druk heeft met thumbnails creëren voor de foto's en video's. Via google kwam las ik ergens dat het aangeraden wordt om het via de synology assisent te uploaden (zodat je pc CPU het werk doet).

Hij bleef ook echt steken had ik het idee. Er waren slechts 10 thumbnails ingeladen na ruim 2 uur. Ik heb de foto's maar weer verwijderd en de videos ben ik nu aan het verplaatsen (duurt ff, nu ''ffmpeg thumb 95% CPU). Straks een poging via die assistent proberen.

Vraag die overblijft...zijn er nog andere opties? Ik stel me zo voor dat wanneer ik via mijn telefoon wat fotos in de gedeelde map kwak hij ook moeilijk gaat doen met het creëren van thumbnails. Of speelt dit alleen wanneer je grote hoeveelheden in 1 handeling plakt in je gedeelde map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Kirretje schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:09:
Hallo, korte vraag van mijn kant. Ik heb sinds gisteren een DS212j, waar ik nu een beetje mee aan het vogelen ben. Ik had een partij foto's (5 gig) via kopiëren / plakken in een gedeelde map gezet. Hetzelfde gedaan met een aantal gig aan vakantie video's. Nu blijft echter het CPU gebruik op 100% steken. Ik kan zien dat hij het druk heeft met thumbnails creëren voor de foto's en video's. Via google kwam las ik ergens dat het aangeraden wordt om het via de synology assisent te uploaden (zodat je pc CPU het werk doet).

Hij bleef ook echt steken had ik het idee. Er waren slechts 10 thumbnails ingeladen na ruim 2 uur. Ik heb de foto's maar weer verwijderd en de videos ben ik nu aan het verplaatsen (duurt ff, nu ''ffmpeg thumb 95% CPU). Straks een poging via die assistent proberen.

Vraag die overblijft...zijn er nog andere opties? Ik stel me zo voor dat wanneer ik via mijn telefoon wat fotos in de gedeelde map kwak hij ook moeilijk gaat doen met het creëren van thumbnails. Of speelt dit alleen wanneer je grote hoeveelheden in 1 handeling plakt in je gedeelde map?
Het hangt er een beetje vanaf hoe je het wil gebruiken. Als je de synology puur als opslag wil gebruiken en niet photostation wil gebruiken om foto's te laten zien, dan ben je al die thumbs niet nodig. Als je ze dus in een folder zet die niet gekoppeld is aan een service om ze te laten zien, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Was 'ie niet gewoon nog druk met het checken van je RAID-volume als je hem pas sinds gisteren hebt? Kun je zien als je de storage manager opent.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
thx voor antwoord, maar nee, dat was allemaal al klaar. Maar nu probeer ik het via photostation en dat werkt al helemaal draak. Zodra ik een map in 1 keer wil doen vertikt ie het om iets te doen. Kan max zo'n 30 fotos in 1 keer selecteren en dan begint ie met uploaden, wat tevens veel te lang duurt. kleine 10 seconden per foto :x.
Hier gaat ie niet goed denk ik..

Daarnaast loopt CPU tijdens dit proces ook gelijk weer naar 100% (convert thumb)

[ Voor 10% gewijzigd door Kirretje op 17-06-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 20:23
Waarom niet gewoon eerst het ding even instellen naar wens en erna alles op de eerste manier kopieeren en dat ding gewoon even zijn werk laten doen. Je kunt het creeeren van de thumbs overigens ook uitstellen. Dit is maar eenmalig dat het wordt gedaan, tenminste ik neem niet aan dat je elke dag 5GB aan foto's erop zet toch?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Dat kan, maar volgens mij trekt dat ding dat niet....ik keek 2 uur later en stond het ding nog op 100% cpu en in photostation waren nog maar 5 thumbnails zichtbaar. Klopt niet lijkt mij

Edit...optie die je aandraagt lijkt volgens mij inderdaad niet te werken. Ik heb even 7 lossen fotos gekopieerd en geplakt naar de map (ipv uploaden via photostation). Hij is nu al ruim 5 minuten bezig met de eerste 2 thumbnails creëren. Kan me niet voorstellen dat dat goedkomt wanneer ik in 1 keer 600 fotos plak.

[ Voor 46% gewijzigd door Kirretje op 17-06-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de link van de syn,waar alle versies zijn te vinden van alle syn software?Ik weet dat die er is,maar ik kan deze niet meer terug vinden...De link nietbdus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

de .pat files ??

Hier : http://ukdl.synology.com/download/
en dan DiskStation -> DSM4.0 bijv.
Joster schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:29:
Ik kan via het package center in DSM geen packages meer zien van externe bronnen.
Yep, hier getzelfde. Alleen een 'loading..' button :(
remcoXP schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:33:
It appeared that when I remove http://packages.missilehugger.com/ the issue is solved.
En inderdaad dat helpt !! Heeft iemand contact met MissileHugger ?
Kirretje schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:09:
Via google kwam las ik ergens dat het aangeraden wordt om het via de synology assisent te uploaden (zodat je pc CPU het werk doet).
Zou daar toch eens verder naar kijken ; werkt inderdaad het best als je thumbnails wilt. Ik laad regelmatig per folder (enige 10-tallen foto's) op en gaat flitsend ... paar sec. per foto en je DS doet alleen file transfer.

[ Voor 102% gewijzigd door Goner op 17-06-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je,dat was precies wat ik zocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
Kirretje schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:23:
Dat kan, maar volgens mij trekt dat ding dat niet....ik keek 2 uur later en stond het ding nog op 100% cpu en in photostation waren nog maar 5 thumbnails zichtbaar. Klopt niet lijkt mij

Edit...optie die je aandraagt lijkt volgens mij inderdaad niet te werken. Ik heb even 7 lossen fotos gekopieerd en geplakt naar de map (ipv uploaden via photostation). Hij is nu al ruim 5 minuten bezig met de eerste 2 thumbnails creëren. Kan me niet voorstellen dat dat goedkomt wanneer ik in 1 keer 600 fotos plak.
Je kunt je foto's ook via de Synology Assistant naar je NAS sturen, dan maakt je PC de thumbnails en dat gaat een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
Goner schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:48:
[...]

Yep, hier getzelfde. Alleen een 'loading..' button :(

[...]
Heb alle bronnen verwijderd onder instellingen > externe bronnen, reboot Syno, via ssh alle restjes van de externe bronnen verwijderd, reboot Syno, externe bronnen opnieuw toegevoegd en toen wilde hij weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

En inderdaad dat helpt !! Heeft iemand contact met MissileHugger ?
Welke DS heb je? Ik krijg inderdaad meer meldingen van dit probleem, maar kom zelf op 3 verschillende Synology's het probleem niet tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door MissileHugger op 18-06-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Ik heb het probleem met de 212+. Iemand trouwens al Webmin van Qtip geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

sanderdw schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:52:
Ik heb het probleem met de 212+. Iemand trouwens al Webmin van Qtip geprobeerd?
Het lijkt er haast op dat het probleem spontaan is opgetreden en alleen bij de 2012 modellen voorkomt (ik heb tot nu toe alleen over DS*12 modellen meldingen gehad).
Ik heb de beschikking over een DS212 en heb hierbij weer geen problemen.

Welke package sources heb je allemaal nog meer ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MissileHugger schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Het lijkt er haast op dat het probleem spontaan is opgetreden en alleen bij de 2012 modellen voorkomt (ik heb tot nu toe alleen over DS*12 modellen meldingen gehad).
Ik heb de beschikking over een DS212 en heb hierbij weer geen problemen.

Welke package sources heb je allemaal nog meer ingesteld?
Ging dit erom dat de pakketten van externe bronnen niet meer te zien waren?

Ik heb het ook gehad op mijn DS211j.

Zoals reeds beschreven hierboven: alle bronnen verwijderd onder instellingen > externe bronnen, reboot Syno, via ssh alle restjes van de externe bronnen verwijderd, reboot Syno, externe bronnen opnieuw toegevoegd en toen wilde hij weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Ging dit erom dat de pakketten van externe bronnen niet meer te zien waren?

Ik heb het ook gehad op mijn DS211j.

Zoals reeds beschreven hierboven: alle bronnen verwijderd onder instellingen > externe bronnen, reboot Syno, via ssh alle restjes van de externe bronnen verwijderd, reboot Syno, externe bronnen opnieuw toegevoegd en toen wilde hij weer
O.a. Helaas zijn er ook mensen die m'n bron (http://packages.missilehugger.com) niet eens kunnen toevoegen.
Heb jij deze bron ook in je Package Center staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Ik heb hem in de manager verwijderd en opnieuw toegevoegd en in tussentijd de package manager opnieuw geopend.

Het laden duurt weer erg lang en laat na lange tijd een leeg scherm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MissileHugger schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:00:
[...]

O.a. Helaas zijn er ook mensen die m'n bron (http://packages.missilehugger.com) niet eens kunnen toevoegen.
Jep, ik heb ook die gewoon weer toegevoegd en die doet het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Ik heb op ongeveer dezelfde problemen met de website + repo van MdeVries.org, komt omdat de MTU van mijn MacBook en Synology op 9000 (jumbo frames) staat. Als ik de MTU weer op default zet zijn zowel de site als de repo van mdevries.org weer bereikbaar.

Wellicht hebben mensen dit met de repo van MissileHugger?

Overigens meer mensen hier die deze problemen met de MTU op 9000 hebben met mdevries.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een entry level NAS voor back-ups. 1 disk is prima aangezien het toch een kopie betreft van mijn workstation.

Vraag aan de Synlogogy gebruikers hier:

kunnen jullie testen of EFS encryptie werkt? Dus bestanden voorzien van EFS security (eigenschappen bestand--> geavanceerd -> inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen).Blijven deze groen als je deze naar de NAS zet?

Als je deze bestanden vervolgens opent op een ander systeem zou je deze niet moeten kunnen openen als het werkt.. Iemand tijd / zin om dit te testen? thanks.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2012 11:42 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
erikafoort schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:54:
[...]

hm, klopt deze wel?
7*3TB in SHR/2 levert bij mij nu netto 13,41TB op...Volgens de calculator 15TB.
Dat is het verschil tussen de groottes fabrikant maten en de echte maten het bekende 1.000.000 = 1 TB volgens de fabrikant :)
Dus dat klopt wel :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb een DS409+ die ik graag wil uitbreiden. Ik heb nu 2 bays bezet met een 1 en 1,5GB schijf. Volgens mij is het bij de originele specs zo dat er maximaal 8GB in kan, maar is dit nog steeds zo? Ik bedoel aangezien ik in de tussentijd al meerdere updates gedaan heb is het misschien nu mogelijk om grotere volumes te installeren. Zou ik er bijvoorbeeld 2 van 3TB bij kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van syn staat met welke schijven je nas compatible is en daar staan bij jou nas ook gewoon de 4 tb schijven tussen,dus dat zou moeten werken

Kijk hier maar:
http://www.synology.com/s...d&bays_id=3&product_id=30

En ik neem aan dat je bedoetl, 8 tb,niet gb,zou je niet willem ,lijkt me:) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de network back-up functionaliteit van Synology en dan specifiek het repliceren van al je data naar een andere synology over het internet?

Zit er aan de denken om er twee te kopen, data naar elkaar via de LAN over te pompen en dan op gescheiden locaties te zetten en dan alleen de changed blocks over te zetten (dit zou mogelijk moeten zijn)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:39:
Op de site van syn staat met welke schijven je nas compatible is en daar staan bij jou nas ook gewoon de 4 tb schijven tussen,dus dat zou moeten werken

Kijk hier maar:
http://www.synology.com/s...d&bays_id=3&product_id=30
Thanks. Deze pagina kende ik idd ook. Echter kan ik niet vinden of het inhoud dat ik er bij wijze van spreken 4 * 4TB (16TB) in kan zetten of dat het met 8TB ( ;) ) ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:09
Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:24:
Heeft iemand ervaring met de network back-up functionaliteit van Synology en dan specifiek het repliceren van al je data naar een andere synology over het internet?

Zit er aan de denken om er twee te kopen, data naar elkaar via de LAN over te pompen en dan op gescheiden locaties te zetten en dan alleen de changed blocks over te zetten (dit zou mogelijk moeten zijn)
Klopt werkt erg goed met de build in optie, enige nadeel is dat je maximaal elke week moet repliceren of eerder. Ik zou het zelf graag per maand doen maar dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:24:

Heb je gezocht in dit topic...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 13:27
stormfly schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:15:
[...]
Klopt werkt erg goed met de build in optie, enige nadeel is dat je maximaal elke week moet repliceren of eerder. Ik zou het zelf graag per maand doen maar dat kan niet.
Je kunt hem natuurlijk handmatig draaien als je dat wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
In plaats van twee zou ik er natuurlijk ook gewoon 1 kunnen kopen en direct bij mijn ouders plaatsen als het alleen maar om "remote backup" gaat.

Moet dan alleen iets van een rysnc server inrichten oid.

Heeft iemand toevallig SABNZBD in gebruik met een 120mbit internet verbinding? Zo ja wat halen jullie ongeveer als download snelheid (eventueel met unrar/par tegelijk)? Ik vraag me af of ik mijn download server kan gaan vervangen hiervoor. Ben bang dat ik performance tekort kom (maar wat langer wachten is op zich niet erg)

[ Voor 137% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2012 18:22 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:31
Iemand 'toevallig' een sweex 7.1 external sound card usb aan een DS met DSM 4.0 gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:03:
Heeft iemand toevallig SABNZBD in gebruik met een 120mbit internet verbinding?
Ik haal als maximum zo'n 11 megabyte per seconde. De verbinding zelf gaat met torrents max op ~14MB/s, dus 11 voor nieuwgroepen vind ik wel acceptabel. Die snelheid is wel met SSL uit trouwens, via HTTPS gaat 'ie hooguit met 8MB/s. Tweaknews overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjonie100 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:33:
Iemand 'toevallig' een sweex 7.1 external sound card usb aan een DS met DSM 4.0 gehangen?
Deze zou moeten werken:

http://www.ebay.com/itm/U...ain_0&hash=item53ebd365ee
Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:03:
Heeft iemand toevallig SABNZBD in gebruik met een 120mbit internet verbinding?
Ik haal met de 212j versie en 120mbit van ziggo met supernews ongeveer 4 MB/sec, met de pc haal ik 14 MB/sec trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@dikkedikdik
Dat is wel erg weinig en lees vergelijkbare cijfers op de fora van synology. Heb een 120mbit verbinding en het is toch wel erg jammer als je niet eens de helft kan gebruiken.

Misschien maar overwegen om de disk dan maar als iscsi target te gebruiken. Zo kan ik mijn server nog steeds gebruiken voor cpu/mem en de disk toch bij de NAS houden als ik het goed heb.

Wel even kijken of ik een deel van de 2tb dan hiervoor kan alloceren.
maartend schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:26:
[...]

SABnzb en de j modellen gaan ook niet zo goed samen.
Met de 212+ is het net zo erg lees ik. NZBget zou een alternatief zijn, maar helaas zijn hier veel minder apps/3rd party tools voor mijn iphone etc etc.

[ Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2012 19:28 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:41:
[...]
Ik haal met de 212j versie en 120mbit van ziggo met supernews ongeveer 4 MB/sec, met de pc haal ik 14 MB/sec trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet inderdaad geen onmogelijke dingen van Synology's budget-NAS'en verwachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
NMe schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:28:
Je moet inderdaad geen onmogelijke dingen van Synology's budget-NAS'en verwachten. 8)7
Zelfs de duurdere variant (212+) trekt sabnzbd niet, schijnt een erg cpu/geheugen intensief programma te zijn.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55

Maverick2001

Never look back

maartend schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:26:
[...]

Helemaal eens! Het is natuurlijk persoonlijk maar of ik nou 4 of 12 haal maakt me niet heel veel uit. Het gaat me meer om de ideale werking van Couchpotato en Sickbeard. Het systeem zijn werk laten doen en alles staat netjes voor je klaar, ideaal! Die ene keer dat ik echt beslist iets snel binnen wil hebben dan gebruik ik mijn laptop of desktop wel.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:29:
[...]

Zelfs de duurdere variant (212+) trekt sabnzbd niet, schijnt een erg cpu/geheugen intensief programma te zijn.
Ik heb een ds209+II (512 MB en 1GHz) trekt SAB prima, uitpakken en repareren gaat ook goed en als ik tegelijkertijd wat wil streamen of website hosten gaat het ook nog. De 212+ heeft ook 512 MB maar 2 GHz, dus die zou dat dan toch ook moeten kunnen. Overigens download SAB bij mij met 20MBit dus misschien is dat wel belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Workaholic schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:29:
[...]

Het is echt onzin om nog te zeggen dat J modellen Sab niet trekken. Ok, als je een super snelle verbinding hebt trek je niet je hele lijn vol, maar op mijn CS406 ging het in 2006 al prima. Die wilde nog wel eens een vastloper hebben, maar de huidige hardware heeft toch wel wat stappen gemaakt. Ook op mijn DS509+, die ik nu al een jaar of 4 in gebruik heb, heb ik nog nooit problemen gehad en ik draai SabNZBd, Headphones, Sickbeard, CouchPotato, stream video's en host een MySql database. Alle DS-en hebben tegenwoordig een snellere processor, dus zouden dat ook moeten kunnen. Ok de DS509 heeft 1GB geheugen, maar dat heb ik nog nooit vol zien lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Mystic Spirit schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:50:
[...]

Het is echt onzin om nog te zeggen dat J modellen Sab niet trekken. Ok, als je een super snelle verbinding hebt trek je niet je hele lijn vol, maar op mijn CS406 ging het in 2006 al prima. Die wilde nog wel eens een vastloper hebben, maar de huidige hardware heeft toch wel wat stappen gemaakt. Ook op mijn DS509+, die ik nu al een jaar of 4 in gebruik heb, heb ik nog nooit problemen gehad en ik draai SabNZBd, Headphones, Sickbeard, CouchPotato, stream video's en host een MySql database. Alle DS-en hebben tegenwoordig een snellere processor, dus zouden dat ook moeten kunnen. Ok de DS509 heeft 1GB geheugen, maar dat heb ik nog nooit vol zien lopen.
dat dus. idem voor mijn simpele 110j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Ik heb Ziggo "Alles in 1 Plus" welke 50 Mbit/s downloadsnelheid heeft. Tot enkele dagen geleden kon ik met SabNZBD (DS212+) downloaden met +/- 5.2 MB/s. De laatste dagen is dit gezakt naar 3.5 / 3.7MB. In de configuratie is niets aangepast.

Wie kan mij opweg helpen om de oude downloadsnelheid terug te krijgen? Wanneer ik met mijn laptop download haal ik 4.7MB/s over een wireless G NIC wat maximaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
webbier schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:11:
[...]

Je kunt je foto's ook via de Synology Assistant naar je NAS sturen, dan maakt je PC de thumbnails en dat gaat een stuk sneller.
Heel stom misschien, maar ik was in de veronderstelling dat ik dat aan het doen was op het moment dat ik Photostation gebruik....? Of haal ik nu iets door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Kirretje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Heel stom misschien, maar ik was in de veronderstelling dat ik dat aan het doen was op het moment dat ik Photostation gebruik....? Of haal ik nu iets door elkaar?
De synology Assistent is een stuk software op je PC en dat is niet Photostation. Dus stom wil ik niet zeggen, maar misschien "een beetje dom" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Kneiters...Ja dat begreep ik, maar ik zag een programmatje openen waarna ik uiteindelijk alsnog in de 'browseromgeving' terecht kwam. Maar ik zie dat ik een vinkje kan zet bij 'photouploader' en zie daar...
gelukkig is mijn pc zo traag dat het nog steeds muchos langos duurt ;-). Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Betreft Sabnzbd en Syno's..

Ik heb een DS212+ met een 60mb lijn. Het lukt mij niet om deze vol te trekken met Sabnzbd (rond 4/5 mb zonder ssl). Met NZBget gaat het wel (geen ssl geprobeerd). Vooral het aantal verbindingen is belangrijk, zo min mogelijk dus. Daarnaast zoek een provider die weinig limiet op 1 verbinding heeft. Zo heb je bij sunny 20 verbindingen nodig om de volle snelheid te halen. Ik gebruik Eweka en hier heb ik er maar 6 nodig.

Overigens draait Sab op de J'tjes goed. Al is dat maar met 2/3 mb. Je moet gewoon even de optimale snelheid vinden. Dus de combinatie van het aantal verbindingen met een limiet op de download snelheid. Ook kan je nog wat spelen met het geheugen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MissileHugger schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:00:
Helaas zijn er ook mensen die m'n bron (http://packages.missilehugger.com) niet eens kunnen toevoegen.
Vraag me nu af of het jouw repository wel was ... ik had ook problemen, kreeg alleen 'loading...' bij Other Sources en na verwijderen van jouw site duurde het even, maar overzicht verscheen wel.
Heb nu jouw site weer toegevoegd en werkt na sluiten/openen Package Center als een speer ! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertobadjo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:45:
[...]

ik heb er wel 2gb bij geprikt. als je tijdje sabnzb/couch/sickbeard en nog meer zooi hebt draaien dan stroomt het geheugen vol. dan is het best de moeite waard. plus het kost tegenwoordig ook niks meer.

ik zeg doen d:)b
Ik ga vandaag mijn 1512+ halen in helmond en zou graag willen weten welk geheugen jij hebt gebruikt voor de upgrade.

Ben wel heel benieuwd , is voor mij de eerste nas .Ik zat te twijfelen tussen qnap ts-459pro II en de synology 1512+.
De laatste is het geworden . Nu maar hopen dat ik de goede keuze heb gemaakt . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:31
Heeft deze een C-media CM6206? Ik wil graag de 'Sweex 7.1 usb external blabla' gaan gebruiken vanwege SPDIF en volume regeling op de soundcard (bij gebruik hoofdtelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Goner schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:26:
[...]

Vraag me nu af of het jouw repository wel was ... ik had ook problemen, kreeg alleen 'loading...' bij Other Sources en na verwijderen van jouw site duurde het even, maar overzicht verscheen wel.
Heb nu jouw site weer toegevoegd en werkt na sluiten/openen Package Center als een speer ! :?
Ja ik vind het ook heel vreemd allemaal, oorzaak is ook mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 02:01:
[...]

Ik ga vandaag mijn 1512+ halen in helmond en zou graag willen weten welk geheugen jij hebt gebruikt voor de upgrade.

Ben wel heel benieuwd , is voor mij de eerste nas .Ik zat te twijfelen tussen qnap ts-459pro II en de synology 1512+.
De laatste is het geworden . Nu maar hopen dat ik de goede keuze heb gemaakt . :P
pricewatch: Crucial CT25664BC1067

Die heb ik. In princiepe zou elk geheugen moet draaien als het maar pc3-8500 geheugen is

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
Afgelopen weekend naar volle tevredenheid mijn NAS bereikbaar gemaakt voor buiten mijn thuis netwerk. Dit werk op zich goed, echter nu wordt op mijn werk poort 5000/5001 geblokt. Kom dus mijn NAS niet in vanaf mijn werk.

Nu kreeg ik van een collega, met ook een Synology NAS, de tip om dan poort 7000/7001 te forwarden naar de NAS, omdat je dan direct in FileStation uit komt. Echter als ik thuis het interne ip van de nas in tik met daarachter :7000 of :7001, krijg ik geen verbinding.
In package center zie ik geen FileStation meer staan, die staat wel als snelkoppeling op het bureablad in DSM (4).
Wat doe ik verkeerd? Zie ik ergens iets over het hoofd? Moet ik in de NAS (DS 212) ergens nog een vinkje plaatsen ofzo?
Is het mogelijk om bijvoorbeeld extern naar mijndomein:7000 te gaan en die internet door te poorten naar 5000? Of zou mijn werkgever het dan nog steeds kunnen blokken.
mijndomein.nl/spotweb werkt overigens wel gewoon.... |:(

Andre vraag,
ik run een cron job om een site vanaf internet naar de NAS te mirroren, dit werkt op zich goed, echter ik heb in het script dingen aangepast, maar hij blijft de oude versie gebruiken. Zelfs als ik dat script helemaal verwijder.
Is er voor cron job's een soort van cache? En zo ja, is die te legen? Of is het noodzakelijk om te rebooten?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
Wat ik heb gedaan is de https verbinding aanzetten en als poort 8080 te gebruiken. Deze wordt meestal niet geblokkeerd door bedrijven. Https verbinding is natuurlijk zoiezo gewenst wanneer je van buiten je netwerk connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:00
@Jeronimo, mijndomein.nl/spotweb werkt doordat dit via de standaard http poort naar buiten gaat (80) deze heb je in je router geforward naar je NAS.

FileStation dien je wel aan te zetten in je NAS, dit staat niet standaard aan (althans niet bij mijn DS211). Om je NAS toch beschikbaar te maken kan je een reverse proxy draaien die poort 80 (of bijv 443 (https)) intern doorlust naar 5000/5001. Met een reverse proxy kan je vervolgens ook andere webservices bereiken via dezelfde poort.

@sanderdw, poort 8080 is een alternatieve poort voor HTTP, beter om dan 443 te gebruiken. Deze zal ook open staan vanaf je werk, en je pagina is te bereiken via https://mijndomein/.

[ Voor 7% gewijzigd door PAL86 op 19-06-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Jeronimo78 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:12:
Afgelopen weekend naar volle tevredenheid mijn NAS bereikbaar gemaakt voor buiten mijn thuis netwerk. Dit werk op zich goed, echter nu wordt op mijn werk poort 5000/5001 geblokt. Kom dus mijn NAS niet in vanaf mijn werk.

Nu kreeg ik van een collega, met ook een Synology NAS, de tip om dan poort 7000/7001 te forwarden naar de NAS, omdat je dan direct in FileStation uit komt. Echter als ik thuis het interne ip van de nas in tik met daarachter :7000 of :7001, krijg ik geen verbinding.
In package center zie ik geen FileStation meer staan, die staat wel als snelkoppeling op het bureablad in DSM (4).
Wat doe ik verkeerd? Zie ik ergens iets over het hoofd? Moet ik in de NAS (DS 212) ergens nog een vinkje plaatsen ofzo?
Is het mogelijk om bijvoorbeeld extern naar mijndomein:7000 te gaan en die internet door te poorten naar 5000? Of zou mijn werkgever het dan nog steeds kunnen blokken.
mijndomein.nl/spotweb werkt overigens wel gewoon.... |:(

Andre vraag,
ik run een cron job om een site vanaf internet naar de NAS te mirroren, dit werkt op zich goed, echter ik heb in het script dingen aangepast, maar hij blijft de oude versie gebruiken. Zelfs als ik dat script helemaal verwijder.
Is er voor cron job's een soort van cache? En zo ja, is die te legen? Of is het noodzakelijk om te rebooten?
Je kunt voor de DSM ook een alternatieve poort opgeven. Dan kun je bijvoorbeeld poort 443 gebruiken (HTTPS) ipv 5001

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Bedankt voor de tips so far, 443 werkt hier (op mijn werk) ook niet.
Maar eens kijken hoe het dan met reverse proxy wel zou moeten werken.

@sanderw ik heb in het verleden al eens ingesteld dat alle http verkeer automatisch naar https omgeleid moet worden, toen was vervolgens mij NAS vervolgens via de webinterface niet meer te bereiken intern (extern had ik toen nog niet ingesteld). Ben daar een beetje huiverig voor....

@Pal86, heb je enig idee waar dat aan te zetten? Heb DSM 4 en kan het daar niet vinden

Rest nog mijn vraag over het al dan niet aanwezig zijn van een cache voor CRON. Zelfs na opnieuw opstarten van CRON blijft ie het oude (reeds verwijderde) script gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Wat zouden jullie doen:

DS212+ of DS412+ met allebei 2x 2TB in raid 0. De meerprijs van ruim 200 euro is wel veel voor alleen het sneller kunnen downloaden i.c.m. 120mbit verbinding. Hmmz..

Alternatief is natuurlijk de DS212+ in combinatie met NZBget.. maar dan mis ik die mooie interface in spotweb (download status). Lastig!

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 19-06-2012 11:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-10 18:57

scorpionv

This space for rent

Dan neem je toch de DS712+? Slechts 2 schijven, maar uitbreidbaar tot 7, en de snelle processor van de niet uitbreidbare DS412+. Kost je voor nu in ieder geval minder.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja maar je hebt er dan ook 2 bays bij,dat moet je niet vergeten.Vooral als je veel download zou ik altijd voor de 4 bay gaan,je hebt gewoon veel meer ruimte tot je beschikking

of inderdaad de 712+,dat kan ook :)

was de 412+ ook niet sneller met het koperen over lan als de 212+?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:24:
mja maar je hebt er dan ook 2 bays bij,dat moet je niet vergeten.Vooral als je veel download zou ik altijd voor de 4 bay gaan,je hebt gewoon veel meer ruimte tot je beschikking
Hij geeft zelf aan 2 schijven te gebruiken. Je kunt dan inderdaad voor een 4bay kiezen voor eventuele uitbreiding, maar de totale grootte is bij beide hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wel,maar als je wilt uitbreiden,dan loop je al gauw tegen het limiet aan,het ligt er aan hoeveel je download,het kan dan namelijk erg snel gaan met de beschikbare ruimte

echter wil je in de toekomst de schijven uitbreiden workaholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
sjonie100 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:33:
http://forum.synology.com...d_Compatible_USB_Speakers
DSM 4 staat er niet bij, maar ik gok dat het geen probleem gaat geven.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 19-06-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik hoef niet te kunnen uitbreiden. Heb nu 1tb in mijn server en dat is al meer dan voldoende. Waarom? Ik gebruik geen library, maar download films, kijk ze 1x en daarna shift-delete.

712+ lijkt dus een prima alternatief! Dank voor de tip.

Nu nog besluiten of het wel zijn meerprijs waard is als NZBget in combinatie met de DS212+ ook goed werkt..

edit: zie dat de 712 mindere cpu heeft en geen usb 3.0 + 10watt hoger idle verbruik. hmm!

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 19-06-2012 11:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha ok,dat is duidleijk,dan heb je genoeg aan de DS712+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meen toch echt dat er iemand was op dit topic die een 212+ had en naar een 412+ was gegaan en dat de downlkoadsnelheid via de 412+ echt een stuk sneller was,hetzelfde als via lan kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

De DS212+ heeft ook niet de Atom processor van de DS412+, DS712+, DS1512+ en de DS1812+ dus dat zou heel goed kunnen. De DS212+ draait volgens mij op een Marvell ARM of een PPC processor.

Edit:
Even nagezocht, hier de gegevens van Synology zelf: What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have

Ik zie hierin ook dat de DS712+ wel een Atom CPU heeft, maar niet de snellere dualcore Atom van de DS412+, DS1512+ en de DS1812+.
De DS712+ zal qua performance dus tussen de DS212+ en de DS412+ inzitten denk ik.

Volgens Synology:

DS212+ : 107,81 MB/sec leessnelheid, 65,69 MB/sec schrijfsnelheid
DS712+ : 180,91 MB/sec leessnelheid, 105,59 MB/sec schrijfsnelheid
DS412+ : 205,68 MB/sec leessnelheid, 182,66 MB/sec schrijfsnelheid

[ Voor 63% gewijzigd door scorpionv op 19-06-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squishie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:43:
[...]

Zoals hier vermeld heb ik mijn DS212+ omgeruild voor een DS412+.

Hij is nu bijna volledig geinstalleerd en geconfigureerd.

Ik ben zeeeeer tevreden dat ik besloten heb de DS212+ meteen om te ruilen!

Ik gebruik SABnzBD:

Mijn downloadsnelheid met SSL was met de DS212+ 2.6 mb/s - 3 mb/s.
Mijn downloadsnelheid met SSL nu met de DS412+ is minimaal 7 mb/s, en heb uitschieters van 10 mb/s _/-\o_

Mijn CPU verbruik met de DS212+ was tijdens het downloaden bijna altijd >90%
Mijn CPU verbruik met de DS412+ is nu gemiddeld tijdens het downloaden +-35%

Tevens is de NAS veel stiler, hij moet immers ook minder hard werken/koelen

Dit is een gigantisch verschil. Meer snelheid en ik verbruik minder stroom! Ik ben helemaal tevreden :9~ _/-\o_

Ik ga nu proberen FLEX media server en client werkend proberen te krijgen, respectievelijk op m'n NAS en TV. - Stay tuned.

Vraag: heeft iemand de schedule van SABNZBD werkend. Ik wil hem zo configureren dat hij 's nachts niets doet en mijn vraag is of hij bij "pause all" ook het uitpakken, repareren etc. pauzeert. Ik heb namelijk nergens gezien dat je uitpakken/repareren kan pauzeren
dit is dus wat ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Workaholic schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:31:
712+ lijkt dus een prima alternatief! Dank voor de tip.

Nu nog besluiten of het wel zijn meerprijs waard is als NZBget in combinatie met de DS212+ ook goed werkt..

edit: zie dat de 712 mindere cpu heeft en geen usb 3.0 + 10watt hoger idle verbruik. hmm!
nzbget laat je nas zeker sneller downloaden, hoe snel kan ik helaas niet voor je testen met mijn 20Mbit lijn.
Mijn 212+ gebruikt bij 20Mbit/sec met 4 threads gemiddeld 15% van de cpu.
De 110j bij mijn ouders haalt ongeveer zo'n 40Mbit/sec met ik denk zo'n 75% vd cpu.

edit: snelheden zijn zonder ssl.
edit2: 20Mbit/sec 4 threads, ssl aan doet 55% van de cpu.

De 712+ heeft juist een veel snellere cpu. Je moet verder kijken dan alleen het aantal gighertzen. In de 212+ zit een arm, in de 712+ een atom.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 19-06-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af of iemand hetzelfde probleem heeft als mij met squeezebox server..

Het gebeuikverbruik gaat bij mij van 20% durende een lange tijd naar 40 tot wel 70%,echter dat is niet normaal dat hoort rond de 20% te zijn(1511+ 1gb ram).

De software loopt dus naar mijn mening niet goed,ik word er helemaal knetter van,omdat het niet lukt dit op te lossen.Zet ik dus squeezeboz server uit,dan gaat het van 50& naar rond de 8%,dus het is echt die server die dat veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:45:
[...]

dit is dus wat ik bedoelde
Maar daar is de prijs dan ook naar he ;)

Edit:
Zou iemand het commando sendmail op zijn nas kunnen uitvoeren?
Ben niet op locatie dus kan niet zelf proberen maar ben wel benieuwd of het werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 19-06-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heb de knoop doorgehakt. Het is de DS412+ geworden.

Liever wat meer uitgeven om te kunnen profiteren van mijn duurdere internet verbinding en de ruimte om later nog meer disks te kunnen bij plaatsen. Is nu niet van toepassing, maar stel dat het er ooit van komt dan zit je met de 712+ vol.

[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 19-06-2012 12:43 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Jeronimo78 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:12:
Bedankt voor de tips so far, 443 werkt hier (op mijn werk) ook niet.
Maar eens kijken hoe het dan met reverse proxy wel zou moeten werken.

@sanderw ik heb in het verleden al eens ingesteld dat alle http verkeer automatisch naar https omgeleid moet worden, toen was vervolgens mij NAS vervolgens via de webinterface niet meer te bereiken intern (extern had ik toen nog niet ingesteld). Ben daar een beetje huiverig voor....

@Pal86, heb je enig idee waar dat aan te zetten? Heb DSM 4 en kan het daar niet vinden

Rest nog mijn vraag over het al dan niet aanwezig zijn van een cache voor CRON. Zelfs na opnieuw opstarten van CRON blijft ie het oude (reeds verwijderde) script gebruiken
Heb je al getest op je telefoon of bij een vriend oid?
Bij bedrijven wil het nog wel is zijn dat bepaalde domeinen zijn geblokkeerd zoals de dyndsn.org achtige services. Ik weet natuurlijk niet wat voor domein je hebt maar dat zou het ook nog kunnen zijn ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ikke_Niels schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Heb je al getest op je telefoon of bij een vriend oid?
Bij bedrijven wil het nog wel is zijn dat bepaalde domeinen zijn geblokkeerd zoals de dyndsn.org achtige services. Ik weet natuurlijk niet wat voor domein je hebt maar dat zou het ook nog kunnen zijn ;)
Ohw was ik nog vergeten te melden, maar idd met foon en laptop via netwerk buren werkt het gewoon :)
mijnnasnaam.xs4all.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Jeronimo78 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:13:
[...]

Ohw was ik nog vergeten te melden, maar idd met foon en laptop via netwerk buren werkt het gewoon :)
mijnnasnaam.xs4all.nl ;)
kan je lokaal als je op je eigen netwerk via de mijnnasnaam.xs4all.nl probeert aan te loggen, dat lukt mij namelijk niet. :(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
DancePlaza schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:28:
[...]

kan je lokaal als je op je eigen netwerk via de mijnnasnaam.xs4all.nl probeert aan te loggen, dat lukt mij namelijk niet. :(
Ohw durf ik niet te zeggen, zal het vanavond even voor je uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
PAL86 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:21:
@sanderdw, poort 8080 is een alternatieve poort voor HTTP, beter om dan 443 te gebruiken. Deze zal ook open staan vanaf je werk, en je pagina is te bereiken via https://mijndomein/.
Dat dacht ik ook maar als ik bij DSM Instellingen -> HTTP-Service bij https de poort 443 invul dan krijg ik de melding dat deze poort voor systeemgebruik gereserveerd is?
Bij webservices staat de https optie niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Workaholic schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:42:
Heb de knoop doorgehakt. Het is de DS412+ geworden.

Liever wat meer uitgeven om te kunnen profiteren van mijn duurdere internet verbinding en de ruimte om later nog meer disks te kunnen bij plaatsen. Is nu niet van toepassing, maar stel dat het er ooit van komt dan zit je met de 712+ vol.
Ik wil je niet perse aan de DS712+ hebben natuurlijk, maar daar past ook een extender voor 5 schijven aan. Vandaar de 7 in het typenummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb vanaf werk mijn nas geupdate met laatste DSM versie, echter nu kan ik met geen mogelijkheid meer bij de webinterface komen. Ik kan nog wel via SSH inloggen op mijn nas, maar verder niets anders zo lijkt het. Zie de schijf niet meer in de finder, kan via mijn tv er niet meer bij. Alleen SSH..
Heb wat door dit topic gezocht maar helaas niet (snel) iemand met dezelfde problemen tegen gekomen. Heeft iemand wat tips waar ik wat mee kan proberen?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Heb je al een simpele power cycle geprobeerd?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
na reboot (eerste keer na update automatisch, daarna nog een keer zelf gedaan) helaas zelfde probleem.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
Kan je met een bay nas DS112+ bijvoorbeeld met een externe harde schijf en een interne schijf raid 1 configuratie maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer gebruikers last van Time Machine backups die na een tijdje corrupted raken? Ik heb het zo belachelijk vaak dat de functie eigenlijk totaal onbetrouwbaar en onbruikbaar is.

Het gaat een tijdje goed, maar dan krijg ik de melding dat de backup gecontroleerd is en onbruikbaar wordt geacht. De enige optie is een volledig nieuwe reservekopie te maken, waardoor je dus alle geschiedenis in de Time Machine backup kwijtraakt. Zo heb ik het nu weer, terwijl ik vorige week nog een volledig nieuwe reservekopie begonnen ben, omdat ook die corrupt geraakt was.

Verder geen problemen met HDD's o.i.d. Alle smart statussen zijn in orde en DSM geeft geen melding van failures o.i.d.

Support van Synology geeft aan dat het een probleem is van Apple, en dat het vaker voorkomt, ook bij niet-Synology hardware. Ik heb echter jaren een TimeCapsule gebruikt en daar nog nooit hetzelfde probleem gehad. Ik vind op Google genoeg vergelijkbare issues, en handleidingen hoe je de backup kunt repareren (via Schijfhulpprogramma), maar dit werkt vrijwel nooit en is natuurlijk ook enkel een lapmiddel.

Iemand een gouden tip? Anders moet ik maar weer terug naar een TimeCapsule, enkel voor die Time Machine functie...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DancePlaza schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:28:
kan je lokaal als je op je eigen netwerk via de mijnnasnaam.xs4all.nl probeert aan te loggen, dat lukt mij namelijk niet.
Hangt ervan af of je router 'NAT loopback' ondersteunt ... dacht ik.

http://opensimulator.org/wiki/NAT_Loopback_Routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Havelock schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:45:
Kan je met een bay nas DS112+ bijvoorbeeld met een externe harde schijf en een interne schijf raid 1 configuratie maken ?
Nee,usb kan niet dienen als raid controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:06:
[...]

Hangt ervan af of je router 'NAT loopback' ondersteunt ... dacht ik.

http://opensimulator.org/wiki/NAT_Loopback_Routers
Check bij mij werkt dat wel, ik heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7360.

Beetje omslachtig, maar ik heb ook gevonden hoe ik filestation aan een poort kan hangen (eigenlijk alle aps)
Hoe?
1) in DSM 4 ga je naar config
2) Toepassingsportaal
3) gewenste package selecteren
4) bewerken klikken
5) Dan gewenste instellingen kiezen (bijv ook nas.mijndomein.nl/file, of poorten)
6) OK klikken
7) Daarna op opslaan klikken.
8) Bij het gebruik van poorten niet vergeten deze poorten te forwarden in je router.

Werkt wel fijn moet ik zeggen, kun je dus mensen toegang geven tot je bestanden zonder dat ze verder in DSM zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:42
Ik heb ook iets raars, kom er sinds laatste update niet meer bij op dns naam, wel op ip?
Dat werkte altijd prima, maar sinds de update niet meer.
localjoost.nl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:58:
Ik heb vanaf werk mijn nas geupdate met laatste DSM versie, echter nu kan ik met geen mogelijkheid meer bij de webinterface komen. Ik kan nog wel via SSH inloggen op mijn nas, maar verder niets anders zo lijkt het. Zie de schijf niet meer in de finder, kan via mijn tv er niet meer bij. Alleen SSH..
Heb wat door dit topic gezocht maar helaas niet (snel) iemand met dezelfde problemen tegen gekomen. Heeft iemand wat tips waar ik wat mee kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
TheInsider schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:56:
Ik heb ook iets raars, kom er sinds laatste update niet meer bij op dns naam, wel op ip?
Dat werkte altijd prima, maar sinds de update niet meer.
De laatste tijd is de ddns server van synology aan het bokken.
Kijk eens wat voor melding er staat bij control panel -> ezcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
witchdoc schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:07:
[...]
(Bericht van andere gebruiker:
He medetweakers,

Heb dit topic al af zitten zoeken maar kon het niet vinden want zie alleen de schrijfsnelheden met 1 schijf in het apparaat. Heeft iemand van jullie de Synology ds212j in raid 1 draaien?? en wat zijn daar de schrijfsnelheden op??

Alvast bedankt.

Antwoord...

Schrijfsnelheid gaat gelimiteerd worden door je uplink.
Die is meestal maar 1Gbps dus je haalt transfersnelheden tot ~95MB/s indien al je apparatuur jumboframes ondersteund.
Als hoge schrijfsnelheden nodig zijn dan wil je iets rechtstreeks gekoppeld in/aan je pc en niet een NAS die via het netwerk moet gaan.
Ik ga het hier toch maar even vragen. Bovenstaande kon ik vinden in dit topic. Ik heb nu dus een DS212j in Raid1 draaien. Maar wanneer ik iets kopieer en plak naar de NAS komt de snelhed niet hoger dan +- 5 MB/s.....
Ik moet wel vermelden dat ik het dan heb over kopieren en plakken vanaf me pc verbonden via WiFi. Maar dan nog zou ik verwachten dat dit hoger zou moeten zijn. Of heb ik het dan mis?
Bedraad kom ik uit op 10 a 11 MB/s.
Iemand tips? (ben nieuw met deze materie)

[ Voor 14% gewijzigd door Kirretje op 19-06-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:43:
Hebben er meer gebruikers last van Time Machine backups die na een tijdje corrupted raken? Ik heb het zo belachelijk vaak dat de functie eigenlijk totaal onbetrouwbaar en onbruikbaar is.

Het gaat een tijdje goed, maar dan krijg ik de melding dat de backup gecontroleerd is en onbruikbaar wordt geacht. De enige optie is een volledig nieuwe reservekopie te maken, waardoor je dus alle geschiedenis in de Time Machine backup kwijtraakt. Zo heb ik het nu weer, terwijl ik vorige week nog een volledig nieuwe reservekopie begonnen ben, omdat ook die corrupt geraakt was.

Verder geen problemen met HDD's o.i.d. Alle smart statussen zijn in orde en DSM geeft geen melding van failures o.i.d.

Support van Synology geeft aan dat het een probleem is van Apple, en dat het vaker voorkomt, ook bij niet-Synology hardware. Ik heb echter jaren een TimeCapsule gebruikt en daar nog nooit hetzelfde probleem gehad. Ik vind op Google genoeg vergelijkbare issues, en handleidingen hoe je de backup kunt repareren (via Schijfhulpprogramma), maar dit werkt vrijwel nooit en is natuurlijk ook enkel een lapmiddel.

Iemand een gouden tip? Anders moet ik maar weer terug naar een TimeCapsule, enkel voor die Time Machine functie...
Ik heb precies hetzelfde. Gebeurt zo'n 1 keer in de 1 a twee weken. Erg vervelend want een totaal nieuwe backup maken duurt gewoon weer twee dagen. Ben erg benieuwd naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Kirretje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45:
Ik ga het hier toch maar even vragen. Bovenstaande kon ik vinden in dit topic. Ik heb nu dus een DS212j in Raid1 draaien. Maar wanneer ik iets kopieer en plak naar de NAS komt de snelhed niet hoger dan +- 5 MB/s.....
Ik moet wel vermelden dat ik het dan heb over kopieren en plakken vanaf me pc verbonden via WiFi. Maar dan nog zou ik verwachten dat dit hoger zou moeten zijn. Of heb ik het dan mis?
Welk device zorgt voor het draadloze netwerk?
Kijk eens of er een topic is over jouw specifieke device (dat kan een router, access point of modem zijn) en welke snelheden daarmee gehaald kunnen worden. Wellicht is het al voldoende om "iets" met kanaal (of dual channel) te doen. Staat echter volledig los van dit topic.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:18
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:43:

ik heb dit een poos geleden ook gehad, maar dan met een airport extreme in combinatie met een externe harde schijf. Dus het kan goed zijn dat dit niets met de synology te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59
Kirretje schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45:
[...]
Maar wanneer ik iets kopieer en plak naar de NAS komt de snelhed niet hoger dan +- 5 MB/s. (WiFi).
Ik moet wel vermelden dat ik het dan heb over kopieren en plakken vanaf me pc verbonden via WiFi.
Te behalen lees- schrijfsnelheid (PC / laptop en NAS aangesloten op router)
- Het gaat hier om praktijkgemiddelden
- Draadloos (PC<->router) niet ‘N’: maximaal ongeveer 2,5 MB/s
- Draadloos (PC<->router) wel ‘N’: maximaal ongeveer 6,5 MB/s
- Draadloos, (PC<->router) 5 GHz (i.p.v. 2,4 GHz): maximaal ongeveer 12 MB/s. Alleen bruikbaar als alle apparaten om kunnen gaan met deze 5 GHz band.
- Bedraad 100mbit router en / of 100 mbit ethernetkaart: maximaal ongeveer 11 MB/s
- Bedraad gigabit (router en ethernetkaart): Alleen dan kun je tegen de beperkingen van jouw NAS aanlopen (DS210j: lezen 55-60 MB/s; schrijven 25-30 MB/s)
- Is mijn NAS met gigabit verbonden? -> Synology DSM | Control Panel | System | Network | LAN tab. Kijk daar bij ‘Network Status’

Meer beginnersleesvoer: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=97&t=5290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:59
Dracula schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:38:
Ja het extenden kan uren duren maar volgens synology blijft de data wel gewoon bedaderbaar.

Ondertussen is de data weer beschikbaar (extenden loopt nog).

Voor de gemoedsrust van de gebruiker zou het fijn zijn als synology wat beter klok kon kijken :) en zeggen dat het een aantal uur kan duren ipv een aantal minuten.
De vorige keer was ik kennelijk wat te ongeduldig bij het extenden alleen deze keer gaat er toch iets gruwelijk mis ben ik bang..... Ik heb gisteravond om een uur 0f 20:30 een extra disk bij geplaatst en een extend gedaan.

De NAS is toen in de status stopping services gegaan (als ik in de storage manager kijk) en daar staat hij nu nog op ruim 12 uur later. De data op de NAS is niet benaderbaar, DSM kan ik wel gewoon bij.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen. Ik ben op internet gaan zoeken maar kan niks zinnigs vinden.

Update: Power cycle en probleem is weg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dracula op 20-06-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jp73 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:12:
[...]
ik heb dit een poos geleden ook gehad, maar dan met een airport extreme in combinatie met een externe harde schijf. Dus het kan goed zijn dat dit niets met de synology te maken heeft.
Ik lees ook veel dat het door fouten op de interne HDD die je probeert te TimeMachine'nen wordt veroorzaakt. Ik denk dat ik dit weekend maar eens een complete nieuwe installatie van Lion ga doen. Sowieso nog nooit gedaan en sinds de aanschaf van m'n MBP (2009) enkel geupgrade naar nieuwere OSX versies. Hopelijk lost dat wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ik ga mijn NAS maar resetten, krijg het niet voor elkaar om de webinterface of dlna aan de praat te krijgen :( Even voor de voorbereiding, begrijp ik het goed als ik het volgende moet doen:

(nas = ds411)

druk reset knop 4 seconde in, laat los, druk reset weer 4 seconde in
start de Synology Assistant, volg stappenschema

- that simple? Of mis ik nog een stap?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nee, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Mooi, lijkt me niet al teveel werk dan :) thanks!

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:09:
[...]

Nee,usb kan niet dienen als raid controller
Is het ook mogelijk om hem zo instellen dat hij automatisch backup maakt naar een externe schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
Kan iemand mij vertellen of er een (gratis) backup dienst(to cloud) bij een synology NAS zit? Qnap heeft dit namelijk wel in de vorm van symform(10GB gratis).

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15:27
Onlangs heb ik joomla geinstalleerd op mijn nas. omdat dit een testomgeving is wil ik deze graag met een htaccess file afschermen. maar ik heb ook de brickman tutorial in gebruik om proxy.conf in te zetten om zaken te gebruiken als reverse proxy enz.
als ik vervolgens nog een htaccess instel op mijn website op mijn nas dan geeft synology een foutmelding.

hoe kan ik de inhoud van de htaccess binnen deze map laten overrulen?

of nog beter hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen voor deze site er toegang gegeven wordt binnen mijn netwerk?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Pagina: 1 ... 48 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.