Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:55:
wel wat oftopic,maar dat is wel erg rap,ik haal op 5ghz met een WNDR 3700 net 8 a 9 MB/s.
Daarom zit er ook een prijsverschil tussen jouw netgear en mijn lancom.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
SemperFidelis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:03:
[...]

Daar ben ik inmiddels mee begonnen, lekker met 10 MB/sec.. Schiet totaal niet op dus :p

Mijn volgende probleem is alweer dat mijn Samsung Smart TV mijn diskstation niet kan vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
eens.....maar beter iets dan niets toch??
en gewoon lekker laten gaan.....als je morgen wakker wordt staat er alweer heel wat op je DS

dat probleem kan ik je helaas niet mee helpen sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik ben sinds een maandje of 3 eigenaar van een ds2411+, en pas vandaag zag ik dit topic langs komen in de sidebar!

De reden voor deze koop was dat mijn eigen gebouwde nas toch teveel onderhoud vereiste. Daarom ben ik overgestapt naar een 2411+. Ik moet zeggen dat hij tot nu toe draait als een zonnetje. Heb er sinds kort SVN op draaien, en dat werkt ook zeer goed.
De wiki van synology is goed uitgebreid over hoe je dit soort dingen kan installeren. Met trunking haal je gemakkelijk de ~150 mb/s, dus snel genoeg om even snel films over te zetten.

Heb hem ook vol hangen met alle 12 disks - 9x WD greens van 2 tb, en 3x 3tb Seagate Barracuda's.

Als iemand nog vragen heeft over dit type, ik ben beschikbaar voor vragen/tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien is dit niet Synology specifiek, maar het is wel gruwelijk irritant.
Ik probeer een script te maken om nieuwe audio- en videobestanden automatisch te laten indexeren.

Bij het executen van het script, krijg ik echter een foutmelding. Het zou niet bestaan, terwijl ik het wel kan catten en listen. Iemand een idee?
Bestand is gewoon met vi aangemaakt en daarna chownd naar root. Het executen doe ik ook met root.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YrKWIPgCUW6E3K7Ziqb8Bp2g/full.png

start.sh doet het wel.
index.sh is uiteraard nog niet af, maar wat zie ik over het hoofd?
Voer ik het uit via een volledig pad, werkt het ook niet: /volume1/@appstore/SABnzbd/scripts/index.sh

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchtraveller
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07 02:33
Klassieke fout.
Op de eerste regel staat daar een directory verwijzing i.p.v. de (sub)shell die je wil starten.
Haal de laatste slash weg dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:48:
Ik ben al een tijdje bezig en snap er werkelijk niks van.

Ik heb Serviio op mijn D212+ staan en ik kijk via DLNA op mijn Samsung D tv.

Het rare is dat hij bij half SBS titels de SRT files wel pakt en bij andere MKV's niet.
Heb er al meerdere geprobeerd, snap niet waar het aan kan liggen.

Ik heb ook de Subtitle van 1 van de werkende SBS films gepakt en onder een andere MKV geplakt met uiteraard de naam van die MKV, maar nog steeds geen subtiltle te zien.

Ik begrijp er werkelijk waar niks van.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Iemand enig idee?
Heb al uren zitten zoeken en geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
webbier schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:27:
[...]

Spotweb, webserver en mailserver heb ik nooit op mijn syno gedraaid, maar ik weet dat sabnzbd en sickbeard continu logbestanden wegschrijven. Tevens kijkt sab om de 5 seconden (standaard waarde, aan te passen) in de nzb map voor nieuwe nzb's. Dit is op te lossen door de logging en de bewaakte nzb map op een usb stickje te zetten.
dan gaat dat dus erg moeilijk worden.

misschien eens overwegen een simpel ssdtje erin waar die services op draaien zodat de rest kan uitstaan als niet gebruikt word.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:07:
[...]

Daarom zit er ook een prijsverschil tussen jouw netgear en mijn lancom.
500 euro prijsverschil,lol :) ,nee dat is het me niet waard,het zal heel mooi spul wezen,als ik het zo maar,doe mij dan maar de netgear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:46:
Iemand enig idee?
Heb al uren zitten zoeken en geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar!
Heb je het al geprobeerd met een ander profiel in de dnla server?
Heb je het al eens getest met dnla software op je pc? (dus streamen vanaf je pc naar je nas)

Er is een kans dat het aan je tv ligt, al eens gekeken naar soortgelijke problemen in het samsung tv topic?
SemperFidelis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:03:
Mijn volgende probleem is alweer dat mijn Samsung Smart TV mijn diskstation niet kan vinden. Hoe kan ik dit oplossen?
De DNLA server op je synology staat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:35
Weet iemand overigens misschien wanneer de 412j of 412 Slim verwacht wordt?

Ben in de market voor een NAS, en wil dan uiteraard het liefst een zo nieuw mogelijke. QNAP heeft wel een van dit jaar en ik zie alleen een DS-412+ staan van 500 euro, dat wordt hem dus niet :p

[ Voor 56% gewijzigd door De_Bastaard op 26-06-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
job schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:23:
[...]

Heb je het al geprobeerd met een ander profiel in de dnla server?
Heb je het al eens getest met dnla software op je pc? (dus streamen vanaf je pc naar je nas)

Er is een kans dat het aan je tv ligt, al eens gekeken naar soortgelijke problemen in het samsung tv topic?

[...]

De DNLA server op je synology staat aan?
1) ja heb ik geprobeerd.
2) ja van mijn pc naar mijn tv en dan lukt het wel.
3) Ja meerdere mensen last van, maar er is een hele grote maar.. die mensen heb ik niet gehoord over het feit dat ze wel SRT files kunnen afspelen met half SBS titels.

Dat kan ik dus wel en dat maakt het zo raar.
Bij normale MKV's niet.
Bij half SBS titels wel.

Ook bij Avi's pakt hij de SRT file niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SRT bij DLNA wordt niet ondersteund door synology

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
ieperlingetje schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:46:
SRT bij DLNA wordt niet ondersteund door synology
Hoe kan het dan dat met de orginele mediaserver van de D212+ ik ze er gewoon onder kreeg, maar omdat ik last had van het niet goed indexeren van de bestanden ik deze heb vervangen door de Serviio en nu bij sommige MKV's ze wel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, je gebruikt dus serviio, dat zei je er eerst niet bij.

Als het met de mediaserver van synology wel werkt zou ik die gewoon weer gebruiken. Kan je ons vertellen wat er bij het indexeren dan mis ging?

edit: dan heb je ook een oplossing, maar op een andere manier.

[ Voor 93% gewijzigd door job op 26-06-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
job schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:22:
Ah, je gebruikt dus serviio, dat zei je er eerst niet bij.

Als het met de mediaserver van synology wel werkt zou ik die gewoon weer gebruiken. Kan je ons vertellen wat er bij het indexeren dan mis ging?

edit: dan heb je ook een oplossing, maar op een andere manier.
Jawel zei ik er wel bij ;) zie henkyyyyyyy in "Het grote Synology topic - deel 4"

En bij de mediaserver van synology indexeerde hij gewoon niet goed.
Ik moest elke keer als ik bijvoorbeeld iets had gedownload de server uitschakelen dan weer inschakelen dan pas op indexeren drukken anders deed hij het niet, vandaar mijn keuze voor de Serviio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Kan ik ook ergens zien wat voor processen er draaien op de server, met daarbij hoeveel ze momenteel aan CPU en RAM vreten?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 14:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Jaspur schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:15:
Kan ik ook ergens zien wat voor processen er draaien op de server, met daarbij hoeveel ze momenteel aan CPU en RAM vreten?
Gewoon in de webinterface? ;)

Misschien wel eens handig om een vergelijking van mediaservers te maken? Tussen:
  • De ingebouwde
  • Serviio
  • Plex (binnenkort ook voor arm beschikbaar)
Ben benieuwd wat voor extra features de laatste 2 bieden en hoe de ondersteuning met tv's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Mr_gadget, daar zie ik bij Broncontrole op m'n "bureaublad" alleen een balkje voor beide. Niet welke processen er gebruik van maken. Of kijk ik verkeerd?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mr_gadget schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:25:
[...]
Ben benieuwd wat voor extra features de laatste 2 bieden en hoe de ondersteuning met tv's is.
Graag ook toevoegen of de PPC modellen ondersteunt worden.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb 3 jaar lang sabnbzd vlekkeloos op mijn Synology DS209 gedraaid. Tussen door een paar keer geupdate, geen vuiltje aan de lucht. Paar dagen geleden was de web interface opeens onbereikbaar en was de package (van Mertymade) gestopt. Bij het starten stond in de log file: "failed to start web-interface". Ik dacht, ik begin opnieuw en installeer alles via de package source van Synocommunity:

Ik heb sabnbzd en de bijbehorende python package via DSM verwijderd. Daarna via SSH gezocht naar sabnzbd en python (via find / -name "sabnzbd") om resterende directories en bestanden te verwijderen en heb de DS209 een herstart te gegeven. Vervolgens python + sabnbzd geïnstalleerd via Synocommunity package source, deze sabnzbd package geeft de melding "failed to run the package service".

Package van Super Zebulon en Merty made op dezelfde wijze geïnstalleerd (met uiteraard de Python package die daarbij hoort), maar deze geven bij het starten van sabnzbd geen melding, status blijft gestopt.

De log file (more -> log in DSM) is helemaal leeg. Via SSH heb ik geprobeerd te zoeken naar een log file maar ik kan deze nergens vinden. Weet iemand de locatie? Of hoe ik sabnzbd met log functie kan starten met de Synocommunity package?

Ik weet op dit moment even niet wat ik moet doen. Het lijkt erop dat er iets corrupt is :/
Ik heb de laatste versie van DSM draaien: 4.0-2228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je schijnt trouwens een DS1512+ te kunnen winnen via deze pagina van Synology zelf: linkje. Je hoeft alleen een berichtje achter te laten met je Facebookaccount om mee te doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Jaspur schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:26:
@Mr_gadget, daar zie ik bij Broncontrole op m'n "bureaublad" alleen een balkje voor beide. Niet welke processen er gebruik van maken. Of kijk ik verkeerd?
Ga naar de resource monitor en klik op de CPU of RAM grafiek dan krijg je de lijst te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kan er nergens vinden of ik DSM4 op een DS410J kan gebruiken? Iemand hier ervaring mee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

Rhapsody

In Metal We Trust

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
chiels schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:30:
Ik heb 3 jaar lang sabnbzd vlekkeloos op mijn Synology DS209 gedraaid. Tussen door een paar keer geupdate, geen vuiltje aan de lucht. Paar dagen geleden was de web interface opeens onbereikbaar en was de package (van Mertymade) gestopt. Bij het starten stond in de log file: "failed to start web-interface". Ik dacht, ik begin opnieuw en installeer alles via de package source van Synocommunity:

Ik heb sabnbzd en de bijbehorende python package via DSM verwijderd. Daarna via SSH gezocht naar sabnzbd en python (via find / -name "sabnzbd") om resterende directories en bestanden te verwijderen en heb de DS209 een herstart te gegeven. Vervolgens python + sabnbzd geïnstalleerd via Synocommunity package source, deze sabnzbd package geeft de melding "failed to run the package service".

Package van Super Zebulon en Merty made op dezelfde wijze geïnstalleerd (met uiteraard de Python package die daarbij hoort), maar deze geven bij het starten van sabnzbd geen melding, status blijft gestopt.

De log file (more -> log in DSM) is helemaal leeg. Via SSH heb ik geprobeerd te zoeken naar een log file maar ik kan deze nergens vinden. Weet iemand de locatie? Of hoe ik sabnzbd met log functie kan starten met de Synocommunity package?

Ik weet op dit moment even niet wat ik moet doen. Het lijkt erop dat er iets corrupt is :/
Klinkt als een probleem dat mij momenteel ook bezighoud, kreeg toen onderstaande tip (2 pagina's terug in dit topic)
WillemJan schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:55:
[...]

Dit klinkt mij bekend.
Bij mij zat er iets niet goed in het configuratie bestand. (/usr/local/sabnzbd/var/config.ini)
Dacht dat er iets van in het log vermeld stond, weet niet zeker is al weer week of zo geleden.
Heb toen config.ini bestand verwijderd waarna Sabnzbd wel wou starten vanuit packagecenter, krijg je de wizard te zien zodat je sabnzbd weer overnieuw kan instellen.
Maak voor zekerheid een backup van dit bestand voordat je dit probeer!
Heb dit nog niet uitgeprobeerd

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Vraagje over compatibel HD's:

Ik zit er aan te denken om de 412+ te kopen voor file-opslag, backups en ook newsgroepen downloaden.
Ik zie op de compatibiliteitspagina van Synology een tekst staan dat men serieus enterprise schijven adviseert ipv de (goedkopere) desktop versies.

Hebben jullie bij de keuze van HD's hier rekening mee gehouden, of maakt het volgens jullie niet zo heel veel uit?

En nog een vraagje: als ik nu 2x2TB HD's koop, en deze in SHR RAID zet, kan ik dan later "gewoon" een 2TB HD toevoegen en breidt SHR dan het volume uit? Of moet ik backuppen, schijf erin en volume opnieuw maken? (SHR schakelt volgens mij dan van RAID 1 naar RAID 5)

Bedankt voor reacties alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dutchtraveller schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 02:54:
Klassieke fout.
Op de eerste regel staat daar een directory verwijzing i.p.v. de (sub)shell die je wil starten.
Haal de laatste slash weg dan werkt het.
Held, vanavond even testen, maar dat klinkt heel logisch. Thanks!

Dat niet automatisch indexeren is het enige dat nog irritant is.
Oh ja en dat mijn Philips TV via DLNA geen mkv kan afspelen, maar daar kan m'n Synology niet zoveel aan doen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
Jeronimo78 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:02:
[...]

Klinkt als een probleem dat mij momenteel ook bezighoud, kreeg toen onderstaande tip (2 pagina's terug in dit topic)

[...]

Heb dit nog niet uitgeprobeerd
Bedankt voor je reactie Jeronimo78. Ik heb het bestand verwijderd maar ik kan nog steeds de package niet starten. Als je een andere sabnzbd package installeert wordt deze config.ini opnieuw gekopieerd. Zou raar zijn als er een fout in het bestand zit, tenzij het een sabnzbd bug is. Maar dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:13:
Vraagje over compatibel HD's:

Ik zit er aan te denken om de 412+ te kopen voor file-opslag, backups en ook newsgroepen downloaden.
Ik zie op de compatibiliteitspagina van Synology een tekst staan dat men serieus enterprise schijven adviseert ipv de (goedkopere) desktop versies.

Hebben jullie bij de keuze van HD's hier rekening mee gehouden, of maakt het volgens jullie niet zo heel veel uit?

En nog een vraagje: als ik nu 2x2TB HD's koop, en deze in SHR RAID zet, kan ik dan later "gewoon" een 2TB HD toevoegen en breidt SHR dan het volume uit? Of moet ik backuppen, schijf erin en volume opnieuw maken? (SHR schakelt volgens mij dan van RAID 1 naar RAID 5)

Bedankt voor reacties alvast :)
ja als je er een hdd bij zet,kan je met SHR de schijf toevoegen en dus uitbreiden.

En nee ik heb gewoon desktop schijven genomen,vooral omdat enterprise schijven 7200 rmp schijven zijn en alleen maar meer hitte afgeven,als 5400 rpm desktop schijven.

Ik zou persoonlijk sowieso 5400rpm schijven in je nas zetten en geen 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:09:
[...]

ja als je er een hdd bij zet,kan je met SHR de schijf toevoegen en dus uitbreiden.

En nee ik heb gewoon desktop schijven genomen,vooral omdat enterprise schijven 7200 rmp schijven zijn en alleen maar meer hitte afgeven,als 5400 rpm desktop schijven.

Ik zou persoonlijk sowieso 5400rpm schijven in je nas zetten en geen 7200rpm
Dank je.
Adviseer je alleen voor de hitte 5400rpm schijven? Of ook nog andere redenen? Qua performance maakt het niet zoveel uit lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn iets langzamer,vooral met als de schijven uit de slaapstand komen. Ze verbruiken wel net wat minder energie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Thanx, en zou het nog iets uitmaken (buiten meer energieverbruik) als je de schijven niet in slaapstand laat gaan? Qua levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Olgeros schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:16:
Thanx, en zou het nog iets uitmaken (buiten meer energieverbruik) als je de schijven niet in slaapstand laat gaan? Qua levensduur.
Ik heb een DS411slim omdat ik alleen 2.5 inch schijven gebruik (en alleen 5400rpm schijven) en het voordeel van dit soort schijven (en 5400rpm in het algemeen) is dat ze natuurlijk ook stiller zijn (naast lager energieverbruik en hitteproductie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad ook niet te vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiffmeisterr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 11:08
Is er qua preformance veel verschil tussen de ds212 en de ds212+? (Ik ben van plan om Sabnzbd+, Couch Potato, Sick Beard en wellicht nog wat standaard packages te gebruiken) Ter vergelijking heb ik dit http://www.nas-pro.com/synology-ds212j-vs-ds212-vs-ds212/ gevonden, maar daar wordt me niet duidelijk welk type nou voor mijn doeleinden geschikt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Eindelijk loopt mijn Sabnzbd fatsoenlijk! En vraag me niet waarom, maar met de gebruikersinterface verandering naar "smpl -white" loopt alles gesmeerd. Ik tik nu constant (!!) 3,5MB/s aan op m'n DS112j. En hij vreet veel minder CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door repsaj op 26-06-2012 17:20 . Reden: oplossing gevonden wellicht voor sabnzbd+ issue ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 21:10

aap

Heeft iemand hier ervaring met de blue blink of death? Mijn DS212J startte laatste niet meer op en de power led bleef knipperen. Ingestuurd ter reparatie en na drie weken had ik hem gisteren terug. Toen werkte hij weer, maar vandaag is hij weer helemaal dood. Ik vraag me uberhaupt af wat de reparatie inhield; de verkoper kon (of wilde) het niet zeggen en als ik naar de print kijk, zie ik geen tekenen die op een vervanging duiden.

Ik heb net een mail naar blueLED@synology.com gestuurd, maar nog geen reactie (maar goed, is pas een uurtje geleden :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
chiels schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:30:

@Jeronimo78 en andere die het bovenstaande probleem ervaren:

Ik had poort 8080 in gebruik voor mijn DSM web interface. SABNZBd heeft deze poort nodig, dus stop de service die je op poort 8080 hebt draaien. Ik was in de veronderstelling dat poort 9200 standaard werd gebruikt, maar blijkbaar is dit veranderd..Het was wel nodig om sab+python eerst te verwijderen en te herinstalleren.

Cheers,

Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
thaan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:18:
[...]

Ik heb een DS411slim omdat ik alleen 2.5 inch schijven gebruik (en alleen 5400rpm schijven) en het voordeel van dit soort schijven (en 5400rpm in het algemeen) is dat ze natuurlijk ook stiller zijn (naast lager energieverbruik en hitteproductie).
Is het doel van een NAS niet dat je je gegevensopslag ergens plaats waar geluid niet echt een issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakers die hier hun Synology omgebouwd hebben tot tv station?

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn smargo cartreader plus werken op mijn synology.

Iemand die tips and tricks heeft om verder te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:33:
[...]

Is het doel van een NAS niet dat je je gegevensopslag ergens plaats waar geluid niet echt een issue is?
Ligt eraan of je meterkast zo vol en oververhit is dat je hem toch echt ergens anders moet zetten ;)

Router/switch/modem geven teveel hitte af hier in de meterkast, naast het feit dat er simpelweg geen ruimte is op een plek waar het geluid er niet toe doet. Maar over het algemeen heb je inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

*Ooops*
Laat maar....

[ Voor 94% gewijzigd door slb op 27-06-2012 01:49 . Reden: foute post (verkeerde onderwerp).... ]

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:23:
[...]

het gaat mij erom dat ik niet meer 24/7 mijn pc hoef aan te laten staan. ik heb een desktop pc in de woonkamer staan. die heeft in totaal 3 externe hdds waar al mijn films/muziek en foto's opstaan. daarom leek dit mij een goede oplossing om gewoon deze nas neer te zetten en de externe hdds en in te pluggen en ik kan vanaf overal bij mijn bestanden zonder dat mijn pc aan hoeft te staan.

als er een makkelijkere oplossing is zou ik dat natuurlijk graag willen weten.

mijn router heeft wel een usb aansluiting maar ik heb vrij slechte ervaring hier mee.
Je kunt ook van je schijven netwerkschijven maken en een stuk voordeliger dan een NAS kopen die je maar beperkt gaat gebruiken
http://www.eminent-online...r-en-netwerk-usb-hub.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
chiels schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:22:
[...]

@Jeronimo78 en andere die het bovenstaande probleem ervaren:

Ik had poort 8080 in gebruik voor mijn DSM web interface. SABNZBd heeft deze poort nodig, dus stop de service die je op poort 8080 hebt draaien. Ik was in de veronderstelling dat poort 9200 standaard werd gebruikt, maar blijkbaar is dit veranderd..Het was wel nodig om sab+python eerst te verwijderen en te herinstalleren.

Cheers,

Chiel
Moet het even checken, maar bij mijn weten draait er bij mij niets anders op poort 8080. Gisteren een oudere versie geinstaleerd. Die werkte, echter problemen met schrijven in de folder waar bestanden in moesten. Dus user SABnzbd van 1000 naar 1027 gezet zodat ie zichtbaar werd in de Webinterface. Rechten gegeven, en vervolgens blijkt dus SABnzbd niet meer te werken |:(
Vanavond nog even kijken of terug zetten naar user 1000 wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:01
MikeOO schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:25:
[...]

Je kunt ook van je schijven netwerkschijven maken en een stuk voordeliger dan een NAS kopen die je maar beperkt gaat gebruiken
http://www.eminent-online...r-en-netwerk-usb-hub.html
Of een Synology USB Station kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
jongetje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Of een Synology USB Station kopen...
Dat kan inderdaad en was al gemeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Dat kan inderdaad en was al gemeld. :)
dank jullie wel voor de oplossingen.

ik heb na het overwegen van het kopen van een Synology USB Station toch gekozen voor de ds212+
heb hem gister geïnstalleerd met een 1tb hdd die ik erbij had gekocht.
alles werk perfect. ook het streamen van muziek en films werk vlekkeloos.
ik heb zelfs met mijn iPhone op 3g een aantal series bekeken buitenshuis.
ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
Als ik SickBeard start dan zakt de kopieersnelheid via Samba en FTP terug van 70 MB/s naar 20 MB/s.

Hebben jullie hier ook last van? Zie eerdere post voor details.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kraades schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:33:
Als ik SickBeard start dan zakt de kopieersnelheid via Samba en FTP terug van 70 MB/s naar 20 MB/s.

Hebben jullie hier ook last van? Zie eerdere post voor details.
Ik zal thuis eens kijken, want bij mij blijven de transfer speeds ook steken op 20 MB/s terwijl dit hoger zou moeten zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hooglander1 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Ik zal thuis eens kijken, want bij mij blijven de transfer speeds ook steken op 20 MB/s terwijl dit hoger zou moeten zijn.
Als je dat wilt doen heel graag!
Ik zie direct resultaat als ik SickBeard stop in Package Center.
Ik gebruik SickBeard versie 3.1-1 van SuperZebulon (via Package Center, SickBeard, More) met alle updates.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stubby schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Oh dat is een interessant project. Keep us posted!
Het geeft even geduurd maar het draait inmiddels zonder er meer naar om te hoeven kijken, straks even de recording funvtie testen en OE een update naar PVR geven maar mijn NAS is er klaar voor.

Zal straks alles even op papier zetten en in mijn dropbox plaatsen, is echter wel alleen voor de DS211 en zijn varianten want Oscam compilen is me nog niet gelukt maar heb een binary van iemand anders gekregen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is het geen idee om discussies over nieuwsgroepen via sickbeard e.d. af te splitsen naar software? Er zijn soms pagina's waarbij zowat de helft van de posts hierover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat topic bestaat al: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2
Dus het lijkt mij inderdaad handiger om daar verder te kletsen over sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Jeronimo78 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:04:
[...]

Moet het even checken, maar bij mijn weten draait er bij mij niets anders op poort 8080. Gisteren een oudere versie geinstaleerd. Die werkte, echter problemen met schrijven in de folder waar bestanden in moesten. Dus user SABnzbd van 1000 naar 1027 gezet zodat ie zichtbaar werd in de Webinterface. Rechten gegeven, en vervolgens blijkt dus SABnzbd niet meer te werken |:(
Vanavond nog even kijken of terug zetten naar user 1000 wel werkt
Check, bij terugzetten naar user #1000 werkt SABnazb wel, nu het doorgeven van de download vanuit spotweb nog even voor elkaar krijgen :)

-aanvulling-
Heb nu dus SABnzbd 0.6.15-2 van superzebulon draaien.
Na installatie in etc/passwd de user sabnzbd van #1000 naar #1027 gezet
Vervolgens reboot
Dan de user sabnzb via config -> users rechten gegeven voor de juiste map
Daarna reboot
Vervolgens in etc/passwd user sabnzbd terug van #1027 naar #1000 gezet
Reboot

En dan werkt het bij mij

[ Voor 20% gewijzigd door Jeronimo78 op 27-06-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:48

Maverick2001

Never look back

schumi2004 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:25:
[...]

Het geeft even geduurd maar het draait inmiddels zonder er meer naar om te hoeven kijken, straks even de recording funvtie testen en OE een update naar PVR geven maar mijn NAS is er klaar voor.

Zal straks alles even op papier zetten en in mijn dropbox plaatsen, is echter wel alleen voor de DS211 en zijn varianten want Oscam compilen is me nog niet gelukt maar heb een binary van iemand anders gekregen hiervoor.
Ik heb je plannen met belangstelling gevolgd en goed om te horen dat het nu werkt! Ben heel erg benieuwd hoe het functioneert. Wat zijn nu de mogelijkheden?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:29:
is het volgende haalbaar? En zo ja, hoe?

Ik heb een 108j.

Dit is wat ik wil ;
ik heb allemaal epubs.
Die wil ik op mijn 108j zetten en van buitenaf benaderbaar maken, maar wel als volgt.
Via een interface inloggen, in een zoekfunctie een naam invullen en dan 1 van de gevonden bestanden kunnen downloaden naar de plek op de wereld waar ik dan ben.
het is alweer een week later, maar ik lees het nu pas. Ik heb dit werkende op het inloggen na, maar dat kan je eenvoudig zelf wel bouwen. Het inloggen is voor mij niet interessant omdat ik hem alleen van binnen mijn netwerk wil benaderen en absoluut niet van buitenaf (en dat is ook lastig aangezien ik al een andere website heb draaien en mijn host geen poortforwarding in een url forwarding wil stoppen).

Ik heb een handleiding voor vrienden geschreven in het Engels en deze in het amazon kindle topic (zie mijn posthistorie) geplaatst. Of je nu .mobi of .epub gebruikt maakt voor mijn methode niet uit.

Het is zelfs mooier dan je nu wilt en het kost je amper werk. Mocht je dit nog lezen, dan kom je er vast wel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:52:
[...]

het is alweer een week later, maar ik lees het nu pas. Ik heb dit werkende op het inloggen na, maar dat kan je eenvoudig zelf wel bouwen. Het inloggen is voor mij niet interessant omdat ik hem alleen van binnen mijn netwerk wil benaderen en absoluut niet van buitenaf (en dat is ook lastig aangezien ik al een andere website heb draaien en mijn host geen poortforwarding in een url forwarding wil stoppen).

Ik heb een handleiding voor vrienden geschreven in het Engels en deze in het amazon kindle topic (zie mijn posthistorie) geplaatst. Of je nu .mobi of .epub gebruikt maakt voor mijn methode niet uit.

Het is zelfs mooier dan je nu wilt en het kost je amper werk. Mocht je dit nog lezen, dan kom je er vast wel uit.
Ik lees dit nog, heb je handleding al gelezen maar moet absoluut toegang hebben van buitenaf. Emn omdat ik geen ervaring in het bouwen daarvan heb moet ik nog verder op zoek. Maar met jou handleding is de grootste hobbel eigenlijk al genomen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maverick2001 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:32:
[...]

Ik heb je plannen met belangstelling gevolgd en goed om te horen dat het nu werkt! Ben heel erg benieuwd hoe het functioneert. Wat zijn nu de mogelijkheden?
Het idee is eigenlijk gekomen nadat mijn digitale hdd recorder begon te roken. Mijn huidige oplossing is en goedkoper (€125,-) en heeft als voordeel dat ik nu de reserve decoder opnieuw kan inzetten op slaapkamer, ik TV kan kijken via XBMC, ik weer kan opnemen en TV kan kijken op mijn mobiel/laptop of op een externe locatie als ik dat wil en nu achteraf er een energie apparaat minder is. Ik zou zelfs op afstand een programma kunnen opnemen en dat is denk het grootste voordeel, dat het extern bereikbaar is. En gewoon omdat het kan :P Heb er zelf wel een voldaan gevoel bij dat ik mijn NAS nu echt helemaal tot z'n recht laat komen, ik was al blij met Synology maar nu alleen maar meer.

Tot op heden functioneert het best aardig (geen haperingen), heb geen full HD TV dus over die streams kan ik niks zeggen maar lijkt me dat met een Gigabit verbinding (Intern) dat wel goed moet komen.

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aabYMIib.jpg

Eigenlijk kan ik precies hetzelfde als met mijn oude standalone recorder alleen met als voordeel dat het nu in XBMC zit, en een bijkomend voordeel is nu dat ik altijd ambilight heb m.b.v. boblight, mijn TV heeft zelf geen ambilight.

Morgen zal ik alles wat ik weet en gebruikt heb even in een docje gieten en hier posten. Al met al vond ik het een leuk projectje waar zeker wel een hoop gevloek bij is komen kijken en ik nog 1 ding moet oplossen en dat is zelf die Oscam binary compilen met de benodigde drivers voor Smargo cardreader. Kan het niet hebben eigenlijk dat me dat nog niet gelukt is maar erger nog ik afhankelijk ben van iemand anders. Een ander dingetje is TVheadend in een package gieten, daar ga ik nu, het allemaal werkt, weer eens induiken.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2012 00:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Lekker bezig schumi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks ;)
Het heeft nog wel wat haken en ogen en dat is de factor, vrouw! Kreeg al een reactie van, als ik het morgen nog maar weet :P

Die moet ik nu gaan uitleggen hoe en wat maar voornamelijk hoe de box te resetten, OpenELEC, XBMC wil nog wel eens lastig doen op een AMD device.

Begin nu ook het idee te krijgen dat ik toch moet gaan geloven aan een SSD in mijn Zotac (is eigenlijk ander topic) die lijkt het op bepaalde momenten (scannen van info) toch lastig te krijgen.

Edit:
Ik verveelde me:
How-To TV Station Synology (DS211 etc)
https://dl.dropbox.com/u/...0tvstation%20synology.txt

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 03-10 22:46

bdu

schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:24:
[...]

Thanks ;)
Het heeft nog wel wat haken en ogen en dat is de factor, vrouw! Kreeg al een reactie van, als ik het morgen nog maar weet :P

Die moet ik nu gaan uitleggen hoe en wat maar voornamelijk hoe de box te resetten, OpenELEC, XBMC wil nog wel eens lastig doen op een AMD device.

Begin nu ook het idee te krijgen dat ik toch moet gaan geloven aan een SSD in mijn Zotac (is eigenlijk ander topic) die lijkt het op bepaalde momenten (scannen van info) toch lastig te krijgen.

Edit:
Ik verveelde me:
How-To TV Station Synology (DS211 etc)
https://dl.dropbox.com/u/...0tvstation%20synology.txt
Tof gedaan man! Ik ben benieuwd of XBMC op de AppleTV2 dit ook trekt.

Er lijkt trouwens een upgrade van DSM aan te komen, DSM4.1. Deze lijkt ook iets van opname te ondersteunen: http://forum.synology.com...c.php?f=4&t=52679#p203605
• able to record TV through USB DVB-sticks (they said they only tested DVB-T sticks yet)
• DS video app to use Video Stations functions on the go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
Goedemorgen,
ik gebruik op mijn ds209 de crashplan-package voor online-backup.
Ik heb echter een rechterstructuur op mijn diskstation die een beetje tegenwerkt.
Wanneer ik nl. alle users rechten geeft op een bepaalde map kan ik tijdens de selectie voor de backup alle mappen gewoon benaderen.
Wanneer ik mijn rechten (zoals ik deze wil) configureer kan ik deze map niet benaderen.
Wie weet welke user/service toegang moet hebben tot deze folder en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdu schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:33:
[...]

Tof gedaan man! Ik ben benieuwd of XBMC op de AppleTV2 dit ook trekt.

Er lijkt trouwens een upgrade van DSM aan te komen, DSM4.1. Deze lijkt ook iets van opname te ondersteunen: http://forum.synology.com...c.php?f=4&t=52679#p203605

[...]
Die opname mogelijkheid klinkt interessant maar denk dat encrypted zoals bij bv Ziggo niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:06:
Die opname mogelijkheid klinkt interessant maar denk dat encrypted zoals bij bv Ziggo niet gaat werken.
Nee, zo te zien moet je dan digitenne nemen. Ik heb wel een abonnement op digitenne voor het vakantiehuisje, maar in mijn eigen woning heb ik geen ontvangst, dus dat kan ik helaas niet nemen.

Jouw oplossing ziet er goed uit, maar is wel prijzig (althans voor mij aangezien ik amper wat opneem). Zou je ook een oude sd decoder van ziggo kunnen gebruiken om het wat goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:09:
[...]

Nee, zo te zien moet je dan digitenne nemen. Ik heb wel een abonnement op digitenne voor het vakantiehuisje, maar in mijn eigen woning heb ik geen ontvangst, dus dat kan ik helaas niet nemen.

Jouw oplossing ziet er goed uit, maar is wel prijzig (althans voor mij aangezien ik amper wat opneem). Zou je ook een oude sd decoder van ziggo kunnen gebruiken om het wat goedkoper te krijgen?
Prijzig? Vind nog wel meevallen eigenlijk als ik de prijzen voor een nieuwe decoder en zeker 1 met hdd zou willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:11:
Prijzig? Vind nog wel meevallen eigenlijk als ik de prijzen voor een nieuwe decoder en zeker 1 met hdd zou willen kopen.
Ja, dat is relatief natuurlijk. Maar ik neem amper wat op en heb al twee dvd recorders in huis. Dus het is meer voor de hobby dan om echt te gaan gebruiken (al is dat opnemen op afstand wel erg handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSM 4.1 beta komt 4 juli begrijp ik van deze site:

http://www.synology.com/e...ch_event_cht.php?lang=cht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Ja, dat is relatief natuurlijk. Maar ik neem amper wat op en heb al twee dvd recorders in huis. Dus het is meer voor de hobby dan om echt te gaan gebruiken (al is dat opnemen op afstand wel erg handig).
Relatief klopt ja. Bij mij was keuze eigenlijk niet zo moeilijk, of een dure hdd decoder of de helft goedkoper de huidige oplossing.

Gisteren nog een poosje TV gekeken en heel soms valt geluid even weg, beeld kwaliteit is verder niks mis mee en de opnames doen het ook goed, wel 1,5GB voor ongeveer 30 minuten ;) Maar nu wijk ik teveel af van eigenlijk topic onderwerp ;)

Edit:
De beta sla ik even over, ben blij dat het werkt nu ;)

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Lijk me eerder een demonstratie/launch event, zoals dit: http://www.facebook.com/events/445832985428939/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ik stel de "Article cache" op een redelijke waarde in bij SABnzbd ("1G" bij 6GB totaal geheugen), maar zie geen enkel verschil (tijdelijke bestandjes worden nog steeds massaal aangemaakt in de admin-map). Werkt die functie niet op een Synology Diskstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik probeer subdomeinen te koppelen aan m'n NAS. Heb daarom een virtuele host aangemaakt, verwezen naar een map van m'n "webstation" en als hostname een subdomein ingesteld (foo.bar.nu).
Heb bij m'n DNS instelling de aangepast. Zowel geprobeerd om via een A record naar m'n IP verwijzen als via een CNAME records naar m'n hostname van de NAS. Beiden werkt niet. FYI: beide apart van elkaar getest.
Wat doe ik mis, of moet ik eventueel anders doen?

[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 28-06-2012 15:38 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Jaspur schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:30:
Wat doe ik mis, of moet ik eventueel anders doen?
Wat je je in ieder geval moet bedenken is dat als je een virtuele host aan maakt, dat je de site ook alleen op basis van naam kan bereiken. Je moet er dus op letten bij het testen dat die domeinnaam geresolved wordt naar je interne IP adres (tenzij je router NAT loopback ondersteund en/of als je test vanaf een ander publiek IP adres).

Daarnaast duurt het doorvoeren van een DNS wijziging bij je hoster ook enkele uren (van een aantal zaken afhankelijk). Ik kan niet uit je verhaal op maken of je de wijziging lokaal of bij je provider gedaan hebt, CNAME lijkt mij op provider te wijzen.

Volgens mij is het het eenvoudigst om de virtuele host naam met intern IP adres in je hosts file te zetten en dan daar mee gaan testen. Daarnaast, draait webstation en staat poort 80 te luisteren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Lijk me eerder een demonstratie/launch event, zoals dit: http://www.facebook.com/events/445832985428939/
Ze noemen het wel een beta night? Maar mijn Thais is ook niet meer wat het geweest is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@lier, virtuele hosts toevoegen is een functie van DSM zelf. configuratie > webservices > webstation inschakelen > virtuele hosts. Hij luistert dus op poort 80.
Verder is het webstation van m'n Diskstation gewoon te benaderen, maar ik wil dus nu subdomeinen koppelen aan bepaalde mappen. Nodig voor development.
DNS wijzigingen duren inderdaad lang soms, maar het is ook al 24 uur geleden dat ik het heb aangepast. Vandaar.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Jaspur schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:53:
@lier, virtuele hosts toevoegen is een functie van DSM zelf. configuratie > webservices > webstation inschakelen > virtuele hosts. Hij luistert dus op poort 80.
Verder is het webstation van m'n Diskstation gewoon te benaderen, maar ik wil dus nu subdomeinen koppelen aan bepaalde mappen. Nodig voor development.
DNS wijzigingen duren inderdaad lang soms, maar het is ook al 24 uur geleden dat ik het heb aangepast. Vandaar.
Als je de DNS servers van google gebruikt heb je geen last van lange update tijden van de DNS, die zijn bloedsnel daarmee. Als ik zelf iets wijzig in mijn DNS kan ik het meestal meteen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
thaan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:56:
[...]

Als je de DNS servers van google gebruikt heb je geen last van lange update tijden van de DNS, die zijn bloedsnel daarmee. Als ik zelf iets wijzig in mijn DNS kan ik het meestal meteen bereiken.
Geprobeerd via de name servers van Google (echt lekker snel, thanks voor de tip!). Maar ik kom dus nu in de root uit van m'n webstation. Dus er is iets mis aan m'n instellingen of wat dan ook.
Wie kan me een voorbeeldje geven van een goed werkende Virtuele host instelling bij zijn DSM?

[ Voor 14% gewijzigd door repsaj op 28-06-2012 16:11 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
Heb een leuke donderdagmiddag-Synology-puzzel :)

Heb nu een DS211+ met tekort diskspace voor m'n fotobackup (2x2tb in mirror)
Ik ga hier 2 x 3tb in mirror van maken en ben bezig een DS411j erbij aan te schaffen.
Daar komen dan in ieder geval 2tb disks + nogwat in terecht. De DS411j is een stuk trager dan de 211+ en dus wil ik de 211+ als entrypoint en downloadstation laten werken.

Sterker nog, idealiter wil ik helemaal geen last van de 411j hebben. Hoe combineer ik die twee nu het allerhandigste?

Voorbeeldje; ik ga minder belangrijke media die die de DS211+ voor me binnen haalt plaatsen op de DS411j, maar wil dit zoveel mogelijk automagisch laten gebeuren.

Is het een optie om de DS411j als een iScsi target te definieren en dan de DS211+ deze storage laten mounten? Ik zie de optie om dat laatste te doen niet in DSM, maar wellicht dat dit wel kan of er een nog slimmere oplossing voor is?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedoel je zoiets?

Edit: Ik zie nu dat dit CIFS is maar NFS is misschien beter?

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 28-06-2012 16:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
kraades schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:44:
Bedoel je zoiets?

Edit: Ik zie nu dat dit CIFS is maar NFS is misschien beter?
Heb me suf gezocht en ben dit niet eens tegen gekomen :D
Dank je, dit is inderdaad wel ongeveer wat ik zoek. iSCSI is ook nog steeds een leuk alternatief. En ja, NFS is nog beter, maar dit werkt alleen met CIFS volgens die handleiding. NFS zou ik met een terminal moeten kunnen mounten.. in theorie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Goedemiddag,

Ik zit er over te denken om een Synology DS212j te kopen, ik vraag me alleen af of een DS212 voldoet aan de eisen die ik stel, of dat ik beter voor de iets snellere DS212 kan gaan.

Wat ik er mee wil gaan doen:
- webserver
- sabnzbd (max. 1 MB/s download)
- fileserver
- later misschien webcam
- wifi router

Ik heb inmiddels al kunnen vinden dat de bovenste vier geen probleem zullen zijn voor de DS212j, alleen weet ik niet of de onderste ook mogelijk is. De reden dat ik de NAS als wifi router wil gebruiken is omdat er een laptop wordt gebruikt vlak bij de NAS, via kabel is dus zoiezo geen mogelijkheid (alle andere pc's hangen wel via kabels aan de NAS). Als de NAS het wifi ook kan afhandelen kan de losse router uit en dat lijkt mij weer stroombesparing. Wat ik mij ook nog afvraag is of de NAS zonder problemen werkt via wifi, ik heb al een dag geprutst met de wifi router maar de thuisgroep werkt niet via wifi.

Dus wat ik nog graag wil weten is of een DS212j snel genoeg is voor alle bovenstaande 5 eisen en of het makkelijk is om de NAS als wifi access point/router te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
RikH schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:00:
Goedemiddag,

Ik zit er over te denken om een Synology DS212j te kopen, ik vraag me alleen af of een DS212 voldoet aan de eisen die ik stel, of dat ik beter voor de iets snellere DS212 kan gaan.

Wat ik er mee wil gaan doen:
- webserver
- sabnzbd (max. 1 MB/s download)
- fileserver
- later misschien webcam
- wifi router

Ik heb inmiddels al kunnen vinden dat de bovenste vier geen probleem zullen zijn voor de DS212j, alleen weet ik niet of de onderste ook mogelijk is. De reden dat ik de NAS als wifi router wil gebruiken is omdat er een laptop wordt gebruikt vlak bij de NAS, via kabel is dus zoiezo geen mogelijkheid (alle andere pc's hangen wel via kabels aan de NAS). Als de NAS het wifi ook kan afhandelen kan de losse router uit en dat lijkt mij weer stroombesparing. Wat ik mij ook nog afvraag is of de NAS zonder problemen werkt via wifi, ik heb al een dag geprutst met de wifi router maar de thuisgroep werkt niet via wifi.

Dus wat ik nog graag wil weten is of een DS212j snel genoeg is voor alle bovenstaande 5 eisen en of het makkelijk is om de NAS als wifi access point/router te gebruiken.
Zoeken mensen nog wel in dit topic? Ik heb het idee van niet.

Maar zo vaak gezged ; de j modellen zijn te licht voor de door jou gevraagde taken. Een + model kan het goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Wat ik wil is dus mijn subdomein koppelen aan een map van mijn webstation. Dat kan dus met een virtuele host. Die heb ik ingesteld, zie hieronder. De map heeft inhoud en bestaat.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/erskmovrqvnu2x3/a.png?dl=1

Bij TransIP heb ik een A-record ingevuld voor http://dev.mijndomein.nl. Deze moet dus naar de goede map van webstation doorverwijzen, maar momenteel komt het subdomein steeds weer uit in de root. Niet naar de goede map dus.
Wat is fout in m'n configuratie van hierboven?

Edit: het werkt wel als ik een niet-subdomeinnaam invoer. Maar ik wil dus met een subdomein..

[ Voor 24% gewijzigd door repsaj op 28-06-2012 18:51 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
maartend schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:10:
[...]
Zoeken mensen nog wel in dit topic? Ik heb het idee van niet.

Maar zo vaak gezged ; de j modellen zijn te licht voor de door jou gevraagde taken. Een + model kan het goed aan.
Ok, bedankt voor het advies. Heb het inmiddels inderdaad gevonden.

De vraag die nog wel over blijft is hoe het zit met het gebruiken van een NAS als wifi acces point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
RikH schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:26:
De vraag die nog wel over blijft is hoe het zit met het gebruiken van een NAS als wifi acces point.
Je kan het ding zeker als accesspoint gebruiken: http://www.synology.com/s...show.php?q_id=444&lang=us

Ik vrees alleen dat je de synology niet als router kan inzetten, een eigen router blijft dan noodzakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 28-06-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
job schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Je kan het ding zeker als accesspoint gebruiken: http://www.synology.com/s...show.php?q_id=444&lang=us

Ik vrees alleen dat je de synology niet als router kan inzetten, een eigen router blijft dan noodzakelijk.
Ik dacht altijd dat router en acces point hetzelfde was. Al die jaren wifi routers gekocht als ik alleen maar een acces point nodig had gehad :P. Denk al waarom bezuinigen ze niet op die extra netwerk poorten.

Bedankt voor de link en snelle hulp. Jullie horen het wel weer als ik em heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
NiGeLaToR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:57:
[...]

Heb me suf gezocht en ben dit niet eens tegen gekomen :D
Dank je, dit is inderdaad wel ongeveer wat ik zoek. iSCSI is ook nog steeds een leuk alternatief. En ja, NFS is nog beter, maar dit werkt alleen met CIFS volgens die handleiding. NFS zou ik met een terminal moeten kunnen mounten.. in theorie.
Theorie:
Op de DS4xx kun je via Control Panel kun je NFS aanzetten en NFS Privileges toekennen.
Op de DS2xx kun je eerst eens een mount proberen vanaf de prompt. Permanent maken in fstab of rc.local?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:15:
Edit: het werkt wel als ik een niet-subdomeinnaam invoer. Maar ik wil dus met een subdomein..
Voor zover ik het weet kan je nas dit niet regelen, maar moet je provider van je domeinnaam dit voor je doen. Althans bij mijn webhost wel.

In het scherm waar jij nu alles ingevuld hebt heb ik andere poortnummers gedaan per subdomein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende, waarvan ik niet veel op de website van synology heb kunnen terug vinden.

Ik heb nu een DS107+ met een 1TB HDD er in. Nu heb ik via via een DS109 gekregen. Nu komt mijn vraag, kan ik de 1TB schijf gewoon in de DS109 inbouwen zonder data verlies? Ben ik verplicht een nieuwe HDD te kopen om mijn data over te hefelen naar de DS109??? Weet er iemand welke stappen ik moet ondernemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren even een avondje wat zaken uitgeprobeerd en getest maar mijn DS211 heeft het er toch zwaar mee met NZBget, SickBeard, CouchPotato, Subliminal, Marachino, TVHeadend en Oscam installed en dan vooral als NZBget aan het downloaden is.
Zou het schelen als ik een bandwidth limit instell op NZBget? Heb nu een schedule ingesteld dat er tijdens de gangbare TV kijk momenten de queue gepauzeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
schumi2004 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:42:
Gisteren even een avondje wat zaken uitgeprobeerd en getest maar mijn DS211 heeft het er toch zwaar mee met NZBget, SickBeard, CouchPotato, Subliminal, Marachino, TVHeadend en Oscam installed en dan vooral als NZBget aan het downloaden is.
Zou het schelen als ik een bandwidth limit instell op NZBget? Heb nu een schedule ingesteld dat er tijdens de gangbare TV kijk momenten de queue gepauzeerd wordt.
limiteren heeft wel wat zin tijdens het downloaden zelf maar als hij gaat parren en extracten dan ben je weer terug bij af want dat kan je niet beheersen/limiteren

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertobadjo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:56:
[...]

limiteren heeft wel wat zin tijdens het downloaden zelf maar als hij gaat parren en extracten dan ben je weer terug bij af want dat kan je niet beheersen/limiteren
Das ook weer zo ja. Ik kijk wel hoe het komende periode loopt.

Iets anders, hoe kan ik het voor andere huisgenoten makkelijk maken een prog te herstarten bv TV headend.

Die start ik nu als volgt op:

code:
1
2
3
4
5
TVHROOT="/opt/tvheadend" 
TVHNAME="tvheadend" 
TVHBIN="${TVHROOT}/bin/${TVHNAME}" 
TVHUSER="${TVHNAME}" 
/opt/tvheadend/bin/tvheadend -f -u root

Volstaat het even kort door de bocht een bestandje te maken met die code op mijn Syno bv restarttv uitvoerbaar maken chmod 755 restarttv en vervolgens een alias of iets dergelijks aan te maken?

Het zou er dan als volgt uitzien

code:
1
2
3
4
5
6
7
killall -9 tvheadend

TVHROOT="/opt/tvheadend" 
TVHNAME="tvheadend" 
TVHBIN="${TVHROOT}/bin/${TVHNAME}" 
TVHUSER="${TVHNAME}" 
/opt/tvheadend/bin/tvheadend -f -u root

Werkt dat of moet het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Interessant artikel over hard disks: Which hard drive is best for my Synology DiskStation NAS?
http://blog.synology.com/blog/?p=1130&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hdd-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
robertobadjo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:56:
imiteren heeft wel wat zin tijdens het downloaden zelf maar als hij gaat parren en extracten dan ben je weer terug bij af want dat kan je niet beheersen/limiteren
Lukt prima met SSD... maar als je alleen plek hebt voor 2 harde schijven dan is dat geen echte optie vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ettepet schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:35:
[...]

Lukt prima met SSD... maar als je alleen plek hebt voor 2 harde schijven dan is dat geen echte optie vermoed ik.
Leg eens uit want heb zo 1 2 3 geen idee wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

kraades schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:51:
[...]

Als je dat wilt doen heel graag!
Ik zie direct resultaat als ik SickBeard stop in Package Center.
Ik gebruik SickBeard versie 3.1-1 van SuperZebulon (via Package Center, SickBeard, More) met alle updates.
Hier exact hetzelfde inderdaad. Sickbeard is degene die het meeste tegenhoud.

Ik zat er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar de packages van synocommunity, maar weet niet hoeveel info ik dan kwijt bent van mijn vorige sickbeard.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooglander1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Ik zat er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar de packages van synocommunity, maar weet niet hoeveel info ik dan kwijt bent van mijn vorige sickbeard.
Als je het goed doet, niks.

Maak een backup van de config file. Verwijder Zebulon package, installeer Synocommunity package. Plaats de backup config terug of tik deze over. En dan in Sickbeard add excisting show enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
schumi2004 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Leg eens uit want heb zo 1 2 3 geen idee wat je bedoelt?
Bij met name het verifiëren/repareren van bestanden is er een zeer grote belasting van de harde schijf. Er wordt een checksum gemaakt over alle bestanden en aan de hand hiervan worden in een deel van de bestanden blokken vervangen. Als het gaat om bestanden van enkele megabytes dan zal je hier weinig van merken, echter gaat het vaak om (vele) gigabytes en dan staat je harde schijf 'klem'. Je ziet dat onder andere aan het zwaar inzakken van de downloadsnelheid op zo'n moment. SSD is niet alleen veel sneller, maar kan ook makkelijk even tussendoor die paar blokjes data lezen/schrijven die op een andere plek op het opslagmedium zijn/worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weten jullie hoe het zit met het stroomverbruik tussen de 1512+ en 1812+ met een zelfde hoeveelheid schijven? Is deze dan ongeveer gelijk? Ik zit te twijfelen tussen deze twee, waarbij de 1812+ wel het voordeel heeft tot uitbreiding.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ettepet schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:56:
[...]

Bij met name het verifiëren/repareren van bestanden is er een zeer grote belasting van de harde schijf. Er wordt een checksum gemaakt over alle bestanden en aan de hand hiervan worden in een deel van de bestanden blokken vervangen. Als het gaat om bestanden van enkele megabytes dan zal je hier weinig van merken, echter gaat het vaak om (vele) gigabytes en dan staat je harde schijf 'klem'. Je ziet dat onder andere aan het zwaar inzakken van de downloadsnelheid op zo'n moment. SSD is niet alleen veel sneller, maar kan ook makkelijk even tussendoor die paar blokjes data lezen/schrijven die op een andere plek op het opslagmedium zijn/worden opgeslagen.
Dan zou ik een huidige 2TB schijf moeten gaan vervangen door een SSD, prijzige aangelegenheid dan kies ik er wel voor hem snachts te laten downloaden uitpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Hooglander1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Hier staat een handleiding: http://forum.synology.com...&t=50593&start=30#p194791
Ik heb het laatst gedaan, en alle instellingen zijn behouden gebleven
Pagina: 1 ... 50 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.