Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:18:
Version: DSM 4.0-2228

(2012/05/15)

Change log:

Photo Station, Audio Station, Surveillance Station and Download Station packages have been updated. Please refer to these packages’ release notes for details.
Enhanced the stability of file based iSCSI LUN over 1TB.
Fixed an issue that caused the incorrect aspect ratio in video playback in Photo Station.
Grappig, wilde ook net plaatsen n.a.v. upcomming meuk op Frontpage waar gezegd werd 2225. T.net Loopt maar klein beetje achter ;)

Vind de aanpassingen overigens niet de moeite waard om te upgraden.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 15-05-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
net de patch gedownload voor 1812+ en 1512+ modellen die last hadden van problemen na een reboot.
kan nergens vinden in de officiele patch dat dat er ook in geintegreerd zit.

dan maar ff beide installeren van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:37:
Als ik in mijn .htaccess bepaalde adressen (bv sub.domain.com) op allow zet, werkt het niet, maar gebruik ik het IP adres daarvan (bv. 66.77.88.99), dan werkt het wel. Doet .htaccess Apache geen DNS lookup oid?
Waarom zou Apache een lookup willen doen om een pagina te serveren? Dat gaat nergens over.
Define bepaalde adressen (waarvan, waarheen, config) en werkt niet, dan kunnen we verder.

Ook leuk, verkeerde termen gebruiken. Je probeert reverse DNS te doen. Dat moet gewoon werken, mits je de juiste naam opgeeft. Bij de meeste providers kun je dat dus niet zelf kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:48:
[...]

Waarom zou Apache een lookup willen doen om een pagina te serveren? Dat gaat nergens over.
Define bepaalde adressen (waarvan, waarheen, config) en werkt niet, dan kunnen we verder.

Ook leuk, verkeerde termen gebruiken. Je probeert reverse DNS te doen. Dat moet gewoon werken, mits je de juiste naam opgeeft. Bij de meeste providers kun je dat dus niet zelf kiezen.
My bad, ik ben hier wat uit mijn area of expertise. Het gekke is dat het adres sub.domain.com zonder fouten in .htaccess staat, maar als ik ervanaf kom, moet ik nog steeds een wachtwoord intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Heb nu de DS412+ een paar dagen in gebruik en ben er erg tevreden over, heb ook een review geschreven mocht er interesse zijn: productreview: Synology Disk Station DS412+ review door M-Opensource

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

schumi2004 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:38:
Nee, inderdaad ... zeker niet omdat je na een DSM upgrade weer allerlei config files kan aflopen omdat die weer op default gezet worden :? (bijv. .profile)
Doe evt. wel upgrade per module, bijv. Photo Station 5.1-2207

Voor Transmission gebruikers :
Weet niet of ik de enige was, maar ik kreeg maar geen blocklist geactiveerd in Transmission. Heb er eindelijk eentje gevonden via deze site : http://calpchen.blogspot....n-bt-on-synology-nas.html
Gaat om de list : http://list.iblocklist.co...rmat=p2p&archiveformat=gz

en een leuke tool om Transmission (evt. meerdere, ik heb er bijv. ook eentje op m'n mediaplayer) vanaf je PC te beheren :
http://code.google.com/p/transmission-remote-dotnet/

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 16-05-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09

timovd

Voorsprong door techniek

schumi2004 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:38:
[...]

Grappig, wilde ook net plaatsen n.a.v. upcomming meuk op Frontpage waar gezegd werd 2225. T.net Loopt maar klein beetje achter ;)

Heb de update alleen uitgevoerd voor de updates van de packages. Normaalgesproken zou ik ook niet update bij deze kleine wijzigingen.
Het feit dat er 2225 i.p.v. 2228 staat is waarschijnlijk een typo van de submitter |:(
T.net loopt dus niet achter.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Hoi Tweakers,

Nadat het een dag goed ging met SABnzbd, begint hij weer moeilijk te doen. Begint mij onderhand te frusteren.

Als je naar de logs kijkt is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v371/Angeling/error2.png

Wat je ziet is dat hij een periode een file (400 GB) binnenhaalt (500mb is 1 artikel) op gewone snelheid 8 mb/s.
Waarna hij die gaat decoden? (Wat dat ook mag zijn, er zit geen wachtwoord op de rar). En vervolgens "bevriest" de applicatie en worden alle connections geclosed. CPU gebruik is in die periode ook 0% en het RAM geheugen tussen de 50 en 80%. Wat me ook opvalt is dat de NAS heel bezig met read/write operations op de hardeschijven (maar er is geen cpu gebruik). En dat duurt dan 20 min/1 uur en dan begint hij weer met downloaden.

Enig idee wat het probleem is? Ik kan nergens iemand met hetzelfde probleem vinden op het internet. :? :?

Tijdens het downloaden werkt de CPU wel....

Ik download met SSL en ik heb een DS412+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:35:
[...]

Heb de update alleen uitgevoerd voor de updates van de packages. Normaalgesproken zou ik ook niet update bij deze kleine wijzigingen.
Het feit dat er 2225 i.p.v. 2228 staat is waarschijnlijk een typo van de submitter |:(
T.net loopt dus niet achter.
Had ook al zo'n vermoeden daarom was het ook niet heel erg serieus bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:57:
Enig idee wat het probleem is? Ik kan nergens iemand met hetzelfde probleem vinden op het internet. :? :?

Tijdens het downloaden werkt de CPU wel....

Ik download met SSL en ik heb een DS412+.
Kan je niemand vinden met bevriezende SABNZB'S het is HET grote probleem er mee. Het wordt ook merdere malen besproken in het eigen SAB forum en onder ander ook hier een aantal malen op tweakers

Ortep in "Het grote Synology topic deel 3"

De auteur ontkent min of meer het probleem en zegt dat het een te kleine CPU zal zijn (Onzin, als hij niet tegen de 100% aan staat dan heeft hij het niet druk) Als je dat dan vertelt, dan is het verhaal weer: Dan heb je te weinig geheugen, ook onzin, als je maar 60% gebruikt, dan is er nog genoeg over.

Je ziet het mis gaan vanaf 10Gig, als je dan het netwerk verkeer in de gaten houdt dan zie je dat er zo nu en dan een dipje komt van een 2 seconden per 5 minuten of zo. Daar merk je weinig van. Maar zodra je verder gaat wordt dat 5 seconden per 4 minuten. Daar merk je nog weinig van. Maar als je zo boven de 15 Gig uit komt is het al 2 minuten om de 2 minuten. En nog later staat hij minuten lang stil tot hij eindelijk weer eens een minuutje loopt.

Het heeft wel iets met de capaciteit van je systeem te maken, maar uiteindelijk gebeurt het ook, maar dan later, bij quadcore PC's met 4 Gig geheugen. En je ziet nooit dat de processor 100% draait of dat al je geheugen in gebruik is zodat hij moet gaan swappen of zo. (Maar zo klinkt het geluid wel)

Ik heb er een hele serie tests mee gedaan. Eén enkele file van 20 Gig geeft wel problemen, 20 van 1 Gig niet. Maar het schijnt dat als de queue maar groot genoeg wordt dat het dan toch mis gaat, maar veel later.

Het moet iets met de 'interne' boekhouding van SABNZB zijn. Het lijkt er op dat hij werkelijk van alles berekent en bijhoudt en tussentijds neit de veranderingen wegschrijft, maar het geheel disk ipv eerst alles artikels te downloadern en dan eens te gaan kijken wat er moet gebeuren.

Want 'download technisch' maakt het niets uit of je 100000 artikels van een file binnen haalt of 10*10000 artikels van 10 files. Het zijn en blijven er even veel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
Ik heb YAMJ nu draaien en een andere skin installeren was geen probleem.
Het valt me alleen op dat hij bij het updaten 100% CPU vraagt van mijn DS209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ortep schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:14:
[...]

Kan je niemand vinden met bevriezende SABNZB'S het is HET grote probleem er mee. Het wordt ook merdere malen besproken in het eigen SAB forum en onder ander ook hier een aantal malen op tweakers

Ortep in "Het grote Synology topic deel 3"

De auteur ontkent min of meer het probleem en zegt dat het een te kleine CPU zal zijn (Onzin, als hij niet tegen de 100% aan staat dan heeft hij het niet druk) Als je dat dan vertelt, dan is het verhaal weer: Dan heb je te weinig geheugen, ook onzin, als je maar 60% gebruikt, dan is er nog genoeg over.

Je ziet het mis gaan vanaf 10Gig, als je dan het netwerk verkeer in de gaten houdt dan zie je dat er zo nu en dan een dipje komt van een 2 seconden per 5 minuten of zo. Daar merk je weinig van. Maar zodra je verder gaat wordt dat 5 seconden per 4 minuten. Daar merk je nog weinig van. Maar als je zo boven de 15 Gig uit komt is het al 2 minuten om de 2 minuten. En nog later staat hij minuten lang stil tot hij eindelijk weer eens een minuutje loopt.

Het heeft wel iets met de capaciteit van je systeem te maken, maar uiteindelijk gebeurt het ook, maar dan later, bij quadcore PC's met 4 Gig geheugen. En je ziet nooit dat de processor 100% draait of dat al je geheugen in gebruik is zodat hij moet gaan swappen of zo. (Maar zo klinkt het geluid wel)

Ik heb er een hele serie tests mee gedaan. Eén enkele file van 20 Gig geeft wel problemen, 20 van 1 Gig niet. Maar het schijnt dat als de queue maar groot genoeg wordt dat het dan toch mis gaat, maar veel later.

Het moet iets met de 'interne' boekhouding van SABNZB zijn. Het lijkt er op dat hij werkelijk van alles berekent en bijhoudt en tussentijds neit de veranderingen wegschrijft, maar het geheel disk ipv eerst alles artikels te downloadern en dan eens te gaan kijken wat er moet gebeuren.

Want 'download technisch' maakt het niets uit of je 100000 artikels van een file binnen haalt of 10*10000 artikels van 10 files. Het zijn en blijven er even veel.
Hartelijk bedankt. Voor de reactie. Ik heb veel gelezen over bevriezen, maar niet zoals ik het hier schetste....

Het was mij inderdaad nog niet opgevallen tot files van 50 GB. Maar boven de 100 GB begon hij idd moeilijk te doen. en een File van 400GB is echt niet vooruit te branden na een paar uur.

Ik ga het eens aankaarten op de site van SAB :).

Mssn moet ik toch maar overstappen naar NZBGet en mezelf linux aan gaan leren :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Mssn moet ik toch maar overstappen naar NZBGet en mezelf linux aan gaan leren :P...
Ook NZBget is via Synocommunity te installeren, geen enkele Linux kennis nodig. Plus, draait als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:49:
[...]

Hartelijk bedankt. Voor de reactie. Ik heb veel gelezen over bevriezen, maar niet zoals ik het hier schetste....

Het was mij inderdaad nog niet opgevallen tot files van 50 GB. Maar boven de 100 GB begon hij idd moeilijk te doen. en een File van 400GB is echt niet vooruit te branden na een paar uur.

Ik ga het eens aankaarten op de site van SAB :).

Kan aan mij liggen maar is het niet verstandiger files van 400GB gewoon met je desktop te downloaden ipv NAS ?
Is dat niet een beetje vragen om problemen met zulke grote van files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
schumi2004 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Kan aan mij liggen maar is het niet verstandiger files van 400GB gewoon met je desktop te downloaden ipv NAS ?
NZBget heeft er geen problemen mee, SABnzbd wel... Dus als NZBget het aankan, dan is de NAS niet de bottleneck.

[ Voor 5% gewijzigd door M-Opensource op 16-05-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ehm... En hoe zou ik dat nu kunnen gebruiken?

*kleinesmurf is nog niet goed wakker... zometeen even een 'reset' uitvoeren...
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:45:
Of een cronjobje

0	15	*	*	*	df /volume1 | egrep "(100%|[89][0-9]%)" | mail -s "je melding hier" jij@domein.nl
Aha. Lekker. Gelijk maar eens met cron-jobjes aan de slag. Thx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
ik gebruik nu al een aantal jaren een ds (eerst een ds209, nu een ds411 +2) om mijn media te streamen met behulp van een wd tv live media player. Gaat perfect! Echter zou ik eigenlijk wel een media player willen die samen met de synology voor iets meer gebruikersgemak zorgt. Ik bedoel dan op een lijst met nieuw toegevoegde bestanden, welke je wel en welke je niet hebt gezien. Meer film info op de tv etc etc.

Welke media player zou in samenwerking met mijn ds hier dan het best voor zijn te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

schumi2004 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Daar is de nas toch voor bedoeld? 100 GB files trekt hij ook makkelijk.

M'n PC verstookt teveel power i.t.t. een NAS.

Vanavond/morgen maar weer eens NZBGet proberen.....

Tevens heb ik PLEX media server geprobeerd. Is een fijne applicatie. Toch kom ik tot de conclusie dat ik toch maar een mediaplayer/mediaserver moet kopen voor tussen m'n nas en m'n TV. Tenzij iemand anders oplossingen hebt om subtitles te configureren in mkv's en een manier weet om ISO's af te kunnen spelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Squishie op 16-05-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Werkt PLEX niet goed? (ik heb zelf een PopcornHour media player, maar dat PLEX ziet er wel goed uit)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:08:
[...]

Daar is de nas toch voor bedoeld? 100 GB files trekt hij ook makkelijk.

M'n PC verstookt teveel power i.t.t. een NAS.

Vanavond maar weer eens NZBGet proberen..

Tevens heb ik PLEX media server geprobeerd. Ik kom tot de conclusie dat ik toch maar een mediaplayer/mediaserver moet kopen voor tussen m'n nas en m'n TV.
Mijn inziens zijn daar de meningen over verdeeld en ik ben het daarom ook niet helemaal eens met je stelling dat een NAS hier voor bedoeld is!

Dat je hem toevallig door de ontwikkelingen als download station gebruiken kunt is een andere verhaal.

Dat je PC meer verstookt snapt iedereen maar wanneer deze aanstaat kan ie makkelijk even die 400GB binnen trekken voor je.

Krijg zelf het idee dat de meeste mensen tegenwoordig hun NAS meer zien als een mediaplayer/server ipv een NAS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:13:
[...]
Mijn inziens zijn daar de meningen over verdeeld en ik ben het daarom ook niet helemaal eens met je stelling dat een NAS hier voor bedoeld is!

Dat je hem toevallig door de ontwikkelingen als download station gebruiken kunt is een andere verhaal.

Dat je PC meer verstookt snapt iedereen maar wanneer deze aanstaat kan ie makkelijk even die 400GB binnen trekken voor je.

Krijg zelf het idee dat de meeste mensen tegenwoordig hun NAS meer zien als een mediaplayer/server ipv een NAS zelf.
De gemiddelde NAS is meer dan alleen netwerk opslag. Dit komt mede doordat de specificaties van de huidige versies gigantisch overkill zijn voor alleen dataopslag. De Synology NAS systemen zijn dan ook mini computers die geoptimaliseerd zijn voor netwerk data opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een nas is besdoelt als opslag die altijd en overal beschikbaar is,niet als download en als pc om de boel uit te pakken,naar mijn menjng dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

schumi2004 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:13:
[...]

Als je puur kijkt naar wat de term betekent dan is het een databak, daar heb je gelijk in.
Maar inderdaad tegenwoordig zijn die bakken sneller en meer configureerbaar geworden, waardoor veel mensen het inderdaad als mediaplayer/server/downloadbak gebruiken. Neemt namelijk ook weinig plek in, verstookt bijna geen stroom en is klein. Ideaal dus.....

Ik vind het jammer van PLEX media server (wordt meegeleverd met DSM 4.0) dat het geen iso's kan afspelen en dat de subtitles in mkv's ook niet altijd goed weergegeven worden.
Ik heb ook gekeken naar een boxiebox, echter vind ik deze te duur voor de leeftijd van het apparaat (al 2 jaar oud en nog steeds 180 euro).
Ik moet een goede mediaserver vinden, die ook plaatjes etc. weergeeft, die configureerbaar is (subtitles kan instellen etc. ((ook binnen mkv's en iso's) en die iso's ook afspeelt.

Enig tips (bijv dune, wd live ofzo)?? (Ja, ik weet dat dit de verkeerde fora is, maar NAS wordt vaak in combinatie met dat gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:20:
[...]

De gemiddelde NAS is meer dan alleen netwerk opslag. Dit komt mede doordat de specificaties van de huidige versies gigantisch overkill zijn voor alleen dataopslag. De Synology NAS systemen zijn dan ook mini computers die geoptimaliseerd zijn voor netwerk data opslag.
En toch zeg je het zelfde als ik :geoptimaliseerd zijn voor netwerk data opslag.
Squishie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:22:
[...]

-knip-

Ik vind het jammer van PLEX media server dat het geen iso's kan afspelen en dat de subtitles in mkv's ook niet altijd goed weergegeven worden.
Ik heb ook gekeken naar een boxiebox, echter vind ik deze te duur voor de leeftijd van het apparaat (al 2 jaar oud en nog steeds 180 euro).
Ik moet een goede mediaserver vinden, die ook plaatjes etc. weergeeft, die configureerbaar is (subtitles kan instellen etc. ((ook binnen mkv's en iso's) en die iso's ook afspeelt.

Enig tips (bijv dune, wd live ofzo)?? (Ja, ik weet dat dit de verkeerde fora is, maar NAS wordt vaak in combinatie met dat gebruikt).
Zotac icm OpenELEC (XBMC)

[HTPC] Zotac ZBOX

[ Voor 45% gewijzigd door schumi2004 op 16-05-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

schumi2004 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:22:
[...]

En toch zeg je het zelfde als ik :geoptimaliseerd zijn voor netwerk data opslag.
Je hebt gedeeltelijk ook wel gelijk. Maar zolang de mogelijkheden er zijn en ze de prestaties van de data opslag niet dusdanig beïnvloeden dat het traag wordt, zie ik het probleem niet. Je moet inderdaad wel in je achterhoofd houden dat het geen high-end rekenkracht machines zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:24:
[...]

Je hebt gedeeltelijk ook wel gelijk. Maar zolang de mogelijkheden er zijn en ze de prestaties van de data opslag niet dusdanig beïnvloeden dat het traag wordt, zie ik het probleem niet. Je moet inderdaad wel in je achterhoofd houden dat het geen high-end rekenkracht machines zijn.
En moet je mijn inziens dus ook niet gaan klagen als hij moeite heeft met 400GB bestanden.

Maar das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Wat de specs betreft, de DS412+ heeft een 2.1 GHz Dual Core Intel Atom en 1 GB RAM. Is toch zonde als je dat alleen voor opslag gaat gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
Ik heb een Synology 4.0 systeem en iedereen heeft toegang tot de bestanden via FTP. Wat onhandig is omdat je een aparte FTP (FileZilla) moet installeren. Als een map afbeeldingen bevat, kun je het via FTP niet zien.

Photo Station is niet zo handig omdat het alleen met FTP werkt. Op kantoor kun je de NAS IP mounten als een Z schijf en dat werkt goed. Totdat je op afstand werkt en dan werkt het niet ivm internet IP.

Is er een packdage/mogelijkheid dat mensen hun map op de NAS schrijf op afstand vanaf elke Windows OS kunnen bekijken en bewerken?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

Lisadr schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:12:
Is er een packdage/mogelijkheid dat mensen hun map op de NAS schrijf op afstand vanaf elke Windows OS kunnen bekijken en bewerken?
Je kan ervoor kiezen om VPN Center te installeren en iedereen remote via VPN in te laten loggen. Op die manier is er een connectiviteit met het systeem zoals je deze ook op kantoor zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Prx schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Je kan ervoor kiezen om VPN Center te installeren en iedereen remote via VPN in te laten loggen. Op die manier is er een connectiviteit met het systeem zoals je deze ook op kantoor zou hebben.
Hebben mensen speciale software nodig? Hoe maken ze vanuit Windows een verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:58
Ik heb een Synology 4.0 systeem en iedereen heeft toegang tot de bestanden via FTP. Wat onhandig is omdat je een aparte FTP (FileZilla) moet installeren. Als een map afbeeldingen bevat, kun je het via FTP niet zien.

Photo Station is niet zo handig omdat het alleen met FTP werkt. Op kantoor kun je de NAS IP mounten als een Z schijf en dat werkt goed. Totdat je op afstand werkt en dan werkt het niet ivm internet IP.

Je kunt eens hier naar kijken, en dan de paragraaf WebDAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Vanavond wat meer hiervan opzoeken.

Tis belangrijk dat ik gewoon alles wat ik op m'n nas heb staan kan categoriseren en streamen: files met interne subs, externe subs. Iso's en mkv's met menu's en ingebouwde talen/subs kan instellen/veranderen (dvd's en blu ray's in full hd natuurlijk). Muziek is niet per se nodig, maar wel een +.

Niet te complex, niet te duur, niet veel herrie makend.

[ Voor 19% gewijzigd door Squishie op 16-05-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:24:
[...]

Je kunt eens hier naar kijken, en dan de paragraaf WebDAV.
Jammer dat het niet standaard met Windows 7 werkt. Maar daar is een tool voor! Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is er iemand die een Python package heeft, dat niet die ellendige error in /var/log/messages blijft spugen :

May 16 11:27:17 PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2445 No script for python

ik heb de 2.7 van SynoCommunity en die heeft deze feature als je Package Center opent. Zodra je Package Center sluit, houdt het op !
Wel aangekaart in hun thread op het int. forum en er is zelfs een ticket op github, maar ze geven de schuld aan Synology ...
Java SE, een vergelijkbaar package IMHO, doet dat niet.
Lisadr schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:36:
Jammer dat het niet standaard met Windows 7 werkt. Maar daar is een tool voor!
Heeft Windows 7 standaard geen WebDAV client aan boord ?? XP wel, dacht ik ...
MSDN: Connecting to WebDAV
Maar er zijn ook een paar leuke tools, zoals NetDrive en CyberDuck.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 16-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Lisadr schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:36:
[...]

Jammer dat het niet standaard met Windows 7 werkt. Maar daar is een tool voor! Bedankt _/-\o_
Webdav en windows moet ook gewoon werken. Kan je instellen op dezelfde wijze waarop je een netwerk drive aan een schijfletter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:43:
Wat de specs betreft, de DS412+ heeft een 2.1 GHz Dual Core Intel Atom en 1 GB RAM. Is toch zonde als je dat alleen voor opslag gaat gebruiken? :)
De specs zeggen wel dat het kan,maar het ding is er niet voor ontworpen in ieder geval de software niet.
Dat zie je ook wel aan hoe vaak er problemen over programma's als nzbget voorbij komen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Denk dat die problemen ook te maken hebben met het gebrek aan linux-kennis. Bij mij in ieder geval wel, maar intussen na wat uitvogelen draait alles perfect!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:51
Beste allemaal, na lang meelezen weer eens een bijdrage :-)

Al geruime tijd ben ik een tevreden gebruiker van een DS209, ik loop nu wel steeds meer tegen de beperkingen van het systeem aan (enerzijds opslagcapaciteit en anderzijds processing power) en zit dus te denken aan een nieuwe waarbij er wat mij betreft 3 opties zijn;
  • DS412+ en 4x3TB
  • DS1512+ en 5x3TB
  • DS1812+ en 4x3TB (met nog de optie om later schijven bij te prikken)
In alle drie de opties zou ik in RAID5 gaan draaien.

Nu de lastige vraag; welke moet ik kiezen?

Hardware:
Voor alle opties is wat te zeggen, in de basis is de hardware gelijk. Ik bedoel met de hardware het geheugen en de processor, natuurlijk ook nog het aantal drivebays wat afwijkend is. Voordeel voor de 1512 en de 1812 is dat beide nog kunnen worden uitgerust met extra geheugenmodule.

Schaalbaar:
Met de 412 ben je in één keer klaar, alle drivebays zijn bezet en er zou eventueel nog een externe schijf aan gehangen kunnen worden.
Bij de 1512 is er nog de mogelijkheid om 2x een DX510 toe te voegen.
De 1812 kan ik zonder uitbreidingsunit nog een tijd mee vooruit (er zouden immers nog 4 schijven toegevoegd kunnen worden). Daarna kan ik nog steeds tot 2x toe een DX510 toevoegen.

Prijs:
Natuurlijk ook niet onbelangrijk, de prijs.
412 + schijven: ~ € 1150
1512 + schijven: ~ € 1450
1812 + schijven: ~ € 1450

Op basis van welke argumenten zouden jullie de keuze gaan maken en op welke combinatie zou die dan vallen?

Zelf neig ik sterk naar de 1812 aangezien ik daar nog de uitbreidbaarheid heb zonder direct nieuwe hardware aan te schaffen. Daarna kan ik eventueel nog een DX510 toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Mocht je een console willen hebben in DSM, installeer dan de Web Console package in m'n package server. Zie handtekening hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BiLLie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:23:
Beste allemaal, na lang meelezen weer eens een bijdrage :-)

Al geruime tijd ben ik een tevreden gebruiker van een DS209, ik loop nu wel steeds meer tegen de beperkingen van het systeem aan (enerzijds opslagcapaciteit en anderzijds processing power) en zit dus te denken aan een nieuwe waarbij er wat mij betreft 3 opties zijn;
  • DS412+ en 4x3TB
  • DS1512+ en 5x3TB
  • DS1812+ en 4x3TB (met nog de optie om later schijven bij te prikken)
In alle drie de opties zou ik in RAID5 gaan draaien.

Nu de lastige vraag; welke moet ik kiezen?

Hardware:
Voor alle opties is wat te zeggen, in de basis is de hardware gelijk. Ik bedoel met de hardware het geheugen en de processor, natuurlijk ook nog het aantal drivebays wat afwijkend is. Voordeel voor de 1512 en de 1812 is dat beide nog kunnen worden uitgerust met extra geheugenmodule.

Schaalbaar:
Met de 412 ben je in één keer klaar, alle drivebays zijn bezet en er zou eventueel nog een externe schijf aan gehangen kunnen worden.
Bij de 1512 is er nog de mogelijkheid om 2x een DX510 toe te voegen.
De 1812 kan ik zonder uitbreidingsunit nog een tijd mee vooruit (er zouden immers nog 4 schijven toegevoegd kunnen worden). Daarna kan ik nog steeds tot 2x toe een DX510 toevoegen.

Prijs:
Natuurlijk ook niet onbelangrijk, de prijs.
412 + schijven: ~ € 1150
1512 + schijven: ~ € 1450
1812 + schijven: ~ € 1450

Op basis van welke argumenten zouden jullie de keuze gaan maken en op welke combinatie zou die dan vallen?

Zelf neig ik sterk naar de 1812 aangezien ik daar nog de uitbreidbaarheid heb zonder direct nieuwe hardware aan te schaffen. Daarna kan ik eventueel nog een DX510 toevoegen.
Kort geleden heb ik in dezelfde situatie gezeten als jij en zat ik ook te twijfelen tussen de 1512 of de 1812.

Uiteindelijk 2 weken geleden voor de 1812 gekozen om precies dezelfde redenatie als jij.
Er zouden er bij mij sowieso 6 schijven in moeten dus bij de 1512 zou ik dan al meteen een uitbreidings unit moeten aanschaffen en zou ik nog duurder uit zijn dan met de 1812.

de laatste is het dus geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik wil een dubbele data-backup invm. diefstal/brand.

Nu hebben we een intern netwerk met een andere locatie (buren).
Het doel is backups maken / overal bereikbaar met mijn bestanden zijn.
Nu wil ik hiervoor de •DS212+ gaan gebruiken (mirror) en deze weer gaan backupen op locatie B-intern op een DS211J (doet dus niks anders als de backup ontvangen).
Ik verwacht dat dit mogelijk is? Backup gebeurt dagelijks..en het overkopieren ook elke nacht(tegelijk kan dat ook?)

Lijkt jullie dit verstandig of een ander plan? Welke constructie maken jullie? Elke dag een externe backup naar een online server is aardig duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:43:
[...]
Mocht je een console willen hebben in DSM, installeer dan de Web Console package in m'n package server. Zie handtekening hieronder.
Is deze 'WebConsole (beta)' beter dan Shell-in-a-box? Deze doet het in principe prima (al koste het me wel wat moeite om het te compileren op de Syno), maar ik mis daarin mis is cut&paste mogelijkheid van/naar deze web-console.
erikvanhoutert schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:55:
Elke dag een externe backup naar een online server is aardig duur?
Zelf gebruik ik nog steeds CrashPlan+ Unlimited voor 3$/maand. Vind ik persoonlijk kwa kosten wel meevallen. Maar als je het naar de buren kan backuppen is dat waarschijnlijk wat goedkoper en sneller.

[ Voor 26% gewijzigd door sverzijl op 16-05-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

erikvanhoutert schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:55:
Ik wil een dubbele data-backup invm. diefstal/brand.

Nu hebben we een intern netwerk met een andere locatie (buren).
Het doel is backups maken / overal bereikbaar met mijn bestanden zijn.
Nu wil ik hiervoor de •DS212+ gaan gebruiken (mirror) en deze weer gaan backupen op locatie B-intern op een DS211J (doet dus niks anders als de backup ontvangen).
Ik verwacht dat dit mogelijk is? Backup gebeurt dagelijks..en het overkopieren ook elke nacht(tegelijk kan dat ook?)

Lijkt jullie dit verstandig of een ander plan? Welke constructie maken jullie? Elke dag een externe backup naar een online server is aardig duur?
Dat kan, zou sowieso iets van Rsync gebruiken (wat ingebouwd zit geloof ik) zodat je alleen de gewijzigde files kopieert. Weet niet of je de tweede nas al hebt maar voor dat geld kan je ook wel een tijd vooruit bij Amazon S3 of crashplan.

@BiLLie- zelfbouw geen optie? Voor over de 1000 euro kan je ook een hele mooie lowpower nas bouwen of Hp microserver kopen. Hoewel je dan natuurlijk geen DSM hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Mr_gadget op 16-05-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

sverzijl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Is deze 'WebConsole (beta)' beter dan Shell-in-a-box? Deze doet het in principe prima (al koste het me wel wat moeite om het te compileren op de Syno), maar ik mis daarin mis is cut&paste mogelijkheid van/naar deze web-console.
Ik ken Shell-in-a-box persoonlijk niet. Ik zou zeggen probeer het. Dat is de enige manier om er achter te komen.
Copy/cut/paste werkt in Web Console in ieder geval perfect. Het voordeel hiervan is dat het out of the box werkt door de package te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:04:
[...]

Ik ken Shell-in-a-box persoonlijk niet. Ik zou zeggen probeer het. Dat is de enige manier om er achter te komen.
Copy/cut/paste werkt in Web Console in ieder geval perfect. Het voordeel hiervan is dat het out of the box werkt door de package te installeren.
Als deze wel cut&paste heeft probeer ik hem even.
[edit] Geinstalleerd, maar hij zegt Status: Not available. Ben niet zo thuis in de packages, dus geen idee wat hiermee verder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

sverzijl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:10:
[...]

Als deze wel cut&paste heeft probeer ik hem even.
[edit] Geinstalleerd, maar hij zegt Status: Not available. Ben niet zo thuis in de packages, dus geen idee wat hiermee verder te doen.
Gewoon DSM in je browser herstarten en in het menu op het icoontje van Web Console klikken. Default user/pass is admin/admin.

Aanpassen kan via (incl. #):
#users modify admin

[ Voor 10% gewijzigd door MissileHugger op 16-05-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Mr_gadget schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:01:
[...]@BiLLie- zelfbouw geen optie? Voor over de 1000 euro kan je ook een hele mooie lowpower nas bouwen of Hp microserver kopen. Hoewel je dan natuurlijk geen DSM hebt.
Vooral dat laatste staat me tegen. Daarnaast ben ik geen expert op linux gebied en de tijd die het zou kosten om dat wel te worden weegt mijns inziens niet op tegen de complete en energiezuinige oplossingen die Synology biedt. Natuurlijk betaal je daar een (flinke) prijs voor, maar een groot aandeel van die prijs zit hem ook in de schijven die ik ook in een zelfbouw variant zou moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:11:
[...]

Gewoon DSM in je browser herstarten en in het menu op het icoontje van Web Console klikken. Default user/pass is admin/admin.
Ah nu werkt ie wel. Cut&paste ook, maar autocompletion dan weer niet. Oh well, tis nog een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
sverzijl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Ah nu werkt ie wel. Cut&paste ook, maar autocompletion dan weer niet. Oh well, tis nog een beta.
Autocompletion werkt prima in Web Console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

sverzijl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Autocompletion werkt hier wel. Hij laat alleen niet alle opties zien. Als er één mogelijke optie is, laat het deze gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had ook hetzelfde dillema..

In princiepe zou ik genoeg hebben aan 4x3TB dus ben voor de 1512 gegaan (kan dan altijd er nog 1hdd bij zetten).
Ook heb ik altijd mijn storage met 4 hdd's gehad en i.p.v. uitbreiden met meer hdd's, grotere hdd's gekocht en de oude overgezet naar mijn backup nas (raid0).

Daarnaast dacht ik als ik toch ooit ga uitbreiden met de 510's dan staan die qua afmeting netter op elkaar ;)
Toen ik hem binnen kreeg viel de groote mij eigenlijk nogal mee dus achteraf was dat niet echt een issue geweest denk ik.

Voordeel van de 1812 is weldat je 2 raid5 of raid10 (of combi) volumes kan hebben zonder gebruik te maken van de ds510.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:28:
[...]

Autocompletion werkt hier wel. Hij laat alleen niet alle opties zien. Als er één mogelijke optie is, laat het deze gewoon zien.
Oh, als ik hier op TAB drukt ga ik naar het URL field van de browser (Chrome)

Je kan deze webconsole overogens alleen via DSM benaderen, of is het ook direct vanuit de browser te benaderen ?

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 16-05-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

sverzijl schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:32:
[...]

Oh, als ik hier op TAB drukt ga ik naar het URL field van de browser (Chrome)
Dan moet je een fatsoenlijke O-) browser gebruiken :D
*kuch* geen problemen in Firefox *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-

Om het mezelf nog lastiger te maken onderstaande tabelletje;

DX412+ 4x3TBDX1512+ 5x3TBDX1812+ 4x3TB
Netto ruimte9TB12TB9TB
Prijs per 'netto' TB€ 127€ 120€ 161

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je daarin ook de prijzen meegenomen van de harde schijven zelf?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Hooglander1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:49:
Heb je daarin ook de prijzen meegenomen van de harde schijven zelf?
Ja, ik ga uit van ~ € 150 per schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Je kunt File Station openen via http://<jouwDS>:5000/file ... inloggen met gebruiker/wachtwoord. Dus niet als window binnen DSM, maar 'schermvullend'.
Alleen even rechten goedzetten van folders waar ze niet in mogen ... in browser, dus niet alleen Windows, maar ook Linux, Apple etc

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 16-05-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BiLLie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Netto ruimte9TB12TB9TB

Waarom trouwens bij de 1512 5 schijven en bij de 1812 maar 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
BiLLie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Netto ruimte9TB12TB9TB

Tja dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk :)
Want als je een DX510 erbij moet kopen voor je 1512+ kost dat ook weer 500 euro :)
Bij je 1812+ kan je "gratis" 3 schijven plaatsen.

De vraag is dus, hoeveel wil je uitbreiden in de toekomst? Wacht je dat op termijn er sowiso schijven bijkomen en hoe snel dan? Want dat maakt de optie 1512+ of 1812+ natuurlijk intressant.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Buzzie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Waarom trouwens bij de 1512 5 schijven en bij de 1812 maar 4 ?
Omdat mijn budget niet onbeperkt is. Als ik daarnaast op een later moment nog zou willen uitbreiden in de 1812 dan is het 'gevoelsmatig' handiger om er dan direct weer 4 bij te plaatsen in een nieuw RAID5 volume in plaats van 3 in een nieuw RAID5 volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Ikke_Niels schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Tja dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk :)
Want als je een DX510 erbij moet kopen voor je 1512+ kost dat ook weer 500 euro :)
Bij je 1812+ kan je "gratis" 3 schijven plaatsen.

De vraag is dus, hoeveel wil je uitbreiden in de toekomst? Wacht je dat op termijn er sowiso schijven bijkomen en hoe snel dan? Want dat maakt de optie 1512+ of 1812+ natuurlijk intressant.
Dan gaan we de tabel even verder uitwerken:

Netto ruimte9TB12TB9TB
Uitbreiding 1NVTDX510 + 5x3TB4x3TB
MeerprijsNVT€ 1150€ 600
Netto ruimteNVT24TB18TB
Prijs per 'netto' TBNVT€ 108€ 113

Dus na een eerste uitbreiding, waarbij de aanname is dat er een nieuw RAID5 volume wordt gemaakt, is het voordeel zelfs nog voor de 1512. Ik verwacht overigens niet dat op korte termijn, bijvoorbeeld binnen een jaar, een uitbreiding nodig zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BiLLie- op 16-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BiLLie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:15:
[...]

Dan gaan we de tabel even verder uitwerken:

Netto ruimte9TB12TB9TB
Uitbreiding 1NVTDX510 + 5x3TB4x3TB
MeerprijsNVT€ 1150€ 600
Netto ruimteNVT24TB18TB
Prijs per 'netto' TBNVT€ 108€ 113

Dus na een eerste uitbreiding, waarbij de aanname is dat er een nieuw RAID5 volume wordt gemaakt, is het voordeel zelfs nog voor de 1512. Ik verwacht overigens niet dat op korte termijn, bijvoorbeeld binnen een jaar, een uitbreiding nodig zal zijn.
volgens mij is het pas een eerlijke vergelijking als je in alle 3 de systemen net zoveel harde schijven stopt. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Buzzie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:19:
[...]

volgens mij is het pas een eerlijke vergelijking als je in alle 3 de systemen net zoveel harde schijven stopt. toch?
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik redeneer nu alleen even vanuit de (voor mij) logische stappen bij de vergelijking tussen deze systemen. Wanneer je de 1812 helemaal vol zou gooien, zou deze onderaan de streep het goedkoopst per netto TB zijn. Ik heb daar op dit moment alleen niet de behoefte aan qua ruimte en ook qua budget maakt het uit of ik nu direct die kosten moet maken of dat eventueel gefaseerd kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, met 4 hdd's heb je 25% 'verlies' en met 5 hdd's maar 20% (bij raid 5).
Dus dat is geen eerlijke vergelijking.

[ Voor 95% gewijzigd door DukeBox op 16-05-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
DukeBox schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:36:
Ja, met 4 hdd's heb je 25% 'verlies' en met 5 hdd's maar 20% (bij raid 5).
Dus dat is geen eerlijke vergelijking.
Nogmaals, het klopt dat de vergelijking niet eerlijk is, maar de uitbreiding is wel in een (voor mij) logisch aantal stappen.

Zelfs met een 4-tal schijven initieel in de 1512 is deze per 'netto' TB goedkoper dan de 1812. Na een eerste uitbreiding van wederom 4 schijven, waarbij je bij de 1512 dan dus wel de DX510 moet aanschaffen schiet de prijs per 'netto' TB naar het voordeel van de 1812, maar heb je bij de 1512 nog wel 2 'gratis' slots vrij. (€ 113/TB voor de 1812 versus € 127/TB voor de 1512)

Hoe zouden jullie de vergelijking doen en jullie geld uitgeven? Ik heb nu een bepaald budget wat ik nu kan uitgeven. Op het moment dat ik een uitbreiding nodig heb, zoals ik al aangaf op z'n vroegst over een jaar, is er een nieuw budget en ook wellicht weer een hele nieuwe situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hoeft ze niet per 4 te kopen.. :?
Het is heel simpel.. heb je er meer dan 5 nodig maar is 8 genoeg... dan de 1218. Anders gewoon de 1215. want als je meer wilt moet je dan hoe dan ook de uitbreiding aanschaffen.
Het is dan maar de vraag wat goedkoper is, nieuwe hdd's+ uitbreiding of de huidige door grotere vervangen.
Aangezien Hitachi al aangeeft dit jaar nog met een 5TB en 6TB hdd op de markt komt.

Daarnaast staat de ssd markt ook niet stil, ooit zal een paar TB aan flash kleiner (en mede daardoor) goedkoper te maken zijn dan een normale hdd qua grondstoffen e.d... maar om daar nou nu je keuze op af te wegen is wel wat vroeg ;)

[ Voor 89% gewijzigd door DukeBox op 16-05-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Het lijkt erop dat m'n Synology geen connectie kan maken vanaf de webinterface naar het internet. Zo kan ik bijvoorbeeld geen package repository toevoegen, en krijg ik als status bij DMS bewerken: "Kan geen verbinding tot stand brengen met de server." Moet ik hier voor eerst iets instellen? Heb m'n NAS net geïnstalleerd.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je een statisch ip hebt, vergeet dns en gateway niet. Welke DSM versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
DukeBox schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:45:
Als je een statisch ip hebt, vergeet dns en gateway niet. Welke DSM versie ?
4. Heb een statisch IP ingevuld, en de DNS en Gateway van m'n router overgenomen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Je moet als gateway het ip adres van de router invullen.
Je synology gaat namelijk via de router (die dus als gateway fungeert) het internet op.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 16-05-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@job; thnx!

sabnzbd+ download maar met 2,5mb/s ipv de 10mb/s die ik ben gewend. Kan dit komen doordat ik naar de DS112j een CAT5e (die meegeleverde) kabel heb gestopt, ipv een CAT6 die ik normaal gebruik?

[ Voor 70% gewijzigd door repsaj op 16-05-2012 18:52 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Nee, de cpu van de DS112J trekt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Oke mensen, ik heb weer eens iets stoms gedaan.

Situatie ; Syn 108j (laatste DSM), PCH-200, Computer (XP-Pro)

Laatst een PCH-110 aangehangen dus wat met rechten zitten rotzooien zodat ook de pch-100 toegang heeft.
Dat lukte.

Echter, sinds die tijd moet ik plots een wachtwoord invullen op mijn computer als ik de video map wil openen op de Syn. Maar dan ook enkel bij de viodeo map (die door windows wordt gezien als drive).
Als ik met DSM inlog, dan kan ik gewoon de drive video openen en bewerken, er wordt nergens om gevraagd.

En plots heb ik vanuit mijn PCH-200 ook al geen toegang mee tot de Syn-video map.

Waar oet ik zoeken.

Heb al gekeken in NFS-rechten (nix gevonden) en meer van dat spul. Mara ik kan nix vreemds vinden.

Oja, ik ben toen ook met EZ-internet bezig geweest.

Edit ; naja, laat maar.

Weer eens alles unmapped, daarna weer gemapped en nu heb k weer toegang. Zou de laatste update iets gedaan hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 16-05-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Kunnen we ook suggesties doen voor het geweldige werk voor YAMJ?

Ik heb bijv meerdere shares die ik wil gebruiken ipv 1 grote share. Zou dat kunnen?

Dank trouwens, ben benieuwd waar we uitkomen over een tijdje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 16-05-2012 19:52 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Royz schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:51:
[...]

Kunnen we ook suggesties doen voor het geweldige werk voor YAMJ?

Ik heb bijv meerdere shares die ik wil gebruiken ipv 1 grote share. Zou dat kunnen?

Dank trouwens, ben benieuwd waar we uitkomen over een tijdje :)
Geen idee of het kan met YAMJ.
Je kunt sowieso in de console een map aanmaken met symbolic links naar je shares toe:
ln -s bron_sharemap doel_linkmap

Dus:
/usr/local/yamjshares/symbolic_link_van_share1
/usr/local/yamjshares/symbolic_link_van_share2
/usr/local/yamjshares/symbolic_link_van_share3

En dan /usr/local/yamjshares/ opgeven als filmmap.

Let wel op, als je het in de YAMJ map (/usr/local/YAMJ/) doet verdwijnen de symbolic links na een update. Dus je kunt er beter zelf een map voor maken.

Edit:
Het schiet me net te binnen dat het waarschijnlijk niet gaat werken. De links naar de films kloppen dan niet meer naar de verschillende shares.

[ Voor 8% gewijzigd door MissileHugger op 16-05-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

ah ok. Ik draai lokaal altijd YAMJ meerdere keren met verschillende config files die ik ooit 1 keer heb ingesteld. Als je gewoon in een menu kan kiezen welke je wil laten draaien zou het perfect zijn.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Je kunt in /usr/local/YAMJ/library.xml meerdere libraries toevoegen (bron):
<libraries>
<library>
<path>Z:\Video\</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/</nmtpath>
<scrapeLibrary>true</scrapeLibrary>
</library>
<library>
<path>F:\Movies\</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/Movies/</nmtpath>
<scrapeLibrary>true</scrapeLibrary>
</library>
</libraries>

[ Voor 17% gewijzigd door MissileHugger op 16-05-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hoe kan ik ervoor zorgen dat in de YAMJ website de goede info word ingevuld, zoals of er ondertitels bij zitten etc.? Ik heb hem nu gekoppeld met de webserver van de synology, maar ik zie alleen de covers van de films, niet allemaal maar die ga ik zelf bijwerken. Neem aan dat mediainfo hiervoor bedoeld is? Ik heb hem geinstalleerd.

Ik heb een DS209, met ARM processor dus het zou moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door rikadoo op 16-05-2012 21:44 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
DukeBox schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:39:
Je hoeft ze niet per 4 te kopen.. :?
Mijn onwetendheid (niet genoeg gelezen ..) op het gebied van verschillende mogelijkheden binnen een RAID volume hebben voor de verwarring gezorgd. Ik was in de veronderstelling dat een RAID-5 volume niet is uit te breiden met één disk en dat er daarom een nieuw volume (van direct het gewenste aantal schijven) gemaakt moest worden. Maar het is dus wel mogelijk om een RAID volume uit te breiden lees ik nu op de Synology wiki ... :)

Zijn er hier mensen met ervaringen op het gebied van uitbreiden van een RAID5 volume? Ik lees dat er bij het uitbreiden geen schijf mag stuk gaan omdat je anders in de aap gelogeerd bent, is dat het enige om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BiLLie- schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:56:
[...]

Mijn onwetendheid (niet genoeg gelezen ..) op het gebied van verschillende mogelijkheden binnen een RAID volume hebben voor de verwarring gezorgd. Ik was in de veronderstelling dat een RAID-5 volume niet is uit te breiden met één disk en dat er daarom een nieuw volume (van direct het gewenste aantal schijven) gemaakt moest worden. Maar het is dus wel mogelijk om een RAID volume uit te breiden lees ik nu op de Synology wiki ... :)

Zijn er hier mensen met ervaringen op het gebied van uitbreiden van een RAID5 volume? Ik lees dat er bij het uitbreiden geen schijf mag stuk gaan omdat je anders in de aap gelogeerd bent, is dat het enige om rekening mee te houden?
Als je geen losse volumes wilt hebben dan begin je met minimaal 2 schijven in SHR (De software RAID van Synology).
Valt er dan 1 schijf uit dan kan je gewoon doorgaan op de andere maar dan wel snel de defecte schijf vervangen.
Dit kan je dan al naar gelang je eigen snelheid uitbreiden met meer schijven.

voordeel van de 1812+ is dat je 2x zo'n SHR kan opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 22:02
twee vraagjes:

- heeft er iemand al succesvol redmine kunnen installeren? (dus incl de ruby meuk enz)?
- En heeft iemand de usb webcam functie al gecompiled voor intel cpu's?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zie dat YAMJ netjes loopt op een synology. Ik heb het een aantal keren geprobeerd om het draaiende te krijgen op mijn PC. Het ziet er prima uit en werkt ook redelijk goed met het scrapen van afleveringen. Maar daarbij lloop ik steeds tegen het volgende probleem aan: Vanuit YAMJ kan je geen files deleten. En dat maakt het voor mij gelijk volkomen onwerkbaar. Bij mij thuis wordt er nl naar verschillende series gekeken en zodra ze bekeken zijn worden ze gedelete. Waarom oude zooi bewaren.
Als ik YAMJ gebruik moet ik dus een papiertje pakken, daar op schrijven wat er al bekeken is en dat ook vragen van alle anderen die het gebruiken. En dan zo nu en dan met dat papiertje naar de PC, daar alles met de explorer opzoeken, deleten en dan YAMJ weer draaien. Niet echt handig.
Ik ga dus steeds weer terug naar NMJ want daar is dat geen enkel probleem.
Is dat in deze versie van YAMJ al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Ortep schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:42:
Ik zie dat YAMJ netjes loopt op een synology. Ik heb het een aantal keren geprobeerd om het draaiende te krijgen op mijn PC. Het ziet er prima uit en werkt ook redelijk goed met het scrapen van afleveringen. Maar daarbij lloop ik steeds tegen het volgende probleem aan: Vanuit YAMJ kan je geen files deleten. En dat maakt het voor mij gelijk volkomen onwerkbaar. Bij mij thuis wordt er nl naar verschillende series gekeken en zodra ze bekeken zijn worden ze gedelete. Waarom oude zooi bewaren.
Als ik YAMJ gebruik moet ik dus een papiertje pakken, daar op schrijven wat er al bekeken is en dat ook vragen van alle anderen die het gebruiken. En dan zo nu en dan met dat papiertje naar de PC, daar alles met de explorer opzoeken, deleten en dan YAMJ weer draaien. Niet echt handig.
Ik ga dus steeds weer terug naar NMJ want daar is dat geen enkel probleem.
Is dat in deze versie van YAMJ al opgelost?
Dit is inderdaad niet mogelijk met YAMJ. Als je een tablet of smartphone hebt, kun je met DS File de aflevering verwijderen en via DSM YAMJ laten draaien.

Als je op je telefoon naar de volgende link gaat, draait YAMJ ook:
http://ip-adres-NAS:5000/webman/3rdparty/YAMJ/run.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MissileHugger schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Dit is inderdaad niet mogelijk met YAMJ. Als je een tablet of smartphone hebt, kun je met DS File de aflevering verwijderen en via DSM YAMJ laten draaien.

Als je op je telefoon naar de volgende link gaat, draait YAMJ ook:
http://ip-adres-NAS:5000/webman/3rdparty/YAMJ/run.cgi
Bedankt voor je snelle antwoord. Maar dat is hier niet veel handiger dan een papiertje. Ik moet dat dus aan iedereen vragen die kijkt En dan hebben we een prachtige Harmony 650 afstandsbediening om niet 5 verschillende kastjes te hebben en daar zit een prima delete knop op. Maar dan moet iedereen daarnaast weer gaan zitten klooien met zijn telefoon uitsluitend voor één enkele functie van de PCH. En er loopt er hier een rond zonder smartphone, dan moet ik het alsnog zelf doen. ALS het tenminste op het papierthe is geschreven. Dat heeft geen hoge WAF score.

We blijven wel bij NMJ, dat werkt ook prima, alleen een beetje traag.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 17-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Er is in dsm een update voor yamj.

[ Voor 31% gewijzigd door Deef_K op 17-05-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:03
Is die downloadserver voor nieuwe DSM versies altijd zo traag? Updaten via Control Panel werkt al hele tijd niet en handmatige download ook niet.. US downloadlink werkt wel gewoon aardig snel.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Erulezz schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:21:
Is die downloadserver voor nieuwe DSM versies altijd zo traag? Updaten via Control Panel werkt al hele tijd niet en handmatige download ook niet.. US downloadlink werkt wel gewoon aardig snel.
Als er een nieuwe versie uit is, is de verbinding altijd traag. Als je een week wacht gaat het supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Mr_gadget schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Dat kan, zou sowieso iets van Rsync gebruiken (wat ingebouwd zit geloof ik) zodat je alleen de gewijzigde files kopieert. Weet niet of je de tweede nas al hebt maar voor dat geld kan je ook wel een tijd vooruit bij Amazon S3 of crashplan.

@BiLLie- zelfbouw geen optie? Voor over de 1000 euro kan je ook een hele mooie lowpower nas bouwen of Hp microserver kopen. Hoewel je dan natuurlijk geen DSM hebt.
Ik kan nergens terug vinden of crashplan ook een standaard applicatie heeft waarmee hij een backup maakt?
Voor die 3$ kan ik maar 1pc backuppen.. Wie weet hoe dit werkt? Betaal ik ook per backup? En oneindig datalimiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
erikvanhoutert schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:29:
[...]

Ik kan nergens terug vinden of crashplan ook een standaard applicatie heeft waarmee hij een backup maakt?
Voor die 3$ kan ik maar 1pc backuppen.. Wie weet hoe dit werkt? Betaal ik ook per backup? En oneindig datalimiet?
En rekening mee houden dat netwerk drives niet gebackupped kunnen worden, of heeft Synology hier iets voor?

Ze geven zelf wel in de support afdeling aan dat je het eventueel via een net use commando kan doen maar "not supported".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Voor de mensen met een Mac, Cloud Station Beta is uit voor Mac! Het is wel erg druk met downloaden merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter gezegt de server zijn niet toereikend voor de vraag,het is altijd hetzelfde,dat is naar mij nmening 1 van de weinige dingen de betr kan bij Syn,de snelhied van de download servers.Deze is gewoon te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:
beter gezegt de server zijn niet toereikend voor de vraag,het is altijd hetzelfde,dat is naar mij nmening 1 van de weinige dingen de betr kan bij Syn,de snelhied van de download servers.Deze is gewoon te laag
Ze zouden extra capaciteit moeten inhuren ja als ze een release uitbrengen aan de andere kant, de volgende dag gaat het vaak al weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Bij mij doet de download er 20 minuutjes over, dus gewoon aanzetten en lekker verder gaan met internetten. Voor je het weet is die binnen :)

Weet niet of het mag, maar kon het zo snel niet vinden. Als het niet mag, mijn excuus!
Even een alternatieve link voor Cloud Station Mac: http://dl.dropbox.com/u/1...on-2218-Mac-Installer.pkg

[ Voor 43% gewijzigd door Dynoot op 17-05-2012 21:33 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik vind de DS112j qua snelheid wel tegenvallen. Via CAT6 kabel, iets kopiëren vanaf m'n MB naar de NAS gaat met maximaal 8MB/s.. @hieronder, ik heb een gigibit router, sneller dan 11MB wordt 'ie niet dus.

[ Voor 22% gewijzigd door repsaj op 17-05-2012 22:57 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Sinds vandaag de DS112J draaiende hier. Transfersnelheid is prima, netjes richting de 11MB. Hoogste tijd om m'n router te upgraden naar gigabit maar goed dat komt.

Waar ik me wel over verbaas is de traagheid waarmee de foto miniatuurtjes worden aangemaakt. Ik heb in één keer 8000 foto's in het Photo Station geknald, hij is al heel de dag bezig en er zit nog niet veel vooruitgang in, nog 6700 te gaan. Gaat dat echt een week duren voor dat klaar is of doe ik iets verkeerd? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Thumbnailen en indexeren is inderdaad tergend langzaam ... maar ja, wat wil je met 1.2Ghz en 256MB geheugen.
Als je echt grote hoeveelheden foto's wilt plaatsen, gebruik dan de Photo Uploader v/d Assistant op je PC, dat gaat stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Ik probeer al de hele dag een mailserver aan de gang te krijgen.

Ik heb ip adres vai ziggo zakelijk
domeinnaam via yourhosting.nl
Het DNS beheer heb ik nog niet aangepast.

In het configuratiescherm heb ik bij domeinnaam mijn yourhosting domeinnaam ingevoerd.
Hierna mailstation geinstalleerd.

Iedere keer als ik dan naar de webmail wil gaan (via mailstation) dan zie ik in adresbalk ipadres/mail maar de pagina wordt niet geladen.

Ik heb de hele dag alles al op internet proberen te zoeken maar begrijp het niet.

Moet ik het DNS beheer al helemaal hebben aangepast naar mijn DS212+ IP adres? En hoe moet ik dit doen?
Ik dacht dat deze instellingen pas relevant zijn als je in mailstation zelf zit, maar ik geraak dus niet verder dan een blank scherm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
paoloA schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:50:
Ik probeer al de hele dag een mailserver aan de gang te krijgen.

Ik heb ip adres vai ziggo zakelijk
domeinnaam via yourhosting.nl
Het DNS beheer heb ik nog niet aangepast.

In het configuratiescherm heb ik bij domeinnaam mijn yourhosting domeinnaam ingevoerd.
Hierna mailstation geinstalleerd.

Iedere keer als ik dan naar de webmail wil gaan (via mailstation) dan zie ik in adresbalk ipadres/mail maar de pagina wordt niet geladen.

Ik heb de hele dag alles al op internet proberen te zoeken maar begrijp het niet.

Moet ik het DNS beheer al helemaal hebben aangepast naar mijn DS212+ IP adres? En hoe moet ik dit doen?
Ik dacht dat deze instellingen pas relevant zijn als je in mailstation zelf zit, maar ik geraak dus niet verder dan een blank scherm???
je DNS moet wel verwijzen naar de nas. uiteraard moet er in de firewall/router ook de nodige portforwarding aanstaan.

dus als je webmail.younaam.nl hebt moet hij naar jouw IP. je router moet dat forwarden naar je nas en voilla.

geld ook voor poort 25 en 110 anders kan je geen mail sturen.ontvangen ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
robertobadjo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:35:
[...]

je DNS moet wel verwijzen naar de nas. uiteraard moet er in de firewall/router ook de nodige portforwarding aanstaan.

dus als je webmail.younaam.nl hebt moet hij naar jouw IP. je router moet dat forwarden naar je nas en voilla.

geld ook voor poort 25 en 110 anders kan je geen mail sturen.ontvangen ;)
Ik blijf het lastig vinden.
Heb een switch na mn modem en daar mn nas op. Ik heb dus geen router ertussen.
Ik kom dus helemaal ook nog niet in de webmailomgeving. Ik geraak niet verder dan een blanco nieuw scherm na op mailstation pictogram te klikken. Ligt dit aan de instellingen / installatie van mn nas of aan het onjuist invoeren van domeinnaam en andere DNS gegevens?

Thanks!
Pagina: 1 ... 38 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.