Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
Als ik de index.php file aanpas, pas ik dan ook gelijk mijn inlogscherm mee aan van mijn photostation? Want zo een grote smiley vind ik beetje jammer:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Uit het niets lukt het mij neer meer om een Time Machine backup te maken naar mijn DS212j. Dat gebeurde elk uur automatisch maar nu krijg ik de volgende melding:

"Time Machine kan het maken van de reservekopie niet voltooien. Er kan geen toegang worden verkregen tot het schijfkopiebestand '/Volumes/Time Machine/MacBook.sparsebundle' dat voor de reservekopie wordt gebruikt (fout-1)"

nadat er eerst een minuut of twee stond "Reservekopieschijf beschikbaar maken.."bij de status in de menubalk.

Heeft iemand een idee?

Ik draai overigens OSX10.6.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 07:05
Rainesh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:12:
[...]Als ik de index.php file aanpas, pas ik dan ook gelijk mijn inlogscherm mee aan van mijn photostation? Want zo een grote smiley vind ik beetje jammer:)
Als je met rechtermuisklik op de smiley kiest voor eigenschappen, dan zie je iets als (waarschijnlijk afhankelijk van het door jou gekozen template):
http://IP/photo/images/White/icon_empty.png

lokatie is dan: /volume1/@appstore/PhotoStation/photo/images/White/

Meest makkelijk is om dat bestandje te vervangen door een ander plaatje, uiteraard met dezelfde bestandsnaam. Plaatje ook ergens anders bewaren, want bij een FW update zal dat waarschijnlijk overschreven worden.
Origineel is 160 x 160. Vervangen door iets banner-achtigs (bv 900 x 160) gaat ook goed.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/befrsz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door waits op 12-05-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik wil eigenlijk sneller. Nu zit er ook een esata aansluiting op mijn DS en weet ik dat een DS-> DS via Esata elkaar kan uitlezen. Is er ook een mogelijkheid om de DS gewoon op Esata op je pc aan te sluiten en zo hogere transfersnelheden te halen dan via gigabit?

(heb zelf al het gevoel dat het antwoord nee is, maar goed, misschien heeft iemand het getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Squishie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:16:
Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?

Vandaag tijdens het downloaden van SABnzbd, stopte opeens het downloaden en werd alles heel traag en de ram liep vol tot 90%. Hij was niet bezig met uitpakken etc. Er gebeurde helemaal niets.
Ik werd afgemeld van de webbrowser van SABnzbd en kon me niet meer opnieuw aanmelden. Na het invoern van m'n inloggegevens bleef hij maar laden en gebeurde er niets.
Ik stopte de service en starte hem opnieuw. Tijdens het opstarten kreeg ik de melding "kan service niet opstarten, meld u opnieuw aan bij DSM". Echter geeft hij wel de melding dat de service gestart is...

Opnieuw opstarten van de NAS heeft niets geholpen en ik durf niet SABnzbd zomaar weg te gooien. Dan ben ik al m'n nzb's en incomplete data kwijt, toch?

Wat kan/moet ik doen?

edit: ik kan nu nog geen eens de service meer stopzetten, dan krijg ik de melding "een andere service wordt al geinstalleerd of geconfigureerd".

edit2: na een paar x proberen lukte het om de service stop te zetten, alleen nu zegt hij bij hem opnieuw aanzetten "service kan niet gestart worden". Nu probeer ik m'n nas af te sluiten.... Hijs al bijna 10 min. bezig ermee =.=... :/ hmm wtf |:(
inloggen en volgende commando runnen voor elke pid van sabnzb die je ziet
kill -kill <pid>

Daarna via DSM sabnzb weer gewoon starten.
Inloggen in Sabnzb en bij status kan je je orphan files weer terug queuen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Iemand trouwens een idee of die extended smart tests tegelijk kunnen uitgevoerd worden op alle disks zonder dat ze elkaar ontiegelijk vertragen of ik dat beter 1 voor 1 doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Kan iemand me helpen aan een goede handleiding om op een DS112j, XBMC te installeren, want ik wil een geJailbreakte Apple TV 2 gebruiken om verbinding te maken met mijn NAS waar ik mijn films op heb staan e.d.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC wordt op de aTV (met Jailbreak) geïnstalleerd en een NAS is alleen bestandsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waits schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:37:
Meest makkelijk is om dat bestandje te vervangen door een ander plaatje, uiteraard met dezelfde bestandsnaam. Plaatje ook ergens anders bewaren, want bij een FW update zal dat waarschijnlijk overschreven worden.
Origineel is 160 x 160. Vervangen door iets banner-achtigs (bv 900 x 160) gaat ook goed
Wat ik gedaan heb is de blog functie aanzetten, dat is een aardige optie en ik heb dan een openbare post met daarin een kort tekstje over de meest recente foto serie die ik op photostation heb staan met een link naar de photo index pagina. Dan heb je daar nog wel dat gezichtje, maar dan stoort het niet.

En die blog is wel leuk voor erbij. Je kan eenvoudig foto's van photostation erin zetten enzo. Leuk gedaan.

Bij die van mij ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i2tvyo.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 07:35:
valt mij op dat hier wel heel veel meldingen lang komen, van problemen met Sabnzb,misschien is de software toch niet helemaal bug vrij? :X
De package van superzebulon bevat bugs, de package van synocoummity (samen met python 2.7.2-1 van dezelfde groep) draait heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

witchdoc schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:39:
Iemand trouwens een idee of die extended smart tests tegelijk kunnen uitgevoerd worden op alle disks zonder dat ze elkaar ontiegelijk vertragen of ik dat beter 1 voor 1 doe?
Je kunt ze gewoon tegelijk doen. De schijven worden er in mijn ervaring niet traag van in ieder geval. Ik heb het idee dat de totale duur van de test korter is dan dat je ze één voor één doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:58:
[...]

De package van superzebulon bevat bugs, de package van synocoummity (samen met python 2.7.2-1 van dezelfde groep) draait heel stabiel.
En dat baseer je op? Heb weken zo niet maanden zonder problemen met Zebulon gedraaid, alles. Kan eerder zeggen dat die van synocommunity buggie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Afgelopen week Synology 212j gekocht inclusief 1tb schijf.
(2e voor Raid 1 komt later)

Hoe kan het dat het kopieren van bestanden (van laptop naar Nas) niet zo denderend gaat?
Soms schiet hij ook naar slechts 40/50 kbps...

Nas + router geherstart en laatste firmware staat erop.
Bekabeld gaat het ietsje sneller.... op dit moment rond de 400kbps maar ook die schommelt terug tot naar de ongeveer 100kbps.

Wifi instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/630/routerx.png

Kopieer-actie
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/8558/copyk.th.png

[ Voor 54% gewijzigd door robg1984 op 12-05-2012 22:29 . Reden: Tekst vergeten.. + getest met kabel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

witchdoc schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:23:
[...]

inloggen en volgende commando runnen voor elke pid van sabnzb die je ziet
kill -kill <pid>

Daarna via DSM sabnzb weer gewoon starten.
Inloggen in Sabnzb en bij status kan je je orphan files weer terug queuen normaal.
hoe bedoel je, waar inloggen en waarmee?

Zijn er tevens ook manieren om je post processing queue leeg te gooien (inclusief bijbehorende files)? Want op dit moment kan dat niet via de webpage van SABnzbd?

[ Voor 17% gewijzigd door Squishie op 12-05-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:58:
[...]

Ik wil niets over de andere package zeggen die heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb geen klachten over Zebulon hoor. Dat draait hier al ongeveer een jaar zonder een enkel probleem. Eerst op een 211J en nu op een 212+ Gewoon aanklikken en dan klikerdeklik en het werkt.
Ik heb geen enkele behoefte om de hele zaak opnieuw te installeren voor een mogelijke (Heel misschien) verbetering

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Squishie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:51:
[...]

hoe bedoel je, waar inloggen en waarmee?

Zijn er tevens ook manieren om je post processing queue leeg te gooien (inclusief bijbehorende files)? Want op dit moment kan dat niet via de webpage van SABnzbd?
Inloggen doe je met Putty. Alle commando's voer je uit met dit programma.
Zoek in dit topic maar eens op Putty en je vind veel info waar je dit kunt downloaden en hoe te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 13-05-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:01:
En dat baseer je op? Heb weken zo niet maanden zonder problemen met Zebulon gedraaid, alles. Kan eerder zeggen dat die van synocommunity buggie zijn.
De superzebulon sabnzbd sluit soms af op de j modellen van Synology als er teveel downloads (10+) in de que komen te staan, met de synocomunity packages niet, waarschijnlijk vanwege de recentere versie van Python.

Voor de niet j modellen werkt supezebulon prima. Maar daar zijn er dus wat bugs met de synocummunity packages? Ik ben wel tevreden over die synocommunity. Was eerst wat huiverig, maar het pakt erg mooi uit.
Ortep schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:06:
Ik heb geen enkele behoefte om de hele zaak opnieuw te installeren voor een mogelijke (Heel misschien) verbetering
Dat moet je dan ook niet doen, maar je doet nu overkomen alsof het heel veel werk is en meer dan 15 minuten ben je niet kwijt. Mijn 212j verbruikt ongeveer 10% minder cpu belasting met uitpakken / repareren en gaat in sabnzbd van 3.6 MB/sec naar 4.0 MB/sec toe. Dus voor een aantal mensen zeker de moeite van bekijken waard.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Toevallig ben ik vannacht ook omgegaan. Ben benieuwd, python 2.6 en python 2.7 naast elkaar draaien met alle bijbehorende apps leverd 20% meer geheugenverlies. Om die 80% weer naar beneden te krijgen ga ik nu kijken wat dit oplevert

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:07:
[...]

De superzebulon sabnzbd sluit soms af op de j modellen van Synology als er teveel downloads (10+) in de que komen te staan, met de synocomunity packages niet, waarschijnlijk vanwege de recentere versie van Python.
Vreemd dat dat bij je gebeurt...ik heb mijn 212+ pas een paar maanden. De tijd er voor had ik een 211J en ook daar had ik nooit problemen mee. Ook niet met lange queues.

Maar goed als jij er op vooruit bent gegaan is dat prima voor je.

Tja en CPU belasting? Is dat erg dan? Zolang het maar niet langdurig 100% is kan hij het blijkbaar aan. Als een processor 20% belast wordt staat hij 80% van zijn tijd met 2 vingers in zijn neus niets te doen en hij kan het werk prima aan.
Als hij 80% belast wordt staat hij 20% van de tijd om zich heen te kijken en kan het werk nog steeds gewoon aan.

Het wordt pas een probleem als hij 100% belast wordt gedurende langere tijd, want dan kan hij het werk niet aan. En als dat iedere 5 minuten 2 seconden is maakt het me nog niets uit. Dat levert een vertraging van 0.1% op ofzo. Als hij daar niet tegen kan had hij maar geen CPU moeten worden.

Hetzelfde geldt voor geheugengebruik. Het meest zinloze geheugen is ongebruikt geheugen. Dus als je zegt HOERA ik gebruik maar 30% van mijn geheugen, dan heb je blijkbaar 70% teveel geheugen en daar heb je geld voor uitgegeven en het gebruikt stroom. Naturlijk moet je pieken kunnen opvangen. Maar zolang je niet doorlopend boven de 80% zit is er helemaal niets aan de hand.

Je klaagt ook niet als er maar 10 vrije parkeerplaatsen zijn bij je voor de deur als je wilt parkeren met als argument: Maar het zouden er ook 20 kunnen zijn.

Je hebt er immers maar één nodig

[ Voor 54% gewijzigd door Ortep op 13-05-2012 09:26 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zo.

Voor mij was het fijn dat hij bij een lange que niet meer afsloot. We zijn het in iedergeval met elkaar eens dat sabnzbd prima stabiel draait op een synology, wat de vraag volgens mij was waarop ik reageerde. Misschien moet je even kijken welke van de 2 a 3 packages het beste bevalt, maar het werkt prima verder.
Royz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:15:
Toevallig ben ik vannacht ook omgegaan. Ben benieuwd, python 2.6 en python 2.7 naast elkaar draaien met alle bijbehorende apps leverd 20% meer geheugenverlies. Om die 80% weer naar beneden te krijgen ga ik nu kijken wat dit oplevert
Ze zouden individueel moeten werken, maar ik vertrouwde het niet. 2.6 heb ik eraf gehaald en dan loopt het beter op mijn nas. Ben wel benieuwd wat jouw uitkomsten gaan worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
robg1984 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:13:
Bekabeld gaat het ietsje sneller.... op dit moment rond de 400kbps maar ook die schommelt terug tot naar de ongeveer 100kbps.
Op je bijgevoegde plaatje (http://imageshack.us/photo/my-images/823/copyk.png/) zie ik dat het wel heel veel erg kleine bestandjes zijn (3800, totaal 85 MB). Dat gaat nu eenmaal langzamer dan één of een paar grote. Maar zó langzaam is wel erg vreemd ...
Probeer als test eens één 1 GB bestand, bedraad. Snelheid zou dan richting de 11 a 12 MB/s moeten gaan. Alleen bij een volledig gigabit netwerk (NAS én router én PC/laptop én kabels) kan het nog sneller.

Je schrijft trouwens kbps (bits). Door het plaatje denk ik dat je KB/s (bytes) bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door waits op 13-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

MikeOO schreef op zondag 13 mei 2012 @ 08:43:
[...]

Inloggen doe je met Putty. Alle commando's voer je uit met dit programma.
Zoek in dit topic maar eens op Putty en je vind veel info waar je dit kunt downloaden en hoe te gebruiken.
thx. Ik vind het maar een raar geval. Applicatie doet het goed in het begin, na X uur begint hij traag te worden en doet hij amper iets meer behalve connection time-outs en dit soort foutmeldingen:

2012-05-13 10:28:10,872

ERROR:

[13/May/2012:10:28:10] Traceback (most recent call last):

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp

s, h, b = self.get_response()

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response

response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile)

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cprequest.py", line 579

En dit doet hij ook de hele tijd:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v371/Angeling/temp2.png

Tevens is een van het postprocessing tijdens het uitpakken al uren op 00/88 en zegt hij password incorrect. Terwijl het password gewoon klopt alsk hem via winrar probeer te openen. Dus nu staat m'n queue stil :/.

Ik durf niet elke keer het SABnzbd proces te killen. Denken jullie dat er iets fout is met mn NAS, SABnzbd of python?

NAS: 412+
SABnzbd: 0.6.15-1
Python: 2.7.2-1

Mijn ram geheugen is rond de 80% en m'n cpu rond de 0%. En m'n nas maakt nonstop read/write operations... Dus heb geen flauw idee waar hij mee bezig is.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v371/Angeling/bron.png

Ook is de webinterface van SABnzbd bijna niet te bereiken, duurt minuten voordat hij geladen is. Ook DSM wordt heeeeel traag.

Op internet kom ik deze problematiek niet tegen behalve bij MAC gebruikers... (OSX) Alleen DSM werkt toch niet met OSX....

[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 13-05-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
waits schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:52:
[...]

Op je bijgevoegde plaatje (http://imageshack.us/photo/my-images/823/copyk.png/) zie ik dat het wel heel veel erg kleine bestandjes zijn (3800, totaal 85 MB). Dat gaat nu eenmaal langzamer dan één of een paar grote. Maar zó langzaam is wel erg vreemd ...
Probeer als test eens één 1 GB bestand, bedraad. Snelheid zou dan richting de 11 a 12 MB/s moeten gaan. Alleen bij een volledig gigabit netwerk (NAS én router én PC/laptop én kabels) kan het nog sneller.

Je schrijft trouwens kbps (bits). Door het plaatje denk ik dat je KB/s (bytes) bedoelt.
(Inderdaad KB/s)

Klopt, in dit geval waren het heel veel kleine bestanden. Op dit moment ben ik 100GB over aan het zetten met bestanden van 5MB, dat gaat al sneller (3.28MB/s). Weliswaar wel wireless..
Ik zal straks de kabel er eens bijpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Sinds ik mijn DS212+ NAS heb gaat het mappen van drives in Windows zo af en toe problematisch:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ng4wgj.png

Ik krijg dit te zien wanneer ik in Synology Assistant een map op mijn NAS wil toevoegen aan Windows. Ik wijs een letter aan die nog beschikbaar is op mijn systeem, daar kan het dus niet aan liggen. Allebei de gepresenteerde opties in de wizard bieden geen uitkomst.

Ik heb al meerdere zaken geprobeerd na het doorspitten van dit topic:
- In Referentiebeheer de juiste gebruikersnaam en het wachtwoord opgeven.
- De computer opnieuw opstarten
- De NAS resetten

Informatie:
- De map die ik wil toevoegen heeft R/W-toegang voor de gebruiker in kwestie.
- Gebruikersnaam/Wachtwoord van de gebruiker op de NAS zijn gelijk aan die van de Windows-gebruiker.

Het vreemde is dat het telkens bijna toeval lijkt of het mappen lukt.

Snapt iemand wat hier aan de hand is?, alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-Heine-I schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:46:
Ik krijg dit te zien wanneer ik in Synology Assistant een map op mijn NAS wil toevoegen aan Windows.
Dit is toch hetzelfde als in de windows verkenner een netwerkstation toevoegen? Dat werkt in iedergeval prima hier.

Maar ik heb hier maar 3 users op de pc en 1 heeft maar rechten op de nas, dus misschien zie ik wat over het hoofd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zelf maak ik gewoon netwerkshares via windows zelf dus bijv : \\DISKSTATION\home toegewezen aan X:

Ik wil echt niet meer zonder mijn synology NAS. Heb nu alle grote programma's op een iscsi volume staan. het enige dat nog mooier zou zijn, als ik die programma's niet nog eens apart hoefde te installeren voor alle andere computers.

Dus noem iets: Stel je wilt irfanview op al je computers in de LAN gebruiken, maar wel maar 1 versie op je Synology zetten. Hoe realiseer je dat?

En kan iemand me het nut van Isci LUN's uitleggen? Heb er nu gewoon 1 van 50GB + 1 target, maar wat zou het nut zijn om er 2 van 25 te maken bijv?

[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 13-05-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
robg1984 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:38:
[...]
Op dit moment ben ik 100GB over aan het zetten met bestanden van 5MB, dat gaat al sneller (3.28MB/s). Weliswaar wel wireless..
Wireless en een NAS is geen goede combinatie voor het overzetten van veel en/of grote bestanden (en dan is mijn LAN WiFi snelheid nog wel 11 MB/s, op 5 GHz). Er is wel een tussenweg mogelijk, eentje die ik regelmatig gebruik. Normaal werk ik draadloos (alleen op de laptop, niet op de desktop). Bij zware kopieer acties -voor mij meestal het twee-wekelijks maken van een laptop-image op de NAS- sluit ik de laptop tijdelijk bedraad aan. Kleine moeite, en schrijven gaat dan met 85 MB/s, weliswaar naar een nogal snelle DS412+.

[ Voor 5% gewijzigd door waits op 13-05-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
Ortep schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:16:
[...]
Je hebt er immers maar één parkeerplaats nodig
Helemaal mee eens, en alles perfect uitgelegd. Mooie tekst!
Toch een aanvulling, voor nieuwe beslissers. Door komende nieuwbouw bij jou in de buurt zal de parkeerdruk toenemen. Een marge in het aantal parkeerplaatsen is dan wel prettig.

Vertaald: Je wilt toch wel een jaar of drie je nu aan te schaffen NAS prettig kunnen gebruiken. Packages zullen waarschijnlijk meer gaan vergen. Een iets zwaarder type dan 'nu net genoeg' is dan wellicht aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
waits schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:23:
[...]

Wireless en een NAS is geen goede combinatie voor het overzetten van veel en/of grote bestanden (en dan is mijn LAN WiFi snelheid nog wel 11 MB/s, op 5 GHz). Er is wel een tussenweg mogelijk, eentje die ik regelmatig gebruik. Normaal werk ik draadloos (alleen op de laptop, niet op de desktop). Bij zware kopieer acties -voor mij meestal het twee-wekelijks maken van een laptop-image op de NAS- sluit ik de laptop tijdelijk bedraad aan. Kleine moeite, en schrijven gaat dan met 85 MB/s, weliswaar naar een nogal snelle DS412+.
Ok, dan ga ik sowieso een kabel trekken naar de plaats waar mijn laptop het meeste staat.
Ik heb nu de externe harde schijf vanwaar ik alles aan het kopieren ben via USB aangesloten op de NAS. Het kopieren via DiskStation gaat nu een stuk sneller (uiteraard). Snelheid zie ik alleen nergens aangegeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robg1984 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:38:
[...]

(Inderdaad KB/s)

Klopt, in dit geval waren het heel veel kleine bestanden. Op dit moment ben ik 100GB over aan het zetten met bestanden van 5MB, dat gaat al sneller (3.28MB/s). Weliswaar wel wireless..
wireless gewoon niet gebruiken met een nas,of het liefst sowieso niet..De snelheid van een snoertje eraan is zo veel beter :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

REDFISH schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:19:
Dus noem iets: Stel je wilt irfanview op al je computers in de LAN gebruiken, maar wel maar 1 versie op je Synology zetten. Hoe realiseer je dat?
Zou met een portable versie moeten kunnen ... voor installaties waarbij de registry gebruikt wordt, zal het niet lukken, lijkt me. Dan moet je op elke PC afzonderlijk installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 13-05-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:06:
wireless gewoon niet gebruiken met een nas,of het liefst sowieso niet..De snelheid van een snoertje eraan is zo veel beter
En als je echt op een plek moet zijn waar kabel trekken niet lukt ; homeplugs. Geen spectaculaire snelheden, maar net dat beetje sneller dan wi-fi om werkbaar te zijn ...

Sorry, dubbelpost :o
Ik wou dat je hier gewoon je eigen posts kon verwijderen !

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 13-05-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Gisteren is mijn DS212 binnen gekomen. Met een nieuwe HD. Deze moet nog geformatteerd worden. Hoe kan ik dit het beste doen met welke type format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irfanview is een wat apart geval, maar over het algemeen kan het als je een portable app variant ervan op de nas zet. Ik weet ook niet of het op afstand starten van programma's nu zo fijn is. Het duurt wat langer om ze te starten en heel veel ruimtebesparing levert het ook niet op.

Misschien een oplossing voor een pakket als photoshop, al werken daar vaak de portable app varianten niet fijn van. In principe moet je volgens mij wel van elk programma dat je kan installeren een portable app variant kunnen maken.

Volgens mij maak je van elke programma een portable variant met audacity. Trouwens ook ideaal als je geen rechten hebt om software te installeren op het werk en iets nodig hebt , vanaf usb opstarten en klaar :+ , zelf loop ik er wel vaak tegenaan dat sommige pc's te weinig geheugen hebben om er goed mee te werken (gaat vooral op voor grotere pakketten).

Maar wellicht is er een tool voor de synology die dit voor je regelt? Voor Windows servers is dat er wel in iedergeval.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Zelf maak ik gewoon netwerkshares via windows zelf dus bijv : \\DISKSTATION\home toegewezen aan X:

Ik wil echt niet meer zonder mijn synology NAS. Heb nu alle grote programma's op een iscsi volume staan. het enige dat nog mooier zou zijn, als ik die programma's niet nog eens apart hoefde te installeren voor alle andere computers.

En kan iemand me het nut van Isci LUN's uitleggen? Heb er nu gewoon 1 van 50GB + 1 target, maar wat zou het nut zijn om er 2 van 25 te maken bijv?
Dat is inderdaad een betere methode; nu lukt het wel. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
berry eggens schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:04:
Gisteren is mijn DS212 binnen gekomen. Met een nieuwe HD. Deze moet nog geformatteerd worden. Hoe kan ik dit het beste doen met welke type format.
Voor interne harde schijven gebeurt dat vanzelf tijdens de installatie, dat kun je niet kiezen. Het format type is EXT4.
Dat formatteren en controleren gaat wel even duren, een aantal uren. Dus aansluiten, installeren, lang wachten voor je verder kunt.
(Bij het gebruik van een externe USB schijf ligt dat anders. Die kun je (niet met DS) formatteren als NTFS, of (wel met DS) als EXT3 of EXT4. EXT3/4 geeft betere lees- en schrijfsnelheden dan NTFS).

[ Voor 12% gewijzigd door waits op 13-05-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ortep schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:16:
[...]
Je klaagt ook niet als er maar 10 vrije parkeerplaatsen zijn bij je voor de deur als je wilt parkeren met als argument: Maar het zouden er ook 20 kunnen zijn.

Je hebt er immers maar één nodig
Ik vind de vergelijking eigenlijk vreemd. Ik denk dat je beter een vergelijking kan maken met een auto. Ja je mag maar 120km/uur, maar ik vind niet dat autos daarom ook maar maximaal 120km/uur zouden moeten kunnen. Het is toch wel lekker als je wel 180km/uur zou kunnen als je dat wil (lees op je nas allerlei verschillende processen tegelijk zou willen uitvoeren)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Dit weekend overgestapt van een 411j naar een 412+... man wat een verschil. SabNZBD haalt de volle 6 MBps waar NZBget op de 411j slechts 3 haalde...!

Kopieren van en naar de NAS haalt ook met gemak 100 MBps. Geen spijt van de upgrade tot nu toe :D

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Squishie schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:35:
[...]

thx. Ik vind het maar een raar geval. Applicatie doet het goed in het begin, na X uur begint hij traag te worden en doet hij amper iets meer behalve connection time-outs en dit soort foutmeldingen:

2012-05-13 10:28:10,872

ERROR:

[13/May/2012:10:28:10] Traceback (most recent call last):

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cpwsgi.py", line 79, in setapp

s, h, b = self.get_response()

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cpwsgi.py", line 219, in get_response

response = self.request.run(meth, path, qs, rproto, headers, rfile)

File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cprequest.py", line 579

En dit doet hij ook de hele tijd:

[afbeelding]

Tevens is een van het postprocessing tijdens het uitpakken al uren op 00/88 en zegt hij password incorrect. Terwijl het password gewoon klopt alsk hem via winrar probeer te openen. Dus nu staat m'n queue stil :/.

Ik durf niet elke keer het SABnzbd proces te killen. Denken jullie dat er iets fout is met mn NAS, SABnzbd of python?

NAS: 412+
SABnzbd: 0.6.15-1
Python: 2.7.2-1

Mijn ram geheugen is rond de 80% en m'n cpu rond de 0%. En m'n nas maakt nonstop read/write operations... Dus heb geen flauw idee waar hij mee bezig is.

[afbeelding]

Ook is de webinterface van SABnzbd bijna niet te bereiken, duurt minuten voordat hij geladen is. Ook DSM wordt heeeeel traag.

Op internet kom ik deze problematiek niet tegen behalve bij MAC gebruikers... (OSX) Alleen DSM werkt toch niet met OSX....
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
SABnzbd stored tijdens het downloaden/postprocessing alle metadata op in z'n geheugen. Dit betekent dat bij grote files 40GB+ er veel opgeslagen wordt. Ik had een queue staan van meer dan 1 Terabyte. Dit is in het begin niet erg, maar zodra er data binnengehaald wordt dan groeit de metadata door en het geheugen volloopt.

Hierdoor ontstaat weer dat SABnzbd last krijgt van memory leaking, doordat het bepaalde operaties niet meer correct kan uitvoeren (wat ook weer leidt tot problemen zoals crashes, niet fatsoenlijk uitvoeren van taken). |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

M-Opensource schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:41:
Dit weekend overgestapt van een 411j naar een 412+... man wat een verschil. SabNZBD haalt de volle 6 MBps waar NZBget op de 411j slechts 3 haalde...!

Kopieren van en naar de NAS haalt ook met gemak 100 MBps. Geen spijt van de upgrade tot nu toe :D
Dit doet mij toch ook neigen naar de aanschaf van een nieuwe 212+. Ik heb nu een 210j en ben ook bepaald niet te spreken over de snelheid waarmee op dit moment nieuwsgroepen leeggetrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Goner schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:28:
[...]

En als je echt op een plek moet zijn waar kabel trekken niet lukt ; homeplugs. Geen spectaculaire snelheden, maar net dat beetje sneller dan wi-fi om werkbaar te zijn ...
Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Prx schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Dit doet mij toch ook neigen naar de aanschaf van een nieuwe 212+. Ik heb nu een 210j en ben ook bepaald niet te spreken over de snelheid waarmee op dit moment nieuwsgroepen leeggetrokken worden.
Terwijl ik vorig bericht postte gaf SABnzbd problemen, tijdens postprocessing van een grote film (10GB+) liep die toch weer vast.

Zojuist weer geswitched naar NZBget, haalt dezelfde downloadsnelheid, dik 6 MBps. Jammer want ik gebruikte NZB Unity op Android graag... nu dus zonder SABnzbd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

M-Opensource schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:51:
[...]

Terwijl ik vorig bericht postte gaf SABnzbd problemen, tijdens postprocessing van een grote film (10GB+) liep die toch weer vast.

Zojuist weer geswitched naar NZBget, haalt dezelfde downloadsnelheid, dik 6 MBps. Jammer want ik gebruikte NZB Unity op Android graag... nu dus zonder SABnzbd :(
zie mijn post hierboven voor de potentiele reden.

Waarom NZBget? Ik vind het veel ongebruikersvriendelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Squishie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:28:
[...]

Waarom NZBget? omdat dit wel naar behoren werkt dus :)
Iets wat niet goed werkt vind ik per definitie ongebruiksvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

M-Opensource schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:29:
[...]

Waarom NZBget? omdat dit wel naar behoren werkt dus :)
Iets wat niet goed werkt vind ik per definitie ongebruiksvriendelijk...
Daar heb je gelijk in :P. Crasht NZBget niet bij grote files (500+GB)????

Dan is het mssn weer het overwegen waard...

[ Voor 6% gewijzigd door Squishie op 14-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Squishie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:31:
[...]

Daar heb je gelijk in :P. Crasht NZBget niet bij grote files (500+GB)????

Dan is het mssn weer het overwegen waard...
Geen idee, heb nooit iets binnengehaald groter dan 500GB. Zou ook niet echt weten wat ik van die grootte binnen moet halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook :)

Heeft allebei zijn voor- en nadelen. Maar 1 TB of meer downloaden zou ik nooit met een nas doen, die is prima voor af en toe wat downloaden, maar niet in 1 keer zoveel. Daarvoor zou ik een werkstation pakken, ben je denk ik ook sneller klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
M-Opensource schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:32:
[...]

Geen idee, heb nooit iets binnengehaald groter dan 500GB. Zou ook niet echt weten wat ik van die grootte binnen moet halen :?
10 volledige blu-ray's en je zit er bijna al aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik begreep z'n vraag als één file van 500+GB... qua totale queue heb ik wel eens 600GB neergezet, deed m'n 411j prima. Het duurde lang... maar hij kwam er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soesje
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Wie heeft er ervaring met USB 3.0 op een DS212+? Direct op de DS haal ik max 19MB/s en is de processor maxed out. Wanneer ik de schijf (WD Passport 750GB) op een Win7 laptop hang op een USB 2.0 poort en naar de DS via netwerk schrijf haal ik 30 MB/s, max van USB 2.0 denk ik.

Deze review beschrijft hetzelfde, en draagt als oplossing aan om mijn USB schijf Ext4 te formatteren. Heeft iemand hier dit gedaan?

Mijn DS 212+ schrijft een constante 60 MB/sec via netwerk (90MB/sec in Raid0) met 2x WD Caviar Green WD20EARX, 2TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Buzzie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:57:
[...]
10 volledige blu-ray's en je zit er bijna al aan. ;)
Normaliter zijn dat 10 x 50GB NZBs en niet 1x500GB, dus dat mag geen probleem zijn met SAB lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik zou downloaden terwijl post-processing wel uitzetten, maar goed dat is mijn mening. En buffer grootte zou ik ook verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

M-Opensource schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:58:
Ik begreep z'n vraag als één file van 500+GB... qua totale queue heb ik wel eens 600GB neergezet, deed m'n 411j prima. Het duurde lang... maar hij kwam er wel.
inderdaad een file van 500+ GB. Dit zijn wat uitzonderingen, normaal zou ik gewoon enkele bestanden van 40 GB binnen halen, daarbij ondervind ik met de 412+ geen probleem (ook al is het een queue van 1 TB). Zijn vooral de enkele grote files van 100+GB of 500+GB waar ik problemen me heb.
Royz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:34:
Ik zou downloaden terwijl post-processing wel uitzetten, maar goed dat is mijn mening. En buffer grootte zou ik ook verlagen
waarom? In sab heb je alleen de optie om "pause downloads during post-processing". aan of uit te vinken. Standaard staat hij uitgevinkt.
Wat bedoel je met de buffer grootte?

[ Voor 42% gewijzigd door Squishie op 14-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
sverzijl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:33:
[...]

Normaliter zijn dat 10 x 50GB NZBs en niet 1x500GB, dus dat mag geen probleem zijn met SAB lijkt me.
Klopt.

maar kan zijn dat er 10 aangevinkt zijn via een welbekende search engine en dan wordt het 1 grote nzb met dus data van 500GB. en kan me voorstellen dat hij daar dan ff mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
[...]

Gebruik je wel nzbgetweb erbij. Vindt het zelf totaal niet ongebruikersvriendelijk met deze interface.
Alles wat je kan instellen is prima te doen. Tevens heb ik eerder al een andere skin gemeld waardoor het er nog een stukje beter uit gaat zien. Opties blijven verder gelijk maar uiterlijk ziet er dan wat moderner uit.

Het enige nadeel is dat alle externe tooltjes alleen met Sabz werken en niet met nzbget.
Groot voordeel vindt ik dat de downloads veel sneller zijn en teven als je NAS erg druk is met downloaden en uitpakken het laden van Sabz soms een tijdje kan duren voor je de interface weer ziet. Met Nzbget heb je daar totaal geen last van.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 14-05-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is het geen idee om al het NZB gebeuren af te splitsen? Het lijkt wel alsof 50% van de posts hierover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Tot maar even een n00b vraag eruit geperst:
De optie:
"DDNS-ondersteuning inschakelen om gebruikers toegang te geven tot de server met een geregistreerde hostnaam", geeft die ook een verandering in je (dynamische) IP adres door als die weer eens veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Voor de fans van YAMJ, er is nu ook een volautomatische YAMJ package beschikbaar:
Repo: http://packages.missilehugger.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
witteveder schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:07:
"DDNS-ondersteuning inschakelen om gebruikers toegang te geven tot de server met een geregistreerde hostnaam", geeft die ook een verandering in je (dynamische) IP adres door al die weer eens veranderd is?
Ja. Daar is het nou net voor (DDNS=dynamic DNS), samen met een makkelijker te onthouden adres dan getalletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
waits schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:12:
[...]

Ja. Daar is het nou net voor (DDNS=dynamic DNS), samen met een makkelijker te onthouden adres dan getalletjes.
Ik vermoedde het al, maar zag het nergens duidelijk opgeschreven staan en ik wilde het expliciet weten. Hoe pakt synology dat aan? Geeft die het huidige IP adres een paar keer per dag door? Of alleen als het veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
Weet ik niet, ik denk eens per dag. Ik heb deze functionaliteit aanstaan in mijn router, niet in de DS. De router synchroniseert elke dag, althans volgens de logfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
waits schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:21:
Weet ik niet, ik denk eens per dag. Ik heb deze functionaliteit aanstaan in mijn router, niet in de DS. De router synchroniseert elke dag, althans volgens de logfile.
Ik neem maar aan dat er geen reboot voor nodig is... dat zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zie net dat er een Package is voor YAMJ, dus geen gedoe meer met zelf handmatig installeren :)

Heb hem nu geinstalleerd eens kijken of het wat is :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
rikadoo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:58:
[...]

Ik zie net dat er een Package is voor YAMJ, dus geen gedoe meer met zelf handmatig installeren :)

Wow super vet, ga ik eens proberen. Haat het om altijd de pc aan te zetten om nieuwe films en serie afleveringen te verwerken.

edit: crap, nas zegt dat die yamj niet kan uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 14-05-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik snap er ook niets van als ik heel eerlijk moet zijn. Ik wacht het nog even af:)

Heb overigens wel een ander probleem. Ik kan me NAS via een gedeelde map in windows niet meer bereiken, waar ik eerst geen probleem had om het te bereiken heb ik dit nu wel. Kan geen netwerk mappen meer aanmaken, en als ik via NETWERKCENTRUM wil bereiken zegt die ook dat ik er geen toegang tot heb. Iemand enig idee met welke settings ik aan moet hebben misschien is er of heb ik iets gewijzigd.

Mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadplaatjes.nl/20120514/580288.jpg

Dit moet toch voldoende zijn om het in windows weer te geven in netwerk? (windows 7)

[ Voor 20% gewijzigd door rikadoo op 14-05-2012 21:20 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Neefdave schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:55:
[...]

Wow super vet, ga ik eens proberen. Haat het om altijd de pc aan te zetten om nieuwe films en serie afleveringen te verwerken.

edit: crap, nas zegt dat die yamj niet kan uitvoeren.
Welke DS heb je? Misschien kan ik het probleem achterhalen. Heb je Java wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
rikadoo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:16:
Dit moet toch voldoende zijn om het in windows weer te geven in netwerk? (windows 7)
Je hebt meer ingevuld dan nodig is.
wins-server kan je leeglaten (denk dat dit je probleem veroorzaakt).
local master browser en optimize cifs database operations mogen uit.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 14-05-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MissileHugger schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
[...]

Welke DS heb je? Misschien kan ik het probleem achterhalen. Heb je Java wel geinstalleerd?
Dit moet je installeren voordat je YAMJ installeert anders installeert die helemaal niet, dat geeft die netjes aan dus ik denk dat hij dat wel gedaan heeft.
job schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Je hebt meer ingevuld dan nodig is.
wins-server kan je leeglaten (denk dat dit je probleem veroorzaakt).
local master browser en optimize cifs database operations mogen uit.
Er moet toch wel iets aanstaan voor browsing op de NAS in Windows?

[ Voor 32% gewijzigd door rikadoo op 14-05-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

hoe zorg ik ervoor dat ik ook mijn synology via mijn internet ip kan benaderen in mijn eigen netwerk.

ik moet nu altijd mijn locale ip gebruik, maar ik wil eigelijk mij wan ip (dus met een domainname) in typen en dan de ds211+ benaderen. moet ik daarvoor iets instellen?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NAT loopback. Moet je router wel ondersteunen (of je zet die domeinnamen gewoon in de hostfile van je router :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
rikadoo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:38:
Er moet toch wel iets aanstaan voor browsing op de NAS in Windows?
Ja, alleen het eerste vinkje & de werkgroep.
DancePlaza schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:39:
hoe zorg ik ervoor dat ik ook mijn synology via mijn internet ip kan benaderen in mijn eigen netwerk.
In de netwerken faq staat dit handige verhaaltje (punt 25).
Equator in "NT FAQ"

[ Voor 41% gewijzigd door job op 15-05-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
MissileHugger schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
[...]

Ik beschik over een ds211+, java heb ik geinstalleerd.

@Rikadoo, even synology assistent draaien op je pc en de synology opnieuw mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:44:
[...]

@Rikadoo, even synology assistent draaien op je pc en de synology opnieuw mappen.
wat lukt er bij jou niet? Ik krijg las ik java en YAMJ geinstalleerd heb, en ik open hem via DSM een YAMJ scherm met wat tekst. Verder snap ik er niet heel veel van...

Zou het leuk vinden als je de info van de films kreeg via een webpagina ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je YAMJ op je NAS (movie/serie library) willen hebben?
Kan ik dan sneller NFO's files maken ofzo welke weer gebruikt worden in XBMC?
Zie het nut er nog niet van in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

[...]

Ik heb de package getest op een ds211+ met succes. Het zou dus moeten werken. Probeer anders de package opnieuw te installeren.
rikadoo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:29:
[...]

wat lukt er bij jou niet? Ik krijg las ik java en YAMJ geinstalleerd heb, en ik open hem via DSM een YAMJ scherm met wat tekst. Verder snap ik er niet heel veel van...

Zou het leuk vinden als je de info van de films kreeg via een webpagina ofzo.
Op het moment dat je YAMJ gedraait hebt, krijg je in de output dir een index.htm file. Deze bevat de afbeeldingen en info van de films. Als je de playerpath juist hebt ingesteld, kun je vanuit hier je films ook starten. Als je het als webpagina wilt gebruiken, moet je het combineren met webstation. Hier kun je dan de output laten komen.
schumi2004 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:33:
Waarom zou je YAMJ op je NAS (movie/serie library) willen hebben?
Kan ik dan sneller NFO's files maken ofzo welke weer gebruikt worden in XBMC?
Zie het nut er nog niet van in eerlijk gezegd.
Ik heb een Popcorn Hour bij de TV staan. Op het moment dat er een nieuwe aflevering van een serie gedownload wordt, wordt automatisch YAMJ bijgewerkt en krijg ik dus de nieuwe aflevering (met info en afbeeldingen) op m'n TV te zien.

[ Voor 52% gewijzigd door MissileHugger op 15-05-2012 11:05 . Reden: 2 reacties toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik installeer eerst Java SE Embedded (beta)
Daarna installeer ik YamJ en bij configuration vul ik bij videoscan directory /volume1/films in.
Bij player path heb ik geen idee wat ik moet invullen gezien ik stream naar een dune.
Zelfde bij output directory, geen idee wat ik daar moet invullen.

Daarna doe ik voer uit na installatie en dan krijg ik de melding kon pakket service niet uitvoeren.
Kijk ik dan in de package center dan staat er bij YamJ status: niet beschikbaar. Logboek is leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Deef_K op 15-05-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:04:
Ik installeer eerst Java SE Embedded (beta)
Daarna installeer ik YamJ en bij configuration vul ik bij videoscan directory /volume1/films in.
Bij player path heb ik geen idee wat ik moet invullen gezien ik stream naar een dune.
Zelfde bij output directory, geen idee wat ik daar moet invullen.

Daarna doe ik voer uit na installatie en dan krijg ik de melding kon pakket service niet uitvoeren.
Kijk ik dan in de package center dan staat er bij YamJ status: niet beschikbaar. Logboek is leeg.
De playerpath moet je even voor googlen, dit is gewoon een YAMJ waarde.

Je kunt inderdaad het pakket niet uitvoeren. Als je DSM in je browser reload, krijg je een icon in je menu. Hiermee kun je YAMJ laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Maar wat is de reden dat je die in moet vullen? Ik heb namelijk helemaal geen opslag in mijn dune, yamj gegevens sla ik gewoon op op mijn nas /volume1/films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:14:
Maar wat is de reden dat je die in moet vullen? Ik heb namelijk helemaal geen opslag in mijn dune, yamj gegevens sla ik gewoon op op mijn nas /volume1/films
De playerpath is het pad dat in de webpagina's wordt meegegeven. Dus als je een film start vanuit YAMJ, dan wordt de film gestart als "jouw_playerpath/submap/film.avi". Als de playerpath niet goed staat, kan je Dune de film niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

rikadoo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:58:
[...]

In welke rep vind ik die? :P Synoblog en synocommunity hebben hem niet?

Wel super zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:21:
[...]

In welke rep vind ik die? :P Synoblog en synocommunity hebben hem niet?

Wel super zeg!
http://packages.missilehugger.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hoort yamj gelijk beeld te geven of blijft het scherm wit? Er gebeurd namelijk weinig de afgelopen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:36:
Hoort yamj gelijk beeld te geven of blijft het scherm wit? Er gebeurd namelijk weinig de afgelopen 5 minuten.
Bij mij kwam er gelijk tekst. Soort van Readme achtig kwam er tevoorschijn.

@MissileHugger

Ik ga zodra ik thuis ben dat voor elkaar te krijgen. Dat zou erg mooi zijn!

Overigens tijdens de instalatie van YAMJ zijn er 3 vakjes die je moet invullen? want het lijkt alsof er onder de laatste inputbox nog een vak zit maar door het kleine scherm kun je er niet bij.

Even om er zeker van te zijn dat ik alles goed ikvul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

rikadoo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:51:
[...]

Bij mij kwam er gelijk tekst. Soort van Readme achtig kwam er tevoorschijn.

@MissileHugger

Ik ga zodra ik thuis ben dat voor elkaar te krijgen. Dat zou erg mooi zijn!

Overigens tijdens de instalatie van YAMJ zijn er 3 vakjes die je moet invullen? want het lijkt alsof er onder de laatste inputbox nog een vak zit maar door het kleine scherm kun je er niet bij.

Even om er zeker van te zijn dat ik alles goed ikvul :)
Het zijn er inderdaad 3, ik zal de demo tekst aanpassen. Deze gebruikt namelijk iets te veel ruimte in het scherm.

@Neefdave
Er komt pas tekst in beeld als YAMJ klaar is met draaien. De eerste keer kan dit heel lang duren, afhankelijk van het aantal films (en de specs van je NAS). Hier draait hij de eerste keer bijna 3 uur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ah ik zie het al hij heeft alles al gescand, thuis zal ik bekijken of het allemaal werkt.
Maar hoe gaat dit verder in zijn werking? Wanneer er een nieuwe film gedownload is indexeert yamj deze automatisch of moet je deze toch starten via dsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:09:
Ah ik zie het al hij heeft alles al gescand, thuis zal ik bekijken of het allemaal werkt.
Maar hoe gaat dit verder in zijn werking? Wanneer er een nieuwe film gedownload is indexeert yamj deze automatisch of moet je deze toch starten via dsm?
Starten in DSM of script aanmaken voor SABnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik kan me vergissen, maar in CP zit toch ook een Add to YAMJ notificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MissileHugger schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Het zijn er inderdaad 3, ik zal de demo tekst aanpassen. Deze gebruikt namelijk iets te veel ruimte in het scherm.

@Neefdave
Er komt pas tekst in beeld als YAMJ klaar is met draaien. De eerste keer kan dit heel lang duren, afhankelijk van het aantal films (en de specs van je NAS). Hier draait hij de eerste keer bijna 3 uur >:)
Kan hij ook mappen in een gedeelde folder scannen? Ik heb namelijk /Volume1/HD/*

en dan in de HD share map zitten alle films met de .MKV. Als ik dan de HD map kies scant hij dan alle mappen in deze share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

rikadoo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Kan hij ook mappen in een gedeelde folder scannen? Ik heb namelijk /Volume1/HD/*

en dan in de HD share map zitten alle films met de .MKV. Als ik dan de HD map kies scant hij dan alle mappen in deze share?
Ja, hij scant gewoon alle onderliggende mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik wil op m'n bestaande (DS207+ met 3.1-1636) en de geplande nog aan te kopen DS412+ een mogelijkheid om een waarschuwing te krijgen bij "low disk space". Vb. als er nog 10% vrije ruimte is, of nog slechts 20GB vrije ruimte, of een ander getal/verhouding...

Ik zocht al via Google (en ixquick), maar vind geen "kant en klare oplossing".
Hier in het topic oa. met "free", "diskspace" en "notifications" gezocht, ik vind ook niets bruikbaars.
Wel een aantal meldingen dat er een warning komt op slechts 1GB vrije ruimte, maar dat is mijn inziens te laat... En evenmin alternatieven of een "aha"-oplossing.

Kan dit "out of the box" of moet er een package of cron job bij gesleurd worden? Of een tooltje op een client die via SNMP de DS aanspreekt? (client draait WinXP of Win7).

Iemand enige ervaring? Een tip?

[ Voor 0% gewijzigd door kleinesmurf op 15-05-2012 15:36 . Reden: Toegevoegd: DSM-versie op de DS207+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Royz schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:18:
Ik kan me vergissen, maar in CP zit toch ook een Add to YAMJ notificatie?
Er is wel "Synology Media Server, Automaticly adds index to Synology Media Server." Maar geen idee of dat helpt. Heb het even aangevinkt en zal kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand reeds ervaringen met een DS412+ icm virtuele machines? Dus de virtuele machine op de DS412+ zetten en in Hyper-V/VMWare de virtuele machine linken. Snel genoeg? Ik vind nergens case studies dus nogal risico om er eentje te bestellen + 4 snelle disken om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
[...]

Heb ik geprobeerd maar heeft geen effect gehad. Hij zegt dan kan netwerkpad niet vinden.

Ik ga de firmware er maar een keer overheen gooien, ik heb de nas al gereset heeft ook niet geholpen.

EDIT: het is opgelost. In de firewal in DSM stond het 1 en ander geblocked. Nu de regels maar verwijderd en het werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door rikadoo op 15-05-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09

timovd

Voorsprong door techniek

Version: DSM 4.0-2228

(2012/05/15)

Change log:

Photo Station, Audio Station, Surveillance Station and Download Station packages have been updated. Please refer to these packages’ release notes for details.
Enhanced the stability of file based iSCSI LUN over 1TB.
Fixed an issue that caused the incorrect aspect ratio in video playback in Photo Station.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Neefdave schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Er is wel "Synology Media Server, Automaticly adds index to Synology Media Server." Maar geen idee of dat helpt. Heb het even aangevinkt en zal kijken wat het doet.
Synology Media Server is weer wat anders. Dat is de DLNA functie van je NAS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
kleinesmurf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:35:
Ik wil op m'n bestaande (DS207+ met 3.1-1636) en de geplande nog aan te kopen DS412+ een mogelijkheid om een waarschuwing te krijgen bij "low disk space". Vb. als er nog 10% vrije ruimte is, of nog slechts 20GB vrije ruimte, of een ander getal/verhouding...
Goeie vraag eigenlijk. Ik heb even snel gekeken, krijg de mailtjes vaak namelijk maar volgens mij heb ik dat nooit ergens ingesteld.....
Bij mij komt ie elke keer als er nog 1% vrije ruimte is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Nou, mijn houtje touwtje script: http://pastebin.com/ma6tFrmV

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een cronjobje

0	15	*	*	*	df /volume1 | egrep "(100%|[89][0-9]%)" | mail -s "je melding hier" jij@domein.nl

@kraades: if [ $perc -le 10 ] is best wel fout btw, je mailt nu enkel als er minder dan 10% in gebruikt is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Als ik in mijn .htaccess bepaalde adressen (bv sub.domain.com) op allow zet, werkt het niet, maar gebruik ik het IP adres daarvan (bv. 66.77.88.99), dan werkt het wel. Doet .htaccess geen DNS lookup oid?
Pagina: 1 ... 37 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.