Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
pfff heb ik weer...

Ik installeer nzbget via http://www.synocommunity.com/packages

Ik wil mijn locatie invullen voor nzbget aan het einde van installatie en bam me pc loopt vat.
(Ik hoopte dat het scherm open zou blijven staan als ik weer in zou loggen op me nas, maar helaas)

Nu staat er onder tabblad "Andere bronnen" dat nzbget geïnstalleerd is. Maar onder tabblad "geïnstalleerd" staat ie niet... Ik kan het nu ook niet verwijderen of opnieuw doen... Iemand een idee?

Ik heb ook NZBconfig geprobeerd, maar die doet hetzelfde... Die gaf een melding dat ie op een installatie wacht. Ik ben nu al een uur verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godfella
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 15:05
Gewoon de NAS even herstarten, ik had net hetzelfde probleem :)

[ Voor 12% gewijzigd door godfella op 08-05-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
godfella schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:22:
Gewoon de NAS even af en opzetten, ik had net hetzelfde probleem :)
af en opzetten?

Ik heb hem al herstart vanuit de dsm omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

:D! Ik heb m'n DS212+ omgerolen voor een DS412+ (natuurlijk wel bij moeten betalen). Hij is nu lekker aant installeren. Zodadelijk volume aanmaken in raid-5. Gaat wel een dag of 2 duren voordat hij klaar is daarmee (9tb).... :D! Ben benieuwd wnnr ik kan downloaden wat voor snelheidsverhoging dit ding zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je zeker weet of je HDD's in orde zijn kan je ook een quick initialisatie doen en later een raid patrol/check uitvoeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

DukeBox schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:51:
Als je zeker weet of je HDD's in orde zijn kan je ook een quick initialisatie doen en later een raid patrol/check uitvoeren.
Waar kan je die uitvoeren?

Ik vind het raar. Ik had geselecteerd dat hij m'n schijven moest controleren. Echter werd de volume (raid-5) meteen aangemaakt en doorloopt het nu een pariteitscontrole.

Op m'n DS212+ deed het controleren van een schijf alleen al 1 volle dag erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:47
Goedemorgen,
wie weet of het mogelijk is om met sabnzbd meerdere nzb-bestanden tegelijkertijd toe te voegen? Of met een extra plugin?
Kan dit in een andere apps wel en zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
pitchdown schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:46:
Goedemorgen,
wie weet of het mogelijk is om met sabnzbd meerdere nzb-bestanden tegelijkertijd toe te voegen?
Je hebt al antwoord gekregen op je vraag: schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"

[ Voor 15% gewijzigd door job op 09-05-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
Of je zet alle nzb's in een zip en upload dit, dat werkt ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb ook een leuke die ik ff niet snap.
Heb een gaatje geprikt in m'n firewall om bij mijn nas te komen. via een webbrowser kom ik gewoon erbij, echter als ik de DS file via mijn externe ip adres er op kom, zegt ie dat ie geen files heeft.
Als ik mijn lokale ip adres gebruik werkt het wel..
Het is een 411j met de laatste versie van dsm (echter maakte dat niet uit, wnat met versie 4 had ik er ook last van)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb je de firewall instellingen in DSM ook aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:31:
Heb een gaatje geprikt in m'n firewall om bij mijn nas te komen.
Wat voor gaatje heb je precies geprikt ?? Om in DSM te komen moet je port 5000 forwarden. Als je alleen 80 hebt geopend krijg je je website te zien (indien geactiveerd, als je webservice niet aanstaat gaat de DS automagisch naar 5000, maar die moet wel aan de buitenkant openstaan).

Firewall van DS gebruik ik niet ; geen rules gemaakt en If no rules are matched ; allow access)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:31:
Ik heb ook een leuke die ik ff niet snap.
Heb een gaatje geprikt in m'n firewall om bij mijn nas te komen. via een webbrowser kom ik gewoon erbij, echter als ik de DS file via mijn externe ip adres er op kom, zegt ie dat ie geen files heeft.
DS File werkt via WebDav en dat draait standaard op port 6005(HTTP)/6006(HTTPS). Die heb je open gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 15:28
Hi allemaal,

Gister is mijn lokale 1tb Data-schijf in m'n desktop gecrashed en dat is een mooi moment om maar eens over te stappen naar een NAS.
Omdat ik nieuw ben in dit wereldje wil ik eigenlijk eerst nog een 2dehandsje aanschaffen om ervaring op te doen. Echter wil ik de NAS wel voor veel doeleinden gebruiken, waardoor dus de prestaties niet minimaal kunnen zijn.
Het liefst wil ik dus een nette (zuinige) Synology op de kop tikken ^^

Ik wil hem gebruiken voor:
- Algemeen Data Opslag
- MediaServer
- Usenet Download
- (test)Webserver
- Printer-server
- backup-server

Mogelijkheid om in de toekomst misschien een IP-cam toe te voegen.

Ik lees veel over "Android/iOS apps" maar het is toch een Webinterface? En zolang er een FTP connectie mogelijk is kun je toch bij je bestanden met verschillende Apps?
Een externe verbinding via FTP is gewoon te realiseren d.m.v. port-forwarding, net als de Webserver-functionaliteit?

Linux heb ik vrij weinig ervaring mee. Toegang tot het OS kan gemakkelijk via Putty? Ik kan een grafische interface van het OS dan wel vergeten neem ik aan ? :)

Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden & adviseren? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Alles wat je vraagt kan, maar dat had je ook al uit de specs kunnen opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 15:28
^ Ik weet dat alles mogelijk is, maar ik wil weten aan wat voor model ik moet denken. Of een 2dehandsje (bijv DS207+) voldoet, of dat ik wel naar een nieuwer, krachtiger model moet gaan kijken. Daarnaast zijn mijn overige vragen onbeantwoord ;)
En ik las dat er een nieuwe webinterface is voor de recentere modellen. Is het verstandig om om die feature toch een recenter model te pakken? En zoja welk model is voldoet?

Ik ben een behoorlijke newb op NAS gebied en weet niet wanneer welke specs voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ondertussen heb ik nu al 2maanden een ds1812+ die nu echt goed ingesteld is.

Maar een tweaker wilt altijd meer, en zou nu graag ook autosub + spotweb op mijn syno gaan installeren, maar hiervoor heb je IPKG nodig.

Kan mij iemand uitleggen wat IPKG is en wat de voor en nadelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Laatst online: 19-08 12:16
Repi3 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:08:
Ondertussen heb ik nu al 2maanden een ds1812+ die nu echt goed ingesteld is.

Maar een tweaker wilt altijd meer, en zou nu graag ook autosub + spotweb op mijn syno gaan installeren, maar hiervoor heb je IPKG nodig.

Kan mij iemand uitleggen wat IPKG is en wat de voor en nadelen zijn?
ipkg is gewoon een bootstrap.

dus soort van jailbreak. je verliest daarmee je garantie en support maar daar moet je je niet teveel bij voorstellen. gaat ie kapot reset je hem ff en stuur je het apperaat weer terug. dus zien ze er niks van.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Jur Joosten schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:36:
Hi allemaal,

Gister is mijn lokale 1tb Data-schijf in m'n desktop gecrashed en dat is een mooi moment om maar eens over te stappen naar een NAS.
Omdat ik nieuw ben in dit wereldje wil ik eigenlijk eerst nog een 2dehandsje aanschaffen om ervaring op te doen. Echter wil ik de NAS wel voor veel doeleinden gebruiken, waardoor dus de prestaties niet minimaal kunnen zijn.
Het liefst wil ik dus een nette (zuinige) Synology op de kop tikken ^^

Ik wil hem gebruiken voor:
- Algemeen Data Opslag
- MediaServer
- Usenet Download
- (test)Webserver
- Printer-server
- backup-server

Mogelijkheid om in de toekomst misschien een IP-cam toe te voegen.

Ik lees veel over "Android/iOS apps" maar het is toch een Webinterface? En zolang er een FTP connectie mogelijk is kun je toch bij je bestanden met verschillende Apps?
Een externe verbinding via FTP is gewoon te realiseren d.m.v. port-forwarding, net als de Webserver-functionaliteit?

Linux heb ik vrij weinig ervaring mee. Toegang tot het OS kan gemakkelijk via Putty? Ik kan een grafische interface van het OS dan wel vergeten neem ik aan ? :)

Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden & adviseren? Thanks in advance!
ik zou dan wel voor de + series gaan. maar het hangt en staat volledig met je portomonee. dus ga voor jezelf eerst maar eens na wat je max wilt uitgeven en zien hoe ver je daarmee komt.

DSM 4.0 is er voor alle recente versies die zijn uitgekomen. op een aantal modellen na volgens mij. tis gewoon een mooiere/nieuwere webinterface meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik zie door de wolken de cloud niet meer...

Ik wil via internet met al mijn devices (windows en android) bij mijn bestanden op mijn DS212+ (liefst gewoon via een file browser)

Ik heb gedeelde mappen met rechten gemaakt.
Ik heb Windows File Service ingeschakeld.
Ik heb een account bij DDNS van Synology aangemaakt en mijn NAS geeft bij EZCloud netjes het interne en externe IP aan en ik kan ook inloggen via de Synology site.
Ik heb niet de quick connect gebruikt, maar handmatig poorten 5000 en 80 op mijn Sitecom router geforward naar het vaste IP van mijn NAS.

Ik kan via mijn interne netwerk met al mijn devices bij mijn mappen.
Ik kan via http://mijnnaam.myds.me:5000 niet op mijn NAS komen.
Of moet ik https gebruiken (wat ook niet werkte)?

Ik bedenk me net dat ik niet geprobeerd heb om via mijn ip adres in te loggen. Zou dat het kunnen zijn?
Vanavond ff testen.

Wat heb ik verkeerd gedaan/ben ik vergeten?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Repi3 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:08:
Voor AutoSub (en Python, ook nodig) heb je ipkg niet nodig. Alleen een paar 3rd party repositories opnemen in je Package Center.

http://www.synocommunity.com/packages
http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages
(op de sites vindt je ook de links naar de repository)

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 09-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 28-09 18:33
Xyphoid schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:50:
Ik zie door de wolken de cloud niet meer...

Ik wil via internet met al mijn devices (windows en android) bij mijn bestanden op mijn DS212+ (liefst gewoon via een file browser)

Ik heb gedeelde mappen met rechten gemaakt.
Ik heb Windows File Service ingeschakeld.
Ik heb een account bij DDNS van Synology aangemaakt en mijn NAS geeft bij EZCloud netjes het interne en externe IP aan en ik kan ook inloggen via de Synology site.
Ik heb niet de quick connect gebruikt, maar handmatig poorten 5000 en 80 op mijn Sitecom router geforward naar het vaste IP van mijn NAS.

Ik kan via mijn interne netwerk met al mijn devices bij mijn mappen.
Ik kan via http://mijnnaam.myds.me:5000 niet op mijn NAS komen.
Of moet ik https gebruiken (wat ook niet werkte)?

Ik bedenk me net dat ik niet geprobeerd heb om via mijn ip adres in te loggen. Zou dat het kunnen zijn?
Vanavond ff testen.

Wat heb ik verkeerd gedaan/ben ik vergeten?
Welke methode beoog je (cloud, webdav, DS File, ...) en welke instructie volg je?
De poorten komen me niet logisch voor. Gebruik je de goede poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bolukan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:22:
Welke methode beoog je (cloud, webdav, DS File, ...) en welke instructie volg je?
De poorten komen me niet logisch voor. Gebruik je de goede poorten?
Ik heb deze guide gebruikt om verbinding te maken met mijn NAS via internet. Hierin staat dat poort 80 geforward moet worden. In de lijst die jij ook hebt gegeven staat dat voor toegang tot DSM poort 5000 geforward moet zijn.
Vandaar dat ik deze twee poorten open heb gegooid.

Maar als ik dus verbinding wil maken via het DDNS adres dat ik bij Synology heb aangemaakt (http://mijnnaam.myds.me:5000 of https://mijnnaam.myds.me:5000), krijg ik soms een inlogscherm waar staat dat "WebUser" geselecteerd is. Ik kan wel gewoon username en password intikken. Maar ik krijg elke keer dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed is. Terwijl ik wel op de myDS-site van Synology kan inloggen.

Ik wil trouwens WebDAV gebruiken. Daarmee kan ik toch met elke file browser bij mijn bestanden?
Ik heb deze guide gebruikt.
Ik heb trouwens ook poort 5005 en 5006 opengegooid. Maar heeft niet veel nut als ik niet eens verbinding kan maken met mijn NAS.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Maar als ik dus verbinding wil maken via het DDNS adres dat ik bij Synology heb aangemaakt (http://mijnnaam.myds.me:5000 of https://mijnnaam.myds.me:5000), krijg ik soms een inlogscherm waar staat dat "WebUser" geselecteerd is. Ik kan wel gewoon username en password intikken. Maar ik krijg elke keer dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed is. Terwijl ik wel op de myDS-site van Synology kan inloggen.
Volgens mij moet je eerst zelf even op een rijtje zetten welke login je waar moet gebruiken, want je lijkt aardig wat door elkaar te gooien. Hou er ook rekening mee dat een hoop routers loopback niet ondersteunen. Test daarom altijd vanaf een externe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarnaast is ook loopback niet bevorderlijk voor de snelheid. Beter kan je intern dan split-horizon dns draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:34
DukeBox schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:41:
Daarnaast is ook loopback niet bevorderlijk voor de snelheid. Beter kan je intern dan split-horizon dns draaien.
NAT Loopback lijkt me toch behoorlijk lightweight voor een router. Zeker voor een thuissituatie kan ik me niet voorstellen dat je enig verschil gaat merken. Neemt niet weg dat ik geinteresseerd ben in wat meer concrete details/vergelijkingen tussen deze twee oplossingen.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 09-05-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
Hallo, sinds kort hebben we een synology nas server, mijn vader kan inloggen via zijn pc (draadloos/windows xp), ik kan de server wel zien in de windows verkenner (draadloos/windows 7) maar 'kan er niet in' mijn pa doet het door een snelkoppeling op bureaublad (\\DiskStation) maar dit werkt bij mij niet. How come? Ligt dit aan die netwerk homegroup ofzo van win7? Hebben ziggo internet trouwens.

Alvast bedankt, groeten

edit: alles op workgroup zetten schijnt te werken, vnv ff proberen

werkt nog steeds niet.. met xp is hij toegankelijk met win7 niet? ligt niet aan firewall

[ Voor 18% gewijzigd door walterwhite op 10-05-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is het mogelijk om packages te verplaatsen naar een nieuw volume?

Als ik een nieuw volume aanmaak en het oude volume verwijder krijg ik de waarschuwing dat ik mijn packages (applicaties) kwijt raak. Is het mogelijk om, net als bij shares, de packages naar het nieuwe volume te verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 21:19
robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:58:
zo na de laatste DSM update doet mijn crucial geheugen het ook weer goed in de 1812+

gaat om deze

pricewatch: Crucial CT25664BC1067

met de launch van DSM 4.0 werkte het geheugen wel maar de cpu bleef op 99% staan dat is met de laatste DSM opgelost. sabnzb haalt gewoon weer mijn max snelheid van de internet verbinding :)
Thanks voor de tip. Zojuist ook een upgrade gedaan. Werkt prima. Direct ook maar de fans vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik heb net poort 5000 op mijn modem ook geforward. Ik kan nu mijn NAS via http://mijnnaam.myds.me bereiken.
Poort 5001 (voor https) werkt niet. Is het erg als ik http gebruik ipv https?

Zo, nu even WebDAV instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Squishie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:48:
:D! Ik heb m'n DS212+ omgerolen voor een DS412+ (natuurlijk wel bij moeten betalen). Hij is nu lekker aant installeren. Zodadelijk volume aanmaken in raid-5. Gaat wel een dag of 2 duren voordat hij klaar is daarmee (9tb).... :D! Ben benieuwd wnnr ik kan downloaden wat voor snelheidsverhoging dit ding zal hebben.
Zoals hier vermeld heb ik mijn DS212+ omgeruild voor een DS412+.

Hij is nu bijna volledig geinstalleerd en geconfigureerd.

Ik ben zeeeeer tevreden dat ik besloten heb de DS212+ meteen om te ruilen!

Ik gebruik SABnzBD:

Mijn downloadsnelheid met SSL was met de DS212+ 2.6 mb/s - 3 mb/s.
Mijn downloadsnelheid met SSL nu met de DS412+ is minimaal 7 mb/s, en heb uitschieters van 10 mb/s _/-\o_

Mijn CPU verbruik met de DS212+ was tijdens het downloaden bijna altijd >90%
Mijn CPU verbruik met de DS412+ is nu gemiddeld tijdens het downloaden +-35%

Tevens is de NAS veel stiler, hij moet immers ook minder hard werken/koelen

Dit is een gigantisch verschil. Meer snelheid en ik verbruik minder stroom! Ik ben helemaal tevreden :9~ _/-\o_

Ik ga nu proberen FLEX media server en client werkend proberen te krijgen, respectievelijk op m'n NAS en TV. - Stay tuned.

Vraag: heeft iemand de schedule van SABNZBD werkend. Ik wil hem zo configureren dat hij 's nachts niets doet en mijn vraag is of hij bij "pause all" ook het uitpakken, repareren etc. pauzeert. Ik heb namelijk nergens gezien dat je uitpakken/repareren kan pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sverzijl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:00:
NAT Loopback lijkt me toch behoorlijk lightweight voor een router.
Maar wel gelimiteerd aan je router, dus als je router geen gigabit is, je connectie naar je synologo ook niet.
Ook bij de synologys welke 2 ethernet poorten hebben en zijn getrunked met lacp, ga je nooit die snelheid halen tenzij je een router hebt die aan zowel de wan als lan zijde een 2Gbit trunk heeft.

Daarnaast zijn de meeste huis/tuin/keuken routers echt niet zo snel dat het geen impact heeft.. zeker als je hem flink stressed met een paar newsfeeds en torrents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 22-09 12:31
Squishie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:43:
[...]

Dit is een gigantisch verschil. Meer snelheid en ik verbruik minder stroom! Ik ben helemaal tevreden :9~ _/-\o_
Hoeveel verbruikt de 412+ dan vergeleken met de 212+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik had een vraagje over het delen van foto's naar mijn vrienden.
Ik heb al ontdekt dat je met photo station mogelijk hebt om je fotos met vrienden te delen alleen wat mij tegenstaat is dat hun dan ook perse DSM4.0 moeten installeren op hun pc.
Is er geen andere optie om foto's te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haagseblowin schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:39:
Ik had een vraagje over het delen van foto's naar mijn vrienden.
Ik heb al ontdekt dat je met photo station mogelijk hebt om je fotos met vrienden te delen alleen wat mij tegenstaat is dat hun dan ook perse DSM4.0 moeten installeren op hun pc.
Is er geen andere optie om foto's te delen?
DSM4.0 installeren op hun PC? Dat kan niet eens. Verder had je gewoon kunnen lezen hoe het wel werkt. Zowel eerder in dit topic, op de Synology website en zelfs via de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
robertobadjo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:29:
[...]

ipkg is gewoon een bootstrap.

dus soort van jailbreak. je verliest daarmee je garantie en support maar daar moet je je niet teveel bij voorstellen. gaat ie kapot reset je hem ff en stuur je het apperaat weer terug. dus zien ze er niks van.
Niet helemaal. ipkg is de Itsy Package Management System, een package management center ontwikkeld voor embedded systemen. Je zou het kunnen vergelijkn met apt of aptitude is voor "gewone" linux distros.
Met ipkg kan je software op je synology zetten die je er anders lastig/niet er op kan zetten.

ipkg kan je echter niet zomaar installeren, je moet je synology bootstrappen om ipkg te kunnen installeren.
Hoe je moet bootstrappen (en ipkg kan installeren) kan je echter gewoon vinden op de site van synology zelf.
http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

[ Voor 7% gewijzigd door job op 09-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 16:36
Mau_Maus schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:27:
[...]

af en opzetten?

Ik heb hem al herstart vanuit de dsm omgeving.
Bij mij werkt het iig niet met sabnzbd... blijft op geïnstalleerd staan maar is niet beschikbaar :( Daarnaast heeft m'n 1812+ nog meer kuren, de webinterface is traag en verbindingen worden vaak verbroken :(

Dacht door het aanschaffen van een goede NAS af te zijn van al dat gezeur maar het wordt niet echt beter... Misschien moet ik hem maar weer terug sturen :r

Jeej nu kan ik de nas alleen nog maar via ssh bereiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij meer een prbleem met je nas op zich,met mijn 1511 heb ik deze problemen niet persoonlijk,je hebt verder geen netwerproblemen? Het zou ook nog je router kunnen zijn die moeilijk doet,heb je alles al eens een rset of restart gegeven?

Heb je alles geupdate,van je NAS?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Netwerk is prima alleen dit apparaat niet. Ik ga hem wel weer voor de 3e keer volledig resetten en dan nog een keer proberen, anders gaat ie terug....

Wat is de beste manier op data over te pompen? Via ftp ging het lang goed maar op een gegeven moment kreeg ik errors en kreeg ik halve bestanden op de nas, niet echt handig. (van windows naar de synology dus)

Netwerk is overigens compleet gigabit met de juiste kabels.

[ Voor 49% gewijzigd door 3p0x op 09-05-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Hier een DS211+ met alle updates (packages en dsm) welke een constante LAN activiteit heeft van 800kb/ps. Ik ben de enige met een (remote) connectie op dat apparaat en doe verder niets. Back-ups, vpn, sites, mailserver, ftp, media index allemaal uitgeschakeld.

Geen van de logs melden enige activiteit op dit tijdstip. Heb al een paar reboots geprobeerd, wat kan dit zijn?

De CPU is er ook erg druk mee (50%-80%).

Edit: vergissing, de Surveillance Station stond aan, wel in idle stand maar blijkbaar gebeurd er dan ook van alles.

[ Voor 40% gewijzigd door Malarky op 10-05-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

3p0x schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:23:
Dacht door het aanschaffen van een goede NAS af te zijn van al dat gezeur maar het wordt niet echt beter...
nofi, maar waar staat in de omschrijving van een NAS dat deze sabnzbd draait ?
Dat is het zelfde als klagen over een auto dat die niet kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3p0x schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:33:
Netwerk is prima alleen dit apparaat niet. Ik ga hem wel weer voor de 3e keer volledig resetten en dan nog een keer proberen, anders gaat ie terug....

Wat is de beste manier op data over te pompen? Via ftp ging het lang goed maar op een gegeven moment kreeg ik errors en kreeg ik halve bestanden op de nas, niet echt handig. (van windows naar de synology dus)

Netwerk is overigens compleet gigabit met de juiste kabels.
Halve bestanden duit toch echt vaak op een probleem ergens in je netrwerk,krijg je dit ook als je bestanden van je computer,naar een andere computer stuurt?.

en hang de nas eens rechtsreeks aan je pc,dan kan me ook gelijk zien of de bestanden dan wel over komen.Zo ja,dan zit naar mijn mening het probleem niet bij je nas,maar ergens anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonVert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 15:27
Ik zit met een probleem op mijn synology NAS.

Ik heb een DS212 en daarop draaien nzbget, SB, CP en autosub. De eerste 3 via synocommunity en de laaste via mdevries.

Nu is het probleem dat SB er af en toe spontaan mee stopt. En nadat ik de config van autosub heb aangepast en afgesloten voor herstart kan ik deze ook niet meer starten. De knop uitvoeren in package center kan ik indrukken, dan doet het systeem ook wat, maar bij vernieuwing staan ze weer op uitgeschakeld.

Iemand ideeen wat dit zou kunnen zijn? En kan iemand mij vertellen waar ik een log kan vinden, die in de diskmanager zegt niet zoveel.

*edit
- autosub was een rechten probleem op de logmap -> opgelost
- SB geeft in DSM nog steeds de melding 'kon pakket service niet starten'

[ Voor 10% gewijzigd door MonVert op 10-05-2012 08:35 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Kan ik ergens zien (in de web interface) wat AutoSub heeft gedaan/gedownload? Of kan ik dat alleen via putty in de logfile zien?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Nou mijn Nasje gaat nu ook (weer) torrents binnen te hengelen.
Voor mij alweer een tijd geleden en na de vorige keer downloadstation gebruikt te hebben was ik toch op zoek naar iets beters dan het download station.

Dus nu overgeschakeld naar transmission, ik moet zeggen simpele installatie geen geneuzel met putty enzo :D en natuurlijk leuke webinterface erbij :D (net als SabNzb)
Het is niet allemaal héél fancy, maar genoeg genoeg voor een torrent client :)

De package source: http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages
Link voor de handleiding: http://synoblog.superzebu.../transmission-spk-manual/

[ Voor 24% gewijzigd door Ikke_Niels op 10-05-2012 08:52 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

sjonie100 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:12:
[...]

Hoeveel verbruikt de 412+ dan vergeleken met de 212+ ?
scheelt maar 5-10 watt ofzo op dit moment, maar zodra de CPU meer gaat performen en/of ik meer schijven ga gebruiken, dan komt de 412+ hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die gebruik maken van synocommunity packages en ook problemen hebben met SABnzbd dat deze status stopped geeft.

Dit zou de oplossing moeten zijn

- stop SABnzbd
- verwijder pid file ( rm -rf /volume1/@appstore/sabnzbd/var/*.pid )
- start SABnzbd

Mij viel het op dat er 2 pid's stonden en met bovenstaande heb ik inderdaad weer een normale status aanduiding in package manager.

bron: https://github.com/SynoCo...s/69#issuecomment-5612655

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 10-05-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Voor de mensen die het probleem hebben dat SABnzbd plots effectief stopt nadat het succesvol draait (dus niet het probleem dat schumi aanhaalt):

- check wat de rechten zijn van de downloadfolders. Dit zou bij allen sabnzbd moeten zijn.
- stop sabnzbd
- verwijder alle downloadmappen (check even of je niets belangrijk verwijderd)
- herstart sabnzbd
- normaal gezien heeft sabnzbd de nodige mappen zelf opnieuw aangemaakt met de juiste rechten.

Hetzelfde proces kan gedaan worden voor andere folders (bv logging) als je het probleem nog steeds hebt.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Rhapsody schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:36:
Kan ik ergens zien (in de web interface) wat AutoSub heeft gedaan/gedownload? Of kan ik dat alleen via putty in de logfile zien?
ga in packet center naar autosub en daar het 2de tabblad, logfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Ik kreeg zojuist een notificatie op m'n telefoon van m'n Synology, een inlogpoging was mislukt en het IP is geblokkeerd. Na traceren kwam ik uit op Kiev, Ukraine...

Terwijl in inlogde op m'n NAS om de blokperiode hoger te zetten kwam er nog een poging binnen. Deze kwam uit Rusland. They have found me... :(

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

M-Opensource schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:49:
Ik kreeg zojuist een notificatie op m'n telefoon van m'n Synology, een inlogpoging was mislukt en het IP is geblokkeerd. Na traceren kwam ik uit op Kiev, Ukraine...

Terwijl in inlogde op m'n NAS om de blokperiode hoger te zetten kwam er nog een poging binnen. Deze kwam uit Rusland. They have found me... :(
Wat heb je allemaal aan poorten open staan dan? Kan ook gewoon een scan zijn oid natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Bor de Wollef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:51:
[...]

Wat heb je allemaal aan poorten open staan dan? Kan ook gewoon een scan zijn oid natuurlijk.
De melding van de NAS was duidelijk, het waren failed login attempts op het DSM gedeelte. Had 'm op 3 failed attempts per 30 minuten staan, dan wordt het IP geblokkeerd.

Wat poorten betreft staat er wel wat open, voornamelijk om Sickbeard / Couchpotato / NZBget te kunnen bereiken, maar alles heeft goede wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik krijg die meldingen ook de hele dag door. minimaal 3 per dag.

Vraagje over SHR. Ik heb nu een werkende 3TB disk. Nu ben ik eens aan het kijken wat er gebeurd als ik mijn oude 1.5TB schijf daarnaast zet (DS209).
Net de oude schijf geformatteerd en opnieuw via DSM/opslagbeheer geïnstalleerd.
Ik heb sowieso niet de optie om een of andere raid vorm te gebruiken. Het is SHR of een lossen installatie. Geen keuzes voor RAID 1 etc...

Nu zie ik bij de 3TB schijf het volgende staan:
Naam: Volume 2 (dat komt omdat ik deze als volume 2 moest aanmaken om de gegevens van de oude schijf er op te kunnen zetten
Type: SHR (zonder gegevensbescherming)

Wat betekend dat zonder gegevensbescherming in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Voor het eerst gekregen, heb die NAS toch al een paar jaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hmm..Het klopt niet...Ik had toen ik 2x1,5TB erin had zitten slechts 1 volume. Nu heb ik 2 volumes. Hoe krijg ik die 1,5TB schijf gekoppeld aan mijn 3TB schijf zodat ik 1,5TB aan redundantie krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:47
M-Opensource schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:59:
Voor het eerst gekregen, heb die NAS toch al een paar jaar... :)
Ik heb het 1 keer gehad, maar dat was een vriend van me die zijn wachtwoord vergeten was. :) Verder heb ik poort 80 en 5000 geforward naar mijn nas, maar dus nog nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dan ga ik het toch wel weer eng vinden... :| . Ik krijg minimaal 3x per dag een melding dat er een ip adres geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
readytoflow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:06:
Dan ga ik het toch wel weer eng vinden... :| . Ik krijg minimaal 3x per dag een melding dat er een ip adres geblokkeerd is.
3x per dag is wel veel, wel eens de adressen getraceerd? benieuwd waar dat dan vandaan komt. Ik heb er inmiddels weer een paar binnen, Thailand, Engeland. Lijkt alsof iemand met een proxy bezig is om binnen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
readytoflow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:03:
Hmm..Het klopt niet...Ik had toen ik 2x1,5TB erin had zitten slechts 1 volume. Nu heb ik 2 volumes. Hoe krijg ik die 1,5TB schijf gekoppeld aan mijn 3TB schijf zodat ik 1,5TB aan redundantie krijg?
Toen je 2x1,5TB erin had zitten had je eigenlijk raid 1, ofwel een kopie van 1,5tb.
Je kan geen kleinere schijven toevoegen aan een raid (of SHR) alleen maar zelfde groter of groter.
Daarnaast is het ook niet mogelijk om "een stukje" redundancy te hebben.

Wat wél kan, je 3TB toevoegen aan je 1,5TB. Wat er dan gebeurd is dat je 3tb leeg wordt gepoetst en aan de SHR wordt toegevoegd waardoor je praktisch weer een raid 1 situatie hebt. MAAR! je hebt dan wel 1,5TB tot je beschikking, van je 3TB zal namelijk maar 1,5 gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
Ikke_Niels schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:09:
[...]
MAAR! je hebt dan wel 1,5TB tot je beschikking, van je 3TB zal namelijk maar 1,5 gebruikt worden.
Hmm bij SHR is juist de kracht dat je wel alle disken (ongeacht grootte) bij elkaar kunt plaatsen. Jij verward het met RAID5 daar gaat de grootste disk dezelfde grootte aannemen als de kleinste in de RAID cluster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Meldingen komen overal vandaan.
Wil later nog wel eens goed naar de beveiliging gaan kijken...eerst maar eens redundantie krijgen.
Ikke_Niels schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:09:
[...]
Toen je 2x1,5TB erin had zitten had je eigenlijk raid 1, ofwel een kopie van 1,5tb.
Je kan geen kleinere schijven toevoegen aan een raid (of SHR) alleen maar zelfde groter of groter.
Daarnaast is het ook niet mogelijk om "een stukje" redundancy te hebben.
Ok, duidelijk. wel raar. Dacht dat je bij SHR alle kanten op kon. ik wacht op de komst van de 2e 3TB disk. dan zou ik dus wel weer RAID 1 kunnen creeeren? (gevoelsmatig liever raid 1 dan SHR).

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 10-05-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:12:
Wil later nog wel eens goed naar de beveiliging gaan kijken...eerst maar eens redundantie krijgen.

[...]

Ok, duidelijk. wel raar. Dacht dat je bij SHR alle kanten op kon. ik wacht op de komst van de 2e 3TB disk. dan zou ik dus wel weer RAID 1 kunnen creeeren? (gevoelsmatig liever raid 1 dan SHR).
Raid 1 en SHR zijn hetzelfde met 2 schijven,ook met SHR heb je dan de helft van de opslag over met 2 schijven,met raid 1 dus ook

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
stormfly schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Hmm bij SHR is juist de kracht dat je wel alle disken (ongeacht grootte) bij elkaar kunt plaatsen. Jij verward het met RAID5 daar gaat de grootste disk dezelfde grootte aannemen als de kleinste in de RAID cluster
Dat is tot dele waar, ook SHR heeft beperkingen.
SHR probeert op de achtergrond eigenlijk de meest optimale mix aan RAID configuraties te maken met 1 (of meer) schijven redundancy.

Voorbeeld met 3 schijven:
1x1TB, 1x1,5TB en 1x2TB
Bij SHR wordt er dan een raid 5 van 1TB+1TB+1TB gemaakt, en een raid 1 van 0,5TB+0,5TB, effectief heb je dan dus 2,5TB aanruimte met redundancy. En ben je een halve TB verloren omdat de laatste schijf voor dat deel geen redundancy heeft.

Bij 2 schijven is het simpelweg dus raid 1.... en heb je qwa grootte de kleinste schijf.

[...]

Als je een NASje hebt met 2 schijven dan maakt het niet zoveel uit, SHR is pas intressant bij meer dan 2 schijven. Zie ook: http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

[ Voor 26% gewijzigd door Ikke_Niels op 10-05-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 28-09 18:33
Xyphoid schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:37:
Ik heb net poort 5000 op mijn modem ook geforward. Ik kan nu mijn NAS via http://mijnnaam.myds.me bereiken.
Poort 5001 (voor https) werkt niet. Is het erg als ik http gebruik ipv https?

Zo, nu even WebDAV instellen.
Hoe staat het er mee?

Voor de Diskstation Manager heb je 5000/5001 nodig en niet poort 80.

Mijn voorkeur gaat uit naar https (https://x.x.x.x:5001), maar wat nou de extra veiligheid is met https (zonder officieel certificaat) en welke onveiligheid je overhoudt, laat ik over aan een expert om te beantwoorden.

Voor de filestation manager 7000/7001 (ook optie om naar te kijken) en voor webdav 5005/5006 door (laten) lussen vanuit je router.

Staat webdav, etc aan voor zowel http 5005 als https 5006?

Verder tutorial 55

PS: Synology heeft best wel een goede lijst met tutorials, valt me nu op.

[ Voor 22% gewijzigd door Bolukan op 10-05-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:06:
Waar check je dit?
Als ik in system log of connection log kijk zie ik helemaal geen connection attempts.

Helemaal in het begin wel eens gehad maar daarna nooit meer als ik log geloven moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Deze morgen iets vreemd aan de hand gehad. Mijn DS212J voerde zijn scheduled restart niet uit. In de logfiles heeft hij zichzelf wel correct afgesloten (03u00). Maar van deze morgen zie ik niets in de logs. Normaal gezien zou hij terug starten om 08u00. De vorige dagen heeft hij geen problemen gehad. Het enige wat ik kan vinden rond dit probleem is dat er misschien een power failure zou geweest zijn tussen 03u & 08u. Dit kan ik jammer genoeg niet controleren. Iemand suggesties of andere mogelijke oorzaken?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Bolukan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:26:
Mijn voorkeur gaat uit naar https (https://x.x.x.x:5001), maar wat nou de extra veiligheid is met https (zonder officieel certificaat) en welke onveiligheid je overhoudt, laat ik over aan een expert om te beantwoorden.
Zeer simpel:
Zonder 'officiëel' (vertrouwd) certificaat is je connectie nog steeds encrypted. Je bent alleen niet zeker dat je ook effectief met jouw NAS verbonden bent.
Een officiëel certificaat geeft je ook de zekerheid dat je naar jouw NAS connecteerd en niet zonder dat je't doorhebt wordt omgeleid naar elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over hdds: zijn alle 3.5 hdds geschikt voor synology of moet je perse bij compatibility lijst kijken van synology website? Graag een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is niet voor niets een lijst,die lijst garandeerd je dat die schijf werkt met de Syn.Met schijven die niet op de lijst staan,kan dus niemand garanderen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:55:
Een vraag over hdds: zijn alle 3.5 hdds geschikt voor synology of moet je perse bij compatibility lijst kijken van synology website? Graag een antwoord
OT
Dit is ook al is eerder gevraagd, heb zelf ook wel is dat ik het niet kan vinden ^^

Iig theoretisch werken alle HD's, maar de lijst die Syno aangeeft is wat zij hebben getest en officieel ondersteunen. Rondneuzen in topics en op de officiele synology forums kan veel helpen, er is ook een lijst wat gebruikers hebben gemeld die werken: http://forum.synology.com...ed_Compatible_Hard_Drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Bolukan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:26:
Hoe staat het er mee?

Voor de Diskstation Manager heb je 5000/5001 nodig en niet poort 80.

Voor de filestation manager 7000/7001 (ook optie om naar te kijken) en voor webdav 5005/5006 door (laten) lussen vanuit je router.

Staat webdav, etc aan voor zowel http 5005 als https 5006?
Thnx voor het meedenken.

Ik kan inloggen via mijn telefoon (3g) op mijn NAS via http://x.x.x.x:5000, maar niet via een pc op mijn werk.
Ligt dat aan de beveiliging op mijn werk? Heb nog niet vanuit iemand anders thuis geprobeerd.

Ik krijg poort 5001 niet open op mijn modem (Copperjet 1616 van Alice).
Ook poorten 5005 en 5006 krijg ik niet open, dus WebDAV werkt nog niet.

Ik heb nu op mijn modem alle poorten (1 tot 65535) geforward naar mijn router, maar volgens alle online port checkers zijn alleen poort 53 en 5000 open. De rest zit potdicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Xyphoid schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:
[...]

Thnx voor het meedenken.

Ik kan inloggen via mijn telefoon (3g) op mijn NAS via http://x.x.x.x:5000, maar niet via een pc op mijn werk.
Ligt dat aan de beveiliging op mijn werk? Heb nog niet vanuit iemand anders thuis geprobeerd.

Ik krijg poort 5001 niet open op mijn modem (Copperjet 1616 van Alice).
Ook poorten 5005 en 5006 krijg ik niet open, dus WebDAV werkt nog niet.

Ik heb nu op mijn modem alle poorten (1 tot 65535) geforward naar mijn router, maar volgens alle online port checkers zijn alleen poort 53 en 5000 open. De rest zit potdicht....
Als het via je telefoon wel kan en via je werk niet, dan ja is het idd je werk.
Dyndns-achtige sites zijn vaak geblokt (waarom is mij niet duidelijk) maar bij de meeste klanten waar ik kom kan ik ook niet bij mijn NASje.
Als je zelf je PC gegevens kan aanpassen kan je eventjes testen om de DNS om te zetten naar die van google (8.8.8.8) en te kijken of het dan werkt.
Als dat het is hoef je alleen maar in je hosts file een regeltje toe te voegen op je werk... mja of de ICT daar blij van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ikke_Niels schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:12:
Als dat het is hoef je alleen maar in je hosts file een regeltje toe te voegen op je werk... mja of de ICT daar blij van wordt ;)
Denk het niet :P En zo graag hoef ik niet vanuit mijn werk pc naar mijn NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Xyphoid schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Denk het niet :P En zo graag hoef ik niet vanuit mijn werk pc naar mijn NAS...
Wat Het meeste gebeurd in werkomgevingen is dat alle andere poorten dan de standaard http (80) en https (443) dicht zitten.
Waarschijnlijk is het voldoende als je in je router poort 80 extern naar poort 5000 intern verwijst of natuurlijk 443 naar 5001.
Dan hoef je geen poort meer op te geven in het adres en gaat het 9 van de 10 gevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Voor de liefhebbers, Funambol voor de Synology NAS (Java vereist, zit ook in de repo):
Repository: http://packages.missilehugger.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 21:47

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Weet iemand toevallig waar de index.php van photo station zich op de synology bevind. Hij stond voor de DSM 4.0 update altijd in /usr/syno/synoman/phpsrc/photo, maar die map bestaat nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
MissileHugger schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:21:
Voor de liefhebbers, Funambol voor de Synology NAS (Java vereist, zit ook in de repo):
Repository: http://packages.missilehugger.com/
misschien handig om dat ook in de TS op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je auto block (rode icoon) inschakelt krijg je een notification bij een nieuwe blokkering.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 10-05-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:11:
[...]

Halve bestanden duit toch echt vaak op een probleem ergens in je netrwerk,krijg je dit ook als je bestanden van je computer,naar een andere computer stuurt?.

en hang de nas eens rechtsreeks aan je pc,dan kan me ook gelijk zien of de bestanden dan wel over komen.Zo ja,dan zit naar mijn mening het probleem niet bij je nas,maar ergens anders.
Wellicht dat het aan de ftp client ligt, normaal heb ik daar geen last mee/van...

Wat is een normale snelheid qua reageren van de interface? Ik moet regelmatig gewoon een halve minuut wachten voordat de interface het ding opent wat ik heb aan geklikt. Dit lijkt me toch niet normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door 3p0x op 10-05-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het is een beetje afhankelijk van het model en belasting, maar een halve minuut lijkt me niet kloppen.
Je zou eens in kunnen loggen via de commandline en via ifconfig kunnen kijken of packets gedropped worden, dat verklaart dan wellicht je problemen.

Als je wilt weten hoe snel het ongeveer hoort te zijn, hier heb je een demo: http://demo.synology.com:5000/
inloggen met admin / synology. Sommige dingen gaan op my synology sneller dan de demo, anderen langzamer.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-05-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
De demo omgeving reageert wel een stuk sneller.

Misschien komt het doordat het geheugen nog niet is uitgebreid? De 2gb extra staat nog in bestelling...

Daarnaast heb ik nog het probleem met m'n half geïnstalleerde sabnzbd, hoe kan ik deze compleet verwijderen? In de webinterface kan ik er namelijk helemaal niets mee.

Ook schommelt de dataoverdracht enorm, het ene moment zit ie op 40 MB/s en het andere amper boven de 0.5 MB/s (zelfde bestand)

[ Voor 24% gewijzigd door 3p0x op 10-05-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Freddy_Fish schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:53:
Weet iemand toevallig waar de index.php van photo station zich op de synology bevind. Hij stond voor de DSM 4.0 update altijd in /usr/syno/synoman/phpsrc/photo, maar die map bestaat nu niet meer.
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3p0x schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:22:

Misschien komt het doordat het geheugen nog niet is uitgebreid? De 2gb extra staat nog in bestelling...

Daarnaast heb ik nog het probleem met m'n half geïnstalleerde sabnzbd, hoe kan ik deze compleet verwijderen? In de webinterface kan ik er namelijk helemaal niets mee.

Ook schommelt de dataoverdracht enorm, het ene moment zit ie op 40 MB/s en het andere amper boven de 0.5 MB/s (zelfde bestand)
ik heb ook 'maar' 1gb in mijn 1511+ zitten,dan nog zou je hoger moeten halen dus,want ik haal rond de 80/100mb.Ligt er aan wat de grote is van de file.Die van j van jou zou gelijkwaardig of hoger moeten zijn of hoger ,ook met dezelfde hoeveelheid geheugen.

maar dat zijn geen nromale snelheden en duit toch echt op een probleem

Geheugengebruik komt bij mijn niet boven de 30% uit,hoe zit dat bij jou?

verder is een halve minuut in DSM echt veel te lang :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
3p0x schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:22:

Je hebt een model wat je kan uitbreiden? Dan heb je sowieso een van de snellere modellen en ook met de standaard hoeveelheid geheugen zou het ongeveer zo snel moeten zijn.

Ook 40MB/sec klopt niet. Of er is iets met je netwerk aan de hand, of de bekabeling of met je synology.
Ga gewoon opzoek naar het probleem.
- Herinstalleer je synology: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Maar maak geen backup van je configuration... je wilt met een schoon systeem beginnen. Wees gerust.. je data op de volumes blijft bespaard (als je goed leest en begrijpt wat je moet doen). En je probleem met die halve sab is ook meteen opgelost.
- vervang utp kabels/stekkers/switches
- Zet het ding bij een ander thuis neer (oftewel sluit je eigen gehele netwerk uit)
- kijk met ifconfig (via command line) of er packets gedropped worden.
- doe een memory test via de synology assistant.

Zoek uit wat je probleem veroorzaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 21:47

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Goner schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:38:
[...]

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/index.php
Thnx dat is hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:45:
[...]

Je hebt een model wat je kan uitbreiden? Dan heb je sowieso een van de snellere modellen en ook met de standaard hoeveelheid geheugen zou het ongeveer zo snel moeten zijn.

Ook 40MB/sec klopt niet. Of er is iets met je netwerk aan de hand, of de bekabeling of met je synology.
Ga gewoon opzoek naar het probleem.
- Herinstalleer je synology: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Maar maak geen backup van je configuration... je wilt met een schoon systeem beginnen. Wees gerust.. je data op de volumes blijft bespaard (als je goed leest en begrijpt wat je moet doen). En je probleem met die halve sab is ook meteen opgelost.
- vervang utp kabels/stekkers/switches
- Zet het ding bij een ander thuis neer (oftewel sluit je eigen gehele netwerk uit)
- kijk met ifconfig (via command line) of er packets gedropped worden.
- doe een memory test via de synology assistant.

Zoek uit wat je probleem veroorzaakt!
hij heeft een 1812+,die zou makkelijk die snelheden moeten kunnen halen inderdaad,vooral het wegzakken naar 0,5 mb/s duid echt op een probleem.Dat kan inderdaad van alles zijn,tot bekabeling,routers swicthes maar ook een brakke hdd,kan leiden tot lagere snelheden.

Welke hdd's heb je er nu in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:56:
[...]

hij heeft een 1812+,die zou makkelijk die snelheden moeten kunnen halen inderdaad,vooral het wegzakken naar 0,5 mb/s duid echt op een probleem.Dat kan inderdaad van alles zijn,tot bekabeling,routers swicthes maar ook een brakke hdd,kan leiden tot lagere snelheden.

Welke hdd's heb je er nu in zitten?
De max snelheid heeft te maken met de pc waar ik vandaan kopieer, die raid config is niet al te snel ;) Maar ik had het vermoeden dat er inderdaad een brakke hd tussen zit.. na de smart check blijkt 1 schijf bad sectors te hebben, kan dit de oorzaak zijn? (zijn trouwens hitachi schijven welke geschikt zijn volgens synology)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers,bad sectors zegt dat je schijf aan het einde zit en dus vervangen moet worden.

ik gebruik trouwens zelf 3tb hitachi 5k3000 in mijn 1511,dat gaat prima!staan niet op de lijst,maar werken wel met de syn nas,tenminste met die van mij wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Op welke poorten proberen ze binnen te komen ??
Ik had in het begin al heel snel een paar blocked IP's na pogingen op FTP (poort 21) en SSH (22). Heb toen gewoon de buitenkant op bijv. 7021 en 7022 gezet ; ze scannen alleen de bekende poorten, dus die zien ze niet.
Dus forward 7022 -> 22 ... nooit meer een poging gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Eindelijk WebDAV werkend. Dacht dat poorten op mijn modem dicht waren of niet goed geforward.
Twee dagen met poorten geklooid op mijn modem en router. Bleek dat mijn firewall in DSM niet goed stond ingesteld. Webdav was niet aangevinkt.... DUH!!! 8)7

Bedankt iedereen voor jullie hulp!! I'll be back!! (zeker als ik stomme foutjes blijf maken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

robertobadjo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:03:
[...]

misschien handig om dat ook in de TS op te nemen?
Hier heb ik uiteraard geen bezwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:57:
[...]

Op welke poorten proberen ze binnen te komen ??
Ik had in het begin al heel snel een paar blocked IP's na pogingen op FTP (poort 21) en SSH (22). Heb toen gewoon de buitenkant op bijv. 7021 en 7022 gezet ; ze scannen alleen de bekende poorten, dus die zien ze niet.
Dus forward 7022 -> 22 ... nooit meer een poging gezien.
Da's wel een goede! Daar zal ik eens op in moeten zoomen.
Die poorten waar ze op binnen willen komen, die kan ik in het logboek terugvinden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje offtopic maar goed.

Een periode terug heb ik hier gemeld dat 1 van de 2 gelijktijdig aangeschafte HDD's voor mijn NAS (Samsungs) een oplopen G-Sense error in SMART gaf.

Dit zit me toch niet lekker hoewel de schijf nog steeds functioneert dus dacht ik waag er een belletje aan. Eerst samsung gebeld die hebben zowel op de website als telefonisch geen mogelijkheid om een optie welke HDD gerelateerd is te kiezen maar via via toch doorverwezen naar Seagate¿?

Toen Seagate gebeld , technical support gekozen en wat doen die lutsers tot 2x toe, die pleuren gewoon de hoorn erop!!!

Nu zit ik hier met een HDD die mijn inziens niet in orde is, toch functioneert, maar nu wil ik van technical support of wie dan ook een antwoord hebben wat hier mee te doen. Als ik ermee naar Redcoon terug ga waar ze vandaan komen krijg je toch 0,0 antwoord.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Heeft iemand dit probleem al eerder gehad?

Vandaag tijdens het downloaden van SABnzbd, stopte opeens het downloaden en werd alles heel traag en de ram liep vol tot 90%. Hij was niet bezig met uitpakken etc. Er gebeurde helemaal niets.
Ik werd afgemeld van de webbrowser van SABnzbd en kon me niet meer opnieuw aanmelden. Na het invoern van m'n inloggegevens bleef hij maar laden en gebeurde er niets.
Ik stopte de service en starte hem opnieuw. Tijdens het opstarten kreeg ik de melding "kan service niet opstarten, meld u opnieuw aan bij DSM". Echter geeft hij wel de melding dat de service gestart is...

Opnieuw opstarten van de NAS heeft niets geholpen en ik durf niet SABnzbd zomaar weg te gooien. Dan ben ik al m'n nzb's en incomplete data kwijt, toch?

Wat kan/moet ik doen?

edit: ik kan nu nog geen eens de service meer stopzetten, dan krijg ik de melding "een andere service wordt al geinstalleerd of geconfigureerd".

edit2: na een paar x proberen lukte het om de service stop te zetten, alleen nu zegt hij bij hem opnieuw aanzetten "service kan niet gestart worden". Nu probeer ik m'n nas af te sluiten.... Hijs al bijna 10 min. bezig ermee =.=... :/ hmm wtf |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Squishie op 11-05-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
schumi2004 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:47:
Beetje offtopic maar goed.

Een periode terug heb ik hier gemeld dat 1 van de 2 gelijktijdig aangeschafte HDD's voor mijn NAS (Samsungs) een oplopen G-Sense error in SMART gaf.

Dit zit me toch niet lekker hoewel de schijf nog steeds functioneert dus dacht ik waag er een belletje aan. Eerst samsung gebeld die hebben zowel op de website als telefonisch geen mogelijkheid om een optie welke HDD gerelateerd is te kiezen maar via via toch doorverwezen naar Seagate¿?

Toen Seagate gebeld , technical support gekozen en wat doen die lutsers tot 2x toe, die pleuren gewoon de hoorn erop!!!

Nu zit ik hier met een HDD die mijn inziens niet in orde is, toch functioneert, maar nu wil ik van technical support of wie dan ook een antwoord hebben wat hier mee te doen. Als ik ermee naar Redcoon terug ga waar ze vandaan komen krijg je toch 0,0 antwoord.

Iemand nog suggesties?
Het is jammer dat je ze niet op een andere aansluiting kunt zetten. Of in een andere machine kunt testen.
Dat kun je iig geval zien of het aan de disk of de aansluiting of de chipset o.i.d. ligt.
Is het extreem hoog?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:18
Ik heb een probleem met mijn 1511+. Afgelopen nacht wat nzb's naar de nas gekopieerd via het internet en nu kan ik dsm niet meer benaderen als wel Sabnzbd+ . Sickbeard en couchpotato reageren wel.
Ik vermoed dat er iets mis is met Sabnzb+ en daardoor met de DSM webpagina.

Ik kan wel inloggen via ssh, en zit dan in busybox, maar ik weet niet hoe ik de nas vanuit daar kan re-booten.

De nas was een nieuwe schijf aan het toevoegen, deze zat eergisteren op 94%, ik weet niet of het kwaad kan als ik iemand de nas via de aan/uit knop laat uitzetten en dan weer aan.

Het liefst zou ik hem via ssh laten reboot maar ik kan niets vinden hoe.

Shutdown -r 0 werkt niet hij kent het commando shutdown niet.

Iemand een idee ?

(ik ben de komende dagen niet in de buurt van de nas)

Na het uitzetten dmv de aan/uit knop werkt de zaak weer .....

[ Voor 4% gewijzigd door jp73 op 12-05-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 12:29
Sinds kort gaat mijn DS211j niet meer in de standby modus. Logs van Sabnzb worden al standaard naar de USB disk weggeschreven, dus daar kan het niet aan liggen. Nu valt het me op dat er bij current connections een connectie van admin over http staat met een inlogduur gelijk aan de laatste reboot. In dit geval dus 88 uur. Dit moet duidelijk het probleem veroorzaken. Het enige dat mij niet lukt is achterhalen waar die verbinding vandaankomt of met welke http dienst er verbinding gemaakt is. Iemand enig idee hoe ik dit kan achterhalen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt mij op dat hier wel heel veel meldingen lang komen, van problemen met Sabnzb,misschien is de software toch niet helemaal bug vrij? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
Frankster schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 07:24:
Sinds kort gaat mijn DS211j niet meer in de standby modus. Logs van Sabnzb worden al standaard naar de USB disk weggeschreven, dus daar kan het niet aan liggen. Nu valt het me op dat er bij current connections een connectie van admin over http staat met een inlogduur gelijk aan de laatste reboot. In dit geval dus 88 uur. Dit moet duidelijk het probleem veroorzaken. Het enige dat mij niet lukt is achterhalen waar die verbinding vandaankomt of met welke http dienst er verbinding gemaakt is. Iemand enig idee hoe ik dit kan achterhalen?
Heb je nog andere packages draaien?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:58:
[...]

Het is jammer dat je ze niet op een andere aansluiting kunt zetten. Of in een andere machine kunt testen.
Dat kun je iig geval zien of het aan de disk of de aansluiting of de chipset o.i.d. ligt.
Is het extreem hoog?
Nee dat niet maar het minste of gerinsgte loopt ie wel op. zit nu rond de 15 denk. Is ook elke keer spannend of er tijdens een reboot weer 1 bij komt dat is namelijk ook het geval.

Ik zou veel moeite kunnen doen om hem in een andere systeem te hangen maar dan haal ik meer elende op mijn nek dan dat ik nu heb vermoed ik zo. (Disc1).
Pagina: 1 ... 36 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.