Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:40:
Hoe wil je dan je incomplete files verwijderen? OF gebeurd dat automatisch met de delete knop van de queue?
Als je dat automatisch wilt kies je ja bij 'DeleteCleanupDisk' (te vinden bij config > download que).
Of als je het handmatig wilt moet je inderdaad het pad veranderen.
NzbDir is dan wel handig om te veranderen aangezien het je watchlist is neem ik aan?
jup :)
Moet ik datzelfde NzbDir dan ook aanpassen in de "communication with the NZBGET-SERVER"?
nee hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:00
Valt niet mee zeker om iets uit te leggen aan iemand die het niet in een keer snapt en dan ook nog geduldig blijven. Toch bedankt voor de moeite hoor.

Iemand interesse in 100 EUR verdienen om het bij mij aan de praat te krijgen? ben t een beetje zat aan t worden.

Ik ga weekend vieren, jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt erop dat mijn DSM upgrade niet succesvol is verlopen, hij blijft op 2198 terwijl ik toch een upgrade gedaan heb. DSM onbereikbaar.

Een reboot cmd via SSH werkt ook niet.

iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:43:
[...]
Als je dat automatisch wilt kies je ja bij 'DeleteCleanupDisk' (te vinden bij config > download que).
Of als je het handmatig wilt moet je inderdaad het pad veranderen.

[...]
jup :)

[...]
nee hoeft niet.
Als ik de paden verander gaan de oude gegevens dan mee? Of blijven die bestaan, in dat laatste geval wilk die namelijk dan even opruimen. Hoe doe ik dat?

Hartelijk bedankt voor het overweg helpen ermee. Viel toch wel mee. Ik ga er verder mee expertimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uit, en vervolgens weer aan doen?
reset knop al geprobeerd?

Als dat niet werkt, kan je altijd nog het stukje lezen onder: "How to conduct the firmware reinstall of the Synology product" van: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Dat werkt altijd, moet je alleen wel weer alle packages en instellingen opnieuw doen.
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:47:
Als ik de paden verander gaan de oude gegevens dan mee? Of blijven die bestaan, in dat laatste geval wilk die namelijk dan even opruimen.
blijven staan, maar als het goed is staat er nog niets.
Hoe doe ik dat?
Via de terminal (moet je eerst in de synology de terminal mogelijk aanvinken) inloggen als root en via de commandline: http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/fileman.html
Maar zoveel zou er niet staan denk ik na die paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:53:
[...]

Uit, en vervolgens uit doen?

Als dat niet werkt, kan je altijd nog het stukje lezen onder: "How to conduct the firmware reinstall of the Synology product" van: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System
Dat werkt altijd, moet je alleen wel weer alle packages en instellingen opnieuw doen.

[...]

[...]

Via de terminal (moet je eerst in de synology de terminal mogelijk aanvinken) inloggen als root en via de commandline: http://www.tuxfiles.org/linuxhelp/fileman.html
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thx again.

Mja commandline, daar begin ik dus niet aan :P. Ik wou eventueel een download verwijderen die ik geprobeerd had om mn snelheid te testen met newsget. Ik kom op 5000 KB/s uit. Klein verschil tov 3 MB/S. Ik hoop dat de DS412+ meer gaat geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
5000KB/sec vind ik toch een forse verbetering. Dat is zo'n 4.88 MB/sec, dus een verhoging van 60%.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 05-05-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:53:
[...]

Uit, en vervolgens weer aan doen?

[...]

[...]

Power off en on did the trick.
Toch vervelend, is de eerste keer dat mijn DS zo vervelend doet.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Klik eens op het knopje boven uitloggen...
Ondertussen ook gelukt, thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Pjotr22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:40:
Ik denk dat je me niet snapt. Hoe kan ik nzbget nou strten als ik hem niet kan installeren?

de stappen die ik zet:

1) open package center
2) klik op ' installeren' bij nzbget
3) ik krijg de tekst ' kan niet installeren' te zien
4) help!
grote edit:
Krijg je geen reden te zien van het mislukken? Als je iets vergeten bent waar een package van afhankelijk is staat dat er namelijk gewoon bij.

Werkt sabnzbd wel?

[ Voor 136% gewijzigd door job op 05-05-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
zo na de laatste DSM update doet mijn crucial geheugen het ook weer goed in de 1812+

gaat om deze

pricewatch: Crucial CT25664BC1067

met de launch van DSM 4.0 werkte het geheugen wel maar de cpu bleef op 99% staan dat is met de laatste DSM opgelost. sabnzb haalt gewoon weer mijn max snelheid van de internet verbinding :)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:44:
job wijzigde dit bericht 05-05-2012 21:09 (136%)
136% aan wijzigingen maar :+

Maar ik zou het gewoon bij sabnzb houden als ik hem/haar was. Boel ellende omdat je er zelf weinig kennis van hebt en alles moet vragen, dan kan je beter bij een pakket blijven dat misschien wat langzamer download, maar wel eenvoudig te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
sabnzb zou op een 212+ lijkt mij ook gewoon 5mb/s moeten trekken lijkt mij.

log eens in de DSM en kijk hoe de CPU zich houd als je een grote film gaat downloaden.

dat het uitpakken en repareren wat langzamer gaat is natuurlijk logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:09:
Ik weet het niet hoor, ik haal met een 212j 3,5MB/sec ongeveer met 4 lijnen. Veel meer pers je er niet uit, het is natuurlijk een junior model, maar toch. Denk niet dat de + variant veel sneller kan met sabnzb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:23:
[...]

Ik weet het niet hoor, ik haal met een 212j 3,5MB/sec ongeveer met 4 lijnen. Veel meer pers je er niet uit, het is natuurlijk een junior model, maar toch. Denk niet dat de + variant veel sneller kan met sabnzb
1.2Ghz of 2.0Ghz maakt nogal een verschil denk ik ...

Ik zit ook te denken aan een Synology, de DS212 maar als ik zo de ervaringen lees kan ik er met mijn Ziggo 120mbit verbinding niet de maximale snelheid mee halen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:09:

log eens in de DSM en kijk hoe de CPU zich houd als je een grote film gaat downloaden.

dat het uitpakken en repareren wat langzamer gaat is natuurlijk logisch.
ik trek met mijn 212+ met 7 threads en SSL 3 mb/s :P. Download bestanden van 50 GB. CPU vol belast (90%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:23:
[...]

tussen de j en de + zit ook een aardig verschil qua processor.

plus wat voor processor zit erin. kan het zo 123 niet zien op de syno site.

120mbit voltrekken gaat je met een 212+ ook niet lukken. zul je toch een wat steviger model voor moeten nemen. plus welke schijven zet je erin. dat heeft ook invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:42:
[...]

tussen de j en de + zit ook een aardig verschil qua processor.

plus wat voor processor zit erin. kan het zo 123 niet zien op de syno site.

120mbit voltrekken gaat je met een 212+ ook niet lukken. zul je toch een wat steviger model voor moeten nemen. plus welke schijven zet je erin. dat heeft ook invloed.
denk je dat het met de 412+ wel gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:43:
[...]

denk je dat het met de 412+ wel gaat lukken?
daar zit een dualcore in dus die is zowiezo al een stuk sterker. mijn verwachtingen zijn van wel maar schiet me er niet op af. hangt er natuurlijk ook vanaf wat je nog allemaal meer op het ding draait.

kan je de 212+ of de 412+ uitbreiden met een extra geheugen bankje? zoja dan raad ik het wel aan. zeker als je wat meerdere services draait. heb net mijn 1812+ uitgebreid met 2gb extra. en sabnzb lust best wel wat ram als hij enige tijd draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:46:
[...]

daar zit een dualcore in dus die is zowiezo al een stuk sterker. mijn verwachtingen zijn van wel maar schiet me er niet op af. hangt er natuurlijk ook vanaf wat je nog allemaal meer op het ding draait.

kan je de 212+ of de 412+ uitbreiden met een extra geheugen bankje? zoja dan raad ik het wel aan. zeker als je wat meerdere services draait. heb net mijn 1812+ uitgebreid met 2gb extra. en sabnzb lust best wel wat ram als hij enige tijd draaid.
de 212+ heeft 512 mbram en 412+ 1gb ram. Echter is het niet uitbreidbaar. Dat is de 1512+ pas die kan je met 2 gb uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:51:
[...]

de 212+ heeft 512 mbram en 412+ 1gb ram. Echter is het niet uitbreidbaar. Dat is de 1512+ pas die kan je met 2 gb uitbreiden.
ik zie het net ja. maar voor alleen een beetje spotweb/sabnzb/sickbeard is 1gb wel genoeg. ga je hem echt misbruiken dan zou je mss wel wat tekort kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:56:
[...]

ik zie het net ja. maar voor alleen een beetje spotweb/sabnzb/sickbeard is 1gb wel genoeg. ga je hem echt misbruiken dan zou je mss wel wat tekort kunnen komen.
Mijn plan is gewoon voor snel zaken binnen te kunnen trekken op een gemakkelijke manier :). Dus ik hoop dat een 412+ het veel beter gaat maken. Wat trek jij met je 1812+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:00:
[...]

Mijn plan is gewoon voor snel zaken binnen te kunnen trekken op een gemakkelijke manier :). Dus ik hoop dat een 412+ het veel beter gaat maken. Wat trek jij met je 1812+?
ik heb hier maar een 50/50 lijntje maar die trek ik met gemakt vol. cpu is dan ongeveer 20%. geld ook met uitpakken. ik heb wel 3 oude schijven erin zitten. die ga ik zeer binnenkort vervangen voor 3 van deze jongens.

pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB

100mbit kan mijn 1812 ook gewoon aan uit betrouwbare bronnen ;)

prijs is er wel naar natuurlijk. de 1512 kan het ook maar die is ook vrij prijzig.

voor de prijs van een 412+ kan je ook het model van vorig jaar kopen de 1511. die moet dat ook wel aankunnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:05:
[...]

ik heb hier maar een 50/50 lijntje maar die trek ik met gemakt vol. cpu is dan ongeveer 20%. geld ook met uitpakken. ik heb wel 3 oude schijven erin zitten. die ga ik zeer binnenkort vervangen voor 3 van deze jongens.

pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB

100mbit kan mijn 1812 ook gewoon aan uit betrouwbare bronnen ;)

prijs is er wel naar natuurlijk. de 1512 kan het ook maar die is ook vrij prijzig.

voor de prijs van een 412+ kan je ook het model van vorig jaar kopen de 1511. die moet dat ook wel aankunnen,
Ik heb die hardeschijf er 2x inzitten. Alsk voor een 412 ga koop ik er nog 1 bij.

Is de 412+ niet sneller dan de 1511+, volgens mij zit er een betere CPU in en ondersteund de 1511+ alleen maar DDR2, terwijl de 412+ DDR3 heeft. Echter kan de 1511 3gb ram totaal en 1 schijf meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:17:
[...]

Ik heb die hardeschijf er 2x inzitten. Alsk voor een 412 ga koop ik er nog 1 bij.

Is de 412+ niet sneller dan de 1511+, volgens mij zit er een betere CPU in en ondersteund de 1511+ alleen maar DDR2, terwijl de 412+ DDR3 heeft. Echter kan de 1511 3gb ram totaal en 1 schijf meer.
achteraf dus iets ja. hij heeft ook de atom d2700 gekregen.

ik was in de war blijkbaar 8)7 want meende dat er wat anders inzat. mijn 1812+ heeft ook een atom d2700 erin.

ik denk dat het kwa performance niet zo gek veel uitmaakt. maar goed ligt eraan hoeveel het je waard is voor 1 bay extra. de 1511 is wel weer uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Mja alsk een 1511 zou kopen, dan is het niet voor de extra bays die ik nog kan aansluiten. Tegen die tijd benk wssn wel toe aan een ander model ;). En ik ga geen extra services draaien. Dus volgens mij moet 1gb dan genoeg zijn....

Zit er dan qua cpu power een groot verschil tussen de 1511+ en de 412+? Want alsk zo kijk bij de specs op de website, dan is de 412+ veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:51:
Mja alsk een 1511 zou kopen, dan is het niet voor de extra bays die ik nog kan aansluiten. Tegen die tijd benk wssn wel toe aan een ander model ;). En ik ga geen extra services draaien. Dus volgens mij moet 1gb dan genoeg zijn....

Zit er dan qua cpu power een groot verschil tussen de 1511+ en de 412+? Want alsk zo kijk bij de specs op de website, dan is de 412+ veel sneller.
de 412+ is een tikkie sneller maar of je dat ook echt gaat merken vraag ik me af.

het gaat ook voornamelijk wat je portomonee toelaat ;) prijsverschil tussen de 411 en de 412 is ook groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:59:
[...]

de 412+ is een tikkie sneller maar of je dat ook echt gaat merken vraag ik me af.

het gaat ook voornamelijk wat je portomonee toelaat ;) prijsverschil tussen de 411 en de 412 is ook groot.
klopt :). Mja dan haalk liefste gewoon de 412+. Ik ga ervanuit dat het verschil met de 212+ heel groot zal zijn :).

Welke Raid draai jij trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 06-05-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Squishie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:21:
[...]

klopt :). Mja dan haalk liefste gewoon de 412+. Ik ga ervanuit dat het verschil met de 212+ heel groot zal zijn :).

Welke Raid draai jij trouwens?
draai gewoon shr. zijn trouwens erg oude schijven van niet gelijke grote dus heb op dit moment maar 2tb tot me beschikking.

binnenkort ga ik het vervangen naar 3x3tb. dan ff sparen en elke maand een schijfje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

robertobadjo schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:32:
[...]

draai gewoon shr. zijn trouwens erg oude schijven van niet gelijke grote dus heb op dit moment maar 2tb tot me beschikking.

binnenkort ga ik het vervangen naar 3x3tb. dan ff sparen en elke maand een schijfje erbij.
SHR, hmmmm. SHR is gelijk aan raid-1 toch?

Mja ik zit eraan te denken om Raid-5 toe te gaan passen, dan raak ik teminste m'n data niet snel kwijt (tenzij er een schijf kapot gaat). De vraag is alleen of bij Raid-5 te performance niet heel erg achteruit gaat, of mssn is SHR sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Bij SHR kan je kiezen hoeveel disks er redundant zijn, maw, raid 5 of raid 6.

Zelf heb ik SHR met 2 disks redundant, onderhuids is dat raid6 (met 6 disks in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

YaNightmare schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:15:
Bij SHR kan je kiezen hoeveel disks er redundant zijn, maw, raid 5 of raid 6.

Zelf heb ik SHR met 2 disks redundant, onderhuids is dat raid6 (met 6 disks in totaal).
weet jij toevallig of SHR beter performt dan raid 5 of 6, of andersom? En is raid sneller dan BASIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat ik me afvroeg maar nergens echt heb kunnen vinden....

Kun je op je Synology eigenlijk ook op de USB poort een externe DVD/BR speler aansluiten en die dan delen in je netwerk ?

Dat je via je NAS kunt branden of lezen, lijkt me wel handig namelijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Squishie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:31:
weet jij toevallig of SHR beter performt dan raid 5 of 6, of andersom? En is raid sneller dan BASIC?
SHR = raid 1,5 of 6. Het is een flexibel systeem dat afhankelijk van het aantal schijven de raid variant aanpast.
De echte raid en SHR zijn op je synology allebei software raid oplossingen. Even snel dus.

En of raid sneller is dan basic is afhankelijk van de gebruikte raid variant, en op welke schijven je data staat.
Wil je een kapotte HD op kunnen vangen, dan moet je raid 1, 5 of 6 kiezen. Is je data niet belangrijk en wil je zo veel mogelijk opslag, kies dan voor basic volumes.
sapphire schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:38:
Kun je op je Synology eigenlijk ook op de USB poort een externe DVD/BR speler aansluiten en die dan delen in je netwerk ?
Goede vraag. Ik vrees van niet...
Dat je via je NAS kunt branden of lezen, lijkt me wel handig namelijk :)
Wat sowieso kan is met je synology een iso mounten.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 06-05-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34

Rhapsody

In Metal We Trust

Zijn er meer mensen die weer mailtjes krijgen dat de DDNS service van Synology met een [Authentication Failed] melding komt?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Donnie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:55:
Weet iemand misschien waarom het syno package van nzbget deze melding geeft als ik naar de config wil?

ERROR: Could not load web configuration file and could not create a new one. File "settings.php" not found.
Weet echt niemand hoe je dit kan oplossen?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:44:
[...]

SHR = raid 1,5 of 6. Het is een flexibel systeem dat afhankelijk van het aantal schijven de raid variant aanpast.
De echte raid en SHR zijn op je synology allebei software raid oplossingen. Even snel dus.

En of raid sneller is dan basic is afhankelijk van de gebruikte raid variant, en op welke schijven je data staat.
Wil je een kapotte HD op kunnen vangen, dan moet je raid 1, 5 of 6 kiezen. Is je data niet belangrijk en wil je zo veel mogelijk opslag, kies dan voor basic volumes.

[...]

[...]
jij weet echt veel van dit soort stuff :P. Dus ik kan concluderen dat het niet uit maakt of ik SHR of Raid-5 ga kiezen? Wat is jouw persoonlijke voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Donnie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:46:
Weet echt niemand hoe je dit kan oplossen?
Klinkt als een rechten probleem, wat niet zou moeten met het package. Als ik jou was zou ik nzbget verwijderen en opnieuw installeren.
Als dat het niet oplost zou je zelf dmv de commandline de rechten moeten goedzetten.
Squishie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:57:
jij weet echt veel van dit soort stuff :P. Dus ik kan concluderen dat het niet uit maakt of ik SHR of Raid-5 ga kiezen? Wat is jouw persoonlijke voorkeur?
Ik weet er ook niet alles van af. Ik lees veel, pruts wat rond.. maak dingen stuk zodat ik het weer moet fixen. Dan leer je er veel van.

Ik zou shr kiezen als je flexibiliteit wilt; SHR heeft tov raid5 namelijk het voordeel dat je verschillende grootte schijven kan gebruiken: http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-05-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Herinstallatie al meerdere keren gedaan ja, ook de rechten op deze mappen staan goed, kan ik nog iets proberen denk je?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hi,

Ik ben verhuisd en heb mijn DS212J nu op een KPN router (ZTE H220N). Ik kan lokaal wel de router benaderen en de bestanden zien. Maar ik krijg vanaf de NAS geen verbinding met internet waardoor ik niet met de downloadstation kan downloaden (downloads blijven hangen op 0%), ik geen DSM update kan doen (geen verbinding met server) en ik ook niet vanaf net internet op de NAS kan komen. Kortom, de NAS werkt alleen lokaal.

Portforwarding staat ingesteld maar op canyouseeme.org lijkt de poort dicht. Ik werk met OSX en heb daar geen firewall. Ik vermoed dat de router firewall de oorzaak kan zijn. Dit staat op 'high' en de optie is greyed out waardoor ik geen settings aan kan passen.

De router heeft 192.168.2.254 op 255.255.255.0 en de NAS staat op 192.168.2.150 dus het IP is goed volgens mij. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

[ Voor 6% gewijzigd door koekeeghan op 06-05-2012 13:56 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Donnie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:40:
Herinstallatie al meerdere keren gedaan ja, ook de rechten op deze mappen staan goed, kan ik nog iets proberen denk je?
kijken of de file wel bestaat en zoja of de paden dan wel juist zijn? probeer anders eens een voorbeeld settings.php te gebruiken en die op de juiste plek te zetten.
koekeeghan schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:54:
Hi,

Ik ben verhuisd en heb mijn DS212J nu op een KPN router (ZTE H220N). Ik kan lokaal wel de router benaderen en de bestanden zien. Maar ik krijg vanaf de NAS geen verbinding met internet waardoor ik niet met de downloadstation kan downloaden (downloads blijven hangen op 0%), ik geen DSM update kan doen (geen verbinding met server) en ik ook niet vanaf net internet op de NAS kan komen. Kortom, de NAS werkt alleen lokaal.

Portforwarding staat ingesteld maar op canyouseeme.org lijkt de poort dicht. Ik werk met OSX en heb daar geen firewall. Ik vermoed dat de router firewall de oorzaak kan zijn. Dit staat op 'high' en de optie is greyed out waardoor ik geen settings aan kan passen.

De router heeft 192.168.2.254 op 255.255.255.0 en de NAS staat op 192.168.2.150 dus het IP is goed volgens mij. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
optie om de firewall wat lager in te stellen of de NAS als DMZ instellen in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Donnie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:40:
Je zou settings.php-template kunnen hernoemen naar settings.php en kijken of dat iets oplost.
Dat bestand kan je vinden in: /volume1/web/nzbgetweb
koekeeghan schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:54:
Een ip alleen is niet genoeg. Je moet ook een correcte gateway hebben (adres van je modem), dns en juiste subnetmask.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 06-05-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 06:23
Rhapsody schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:45:
Zijn er meer mensen die weer mailtjes krijgen dat de DDNS service van Synology met een [Authentication Failed] melding komt?
Ja hier heb ik er ook last van. Ik krijg constant die melding, het rare is dat de verbinding het gewoon blijft doen. Dus eigenlijk gaat alles goed, behalve dat die melding steeds terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:45:
jep hier ook weer,begint vervelend te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:15:
Hoi,

Intro:
Ik heb een synology DS212. Gebruik deze voornamelijk voor downloaden en om ip-cam mee te besturen.
Nu lijkt het me leuk om wat met domotica te gaan spelen. Ik heb na wat gepuzzel openremote erop geinstalleerd.
Vervolgens wil ik een lamp ermee gaan aansturen.

- Wie heeft er al domotica via openremote/synology lopen?
- Gebruiken jullie X10? En dan CM15A (USB) interface hiervoor? Kan ik deze plug-n-play aansluiten op de USB van de synology?
- Gebruiken jullie een ander protocol?
- Tips/opmerkingen?

Alvast bedankt
Bump.. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:39:
[...]

jep hier ook weer,begint vervelend te worden :(
Idem, al een week ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 07:34

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik denk dat het met deze foutmelding te maken heeft:

code:
1
Warning: pg_connect(): Unable to connect to PostgreSQL server: FATAL: sorry, too many clients already in /volume1/web/support/adodb/drivers/adodb-postgres64.inc.php on line 662 Database connection failed

Deze melding krijg ik als ik op de Synology website naar het MyDS center probeer te gaan.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

>_> altijd leuk erachter komen dat de subtitles bij een .mkv niet worden weergegeven middels DLNA van m'n Samsung.....

En dat ik iso's niet kan openen via DLNA....

[ Voor 16% gewijzigd door Squishie op 06-05-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:38

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

[...]

[...]
Weet ik.

Idee was meer dat ik zelden gebruik maak van de dvd brander in de pc en af en toe een film vanaf schijfje kijk.
1 gedeelde lezer/brander leek me dan wel handig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:43:
[...]
Bump.. iemand enig idee?
Ik weet niet van integratie met Synology, maar X10 is een speelgoed protocol in de wereld van echte domotica. Hoofdreden is dat het maar 1-weg is, er is (dus) geen bevestiging te krijgen dat je opdracht daadwerkelijk is uitgevoerd. Het werkt prima als je er zelf bij bent en desnoods nog een keer op de knop drukt, maar voor automatisch schakelen is het niet geschikt.
Natuurlijk wil je niet weerhouden om er mee te gaan spelen en het is ook redelijk goedkoop, maar voordat je je hele huis er mee gaat volhangen en er serieus geld aan gaat uitgeven zou ik je aanraden te kijken naar bijvoorbeeld zwave of zigbee.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, dat kan je niet zo zeggen, SHR is een RAID0 van RAID(1 en 5, of 1+1 en 6) sets

Bij 'normale' raid worden de schrijfacties altijd verdeeld over de array. Oftewel, bij het schrijven van een stripe wordt een drive nooit meer dan 1 keer tegelijk benaderd. Het nadeel is wel dat de raid groote gelimiteerd is aan de kleinste drive in de RAID.

Bij SHR geld in princiepe dezelfde regel maar (!) bij gebruik van verschillende groote drives kunnen er bij het schrijven van stripes meerdere writes per disk worden uitgevoerd, wat een aanzienlijke impact op de performance heeft. Het voordeel is dat er (meestal) minder ongeruikte ruimte is omdat de array een som is (RAID0) van een of meerder RAID1 of RAID5 (of bij redundant policy van 2) RAID1+1 en RAID6) set is.

Stel, je hebt 3x500GB en 2x2TB en wilt een redundand policy van 1..
Bij RAID5 heb je dan een redundant volume van 2TB ((5x500GB)-500GB) met een write (en read) load van 5:5 (4:5), oftewel 1:1
Gebruik je SHR, dan heb je een redundant volume van 3,5TB (((5x500GB)-500GB)+((2x1,5TB)-1,5TB) maar bij het schrijven van een stripe moet je op iedere 2TB drive 3 keer een write aktie doen, oftewel 3:1
Stel die 2TB disk is de langzaamste disk ik je array...

Het meest 'verstandig' is dan om je 3x500GB te vervangen door 1x2TB, dan heb je zelfs 4TB ruimte en weer een write van 1:1.. zo'n migratie kan zowel bij SHR als bij RAID5 en dan maakt het dus weer niet wat voor type raid je kiest.

Kortom, het economischer gebruik van je storage kan een flinke impact op performance hebben. Dat is een afweging die je zelf moet maken.

@Squishie
Er zijn nog heel wat factoren die meetellen in de voor- en nadelen van de gekozen raid oplossing.. dat hangt helemaal af van je gebruik en plannen in de toekomst. Niemand kan jou vertellen dat oplossing A de beste is zonder aanvullende info.

Zie toevallig net een wikipage, http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
Daar wordt dat hele SHR ook wel flink overtrokken..
Alleen al deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://forum.synology.com/wiki/images/thumb/5/56/Classic.vs.shr.png/800px-Classic.vs.shr.png
Als het je om opslag gaat haal je natuurlijk die 500GB disk uit je classic array, dan ga je meteen al naar 3TB (2,5TB waste).. als je ook die 1TB disk eruit haalt heb je nog steeds 3TB (en 1TB waste)..
Met minder drives lever je natuurlijk wel weer in op IO's maar dat doe je met SHR hoe dan ook al.
Nu heb je 1,5TB aan drives over voor bijv. een backup die geen energie gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2012 21:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Squishie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:22:
>_> altijd leuk erachter komen dat de subtitles bij een .mkv niet worden weergegeven middels DLNA van m'n Samsung.....

En dat ik iso's niet kan openen via DLNA....
Dat ligt aan je samsung/dnla, niet aan je synology.
Pak een ander dnla geschikte server (je zou zelfs de dnla functie van windows media player kunnen gebruiken) en je hebt het zelfde resultaat.
DukeBox schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:27:
Nee, dat kan je niet zo zeggen, SHR is een RAID0 van RAID(1, of 5 of 3 en 6) sets
Bedankt voor de aanvulling, al denk ik niet dat hij het nu makkelijker heeft om een beslissing te nemen :).

[ Voor 18% gewijzigd door job op 06-05-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok, Ik ben even een weekje weg geweest. Nog steeds bezig om mijn 3TB (volume 2) disk als 'leading disk' te activeren. Via mijn iPhone heb ik ondertussen wel alle gedeelde mappen op Volume 2 gezet. Ik zie nu niets meer dat ik naar Volume 2 kan verplaatsen. Ook alle packages staan inmiddels op volume 2. Toch staat er nog 99,4GB aan data op volume 1?

Via filestation zie ik wel de map 'home' staan. Deze map kan ik via 'gedeelde mappen' niet beheren. Wel zie ik er iets van cloudstation onderstaan en nog wat kleine mappen. Maar het is nog niet eens 1MB wat daar onder lijkt te staan. Die staat ook op volume 2 zie ik nu bij de eigenschappen van die map (tenzij er nog verborgen bestanden zijn die ik via Filestation niet kan zien).

1. Hoe kom ik er achter welke data die 99,4GB bevat?

2.Kan ik, nu ik alles op volume 2 heb gezet, volume 1 verwijderen, waarmee volume 2 dus het leidende volume wordt?

3. Fungeert SHR hetzelfde als Raid 1 bij 2 disks?

[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 06-05-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Wellicht een volume regel bij nzbget ofzo verkeerd gezet? Je zou je Syno kunnen SSH'en en dan kijken wat erop staat.

Mijn Syno liep op een gegeven moment niet lekker meer... bleek dat ik met SABnzbd niet Volume1 maar Volumes had vermeld. Schreef hij downloads naar main memory (ging hard met 12MB/s haha).

Weet niet of je "verborgen" mappen kunt krijgen op HDD Volume.. maar wellicht dat het hier ergens zit?

En anders clean format geven?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
readytoflow schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:14:
[...] Toch staat er nog 99,4GB aan data op volume 1?
1. Hoe kom ik er achter welke data die 99,4GB bevat?

2.Kan ik, nu ik alles op volume 2 heb gezet, volume 1 verwijderen, waarmee volume 2 dus het leidende volume wordt?
1. Ben je bij het overzetten programma's tegengekomen of het OS zelf? -Nee. Is DSM het OS? Ja. Hmm, dan moet er ergens nog een plaats zijn waar het OS staat.
Misschien een verborgen partitie? -Ja.
Kan ik daar bij komen? -Ja, via bijvoorbeeld SSH.
Hoe moet dat? -Download Putty of Kitty of soortgelijk op je Windows machine. Zet SSH toegang aan op je DS (onder Control Palen - Terminal). Log in (met Kitty of Putty oid) als root. Je wachtwoord is het wachtwoord van admin (je ziet geen wachtwoord tekens bij het intypen). typ 'ls -a' en druk op Enter. Tadaa, je mysterieuze bestanden en mappen. Wil je hier mee aan de slag, dan is wat Linux/Unix ervaring wel handig.

2. Onwaarschijnlijk, als je het OS niet gekopieerd hebt. Ik weet niet hoe je van plan was te switchen van schijf, maar als je volume 2 over de hele schijf hebt aangemaakt is er geen plaats meer voor het OS.

Overigens is dit alles niet denigrerend bedoeld. Gewoon logisch nadenken en de stappen mentaal doorlopen helpt vaak om problemen te voorkomen.

Wat ik doe bij het wisselen van schijf (heb een 110j), is de schijf er uit halen, nieuwe schijf er in. DSM installeren en volume aanmaken, PC booten met een linux Live-CD, oude en nieuwe schijf aan de PC, bestanden overzetten. Gaat heel wat sneller dan via het netwerk (ook al is dat hier Gigabit).

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 08:30
ik heb nu 2x 1tb 1 x 2tb en 1x3. mijn nas met 1 schijf veiligheid geeft aan: 3,57.
ofwel de helft verlies.
van de week kom mijn nieuwe 3 tb binnen en wil ik mijn 2x 1tb vervangen.
als ik de tekeningen erop na sla heb ik dan in totaal 8tb en hou ik 6 over. klopt dat??

ik heb wat research gedaan en volgens mij is de beste manier: eerst 1 schijf van 1 tb verruilen met die nieuwe van 3. en na rebuilen de andere 1 tb er ook uithalen. is dat ook correct?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Dat ligt aan je samsung/dnla, niet aan je synology.
Pak een ander dnla geschikte server (je zou zelfs de dnla functie van windows media player kunnen gebruiken) en je hebt het zelfde resultaat.

[...]
Bedankt voor de aanvulling, al denk ik niet dat hij het nu makkelijker heeft om een beslissing te nemen :).
weet ik :). Ligt aan de tv/dnla. Ik heb naar oplossingen gezocht en de meest voor hande is een mediaplayer te kopen (apparaat tussen nas en tv). Enige wat ik me afvraag of die ook iso's afspelen zonder gemount te worden oid. Tenzij ik met subtitles.srts oid aan de gang wil gaan (wat ik dus niet wil)

En idd bedankt voor de informatie. Het heeft het allemaal een stuk complexer gemaakt.

Mij gaat het erom dat mijn 3 schijven van 3TB per stuk (allemaal hetzelfde product), fatsoenlijk onder een geheel werkt, zonder teveel performance verlies tijdens het kijken/downloaden/unparren van files. En aangezien ik het een beetje redundant wou, vroeg ik me af of Raid 5 of SHR beter zou zijn, of nagenoeg gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 06-05-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Crahsystor schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:21:
[...]

1. Ben je bij het overzetten programma's tegengekomen of het OS zelf? -Nee. Is DSM het OS? Ja. Hmm, dan moet er ergens nog een plaats zijn waar het OS staat.
Misschien een verborgen partitie? -Ja.
Kan ik daar bij komen? -Ja, via bijvoorbeeld SSH.
Hoe moet dat? -Download Putty of Kitty of soortgelijk op je Windows machine. Zet SSH toegang aan op je DS (onder Control Palen - Terminal). Log in (met Kitty of Putty oid) als root. Je wachtwoord is het wachtwoord van admin (je ziet geen wachtwoord tekens bij het intypen). typ 'ls -a' en druk op Enter. Tadaa, je mysterieuze bestanden en mappen. Wil je hier mee aan de slag, dan is wat Linux/Unix ervaring wel handig.

2. Onwaarschijnlijk, als je het OS niet gekopieerd hebt. Ik weet niet hoe je van plan was te switchen van schijf, maar als je volume 2 over de hele schijf hebt aangemaakt is er geen plaats meer voor het OS.

Overigens is dit alles niet denigrerend bedoeld. Gewoon logisch nadenken en de stappen mentaal doorlopen helpt vaak om problemen te voorkomen.

Wat ik doe bij het wisselen van schijf (heb een 110j), is de schijf er uit halen, nieuwe schijf er in. DSM installeren en volume aanmaken, PC booten met een linux Live-CD, oude en nieuwe schijf aan de PC, bestanden overzetten. Gaat heel wat sneller dan via het netwerk (ook al is dat hier Gigabit).
Thx. Heldere uitleg. Ik heb verder geen Linux ervaring...zal eens kijken hoever Google me brengt dan.
De manier die je beschrijft qua kopiëren lijkt me sneller idd. Maar die stap heb ik nu al gedaan via het bewerken van de volumes.

Ik heb verder geen SABnzb gebruikt.En ik kan me niet voorstellen dat het OS 90GB in beslag neemt?

Ik had dus al een map op volume2 aangemaakt. waarop een kopie van de 1e schijf staat.
Volume 2 is aangemaakt in DSM. Alle packages staan op Volume 2.
Nu heb ik al een slecht gevoel over het upgraden gekregen omdat de oude disk niet compatibel schijnt te zijn met de nieuwe DSM. Maar je zou verwachten dat na bovenstaande stappen het eenvoudig mogelijk moet zijn om het OS op volume 2 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
readytoflow schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:15:
[...]
Ik heb verder geen SABnzb gebruikt.En ik kan me niet voorstellen dat het OS 90GB in beslag neemt?
Het OS is inderdaad geen 90GB. Maar er staat meer op. Bijvoorbeeld de diverse prullenbakken en temp files. Ook is 90GB waarschijnlijk de partitie omvang, niet de dataomvang.

Wat betreft OS overzetten, dat gaat dus niet op Volume 2. Mogelijk wel op die schijf, maar Volume 2 is een partitie die niet voor het OS bedoeld is. Als er dus ruimte is vrijgehouden voor het OS zou het kunnen.
Wat je nog zou kunnen doen is een image maken van HDD1 en die plaatsen op HDD2, met een Linux PC / Live-CD. Dat betekend inderdaad nog een keer alle data kopiëren, maar dan heb je wel alles incl. settings. Dan kun je daarna op je DS volume 1 uitbreiden.

Meestal doe ik bij een upgrade een clean install, om problemen te voorkomen als een vergeten bestandje waardoor de boel toch niet goed werkt. Een image maken en op een andere disk plaatsen is niet clean, maar eigenlijk doorwerken op een andere disk. Dat is volgens mij wat je wilt doen. En ja, tegenwoordig ben je echt niet sneller klaar met data overzetten dan jaren geleden. Alles wordt wel sneller, maar we verzamelen met z'n allen ook wel iets meer data.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

readytoflow schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:15:
[...]

Thx. Heldere uitleg. Ik heb verder geen Linux ervaring...zal eens kijken hoever Google me brengt dan.
De manier die je beschrijft qua kopiëren lijkt me sneller idd. Maar die stap heb ik nu al gedaan via het bewerken van de volumes.

Ik had dus al een map op volume2 aangemaakt. waarop een kopie van de 1e schijf staat.
Volume 2 is aangemaakt in DSM. Alle packages staan op Volume 2.
Nu heb ik al een slecht gevoel over het upgraden gekregen omdat de oude disk niet compatibel schijnt te zijn met de nieuwe DSM. Maar je zou verwachten dat na bovenstaande stappen het eenvoudig mogelijk moet zijn om het OS op volume 2 te zetten?
Het OS draait op de synology op een aparte partitie. Volume1 of 2 heeft er niet zoveel mee van doen. Als je de disk die nu het OS en Volume 1 bevat eruit haalt. Dan start hij niet meer op. Dat is niet erg. Met de synology assistent kan je gewoon weer het OS installeren en de data van volume 2 weer gebruiken.

Nadeel van deze oplossing is dat Volume1 op dat moment niet meer bestaat. Dat heeft gevolgen voor de goede werking van de verschillende apps als downloadstation etc. Ook dat is weer op te lossen door een map volume1 aan te maken en de mount van de partitie naar volume2 in fstab aan te passen naar volume1. Dan heb je weer een Synology in originele configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 18:48
Ik heb nu ongeveer iedere week dat de DDNS service op tilt gaat. Ik krijg dan om de haverklap deze mail:

"Dear user,

System failed to register the external IP address 81.xx.xx.xxx to xxx.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Authentication failed.].

Sincerely,
Synology DiskStation"

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En hebben jullie toevallig suggesties wat ik kan proberen om dit op te lossen? Of is dit een probleem aan de kant van Synology en kan ik hier weinig aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
Mvdbeld schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:46:
Ik heb nu ongeveer iedere week dat de DDNS service op tilt gaat. Ik krijg dan om de haverklap deze mail:

"Dear user,

System failed to register the external IP address 81.xx.xx.xxx to xxx.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Authentication failed.].

Sincerely,
Synology DiskStation"

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En hebben jullie toevallig suggesties wat ik kan proberen om dit op te lossen? Of is dit een probleem aan de kant van Synology en kan ik hier weinig aan veranderen?
Ik zit met hetzelfde probleem op m'n 1511+.
M'n mailbox wordt constant volgespamd met die berichten, terwijl m'n synology nog wel degelijk bereikbaar is van buitenaf (m'n IP verandert namelijk ook niet zo snel).
Het is duidelijk dat ze nog wat werk hebben met hun DDNS service ... Dyndns werkte vroeger zonder problemen.

Edit: Net bedacht dat ik Dyndns liet updaten via m'n router dus dat is niet relevant.

[ Voor 4% gewijzigd door Nullius op 07-05-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 11:05
Mvdbeld schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:46:

"Dear user,

Sincerely,
Synology DiskStation"

Ja ik word er helemaal gek van en mijn nas gaat ook niet op standby heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:22
http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=145
Er zijn heel wat meldingen over het falen van de DDNS service.
Ze zijn op de hoogte: in één van de (gesloten) threads op dat forum heeft een medewerker gereageerd.

Onder Control Panel -> Notifications -> Advanced kan je onder System wel de melding voor de DDNS service (tijdelijk) uitschakelen.
Ik heb dit alvast gedaan ... zal de melding wel terug activeren als er een fix is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 18:48
Nullius schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:04:
http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=145
Er zijn heel wat meldingen over het falen van de DDNS service.
Ze zijn op de hoogte: in één van de (gesloten) threads op dat forum heeft een medewerker gereageerd.

Onder Control Panel -> Notifications -> Advanced kan je onder System wel de melding voor de DDNS service (tijdelijk) uitschakelen.
Ik heb dit alvast gedaan ... zal de melding wel terug activeren als er een fix is gevonden.
Bedankt voor je reactie en enigzins geruststellend dat ik niet de enige ben ;)

Voor nu ook even de meldingen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen met ervaring met de DS411j. Ik zit hierover te denken vanwege het forse prijsverschil met de DS411. Gebruik zal 85% als NAS en verder met NZBget.

Ik ken de performance waardes die Synology geeft en daar zie ik geen echt schokkend verschil. Wel vind ik het geheugen (128 voor de 411j, 512 voor de 411) van de 411j heel erg laag. Maar de praktijk zegt meer dan getallen.

of is het beter om maar uit te zien naar (bijv.) een gebruikte DS510?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:38:
Zijn er hier mensen met ervaring met de DS411j. Ik zit hierover te denken vanwege het forse prijsverschil met de DS411. Gebruik zal 85% als NAS en verder met NZBget.

Ik ken de performance waardes die Synology geeft en daar zie ik geen echt schokkend verschil. Wel vind ik het geheugen (128 voor de 411j, 512 voor de 411) van de 411j heel erg laag. Maar de praktijk zegt meer dan getallen.

die nzb get is volgens mij een aardige geheugen vreter,persoonlijk zou ik gaan voor de 411 niet de J versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50

Ik heb een 411j, nzbget is inderdaad niet vooruit te branden, dus ben daar mee gestopt :P
De J serie is fijn voor opslag en streamen.

Maar als je zwaardere zaken wil doen; downloaden, website hosten etc. dan geen J-serie nemen.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Mystic Spirit schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:40:
[...]

Het OS draait op de synology op een aparte partitie. Volume1 of 2 heeft er niet zoveel mee van doen. Als je de disk die nu het OS en Volume 1 bevat eruit haalt. Dan start hij niet meer op. Dat is niet erg. Met de synology assistent kan je gewoon weer het OS installeren en de data van volume 2 weer gebruiken.

Nadeel van deze oplossing is dat Volume1 op dat moment niet meer bestaat. Dat heeft gevolgen voor de goede werking van de verschillende apps als downloadstation etc. Ook dat is weer op te lossen door een map volume1 aan te maken en de mount van de partitie naar volume2 in fstab aan te passen naar volume1. Dan heb je weer een Synology in originele configuratie.
Ik heb sinds kort een 1812+.
Daarnaast heb ik 2 andere nassen. Hierin zitten 2x2 TB schijven. in totaal dus 4 schijven van 2TB elk.

Ik heb in de 1812+ 2x een basic volume aangemaakt met 3TB schijven.
Deze om uiteraard wat meer opslag capaciteit te hebben maar ook om de data van de andere nassen in te kunnen opslaan. Ik wil namelijk geen data kwijtraken.

ik heb dus nu :
1 x basic volume1 van 3TB
1 x basic volume2 van 3TB
1x diskgroep 1 in SHR van 2x 2TB met 1 disk fault tolerancy.
Nu is het de bedoeling dat uit eindelijk de 2 volumes aan de SHR worden toegevoegd.
Wat ik eerder hier heb gelezen is dat dit inderdaad mogelijk is.
Echter als ik nu bovenstaande lees wordt ik een beetje huiverig.
Want wat gebeurd er als ik de eerste basic volume 1 eruit haal en deze wil toevoegen aan de SHR??
Kan ik dan nog wel de DS benaderen?
Zo niet wat moet er dan gebeuren om dit in orde te krijgen??
En kan ik er dan voor zorgen dat dit op de SHR groep wordt geïnstalleerd (als er iets geïnstalleerd moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Buzzie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Ik heb sinds kort een 1812+.
Daarnaast heb ik 2 andere nassen. Hierin zitten 2x2 TB schijven. in totaal dus 4 schijven van 2TB elk.

Ik heb in de 1812+ 2x een basic volume aangemaakt met 3TB schijven.
Deze om uiteraard wat meer opslag capaciteit te hebben maar ook om de data van de andere nassen in te kunnen opslaan. Ik wil namelijk geen data kwijtraken.

ik heb dus nu :
1 x basic volume1 van 3TB
1 x basic volume2 van 3TB
1x diskgroep 1 in SHR van 2x 2TB met 1 disk fault tolerancy.
Nu is het de bedoeling dat uit eindelijk de 2 volumes aan de SHR worden toegevoegd.
Wat ik eerder hier heb gelezen is dat dit inderdaad mogelijk is.
Echter als ik nu bovenstaande lees wordt ik een beetje huiverig.
Want wat gebeurd er als ik de eerste basic volume 1 eruit haal en deze wil toevoegen aan de SHR??
Kan ik dan nog wel de DS benaderen?
Zo niet wat moet er dan gebeuren om dit in orde te krijgen??
En kan ik er dan voor zorgen dat dit op de SHR groep wordt geïnstalleerd (als er iets geïnstalleerd moet worden)
Misschien heel simpel:
Basic volumes eruit trekken.
OS op je SHR installeren
Schijven terugplaatsen in nas (en om het heel veilig te doen: eerst de schijven formatteren in je pc voordat je ze terugplaatst zodat ie niet kan terugvallen op het oude OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ikke_Niels schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:10:
[...]

Misschien heel simpel:
Basic volumes eruit trekken.
OS op je SHR installeren
Schijven terugplaatsen in nas (en om het heel veilig te doen: eerst de schijven formatteren in je pc voordat je ze terugplaatst zodat ie niet kan terugvallen op het oude OS)
Ja daar zat ik ook aan te denken.
Als ik de Basic volumes eruit haal en via de Assistant de boel ga installeren dan doet hij niets met de data en de SHR verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Ikke_Niels schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Ik heb een 411j, nzbget is inderdaad niet vooruit te branden, dus ben daar mee gestopt :P
De J serie is fijn voor opslag en streamen.

Maar als je zwaardere zaken wil doen; downloaden, website hosten etc. dan geen J-serie nemen.
Downloaden gaat wel goed, maar dan enkel met de ingebouwde dl'er. Maar dan ik ik ook nog gelijkertijd een film streamen. En ik heb een 108j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Buzzie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
[...]

Ja daar zat ik ook aan te denken.
Als ik de Basic volumes eruit haal en via de Assistant de boel ga installeren dan doet hij niets met de data en de SHR verder?
Theoretisch niet, backups zijn uiteraard altijd aan te raden.
Als je dit ziet moeten de alarm bellen rinkelen: http://forum.synology.com...php/File:RedDeleted01.jpg
Als het goed is krijg je dit http://forum.synology.com...php/File:RedDeleted02.png
maartend schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Downloaden gaat wel goed, maar dan enkel met de ingebouwde dl'er. Maar dan ik ik ook nog gelijkertijd een film streamen. En ik heb een 108j.
Je kan ook wel downloaden, echter boven de 3mb/s wil bij mij iig niet lukken :)
Daarnaast als niet met de interne DL gaat werken en ook automatisch wil laten parren en uitpakken schiet het niet echt op... maar zoals de poster ook onder me zegt, als je 'm 's nachts laat kachelen kan het allemaal wel alleen verwacht geen wereldwonderen qwa snelheid ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Ikke_Niels op 07-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:31
...
Ik ervaar de combi NZBGet en de 112j als prima. De DS112j gebruik ik vooral voor opslag, films laat ik via torrents + Transmission op de DS112j downloaden. Gebruik ook Sickbeard voor het volgen van 6 à 7 US series die in de nacht/vroege ochtend worden gedownloaded, gaat het echt goed. Heb ook maar een 8Mbit lijntje, maar volgens NZBGet download ie gemiddeld met 796 KB/s via de binary server van XS4ALL. Een film kijken vanaf de NAS, terwijl NZBGet of Transmission bezig zijn, levert geen haperingen of wat dan ook op.

Kan me wel voorstellen dat als je meer dan 10 series volgt, alle nieuwe HD releases van films binnen wilt halen en je hele familie fotoalbums laat bekijken via PhotoStation, dat de j-serie dan tekort komt. Maar voor, zoals jij omschrijf, 85% opslag en de rest downloaden, kan ik de j-serie + NZBGet juist aanraden.

edit: net even gekeken in de NZBGet logs: om 07:49 is NZBGet, op aangeven van Sickbeard, gestart met het downloaden van een 1,50 GB aflevering van een serie. Om 8:23 was voor die aflevering de post-process afgerond, geen reparatie nodig. Heb je een beetje een beeld van het tempo.

Het gebruik van SABNZB heb ik nooit getest, omdat dit programma wel teveel schijnt te vragen van de j-serie. (Heb me eigenlijk alleen op dit forum en specifiek dit topic gebaseerd bij de keuze voor een NAS.)

[ Voor 27% gewijzigd door driedees op 07-05-2012 13:34 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 16:21
Overigens mag Synology nog wel iets duidelijker zijn met de meldingen wanneer wel en wanneer niet de Data in gevaar komt bij het opnieuw instellen.

Heeft er iemand ervaring met het backupppen van een 110j naar een 108j? Via de backup lukt niet, stopt na enige tijd (moet nog even kijken naar de exacte melding). Kopieren/backuppen naar een gedeelde map wil wel, maar vind ik zeer omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ikke_Niels schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Theoretisch niet, backups zijn uiteraard altijd aan te raden.
Als je dit ziet moeten de alarm bellen rinkelen: http://forum.synology.com...php/File:RedDeleted01.jpg
Als het goed is krijg je dit http://forum.synology.com...php/File:RedDeleted02.png

[...]
Ok thanks gaan we dat proberen als alles verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Ik vind daar niets over de functie "Standaardinstellingen herstellen" vanuit het configuratiescherm. Daarbij staat "Formatteer de harde schijf maar behoud de huidige instellingen" en "De harde schijf formatteren en de fabrieksinstellingen herstellen". Ik neem toch aan dat dit de interne harde schijf van de Syno is :9

Ik heb in het verleden een tool gedraaid zodat mijn LCC-count niet te hoog opliep (was een bekende bug, ook bij Synology en WD ). Wanneer ik nu terug ga naar mijn fabrieksinstellingen en de laatste versie van DSM installeer, moet ik deze tool dan opnieuw draaien of zit hij al in DSM geïntegreerd. Is er iemand die dat toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Ik vind daar niets over de functie "Standaardinstellingen herstellen" vanuit het configuratiescherm. Daarbij staat "Formatteer de harde schijf maar behoud de huidige instellingen" en "De harde schijf formatteren en de fabrieksinstellingen herstellen". Ik neem toch aan dat dit de interne harde schijf van de Syno is :9

Ik heb in het verleden een tool gedraaid zodat mijn LCC-count niet te hoog opliep (was een bekende bug, ook bij Synology en WD ). Wanneer ik nu terug ga naar mijn fabrieksinstellingen en de laatste versie van DSM installeer, moet ik deze tool dan opnieuw draaien of zit hij al in DSM geïntegreerd. Is er iemand die dat toevallig weet?
Nee dit hoef je niet opnieuw te doen.
Die tool is wdidle, welke de firmware van de harde schijf aanpast. Hier heeft de Synology verder niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Kan ik via VPN (iMac) een time machine backup maken op de NAS met DSM4?

VPN heb ik al werkende, maar als ik time-machine inschakel, kan hij de disk niet vinden. Heb in DSM appletalk aanstaan en heb een netwerkschijf voor Time machine aangemaakt en gemount in Finder... Hij connect echter niet: http://cl.ly/0g0u1d1k2E1N0r0w1i46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ ja dat kan mits je helpers/forwarders op je tunnel kan configureren. De synology client kan dat in iedergeval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:45
Welke VPN heb je? PPTP? OpenVPN met Tunnelblick?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

PPTP

Oorzaak van probleem?

@DukeBox, thanks, maar dat zegt me niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MissileHugger schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Nee dit hoef je niet opnieuw te doen.
Die tool is wdidle, welke de firmware van de harde schijf aanpast. Hier heeft de Synology verder niks mee te maken.
Thanks. Toch ook nog een vraag over mijn eerste alinea. Wanneer ik mijn de interne hdd van mijn Synology wil formatteren om helemaal weer schoon te beginnen (inclusief DSM 4.0). Hoe zit het dan met zaken als je gedeelde mappen op de geplaatste hdd's? Kan je deze eigenlijk wel weer volledig hergebruiken? Ik neem aan van wel toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
Ik heb nu al voor de zoveelste keer het probleem "DDNS service failed to register". Ik heb het op mijn beide Synologies die zich op twee verschillende adressen en dus IP's bevinden. Het probleem zal dus echt wel weer bij Synology liggen. Sinds de introductie van de DDNS services van Synology is dit nu al verschillende keren en behoorlijk langdurig voorgekomen. Erg vervelend want ik kan nu geen van mijn beide Synologies bereiken.

Zoveel downtime van een dergelijke service vind ik niets voor Synology. Van Synology ben ik eigenlijk gewend dat alles altijd (vrijwel) perfect werkt. Ik hoop dat ze dit snel op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Laatst online: 23-09 12:51
Dan registreer je toch handmatig een DDNS adres? Ik kom die melding ook wel eens tegen, 1/2 keer in de week, maar dat heeft geen effect op je registratie.

Of krijg je echt dagelijks een ander publiek IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:04:
[...]

Thanks. Toch ook nog een vraag over mijn eerste alinea. Wanneer ik mijn de interne hdd van mijn Synology wil formatteren om helemaal weer schoon te beginnen (inclusief DSM 4.0). Hoe zit het dan met zaken als je gedeelde mappen op de geplaatste hdd's? Kan je deze eigenlijk wel weer volledig hergebruiken? Ik neem aan van wel toch..
Als je alleen je firmware opnieuw installeert, blijven je gedeelde mappen gewoon bestaan. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je niet je schijven gaat formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MissileHugger schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:24:
[...]

Als je alleen je firmware opnieuw installeert, blijven je gedeelde mappen gewoon bestaan. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je niet je schijven gaat formatteren.
Ik vind het lastig onderscheid te maken tussen firmware opnieuw installeren, "interne" schijf Syno opnieuw installeren en complete herinstallatie. Ik wil weer gebruik maken van mijn Syno zoals ik hem van de fabriek kreeg met dat verschil dat ik de data op mijn eigen schijf wil behouden. Uiteraard zal ik de belangrijkste data back-uppen maar liever wil ik niets kwijt. Met de Syno wil ik gewoon opnieuw beginnen omdat ik nu het idee heb dat ik weet wat ik wil en dit ook schoon voor elkaar kan krijgen (in tegenstelling tot hoe het er nu bij staat zeg maar). Mede daardoor heb ik nu zoveel fouten in applicaties (SAB, SickBeard, CouchPotato, SpotWeb, etcetera) dat ik gewoon weer schoon wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:29:
[...]

Ik vind het lastig onderscheid te maken tussen firmware opnieuw installeren, "interne" schijf Syno opnieuw installeren en complete herinstallatie. Ik wil weer gebruik maken van mijn Syno zoals ik hem van de fabriek kreeg met dat verschil dat ik de data op mijn eigen schijf wil behouden. Uiteraard zal ik de belangrijkste data back-uppen maar liever wil ik niets kwijt. Met de Syno wil ik gewoon opnieuw beginnen omdat ik nu het idee heb dat ik weet wat ik wil en dit ook schoon voor elkaar kan krijgen (in tegenstelling tot hoe het er nu bij staat zeg maar). Mede daardoor heb ik nu zoveel fouten in applicaties (SAB, SickBeard, CouchPotato, SpotWeb, etcetera) dat ik gewoon weer schoon wil beginnen.
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En hoe krijg je dan zaken schoon als volume1/@appstore en volume1/web die aangemaakt worden met het installeren ven zaken als Spotweb en SAB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:42:
[...]

En hoe krijg je dan zaken schoon als volume1/@appstore en volume1/web die aangemaakt worden met het installeren ven zaken als Spotweb en SAB?
Volgens mij worden deze meegenomen met het opnieuw installeren van de firmware. Gewoon proberen, dan zie je het vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

EricEric752 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:19:
Ik heb nu al voor de zoveelste keer het probleem "DDNS service failed to register". Ik heb het op mijn beide Synologies die zich op twee verschillende adressen en dus IP's bevinden. Het probleem zal dus echt wel weer bij Synology liggen. Sinds de introductie van de DDNS services van Synology is dit nu al verschillende keren en behoorlijk langdurig voorgekomen. Erg vervelend want ik kan nu geen van mijn beide Synologies bereiken.

Zoveel downtime van een dergelijke service vind ik niets voor Synology. Van Synology ben ik eigenlijk gewend dat alles altijd (vrijwel) perfect werkt. Ik hoop dat ze dit snel op orde hebben.
schijt zooi ik heb het zelfde probleem, wordt helemaal gek van die mailtjes vanuit me ds211+ verstuurd naar me mail :(

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

DJH schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:50:
Kan ik via VPN (iMac) een time machine backup maken op de NAS met DSM4?

VPN heb ik al werkende, maar als ik time-machine inschakel, kan hij de disk niet vinden. Heb in DSM appletalk aanstaan en heb een netwerkschijf voor Time machine aangemaakt en gemount in Finder... Hij connect echter niet: http://cl.ly/0g0u1d1k2E1N0r0w1i46
krijg je wel een zelfde ip adres? en kan je ook de andere shares benaderen?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 07-10 20:47
YaNightmare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:24:
[...]

Nevermind, ik heb het probleem al opgelost,

Voor alle mensen die hier misschien tegen aanlopen ->

Gebruik 7zip !
- Download de python spk en de sabnzbd spk
- rename beide naar .tgz en unpack
- edit de INFO file, verander x86 naar cedarview
- pak beide weer in met 7zip als .tar bestand.
- rename .tar naar .spk et voila :)

voor het gemak heb ik de aangepaste spk online gezet:

http://dl.dropbox.com/u/59715798/Python26-x86-2.6.6-5.spk
http://dl.dropbox.com/u/59715798/SABnzbd-x86-0.6.15-2.spk
Goedemiddag,
ik heb jou info-bestanden ge-edit en teruggezet naar x86.
krijg ondanks de gewijzigde .spk-bestanden nog steeds "This package is not supported on the platform of diskstation".
Gebruik DSM 4.0 op een DS209.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door pitchdown op 08-05-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

pitchdown schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Goedemiddag,
ik heb jou info-bestanden ge-edit en teruggezet naar x86.
krijg ondanks de gewijzigde .spk-bestanden nog steeds "This package is not supported on the platform of diskstation".
Gebruik DSM 4.0 op een DS209.

Waar kan dit aan liggen?
Omdat de DS209 geen cedarview is maar ARM. Je moet dus een ARM package hebben en geen variant op x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Mystic Spirit schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Omdat de DS209 geen cedarview is maar ARM. Je moet dus een ARM package hebben en geen variant op x86
Duidelijk.
Kan ik deze renamen naar ARM in de info-file?
Heb je een link naar uptodate sabnzbd-packages voor Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Duidelijk.
Wat wil je doen/hebben dan?

Staat het niet toevallig hier? http://www.synocommunity.com/packages

Hier hoe deze repo toe te voegen http://www.synocommunity.com/faq

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 08-05-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

pitchdown schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Duidelijk.
Nee je kan absoluut niet renamen en ARM packages zijn er zat beschikbaar. Je kan voor de synocommunity packages gaan of voor de zebulon packages. Een paar pagina's dit topic doorbladeren en je hebt ze.

Edit:
^^of je volgt gewoon de linkjes van schumi^^ :9

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 08-05-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bedankt voor het Package. Dat is gelukt.

is het op een manier mogelijk om meerdere nzb-bestanden tegelijk toe te voegen ipv van 1 voor 1?

[ Voor 95% gewijzigd door pitchdown op 08-05-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Laatst online: 20-08-2024
job schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:16:
[...]

Een ip alleen is niet genoeg. Je moet ook een correcte gateway hebben (adres van je modem), dns en juiste subnetmask.
Klopt! Dit was inderdaad het probleem. Stom dat ik daaroverheen heb gekeken. 8)7

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Napsju schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:09:
Welke VPN heb je? PPTP? OpenVPN met Tunnelblick?
Ik gebruik IPSEC, alleen daar mee kan je helpers configureren op je routes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:31:
Bedankt voor het Package. Dat is gelukt.

is het op een manier mogelijk om meerdere nzb-bestanden tegelijk toe te voegen ipv van 1 voor 1?
Watch folder
Pagina: 1 ... 35 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.