Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ah ok, ja bij een nas weet ik dat niet zo, nog niet veel ervaring mee, maar ik heb tijdens de installatie ook geen keuze gehad.
2 schijven gemonteerd en opgestart , alles ging zo'n beetje vanzelf en uiteindelijk had ik een shr van 2tb met mijn schijven.
Om dit te veranderen naar single 4tb word een heel werkje gok ik...of niet?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt eraan,als je nas nog niet zo vol staat,dan kan je die data natuurlijk zo naar je externe hdd koperen of naar je computer.
Dan het volume in DSM verwijderen een nieuwe aanmaken en je bent al een heel eind op weg.

Met die volumes aanmaken is ie wel even bezig,maar als je dat s'avonds aanzet is dat de volgende dag klaar :)

Je hoeft niet de DSM opnieuw te instaleren,dat is wel een voordeel.
Wel zal je de verschillende functies(media server,vpn server ect) opnieuw moeten instaleren,tenminste dat was bij mij het geval

Maar 1 single schijf is niet mogelijk,je hebt altijd 2 volumes .

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Martijn085 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:59:
Voor de mensen die AutoSub gebruiken, deze heb ik geupdate naar 0.5.3-6 zodat deze goed werkt met de nieuwe python versie van SynoCommunity.

Deze kun je installeren/updaten via mijn SPK Repository.
Ik draai python 2.6 en kan niet updaten hiervoor moet ik 2.7 hebben. Kan ik deze gewoon installeren zonder dat er iets fout gaat met autosub, sabnzbd en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Neefdave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:25:
[...]

Ik draai python 2.6 en kan niet updaten hiervoor moet ik 2.7 hebben. Kan ik deze gewoon installeren zonder dat er iets fout gaat met autosub, sabnzbd en dergelijke?
Nee dat gaat niet, zie hier: Moby in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2", en het antwoord daar onder

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Toch even de stoute schoenen aangetrokken en python 2.6 en 2.7 draaien nu naast elkaar, kan gewoon nog overal bijkomen en autosub heb ik kunnen updaten. Of ik er iets mee opschiet is een andere vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 04-05-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

M'n NAS heeft de hele nacht lopen pruttelen en hijs nu bijna klaar met het controleren van m'n eerste schijf. Het zal nog wel even duren voordat hij klaar is :).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:42:
Toch even de stoute schoenen aangetrokken en python 2.6 en 2.7 draaien nu naast elkaar, kan gewoon nog overal bijkomen en autosub heb ik kunnen updaten. Of ik er iets mee opschiet is een andere vraag.
Toch appart dat je dat gelukt is, hier liep volgens mij python 2.7 te zeuren dat er al een python installed was en stopte er dus mee. Niet dat ik ze naast elkaar hebben wil overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:47
Rol-Co schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:22:
Ja klopt
Maar in mijn voorbeeld: ik heb toch wel de belangrijke data op de nas zoals foto's , documenten enz , bestanden als films en muziek bijv is niet echt belangrijk omdat je dat wel weer kan downloaden bijv.
Maar foto's van de kids en zo niet.

Dus vind ik het safe om dus mijn 2x 2tb in mijn 212 in shr te zetten zodat als er iets met een schijf mis is ik altijd alles heb.......als het goed is.

Nu kan je van die bestanden een dubbele map maken op beide schijven natuurlijk waardoor je meer ruimte over houd in totaal, maar is lastig om 4-5gb aan foto's en filmpjes dubbel bij te houden, nu gaat dat vanzelf.
De oplossing die ik daarvoor gebruik is die belangrijke data iedere nacht laten backuppen van volume 1 naar volume 2. Ben je ook meteen wat beter beschermd tegen het per ongeluk deleten van je belangrijke data.
De rest van de schijven heb ik gevuld met films en muziek op de ene schijf en series op de andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
schumi2004 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:04:
[...]

Toch appart dat je dat gelukt is, hier liep volgens mij python 2.7 te zeuren dat er al een python installed was en stopte er dus mee. Niet dat ik ze naast elkaar hebben wil overigens.
Mja weet het ook niet, zelf niet zoveel verstand van. Indien het beter is om alleen 2.6 te draaien moet ik autosub ook downgraden alleen kan ik die versie niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:40:
[...]

Mja weet het ook niet, zelf niet zoveel verstand van. Indien het beter is om alleen 2.6 te draaien moet ik autosub ook downgraden alleen kan ik die versie niet meer vinden.
Ja wat is beter, opzich maakt het natuurlijk niks uit nu.
Je kunt nu zowel packages draaien die python 2.6 of python 2.7 nodig hebben, mooi toch?
Ik zou het lekker laten zoals het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
Ik kan ook Python 2.6 en 2.7.2 naast elkaar draaien...

Op een DS212+ btw

[ Voor 16% gewijzigd door JJelle op 04-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 13:27
beste tweakers

ik ben sinds 2 dagen in bezit van een synology 212j met hier in 1 Seagate Barracuda ST2000DM001.
nou heb ik veder geen ervaringen met andere nasen of servers, en probeer ik mijn synology 212j via het internet te benaderen met weinig succes. ik heb het geprobeerd via de ez-internet wizzard maar kom hier niet uit dat ik een breedband(PPPoE) verbinding moet op zetten waar na hij vraagt naar een gebruikers naam van mijn ips.
heb hier geprobeerd de gegevens van mijn ZyXEL P-2812HNU-F1 in te vullen maar deze pakt hij niet. :?

iemand die mij kan helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:29

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Heb je port forwarding ingesteld in je modem/router ?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 13:43
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen verbinden met een domein en een verbinding met een LDAP-server?
Ik heb in mijn intranet ook een LDAP-server draaien, dus beide opties zijn mogelijk. Echter, als ik de LDAP-client gebruik, zie ik nergens mijn domein-users terugkomen (geen idee waar dat aan ligt, maar dat kan ik nog wel eens uitzoeken). Dit werkt wel wanneer ik m'n NAS aan het domein koppel. Hij ziet het dan ook als AD-domain.
Wat is hier nu eigenlijk de aanbevolen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
blauwtje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:50:
ik heb het geprobeerd via de ez-internet wizzard maar kom hier niet uit dat ik een breedband(PPPoE) verbinding moet op zetten waar na hij vraagt naar een gebruikers naam van mijn ips.
Je hoeft helemaal geen pppoe verbinding op te zetten, dat doe je op je pc toch ook niet?
Je zyxel is je router, je kiest daarom dus voor de laatste optie (through a router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
oke dat had ik eerst ook al geprobeerd maar tussen de lijst van routers staat mijn zyxel niet, is er dan een handmatige weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tuurlijk, gewoon inloggen op je zyxel en daar de juiste poort openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Gister mijn DS1512+ binnen gekregen, vanmorgen was hij klaar met het de parity berekening.
De NAS uitgezet en dit geheugen erin geplaatst. Het werkt meteen! veel goedkoper dan het geheugen van Synology.

Ik wil ook even melden dat ik 5x Hitachi Deskstar 5K3000 gebruikt heb, deze staan niet op de compatibiliteit lijst maar ze werken tot nu toe prima. Geen meldingen gekregen, ze werken meteen erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
bedankt voor de informatie job heb de port 5000 geforward in mijn router (de DSM)
ik heb een ddns aangemaakt maar als ik deze invul in mijn brouwser word ik doorgelinkt naar mijn router inlog scherm en als ik het op mijn telefoon via 3g invul vind hij niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
oke bedankt allemaal heb het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin86 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:30:
Gister mijn DS1512+ binnen gekregen, vanmorgen was hij klaar met het de parity berekening.
De NAS uitgezet en dit geheugen erin geplaatst. Het werkt meteen! veel goedkoper dan het geheugen van Synology.

Ik wil ook even melden dat ik 5x Hitachi Deskstar 5K3000 gebruikt heb, deze staan niet op de compatibiliteit lijst maar ze werken tot nu toe prima. Geen meldingen gekregen, ze werken meteen erkend.
die schijven werken prima met syn inderdaad,ik heb er ook 4 van in mijn 1511 zitten :).Zjn ook lekker stille en koele schijven trouwens.

Ik ben benieuwt of dat geheugen ook voor mijn 1511 werkt dat zou haast wel moeten,alleen het geheugen gebruik krijg ik nu al niet eens op meer dan 25 %,lol. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
blauwtje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:40:
bedankt voor de informatie job heb de port 5000 geforward in mijn router (de DSM)
ik heb een ddns aangemaakt maar als ik deze invul in mijn brouwser word ik doorgelinkt naar mijn router inlog scherm en als ik het op mijn telefoon via 3g invul vind hij niets
Als je de boel test, test het inderdaad via een andere verbinding.. en vergeet niet om :5000 achter de url te plaatsen. Of je moet je zyxel zo instellen dat hij poort 80 naar 5000 doorstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet wel https aan in DSM,zou ik zeggen,indien je dit nog niet gedaan hebt,voor betere beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mijn DS 210j is vorige week overleden. Ik had hem tijden mijn vakantie uitgezet en de adapter eruit getrokken. Na vakantie kwam ik terug en ging hij niet meer aan (helemaal geen teken van leven behalve een heel zacht tikje bij het drukken op de aan-knop).

De adapter is het niet, deze geeft netjes 12v. Zonder schijven erin gaat hij ook niet aan. Reset knopje is ook ingedrukt geweest, batterijtje ook los geweest. Helaas net geen garantie meer (2 jaar en 8 dagen geleden gekocht...). Contact gehad met Synology en zij vermoeden een defect moederbord.

Omdat ik niet zonder kan heb ik intussen een 212j binnen als vervanging.

Is er iemand die bekend is met dit probleem? Aangezien hij anders toch verloren is wil ik er nog wel even aan gaan prutsen als ik weet waar ik zou moeten beginnen :) Aan de printplaat is niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coppertop schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:40:
Mijn DS 210j is vorige week overleden. Ik had hem tijden mijn vakantie uitgezet en de adapter eruit getrokken. Na vakantie kwam ik terug en ging hij niet meer aan (helemaal geen teken van leven behalve een heel zacht tikje bij het drukken op de aan-knop).

De adapter is het niet, deze geeft netjes 12v. Zonder schijven erin gaat hij ook niet aan. Reset knopje is ook ingedrukt geweest, batterijtje ook los geweest. Helaas net geen garantie meer (2 jaar en 8 dagen geleden gekocht...). Contact gehad met Synology en zij vermoeden een defect moederbord.

Omdat ik niet zonder kan heb ik intussen een 212j binnen als vervanging.

Is er iemand die bekend is met dit probleem? Aangezien hij anders toch verloren is wil ik er nog wel even aan gaan prutsen als ik weet waar ik zou moeten beginnen :) Aan de printplaat is niets te zien.
je hebt nog garantie toch,er zit 3 jaar garantie op,
Ik weet niet hoe dat met die generatie syns zit,maar op de huidige zit 3 jaar fabrieksgarantie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
ieperlingetje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:49:
[...]

leuk programma, kun je alleen de errors wat beter afvangen? Ik had bij het pad een hoofdletter geplaatst waar dat niet nodig bleek, en de app weigerde op te starten. Ik heb toen manueel via command line het pad in het config bestand aangepast, maar ik kan mij inbeelden dat niet iedereen weet waar of hoe men dat config bestand via command line moet aanpassen.
Hiervoor moet je bij de makers van het programma zijn, ik verzorg alleen de installatie voor op de Synology.
schumi2004 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:04:
[...]

Ze worden in 2 verschillende mappen geplaatst.

Python2.6 = /usr/local/python26
Python2.7 = /usr/local/python

Dus het zou geen problemen mogen geven. De programma`s wijzen gewoon naar het pad van python en zien elkaar dus niet.
Neefdave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:40:
[...]

De vorige versie kun je hier vinden: AutoSub-0.5.3-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:44:
[...]

je hebt nog garantie toch,er zit 3 jaar garantie op,
Ik weet niet hoe dat met die generatie syns zit,maar op de huidige zit 3 jaar fabrieksgarantie
Er zit 2 jaar op:
"Warranty Period" means the period commencing on the date the Product is purchased by Customer and ending (1) five years after such date for Category I Products; (2) three years after such date for Category II Products; or (3) two years after such date for Category III Products; or (4) one year after such date for Category IV Products."
Het is een categorie III product, zie voor de hele lijst http://www.synology.com/support/warranty.php?lang=us . Alleen diverse modellen met 4 bays en meer hebben drie of vijf jaar garantie. Mijn nieuwe DS212j ook maar 2 dus.

Ik heb met de leverancier trouwens ook nog een discussie lopen over de garantie, ik had een langere levensduur verwacht van dit product en enige coulance lijkt mij ook niet onredelijk. Ik win nu vast informatie in voor als het echt niet gaat lukken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Coppertop op 04-05-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat echt 3 jaar op de doos,op mijn 1511+,fabrieksgarantie.

Edit ik zie nu net waarom,dat is balen zeg voor jou :( ,en ik ben het er mee eens een produkt hoort langer mee te gaan als 2jaar.Persoonlijk vind ik het slecht dat de leverancier je niet toekomt,ik bedoel je bent echt net buiten de garantie termijn.Ik zou er nog eens een 2de keer over nadenken voordta ik daar wat opnieuw koop :( .

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:59:
bij mij staat echt 3 jaar op de doos,op mijn 1511+,fabrieksgarantie
Die heeft 3 jaar inderdaad, Synology heeft verschillende termijnen (per prijsklasse zegmaar):
(a) "Category I Product" means Synology product models RS810+, RS810RP+, and RX410. (b) "Category II Product" means Synology product models DS3612xs、DS3611xs、DS2411+、DS1812+、DS1512+、DS1511+、DS1010+、DS712+、DS710+、DS509+、DS508、RS3412xs、RS3412RPxs、RS3411xs、RS3411RPxs、RS2212+、RS2212RP+、RS2211+、RS2211RP+、RS812+、RS812RP+、RS411、RS409RP+、RS409+、RS409、RS408-RP、RS408、RS407、RX1211、RX1211RP、DX1211、DX510、DX5、RX4 and RAM Module (1GB/2GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het gezien,ik wist niet dat ze verschillende garantie termijnen hanteren 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb jij nog meer aangepast? Want ik heb namelijk hetzelfde? ik heb poort 5000 in mijn zyxel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
@tebbes veder niet zo veel, na het maken van een ddns kon ik inloggen met xxxx.synology.me:5000
echter probeer ik nu photo station te open maar als ik dit doe word ik doorgelinkt naar een lege pagina ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blauwtje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
@tebbes veder niet zo veel, na het maken van een ddns kon ik inloggen met xxxx.synology.me:5000
echter probeer ik nu photo station te open maar als ik dit doe word ik doorgelinkt naar een lege pagina ?
voor elke service van de syn moet je aparte poorten openen,op de site van syn staat een hele lijst,van poorten die syn gebruikt en die echt open moeten staan,om die functie te laten werken,check deze link:

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectron
ja dat heb ik gezien maar ik probeer het gewoon locaal te doen dus in het netwerk als ik audio station open dan opent die netjes bij de download manager het zelfde maar photo manager doet niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Gister had ik Download station geïnstalleerd, maar vandaag kan ik de app niet meer vinden.
Hij is wel geïnstalleerd en running, maar negens binnen DSM kan ik de app vinden en openen.
Ik had wel SABnzb geïnstalleerd maar nadat ik die had verwijderd kwam Download station nog niet terug in het "startmenu".

Iemand dit al eens is tegengekomen, misschien bij een andere app?

EDIT: Onder het admin account werkt het wel, het ligt dus aan het user account.

EDIT2: De user die ik gebruikte had blijkbaar geen recht op de app Download station, probleem opgelost.
Deze instelling is te vinden onder control panel > User > "user" > Edit > Application Privileges.

[ Voor 27% gewijzigd door kevin86 op 04-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik lees in diverse posts over het aanmaken van 2 losse volumes. Is dit mogelijk ?
Ik heb op dit moment 1x 1,5TB HD in mijn DS210J met een Basic volume (volume1).
Nu is deze vol en wil ik er nog een 640GB HD bijhangen die ik nog heb liggen.
Deze wilde ik dan als volume2 configureren. Maar Basic kan alleen met 1 HD.

Of heb ik het mis ? Synology site maakt het mij iig niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
loyske schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:33:
Ik lees in diverse posts over het aanmaken van 2 losse volumes. Is dit mogelijk ?
Ik heb op dit moment 1x 1,5TB HD in mijn DS210J met een Basic volume (volume1).
Nu is deze vol en wil ik er nog een 640GB HD bijhangen die ik nog heb liggen.
Deze wilde ik dan als volume2 configureren. Maar Basic kan alleen met 1 HD.

Of heb ik het mis ? Synology site maakt het mij iig niet duidelijk.
Dan moet je bij de configuratie van de harde schijven kiezen voor JBOD. De 2e schijf zal dan volume2 worden, de schijf van 640GB die je er bij gaat plaatsen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn085 op 04-05-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
Martijn085 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:37:
[...]

Dan moet je bij de configuratie van de harde schijven kiezen voor JBOD. De 2e schijf zal dan volume2 worden, de schijf van 640GB die je er bij gaat plaatsen dus.
Kijk, dat verklaard een hoop.
Data op volume1 wordt met rust gelaten neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je maakt een nieuwe aan,zolang je geen oud volume verwijdert,verandert daar niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

[...]

Is twee losse schijven niet mogelijk? Met JBOD kan hij dan toch bestanden gaan uitsmeren over twee schijven? Niet zo handig als er een schijf faalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:57:
[...]

Is twee losse schijven niet mogelijk? Met JBOD kan hij dan toch bestanden gaan uitsmeren over twee schijven? Niet zo handig als er een schijf faalt..
jawel, als je 2 losse volumes maakt wel,je kan per schijf shares aanmaken,dus dat word dan niet verspreid over 2 schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
[...]

nee fout. jbod is heel wat anders dan 2 losse volumes.

De optie om met 2 schijven 2 losse volumes aan te maken krijg je alleen voor elkaar als je de eerste schijf als basic volume hebt ingesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 04-05-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:50:
[...]

voor elke service van de syn moet je aparte poorten openen,op de site van syn staat een hele lijst,van poorten die syn gebruikt en die echt open moeten staan,om die functie te laten werken,check deze link:

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299
Ik heb geprobeerd in te loggen op dscloud.me:5000 maar dat werkt niet, dscloud.me verwijst me naar de inlog van mijn modem.

Mijn situatie is als volgt: Zyxel modem --> Linksys Router --> Synologie NAS.
Ik heb op zowel de modem als de router poort 5000 geforward.
op de modem heb ik het ipadres van de router ingevuld en op de router het ipadres van de NAS
Bij gateway informatie intern adres staat het ipadres van mijn router.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
job schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:08:
[...]

nee fout. jbod is heel wat anders dan 2 losse volumes.

De optie om met 2 schijven 2 losse volumes aan te maken krijg je alleen voor elkaar als je de eerste schijf als basic volume hebt ingesteld.
Mijn eerste HD is een basic volume.
Heb laatst de 2de schijf ingebouwd maar kreeg volgens mij geen mogelijkheid om een 2de basic aan te maken.
Zal de schijf zo eens inbouwen en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De boel niet testen vanuit je eigen netwerk. Test het bij een ander thuis (of via mobiel internet 3G).
En niet verbinden op poort 80, maar expliciet :5000 achter de url plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 04-05-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Ik heb geprobeerd in te loggen op dscloud.me:5000 maar dat werkt niet, dscloud.me verwijst me naar de inlog van mijn modem.

Mijn situatie is als volgt: Zyxel modem --> Linksys Router --> Synologie NAS.
Ik heb op zowel de modem als de router poort 5000 geforward.
op de modem heb ik het ipadres van de router ingevuld en op de router het ipadres van de NAS
Bij gateway informatie intern adres staat het ipadres van mijn router.

Wat doe ik fout?
Gebruik eens in alle forwards het IP van je NAS. Je eerste forward stopt nu op je router vandaar dat je daar de inlog van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het eerste router (de modem) heeft geen weet van het ip van de nas, dus daarnaar verwijzen zal niets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loyske schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:14:
[...]

Gebruik eens in alle forwards het IP van je NAS. Je eerste forward stopt nu op je router vandaar dat je daar de inlog van krijgt.
Dat had ik in 1e instantie, maar dat werkte niet. Heb het wel weer terug gezet.
[Zie net de reactie van job, dit weer terug gezet :-)]
job schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:12:
[...]

De boel niet testen vanuit je eigen netwerk. Test het bij een ander thuis (of via mobiel internet 3G).
En niet verbinden op poort 80, maar expliciet :5000 achter de url plaatsen.
Dat is een goede tip, test het nu vanaf mijn gsm maar hetzelfde resultaat.
Als ik xxx.dscloud.me ping dan krijg ik wel resultaat terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
job schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:25:
Het eerste router (de modem) heeft geen weet van het ip van de nas, dus daarnaar verwijzen zal niets helpen.
Die zit in een ander subnet bij hem ?

Terug naar mijn eigen probleempje.
2 HD weer ingebouwd. Als ik klik op "Maken" in Opslagbeheer, dan kan ik kiezen tussen Snel (wat een SHR ervan gaat maken) of Aangepast. Bij Aangepast kan ik kiezen voor RAID op 1 volume of RAID op meerdere volumes. Aanmaken van een basic volume kom ik niet tegen 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door loyske op 04-05-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met twee routers heb je inderdaad 2 subnets. Mocht dat niet zo zijn (beide routers in de zelfde range) dan kan je best tegen problemen aanlopen.

Wat je eigen probleem betreft:
Weet je zeker dat je bij het aanmaken van volume1 de juiste optie heb gekozen? Ik kwam er namelijk achter dat ik met maar 1 HD in mijn 212+ gewoon kon kiezen voor shr. En dan kan je best tegen dit probleem aanlopen.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 04-05-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
job schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:35:
Weet je zeker dat je bij volume1 de juiste optie heb gekozen? Ik kwam er namelijk achter dat ik met maar 1 HD in mijn 212+ gewoon kon kiezen voor shr. En dan kan je best tegen dit probleem aanlopen.
Toen ik volume 1 als basic heb aangemaakt was er nog geen SHR beschikbaar (was DSM 3.0 ofzo), maar weet dus niet wat er gebeurd is tijdens upgrade naar DSM 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb mijn disk nu ook als SHR ingesteld maar dat geeft dus problemen als ik later 2 basic volumes wil aanmaken met een tweede disk? Dat is wel handig om te weten want er staat nu nog niet zo heel veel data op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
loyske schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:37:
Toen ik volume 1 als basic heb aangemaakt was er nog geen SHR beschikbaar (was DSM 3.0 ofzo), maar weet dus niet wat er gebeurd is tijdens upgrade naar DSM 4.0.
DSM 2 neem ik dan aan. SHR was met DSM 3 namelijk al mogelijk.

Dit zie ik in mijn synology
basic synology

En ik kon toen probleemloos een tweede volume aanmaken bij het toevoegen van de tweede schijf.
Mr_gadget schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:38:
Ik heb mijn disk nu ook als SHR ingesteld maar dat geeft dus problemen als ik later 2 basic volumes wil aanmaken met een tweede disk? Dat is wel handig om te weten want er staat nu nog niet zo heel veel data op.
Volgens mij geeft dat inderdaad problemen. Zo vat ik de uitleg van de handleiding op.
De wijze waarop ik een losse basic volume moest maken was wel tegen intuïtief. De eerste keer had ik hem perongeluk aangemaakt als shr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
job schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:49:
[...]

DSM 2 neem ik dan aan. SHR was met DSM 3 namelijk al mogelijk.

Dit zie ik in mijn synology
[afbeelding]

En ik kon toen probleemloos een tweede volume aanmaken bij het toevoegen van de tweede schijf.
Ik ben eruit pfff.
Je moet dus bij het aanmaken kiezen voor Aangepast -> 1 volume op RAID en dan je alleen maar kiezen voor Basic. Beetje verneukeratief om het dan bij de keuze over RAID te hebben |:(
Volume 2 wordt nu aangemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb nu ook automatische backups werkens middels rsync (secure, compressed en blocklevel) naar een pricewatch: Conceptronic CH3HNAS die offsite staat :) Was ff klooien, maar http://henkjan.net/ heeft echt een leuk pakket gemaakt voor dat ding.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
Coppertop schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:40:
Mijn DS 210j is vorige week overleden. <knip>
Ik ben een beetje te onzorgvuldig geweest. Ondanks dat de adapter 12.3v geeft was deze toch het probleem, zo bleek toen ik mijn DS 210j aansloot op de adapter van mijn net bezorgde DS 212j |:(. De 210j is dus nog heel (gelukkig) maar ik heb nu ook een nieuwe 212j staan.

De 210j verkopen en de 212j maar houden is dan toch ook wel leuk natuurlijk ;) Ben ik weer up-to-date. Of zijn de verschillen in de praktijk zo klein dat het niet te merken is? Ik gebruik de DS niet heel intensief, torrents downloaden met Download Station, via NFS en Samba af en toe wat bestanden serveren aan 3 apparaten...

Dillema's dillemma's (luxeprobleem) :P ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 12:51
Coppertop schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:06:
[...]
De 210j verkopen en de 212j maar houden is dan toch ook wel leuk natuurlijk ;) Ben ik weer up-to-date. [b][i]
Waarom laat je ze allebei niet staan? Wellicht de 210J als back-up gebruiken (Middels Synology Backup) en op een andere locatie zetten (Iemand in de familie?), zo ben je altijd verzekerd van een back-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Even een vraagje aan de DS211+ bezitters:

Na de release van DSM4 las ik dat heel wat DS211+ gebruikers problemen hadden met performance / hibernation issues.
Ook zouden er problemen zijn met het streamen van video's. Ik gebruik mijn nas hier ook voor en stream naar een WD Live mediaspeler.
Is dit nu met de laatste firmware opgelost of zijn er nog steeds problemen?

Ik zit momenteel nog op DSM3.2 maar wil wel upgraden indien bovenstaande issues aangepakt zijn. Dus graag jullie reactie :)

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
Heb de problemen welke jij schetst geen van alle gehad als bug. Denk dat angstig bent voor wat uitzonderingen. Vergeet niet dat de mensen waarbij het werkt niet klaagt op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier geen problemen. o.a. streamen gaat zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Coppertop schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:06:
Ondanks dat de adapter 12.3v geeft was deze toch het probleem
Een adapter moet je meten als deze belast wordt; dat is de enige betrouwbare wijze. Het meten zelf is dan uiteraard lastig, dat geef ik toe.
Ben ik weer up-to-date. [b][i]Of zijn de verschillen in de praktijk zo klein dat het niet te merken is?
Die verschillen zijn vrij groot. Je nieuwe nas heeft een dubbele hoeveelheid geheugen, en de cpu heeft 400mhz meer (1200 ipv 800).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-05-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Carreon schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:42:
Even een vraagje aan de DS211+ bezitters:

Na de release van DSM4 las ik dat heel wat DS211+ gebruikers problemen hadden met performance / hibernation issues.
Ook zouden er problemen zijn met het streamen van video's. Ik gebruik mijn nas hier ook voor en stream naar een WD Live mediaspeler.
Is dit nu met de laatste firmware opgelost of zijn er nog steeds problemen?

Ik zit momenteel nog op DSM3.2 maar wil wel upgraden indien bovenstaande issues aangepakt zijn. Dus graag jullie reactie :)
Geen last met streamen, wel met hibernation. Maar dat had ik al voor de update.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

oops -.-

[ Voor 92% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:43
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:28:
Welke applicatie gebruiken jullie vaak om zaken van nieuwsgroepen te downloaden op je NAS? Die downloadstation van Synology is mij te beperkt in functionaliteit.
Iets gelezen in dit topic? Ooit gehoord van SABnzb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:30
maartend schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:47:
[...]

Iets gelezen in dit topic? Ooit gehoord van SABnzb?
Nou, nou, een aardigere reactie mag er best vanaf.

Overigens ben ik het wel met Maartend eens. Probeer eerst een een topic te lezen. Vooral de startpost is erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:43
funkeey schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 08:52:
[...]

Nou, nou, een aardigere reactie mag er best vanaf.

Overigens ben ik het wel met Maartend eens. Probeer eerst een een topic te lezen. Vooral de startpost is erg nuttig!
Sorry, 00:47. Beetje moe, maar ook moe van dit soort vragen.
Alhoewel, ik weet dat de search functie van Tweakers momenteel vreemd doet. Dus mogelijk heeft de vrager wel gezocht.
Als dat zo is, SORRY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:18
Naast de standaard downloadstation heb je 2 mogelijkheden, sabnzbd en nzbget.

Sabnzbd is iets gebruikersvriendelijker, zowel het opzetten (in dit geval installeren van de spk package en het configureren via de webinterfacte) als het daadwerkelijke gebruik. Ook wordt sabnzbd veelvoudig ondersteund door allerlei clients en webservices. Sabnzbd heeft wel als nadeel dat het meer resources gebruikt, waarbij je tegen een bepaalde download snelheid gaat aanlopen bij het gebruik in een nas.

Nzbget heeft inmiddels ook een spk package maar deze heb ik nog niet geprobeerd, volgens mij moet je nog steeds wat aanpassingen in het systeem doen. Nzbget wordt iets minder ondersteund door 3e partijen en de installatie/configuratie is ook wat onvriendelijker. Het grote voordeel is wel dat deze minder resources gebruikt.

In de praktijk komt het er op neer dat ik met sabnzbd op de ds212+ ongeveer 3,5 mb per seconde haal en met nzbget 6,5 waarbij de 6,5 gelimiteerd is bij mijn usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sanderdw schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:04:
Nzbget heeft inmiddels ook een spk package maar deze heb ik nog niet geprobeerd, volgens mij moet je nog steeds wat aanpassingen in het systeem doen.
Nope, installeren en het werkt.
Uiteraard moet je net als bij sabnzbd de boel nog configureren, maar geen verschil meer dus.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 05-05-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste tweakers,

Zoals jullie weten heb ik gister m'n DS212+ gehaald. Ik heb hem nu geconfigureerd en ben bezig met het downloaden van usenetmet SSL middels sabnzbd.

Echter ben ik niet tevreden over de snelheid van een average 3 mb per seconde. Ik wil geen gebruik maken van nzbget, is mij te ongebruiksvriendelijk.
Ik ga denk ik terug naar de winkel om hem om te ruilen voor een DS412+. Deze heeft immers een dual core wat, hoop ik, leidt tot performance winst, aangezien python nu m'n hele processor opsnoept.

Daarbij kan ik dan toch ook m'n schijven redudant in raid 5 draaien.

Heeft iemand een DS412+ en ervaringen of je hiermee betere snelheden kan behalen?

[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:53:
Echter ben ik niet tevreden over de snelheid van een average 3 mb per seconde. Ik wil geen gebruik maken van nzbget, is mij te ongebruiksvriendelijk.
Ik ben benieuwd waar je tegenaan loopt.
Ik was er voorheen ook geen fan van, maar met de spk is het installeren geen probleem meer.
Configureren is net zo moeilijk/makkelijk als met sab. De web lay-out is niet de mooiste, maarja hoe vaak kijk je daar naar? nzb's kan je ook prima via een watchfolder of api naar nzbget sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik vind het mij te ongebruikersvriendelijk. Ik heb sowieso geen verstand van linux of ssh commands :/. Ben bang dat ik heel m'n systeem vernaggel....

Daarbij komt ook dat raid 5 mssn toch handig is om te hebben bij veel data.

[ Voor 20% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:00
Is er een mogelijkheid om een Synology DiskStation DS107 te herstellen maar mét behoud van DATA?
Maw ik wil de fabrieksinstellingen terug, want ik geraak niet meer op AudioStation.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Kozzmozz schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:35:
Is er een mogelijkheid om een Synology DiskStation DS107 te herstellen maar mét behoud van DATA?
Maw ik wil de fabrieksinstellingen terug, want ik geraak niet meer op AudioStation.
How to Reset the Synology System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:43:
Ik vind het mij te ongebruikersvriendelijk. Ik heb sowieso geen verstand van linux of ssh commands :/.
die ssh commando's heb je dus niet meer nodig sinds er een spk is. :P
Daarom vroeg ik je ook naar de reden.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 05-05-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe je je DSM background kunt aanpassen?
Ik kan mijn login screen aanpassen maar je DSM "desktop" lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:15:
Iemand enig idee hoe je je DSM background kunt aanpassen?
Ik kan mijn login screen aanpassen maar je DSM "desktop" lukt me niet.
Klik eens op het knopje boven uitloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:45:
[...]

die ssh commando's heb je dus niet meer nodig sinds er een spk is. :P
Daarom vroeg ik je ook naar de reden.
hmmm.

Heb jij een propere spk + guide? Want ik zie zoveel versies op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:28:
[...]

hmmm.

Heb jij een propere spk + guide? Want ik zie zoveel versies op google?
SynoCommunity repository

Staat vaak genoeg genoemd in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 07-10 14:00
job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:13:
[...]

...Ik ben benieuwd waar je tegenaan loopt.....
Kan iemand helpen met nzbget of sabdnzb installeren? ik krijg steeds de melding ' kan het pakket niet installeren' hier heb ik bij andere packages geen last van...???

je moet een directory opgeven, dat doe ik dm copy/paste ( \\NAS\NAS-bestanden ) en vervolgens krijg ik dus steeds die melding. Misschien snapt ie niet welkee directory ik bedoeel? iemand een tip hoee ik dat beter kan noteren?

Iemand zei eerder dat de directory vaak met een letter begint, maar mn NAS begint niet met een letter. (ik neem aan dat ik de packages op de NAS moet installeren en niet op mn laptop?)

Ik heb er weinig verstand van maar omdat DownloadStation van Synology niet automatisch uitpakt wil ik wel graag nzbget of die andere gebruiken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

mja deze was ik ook al tegengekomen. Alleen ik mis een fatsoenlijke guide, die mij stap voor stap begeleidt met het installatie en configuratieproces....

[ Voor 3% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:54:
mja deze was ik ook al tegengekomen. Alleen ik mis een fatsoenlijke guide, die mij stap voor stap begeleidt met het installatie en configuratieproces....
installatie: http://www.synocommunity.com/faq
Configuratie: ga naar http://ipadresnas/nzbgetweb
klik op config
klik op path (en kies de paden die je wilt)
klik op news-servers (en vul de gegevens van je newsserver in)
herstart nzbget (via het package center van je synology)
klaar
Pjotr22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:53:
Kan iemand helpen met nzbget of sabdnzb installeren?
Ook voor jouw geldt.. zie bovenstaande uitleg

[ Voor 52% gewijzigd door job op 05-05-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Squishie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:54:
[...]

Er is geen proces, gewoon repo toevoegen (zie faq) en package installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:00:
[...]

klik op config
klaar

[...]

ok dit ziet er toch nog vrij gemakkelijk uit.

Bij paths zie ik zaken staan als:

Destdir: /volume1/download

De rest is allemaal

/usr/local/nzbget/var/tmp

moet ik die zaken veranderen, ik weet namelijk niet waar hij /usr/etc./etc, opslaat en of dit goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Lees de omschrijving, en kom tot de conclusie dat je minimaal 1 van die paden moet aanpassen wil je wat aan je downloads hebben. Exact hetzelfde als met sab.. daar moest je ook een aantal paden kiezen.

Ik kan jou niet vertellen wat jij daar neer moet zetten, dat is afhankelijk van a. jouw configuratie, en b. jouw wensen.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 05-05-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:00:
[...]

klik op config
klaar

[...]

installatie van synycommunity is t issue niet, dat is gewoon een adres toevoegen.
je zegt bij ' confirugatie' ga naar http://ipadresnas/nzbgetweb mar dan krijg ik dit in mn scherm:
Oeps! Google Chrome kan ipadresnas niet vinden

Ik weet niet wat je precies bedoelt. Het lijkt alsof iedereen het eenvoudig vindt, ik zal dus wel iets echt over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
http:///ipadresnas/nzbgetweb
Dat vetgedrukte deel moet je natuurlijk veranderen naar het ip adres van je nas. Ik weet niet welk ip adres jouw nas heeft, jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:16:
Je moet niets veranderen. Lees de omschrijving, en kom tot de conclusie dat je minimaal 1 van die paden moet aanpassen wil je wat aan je downloads hebben.

Echt, een beetje inzet mag toch wel gevraagd worden.
Als je word installeert ga je ons toch ook niet vragen waar jij je getypte brieven moet opslaan?
Nee dat klopt. Alleen ik begrijp het filesysteem niet. Zaken omtrend windows geen problemen mee. Dit vind ik toch iets andere koek =.=....

En je doelt wssn op

$MAINDIR wat zou doelen op /volume1/
, maar zou dat dan betekenen dat ik DestDir moet veranderen in /download ipv /volume1/download
en hoe geldt dat dan voor de overige paden?

Klinkt mssn stom al deze vragen, alleen dat is dus wat ik bedoel met hetgene dat ik m'n filesysteem niet wil verknallen. Hoeft maar klein foutje te zijn en spullen worden op verkeerde plaats gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:18:
[...]

installatie van synycommunity is t issue niet, dat is gewoon een adres toevoegen.
je zegt bij ' confirugatie' ga naar http://ipadresnas/nzbgetweb mar dan krijg ik dit in mn scherm:
Oeps! Google Chrome kan ipadresnas niet vinden

Ik weet niet wat je precies bedoelt. Het lijkt alsof iedereen het eenvoudig vindt, ik zal dus wel iets echt over het hoofd zien.
8)7 |:( Ik weet niet wat jij gebruikt hebt, maar het lijkt me niet al te gezond voor je. Het geheel eigen nadenken gaat ervan naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:19:
http:///ipadresnas/nzbgetweb
Dat vetgedrukte deel moet je natuurlijk veranderen naar het ip adres van je nas. Ik weet niet welk ip adres jouw nas heeft, jij wel.
Ik gebruik geen statisch ip adres, zou t daar aan liggen? ( ik weet mn wachtwoord niet meer om in mn Router te komen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nee ik doel op de download destination.
Het enige wat interessant is, is de plek waar jij je downloads wilt hebben staan.
Ik heb daar gekozen voor /volume1/downloads.

Wat jij daar wilt neerzetten mag jij bepalen.
Andere paden moet je maar vanaf blijven als je niet weet wat ze betekenen.
Pjotr22 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:24:
Ik gebruik geen statisch ip adres, zou t daar aan liggen? ( ik weet mn wachtwoord niet meer om in mn Router te komen...)
Meen je dit nou echt?

Anyway.. tweede uitleg.
Ga terug naar je package center, klik bij nzbget op more/meer en klik daar op de link naast url.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 05-05-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Ja dat meen ik echt. Je bent een noob of je bent t niet... :-)

als ik op more/meer klik krijg ik geen url te zien, alleen deze tekst:

NZBGet is a command-line based binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair, unpack and web-interface. NZBGet requires low system resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Misschien is het handig dat je nzbget daadwerkelijk start voordat je het wilt gebruiken.

Dat je beginner bent okee, maar denk gewoon rustig na bij wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:24:
[...]

Nee ik doel op de download destination.
Het enige wat interessant is, is de plek waar jij je downloads wilt hebben staan.
Ik heb daar gekozen voor /volume1/downloads.

Wat jij daar wilt neerzetten mag jij bepalen.
Andere paden moet je maar vanaf blijven als je niet weet wat ze betekenen.

[...]

Meen je dit nou echt?

Anyway.. tweede uitleg.
Ga terug naar je package center, klik bij nzbget op more/meer en klik daar op de link naast url.
dat bedoelde ik niet:

/usr/local/nzbget/var/tmp

Waar slaat hij deze gegevens op? Ik zie ze namelijk niet op mijn volume1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waar hij die op slaat? nou gewoon daar: /usr/local/nzbget/var/tmp
Daar kan je vanuit windows niet zomaar bij.. maar dat boeit ook totaal niet. je hoeft nooit bij de tmp folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:36:
Waar hij die op slaat? nou gewoon daar: /usr/local/nzbget/var/tmp
Daar kan je vanuit windows niet zomaar bij.. maar dat boeit ook totaal niet. je hoeft nooit bij de tmp folder.
Hoe wil je dan je incomplete files verwijderen? OF gebeurd dat automatisch met de delete knop van de queue?

NzbDir is dan wel handig om te veranderen aangezien het je watchlist is neem ik aan?

Moet ik datzelfde NzbDir dan ook aanpassen in de "communication with the NZBGET-SERVER"?

Ik wil een beetje overzicht houden op m'n spulletjes. Niet dat ik dadelijk spullen stiekem ergens opsla, waardoor hij indirect volloopt, waar ik geen zicht op heb.....

Ik haal trouwens 5300 KB/S binnen... Niet echt een groot verschil ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 05-05-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
job schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:33:
Misschien is het handig dat je nzbget daadwerkelijk start voordat je het wilt gebruiken.

Dat je beginner bent okee, maar denk gewoon rustig na bij wat je doet.
Ik denk dat je me niet snapt. Hoe kan ik nzbget nou strten als ik hem niet kan installeren?

de stappen die ik zet:

1) open package center
2) klik op ' installeren' bij nzbget
3) ik krijg de tekst ' kan niet installeren' te zien
4) help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, het is wel te merken dat het weekeinde is... :/
Pagina: 1 ... 34 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.