Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
paoloA schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:06:
[...]

Ik blijf het lastig vinden.
Heb een switch na mn modem en daar mn nas op. Ik heb dus geen router ertussen.
Ik kom dus helemaal ook nog niet in de webmailomgeving. Ik geraak niet verder dan een blanco nieuw scherm na op mailstation pictogram te klikken. Ligt dit aan de instellingen / installatie van mn nas of aan het onjuist invoeren van domeinnaam en andere DNS gegevens?

Thanks!
je modem is waarschijnlijk je router dus daar moet je je portforwarding instellen.

werkt je mailstation intern wel?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
robertobadjo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:08:
[...]

je modem is waarschijnlijk je router dus daar moet je je portforwarding instellen.

werkt je mailstation intern wel?
Intern werkt het ook niet omdat ik niet eens in het mailprogramma geraak. Maar ga eens proberen om in de ziggo zakelijk modem te komen.

Wat moet ik dan precies forwarden / aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Goner schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:33:
Thumbnailen en indexeren is inderdaad tergend langzaam ... maar ja, wat wil je met 1.2Ghz en 256MB geheugen.
Als je echt grote hoeveelheden foto's wilt plaatsen, gebruik dan de Photo Uploader v/d Assistant op je PC, dat gaat stukken sneller.
I should have know, Synology forum staat er vol mee. Thanks.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
paoloA schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 01:15:
[...]

Intern werkt het ook niet omdat ik niet eens in het mailprogramma geraak. Maar ga eens proberen om in de ziggo zakelijk modem te komen.

Wat moet ik dan precies forwarden / aanpassen?
zorg eerst dat het intern dus wel werkt. log eens in de DSM en check je config nog van mailstation. er staat daar ook een url bij om in de mail te komen. werkt dat wel dan moet je je modem instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:10:
beter gezegt de server zijn niet toereikend voor de vraag,het is altijd hetzelfde,dat is naar mij nmening 1 van de weinige dingen de betr kan bij Syn,de snelhied van de download servers.Deze is gewoon te laag
Ik zie je probleem niet zo, waarom zou je direct een nieuwe versie willen installeren? Ik wacht altijd juist liever een aantal dagen/weken totdat een groot aantal mensen het hebben geïnstalleerd en er geen vervelende fouten gevonden worden. Alles draait prima dus noodzaak lijkt me niet groot om per direct de nieuwste versie altijd te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zucht. Sorry voor mijn noobheid, maar ik krijg het niet voor elkaar om mp3's af te spelen via Audiostation op m'n iPad2. Heb Audiostation de map 'music' aan laten maken, heb netjes een honderdtal mappen geüpload maar als ik Audiostation start via DSM zelf dan blijft hij 0 muziek laten zien. Terwijl de filebrowser de bestanden wel ziet.

Ik kan wel connecten via de iPad dat gaat prima. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:36:
Zucht. Sorry voor mijn noobheid, maar ik krijg het niet voor elkaar om mp3's af te spelen via Audiostation op m'n iPad2. Heb Audiostation de map 'music' aan laten maken, heb netjes een honderdtal mappen geüpload maar als ik Audiostation start via DSM zelf dan blijft hij 0 muziek laten zien. Terwijl de filebrowser de bestanden wel ziet.

Ik kan wel connecten via de iPad dat gaat prima. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Werkt via uPnP ... Je zal dus eerst je uPnP mappen moeten indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hmm ik zag net pas dat ik nog op 3.2 draaide, na de update naar 4.0 ziet hij de muziek nu wel, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ik zit al een tijdje met het probleem wanneer ik met de ipad of iphone ds audio start ik gelijk een melding krijg. "Fout, Diskstation is niet aangesloten. Meld u aan of probeer het opnieuw". Vreemde is dat een herstart van de nas, de app of het opnieuw inloggen geen zin heeft. Nieuwe mappen worden ook niet geindexeerd. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Ik wil graag een 212+ voor opslag voor mijn films en muziek en ook voor sabnzb couch enz.
Het liefste zou ik 2 keer 3 TB erin zetten en de volledige ruimte benutten, dus geen raid1
Maar ja, als er dan 1 HD uitvalt dan heb je niks meer.

Kan iemand mij tips geven wat te doen of is dit toch een keuze die je zelf moet maken?

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk opslag gebruiken, maar toch ook wel een backup hebben.
Een externe usb schijf waar je de belangrijkste dingen zoals foto's opzet en dan je muziek en filmcollectie nogmaals downloaden als het fout gaat?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:03:
Ik wil graag een 212+ voor opslag voor mijn films en muziek en ook voor sabnzb couch enz.
Het liefste zou ik 2 keer 3 TB erin zetten en de volledige ruimte benutten, dus geen raid1

Kan iemand mij tips geven wat te doen of is dit toch een keuze die je zelf moet maken?

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk opslag gebruiken, maar toch ook wel een backup hebben.
Een externe usb schijf waar je de belangrijkste dingen zoals foto's opzet en dan je muziek en filmcollectie nogmaals downloaden als het fout gaat?
Dat is inderdaad een keuze die je zelf moet maken.

Je kan ook kiezen tussen 2 volumes van 3 TB elk.
Als er dan 1 harde schijf uitvalt dan heb je in elk geval je data op de andere schijf nog.
En als ik het goed begrijp, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat wel van anderen, dan kan je de software van de Synology op de 1ste schijf opnieuw installeren zodat je weer bij de data van schijf 2 kan. Even ervan uitgaan dat de 1ste schijf defect gaat waar de software ook op komt te staan.

en voor de belangrijke dingen zou ik dan kiezen voor een externe schijf inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:03:

Voor mij is een NAS veilige opslag, zonder één of andere RAID configuratie is deze helemaal niet veilig + met 2 schijven loop je nog eens dubbel zoveel kans om alles kwijt te spelen, er moet er maar 1 van de 2 kapot gaan (als je 1 groot volume maakt van 6TB). Als jij dat risico wil nemen, doe gerust, maar beeld je het scenario eens in moest je alles kwijt zijn, einde van de wereld of niet?

Ik heb 4x 1TB steken in RAID5 + elke zondag maakt die een volledige backup naar USB disc. Bij jou zou dat niet echt mogelijk zijn aangezien er geen externe disken bestaan van 4-5-6TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lol ben nu via Synology Assistant m'n foto's aan het uploaden. Doet 'ie er één per 3 seconden ipv minuten, oftewel 60x zo snel. Ben ik uur of 2 a 3 klaar ipv een week, toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Heb net mijn spiksplinternieuwe DS1812+ (8x3TB) ge-update naar 2228 en kreeg hierna ondanks diverse pogingen "Connection Failed". Gelukkig lukte het uiteindelijk via de LAN2-aansluiting weer contact te krijgen.

Leuk ding. :)

Heb hem ingedeeld als 5x3TB Raid5, 1x3TB scratch/reserve, en 2x3TB Raid0 "Junk". Het idee is dat er met maar 1 kast voordelen zijn om niet alles in 1 grote Raid-configuratie te stoppen: minder onnodige slijtage van disks als je bijvoorbeeld op 1 disks 24/7 News binnenhaald; disks gaan niet massaal allemaal "gelijktijdig" stuk; wat minder kwetsbaar omdat je gegevens vrij snel kunt veiligstellen onderling als een disk problemen gaat geven; minder stroomverbruik; hogere bandbreedte mogelijk bij gelijktijdige kopieeracties vanaf/naar verschillende poorten (USB + Ethernet).

Nou heb ik 2 vragen:

1. Is het mogelijk om afzonderlijke disk-groepen in hibernate te laten gaan of te zetten?

2. Ik zie nergens de mogelijkheid om rechtstreeks met de DS van een andere file server files te kopiëren. Is er een voorziening die dit kan of een Package o.i.d. die ik hiervoor kan gebruiken? Intern en via USB kopiëren lukt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05
Ettepet schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:48:
2. Ik zie nergens de mogelijkheid om rechtstreeks met de DS van een andere file server files te kopiëren. Is er een voorziening die dit kan of een Package o.i.d. die ik hiervoor kan gebruiken? Intern en via USB kopiëren lukt prima.
Filestation gebruiken. Daar vind je onder "Tools" de keuze mount remote folders. Mounten gaat volgens mij alleen per share. Kijk even in de DSM help bij Filestation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
waits schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:06:
[...]

Filestation gebruiken. Daar vind je onder "Tools" de keuze mount remote folders. Mounten gaat volgens mij alleen per share. Kijk even in de DSM help bij Filestation.
edit: Ah! Uiteindelijk gelukt.. :) Moet zelf met IP-adressen op de proppen komen zie ik. Had enigszins verwacht dat de DS het apparaat zelf kon zien/vinden. Bedankt voor de tip!
--

Na formulering van mijn 1e vraag bleek het veel makkelijker om ook het antwoord op deze vraag te vinden: >:)
Helaas werkt hibernate (nog steeds) voor de hele unit... (link1, link 2)

[ Voor 26% gewijzigd door Ettepet op 18-05-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:19:
[...]

Ik zie je probleem niet zo, waarom zou je direct een nieuwe versie willen installeren? Ik wacht altijd juist liever een aantal dagen/weken totdat een groot aantal mensen het hebben geïnstalleerd en er geen vervelende fouten gevonden worden. Alles draait prima dus noodzaak lijkt me niet groot om per direct de nieuwste versie altijd te willen.
nou ik vind het gewoon niet goed van syn dat ze geen snellere servers of in ieder geval verbinding maken.Het is namelijk zo als er een nnieuwe dsm uitkomt,dat gewoon de de server half plat ligt,packages niet meer te downloaden zijn ect.Dat vind ik gewoon niet kunnen maar goed.

Dat kan nog beter,verder ben ik er zeer tevreden over hoor :) ,ben blij dat ik dat ding gekocht heb,nu is ie practisch onmisbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om over te stappen van mijn 110j naar een 4 bay model om een raid5 setup te draaien voor veilige opslag. De 412+ is buiten budget dus dan blijven er nog de 411 of de 411j op. Alleen twijfel ik om toch niet nog even te wachten op een upgrade. Zullen de prijzen van de nieuwe reeks 412, 412j hoger liggen dan de huidige 411 of hetzelfde blijven denken jullie? Hoe is de prijs geevolueerd van de 411+ op het einde -> 412+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Met telefoon op de nas?
Ik zou graag van nuitenaf mijn nas aansturen en kijken of er series en dergelijkie binnen zijn. Ik kom er alleen niet op. Met NZB Unity kom ik met wifi er wel op maar met telefoon netwerk niet. Moet ik hiet iets voor instellen op de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Via 3g zit je buiten je eigen netwerk, je moet dan dus op je router poorten forwarden naar je nas toe.
Bedenk dan wel dat iedereen er in pricipe op zou kunnen, oftewel zet een wachtwoord op je websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:03:
Ik ben van plan om over te stappen van mijn 110j naar een 4 bay model om een raid5 setup te draaien voor veilige opslag. De 412+ is buiten budget dus dan blijven er nog de 411 of de 411j op. Alleen twijfel ik om toch niet nog even te wachten op een upgrade. Zullen de prijzen van de nieuwe reeks 412, 412j hoger liggen dan de huidige 411 of hetzelfde blijven denken jullie? Hoe is de prijs geevolueerd van de 411+ op het einde -> 412+?
Ze zullen wel wat zakken,maar dat gaat vaak pas alleen hard,wanneer het model vervangen worden,verder word er weinig gestunt met de prijzen van de nassen.Als je daar op wacht,dan heeft dat geen zin,naam mijn mening.

Persoonlijk zou ik nu altijd minimaal een 256 mb maar het liefst een 512mb server nemen,zeker gezien het feit dat er zo maar nieuwe fucties in de DSM kunnen komen,als je die tegelijktijd wilt draaien,dan ben je toch wat ram nodig.

Verder is een server met intel cpu gewoon een stuk sneller,zekers als je veel en snel wilt kopïeren,zou ik niet bezuinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
job schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:20:
Via 3g zit je buiten je eigen netwerk, je moet dan dus op je router poorten forwarden naar je nas toe.
Bedenk dan wel dat iedereen er in pricipe op zou kunnen, oftewel zet een wachtwoord op je websites.
Website komt er niet op. Het is alleen voor streamen van audio/video (als dit met uploed wil?) En dus kijken wat er gedownload is en word.

Hoe doe ik dat pporten forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in je router,zul je dat moeten doen,dus je zult op je router moeten inloggen en de poort vanuit daar open zetten.

De software van elke router is anders,dus zou eerst op de site van de fabrikant kijken naar een manual,daarin word vast wel beschreven hoe je dat doen moet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:26:
in je router,zul je dat moeten doen,dus je zult op je router moeten inloggen en de poort vanuit daar open zetten.

De software van elke router is anders,dus zou eerst op de site van de fabrikant kijken naar een manual,daarin word vast wel beschreven hoe je dat doen moet/
Of je kijkt even op:
http://portforward.com/en...orwarding/routerindex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
deze url mag van mij ook wel in de TS. word zoveel gevraagd hier hoe portforwarding werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die kende ik nog niet,nog beter dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Hmmmm,

The WRT160N will not allow you to forward enough ports, to run Synology DS212. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end.

To test if your port has been properly forwarded, you can use our Port Checker tool.
Didn't find the screenshot you were looking for? Check our our giant collection of router screenshots.

Zo oud is die router toch ook weerk niet!! Is het mogelijk minder open te zetten genoeg voor sickboard en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:24:
Website komt er niet op. Het is alleen voor streamen van audio/video (als dit met uploed wil?) En dus kijken wat er gedownload is en word.
Ah, ik dacht dat je alleen gebruik wilde maken van nzbunity. Die maakt namelijk verbinding met de "websites" van sickbeard, couchpotato en sabnzbd.

Maar echt films uploaden naar je mobiel toe? Dat gaat je alleen lukken met een erg hoge upload. Mocht je geen glasvezel hebben liggen dan kan je dat wel vergeten. En dan is er nog het technische aspect hoe je je mobiel toegang wilt geven (via welk protocol) tot je bestanden.

edit: berry, je hoeft alleen maar de poorten open te zetten die je wilt forwarden. Alles is niet noodzakelijk.
Volg deze link: http://portforward.com/en...inksys/WRT160N/Apache.htm
En vervang in de hanleiding poort 80 door de poort waarop jij sickbeard hebt draaien. poort 443 heb niet nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 18-05-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
job schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:40:
[...]

Ah, ik dacht dat je alleen gebruik wilde maken van nzbunity. Die maakt namelijk verbinding met de "websites" van sickbeard, couchpotato en sabnzbd.

Maar echt uploaden naar je mobiel toe? Dat gaat je alleen lukken met een erg hoge upload. Mocht je geen glasvezel hebben liggen dan kan je dat wel vergeten. En dan is er nog het technische aspect hoe je je mobiel toegang wilt geven (via welk protocol) tot je bestanden.

edit: berry, je hoeft alleen maar de poorten open te zetten die je wilt forwarden. Alles is niet noodzakelijk.
Volg deze link: http://portforward.com/en...inksys/WRT160N/Apache.htm
En vervang in de hanleiding poort 80 door de poort waarop jij sickbeard hebt draaien. poort 443 heb niet nodig.
Hmm deankt dit maakt het makkerlijker. Nu heb ik de poort geforward maar wekt het nog niet op de tel. Zijn er nog intellingen op synology die ik in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:57:
[...]

Hmm deankt dit maakt het makkerlijker. Nu heb ik de poort geforward maar wekt het nog niet op de tel. Zijn er nog intellingen op synology die ik in moet stellen.
Zit je via Wifi op je eigen netwerk en probeer je met een DDNS record je NAS te breiken ?

Ondersteund je router dan wel NAT Loopback?
Heb even vlug gegoogled en las dat iemand er dd-wrt op gezet had vanwege deze functie.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 18-05-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:57:
[...]

welke poorten heb je open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
schumi2004 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Zit je via Wifi op je eigen netwerk en probeer je met een DDNS record je NAS te breiken ?
??DDNS is uitgeschakelt

via wifi werk prima.

[ Voor 3% gewijzigd door berry eggens op 18-05-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
5000, 8200, 8080, 8081.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor https,als die aanstaat in DSM(sowieso altijd aanzetten),

moet je wel 7001 en 5001 open zetten,zet 7000 ook open,kijk wat er dan gebeurt 5000 en 7000 zijn voor http.

check hier op de syn site voor de lijst met gebruikte poorten:

http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=299

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0wi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-03 13:39
Ik zou graag in mijn DSM een venster willen hebben met daarin een venster van SABnzbd.
Nu heb ik het zelf al voor elkaar gekregen een popup te maken maar het laden van sabnzbd lukt nog niet helemaal..
Dit is wat ik nu heb: http://dl.dropbox.com/u/15543813/sab.PNG

Dit is wat ik nu in mijn application.cfg heb staan:
description = NZB downloader
type = embedded
icon_16 = autosub16.png
icon_32 = autosub48.png
path = http://192.168.0.200:9200
type = http

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b0wi schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:09:
Ik zou graag in mijn DSM een venster willen hebben met daarin een venster van SABnzbd.
Nu heb ik het zelf al voor elkaar gekregen een popup te maken maar het laden van sabnzbd lukt nog niet helemaal..
Dit is wat ik nu heb: http://dl.dropbox.com/u/15543813/sab.PNG

Dit is wat ik nu in mijn application.cfg heb staan:

[...]
Waarom zou je dit willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Poorten 7000, 7001 5000, 5001 8080 , 8081 8200 staan open.
HTTPS-verbinding is ingeschakeld in DSM

DDNS in router is uit. De keuze is DynDNS.org en TZO.com.
Moet ik één van deze 2 inschakellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Poorten 7000, 7001 5000, 5001 8080 , 8081 8200 staan open.
HTTPS-verbinding is ingeschakeld in DSM

DDNS in router is uit. De keuze is DynDNS.org en TZO.com.
Moet ik één van deze 2 inschakellen?
ja,als je je contact wilt hebben met je nas via het internet,dan zal die aan moeten staan.Heb je wel een account bij bij 1 van beide dns services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:26:
[...]

ja,als je je contact wilt hebben met je nas via het internet,dan zal die aan moeten staan.Heb je wel een account bij bij 1 van beide dns services?
Ik gok van niet want heb geen idee wat het is. Ik gaat ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha ow dit is van je router,dus dat is niet van toepassing,stom verkeerd gelezen 8)7 .staat de DNNS service in Syn wel aan dan?

Want ik dacht dat het daar om ging namelijk :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:29:
aha ow dit is van je router,dus dat is niet van toepassing,stom verkeerd gelezen 8)7 .staat de DNNS service in Syn wel aan dan?

Want ik dacht dat het daar om ging namelijk :)
DDNS hoeft dus niet begrijp ik??

Iemand een idee wat er dan nog aan mankeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope

in je router dus niet.

Wel is het belangrijk dat dit wel aanstaat in je synology en dat je dus ook een extern ip adres hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:33:
nope

in je router dus niet.

Wel is het belangrijk dat dit wel aanstaat in je synology en dat je dus ook een extern ip adres hebt
Dat wat wel aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDNS in je synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Waar kan ik dit aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Een beetje eigen inzet mag wel hoor.

Klik maar beetje rond in DSM.

edit:
zal je een hint geven , iets met cloud

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 18-05-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berry eggens schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:44:
[...]

DSM-----> configuratiescherm---->Ezcloud----->DDNS ---->DDNS inschakelen.

Ik zou je wel zeggen,wat Schummi ook al zei,kijk eens rond op de site van syn en speel eens wat met DSM,zo kom je er veel sneller achter hoe alles werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:57:
[...]

DSM-----> configuratiescherm---->Ezcloud----->DDNS ---->DDNS inschakelen
Had hem net gevonden. Als ik deze aanvink moet ik dan ook een serverprovider registreren?

Is dit allemaal nodig om de sickbeard en dergelijke te kunnen bedienen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,je wilt neem ik aan de syn via het internet kunne benaderen,dan moet moet ie wel geregisteerd zijn bij een DDNS service provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:03:
ja,je wilt neem ik aan de syn via het internet kunne benaderen,dan moet moet ie wel geregisteerd zijn bij een DDNS service provider..
Hoeft niet persee , je kan ook je publieke IP gebruiken.

Maar om niet lullig te doen, de antwoorden op je vragen had je ook zelf kunnen vinden met wat inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ook inderdaad,maar een dns is toch wat makelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Heren bedankt het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik sedert DSM 4 steeds bufferfouten als ik HD Video streamde naar mijn HDI DUNE DUO, echter dit kwam bijna altijd voor met MKV's. Nu een downgrade gedaan naar DSM 3.1 om te testen en het gaat al 2 avonden goed op die manier.
Zit ik nu natuurlijk met die oude meuk op mijn Ds1010, dus een oorzaak voor het probleem weet ik niet te vinden, mocht iemand een tip kunnen geven, zodat ik terug kan updaten, dan hoor ik het graag.

Te vermelden dat wanneer die bufferfouten optreden het beeld bevriest en na wachten terug verdergaat, maar beeld en geluid lopen dan niet meer synchroon, kan je dan de video terug starten tot het euvel er terug is.

Niet om van te genieten dus op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:32:
Had ik sedert DSM 4 steeds bufferfouten als ik HD Video streamde naar mijn HDI DUNE DUO, echter dit kwam bijna altijd voor met MKV's. Nu een downgrade gedaan naar DSM 3.1 om te testen en het gaat al 2 avonden goed op die manier.
Zit ik nu natuurlijk met die oude meuk op mijn Ds1010, dus een oorzaak voor het probleem weet ik niet te vinden, mocht iemand een tip kunnen geven, zodat ik terug kan updaten, dan hoor ik het graag.

Te vermelden dat wanneer die bufferfouten optreden het beeld bevriest en na wachten terug verdergaat, maar beeld en geluid lopen dan niet meer synchroon, kan je dan de video terug starten tot het euvel er terug is.

Niet om van te genieten dus op deze manier.
en ik was nog wel aan het kijken naar een dune duo.....Dus die valt dan voorlopig waarschijnlijk ook af....
Gaat het bij jou om high bitrate mkv,dus files van 16 gb en meer of was het al met kleinere mkv het geval?

Ik heb zelf een ac ryan,maar ook ik heb hiermee bufferfouten maar dan gaat het files met hd audio,BD remux,BD iso.Ik zag dat dat probleem vooral aan de AC ryan ligt,vandaar dat ik aan het kijken ben naar een andere mediaspeler.

Ik ondervind ook dat het wat minder loopt,sinds 4.0,naar mijn idee was het met 3.2 een stuk beter,ik ga ook maa reens kijken of ik misschien eens 3.2 uit ga proberen,kijken of er dan een verschil is :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Even een vraag over de DS212+ en Time Machine

Kan ik 2 Mac's naar dezelfde Time Machine (op DS212+) syncen? Op mijn huidige Qnap levert dit wat problemen op namelijk.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 15:40
Hoi, ik wil m'n huidige DS108 gaan verwisselen voor de DS112
pricewatch: Synology Disk Station DS112

Is een bepaald type HD schijf aan te bevelen?
Ik denk zelf aan 64mb cache maar is een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS
de juiste optie met 54rpm? Of vertraagd zo'n schijf juist tov een 7200RPM?

De reden is dat hij het niet meer trekt met sabnzbd en dan gelijk mediaserver zijn, gezien de spec's niet zo gek ook :)
Huidige schijf is de Western digital Caviar Black 1TB maar die ratelt zich helemaal uit z'n voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Wat een gedoe om een FTP server draaiende te krijgen. Ik heb al wel de poorten geforward. Op de modem en de router, heb geen idee welke het nu precies moet zijn, maar ze staan nu beiden goed.
Wat is nu het goede wat ik in moest stellen bij Configuratiescherm > Netwerk, bij de velden DNS server en standaard gateway? Als ik de gegevens overneem die bij de router staan over de modem, dan werkt 't niet.
Die zijn beiden hetzelfde daar namelijk (192.168.2.254), dat zorgt voor een conflict bij het opslaan (dat het toebehoort aan verschillende subnets, staat dan bij gateway als error). Het WAN IP is 192.168.2.11 en de router staat op 192.168.1.1 (LAN iP).
Sla ik een stap over misschien, wat mis ik?

[ Voor 5% gewijzigd door repsaj op 18-05-2012 20:37 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
Heeft iemand ervaring met iTunes server op de Synology (ik heb 212j) en het verbinden met iTunes op je computer (ik gebruik Windows 7).

Ik zie in iTunes onder 'Shared' netjes mijn DiskStation staan, alleen als ik daarop klik laadt hij al mijn muziek (albums) als 'platte' regels onder elkaar (song list view).

Ik wil graag album covers zien (grid view) zoals het er ook uit ziet wanneer ik handmatig via File -> Add Folder To Library kies. Hiermee krijg ik netjes covers te zien en als ik daarop klik de inhoud met nummers op het betreffende album.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Jaspur schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:36:
Wat een gedoe om een FTP server draaiende te krijgen.
Gedoe ??
ik heb alleen FTP service enabled in control panel en port 21 op m'n router geforward naar de DS. Inloggen met 1 van de aangemaakte accounts en gaan ...
Als je onder security settings de home folder default maakt kom je daar automagisch terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Jaspur schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:36:
Wat een gedoe om een FTP server draaiende te krijgen. Ik heb al wel de poorten geforward. Op de modem en de router, heb geen idee welke het nu precies moet zijn, maar ze staan nu beiden goed.
Wat is nu het goede wat ik in moest stellen bij Configuratiescherm > Netwerk, bij de velden DNS server en standaard gateway? Als ik de gegevens overneem die bij de router staan over de modem, dan werkt 't niet.
Die zijn beiden hetzelfde daar namelijk (192.168.2.254), dat zorgt voor een conflict bij het opslaan (dat het toebehoort aan verschillende subnets, staat dan bij gateway als error). Het WAN IP is 192.168.2.11 en de router staat op 192.168.1.1 (LAN iP).
Sla ik een stap over misschien, wat mis ik?
Kloppen die verschillende subnets wel, heb je twee subnets thuis? Kan je niet gewoon twee keer 192.168.2.254 opgeven? Je gateway is waar je het internet opgaat van je eigen netwerk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

D2k schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:42:
Even een vraag over de DS212+ en Time Machine

Kan ik 2 Mac's naar dezelfde Time Machine (op DS212+) syncen? Op mijn huidige Qnap levert dit wat problemen op namelijk.
Ja dat gaat probleemloos, zelfs tegelijkertijd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Canaria schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Ja dat gaat probleemloos, zelfs tegelijkertijd :)
thanks! Nu nog ff schijven zoeken, kolere wat een prijzen atm....

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0wi
Omdat ik alles netjes op 1 pagina zou willen hebben :+
schumi2004 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:10:
[...]

Waarom zou je dit willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Mr_gadget schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:11:
[...]

Kloppen die verschillende subnets wel, heb je twee subnets thuis? Kan je niet gewoon twee keer 192.168.2.254 opgeven? Je gateway is waar je het internet opgaat van je eigen netwerk af.
Ja, m'n NAS heb ik gekoppeld aan m'n gigabit router en niet aan de std meegeleverde router van KPN.
Ik kan het wel gewoon benaderen via Cyberduck bijvoorbeeld als ik m'n lokale IP invoer met poort 21, maar het extern benaderen door m'n IP-adres in te voeren lukt dus niet.
En tweemaal hetzelfde invoeren staat DSM niet toe.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om 192.168.2.254 als gateway in te vullen, dan krijg ik de error "IP-adres en de standaard gateway horen toe aan verschillende subnets".. Grr.. ;(

Edit: heb het volgende in logboek van de KPN Thomson Gateway router gevonden, misschien weet iemand me hierdoor wel te helpen?:
"FIREWALL replay check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 192.168.2.11 Dst ip: 17.172.232.55 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable"
"LOGIN User tried to log in on FTP (192.168.2.11)" > fit is het WAN IP van de Thomson router en heb ik ingesteld als DNS-server in DSM.
Bij conf.scherm>netwerk kan ik bij "standaardgateway" alleen IP-adressen invoeren als 192.168.1.*, niet met een 2 ipv die 1.

[ Voor 38% gewijzigd door repsaj op 19-05-2012 01:00 . Reden: logboek gevonden ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:56
En weer wat mafs.

XP pro en laatste DSM op mijn Syn.
Plots zijn de mappen video, photo en usenet verdwenen na een reboot van mijn PC. In zoverre, dat ik ze via mapstation weer moet aanmelden.
De andere mappen (public en music) zijn er dan nog wel.

Het gaat om de drives V,W,Y.
X en Z blijven wel aangemeld.

Waar moet ik nou weer zoeken? Google, maar daar kan ik enkel iets vinden als alle mappen niet zijn te vinden en dat heeft dan te maken met WORKGROUP wachtwoorden en meer van dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Buzzie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:11:
[...]

Dat is inderdaad een keuze die je zelf moet maken.

Je kan ook kiezen tussen 2 volumes van 3 TB elk.
Als er dan 1 harde schijf uitvalt dan heb je in elk geval je data op de andere schijf nog.
En als ik het goed begrijp, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat wel van anderen, dan kan je de software van de Synology op de 1ste schijf opnieuw installeren zodat je weer bij de data van schijf 2 kan. Even ervan uitgaan dat de 1ste schijf defect gaat waar de software ook op komt te staan.

en voor de belangrijke dingen zou ik dan kiezen voor een externe schijf inderdaad
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:36:
[...]

Voor mij is een NAS veilige opslag, zonder één of andere RAID configuratie is deze helemaal niet veilig + met 2 schijven loop je nog eens dubbel zoveel kans om alles kwijt te spelen, er moet er maar 1 van de 2 kapot gaan (als je 1 groot volume maakt van 6TB). Als jij dat risico wil nemen, doe gerust, maar beeld je het scenario eens in moest je alles kwijt zijn, einde van de wereld of niet?

Ik heb 4x 1TB steken in RAID5 + elke zondag maakt die een volledige backup naar USB disc. Bij jou zou dat niet echt mogelijk zijn aangezien er geen externe disken bestaan van 4-5-6TB.
Oke thanks jongens!
Goed over nadenken nog wat ik ga doen.
Misschien moet ik ook niet alles willen bewaren. :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MissileHugger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:43:
Mocht je een console willen hebben in DSM, installeer dan de Web Console package in m'n package server.
Ik merk net dat je package net als die Python 2.7 de /var/log/messages volblaast met :
May 19 00:30:32 PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2445 No script for webconsole

als Package Center open staat :(

Bij Python komt dat blijkbaar door die status 'not available' ; is dat te fixen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Mijn Synology staat momenteel aangesloten op een ZTE H220N router. De Synology staat ingesteld op fixed-IP (192.168.2.252), met als DNS-server en default gateway het IP-adres van de router.

Als server name heb ik "synology" in gebruik. Het probleem is dat ik momenteel de Synology enkel kan bereiken op basis van het IP-adres, niet op basis van de hostname. Met nslookup kan ik in mijn DNS server geen hostname met de naam "synology" vinden.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
Draai je een eigen dns server? Anders gaat het niet werken, jij wil op naam browsen via samba/ filesharing niet op dns. Misschien kan je met deze aanvulling gerichter op Google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

*edit* :)

[ Voor 123% gewijzigd door Squishie op 19-05-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Joster schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:42:
[...]

En hoe krijg je dan zaken schoon als volume1/@appstore en volume1/web die aangemaakt worden met het installeren ven zaken als Spotweb en SAB?
MissileHugger schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Volgens mij worden deze meegenomen met het opnieuw installeren van de firmware. Gewoon proberen, dan zie je het vanzelf ;)
Die worden dus deels meegenomen :( Wat nu?!

In mijn DSM staat dat er niets geen pakketten zijn geïnstalleerd en ik gooide er dus alvast de nieuwste Python op. In ssh kwam ik er achter dat alle mappen van mijn vorige pakketten nog wel degelijk bestaan, kan ik deze gewoon weggooien met rm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Twee vragen:
- Het verplaatsen van bestanden tussen twee gedeelde mappen gaat bij mij heel erg sloom (12 MB/s). Het lijkt erop dat de NAS de bestanden over het netwerk verplaatst, dit terwijl beide locaties zich op dezelfde schijf bevinden. Dit zou dus toch veel sneller moet kunnen? (richting de 80MB/s?). Is er een mogelijkheid om dit anders te doen?
- Sickbeard en Couchpotato hebben bij mij allebei moeite met het hernoemen en ordenen van mijn bestanden wanneer ze gedownload zijn. Ik heb in beide programma's aangegeven dat na het downloaden het bestand moet worden verplaatst naar een map op een specifieke locatie en dat het bestand naar mijn voorkeur hernoemd moet worden. De bestanden blijven echter onaangetast in de 'Downloads' map staan nadat ze gereed zijn. Ik kan ook SABnzbd deze taak laten overnemen, maar die is tevens niet in staat om mijn bestanden netjes te ordenen. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
I-Heine-I schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:09:
Twee vragen:
- Het verplaatsen van bestanden tussen twee gedeelde mappen gaat bij mij heel erg sloom (12 MB/s). Het lijkt erop dat de NAS de bestanden over het netwerk verplaatst, dit terwijl beide locaties zich op dezelfde schijf bevinden. Dit zou dus toch veel sneller moet kunnen? (richting de 80MB/s?). Is er een mogelijkheid om dit anders te doen?
- Sickbeard en Couchpotato hebben bij mij allebei moeite met het hernoemen en ordenen van mijn bestanden wanneer ze gedownload zijn. Ik heb in beide programma's aangegeven dat na het downloaden het bestand moet worden verplaatst naar een map op een specifieke locatie en dat het bestand naar mijn voorkeur hernoemd moet worden. De bestanden blijven echter onaangetast in de 'Downloads' map staan nadat ze gereed zijn. Ik kan ook SABnzbd deze taak laten overnemen, maar die is tevens niet in staat om mijn bestanden netjes te ordenen. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Op je onderste vraag kan ik antwoorden dat SB en CP dit prima zouden moeten doen. Er zijn veel gebruikers waarbij dit uitstekend werkt echter had ook ik dit probleem, met name bij CP. Ik heb nu een reset van de Syno gedaan (sowieso omdat alles een chaos was geworden) en ga nu vanaf een schone Syno alles direct wegzetten zoals ik het wil dus ik hoop dat ook alle pakketten op dat moment uitstekend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen:

klink mij dat er iets in je netwerk op 100mb/s staat en niet op 1000mb/s.Welke router,mobo,NAS ect heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 08:12
Twee vragen:

Zoals als jij het beschrijf gaat het idd over het netwerk. Als je standen verplaatst kan je het beter via de web interface doen met de file manager. Als je dan bestanden op de zelfde hardeschijf verplaatst dan zullen de bestanden niet eens verplaatsen maar alleen de verwijzing ( soort van label )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Op je onderste vraag kan ik antwoorden dat SB en CP dit prima zouden moeten doen. Er zijn veel gebruikers waarbij dit uitstekend werkt echter had ook ik dit probleem, met name bij CP. Ik heb nu een reset van de Syno gedaan (sowieso omdat alles een chaos was geworden) en ga nu vanaf een schone Syno alles direct wegzetten zoals ik het wil dus ik hoop dat ook alle pakketten op dat moment uitstekend werken.
Ik merk inderdaad ook dat Couchpotato hier nog net iets meer moeite mee heeft dan Sickbeard, Sickbeard verdeelt mijn downloads al aardig goed in mappen per seizoen/serie. Ook voegt Sickbeard fanart en posters toe. Een paar films handmatig hernoemen is gelukkig geen dagtaak, hoewel het automatisch downloaden van ondertiteling wat CP belooft te kunnen (maar wat dus helaas niet werkt) mij wel erg handig lijkt.
klink mij dat er iets in je netwerk op 100mb/s staat en niet op 1000mb/s.Welke router,mobo,NAS ect heb je?
Normaal gesproken profiteer ik wel van gigabit snelheden: Tussen mijn PC en NAS kan ik met zo'n 50MB/s verplaatsen. Mijn Nas is de DS212+, ik heb een Netgear gigabit switch i.c.m. een Davolink 201AM tele2 router. Om die reden is het inderdaad vreemd dat bestanden tussen locaties op de NAS verplaatsen maar met 12MB/s gaat.
Zoals als jij het beschrijf gaat het idd over het netwerk. Als je standen verplaatst kan je het beter via de web interface doen met de file manager. Als je dan bestanden op de zelfde hardeschijf verplaatst dan zullen de bestanden niet eens verplaatsen maar alleen de verwijzing ( soort van label )
Ik ga het inderdaad in het vervolg op die manier doen, bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

vraagje: zit met een probleem. ik heb een Syno DS 212+ met oa Sabnzb, sickbeard, couchpotato en spotweb. Werk allemaal uitstekend. Zit alleen met een probleem en dat is het volgende. Op mijn mediaspeler (Sony Blueray BDP-S570) probeer ik de movies / series af te spelen en soms zie ik de bestanden niet staan en soms wel. Ik vermoedde al dat dit te maken heeft met de user die de bestanden heeft gedownload.

Wat heb ik al gedaan: ik heb gekeken via de filemanager onder welke user de desbetreffende bestanden horen. Dat is voor een bepaalde serie bijvoorbeeld Admin. Deze bestanden kan ik zien (/Volume/Series/relevanteserie). Van een andere serie waarvan de user ook Admin is, die kan ik echter niet zien.

Wanneer ik de bestanden wel krijg weergegeven via de mediaspeler is wanneer ik de bestanden een keer kopieer, het heeft dus (neem ik aan) ook niets met de desbetreffende codecs te maken.

Hebben jullie een idee om alle bestanden weergegeven te krijgen op mijn mediaspeler zonder de workaround van eerst moeten kopieren?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Zo....eindelijk mijn data van mijn 2 andere NASSEN gekopieerd naar mijn 1812+ en de laatste schijf wordt nu aan mijn SHR gekoppeld.
bestaat nu uit 4x 2TB en 2x 3TB (ook in die volgorde).
Toch jammer dat SHR de 2 3TB schijven als 2 TB aan de SHR koppeld.

wanneer kan ik daar de volledige 3TB van gaan benutten van die 2 schijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
mede schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:52:
Heeft iemand ervaring met iTunes server op de Synology (ik heb 212j) en het verbinden met iTunes op je computer (ik gebruik Windows 7).

Ik zie in iTunes onder 'Shared' netjes mijn DiskStation staan, alleen als ik daarop klik laadt hij al mijn muziek (albums) als 'platte' regels onder elkaar (song list view).

Ik wil graag album covers zien (grid view) zoals het er ook uit ziet wanneer ik handmatig via File -> Add Folder To Library kies. Hiermee krijg ik netjes covers te zien en als ik daarop klik de inhoud met nummers op het betreffende album.
Dit vraag ik mij ook af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09
Mijn ventilator heeft het begeven van de Synology DS 209+ II.
Dus heb ik vandaag een nieuwe gehaald en vervangen.
Sindsdien piept hij met de melding dat de ventilator niet meer werkt.
Maar hij doet het gewoon, kan nog steeds tussen 2 snelheden kiezen als voorheen.
Dus ik heb nu softwarematig het piepen uitgezet.
Heeft iemand enig idee hoe ik de melding kan weghalen, zodat de synology weet dat er niets mis is met de ventilator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nadeel ja,ik meen dat syn alleen met orginele fans van zelf geen fout aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen problemen met de nieuwe versie van sqeeuzebox server?,die van mij liep hard vast,waardoor de syn ineens heel traag werd.Nadat ik de sqeeuzebox server in syn uitgezet had,was alles weer normaal qua snelheid..En toen heb ik de sqeeuzebox server weer aangezet en die werkte daarna ook weer normaal..

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:05:
Mijn Synology staat momenteel aangesloten op een ZTE H220N router. De Synology staat ingesteld op fixed-IP (192.168.2.252), met als DNS-server en default gateway het IP-adres van de router.

Als server name heb ik "synology" in gebruik. Het probleem is dat ik momenteel de Synology enkel kan bereiken op basis van het IP-adres, niet op basis van de hostname. Met nslookup kan ik in mijn DNS server geen hostname met de naam "synology" vinden.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Als je hem als master browser instelt dat werkt het bij mijn in firefox iig wel, in IE niet.
Jaspur schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:44:
[...]
Ja, m'n NAS heb ik gekoppeld aan m'n gigabit router en niet aan de std meegeleverde router van KPN.
Ik kan het wel gewoon benaderen via Cyberduck bijvoorbeeld als ik m'n lokale IP invoer met poort 21, maar het extern benaderen door m'n IP-adres in te voeren lukt dus niet.
En tweemaal hetzelfde invoeren staat DSM niet toe.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om 192.168.2.254 als gateway in te vullen, dan krijg ik de error "IP-adres en de standaard gateway horen toe aan verschillende subnets".. Grr.. ;(

Edit: heb het volgende in logboek van de KPN Thomson Gateway router gevonden, misschien weet iemand me hierdoor wel te helpen?:
"FIREWALL replay check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 192.168.2.11 Dst ip: 17.172.232.55 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable"
"LOGIN User tried to log in on FTP (192.168.2.11)" > fit is het WAN IP van de Thomson router en heb ik ingesteld als DNS-server in DSM.
Bij conf.scherm>netwerk kan ik bij "standaardgateway" alleen IP-adressen invoeren als 192.168.1.*, niet met een 2 ipv die 1.
Twee routers aan elkaar koppelen is vragen om problemen :P Kan je niet beter een gigabit switch nemen?
Ik denk dat je in nas gewoon de ip's van de router moet opgeven waar de nas aan zit en dan zoekt ie vanaf daar wel verder.
Von Henkel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:18:
Mijn ventilator heeft het begeven van de Synology DS 209+ II.
Dus heb ik vandaag een nieuwe gehaald en vervangen.
Sindsdien piept hij met de melding dat de ventilator niet meer werkt.
Maar hij doet het gewoon, kan nog steeds tussen 2 snelheden kiezen als voorheen.
Dus ik heb nu softwarematig het piepen uitgezet.
Heeft iemand enig idee hoe ik de melding kan weghalen, zodat de synology weet dat er niets mis is met de ventilator?
Neem aan dat de van 3 kabels heeft? Een kabel geeft een RPM signaal door, kennelijk is de snelheid van de fan te laag?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_gadget op 19-05-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0wi
Omdat er proxy's zijn die geen poorten toe laten zou ik graag mijn DSM ook op poort 80 willen hebben zodat ik mijn domeinnaam aan het DSM kan koppelen.

Nu heb ik het al voor elkaar om SABnzbd in een venster te krijgen in het DSM, zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/15543813/sab.PNG

Weet iemand of het mogelijk is om het DSM op poort 80 te krijgen?
En zo niet hoe kan ik dan mijn domeinnaam linken?

Alvast bedankt!

Het is al gelukt d.m.v. een virtuele server aan te maken in mijn router ;)

[ Voor 9% gewijzigd door b0wi op 19-05-2012 17:47 . Reden: Zelf het antwoord gevonden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Hij heeft 3 kabels.
Krijg netjes afwisselend de melding,
Internal fan on diskstation has stopped working
Internal fan on diskstation has resumed
Etc..

Zit steeds een paar minuten tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
b0wi schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:18:
Omdat er proxy's zijn die geen poorten toe laten zou ik graag mijn DSM ook op poort 80 willen hebben zodat ik mijn domeinnaam aan het DSM kan koppelen.
Even zoeken op "ProxyPass".

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:07:
[...]

en ik was nog wel aan het kijken naar een dune duo.....Dus die valt dan voorlopig waarschijnlijk ook af....
Gaat het bij jou om high bitrate mkv,dus files van 16 gb en meer of was het al met kleinere mkv het geval?

Ik heb zelf een ac ryan,maar ook ik heb hiermee bufferfouten maar dan gaat het files met hd audio,BD remux,BD iso.Ik zag dat dat probleem vooral aan de AC ryan ligt,vandaar dat ik aan het kijken ben naar een andere mediaspeler.

Ik ondervind ook dat het wat minder loopt,sinds 4.0,naar mijn idee was het met 3.2 een stuk beter,ik ga ook maa reens kijken of ik misschien eens 3.2 uit ga proberen,kijken of er dan een verschil is :X
Even getest met DSM 4 , op de Dune Duo via NFS belabberde snelheid max 7 MB/sec en onstabiel, zelfde test met DSM 3.2 erop gaat ie direct naar een stabiele 11 MB/sec, en vloeiende de weergave van HD beelden.

Het ligt wellicht dus niet aan de Dune, want die speelde tevoren al alles vlekkeloos af zowel van Interne Hd als vanaf de Nas (NFS ingetseld).

Wat hebben de heren van Syno nu toch weer voor mekaar gekregen dat een goed lopende Nas na een update stukken minder gaat werken, wie het weet krijgt een rondje.

De klachten over dit probleem beginnen te komen, ook over SMB lijkt het niet goed te gaan: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=198&t=50737

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Om het hier ook maar even te melden (na het engelstalige Synology forum).
Ik heb bijna al m'n packages geupdate zodat deze in en uit te schakelen zijn. Als dit niet zo is, komen er namelijk veel meldingen in de systeemlogs te staan. Ik hoop dat ze bij SynoCommunity de packages ook aanpassen.

Zie: http://packages.missilehugger.com of je Synology Package Center (indien ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:24:
Dat is het nadeel ja,ik meen dat syn alleen met orginele fans van zelf geen fout aangeeft...
Klopt, heb de nieuwe ventilator kunnen uitbouwen ( na een klein uur stopt alles) verbinding word dan verbroken.
Heb de "kapotte" terug gezet en alles doet het weer netjes ;)
Alleen de eerste 5 min maakt hij nu herrie(speling op het lager)

Zal alvast eens gaan rond kijken voor een Synology Fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Buzzie schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:53:
Zo....eindelijk mijn data van mijn 2 andere NASSEN gekopieerd naar mijn 1812+ en de laatste schijf wordt nu aan mijn SHR gekoppeld.
bestaat nu uit 4x 2TB en 2x 3TB (ook in die volgorde).
Toch jammer dat SHR de 2 3TB schijven als 2 TB aan de SHR koppeld.

wanneer kan ik daar de volledige 3TB van gaan benutten van die 2 schijven??
Ik heb zeer bewust (nu) 2 diskgroepen op mijn DS1812+ en ik heb alleen dezelfde schijven (8 x 3TB Seagate ST3000DM001). De belangrijkste groep is een 6-disk Raid5, de ander een 2-disk Raid0 "Junk". Werkt zeer goed, vanwege door mij eerder genoemde voordelen. Helaas gaan ze niet afzonderlijk in Hibernate. Misschien een idee om ook bewust 2 groepen te gebruiken? :)

Ben overigens zeer tevreden met het apparaat, 100MB/s R/W over 1 Ethernetaansluiting en tegelijkertijd rustig net zo'n snelheid over USB of de andere Ethernetaansluiting. En dan nog vanalles doen via de webinterface op het apparaat zelf... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:37:
[...]

Klopt, heb de nieuwe ventilator kunnen uitbouwen ( na een klein uur stopt alles) verbinding word dan verbroken.
Heb de "kapotte" terug gezet en alles doet het weer netjes ;)
Alleen de eerste 5 min maakt hij nu herrie(speling op het lager)

Zal alvast eens gaan rond kijken voor een Synology Fan...
Je kunt het eerst bij de support van syn proberen,die hebben die dingen neem ik aan toch liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:47:
Draai je een eigen dns server? Anders gaat het niet werken, jij wil op naam browsen via samba/ filesharing niet op dns. Misschien kan je met deze aanvulling gerichter op Google zoeken.
Mijn router handelt al het DNS verkeer af, maar op de één of andere manier krijgt mijn Synology geen "record" in de DNS server.

Probleem is inmiddels opgelost door de Synology in plaats van manuaal configuration op DHCP te zetten en het MAC-adres van de Ethernet-interface te binden naar een vast IP-adres. Dat kan gevaarlijk zijn, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0wi
kraades schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Even zoeken op "ProxyPass".
Is al gelukt via m'n router instellingen, txnz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:50

ferno

Hi,

Na door deze topic te zijn gegaan opzoek naar gegevens over mijn volgende NAS (DS1512+) zit ik nog met een paar vragen.
Ik heb nu een QNAP TS419P+ en hoewel het een prima NAS is vind ik de ARM processor toch te langzaam, vooral het niet kunnen draaien van PS3 Media server en nog een paar x86(atom) gerelateerde packages heeft mij doen besluiten een nieuwe NAS te kopen.
Tijdens de aanschaf van de QNAP was het al heel lastig kiezen maar na een tijd terug een DS212J te hebben gekocht voor mijn zus ben ik gevallen voor de DSM software.

Een Synology dus, gezien ik toch meer schijfruimte wil is de keus dus op de DS1512+ gevallen en daar ga ik of Seagate of Hitachi schijven bij nemen (5x 3TB).

Nu de vragen:

Blue linking led:

Heb gehoord/gelezen dat er een batch is geweest met een faulty flashram module, kan iemand mij vertellen of de kans dat je nog zon faulty model koopt groot is?
Ik weet dat Synology dit heel netjes oplost maar voorkomen is beter dan genezen.

Python 2.7 problemen:

Gezien ik de NAS gebruik voor Sickbeard, Couchpotato, Headphones, subliminal en Sabnzbd is Python erg belangrijk, is er al een goed werkende python 2.7 package en de andere genoemde packages, zijn die beschikbaar voor de DS1512+ zonder dagen te moeten hacken (niet dat ik dat erg vind maar dan zijn de updates weer een crime)?

Packages in het algemeen:

Zijn ondertussen alle gangbare X86 Synology packages ook compatible met de DS1512+ en DS1812+?

ISCSI:

Ik gebruik op dit moment ISCSI op mijn TS419P+ icm. mijn VMWARE ESXI 5.0 server, deze server boot van een interne USB module en heeft al enige storage de ISCSI volume p de TS419P+, nu lees ik hier dat er ook wat ISCSI glitches zijn met de DS1512+ en de DS1812+ zijn die ondertussen opgelost door Synology en zo niet welke problemen kan ik verwachten met de DS1512+ en ISCSi?

Schijven:

Ik kan natuurlijk op de compatibility list kijken (al gedaan) maar hoor graag van DS1512+ eigenaren welke schijven zij gebruiken en wat hun ervaring is daarmee.
Ik zou het liefste 5400 rpm schijven willen gezien dat is stroom verbruik scheelt en in een NAS de extra performance toch niet zoveel uitmaakt maar weet dus niet zeker of in een NAS als de DS1512+ het wel te merken is. Verder is het zo dat langzamer draaiende schijven waarschijnlijk minder heet worden, minder herrie maken en betrouwbaarder zijn.

Andere zaken:

Zijn er nog andere zaken waar i rekening mee moet houden voordat ik deze NAS aanschaf? Met andere woorden kunnen bestaande DS1512+ eigenaren laten weten wat hun ervaring is met deze NAS en of ze dat aanraden of niet.
Welke schijven gebruiken jullie erbij etc.

Andere optie is natuurlijk de beproefde DS1511+ maar eigenlijk wil ik graag de USB3 poorten en de snellere proc.
Ik gebruik nu 2 2TB schijven van samsung (usb3) om data als fotos en docs. nog extra te backuppen en dan is het wel lekker als ik de snelheid van de USB3 poorten van deze schijven kan gebruiken.

Anyway,

Een hoop vragen en een paar zijn zeer waarschijnlijk al eerder beantwoord maar wil ze toch nog een keer hier plaatsen in de hoop dat mede tweakers wat tips geven.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b0wi schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:18:

Nu heb ik het al voor elkaar om SABnzbd in een venster te krijgen in het DSM, zie screenshot:
[afbeelding]

Weet iemand of het mogelijk is om het DSM op poort 80 te krijgen?
En zo niet hoe kan ik dan mijn domeinnaam linken?

Alvast bedankt!

Het is al gelukt d.m.v. een virtuele server aan te maken in mijn router ;)
Nice ;)

Niet dat ik het zelf zou doen op dit moment maar wellicht andere wel. Hoe heb je dit precies gedaan?
Kleine guide misschien?
MissileHugger schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:24:
Om het hier ook maar even te melden (na het engelstalige Synology forum).
Ik heb bijna al m'n packages geupdate zodat deze in en uit te schakelen zijn. Als dit niet zo is, komen er namelijk veel meldingen in de systeemlogs te staan. Ik hoop dat ze bij SynoCommunity de packages ook aanpassen.

Zie: http://packages.missilehugger.com of je Synology Package Center (indien ingesteld).
Hoe bedoel je?
Alle synocommunity packages die ik heb zijn netjes in en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

MissileHugger schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:24:
Ik heb bijna al m'n packages geupdate zodat deze in en uit te schakelen zijn. Als dit niet zo is, komen er namelijk veel meldingen in de systeemlogs te staan.
Bedankt !
Kan nu rustig vergeten om Package Center te sluiten. Dat is namelijk wanneer die 'not available' packages messages gaan genereren.

PCLoadLetter (patters) heeft z'n Java packages (ook niet startable) op 'stopped' staan en de run/stop button verwijderd, dat zorgt voor de minste verwarring, lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-UWVI5FL-UQM/T7NzzgyyW-I/AAAAAAAAAtk/MDiIHIRMnY8/s800/PackageCenter.jpg
Ik hoop dat ze bij SynoCommunity de packages ook aanpassen.
Weinig kans .. is al gevraagd ivm hun Python 2.7 maar ze geven Synology de schuld.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/64

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 19-05-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu kijk ik niet vaak in de system log maar kan me niet herinneren wanneer ik er wel in keek dat ik dergelijke melding zag of is dat alleen via SSH uit te lezen?

En als de aanpassing redelijk eenvoudig is dan passen we de Synocommunity packages toch zelf aan ;)

Spksrc
https://github.com/SynoCommunity/spksrc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Heb nu mijn mailserver werkend. Er is alleen nog één ding dat ik niet voor elkaar kan krijgen:

ik gebruik dus een ziggozakelijk vast IP nummer
Heb domeinnaam bij yourhosting en heb MX en A record naar vast IP van synology DS212+ verwezen.

Voor mijn bedrijf wil ik gebruik maken van IMAP zodat als ik een email lees, die email overal is gelezen. Dus als ik email binnen krijg op mn telefoon, die email als gelezen is gemarkeerd als ik terug op kantoor kom.

Maar waar ik mee worstel is het bewaren van een verzonden email op de server. Ik gebruik voor onderweg voornamelijk een laptop en een smartphone. Maar die laptop en smartphone gebruiken internet via vodafone. Als ik een email wil versturen via outlook of mailclient van android, dan zie ik deze verzonden emails niet terug in de map "verzonden items" in outlook op mn computer op kantoor. Ik gebruik op mn laptop en smartphone de authsmtp.vodafone.nl

Is er een manier om alle mappen en emails, zoals verzonden items, op iedere computer en smartphone gelijk te houden? Of is dit niet mogelijk bij deze mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
paoloA schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:03:
Heb nu mijn mailserver werkend. Er is alleen nog één ding dat ik niet voor elkaar kan krijgen:

ik gebruik dus een ziggozakelijk vast IP nummer
Heb domeinnaam bij yourhosting en heb MX en A record naar vast IP van synology DS212+ verwezen.

Voor mijn bedrijf wil ik gebruik maken van IMAP zodat als ik een email lees, die email overal is gelezen. Dus als ik email binnen krijg op mn telefoon, die email als gelezen is gemarkeerd als ik terug op kantoor kom.

Maar waar ik mee worstel is het bewaren van een verzonden email op de server. Ik gebruik voor onderweg voornamelijk een laptop en een smartphone. Maar die laptop en smartphone gebruiken internet via vodafone. Als ik een email wil versturen via outlook of mailclient van android, dan zie ik deze verzonden emails niet terug in de map "verzonden items" in outlook op mn computer op kantoor. Ik gebruik op mn laptop en smartphone de authsmtp.vodafone.nl

Is er een manier om alle mappen en emails, zoals verzonden items, op iedere computer en smartphone gelijk te houden? Of is dit niet mogelijk bij deze mailserver?
Je kunt bij veel clients instellen dat ze elk verzonden bericht ook op moeten slaan in "Verzonden items". Ik ben niet bekend met Android of Outlook, maar ik weet 99% zeker dat deze functie er in zit.
Pagina: 1 ... 39 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.