bij mij is er ook sinds een poos een probleem als ik filmpjes afspeel op mijn Popcornhour A110. Haperingen, beeld blijft stilstaan, als het weer loopt is het geluid weg. Ik dacht dat het aan de popcorn lag, maar nu eerst maar eens testen. Ik heb een 3d tv gekocht en wil een media speler kopen die volledig 3d kan spelen maar dat kan ik wel vergeten als de nas een probleem heeft met nfs.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:07:
[...]
Even getest met DSM 4 , op de Dune Duo via NFS belabberde snelheid max 7 MB/sec en onstabiel, zelfde test met DSM 3.2 erop gaat ie direct naar een stabiele 11 MB/sec, en vloeiende de weergave van HD beelden.
Het ligt wellicht dus niet aan de Dune, want die speelde tevoren al alles vlekkeloos af zowel van Interne Hd als vanaf de Nas (NFS ingetseld).
Wat hebben de heren van Syno nu toch weer voor mekaar gekregen dat een goed lopende Nas na een update stukken minder gaat werken, wie het weet krijgt een rondje.
Verwijderd
Ik wil een 2de Nas bij mijn familie plaatsen om de back-up extern te laten lopen over het internet.
Nu zit ik met het probleem dat ik op mijn router (die v/d provider) de poorten 22 en 873 niet kan openzetten.
De verwijzing naar de externe locatie lijkt me echter wel correct http://mijn-naam.synology.me
Ik kan op de router v/d provider enkel poorten die bestaan uit een 4-cijferig getal invullen.
Dus poort 22 en 873 wil de router of provider (Telenet) niet aannemen
Ik krijg steeds dit onderstaande te zien als foutmelding op de router/provider.
Conflict - hou rekening met onderstaande regels:
- poortnummer moet tussen 1023 en 65536 liggen
- IP-adres moet tussen 1 en 255 liggen (1 en 255 zijn niet mogelijk)
- poortnummers kunnen niet overlappen en de beginpoort kan nooit hoger zijn dan de eindpoort
Is er nu een manier om dit op te lossen, zodat ik het programma "Netwerk Back-up" van synology kan laten werken
Anders heb ik mijn 2de Synology Nas voor niets gekocht
Nu zit ik met het probleem dat ik op mijn router (die v/d provider) de poorten 22 en 873 niet kan openzetten.
De verwijzing naar de externe locatie lijkt me echter wel correct http://mijn-naam.synology.me
Ik kan op de router v/d provider enkel poorten die bestaan uit een 4-cijferig getal invullen.
Dus poort 22 en 873 wil de router of provider (Telenet) niet aannemen
- poortnummers kunnen niet overlappen en de beginpoort kan nooit hoger zijn dan de eindpoort
Is er nu een manier om dit op te lossen, zodat ik het programma "Netwerk Back-up" van synology kan laten werken
Kan dit niet helemaal volgen, waarom zouden er dan meldingen in systeemlogs verschijnen? Als ik hem aan laat staan doe ik dat toch lekker? Bovendien is van SynoCommunity alleen Python niet te stoppen bij mijn weten.. Kijkend naar de issue is het omdat er geen script voor bestaat, dan nog geldt het voor mij alleen voor Python en dat heb ik dan al sinds het begin..MissileHugger schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:24:
Om het hier ook maar even te melden (na het engelstalige Synology forum).
Ik heb bijna al m'n packages geupdate zodat deze in en uit te schakelen zijn. Als dit niet zo is, komen er namelijk veel meldingen in de systeemlogs te staan. Ik hoop dat ze bij SynoCommunity de packages ook aanpassen.
Zie: http://packages.missilehugger.com of je Synology Package Center (indien ingesteld).
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 20-05-2012 10:41 ]
Hoi,
Ik zal mijn voorlopige ervaring delen.
Wat ik voorheen had was een cooler master stacker met 13 hds erin van 1 TB. Een stuk op 6 fans erin, windows server 2008.
Het was een 64bit bordje en er zaten 3ware raid controllers 64 kaarten in. Op een gegeven moment was het niet meer up te graden, dus ik besloot wat nieuws te verzinnen. Ik wilde dus geen onderhoud, stil en zuinig. En natuurlijk downloaden,streamen,power on/off etc.
Ik had eerst alles op me zolder, maar daar wilde ik vanaf. wilde alles compact,stil.
Vandaar de volgende spullen gekocht en in mijn meterkast naast me webserver geplaatst:
Wat is er te zien:
1x ds1512+
1x 510 expansion unit
1x switch ProCurve 1800-8G
1x router RT-N66U
1x webserver el(R) Atom(TM) CPU 330 @ 1.60GHz (is nu ook een ftp server)
(op de webserver draaid freebsd met apache/mysql/pure-ftp server)
1x 1500va ups (zit via usb op mijn synology aangesloten)
1x cisco kabelmodem UPC 60mb
De synology heb ik met dual link aangesloten op de switch, een los terabyte schijfje erop voor backup van mijn prive bestanden.
In de 5112+: 5x 3 tb schijven van hitachi
In de 510: 4x 1 tb schijven en 1 losse volume van 1tb als download schijf.
Ik ken mezelf, als ik ga downloaden op alle schijven staat het binnen de korste keren vol, en nu als de 1 tb schijf vol is moet ik wel opruimen, anders kan ik niet meer downloaden.
De reden waarom ik een losse ftp/webserver heb, is dat ik de synology niet achter internet wil laten hangen, je weet tegenwoordig maar nooit, en nu ik alles lekker gescheiden.
In de woonkamer heb ik een klein pc-tje zo k6 waarom windows 7 draaid met XBMC. En op zolder een I7 met SSD om te photoshoppen etc.
Ik moet zeggen de synology is tot nu toe het beste wat ik gekocht heb.
Draaid super en snel, 80/100/120 mb data overpompen. Geen stotteren met streamen. En ik doe alles tegelijk. had er nog wel 2gig erbij gekocht voor de synology, maar ik kom niet verder als 15%. De cpu zit als ik alles tegelijk doe op 32%.
Ik gebruik sabnzbd/sickbeard/timebackup.
Wat ik nog veranderd zou willen is de fileserver. Ik vind je bestanden uitzoeken en slepen/copieren niet handig.
Ik was gewend om met remote desktop naar me fileserver te gaan en dan met windows commander al mijn zooi uitzoeken, vind ik toch minder gaan via de web browser.
Maar voor de rest een super ding, en ow zo stil, je hoort bijna niks vanuit me meterkast.
Elke dag gaat hij om 23.00 uur uit en in het weekend om 01.00 uur.
Met XBMC heb ik wol ingesteld, dus als ik een film ga kijken kan ik de synology zo aanzetten vanuit xbmc en na een minuut kan ik film kijken.
R
Ik zal mijn voorlopige ervaring delen.
Wat ik voorheen had was een cooler master stacker met 13 hds erin van 1 TB. Een stuk op 6 fans erin, windows server 2008.
Het was een 64bit bordje en er zaten 3ware raid controllers 64 kaarten in. Op een gegeven moment was het niet meer up te graden, dus ik besloot wat nieuws te verzinnen. Ik wilde dus geen onderhoud, stil en zuinig. En natuurlijk downloaden,streamen,power on/off etc.
Ik had eerst alles op me zolder, maar daar wilde ik vanaf. wilde alles compact,stil.
Vandaar de volgende spullen gekocht en in mijn meterkast naast me webserver geplaatst:
Wat is er te zien:
1x ds1512+
1x 510 expansion unit
1x switch ProCurve 1800-8G
1x router RT-N66U
1x webserver el(R) Atom(TM) CPU 330 @ 1.60GHz (is nu ook een ftp server)
(op de webserver draaid freebsd met apache/mysql/pure-ftp server)
1x 1500va ups (zit via usb op mijn synology aangesloten)
1x cisco kabelmodem UPC 60mb
De synology heb ik met dual link aangesloten op de switch, een los terabyte schijfje erop voor backup van mijn prive bestanden.
In de 5112+: 5x 3 tb schijven van hitachi
In de 510: 4x 1 tb schijven en 1 losse volume van 1tb als download schijf.
Ik ken mezelf, als ik ga downloaden op alle schijven staat het binnen de korste keren vol, en nu als de 1 tb schijf vol is moet ik wel opruimen, anders kan ik niet meer downloaden.
De reden waarom ik een losse ftp/webserver heb, is dat ik de synology niet achter internet wil laten hangen, je weet tegenwoordig maar nooit, en nu ik alles lekker gescheiden.
In de woonkamer heb ik een klein pc-tje zo k6 waarom windows 7 draaid met XBMC. En op zolder een I7 met SSD om te photoshoppen etc.
Ik moet zeggen de synology is tot nu toe het beste wat ik gekocht heb.
Draaid super en snel, 80/100/120 mb data overpompen. Geen stotteren met streamen. En ik doe alles tegelijk. had er nog wel 2gig erbij gekocht voor de synology, maar ik kom niet verder als 15%. De cpu zit als ik alles tegelijk doe op 32%.
Ik gebruik sabnzbd/sickbeard/timebackup.
Wat ik nog veranderd zou willen is de fileserver. Ik vind je bestanden uitzoeken en slepen/copieren niet handig.
Ik was gewend om met remote desktop naar me fileserver te gaan en dan met windows commander al mijn zooi uitzoeken, vind ik toch minder gaan via de web browser.
Maar voor de rest een super ding, en ow zo stil, je hoort bijna niks vanuit me meterkast.
Elke dag gaat hij om 23.00 uur uit en in het weekend om 01.00 uur.
Met XBMC heb ik wol ingesteld, dus als ik een film ga kijken kan ik de synology zo aanzetten vanuit xbmc en na een minuut kan ik film kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door nike op 20-05-2012 11:25 ]
-edit-
Verwijderd
Met DSM 4.0 wordt de Nas veel trager,hier kan ik zelfs geen HD video meer streamen zonder bufferfouten,
Links zijn er al, oplossingen zijn blijkbaar ver weg.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=198&t=50737
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=198&t=51051
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=138&t=9120
Een downgrade naar DSM 3.2, lost al deze problemen in een klap op, dus de boosdoener is duidelijk, wie heeft er nog last van, en wat is de bedoeling van Synology om met upgrades ons systeem neer te halen, i'm not amused, laat dit duidelijk zijn.
Overigens moet ik hier voor een goede werking van DSM 3.1 & 3.2 nog eens een special patch installeren van syno, anders is de bestandsoverdracht zeer traag bij een eerste kopieer actie en duurt het minstens 8 minuten vooraleer er iets gebeurt, wat een vooruitgang, zeg maar.
Een downgrade naar DSM 3.2, lost al deze problemen in een klap op, dus de boosdoener is duidelijk, wie heeft er nog last van, en wat is de bedoeling van Synology om met upgrades ons systeem neer te halen, i'm not amused, laat dit duidelijk zijn.
Overigens moet ik hier voor een goede werking van DSM 3.1 & 3.2 nog eens een special patch installeren van syno, anders is de bestandsoverdracht zeer traag bij een eerste kopieer actie en duurt het minstens 8 minuten vooraleer er iets gebeurt, wat een vooruitgang, zeg maar.
Verwijderd
@nike,
Een mooie opstelling. Zelfs een monitor in de meterkast zie ik. Lijkt me alleen overbodig aangezien je met remote desktop er ook bij zou moeten kunnen.
Verder schat ik zo in dat je meterkast 30 cm diep is. Het lijkt mij dat de ventilatoren van je DS1511 en DX510 te dicht op de muur zitten. Als ik jou was zou ik het anders inrichten en de DS1511 en DX510 over dwars komen te staan, als dat past tenminste.
Een mooie opstelling. Zelfs een monitor in de meterkast zie ik. Lijkt me alleen overbodig aangezien je met remote desktop er ook bij zou moeten kunnen.
Verder schat ik zo in dat je meterkast 30 cm diep is. Het lijkt mij dat de ventilatoren van je DS1511 en DX510 te dicht op de muur zitten. Als ik jou was zou ik het anders inrichten en de DS1511 en DX510 over dwars komen te staan, als dat past tenminste.
Klinkt niet al te best en helaas kan ik het op dit moment niet testen ivm vakantie.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:44:
Met DSM 4.0 wordt de Nas veel trager,hier kan ik zelfs geen HD video meer streamen zonder bufferfouten,
Maar welke versie van DSM 4.0 gebruik je??
Ik heb de links bekeken en zie dat het gerelateerd is aan DSM 4.0 build 2219.
heb je de laatste versie 2228 al geprobeerd??
@nike flink gevulde meterkast 
Ik lees hier wel eens vaker dat mensen hun NAS uitzetten snachts, ik zelf doe dat niet, misschien ook maar eens uit proberen echter ben ik bang dat 1 van mijn schijven dat niet prettig gaat vinden met de oploopen G-Sense meldingen.
Diegene die hem uit zetten snachts doen dat voornamelijk om energie te besparen neem ik aan?
Ik lees hier wel eens vaker dat mensen hun NAS uitzetten snachts, ik zelf doe dat niet, misschien ook maar eens uit proberen echter ben ik bang dat 1 van mijn schijven dat niet prettig gaat vinden met de oploopen G-Sense meldingen.
Diegene die hem uit zetten snachts doen dat voornamelijk om energie te besparen neem ik aan?
http://www.robdehoog.nl/a...ia-pingdom-push-messages/
heb nog een klein stukje geschreven over uptime monitoring van je internet/nas. Ben er zelf erg fan van zeker de gratis grafieken die je kunt krijgen. Vooral omdat je 1 gratis dienst mag monitoren, dan krijg je push berichten op je telefoon als je verbinding/NAS down is.
heb nog een klein stukje geschreven over uptime monitoring van je internet/nas. Ben er zelf erg fan van zeker de gratis grafieken die je kunt krijgen. Vooral omdat je 1 gratis dienst mag monitoren, dan krijg je push berichten op je telefoon als je verbinding/NAS down is.
Wellicht dat webdav iets voor je is. Dit kan je gebruiken via de browser, maar je kan een webdav folder ook koppelen aan een schijfletter.nike schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:37:
@Nike,
Zo! Mooie setup! een beetje wat ik wil gaan doen maar dan zonder de expansion unit (voor nu nog niet nodig).
Heb je voor Python, sabnzbd en sickbeard etc. nog aanpassingen moeten doen of kon je de packages uit de bekende repositories installeren zonder aanpassingen?
Toevallig ook nog ervaring met ISCSI?
Welke Hitachi schijven heb je precies?
Zo! Mooie setup! een beetje wat ik wil gaan doen maar dan zonder de expansion unit (voor nu nog niet nodig).
Heb je voor Python, sabnzbd en sickbeard etc. nog aanpassingen moeten doen of kon je de packages uit de bekende repositories installeren zonder aanpassingen?
Toevallig ook nog ervaring met ISCSI?
Welke Hitachi schijven heb je precies?
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Via de pakketservice in DSM krijg ik SAB niet meer geïnstalleerd. Ik had een beta geïnstalleerd maar deze liep vast na de snelle installatie hulp. Vervolgens het pakket verwijderd, herstart uitgevoerd, via SSH gekeken naar restbestanden, alles verwijderd, nogmaals een herstart uitgevoerd maar nu krijg ik zowel deze beta als het pakket van SynoCommunity niet meer geïnstalleerd. Ik krijg in DSM gewoonweg de melding dat het pakket niet kon worden geïnstalleerd. Meer mensen bekend met dit issue en nog belangrijker, wat te doen?
Verwijderd
Ja, en dezelfde ellende, dus blijft ie nog even op 3.2 (1955) , bij Syno hebben ze het lef dit aan het netwerk te wijden, maar met 3.2 loopt het als een speer, zodra DSM 4 erop staat valt de performance in mekaar.Buzzie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:06:
[...]
Klinkt niet al te best en helaas kan ik het op dit moment niet testen ivm vakantie.
Maar welke versie van DSM 4.0 gebruik je??
Ik heb de links bekeken en zie dat het gerelateerd is aan DSM 4.0 build 2219.
heb je de laatste versie 2228 al geprobeerd??
Mijn inziens brengen ze het laatste jaar veel te vlug updates uit voor hun Nassen, die niet grondig getest zijn alvorens ze vrij te geven. Lijken wel op Beta's op deze manier, als klant met verschillende Nasje's van hun, niet om blij van te worden dus.
@mark9876
Vroeger deed ik nog wel eens een kernel compilen, en dat laatste stukje kon niet via ssh. Nu boeit het me niet meer elke x de laatste versie en draaid het al 2 jaar super stabiel.
De warmte ga ik inderdaad scherp in de gaten houden...vandaar dat de nas uitgaat wanneer ik niet thuis ben of snachts. En het bespaart natuurlijk ook nog eens stroom. Zonde als ik aan het werk ben, of snachts dat de nas aan moet blijven. WOL werkt perfekt. Ook vanuit XBMC.
@ferno
Ik gebruik eigelijk de http://packages.synocommunity.com.
Nieuwste python en alles werkt gewoon via de package center. gewoon simpel en snel.
De hitachi zijn: 5x Hitachi Deskstar 5K3000 3.0 TB.
In de expasion unit zitten me 5x oude 1tb schijven uit me oude fileserver de WD ears versie.
@schumi2004
Of je de nas nu uitzet of via hybernate. Elke paar uur die ze niet draaien is mooi meegenomen.
@job
Ben nu met webdev bezig en als los programma netdrive. lijkt wel aardig te werken, Volgens mij is het voordeel dat als ik de drives map via windows en ik copieer van volume 1 naar volume 2 dat het via het lan gaat, dus alle date via de pc die aan het copieeren is.
Zoals ik het nu zie is dat via webdev de data intern blijft.
Vroeger deed ik nog wel eens een kernel compilen, en dat laatste stukje kon niet via ssh. Nu boeit het me niet meer elke x de laatste versie en draaid het al 2 jaar super stabiel.
De warmte ga ik inderdaad scherp in de gaten houden...vandaar dat de nas uitgaat wanneer ik niet thuis ben of snachts. En het bespaart natuurlijk ook nog eens stroom. Zonde als ik aan het werk ben, of snachts dat de nas aan moet blijven. WOL werkt perfekt. Ook vanuit XBMC.
@ferno
Ik gebruik eigelijk de http://packages.synocommunity.com.
Nieuwste python en alles werkt gewoon via de package center. gewoon simpel en snel.
De hitachi zijn: 5x Hitachi Deskstar 5K3000 3.0 TB.
In de expasion unit zitten me 5x oude 1tb schijven uit me oude fileserver de WD ears versie.
@schumi2004
Of je de nas nu uitzet of via hybernate. Elke paar uur die ze niet draaien is mooi meegenomen.
@job
Ben nu met webdev bezig en als los programma netdrive. lijkt wel aardig te werken, Volgens mij is het voordeel dat als ik de drives map via windows en ik copieer van volume 1 naar volume 2 dat het via het lan gaat, dus alle date via de pc die aan het copieeren is.
Zoals ik het nu zie is dat via webdev de data intern blijft.
[ Voor 16% gewijzigd door nike op 20-05-2012 18:03 ]
-edit-
Ik merk dit ook vooral sinds 4.0 duurt het minuten tegen windows mijn Diskstation vind in mijn netwerk omgeving. Heeft er allemaal mee te maken.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:44:
Ze weten het bij Synology en proberen het te patchen had ik al eens op hun forum gelezen via mensen die ook een support ticket hadden aangemaakt maar blijkbaar is het moeilijk of zijn ze het al vergeten.
Verwijderd
Hoe kan je instellen dat updates van bijvoorbeeld photostation of van DSM zelf automatisch geinstalleerd worden (liefst met opgave van mogelijke tijdsvakken)?
Ik zou gewoon de nas(sen) wat hoger zetten en dan de ventilator naar rechts laten blazen net boven de monitor. Voor energiebesparing hoef je het volgens mij niet te doen. Nu is het natte vingerwerk, maar de nas opstarten kost waarschijnlijk evenveel energie als hem in standby laten staan in de nacht.
Verder wel mooie opstelling in de meterkast. Ik moet er ook mee bezig, momenteel staat alles op een kast hier en dat is niet ideaal.
Dat is niet relaxed zeg, zit je bijvoorbeeld vanuit je bed een fimpje te kijken, moet je helemaal naar je meterkast lopen om hem uit te doen.nike schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:22:
De warmte ga ik inderdaad scherp in de gaten houden...vandaar dat de nas uitgaat wanneer ik niet thuis ben of snachts. En het bespaart natuurlijk ook nog eens stroom. Zonde als ik aan het werk ben, of snachts dat de nas aan moet blijven.
Ik zou gewoon de nas(sen) wat hoger zetten en dan de ventilator naar rechts laten blazen net boven de monitor. Voor energiebesparing hoef je het volgens mij niet te doen. Nu is het natte vingerwerk, maar de nas opstarten kost waarschijnlijk evenveel energie als hem in standby laten staan in de nacht.
Verder wel mooie opstelling in de meterkast. Ik moet er ook mee bezig, momenteel staat alles op een kast hier en dat is niet ideaal.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 19:33 ]
@dikkiedidik
Hij gaat via een schedule automatisch uit om 2300uur en in het weekend om 0100uur. En aan via Wake on lan. Dus ik hoef nooit in de meterkast te zijn.
Hij gaat via een schedule automatisch uit om 2300uur en in het weekend om 0100uur. En aan via Wake on lan. Dus ik hoef nooit in de meterkast te zijn.
-edit-
Verwijderd
Ach ja, dat heb ik notebene ook zo gehad in het verleden, mijn geheugen laat me in de steeknike schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:39:
@dikkiedidik

Dat wake on lan ken ik niet, maar mijn nas gaat momenteel weer helemaal niet in slaapstand en ik heb er ook op dit moment een website en photostation voor de hele familie op draaien,dus ik vind het wel best. In de toekomst ga ik wel een grotere nas kopen voor mijzelf en deze kleinere (2 bay nas) als webserver inzetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 20:08 ]
Helaas kan mijn NAS geen WOL, dat vind ik wel een gemis op mijn DS211.nike schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:39:
@dikkiedidik
Schedule schiet ook niet op aangezien het huishouden hier er verschillende tijden op na houden met o.a werk en de kleine en daarom kan ik dus geen tijd vak aangeven waarin mijn NAS volledig uitgezet zou kunnen worden. En ik vertrouw oon 1 van de 2 schijven niet in mijn NAS, ben beetje bang dat bij het vele in en uit schakelen hij spoedig de geest zal gaan geven. Niet dat ie nu al kuren heeft maar bepaalde SMART waarden staan me niet aan en de producent ervan bereiken is ook al onmogelijk.
Wellicht eens kijken naar de toekomst naar een replacement welke wel WOL heeft.
@Nike,
Thanx voor je reply, mag er dan vanuitgaan dat subliminal, couchpotato headphones etc. ook wel goed zullen draaien.
Heb je toevallig ook JRE afhankelijke pakketen draaien? Zoals PS3 Media server?
Die Hitachis zien er idd goed uit maar zijn nog best prijzig, 180 euro de stuk.
Heb nu 2Tb Samsungs in de QNAP zitten, die zijn stil zuinig en koel maar Samsung maakt geen schijven meer en ik wil 3TB, heb ook goede dingen gelezen over de Seagates maar die zijn 7200 RPM dus waarschijnlijk herrie, stroom verbruik en hitte.
De WD schijven zijn wel 5400 en zuinig maar volgens mij geen goede keus voor de synology.
Thanx voor je reply, mag er dan vanuitgaan dat subliminal, couchpotato headphones etc. ook wel goed zullen draaien.
Heb nu 2Tb Samsungs in de QNAP zitten, die zijn stil zuinig en koel maar Samsung maakt geen schijven meer en ik wil 3TB, heb ook goede dingen gelezen over de Seagates maar die zijn 7200 RPM dus waarschijnlijk herrie, stroom verbruik en hitte.
De WD schijven zijn wel 5400 en zuinig maar volgens mij geen goede keus voor de synology.
Qua herrie vallen de Seagates reuze mee, alleen zeer sporadisch een vrij luide "park" tik.ferno schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:14:
Verwijderd
de hitachi schijven zijn stil,dat sowieso,alleen veel te duur op het moment,sowieso natuurlijk,maar 180 euro,ferno schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:14:
@Nike,
Heb sinds een kleine week een DS212J. Software installeren, instellen en gaaaannn.
Heb er alleen twee problemen mee.
1) Zeer regelmatig, wanneer de NAS onder load zit (lijkt het) klapt ie eruit en krijg ik 'experienced an improper shutdown'. Lijkt me niet erg prettig voor m'n hdd. Op het forum van synology zijn er meer gevallen bekend en zou er een patch bij support hiervoor zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al een support ticket gestuurd.
2) Ik kan SickBeard via de package van SynoCommunity 1x installeren en starten, na een reboot krijg ik hem niet meer aan.. (Kon de pakket service niet uitvoeren) alleen via deinstallatie/installatie. maar dan zijn al m'n series weg.
Iemand hier ervaringen mee?
1) Zeer regelmatig, wanneer de NAS onder load zit (lijkt het) klapt ie eruit en krijg ik 'experienced an improper shutdown'. Lijkt me niet erg prettig voor m'n hdd. Op het forum van synology zijn er meer gevallen bekend en zou er een patch bij support hiervoor zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al een support ticket gestuurd.
2) Ik kan SickBeard via de package van SynoCommunity 1x installeren en starten, na een reboot krijg ik hem niet meer aan.. (Kon de pakket service niet uitvoeren) alleen via deinstallatie/installatie. maar dan zijn al m'n series weg.
Kan dat kwaad, zo'n luide "park" tik ????Ettepet schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:19:
[...]
Qua herrie vallen de Seagates reuze mee, alleen zeer sporadisch een vrij luide "park" tik.
Na diverse topic erover gelezen te hebben zou ik denken van niet. Oudere firmware op de ST3000DM001 had een hogere frequentie (iets van 30/40 per dag?), maar na klachten hebben ze dit flink teruggeschroefd. Met mijn 8 stuks in de DS1812+ en 1 exemplaar in mijn pc merk ik er weinig van. Ben de afgelopen 4 dagen vrijwel onafgebroken binnen 2 meter afstand van de disks geweest, die o.a. 42 uur bezig zijn geweest met het omzetten van een diskgroep van 5 disks naar eentje van 6 terwijl ik langdurig files aan het kopiëren was van een andere NAS naar deze zelfde diskgroep. Nog geen uitval gehad....
Ik heb een DS212J met de SynoCommunity SickBeard package, en dat werkt probleemloos. Dit heb ik via het package center met een alternatieve package source (http://packages.synocommunity.com) geïnstalleerd.flashin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:39:
Heb sinds een kleine week een DS212J. Software installeren, instellen en gaaaannn.
Zijn er hier toevallig mensen die de Minecraft server hebben draaien op hun Synology? Ik probeer de package van de Pc Load Letter repository te installeren maar loop tegen allerlei problemen aan...
"Find what you love and let it kill you"
De bug mbt. sickbeard heeft te maken met de improper shutdowns:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/78
Wordt gefixed zo te zien! Hoop dat de improper shutdown's ook gefixed krijg en het met de patch van support gaat lukken.. (http://forum.synology.com....php?f=7&t=49878&start=30)
Wordt gefixed zo te zien! Hoop dat de improper shutdown's ook gefixed krijg en het met de patch van support gaat lukken.. (http://forum.synology.com....php?f=7&t=49878&start=30)
Idd. dat is ook mijn probleem, vooral als je er 5 nodig hebt.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:26:
[...]
de hitachi schijven zijn stil,dat sowieso,alleen veel te duur op het moment,sowieso natuurlijk,maar 180 euro,
Ik heb sinds een tijdje eindelijk NZBget goed draaien op mijn DS211J, omdat deze sneller is dan SABnzbd. Ik haalde in het begin makkelijk 5MB/s maar sinds een paar weken haal ik nog maar max. 3,7MB/s. Ik heb nog steeds hetzelfde 50Mbit Eweka abbonement en mijn internet zelf is ook > 50Mbit. Iemand die weet hoe dit kan? Ik heb 7 connections ingesteld in nzbget. Moet genoeg zijn.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik zou proberen wat meer connections open te gooien, volgens mij ondersteunt Eweka er een stuk meer.jos_zwa schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:07:
Ik heb sinds een tijdje eindelijk NZBget goed draaien op mijn DS211J, omdat deze sneller is dan SABnzbd. Ik haalde in het begin makkelijk 5MB/s maar sinds een paar weken haal ik nog maar max. 3,7MB/s. Ik heb nog steeds hetzelfde 50Mbit Eweka abbonement en mijn internet zelf is ook > 50Mbit. Iemand die weet hoe dit kan? Ik heb 7 connections ingesteld in nzbget. Moet genoeg zijn.
Verwijderd
Nee, Eweka ondersteund er 8. 1tje vrijhouden voor spotweb/spotnet/... dus hij zit aan de max (waar ikzelf gewoon 50mbit over 6 lijntjes kan gooien, dus het zou geen probleem moeten zijn)M-Opensource schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:23:
[...]
Ik zou proberen wat meer connections open te gooien, volgens mij ondersteunt Eweka er een stuk meer.
Dan ben ik in de war met andere providers...Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:41:
[...]
Nee, Eweka ondersteund er 8. 1tje vrijhouden voor spotweb/spotnet/... dus hij zit aan de max (waar ikzelf gewoon 50mbit over 6 lijntjes kan gooien, dus het zou geen probleem moeten zijn)
@jos_zwa
heb je al geprobeerd alles te stoppen en eventuele temp en cache mappen leeg te gooien?
Wat was de snelheid met SABnzb?jos_zwa schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:07:
Ik heb nl. enigzins hetzelfde probleem, alleen dan op een DS111. Geheugen zit wel goed (max 200MB in gebruik), maar de CPU gaat naar 100% zodra ik ga downloaden en haal dan gemiddeld 1,5MB/sec (met een 50Mbit Ziggo lijn en 60Mbit Sunnynet account).
In bronbeheer zie ik dat de snelheid heel erg wisselt en van 500KB naar 3MB fluctueert (wel met een contant patroon). Hoeveelheid verbindingen maakt niet bijzonder uit, zowel met 2 als met 15 zit het op 100%
Ik lees wel dat er met Sunny wel wat disconnect problemen zijn, maar die zie ik niet terug in mijn SABnzb log (warning/errors gebruik ik). Ook heb ik gezien dat iemand z'n probleem oploste door een maximum aan de download te stellen, maar ook dat had geen effect bij mij.
Iemand misschien een idee of ik ergens overheen kijk?
edit: Op mijn vaste PC was er trouwens geen enkel probleem. Daar haalde ik netjes het maximum van mijn internetverbinding.
edit2: en itt tot mijn PC is mijn NAS bedraad op het netwerk
[ Voor 6% gewijzigd door celshof op 21-05-2012 10:34 ]
En vanochtend vroeg de patch ontvangen van synology support en geinstalleerdflashin schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:20:
De bug mbt. sickbeard heeft te maken met de improper shutdowns:
Na wat korte testen lijkt het verholpen te zijn. Ben benieuwd hoe het op lange termijn zal werken!
Verwijderd
Meer dan 4 connecties geeft vertraging op de J modellen. 3.7 MB/sec is trowens een prima snelheid mijn inziens, ik zit daar ook op met een 120mbit verbinding en supernews (kan als ik dat zou willen 20 connecties leggen ,maar met 2 connecties haal ik op mijn pc al de 14MB/sec, op mijn nas altijd ergens tussen de 3,7 en 5 MB/sec met sabnzbd).jos_zwa schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:07:
Beide problemen heb ik niet met mijn DS212J. Vooral het eerste probleem klinkt niet goed. Wellicht de DSM software helemaal opnieuw installeren? Ik heb regelmatig mijn load hoog / volledig staan en hij klapt er nooit uit.flashin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:39:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 10:19 ]
Ik heb sinds dit weekend SABNzbd+ goed en wel draaiend op mijn Syno DS110J.
Een 'probleempje';
Ik heb SABNzbd+ zo ingesteld dat ie voltooide downloads in de share 'movies' moet zetten.
Als ik vervolgens via mijn mediaplayer (WD Live Hub) naar deze share ga zie ik het mapje met de film niet direct staan (terwijl de download wel voltooid is).
Als ik het mapje met de film dan een keer knip/plak naar een andere share (bijv. public) en weer terug knip/plak, zit de media player hem wel..
Dus min of meer nadat ik "iets doe" met het mapje, ziet de media player hem pas..
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Een 'probleempje';
Ik heb SABNzbd+ zo ingesteld dat ie voltooide downloads in de share 'movies' moet zetten.
Als ik vervolgens via mijn mediaplayer (WD Live Hub) naar deze share ga zie ik het mapje met de film niet direct staan (terwijl de download wel voltooid is).
Als ik het mapje met de film dan een keer knip/plak naar een andere share (bijv. public) en weer terug knip/plak, zit de media player hem wel..
Dus min of meer nadat ik "iets doe" met het mapje, ziet de media player hem pas..
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
klinkt als een rechten probleem?
ps. opnieuw DNS problemen geloof ik?
ps. opnieuw DNS problemen geloof ik?
[ Voor 38% gewijzigd door Repi3 op 21-05-2012 11:01 ]
maakt 1 van jullie eigenlijk gebruik van de mogelijkheid om SMART tests uit te voeren al dan niet met een schedule??
Wow! wat een antwoorden van jullie! thnx! ik ga eens 4 connecties instellen en cache verwijderen
met sabnzbd haalde ik ook altijd 3.7 MB/s trouwens. CPU staat ergens rond de 50% te schommelen trouwens.
edit: met 4 connecties haal ik 2.7 MB/s dus die staat nu weer terug op 7 connecties.
De cache map leeg halen is dat de "tmp" map?
edit: met 4 connecties haal ik 2.7 MB/s dus die staat nu weer terug op 7 connecties.
De cache map leeg halen is dat de "tmp" map?
[ Voor 25% gewijzigd door jos_zwa op 21-05-2012 11:31 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Toen ik mijn schijf er voor het eerst in deed heb ik de uitgebreide S.M.A.R.T. test elke avond laten lopen, omdat ie elke keer een waarschuwing gaf dat mijn schijf niet goed was. Na een week was alles goed en heb ik de uitgebreide test ingesteld op 1 keer in de week.Buzzie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:03:
maakt 1 van jullie eigenlijk gebruik van de mogelijkheid om SMART tests uit te voeren al dan niet met een schedule??
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het lijkt er op dat mijn bootstrap (en installeren van ipkg, git en nano) steeds vervalt.
Ik volg deze wiki, installeer daarna git en nano en dat lijkt allemaal goed te gaan. Wanneer ik echter opnieuw via ssh inlog kan ik geen gebruik meer maken van ipkg, git, nano of wat dan ook
Ik krijg dan bijvoorbeeld de melding:
Terwijl het daarvoor wel ging! Het kan zijn dat ik hiervoor een herstart heb gedaan van de DS an sich, misschien heeft dat er ook mee te maken. Hoe kan ik dit voorkomen?
Ik volg deze wiki, installeer daarna git en nano en dat lijkt allemaal goed te gaan. Wanneer ik echter opnieuw via ssh inlog kan ik geen gebruik meer maken van ipkg, git, nano of wat dan ook
DiskStation> ipkg install git -ash: ipkg: not found
Terwijl het daarvoor wel ging! Het kan zijn dat ik hiervoor een herstart heb gedaan van de DS an sich, misschien heeft dat er ook mee te maken. Hoe kan ik dit voorkomen?
[ Voor 24% gewijzigd door Joster op 21-05-2012 12:54 ]
In die wiki die je noemt staat een link naar een uitgebreidere wiki, daar kan je dit vinden:Joster schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:52:
Het lijkt er op dat mijn bootstrap (en installeren van ipkg, git en nano) steeds vervalt.
Ik volg deze wiki, installeer daarna git en nano en dat lijkt allemaal goed te gaan. Wanneer ik echter opnieuw via ssh inlog kan ik geen gebruik meer maken van ipkg, git, nano of wat dan ookIk krijg dan bijvoorbeeld de melding:
DiskStation> ipkg install git -ash: ipkg: not found
NEW: If you have DSM 4.0 there is an additional step. In the file /root/.profile you need to comment out (put a # before) the lines "PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin" and "export PATH". To do this enter the command "vi /root/.profile" to open the file in vi. Now change vi to edit mode by pressing the "i" key on your keyboard. Use the down cursor key to move the cursor to the start of the line "PATH=/sbin..." and put a "#" infront of this line so it is now "#PATH=/sbin...". Do the same for the line below so it is now "#export PATH". Now press the escape key (to exit edit mode) and type "ZZ" (note they are capitals) to tell vi to save the file and exit. For background info on why this is neccessary for DSM 4 refer to http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?p=185512#p185512
Soms een upgrade van DSM gedraaid onlangs ?Joster schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:52:
Sinds DSM 4.0 is er een probleem dat /root/.profile steeds overschreven wordt. Kijk even of PATH nog wel /opt/bin en /opt/sbin bevat ...
step 8 : http://forum.synology.com...strap,_ipkg_etc#Bootstrap
Wat hield die patch in ??flashin schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:04:
En vanochtend vroeg de patch ontvangen van synology support en geinstalleerd
Problemen met Improper Shutdown waren meestal terug te voeren op de voeding, dacht ik ... en die kun je niet patchen
(ik heb in ongeveer 3 maanden precies 1 improper shutdown langs zien komen op m'n DS212j)
[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 21-05-2012 13:11 ]
Verrek, compleet overheen gekeken. Thanks!M-Opensource schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:59:
[...]
In die wiki die je noemt staat een link naar een uitgebreidere wiki, daar kan je dit vinden:
[...]
Voor diegene die SynoCommunity Packages gebruiken en problemen ondervinden, er zijn weer wat fixes uitgerold
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/commits/develop
Als je ze maakt let wel op ze hebben nu python 2.7.3 nodig dus of de MAKE file van het pakket wat je wil aanpassen naar 2.7.2-1 of python even maken en upgraden op je NAS.
CouchPotato Server (V2) werkt nu ook out-of-the-box, geen geneuzel meer met files aanpassen om hem te kunnen maken. Of de problemen met git opgelost zijn (vanwege updates) durf ik niet te zeggen , ben niet op locatie om te testen.
Als je ze maakt let wel op ze hebben nu python 2.7.3 nodig dus of de MAKE file van het pakket wat je wil aanpassen naar 2.7.2-1 of python even maken en upgraden op je NAS.
CouchPotato Server (V2) werkt nu ook out-of-the-box, geen geneuzel meer met files aanpassen om hem te kunnen maken. Of de problemen met git opgelost zijn (vanwege updates) durf ik niet te zeggen , ben niet op locatie om te testen.
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2012 13:15 ]
Wat bedoel je met "maken"?schumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:14:
Voor diegene die SynoCommunity Packages gebruiken en problemen ondervinden, er zijn weer wat fixes uitgerold
Ok, ver boven mijn pet dus, ik wacht wel tot er .spk's zijn of ze in de pakketbron van SynoCommunity komen
Zo ver boven je pet is dat niet hoor.Joster schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:40:
[...]
Ok, ver boven mijn pet dus, ik wacht wel tot er .spk's zijn of ze in de pakketbron van SynoCommunity komen
Stappen in het kort.
VirtualBox met Ubuntu 12.04
sudo apt-get install git
git clone https://github.com/SynoCommunity/spksrc.git
cd spksrc
make ARCH=88f6281 sabnzbd (of couchpotatoserver, sickbeard, enz)
88f6281 is voor een DS211 en zń gelijke.
klaar
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2012 14:06 . Reden: typo ]
Volgens het user forum van synology was dat inderdaad soms het probleem maar die zou niet moeten voorkomen in Europese modellen (alleen asia shipments). Inhoudelijk weet ik niet wat de patch inhoudt. Het lijkt erop alsof het gewoon in de laatste DSM niet helemaal goed ging. Maar wat de oorzaak nou echt is..Goner schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:05:
[...]
Wat hield die patch in ??
Problemen met Improper Shutdown waren meestal terug te voeren op de voeding, dacht ik ... en die kun je niet patchen
(ik heb in ongeveer 3 maanden precies 1 improper shutdown langs zien komen op m'n DS212j)
Bericht van synology:
Dear Wouter,
Thank you for you emquiry.
In this case, could you kindly upgrade the below patch in DS Ui > Control Panel > DSM upgrade page see if it help resolve the issue:
ftp://on-line:online_user...n-line/DSM4.0/212jNEW.pat
If it does not resolve the issue then please kindly obtain a kernel log for us if you may
een heel andere vraag dan...
ik heb een stuk of 10.000 pdf's. allen searchable ingescanned.
nu wil ik eigenlijk een soort van DMS op mijn synology draaien, waarmee ik makkelijk door die pdf's kan zoeken zonder ze telkens naar mijn pc te kopieeren.
heeft iemand hier ervaring mee?
nu wil ik eigenlijk een soort van DMS op mijn synology draaien, waarmee ik makkelijk door die pdf's kan zoeken zonder ze telkens naar mijn pc te kopieeren.
60 TB can not be enough
Ik helaas niet. Kun je niet op bestandsnaam zoeken of anders misschien met commandline?freak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:10:
iemand trouwens enig idee wat je met een MPD client op je DSM zou moeten? Kom er net achter dat met Ubuntu 12.04 het wel mogelijk was deze te maken.
bestandsnaam wordt hem niet echt, zijn allemaal default names. windows kan ze gewoon indexen en zoeken, maar het zou echt veel makkelijker zijn een open source DMS te hebben wat op mysql en apache draaitschumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:25:
[...]
Ik helaas niet. Kun je niet op bestandsnaam zoeken of anders misschien met commandline?
iemand trouwens enig idee wat je met een MPD client op je DSM zou moeten? Kom er net achter dat met Ubuntu 12.04 het wel mogelijk was deze te maken.

60 TB can not be enough
Had even gezocht naar een open source DMS maar dat waren er toch iets meer dan ik verwacht had, de 1 met Java de ander SQL. Als jij nu even ging zoeken welke je het beste vindt en een request in schiet bij Diaoul (SynoCommunity SpkSrc) misschien maakt hij hem wel voor jefreak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:27:
[...]
bestandsnaam wordt hem niet echt, zijn allemaal default names. windows kan ze gewoon indexen en zoeken, maar het zou echt veel makkelijker zijn een open source DMS te hebben wat op mysql en apache draait
Lijkt mij dat je niet de enige bent met dit.
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2012 15:32 . Reden: typo ]
Als je een mooi systeem kunt vinden, kan ik het misschien voor je packagen!freak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:27:
[...]
bestandsnaam wordt hem niet echt, zijn allemaal default names. windows kan ze gewoon indexen en zoeken, maar het zou echt veel makkelijker zijn een open source DMS te hebben wat op mysql en apache draait
Kun je ook uitleggen hoe je dat precies doet ?MissileHugger schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:32:
[...]
Als je een mooi systeem kunt vinden, kan ik het misschien voor je packagen!
Bestaande packages modificeren is niet zo moeilijk maar zelf een package maken klinkt voor mij in ieder geval wel interessant.
Linux kennis + https://github.com/SynoCommunity/spksrc.schumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:36:
[...]
Kun je ook uitleggen hoe je dat precies doet ?
Bestaande packages modificeren is niet zo moeilijk maar zelf een package maken klinkt voor mij in ieder geval wel interessant.
Package Server heb ik zelf ontwikkeld.
naja zelf die dms vinden is dus een beetje het probleem. ik kan dus geen open source DMS vinden wat expliciet aangeeft ingescande Pdf's (waar al OCR overheen is geweest) kan indexen...
60 TB can not be enough
Kun je ze niet batch-gewijs omzetten in tekstformaat en daarin zoeken? Als het document dezelfde naam heeft kun je eenvoudig de juiste pdf achterhalen.freak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:41:
naja zelf die dms vinden is dus een beetje het probleem. ik kan dus geen open source DMS vinden wat expliciet aangeeft ingescande Pdf's (waar al OCR overheen is geweest) kan indexen...
Linux kennis is hier Basic, leer elke dag wel bij maar toch. SpkSrc kende ik al en is goed te doen.MissileHugger schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:37:
[...]
Linux kennis + https://github.com/SynoCommunity/spksrc.
Package Server heb ik zelf ontwikkeld.
Over welke Package Server hebben we het hier?
Die van SynoCommunity, zit jij ook in hun team of iets dergelijks?
Nee. Die van SynoCommunity voldoet niet aan mijn eisen, dus heb ik er zelf één ontwikkeld. Stelt verder niet zoveel voor.schumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:51:
[...]
Linux kennis is hier Basic, leer elke dag wel bij maar toch. SpkSrc kende ik al en is goed te doen.
Over welke Package Server hebben we het hier?
Die van SynoCommunity, zit jij ook in hun team of iets dergelijks?
[ Voor 3% gewijzigd door MissileHugger op 21-05-2012 15:53 ]
Ah okMissileHugger schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:53:
[...]
Nee. Die van SynoCommunity voldoet niet aan mijn eisen, dus heb ik er zelf één ontwikkeld. Stelt verder niet zoveel voor.
Wordt voor mij toch al iets lastiger vermoed ik maarja zo heb ieder zń ding
Zo te zien kan OpenKM zoeken op de inhoud van PDF bestanden.freak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:41:
Zie demo: http://demo.openkm.com/
Inlog: user0/pass0
Verwijderd
Iemand die weet of ik andere poorten kan instellen tussen 1023 en 65536 ?Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:27:
Ik wil een 2de Nas bij mijn familie plaatsen om de back-up extern te laten lopen over het internet.
Dus poort 22 en 873 wil de router of provider (Telenet) niet aannemen![]()
Is er nu een manier om dit op te lossen, zodat ik het programma "Netwerk Back-up" van synology kan laten werken![]()
http://lucene.apache.org/solr/freak1 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:10:
zoiets?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Lijkt me wel ...Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:06:
Iemand die weet of ik andere poorten kan instellen tussen 1023 en 65536 ?
Tel er 9000 bij op en forward 9022 en 9873 naar 22 en 873 op je DS.
Is nog veiliger ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 21-05-2012 20:25 ]
Voor de liefhebbers, ik heb python 2.7.3 gemaakt vanuit de SynoCommunity repo te samen met enkele packages.
Diegene met ARCH 88f6281 in de naam zijn voor de DS211 en hun verwante de rest voor elke Syno
Er staat ook mpd tussen, heb hem installed gehad maar geen idee wat je er mee moet
https://www.dropbox.com/sh/36jkikwxesh6mm1/mYmZ2YZT0M
Diegene met ARCH 88f6281 in de naam zijn voor de DS211 en hun verwante de rest voor elke Syno
Er staat ook mpd tussen, heb hem installed gehad maar geen idee wat je er mee moet
[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 22-05-2012 21:51 ]
Wat ik zowel op de synology site als hier (en wat div. google searches) niet heb kunnen vinden,
Is het mogelijk om icoontjes zoals phpmyadmin te verbergen uit het menu bij andere users ?
Is het mogelijk om icoontjes zoals phpmyadmin te verbergen uit het menu bij andere users ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik probeerde vanmiddag nzbget te installeren maar wat moet ik opgeven bij download folder? ? Ik heb voor ik op vakantie ging wel een paar dingen geprobeerd maar kwam er zo even gauw niet uit.
Hij wordt geïnstalleerd op volume 3 en de shared folder heet data3
Kan iemand mij op weg helpen?
Hij wordt geïnstalleerd op volume 3 en de shared folder heet data3
Kan iemand mij op weg helpen?
Bij download folder geef je de locatie op waar jij je downloads wilt hebben.
Share namen heb je niets aan, je moet een echt pad hebben.
Wat je altijd kan doen is /volume3/downloads
Share namen heb je niets aan, je moet een echt pad hebben.
Wat je altijd kan doen is /volume3/downloads
[ Voor 41% gewijzigd door job op 21-05-2012 22:39 ]
Maar als ik bijvoorbeeld /volume3/data3/download doe dan zegt installatie failed
Ow je hebt je bericht gewijzigd. Ik zal het is zonder sharenaam doen.
Thanks
Ow je hebt je bericht gewijzigd. Ik zal het is zonder sharenaam doen.
Thanks
[ Voor 33% gewijzigd door Buzzie op 21-05-2012 22:42 ]
Waarschijnlijk bestaat /volume3/data3 niet..
Het share pad is niet altijd gelijk aan het echte pad.
Ga in je synology naar control panel > shared folder klik op data3 en kies bovenaan voor nfs privileges
Dan kan je onderaan de echte locatie zien.
Het share pad is niet altijd gelijk aan het echte pad.
Ga in je synology naar control panel > shared folder klik op data3 en kies bovenaan voor nfs privileges
Dan kan je onderaan de echte locatie zien.
Verwijderd
Digiboy schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:06:
Straks eens proberen of de Netwerk Back-up op de Synolgy dan werkt over het internet.
Ik hoop dat de provider/router dit aanpakt als ook de Nas van Synology.Goner schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:24:
[...]
Lijkt me wel ...
Tel er 9000 bij op en forward 9022 en 9873 naar 22 en 873 op je DS.
Is nog veiliger ook.
Straks eens proberen of de Netwerk Back-up op de Synolgy dan werkt over het internet.
Heb het zelf ook zo ingesteld. Niet omdat er poorten geblokkeerd werden door m'n provider maar omdat het me opviel dat de bekende range poorten (21, 22, 80 etc) wel erg vaak gescand werden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:34:
Ik hoop dat de provider/router dit aanpakt als ook de Nas van Synology.
Wat voor connectie wil je maken ?Straks eens proberen of de Netwerk Back-up op de Synology dan werkt over het internet.
Ah, zie het al : rsync ...
Zo te zien zou het moeten kunnen als je software het ondersteunt :
The rsync application is bound to the assigned port 873. Users may attempt to change the port used for the daemon, but this may result in errors.
http://www.pc-library.com/ports/tcp-udp-port/873/
Maar je hoeft alleen de forwarding op de routers maar in te stellen, rsync op je DS zelf blijft gewoon over 873 communiceren, lijkt me.
EDIT: in het internationale forum komt dit onderwerp vaker langs in http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=160
(zoeken naar bijv. 'forward port 873')
[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 22-05-2012 09:22 ]
SynoCommunity heeft ze nu zelf ook in hun pakketbron zitten.schumi2004 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:28:
Voor de liefhebbers, ik heb python 2.7.3 gemaakt vanuit de SynoCommunity repo te samen met enkele packages.
https://www.dropbox.com/sh/84o5s6k4lybcjb7/qo1QgI1xRr
Tenzij je secure doet, dan is het gewoon ssh (22) wat ik overigens hoe dan ook zou aanraden om te gebruiken. Nadeel is dat je in dsm geen poortnummer kan opgeven in de backup jobs e.d.Goner schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:12:
Maar je hoeft alleen de forwarding op de routers maar in te stellen, rsync op je DS zelf blijft gewoon over 873 communiceren, lijkt me.
Wil je niets in de cli doen, kan je ook port translation doen van binnen naar buiten op je firewall (en aan de andere kant weer terug).
Dus poort tcp/22 -> tcp/1234 ~~~ tcp/1234 -> tcp/22
[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2012 12:39 ]
Ik zie ze niet maar als je bedoelt met pakket bron die uit de development branche dan zijn dit ze.Joster schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:31:
[...]
SynoCommunity heeft ze nu zelf ook in hun pakketbron zitten.
Hoi iedereen,
Keb de packages van Synocommunity geupdate (python en SABnzbd). Echter kan ik ze nu niet meer runnen... Fijn
. Tijd voor reinstall..
Keb de packages van Synocommunity geupdate (python en SABnzbd). Echter kan ik ze nu niet meer runnen... Fijn

Verwijderd
Ik wil een connectie maken naar mijn 2de NAS op een externe locatie over het internet en dit via het Synology programma Netwerk Back-up.Goner schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:12:
Wat voor connectie wil je maken ?
Ah, zie het al : rsync ...
Zo te zien zou het moeten kunnen als je software het ondersteunt :
The rsync application is bound to the assigned port 873. Users may attempt to change the port used for the daemon, but this may result in errors.
http://www.pc-library.com/ports/tcp-udp-port/873/
EDIT: in het internationale forum komt dit onderwerp vaker langs in http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=160
(zoeken naar bijv. 'forward port 873')
Intussen heb ik poort 9873 aangemaakt om te forwarden en heb op de Nas naar het volgende adres verwezen, http://mijn-naam.synology.me.
Moet ik achter dit adres nog iets invullen http://mijn-naam.synology.me:873 ..........

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 19:59 ]
Is die 2e nas ook een synology ?
[ Voor 148% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2012 20:04 ]
Hoe dan ook kan niet wat je daar ingeeft, je moet een ip of servernaam opgeven, niet een URL.
Helaas kan je hier geen poortnummer meegeven, vandaar miujn voorgaande post over dubbel PAT.
Helaas kan je hier geen poortnummer meegeven, vandaar miujn voorgaande post over dubbel PAT.
Verwijderd
Ik heb de Nas laten zoeken naar de 2de Nas en zo vult hij het volgende automatisch in "Backup-Netwerk(192.168.X.XXX).
Als test staat de 2de Nas momenteel bij me thuis opgesteld.
Dus beide Nassen staan in de meterkast geplaatst en bevinden zich in hetzelfde thuisnetwerk.
Ik zou dus de boel willen testen op goede werking, alsof deze 2de Nas al op de externe locatie staat.
Thuis werkt de Netwerk Backup probleemloos, maar zou dit graag op afstand voor elkaar willen krijgen
Als test staat de 2de Nas momenteel bij me thuis opgesteld.
Dus beide Nassen staan in de meterkast geplaatst en bevinden zich in hetzelfde thuisnetwerk.
Ik zou dus de boel willen testen op goede werking, alsof deze 2de Nas al op de externe locatie staat.
Thuis werkt de Netwerk Backup probleemloos, maar zou dit graag op afstand voor elkaar willen krijgen
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 20:16 ]
In je screenshot zie ik echt http://..... staan
Verwijderd
Is na de afbeelding aangepast naar "Backup-Netwerk(192.168.X.XXX).
Hierdoor krijg ik geen foutmelding meer, maar gebeurt de Back-up ook over het thuisnetwerk en niet over het internet.
Hierdoor krijg ik geen foutmelding meer, maar gebeurt de Back-up ook over het thuisnetwerk en niet over het internet.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 20:36 ]
Probeer eens secure ? (poort 22 mappen)
Verwijderd
Hoe kan ik een simulatie Netwerk Back-up doen naar de 2de Nas, alsof deze al op de externe locatie staat. Ik heb de 2de Nas hier terug geplaatst om het steeds pendelen met de wagen naar de 2de Nas al uit te sluiten.DukeBox schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:43:
Probeer eens secure ? (poort 22 mappen)
Dus de poort 22 forwarden zal wel lukken, maar de test blijft momenteel in het thuisnetwerk en niet van buitenaf.
Als het een ethernet router hebt kan je hem aan je wan kant aansluiten als test.
[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2012 21:00 ]
Verwijderd
De 2de Nas (doel Back-up) wordt voor de simulatie dan even op de Wan v/d router aangesloten en de 1ste Nas blijft nog steeds op het switch gedeelte v/d router aangesloten
Als simulatie gebruik ik dan poort 9873
Als simulatie gebruik ik dan poort 9873
Nee, je moet gewoon poort 22 gebruiken. Je kan geen andere poort in de gui opgeven.
Verwijderd
Oké, ik moet dus poort 22 gebruiken, het ipadres en naam v/d 2d Nas "Backup-Netwerk(192.168.X.XXX).
Ik moet voor de simulatie de kabel even uit de wan halen en ben hierdoor dus even van het internet.
Ik laat na het testen nog van me horen, hoe het ging.
Ik moet voor de simulatie de kabel even uit de wan halen en ben hierdoor dus even van het internet.
Ik laat na het testen nog van me horen, hoe het ging.
Als ip dan natuurlijk wel je WAN ip.
En de synology die je op je WAN aansluit een IP geven wat in je dat subnet valt.
En de synology die je op je WAN aansluit een IP geven wat in je dat subnet valt.
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 22-05-2012 21:16 ]
Verwijderd
Oké, ik ga wat testen.
Mocht het vanavond niet willen lukken, dan wordt het verder testen op vrijdag gezet.
Alvast bedankt, voor de moeite
Mocht het vanavond niet willen lukken, dan wordt het verder testen op vrijdag gezet.
Alvast bedankt, voor de moeite
Heb packages voor elke architecture ge-update, je hebt wel Python 2.7.3-1 nodig!
Ik heb SynoCommunity op deze manier toegevoegd: http://www.synocommunity.com/faq#addSourceschumi2004 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:01:
[...]
Ik zie ze niet maar als je bedoelt met pakket bron die uit de development branche dan zijn dit ze.
En toen kreeg ik Python 3-1 en updates van SB, CP en SAB binnen. Ook CPserver stond er nu bij hier. Aan sommige datums te zien in dit deel: http://www.synocommunity.com/packages hebben ze maandag verschillende pakketten geüpdate.
[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 23-05-2012 08:01 ]
Inderdaad, nu zie ik het ook.Joster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:59:
[...]
Ik heb SynoCommunity op deze manier toegevoegd: http://www.synocommunity.com/faq#addSource
En toen kreeg ik Python 3-1 en updates van SB, CP en SAB binnen. Ook CPserver stond er nu bij hier. Aan sommige datums te zien in dit deel: http://www.synocommunity.com/packages hebben ze maandag verschillende pakketten geüpdate.
Zit nu op een andere computer wellicht een browser cache issue op vorige comp want daar zag ik geen verschil toen jij het aangaf.
Enigste verschil is dat er in mijn folder dan nog SABnzbd 0.7.0 beta 6 zit, 0.8 van NZBget en MPD (wat je daar mee moet geen idee
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 23-05-2012 08:21 ]
Kort vraagje: is het mogelijk om een 2 way backup te doen? Maw we hebben 2 hoofd locaties' en de data van locatie 1 zou gebackupped moeten worden op locatie 2 en andersom.
SABnzbd 0.7.0 niet toch? Na mijn update had ik nog gewoon 0.6.15schumi2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:15:
[...]
Enigste verschil is dat er in mijn folder dan nog SABnzbd 0.7.0 beta 6 zit, 0.8 van NZBget en MPD (wat je daar mee moet geen idee) Ik zal mijn packages maar verwijderen nu die ook nu gewoon offcieel te vinden zijn om verwarring te voorkomen.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dit topic is gesloten.