Nee maar dat staat er ook, verschil met officiele repo en mijn folder is dus SABnzbd 0.7.0 beta 6, NZBget 0.8 en MPDRoyz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:15:
[...]
SABnzbd 0.7.0 niet toch? Na mijn update had ik nog gewoon 0.6.15
Ja, je selecteerd je source (bestanden) en destination (device+location). Je kan zelfs dezelfde source naar meerdere destinations syncen én omgekeerd.coolsmoe schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:32:
Kort vraagje: is het mogelijk om een 2 way backup te doen? Maw we hebben 2 hoofd locaties' en de data van locatie 1 zou gebackupped moeten worden op locatie 2 en andersom.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Die 8.0 zou ik graag testen maar ik kan jouw repo niet toevoegen in package centre, hoe install ik dan die APPs, ik gok los downloaden maar welke is dan voor de DS411?schumi2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:24:
[...]
Nee maar dat staat er ook, verschil met officiele repo en mijn folder is dus SABnzbd 0.7.0 beta 6, NZBget 0.8 en MPD
Is geen repo, gewoon bestandje downloaden en hadmatig installeren. Je moet er dan wel Python 2.7.3-1 voor hebben maar als je die van Synocommunity ge-update heb moet dat geen probleem zijn.stormfly schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:41:
[...]
Die 8.0 zou ik graag testen maar ik kan jouw repo niet toevoegen in package centre, hoe install ik dan die APPs, ik gok los downloaden maar welke is dan voor de DS411?
[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 23-05-2012 11:43 ]
Ja okey maar misschien moet je dan ff een howto.txt toevoegen want voor nzbget staan er een x aantal en ik heb geen idee welke ik nodig heb?
Denk dat het mapped op je processor maar wellicht handig als je dit ff in een paar stappen uitschrijft?
Denk dat het mapped op je processor maar wellicht handig als je dit ff in een paar stappen uitschrijft?
Mijn DS212+ sluit niet af. Blauwe lampje blijft knipperen, schijven en status lampjes blijven op groen, DSM en syno packages kan ik niet meer bereiken dus die zijn wel gestopt. Synology Assistent ziet de DS nog wel op het netwerk maar kan ik niet benaderen. Enige wat ik nog kan doen is de stroom eruittrekken wat niet mijn favoriete oplossing is (20 minuten is langste wat ik gewacht heb).
De log file eindigt dat diverse services zijn gestopt (i.e. file system). Hoe kan ik achterhalen waar het afsluitproces op blijft hangen?
De log file eindigt dat diverse services zijn gestopt (i.e. file system). Hoe kan ik achterhalen waar het afsluitproces op blijft hangen?
De 88f6281 lijkt te updaten ik moest alleen wel nzbget -Q en -D geven. Heb je de webget versie op 1.4 gelaten die is ook uit in 1.5 en voorziet in de nieuwste priority functies?schumi2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:43:
[...]
Is geen repo, gewoon bestandje downloaden en hadmatig installeren. Je moet er dan wel Python 2.7.3-1 voor hebben maar als je die van Synocommunity ge-update heb moet dat geen probleem zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door stormfly op 23-05-2012 13:42 ]
Ik heb hetzelfde probleem op een DS212J. Allicht dat het een product specifiek probleem is?Soesje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:09:
Mijn DS212+ sluit niet af. Blauwe lampje blijft knipperen, schijven en status lampjes blijven op groen, DSM en syno packages kan ik niet meer bereiken dus die zijn wel gestopt. Synology Assistent ziet de DS nog wel op het netwerk maar kan ik niet benaderen. Enige wat ik nog kan doen is de stroom eruittrekken wat niet mijn favoriete oplossing is (20 minuten is langste wat ik gewacht heb).
Ik sta op het punt om een synology ds212+ te kopen. Belangrijkste redenen zijn opslag (duh) en automatisch downloaden via couchpotato en torrents.
Nu zie ik vooral veel discussie op allerlei fora over het bootstrappen van je synology en dan allerlei ssh commando's om packages te installeren. Kan ik transmission, couchpotato en sickbeard ook installeren vanuit de GUI?
Is het voor een niet linux adept een beetje te doen om die stack te onderhouden en loopt dit een beetje vlot (met name ook de webinterfaces) op de ds212+?
Ik heb nu namelijk een pch a110 waarop ook een hoop mogelijk is maar niet altijd even makkelijk verloopt.
Nu zie ik vooral veel discussie op allerlei fora over het bootstrappen van je synology en dan allerlei ssh commando's om packages te installeren. Kan ik transmission, couchpotato en sickbeard ook installeren vanuit de GUI?
Is het voor een niet linux adept een beetje te doen om die stack te onderhouden en loopt dit een beetje vlot (met name ook de webinterfaces) op de ds212+?
Ik heb nu namelijk een pch a110 waarop ook een hoop mogelijk is maar niet altijd even makkelijk verloopt.
De ds212+ is perfect voor deze doeleinden. Het installeren ging bij mij via de terminal maar daar is een goede handleiding voor, je kan hem bijna helemaal kopieeren en plakken. Alles draait als een tierelier
hallo
Bedankt voor je snelle antwoord. Maar waarom zie ik dan overal ook screenshots van het via de GUI toevoegen van sources voor die packages?truegrit schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:01:
De ds212+ is perfect voor deze doeleinden. Het installeren ging bij mij via de terminal maar daar is een goede handleiding voor, je kan hem bijna helemaal kopieeren en plakken. Alles draait als een tierelier
Ik heb mijn download-applicaties (SABnzbd, Transmission, Sick Beard, CouchPotato) compleet via de GUI geinstalleerd. Ik hoefde enkel een repository toe te voegen aan het package center en vervolgens de applicaties die ik wilde hebben aan te klikken.
Enkel het beveiligen van Transmission moest via de command-line.
Enkel het beveiligen van Transmission moest via de command-line.
edit:lamastormfly schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:
[...]
De 88f6281 lijkt te updaten ik moest alleen wel nzbget -Q en -D geven. Heb je de webget versie op 1.4 gelaten die is ook uit in 1.5 en voorziet in de nieuwste priority functies?
[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 23-05-2012 14:19 ]
Ow, die heb ik eerlijk gezegd niet gecheked. Ik heb gewoon de package uit de repo van SynoCommunity gepakt en de 0.8 als src op gegeven maar webget (getweb) niet. Ik kijk er meteen even naar.stormfly schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:
[...]
De 88f6281 lijkt te updaten ik moest alleen wel nzbget -Q en -D geven. Heb je de webget versie op 1.4 gelaten die is ook uit in 1.5 en voorziet in de nieuwste priority functies?
Wat bedoel je met -Q en -D ? Heb namelijk ook niet met script lopen rommelen om het zo veel mogelijk origineel te houden.
nou ja ik heb een tutorial (van voor de packages) en dan start en stop je hem met Q en D.
http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/
Maar ik denk dat mijn (gepauzeerde) losse install toch e.a. verknoeide ga nu ff opnieuw beginnen met 7 als die werkt dan heb jij vast en zeker web versie 1.5 klaar en probeer ik nog een keer de upgrade ;-)
http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/
Maar ik denk dat mijn (gepauzeerde) losse install toch e.a. verknoeide ga nu ff opnieuw beginnen met 7 als die werkt dan heb jij vast en zeker web versie 1.5 klaar en probeer ik nog een keer de upgrade ;-)
Zou je het kunnen proberen?
Ben zelf niet in de gelegenheid het te testen.
Deze zou 0.8 met getweb 1.5 moeten zijn.
http://dl.dropbox.com/u/6696611/nzbget-88f6281-0.8-1.spk
Je kan alles via de GUI doen. Je voegt packages.synocommunity.com toe en je kan eenvoudig kiezen wat je wil installeren.Lt. Marx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord. Maar waarom zie ik dan overal ook screenshots van het via de GUI toevoegen van sources voor die packages?
Je moet alleen even nadenken hoe je het met download en import folders instelt in de programma's zelf (aangezien ook SAB, Couch en SickBeard nieuw voor mij waren). Maar daar ben je in een middag uit en is precies waar ook ik de DS212+ voor heb gekocht. Ben wel van torrents afgestapt aangezien dat niet helemaal te automatiseren is.
Kan het zijn dat het 0.7.0 is me 1.5 ;-)? Dat geeft de webgui aan nl.schumi2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:55:
Zou je het kunnen proberen?
Zou niet mogen iig. Ik zal thuis eens testen.stormfly schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:00:
[...]
Kan het zijn dat het 0.7.0 is me 1.5 ;-)? Dat geeft de webgui aan nl.
EDIT:
Poging 2
http://dl.dropbox.com/u/6...%2B%20nzbgetweb%201.5.spk
nzbget
code:
1
2
3
4
5
6
| PKG_NAME = nzbget PKG_VERS = 0.8.0 PKG_EXT = tar.gz PKG_DIST_NAME = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS).$(PKG_EXT) PKG_DIST_SITE = http://downloads.sourceforge.net/project/$(PKG_NAME)/$(PKG_NAME)-stable/$(PKG_VERS) PKG_DIR = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS) |
getweb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| PKG_NAME = nzbgetweb PKG_VERS = 1.5 PKG_EXT = zip PKG_DIST_NAME = $(PKG_NAME)-$(PKG_VERS).$(PKG_EXT) PKG_DIST_SITE = http://downloads.sourceforge.net/project/nzbget/web-interface-stable/$(PKG_VERS) PKG_DIR = $(PKG_NAME) DEPENDS = |
spk make file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SPK_NAME = nzbget SPK_VERS = 0.8 SPK_REV = 1 SPK_ICON = src/nzbget.png DSM_UI_DIR = app DEPENDS = cross/busybox cross/unrar cross/nzbgetweb cross/$(SPK_NAME) MAINTAINER = SynoCommunity |
Voor nzbgetweb was ik net te laat met copy-paste. Hij heeft in de folder waar de source codes bewaard worden ook alleen 0.8 en 1.5 gedownload.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| mkdir -p /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/install/usr/local/nzbget/share/nzbgetweb tar -cf - -C /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/nzbgetweb . | tar -xf - -C /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/install/usr/local/nzbget/share/nzbgetweb find /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/install//usr/local/nzbget/ \! -type d -printf '%P\n' | sort | \ diff /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/nzbgetweb.plist.tmp - | grep '>' | cut -d' ' -f2- > /home/openelec/spksrc/spk/nzbget/work-88f6281/nzbgetweb.plist make[2]: Leaving directory `/home/openelec/spksrc/cross/nzbgetweb' make[2]: Entering directory `/home/openelec/spksrc/cross/nzbget' ===> Downloading files for nzbget wget http://downloads.sourceforge.net/project/nzbget/nzbget-stable/0.8.0/nzbget-0.8.0.tar.gz 2012-05-23 15:03:59 URL:http://switch.dl.sourceforge.net/project/nzbget/nzbget-stable/0.8.0/nzbget-0.8.0.tar.gz [321351/321351] -> "nzbget-0.8.0.tar.gz.part" [1] ===> Verifying files for nzbget ===> No digests file for nzbget /home/openelec/spksrc/cross/nzbget/../../distrib/nzbget-0.8.0.tar.gz ===> Processing dependencies of nzbget |
[ Voor 43% gewijzigd door schumi2004 op 23-05-2012 15:14 ]
Caching probleem chrome ;-) IE geeft het wel goed aan.
Heb jij een how to hoe je packages maakt? Als er een spotweb package is heb ik nl alles in packages en kan de bootstrap eraf ;-)
Heb jij een how to hoe je packages maakt? Als er een spotweb package is heb ik nl alles in packages en kan de bootstrap eraf ;-)
Echt geen rocket science ofzostormfly schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:30:
Caching probleem chrome ;-) IE geeft het wel goed aan.
VirtualBox met Ubuntu en gaan.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc
nou, heb die couchpotatoserver eens geprobeerd van synocommunity.. slaat die dus geen settings op..
iemand dat ook al gehad?
iemand dat ook al gehad?
60 TB can not be enough
Heb ik toen ik een manual install deed ook eens gehad. Was iets met rechten toen op de data folder. Die aangepast toevalig ?freak1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:38:
nou, heb die couchpotatoserver eens geprobeerd van synocommunity.. slaat die dus geen settings op..
iemand dat ook al gehad?
Edit:
Weet overigens niet of je hem al weer werkend heb maar hier lijkt er meer stuk gegaan te zijn als wanneer ik mijn eigen package pak, hij kan bijvoorbeeld mijn bestaande films niet tonen, imdb import is stuk.
In de log zie ik wel dat hij films vind maar er staat vervolgens niks, alles blijft leeg.
Ok, heeft dus heel veel tijd nodig
[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 23-05-2012 18:08 ]
nope, default package install.schumi2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:52:
[...]
Heb ik toen ik een manual install deed ook eens gehad. Was iets met rechten toen op de data folder. Die aangepast toevalig ?
Edit:
Weet overigens niet of je hem al weer werkend heb maar hier lijkt er meer stuk gegaan te zijn als wanneer ik mijn eigen package pak, hij kan bijvoorbeeld mijn bestaande films niet tonen, imdb import is stuk.
In de log zie ik wel dat hij films vind maar er staat vervolgens niks, alles blijft leeg.
Ok, heeft dus heel veel tijd nodig
60 TB can not be enough
Verwijderd
Oké, intussen heb ik al wat zitten testen.DukeBox schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:16:
Als ip dan natuurlijk wel je WAN ip.
En de synology die je op je WAN aansluit een IP geven wat in je dat subnet valt.
Ik heb op de doel-Nas in configuratie bij Terminal SSH-service aangevinkt, maar zonder resultaat.
Op de TP-Link router heb ik poort tcp/22 -> tcp/22 opengezet op het vast ip adres 192.168.x.xxx van de doel-Nas?
Maar nu krijg ik weer deze foutmelding
Wel de backup service gestart? Alleen ssh starten is niet voldoende.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:53:
[...]
Oké, intussen heb ik al wat zitten testen.
Ik heb op de doel-Nas in configuratie bij Terminal SSH-service aangevinkt, maar zonder resultaat.
Op de TP-Link router heb ik poort tcp/22 -> tcp/22 opengezet op het vast ip adres 192.168.x.xxx van de doel-Nas?
Maar nu krijg ik weer deze foutmelding![]()
[afbeelding]
Als je ssh inschakelt moet je kunnen ssh'en naar die andere nas, als dat niet kan zal je router e.a nog blokkeren. Je moet een prompt krijgen, firewall uitgezet zeker tijdens de testen?
Gebruik je Chrome? Ik dacht hetzelfde, maar na opnieuw openen in IE werkt alles, ook de instellingen die ik in Chrome heb opgegeven.freak1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:38:
iemand dat ook al gehad?
terminal ssh-service heb je niet nodig voor een versleutelde backup.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:53:
Soesje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:09:
Ik heb precies hetzelfde gehad op mijn DS211J. Het gebeurde tijdens een (van een aantal) herstarts. Volgens mij had ik toen mijn ssh verbinding niet al gesloten voor de herstart, nu doe ik dat wel altijd. Blauwe lampje bleef ook knipperen, lang indrukken hiervan had geen enkel nut en na een minuut of 30 heb ik ervoor gekozen om de stroom er af te halen. Ook niet mijn voorkeur maar gelukkig heb ik er daarna geen last meer van gehad. Hij is niet meer "vast" geslagen en ik heb ook geen nadelige gevolgen gemerkt van de hanger en het los halen van de stroom.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:54:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem op een DS212J. Allicht dat het een product specifiek probleem is?
Router al eens herstart?
Genoeg meegemaakt dat settings pas doorkwamen na een restart
Genoeg meegemaakt dat settings pas doorkwamen na een restart
Heeft hier iemand het voor elkaar gekregen om audio vanaf de IOS DS Audio app naar een bluetooth-device te streamen? Dus rechtstreeks? Als ik het Synology-forum lees dan vermoed ik dat de app het gewoon niet kan.
Bij mp3's rechtstreeks afspelen van iPhone kun je gewoon aangesloten bluetooth-apparaten als doel kiezen maar niet in de DS Audio app, lijkt me technisch geen bezwaar maar ja.
Misschien mn eerste verzoekje maar eens indienen daar.
Bij mp3's rechtstreeks afspelen van iPhone kun je gewoon aangesloten bluetooth-apparaten als doel kiezen maar niet in de DS Audio app, lijkt me technisch geen bezwaar maar ja.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik zie dat je plaatje bij telenet gehost is. Telenet blockt alle well known port numbers (alles onder 1023), daarom dat je ssh op poort 22 niet kan benaderen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:53:
[...]
Maar nu krijg ik weer deze foutmelding![]()
[afbeelding]
Weet iemand of het mogelijk is om de photo-folder encrypted te krijgen? Ik ben bezig een backup in te stellen, die ik graag encrypted op de doel-synology wil hebben. Het vervelende is dat de photo-map volgens mij niet ge-encrypt kan worden omdat het een systeemfolder is?
Ik gebruik photo station wel, dus het verplaatsen naar een andere foler is geen optie volgens mij?
Ik gebruik photo station wel, dus het verplaatsen naar een andere foler is geen optie volgens mij?
[ Voor 15% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 24-05-2012 11:02 ]
De 'doel' map kan je wel encrypten.
ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeltDukeBox schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:12:
De 'doel' map kan je wel encrypten.
Ik heb een verzoek aan alle mede-(synology)-tweakers.
Is er iemand die me root-toegang toevertrouwd aan zijn PPC Synology. Dit is nodig voor de ontwikkeling van Java & evt. MediaInfo voor deze arch.
B.v.d. voor de reacties.
Is er iemand die me root-toegang toevertrouwd aan zijn PPC Synology. Dit is nodig voor de ontwikkeling van Java & evt. MediaInfo voor deze arch.
B.v.d. voor de reacties.
Wat zijn de mogelijke risico's ?MissileHugger schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:24:
Ik heb een verzoek aan alle mede-(synology)-tweakers.
B.v.d. voor de reacties.
Ja, je spreekt zelf over de 'doel-synology' dus daar de map op.hawkeyenl9393 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:22:
ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt; bedoel je de map 'NetBackup' op server B (ik backup van server A naar server B )?
Je kan er ook een bij de saturn (zijn ze nu in de aanbieding) halen en weer terug brengen binnen 30 dagen.MissileHugger schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:24:
Is er iemand die me root-toegang toevertrouwd aan zijn PPC Synology.
[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2012 12:32 ]
In het ernstigste geval moet je DSM opnieuw installeren (lijkt me alleen niet nodig). Ik doe geen dingen die ik bij m'n eigen DS ook niet zou doen.
Bootstrap is wel vereist om software te compilen, maar is wel weer te verwijderen.
Het is altijd verstandig een backup te hebben van je bestanden, maar ik zie geen reden waarom deze in gevaar zal komen. Ik ga niet in je data rommelen, ik werk dagelijks met computers van klanten waarvan ik de data ook als privacy gevoelige informatie behandel.
Het is uiteraard wel op eigen risico, maar zoals ik al zei, ik ga geen spannende dingen doen.
Gaat perfect met een iPhone 4. Ik stream met de iOS DS Audio app naar een Bluetooth autoradio. Hiervoor kies ik met het "Airplay" icoon voor de Bluetooth connectie.EvaluationCopy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:11:
Heeft hier iemand het voor elkaar gekregen om audio vanaf de IOS DS Audio app naar een bluetooth-device te streamen? Dus rechtstreeks? Als ik het Synology-forum lees dan vermoed ik dat de app het gewoon niet kan.
Ook zie ik in het display van de radio de naam van het huidige nummer en werken de stuurknoppen. Ik kan zelfs multitasken met de iPhone, waarbij DS Audio in de achtergrond door blijft draaien en bedienbaar blijft.
Heel gek. Opeens staan mijn Sickbeard, Sabnzbd, Couchpatato allemaal ingesteld op poort 5000. Als de programmaatjes start, gaan ze door naar poort 5000 in plaats van hun standaard poorten. Waar kan ik die poorten weer veranderen? Zo werkt er niets meer ..
x
Wellicht domme vraag, maar waarom zou je bijv. SABnzbd op je Synology installeren ?
Je kan NZB bestanden toch ook middels Download Station op je syno binnenhalen ?
Integratie met andere apps, meer instel mogelijkheden, post-processing scripts?kattapult schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:25:
Wellicht domme vraag, maar waarom zou je bijv. SABnzbd op je Synology installeren ?
EDIT:
@MissileHugger, Ik sla even over als je niet erg vind.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 24-05-2012 13:37 ]
Dit begrijp ik uiteraard. Zou je wel test packages willen proberen? Deze kun je gewoon installeren in de Package Center. Via de command line kun je dan bevestigen of het werkt. Ik heb nl. een PPC versie van mediainfo gepackaged.schumi2004 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:31:
[...]
Integratie met andere apps, meer instel mogelijkheden, post-processing scripts?
EDIT:
@MissileHugger, Ik sla even over als je niet erg vind.
Airplay-icoon?? Ik zal er wel overheen kijken maar ik zie het echt niet. Heb ook een iPhone 4.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:09:
[...]
Gaat perfect met een iPhone 4. Ik stream met de iOS DS Audio app naar een Bluetooth autoradio. Hiervoor kies ik met het "Airplay" icoon voor de Bluetooth connectie.
Ook zie ik in het display van de radio de naam van het huidige nummer en werken de stuurknoppen. Ik kan zelfs multitasken met de iPhone, waarbij DS Audio in de achtergrond door blijft draaien en bedienbaar blijft.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Inmiddels al gelukt om asterisk te installeren?Rde schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:24:
Heeft er al iemand een asterisk package gevonden ? Ik heb wel al handleidingen gevonden voor installatie via ipkg maar een package lijkt mij toch properder.
Ik neem aan dat je deze hebt gevonden? http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=40&t=37280
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Snellere updates/bugfixes omdat de packagers er meer 'bovenop zitten'.schumi2004 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:31:
[...]
Integratie met andere apps, meer instel mogelijkheden, post-processing scripts?
Ik gebruik bijv. Transmission, ben ik gewend en is vollediger (IMHO) dan wat Syno biedt. Bijv. blocking-list.
Wat zit er eigenlijk in Download Station ? Zijn dat aangepaste versies van bekende pakketten ?
Als je niemand hebt om te test wil ik het best proberen, niet dat ik mediainfo gebruiken zal.MissileHugger schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:41:
[...]
Dit begrijp ik uiteraard. Zou je wel test packages willen proberen? Deze kun je gewoon installeren in de Package Center. Via de command line kun je dan bevestigen of het werkt. Ik heb nl. een PPC versie van mediainfo gepackaged.
Ik heb zelf een DS211 mocht dat van toepassing zijn.
De DS211 is geen PowerPC maar ARM.schumi2004 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:04:
[...]
Als je niemand hebt om te test wil ik het best proberen, niet dat ik mediainfo gebruiken zal.
Ik heb zelf een DS211 mocht dat van toepassing zijn.
helaas is dat geen optie, aangezien het dan nog steeds vrij leesbaar is (voor de admin die het daar encrypt) op de NAS waar ik heen backup? Daarnaast is ook NetBackup een system default folder, die volgens mij daarom niet ge-encrypt kan worden?DukeBox schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Ja, je spreekt zelf over de 'doel-synology' dus daar de map op.
[ Voor 4% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 24-05-2012 14:21 ]
* schumi2004 hides
Heb er overheen gelezen ben ik bang
Geen probleem, bedankt voor de moeite in ieder geval.schumi2004 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:16:
[...]
* schumi2004 hides
Heb er overheen gelezen ben ik bang
Verwijderd
Transmission & nzbgetGoner schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Snellere updates/bugfixes omdat de packagers er meer 'bovenop zitten'.
Ik gebruik bijv. Transmission, ben ik gewend en is vollediger (IMHO) dan wat Syno biedt. Bijv. blocking-list.
Wat zit er eigenlijk in Download Station ? Zijn dat aangepaste versies van bekende pakketten ?
Die indruk kreeg ik al nav een vraag van iemand op het int. forum, maar die miste wat in Transmission, o.a. de IP blocklist, dus vermoedelijk een oude en/of gestripte versie ?
Verwijderd
Helemaal niet oud of gestript. Alleen de webinterface is niet meegeleverd. Je kan gewoon op de RPC inloggen en je hebt alle opties.Goner schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:50:
[...]
Die indruk kreeg ik al nav een vraag van iemand op het int. forum, maar die miste wat in Transmission, o.a. de IP blocklist, dus vermoedelijk een oude en/of gestripte versie ?
- Hij draait niet als je geen torrent in downloadstation hebt draaien.
- Torrent toevoegen via RPC moet je niet willen
Verwijderd
Hoe moet ik dit dan instellen in mijn TP-Link router om de poort 22 op de externe locatie alsnog te kunnen gebruikenieperlingetje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:50:
Ik zie dat je plaatje bij telenet gehost is. Telenet blockt alle well known port numbers (alles onder 1023), daarom dat je ssh op poort 22 niet kan benaderen.
Moenteel heb ik de 2de Nas op de Wan v/d router als simulatie aangesloten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 17:07 ]
Als de externe locatie geen tele2 is dan kan je wel vanaf de tele2 kan initieren.
Je forward port 6022 (of zo) op je router naar port 22 op je DS ... en dan van buitenaf via 6022 connectie maken (als dat instelbaar is bij die backup).Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:04:
Hoe moet ik dit dan instellen in mijn TP-Link router om de poort 22 op de externe locatie alsnog te kunnen gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 24-05-2012 20:20 ]
En dat is dus juist niet instelbaar. Synology wil standaard verbinden met poort 873 (22 bij encryptie), dat is helaas niet te wijzigen.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 24-05-2012 20:40 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad nu juist mijn probleemjob schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:38:
En dat is dus juist niet instelbaar. Synology wil standaard verbinden met poort 873 (22 bij encryptie), dat is helaas niet te wijzigen.
Ik wil de 2de Nas op een externe locatie via het internet met poort 22 of 873 kunnen benaderen om de "Netwerk Back-up" via poort 873 of 22 laten verlopen.
Helaas zijn deze poorten op de Synolgy niet te wijzigen of heb ik het hier fout
Beide Nassen zijn verder probleemloos via het internet te benaderen door de weblogin van Synology
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 21:11 ]
De enige oplossing is om in de cli code aan te passen, of je moet dubbel PAT in je router doen (zoals ik in voorgaande posts al schreef).
Of een VPN opbouwen tussen beide locataties?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Thanks....is gelukt op die manier inderdaad.job schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:43:
Waarschijnlijk bestaat /volume3/data3 niet..
Het share pad is niet altijd gelijk aan het echte pad.
Ga in je synology naar control panel > shared folder klik op data3 en kies bovenaan voor nfs privileges
Dan kan je onderaan de echte locatie zien.
volgende week ff mee spelen.
Voor de duidelijkheid enkele screenshots:EvaluationCopy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Airplay-icoon?? Ik zal er wel overheen kijken maar ik zie het echt niet. Heb ook een iPhone 4.

Autoradio verbonden met Bluetooth

Muziek afspelen in DS Audio app, Airplay icoon staat rechtsonder

Kiezen voor de juiste speakers

Werkt ook tijdens het multitasken

Muziek is ook te bedienen via het homescreen, ook hier kun je de Bluetooth speakers kiezen

Artiest, nummer en album verschijnen op het scherm van de radio, inclusief playback controls
Verwijderd
Mijn provider "Telenet" dus, blokkeert de volgende poorten:DukeBox schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:14:
De enige oplossing is om in de cli code aan te passen, of je moet dubbel PAT in je router doen (zoals ik in voorgaande posts al schreef).
Uit veiligheidsoverwegingen blokkeert Telenet automatisch een aantal internetpoorten. Dit is een overzicht van de geblokkeerde poorten voor onze particuliere en bedrijfsklanten.
Telenet-internetabonnementen (particuliere klanten)
* alle poorten van 0 tot en met 1023
* poort 1080
* poorten die gevoelig zijn voor misbruik: 12345, 12346, 31337 tot en met 31339, 31784, 27374, 1243, 31785 tot en met 31792, 4444, 1847, 1900, 3127.
Wel lastig als je een Synology hebt gekocht die je op afstand wil kunnen beheren en vooral poort 22 of 873 nodig hebt
nope, gewoon IE..Soesje schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:05:
[...]
Gebruik je Chrome? Ik dacht hetzelfde, maar na opnieuw openen in IE werkt alles, ook de instellingen die ik in Chrome heb opgegeven.
60 TB can not be enough
Volgens mij zijn er al meerdere oplossingen genoemd waarbij ik persoonlijk de VPN wel een hele nette vind! Overigens had je dit al kunnen weten en heeft het niets met je NAS te maken maar met je provider. Kunnen zij geen uitzondering maken?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:33:
Wel lastig als je een Synology hebt gekocht die je op afstand wil kunnen beheren en vooral poort 22 of 873 nodig hebt
Eerst het probleem, dan de oplossing
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van nzbget vanuit de package repository van SynoCommunity?
Ik heb Python van SynoCommunity geïnstalleerd vanuit Package Manager, maar als ik vervolgens nzbget installeer, en bij de download directory /volume1/downloads invul, faalt de installatie.
De melding is: 'Kan het pakket niet installeren'.
Ik heb Python van SynoCommunity geïnstalleerd vanuit Package Manager, maar als ik vervolgens nzbget installeer, en bij de download directory /volume1/downloads invul, faalt de installatie.
is er hier iemand die weet hoe/of je volledige systeem backup's kan maken met een synology.
momenteel gebruik ik WHS, en deze maakt volledige backup's die in geval van totaal verlies geheel terug geïmaged kunnen worden.
is er een plug-in oid voor synology die ongeveer hetzelfde kan?
en is er een plug-in die +/- live backups maakt van bepaalde mappen?
momenteel gebruik ik WHS, en deze maakt volledige backup's die in geval van totaal verlies geheel terug geïmaged kunnen worden.
Zijn er hier mensen die een communicatieserver hebben geinstalleerd op de Synolgy. Volgens mij is Asterisk de enige optie voor Synology. FreeSwitch draait bijvoorbeeld wel op Qnap.
Het installeren van IPKG en Asterisk is een paar minuten werk, maar het draaiend krijgen van een GUI is mij nog niet gelukt.
Het installeren van IPKG en Asterisk is een paar minuten werk, maar het draaiend krijgen van een GUI is mij nog niet gelukt.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Mogelijk dat VPN ook niet gaat werken, ookal zie ik poorten 1194, 1723 niet vermeld. (Afhankelijk welke VPN je wilt) Mogelijk dat dit ook onder "gevoelige poorten" valt bij Telenet.lier schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:57:
[...]
Volgens mij zijn er al meerdere oplossingen genoemd waarbij ik persoonlijk de VPN wel een hele nette vind! Overigens had je dit al kunnen weten en heeft het niets met je NAS te maken maar met je provider. Kunnen zij geen uitzondering maken?
Kijken of een uitzondering via de provider mogelijk is lijkt mij het beste.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb ook Telenet en gebruik een 1010+.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:33:
[...]
Mijn provider "Telenet" dus, blokkeert de volgende poorten:
Uit veiligheidsoverwegingen blokkeert Telenet automatisch een aantal internetpoorten. Dit is een overzicht van de geblokkeerde poorten voor onze particuliere en bedrijfsklanten.
Telenet-internetabonnementen (particuliere klanten)
* alle poorten van 0 tot en met 1023
* poort 1080
* poorten die gevoelig zijn voor misbruik: 12345, 12346, 31337 tot en met 31339, 31784, 27374, 1243, 31785 tot en met 31792, 4444, 1847, 1900, 3127.
Ik heb gewoon de EZ Wizard gebruikt en geraak zonder problemen overal op me Synology.
Ik kan zelfs films streamen over 3G naar me Ipad.
Misschien ligt het aan je router?
Ik gebruike een D-Link 655 en die wordt automatisch geconfigureerd door de Synology.
Gebruik je misschien de originele router van Telenet, dan heb je inderdaad niet zoveel mogelijkheden.
Het enige dat je kan doen met een router van Telenet is de Synology in de DMZ zone zetten, dan zou het moeten werken.
[ Voor 4% gewijzigd door sn0w13 op 25-05-2012 11:15 ]
je kan je config gewoon opslaan vanuit de DSM. als je de DSM opnieuw installeerd laad je die config in en je hebt precies dezelfde instellingen.leon1989 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:31:
is er hier iemand die weet hoe/of je volledige systeem backup's kan maken met een synology.
voor packages zul je ze toch opnieuw moeten installeren.
Voor de zekerheid: Je eerste volume heet ook echt "volume1" en daar staat ook echt een map genaamd "downloads" ?letscode schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:55:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het installeren van nzbget vanuit de package repository van SynoCommunity?
Mijn volume heet inderdaad volume1, maar er staat nog geen map downloads in. Die maakt hij blijkbaar niet zelf aan. Kan ik die map aanmaken vanuit DSM?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:11:
[...]
Voor de zekerheid: Je eerste volume heet ook echt "volume1" en daar staat ook echt een map genaamd "downloads" ?
Verwijderd
Ik kan probleemloos van op afstand op beide Nassen, zoals weblogin, Photo-, Download, Audio- en File-station.sn0w13 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:14:
Ik heb ook Telenet en gebruik een 1010+.
Ik heb gewoon de EZ Wizard gebruikt en geraak zonder problemen overal op me Synology.
Ik kan zelfs films streamen over 3G naar me Ipad.
Misschien ligt het aan je router?
Ik gebruike een D-Link 655 en die wordt automatisch geconfigureerd door de Synology.
Gebruik je misschien de originele router van Telenet, dan heb je inderdaad niet zoveel mogelijkheden.
Het enige dat je kan doen met een router van Telenet is de Synology in de DMZ zone zetten, dan zou het moeten werken.
Enkel bij Netwerk Back-up wil het nog niet lukken, door poort 22 en 873.
Op aanvraag is vandaag Telenet hun geleverde alles-in-een (modem, switch en router) komen vervangen door een modem alleen.
Zodat ik de mogelijkheid heb om mijn eigen router een TP-link 1043ND op hun modem aan te sluiten en kan instellen.
Toen ze bij mij kwamen met een alles in 1 router heb ik die geweigerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:06:
[...]
Ik kan probleemloos van op afstand op beide Nassen, zoals weblogin, Photo-, Download, Audio- en File-station.
Op aanvraag is vandaag Telenet hun geleverde alles-in-een (modem, switch en router) komen vervangen door een modem alleen.
Zodat ik de mogelijkheid heb om mijn eigen router een TP-link 1043ND op hun modem aan te sluiten en kan instellen.
Ik heb toen een gewone modem gekregen en heb daar zeker nog geen spijt van.
Je kan dan wel nergens geen gebruik meer maken van Homespot maar daar heb ik 3G voor met een limiet van 2Gig/maand
Ik wil nog even melden dat er nu al 1 van de 9 door mij aangeschafte ST3000DM001 harddisks stuk is gegaan gisteren (zijn allen uit China). "Gelukkig" is het degene in mijn pc (data-schijf) en niet in mijn DS1812+.
Op www.amazon.com waren er ook al veel klachten over de Chinese productieversie van deze schijf (helaas zag ik dat pas na de aanschaf).
Mogelijk dat een degelijke externe RAID-behuizing een harde schijf minder op de proef stelt dan in een pc. Ik ga vandaag nog serienummers vergelijken en heb vannacht al een uitgebreide test gestart van alle schijven in mijn DS1812+.
Jammer, want deze schijven zijn bloedje snel, behoorlijk stil (op zeer sporadische "tik" na dan) en worden nauwelijks warm.
Op www.amazon.com waren er ook al veel klachten over de Chinese productieversie van deze schijf (helaas zag ik dat pas na de aanschaf).
Mogelijk dat een degelijke externe RAID-behuizing een harde schijf minder op de proef stelt dan in een pc. Ik ga vandaag nog serienummers vergelijken en heb vannacht al een uitgebreide test gestart van alle schijven in mijn DS1812+.
Jammer, want deze schijven zijn bloedje snel, behoorlijk stil (op zeer sporadische "tik" na dan) en worden nauwelijks warm.
[ Voor 12% gewijzigd door Ettepet op 25-05-2012 14:03 . Reden: kleine toevoegingen ]
Volgens mij kan je alle poorten die je Synology gebruikt wijzigen. Soms is het wel even zoeken. Zo heb ik zelf SSH op een alternatieve poort draaien omdat mijn Ziggo router geen port forwarding kan naar een ander portnummer en ik een andere port wil gebruiken om portscanners zo veel mogelijk op het verkeerde been te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:06:
[...]
Ik kan probleemloos van op afstand op beide Nassen, zoals weblogin, Photo-, Download, Audio- en File-station.
De SSH port zit in /etc/ssh/sshd_config. Die zal je dus aan moeten passen op de luisterende NAS. Op de NAS waarvandaag je de backup maakt zal je ook moeten configureren dat er een alternative port gebruikt wordt. Dat zit ongetwijfeld ook in een van de config files. Ik weet zo snel niet waar, maar het moet vast te vinden zijn.
Even gegoogled en ik denk dat ik het gevonden heb waar je de 873 listen port instelt: Zie ftp://ftp.ulakbim.gov.tr/rsync/nightly/rsyncd.conf.html. Lijkt erop dat je de port instelt in /etc/rsyncd.conf
Ook interessant: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=5466. Daarmee kan moet je rsync vanaf de CLI kunnen runnen. In combinatie met de port change in /etc/rsyncd.conf moet het dan werken. Nog niet via de GUI, dus daarvoor nog even doorzoeken
[ Voor 15% gewijzigd door EricEric752 op 25-05-2012 14:31 . Reden: aanvulling ]
hmm is er verschil dan waarvandaan die schijven komen? ik heb die schijven ook op het oog voor in mijn 1812+. over een maandje of 2 ga ik de eerst 3 aanschaffen en daarna elke maand 1 erbij totdat hij vol zit.Ettepet schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:41:
Ik wil nog even melden dat er nu al 1 van de 9 door mij aangeschafte ST3000DM001 harddisks stuk is gegaan gisteren (zijn allen uit China). "Gelukkig" is het degene in mijn pc (data-schijf) en niet in mijn DS1812+.
zolang er in je nas niks erg gebeurd zou het toch goed moeten komen met de schijven. klapt er 1 eruit dan is het nog niet een ramp zolang je dan maar wel een spare op de plank hebt liggen. mits je SHR of raid 5 gebruikt. gaat de tweede ook kapot dan ben je wel zuur ja

Das wel toevallig, ik heb er 5, 1 ervan is uit thailand en juist die had het begeven. Daarnaast heb ik ook al 2 defecte hitachi 7k3000 van de 4 die ik hooguit een maand voor de seagates had gekocht.Ettepet schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:41:
In 2 maanden tijd dus 3 hdd's stuk terwijl ik de afgelopen 8 jaar van diverse merken (seagate, samsung, wd) en grootes (7x 750GB, 14x 1TB en 16x 2TB) geen enkele defect heb en ik gebruik ze nog dagelijks als backup.
Die amazon dingen zijn best wel nutteloos zonder precies gebruiks info, net als mijn bovenstaande info.. misschien staat zijn nas wel op de droogtrommel o.i.d.
[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2012 14:58 ]
Als er een hoog uitvalpercentage is binnen enkele weken dan is mijn RAID5 al bij het uitvallen van 1 schijf niet meer veilig. Het aanmaken van een vervangende schijf vergt namelijk een behoorlijke hoop inspanning van de andere schijven (>14 uur non-stop activiteit), dus alle gelegenheid dat ook een andere schijf het begeeft. Gelukkig staat mijn NAS nog lang niet vol en kan ik het e.e.a. ook naar elders in veiligheid brengen.robertobadjo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:45:
[...]
zolang er in je nas niks erg gebeurd zou het toch goed moeten komen met de schijven. klapt er 1 eruit dan is het nog niet een ramp zolang je dan maar wel een spare op de plank hebt liggen. mits je SHR of raid 5 gebruikt. gaat de tweede ook kapot dan ben je wel zuur ja
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik snap nu waarom ik dat knopje niet zag, het is er namelijk niet. Bluetooth is gewoon verbonden, ik kan bellen via de auto, iPod afspelen over Bluetooth, maar dus niet via DS Audio. Raar, heb overal de laatste versies van, de app zelf, IOS 5.1 etc...Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:52:
[...]
Voor de duidelijkheid enkele screenshots:
[afbeelding]
Autoradio verbonden met Bluetooth
[afbeelding]
Muziek afspelen in DS Audio app, Airplay icoon staat rechtsonder
[afbeelding]
Kiezen voor de juiste speakers
[afbeelding]
Werkt ook tijdens het multitasken
[afbeelding]
[afbeelding]
Muziek is ook te bedienen via het homescreen, ook hier kun je de Bluetooth speakers kiezen
[afbeelding]
Artiest, nummer en album verschijnen op het scherm van de radio, inclusief playback controls
Snap er niks van
Dan ondersteund je radio het A2DP protocol niet. Heel frustrerend, want in mijn Alfa MiTo zit ook geen A2DP.
Lekker!
Zonde dat die app een ander protocol gebruikt dan, Suzuki Swift met multimediasysteem. Dan maar gewoon via een stickje
Verwijderd
Bedankt voor de uitgebreide infoEricEric752 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:05:
Volgens mij kan je alle poorten die je Synology gebruikt wijzigen. Soms is het wel even zoeken. Zo heb ik zelf SSH op een alternatieve poort draaien omdat mijn Ziggo router geen port forwarding kan naar een ander portnummer en ik een andere port wil gebruiken om portscanners zo veel mogelijk op het verkeerde been te zetten.
De SSH port zit in /etc/ssh/sshd_config. Die zal je dus aan moeten passen op de luisterende NAS. Op de NAS waarvandaag je de backup maakt zal je ook moeten configureren dat er een alternative port gebruikt wordt. Dat zit ongetwijfeld ook in een van de config files. Ik weet zo snel niet waar, maar het moet vast te vinden zijn.
Even gegoogled en ik denk dat ik het gevonden heb waar je de 873 listen port instelt: Zie ftp://ftp.ulakbim.gov.tr/rsync/nightly/rsyncd.conf.html. Lijkt erop dat je de port instelt in /etc/rsyncd.conf
Ook interessant: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=48&t=5466. Daarmee kan moet je rsync vanaf de CLI kunnen runnen. In combinatie met de port change in /etc/rsyncd.conf moet het dan werken. Nog niet via de GUI, dus daarvoor nog even doorzoeken
Eens kijken of dit het probleem oplost.
Is het mogelijk om dit probleem te omzeilen door gebruik te maken van "mijn-naam.synology.me" ipv het ip-adres van de doel-Nas
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 16:49 ]
Duidelijk in elk geval dat potentiële kopers van harde schijven momenteel rekening moeten houden met deze onzekerheden, en dat met een beetje pech RAID5 (of bij een grote hoeveelheid schijven zelfs RAID6) je niet gaat helpen.DukeBox schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:51:
[...]
Das wel toevallig, ik heb er 5, 1 ervan is uit thailand en juist die had het begeven. Daarnaast heb ik ook al 2 defecte hitachi 7k3000 van de 4 die ik hooguit een maand voor de seagates had gekocht.
In 2 maanden tijd dus 3 hdd's stuk terwijl ik de afgelopen 8 jaar van diverse merken (seagate, samsung, wd) en grootes (7x 750GB, 14x 1TB en 16x 2TB) geen enkele defect heb en ik gebruik ze nog dagelijks als backup.
Dat is waar, al worden er de afgelopen maanden vrijwel alleen nog Chinese exemplaren verkocht en zie je dat vooral in die maanden er veel klachten binnenkomen. Dat ze DOA zijn of zeer snel stuk maakt de situatie ook een stuk helderder (je weet dan immers beter wanneer de schijven zijn gekocht).Die amazon dingen zijn best wel nutteloos zonder precies gebruiks info, net als mijn bovenstaande info.. misschien staat zijn nas wel op de droogtrommel o.i.d.
RAID 5 en zelfs RAID 6 is voor grote harde schijven niet meer toereikend. De rebuild tijd wordt op een gegeven moment zo lang dat er een behoorlijk risico bestaat op uitval van een volgende schijf in de rebuild tijd. De enige 'klassieke' RAID levels die bij grote schijven nog zin hebben zijn RAID 1 of RAID 10, daar blijven de rebuild tijden laag omdat er geen parity berekend hoeft te worden. Maar ja, wil je 50% van je ruimte opofferen voor de bovengenoemde RAID levels? RAID 1 of RAID 10 is nog steeds geen backup...
Enkele leuke artikels over de zin en onzin van RAID 5 en 6 op grote schijven:
Does RAID 6 stop working in 2019?
4TB disks – the end of RAID
Fun while it lasted: World Community Grid!
Grappig dat je wel goede bronnen noemt, maar in je samenvatting grof de plank misslaat in je conclusiescorpionv schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:43:
RAID 5 en zelfs RAID 6 is voor grote harde schijven niet meer toereikend. De rebuild tijd wordt op een gegeven moment zo lang dat er een behoorlijk risico bestaat op uitval van een volgende schijf in de rebuild tijd. De enige 'klassieke' RAID levels die bij grote schijven nog zin hebben zijn RAID 1 of RAID 10, daar blijven de rebuild tijden laag omdat er geen parity berekend hoeft te worden. Maar ja, wil je 50% van je ruimte opofferen voor de bovengenoemde RAID levels? RAID 1 of RAID 10 is nog steeds geen backup...
Het gaat niet om de tijd, maar om de kans op een leesfout tijdens het rebuilden.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Yep, je hebt gelijk, in de artikels wordt gerekend met de leesfout. Dat is ook het grootste risico.Hooglander1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:48:
[...]
Grappig dat je wel goede bronnen noemt, maar in je samenvatting grof de plank misslaat in je conclusie
Het gaat niet om de tijd, maar om de kans op een leesfout tijdens het rebuilden.
Maar ook de factor rebuild tijd is belangrijk, hoe meer rebuild tijd er nodig is, hoe meer tijd de andere schijven hebben om slecht te worden. Schijven uit één batch hebben grote kans om relatief snel achter elkaar uit te vallen. En dan hang je nog steeds
Simplifying: bigger drives = longer rebuilds + more latent errors -> greater chance of RAID 6 failure.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Via het Control Panel in DSM naar "Shared Folder" gaan, en daar met "Create" een nieuwe shared folder aanmaken genaamd "Downloads". Dat is de nette manier van een map aanmaken.letscode schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Mijn volume heet inderdaad volume1, maar er staat nog geen map downloads in. Die maakt hij blijkbaar niet zelf aan. Kan ik die map aanmaken vanuit DSM?
Niet de app maar de hele bluetooth stream industrie. Neem even contact op met Suzuki Nederland. Misschien is een update voor je systeem beschikbaar. Alfa Romeo Nederland heeft mij in ieder geval wel teleurgesteld toen ik ze vroeg om A2DP.EvaluationCopy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:55:
Zonde dat die app een ander protocol gebruikt dan, Suzuki Swift met multimediasysteem. Dan maar gewoon via een stickje
Lekker!
Is het iemand opgevallen dat er een Python package bij de repo van Synology staat? Onder 3rd party.
Na installatie beschikbaar als commando in de command line.
Edit: Staat niet vermeld op de website van Synology:
http://www.synology.com/dsm/dsm_app.php
Edit2:
Release Notes of Python
About This Package:
Python, an add-on package with a large and comprehensive program library, is an interpreted, interactive, and object-oriented programming language suitable for distributed application development, scripting, numeric computing and system testing. This package can be used to execute Python scripts on your Synology NAS, as well as use Python library to make the development and integration of 3rd party applications quicker and more effective.
Version: Python 2.7.2-006
(2012/05/17)
Change Log
N/A. This is the initial release of Python package.
Limitation & Known Issues
Refer to "Limitation & Known Issues for all versions" for other limitations.
Limitation & Known Issues for all versions
This package version is applicable only to Synology products with DSM 3.2 and onward.
Na installatie beschikbaar als commando in de command line.
Edit: Staat niet vermeld op de website van Synology:
http://www.synology.com/dsm/dsm_app.php
Edit2:
Release Notes of Python
About This Package:
Python, an add-on package with a large and comprehensive program library, is an interpreted, interactive, and object-oriented programming language suitable for distributed application development, scripting, numeric computing and system testing. This package can be used to execute Python scripts on your Synology NAS, as well as use Python library to make the development and integration of 3rd party applications quicker and more effective.
Version: Python 2.7.2-006
(2012/05/17)
Change Log
N/A. This is the initial release of Python package.
Limitation & Known Issues
Refer to "Limitation & Known Issues for all versions" for other limitations.
Limitation & Known Issues for all versions
This package version is applicable only to Synology products with DSM 3.2 and onward.
[ Voor 86% gewijzigd door MissileHugger op 25-05-2012 18:12 ]
Ja, die staat er al sinds ik mijn 1512+ synology heb (2 maanden geleden).
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2012 20:21 ]
2 maanden? De releasedate is 17-05-2012...DukeBox schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:20:
Ja, die staat er al sinds ik mijn 1512+ synology heb (2 maanden geleden).
Deze mist ook enkele add-ons, dus werkt niet met de packages van SynoCommunity.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:13:
Ik zie hem ook pas net. In verband met compatibility gebruik ik liever de versie van SynoCommunity.
Toch heb ik python al vanaf het begin er in zien staan.MissileHugger schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:22:
2 maanden? De releasedate is 17-05-2012...
Dit topic is gesloten.