Usb 3 , Wol en de cpu clock.job schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:22:
Dat is toch eenvoudig terug te vinden op de specs pagina?
212+
211+
De rest identiek geloof ik.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Usb 3 , Wol en de cpu clock.job schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:22:
Dat is toch eenvoudig terug te vinden op de specs pagina?
212+
211+
[ Voor 18% gewijzigd door wilbert11 op 09-02-2012 13:35 . Reden: oplossing ]
Ik gebruik de python module voor sab want ik moest die pakket eerst installeren volgens een site.sverzijl schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Gebruik je de python yenc module voor SAB, of de C yenc module ? Deze laatste maakt SAB wat sneller in het decoden van de usenet articles.
Je kan dit zien door de sabnzbd.log te bekijken en zoeken op 'yenc'. Als daar staat ":INFO::[SABnzbd:449] _yenc module... NOT found!" dan kan je de boel versnellen door de C-yenc module te installeren.
euhmmmm
[ Voor 62% gewijzigd door Rhapsody op 09-02-2012 09:33 ]
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Je kan deze het makkelijkst installeren met ipkg install py25-yenc (er is geen py26-yenc) en vervolgens alle *yenc* files vanuit /opt/lib/python2.5/site-packages kopieren naar /opt/lib/python2.6/site-packages.exi22 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:17:
[...]
Ik gebruik de python module voor sab want ik moest die pakket eerst installeren volgens een site.
C-yenc ga ik eens kijken of ik dat aan de praat kan krijgen!
Thx!
[ Voor 5% gewijzigd door Bolukan op 09-02-2012 10:47 ]
Jouw 411j heeft een mv6281 cpu. Je hebt dus de packets nodig met 6281 in de naamGenetiX schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:12:
Sinds vandaag in het bezit van een 411j. Ik wil daar graag Zebulon op zetten t.b.v. nzb downloads. Nu weet ik niet precies welke package ik moet pakken uit de lijst, gezien het CPU type wat ik via cat /proc/cpuinfo te zien krijg (Foroceon 88FR131 rev 1 (v51) niet matcht met één van de architecturen uit deze lijst: http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages
Iemand hier ervaring mee?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Anoniem: 32279
probeer het eens en zie hoe kinderlijk eenvoudig het isAnoniem: 32279 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:50:
Ik wil graag een boekendownload site maken , voor mij alleen (zodat ik met mijn Kindle de website kan bezoeken en dan boeken direct kan downloaden naar mijn Kindle).
Nu heb ik al het een en ander zelf zitten bouwen en als ik zo de website afheb wil ik hem op mijn Synology gaan plaatsen.
Nu kan ik de webservice aanzetten en dan kan ik een website plaatsen. Maar hoe doe ik dat? Krijg ik een mapje ofzo waarin ik alle bestanden kan zetten en dan via poort 80 met de webbrowser erheen (http://intern ip adres:80 ?
Of moet ik met putty ofzo de bestanden ergens neerzetten?
Eerst inderdaad de webservice aanzetten (control panel -> web services) en daarna kan je je files/website in de (default) share \\<synology>\web plaatsen, waarna je er met http://<synology>/ intern naar toe kan. (En voor externe toegang port 80 in je router laten forwarden naar je Synology)Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:50:
Nu kan ik de webservice aanzetten en dan kan ik een website plaatsen. Maar hoe doe ik dat? Krijg ik een mapje ofzo waarin ik alle bestanden kan zetten en dan via poort 80 met de webbrowser erheen (http://intern ip adres:80 ?
Ik zat aan een heel lastig proces te denken, maar dit is net zo eenvoudig dus als dat photo station. Mooi, heb ik weer een hobby projectje erbij. Het valt me wel op dat ik een nas voor 1 doel koop, maar steeds nieuwe ideeen krijg, wil nu eigenlijk alweer een groter model hebben, maar dat zal iedereen hier wel merken.schumi2004 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:56:
probeer het eens en zie hoe kinderlijk eenvoudig het is
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-02-2012 11:55 ]
Ik zou gewoon 5400 RPM nemen. Aan 7200 RPM schijven heb je niet zoveel qua snelheid. Plus het feit dat de 7200 schijven warmer worden.VincentG schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:53:
Wil een Synology DS212+ gaan kopen, met daarbij 2 schijven.
Maakt het nou nog veel uit of je 5400 of 7200 RPM schijven gebruikt? 5400 is stiller en zuiniger, maar vernam dat het qua prestaties niet veel uitmaakt. Echter, wanneer ik nu iets van de ene HDD naar de andere verplaatst (over USB2), of van de ene naar de andere partitie (op dezelfde HDD), gaat dat soms enorm traag. Heb ik dit laatste dan straks niet alsnog?
Na een herstart stond de gestorven/verdwenen HD er weer bij. Inmiddels quick-SMART test uitgevoerd (alles OK) en vervolgens hersteloperatie opgestart (1,47% gedaan en counting). Zou toch mooi zijn als het een stroom-incident was en de HD's het nog een half jaar uitzingen.Bolukan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:42:
Argh, vanmorgen bleek 1 van mijn HD's in de 209 gestorven. Ze stonden in RAID 1 (mirror). Kan ik de 2e HD nu gewoon laten doordraaien? Wat is goed advies van jullie?
In ieder geval de py25-yenc installeren (zie aantal posts terug). Daarmee ging de downloadsnelheid hier met SAB van 5.5MB/s naar 7 a 7.5MB/s. Maar aangezien dat nog niet genoeg was ben ik zelf overgestapt naar NZBGet ipv SAB.mrgoolie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:04:
Mijn ds 212+ gisteren geinstalleerd en direct sabnzbd geinstalleerd. Nu haal ik hier max 4.9mb/s. Normaliter haal ik constant 6.9mb/s. Hoe kan ik dit optimaliseren?
SSL gebruik ik niet...
sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:23:
[...]
In ieder geval de py25-yenc installeren (zie aantal posts terug). Daarmee ging de downloadsnelheid hier met SAB van 5.5MB/s naar 7 a 7.5MB/s. Maar aangezien dat nog niet genoeg was ben ik zelf overgestapt naar NZBGet ipv SAB.
Als je met putty kan aanloggen en al ge'bootstrapped' hebt is het een paar minuten werk.mrgoolie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:03:
Een redelijk ingewikkeld proces blijkbaar?
Vreemd... Ik gebruik de superzebulon packages, dus sabnzbd en de benodigde python package en de log zegt "[SABnzbd:454] _yenc module... found!" maar ik haal maar max 3,5 mb? Ook heb ik al verschillende usenet providers geprobeerd met een verschillend aantal connecties zonder ssl. Heb de DS212+ met DSM 4 beta.sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Je kan deze het makkelijkst installeren met ipkg install py25-yenc (er is geen py26-yenc) en vervolgens alle *yenc* files vanuit /opt/lib/python2.5/site-packages kopieren naar /opt/lib/python2.6/site-packages.
SAB restarten en je gebruikt nu de c-versie van yenc (yenc module : FOUND in sabnzbd.log).
Ah die zit dus al in het zebulon package, dat wist ik niet (nooit gebruikt die packages). Lijkt me niet dat er nog een andere yenc module bestaat. Ligt dan misschien toch aan de CPU snelheid van de DS212+. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op DS411+.sanderdw schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:17:
[...]
Vreemd... Ik gebruik de superzebulon packages, dus sabnzbd en de benodigde python package en de log zegt "[SABnzbd:454] _yenc module... found!" maar ik haal maar max 3,5 mb? Ook heb ik al verschillende usenet providers geprobeerd met een verschillend aantal connecties zonder ssl. Heb de DS212+ met DSM 4 beta.
Of is het toch een andere yenc module dan?
Dan maak je die user toch even aan. Als je de zebulon package gebruikt maakt die bij installatie automatisch de bijbehorende users aan. Is dat mislukt, dan kan je sab wellicht even opnieuw installeren.frye schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:54:
Ik kan op /movies/ ook de user 'sabznbd' geen rechten geven omdat deze niet bestaat bij mijn 'users'.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 09-02-2012 14:43 ]
Ik heb mijn packages ook via zebulon geinstalleerd, maar denk wel dat het python 2.6 is.sverzijl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:32:
[...]
Ah die zit dus al in het zebulon package, dat wist ik niet (nooit gebruikt die packages). Lijkt me niet dat er nog een andere yenc module bestaat. Ligt dan misschien toch aan de CPU snelheid van de DS212+. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op DS411+.
Anoniem: 31491
Als je de packages via de superzebulon repository installeert vanuit de package manager zou sickbear/couchpotato/headphones het allemaal moeten doen. Ik heb er iig geen problemen mee gehad qua installeren. Alleen was het even zoeken met rechten op folders met sickbeard etc.mrgoolie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:21:
[...]
Ik heb mijn packages ook via zebulon geinstalleerd, maar denk wel dat het python 2.6 is.
Ik krijg trouwens sickbeard hier niet aan de praat.
Hij wil zelfs niet starten... Heeft die ook python2.6 nodig?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 09-02-2012 15:42 ]
Ik heb hem opnieuw willen installeren maar krijg fout dat al iets op 8080 geïnstalleerd is.job schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:43:
[...]
Dan maak je die user toch even aan. Als je de zebulon package gebruikt maakt die bij installatie automatisch de bijbehorende users aan. Is dat mislukt, dan kan je sab wellicht even opnieuw installeren.
Let er ook op dat linux hoofdletter gevoelig is.
Anoniem: 104881
Had nog geen reactie op het bovenstaande dus ik probeer het nog maar een keer:) Iemand met een idee hierover?Anoniem: 104881 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:45:
Ik heb een Synology DS1511+ voor zakelijk gebruik. Wat ik wil is graag iemand admin rechten geven, deze persoon zou alles moeten kunnen behalve toegang hebben tot bepaalde mappen. Ik heb hier al eerder over gepost (in deel 3 van dit topic), op basis van zelf experimenteren en reacties in het topic is me al wel duidelijk dat dit niet zomaar kan met standaardmappen, omdat iemand die admin rechten heeft de mogelijkheid zal hebben om zichzelf toegang te geven tot de mappen. Verder lijkt er geen mogelijkheid te zijn om een admin-account te beperken qua mogelijkheden.
Wat ik mij nu echter afvraag is of ik met versleutelde/gecodeerde mappen niet iets zou kunnen wat dit betreft? Of zouden admins die de sleutel niet kennen toch ook altijd nog toegang kunnen krijgen tot deze mappen?
Tnx nuttig!job schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:48:
[...]
Jouw 411j heeft een mv6281 cpu. Je hebt dus de packets nodig met 6281 in de naam
Maar handiger is die link toe te voegen als pakketbron, dan kan je simpelweg in pakketbeheer klikken op install en hoef je je niet druk te maken om de juiste versie, dat zoekt je synology uit.
Hoe heb je de eerste maal sab geinstalleerd? Via een packet.. of met de hand?frye schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:45:
Ik heb hem opnieuw willen installeren maar krijg fout dat al iets op 8080 geïnstalleerd is.
Als ik via browser naar die poort ga zie ik nog iets van sab staan terwijl ik dit pakket verwijderd heb:
M.a.w. kan het ook als DAS functioneren via e-sata?twc02 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:05:
Zijn de e-sata poorten van de 1511+ alleen maar bedoeld voor de uitbreiding met andere NAS of ook geschikt om aan te sluiten op de pc om data over te zetten?
Serve The Humanity , Be Server
Het gaat wel, maar volgens mij niet eenvoudig.Neoz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:04:
Ik heb een Ds211j met 2 1TB schijven. Ik heb het volume in Raid 1 staan, ik merk nu dat de schijven toch wel heel snel (onnodig) vollopen. kan ik het volume aanpassen naar een andere RAID vorm zonder de data te verliezen ?
[ Voor 6% gewijzigd door BizzieBis op 10-02-2012 11:12 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-02-2012 00:13 ]
Ik heb het gezien. Het geeft de indruk dat 4 er nog niet erg snel zal zijn als stable. Heeft iemand al releasenotes gezien?Chadi schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:41:
Versie: DSM 3.2-1958; Productiedatum: 2012/02/09 Is in de omloop trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 11-02-2012 10:28 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 37% gewijzigd door job op 11-02-2012 10:55 ]
Draait nu op mijn 212+ Heb net NBGEt geinstalleerd ..job schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:47:
1958 is alleen verkrijgbaar voor de 212+, 1960 (ja die is ook al uit) is alleen voor de 712+.
Zullen wel bugfixes zijn.
edit: inderdaad, zijn beiden een minor bug fi x.
De gemiddelde duur dat een beta een beta was is zo'n 6 a 7 weken. We hebben nog even
[ Voor 19% gewijzigd door Chadi op 11-02-2012 12:07 ]
En nzbget staat wel in /opt/sbin ? (bij mij staat ie in /opt/bin)Chadi schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:56:
[...]
Draait nu op mijn 212+ Heb net NBGEt geinstalleerd ..
Alleen automatisch starten als deamon lukt niet, CHMOD staat goed filename is zoals altijd S99nzbget en het staat in de juiste directory met de juiste inhoud
#!/bin/sh
/opt/sbin/nzbget -D
Iemand een iedeee?
Heb het toevallig net anagepast en ja hoorsverzijl schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:37:
[...]
En nzbget staat wel in /opt/sbin ? (bij mij staat ie in /opt/bin)
Anders even evt errors laten loggen door er van te maken : /opt/sbin/nzbget -D >/var/log/start_nzbget.log 2>&1
[ Voor 19% gewijzigd door oxyde op 12-02-2012 17:19 ]
Palthe
Even een heel flauwe, maar ik zie dat je in je tekst al best vaak Movies en movies door elkaar gebruikt (niet zozeer jij, maar dat blijkbaar Sabnzbd+ naar hoofdletter Movies probeert weg te schrijven, en jij de map zonder hoofdletter hebt aangemaakt). Synology is linux en dus case sensitive. Misschien dat je het daar moet zoeken? Als jij in Sabnzbd+ /complete/Movies hebt ingesteld maar de map heet daadwerkelijk /complete/movies dan ga je al nat.frye schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:54:
Ik heb een probleem met SANnzbd.
Ik werk met categorieën dus heb in mijn downloadmap een nieuwe map gemaakt /movies/ (omdat sabnzbd deze niet gecreëerd heeft).
Nabewerking van xxx mislukt (Kan bestemmingsmap /Movies/xxx niet maken)
Nu kijk ik en heeft user sabznbd eigenaars rechten op complete/ dus de map net voor /movies/.
/Movies/ heeft als eigenaar admin. Ik heb nu even iedereen rechten gegeven op map movies maar dit werkt nog niet.
Ik kan op /movies/ ook de user 'sabznbd' geen rechten geven omdat deze niet bestaat bij mijn 'users'.
Hij kan wel films plaatsen bij incomplete.
Iemand een oplossing?
[ Voor 6% gewijzigd door Palthe op 12-02-2012 19:35 ]
Palthe
Even Synology laten herindexeren? was mij bij eerst ook niet goed met Ds Audio op de iphone, na reindex ging het wel goed (had trouwens niets met shares te maken dus een long shot van mijn kant).oxyde schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:12:
Ik heb een vraagje...
Heel internet afgezocht, maar ik kom er niet uit
Gegevens:
Synology Nas 710+
Logitech media server van Synology. laatste Firmware.
Als ik mijn muziek folder laat scannen door de logitech media server (laatste firmware)
krijg ik niet alle files cq mappen te zien in de Squeezebox Radio.![]()
Het gaat om mp3 files die in een (share) muziek folder van de nas staan.
Onder win7 mediaplayer is alles te zien en af te spelen...
Weet iemand raad?
Het gaat hier om de Squeezebox server.palthe schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:36:
[...]
Even Synology laten herindexeren? was mij bij eerst ook niet goed met Ds Audio op de iphone, na reindex ging het wel goed (had trouwens niets met shares te maken dus een long shot van mijn kant).
Lekker op de bank
# | Product | Prijs | Subtotaal |
4 | Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB | € 179,- | € 716,- |
1 | Synology Disk Station DS212+ | € 279,39 | € 279,39 |
2 | Fantec DB-ALU3e | € 27,95 | € 55,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.051,29 |
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 13-02-2012 12:31 ]
probeer eens : /opt/bin/ipkgjp73 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:40:
Synology_Server> ipkg update
-ash: ipkg: not found
en dus kom ik niet verder.... dit bovenstaande al een paar keer geprobeerd maar tevergeefs....
Maak je niet ergens een foutje?dfrenner schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:28:toon volledige bericht
Ik zit toch zijdelings naar een Synology te lonken...
Situatie:
Ik heb een Western Digital My Book World 1TB netwerkt schijf (2 jaar oud).
Deze zou ik regelmatig moeten backuppen via een usb drive, die ik heb liggen. Dat gaat niet altijd geweldigdicipline he?
Wat staat erop?
Het belangrijkste dat erop staat zijn foto's. De rest boeit me niet zo heel veel eigenlijk.
Ik ben nu niet redundant en ik heb alleen een on-site backup...
Het idee dat ik had:
# Product Prijs Subtotaal 4 Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB € 179,- € 716,- 1 Synology Disk Station DS212+ € 279,39 € 279,39 2 Fantec DB-ALU3e € 27,95 € 55,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.051,29
Nu is het alleen redelijk prijzig...
Zijn er ideeën om de kosten te verkleinen?
Ik zit misschien toch aan 2TB disken te denken, alleen zal dit niet direct heel veel gaan uitmaken...
Ik zat meer aan 500 euro te denken totaal, maar is dit wel realistisch?
Ik wilde de twee extra behuizingen voor 1 on site en 1 buiten huis...
edit:
Misschien toch nog even behelpen met de western digital, goede regelmatige backups maken met de usb disk en wachten tot de HDD's weer wat goedkoper gaan worden...
Dit gedaan :
Yep, ik wil thuis een backup hebben in de fantec (die heeft e-sata) die ik wekelijks?/maandelijks? afwissel met een andere fantec die bij mijn schoonouders ligt.schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Maak je niet ergens een foutje?
In de 212 kunnen maar 2 discen ipv de 4 die je nu op je wishlist heb.
edit:
Die zijn zeker voor de Fantec's ?
Ik krijg een soortgelijk probleem als ik /opt/bin uit het path haal. Probeer in dat geval eens :jp73 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:41:
[...]
Dit gedaan :
Synology_Server> /opt/bin/ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
ipkg: /opt/ipkg-S1MVCq/Packages.gz: No such file or directory
file_copy: ERROR: failed to copy /opt/ipkg-S1MVCq/Packages.gz to /tmp/ipkg.0F2teD/cross.gz
An error ocurred, return value: 1.
?
/opt/bin toegevoegd aan het searchpath zodat ipkg (en evt aanverwante modules) automatisch gevonden kunnen worden zonder dat je gehele pad (/opt/bin/ipkg) op geeft.jp73 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:26:
Nu werkt het, wat heeft dat export PATH=/opt/bin:$PATH nu precies gedaan ?
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
dit is de path regel, hoe zou die dan moeten worden ?sverzijl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:34:
[...]
/opt/bin toegevoegd aan het searchpath zodat ipkg (en evt aanverwante modules) automatisch gevonden kunnen worden zonder dat je gehele pad (/opt/bin/ipkg) op geeft.
Permanente oplossing is /opt/bin in de PATH regel in de file /root/.profile toe te voegen.
Zoiets zoek ik ook nog, om films om te zetten in formaat voor de ipad, eigenlijk zoiets als handbrake maar ik kan hier niets over vinden. (zou in principe makkelijk moeten kunnen met de 1,8 Atom proc)Ryceck schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:16:
Ben nog wel op zoek naar iets om movies mee te re-encoden naar MP4 voor streamen op mijn iphone/ipad maar kan daar niets over vinden. Iemand hier enig idee?
PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/binjp73 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:21:
[...]
dit is de path regel, hoe zou die dan moeten worden ?
PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
export PATH
Palthe
haha geen dank, was ook een longshot zoals ik zei. Indexering wordt niet alleen gebruikt voor ds audio natuurlijk maar ook als je de synology als mediaserver gebruikt (waar ds audio dan wel weer gebruikt van maakt). Maar goed, blijkbaar heeft Squeezebox daar niets mee te maken.oxyde schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:49:
[...]
Het gaat hier om de Squeezebox server.
Heeft DS audio dan ook ermee te maken?
Ik heb deze niet geinstalleerd.
Maar iedergeval bedankt voor je reactie
[ Voor 21% gewijzigd door sjongenelen op 13-02-2012 18:17 ]
you had me at EHLO
Dank je, aangepast.sverzijl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:04:
[...]
PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
Als je goodplayer installeert op je ipad/iphone dan kun je gewoon via samba streamen zonder enige vorm van conversie. Gebruik het zelf ook op mijn ipad en werkt perfect!Ryceck schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:16:
Ben nog wel op zoek naar iets om movies mee te re-encoden naar MP4 voor streamen op mijn iphone/ipad maar kan daar niets over vinden. Iemand hier enig idee?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mja tools genoeg daarvoor, maar niets beschikbaar welke mij probleemloos (zonder haperen) 1080p mkv over 54g laat streamenRainesh schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:21:
[...]
Als je goodplayer installeert op je ipad/iphone dan kun je gewoon via samba streamen zonder enige vorm van conversie. Gebruik het zelf ook op mijn ipad en werkt perfect!
Dat is niet een DSM 4 feature maar zit ook al in de huidige dsm's. Er staat ergens een "bron" file voor de crontab waar hij na een reboot uit opgebouwd wordt. Even googlen en dan zou je eruit moeten komen.Danielson schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:14:
Ik heb een vreemd probleem met mijn DS409+ met DSM 4.0 Beta, na elke reboot zijn de regels die ik aan de cronjob heb toegevoegd weer verwijderd.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Geen last van, mijn crontab blijft na een reboot netjes behouden (DSM 3.2).Freezerator schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:25:
[...]
Dat is niet een DSM 4 feature maar zit ook al in de huidige dsm's. Er staat ergens een "bron" file voor de crontab waar hij na een reboot uit opgebouwd wordt. Even googlen en dan zou je eruit moeten komen.
while (! ( succeed = try ()));
[ Voor 53% gewijzigd door job op 13-02-2012 23:16 ]
Dit klopt, enkel tabs gebruiken en hij reset niet bij een reboot, spaties erin en hij reset wel!job schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:01:
Er dan twee crontab files:
etc/crontab & etc.default/crontab
Als er een fout in de crontab file zit (spaties ipv tabs bijvoorbeeld) dan schijnt die gereset te worden naar het default bestand.
Niemand?catchingfire schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:39:
Hoe kan ik met een scriptje op m'n mac danwel windows systeem m'n Synology uitschakelen? Ik heb een power-schudele geactiveerd maar soms is 't net zo handig om 's avonds als de laptop dicht gaat ook even de NAS uit te schakelen.
Heb al wat gegoogled maar kan zo snel niet iets vinden.
Het probleem van 1080p streamen is niet zozeer de tool waarmee je het uitleest maar het feit dat 1.1GB aan filmbestand doorsturen over een 54g verbinding (54mbit single duplex dus max 27mbit download) gewoon niet past.kraades schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:51:
Ook XBMC niet?
Zou het mogelijk zijn handbrake te draaien op de Synology via een webbrowser ? Misschien dat iemand hier de skills heeft om daar een pakket voor te maken ?Ryceck schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Het probleem van 1080p streamen is niet zozeer de tool waarmee je het uitleest maar het feit dat 1.1GB aan filmbestand doorsturen over een 54g verbinding (54mbit single duplex dus max 27mbit download) gewoon niet past.
Opties zijn dus WirelessN gebruiken (300mbit full duplex) wat geld kost (en problemen want niet alle hardware in mijn hele huis heeft N-adapters) of het bestand verkleinen naar een MP4 zodat ipv 1.1Gb er ineens nog maar 300MB gestreamed hoeft te worden. De laatste optie lijkt dus het goedkoopste en meest praktische maar is alleen leuk als ik dat direct op mijn Synology kan, en zodoende kom ik hier met die vraag
Vervelend is alleen dat meerdere mensen dezelfde vraag hebben via google en de synology forums maar dat niemand een echte oplossing heeft naast converteren op je pc en terugkopieren naar je NAS.
1100 MB met 2,5 MB/s = 440 seconden = 7,3 minuten.Ryceck schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Het probleem van 1080p streamen is niet zozeer de tool waarmee je het uitleest maar het feit dat 1.1GB aan filmbestand doorsturen over een 54g verbinding (54mbit single duplex dus max 27mbit download) gewoon niet past.
Opties zijn dus WirelessN gebruiken (300mbit full duplex) wat geld kost (en problemen want niet alle hardware in mijn hele huis heeft N-adapters) of het bestand verkleinen naar een MP4 zodat ipv 1.1Gb er ineens nog maar 300MB gestreamed hoeft te worden. De laatste optie lijkt dus het goedkoopste en meest praktische maar is alleen leuk als ik dat direct op mijn Synology kan, en zodoende kom ik hier met die vraag
Vervelend is alleen dat meerdere mensen dezelfde vraag hebben via google en de synology forums maar dat niemand een echte oplossing heeft naast converteren op je pc en terugkopieren naar je NAS.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
ja dat is mogelijk, maar niet handbrake, maar gewoon een script met parameters om te converteren.jp73 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:24:
[...]
Zou het mogelijk zijn handbrake te draaien op de Synology via een webbrowser ? Misschien dat iemand hier de skills heeft om daar een pakket voor te maken ?
you had me at EHLO
Wireless G zou geen enkel probleem moeten zijn met een juiste buffer grote. Ik denk ook niet dat iemand op een oplossing hoeft te rekenen. Naast dat wireless G voldoende zou moeten zijn is het een verouderde standaard. Daar gaat natuurlijk niemand nog ontwikkeltijd insteken tenzij de persoon er zelf een voordeel bij heeft. Daarnaast is zelf omcoderen natuurlijk niet logisch als je gewoon een kleinere versie kan downloaden, dat gaat waarschijnlijk nog sneller ook.jp73 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:24:
[...]
Zou het mogelijk zijn handbrake te draaien op de Synology via een webbrowser ? Misschien dat iemand hier de skills heeft om daar een pakket voor te maken ?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 22% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-02-2012 15:31 ]
[ Voor 21% gewijzigd door BaT op 14-02-2012 15:38 ]
Anoniem: 101094
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq