Yep, met admin geprobeerd, geeft helaas ook geen toegang

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wat krijg je precies niet aan de praat? Start het mailserver-proces? Accepteert de mailserver lokale binnenkomende verbindingen? Zie je de forwards gebeuren in firewall-log? Zie je iets in de firewall-log als je aan je WAN-poort 25 verbindt vanaf je LAN? En vanaf een remote host?Robert1989 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:12:
Ik zou graag mijn DS212+ als mailserver van mijn eigen mail adres willen laten functioneren.
Ik krijg hem alleen nog niet aan de praat.
[...]
Poort 25 en 143 heb ik op mijn router geforward, de verbindingstest is ok.
Mijn internet provider is upc.
[ Voor 6% gewijzigd door painkill op 06-02-2012 00:17 ]
Installatie is bij mij lang geleden, maar ik heb het gekunnen, dus lijkt me niet al te moeilijkjob schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:28:
[...]
NZBGET werkt inderdaad eenvoudiger, maar is de installatie daar van nog steeds zo'n crime?
Daarnaast is 32MB zelfs voor nzbget erg weinig. dsm zelf vraagt ook aardig wat MB's waardoor er erg weinig over blijft voor nzbget. Het zal ongetwijfeld sneller gaan, maar echt snel downloaden kan je gewoon vergeten.
[...]
Welk model heb je? Bedoel je de 212j?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Dat begreep ik tot voor kort ook niet, totdat ik een 100Mbps internet verbinding kreeg. SABnzbd schiet dan te kort en komt slechts tot 6-7MB/s (bij een relatief hoge CPU load). Heb deze dus toch maar vervangen door NZBGet/NZBGetweb. Deze trekt wel de volledige lijn dicht, met als bonus een lagere CPU en memory footprint.B-Force schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:30:
Ik gebruik al jaren SabNZBD op mijn 110j en ik heb totaal geen problemen... In combinatie met Couchpotato en Sickbeard...
Begrijp dus niet zo goed waar al de waarschuwingen hier vandaan komen
Anoniem: 428891
de 212 heeft te weinig geheugen voor wat je ermee wilt,voor de squeezebov touch server op je nas word al minimaal 256mb aangeraden,om ook nog wat over te houden voor streamen van hd content kun je beter een server nemen met minimaal 512mb rampainkill schreef op maandag 06 februari 2012 @ 00:16:
Beste synology fans,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede NAS voor mijn doeleinden.
-Moet HD kunnen streamen
-Je kunt er snel in bladeren
-werkt met xbox360, dlna en squeezebox touch.
-verbruikt weinig stroom en is stil.
1 of 2 harde schijven zijn meer dan genoeg.
Ik kwam zelf op de Synology Disk Station DS212
Waarom? Vanaf mijn 211J stream ik 2x 1080p in MKV formaat tegelijkertijd zonder problemen.Anoniem: 428891 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:48:
voor streamen van hd content kun je beter een server nemen met minimaal 512mb ram
XXXVI
[ Voor 0% gewijzigd door MonVert op 06-02-2012 11:14 . Reden: smily weg ]
Is het mogelijk om er zelf geheugen in te zetten?Anoniem: 428891 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:48:
[...]
de 212 heeft te weinig geheugen voor wat je ermee wilt,voor de squeezebov touch server op je nas word al minimaal 256mb aangeraden,om ook nog wat over te houden voor streamen van hd content kun je beter een server nemen met minimaal 512mb ram
Nee kan niet, gewoon de 212+ aanschaffen. Ben je echt op de toekomst voorbereid. Want geloof me, als je eenmaal een syn hebt, wil je meer met dat ding.painkill schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:30:
[...]
Is het mogelijk om er zelf geheugen in te zetten?
Of is het goedkoper om die €30 extra neer te tellen voor een DS212+?
Ik zie dat ik hetwat verwarrend geschreven heb.ephymerous schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:08:
[...]
Waarom? Vanaf mijn 211J stream ik 2x 1080p in MKV formaat tegelijkertijd zonder problemen.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 428891 op 06-02-2012 12:26 ]
ik zou de DS212+ kopen,extra geheugen in een 212 zetten is helaas niet mogelijkpainkill schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:30:
[...]
Is het mogelijk om er zelf geheugen in te zetten?
Of is het goedkoper om die €30 extra neer te tellen voor een DS212+?
helemaal mee eensmaartend schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:32:
[...]
Nee kan niet, gewoon de 212+ aanschaffen. Ben je echt op de toekomst voorbereid. Want geloof me, als je eenmaal een syn hebt, wil je meer met dat ding.
Howto voor NZBget zelf staat eerder in dit topic genoemd (zie stormfly in "Het grote Synology topic - deel 4"). Wat betreft instellen voor Sickbeard en Couchpotato is het slechts een kwestie van 'aanvinken' dat je NZBget gebruikt ipv SAB en de settings invullen waar NZBget zelf draait (default : 127.0.0.1:6789 en default password: tegbzn6789. Deze staat in /opt/etc/nzbget.conf).Servor schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:48:
Zijn er howto's voor het configureren van NZBget icm Sickbeard en CouchPotato? Ik heb ook in het begin de combinatie met SABnzbd geprobeerd maar dat was op mijn 211j toch echt iets teveel van het goede kennelijk, qua performance. Nu staat mijn iMac 24/7 aan tbv downloaden en scripts maar gevoelsmatig zou het toch fijn zijn als ik dit op mijn NAS kon draaien.
[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 06-02-2012 12:02 ]
Niet helemaal met je eens. Het goed inrichten van post-processing ala SABnzbd is niet zo 1 2 3 gedaan imo.sverzijl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:56:
[...]
Howto voor NZBget zelf staat eerder in dit topic genoemd (zie stormfly in "Het grote Synology topic - deel 4"). Wat betreft instellen voor Sickbeard en Couchpotato is het slechts een kwestie van 'aanvinken' dat je NZBget gebruikt ipv SAB en de settings invullen waar NZBget zelf draait (default : 127.0.0.1:6789 en default password: tegbzn6789. Deze staat in /opt/etc/nzbget.conf).
[edit] oh ja, en in Sickbeard dan wel de optie 'Scan and Process' aanzetten onder post-processing. Er is nml geen directe koppeling tussen NZBGet en Sickbeard zoals SAB die heeft (wellicht wel mogelijk, maar nog geen zin gehad me hierin te verdiepen)
Anoniem: 32279
Yeps, gewoon de foto's uploaden via het Synology programma op je PC (Synology assistant) ipv rechtstreeks draggen en droppen. Dan doet hij het thumbnailen op je PC (duurt ook nog wel wat, maar is heel wat sneller).Anoniem: 32279 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:12:
Is er een manier om dat aanmaken van thumbnails door dat photo pakket op de synology te versnellen door ze bijvoobeeld met je pc ofzo aan te maken?
Mijn synology moet nog 12000 foto's indexeren en dat gaat niet heel snel zeg maar... als ik het zo snel bereken moet hij 25 dagen opbouwen om klaar te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 06-02-2012 12:17 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik ga eens kijken vanavond , dank jeDexterBelgium schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:16:
Yeps, gewoon de foto's uploaden via het Synology programma op je PC (Synology assistant) ipv rechtstreeks draggen en droppen. Dan doet hij het thumbnailen op je PC (duurt ook nog wel wat, maar is heel wat sneller).
Als je de postprocessing van Sickbeard gebruikt heb je daar geen last van natuurlijk. Wil je meer dan dat, dan kost het je wat meer tijd (NZBget kent ook eigen postprocessing, maar hier wordt minder over geschreven, dus je zult hiervoor zelf aan de slag moeten als je dat bedoelt).schumi2004 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:11:
[...]
Niet helemaal met je eens. Het goed inrichten van post-processing ala SABnzbd is niet zo 1 2 3 gedaan imo.
En wat zijn je ervaringen mbt de overstap? Resulteert het in een echt merkbare lagere load? Ik kon als SAB bezig was en Sick Beard en Couch Potato draaide amper nog een fatsoenlijke HD film streamen....sverzijl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:20:
[...]
Als je de postprocessing van Sickbeard gebruikt heb je daar geen last van natuurlijk. Wil je meer dan dat, dan kost het je wat meer tijd (NZBget kent ook eigen postprocessing, maar hier wordt minder over geschreven, dus je zult hiervoor zelf aan de slag moeten als je dat bedoelt).
Zelf heb ik geen spannende postprocessing nodig, dus voor mij was het overschakelen van SAB->nzbget zo gepiept.
De load op mijn DS411+ met NZBget is ongeveer 20% bij downloadsnelheid 10-10.5MB/sServor schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:24:
[...]
En wat zijn je ervaringen mbt de overstap? Resulteert het in een echt merkbare lagere load? Ik kon als SAB bezig was en Sick Beard en Couch Potato draaide amper nog een fatsoenlijke HD film streamen....
Dat heeft volgens mij niks met de CPU te maken, maar vooral met de beschikbare hoeveelheid RAM en het rarren en parren. Als je buffer in je ram vol is gelopen en je buffers van je schijven ook blijft er weinig ruimte meer over om nog lees acties te doen voor het streamen van een film. Mijn DS509+ die toch echt een mindere processor heeft dan de 212j heeft er namelijk geen enkel probleem mee.Servor schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:24:
[...]
En wat zijn je ervaringen mbt de overstap? Resulteert het in een echt merkbare lagere load? Ik kon als SAB bezig was en Sick Beard en Couch Potato draaide amper nog een fatsoenlijke HD film streamen....
Downloaden jullie echt alles net de synology dat snelheid zo belangrijk is?sverzijl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:05:
[...]
De load op mijn DS411+ met NZBget is ongeveer 20% bij downloadsnelheid 10-10.5MB/s
Met SAB is de load ongeveer 30-35% bij downloadsnelheid van 6.5MB/s. Scheelt qua load dus niet zoveel als ik dacht, maar de snelheid is in ieder geval wel een stuk hoger.
Nou downloadsnelheid is 1 ding maar ik wil gewoon dat mijn NAS bruikbaar blijft. Ik heb maar een simpel Ziggo abbo dus die 4MB/s zal wel goedkomen, maar mijn NAS werd echt heel traag van de combi SAB/SB/CP. Plus dat ik 'rare' verschijnselen had, zoals mappen die in de OSX Finder opeens op een heel rare plek stonden terwijl ze daar volgens de web interface van de Sybology toch echt niet stonden (of horen).Anoniem: 32279 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:23:
[...]
Downloaden jullie echt alles net de synology dat snelheid zo belangrijk is?
Ik haal er tv series mee binnen, maar verder niet en of een serie nu met 4 of met 12 MB/sec binnenkomt maakt daarmee niet zoveel uit?
Als je een 8 poorts switch gaat halen en je wilt gebruik maken van link aggregation houdt er dan rekening mee dat je switch dat ook moet ondersteunen.clifdon schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:53:
Hmm en ik altijd maar zeggen dat ik tevreden ben over de netgear producten. Ik heb nu mijn tv er uit getrokken die maar op 100mbit bleef draaien. Nu heb ik van mijn switch naar DS1511+ 2 kabels liggen (link aggregation) Voorlopig draait hij wel weer 1gbit. dan moet ik misschien toch maar een keer een 8 poorts switch gaan halen. Dan kan ik hopelijk alles weer aansluiten
Even verder kijken of hij nu ook blijft lopen. Andere keren draaide hij namelijk op deze manier ook op 100mbit. Lekker zo'n probleem wat soms voorkomt.:(
iPhone 14 | iPad Pro 12,9" 2018 | Mac mini M2 Pro | Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°
Laat nu dat pakketje zelf samen stellen, voor mij althans, niet zo makkelijk te zijn.Mystic Spirit schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:18:
Bootstrappen "moet" nooit. Het kan wel handig zijn afhankelijk van hoe goed je met de commanline in linux overweg kan. Het kan wel lastig zijn bij een nieuwe DSM versie, dat is van te voren altijd moeilijk te zeggen. In de meeste gevallen zal het wel blijven werken, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik het geheel overnieuw moest doen.
Ik zou er zelf trouwens niet meer voor kiezen om een synology te bootstrappen. Dan kun je net zo goed zelf een pakketje samenstellen en die in de package manager gooien.
iemand hier nog antwoord op? Ben een beetje bang dat ie verzand in de SABNZBD/snelheid discussie...MonVert schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:14:
Heb al veel gelezen, maar de precieze info nog niet gevonden. Vandaar mijn vraag.
Ik stap over van een externe HD in case (HD A) naar een NAS (DS212). Ik heb besteld, 1x DS212, 1x HD 2 TB (HD B ). Nu wil ik graag beide HD's in mijn NAS en dan in RAID 1. Er staat echter data op HD A. Hoe kan ik dat het beste doen? Na veel zoeken ben ik tot het volgende scenario gekomen, en hoor graag of dat klopt. En of het wellicht makkelijker kan.
1. HD B in NAS als basic volume
2. data overpompen van HD A naar HD B (via usb oid)
3. HD A formatteren
4. HD A in NAS
5. volumetype wijzigen in RAID 1
Klinkt dit als het juiste scenario?
Je scenario is goed, maar kan alleen als je HD A even groot of groter is dan HD B.MonVert schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:19:
[...]
iemand hier nog antwoord op? Ben een beetje bang dat ie verzand in de SABNZBD/snelheid discussie...
Anoniem: 36691
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 06-02-2012 19:46 ]
Dat doe je toch met de optie "Onderbreek downloaden tijdens nabewerken" ?mrwolf schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:57:
Wat bij mij (DS210j) enorm hielp was het pauzeren van het downloaden van SAB tijdens parren/unrarren. Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer tijdens het kijken van HD-materiaal.
Snelste manier is via een gigabit netwerk, maar best splits je map per map, afhankelijk van de grootte, toen ik destijds de bestanden overplaatste waren alle mappen vanaf de root gezien even groot (+- 200GB per map) en daar had mijn netwerk absoluut geen probleem meeAnoniem: 36691 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:45:
Heeft het zin om SHR te gebruiken? Dat vraag ik me af aangezien ik nu maar één schijf heb van 2TB maar het is wel de bedoeling om binnen kort een 2de schijf erin te stoppen. Hij is nu meer dan twee uur bezig met format van één schijf als SHR en nu maar bij 66%!
Hoe kan ik het beste huidige bestanden van 1.5TB van externe hdd te kopieren naar DS212?
En via USB dan?ieperlingetje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:56:
[...]
Snelste manier is via een gigabit netwerk, maar best splits je map per map, afhankelijk van de grootte, toen ik destijds de bestanden overplaatste waren alle mappen vanaf de root gezien even groot (+- 200GB per map) en daar had mijn netwerk absoluut geen probleem mee
[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 06-02-2012 22:10 ]
Ja, ik download zo goed als alles via de syno. TV series boeit me ook niet zo, dat komt allemaal 's nachts wel binnen. Maar alles wat ik ad hoc binnenhaal wil ik uiteraard wel zo snel mogelijk binnen hebben.Anoniem: 32279 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:23:
[...]
Downloaden jullie echt alles net de synology dat snelheid zo belangrijk is?
Ik haal er tv series mee binnen, maar verder niet en of een serie nu met 4 of met 12 MB/sec binnenkomt maakt daarmee niet zoveel uit?
Het is toch mogelijk om de externe hdd op de synology usb aan te sluiten?sverzijl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:11:
[...]
Ja, ik download zo goed als alles via de syno. TV series boeit me ook niet zo, dat komt allemaal 's nachts wel binnen. Maar alles wat ik ad hoc binnenhaal wil ik uiteraard wel zo snel mogelijk binnen hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 06-02-2012 22:31 ]
En kan de ds212 zelf bestanden dan kopieren van externe hdd?job schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:37:
Ja dat is mogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Ryceck op 07-02-2012 11:23 ]
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Als ik je goed begrijp wil je je Synology toevoegen aan een DFS die je al hebt? Dat zou dan moeten kunnen via de fileserver die ja al gebruikt. Anders zie ik het voordeel van de DFS niet. Als je bedoeld dat je graag wil synchroniseren dan kan dat via rsync. Het enige wat niet kan is dat je Synology als DFS "master" (of hoe je dat ook noemen) laat functioneren.maikel schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:27:
Sinds gisteren heb ik mijn DS411 binnen en ben nu druk bezig alles over te zetten. Inmiddels heb ik ook Sabnzb en Sickbeard geinstalleerd.
Ik vraag me alleen wel af of het mogelijk is de share van mijn Synology als DFS-namespace toe te voegen. Voor zover ik heb gezien, ondersteunt de DS411 geen DFS.
1) Ja je SHR berekeningen kloppen.Ryceck schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:14:
Ik zit nu mezelf eens goed te orienteren op een NAS-servertje mede vanwege het gebruikersgemak en het feit dat een kant en klare oplossing toch wel prettiger werkt.
Nu kom ik vanwege een aantal redenen terecht bij een Synology-bakje maar ik heb voordat ik definitief doorga toch een vraagje rondom de RAID-configuraties van bijvoorbeeld de 411+II en dan specifiek over SHR (Synology Hybrid Raid).
Bij SHR worden de verschillende schijven onderverdeeld worden in verschillende brokken om zo de beschikbare ruimte maximaal te kunnen gebruiken. Ik heb eea hierover gelezen en bekeken maar vraag me....
--KNIP---
Volgens mij klopt wat ik denk helemaal maar wil het ff zeker weten met het oog op de toekomst
En zijn er overigens al berichten over iets van een 412 met een release op korte termijn of is de 411+II voorlopig de beste optie voor een 4-schijven combinatie?
EDIT:
En dan nog een ander puntje. Ik lees ook het eea over Desktop vs Enterprise schijven en wat gedoe over TLER/ERC/CCTL. Gebruiken mensen hier gewoon "desktop"-grade schijven zonder fixes of is er een makkelijke weg om TLER ofzo aan te zetten? Vind het wat vaag voelen om 60% meer voor een schijf uit te geven omdat die nou wel binnen 7 seconden ipv 2minuten teruggeeft of er iets kapot is of niet...
Ik weet dat je niet helemaal onhandig bent met Githubschumi2004 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Laat nu dat pakketje zelf samen stellen, voor mij althans, niet zo makkelijk te zijn.
Bijvoorbeeld voor subliminal, iemand die daar pakket voor maken kan ?
[ Voor 85% gewijzigd door Mystic Spirit op 07-02-2012 14:18 . Reden: extra quotes en antwoorden ]
Ik kon nog geen reactie vinden op je bericht, dus ik reageer alsnog evenDexterBelgium schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:12:
Probleem bij mij met SABNZBD was, zoals hierboven aangegeven, dat grote NZBs SABNZBD zozeer over de rooie kregen, dat niks van mijn NAS nog goed werkte. Dat is natuurlijk héél wat erger dan "een beetje trager downloaden", en was voor mij onaanvaardbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door M-Opensource op 07-02-2012 14:07 ]
"Find what you love and let it kill you"
Dat gaat natuurlijk nooit werken, DFS is een Microsoft feature en op je Synology draait een Linux variant, misschien is het mogelijk om er bestanden naartoe te laten schrijven als het gewoon een share is maar normaal heb je voor DFS de agents nodig die bijvoorbeeld in Windows Server 2008 zitten.maikel schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:27:
Ik vraag me alleen wel af of het mogelijk is de share van mijn Synology als DFS-namespace toe te voegen. Voor zover ik heb gezien, ondersteunt de DS411 geen DFS.
Mystic Spirit schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:47:
[...]
-knip-
[...]
Ik weet dat je niet helemaal onhandig bent met GithubHet is allemaal nog alpha fase maar wellicht heb je hier wat aan om pakketjes te bouwen https://github.com/SynoCommunity/spksrc dit is een framework om pakketjes samen te stellen.
[ Voor 12% gewijzigd door Swoosh op 07-02-2012 16:27 ]
Dat is inderdaad wat ik wil. Ik probeerde 'm alleen als namespace toe te voegen. Nu heb ik gewoon een namespace op mijn fileserver, met daaronder de verschillende mappen naar m'n DS411 staan.Mystic Spirit schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:47:
[...]
Als ik je goed begrijp wil je je Synology toevoegen aan een DFS die je al hebt? Dat zou dan moeten kunnen via de fileserver die ja al gebruikt. Anders zie ik het voordeel van de DFS niet. Als je bedoeld dat je graag wil synchroniseren dan kan dat via rsync. Het enige wat niet kan is dat je Synology als DFS "master" (of hoe je dat ook noemen) laat functioneren.
[...]
Ik weet dat mijn Synology Linux draait, maar het zou niet de eerste MS-feature zijn die ook voor Linux beschikbaar is.Bierkameel schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Dat gaat natuurlijk nooit werken, DFS is een Microsoft feature en op je Synology draait een Linux variant, misschien is het mogelijk om er bestanden naartoe te laten schrijven als het gewoon een share is maar normaal heb je voor DFS de agents nodig die bijvoorbeeld in Windows Server 2008 zitten.
[ Voor 39% gewijzigd door maikel op 07-02-2012 17:21 ]
/volume1/Share *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure_locks,anonuid=0,anongid=0)
/volume1/Share *(rw,all_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
👉🏻 Blog 👈🏻
Waarom heb je niet het stukje voor Synology gebruikt?kraades schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:30:
Ik heb een Synology DS211 met NFS en SMB shares en een Apple TV 2 met XBMC.
In XBMC kun je automatisch ondertitels downloaden van bijvoorbeeld Bierdopje.
Dit werkt alleen niet vanuit XBMC met SMB shares. Dit is een bekend probleem.
Daarom overgestapt naar NFS.
Als ik de volgende NFS share aanmaak in DSM:
Hostname: *
Privilege: Read/Write
Root squash: No Mapping
Enable Aynchronous: Yes
Dan komt deze als volgt in /etc/exports:
/volume1/Share *(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure_locks,anonuid=0,anongid=0)
Hierna kan ik zonder problemen vanuit mijn TViX mediaplayer de NFS share benaderen.
Echter, vanuit XBMC werkt dit niet. Ik kom niet op de share.
Als ik handmatig /etc/exports aanpas in:
/volume1/Share *(rw,all_squash,insecure,anonuid=0,anongid=0)
(uit http://wiki.xbmc.org/inde...FS#NFS_sharing_from_Linux)
Dan werkt het wel.
Ik kan dan de bestanden bekijken en ook het downloaden van subtitles werkt dan.
Wie weet hoe ik het netjes moet instellen via DSM?
Ik heb verschillende combinaties geprobeerd, maar het lijkt erop dat alles wat ik instel via DSM dan ook direct er voor zorgt dat XBMC er niet meer bij kan.
Je moet wat aanpassingen doen in php.iniChadi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:19:
Heeft iemand NZBGET(web) werkend gekregen met een DS 212+ ??
Werkt dit ook voor de 212+ . Dit is toch voor de oudere modellen??schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:25:
[...]
Je moet wat aanpassingen doen in php.ini
http://www.synology-forum...ic.php?f=41&t=4628#p19473
Volgens mij is deze manier van installeren nog steeds van toepassing.Chadi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:28:
[...]
Werkt dit ook voor de 212+ . Dit is toch voor de oudere modellen??
Heb je het zelf werkend op de 212+ ?schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:31:
[...]
Volgens mij is deze manier van installeren nog steeds van toepassing.
Uh...ja hoor... Bedankt!schumi2004 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:33:
[...]
Waarom heb je niet het stukje voor Synology gebruikt?
http://wiki.xbmc.org/inde..._such_as_Synology_or_QNAP
Enige wat weg moet is _locks en dan een exportfs -ra, that's it.
Het kan niet anders.
👉🏻 Blog 👈🏻
Werkt prima. Ik heb o.a deze tut gebruikt om het te installeren op een 211. Model maakt verder niet zoveel uit. Alleen IPKG is per model nog wel eens verschillende. Maar als deze eenmaal geinstalleerd is kun je gewoon de stappen volgen.
[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 08-02-2012 09:19 ]
Hoe pas je de downloadmappen aan?webbier schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:17:
Die vind je niet via je bestandsbrowser. Om daar in te komen dien je via SSH (eerst aanzetten in DSM) met een programma als Putty (als je windows gebruikt) of via een terminal venster verbinding te maken. Je kunt het beste de download mappen aanpassen naar gedeelde mappen (bestaande of nog te creëren) die je vervolgens wel in je bestandsbrowser kunt vinden.
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Gebruik je de python yenc module voor SAB, of de C yenc module ? Deze laatste maakt SAB wat sneller in het decoden van de usenet articles.exi22 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:17:
Dsm 4.0 is echt een mooie update!
Erg tevredenben ik al ging alleen de installatie fout helaas waardoor een reset nodig was.
Alleen lijkt sabnzb het zwaarder te hebben als normaal met mijn ds212, hebben hier meer mensen last van?
Ik haalde makkelijk 4,5 mb per sec en nu blijft hij onder de 4 vaak hangen....
Oh? Ik gebruik het al bijna een jaar met SMB, en ondertitels downloaden werkt perfect. Enige wat ik moest doen is het IP adres gebruiken in plaats van de hostname.kraades schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:30:
Ik heb een Synology DS211 met NFS en SMB shares en een Apple TV 2 met XBMC.
In XBMC kun je automatisch ondertitels downloaden van bijvoorbeeld Bierdopje.
Dit werkt alleen niet vanuit XBMC met SMB shares. Dit is een bekend probleem.
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 26% gewijzigd door Slurpgeit op 08-02-2012 12:25 ]
Okee want zag wat reacties op verschillende fora dat het installeren niet echt ging. Welke IPKG heb je gebruikt om MC te installeren?MikeOO schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:16:
[...]
Werkt prima. Ik heb o.a deze tut gebruikt om het te installeren op een 211. Model maakt verder niet zoveel uit. Alleen IPKG is per model nog wel eens verschillende. Maar als deze eenmaal geinstalleerd is kun je gewoon de stappen volgen.
Soms loop je met de tutorial nog ergens tegen een foutmelding aan. Maar als je alle reacties na de tut even doorneemt kun je die oplossen.
Dan zal je ook nog ergens iets van een 'web_root' in moeten kunnen stellen, zodat filestation dat als basepath gaat gebruiken. Voor filestation zou je dit hier kunnen proberen :Application Portal ->File Station -> Enable customized alias -> filestationbdu schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:55:
Als ik een Reverse Proxy instel voor internip:5000 naar /webman en intern:7000 naar /filestation krijg ik het niet voor elkaar dat de webmanager of file manager daadwerkelijk verschijnen. Ik krijg wel de favicons en in de broncode van de blank page staat ook wel wat code maar het inlogscherm etc wordt niet getoond.
Kan het zijn dat ik elders nog iets moet instellen?
[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 08-02-2012 15:24 ]
Zelf heb ik gekozen voor NFS. Dat is volgens mij sneller dan SMB.mrgoolie schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:31:
Hoe maak ik het best nadien verbinding van mijn xbmc naar mijn nas? smb? iscsi? Ik lees dat er soms problemen zijn met ondertitels?
Waar haal ik het best de packages voor sabnzbd en sickbeard?
👉🏻 Blog 👈🏻
kraades schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:16:
[...]
Zelf heb ik gekozen voor NFS. Dat is volgens mij sneller dan SMB.
Configuratie van NFS:
http://wiki.xbmc.org/inde..._such_as_Synology_or_QNAP
Ik gebruik de packages van Zebulon.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 08-02-2012 19:18 ]
Ik gebruik openelec met SMB ipv NFS. Over het algemeen werken de subs gewoon goed. Heel soms krijg ik in een film de sub een 1/2 seconde of zo te zien en daarna niet meer. Klinkt dat bekent? Is dat ook wat er gebeurt met nfs?job schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:23:
Hier nog iemand met nfs icm xbmc. Voor het instellen van nfs heb ik overigens alleen stap 1t/m4 van de wiki gedaan op mijn synology. Levert totaal geen problemen op met mijn openelec xbmc installatie.
Ook subtitles doen het, zowel losse srt/sub files al de subtitles in mkv containers.
Ik had juist problemen met SBM, niet met NFS...mrgoolie schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:16:
En geen problemen met de ondertitels zoals sommige hebben indien met NFS ?
[...]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb hier ook last van! Tot nu toe al 3x gehad bij het openen/bewerken van een Word bestand die in Cloud Station Map staat.Rhapsody schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:20:
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met CloudStation. De windows tool synchronizeerd de boel niet meer goed. Vermoedelijk is het ontstaan door een Word document wat ik in de Cloud Station map had staan terwijl het geopend was in Microsoft Word.
Zijn er meer mensen die hier ook last van (gehad) hebben?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Draai je de tunnel op je router of op je laptop, in het eerste geval zou je overal in je netwerk IPv6 moten kunnen benaderen?wilbert11 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:27:
Nu paar dagen in bezit van de 212+ en een vraag.
Ik heb via tunnelbroker.net een ipv6 adres (2001:470: ......) aangevraagd en via m'n laptop en router (WRT160NL ondersteund geen ipv6) een tunnel opgezet over ipv4. Nu wil ik dat ook doen met de synology. Op de DS212+ bij systeeminformatie\netwerk staat al het correcte ipv6 adres alleen als ik ping (via ssh (ping6 ipv6.google.com)) naar bijvoorbeeld de google server dan krijg ik:
[ Voor 25% gewijzigd door stormfly op 09-02-2012 08:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq