Je kunt instellen of users webdav mogen gebruiken, dus voor de users zonder wachtwoord kun je dat sowieso uitzetten.ChaosZ0ne schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:29:
@theMob, niet iedereen heeft hier een wachtwoord op zijn windows account, dus veel extra veiligheid zal dat niet toevoegen.
@job, Inderdaad, via het internet. Ik heb de DMZ in de router ingesteld op de synology, en de firewall in de synology aangezet. Omdat ik vanaf buiten via WebDAV graag ook bij mijn bestanden wil, heb ik die poort open gezet. Ik zou dus willen instellen dat enkel de gebruikers met een ingesteld wachtwoord vanaf buitenaf met WebDAV kunnen verbinden.
EDIT: Mijn switch schijnt tot 10k MTU jumboframes te ondersteunen, maar na het instellen van 7k(mijn netwerkadapter gaat niet hoger) op zowel mijn computer als synology, haal ik een snelheid van maar liefst 300kB/s. Ben bang dat dat hem toch niet gaat worden.
Bij mij is mijn useraccount op mijn nas ook anders dan die op mijn windows 7 pc, maar ik hoef die username/pass nooit in te voeren. Ik heb vast een keer ergens aangegeven dat windows die gewoon moet onthouden. Dat werkt zelfs zonder drive-mappings, ik heb een shortcut naar \\nas-naam op mijn bureaublad.