Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
ChaosZ0ne schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:29:
@theMob, niet iedereen heeft hier een wachtwoord op zijn windows account, dus veel extra veiligheid zal dat niet toevoegen.

@job, Inderdaad, via het internet. Ik heb de DMZ in de router ingesteld op de synology, en de firewall in de synology aangezet. Omdat ik vanaf buiten via WebDAV graag ook bij mijn bestanden wil, heb ik die poort open gezet. Ik zou dus willen instellen dat enkel de gebruikers met een ingesteld wachtwoord vanaf buitenaf met WebDAV kunnen verbinden.

EDIT: Mijn switch schijnt tot 10k MTU jumboframes te ondersteunen, maar na het instellen van 7k(mijn netwerkadapter gaat niet hoger) op zowel mijn computer als synology, haal ik een snelheid van maar liefst 300kB/s. Ben bang dat dat hem toch niet gaat worden.
Je kunt instellen of users webdav mogen gebruiken, dus voor de users zonder wachtwoord kun je dat sowieso uitzetten.
Bij mij is mijn useraccount op mijn nas ook anders dan die op mijn windows 7 pc, maar ik hoef die username/pass nooit in te voeren. Ik heb vast een keer ergens aangegeven dat windows die gewoon moet onthouden. Dat werkt zelfs zonder drive-mappings, ik heb een shortcut naar \\nas-naam op mijn bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er gebruikers die hun ervaringen willen delen met Synology surveillance station en de hardware hierop?

In eerder deel was mij een pricewatch: D-Link DCS-930L Wireless N Home netwerkcamera aanbevolen echter wil ik hem ook in de nacht kunnen gebruiken geplaatst op een kamer achter het glas. Ik zag toen deze pricewatch: D-Link Wireless N Dag & Nacht Home netwerkcamera DCS-932L

Ik denk alleen zelf dat wanneer de nacht variant gekozen wordt en de leds springen aan (geen idee hoe vaak dat gebeurt) je van achter het glas er totaal geen voordeel aan beleefd, het beeld zal denk eerder verblind zijn?
Zou ik gaan voor de 930 versie dan worden eventuele ongure types niet afgeschrikt door het licht maar zal hij ook niks kunnen registreren doordat het te donker is?

En hoe sluit je zo'n ding aan op je NAS? Ik zou hem graag wireless willen maar gaat dat dan wel goedkomen als deze via mijn router wireless verbinding heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 02-02-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
schumi2004 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:46:

Ik denk alleen zelf dat wanneer de nacht variant gekozen wordt en de leds springen aan (geen idee hoe vaak dat gebeurt) je van achter het glas er totaal geen voordeel aan beleefd, het beeld zal denk eerder verblind zijn?
Zou ik gaan voor de 930 versie dan worden eventuele ongure types niet afgeschrikt door het licht maar zal hij ook niks kunnen registreren doordat het te donker is?
Daar zitten voor het nachtzicht toch infrarood leds op. Dat is niet hetzelfde als gewoon licht, infrarood zie je namelijk niet met het blote oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

edit, zie reactie hieronder van mij

[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:14:
[...]

Iets andere oplossing werkt denk ik beter: verlichting in de tuin aanbrengen die aanspringt als er iemand loopt en met wat felle lampen heb je met een standaard camera vanachter het glas wel een goed beeld. Al zal gezichtsherkenning lastig zijn, althans wel met camera's die niet zo heel duur zijn.
Verlichting wordt een lastige, er is wel straat verlichting rondom dus wellicht dat dat afdoende is.
Voor gezichts herkenning zal ik al snel naar de HD varianten camera's moeten gaan ben ik bang.
Swoosh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:03:
[...]

Daar zitten voor het nachtzicht toch infrarood leds op. Dat is niet hetzelfde als gewoon licht, infrarood zie je namelijk niet met het blote oog.
Heb ik een verkeerde conclusie getrokken, was in de veronderstelling dat het wit led licht was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er gebruikers die hun ervaringen willen delen met Synology surveillance station en de hardware hierop?

In eerder deel was mij een pricewatch: D-Link DCS-930L Wireless N Home netwerkcamera aanbevolen echter wil ik hem ook in de nacht kunnen gebruiken geplaatst op een kamer achter het glas. Ik zag toen deze pricewatch: D-Link Wireless N Dag & Nacht Home netwerkcamera DCS-932L

En hoe sluit je zo'n ding aan op je NAS? Ik zou hem graag wireless willen maar gaat dat dan wel goedkomen als deze via mijn router wireless verbinding heeft?
Ik heb hier laatst ook naar gezocht en het plaatsen van een camera met nachtzicht (infrarood) achter glas gaat niet werken. Het zijn geen ledjes zoals je zegt, maar het verblindende effect voor het beeld is er wel door de reflectie in de ruit. Om deze reden heb ik er voorlopig ook vanaf gezien. Als je buiten wilt opnemen zul je inderdaad ofwel buitenverlichting moeten hebben, ofwel een buitencamera met nachtzicht moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaerock schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:19:
[...]

Ik heb hier laatst ook naar gezocht en het plaatsen van een camera met nachtzicht (infrarood) achter glas gaat niet werken. Het zijn geen ledjes zoals je zegt, maar het verblindende effect voor het beeld is er wel door de reflectie in de ruit. Om deze reden heb ik er voorlopig ook vanaf gezien. Als je buiten wilt opnemen zul je inderdaad ofwel buitenverlichting moeten hebben, ofwel een buitencamera met nachtzicht moeten plaatsen.
Bedankt, binnen plaatsen van een camera voor buiten doeleinde is geen optie dus. Zoeken we even verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verlichting wordt een lastige, er is wel straat verlichting rondom dus wellicht dat dat afdoende is.
Voor gezichts herkenning zal ik al snel naar de HD varianten camera's moeten gaan ben ik bang.
Dat vermoeden heb ik ook. In het wegmisbruikers topic hier op tweakers in de huiskamer zitten wel veel gasten die camera's op dealextreme kopen voor montage in de auto en die leveren wel heel goed beeld (hd kwaliteit) en ik heb filmpjes ervan gezien hier op tweakers in de nacht en die waren best goed. Misschien heb je daar wat aan. Ik meen dat die dingen rond de 60 euro waren.

Ik heb even snel gezocht voor je, maar kan het niet gelijk vinden. Maar als je daar even vraagt krijg je vast goede tips.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:28:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. In het wegmisbruikers topic hier op tweakers in de huiskamer zitten wel veel gasten die camera's op dealextreme kopen voor montage in de auto en die leveren wel heel goed beeld (hd kwaliteit) en ik heb filmpjes ervan gezien hier op tweakers in de nacht en die waren best goed. Misschien heb je daar wat aan. Ik meen dat die dingen rond de 60 euro waren.

Ik heb even snel gezocht voor je, maar kan het niet gelijk vinden. Maar als je daar even vraagt krijg je vast goede tips.
Deze bedoelde je denk? Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 11

Ik zal daar eens even rondneuzen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:45:
Deze bedoelde je denk? Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 11

Ik zal daar eens even rondneuzen, bedankt.
ja, het kan zijn dat het in deel 9 of 10 stond, niet veel verder terug. In deel 11 kon ik het zo snel niet vinden, maar het was meen ik van deal extreme.

Er zit daar een jongen met zo'n ligfiets en die heeft heel veel video's over automobilisten die hem altijd bijna aanrijden, die heeft meerdere camera's op zijn fiets. En die geven echt een mooi beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Weet iemand of de activex software van de survilance station ergens los te downloaden is ? en dan vooral oudere versies

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Als je voor een merk als axis gaat, dan heb je helemaal geen software nodig om op te nemen. De axis software in de ip camera zelf kan naar een netwerkshare schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Anoniem: 256899 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:10:
Als je voor een merk als axis gaat, dan heb je helemaal geen software nodig om op te nemen. De axis software in de ip camera zelf kan naar een netwerkshare schrijven.
Dan maak je dus ook geen gebruik van de cameralicentie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Ik blijf ontzettend twijfelen tussen de aanschaf van welke DS4 versie.
Ik heb al wel voor mezelf gekozen dat het toch een Synology wordt ipv een Q-Nap. Heb hier zelf nog een 107j staan en die bevalt me prima.

Hier zit uiteraard geen SHR op dus ik heb daar wel een vraag over.

Kan ik als ik een DS411j heb aangeschaft het volgende doen :

1 schijf installeren en kiezen voor SHR.
een 2e schijf al dan niet later toevoegen en nog later een 3e schijf zodat ik ga werken met de gegevensbescherming??
Het meest belangrijke voor mij is dat de data op de 1ste schijf gewoon aanwezig blijft.

Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 12:43
Wie helpt me uit de brand..

Ik pak net de zojuist binnengekomen ds212j uit en zet er een samsung schijf in. Volg de instructies maar kom niet verder dan stap 1.

A.
Ik zie de NAS niet in het netwerk (kijk met laptop w7), wat wel het geval moet zijn volgens de quick inst guide.

B.
De bovenste led knippert oranje. Volgens handleiding betekent dat ' geen volume'. Dat heeft iets met de indeling van je schijf te maken?

C
Hoe dan ook, ik volg de volgende instructies en laat DSM de NAS vinden door op 'Starten' te klikken in de applicatie. Hij vindt niks. ik krijg pop up met 3 opties; geen stekkertje, fire wall, of, en dit zal wel heel slecht vertaald zijn; ik moet de stroom eraf halen? Heel vaag..

iig nergens vind ik terug wat ik kan doen als stap 1 niet eens lukt.. wie helpt me uit de brand?
Zoals je tusen de regels door kunt lezen snap ik er de ballen van dus 'als je me kunt helpen dan graag op B1 niveau ;)

nb LED Disk1 is ' statisch' groen dus hij ziet de schijf wel (of heet dat anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 20:40
Melding klopt aangezien je de software nog niet geïnstalleerd hebt op je syno.

Probeer het eens op een andere pc?

En als dat niet lukt, rechtstreeks met een kabel van je laptop/pc naar de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:25
Anoniem: 256899 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:10:
De meeste IP camera hebben deze optie. Ik gebruik zelf een Foscam buitencamera en deze heeft ook een eigen webserver software in de camera zelf. Je kunt dan ook direct via FTP uploaden zonder tussenkomst van andere hard- of software.

Maar gebruik hem via de Synology dus gebruik die eigen software verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik hoop dat iemand me kan helpen:

Ik heb m'n diskstation zo ingesteld dat hij rond 00:05 uitgaat en om 06:05 uur 's ochtends weer opstart (via power management).

Werkte altijd prima tot eergisteren en ook vandaag:
Ik probeer 's ochtends contact te krijgen met de nas via de web interface, maar die kijgt geen contact. Ook de in windows gekoppelde schijven zijn niet bereikbaar.

Als ik naar de NAS toe ga dan zijn alle lampjes groen. Het (langdurig) indrukken van de aan/uit knop om zo te herstarten werkt echter niet. Hij blijft gewoon aan.

Inloggen via telnet werkte. Het command “reboot” had echter geen effect.

De stekker eruit trekken werkt wel, de NAS start dan gewoon op en werkt dan ook weer gewoon.

Normaal staat er in het systeemlog:

Information 2012/02/01 06:05:52 SYSTEM System started to boot up.
Information 2012/02/01 00:05:37 SYSTEM Windows file service was stopped.

nu staat er

Warning 2012/02/03 07:54:06 SYSTEM System booted up from an improper shutdown.
Information 2012/02/03 07:54:02 SYSTEM Windows file service was started.
Information 2012/02/03 07:54:01 SYSTEM External disk [USB Disk 1] is mounted and shared folder [usbshare1] is exported.
Information 2012/02/03 07:53:59 SYSTEM External disk [USB Disk 1 Partition 1] is ejected.
Information 2012/02/03 07:53:58 SYSTEM External disk [USB Disk 1] is mounted and shared folder [usbshare1] is exported.
Information 2012/02/03 07:53:31 SYSTEM System started to boot up.
Information 2012/02/03 00:05:36 SYSTEM Windows file service was stopped.

(het stuk vanaf 7:53 is de herstart nadat ik de stekker eruit getrokken had, de warning is dus ook niet verrassend). Er heeft dus geen start plaatsgevonden om 06:05

Het lijkt er dus op dat het systeem of niet volledig stopt, of niet volledig herstart.

ik heb DSM 4.0beta draaien (sinds 2 weken) NAS is een 211

Ik heb zojuist nog weer een extra shutdown en herstart gedaan (via power management). Dit ging prima.
Information 2012/02/03 08:28:57 admin User [admin] logged in from [192.168.1.36]
Information 2012/02/03 08:26:22 SYSTEM Windows file service was started.
Information 2012/02/03 08:26:21 SYSTEM External disk [USB Disk 1] is mounted and shared folder [usbshare1] is exported.
Information 2012/02/03 08:26:20 SYSTEM External disk [USB Disk 1 Partition 1] is ejected.
Information 2012/02/03 08:26:18 SYSTEM External disk [USB Disk 1] is mounted and shared folder [usbshare1] is exported.
Information 2012/02/03 08:25:52 SYSTEM System started to boot up.
Information 2012/02/03 08:16:35 SYSTEM Windows file service was stopped.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26
sanderdw schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 01:25:
Voor de eenvoud dat altijd doen de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er moet wel een groen lampje branden bij netwerk, is dat het geval? Anders eerst even de routerinstellingen nakijken, hij moet in de router te zien zijn namelijk.

Het lijkt me dat in je router het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu twee 1TB schijven in mijn pc, met films, mp3, foto's etc, die ik graag in een DS212 wil hangen in JBOD. Maar: de data moet er wel op blijven staan! Is dit mogelijk?

Ik kan namelijk wel nieuwe schijven gaan kopen voor in de DS212, (twee x 2TB is dan mijn voorkeur), maar als ik alles daarheen heb gepompt, heb ik die twee 1TB schijven in mijn pc niet meer nodig. Vandaar dat ik die wil inzetten, in ieder geval voor nu. Daarnaast kies ik voor JBOD, omdat ik maar een deel wil backuppen (wat mp3's en foto's). Dat zou kunnen door het laten syncen van mappen tussen de twee schijven, heb ik begrepen.

[ Voor 8% gewijzigd door draakhoofd op 03-02-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:47
Met JBOD maak je 1 groot volume. Je kan niet kiezen welke data op welke schijf komt te staan.
Als ik jou was zou ik 2 basic volumes maken, 1 per schijf. Dan kan je in de toekomst makkelijk upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ga je een performance-verschil merken tussen de Synology's wanneer je websites wilt hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
job schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:07:
Met JBOD maak je 1 groot volume. Je kan niet kiezen welke data op welke schijf komt te staan.
Als ik jou was zou ik 2 basic volumes maken, 1 per schijf. Dan kan je in de toekomst makkelijk upgraden.
Ah klopt. JBOD maakt er 1 geheel van, wist ik niet. Dan worden het 2 losse basic volumes ja...

Maar als ik het goed begrijp, is het formatteren van je schijven niet te omzeilen? Je moet dus altijd met lege schijven starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
draakhoofd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:18:
[...]
Ah klopt. JBOD maakt er 1 geheel van, wist ik niet. Dan worden het 2 losse basic volumes ja...

Maar als ik het goed begrijp, is het formatteren van je schijven niet te omzeilen? Je moet dus altijd met lege schijven starten?
Yeppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial_zip
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 13:38
Eerste wat bij mij opkomt....Heb je je eigen firewall wel uitstaan?. Syno Assistant kan anders je NAS niet vinden....Of misschien kan het zijn dat je NAS geen IP krijgt toegewezen (dhcp) van je router. Probeer dat eens....succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben met een post gestart in het grote NAS overzicht topic, maar het leek mij toch beter om over te stappen op het Synology topic omdat het toch wel vrij specifiek werd.

Ik heb verschillende scenario's bedacht om meer storage te gaan krijgen, maar ben nu aangeland bij het behouden van mijn huidige Synology DS509+ en dan de storage uit te breiden. Geschiedenis hier in het grote nas overzicht topic

De huidige situatie:
Synology DS509+
5x1tb 7200 rpm schijven in RAID 5 (geen hot of cold spare)
Hangt met dual gigabit lijntjes aan mijn switch
Alles aangeschaft in 2009, nooit iets vervangen draait als een zonnetje 8)
Wordt gebruikt voor alle data opslag (media, foto's, docs, alles)

Hieronder mijn laatste scenario
Doel:
  • Meer ruimte krijgen op mijn huidige synology met zo min mogelijk investering.
  • Veranderen van RAID5 naar Synology Hybrid RAID
Nodig:
  • 3x 3TB schijven
  • 1x externe HDD behuizing (USB) (heb ik nog)
Uitvoering:
  • Plaats 1 schijf in de externe behuizing en kopieer zoveel mogelijk data van de RAID5 naar de externe schijf
  • Haal één schijf uit de RAID5
  • Plaats een nieuwe 3TB schijf, maar behoudt het gedegradeerde volume
  • Maak een nieuw SHR volume van de de ene nieuwe schijf
  • Kopieer de rest van de data + zeer belangrijke data die ook op de USB schijf staat naar het nieuwe volume
  • Haal de rest van de oude schijven eruit
  • Plaats de tweede 3TB disk in de NAS en breid het volume uit
  • Kopieer alle data van de USB disk terug naar het uitgebreide volume
  • Haal de schijf uit de externe behuizing en plaats deze ook in de NAS en breid het volume weer uit
  • Plaats eventueel nog twee oude 1TB schijven weer terug om nog meer uimte te maken
Dan zou ik een nieuw volume moeten kunnen hebben van 6tb in SHR met de bescherming van RAID5. Dat zou mij minimaal 2TB extra ruimte opleveren ten opzichte van de huidige situatie en twee hdd's schelen in aanschaf. Dan kan ik wachten tot de prijzen weer wat zakken en HDD's toevoegen.

Is dit in jullie ervaring een uitbreiding / migratie die ik vrij risicoloos kan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Ik wil graag een NAS kopen en Synology lijkt een goed merk te zijn als ik die vergelijk met qnap en netgear maar vraag me af welke synology heb ik precies nodig? (zit ik te posten in de juiste topic?)

Zelf zit ik te kijken naar DS212 met 1.6GHz en 256MB RAM maar is dat genoeg? of zou ik beter de DS212+ kopen? of heb ik genoeg aan DS211J of DS212J?

Wat heb ik die voor nodig?

Streamen van MKV, AVI, MP3 enz over het netwerk maar ook als BT client downloaden en streamen van torrents en ook als FTP server gebruiken.

Waar kan ik die het beste neerzetten?
Huidige installatie:
(PC kamer)
ADSL modem naar-> RT-N16 router
RT-N16 router -> PC (Cat5)
RT-N16 router -> Printer

(woonkamer) wireless
Apple TV
AC Ryan PlayOnHD!

Zit te denken om een bridge te kopen om de Apple TV and AC Ryan erop aan te sluiten in de woonkamer? Zou ik de Synology beter in de woonkamer op de bridge aansluiten? of juiste via cat5 direct in de rt-n16 en via usb op pc voor bestands beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06

Griffin

Is mythical

Ik heb een vraag mbt het gebruik van een NAS (ik plaats het hier omdat ik echt interesse heb in een Synology).
Bij mij zit een al mijn netwerk en hifi op 1 locatie (tv kast). Ik heb alleen niet veel ruimte meer in die kast om er een NAS neer te zetten.
Oplossing zou zijn om deze ergens anders in het huis te plaatsen. De vraag is echter nu of het erg nadelig is voor het streamen van muziek/films(wellicht HD) om dit via een UTP-over-Stroom te doen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel bandbreedte een NAS nodig heeft en of dit dus mogelijk is om over het stop contact te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:03
Anoniem: 36691 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:59:

Streamen van MKV, AVI, MP3 enz over het netwerk maar ook als BT client downloaden en streamen van torrents en ook als FTP server gebruiken.
Ik heb nog een "oude" 209+II en die precies hetzelde als wat jij er mee doet.
En dat werkt prima.
Downloaden van newsgroepen gaat met gemiddeld 6 MB/s. (heb snelste ziggo)
Op de PC gaat het dus 2x zo snel, maar op de NAS is het makkelijker.

Weet niet wat voor'n CPU in die van mij zit, maar een nieuwer type zal denk ik wel sneller zijn.
En die 1.6Ghz heb je dan wel zat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Griffin schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:20:
Ik heb een vraag mbt het gebruik van een NAS (ik plaats het hier omdat ik echt interesse heb in een Synology).
Bij mij zit een al mijn netwerk en hifi op 1 locatie (tv kast). Ik heb alleen niet veel ruimte meer in die kast om er een NAS neer te zetten.
Oplossing zou zijn om deze ergens anders in het huis te plaatsen. De vraag is echter nu of het erg nadelig is voor het streamen van muziek/films(wellicht HD) om dit via een UTP-over-Stroom te doen. Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel bandbreedte een NAS nodig heeft en of dit dus mogelijk is om over het stop contact te doen.
Je bedoelt powerline neem ik aan. Dat heeft echt niets met UTP te maken an sich. Bij powerline ben je erg afhankelijk van de situatie wat betreft de snelheid die je kunt halen (eenzelfde of verschillende groepen kan bv al killing zijn). Ook ben je afhankelijk van de techniek van het powerline setje. De ene kan meer leveren dan de andere maar de max snelheid halen ze eigenlijk allemaal nooit. Dat wil niet zeggen dat je het niet kunt gebruiken om te streamen. Dat doe ik bv ook gewoon hier (HD stream) wat prima werkt.

Maar goed, dat heeft eigenlijk vrijwel niets met Synology te maken maar meer met netwerktechniek.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 03-02-2012 11:24 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
sanderdw schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 01:25:
Melding klopt aangezien je de software nog niet geïnstalleerd hebt op je syno.

Probeer het eens op een andere pc?

ok ga t proberen thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Serial_zip schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:42:
[...]

Eerste wat bij mij opkomt....Heb je je eigen firewall wel uitstaan?. Syno Assistant kan anders je NAS niet vinden....Of misschien kan het zijn dat je NAS geen IP krijgt toegewezen (dhcp) van je router. Probeer dat eens....succes....
Fire wall moet dan toch een melding geven?
ik heb geen idee hoe ik in de router kom, ben wachtwoord kwijt. en stel dat ik er in kom, heb ik geen idee hoe ik een ip adres moet toewijzen. Maar goed denk dat ik me daar in moet verdiepen wil ik de NAS een statisch adres geven anders kan ik er van buiten niet in toch?

Ik ga je tip iig uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pjotr22 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:25:
ik heb geen idee hoe ik in de router kom, ben wachtwoord kwijt. en stel dat ik er in kom, heb ik geen idee hoe ik een ip adres moet toewijzen.
Je moet allereerst alle utp kabels uit de router halen, vervolgens met een paperclip iets van 10 seconden dat reset knopje ingedrukt houden (op dat moment moet de stroomkabel wel in de router zitten). Dan reset hij alles.

Vervolgens sluit je alle apparaten met utp kabels op de router aan, log je in met de basis admin account (zie handleiding router) en verander je het admin wachtwoord, daarna kan je aan de slag.

Nu ga je eerst kijken of de nas werkt. Als dat zo is ga je het ip adres ervan vastzetten.

Het vastzetten van ip adressen doe je zo:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/qqqv13.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-02-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
job schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:26:
Die 108j heeft maar 32MB intern geheugen, dat is gewoon echt te weinig om mee te downloaden.
Te weinig voor SABNZBD, voor de J reeksen raad ik NZBGET aan, werkt perfect op véél mindere hardware.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Anoniem: 36691 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:59:
Ik wil graag een NAS kopen en Synology lijkt een goed merk te zijn als ik die vergelijk met qnap en netgear maar vraag me af welke synology heb ik precies nodig? (zit ik te posten in de juiste topic?)

Zelf zit ik te kijken naar DS212 met 1.6GHz en 256MB RAM maar is dat genoeg? of zou ik beter de DS212+ kopen? of heb ik genoeg aan DS211J of DS212J?

Waar kan ik die het beste neerzetten?
Huidige installatie:
(PC kamer)
ADSL modem naar-> RT-N16 router
RT-N16 router -> PC (Cat5)
RT-N16 router -> Printer

(woonkamer) wireless
Apple TV
AC Ryan PlayOnHD!

Zit te denken om een bridge te kopen om de Apple TV and AC Ryan erop aan te sluiten in de woonkamer? Zou ik de Synology beter in de woonkamer op de bridge aansluiten? of juiste via cat5 direct in de rt-n16 en via usb op pc voor bestands beheer?
Een 211J kan prima wat jij er mee wilt :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DexterBelgium schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Te weinig voor SABNZBD, voor de J reeksen raad ik NZBGET aan, werkt perfect op véél mindere hardware.
met de 1202j werkt sabnzbdb prima, maar daar zit ook 256mb in. Dus dat gaat niet op voor alle j reeksen.

Ik heb net bedraad alles aangelegd, deels utp kabels buitenom, binnenkort maar even een kozijn repareren dat wat kapot ging :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 10:06
Mystic Spirit schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:44:
Ik ben met een post gestart in het grote NAS overzicht topic, maar het leek mij toch beter om over te stappen op het Synology topic omdat het toch wel vrij specifiek werd.

Ik heb verschillende scenario's bedacht om meer storage te gaan krijgen, maar ben nu aangeland bij het behouden van mijn huidige Synology DS509+ en dan de storage uit te breiden. Geschiedenis hier in het grote nas overzicht topic

De huidige situatie:
Synology DS509+
5x1tb 7200 rpm schijven in RAID 5 (geen hot of cold spare)
Hangt met dual gigabit lijntjes aan mijn switch
Alles aangeschaft in 2009, nooit iets vervangen draait als een zonnetje 8)
Wordt gebruikt voor alle data opslag (media, foto's, docs, alles)

Hieronder mijn laatste scenario
Doel:
  • Meer ruimte krijgen op mijn huidige synology met zo min mogelijk investering.
Nodig:
  • 3x 3TB schijven
  • 1x externe HDD behuizing (USB) (heb ik nog)
Uitvoering:
  • Plaats 1 schijf in de externe behuizing en kopieer zoveel mogelijk data van de RAID5 naar de externe schijf
  • Haal één schijf uit de RAID5
  • Plaats een nieuwe 3TB schijf, maar behoudt het gedegradeerde volume
  • Maak een nieuw SHR volume van de de ene nieuwe schijf
  • Kopieer de rest van de data + zeer belangrijke data die ook op de USB schijf staat naar het nieuwe volume
  • Haal de rest van de oude schijven eruit
  • Plaats de tweede 3TB disk in de NAS en breid het volume uit
  • Kopieer alle data van de USB disk terug naar het uitgebreide volume
  • Haal de schijf uit de externe behuizing en plaats deze ook in de NAS en breid het volume weer uit
  • Plaats eventueel nog twee oude 1TB schijven weer terug om nog meer uimte te maken
Dan zou ik een nieuw volume moeten kunnen hebben van 6tb in SHR met de bescherming van RAID5. Dat zou mij minimaal 2TB extra ruimte opleveren ten opzichte van de huidige situatie en twee hdd's schelen in aanschaf. Dan kan ik wachten tot de prijzen weer wat zakken en HDD's toevoegen.

Is dit in jullie ervaring een uitbreiding / migratie die ik vrij risicoloos kan doen?
Volgens mij kan dat véél eenvoudiger:

1. Backup je belangrijkste data
2. Verwijder 1 TB schijf
3. Plaats 3TB schijf
4. Rebuild raid
5. Verwijder 1TB schijf
6. Plaats 3TB schijf
7. Rebuild raid
8. Verwijder 1TB schijf
9. Plaats 3TB schijf
10. Rebuild raid

Zo ook volgens Synology: http://www.synology.com/u...rials/how_to_RAID.php#4.1

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

yzf1kr schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Volgens mij kan dat véél eenvoudiger:

1. Backup je belangrijkste data
2. Verwijder 1 TB schijf
3. Plaats 3TB schijf
4. Rebuild raid
5. Verwijder 1TB schijf
6. Plaats 3TB schijf
7. Rebuild raid
8. Verwijder 1TB schijf
9. Plaats 3TB schijf
10. Rebuild raid

Zo ook volgens Synology: http://www.synology.com/u...rials/how_to_RAID.php#4.1
Nee, want
Mystic Spirit schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Is het mogelijk dat een dure 1511+ websites beter kan hosten dan een 212j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Martin740 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:16:
Is het mogelijk dat een dure 1511+ websites beter kan hosten dan een 212j?
Is het mogelijk dat een Bugatti Veyron sneller rond de Nürburgring gaat dan een Volkswagen Passat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

roeleboel schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:23:
[...]
Is het mogelijk dat een Bugatti Veyron sneller rond de Nürburgring gaat dan een Volkswagen Passat?
offtopic:
Je weet wel dat Bugatti Veyron is gemaakt door Volkswagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De 1511+ en de 212j toch ook allebei door Synology?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Dat gaat inderdaad niet lukken omdat ik dan niet over kan stappen naar synology hybrid raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
DexterBelgium schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:52:
[...]

NZBGET werkt inderdaad eenvoudiger, maar is de installatie daar van nog steeds zo'n crime?
Daarnaast is 32MB zelfs voor nzbget erg weinig. dsm zelf vraagt ook aardig wat MB's waardoor er erg weinig over blijft voor nzbget. Het zal ongetwijfeld sneller gaan, maar echt snel downloaden kan je gewoon vergeten.
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:31:
met de 1202j werkt sabnzbdb prima, maar daar zit ook 256mb in. Dus dat gaat niet op voor alle j reeksen.
Welk model heb je? Bedoel je de 212j?

[ Voor 27% gewijzigd door job op 03-02-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:28:
Welk model heb je? Bedoel je de 212j?
Die bedoelde ik inderdaad, waar ik nu weer dat andere nummer vandaan haal 8)7

Sabnzbd draait daar prima op. Nu download ik alleen tv series, maar heb als test van de week eens een 15 gig versie van lord of the rings meegepakt en die werd ook prima uitgepakt en het duurde ook niet bijster lang (althans het is me niet opgevallen en ik erger me best snel als iets traag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik zit met het volgende probleem |:(
Ik stream al geruime tijd mijn film-bestanden in ISO naar de WD TV Live Hub en dit zonder problemen :)
Het vreemde is nu dat mijn laatste nieuwe films overigens ook in ISO, nu niet meer kunnen afgespeeld worden :(

Kort gezegd:
Alle bestaande en oudere films op de NAS worden netjes gestreamd en afgespeeld op de WD TV Live Hub, maar niet de nieuwe films in ISO.

Nu heb ik als test de film-bestanden in ISO op een usb-stick rechtstreeks aangesloten op de WD TV Live Hub en ook een shared map via Windows gebruikt om film-bestanden af te spelen. Gelukkig gaat dit laatste zonder problemen, waardoor ik de oorzaak dus niet bij de WD TV Live Hub moet zoeken maar wel bij de NAS.

Iemand enig idee waar het probleem ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je het iso bestand weer van de nas afhaalt, werkt dan wel weer?
Oftewel.. werkt het bestand niet als het op de nas staat, of nadat het op de nas staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
job schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:39:
Als je het iso bestand weer van de nas afhaalt, werkt dan wel weer?
Oftewel.. werkt het bestand niet als het op de nas staat, of nadat het op de nas staat?
Ik heb net een film-bestand in ISO van de NAS gehaald en op een USB-Stick gezet.
Nu speelt het bestand via de USB-Stick wel, wat dus wil zeggen dat de bestanden niet beschadigd zijn :)
Dus moet het probleem ergens bij de NAS liggen, alleen is nu de vraag waar ik het moet gaan zoeken :?

[ Voor 39% gewijzigd door Moris op 03-02-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat is er in de tussentijd veranderd?
Nieuwe software op je synology geinstalleerd, of nieuwe firmware?
Iets veranderd op je wd?
Je synology al eens gereboot om te kijken of dat verschil uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Komt me bekend voor. Ik heb dat ook gehad, bleek ik met het verkeerde protocol naar mijn NAS te gaan. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer, maar anderen mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Buzzie schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:50:
Ik blijf ontzettend twijfelen tussen de aanschaf van welke DS4 versie.
Ik heb al wel voor mezelf gekozen dat het toch een Synology wordt ipv een Q-Nap. Heb hier zelf nog een 107j staan en die bevalt me prima.

Hier zit uiteraard geen SHR op dus ik heb daar wel een vraag over.

Kan ik als ik een DS411j heb aangeschaft het volgende doen :

1 schijf installeren en kiezen voor SHR.
een 2e schijf al dan niet later toevoegen en nog later een 3e schijf zodat ik ga werken met de gegevensbescherming??
Het meest belangrijke voor mij is dat de data op de 1ste schijf gewoon aanwezig blijft.

Is dat mogelijk?
Kan iemand mij misschien met bovenstaande helpen?
is voor mij namelijk essentieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzzie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:42:
Me de DS212j (passen 2 discs in) had ik het volgende:

Ik had die optie gekozen (SHR), schrijf vol met data gezet. Later een 2e schrijf gekocht en die erin gedaan en alle gegevens werden overgezet automatisch naar die schrijf als bescherming van de gegevens.

Dat werkt dus op die manier zoals je het wilt. Ik heb alleen geen idee wat er met de 3e schrijf gebeurd, ik vermoed dat die ruimte weer als extra opslagcapaciteit erbij komt en als je dan een 4e schrijf erin stopt komt daar weer een backup van schrijf 3 op te staan. Dat lijkt me het enige logische ook, maar aangezien ik dit type niet heb kan ik het niet met zekerheid zeggen.

Ik vermoed wel voor 99,9% dat het klopt wat je vraagt en dat het zo gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
job schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:23:
Wat is er in de tussentijd veranderd?
Nieuwe software op je synology geinstalleerd, of nieuwe firmware?
Iets veranderd op je wd?
Je synology al eens gereboot om te kijken of dat verschil uitmaakt?
Op de WD en op de Synology heb ik bij mijn weten niets veranderd :?
De Synology heb ik gereboot, afgezet en opnieuw opgezet, maar dit heeft niet mogen helpen 8)7

Het enige dat ik heb gewijzigd en dat misschien invloed zou kunnen hebben is dat ik voor WD een nieuwe gebruiker heb aangemaakt met lees en schrijfrechten op de map "film". Toch is het vreemd dat de oude films wel werken en nieuwe films niet :?

[ Voor 21% gewijzigd door Moris op 03-02-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
Buzzie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:42:
[...]

Dat is geen probleem, heb ik ook gedaan.

Ik heb ook een 411j, had eerst 1 schijf gekocht en SHR gekozen, vervolgens later nog paar hardeschijven erin gedaan en met behoud van mijn data + ik kon tegelijkertijd bij mijn data komen. Het duurt wel lang (kan echt uren/dagen duren) voordat je nieuwe schijven bruikbaar zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:57:
Het enige dat ik heb gewijzigd en dat misschien invloed zou kunnen hebben is dat ik voor WD een nieuwe gebruiker heb aangemaakt met lees en schrijfrechten op de map "film". Toch is het vreemd dat de oude films wel werken en nieuwe films niet :?
werkt het ook niet als je via de bestandsbrowser van de wd tv erheen gaat? Dus niet via video, maar via bestanden in het hoofdmenu?
Rainesh schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:12:
Het duurt wel lang (kan echt uren/dagen duren) voordat je nieuwe schijven bruikbaar zijn.
800 gig duurde bij mij 3,5 uur. Je kan ondertussen wel met je nas werken als hij kopieert.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-02-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:30:
werkt het ook niet als je via de bestandsbrowser van de wd tv erheen gaat? Dus niet via video, maar via bestanden in het hoofdmenu?
Helaas via bestanbrowser op de WD ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Installeert WD niet automatisch nieuwe firmwares? kijk ook even naar de uitgangen van je iso-files, klinkt misschien stom maar misschien als je het renamed naar .ISO (hoofdletters) of andersom (.iso) of de speler het dan wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:51:
[...]

Me de DS212j (passen 2 discs in) had ik het volgende:

Ik had die optie gekozen (SHR), schrijf vol met data gezet. Later een 2e schrijf gekocht en die erin gedaan en alle gegevens werden overgezet automatisch naar die schrijf als bescherming van de gegevens.

Dat werkt dus op die manier zoals je het wilt. Ik heb alleen geen idee wat er met de 3e schrijf gebeurd, ik vermoed dat die ruimte weer als extra opslagcapaciteit erbij komt en als je dan een 4e schrijf erin stopt komt daar weer een backup van schrijf 3 op te staan. Dat lijkt me het enige logische ook, maar aangezien ik dit type niet heb kan ik het niet met zekerheid zeggen.

Ik vermoed wel voor 99,9% dat het klopt wat je vraagt en dat het zo gaat werken.
Rainesh schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:12:
[...]

Dat is geen probleem, heb ik ook gedaan.

Ik heb ook een 411j, had eerst 1 schijf gekocht en SHR gekozen, vervolgens later nog paar hardeschijven erin gedaan en met behoud van mijn data + ik kon tegelijkertijd bij mijn data komen. Het duurt wel lang (kan echt uren/dagen duren) voordat je nieuwe schijven bruikbaar zijn.
Dank jullie wel voor deze info.
Hier kan ik wat mee en ben ik ook wat meer gerust op me data en dat ik een ds411j ga kopen.
Heel misschien een Ds411 aangezien het prijsverschil niet zo heel groot meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Rainesh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 02:01:
Installeert WD niet automatisch nieuwe firmwares? kijk ook even naar de uitgangen van je iso-files, klinkt misschien stom maar misschien als je het renamed naar .ISO (hoofdletters) of andersom (.iso) of de speler het dan wel pakt.
Ik heb enkele films hernoemd film.iso naar film.ISO = geen resultaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou de wd tv live nog even naar fabrieksinstellingen terugzetten, dan gaat hij alles opnieuw indexeren. Het lijkt me dat daar het probleem zit (even aangenomen dat de films wel afspelen via de pc die met de nas verbonden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:54:
Ik zou de wd tv live nog even naar fabrieksinstellingen terugzetten, dan gaat hij alles opnieuw indexeren. Het lijkt me dat daar het probleem zit (even aangenomen dat de films wel afspelen via de pc die met de nas verbonden is).
Ik heb de WD terug naar de fabrieksinstellingen gezet.
Resultaat is dat oude films perfect afspelen en de nieuwe films niet :(

De nieuwe films die via de Synology gestreamd worden spelen dus niet af op de WD.
Wel spelen deze zelfde films af via een usb-stick rechtstreeks op de WD aangesloten en ook via de computer die dan deze films streamd met een gedeelde map naar de WD.

Ik begrijp er niets van en wat de oorzaak kan zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:25
Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:21:
[...]

De nieuwe films die via de Synology gestreamd worden spelen dus niet af op de WD.
Wel spelen deze zelfde films af via een usb-stick rechtstreeks op de WD aangesloten en ook via de computer die dan deze films streamd met een gedeelde map naar de WD.

Mogelijk dat het te maken heeft hoe je een verbinding maakt van de WD naar de Synlogy. De meeste media players hebben verschillende manieren om een koppeling te maken. Via DNLA of uPnP of Sabma etc

Hier kun je een soortgelijk probleem terugvinden en een mogelijke oplossing.
http://community.wdc.com/...r-doesn-t-play/td-p/10363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Tweakers,

Ik zit erover na te denken om mijn DS209 te upgraden naar de DS212+. SABNZB gebruikt met zijn python proces 100% cpu tijdens het downloaden zodat ik max 3mb/s haal (ik heb alle mogelijke SABNZB tweaks al uitgevoerd en ook onnodige services uitgeschakeld op mijn DS209). Ik moet makkelijk 6mb/s halen (download station haalt dit wel namelijk, of via een client). Denken jullie dat deze upgrade mij wel een volle downloadsnelheid gaat geven?

Daarnaast vroeg ik mij af of het eenvoudig is om mijn nieuwe schijven te migreren naar de nieuwe DS? Zonder mijn data te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De Synology en de WD staan beiden als Network Share geconfigureerd.
Op de Synology heb ik de gedeelde map film voor de gebruiker WD als lezen/schrijven ingesteld.
De oude films +/- 270stuks spelen gelukkig allen probleemloos af :)
Het zijn enkel de laatste films die ik op de NAS plaatste niet willen afspelen via de Synology naar de WD :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:57:
Op de Synology heb ik de gedeelde map film voor de gebruiker WD als lezen/schrijven ingesteld.
Het zijn enkel de laatste films die ik op de NAS plaatste niet willen afspelen via de Synology naar de WD :?
en wat als je ze uitpakt en dan probeert af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb net een hele map van de Synology met nieuwe films (die niet afspelen) op de pc gezet in een gedeelde map voor de WD.
Alles wordt keurig afgespeeld zonder enig probleem.

Ik heb op de Synology een iso uitgepakt om te testen of dit zou werken.
Helaas krijg ik op de WD nu de melding dat er in deze map geen media aanwezig is :(

Maar wanneer ik dezelfde uitgepakte iso-films die op de Synolgy staan nu naar de gedeelde map op de computer kopieer. Dan ziet de WD de uitgepakte bestanden, zoals de map audio-TS en video-TS en kan ik nu de bestanden perfect afspelen :?

[ Voor 61% gewijzigd door Moris op 04-02-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25
chiels schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:56:
Tweakers,

Ik zit erover na te denken om mijn DS209 te upgraden naar de DS212+. SABNZB gebruikt met zijn python proces 100% cpu tijdens het downloaden zodat ik max 3mb/s haal (ik heb alle mogelijke SABNZB tweaks al uitgevoerd en ook onnodige services uitgeschakeld op mijn DS209). Ik moet makkelijk 6mb/s halen (download station haalt dit wel namelijk, of via een client). Denken jullie dat deze upgrade mij wel een volle downloadsnelheid gaat geven?

Daarnaast vroeg ik mij af of het eenvoudig is om mijn nieuwe schijven te migreren naar de nieuwe DS? Zonder mijn data te verliezen?
SABNZB is de boosdoener niet je NAS, je zou NZBGET eens moeten installeren dat haalt op mijn DS411 120Mbit (als je verder niets doet, anders stort hij in naar 60-80Mbit)

http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:07:
Maar wanneer ik dezelfde uitgepakte iso-films die op de Synolgy staan nu naar de gedeelde map op de computer kopieer. Dan ziet de WD de uitgepakte bestanden, zoals de map audio-TS en video-TS en kan ik nu de bestanden perfect afspelen :?
Ik snap niks van het probleem, kan er geen logische verklaring voor geven. Heb je al geprobeerd de standaard instellingen van de nas terug te zetten en dan alles opnieuw instellen? Misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Om mijn Synology terug naar de standaardinstellingen terug te brengen.
Heb ik enkel maar de keuze tussen:
- Formateer de harde schijf maar behoud de huidige instellingen.
- De harde schijf formateren en de fabriekinstellingen herstellen.

Dat lijkt me toch veel werk en tijd om de boel te formateren?
Is er nergens een mogelijkheid om enkel de instellingen op de Synology terug naar de fabriekmodus te brengen zonder hierbij de boel de formateren :?
Ik heb net een harde reset gedaan (het kleine knopje) om mijn data te behouden :?

[ Voor 10% gewijzigd door Moris op 04-02-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dit is wel de duidelijkste handleiding om nzbget te installeren die ik ben tegen gekomen. Thanks.

Weet jij of het ook mogelijk is met nzbget series en tvshows te scheiden (en dus in hun eigen destination folder terecht komen). In sab heb je categorieen, maar ik ben zoiets nog niet tegen gekomen in nzbget.

edit: antwoord hierop is misschien handiger in het couchpotato/sickbeard topic.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 04-02-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 17:02
job schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:16:
[...]

Dit is wel de duidelijkste handleiding om nzbget te installeren die ik ben tegen gekomen. Thanks.

Weet jij of het ook mogelijk is met nzbget series en tvshows te scheiden (en dus in hun eigen destination folder terecht komen). In sab heb je categorieen, maar ik ben zoiets nog niet tegen gekomen in nzbget.

edit: antwoord hierop is misschien handiger in het couchpotato/sickbeard topic.
Precies, Sickbeard! Of je moet gebruik maken van spotweb op je nas, dan kan je ook categorieën toewijzen aan de aangeklikte download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:57:
Kijk eens naar de rechten van een nieuwere filmbestand? Misschien dat je Syno de nieuwe films opeens als geen toegang markeert. Heb ik ook een keer gehad, alleen dat was maar bij 10 films daarna deed de Syno het weer goed :\ oorzaak ook nooit kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:59
Iemand al ervaringen met Cloud Station van DSM 4?
Ben vooral benieuwd of het synchroniseren met meerdere (Windows) pc's goed verloopt. Lees op internet verhalen dat de synctaak blijft hangen en bestanden dupliceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:04:
Om mijn Synology terug naar de standaardinstellingen terug te brengen.
Heb ik enkel maar de keuze tussen:
- Formateer de harde schijf maar behoud de huidige instellingen.
- De harde schijf formateren en de fabriekinstellingen herstellen.
Ik bedoel de optie standaard instellingen terugzetten. Dat zou ik nog proberen, daarna weet ik het ook niet meer. Het lijkt me niet dat je moet formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
chiels schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:56:
Tweakers,

ik heb sinds kort een ds 1511+ daarvoor had ik een ds410 waarmee ik met sabnzbd ongeveer 6MB/s haalde, nu met mijn 1511+ haal ik 8,5MB/s wel een flinke winst, en zie ook dat mijn cpu het veel minder zwaar heeft, maar met downloadstation haal ik een zeer stabiele 11MB/s terwijl de snelheid bij sanbnzbd flink schommelt.
De oplossing is nzbget, maar voor beginners als ik niet een erg makkelijke oplossing. Maar ga me er toch maar weer aan wagen. Krijg binnenkort glasvezel(met een beetje geluk gelijk 500) en wil wel optimaal van de snelheid gebruik kunnen maken.
Weet er iemand of er ook een max zit aan de snelheid waarmee een ds1511+ kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
kan iemand mij vertellen hoeveel ik aan werkelijke opslag krijg als ik begin met een 3TB schijf....even later een 2TB schijf toevoeg en weer iets later nog een 2 TB schijf??
Dit alles middels SHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dan heb je effectief 4tb aan opslagruimte, want uitgaande dat het raid5 wordt geldt: aantal schijven x kleinste volume (grootte schijf) - 1. Dus ik zou eigenlijk later 2x een 3tb erbij doen ipv 2tb. Dan hou je effectief 6tb over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hmmmm dat is dan weer minder.......heb nu data staan op 2 linksys mediahub met daarin 2x4 tb aan data en dat wil ik op me diskstation zetten omdat ik die 2 linksys zat ben
zijn 4x2 TB schijven dus ik wil een 3TB schijf gaan kopen....en dan 3 2TB schijven in me Diskstation doen.
En dan TZT de 2 TB schijven vervangen voor 3TB schijven.

dus ik denk dat ik dan "tijdelijk" naar 6TB ga als ik 1x 3TB en 3x 2TB in SHR doe?

[ Voor 42% gewijzigd door Buzzie op 04-02-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Rainesh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:58:
Kijk eens naar de rechten van een nieuwere filmbestand? Misschien dat je Syno de nieuwe films opeens als geen toegang markeert. Heb ik ook een keer gehad, alleen dat was maar bij 10 films daarna deed de Syno het weer goed :\ oorzaak ook nooit kunnen achterhalen.
Helaas geen resultaat ook heb ik al mijn filmbestanden naar een nieuwe gedeelde map geplaatst en dit mocht ook niet helpen.

Nu ben ik van plan de boel te formateren en dus een clean instal te doen.
Is de nieuwe versie DSM 4.0 Beta al aan te bevelen of blijf ik beter bij het huidige DSM 3.2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:21:
[...]

Ik heb al eerder aan je aangegeven, mogelijk is het protocol dat je gebruikt naar je NAS niet meer in orde. Heb dat ook een keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Een clean instal (DSM 4.0 Beta) heeft gelukkig alles opgelost, waarbij mijn oude als nieuwe films nu gelukkig wel spelen.

Allen hier bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing :)
Wat de oorzaak nu was, weet ik niet :?

[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 04-02-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 22:17
Ik heb sinds dat ik gebruik maak van DSM 4.0 problemen met het rebooten van mijn DS211.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.750000] ------------[ cut here ]------------
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.760000] WARNING: at kernel/exit.c:895 do_exit+0x3c/0x5ac()
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.760000] Modules linked in: usbhid hid usblp usb_storage xhci_hcd ohci_hcd ehci_hcd ds211_synobios(P) sky2 synoacl_ext4(P) synoacl_vfs(P) hfsplus fuse vfat fat cryptosoft ecryptfs sha512_generic sha256_gener
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.820000] [<c00d4d48>] (unwind_backtrace+0x0/0xe4) from [<c00fb380>] (warn_slowpath_common+0x50/0x68)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.830000] [<c00fb380>] (warn_slowpath_common+0x50/0x68) from [<c00fdfa8>] (do_exit+0x3c/0x5ac)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.840000] [<c00fdfa8>] (do_exit+0x3c/0x5ac) from [<c00d2b5c>] (die+0x250/0x284)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.850000] [<c00d2b5c>] (die+0x250/0x284) from [<c00d5b50>] (__do_kernel_fault+0x6c/0x7c)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.860000] [<c00d5b50>] (__do_kernel_fault+0x6c/0x7c) from [<c00d5d24>] (do_page_fault+0x1c4/0x1dc)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.870000] [<c00d5d24>] (do_page_fault+0x1c4/0x1dc) from [<c00262a4>] (do_DataAbort+0x40/0xa4)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.870000] [<c00262a4>] (do_DataAbort+0x40/0xa4) from [<c002a8cc>] (__dabt_svc+0x4c/0x60)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.880000] Exception stack(0xc682bd50 to 0xc682bd98)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.890000] bd40:                                     c038eaec 60000093 60000093 00000000
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.900000] bd60: c0dd2700 ce1cebf8 c0dd2700 ce1cebf8 00000000 00000000 ce1cebf8 c682bdac
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.900000] bd80: c03b4360 c682bd98 00000458 c0126aa8 20000093 ffffffff
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.910000] [<c002a8cc>] (__dabt_svc+0x4c/0x60) from [<c0126aa8>] (__remove_from_page_cache+0xe4/0x188)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.920000] [<c0126aa8>] (__remove_from_page_cache+0xe4/0x188) from [<c01272bc>] (remove_from_page_cache+0x34/0x44)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.930000] [<c01272bc>] (remove_from_page_cache+0x34/0x44) from [<c012eef8>] (truncate_inode_page+0xb8/0xe8)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.940000] [<c012eef8>] (truncate_inode_page+0xb8/0xe8) from [<c012f00c>] (truncate_inode_pages_range+0xe4/0x324)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.950000] [<c012f00c>] (truncate_inode_pages_range+0xe4/0x324) from [<c012f26c>] (truncate_inode_pages+0x20/0x28)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.960000] [<c012f26c>] (truncate_inode_pages+0x20/0x28) from [<c0161fd0>] (dispose_list+0x58/0xe4)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.970000] [<c0161fd0>] (dispose_list+0x58/0xe4) from [<c0162344>] (invalidate_inodes+0xfc/0x120)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.980000] [<c0162344>] (invalidate_inodes+0xfc/0x120) from [<c014ee18>] (generic_shutdown_super+0x6c/0x10c)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  191.990000] [<c014ee18>] (generic_shutdown_super+0x6c/0x10c) from [<c014eed8>] (kill_block_super+0x20/0x38)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  192.000000] [<c014eed8>] (kill_block_super+0x20/0x38) from [<c01c8e90>] (ext4_kill_sb+0x10/0x2c)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  192.010000] [<c01c8e90>] (ext4_kill_sb+0x10/0x2c) from [<c014f4ec>] (deactivate_super+0x70/0x88)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  192.020000] [<c014f4ec>] (deactivate_super+0x70/0x88) from [<c0165a1c>] (sys_umount+0x494/0x5a4)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  192.030000] [<c0165a1c>] (sys_umount+0x494/0x5a4) from [<c002aec0>] (ret_fast_syscall+0x0/0x28)
Feb  4 16:24:46 kernel: [  192.040000] ---[ end trace 96a1d0661f3448d3 ]---
Feb  4 16:24:47 syno_poweroff_task: volume_unmount.c:62 Failed to unmount '/volume1', errno=139
Feb  4 16:24:47 syno_poweroff_task: volume_unmount_all.c:15 failed to unmount volume [/volume1]

Nas zelfs al een keer gerest naar factory defaults en DSM 4.0 er opnieuw opgezet.
Ik heb het vermoeden dat ipkg,coauchpotato en sickbeard hier iets mee te maken hebben.
De etc.local en /root/.profile heb ik wel aangepast zodat ipkg goed werkt.
Heeft er iemand een idee wat dit nog kan zijn?

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Buzzie schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:20:
kan iemand mij vertellen hoeveel ik aan werkelijke opslag krijg als ik begin met een 3TB schijf....even later een 2TB schijf toevoeg en weer iets later nog een 2 TB schijf??
Dit alles middels SHR
Volgens mij kan dit helemaal niet.

Can the SHR Volume accept drives of smaller capacity once a SHR volume has been created?
For clarification, if starting out with a SHR Volume utilizing 1TB drives, then all drives which are added or replaced to the SHR Volume must be equal or greater than 1TB. A 500GB drive cannot be added into an existing SHR (or Classic RAID) Volume, and have that storage pool of the smaller drive be utilized within the Volume.

http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
erikafoort schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:19:
[...]

Can the SHR Volume accept drives of smaller capacity once a SHR volume has been created?
For clarification, if starting out with a SHR Volume utilizing 1TB drives, then all drives which are added or replaced to the SHR Volume must be equal or greater than 1TB. A 500GB drive cannot be added into an existing SHR (or Classic RAID) Volume, and have that storage pool of the smaller drive be utilized within the Volume.

je hebt gelijk..heb ik geen rekening mee gehouden.
Dank je !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:49:
Een clean instal (DSM 4.0 Beta) heeft gelukkig alles opgelost, waarbij mijn oude als nieuwe films nu gelukkig wel spelen.
Heel apart zeg, maar opgelost is opgelost :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25
Moris schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:49:
Heb jij een korte how-to waarbij je bestanden behouden blijven? Ik heb met boostrap mijn linux kennis vergroot maar ook een hoop geknoei dat zou ik met de final van DSM 4.0 even willen wissen en opnieuw starten.

Heb alleen een back-up voor belangrijke bestanden, maar wil de rest eigenlijk niet kwijt door formatteren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zijn er mensen die met de DSM 4.0 Beta PhotoStation aan de praat hebben gekregen?

Ik heb PhotoStation geactiveerd en kan op de index pagina komen, maar als ik probeer in te loggen met de default username en het ww dat daarbij hoort krijg ik de melding dat het een ongeldige username/password combo is.

Ik kan echter wel gewoon met die gegevens binnen DSM inloggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fighting Power schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:02:
Ik heb sinds dat ik gebruik maak van DSM 4.0 problemen met het rebooten van mijn DS211.

Nas zelfs al een keer gerest naar factory defaults en DSM 4.0 er opnieuw opgezet.
Ik heb het vermoeden dat ipkg,coauchpotato en sickbeard hier iets mee te maken hebben.
De etc.local en /root/.profile heb ik wel aangepast zodat ipkg goed werkt.
Heeft er iemand een idee wat dit nog kan zijn?
Hier zelfde probleem sinds update naar DSM 4.0 beta.
Zonder IPKG had ik het probleem niet.
Als ik de scripts uit /opt/etc/init.d verwijderde lukte reboot en poweroff wel.
Ben er niet verder ingedoken wat nou de oplossing was. (ben terug gegaan naar DSM 3.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 25-05 18:44
erikafoort schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:19:
[...]

Ah, thanks al lopen klooien en snapte niet waarom de beheer knop grijs was. Had een 1.5TB disk erin en wil nu 2 500GB disks toevoegen, dat werkte dus niet. Nu maar andersom beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:34
Ik dacht dat ik kon vertrouwen op mijn DS1511+ maar na een tijdje prutsen krijg ik het nog niet lekker draaiend.
Misschien dat iemand van jullie hier een antwoord op weet.

Situatie:
een Netgear Wnd3700 router waar 3 uitgangen van gebruikt zijn.
  • 1 directe verbinding naar een pc.
  • 1 verbinding naar een Voip telefoon
  • 1 verbinding met een netgear gigabit switch.(5 poorten 1in en 4 out)
    • 2 pc's
    • 1 TV
    • 1 DS1511+
Alle bekabeling is cat.5e of hoger.

Nu is het zo dat mijn diskstation na half 1 's nachts uitschakelt tot de volgende ochtend om 6 uur.

Mijn probleem zit hem in de snelheid van de diskstation. De ene dag start de LAN snelheid op met een groen lampje (gigabit verbinding). De andere dag start hij op met een oranje lampje(100 mbit).
Ik kan de oorzaak hiervan echt nergens vinden.

Het is toch zo dat een gigabit switch gewoon gigabit blijft geven op alle 4 de uitgangen? op die switch kun je namelijk ook zien waar de uitgangen op draaien. Alles draait dan op Gigabit behalve die van de Diskstation.

Het oranje lampje(100mbit) komt me namelijk iets te vaak voor. 4 op de 5 keer is de verbinding maar 100mbit.
Het rare is ook eigenlijk dat een herstart van de diskstation tot nog toe niets heeft geholpen. Dus als hij 's ochtends de gigabit verbinding 'kiest' dan blijft dat de gehele dag zo. Maar als hij 's ochtends de 100mbit lijn genoeg vind. Dan blijft dat ook 100mbit.Hoe vaak ik hem ook reset.

Op internet vind ik niet zo veel informatie over de snelheden van een gigabit switch. bijvoorbeeld of deze dan toch over de 4 kanalen verdeeld worden?
Iemand die dit probleem kent?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Al eens een andere kabel van de switch naar je Nas geprobeerd?
En op een andere poort aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
andere kabel wel, ook al is dat wel de zelfde soort kabel. Namelijk de kabel die mee werd geleverd met de diskstation. Zouden ze gewoon slechte kabels met dat ding mee leveren? Kan me het eigenlijk haast niet voorstellen dat daar geen gigabit overheen zou kunnen. Maar ik zal nu nog eens een andere kabel neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 11:08

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ik heb zelf ook eens een netgear gigabit switchje gehad, zou best eens dezelfde geweest kunnen zijn. Deze had bij mijn configuratie ook constant issues met lagere snelheden, ook met goede kwaliteit cat6 kabels. Ik heb het ding uiteindelijk maar weer verkocht aan een kennis en zelf een simpele 8 poorts Sitecom gigabit switch gekocht bij de mediamarkt.. Die doet het nu al ruim een jaar perfect in combinatie met 3 laptops, 3 desktops, een d-link gigabit router, nog 2 gigabit switches en een hele zooi consoles/tv's/blu-ray spelers etc. Daarnaast hangt er nog een ds1511+ aan, en de snelheden zijn ook daarop meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Hmm en ik altijd maar zeggen dat ik tevreden ben over de netgear producten. Ik heb nu mijn tv er uit getrokken die maar op 100mbit bleef draaien. Nu heb ik van mijn switch naar DS1511+ 2 kabels liggen (link aggregation) Voorlopig draait hij wel weer 1gbit. dan moet ik misschien toch maar een keer een 8 poorts switch gaan halen. Dan kan ik hopelijk alles weer aansluiten :)

Even verder kijken of hij nu ook blijft lopen. Andere keren draaide hij namelijk op deze manier ook op 100mbit. Lekker zo'n probleem wat soms voorkomt.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-06 23:28
Ik zou graag mijn DS212+ als mailserver van mijn eigen mail adres willen laten functioneren.
Ik krijg hem alleen nog niet aan de praat.
Dit is wat ik heb

Configuratiescherm -> Mailserver:
- SMTP inschakelen aan
- SMTP-autorisatie is vereist aan
- Domeinnaam mijndomeinnaam.nl

Bij instellen voor e-mailontvangst staan de beide IMAP aan.

Bij mailstation heb ik bij smtp-server mijndomeinnaam.nl, en poort 25

Poort 25 en 143 heb ik op mijn router geforward, de verbindingstest is ok.

Mijn internet provider is upc.

Wat kan ik nog meer doen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:33:
[...]Ah, thanks al lopen klooien en snapte niet waarom de beheer knop grijs was. Had een 1.5TB disk erin en wil nu 2 500GB disks toevoegen, dat werkte dus niet. Nu maar andersom beginnen dus.
Buzzie schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:14:
[...]je hebt gelijk..heb ik geen rekening mee gehouden.
Dank je !!
Graag gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104881

Ik heb een Synology DS1511+ voor zakelijk gebruik. Wat ik wil is graag iemand admin rechten geven, deze persoon zou alles moeten kunnen behalve toegang hebben tot bepaalde mappen. Ik heb hier al eerder over gepost (in deel 3 van dit topic), op basis van zelf experimenteren en reacties in het topic is me al wel duidelijk dat dit niet zomaar kan met standaardmappen, omdat iemand die admin rechten heeft de mogelijkheid zal hebben om zichzelf toegang te geven tot de mappen. Verder lijkt er geen mogelijkheid te zijn om een admin-account te beperken qua mogelijkheden.

Wat ik mij nu echter afvraag is of ik met versleutelde/gecodeerde mappen niet iets zou kunnen wat dit betreft? Of zouden admins die de sleutel niet kennen toch ook altijd nog toegang kunnen krijgen tot deze mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 08:16
TheRookie schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:15:
Zijn er mensen die met de DSM 4.0 Beta PhotoStation aan de praat hebben gekregen?

Ik heb PhotoStation geactiveerd en kan op de index pagina komen, maar als ik probeer in te loggen met de default username en het ww dat daarbij hoort krijg ik de melding dat het een ongeldige username/password combo is.

Ik kan echter wel gewoon met die gegevens binnen DSM inloggen :?
Op de index pagina op instellingen klikken, vervolgens tabblad Gebruikersaccounts aanklikken... de rest moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 02-06 23:16
TheRookie schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:15:

Ja die werkt hier prima. Initieel kunnen alleen DSM admins (default: 'admin') inloggen, maar ik neem aan dat je dat geprobeerd hebt.
verzenden schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:28:
[...]
Op de index pagina op instellingen klikken, vervolgens tabblad Gebruikersaccounts aanklikken... de rest moet wel lukken denk ik.
Pas als je ingelogd bent op Photostation heb je toegang tot deze settings.

[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 05-02-2012 17:49 ]

Pagina: 1 2 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.