MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Wat is de reden geweest om NFS dan niet te gebruiken.
Ondanks dat sickbeard / couchpotato zijn niet afhankelijk van elkaar. SAB kun je gebruiken maar als je nzbget gebruikt niet nodig. Zeker een aanrader aangezien je dan meer geheugen vrij hebt op je NAS.
Tevens kun je natuurlijk deze programma wel tijdelijk via Package center (ik neem dan dat je ze via een package hebt geinstalleerd) stoppen en kijken of dit verlichting geeft.
25% lijkt misschien niet veel maar er zijn altijd andere processen ook bezig en bijelkaar kan dit natuurlijk wel zwaarder worden. Zeker omdat je maar 128 Mb.
Tevens nog gekeken naar een upgrade voor DSM 3.2
De mogelijk bug kan mogelijk de boel tijdelijk vertragen maar als je dus dit soort programma's tijdeljik uitzet dan weet je of het beter wordt.
Dus als ik je verhaal goed lees heb je SAB /Sickbeard etc allemaal gestopt en dan is hij nog net zo traag ?
Daarna de NAS ook eens een keer opnieuw gestart.
Als hij nog steeds traag is dan zul je verder moeten zoeken of er mogelijk nog meer programma's actief zijn die je via Package Center eenvoudig even uit kunt zetten.
Probeer even duidelijk te vermelden wat je nu precies gedaan hebt en met welk restultaat en even antwoord op de vragen die gesteld worden. Zo is het erg lastig om een beeld te krijgen. Ik moet uitgaan wat jij aangeeft en als de vragen niet beantwoord zijn krijgen we geen beeld hoe je situatie is.
Vermeld dus even je hoe alles is aangesloten. Dus vanaf je kabelmodem af. Dan weten we welke kastje er tussen zitten en of iets bedraag is of draadloos.
Ok, ik zal wat uitgebreider zijn. De reden waarom geen NFS is overigens omdat ik SMB prettiger vind werken ivm xbmc. Ik had niet de indruk dat het verschil maakte voor m'n speeds. Misschien nog maar eens naar kijken.
Maar goed, de beschrijving van het probleem:
- Alles uit: werkt prima (vroeger niet overigens, maar dat was een bug oid met RAID0)
- Alles aan: Werkt goed totdat sab gaat downloaden. Shares gaan haperen en ik kan sab en sickbeard en verwanten niet meer besturen via de wbinterface of moet enorm veel geduld hebben. Zelfs m'n ssh terminals reageren amper op zo'n moment.
Wat ik vervolgens probeer:
- Nice instellen voor diverse services: geen enkel effect op de shares of de webinterfaces.
- ionice instellen voor sabnzbd: Shares werken nu naar behoren, maar na een tijdje gaat het systeem langzaam op z'n knieen. Webinterfaces in het begin perfect bereikbaar, uiteindelijk totaal niet meer. Sabnzbd kan niet meer samenwerken met andere software, requests voor het binnenhalen van bins timen out.
- vergelijkbare problemen gebeuren als ik transmission gebruik. Het lijkt dus niet aan de resources te liggen, maar het gebruik van de harddisks?
Het probleem is dus niet dat sabnzbd 'zwaar' is, want z'n verbruik van het systeem ligt flink onder het maximum. Bovendien, als ik sab niet gebruik moet ik dan waarschijnlijk couchpotato en sickbeard de harddsik laten 'pollen' om te post-processen, zodat de HDs niet in hibernate kunnen.
Ik ga eerst eens NFS instellen, kijken of het verschil maakt, de vorige keer dat ik het testte was het voor een ander probleem.
Oh en ik heb de laatste DSM. Verder is alles op een gigabit Cat5e netwerk met een ASUS RT-N16 die tomato draait.