Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48

BaT

Heb inmiddels de DS212+ besteld icm 2x3TB WD Caviar Green schijfjes. Morgen ff wat spulletjes halen bij de bouwmarkt, zodat hij meteen in de meterkast kan worden gemonteerd (netjes naast de Ziggo branded Cisco router/kabelmodem, vanaf de meterkast gaan er 2 lijntjes naar de rest van het huis, zolder en woonkamer, waar bij beide uiteindjes een 8 poorts Gigabit Cisco switch staat)

Eindelijk straks m'n thuis netwerkje helemaal voor elkaar, komend weekend iig lekker spelen met alle settings :9

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:14:
Heb inmiddels de DS212+ besteld icm 2x3TB WD Caviar Green schijfjes. Morgen ff wat spulletjes halen bij de bouwmarkt, zodat hij meteen in de meterkast kan worden gemonteerd (netjes naast de Ziggo branded Cisco router/kabelmodem, vanaf de meterkast gaan er 2 lijntjes naar de rest van het huis, zolder en woonkamer, waar bij beide uiteindjes een 8 poorts Gigabit Cisco switch staat)

Eindelijk straks m'n thuis netwerkje helemaal voor elkaar, komend weekend iig lekker spelen met alle settings :9
Sorry hoor, maar wat is de informatiewaarde van jouw bericht. Dit soort berichten maakt dit forum lastig om te volgen. Volgens mij hebben ze voor dit soort meldingen Facebook uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Excuus als deze (of soortgelijke) vraag al tig keer is voorgekomen :)

Ik wil een setup die ongeveer als volgt is:

HD1 (1TB)
- Persoonlijke bestanden
- svn (eigen repositories)
- rsync webserver (backups)
- webserver (LAMP)
- timemachine

HD2 = mirror HD1 (1TB)

HD3 (2TB)
- Films
- Audio

HD4 (2TB)
- series

-----------

Apparaten die ermee moeten kunnen praten:

- linux mint laptop
- Macbook Pro
- Win desktop
- 2x android telefoons
- Samsung 46d6300 TV
- xbox

En twijfel tussen de DS411 & DS411j, maar neig naar de DS411 want betere specs ;)

Zien jullie beren op de weg met de setup die ik zou willen gebruiken? Kan je goed aangeven dat 1&2 clones zijn, en 3&4 niet? Kan je in sabnzb (of een ander progje) instellen dat categorie films naar HD3 moet en categorie series naar HD2? Worden .srt bestanden meegestreamed over DLNA ?

Thanks!

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vind de keuze van synology's toch nog wat lastig.

Ik denk eruit te zijn dat ik de 212J, 212 of 212+ wil gaan kiezen...
Als ik de performance grafieken erbij pak, scheelt het allemaal niet zoveel met elkaar. Klopt dit?

Wat halen mensen hier nu ongeveer voor snelheden in de praktijk over een Wireless G 54 netwerk?

En waarom kan ik nu beter een 212 kiezen of zelfs een 212+?

Ik neig nu eigenlijk naar de 212, maar dat is alleen op gevoel gebaseerd en niet op feiten.

En dan nog: Is er een overzicht van geteste schijven? Welke kun je het beste nemen?
Ik wil denk ik 2TB netto overhouden, alleen ze zijn nog steeds erg duur i.v.m. de overstromingen. :(
Ik zit ook te twijfelen of ik het geheel nog even uitstel...

[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 15-02-2012 09:41 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De performance scheelt tussen de 212 en de 212+ niet heel erg veel. Je hebt voornamelijk voordeel bij de 212+ wanneer je veel zware dingen naast elkaar wilt draaien. De echte power user dus. De j modellen zijn de instap / budget modellen die ik eigenlijk nooit aanraad. Ze zijn een stukje minder uitgerust en kunnen een stuk(je) minder verwerken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Met een wireless G netwerk maakt het allemaal geen klap uit, daar ga je maximaal 3~5 MB/sec mee halen op alle units. Zelfs een dualband N netwerk is nog niet snel genoeg om ze vol te benutten. Daar haal ik rond de 15 MB/sec mee. Prik ik de gigabit kabel erin dan is het ineens wel gewoon 100 MB/sec lezen en tegen de 60 MB/sec schrijven naar een 211 (niet J of +). De 212 is voor zover ik weet net zo snel alleen met USB3 poort.

Waar je het verschil meer in zult merken is met downloaden via nieuwsgroepen bv, daar is de J nogal traag met par/unrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bor de Wollef schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:41:
De performance scheelt tussen de 212 en de 212+ niet heel erg veel. Je hebt voornamelijk voordeel bij de 212+ wanneer je veel zware dingen naast elkaar wilt draaien. De echte power user dus. De j modellen zijn de instap / budget modellen die ik eigenlijk nooit aanraad. Ze zijn een stukje minder uitgerust en kunnen een stuk(je) minder verwerken.
Klopt het dat je het in down en upload niet zo erg merkt maar vooral in uitpakken en parren van bestanden als je hem zelf laat downloaden van NZB's?

Dat laatste vind ik totaal onbelangrijk. Ik download sporadisch en als ik het doe laat ik het meestal 's nachts lopen.

Ik wil vooral een Synology voor het OS, ik heb het gezien bij een collega en ten opzichte van de WD my book world edition die ik nu heb is het echt een forse stap vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41
Misschien even een hele domme vraag, maar ik kan het nergens vinden via google: Hoe kan ik heel 192.168.1.* toegang geven tot mijn DS211 en de rest blokkeren? In de firewall kan ik geen 192.168.1.* ingeven als IP-adres, individueel IP is geen probleem, maar aangezien we thuis dhcp aan hebben wil ik de hele range allowen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:22:
[...]

Sorry hoor, maar wat is de informatiewaarde van jouw bericht. Dit soort berichten maakt dit forum lastig om te volgen. Volgens mij hebben ze voor dit soort meldingen Facebook uitgevonden.
Take it easy... Ik vertel simpelweg hoe ik mijn Synology NAS ga wegwerken in mijn bestaande bekabelde netwerk infrastructuur, tevens bevestig ik mijn vorige post dat ik daadwerkelijk om die redenen die ik eerde aangaf een NAS ga aanschaffen (en dat het dus geen geblaat in de ruimte is). Al met al voegt de post genoeg toe aan mijn eerdere posts.

Kortom: Eerst beschijf ik waarvoor ik een NAS zou willen gebruiken, vervolgens kom ik bij een bepaald type uit en tot slot beschijf ik kort hoe ik deze daadwerkelijk ga inzetten. Het zijn juist de compleet offtopic berichten van jou zelf die helemaal niks toevoegen aan dit topic. Voortaan, als je het ergens niet mee eens bent, kan je dat netjes via een topic report aangeven.

Edit: daarnaast kan iemand straks vragen hoe ik hem heb weggewerkt in de meterkast en eventueel zo iedeeën op doen.

[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 15-02-2012 10:05 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Paultje3181 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:59:
Misschien even een hele domme vraag, maar ik kan het nergens vinden via google: Hoe kan ik heel 192.168.1.* toegang geven tot mijn DS211 en de rest blokkeren? In de firewall kan ik geen 192.168.1.* ingeven als IP-adres, individueel IP is geen probleem, maar aangezien we thuis dhcp aan hebben wil ik de hele range allowen.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom zou je dat willen?

Ik neem aan om mensen van buiten geen toegang te willen geven intern? Dus stel iemand komt zover dat hij je wireless hackt en binnen is, krijgt gewoon een mooi ip adresje van de DHCP server (of filter je nog op mac adres?) en schiet je niets met deze extra beveiliging op.

Ik kan het mis hebben hoor, maar komt bij mij nu over als schijnbeveiliging.

Je kan dan beter alle mogelijke macadressen opnemen en de wireless toegang filteren op mac adres. Toch?
Ik heb zelf nog geen synology, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden tot interne beveiliging op de NAS.

Kan dat op macadres?

Want van mij mag heel de familie op ons wireless, maar eigenlijk niet op de nas. Of kun je dit ook per share instellen?
BaT schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:14:

Lagen die kabels al in de rest van je huis? Of heb je die nadien getrokken?
Ik heb maar naar één kamer een utp lopen en die komt netjes uit de betonnen muur in de kinderkamer... (vanaf de bouw verzonnen dus).

Naar onze slaapkamer en woonkamer en de kinderkamer gaat ook nog COAX en de woonkamer heeft nog een aparte telefonie.

Bestaan er mooie inbouw combikastjes voor COAX/UTP? Ik heb een beetje zitten zoeken, maar valt me op dat dit nog best lastig is.

En dan hebben we de zolder nog, waar enkel stroom naartoe gaat en dan ook nog eens veel te weinig. Kan ik daar nog iets mee?

Het liefst wil ik alles in de huidige leidingen erbij proppen, maar ik heb hier 0,0 ervaring mee...

Hoe doen anderen dit?

[ Voor 52% gewijzigd door BlakHawk op 15-02-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51

Vrijdag

De Zwarte

Ryceck schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:16:

Ben nog wel op zoek naar iets om movies mee te re-encoden naar MP4 voor streamen op mijn iphone/ipad maar kan daar niets over vinden. Iemand hier enig idee?
Probeer dit eens: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 17:03
dfrenner schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:03:
Het liefst wil ik alles in de huidige leidingen erbij proppen, maar ik heb hier 0,0 ervaring mee...
Ik heb een netwerkkabel samen met COAX (tbv UPC) in een leiding, gewoon met een trekveer. Naast de 230V netstroom is niet aan te raden ivm brandgevaar. Inbouw kastjes voor UTP en COAX zijn er wel, of ze mooi zjin is een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik heb een vraagje over het verschil tussen de DS212+ en de DS212J. Ik wil een van deze twee aanschaffen en er voornamelijk torrents op downloaden, streamen naar mijn PS3 en incrementele backups opmaken. Is het zo dat de DS212+ makkelijker laten we zeggen 10 torrents kan seeden en HD content kan streamen of zou de DS212J daar ook al voldoende voor zijn? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Freek schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:04:
Ik heb een vraagje over het verschil tussen de DS212+ en de DS212J. Ik wil een van deze twee aanschaffen en er voornamelijk torrents op downloaden, streamen naar mijn PS3 en incrementele backups opmaken. Is het zo dat de DS212+ makkelijker laten we zeggen 10 torrents kan seeden en HD content kan streamen of zou de DS212J daar ook al voldoende voor zijn? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Waarom vergelijk je deze 2 met elkaar? Het zijn min of meer uitersten binnen deze serie. Het loopt van
212j (budget) - 212 (normale versie) - 212+ (iets zwaardere luxere versie).

Een vergelijking tussen een 212j en 212 zou ik veel logischer vinden eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 21:08
Freek schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:04:
Het enige probleem is dat die klootzakken van Sony geen mkv-ondersteuning in de PS3 hebben gebouwd. Verder kan het allemaal prima op een j. Als je met nieuwsgroepen begint heb je misschien een wat duurdere versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40
Bor de Wollef schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:17:
[...]

Waarom vergelijk je deze 2 met elkaar? Het zijn min of meer uitersten binnen deze serie. Het loopt van
212j (budget) - 212 (normale versie) - 212+ (iets zwaardere luxere versie).

Een vergelijking tussen een 212j en 212 zou ik veel logischer vinden eigenlijk.
Oh excuses dat had ik niet helemaal begrepen, wat zijn de voornaamste verschillen tussen de 212J en de 212?

edit; ah geen USB 3.0 zie ik onder andere.

Wat de ps3 betreft; ik wil binnen niet al te lange tijd een Boxee oid aanschaffen dus dan is dat .mkv probleem ook meteen opgelost :) Vraagt usenet trouwens om zoveel meer resources dan torrents?

[ Voor 3% gewijzigd door Freek op 15-02-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Voor de verschillen tussen de modellen is ook dit interessant: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
Daarnaast kan ik je vertellen dat elke synology HD materiaal kan streamen.. Daar is namelijk niets zwaars aan.. Ook 2 films tegelijk naar verschillende pc's is geen probleem.

Over het downloaden van usenet is al ontzettend vaak vertelt waarom een snel model handig is (maar niet noodzakelijk). Torrents zijn vrees ik niet lichter voor de synology.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 15-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:24
Weet iemand hoe je de PHP functie Shell_exec kan aanzetten op een synology?
de Functie Exec lukt me wel, maar een pakket wat ik wil draaien gebruikt Shell_exec en deze geeft een foutmelding wat ik ook probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wordt shell_exec niet uitgeschakeld als je safe_mode_exec aanzet?

Verwijderd

Voor mij is het ook tijd om te gaan upgraden, ik heb nu:
Thuis DS207+ 2x1TB RAID1
Ouders DS207+ 2x500GB RAID1
Broertje DS211j 2x2TB RAID1

Als backup stuur ik alle foto's/documenten van mijn ouders en broertje naar mijn NAS en mijn NAS naar mijn ouders. Werkt super!

Wat ik heb draaien:
SABNzbd die ik sporadisch gebruik
Tranmission die ik regelmatig gebruik

Ik vermoed dat ik met een DS212 prima uit de voeten kan, de extra features van de 212+ (eSATA) gebruik ik toch niet. Iemand die uit ervaring weet of dat juist is?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:41
[...]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waarom zou je dat willen?

Ik neem aan om mensen van buiten geen toegang te willen geven intern? Dus stel iemand komt zover dat hij je wireless hackt en binnen is, krijgt gewoon een mooi ip adresje van de DHCP server (of filter je nog op mac adres?) en schiet je niets met deze extra beveiliging op.

Ik kan het mis hebben hoor, maar komt bij mij nu over als schijnbeveiliging.

Je kan dan beter alle mogelijke macadressen opnemen en de wireless toegang filteren op mac adres. Toch?
Je ziet inderdaad het feit over het hoofd dat alles bekabeld is in huis en wifi niet broadcast... Maar je hebt een punt, maar ik wil het toch weten...
Paultje3181 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:08:
[...]

Je ziet inderdaad het feit over het hoofd dat alles bekabeld is in huis en wifi niet broadcast... Maar je hebt een punt, maar ik wil het toch weten...
Ik ben even niet in de gelegenheid het zelf te proberen maar is dat niet gewoon het volgende toevoegen 192.168.1.0 255.255.255.0 ?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 16-02-2012 11:20 ]

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik krijg DDNS niet werkend van buitenaf. Ik kom er wel op vanaf apparaten binnen mijn netwerk. Iemand een idee waar het kan misgaan? Op internet al een beetje gezocht naar mensen met hetzelfde probleem maar verdacht weinig te vinden. Normaal gesproken gaat het ook in een keer goed bij de meeste mensen denk ik omdat je via EZ-internet alles automatisch kan instellen maar dat lukte niet bij mijn router.
Mirved schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:30:
Ik krijg DDNS niet werkend van buitenaf. Ik kom er wel op vanaf apparaten binnen mijn netwerk. Iemand een idee waar het kan misgaan? Op internet al een beetje gezocht naar mensen met hetzelfde probleem maar verdacht weinig te vinden. Normaal gesproken gaat het ook in een keer goed bij de meeste mensen denk ik omdat je via EZ-internet alles automatisch kan instellen maar dat lukte niet bij mijn router.
Moet je niet gewoon portforwarding doen op je route naar de poort van je DS?

http://portforward.com/

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 16-02-2012 11:33 ]

• BaT

BaT

[...]

Lagen die kabels al in de rest van je huis? Of heb je die nadien getrokken?
Ik heb maar naar één kamer een utp lopen en die komt netjes uit de betonnen muur in de kinderkamer... (vanaf de bouw verzonnen dus).

Naar onze slaapkamer en woonkamer en de kinderkamer gaat ook nog COAX en de woonkamer heeft nog een aparte telefonie.
Ik woon in een nieuwbouw woning, ik heb dus meteen UTP kabels door 'normale' loze leidingen getrokken naar de juiste vertrekken. In de meterkast zitten ook netjes UTP sockets (net als bij de uiteindes uiteraard), die verbonden kunnen worden met de router/kabelmodem.

Product Owner - Connec2

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Ik ben even niet in de gelegenheid het zelf te proberen maar is dat niet gewoon het volgende toevoegen 192.168.1.0 255.255.255.0 ?
192.168.1.0 is een netwerkadres, geen broadcastadres

Tijdmachine | Nieuws trends

Hij wil in z'n firewall toch de hele /24 reeks toestaan. Heeft toch niks met toekennen van IP adressen te maken @onder.

http://i85.photobucket.com/albums/k62/dil222/synology.jpg

[ Voor 217% gewijzigd door schumi2004 op 16-02-2012 12:59 ]

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
ieperlingetje schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:54:
[...]

192.168.1.0 is een netwerkadres, geen broadcastadres
Met dat subnet is dat IP address toch niet te gebruiken omdat het je netwerk ID is.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50
192.168.1.0 255.255.255.0 = netwerk
192.168.1.0 255.255.255.255 = host

Let op het subnet masker, je hele LAN netwerk toegang geven tot je NAS doe je met 192.168.1.0 255.255.255.0 dan laat je 254 adressen toe naar je NAS.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 21:08
job schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:28:
Voor de verschillen tussen de modellen is ook dit interessant: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
Daarnaast kan ik je vertellen dat elke synology HD materiaal kan streamen.. Daar is namelijk niets zwaars aan.. Ook 2 films tegelijk naar verschillende pc's is geen probleem.

Over het downloaden van usenet is al ontzettend vaak vertelt waarom een snel model handig is (maar niet noodzakelijk). Torrents zijn vrees ik niet lichter voor de synology.
Torrents zijn wel lichter, want dan hoef je niet te repairen en zo. Bij torrents haal ik sinds ze Transmission gebruiken in Download Station(DSM 3.0 of zo) ongeveer 10 MB/s down en veel sneller kan niet met 100 Mbit. (Ik heb een 210j)

• wagenveld
  • Niet online
localjoost.nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:38:
Excuus als deze (of soortgelijke) vraag al tig keer is voorgekomen :)

Ik wil een setup die ongeveer als volgt is:

HD1 (1TB)
- Persoonlijke bestanden
- svn (eigen repositories)
- rsync webserver (backups)
- webserver (LAMP)
- timemachine

HD2 = mirror HD1 (1TB)

HD3 (2TB)
- Films
- Audio

HD4 (2TB)
- series

-----------

Apparaten die ermee moeten kunnen praten:

- linux mint laptop
- Macbook Pro
- Win desktop
- 2x android telefoons
- Samsung 46d6300 TV
- xbox

En twijfel tussen de DS411 & DS411j, maar neig naar de DS411 want betere specs ;)

Zien jullie beren op de weg met de setup die ik zou willen gebruiken? Kan je goed aangeven dat 1&2 clones zijn, en 3&4 niet? Kan je in sabnzb (of een ander progje) instellen dat categorie films naar HD3 moet en categorie series naar HD2? Worden .srt bestanden meegestreamed over DLNA ?

Thanks!
Je kunt beter een SHR met alle schijven doen Joost, en vervolgens je bestanden in mappen zetten. Dat lijkt mee een stuk makkelijker in gebruik.

• Mirved
  • Laatst online: 10:27
schumi2004 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Moet je niet gewoon portforwarding doen op je route naar de poort van je DS?

http://portforward.com/
Ik heb 80 en 5000 open gezet.
Of moet ik daarvoor nog andere open zetten dan?
Mirved schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:03:
[...]

Ik heb 80 en 5000 open gezet.
Of moet ik daarvoor nog andere open zetten dan?
Ik weet niet wat je probeert dus kan er geen zinnig antwoord op geven. Ik zou zelf overigens voor 5001 gaan (HTTPS)

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
hm, ik krijg iets met deze DS212+ niet voor elkaar.

Ik probeer met Windows toegang te krijgen tot de NAS. De handleiding zegt dat ik hier een bepaalde wizard voor moet uitvoeren in Synology Assistant. Als ik deze uitvoer krijg ik het bericht dat de NAS niet gevonden kan worden, in het beginoverzicht van Synology Assistant staat hij echter wel genoemd.

Ik heb het ook op een andere manier geprobeerd. Bij 'Computer' rechtermuisklik -> Een netwerklocatie toevoegen. Daar vul ik dan het ip-adres van mijn Nas plus de poort in (192.168.1.14:7000). Hier op volgende meldt de wizard dat ik een onjuist pad heb opgegeven. Via FTP krijg ik volgens mij wel verbinding. Ik kan in elk geval in verkenner de map-structuur van de NAS zien.

Nog wat probleempjes die misschien dezelfde oorsprong hebben:
- als ik op de geïnstalleerde 'Squeezebox server' klik opent de browser een leeg tabblad.
- als ik op 'Filestation' klik gebeurt hetzelfde.
- De android app 'DS File' wil ook niet inloggen op mijn NAS

Heeft iemand enige idee wat hier aan de hand kan zijn?

Mijn specs:
- DS212+ NAS met 2TB HDD
- alle apparaten aangesloten met Cat5e kabels op de router d.m.v. twee megabit switches.

Alvast bedankt! _/-\o_

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 17:03
Probeer eens 192.168.1.14:5000

• job
Poort 5000 is het webmanagement, hij wil bezig met de filestation (die op poort 7000 draait).

I-Heine-I, je hebt niet perse filestation nodig om toegang tot je synology te krijgen. Je kan ook gebruik maken van smb. Simpelweg een share aanmaken en kiezen welke gebruikers toegang krijgen. Je kan deze share dan aan een schijfletter hangen (via netwerklocatie toevoegen) maar dan moet je de smb share intikken: \\192.168.1.14
De juiste poort zorgt windows dan zelf voor.

• I-Heine-I
job schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:31:
Poort 5000 is het webmanagement, hij wil bezig met de filestation (die op poort 7000 draait).

I-Heine-I, je hebt niet perse filestation nodig om toegang tot je synology te krijgen. Je kan ook gebruik maken van smb. Simpelweg een share aanmaken en kiezen welke gebruikers toegang krijgen. Je kan deze share dan aan een schijfletter hangen (via netwerklocatie toevoegen) maar dan moet je de smb share intikken: \\192.168.1.14
De juiste poort zorgt windows dan zelf voor.
Bedankt voor je hulp!

Echter, als ik dit intyp komt Windows met de melding: 'Er kan alleen in een gedeelde map worden gepubliceerd, selecteer een andere locatie'.

Sowieso vraag ik me af waar ik eigenlijk mijn account in zou moeten vullen. De NAS heeft een account voor elk gezinslid, deze is gekoppeld aan een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij FTP moest ik dat invullen waarna Windows mij toegang verleende. Het kopiëren van bestanden naar de NAS via FTP lijkt helaas niet te lukken...

• stormfly
  • Laatst online: 18:50
wagenveld schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:35:
[...]

Je kunt beter een SHR met alle schijven doen Joost, en vervolgens je bestanden in mappen zetten. Dat lijkt mee een stuk makkelijker in gebruik.
En je bent beschermt tegen 1x schijf falen met al je data.

• I-Heine-I
ok, volgens mij gaat het niet echt goed met dit apparaat :p

Na de eerder beschreven problemen kan ik nu ook niet meer in de configuratie van mijn Synology komen. 192.168.1.14:5000 intypen in mijn browser levert nu niets meer op...

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

EDIT: nevermind, het lukt gek genoeg weer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door I-Heine-I op 16-02-2012 16:26 ]

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

[quote]I-Heine-I schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:24:
ok, volgens mij gaat het niet echt goed met dit apparaat :p

Na de eerder beschreven problemen kan ik nu ook niet meer in de configuratie van mijn Synology komen. 192.168.1.14:5000 intypen in mijn browser levert nu niets meer op...

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
[/quote]
Heb je hem opnieuwopgestart en heb je dynamische toewijzing van IP adressen? Dan zit ie nu misschien onder een ander IP. Zorg dat je je synology onder een vast IP zet of gebruik maakt van de hostname.

niet meer nodig 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-02-2012 16:44 ]

• new_guy
  • Laatst online: 21:55
nvm

[ Voor 92% gewijzigd door new_guy op 16-02-2012 20:00 ]

• poster2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11-2022
Welke UPS is goedkoop en compatibel met the DS212+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:18
poster2011 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:44:
Welke UPS is goedkoop en compatibel met the DS212+ ?
:+

Er staat ergens op de Synology website een lijst. Even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
I-Heine-I schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Bedankt voor je hulp!

Echter, als ik dit intyp komt Windows met de melding: 'Er kan alleen in een gedeelde map worden gepubliceerd, selecteer een andere locatie'.

Sowieso vraag ik me af waar ik eigenlijk mijn account in zou moeten vullen. De NAS heeft een account voor elk gezinslid, deze is gekoppeld aan een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij FTP moest ik dat invullen waarna Windows mij toegang verleende. Het kopiëren van bestanden naar de NAS via FTP lijkt helaas niet te lukken...
Je dient deze gegevens in te vullen op het moment dat je op een map klikt op NAS als je geen standaard rechten hebt op deze map. Er verschijnt dan vanzelf een Popup scherm.

Als je de inlognaam en ww van de NAS gebruikers en van de windowsaccounts gelijkt maakt gaat het al een stuk beter. Windows logt dan automatisch in op de betreffende mappen.
Je hoeft dan niet meer in te loggen als je via Windows Verkenner naar je NAS gaat. Elke map waar het account rechten heeft zie je direct.

Je kunt ook met Referentiebeheer (configuratiescherm) de gegevens van het account 1x invullen als je niet wilt dat de acccount gegevens gelijk zijn aan elkaar.

FTP dien je ook aan te zetten op de NAS en elke gebruiker dient je rechten te geven om FTP te mogen gebruiken.

Vanaf je pc hoeft je geen FTP te gebruiken maar kun je via de netwerkomgeving in Windows Verkenner naar je NAS bladeren en dan naar de betreffende map bladeren en zo bestanden kopieeren.
Als je niet bij een map kunt dan heb je niet de juiste rechten ingesteld.
Tevens kun je het beste de werkgroep van je NAS en van Windows gelijk maken.

Verder zul je je meer moeten verdiepen in hoe de Synology werkt zodat je meer weet wat de mogelijkheden zijn. In de handleiding kun je heel veel info vinden hoe de meeste dingen werken. Wij kunnen niet alles uitleggen. Tevens is het handig om mij een vraag te vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd zodat wij ook weten waar het mogelijk fout is gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 17-02-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb m'n DS212+ inmiddels ontvangen en heb alles ingesteld, ben heel erg tevreden hoe je gemakkelijk alles naar wens kan configureren. Die DSM is echt een mooi stukje software.

Ik had alleen een probleem met het downloaden van torrents via de Download Station, ze wilden maar niet beginnen en bleven op 0 kb/sec steken, terwijl alle poorten wel goed stonden. Nu probeer ik het nog een keer vanaf werk en ze beginnen wel met downloaden.. Heel apart, hebben meer mensen hier soms problemen met torrents?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

BaT schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:55:
Ik heb m'n DS212+ inmiddels ontvangen en heb alles ingesteld, ben heel erg tevreden hoe je gemakkelijk alles naar wens kan configureren. Die DSM is echt een mooi stukje software.

Ik had alleen een probleem met het downloaden van torrents via de Download Station, ze wilden maar niet beginnen en bleven op 0 kb/sec steken, terwijl alle poorten wel goed stonden. Nu probeer ik het nog een keer vanaf werk en ze beginnen wel met downloaden.. Heel apart, hebben meer mensen hier soms problemen met torrents?
Leg uit wat je gedaan hebt. Want als iedereen problemen heeft met torrents. Dan zal er hier moord en brand geschreeuwd worden. Dus dat zal het niet zijn.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb gewoon een torrent url/magnet link gedropped in de search box van de Download Station. Vervolgens verschenen de torrents bestanden netjes rechts in het download taken overzicht, maar begonnen ze niet met downloaden (na een paar minuten wachten). Dit was vanochtend.

Vervolgens zit ik nu op werk en probeer ik hetzelfde nog een keer, met dezelfde torrent url/magnet link's en idd pas na een minuut ofzo beginnen ze met downloaden (lekkere snelheid ook), is het normaal voor die Download Station om soms wat traag te reageren?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je sabnzbd niet voor het downloaden van torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 20:55
SpikeHome schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:34:
Goedendag,

Ik heb een 1511 sinds kort en wil volumes aan maken daarop.
Alleen nu twijfel ik nog al of ik SHR zal gebruiken of gewoon Raid5.
Ik heb ook al op de diverse forums vragen gesteld.
Ik wil weten welk het beste snelheid geeft met de minste processor kracht.

Iemand daar naar gekeken?
Ik zou gaan voor raid10! :-)
Snel & veilig

jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15
jesses schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:38:
[...]
Ik zou gaan voor raid10! :-)
Snel & veilig
RAID10 heeft inderdaad een lagere CPU-belasting bij schrijfacties dan RAID5 omdat het geen checksums hoeft te berekenen en grotere veiligheid omdat je na het verlies van één schijf nog een tweede schijf kan verliezen (zolang het de mirror van de eerste schijf niet is) zonder je data kwijt te zijn.

Enig nadeel aan RAID10 tov RAID5 is dat je nog een derde ruimte inlevert: Van de vier schijven houd je er twee over ipv drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:35:
Waarom gebruik je sabnzbd niet voor het downloaden van torrents?
Die heb ik net geinstalleerd, maar als ik die start krijg ik een nieuwe tab met de melding dat de pagina die u zoekt niet kan worden weergeven :S Ik heb de NAS al gerestart, werkt nog steeds niet. Andere 3rd Party apps zoals couch potato en sickbeard doen het ook niet. Moet ik nog extra poorten open zetten in de router? Heb nl alleen poort 6881 en 5000 geforward en kan momenteel niet bij m'n router settings. Of is er een optie in DSM die ik nog moet omzetten?

Ik probeer weer 2 torrents, en die staan nu al vrolijk al 3 minuten op status downloaden, met alle onderdelen op status onbekend en 0,0 kb/s download.

[ Voor 10% gewijzigd door BaT op 17-02-2012 10:20 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
heb je python wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Poorten goed gezet in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Buzzie schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:10:
heb je python wel geinstalleerd?
Volgens mij kan je SABnzb niet installeren zonder Python toch?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
kevinl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Volgens mij kan je SABnzb niet installeren zonder Python toch?
Dat weet ik niet geheel zeker eigenlijk. Die installeer ik altijd als eerste.

maar omdat couchpotato en sickbeard het ook niet doen bij hem en je ook voor die programma's python nodig hebt dacht ik meteen daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ja ik heb Python geinstalleerd, anders kan je idd niet SABnzbd installeren.

Ik heb daarnet voor de lol weer een torrent test gedaan via de Download Station.
Ik heb even een hele populaire shooter torrent gepakt; bij een torrent (de meest populaire die ik kreeg bij de zoek resultaten; genoeg seeders en peers dus) kreeg hij geen tracker door en daardoor bleef de download dus stil staan. Even pauzeren en herstarten helpt niet, hij blijft niks doen. Een andere torrent (veel minder peers en seeders) echter krijgt meteen een rits trackers door en begint direct met een paar mb/sec te downloaden... Volgens mij ligt dit aan de Download Station torrent client, want ik heb dit nog nooit gehad met m'n normale torrent client op m'n pc. Ik zal dat vanavond thuis eens voor de zekerheid proberen (dezelfde torrent op m'n pc downloaden).

Daarnaast werken m'n 3rd party packages nog steeds niet, moeten daar speciale poorten voor openstaan? Of nog een extra vinkje worden omgehaald in de standaard DSM software? Ik zie bij geinstalleerde packages de status nl op niet beschikbaar staan van python.

[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 17-02-2012 11:54 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:52:
Ik zie bij geinstalleerde packages de status nl op niet beschikbaar staan van python.
Dat hoort zo

Zie trouwens dat ik je sabnzbd zit aan te raden voor torrents, maar die kan volgens mij alleen met usenet overweg. Ik zou gewoon overstappen van torrents naar usenet voor het downloaden vanaf de synology, dat werkt echt uitstekend namelijk en torrents lees ik toch veel wisselende verhalen over.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
Zojuist dan toch ook maar de Synologie DS212+ gekocht met een Western Digital Caviar Green WD20EARS - 2TB erbij. Zat vandeweek nog even te twijfelen tussen deze en QNAP, maar toch voor deze gegaan (voor mij zouden beiden het goed doen).

Hoop hem morgen binnen te hebben, al heb ik dan nog niet veel tijd om er mee te spelen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 20:55
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:57:
[...]

RAID10 heeft inderdaad een lagere CPU-belasting bij schrijfacties dan RAID5 omdat het geen checksums hoeft te berekenen en grotere veiligheid omdat je na het verlies van één schijf nog een tweede schijf kan verliezen (zolang het de mirror van de eerste schijf niet is) zonder je data kwijt te zijn.

Enig nadeel aan RAID10 tov RAID5 is dat je nog een derde ruimte inlevert: Van de vier schijven houd je er twee over ipv drie.
Yep, precies zoals je zegt:-) Je hebt toch wat meer veiligheid, mocht bij het rebuilden van je 4e schijf na een crash/vervanging nog een defect gaan door de zware belasting ben je dus alles kwijt.
Ik heb dit zelf een keer ervaren en lever graag nog wat extra ruimte in voor extra performance en veiligheid.

jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29
Heeft iemand hier een goede methode om de resources te managen als je Sickbeard en Sabnzbd hebt draaien? Ik heb beide lage prioriteiten gegeven met zowel Nice als Ionice, wat al redelijk werkt, maar soms loopt de synology nog steeds een tijdje 'vast'. Het is me, zelfs als ik htop open heb staan, volslagen onduidelijk wat er gebeurd, maar voor langere tijd is het cpu verbruik minimaal en zijn de web-interfaces nauwelijks tot niet te bereiken. na een tijdje begint hij ineens weer te ratelen en is alles als voorheen.

Bovendien zou ik het prettig vinden als ik de interfaces op de een of andere manier een hoge prioriteit zou kunnen geven. Nu timed sab bijvoorbeeld out als er een download wordt toegevoegd terwijl hij zit te downloaden en is de interface soms helemaal niet meer te gebruiken. De prioriteiten van diverse apache processen aanpassen lijkt niet te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
MikeOO schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:05:
[...]

Je dient deze gegevens in te vullen op het moment dat je op een map klikt op NAS als je geen standaard rechten hebt op deze map. Er verschijnt dan vanzelf een Popup scherm.

Als je de inlognaam en ww van de NAS gebruikers en van de windowsaccounts gelijkt maakt gaat het al een stuk beter. Windows logt dan automatisch in op de betreffende mappen.
Je hoeft dan niet meer in te loggen als je via Windows Verkenner naar je NAS gaat. Elke map waar het account rechten heeft zie je direct.

Je kunt ook met Referentiebeheer (configuratiescherm) de gegevens van het account 1x invullen als je niet wilt dat de acccount gegevens gelijk zijn aan elkaar.

FTP dien je ook aan te zetten op de NAS en elke gebruiker dient je rechten te geven om FTP te mogen gebruiken.

Vanaf je pc hoeft je geen FTP te gebruiken maar kun je via de netwerkomgeving in Windows Verkenner naar je NAS bladeren en dan naar de betreffende map bladeren en zo bestanden kopieeren.
Als je niet bij een map kunt dan heb je niet de juiste rechten ingesteld.
Tevens kun je het beste de werkgroep van je NAS en van Windows gelijk maken.

Verder zul je je meer moeten verdiepen in hoe de Synology werkt zodat je meer weet wat de mogelijkheden zijn. In de handleiding kun je heel veel info vinden hoe de meeste dingen werken. Wij kunnen niet alles uitleggen. Tevens is het handig om mij een vraag te vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd zodat wij ook weten waar het mogelijk fout is gegaan.
Het is gelukt! :*)

Blijkt dat een simpele reset genoeg was. Ik kan nu vanuit Windows bestanden schrijven/lezen naar/van de NAS.

Enige probleem is dat het slechts met 12 MB/s gaat, zo duurt het dus uren. Ik ga daarom kijken naar een Gigabit LAN switch, dat brengt hopelijk een hele verbetering. Klopt het dat de specificaties van mijn router (megabit) niet uitmaken, als het zo is dat de PC en NAS op dezelfde gigabit switch zitten?

Bedankt voor jullie hulp nogmaals! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Bezig met mijn nieuwe DS212+ op te starten. Loopt toch niet helemaal lekker. Er zitten twee WD20EARX Western Digital Caviar Green schijfen in. In opslagbeheer wordt alleen de eerste getoond. Status: geïnitialiseerd. Het apparaat vertikt hardnekkig de tweede te herkennen. Schijf twee eruit. Er weer in, nog even goed aangedrukt. Lampje gaat aan. Zucht..... lijkt echt een brakke connector te zijn. Van de HDD of van de Synology. Ik hoop niet dat dit waar is.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@I-Heine-I

Klopt je kunt idd een beide op een gigabit switch gebruiken en dan loopt het verkeer niet via de tragere router.
Maar staar je niet blind. Ik heb hier alles wel op gigabit incl Cat6 kabels maar kom ook niet hoger dan 12/13 mb als ik grote bestanden kopieer. Zowel NAS als PC draaien en geven allebei netjes aan dat ze Gigabit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een dune Max mediaspeler met een interne HD van 2TB.
Nu merk ik nu al dat de schijf vol begint te raken.
Ik zit dus te overwegen om daar een nas (de Synology DiskStation DS411j) aan te koppelen.
Wat ik ermee wil doen is het volgende:

- opslag
- streamen van films en muziek
- de mogelijkheid hebben om bepaalde mappen die op de pc staan automatisch te backuppen naar de nas (dat dat bv s'nachts gebeurt zonder dat de pc aan hoeft te staan als dat mogelijk is)
- dat hij aan te sluiten of later uit te breiden is met een logitech sqeeuzebox of een sonos systeem zodat ik muziek ook kan afspelen wat op de nas staat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Le_Freak ! schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:49:
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een dune Max mediaspeler met een interne HD van 2TB.
Nu merk ik nu al dat de schijf vol begint te raken.
Ik zit dus te overwegen om daar een nas (de Synology DiskStation DS411j) aan te koppelen.
Wat ik ermee wil doen is het volgende:

- opslag
- streamen van films en muziek
- de mogelijkheid hebben om bepaalde mappen die op de pc staan automatisch te backuppen naar de nas (dat dat bv s'nachts gebeurt zonder dat de pc aan hoeft te staan als dat mogelijk is)
- dat hij aan te sluiten of later uit te breiden is met een logitech sqeeuzebox of een sonos systeem zodat ik muziek ook kan afspelen wat op de nas staat.
1. Ja dat lukt prima want daar is hij voor gemaakt :*)
2. Automatisch backuppen van mappen op een pc die uit staat lukt nooit. Als dat apparaat bestaat loop je helemaal binnen. Er is wel een mogelijk om een backup te maken als de PC aanstaat
http://www.synology.com/dsm/backup_desktop.php?lang=nld
3. Een Squeezebox of ander systeem sluit je aan op je netwerk. Je nas is ook beschikbaar in het netwerk dus je kunt hier vanaf bestanden streamen. Middels het Squeezebox Server-pakket wat beschikbaar is voor de Synology kun je hem wel besturen. Maar ook vanaf elke Pc / Mediaplayer of Telefoon kun je muziek afspelen die op je NAS staat.

Bekijk dit eens daar staat aan aardige opsomming wat je standaard met de Synology kunt
http://www.synology.com/dsm/user_interface.php?lang=nld

Daarbuiten zijn er nog veel meer mogelijkheden om anders programma's te installeren.
In dit topic is veel info daarover te vinden en in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Als je er eenmaal 1 hebt dan begrijpt je niet dat je al die tijd zonder hebt kunnen leven :*)
Het is mijn beste investering ooit en geniet dagelijks van alle mogelijkheden die er voor zijn en de actief groep die hiervoor mooie programma's maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Echter, als je iets als squeezebox wil laten lopen, dan raad ik je aan geen j model te kopen, maar een normaal of een + model. De 212+ zou ik gewoon aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:01:
[...]

1. Ja dat lukt prima want daar is hij voor gemaakt :*)
2. Automatisch backuppen van mappen op een pc die uit staat lukt nooit. Als dat apparaat bestaat loop je helemaal binnen. Er is wel een mogelijk om een backup te maken als de PC aanstaat
http://www.synology.com/dsm/backup_desktop.php?lang=nld
3. Een Squeezebox of ander systeem sluit je aan op je netwerk. Je nas is ook beschikbaar in het netwerk dus je kunt hier vanaf bestanden streamen. Middels het Squeezebox Server-pakket wat beschikbaar is voor de Synology kun je hem wel besturen. Maar ook vanaf elke Pc / Mediaplayer of Telefoon kun je muziek afspelen die op je NAS staat.

Bekijk dit eens daar staat aan aardige opsomming wat je standaard met de Synology kunt
http://www.synology.com/dsm/user_interface.php?lang=nld

Daarbuiten zijn er nog veel meer mogelijkheden om anders programma's te installeren.
In dit topic is veel info daarover te vinden en in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Als je er eenmaal 1 hebt dan begrijpt je niet dat je al die tijd zonder hebt kunnen leven :*)
Het is mijn beste investering ooit en geniet dagelijks van alle mogelijkheden die er voor zijn en de actief groep die hiervoor mooie programma's maakt.
De reden dat ik voor deze heb gekozen is dat ik denk dat hij goed is en ik uiteindelijk 4 schijven schijven erin kan stoppen en voor deze kwaliteit en mogelijkheden geen ander apparaat vindt voor dat bedrag.

Nu zie ik wel dat Synology DiskStation DS411j (1.2Ghz, 128MB) aan boord heeft en de Synology Diskstation DS411Slim (1,66Ghz, 256MB) een snellere processor heeft en meer geheugen maar dat de de j versie toch duurder is. Hoe kan dit ? is de 1.2 GHz en de 128mb wel voldoende ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
De J versie is echt goedkoper.
http://tweakers.net/price.../685/269313;281643;287569

De slim versie is alleen geschikt voor 2,5 inch schijven.

128 Mb is zeker niet voldoende als je ook squeezebox wilt gebruiken en waarschijnlijk ook nog andere programma's. Hij gaat dan erg traag worden en daar krijg je zeker spijt van.

Ik zou zeker gaan voor de standaard of de + versie de J versie is daar niet geschikt voor.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
maartend schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:11:
Echter, als je iets als squeezebox wil laten lopen, dan raad ik je aan geen j model te kopen, maar een normaal of een + model. De 212+ zou ik gewoon aanschaffen.
Heb je ervaring met de verschillen? Ik heb namelijk een 211j en zit te denken om een 212+ aan te schaffen. M'n Sickbeard en Sabnzbd lopen inet echt lekker meer momenteel. Als ik naar m'n resources kijk zou het echter niet zo'n enorm probleem moeten zijn, processor wordt amper getasked bijvoorbeeld. Meer geheugen is fijn omdat je dan sab downloads kan cachen, maar momenteel wordt er bij mij maar 62 gebruikt en zit de rest vol met linux cache.
Maw, is het wel nodig of liggen mijn problemen meer bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kingmob schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:34:
[...]

Heb je ervaring met de verschillen? Ik heb namelijk een 211j en zit te denken om een 212+ aan te schaffen. M'n Sickbeard en Sabnzbd lopen inet echt lekker meer momenteel. Als ik naar m'n resources kijk zou het echter niet zo'n enorm probleem moeten zijn, processor wordt amper getasked bijvoorbeeld. Meer geheugen is fijn omdat je dan sab downloads kan cachen, maar momenteel wordt er bij mij maar 62 gebruikt en zit de rest vol met linux cache.
Maw, is het wel nodig of liggen mijn problemen meer bij de instellingen?
De 211j en de 212+ is zeker een groot verschil.

CPU is 2.0 Ghz tov 1.2Ghz
Geheugen van 512Mb tov 128 Mb

De 211j is prima geschikt voor Sickbeard en Sab maar geheugen blijft het grootste probleem.
Je kunt nog overwegen om SAB te vervangen door NzbGet deze gebruikt minder geheugen en werkt prima.
Je kunt alijtd bij twijfel de NAS weer eens resetten naar de fabrieksinstellingen met behoud van je data. Je moet dan wel Sickbeard etc weer opnieuw installeren maar met de huidige packages is dit super snel weer geinstalleerd. Als je dan een backup maakt van de config files is het helemaal snel klaar.
Dit is natuurlijk een laaste mogelijkheid maar soms heb je in al die tijd zoveel met een NAS gedaan en gespeelt dat er mogelijk nu dingen draaien die lang niet meer nodig zijn.

Zelf draai ik zeer veel programma's op de standaard DS211 en dat gaat prima met 256 Mb dus de normale 212 zou ook prima zijn. Maar voor de paar tientjes meer zou ik zeker de + versie nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 20:53
Zit te denken om een ds 212 (+) aan te schaffen met als doel zoveel mogelijk data centraal op te slaan en deze mogelijk te streamen naar apple tv en mediaspeler (ac ryan). ik ga geen gebruik maken van raid ed. Backups regel ik anders. Kan ik beginnen met een harddisk (2 of 3 TB) en later een tweede harddisk aan te schaffen? Eea gelet op de huidige prijzen van harddisks. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:41:
[...]

De 211j en de 212+ is zeker een groot verschil.

CPU is 2.0 Ghz tov 1.2Ghz
Geheugen van 512Mb tov 128 Mb

De 211j is prima geschikt voor Sickbeard en Sab maar geheugen blijft het grootste probleem.
Je kunt nog overwegen om SAB te vervangen door NzbGet deze gebruikt minder geheugen en werkt prima.
Je kunt alijtd bij twijfel de NAS weer eens resetten naar de fabrieksinstellingen met behoud van je data. Je moet dan wel Sickbeard etc weer opnieuw installeren maar met de huidige packages is dit super snel weer geinstalleerd. Als je dan een backup maakt van de config files is het helemaal snel klaar.
Dit is natuurlijk een laaste mogelijkheid maar soms heb je in al die tijd zoveel met een NAS gedaan en gespeelt dat er mogelijk nu dingen draaien die lang niet meer nodig zijn.

Zelf draai ik zeer veel programma's op de standaard DS211 en dat gaat prima met 256 Mb dus de normale 212 zou ook prima zijn. Maar voor de paar tientjes meer zou ik zeker de + versie nemen.
Als ik dat zo hoor vraag ik me dus idd af of het probleem bij mij neit ergens anders zit. Regelmatig zijn de webinterfaces compleet onbruikbaar en lopen samba streams vast. Ik kan begrijpen dat ze wat trager zijn met mijn 211j, maar ik begrijp niet echt waarom het compleet onbruikbaar wordt. Ik snap dat de 212+ sowieso beter is, ik zit me af te vragen of het het waard is. ik moet van m'n huidige 211j af en een nieuwe aanschaffen immers, dat zijn niet een paar tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:32:
De J versie is echt goedkoper.
http://tweakers.net/price.../685/269313;281643;287569

De slim versie is alleen geschikt voor 2,5 inch schijven.

128 Mb is zeker niet voldoende als je ook squeezebox wilt gebruiken en waarschijnlijk ook nog andere programma's. Hij gaat dan erg traag worden en daar krijg je zeker spijt van.

Ik zou zeker gaan voor de standaard of de + versie de J versie is daar niet geschikt voor.
Ik had de prijs hier gezien: http://www.wifimedia.eu/c...ynology-c-26_102_104.html

En als ik geen squeezebox ga gebruiken ? dan is hij voor het overige wel afdoende ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:39:
[...]

Ik had de prijs hier gezien: http://www.wifimedia.eu/c...ynology-c-26_102_104.html

En als ik geen squeezebox ga gebruiken ? dan is hij voor het overige wel afdoende ?
Je zult na verloop van tijd meer willen.
Ze zijn even duur, dan raad ik je toch echt de 212+ aan. die J modellen zijn leuk voor wat streamen, downloaden via de ingebouwde downloader en als backup, maar dan heb je het ver gehad.
Ik zit zelf nog met een 108j en ben hard aan het sparen voor een 212+

Waarom wil je er 4 hdd's infrotsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik39 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:15:
Zit te denken om een ds 212 (+) aan te schaffen met als doel zoveel mogelijk data centraal op te slaan en deze mogelijk te streamen naar apple tv en mediaspeler (ac ryan). ik ga geen gebruik maken van raid ed. Backups regel ik anders. Kan ik beginnen met een harddisk (2 of 3 TB) en later een tweede harddisk aan te schaffen? Eea gelet op de huidige prijzen van harddisks. Is dit mogelijk?
Jazeker, kies dan alleen niet bij het ingebruik nemen van de schrijf voor de optie van Synology Hybrid RAID (SHR), anders gaat hij bij een 2e schrijf de data van schrijf 1 kopieeren en gebruik je schrijf 2 als backup van schrijf 1.

Ik heb (uit mijn hoofd) voor JBOD gekozen bij de 212j die ik heb. En heb er ook een ac ryan e.d. op aangesloten. Enige nadeel is dat als een schrijf defect raakt ik een groot deel van mijn data kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:16

_Arthur

blub

Schrijf?

Je bent wel consequent in elk geval 8)

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 18-02-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kingmob schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:21:
[...]

Als ik dat zo hoor vraag ik me dus idd af of het probleem bij mij neit ergens anders zit. Regelmatig zijn de webinterfaces compleet onbruikbaar en lopen samba streams vast. Ik kan begrijpen dat ze wat trager zijn met mijn 211j, maar ik begrijp niet echt waarom het compleet onbruikbaar wordt. Ik snap dat de 212+ sowieso beter is, ik zit me af te vragen of het het waard is. ik moet van m'n huidige 211j af en een nieuwe aanschaffen immers, dat zijn niet een paar tientjes ;)
Vervangen kan inderdaad altijd nog als blijft dat je NAS te langzaam is voor je wensen.

De samba share schijnen vaker problemen te gevens met streams. Je kunt proberen om de shares om te zetten naar NFS shares. Hoe dit moet kun je hier vinden: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Dit gaat wel over XBMC icm OpenELEC maar dat maakt verder voor de werking niet uit. Als je t/m stap 4 uitvoert dan is het al actief. Bij problemen dat de shares niet gevonden worden kun je evt de overige stappen uitvoeren.

Dat alles stop is lastig om aan te geven. Wat is de NAS op dat moment allemaal aan het doen. Als er veel gedownload wordt en ook nog uitgepakt wordt dan wordt alles op dat moment erg traag.

Wat je o.a kunt proberen
1. Check de logfiles van de NAS of er errors te vinden zijn die mogelijk een verklaring geven.
2. Stop zoveel mogelijk dingen op je NAS. Denk aan SAB. downloaden Sickbeard, Spotweb etc. Test het dan nog eens een keer. Als het dan beter wordt dan weet je dat je NAS het zwaar heeft voor zijn kunnen. Probeer dan stap voor stap alles weer te activeren en na elke start weer gaan testen zodat je er mogelijk achterkomt waar het fout gaat. Het is een kwestie van dingen uitsluiten. Als de extra uit staan dan moet je NAS prima werken. Meestal worden ze tragen omdat wij zoveel van die mooie programma's gaan installeren.
3.a Als je NAS traag blijft dan zul je mogelijk meer je netwerk moeten gaan testen. Mogelijk een slechte kabel, een router die het erg zwaar heeft. Gebruik je de streams en webapps via WiFi of bedraad.
3.b Als je NAS goed werkt dan kun je dus overwegen om een keer opnieuw te beginnen met een schone installatie wat ik eerder aangaf.
4. Check eens of de DSM versie die je nu gebruikt nog bijgewerkt kan worden. De laatste update van Synology heeft ook wat snelheidproblemen opgelost. Eventueel kun je DSM4.0 beta proberen maar dat zou ik pas doen als je weet wat de oorzaak is geweest. Via het configuratiecherm van DSM kun je eenvoudig checken of er een update beschikbaar is.
Je ziet er zijn nog opties om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:14:
[...]

Vervangen kan inderdaad altijd nog als blijft dat je NAS te langzaam is voor je wensen.

De samba share schijnen vaker problemen te gevens met streams. Je kunt proberen om de shares om te zetten naar NFS shares. Hoe dit moet kun je hier vinden: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Dit gaat wel over XBMC icm OpenELEC maar dat maakt verder voor de werking niet uit. Als je t/m stap 4 uitvoert dan is het al actief. Bij problemen dat de shares niet gevonden worden kun je evt de overige stappen uitvoeren.

Dat alles stop is lastig om aan te geven. Wat is de NAS op dat moment allemaal aan het doen. Als er veel gedownload wordt en ook nog uitgepakt wordt dan wordt alles op dat moment erg traag.

Wat je o.a kunt proberen
1. Check de logfiles van de NAS of er errors te vinden zijn die mogelijk een verklaring geven.
2. Stop zoveel mogelijk dingen op je NAS. Denk aan SAB. downloaden Sickbeard, Spotweb etc. Test het dan nog eens een keer. Als het dan beter wordt dan weet je dat je NAS het zwaar heeft voor zijn kunnen. Probeer dan stap voor stap alles weer te activeren en na elke start weer gaan testen zodat je er mogelijk achterkomt waar het fout gaat. Het is een kwestie van dingen uitsluiten. Als de extra uit staan dan moet je NAS prima werken. Meestal worden ze tragen omdat wij zoveel van die mooie programma's gaan installeren.
3.a Als je NAS traag blijft dan zul je mogelijk meer je netwerk moeten gaan testen. Mogelijk een slechte kabel, een router die het erg zwaar heeft. Gebruik je de streams en webapps via WiFi of bedraad.
3.b Als je NAS goed werkt dan kun je dus overwegen om een keer opnieuw te beginnen met een schone installatie wat ik eerder aangaf.
4. Check eens of de DSM versie die je nu gebruikt nog bijgewerkt kan worden. De laatste update van Synology heeft ook wat snelheidproblemen opgelost. Eventueel kun je DSM4.0 beta proberen maar dat zou ik pas doen als je weet wat de oorzaak is geweest. Via het configuratiecherm van DSM kun je eenvoudig checken of er een update beschikbaar is.
Je ziet er zijn nog opties om te checken.
Thx voor het uitgebreidde antwoord. NFS heb ik al eens geprobeerd en samba shares gaan prima met alle extra's uit, dus daar zit het probleem niet denk ik. Het is voor me lastig om te pin-pointen, omdat ik min of meer al gedaan heb wat je zegt, maar het hangt allemaal zo erg van elkaar af lijkt het. Sickbeard en Sab (en couchpotato e.d.) grijpen zo in op elkaar dat ik er niet echt grip op kan krijgen.

Heb zojuist wel een belangrijke bug (althans, ik zie het als een bug) ontdekt waar ik last van heb met sickbeard: http://code.google.com/p/...detail?id=571#makechanges
Ik heb dus de daily show er in staan en dit verklaard waarom sickbeard op dit moment iig alles in de war schopt en voorheen niet. Ik heb de show zojuist gedelete, kijken of dat iig al wat oplevert.

Het punt een beetje is dat ik zou verwachten dat ik kan zien wat alle resources inneemt op zo'n moment, maar htop laat vaak zien dat alles op zich in orde moet zijn. Ik zag wel dat sickbeard bezig was, maar ik had hem gewoon op een lage prio staan en 25% cpu is duidelijk niet teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Echt een vraag van een noob. Als je een clean install doet, ben je dan je data (Films/series) kwijt of niet? Hoe doe je dat, een clean install? Ik heb NFS werkend, een netwerkmap aangemaakt op mijn Dune Prime 3.0 en boven NFS werkend op mijn Eminent 7080. Van verschillende mappen zeggen beide spelers dat de map leeg is, terwijl dit niet zo is. Ik kan de film dan wel afspelen via Samba. Andere films zijn wel te benaderen en af te spelen. Ik heb NFS geprobeerd, omdat ik op verschillende plaatsten gelezen had dat NFS minder zwaar is dan Samba. Ik kan via Samba films met mijn EM7080 niet zonder haperingen afspelen (vanwege de beperkte netwerkchip), en via NFS wel, maar daarbij dus het probleem dat sommige mappen dus leeg zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
maartend schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Je zult na verloop van tijd meer willen.
Ze zijn even duur, dan raad ik je toch echt de 212+ aan. die J modellen zijn leuk voor wat streamen, downloaden via de ingebouwde downloader en als backup, maar dan heb je het ver gehad.
Ik zit zelf nog met een 108j en ben hard aan het sparen voor een 212+

Waarom wil je er 4 hdd's infrotsen?
Nou ja, in het kader zoals je zelf al aangeeft, dat ik dus niet als die vol zijn een nieuwe hoef aan te schaffen, en het leek me wel makkelijk om als ze dan vol zijn je er weer eentje bij kan kopen.
Nu eentje kopen die geschikt is voor 4 is toch een handige zet ? of heb je er redenen voor om dat niet te vinden ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kingmob schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:29:
[...]

Thx voor het uitgebreidde antwoord. NFS heb ik al eens geprobeerd en samba shares gaan prima met alle extra's uit, dus daar zit het probleem niet denk ik. Het is voor me lastig om te pin-pointen, omdat ik min of meer al gedaan heb wat je zegt, maar het hangt allemaal zo erg van elkaar af lijkt het. Sickbeard en Sab (en couchpotato e.d.) grijpen zo in op elkaar dat ik er niet echt grip op kan krijgen.

Heb zojuist wel een belangrijke bug (althans, ik zie het als een bug) ontdekt waar ik last van heb met sickbeard: http://code.google.com/p/...detail?id=571#makechanges
Ik heb dus de daily show er in staan en dit verklaard waarom sickbeard op dit moment iig alles in de war schopt en voorheen niet. Ik heb de show zojuist gedelete, kijken of dat iig al wat oplevert.

Het punt een beetje is dat ik zou verwachten dat ik kan zien wat alle resources inneemt op zo'n moment, maar htop laat vaak zien dat alles op zich in orde moet zijn. Ik zag wel dat sickbeard bezig was, maar ik had hem gewoon op een lage prio staan en 25% cpu is duidelijk niet teveel ;)
Wat is de reden geweest om NFS dan niet te gebruiken.

Ondanks dat sickbeard / couchpotato zijn niet afhankelijk van elkaar. SAB kun je gebruiken maar als je nzbget gebruikt niet nodig. Zeker een aanrader aangezien je dan meer geheugen vrij hebt op je NAS.

Tevens kun je natuurlijk deze programma wel tijdelijk via Package center (ik neem dan dat je ze via een package hebt geinstalleerd) stoppen en kijken of dit verlichting geeft.

25% lijkt misschien niet veel maar er zijn altijd andere processen ook bezig en bijelkaar kan dit natuurlijk wel zwaarder worden. Zeker omdat je maar 128 Mb.

Tevens nog gekeken naar een upgrade voor DSM 3.2

De mogelijk bug kan mogelijk de boel tijdelijk vertragen maar als je dus dit soort programma's tijdeljik uitzet dan weet je of het beter wordt.

Dus als ik je verhaal goed lees heb je SAB /Sickbeard etc allemaal gestopt en dan is hij nog net zo traag ?
Daarna de NAS ook eens een keer opnieuw gestart.

Als hij nog steeds traag is dan zul je verder moeten zoeken of er mogelijk nog meer programma's actief zijn die je via Package Center eenvoudig even uit kunt zetten.

Probeer even duidelijk te vermelden wat je nu precies gedaan hebt en met welk restultaat en even antwoord op de vragen die gesteld worden. Zo is het erg lastig om een beeld te krijgen. Ik moet uitgaan wat jij aangeeft en als de vragen niet beantwoord zijn krijgen we geen beeld hoe je situatie is.

Vermeld dus even je hoe alles is aangesloten. Dus vanaf je kabelmodem af. Dan weten we welke kastje er tussen zitten en of iets bedraag is of draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
MikeOO schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:58:
[...]

Wat is de reden geweest om NFS dan niet te gebruiken.

Ondanks dat sickbeard / couchpotato zijn niet afhankelijk van elkaar. SAB kun je gebruiken maar als je nzbget gebruikt niet nodig. Zeker een aanrader aangezien je dan meer geheugen vrij hebt op je NAS.

Tevens kun je natuurlijk deze programma wel tijdelijk via Package center (ik neem dan dat je ze via een package hebt geinstalleerd) stoppen en kijken of dit verlichting geeft.

25% lijkt misschien niet veel maar er zijn altijd andere processen ook bezig en bijelkaar kan dit natuurlijk wel zwaarder worden. Zeker omdat je maar 128 Mb.

Tevens nog gekeken naar een upgrade voor DSM 3.2

De mogelijk bug kan mogelijk de boel tijdelijk vertragen maar als je dus dit soort programma's tijdeljik uitzet dan weet je of het beter wordt.

Dus als ik je verhaal goed lees heb je SAB /Sickbeard etc allemaal gestopt en dan is hij nog net zo traag ?
Daarna de NAS ook eens een keer opnieuw gestart.

Als hij nog steeds traag is dan zul je verder moeten zoeken of er mogelijk nog meer programma's actief zijn die je via Package Center eenvoudig even uit kunt zetten.

Probeer even duidelijk te vermelden wat je nu precies gedaan hebt en met welk restultaat en even antwoord op de vragen die gesteld worden. Zo is het erg lastig om een beeld te krijgen. Ik moet uitgaan wat jij aangeeft en als de vragen niet beantwoord zijn krijgen we geen beeld hoe je situatie is.

Vermeld dus even je hoe alles is aangesloten. Dus vanaf je kabelmodem af. Dan weten we welke kastje er tussen zitten en of iets bedraag is of draadloos.
Ok, ik zal wat uitgebreider zijn. De reden waarom geen NFS is overigens omdat ik SMB prettiger vind werken ivm xbmc. Ik had niet de indruk dat het verschil maakte voor m'n speeds. Misschien nog maar eens naar kijken.

Maar goed, de beschrijving van het probleem:
- Alles uit: werkt prima (vroeger niet overigens, maar dat was een bug oid met RAID0)
- Alles aan: Werkt goed totdat sab gaat downloaden. Shares gaan haperen en ik kan sab en sickbeard en verwanten niet meer besturen via de wbinterface of moet enorm veel geduld hebben. Zelfs m'n ssh terminals reageren amper op zo'n moment.

Wat ik vervolgens probeer:
- Nice instellen voor diverse services: geen enkel effect op de shares of de webinterfaces.
- ionice instellen voor sabnzbd: Shares werken nu naar behoren, maar na een tijdje gaat het systeem langzaam op z'n knieen. Webinterfaces in het begin perfect bereikbaar, uiteindelijk totaal niet meer. Sabnzbd kan niet meer samenwerken met andere software, requests voor het binnenhalen van bins timen out.
- vergelijkbare problemen gebeuren als ik transmission gebruik. Het lijkt dus niet aan de resources te liggen, maar het gebruik van de harddisks?

Het probleem is dus niet dat sabnzbd 'zwaar' is, want z'n verbruik van het systeem ligt flink onder het maximum. Bovendien, als ik sab niet gebruik moet ik dan waarschijnlijk couchpotato en sickbeard de harddsik laten 'pollen' om te post-processen, zodat de HDs niet in hibernate kunnen.

Ik ga eerst eens NFS instellen, kijken of het verschil maakt, de vorige keer dat ik het testte was het voor een ander probleem.

Oh en ik heb de laatste DSM. Verder is alles op een gigabit Cat5e netwerk met een ASUS RT-N16 die tomato draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Nou ja, in het kader zoals je zelf al aangeeft, dat ik dus niet als die vol zijn een nieuwe hoef aan te schaffen, en het leek me wel makkelijk om als ze dan vol zijn je er weer eentje bij kan kopen.
Nu eentje kopen die geschikt is voor 4 is toch een handige zet ? of heb je er redenen voor om dat niet te vinden ?
4hdd kan overeenkomen met 5-6 TB. Is wel erg veel.
Met een 212+ heb je momenteel een TB of 3 beschikbaar. Lijkt me toch wel voldoende.
Of je zou je eigen mega-upload moeten opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kingmob schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Ok, ik zal wat uitgebreider zijn. De reden waarom geen NFS is overigens omdat ik SMB prettiger vind werken ivm xbmc. Ik had niet de indruk dat het verschil maakte voor m'n speeds. Misschien nog maar eens naar kijken.

Maar goed, de beschrijving van het probleem:
- Alles uit: werkt prima (vroeger niet overigens, maar dat was een bug oid met RAID0)
- Alles aan: Werkt goed totdat sab gaat downloaden. Shares gaan haperen en ik kan sab en sickbeard en verwanten niet meer besturen via de wbinterface of moet enorm veel geduld hebben. Zelfs m'n ssh terminals reageren amper op zo'n moment.

Wat ik vervolgens probeer:
- Nice instellen voor diverse services: geen enkel effect op de shares of de webinterfaces.
- ionice instellen voor sabnzbd: Shares werken nu naar behoren, maar na een tijdje gaat het systeem langzaam op z'n knieen. Webinterfaces in het begin perfect bereikbaar, uiteindelijk totaal niet meer. Sabnzbd kan niet meer samenwerken met andere software, requests voor het binnenhalen van bins timen out.
- vergelijkbare problemen gebeuren als ik transmission gebruik. Het lijkt dus niet aan de resources te liggen, maar het gebruik van de harddisks?

Het probleem is dus niet dat sabnzbd 'zwaar' is, want z'n verbruik van het systeem ligt flink onder het maximum. Bovendien, als ik sab niet gebruik moet ik dan waarschijnlijk couchpotato en sickbeard de harddsik laten 'pollen' om te post-processen, zodat de HDs niet in hibernate kunnen.

Ik ga eerst eens NFS instellen, kijken of het verschil maakt, de vorige keer dat ik het testte was het voor een ander probleem.

Oh en ik heb de laatste DSM. Verder is alles op een gigabit Cat5e netwerk met een ASUS RT-N16 die tomato draait.
Je NAS op zich werkt dus prima. Het zijn dus inderdaad de extra's waardoor hij het zwaar krijgt.

Hoeveel verbindingen set je op in Sabz. Ik zou een proberen om dit aantal eens terug te brengen als test. Ik kan er bijvoorbeeld 30 gebruiken maar gebruik er maar 15 in NzbGet en snelheid is prima. Dat scheelt al aardig wat qua activiteit op de harddisk.

Tevens kun je in SabZ aangeven dat er tijdens het uitpakken de downloads op pauze worden gezet. Dit scheelt ook weer aardig wat.

Misschien toch eens overwegen om NzbGet erbij te installeren. Kun je gewoon ernaast gebruiken en mocht het niet lukken dan start je SabZ weer. Mogelijk dat deze toch even anders omgaat met alles.
Zelf ben ik ook overgaan omdat SabZ steeds trager werd met inloggen en ook downloaden ging veel langzamer.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 19-02-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 03-10 08:26
Er is een nieuw model met plaats voor 8 schijven, de DS1812+.
http://jvsnet.com.mk/mreza/Synology_DS1812+.pdf

859 €
http://www.wifimedia.eu/c...b097ecd382b1f8c5a2c7105fe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na hoeveeltijd kan je het beste je schrijven in slaapstand laten gaan bij thuis (zeg maar prive) gebruik van een synology?

Ik meen dat het standaard op 20 minuten staat, zo laten of aanpassen? Ik had het eerst op 10 minuten gezet, maar hij gaat wel vaak aan/uit als ik thuis werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
maartend schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:52:
[...]

4hdd kan overeenkomen met 5-6 TB. Is wel erg veel.
Met een 212+ heb je momenteel een TB of 3 beschikbaar. Lijkt me toch wel voldoende.
Of je zou je eigen mega-upload moeten opzetten.
Ja nu breng je me aan het twijfelen, ik zoek gewoon een goed apparaat voor opslag en streamen, en als ik daar sonos mee kan laten werken dan ben ik tevreden.
Ik zal met 2 schijven beginnen en misschien is dat wel voldoende.
Kan ik dan nog beter voor die 212+ gaan of is het wel handig dat ik dan eventueel nog een derde en vierde schijf kan toevoegen?
Nogmaals ik gebruik hem alleen voor bovenstaande want doe er verder niks mee.

Maar hij moet het wel gewoon doen natuurlijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Le_Freak ! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 02:49:
[...]

Ja nu breng je me aan het twijfelen, ik zoek gewoon een goed apparaat voor opslag en streamen, en als ik daar sonos mee kan laten werken dan ben ik tevreden.
Ik zal met 2 schijven beginnen en misschien is dat wel voldoende.
Kan ik dan nog beter voor die 212+ gaan of is het wel handig dat ik dan eventueel nog een derde en vierde schijf kan toevoegen?
Nogmaals ik gebruik hem alleen voor bovenstaande want doe er verder niks mee.

Maar hij moet het wel gewoon doen natuurlijk.
Die keuze hangt af hoevele gegevens je wilt opslaan. 3 Tb is op zich ruim voldoende. Maar sommige willen alle fims die ze gezien hebben bewaren. Dan komt er een moment dat je te kort gaat komen. Andere hebben het alleen nodig voor muzien en foto's en dat neem een stuk minder ruimte in

Je zult voor jezelf moeten uitvinden hoeveel gegevens je zou willen opslaan.
Zelf gebruik ik 2x 2TB in Jbod. Ik heb er een externe harddisk aan verbonden die elke nacht een backup maakt van de belangrijkste gegevens (muziek, foto's, documenten). Overige gegevens zijn niet onmisbaar. films en series kan ik opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Hoe groot zijn de files die je binnen haalt. Heb namelijk zelf gemerkt als ik te grote files binnen haal +25GB dat dan de interface ook niet te bereiken is, of als er te veel in de wacht rij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Even als voorbeeld die nieuwe DS1812+ he, kan zo'n eSata poort gebruikt worden om de Synology ook direct met een computer te laten communiceren via eSata? En daarnaast nog via het LAN... Zou voor videobewerking ideaal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MikeOO schreef op zondag 19 februari 2012 @ 07:29:
[...]

Die keuze hangt af hoevele gegevens je wilt opslaan. 3 Tb is op zich ruim voldoende. Maar sommige willen alle fims die ze gezien hebben bewaren. Dan komt er een moment dat je te kort gaat komen. Andere hebben het alleen nodig voor muzien en foto's en dat neem een stuk minder ruimte in

Je zult voor jezelf moeten uitvinden hoeveel gegevens je zou willen opslaan.
Zelf gebruik ik 2x 2TB in Jbod. Ik heb er een externe harddisk aan verbonden die elke nacht een backup maakt van de belangrijkste gegevens (muziek, foto's, documenten). Overige gegevens zijn niet onmisbaar. films en series kan ik opnieuw downloaden.
Dus als ik het goed begrijp heb jij de 212 maar heb je daar ook nog een aparte schijf aan hangen, dus totaal 3 schijven? Ik ben het me je eens dat films en series opnieuw te downloaden zijn maar nu heb jij toch ook al 3 schijven? Dus dan is mijn gedachte om een nas waar er 4 in jbod in kunnen toch niet zo gek?
Wil ook graag weten of de Synology DiskStation DS411j met 1.2 ghz en 128 MB geheugen dit wel aan kan want ik lees ook dat de meeste apparaten waar 4 schijven in kunnen toch wel 1.6 ghz en 256 of zelfs 512 aan geheugen aan boord hebben.
Maar zoals gezegd, ik wil hem puur als opslag, streaming en in samenwerking met een sonos muziek systeem laten werken. Heb ik dan in mijn geval toch meer profijt van een dual zoals de 212+ nas die sneller is qua processor en geheugen dan wanneer ik een quad nas zoals de Synology DiskStation DS411j aanschaf.
Met andere woorden, gaat de processor van 1.2 en het geheugen van 128 MB de bottleneck worden voor wat ik ermee wil doen of kan hij het gewoon aan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
CarpeVentum schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:40:
Even als voorbeeld die nieuwe DS1812+ he, kan zo'n eSata poort gebruikt worden om de Synology ook direct met een computer te laten communiceren via eSata? En daarnaast nog via het LAN... Zou voor videobewerking ideaal zijn...
Gaat niet werken helaas. Ik wilde mijn 1511+ ook aan mijn 207+ hangen via esata, helaas. Ze zien elkaar niet.
Je kunt aan de esata uitgang alleen maar een esata schijf hangen.

Wel jammer idd, het zou erg leuk zijn om via esata de koppeling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb jij de 212 maar heb je daar ook nog een aparte schijf aan hangen, dus totaal 3 schijven? Ik ben het me je eens dat films en series opnieuw te downloaden zijn maar nu heb jij toch ook al 3 schijven? Dus dan is mijn gedachte om een nas waar er 4 in jbod in kunnen toch niet zo gek?
Hij heeft de 3de hdd als backupschijf.
Ik heb ook 2 nassen. 1 wordt gebruikt als back-up en staat totaal ergens anders.

En ja, die 128MB gaat een bottleneck worden als je hem uitgebreider gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb gisteren de DSM 4.0 beta op de DS210j geïnstalleerd.

Lijkt zonder problemen te draaien, echter merk ik wel dat de cpu/ram die erin zitten minimaal zijn om het zaakje goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Vraagje mbt Download Redirector...

Ik heb nu mijn DS212+ al een kleine maand aan de praat en wil nu eindelijk ook voor de downloads overstappen van mijn oude DS107+ naar de nieuwe server.

De DS212+ draait DSM4 - op de Syno download omgeving kon ik geen DSM4 download redirector vinden. Ik heb uiteindelijk de meest recente die ik kon vinden gepakt van een DSM3.2 (versie 942) - deze ziet de nieuwe server wel, maar nadat de download redirector client (Win) zich aanmeld meld vista "the program has stopped working" en inderdaad, Vista liegt niet...

Is het mogelijk om Download Redirector te gebruiken icm de DS212+ met DSM4? Gebruik ik een verkeerde versie van Download Redirector? :?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
coyote1980 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:06:
Vraagje mbt Download Redirector...

Ik heb nu mijn DS212+ al een kleine maand aan de praat en wil nu eindelijk ook voor de downloads overstappen van mijn oude DS107+ naar de nieuwe server.

De DS212+ draait DSM4 - op de Syno download omgeving kon ik geen DSM4 download redirector vinden. Ik heb uiteindelijk de meest recente die ik kon vinden gepakt van een DSM3.2 (versie 942) - deze ziet de nieuwe server wel, maar nadat de download redirector client (Win) zich aanmeld meld vista "the program has stopped working" en inderdaad, Vista liegt niet...

Is het mogelijk om Download Redirector te gebruiken icm de DS212+ met DSM4? Gebruik ik een verkeerde versie van Download Redirector? :?
Ik krijg het ook niet voor elkaar, gebruik de dl-director die in dsm-4 zit, oftewel downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om mijn ds411+II 24/7 te laten runnen, zodat ik er oscam en csp kan op installeren.
Er zit momenteel 1western digital 5400rpm wd10ears in.
Ik zou hierbij dan nog een seagate 2.5inch laptop hdd als os hd bijzetten, en de wd10 laten hibernaten.

Het enige waar ik mij vragen bij stel is ivm slijtage/verbruik van de nas en hds.
Wat is de mbtf van een nas eigenlijk? Het enige waarvan ik slijtage zou kunnen bedenken, zijn de 2 fans achterin de case, maar deze kunnen makkelijk vervangen worden?

Ik heb ook totaal geen idee van het verbruik. Ik denk dat de 411+II rond de 60 watt ligt. Weet iemand wat dit op jaarbasis ongeveer zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:12:
Ik heb ook totaal geen idee van het verbruik. Ik denk dat de 411+II rond de 60 watt ligt. Weet iemand wat dit op jaarbasis ongeveer zou kosten?
Power-saving with only 41.8W in Operation

Met een simpele rekensom kun je zelf uitrekenen wat dat kost per x-tijd.
Pagina: 1 ... 5 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.