👉🏻 Blog 👈🏻
Ik gebruikte zelf al een tijd Windows Live Mesh voor synchronisatie tussen mijn computers & Skydrive.kraades schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:41:
Iemand nog ideeen over het syncen van data van de Syno naar Skydrive? Is dat nog steeds een no-go?
Ik heb nu de Cloud Station client een nieuwe directory opgezet die gesynced moet worden naar mijn Synology. En Windows Live Mesh die directory weer laten syncen tussen mijn computers & Skydrive. Werkt tot nu toe prima
Dan ben ik benieuwd wanneer het de bottleneck gaat worden, immers zoals gezegd, ik wil hem puur als opslag, streaming en in samenwerking met een sonos muziek systeem laten werken. Heb ik dan in mijn geval toch meer profijt van een dual zoals de 212+ nas die sneller is qua processor en geheugen dan wanneer ik een quad nas zoals de Synology DiskStation DS411j aanschaf.maartend schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:54:
[...]
Hij heeft de 3de hdd als backupschijf.
Ik heb ook 2 nassen. 1 wordt gebruikt als back-up en staat totaal ergens anders.
En ja, die 128MB gaat een bottleneck worden als je hem uitgebreider gaat gebruiken.
Wil hem ook gaan gebruiken met uiteindelijk 4 schijven JBOD en wat ik echt belangrijk vindt zet ik wel op 2 plaatsen (schijven neer)
Oke, dus met 2K en 4K videofiles moet dit ook gewoon per ethernet?frank_b schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:25:
[...]
Gaat niet werken helaas. Ik wilde mijn 1511+ ook aan mijn 207+ hangen via esata, helaas. Ze zien elkaar niet.
Je kunt aan de esata uitgang alleen maar een esata schijf hangen.
Wel jammer idd, het zou erg leuk zijn om via esata de koppeling te doen.
Eerst was hij er al uit geklapt, maar na een repair lijkt hij het weer te doen. Alleen heeft hij nu de status "Abnormal". En bij "S.M.A.R.T. info" geeft hij nu "Spin_Up_Time" de melding "In_The_Past".

Kan dit verder nog kwaad?
Nu heb ik het wel nog geprobeerd mijn disk te repareren met e2fsck via de commandline. Volgens de volgende handleiding:
http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults
Helaas lukt het mij niet om dit succesvol tot een einde te brengen:
1
2
3
4
| ZenStation> e2fsck -v -n -f /dev/md2 e2fsck 1.41.12 (17-May-2010) e2fsck: Device or resource busy while trying to open /dev/md2 Filesystem mounted or opened exclusively by another program? |
Geen idee wat ik fout doe, volg gewoon elke stap.
Ik heb geen zin dat mijn NAS er straks weer uitklapt. Moet de HD vervangen worden of is hij nog te redden? Of moet ik het maar negeren zoals hij nu is?
Hello fellow humans
Vervangen. Die disk gaat vroeg of laat echt problemen geven.Ik heb geen zin dat mijn NAS er straks weer uitklapt. Moet de HD vervangen worden of is hij nog te redden? Of moet ik het maar negeren zoals hij nu is?
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, heb zelf een ander type, maar in die van mij zit gewoon een standaard fan erin die zo te vervangen is mocht het ooit nodig zijn.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:12:
Het enige waarvan ik slijtage zou kunnen bedenken, zijn de 2 fans achterin de case, maar deze kunnen makkelijk vervangen worden?
Thnx, ga eens kijken of dit onder garantie valt.netvista schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:36:
[...]
Vervangen. Die disk gaat vroeg of laat echt problemen geven.
Hello fellow humans
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
als alle lichtjes uit zijn, behalve de bovenste die knippert langzaamDagobert schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:58:
hoe kan je zien dat je 212+ in hibernate gaat?
(Door het antwoord was ik een beetje verbaasd. Bij mijn DS210j gaat alleen de status LED uit, de anderen blijven aan. Maar in http://ukdl.synology.com/...2+/Syno_QIG_2bay2_enu.pdf, op pag. 14, staat inderdaad het gegeven antwoord.
[Edit]: Zonet even getest (hibernate aangezet, en een paar services uitgezet). Bij mijn DS210j gaat ook met DSM4.0 alleen de status LED uit.
[ Voor 18% gewijzigd door waits op 20-02-2012 16:10 ]
Melding heb ik ook met de HD204UI harddisk. Dit was in het verleden een probleem geweest icm Synology.joint_me schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:27:
Ik heb een probleem 1 van mijn HD's in mijn DS211
Eerst was hij er al uit geklapt, maar na een repair lijkt hij het weer te doen. Alleen heeft hij nu de status "Abnormal". En bij "S.M.A.R.T. info" geeft hij nu "Spin_Up_Time" de melding "In_The_Past".
[afbeelding] [afbeelding]
Kan dit verder nog kwaad?
De betreffende harddisken hadden een firmwareupdate nodig voordat je deze ging gebruiken in je NAS.
Hierdoor kwam ook ontrecht een melding van SMART ondanks dat je de disk had bijgewerkt. Op zich is er dus niets aan de hand met de disk maar check wel even of de update al op de disk staat.
Meer info kun je o.a hier vinden
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=5596
Gebruik zelf de DS211 maar is bijna gelijk aan de DS212. Inderdaad is de externe disk voor backup doeleinde.Le_Freak ! schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:16:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heb jij de 212 maar heb je daar ook nog een aparte schijf aan hangen, dus totaal 3 schijven? Ik ben het me je eens dat films en series opnieuw te downloaden zijn maar nu heb jij toch ook al 3 schijven? Dus dan is mijn gedachte om een nas waar er 4 in jbod in kunnen toch niet zo gek?
Wil ook graag weten of de Synology DiskStation DS411j met 1.2 ghz en 128 MB geheugen dit wel aan kan want ik lees ook dat de meeste apparaten waar 4 schijven in kunnen toch wel 1.6 ghz en 256 of zelfs 512 aan geheugen aan boord hebben.
Maar zoals gezegd, ik wil hem puur als opslag, streaming en in samenwerking met een sonos muziek systeem laten werken. Heb ik dan in mijn geval toch meer profijt van een dual zoals de 212+ nas die sneller is qua processor en geheugen dan wanneer ik een quad nas zoals de Synology DiskStation DS411j aanschaf.
Met andere woorden, gaat de processor van 1.2 en het geheugen van 128 MB de bottleneck worden voor wat ik ermee wil doen of kan hij het gewoon aan.
Opslag en Streaming is bij elke huidige DS goed mogelijk en maakt verder niet uit welke je gebruikt. Sonos gebruik ik niet maar lijkt mij eenvoudig op te zoeken wat hiervoor de min eisen zijn via Google.
Als Sonos ermee kan werken dat kan het allemaal. Nadeel blijft dat je weining geheugen hebt. Als je later toch wat meer wil gebruiken dan kan dit mogelijk een beperking worden. Maar die beslissing kun je alleen zelf maken. 4 schijven in JBOD hangen is erg veel opslag lijkt mij. Ook dit is iets wat je zelf moet beslissen.
De DS212+ met 2x3 TB is ook behoorlijk en je hebt dan ook nog eens een sneller systeem + 4x zoveel geheugen. Voorbereid op de toekomst.
Zoek dus even in Google wat de eisen voor Sonos zijn en bepaal hoeveel TB je denk nodig te hebben.
Met die 2 antwoorden kun je denk ik wel een keuze maken wat je nodig hebt.
Dit ziet er wel heel leuk uit !
Ik was aan het twijfelen om een DS2411+ te kiezen, maar eigenlijk was hij net te groot voor mij.
Hopelijk samen met DSM4 leverbaar
• DS1812+
• DS1512+
• DS412+
Allemaal op basis van de Intel Atom D2700 Dualcore (2C/4T) 2.13GHz x86 Processor met 1GB DDR3.
[ Voor 24% gewijzigd door Brickman op 20-02-2012 20:22 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Deze is inderdaad erg interessant.... Precies het juiste formaat voor het stapje tussen een 1512 en een 2412. Ben benieuwd naar de prijs. Als die concurrerend is dan wordt dit misschien wel de opvolger van mijn 509+Repi3 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:38:
[...]
Dit ziet er wel heel leuk uit !
Ik was aan het twijfelen om een DS2411+ te kiezen, maar eigenlijk was hij net te groot voor mij.
Hopelijk samen met DSM4 leverbaar
Daarnaast had ik problemen dat mijn Samba shares in windows 7 continu vast liepen. Dit lag aan mijn onboard Atheros Gb LAN (meestal bij Asus mobo's), ik moest een setting bij de driver omzetten (Task Offload moest worden uitgeschakeld).
Nu heb ik alleen nog 1 vraag, ik heb de ftp server gestart en een account aangemaakt voor een nieuwe user, zodat deze vanaf de ftp server bestanden kan downloaden. Nu kan dit account ook, weliswaar met beperkte rechten, bij de Disk Station Manager komen. Dit wil ik echter niet, ik wil dat dit nieuwe account alleen voor de ftp server kan worden gebruikt. Ik kan alleen niet vinden waar je dit zou moeten instellen, is het uberhaubt mogelijk om zoiets per user account in te stellen?
Mijn specs:
1 Synology DS211
aangesloten op een ProCurve gigabit switch die weer aangesloten is op een Fritz!Box 7390.
Alle apparaten zijn aangesloten doormiddel van een cat 6/7 LAN-kabel.
De Fritz!Box is aangesloten op een 50/50 glasvezellijn van XS4ALL
Binnen het thuisnetwerk haal ik makkelijk 4000 KB/s aan upload snelheid vanuit de NAS naar computer/tablet/etc. gezien.
Wanneer ik bij mijn moeder thuis zit (een Ziggo verbinding die makkelijk 3MB binnen haalt met downloaden) of op werk achter een Surfnet-verbinding zit, is de upload nooit hoger als 1000 KB/s. Ik download dus nooit sneller als 1000 KB/s vanaf mijn NAS.
Die 1000 KB's haal ik via download via WebDAV en door te downen via mijn browser (DSM).
De Jumbo Frame insteling heb ik op 1000, Full Duplex, MTU 9000 staan.
Wanneer deze uitstaat, is de upload snelheid van de NAS (uiteraard) trager.
Wanneer ik vanaf mijn desktop/ipad/etc. upload, haal ik wel de upload snelheid die ik verwacht van mijn glasvezel verbinding.
Ter info: downen vanaf het internet (via download station) werkt wel zoals verwacht.
Heeft iemand een suggestie wat te doen?
Enige nadeel is als je usenet gebruikt dat bij het unrarren, repairen en verifieren alles wat trager gaat dan met een snellere processor natuurlijk, maar voor mij niet echt een probleem.
Ik ga straks zelfs de 1812+ halen, maar dat is meer omdat ik meer disk ruimte wil en de mogelijkheid tot upgraden naar 18 disks met de DX510's.
Ik draai 4x 2TB in Raid 5. Dat is 5.36TB beschikbaar en ik heb er pas 2.16TB van gebruikt. Hier staan al meer dan 230 Full HD films op van tussen de 6 en 12GB en heb ik ook nog een zootje muziek en series. Al met al als je dan nog 3TB disks zou halen is de ruimte wel toereikend, maar ik bewaar graag alles. Waarom weet ik niet, maar vind ik leuk in mn media overzicht denk ik
Dus zo slecht zijn die dingen niet
Draai nu gewoon de 4.0 beta en die is iets langzamer geworden als de 3.2 versie van het OS, maar niet storend ofzo.
Had ook al het idee dat de 411j een prima apparaat is en veel value voor money geeft.
Zeker als je hem gebruikt om alleen maar voor opslag, streamen en in samenwerking met een muziek systeem gaat gebruiken zoals sonos.
Heb je misschien ook een link naar de DS412+?Brickman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:20:
Op de CPU pagina van de Synology staan de volgende nieuwe systemen vermeld:
• DS1812+
• DS1512+
• DS412+
Allemaal op basis van de Intel Atom D2700 Dualcore (2C/4T) 2.13GHz x86 Processor met 1GB DDR3.
Deze kan ik niet vinden.
Enige caveat: SABNZBD is in mijn ervaring een ineffiicient gecodeerd stuk BLIEP met een memory leak van hier tot in tokio met grote (10GB en meer) NZBs. Dat valt niet op bij de grotere modellen, maar kan je 411j wel op de knieën krijgen. Als je 411j om één of andere reden traag wordt ligt het daar meestal aan. NEE dat betekent niet "zie je wel, te zwak", dat betekent inefficient omgaan met de geboden resources. NZBGET werkt wél perfect.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Heb een no-ip.org adres geregeld om vanaf buiten bij de NAS te kunnen komen, dit werkt prima. Alleen, als ik op mijn eigen netwerk zit (waar de NAS ook aan hangt) kan ik niet via dat no-ip adres de NAS bereiken, maar alleen op IP adres. Wat voor instellingen kan ik zijn vergeten?
Equator in "NT FAQ"localjoost.nl schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:13:
Heb een no-ip.org adres geregeld om vanaf buiten bij de NAS te kunnen komen, dit werkt prima. Alleen, als ik op mijn eigen netwerk zit (waar de NAS ook aan hangt) kan ik niet via dat no-ip adres de NAS bereiken, maar alleen op IP adres. Wat voor instellingen kan ik zijn vergeten?
Dan ondersteunt je router waarschijnlijk geen NAT loopback. Maar intern kan je hem toch gewoon benaderen via je interne IP adres ? (tenzij je name-based virtual hosts gebruikt, in dat geval zou je ze kunnen toevoegen aan de hosts file op je PC en koppelen aan je interne IP adres)localjoost.nl schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:13:
En dan meer in het bijzonder Dit stukje
(GoT is blijkbaar wat te aggressief met het parsen van interne URLs en hakt het stukje dat verwijst naar het juiste deel van een post er meedogenloos af)
[ Voor 62% gewijzigd door DexterBelgium op 21-02-2012 10:03 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Thanks, daar wou ik inderdaad naar linkenDexterBelgium schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:59:
[...]
En dan meer in het bijzonder Dit stukje
Doel van het diskstation is het hosten van een database, opslag van documentatie van leverancier, opslag van interne documenten, en op een later moment ook gebruiken voor opnames van IP-camera's.
In mijn DS zitten 2 schijven van 2Tb per stuk. Deze wil in raid configuren zodat 1 schijf mag crashen.
Ik heb hiervoor de keuze uit RAID1 of RAID SHR. Het voordeel van de laatste is dat je ook schijven van ongelijke grootte kan gebruiken.
Ik heb niet de ambitie om mijn opslag volume uit te bereiden, 2TB krijg ik al niet vol met wat ik ermee doe. Dus voor die reden heb ik geen SHR nodig. Daarbij kan je met RAID1 ook uitbereiden, maar dan moeten beide schijven voor identiek grote exemplaren vervangen worden, en in stappen gewisseld worden met een rebuild tussendoor. Mijn schijven zullen pas vervangen worden als ze stuk gaan, en dan vervang ik ze meteen allebei.
Nu viel het me op dat wanneer ik SHR gebruik er geen disk group is (de disk group tab is niet te selecteren) en wanneer ik RAID1 gebruik wordt er wel automatisch een diskgroup gemaakt.
Is het kwa performance niet zo dat bij RAID1 bestanden in de halve tijd gelezen kunnen worden? helft van disk1 en de helft van disk2?
Eigenlijk had ik graag advies of ik beter RAID1 of SHR in mijn situatie kan nemen.
Dan valt er mij nog iets op. Ik heb een test folder gemaakt die ik deel. Ik heb de standaard gebruiker Admin alle toegang tot deze test folder gegeven, en de gebruiker Admin een wachtwoord gegeven.
Als ik nu via windows deze folder benader vraagt hij eenmalig om de inloggevens om op de folder te komen, daarna kan ik elke keer de folder op, tot ik mijn systeem opnieuw opstart.
Het liefst heb ik dat wanneer ik de shared folder verlaat ik weer opnieuw moet inloggen om toegang te krijgen.
Nu wil ik het zomaken dat ik een batch script heb die mijn database programma opstart, voor het opstarten de database folder op de DS aanmeld als lokale schijf, het programma start, en bij afsluiten weer de drive doet disconnecten. Maar ik wil dan wel dat bij het opnieuw mappen van de drive, zonder dat het systeem opnieuw is opgestart, er opnieuw om inloggegevens wordt gevraagd. Is dat mogelijk?
En nog een vraag, het is zeker niet mogelijk om ACL per gebruikersaccount op het DS in te schakelen voor een bepaalde folder? Dus pietje heeft wel te maken met ACL op een map, maar als klaasje inlogt om dezelfde map te bekijken/bewerken is ACL niet ingeschakeld? ACL zal wel een map eigenschap zijn die niet per diskstation gebruiker geïdividualiseerd kan worden?
Alleen deze link http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have heb ik er over. Welke door Synology beheerd wordt.wezep schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:09:
[...]
Heb je misschien ook een link naar de DS412+?
Deze kan ik niet vinden.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
Ik draai photo station, sickbeard, sabnzbd en auto-sub erop. Nu wil ik ook een mailserver en een webserver erop gaan draaien (deze laatste alleen voor gebruik op mijn locale netwerk, ik ga hem niet openstellen voor verkeer van buitenaf, het wordt ook een vrij spartaanse website voor mijn eboeken en een koppeling met mijn Amazon Kindle).
Trekt de 212j dat allemaal? Zo ja, kan ik dan ook nog Wordpress in de toekomst activeren en een ftp server? Of is hij dan niet meer vooruit te branden?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 11:18 ]
Gisteren heb ik een Synology DS212+ gekocht. Hier heb ik nu al problemen mee.
Ik ben netjes begonnen met de handleiding. Na het plaatsen van 2x een WD10EADS heb ik het apparaat aangezet. Het apparaat werdt gevonden door de Synology Assistant. Na het zoeken van apparaten heb ik de DSM file geladen. Aan het einde van de installatie kreeg ik een error. Zie afbeelding. Ik heb de nas aangesloten gehad via een router en ook direct.

Na het sluiten van de melding geeft de Synology Assistand aan dat de nas ready is.
Ook kan ik in de webbrowser komen. Toch heb ik er een beetje een raar gevoel bij.

Ook heb ik het al met andere schijven geprobeerd. Dit lost het probleem niet op.
Iemand een idee?
Groet
[ Voor 3% gewijzigd door GreX op 21-02-2012 12:26 ]
Nee dit is het ip adres wat de NAS krijgt als er geen DHCP server is. Mijn laptop is fixed. Gisteren ook al via de router geprobeerd. Dit werkte ook niet.ieperlingetje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:30:
Volgens het ip adres heb je een probleem met je DHCP server. Maak je gebruik van statische ip adressen in je netwerk?
Enige tijd geleden heb ik zelf SABnzbd geinstalleerd op mijn NAS. Ik heb de dependencies via IPKG geinstalleerd, zelf SABnzbd gedownload, een start/stop scripts geschreven. Dit omdat op dat moment nog geen packages van 0.6.x te vinden waren. Ook SickBeard en CouchPotato heb ik via IPKG geinstalleerd (ook weer zelf start/stop scripts voor geschreven). Echter kost het me nu een hoop tijd om dit te onderhouden. Na een update van DSM moet ik opnieuw het start/stop scripts naar /usr/syno/etc.defaults/rc.d/ kopieren, en voor een update van bijvoorbeeld SABnzbd moet ik ook een hoop terminal werk verrichten.
Ik vraag me ook af of het overstappen naar packages beter is omdat (als ik het goed heb) in DSM 4.0 nog meer nadruk wordt gelged op de packages (photo station, itunes server, media server, download station, etc worden daar dacht ik ook allemaal packages)
Alvast bedankt.
Verwijderd
Sabnzbd en couchpotatoe heb ik via de superzebulon package ivm de makkelijke manier van updaten (sabnzbd via het package center van diskstation en sickbeard met de updateknop in de browseromgeving) en phyton heb ik ook met de superzebulon gedaan. Die updates van die packages werken echt fijn, geen omkijken meer naar..bart schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:19:
Wat is tegenwoordig de standaard manier om SABnzbd, CouchPotato en SickBeard te installeren?
Verder heb ik auto-sub handmatig gedaan, daar is geen package van en die pas ik handmatig aan bij updates.
Volgens mij is dit een bug van de syno assistand.GreX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:23:
Hallo,
Gisteren heb ik een Synology DS212+ gekocht. Hier heb ik nu al problemen mee.
Ik ben netjes begonnen met de handleiding. Na het plaatsen van 2x een WD10EADS heb ik het apparaat aangezet. Het apparaat werdt gevonden door de Synology Assistant. Na het zoeken van apparaten heb ik de DSM file geladen. Aan het einde van de installatie kreeg ik een error. Zie afbeelding. Ik heb de nas aangesloten gehad via een router en ook direct.
[afbeelding]
Na het sluiten van de melding geeft de Synology Assistand aan dat de nas ready is.
Ook kan ik in de webbrowser komen. Toch heb ik er een beetje een raar gevoel bij.
[afbeelding]
Ook heb ik het al met andere schijven geprobeerd. Dit lost het probleem niet op.
Iemand een idee?
Groet
Ik heb mijn DS411+ dit weekend ook ff genuked qua installatie en opnieuw ingericht en had precies hetzelfde.
de DS werkt hierna wel correct
Het was mij idd ook opgevallen dat dit flink verschil lijkt te maken. Weet niet waarom echter, het zijn altijd opgesplitste rar files.The Fatal schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:40:
[...]
Hoe groot zijn de files die je binnen haalt. Heb namelijk zelf gemerkt als ik te grote files binnen haal +25GB dat dan de interface ook niet te bereiken is, of als er te veel in de wacht rij staat.
Iemand ervaring met het gebruik van sab op een synology met meer geheugen. Brengt het eerst downloaden naar de cache flinke verbeteringen met zich mee?
Overigens had ik nog niet stilgestaan bij m'n aantal connections en ssl

[ Voor 18% gewijzigd door kingmob op 21-02-2012 16:00 ]
Ik doe hetzelfde, extreem veel fijner in vergelijking tot de 'handmatige' installaties van voorheen. Ik backup de /usr/var/local directory verder naar een externe backup samen met al m'n andere backups verder. Kwestie van de directory (of enkele config en database files) terugzetten bij een herinstallatie.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:11:
[...]
Sabnzbd en couchpotatoe heb ik via de superzebulon package ivm de makkelijke manier van updaten (sabnzbd via het package center van diskstation en sickbeard met de updateknop in de browseromgeving) en phyton heb ik ook met de superzebulon gedaan. Die updates van die packages werken echt fijn, geen omkijken meer naar.
Verder heb ik auto-sub handmatig gedaan, daar is geen package van en die pas ik handmatig aan bij updates.
[ Voor 13% gewijzigd door kingmob op 21-02-2012 16:11 ]
Zijn die SPK zo gebruiksklaar zonder tussenkomst handmatig werk? Of moet er nog wel even gesleuteld worden ?kingmob schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:
[...]
Ik doe hetzelfde, extreem veel fijner in vergelijking tot de 'handmatige' installaties van voorheen. Ik backup de /usr/var/local directory verder naar een externe backup samen met al m'n andere backups verder. Kwestie van de directory (of enkele config en database files) terugzetten bij een herinstallatie.
Helaas krijg ik na een tijdje een melding dat de backup mislukt is en dat ik in de backuplog moet kijken. Daar zie ik staan 'insuficient diskspace' (zoiets). Maar ik heb op de diskstation waar naar toe wordt gebackuped nog heel veel ruimte. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hey Dennism,Dennism schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:49:
[...]
Volgens mij is dit een bug van de syno assistand.
Ik heb mijn DS411+ dit weekend ook ff genuked qua installatie en opnieuw ingericht en had precies hetzelfde.
de DS werkt hierna wel correct
Wel vreemd dat hij dan met een error komt. Verder werkt alles wel gewoon.
Ik kan mijn schijven ook netjes bereiken.
Groet
Dat niet...maar wat ik heb gedaan (in een vergelijkbare situatie) is de back-up op een LAN uitvoeren en daarna de (incrementele) back-up via Internet.Binnetie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:27:
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ja kan natuurlijk even kijken in de NetworkBackup folder hoeveel files hierin staan.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb het probleem inmiddels kunnen oplossen.
De error message die je in de Sonology Assistant krijgt te zien wordt veroorzaakt door de DSM 4.0 BETA software. Je krijgt geen error als je via de Sonology Assistant naar DSM 3.2 upgrade. Als je een upgrade doet van DSM 3.2 naar DSM 4.0 via de WebGUI krijg je ook geen error’s.
Dus als je een nieuwe Synology hebt, installeer dan niet direct de BETA versie maar eerst een STABLE release en update de BETA via de WebGUI! Deze fout heb ik dus wel gemaakt
Mijn rollback scenario zag er als volgt uit:
1: Verander de VERSION file naar een oudere versie
2: Installeer een stabiele versie via de WebGUI
3: Koppel de harddisks aan een computer en verwijder alle partities
4: Start Sonology Assistant
5: Installeer opnieuw de zelfde stabiele versie.
6: Nu heb je weer een NAS zoals hij uit de doos kwam
Groet MaXt0r
Dat is een oplossing inderdaad. Alleen staan beide diskstations een km of 100 bij elkaar vandaan. Ik denk dat ik de taak maar opsplits in diverse andere taken en dan kijk totdat hij klaar is hoe het dan loopt. Dan maak ik er weer een incrementele back-up vanlier schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:01:
[...]
Dat niet...maar wat ik heb gedaan (in een vergelijkbare situatie) is de back-up op een LAN uitvoeren en daarna de (incrementele) back-up via Internet.
Ja kan natuurlijk even kijken in de NetworkBackup folder hoeveel files hierin staan.
Verwijderd
Zeker, sinds zaterdag hier alweer 2 updates van sickbeard, dat is ook niet echt bij te houden. Waarschijnlijk niet heel boeiende updates, maar toch. Toen ik het handmatig deed liep ik opeens 13 updates achter toen ik pas de 1e keer keek of ik moest updaten.kingmob schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:
Ik doe hetzelfde, extreem veel fijner in vergelijking tot de 'handmatige' installaties van voorheen.
Hier staat wat meer info: http://www.simet.com.tr/d...58F5-E166DDE805960356.pdfBrickman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:46:
[...]
Alleen deze link http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have heb ik er over. Welke door Synology beheerd wordt.
Sick Beard (log file op een usb stick)
SABnzbd (logfile + bewaren van nzb bestanden op usb stick)
Couch Patato
Python
Actieve services:
Automatisch bokkeren
WebDav
File Station
Download Station
Windows bestandenservice
[ Voor 4% gewijzigd door Dagobert op 21-02-2012 21:07 ]
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Als ik een FTP server draai; dan kan kan ik van datzelfde netwerk (LAN) niet met internet explorer via mijn (externe wan) ip adres / domein adres op de ftp komen. Ik krijg dan wel de login dialogue box, maar als ik daar wat in vul gebeurd er niks. ik moet dan connecten via het interne (LAN) ip adres van mijn DS212+. Dit is raar, aangezien het wel gewoon werkt met Firefox en Chrome. Extern (via daadwerkelijk een ander netwerk) lukt het wel met internet explorer om via m'n geregistreerde domein op de ftp server te komen. Ik mag aannemen dat dit dus een issue is van Internet Explorer en niet van de FTP service van de NAS, kunnen meer mensen dit bevestigen?
Daarnaast heb ik het volgende nog niet kunnen vinden:
Het Guest account kan niet inloggen op de DSM, maar ook niet op de FTP server; enkel en alleen op de Windows shares die ik heb. Prima. Nu heb ik een nieuw user account aangemaakt welke dus wel op de FTP server kan komen (bij dat account kan je de application privileges instellen, ik heb daar dus dan ook alles uitgevinkt behalve FTP). Ik heb vervolgens ook de mogelijkheid aangevinkt om een user NIET zijn wachtwoord te laten wijzigen. Desalnietemin kan deze user nog steeds inloggen op de DSM, terwijl ik dit helemaal niet wil. Kortom: Kan ik een nieuwe user aanmaken; welke wel kan inloggen op mijn FTP server, maar welke zich als een Guest account gedraagt wanneer ze naar poort 5000 gaan (DSM login)?
Verwijderd
Verwijderd
Situatie voor die tijd:
1 ReadyNAS Pro met 3 * 3 TB disks.
Aangezien ik data moest overzetten van de ReadynasPro naar de DS712 voor onderstaande actie gekozen:
- 1 tijdelijke 1TB drive in bay 2 van de DS712 gezet, en de DS712 geinstalleerd.
- 1 van de drie 3TB drives op de ESATA aansluiting gezet en de data van de ReadynasPRO gekopieerd naar de ESATA schijf.
- Toen de data overgezet was, een andere 3 TB drive in bay 1 van DS712 gezet >> ging netjes het volume redundant maken.
- Na afloop van het redundant maken, de 1 TB drive uit bay2 gehaald, en daar de laatste 3 TB in gezet.
Nu geeft de DS712 alleen een foutmelding, en is de volume grootte niet aangepast naar 3 TB...
Melding in het opslagbeheer > Volume scherm:
DS712+ Schijf 1 2,73 TB Normaal
DS712+ Schijf 2 2,73 TB Systeempartitie mislukt.
Bij HDD beheer staat schijf 2 ook als mislukt, maar testen laten wel alles OK zien.
Nu mijn vragen:
- Hoe kan ik de schijf weer op normaal krijgen in HDD-beheer?
- Hoe krijg ik het volume weer redundant?
- Hoe vergroot ik het volume van 1 TB naar 3 TB?
Ik zie bij de specs van de DS-212j staan : Internal HDD/SSD : 3.5" or 2.5" SATA(II)
SATA(II) is hetzelfde als SATA-300 als ik het goed begrijp. Betekent dat dat er ook zonder problemen SATA-600 disks in kunnen ? Kan dat problemen opleveren of is het alleen 'overkill' ?
Zoals te zien staan er ook SATA600 schijven bij. De NAS zelf heeft echter een controller die maar tot SATA300 gaat, dus sneller zal het er niet op worden.
Zie hierVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:25:
Aanvullende vraag op die van Dagobert: hoe heet de tool ook alweer waarmee je kon zien waardoor je nas uit slaapstand komt?
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 21-02-2012 22:22 ]
't Is goed dat ik hier nog op tijd achter kom, nu ik weet dat er een opvolger aan staat te komen laat ik de DS1511+ maar even voor wat hij is. Niet dat de verschillen met de DS1512+ nou zo gigantisch zijn maar voor een waarschijnlijk minimaal prijsverschil ga ik toch liever voor de current generation.
Ik denk dat ik in mei (vakantiegeld) maar eens rond ga kijken wat hij dan kost. Hopelijk zijn de prijzen van de harde schijven dan ook weer wat gedaald, al zal dat wel tegenvallen ben ik bang.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
330 mhz per core meer en twee USB 3 poorten er bij, toch mooi meegenomen mits de prijs ongeveer het zelfde is.NMe schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:50:
[...]
't Is goed dat ik hier nog op tijd achter kom, nu ik weet dat er een opvolger aan staat te komen laat ik de DS1511+ maar even voor wat hij is. Niet dat de verschillen met de DS1512+ nou zo gigantisch zijn maar voor een waarschijnlijk minimaal prijsverschil ga ik toch liever voor de current generation.
Ik denk dat ik in mei (vakantiegeld) maar eens rond ga kijken wat hij dan kost. Hopelijk zijn de prijzen van de harde schijven dan ook weer wat gedaald, al zal dat wel tegenvallen ben ik bang.
Heb zelf ook overwogen om een 1511+ te kopen maar vanwege de hoge HD prijzen heb ik dit ook uitgesteld.
* edit*
Klopt ook 4TB schijven
En ik zie het energieverbruik nu ook staan, kon het eerst zo snel niet vinden
1512+ Energieverbruik : 50.6W (Toegang) ; 22W (Slaapstand harde schijf)
1511+ Energieverbruik : 68W (Toegang) ; 30W (Slaapstand harde schijf)
Volgens mij zit in de 1812+ ook de zelfde 2.13 ghz dual core atom
[ Voor 16% gewijzigd door wwdtourkane op 22-02-2012 11:19 ]
niks meer. Hij blijft als status oranje knipperen en dat zou iets moeten zijn met mijn HDD`s. Maar met een andere hd blijft hij het zelfde doen en kom niet eens in het admin panel blehhhhhh weer opsturen.
Ik vraag me wel af welke cpu daar dan in zit. Een Atom zal het niet meer zijn? Erg lekkere specs, maar de prijs zal wel rond de 700 euro uit komen. edit: Yupwwdtourkane schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:57:
[...]
330 mhz per core meer en twee USB 3 poorten er bij, toch mooi meegenomen mits de prijs ongeveer het zelfde is.
Heb zelf ook overwogen om een 1511+ te kopen maar vanwege de hoge HD prijzen heb ik dit ook uitgesteld.
edit: Hmm toch. het is een Atom D2700.
[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 22-02-2012 10:29 ]
Ik wacht vooralsnog maar even af tot die er is, ik hoopte deze week de boel te gaan bestellen, heeft iemand enig idee wanneer ze leverbaar moeten worden ?
PS, ik heb 5x 2TB disks liggen die momenteel stof happen, vandaar de 1511, echter is de 510 redelijk prijzig, vandaar dat een 1812 beter zou passen, kan ik toch nog 3 disks toevoegen later zonder eerst voor 400 euro in de 510 te hoeven investeren.
Tevens viel mij op dat de Synology site aangeeft dat hier tot 4TB disks in kunnen, echter alle sites die hem momenteel listen (coolblue etc etc) geven allemaal hetzelfde verhaaltje met 3TB, volgens mij kopieeren ze de info van conculega's ipv dat ze zelf wat schijven ...
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:11:
[...]
Sabnzbd en couchpotatoe heb ik via de superzebulon package ivm de makkelijke manier van updaten (sabnzbd via het package center van diskstation en sickbeard met de updateknop in de browseromgeving) en phyton heb ik ook met de superzebulon gedaan. Die updates van die packages werken echt fijn, geen omkijken meer naar.
Bedankt voor jullie reacties.kingmob schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:
[...]
Ik doe hetzelfde, extreem veel fijner in vergelijking tot de 'handmatige' installaties van voorheen. Ik backup de /usr/var/local directory verder naar een externe backup samen met al m'n andere backups verder. Kwestie van de directory (of enkele config en database files) terugzetten bij een herinstallatie.
Ik begrijp dat de configuratie van SABnzbd, SickBeard en CouchPotato te vinden zijn in /usr/var/local ?
Verwijderd
Sickbeard's logfile staat uit mijn hoofd hier: /volume1/@appstore/.sickbeard/config.ini (of het is sickbeard zonder die punt ervoor). Maar volgens mij had Sickbeard meerdere logfile locaties. Ik zou gewoon beide plekken even bekijken..bart schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:38:
Ik begrijp dat de configuratie van SABnzbd, SickBeard en CouchPotato te vinden zijn in /usr/var/local ?
Voor sabnzbd stel ik altijd alles in via de webbrowser, nooit gekeken of de config file meer kan.
De config file van auto-sub zit in de map van auto-sub (dus waar je hem hebt neergezet).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 10:47 ]
Een stukje terug las ik dat je je afvroeg of hij erg traag zou worden als je veel apps tegelijk draaide ... al ervaring mee opgedaan ??Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:16:
Ik heb een 212j Synology (1.2 GHz CPU met 256MB Ram)
Ik twijfel nog tussen de 212j en de 212 ; afgezien van een snellere processor zie ik niet veel verschil, behalve dat op het Synology forum af en toe gemeld wordt dat er wat 'issues' (?) zijn met de 212j en dat hij erg traag uit de slaapstand komt. Prijsverschil is wel €70, daar mag hij wat trager voor starten wat mij betreft, als hij het verder maar goed doet.
zag 'm toevallig (ben ook aan 't shoppen) hier staan :YaNightmare schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:36:
gelukkig (een meevaller mag ook wel op zijn tijd) werd de DS1812+ aangekondigd voordat ik hem had besteld
Ik wacht vooralsnog maar even af tot die er is, ik hoopte deze week de boel te gaan bestellen, heeft iemand enig idee wanneer ze leverbaar moeten worden ?
http://www.mobile-harddis...x-gigabit-lan-p-2064.html
[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 22-02-2012 11:45 ]
Het 'trager' starten heb ik nog niet gemerkt, komt snel genoeg uit de slaapstand.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Ik doel specifiek op dit probleem:
http://www.synology-forum...b9bd152f40&p=39865#p39865[...]
In Windows getest:
Download met SABnzbd
Na het automatisch uitpakken zit b.v. deze titel erin: "13. DJ Tiësto - Suburban Train"
De letter "ë" ziet er goed uit.
Doe ik hetzelfde in DSM dan gaat er wat mis, ziet er dan alsvolgt uit: "13. DJ Ti?sto - Suburban Train.mp3"
De letter "ë" wordt dus niet begrepen en vervangen door een zwart dropje met daarin "?"
Als ik via Windows op de DSM share kijk zie ik:
"13. DJ Ti_sto - Suburban Train"
Letter "ë" wordt vervangen door "_"
Als ik met Putty kijk dan zie ik:
"13. DJ Tisto - Suburban Train.mp3"
Letter "ë" is weggelaten echter als je die file wilt verwijderen dan krijg ik:
rm: can't remove '13. DJ Tisto - Suburban Train.mp3': No such file or directory
[...]

Haha, heel herkenbaarNMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:45:
Hmm, ik heb net die DS1812+ (en dan voornamelijk de prijs omdat de specs vrijwel hetzelfde zijn als die van de DS1512+) eens bekeken. Bah, nu moet ik mezelf gaan inhouden. Ik heb stiekem echt geen NAS met 8 bays nodig voor privégebruik maar mezelf kennende doe ik het voor dat relatief kleine prijsverschil alsnog.
Nope. Kun je SABhelper ook naast de SAB package van Zebulon gebruiken?DexterBelgium schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:31:
Merty heeft een SAB Helper die dat probleem zou moeten oplossen. Heb je die geïnstalleerd?
Inderdaad heel herkenbaar, maar hoe kom je tot een relatief klein prijsverschil? Volgens mij zit er toch zeker 200 euro tussen. Wat op de prijs van de 1512+ toch echt bijna 30% meer is voor een 1812+. Dat vindt ik nogal wat...NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:45:
Hmm, ik heb net die DS1812+ (en dan voornamelijk de prijs omdat de specs vrijwel hetzelfde zijn als die van de DS1512+) eens bekeken. Bah, nu moet ik mezelf gaan inhouden. Ik heb stiekem echt geen NAS met 8 bays nodig voor privégebruik maar mezelf kennende doe ik het voor dat relatief kleine prijsverschil alsnog.
De 1511+ is ~630 euro. ik ga er niet vanuit dat de 1512+ direct hetzelfde gaat kosten. De 1812+ heb ik gezien voor 830, dus dat is inderdaad 200 euro verschil met de 1511+. Ik vermoed dat het uiteindelijke prijsverschil met de 1512+ maar iets van 100-150 euro gaat zijn en dat vind ik maar minimaal op zo'n bedragen; ik moet immers ook schijven kopen en dan is het "maar" 10% van de prijs. Met als gevolg dat ik later nog drie schijven kan bijprikken.Mystic Spirit schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:39:
[...]
Inderdaad heel herkenbaar, maar hoe kom je tot een relatief klein prijsverschil? Volgens mij zit er toch zeker 200 euro tussen. Wat op de prijs van de 1512+ toch echt bijna 30% meer is voor een 1812+. Dat vindt ik nogal wat...
De oplossing voor mij was linkrintje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:52:
Zijn er meer mensen die last hebben met SABnzbd en vreemde tekens in bestandsnamen na unrarren? En beter nog, heeft er iemand een werkende oplossing?
Ik doel specifiek op dit probleem:
[...]
http://www.synology-forum...b9bd152f40&p=39865#p39865
Dan volg ik je. In die redenatie zou ik mezelf dan ook moeten kunnen overtuigen dat een 12 schijven oplossing (DS2411+) relatief nog "goedkoper" is. Om de één of andere reden lukt dat dan toch weer net nietNMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:47:
[...]
De 1511+ is ~630 euro. ik ga er niet vanuit dat de 1512+ direct hetzelfde gaat kosten. De 1812+ heb ik gezien voor 830, dus dat is inderdaad 200 euro verschil met de 1511+. Ik vermoed dat het uiteindelijke prijsverschil met de 1512+ maar iets van 100-150 euro gaat zijn en dat vind ik maar minimaal op zo'n bedragen; ik moet immers ook schijven kopen en dan is het "maar" 10% van de prijs. Met als gevolg dat ik later nog drie schijven kan bijprikken.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 1 issue met sickbeard (als python de classes.py laadt (elke seconde)) en 1 issue met de syslogd (die wilt elke 10 minuten wat doen). Wanneer ik sickbeard uit zet gaat ie wel in de slaapstand maar dus voor slechts 10 minuten. Iemand een oplossing voor beide issues?Dagobert schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:23:
Mijn 212+ wil niet in hibernate stand gaan. Wat zorgt er bij DSM 3.2 voor dat de NAS niet in hibernate kan? Ik heb geïnstalleerd:
Sick Beard (log file op een usb stick)
SABnzbd (logfile + bewaren van nzb bestanden op usb stick)
Couch Patato
Python
Actieve services:
Automatisch bokkeren
WebDav
File Station
Download Station
Windows bestandenservice
Issue 1
[list]
• Feb 20 11:33:47 kernel: [69467.590000] [/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/classes.py] opened by pid 11727 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
• Feb 20 11:33:48 kernel: [69468.730000] [/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/classes.py] opened by pid 11727 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
• Feb 20 11:33:49 kernel: [69469.880000] [/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/classes.py] opened by pid 11727 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
[/list]
[list]
• DiskStation> python /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/classes.py
• Traceback (most recent call last):
• File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/classes.py", line 21, in <module>
• import sickbeard
• ImportError: No module named sickbeard
[/list]
Oplossing
Ik heb de versie van rintje geïnstalleerd (ipv zebulon) en tot nu toe geen problemen! (Thanks rintje!)
Issue 2
[list]
• Feb 22 00:11:26 kernel: [21941.050000] [/etc/localtime] opened by pid 2000 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
• Feb 22 00:11:32 kernel: [21947.010000] drivers/scsi/sd.c[471]:sd_prep_fn(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=3, comm=ksoftirqd/0
• Feb 22 00:11:32 kernel: [21947.010000] [/etc/localtime] opened by pid 4330 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
• Feb 22 00:11:32 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
• Feb 22 00:11:40 kernel: [21954.340000] [/var/log/messages] opened by pid 1998 [u:(/sbin/syslogd), comm:(syslogd)]
• Feb 22 00:21:45 kernel: [22560.370000] [/etc/localtime] opened by pid 4330 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
[/list]
Oplossing
Doordat de hibernate debugmode aan stond moest deze waarschijnlijk een log maken na de hoeveelheid tijd die was ingesteld voor de hibernation. Dus na uitzetten debugmode geen probleem meer.
[ Voor 8% gewijzigd door wilbert11 op 23-02-2012 17:29 ]
Iets meer, €709 ... http://www.mobile-harddis...-p-2075.html?cPath=67_144NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:47:
De 1511+ is ~630 euro. ik ga er niet vanuit dat de 1512+ direct hetzelfde gaat kosten.
het prijsverschil tussen 1512+ en 1812+ wordt groter als je er HD's in gaat stoppen
Volgens mij geldt dit probleem voor alle synology's ?
Ook eens even testen, thanks voor de tip.
MAW, je betaald voor de 1812+ ~120 euro meer, voor 3 extra schijven, terwijl een 1512+ een 510 nodig heeft, (~400 euro voor 5 extra schijven).Goner schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:12:
[...]
Iets meer, €709 ... http://www.mobile-harddis...-p-2075.html?cPath=67_144
het prijsverschil tussen 1512+ en 1812+ wordt groter als je er HD's in gaat stoppen
In mijn ogen is dat een redelijk betaalbaar verschil, zeker voor de mensen die al een aantal schijven hebben liggen (in mijn geval).
Persoonlijk begin ik met 5x2Tb in RAID5 en misschien nog een 3x3TB in RAID5 ernaast, of 1 grote RAID5.
PS, ik weet dat RAID6 "veiliger" is, echter heb ik altijd een spare disk klaar liggen, als er iets stuk gaat kan ik hem meteen vervangen, en de kans dat er in die tijd nog een disk stuk gaat is vrij klein, iig klein genoeg om het risico te nemen.
Mja, daar trek ik toch ook de grens.Mystic Spirit schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:01:
[...]
Dan volg ik je. In die redenatie zou ik mezelf dan ook moeten kunnen overtuigen dat een 12 schijven oplossing (DS2411+) relatief nog "goedkoper" is. Om de één of andere reden lukt dat dan toch weer net niet
Overigens, ik weet weinig tot niks van RAID-opstellingen in zijn algemeenheid of NAS'en in het bijzonder, maar het moet gewoon mogelijk zijn om een RAID5-opstelling te maken in zo'n 8-bays NAS met 5 slots gevuld en er later nog 3 schijven bij te prikken, toch? Zonder alle data eraf te hoeven gooien en later weer terug te zetten bedoel ik. Of zie ik iets over het hoofd?
Gebruiksklaar incl automatische update en een link in je DSM. Je kunt er natuurlijk wel aan sleutelenChadi schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:15:
[...]
Zijn die SPK zo gebruiksklaar zonder tussenkomst handmatig werk? Of moet er nog wel even gesleuteld worden ?
[ Voor 7% gewijzigd door kingmob op 22-02-2012 14:34 ]
Jub dat ondersteund hij :-) practisch elke "high end" NAS trouwens.NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:33:
[...]
Mja, daar trek ik toch ook de grens.
Overigens, ik weet weinig tot niks van RAID-opstellingen in zijn algemeenheid of NAS'en in het bijzonder, maar het moet gewoon mogelijk zijn om een RAID5-opstelling te maken in zo'n 8-bays NAS met 5 slots gevuld en er later nog 3 schijven bij te prikken, toch? Zonder alle data eraf te hoeven gooien en later weer terug te zetten bedoel ik. Of zie ik iets over het hoofd?
Je wordt bedankt, je hebt me zojuist overgehaald dat de DS1812+ een beter plan is.YaNightmare schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:42:
[...]
Jub dat ondersteund hij :-) practisch elke "high end" NAS trouwens.
Het is /usr/local/var, excuses, iig voor de superzebulon packages natuurlijk. Hier beschrijft hij wat waar staat en waarom: http://synoblog.superzebu...view/installation-layout/.bart schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:38:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties.
Haha, graag gedaan hoorNMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:46:
[...]
Je wordt bedankt, je hebt me zojuist overgehaald dat de DS1812+ een beter plan is.
Ik geloof wel dat ik ergens heb gelezen dat je niet een array kan uitbreiden met kleinere disks, wel grotere, maw, 5x2TB + 2x1TB = nogo, 5x2TB + 2x3TB = ok (mits je de Synology Hybrid Raid gebruikt).
Oh, het zouden gewoon identieke disks worden. Zelfde merk, type en grootte. Het is gewoon dat ik voor mijn vakantiegeld wel zo'n NAS met 5 disks kan kopen, maar nog 3 disks erbij wordt wat duur en zou de hele NAS met een maand vertragen. Dit is een leuke tussenoplossing voor iemand die echt keihard toe is aan meer opslag.YaNightmare schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:59:
[...]
Haha, graag gedaan hoor
Ik geloof wel dat ik ergens heb gelezen dat je niet een array kan uitbreiden met kleinere disks, wel grotere, maw, 5x2TB + 2x1TB = nogo, 5x2TB + 2x3TB = ok (mits je de Synology Hybrid Raid gebruikt).
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 22-02-2012 15:14 ]
Ja, zeer herkenbaar deze logs helaaswilbert11 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:09:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 1 issue met sickbeard (als python de classes.py laadt (elke seconde)) en 1 issue met de syslogd (die wilt elke 10 minuten wat doen). Wanneer ik sickbeard uit zet gaat ie wel in de slaapstand maar dus voor slechts 10 minuten. Iemand een oplossing voor beide issues?
[...]
FreeReef.nl
Ik zou sowieso voor synology hybrid raid kiezen. Ik heb nu een 509+ met 5 disks in RAID5 en baal als een stekker dat ik niet een paar disks kan vervangen door groteren om zo een hogere capaciteit te krijgen zodat ik de aanschaf van de 1812 nog even uit kan stellen.NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:13:
[...]
Oh, het zouden gewoon identieke disks worden. Zelfde merk, type en grootte. Het is gewoon dat ik voor mijn vakantiegeld wel zo'n NAS met 5 disks kan kopen, maar nog 3 disks erbij wordt wat duur en zou de hele NAS met een maand vertragen. Dit is een leuke tussenoplossing voor iemand die echt keihard toe is aan meer opslag.Domweg een maand later nog wat schijven bijbestellen.
Ik zal de mijne voornamelijk voor films en series gebruiken en eventueel voor foto's en dergelijke. Tegen de tijd dat ik een DS1512+ gevuld met 3TB-schijven in RAID 5 vol heb zijn we wel even verder, dus in dat opzicht is een 8-bays NAS met dezelfde 3TB-schijven in RAID 5 domweg overkill, 21TB effectief is nogal wat.Mystic Spirit schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:11:
[...]
Ik zou sowieso voor synology hybrid raid kiezen. Ik heb nu een 509+ met 5 disks in RAID5 en baal als een stekker dat ik niet een paar disks kan vervangen door groteren om zo een hogere capaciteit te krijgen zodat ik de aanschaf van de 1812 nog even uit kan stellen.
Verwijderd
http://www.simet.com.tr/d...58F5-E166DDE805960356.pdf
Dat heb ik ook wel een beetje ja. Aan de andere kant, tegen de tijd dat ik mijn max echt vol heb (in mijn geval 4x2TB in RAID5, 15mnd geleden aangeschaft) wil ik waarschijnlijk toch wel weer wat snellers. En hij zit nog maar voor de helft vol momenteel.Mystic Spirit schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:11:
[...]
Ik zou sowieso voor synology hybrid raid kiezen. Ik heb nu een 509+ met 5 disks in RAID5 en baal als een stekker dat ik niet een paar disks kan vervangen door groteren om zo een hogere capaciteit te krijgen
sverzijl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:30:
[...]
Dat heb ik ook wel een beetje ja. Aan de andere kant, tegen de tijd dat ik mijn max echt vol heb (in mijn geval 4x2TB in RAID5, 15mnd geleden aangeschaft) wil ik waarschijnlijk toch wel weer wat snellers. En hij zit nog maar voor de helft vol momenteel.
Dat dacht ik van mijn 509+ in 2009 ook. "Met 5x1TB in raid 5 kan ik nog jaren vooruit." Nu is het begin 2012, nog geen drie jaar later en mooi dat mijn 509 helemaal vol zit. Bestanden worden alleen maar groter omdat er meer bandbreedte beschikbaar is. Ook die 12TB die je hebt bij een raid 5 met vijf disks in een 1512+ kan zo maar opeens vollopen.NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Ik zal de mijne voornamelijk voor films en series gebruiken en eventueel voor foto's en dergelijke. Tegen de tijd dat ik een DS1512+ gevuld met 3TB-schijven in RAID 5 vol heb zijn we wel even verder, dus in dat opzicht is een 8-bays NAS met dezelfde 3TB-schijven in RAID 5 domweg overkill, 21TB effectief is nogal wat.
Als je alleen al nagaat dat veel beeldmateriaal nu nog in 720p is en dat de stap naar 1080p vrij veel extra ruimte kost en dan hebben we het nog niet eens over de extra ruimte die 3d kost of de resoluties die er voor beeldmateriaal aan zitten te komen. Daar gaat je 12 tot 21TB

Da's waar ook ... als ik een DS-212j koop en in RAID1 ga draaien, zou ik eigenlijk 3 HD's moeten hebben voor het geval er eentje mee kapt ... anders zoek je je tegen die tijd helemaal simpel naar een identieke HD ?NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:13:
Oh, het zouden gewoon identieke disks worden. Zelfde merk, type en grootte.
Verwijderd
ja, bij de 212j in iedergeval wel.NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:47:
Hij hoeft bij mijn weten niet identiek te zijn als hij maar minimaal dezelfde grootte heeft, toch?
Dit topic is gesloten.