Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Misschien teveel info, maar in theorie wil je wel dezelfde disks hebben, in praktijk is het vaak niet nodig.

Het wil "wel eens" gebeuren dat een disk niet dezelfde grootte heeft als hij uit een andere batch komt, eg, minder sectors of meer sectors etc etc.

Ik weet dit alleen uit ervaring van "vroeger" misschien dat het tegenwoordig anders is, maar ±8 jaar terug iig nog niet.

Het probleem ontstaat als je een array hebt op een phisical disk (wat een nas bijvoorbeeld doet, ipv een array op een partitie gebruiken ze de raw disk) vervolgens gaat er een disk stuk en vervang je hem met een disk die net een MB kleiner is, et voila, je hebt een probleem, gezien arrays wel tegen grotere disks kunnen, maar niet tegen kleinere disks.

Nogmaals, dit is de theorie, "old habits" zorgen ervoor dat ik altijd een spare heb uit dezelfde batch (eg, ik bestel er altijd 1 extra) echter in praktijk ben ik het persoonlijk nog nooit tegen gekomen, prive let ik er ook niet echt op (ik maak nog steeds arrays op partities op mijn eigen servers ipv over disks, maar nogmaals, old habits, maw, op een 1TB disk maak ik een partitie die 100MB kleiner is, die gebruik ik vervolgens in de array).

Anyway, ik zag de posts en dacht laat ik wat van mijn eigen ervaring delen, nogmaals, persoonlijk maak ik me er niet zo druk meer om, maar het is wel een "risico", imo is het een risico van 0.01% (gok ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Da's waar ook ... als ik een DS-212j koop en in RAID1 ga draaien, zou ik eigenlijk 3 HD's moeten hebben voor het geval er eentje mee kapt ... anders zoek je je tegen die tijd helemaal simpel naar een identieke HD ?
Eigenlijk 4, want als je drives uit dezelfde batch komen houden ze er allebei ongeveer gelijktijdig mee op.

Tijdmachine | Nieuws trends

NMe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:18:
[...]

Ik zal de mijne voornamelijk voor films en series gebruiken en eventueel voor foto's en dergelijke. Tegen de tijd dat ik een DS1512+ gevuld met 3TB-schijven in RAID 5 vol heb zijn we wel even verder, dus in dat opzicht is een 8-bays NAS met dezelfde 3TB-schijven in RAID 5 domweg overkill, 21TB effectief is nogal wat. :+
nee hoor :P
hoe meer storage, hoe meer je vult..

60 TB can not be enough

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:18
freak1 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 04:11:
[...]

nee hoor :P
hoe meer storage, hoe meer je vult..
Precies ! Heb net mijn 1511+ uitgebreid met een 510 expansie unit met 2 extra 1,5 Tb schijven, ga van raid 5 naar raid 6 en heb dus effectief 1,5 Tb opslag erbij met extra redundantie.

eind van het jaar glasvezel hier dan moet ik nog 3 1,5Tb schijven erbij hebben. Even wachten tot de prijzen zakken. :)

Verwijderd

2 Vraagjes:

1) Ik wil een soort van script plaatsen op mijn Windows desktop dat putty start en vervolgens dit automatisch uitvoert:

Login as: root
Password: *****
cd /volume1/@appstore/auto-sub
/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d
exit

Is dat mogelijk?

2) Ik heb deze vraag ook al gesteld op bierdopje.com, stel hem hier ook. Als ik mijn nas met de poweropties in de nacht uit laat gaan, dan gaan bij het opstarten alle tools als sickbeard en sabnzbd en dergelijke weer prima draaien. Alleen auto-sub niet, dat moet ik handmatig starten.

Kan je ergens opgeven dat een programma moet starten als de nas weer aangaat?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 09:13 . Reden: typefoutje ]

• YaNightmare
Self heb ik nog geen Synology, maar het is en blijft toch gewoon linux ? kan je dit niet beter in de cron zetten ?

dan is het een enkele regel in je cron die altijd word uitgevoerd.

Gewoon elke 10 minuten een scripje laten draaien (of elk uur, wat je wil), dat script checked vervolgens of AutoSub loopt of niet, script zou hierop kunnen lijken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh
PATH=/usr/local/bin:/usr/bin:/usr/local/sbin:/usr/sbin:/bin:/sbin
SERVICE='AutoSub'

if ps aux|grep -v grep|grep $SERVICE
then
    echo "$SERVICE service running, everything is fine"
else
    echo "$SERVICE is not running"
    echo "$SERVICE is not running, starting $SERVICE"| /opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d
fi

Je kan het ook als enkele lijn in je cronjob zetten natuurlijk, maar persoonlijk hou ik van losse scripts aanroepen :)

in je crontab/cron zou iets moeten staan als:

code:
1
2
3
4
elk uur:
* 1/ * * * /path/to/script.sh 
of elke 10 min:
10/ * * * * /path/to/script.sh

Nogmaals, ik kan het niet testen hier omdat ik geen synology heb maar mij lijkt dit een mooiere oplossing dan putty starten en een autocommand laten sturen.

EDIT:
Of indien hij echt uit gaat kan het mooier door een enkele regel te gebruiken in je cron (zonder bovenstaande script)
code:
1
@reboot /opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d

Tevens heeft Kixtart helemaal gelijk, in principe wil je dit met een startup script oplossen in je init.d of als service

-> http://www.bierdopje.com/...sub-download-scriptje/18/ (halverwege de pagina zie post van bad_my84)

[ Voor 28% gewijzigd door YaNightmare op 23-02-2012 09:37 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Juist even zoeken naar init.d scripts ipv cron. Cron is voor schedules en niet om dingen op te starten na reboot.

☻/
/▌
/ \

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 12:01
Even soort van crosspost:

Zijn er meer mensen die problemen hebben met CouchPotato?
Sickbeard werkt prima, maar CP wil niets vinden. Al keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, instellingen langsgelopen. Diverse index providers geprobeerd, met, zonder of enkel torrent zoeken (BlackHole of Transmission). Diverse qualities en met / zonder quality profile.
Hij zoekt, maar lijkt niets te vinden, ook al zie ik zelf op een NZB index wel films die beschikbaar zijn (juiste kwaliteit, binnen m'n 30 dagen detentie).
Log geeft aan dat ie zoekt, maar verder ook weinig.
Wat ik ook probeer, er wordt niets gevonden.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zit met een onduidelijkheid, kan ik mijn NAS als itunes client laten functioneren of komt dit echt alles als itunes server bij itunes zelf?

Verwijderd

YaNightmare schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:31:
Self heb ik nog geen Synology, maar het is en blijft toch gewoon linux ?
Dank voor je hulp. Ik ga er even induiken. Mijn linux kennis is niet zo heel denderend, maar zit nu ook met griep achter de pc. Als ik het zo bekijk kom ik er wel uit als ik straks weer zonder koorts achter de pc zit.

Ik zal eerst eens kijken vannacht of hij nu echt uit is of in een slaapstand gaat met die poweroptie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 09:47 ]

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Dagobert schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:23:
Mijn 212+ wil niet in hibernate stand gaan. Wat zorgt er bij DSM 3.2 voor dat de NAS niet in hibernate kan? Ik heb geïnstalleerd:

Sick Beard (log file op een usb stick)
SABnzbd (logfile + bewaren van nzb bestanden op usb stick)
Couch Patato
Python

Actieve services:
Automatisch bokkeren
WebDav
File Station
Download Station
Windows bestandenservice
Iemand een idee?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je moet de logging uitzetten van de services in de DSM, want die schrijven anders ook logs op de HD. Verder heb ik zelf nog het probleem dat hij na 30 min weer opspint en denk dat dit ligt aan postprocessing-scan van sickbeard. Nog niet helemaal uitgevolgeld, maar lijkt me ook een goede kanshebbert ;)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kan het nu eigenlijk kwaad dat je nas niet in slaapstand gaat?

Ik meen dat ik ooit geleerd heb dat het voor harde schrijven beter is als ze altijd draaien in plaats van uit gaan en weer aangaan?

Ik dacht dat de slaapstand er alleen inzit om energie te besparen, maar ik heb deze kennis van 20 jaar geleden,dus of dat nog klopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 10:05 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

In een kort tijdsbestek is het volgens mij niet slim, want dan moet hij ook weer steeds opspinnen. Maar als de HD bijvoorbeeld steeds 8 uur uitblijft en dan een keer aangaat dan wel, want de HD's slijten ook bij gebruik.

☻/
/▌
/ \

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Kixtart schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:55:
Je moet de logging uitzetten van de services in de DSM, want die schrijven anders ook logs op de HD. Verder heb ik zelf nog het probleem dat hij na 30 min weer opspint en denk dat dit ligt aan postprocessing-scan van sickbeard. Nog niet helemaal uitgevolgeld, maar lijkt me ook een goede kanshebbert ;)
De postprocessing in SB had ik al uitgezet. De DSM logging nog niet. Dat ga ik direct proberen als ik thuis ben.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:00:
Kan het nu eigenlijk kwaad dat je nas niet in slaapstand gaat?

Ik meen dat ik ooit geleerd heb dat het voor harde schrijven beter is als ze altijd draaien in plaats van uit gaan en weer aangaan?

Ik dacht dat de slaapstand er alleen inzit om energie te besparen, maar ik heb deze kennis van 20 jaar geleden,dus of dat nog klopt?
Overdag werk ik en 's nachts slaap ik. Dan hoeft mijn NAS op zich niet te draaien en heb ik liever een energie besparende stand. Ik had zelf in gedachten dat de NAS pas na een uur idle in slaapstand hoeft te gaan.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:13:
1) Ik wil een soort van script plaatsen op mijn Windows desktop dat putty start en vervolgens dit automatisch uitvoert:

Login as: root
Password: *****
/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d
exit

Is dat mogelijk?
Als je wilt dat je na reboot automatisch Autosub start is het beter dit via een rc-script te doen. Plaats onderstaande in /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh

case $1 in
    start)
        /opt/bin/python2.6 AutoSub.py --daemon
    ;;
    stop)
        kill -9 $(ps|grep -i Autosub.py|grep -v grep|awk '{print $1}' |xargs)
    ;;
esac

Daarna chmod 755 /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh en na reboot start Autosub nu automatisch op.

Verwijderd

Dank je sverzijl , kan je misschien ook vertellen met welk commando in de vi editor ik dit maak? Dan ga ik het vanavond / vanacht eens testen. Dit is heel fijn, scheelt mij echt heel veel uitzoekwerk _/-\o_

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Als je de vi commando's niet kent dan is een editor zoals 'nano' handiger.

☻/
/▌
/ \

• .bart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-04 08:02
kingmob schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:47:
[...]

Het is /usr/local/var, excuses, iig voor de superzebulon packages natuurlijk. Hier beschrijft hij wat waar staat en waarom: http://synoblog.superzebu...view/installation-layout/
Bedankt! Ik ga er eens mee aan de slag!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:54:
Als je de vi commando's niet kent dan is een editor zoals 'nano' handiger.
Nano ga ik er , als ik volgende week geen koorts meer heb er even opzetten en dan zal ik eerst eens met alle tips hier aan de slag gaan.

Ik kom misschien volgende week nog met een gerichte vraag, maar dit gaat me heel goed helpen. Wil het liefst bij vragen die ik heb eerst zelf zoekwerk doen en vragen of het klopt in plaats van een complete handleiding aan julle vragen. In iedergeval weer flink wat bijgeleerd vandaag ondanks dat ik me brak voel.

• VincentG
Sab is even flink bezig met 5mb/s. CPU tussen 80 en 100%. Memory usage blijft betrekkelijk laag. Toch blij dat ik voor de 212+ ben gegaan.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• sverzijl
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:51:
Dank je sverzijl , kan je misschien ook vertellen met welk commando in de vi editor ik dit maak? Dan ga ik het vanavond / vanacht eens testen. Dit is heel fijn, scheelt mij echt heel veel uitzoekwerk _/-\o_
Ik ga geen 'cursus vi' geven, maar als je zoekt op 'vi 101', 1e link, dan vind je de basics daar wel.

Als alternatief (naast evt. genoemde nano editor) zou je de file ook in notepad aan kunnen maken en in \\synology\public plaatsen. Dan vanuit unix shell verplaatsen naar juiste directory ( mv /volume1/public/Autosub.sh /usr/local/etc/rc.d/ )

• YaNightmare
Ik zou het wel met nano doen, of vi, met een cheat sheet erbij is het niet zo ingewikkeld (als je geen griep hebt hehe).

Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat er rare tekens in je bestand komen wanneer je saved met notepad en dit vervolgens op een linux machine zet, uiteindelijk zoek je je helemaal een breuk naar een vage enter die niet zichtbaar in een regel staat. Ezel -> steen -> 2x etc :)

Nog even een vraag van mijn kant, ik weet dat sickbeard and sab ervoor kunnen zorgen dat je files netjes in de juiste map komen te staan, werkt dit ook zo met nzbget ? zelf wil ik die namelijk gaan gebruiken om de load wat lager te houden, hij moet namelijk ook plex gaan draaien en ik gok dat het anders allemaal iets teveel van het goede word.

• sverzijl
YaNightmare schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:34:
Nog even een vraag van mijn kant, ik weet dat sickbeard and sab ervoor kunnen zorgen dat je files netjes in de juiste map komen te staan, werkt dit ook zo met nzbget ? zelf wil ik die namelijk gaan gebruiken om de load wat lager te houden, hij moet namelijk ook plex gaan draaien en ik gok dat het anders allemaal iets teveel van het goede word.
NZBget kan dit evt wel als je zelf de postprocessing scripts daarvoor schrijft.
Makkelijker is echter gewoon gebruik maken van de postprocessing van Sickbeard zelf ("Scan and Process" aanzetten in Sickbeard en hij scant iedere 10 minuten de ingestelde (TV) download dir af).

• YaNightmare
Ugh, dat ik daar overheen heb gelezen ... sigh ... thnx !

Vond het al gek dat het download programma het zou regelen ipv sickbeard zelf 8)7

• VincentG
Hmm, in zowel Download Station als Transmission kan ik geen directory instellen waar gevonden .torrent files gestart worden. Lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door VincentG op 23-02-2012 13:35 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:01
sverzijl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:48:
[...]

NZBget kan dit evt wel als je zelf de postprocessing scripts daarvoor schrijft.
Makkelijker is echter gewoon gebruik maken van de postprocessing van Sickbeard zelf ("Scan and Process" aanzetten in Sickbeard en hij scant iedere 10 minuten de ingestelde (TV) download dir af).
Het aanzetten van Scan and Process zorgt er wel voor dat je hardeschijven niet meer idle gaan. Dus ik vraag me af of dit wel de juiste oplossing is.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je kan inderdaad beter met de scripts werken. Dan praten SABNZBD / NZBget en SickBeard met elkaar zonder dat er overbodig gescand wordt op je schijven.

Voor alle logs en andere scans gebruik ik een usbstickje. Scheelt behoorlijk in het aantal keren dat je hdd's op moeten spinnen.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik ben een beetje bang dat ik zodadelijk misschien data ga verliezen, dus ik vraag het even hier.

Had een DS212J en wil nu mijn schijven overzetten naar een DS212+. Heb deze handleiding gevolgd:
http://www.synology.com/t...migrate.php?lang=nld#t2.3
Echter nu heb ik mijn schijven in dezelfde volgorde overgezet, synology assistant gestart en zie bij status "migreerbaar". Kan ik dan nu gewoon DSM installeren en de settings terugzetten?

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
Ik ga geen 'cursus vi' geven, maar als je zoekt op 'vi 101', 1e link, dan vind je de basics daar wel.
Begrijp ik, had ik je ook niet moeten vragen. Ik kom er zo wel uit. Dank voor al je hulp!

• sverzijl
Morpheusk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:26:
[...]
Het aanzetten van Scan and Process zorgt er wel voor dat je hardeschijven niet meer idle gaan. Dus ik vraag me af of dit wel de juiste oplossing is.
Hangt er vanaf, als er niets gewijzigd is op je HDs is de kans groot dat de te scannen directorystructuur gewoon in je cache staat.
Daarnaast is 'idlen' niet voor iedereen de heilige graal ;)

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 08:11

Silence

Godlike

Ik ben van plan om de DS212+ te kopen nu heb ik nog wel wat vragen.

Als ik eerst 1 3TB schijf koop en later als ze wat goedkoper zijn nog 1 kan ik deze dan zonder probleem erin zetten?

Kun je SabNZB, ftp, webserver en nog wat applicaties tegelijk draaien en loopt het dan nog een beetje(omdat er maar 512mb in zit)?

En is er ook een vmware optie zodat je nog iets erop kan laten draaien?

Alvast bedankt.

Inventaris - Steam

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Silencex schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:09:
Ik ben van plan om de DS212+ te kopen nu heb ik nog wel wat vragen.

Als ik eerst 1 3TB schijf koop en later als ze wat goedkoper zijn nog 1 kan ik deze dan zonder probleem erin zetten?

Kun je SabNZB, ftp, webserver en nog wat applicaties tegelijk draaien en loopt het dan nog een beetje(omdat er maar 512mb in zit)?

En is er ook een vmware optie zodat je nog iets erop kan laten draaien?

Alvast bedankt.
alles kan wat je vraagt.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 18:36
Hoe wil je VMware gaan draaien op een DS212+ dan? :+

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Slurpgeit schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:42:
[...]

Hoe wil je VMware gaan draaien op een DS212+ dan? :+
laatste niet goed lezen, dat lukt idd niet, maar de rest wel toch <+:)

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 08:11

Silence

Godlike

Repi3 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:44:
[...]

laatste niet goed lezen, dat lukt idd niet, maar de rest wel toch <+:)
Ja omdat ik ook wat tegen kwam met vmware maar dat is dus bij die grote kisten:p.

Dat dat allemaal kan weet ik ook wel maar draait het nog wel lekker als je veel hebt aan staan?

Inventaris - Steam

Verwijderd

gewoon een servertje kopen met voldoende geheugen,dan werkt verder prima,je moet rekenen dat de firmware van syn veel lichter is als b.v windows en dat de firmware geoptimaliseerd is voor de servertjes:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
sverzijl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Hangt er vanaf, als er niets gewijzigd is op je HDs is de kans groot dat de te scannen directorystructuur gewoon in je cache staat.
Daarnaast is 'idlen' niet voor iedereen de heilige graal ;)
Hmm ja. ik heb sinds kort ook een 212+ en SB / Sab en CP werken wat dat betreft perfect. Enige waar ik ook nog niet geheel uitkom is het idlen.

Die scan & postproces is bij mij de boosdoener. Ook als de directory structure / cache niet wijzigt dan springt hij om de 10 minuten aan. Zodra ik die optie uitvink, gaat hij mooi in hibernate (en blijft daar :) )

Ik hoop dat nog te kunnen overwinnen. Dan zou het helemaal perfect zijn (mijne wordt maar 3-4 uur op een dag gebruikt dus hij mag best uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb een DS212, en die staat nu in de meterkast als file server van mijn zaak (heb kantoor aan huis). Daar staan al mijn project bestanden van klanten op, en ook mijn mail archieven etc. Ook de backups van mijn laptop en desktop staan op dezelfde server. Ik heb de server ingesteld op mirror (dus de ene schijf is een mirror van de andere), maar dit is natuurlijk niet veilig genoeg als deze server gestolen wordt of als er brand uitbreekt thuis.

Ik zit er dus aan te denken om nog een DS212 aan te schaffen en deze bij mijn zakenpartner thuis neer te zetten, en dan een backup te draaien van de bestanden van de ene DS212 naar de andere (via het internet).

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk, en hoe zou ik dit kunnen instellen op de Synology server zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 10:15
Dat is heel goed mogelijk, die optie zit standaard in DSM, bij back-ups maken. Kunt dan naar een andere Synology, rsync server of een online server back-uppen. Even aangeven welke mappen je wilt back-uppen en de goede poorten openzetten in de router en je kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Dat zou echt super zijn, ga straks gelijk even checken in de DSM. Heb al een overzicht van poorten gevonden voor de backup, moet ik deze allemaal openzetten op beide routers ?

Data Replicator, Data Replicator II, Data Replicator 3 9999, 9998, 9997, 137, 138, 139, 445 TCP
Network Backup 873 TCP
Encrypted Network Backup 873, 22 TCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

@bones: Zelf heb ik gekozen voor de onderste optie en dus 873 en 22 open gezet. Je zou nog kunnen overwegen om in plaats van poort 22 een andere poort te gebruiken (aangezien met wel eens via poort 22 binnen wil proberen te komen), maar dat is niet eenvoudig te realiseren.

Nog een tip: laat de eerste keer syncen via LAN...scheelt een hoop tijd :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
@ Lier, : Tnx voor de info. Maar wat bedoel je met syncen ? Want ik wil de 2 servers niet laten mirroren/syncen want stel er wordt (per ongeluk) wat verwijderd op server 1, dan is het ook weg op server 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb even een vraagje aan de synology guru's hier. Ik heb een 211j met 2x 2tb WD green schijven in Raid 1. Nu loopt deze vol en is de data niet van groot belang dus is de raid 1 opstelling zonde. Zou ik de raid kunnen verbreken door er 1 disk uit te halen en dan de raid te degraden. Dus geen raid meer maar gewoon 2x 2tb. Of dien ik echt de data te kopieren en de raid te deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

@bones: syncen is misschien niet helemaal gelukkig gekozen als term, binnen de backup opties kan je aangeven dat bestanden die verwijderd worden niet verwijderd mogen worden op de backup NAS. Net een echte backup dus ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

lier schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:54:
@bones: Zelf heb ik gekozen voor de onderste optie en dus 873 en 22 open gezet. Je zou nog kunnen overwegen om in plaats van poort 22 een andere poort te gebruiken (aangezien met wel eens via poort 22 binnen wil proberen te komen), maar dat is niet eenvoudig te realiseren.

Nog een tip: laat de eerste keer syncen via LAN...scheelt een hoop tijd :)
Dat binnen komen valt wel mee. Als je de auto block functie van je synology aan hebt staan en streng afsteld (ik heb 2 keer binnen een dag fout wachtwoord = perma ban). Dan kan er weinig mis gaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
TiMMieJ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:13:
Ik heb even een vraagje aan de synology guru's hier. Ik heb een 211j met 2x 2tb WD green schijven in Raid 1. Nu loopt deze vol en is de data niet van groot belang dus is de raid 1 opstelling zonde. Zou ik de raid kunnen verbreken door er 1 disk uit te halen en dan de raid te degraden. Dus geen raid meer maar gewoon 2x 2tb. Of dien ik echt de data te kopieren en de raid te deleten?
Ik verwijs je door naar deze link:
http://forum.synology.com...RAID_1_Volume_to_Non-RAID
Ik heb er niet genoeg kennis om in de root te komen (eng!), maar als je je er prettig bij voelt is dit de snelste manier. Daarnaast is het geen officiele manier, dus de vraag is of je je data wil riskeren met deze optie.

Andere manier is uiteraard disk eruit trekken checken in je computer of de data er nog echt op staat en vervolgens op je syno non-raid instellingen laden en de disk weer terug plaatsen in je syno.

[ Voor 7% gewijzigd door Ikke_Niels op 24-02-2012 10:53 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
lier schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:22:
@bones: syncen is misschien niet helemaal gelukkig gekozen als term, binnen de backup opties kan je aangeven dat bestanden die verwijderd worden niet verwijderd mogen worden op de backup NAS. Net een echte backup dus ;)
Dat is een interessante optie zeg, maar hoe word dan een onderscheid gemaakt van bestanden die je wel bewust wilt verwijderen ? Want deze blijven anders op de backup server onnodig ruimte in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bones schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:58:
[...]

Dat is een interessante optie zeg, maar hoe word dan een onderscheid gemaakt van bestanden die je wel bewust wilt verwijderen ? Want deze blijven anders op de backup server onnodig ruimte in beslag nemen.
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47:
[...]
Dat binnen komen valt wel mee. Als je de auto block functie van je synology aan hebt staan en streng afsteld (ik heb 2 keer binnen een dag fout wachtwoord = perma ban). Dan kan er weinig mis gaan volgens mij.
Nou, ik heb een aantal dagen SSH op default port 22 open gehad in m'n router om ook remote te kunnen werken maar de auto-blocks notificaties vlogen om m'n oren. Alhoewel er 'weinig mis kan gaan' vond ik toch dat er toch wel heel veel login attempts werden gedaan achter elkaar (vanaf verschillende IP adressen)

Port gewijzigd en sindsdien geen enkele poging/autoblock meer gehad (wie zegt dat security by obscurity niet werkt ? ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 24-02-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Laatst online: 29-09 14:33
Goedemorgen,

Vanwege goede reacties en reviews heb ik ook een Synology apparaat weten aan te schaffen: DS1511+
Hij draait prima, maar ik wilde meteen het geheugen upgraden, om zo een beetje future-proof te zijn. Volgens een gebruiker op het synology forum kan de cpu werken met geheugen van 4GB(of zelfs meer) met een CL van 6.

Dit leek me ook wel wat, dus direct de Kingston HyperX KHX6400S2ULK2/4G aangeschaft met een CL van 4, maar op deze manier wil de DS1511+ niet starten in wat voor combinatie dan ook:
2GB + 2GB
2GB + 0GB
0GB + 2GB
1GB + 2GB

Dus momenteel draait ie nog op de standaard meegeleverde 1GB. Ik neem al aan dat ik ander geheugen moet gebruiken om toch het maximale eruit te halen, maar ben toch benieuwd waarom hij mijn geheugen niet wil slikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
_Marcel_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:02:
[...]

Hmm ja. ik heb sinds kort ook een 212+ en SB / Sab en CP werken wat dat betreft perfect. Enige waar ik ook nog niet geheel uitkom is het idlen.

Die scan & postproces is bij mij de boosdoener. Ook als de directory structure / cache niet wijzigt dan springt hij om de 10 minuten aan. Zodra ik die optie uitvink, gaat hij mooi in hibernate (en blijft daar :) )

Ik hoop dat nog te kunnen overwinnen. Dan zou het helemaal perfect zijn (mijne wordt maar 3-4 uur op een dag gebruikt dus hij mag best uit).
Ik heb hetzelfde issue. Heb ook problemen met idlen. Wanneer ik scan en process in sickbeard uit zet dan gaat de DS212+ nog steeds niet naar idle. Ik krijg het volgende debug log (via "syno_hibernate_debug_tool --enable 1" en "cat /var/log/messages")

Feb 24 10:26:26 kernel: [ 3462.340000] [/etc/localtime] opened by pid 7911 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:36:37 kernel: [ 4074.970000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:46:38 kernel: [ 4675.930000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:56:39 kernel: [ 5276.890000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]

Verdere info:
De log van sickbeard wordt weggeschreven op een USB stick.
Wanneer ik sickbeard uit zet dan gaat de HD wel naar idle.

Heeft iemand een oplossing voor het idle krijgen met sickbeard aan? Of enig idee waar de trigger vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb een Synology 211j waar ik ontzettend tevreden mee ben (gebruik het als backup, downloaden van torrents en streamen) maar ik zou graag willen dat de Synology opstart wanneer ik thuis kom, en weer afsluit wanneer ik weg ga.

Is er een mogelijkheid om dit met een script via mijn Android smartphone uit te voeren via het netwerk, of bestaat hier misschien al iets voor? Ideaal zou natuurlijk zijn dat, wanneer mn smartphone op het thuisnetwerk zit, de Synology automatisch opstart, en wanneer de smartphone 10 minuten weg is van het netwerk, weer afsluit :p

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Je kunt natuurlijk een time schedule maken, mijne gaat bv. aan om 's middags half5 en stopt 's nachts om 1 uur. (in het weekend om 3 uur)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:58:
Als je wilt dat je na reboot automatisch Autosub start is het beter dit via een rc-script te doen. Plaats onderstaande in /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh :

code:
1
..

Daarna chmod 755 /usr/local/etc/rc.d/Autosub.sh en na reboot start Autosub nu automatisch op.
Als ik autosub om welke reden er dan ook weer wil afhalen, dan is het toch gewoon een kwestie van autosub zelf verwijderen en daarna ook het rc-script Autosub.sh verwijderen. Of moet ik daarna nog een commando opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:45:
[...]
Als ik autosub om welke reden er dan ook weer wil afhalen, dan is het toch gewoon een kwestie van autosub zelf verwijderen en daarna ook het rc-script Autosub.sh verwijderen.
Klopt, dit is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

wilbert11 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Heb ook problemen met idlen. Wanneer ik scan en process in sickbeard uit zet dan gaat de DS212+ nog steeds niet naar idle. Ik krijg het volgende debug log (via "syno_hibernate_debug_tool --enable 1" en "cat /var/log/messages")

Feb 24 10:26:26 kernel: [ 3462.340000] [/etc/localtime] opened by pid 7911 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:36:37 kernel: [ 4074.970000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:46:38 kernel: [ 4675.930000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Feb 24 10:56:39 kernel: [ 5276.890000] [/etc/localtime] opened by pid 8146 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]

Verdere info:
De log van sickbeard wordt weggeschreven op een USB stick.
Wanneer ik sickbeard uit zet dan gaat de HD wel naar idle.

Heeft iemand een oplossing voor het idle krijgen met sickbeard aan? Of enig idee waar de trigger vandaan komt?
Je bent er natuurlijk niet alleen met je logs op een usb stick zetten. Hoe Heb je je post processing ingeregeld? Als je dat namelijk met een directory scan hebt dan gaat hij wel elke keer scannen. Ook telt natuurlijk mee om de hoeveel tijd je hem laat scannen naar nieuwe content. Alleen de logs verplaatsen is dus niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor al je hulp, het werkt nu helemaal top met behulp van jouw rc-script. Erg fijn dat je deze voor mij wilde samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
_Marcel_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:02:

Toch even naar gekeken of dit misschien simpel is op te lossen. En dat is het : Je kan vanuit het standaard postprocess script van nzbget een call doen naar Sickbeard's manual post process URL. Wat je hiervoor moet doen is het volgende :

1) In Sickbeard de 'Scan and Process' optie UIT zetten (tv directory wel ingesteld laten!)

2) In Sickbeard's autoProcessTV directory (in mijn geval bijv. /volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV/) onderstaande file aanmaken :

nzbgetToSickBeard.py :
#!/opt/bin/python2.6

import sys
import os.path
import ConfigParser
import autoProcessTV

config = ConfigParser.ConfigParser()
configFilename = os.path.join(os.path.dirname(sys.argv[0]), "../config.ini")
config.read(configFilename)

tv_download_dir = config.get("General", "tv_download_dir")
autoProcessTV.processEpisode(tv_download_dir)

3) chmod 755 nzbgetToSickBeard.py

4) In NZBGet's post-processing script (default : /opt/sbin/postprocess-example.sh, zie /opt/etc/nzbget.conf in de regel Postprocess=<filename>) aan het einde de volgende paar regels code toevoegen :

if [ "$NZBPP_CATEGORY" == "tv" ]; then
  echo "[INFO] Post-Process: Sending command to Sickbeard to scan and process TV directory"
  /volume1/@appstore/sickbeard/autoProcessTV/nzbgetToSickBeard.py
fi

# All OK, requesting cleaning up of download queue
exit $POSTPROCESS_SUCCESS

(onderste 2 regels hiervan staan als het goed is al in de code)

Et voila, Sickbeard's 'scan and process' wordt nu alleen nog maar handmatig aangeroepen na een succesvolle download vanuit NZBget met category 'tv'.

[edit] Zie nu dat jij SAB gebruikt, die heeft de 'Scan and process' optie helemaal niet nodig. Daar is al een betere integratie voor (gebruik makend van bestaande sabToSickbeard postprocessing script die je in SAB moet configureren. Daar is genoeg over te vinden volgens mij)

Bovenstaande is voor degenen die NZBget willen gebruiken in combinatie met SickBeard zonder de 'Scan and process' optie te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 24-02-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
Je bent er natuurlijk niet alleen met je logs op een usb stick zetten. Hoe Heb je je post processing ingeregeld? Als je dat namelijk met een directory scan hebt dan gaat hij wel elke keer scannen. Ook telt natuurlijk mee om de hoeveel tijd je hem laat scannen naar nieuwe content. Alleen de logs verplaatsen is dus niet genoeg.
Hoevaak scant SB de postprocessing folder? Is dat hetzelfde tijdsbestek als dat je instelt bij het zoeken naar afleveringen/nzb's ?

Ik heb het idee dat hij dat om de 10 min scant, terwijl het zoeken naar aflevering maar 1 x in de 1440min gebeurd (zo heb ik dat ingesteld). Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Zonder SB werkt de hibernate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
@ sverzijl: Bedankt! ik ga hier in het weekend eens mee aan de knutsel. Ik neem even aan dat SABnzbd ook scripts kan oproepen na download. Indien niet, dan ga ik eens even kijken of ik ga switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ebbie73 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:10:
Goedemorgen,

Vanwege goede reacties en reviews heb ik ook een Synology apparaat weten aan te schaffen: DS1511+
Hij draait prima, maar ik wilde meteen het geheugen upgraden, om zo een beetje future-proof te zijn. Volgens een gebruiker op het synology forum kan de cpu werken met geheugen van 4GB(of zelfs meer) met een CL van 6.
Uit de specs van Synology zelf: "Uitbreidbare RAM (tot 3 GB)". Geen idee wat dat verder betekent voor de reepjes die je gekocht hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Ebbie73 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:10:
Ik neem al aan dat ik ander geheugen moet gebruiken om toch het maximale eruit te halen, maar ben toch benieuwd waarom hij mijn geheugen niet wil slikken...
Een los moederbord is ontworpen om met al het geheugen (wat binnen de standaard specs werkt) om te kunnen gaan. Verschillende modules hebben verschillende timings, voltages, kloksnelheden en die moet je allemaal ondersteunen. En zelfs dan zie je nog wel eens dat geheugen niet of niet goed werkt.
Een synology is ontworpen voor een beperkte set hardware. Alles wat buiten de specs valt van de door hun eigen gebruikte hardware hoeft dus niet te werken.
Wat nou exact het technische verhaal er achter is kan ik je niet vertellen. Maar ik neem aan dat het timing probleem is.

Het geheugen wat jij hebt gekocht is de snelle variant van kingston. De standaard modules van kingston (value ram (alle modules beginnend met kvr)) geven waarschijnlijk beter resultaat. En als je niet meer durft te gokken dan koop je inderdaad geheugen wat door anderen geschikt is bevonden.
NMe schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:07:
Uit de specs van Synology zelf: "Uitbreidbare RAM (tot 3 GB)". Geen idee wat dat verder betekent voor de reepjes die je gekocht hebt.
Die 3GB zal waarschijnlijk het maximale zijn wat ze zelf hebben getest (standaard module van 1GB + nog een van 2GB erbij). Ik heb even gekeken in het topic waar Ebbie73 naar linkt en daar heeft een user het ook met 5GB aan de praat. Ik vraag me echter af of hun kernel 32bit is of 64bit. Met een 32bit kernel is meer dan 4GB natuurlijk nutteloos.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 24-02-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
_Marcel_ schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Hoevaak scant SB de postprocessing folder? Is dat hetzelfde tijdsbestek als dat je instelt bij het zoeken naar afleveringen/nzb's ?

Ik heb het idee dat hij dat om de 10 min scant, terwijl het zoeken naar aflevering maar 1 x in de 1440min gebeurd (zo heb ik dat ingesteld). Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Zonder SB werkt de hibernate prima.
De postprocessing map wordt om de 10 minuten gescand en heeft dus niks te maken met de instelling om te zoeken naar afleveringen. Wel is dit de oorzaak waardoor de nas niet in hibernation gaat.

Nu de oplossing voor hibernation met sickbeard.

Zet bij de post processing settings in sickbeard "scan and process" uit EN verwijder de "TV download dir". Hierna heb ik een reboot gedaan en vervolgens ging de nas in hibernation. Dit betekend dat sickbeard niet meer elke 10 minuten gaat zoeken.

Nu wil je wel dat de afleveringen netjes in je directories terecht komen, toch?

Oplossing

Login met Putty als root.

"mv /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg"

Hierna in sabnzbd de volgende instellingen wijzigen.
Bij mappen "Map met gebruikers scripts" wijzigen in "/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV"
Bij categorieën moet je aan de "sickbeard" categorie het script "sabToSickBeard.py" toevoegen en de map wijzigen in de download directory van de sickbeard videos.

Na een aantal tests werkt dit prima. Dus nu sabnzb + sickbeard EN hibernation!!

Ik heb alleen nog 1 issue (zie onder), maar die is niet echt relevant aangezien de bestanden wel gewoon in de juiste mappen terecht komen. Mocht iemand een oplossing weten dan zie ik dat graag!

CP Server Thread-6 :: Failed to set permission for /volume1/video/series/XXXX/XXX.avi to 666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Donnie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:29:
Je kunt natuurlijk een time schedule maken, mijne gaat bv. aan om 's middags half5 en stopt 's nachts om 1 uur. (in het weekend om 3 uur)
Ik ben niet echt op vaste dagen thuis dus dan gaat ie aan/uit terwijl ik helemaal niet thuis ben. Oplossing is op zich natuurlijk al beter dan niets, maar een koppeling met aanmelding op het netwerk zou natuurlijk echt gaaf zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n time schedule werkt wel , maar het is wel wat onoverzichtelijk.

Ik heb hem nu ingevuld, maar heb 60 velden nodig gehad. En dan moet ik switchen als mijn vrouw vakantie heeft, ik vakantie heb etc. Ik weet anders precies wat er gebeurd volgende week als mijn vrouw met de kids thuis is: een telefoontje dat de kids geen buurman en buurman ofzo kunnen kijken.

Het zou ideaal zijn als je een paar kopjes kan aanmaken, bijv. werkweek en vakantieweek en daaronder het kan invullen per dag. Dat zou het voor mij overzichterlijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilbert11 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:
Zet bij de post processing settings in sickbeard "scan and process" uit EN verwijder de "TV download dir". Hierna heb ik een reboot gedaan en vervolgens ging de nas in hibernation. Dit betekend dat sickbeard niet meer elke 10 minuten gaat zoeken.
Is er eigenlijk niet ergens in te stellen dat sickbeard niet om de 10 minuten dit gaat uitvoeren, maar om de 8 uur ofzo?

Ik ga het iets anders aanpakken. Ik ga postprocessing van sickbeard en sabnzbd helemaal niet meer gebruiken, in combinatie met auto-sub vind ik het ook niet heel nuttig meer. Ik ga het een paar dagen aankijken, maar volgens mij heb ik er weinig meer werk van als ik het uitzet. En als dat niet werkt ga ik met jouw oplossing aan de slag, maar ik ben bang dat ik straks door alle wijzigingen aan alles bij updates door de bomen het bos niet meer zie.
wilbert11 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:
CP Server Thread-6 :: Failed to set permission for /volume1/video/series/XXXX/XXX.avi to 666
Ik ben hem volgens mij kwijtgeraakt door in sabnzbd bij de instellingen van de gebruikersmappen 777 weg te halen bij Toegangsrechten voor verwerkte downloads. Volgens mij kan dat weghalen ook geen kwaad omdat ik zelf sickbeard gebruik voor post processing, maar ik ben het nog wat aan het testen.

Edit: mmm, dat werkt niet ideaal, ben die 666 foutmelding kwijt, maar heb nu deze:
Exception generated in thread POSTPROCESSER: 13
En dan doet sickbeard geen postprocessing meer, dat is dus niet handig.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:36:
Zo'n time schedule werkt wel , maar het is wel wat onoverzichtelijk.

Ik heb hem nu ingevuld, maar heb 60 velden nodig gehad. En dan moet ik switchen als mijn vrouw vakantie heeft, ik vakantie heb etc. Ik weet anders precies wat er gebeurd volgende week als mijn vrouw met de kids thuis is: een telefoontje dat de kids geen buurman en buurman ofzo kunnen kijken.

Het zou ideaal zijn als je een paar kopjes kan aanmaken, bijv. werkweek en vakantieweek en daaronder het kan invullen per dag. Dat zou het voor mij overzichterlijker maken.
Ik zat juist een beetje te denken aan die thermostaat van Essent, als je de reclame kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
SanderF1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:14:
[...]
Ik ben niet echt op vaste dagen thuis dus dan gaat ie aan/uit terwijl ik helemaal niet thuis ben. Oplossing is op zich natuurlijk al beter dan niets, maar een koppeling met aanmelding op het netwerk zou natuurlijk echt gaaf zijn ;)
Voor het uitschakelen zou je een simpel ping scriptje kunnen maken op de Syno die jouw phone pingt (moet wel vast ip-adres zijn dan) en na 10 min niet meer bereikbaar een /sbin/poweroff doet.
Aanzetten kan alleen via WOL, dus daar zal je een WOL app voor kunnen gebruiken (betekent dan wel handmatige actie).

Zit echter wel (grote) nadelen aan. Even weg voor boodschappen terwijl je vriendin/kids/kat een filmpje via je NAS kijkt en je hebt ruzie ;) Gaat voor mij niet werken in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderF1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:45:
Ik zat juist een beetje te denken aan die thermostaat van Essent, als je de reclame kent ;)
Als iemand het hier voor elkaar krijgt dat ipad achtige ding aan te passen om je synology nas te starten (of wellicht nog meer), dan stap ik per direct over van Greenchoice terug naar Essent :9
sverzijl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:45:
Zit echter wel (grote) nadelen aan. Even weg voor boodschappen terwijl je vriendin/kids/kat een filmpje via je NAS kijkt en je hebt ruzie ;) Gaat voor mij niet werken in ieder geval
Je moet je vriendin ook boodschappen laten doen :+
Zeg ik terwijl ik mijn jas aantrek om naar de Jumbo te gaan...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bestaat er geen app iets waarbij de diskstation automatisch uitschakelt wanneer er geen devices meer op het netwerk zitten? (zoiets als WHS ooit gehad heeft)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ieperlingetje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:48:
Bestaat er geen app iets waarbij de diskstation automatisch uitschakelt wanneer er geen devices meer op het netwerk zitten? (zoiets als WHS ooit gehad heeft)
Eeeh, HDD hibernation instellen, eventueel in combinatie met een power schedule? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 24-02-2012 20:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
job schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:13:
[...]

..

Die 3GB zal waarschijnlijk het maximale zijn wat ze zelf hebben getest (standaard module van 1GB + nog een van 2GB erbij). Ik heb even gekeken in het topic waar Ebbie73 naar linkt en daar heeft een user het ook met 5GB aan de praat. Ik vraag me echter af of hun kernel 32bit is of 64bit. Met een 32bit kernel is meer dan 4GB natuurlijk nutteloos.
Ik wilde geen risico nemen en betaalde wat meer, en heb er dus de zgn "Synology" 2Gb bij geprikt.
Die is wel wat duurder, maar het werkt iig perfect.

Ik heb hem ook nog niet boven de 1Gb gezien qua gebruik, maar dat gaat nog wel komen denk ik :9

De kernel is btw: Linux 2.6.32.12 x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekend onderstaande dat ik nu 2 keer python op mijn nas heb draaien?
Is dat wel wenselijk / nodig of is dit een fout van mijzelf?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dbimnk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik weet het antwoord niet precies maar ik heb soms wel 3x sabnzbd.py staan dus volgens mij zegt het niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:02:
Betekend onderstaande dat ik nu 2 keer python op mijn nas heb draaien?
Is dat wel wenselijk / nodig of is dit een fout van mijzelf?
Nee dit klopt gewoon. Ik heb in totaal wel 85 python processen draaien (15-20 processen per app als Autosub, SAB, Couchpotato, Sickbeard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
@wilbert11: OK ik ga het eens proberen. Script werkt nu en hij zet alles in ieder geval op de juiste plaats.

Eens kijken of hij nu oko mooi in hibernate blijft. Results volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 23:45:
Nee dit klopt gewoon. Ik heb in totaal wel 85 python processen draaien (15-20 processen per app als Autosub, SAB, Couchpotato, Sickbeard)
85? Dan valt dit wel mee :P
Ik had even het vermoeden dat ik handmatig wat teveel geinstalleerd had, maar perfect dat het klopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Weet er iemand eigenlijk met hoeveel gebruikers je Cloudstation kan gebruiken nadat de beta van DSM4.0 klaar is? Ik heb nu een 211 en kan met 2 gebruikers gebruik maken van Cloudstation, maar zou dit eigenlijk met 5 gebruikers willen gaan doen... maar kan nergens iets vinden hoeveel er straks kunnen syncen met Cloudstation na de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:44:
Weet er iemand eigenlijk met hoeveel gebruikers je Cloudstation kan gebruiken nadat de beta van DSM4.0 klaar is? Ik heb nu een 211 en kan met 2 gebruikers gebruik maken van Cloudstation, maar zou dit eigenlijk met 5 gebruikers willen gaan doen... maar kan nergens iets vinden hoeveel er straks kunnen syncen met Cloudstation na de beta.
LIjkt mij dat dat niet veel zou wijzigen. Hoe 'zwaarder' de NAS hoe meer gebruikers...
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.0.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Daar zag ik het ook staan dat het er 2 zijn, maar dit lijkt me eerder een beperking in de beta.
Als men zelf kan aangeven hoeveel accounts er gebruik kunnen maken met cloudstation dan merk men zelf wel of dit erg zwaar voor de machine is of niet. Als er niet heel veel gesynced wordt dan lijkt me dat allemaal best meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Heeft iemand ook ervaring met een tikkend geluid van de FAN in de DS212? Heb er ook al een topic over gevonden op het forum;

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=43544

Sommige zeggen dat een nieuwe fan het oplost, andere weer niet. Kan ik er zelf een nieuwe inplaatsen bijvoorbeeld? Filmpje:

YouTube: Synology DS212 fan clicking noise

Vanaf ~ 40 seconde

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een 211+, deze heeft het zelfde probleem. Fan vervangen voor een nieuwe van Synology, precies weer het zelfde probleem. Ondertussen de nas naar de meterkast verplaatst....

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Weet iemand hoe het het veiligst mogelijk is om een folder van mijn nas te sharen met de nas van een vriend van me en vice versa? Ik wil die folder van zijn nas mounten en daarna benaderbaar maken voor de windows pc's in mijn netwerk. Soort extra share dus. Kan dit en hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb gepoogd dit via smb over ssh tunneling te doen maar dat was niet snel genoeg (het ophalen van de bestandslijst duurde al een minuut).

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat blijft traag afhankelijk van je de upload snelheden. Is het niet handiger om een backup job van beide folders te maken bij elkaar? Dan houd je de boel in sync en heb je gewoon de snelheid van je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
pjeterinfo schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:12:
Ik heb een 211+, deze heeft het zelfde probleem. Fan vervangen voor een nieuwe van Synology, precies weer het zelfde probleem. Ondertussen de nas naar de meterkast verplaatst....
Hmm oke. Ik heb een 2 dagen oude NetGear vervangen voor de DS212, dacht ik eindelijk een goede NAS met veel functies e.d. te hebben, is nu de fan weer brak waar ik me weer erg aan irriteer.. Ik heb vanmiddag al een ticket naar Synology gestuurd, ben benieuwd wat daar uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erulezz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:27:
Heeft iemand ook ervaring met een tikkend geluid van de FAN in de DS212? Heb er ook al een topic over gevonden op het forum;

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=43544

Sommige zeggen dat een nieuwe fan het oplost, andere weer niet. Kan ik er zelf een nieuwe inplaatsen bijvoorbeeld? Filmpje:

YouTube: Synology DS212 fan clicking noise

Vanaf ~ 40 seconde
Het schijnt een softwarefout in DSM 4.0 te zijn. Ik wacht even af tot de beta fase voorbij is voor ik Synology aanschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt 4.0 eigenlijk uit? Dat zou toch deze maand zijn? Iemand daarover al wat gelezen?

in dat youtube filmpje staat trouwens firmware 3.2 te draaien en daar zijn wel problemen met de fan, dus of het helemaal aan die beta ligt???

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:42:
[...]

Het schijnt een softwarefout in DSM 4.0 te zijn. Ik wacht even af tot de beta fase voorbij is voor ik Synology aanschrijf.
Ik draai nog versie 3.2, laatste voor de DS212:

DSM-3.2-1955

Ook de versie die geleverd kwam met de DS212 had dit probleem ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Probleem met mijn ds212+ in combinatie met XBMC (open elec).
Sinds kort heb ik een NAS aangeschaft, mijn xbmc leest via nfs van mijn NAS.
Nu kan ik sinds ik deze ingesteld heb geen subtitles meer downloaden via de XBMC addon subtitle scraper (de default).
Hiervoor gebruikte ik gewoon XBMC met een interne HDD in mijn HTPC en dit werkte perfect :(

Ik vind de ondertitel wel, ik druk op download. Maar nu gebeurt er niets meer, ik zie in de map ook geen .srt bijkomen.

Weet iemand een oplossing?

Het lijkt erop dat xbmc geen rechten heeft om in die folders iets weg te schrijven.

Dit is trouwens een error die ik krijg in sabnzbd
2012-02-18 06:48:16.440142 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/TV series/Spartacus/Season 02/Spartacus - 2x04 - Empty Hands.mkv to 666

Het lijkt of de folder niet de juiste permissies heeft

[ Voor 26% gewijzigd door mrgoolie op 26-02-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heb je je NFS share wel read / write gemaakt? Anders kan je XBMC natuurlijk niets schrijven. Zelf gebruik ik een zelfde combinatie maar gewoon via samba. Is meer dan snel genoeg voor alles wat je doen wil en ik heb geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Mystic Spirit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:28:
Heb je je NFS share wel read / write gemaakt? Anders kan je XBMC natuurlijk niets schrijven. Zelf gebruik ik een zelfde combinatie maar gewoon via samba. Is meer dan snel genoeg voor alles wat je doen wil en ik heb geen enkel probleem.
Ja NFS staat read/write ingesteld :(
Die ondertitel scraper zal ook wel via NFS connecteren zeker? Of zou die toch via smb gaan? Nergens vind ik hier informatie over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heb je ook problemen bij het downloaden van extra fan art bij je library?
Welke OE versie draai je?

[ Voor 15% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

Voldoet de bijgeleverde Data Replicator 3 software in de praktijk als backup-tool of is er betere (gratis) software ?
Een van de functies van de (geplande) DS-212j wordt het opslaan van incrementele back-ups van 4 PC's in huis. Dus data als Mijn Documenten, Thunderbird mailboxen, Firefox favourites enzo.

In de tutorials zie ik 3 opties : onmiddelijk, synch en gepland. Onmiddelijk doet zo te zien een volledige backup, da's niet altijd handig. Synch synchroniseert, dus zal ook op de PC verwijderde bestanden op de NAS verwijderen (?).
En bij gepland staat verder niet veel uitleg ... doet die wel een incremental backup ? Ik zie in de help-file (help_nld.htm) dat er een optie is om de back-up te starten bij afloggen en dat is wel interessant.
Erulezz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:38:
Ik heb vanmiddag al een ticket naar Synology gestuurd, ben benieuwd wat daar uitkomt!
In een al eerdere aangehaalde post op hte Synology forum staat een reactie van synology :
http://forum.synology.com...&t=43544&p=180508#p180508

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 26-02-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:45:
wanneer komt 4.0 eigenlijk uit? Dat zou toch deze maand zijn? Iemand daarover al wat gelezen?
eerste week van maart.
http://www.mobile-harddis...in-eerste-week-van-maart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, perfect. Ik meende al zoiets. Ben benieuwd, ik ga overstappen als de final er is. Vooral cloudstation zal me vast goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Met de beta ook helemaal geen problemen gehad (2411+) maarja een final is wel beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erulezz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:25:
[...]

Ik draai nog versie 3.2, laatste voor de DS212:

DSM-3.2-1955

Ook de versie die geleverd kwam met de DS212 had dit probleem ;(
Dan moet ik het ook in de gaten gaan houden met mijn DS212. Mijn info was gebaseerd op forumposts her en der maar nu begrijp ik dat het misschien toch iets dieper zit dan software. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:18
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een Synology DS212!. Ben alles nog een beetje aan het uitpluizen, maar ik vroeg me alleen af of je downloadstation automatisch .torrent kan laten downloaden i.p.v nu handmatig in te voeren. Of kijk ik er simpelweg overheen?

Alvast bedankt!

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
silentwaves_ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:10:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een Synology DS212!. Ben alles nog een beetje aan het uitpluizen, maar ik vroeg me alleen af of je downloadstation automatisch .torrent kan laten downloaden i.p.v nu handmatig in te voeren. Of kijk ik er simpelweg overheen?

Alvast bedankt!
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar heb jij ook last van de fan problemen die hierboven staan beschreven? ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.