Zoals eerder in dit topic vermeld, ben ik van plan om de DS411 aan te schaffen.
In eerste instantie via de V&A met 2x2TB, maar mogelijk gaat deze naar een andere bieder (hoor ik vrijdag meer over) maar nu zit ik echt te wachten op extra ruimte en wil maandag een nieuwe DS411 aanschaffen wanneer het niet lukt via de V&A.
Dus ging net op zoek naar harde schijven. Ik wist dat het een zoektocht naar bomen in een bos ging worden en dat ik door de hooibergen de naalden niet meer zou zien... En nu ben ik op het moment van "even radeloos"
Ik weet niet of ik goed zit met mijn vraag, maar na te veel topic, reviews, how-to's e.d. op tweakers weet ik even niet meer wat ik waar moet vragen...
Mijn plan was namelijk om de V&A nas uit te breiden met 2x3TB wanneer de prijzen weer acceptabel zijn, en dan verder in de toekomst de 2x 2TB te vervangen met nogmaals 2x 3TB.
- Maar als ik nu een lege NAS koop, is het dan verstandiger om gelijk 3TB schijven te kopen?
- Is het dan verstandig om er nu 1 te kopen, en wachten tot de prijzen zakken en dan langzaam vullen?
- Of is het toch handig eerst een kleinere schijf te kopen die betaalbaar is, en die later 1 voor 1 te vervangen met 3TB schijven.
Maar helaas valt mijn plan om de nas te vullen met 3TB schijven zojuist in duigen, het schijfje wat ik op het oog heb (WD30EZRX) blijkt slechte recensies te hebben en niet goed met de RAID 5 overweg te kunnen in de Synology nas...
Nu mijn vraag, wat raden jullie mij aan, 2TB of 3TB schijven?
En welke? Wat zijn jullie ervaringen en welke schijven raden jullie aan? (welke wel, maar ook welke absoluut niet)
Het is weer een heerlijke vraag waar iedereen waarschijnlijk weer een ander idee over heeft, maar het geeft mij wel weer even een richting om verder te zoeken...
Alvast bedankt!!!