Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:06
Is er nog iemand hier die sinds het patchen naar de 4.0 beta last heeft dat zijn Synology Diskstation niet meteen goed wakker wordt als je hem aanklikt in je netwerk locaties?

Ik moet de groene balk helemaal ten einde laten gaan, wachten op een Win7 foutmelding en dan nogmaals proberen tegen ik in mijn Diskstation geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
wilbert11 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:
[...]

De postprocessing map wordt om de 10 minuten gescand en heeft dus niks te maken met de instelling om te zoeken naar afleveringen. Wel is dit de oorzaak waardoor de nas niet in hibernation gaat.

Nu de oplossing voor hibernation met sickbeard.

Zet bij de post processing settings in sickbeard "scan and process" uit EN verwijder de "TV download dir". Hierna heb ik een reboot gedaan en vervolgens ging de nas in hibernation. Dit betekend dat sickbeard niet meer elke 10 minuten gaat zoeken.

Nu wil je wel dat de afleveringen netjes in je directories terecht komen, toch?

Oplossing

Login met Putty als root.

"mv /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample /usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg"

Hierna in sabnzbd de volgende instellingen wijzigen.
Bij mappen "Map met gebruikers scripts" wijzigen in "/usr/local/var/sickbeard/autoProcessTV"
Bij categorieën moet je aan de "sickbeard" categorie het script "sabToSickBeard.py" toevoegen en de map wijzigen in de download directory van de sickbeard videos.

Na een aantal tests werkt dit prima. Dus nu sabnzb + sickbeard EN hibernation!!

Ik heb alleen nog 1 issue (zie onder), maar die is niet echt relevant aangezien de bestanden wel gewoon in de juiste mappen terecht komen. Mocht iemand een oplossing weten dan zie ik dat graag!

CP Server Thread-6 :: Failed to set permission for /volume1/video/series/XXXX/XXX.avi to 666
Deze oplossing werkt perfect. Ik moest nog even bij CP de koppeling met mjin IMDB watchlist weghalen want deze zorgde er ook voor dat hij 1 x in +/- uur wakker werd. Dat heb ik nu uitgezet en dat werkt perfect!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55
Astratuner schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:42:
Is er nog iemand hier die sinds het patchen naar de 4.0 beta last heeft dat zijn Synology Diskstation niet meteen goed wakker wordt als je hem aanklikt in je netwerk locaties?

Ik moet de groene balk helemaal ten einde laten gaan, wachten op een Win7 foutmelding en dan nogmaals proberen tegen ik in mijn Diskstation geraak.
Klopt. Heb hier ook last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Hallo allemaal

Ik overweeg toch op vrij korte termijn een DS212 aan te schaffen.
Echter vanwege de nog steeds absurde HD prijzen zit ik er aan te denken om er eerst een kleine 500GB schijf in te stoppen.

Nu is mijn vraag;
-Als ik later een 2/3TB HD er in stop, hoe makkelijk is het dan om deze als primaire schijf te gebruiken (met dus DSM er op) en dan de data van de 500GB over te zetten?
-Kan dat in DS, of moet data dan eerst naar een pc. Vervolgens de 2/3TB er in en dan terug kopieren?

hartelijk dank voor het meedenken

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
mrgoolie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:30:
[...]

Ja NFS staat read/write ingesteld :(
Die ondertitel scraper zal ook wel via NFS connecteren zeker? Of zou die toch via smb gaan? Nergens vind ik hier informatie over...
Kan zijn dat het NFS nog niet helemaal goed is ingesteld bij je NAS. Zeker icm Openelec is daar een tijdje terug verandering in gekomen.

Check deze stappen even mogelijk dat het je probleem oplost.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
_Marcel_ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:31:
[...]
Deze oplossing werkt perfect. Ik moest nog even bij CP de koppeling met mjin IMDB watchlist weghalen want deze zorgde er ook voor dat hij 1 x in +/- uur wakker werd. Dat heb ik nu uitgezet en dat werkt perfect!

Bedankt!
Gaaf dat hibernate nu bij jou werkt met Sickbeard aan.
Ik ben hier ook druk mee bezig, maar bij mij blijft hij druk met /etc/localtime om de 10 minuten. Ik heb het volgende gedaan:
  • Scan en process uit en TV Download Dir leeggemaakt. Alle checkboxen/velden op het postprocessing scherm zijn nu leeg.
  • Sickbeard log file naar USB stick /volumeUSB1/...
  • Couchpotato en SABnzbd packages op stop gezet (voor deze analyse)
  • Reboot
Enig idee waar die /etc/localtime calls nu door veroorzaakt worden? :?

Edit: Ik gebruik nu trouwens de originele zebulon Sickbeard package met (ongeveer) de laatste updates.

[ Voor 9% gewijzigd door rintje op 27-02-2012 11:55 . Reden: welke sickbeard gebruik ik? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Ik wil ook graag alles zo instellen dat de schijven in Hibernation gaan, waaronder de log-files van SabNZB, Sick Beard en Couchpotato wegschrijven naar een USB stick. Voor Couchpotato kan ik dit echter nergens instellen in de config.ini. Weet iemand hoe ik de log directory kan wijzigen? En zijn er nog andere logfiles die ik moet verplaatsen?

Ik vroeg me ook af of iemand voor Couchpotato ook een rename script heeft die gerund kan worden door SabNZB want volgens mij scant Couchpotato ook telkens de folders om te kijken of er nieuwe films binnen zijn?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rintje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:48:
Ik gebruik wel postprocessing e.d. in sickbeard, maar heb sinds de laatste paar updates van sickbeard (met die pack) geen problemen meer. Mijn nas gaat gewoon in slaapstand.

Ik heb die poweroptie om hem 's nachts uit te doen dus uitgezet.

Geen idee waarom het nu opeens hier weer werkt, maar als je sickbeard niet via een pack geinstalleerd hebt zou ik dat eens proberen. Logfiles van sickbeard, sabnzbd en auto-sub komen op een usb stick. Couchpotatoe gebruik ik niet. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:49:
[...]

Kan zijn dat het NFS nog niet helemaal goed is ingesteld bij je NAS. Zeker icm Openelec is daar een tijdje terug verandering in gekomen.

Check deze stappen even mogelijk dat het je probleem oplost.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology
Deze heb ik volledig doorlopen... Heel raar toch wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Mystic Spirit schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:32:
Heb je ook problemen bij het downloaden van extra fan art bij je library?
Welke OE versie draai je?
OpenELEC 1.0 (1.0.2) [XBMC-Dharma]
Ik ga eens zien voor het downloaden van extra an fart ;) Heel goede tip!
Ik laat het hier wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Jeronimo78 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:25:
Hallo allemaal

Ik overweeg toch op vrij korte termijn een DS212 aan te schaffen.
Echter vanwege de nog steeds absurde HD prijzen zit ik er aan te denken om er eerst een kleine 500GB schijf in te stoppen.

Nu is mijn vraag;
-Als ik later een 2/3TB HD er in stop, hoe makkelijk is het dan om deze als primaire schijf te gebruiken (met dus DSM er op) en dan de data van de 500GB over te zetten?
-Kan dat in DS, of moet data dan eerst naar een pc. Vervolgens de 2/3TB er in en dan terug kopieren?

hartelijk dank voor het meedenken
ja dit kan met Hybrid Raid of RAID1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
REDFISH schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:01:
[...]

ja dit kan met Hybrid Raid of RAID1.
Ook als de schijven niet even groot zijn?
Bedoeling is dus om dan de 500GB er uit te halen, en later een 2e 2/3TB toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:12:
Bedoeling is dus om dan de 500GB er uit te halen, en later een 2e 2/3TB toe te voegen.
Zo te lezen kan dat ; Kan ik de opslagcapaciteit uitbreiden met grotere harde schijven (voor DSM 3.0 en hoger)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mrgoolie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Deze heb ik volledig doorlopen... Heel raar toch wel :(
Inderdaad vreemd want hier werkt het icm met OpenElec en Synology prima. Ik gebruik wel de nightly build van OpenElec maar dat moet volgens niets uitmaken.

Heb je de rechten voor zowel NFS als op de mappen zelf beide gecontroleerd.
Als je NFS rechten op R/W staan maar de rechten op de map van het betreffende gebruiksaccount alleen lees rechten heeft gaat het waarschijnlijk niet goed.

Tevens heeft OpenElec problemen met meer dan 1 share. Je kunt er wel meer aanmaken maar alles favorieten gaat aanmaken met verschillende shares dan zul je zien dat er uiteindelijk maar 1 share goed werkt. De andere shares geven dan een foutmelding dat deze niet gevonden kan worden.

Ik heb dat voorlopig op de volgende mannier opgelost

1. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology
2. geeft het command vi /etc/exports om het bestand te openen
3. Je krijgt nu een lijst te zien met mogelijk meerdere shares.
4. Ik heb alle regels verwijderd en hem zo aangepast dat hij alleen nog naar het volume1 vewijst.
code:
1
/volume1        *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0

5. Bestand weer opslaan
6. Geeft het commando: exportfs -ra om de nieuwe instellingen op door te voeren

Voordeel is dat je nu met 1 share wel overal bij kunt. Alleen als je het zo aanpast dan kun je deze NFS share niet terugvinden op je NAS. Je zult zien dat deze leeg is.

Mocht je /volume1 anders heten dan uiteraard deze naam gebruiken.
Als je het weer ongedaan wilt maken dan open je het bestand weer, verwijderd de regel. Daarna stap 6 weer uitvoeren en je kunt de NFS rechten weer zelf uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Jeronimo78 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:25:
Nu is mijn vraag;
Zonde van het geld voor de 500 GB schijf. Die ga je straks waarschijnljk nooit meer gebruiken. Voor € 170 heb je een Seagate Barracuda van 3TB. Deze schijf is pas recent uitgekomen en ik heb nog geen negatieve reviews gezien (maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit, dat weinigen er nog iets over kunnen zeggen).
Als je er nu 1 schijf van 3TB in plaatst kun je er over enige tijd een schijf bij plaatsen. Voor het prijsverschil van de Synology's onderling, zou ik overigens een DS212+ kopen. Er kan 6TB in de DS212, dus koop geen kleinere schijven dan 3 TB. Maximaal vullen is mijn advies, of koop een andere goedkopere NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
rintje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Gaaf dat hibernate nu bij jou werkt met Sickbeard aan.
Ik ben hier ook druk mee bezig, maar bij mij blijft hij druk met /etc/localtime om de 10 minuten. Ik heb het volgende gedaan:
  • Scan en process uit en TV Download Dir leeggemaakt. Alle checkboxen/velden op het postprocessing scherm zijn nu leeg.
  • Sickbeard log file naar USB stick /volumeUSB1/...
  • Couchpotato en SABnzbd packages op stop gezet (voor deze analyse)
  • Reboot

Edit: Ik gebruik nu trouwens de originele zebulon Sickbeard package met (ongeveer) de laatste updates.
Heb je de hibernate debug mode uit staan? Zo niet dan even "syno_hibernate_debug_tool --disable" in putty uitvoeren. De hibernate debug mode aan betekend dat de nas niet in hibernate gaat. Dus als je hibernate tijd in diskstation ook 10 minuten is kan dat het zijn. (Ik heb nu ook de zebulon package (meer updates) en daar werkt hibernate ook prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 07:33
Hey All,

ik ben van plan de DS411 te kopen met 2x 2TB.
Heb het forum reeds door gezocht voor mijn antwoord, heb stukjes antwoord al gevonden maar wil toch zekerheid.
Mijn vraag, kan ik mijn 2x2TB eenvoudig en veilig uitbreiden naar 4x3TB...

Antwoorden;
- eenvoudig extra discs erbij zetten (link)
- wijzigen van RAID1 (2x2TB) naar RAID5 (2x2TB+2x3TB) (link)

Vraagtekens;
- Klopt het dat wanneer ik de RAID1 overzet naar de RAID5 effectief 4x2TB heb. (waarvan dan natuurlijk 2TB effectief weer verloren gaat aan de RAID opstelling)
- Klopt het wanneer ik de vierde 3TB schijf erin zet weer full capaciteit heb, zonder ooit alles te moeten verplaatsen en alle schijven weer leeg moet maken. (dat is iets wat ik niet wil, eerst de NAS leeg halen, extra HDD's erin en dan weer alles terug zetten)

Extra's;
- Hebben jullie een beter alternatief?
(koop de NAS met 2x2TB, dus zal met deze schijven moeten beginnen, en om kosten te drukken wachten tot de 3TB's betaalbaar zijn)
(Is het verstandig om met RAID1 te beginnen en dan door te groeien naar RAID5)

Dit gaat mijn eerste aanschaf worden op dit gebied, dus ondanks dat ik al echt veel gelezen heb, heb ik toch wat beginners vragen/twijfels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

wilbert11 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Heb je de hibernate debug mode uit staan? Zo niet dan even "syno_hibernate_debug_tool --disable" in putty uitvoeren. De hibernate debug mode aan betekend dat de nas niet in hibernate gaat. Dus als je hibernate tijd in diskstation ook 10 minuten is kan dat het zijn. (Ik heb nu ook de zebulon package (meer updates) en daar werkt hibernate ook prima)
Jawel hoor. Anders kun je natuurlijk ook niet debuggen waarom de NAS weer uit hibernation gaat.

Feb 27 13:18:26 kernel: [1258739.000000] drivers/scsi/sd.c[471]:sd_prep_fn(), sd                                                                                            a: cmd 0x0 spin up by pid=2586, comm=jbd2/md2-8
Feb 27 13:18:26 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Feb 27 13:18:32 kernel: [1258746.000000] drivers/scsi/sd.c[471]:sd_prep_fn(), sd                                                                                            b: cmd 0x0 spin up by pid=3, comm=ksoftirqd/0
Feb 27 13:18:32 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 27 16:09:27 kernel: [1268999.820000] drivers/scsi/sd.c[471]:sd_prep_fn(), sd                                                                                            b: cmd 0x0 spin up by pid=23969, comm=httpd
Feb 27 16:09:27 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 27 16:09:33 kernel: [1269006.830000] drivers/scsi/sd.c[471]:sd_prep_fn(), sd                                                                                            a: cmd 0x0 spin up by pid=3, comm=ksoftirqd/0
Feb 27 16:09:33 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:50:
Voldoet de bijgeleverde Data Replicator 3 software in de praktijk als backup-tool of is er betere (gratis) software ?
enz enz
Bump.
Niemand die Replicator of andere software gebruikt en/of er iets over kan vertellen ??
Alle ervaringen zijn welkom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
wilbert11 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:24:
[...]

Die staat meestal aan tegenwoordig. Zal ns proberen wat er gebeurt wanneer ie uit staat.

Even voor de duidelijkheid: nu hibernate bij jou werkt heb jij het volgende entry dus ook niet meer om de 10 minuten in je var/log/messages?
Feb 27 23:09:43 kernel: [ 3683.450000] [/etc/localtime] opened by pid 7606 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat is voor de meeste hier doorslaggevend om een DS212 te kopen in plaats van de DS212J?

Ik zit zelf nog wat te twijfelen. Heb momenteel de DS110J, met een 3TB disk erin.
Maar wil een nieuwe niet zozeer vanwege te weinig opslag (een beetje uitbreidingsmogelijkheid voor de toekomst is lekker maar geen must), maar eerder vanwege performance.

Waarom sneller:
DSaudio vind ik maar wat traag, thumbnails laden erg traag, cpu schiet naar de 100% dan.
Met meerdere gebruikers iets eraf copieeren en dsaudio laten streamen naar mijn apple express, resulteerd in een 32mb/s download snelheid en een 100% cpu load.

Is de DS212 of DS212J het echt waard ten opzichte van de DS110J kwa performance winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Iemand anders problemen met extern aangesloten usb schijven die niet meer uit hibernate komen?
Sowieso heeft hij vaak al problemen om de schijf te herkennen bij inpluggen. Ene keer plug ik hem in en dan gebeurt er niks. Soms pakt hij hem wel en blijft hij hem ook zien zolang hij niet hibernate gaat. In windows is het elke keer gewoon raak. Nu heb ik hem maar altijd draaien, maar het is een schijf voor geplande backups wekelijks dus ik vind het een beetje zonde om die altijd aan te laten.

Gaat hij hibernate dan komt hij daar niet meer uit. Het is al een wat oudere Samsung F1 640GB. Dat ging prima toen die nog IN de Diskstation zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:02
rintje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:24:
[...]

Die staat meestal aan tegenwoordig. Zal ns proberen wat er gebeurt wanneer ie uit staat.

Even voor de duidelijkheid: nu hibernate bij jou werkt heb jij het volgende entry dus ook niet meer om de 10 minuten in je var/log/messages?
Feb 27 23:09:43 kernel: [ 3683.450000] [/etc/localtime] opened by pid 7606 [u:(/usr/local/python26/bin/python), comm:(python)]
Die entry is inderdaad verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

duncanvdlinden schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:52:
Wat is voor de meeste hier doorslaggevend om een DS212 te kopen in plaats van de DS212J?

Ik zit zelf nog wat te twijfelen. Heb momenteel de DS110J, met een 3TB disk erin.
Maar wil een nieuwe niet zozeer vanwege te weinig opslag (een beetje uitbreidingsmogelijkheid voor de toekomst is lekker maar geen must), maar eerder vanwege performance.

Waarom sneller:
DSaudio vind ik maar wat traag, thumbnails laden erg traag, cpu schiet naar de 100% dan.
Met meerdere gebruikers iets eraf copieeren en dsaudio laten streamen naar mijn apple express, resulteerd in een 32mb/s download snelheid en een 100% cpu load.

Is de DS212 of DS212J het echt waard ten opzichte van de DS110J kwa performance winst?
Als je meer cpu power en ram wil, maar geen RAID wil gaan draaien dan is het een betere keus om voor de DS111 te gaan. Zelfde hardware als de DS212, maar dan met maar ruimte voor één schijf en een paar euro goedkoper dan een 212J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Mystic Spirit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:31:
[...]

Als je meer cpu power en ram wil, maar geen RAID wil gaan draaien dan is het een betere keus om voor de DS111 te gaan. Zelfde hardware als de DS212, maar dan met maar ruimte voor één schijf en een paar euro goedkoper dan een 212J.
Maar als je voor de toekomst wil, ga je voor de 212+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
duncanvdlinden schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:52:

Waarom sneller:

De J versie daarvan is de CPU langzamer. 1,2 tov 1,6ghz. Heeft geen USB3 en geen kaartlezer.
Beide versie voldoen dus prima en het is maar net wat je wensen zijn. Het verschil in CPU zul je denk ik niet heel veel van merken.

Vergelijk je de DS110J met de DS212J dan is je geheugen 2x zo groot en je CPU ook weer een stuk sneller.
Dit zul je zeker merken.

Maar de snelheidsproblemen die je nu hebt kunnen natuurlijk ook een andere oorzaak hebben.
Je kunt altijd kijken waarom de CPU zo omhoog gaat. Zijn er mogelijk meerdere programma's actief of veel downloads en is hij deze aan het controleren en uitpakken .
Gebruik je WiFI dan kan het ook zijn dat hier het probleem is zit of of een trage router. Check het eens bedraad.
Ik bedoel dus check dat soort dingen ook goed voor je straks gaat upgraden, wat altijd leuk is, maar straks niets merk van de snelheids winst.

Verschillen kun je verder bij Synology goed bekijken
DS212J
DS212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
HenkBr schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:15:
[...]

Zonde van het geld voor de 500 GB schijf. Die ga je straks waarschijnljk nooit meer gebruiken. Voor € 170 heb je een Seagate Barracuda van 3TB. Deze schijf is pas recent uitgekomen en ik heb nog geen negatieve reviews gezien (maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit, dat weinigen er nog iets over kunnen zeggen).
Als je er nu 1 schijf van 3TB in plaatst kun je er over enige tijd een schijf bij plaatsen. Voor het prijsverschil van de Synology's onderling, zou ik overigens een DS212+ kopen. Er kan 6TB in de DS212, dus koop geen kleinere schijven dan 3 TB. Maximaal vullen is mijn advies, of koop een andere goedkopere NAS.
Als ik kijk naar de prestatie grafiekjes eerder in dit topic, dan zie ik nagenoeg geen verschil tussen de DS212 en de +. Zeker niet voldoende om op dit moment die 40 euro prijsverschil voor mezelf te verantwoorden.
Downloaden doe ik niet heel erg veel, en voor die paar keer, maakt me een wat tragere snelheid echt niet uit.

Zal hem hoofdzakeijk gebruiken voor archivering foto's/muziek en dit toegankelijk hebben via internet. En offline back-up van enkele MySQL gebaseerde site (dus databases en user data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jeronimo78 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:42:
[...]

Als ik kijk naar de prestatie grafiekjes eerder in dit topic, dan zie ik nagenoeg geen verschil tussen de DS212 en de +. Zeker niet voldoende om op dit moment die 40 euro prijsverschil voor mezelf te verantwoorden.
Downloaden doe ik niet heel erg veel, en voor die paar keer, maakt me een wat tragere snelheid echt niet uit.

Zal hem hoofdzakeijk gebruiken voor archivering foto's/muziek en dit toegankelijk hebben via internet. En offline back-up van enkele MySQL gebaseerde site (dus databases en user data)
Maar voor die paar tientjes heb je wel 2x zo groot geheugen (512 Mb tov 256Mb) + een snellere CPU (2 Ghz tov 1.6 Ghz).
Aangezien DSM zelf ook steeds mooier wordt en de programma's ook is meer geheugen altijd een prettig idee.
Je bent toch weer wat meer voor de toekomst voorbereid.

Ik heb de DS211 gekocht en die voldoet prima en kan alles draaien wat ik wil en dat is veel. Maar als ik vandaag de keuze zou maken dan zou ik zeker voor de + versie gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik zou ook voor betere specs gaan. Die 4 tientjes ben je later al lang vergeten. Ik heb nu een 210+. In de toekomst wil je toch steeds meer met de DS. Ik begon ook als simpele nas, maar nu draai ik al zoveel services dat ik langzaam aan een nog snellere DS begin te denken. Niet dat ik veel merk in snelheid, die is prima, maar soms wil je gewoon meer. En ik kan me heel goed voorstellen dat je later dan erg blij bent met die extra investering. Zeker ook als je dan een USB3 schijf aansluit en daarop dan ook 90MB/s haalt en niet 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
wilbert11 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:23:
[...]
Die entry is inderdaad verdwenen.
Ah, volgens mij doet ie het nu. :) hibernate debug leek inderdaad de boosdoener.
Nu één voor één m'n packages en sickbeard features aanzetten en kijken of het blijft werken. Thanx in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Raar ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
IK zit er aan te denken om een NAS te kopen, en squeezebox te gaan draaien.
Ook om movies naar mijn mede8er te streamen.
Ik dacht zelf aan een 212+, omdat de andere me te langzaam leek.(de 212j)

Nu heb ik een vraag, kan je ook zonder squeezebox , ook de nas direct bedienen via android telefoon of zo, om muziek te spelen?
Ik had begrepen dat er al een soort eigen programma erin zat van Synology.
Zoja, wat heb je nodig om de NAS te koppelen aan je versterker?
Er zit toch geen geluidsuitgang op?

Graag enige duidelijkheid hierover, ook over de NAS keuze.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

212+ is prima voor wat je wilt.
Je kan inderdaad via audiostation ook afspelen op bijv je telefoon en ook bedienen. De geluidskwaliteit is wel echt een stuk minder dan via een squeezebox. Je kan je versterker aan de NAS hangen door een USB geluidskaart te kopen en die in je NAS te prikken. Wat de geluidskwaliteit dan is weet ik niet, maar zelfs lokaal via de webinterface afspelen is het duidelijk minder dan de squeezebox. Ik zou zelf lekker de squeezebox blijven gebruiken in ieder geval.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ja eigenlijk wel. Misschien dat daar de force-hibernate optie voor bedoeld is?

[ Voor 44% gewijzigd door rintje op 28-02-2012 10:25 . Reden: quotje erbij, ik liep achter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:15:
Hoi,

Nu heb ik een vraag, kan je ook zonder squeezebox , ook de nas direct bedienen via android telefoon of zo, om muziek te spelen?
Ik had begrepen dat er al een soort eigen programma erin zat van Synology.
Zoja, wat heb je nodig om de NAS te koppelen aan je versterker?
Er zit toch geen geluidsuitgang op?

Bedankt.
Blijkbaar ben je op zoek naar een model met 2 disks. Daarvan zijn er 3: de standaard DS212, de DS212j die iets langzamer is en de DS212+ die iets sneller is. Zelf heb ik vorig jaar het standaardmodel gekocht: Dat was toen nog de DS211. Die is snel genoeg gebleken voor alles wat ik ermee wilde doen.

Er is een gratis Synology app waarmee je muziek direct vanaf je Synology naar je Android telefoon of tablet kan streamen. Die app heet DS Audio en die werkt samen met Audio Station applicatie die draait op de Synology.

Het is mogelijk om via USB je Synology direct aan te sluiten op een versterker. Je hebt dan een ding nodig dat USB omzet naar tulp stekkers. Ik heb dat zelf nooit geprobeerd, maar ik heb wel een keer een USB koptelefoon direct aangesloten op een USB port van mijn NAS en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Yes ! eindelijk toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de DS1812+ besteld !

Hopelijk heb ik hem donderdag binnen, (misschien woensdag avond, maar overdag is er niemand thuis voor de postbode :( )

Ik zal wel een paar foto's maken en review achtig materiaal schrijven op de productpagina/pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

YaNightmare schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:32:
Yes ! eindelijk toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de DS1812+ besteld !

Hopelijk heb ik hem donderdag binnen, (misschien woensdag avond, maar overdag is er niemand thuis voor de postbode :( )

Ik zal wel een paar foto's maken en review achtig materiaal schrijven op de productpagina/pricewatch.
Ik heb deze zelf ook in overweging dus ik ben benieuwd naar de bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Heb sinds een maand de Synology DS411 met de beta DSM4 erop.
Nu merk ik tijdens het afspelen van films (BR) op mijn pc of op mijn AppleTV met XBMC dat om de zoveel tijd de films 'bevriezen' shares benaderen lukt op dat moment ook even niet en de webinterface stokt ook. Na een tig seconden gaat alles weer verder.

Is dat een bekend probleem met DSM of zou ik naar iets anders moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Will report offc :)

Ik twijfel echter nog of ik meteen DSM4 moet gaan draaien of de officiele release maar even moet afwachtten.

Weet iemand of je alles weer opnieuw moet installeren na een upgrade ? eg sickbeard, custom scripts etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik persoonlijk heb na een upgrade naar DSM 4 niets moeten opnieuw installeren (Sickbeard, CP, NZBGet). Schijnt dat, indien (en inzoverre) je ipkg nog wilt gebruiken na de upgrade, je mogelijk wat moet prutsen, maar met de nieuwe package handler zie ik de nood daar niet echt meer toe.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
YaNightmare schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:32:

ik ben ook in overweging om die 1812+ aan te schaffen.

koop jij er ook meteen 8 schijven bij of begin je met minder?

En mocht je de tijd/zin hebben zou je eens de performance willen testen van sabnzb en sickbeard. Ik ben benieuwd of het extracten een beetje vlot gaat.

en als je er helemaal zin in hebt de iscsi performance O-)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
robertobadjo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:27:
[...]

ik ben ook in overweging om die 1812+ aan te schaffen.

koop jij er ook meteen 8 schijven bij of begin je met minder?

En mocht je de tijd/zin hebben zou je eens de performance willen testen van sabnzb en sickbeard. Ik ben benieuwd of het extracten een beetje vlot gaat.

en als je er helemaal zin in hebt de iscsi performance O-)
ISCSI gaat het niet worden gok ik, gebruik ik zelf namelijk niet dus geen idee hoe ik dat zou moeten gaan testen :)

Ik begin iig met 5x 2TB, misschien dat ik nog 1x2TB erbij koop, in RAID5.

Sterker nog, ik moet data overzetten van de huidige machine waar deze disks al in zitten, dus ik begin met:
1x2TB -> data copy (org) (single disk)
+2x2TB -> Rebuild naar RAID5 + data copy (org)
+2x2TB -> Extend RAID5 + Array rebuild + data copy (org)
+1x2TB* -> Extend, Rebuild (nieuwe disk, kan evt in een van de bovenstaande stappen al worden toegevoegd).

Tevens zit ik ook te azen op de 2Gb mem upgrade, ik gok dat die ook niet langer dan een week op zich gaat laten wachten :)

Ik zal de performance van SAB en SB wel testen, alhoewel ik persoonlijk voor NZBGET wou gaan, tevens komt rtorrent er ook op te draaien, irssi + proxy voor IRC, hopelijk iets van mail maar daar ben ik nog niet over uit en Plex server, vooral dit laatste ben ik benieuwd naar of hij een beetje performed met streaming+transcoding tegelijk, en op hoeveel devices tegelijk voordat hij over zijn nek gaat :).

PS, als je wil dat ik met 8 disks test mag je er gerust 2 doneren aan me hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Waarom geen SHR ipv RAID5?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
YaNightmare schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:54:
[...]

ISCSI gaat het niet worden gok ik, gebruik ik zelf namelijk niet dus geen idee hoe ik dat zou moeten gaan testen :)

Ik begin iig met 5x 2TB, misschien dat ik nog 1x2TB erbij koop, in RAID5.

Sterker nog, ik moet data overzetten van de huidige machine waar deze disks al in zitten, dus ik begin met:
1x2TB -> data copy (org) (single disk)
+2x2TB -> Rebuild naar RAID5 + data copy (org)
+2x2TB -> Extend RAID5 + Array rebuild + data copy (org)
+1x2TB* -> Extend, Rebuild (nieuwe disk, kan evt in een van de bovenstaande stappen al worden toegevoegd).

Tevens zit ik ook te azen op de 2Gb mem upgrade, ik gok dat die ook niet langer dan een week op zich gaat laten wachten :)

Ik zal de performance van SAB en SB wel testen, alhoewel ik persoonlijk voor NZBGET wou gaan, tevens komt rtorrent er ook op te draaien, irssi + proxy voor IRC, hopelijk iets van mail maar daar ben ik nog niet over uit en Plex server, vooral dit laatste ben ik benieuwd naar of hij een beetje performed met streaming+transcoding tegelijk, en op hoeveel devices tegelijk voordat hij over zijn nek gaat :).

PS, als je wil dat ik met 8 disks test mag je er gerust 2 doneren aan me hoor ;-)
ik wil jouw best 2 HDD's doneren hoor. maar ik heb net een huis gekocht dus doneer jij mijn keuken dan? :+ O-) _O-

Maar pak jij de hardware raid of ga je voor de flexraid van synology zelf? kan je later altijd makkelijker uitbreiden. maar weet niet of het met de hardware raid ook kan?

ik ben benieuwd naar je verhaal en graag pics als je de machine openmaakt voor het bijzetten van geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ja sorry, ik bedoel die SHR uiteraard.

Ik heb 4 jaar geleden een huis gekocht + nieuwe keuken, dus nee, ik koop die HDD's zelf wel, ben ik een stuk goedkoper uit, voor de prijs van de DS1812+ heb je amper een degelijke kraan in je keukenblad tegenwoordig :D

Het zal mijn eerste "review" worden dus ik ga me best doen het een beetje duidelijk en degelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:15:
Hoi,

Bedankt.
Voor muziek of films te streamen is de ds212J meer dan voldoende (kan zelfs makkelijk 2 films tegelijk streamen). Dus ga niet 100 euro meer uitgaven aan de ds212+ enkel voor streamen van audio en films.

Ga je echter ook tegelijk dingen downloaden/uitpakken en andere paketten draaien dan is de 212+ wel aan te raden.

Ik zat eerst ook te denken om een 212 of 212+ te kopen mede door de reacties hier. Maar ik haal nieteens het maximum uit mijn ds212J voor mijn gebruik (downloaden en films streamen) dus ben blij dat ik niet 100 euro meer aan een 212+ besteed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
YaNightmare schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:38:
Ja sorry, ik bedoel die SHR uiteraard.

Ik heb 4 jaar geleden een huis gekocht + nieuwe keuken, dus nee, ik koop die HDD's zelf wel, ben ik een stuk goedkoper uit, voor de prijs van de DS1812+ heb je amper een degelijke kraan in je keukenblad tegenwoordig :D

Het zal mijn eerste "review" worden dus ik ga me best doen het een beetje duidelijk en degelijk te maken :)
jammer kon het proberen met onderhandelen :+

maar houd ons hier op de hoogte *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is mijn DS1511+ binnen gekomen met 2GB extra ram.
zo maar de disken erin stoppen en opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirved schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:25:
[...]

Voor muziek of films te streamen is de ds212J meer dan voldoende (kan zelfs makkelijk 2 films tegelijk streamen). Dus ga niet 100 euro meer uitgaven aan de ds212+ enkel voor streamen van audio en films.

Ga je echter ook tegelijk dingen downloaden/uitpakken en andere paketten draaien dan is de 212+ wel aan te raden.

Ik zat eerst ook te denken om een 212 of 212+ te kopen mede door de reacties hier. Maar ik haal nieteens het maximum uit mijn ds212J voor mijn gebruik (downloaden en films streamen) dus ben blij dat ik niet 100 euro meer aan een 212+ besteed heb.
Ik had begrepen dat voor squeezebox server je een krachtiger exemplaar nodig zou hebben, of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:42:
[...]

Ik had begrepen dat voor squeezebox server je een krachtiger exemplaar nodig zou hebben, of is dat niet zo?
Krachtiger is relatief. De oudere j modellen komen niet overeen met de huidige j-modellen.

Ik heb een ds107 gehad, deze trok het amper (of net). Mijn huidige 110+ draait vlekkeloos met squeezebox, torrent en NFS-schijf-access tegelijk. Met name ram zou belangrijk zijn, minimaal 512 Mb.

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 28-02-2012 15:58 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 10:19
Heb zelf een DS1010+ met 5 maal 3 TB erin (raid5).
En daar achter als backup staat een DS207+ met 2 keer 2 TB (raid 0)
Moet zeggen werkt Prima.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:42:
[...]

ik denk dat je de site van syn niet hebt gezien,er word daar aangeraden als je die functie wilt draaien dat je minimaal een server moet hebben met 256 mb ram,om het vlot te laten werken.

Als je dus van alles tegelijk gaat doen(streamen,sqeuuzebox,ect) dan zit je meteen al aan de max van je nas als je de j versie neemt.

Je moet het zelf weten natuurlijk,.maar als je gewoon veel wilt doen,dan zou ik niet besparen en een 212+ nemen.

kijk hier maar eens

http://www.synology.com/s...ld&b=5%20bays&m=DS1511%2B

scroll naar beneden en kijk bij pakketten,daar staat sqeeuzebox tussen en direct daaronder staat ook vermeld dat 256mb aan te raden is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb vandaag m'n DS1512+ ontvangen voorzien van 5x 1TB schijf. Stond op 't punt om DSM 4 beta te downloaden, maar zag dat deze niet beschikbaar was voor de nieuwe series.. Heeft iemand enig idee wanneer DSM 4 stable uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Volgens een mailtje dat ik gisteren binnenkreeg op een bugreport dat ik had ingestuurd:

Currently, we are aware of this issue and we are working on a fix for it. We assure you this issue will be fixed by the time the final version of the firmware is released. This should be within several weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Zoals eerder in dit topic vermeld, ben ik van plan om de DS411 aan te schaffen.
In eerste instantie via de V&A met 2x2TB, maar mogelijk gaat deze naar een andere bieder (hoor ik vrijdag meer over) maar nu zit ik echt te wachten op extra ruimte en wil maandag een nieuwe DS411 aanschaffen wanneer het niet lukt via de V&A.

Dus ging net op zoek naar harde schijven. Ik wist dat het een zoektocht naar bomen in een bos ging worden en dat ik door de hooibergen de naalden niet meer zou zien... En nu ben ik op het moment van "even radeloos" 8)7 |:(

Ik weet niet of ik goed zit met mijn vraag, maar na te veel topic, reviews, how-to's e.d. op tweakers weet ik even niet meer wat ik waar moet vragen...

Mijn plan was namelijk om de V&A nas uit te breiden met 2x3TB wanneer de prijzen weer acceptabel zijn, en dan verder in de toekomst de 2x 2TB te vervangen met nogmaals 2x 3TB.

- Maar als ik nu een lege NAS koop, is het dan verstandiger om gelijk 3TB schijven te kopen?
- Is het dan verstandig om er nu 1 te kopen, en wachten tot de prijzen zakken en dan langzaam vullen?
- Of is het toch handig eerst een kleinere schijf te kopen die betaalbaar is, en die later 1 voor 1 te vervangen met 3TB schijven.

Maar helaas valt mijn plan om de nas te vullen met 3TB schijven zojuist in duigen, het schijfje wat ik op het oog heb (WD30EZRX) blijkt slechte recensies te hebben en niet goed met de RAID 5 overweg te kunnen in de Synology nas...

Nu mijn vraag, wat raden jullie mij aan, 2TB of 3TB schijven?
En welke? Wat zijn jullie ervaringen en welke schijven raden jullie aan? (welke wel, maar ook welke absoluut niet)

Het is weer een heerlijke vraag waar iedereen waarschijnlijk weer een ander idee over heeft, maar het geeft mij wel weer even een richting om verder te zoeken...

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
RedRayMann schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:11:
Maar helaas valt mijn plan om de nas te vullen met 3TB schijven zojuist in duigen, het schijfje wat ik op het oog heb (WD30EZRX) blijkt slechte recensies te hebben en niet goed met de RAID 5 overweg te kunnen in de Synology nas...
Ik heb die schijven in mijn Syn zitten. zeven stuks momenteel en geen centje pijn. Staan volgens mij ook op de comp.list van Synology zelf.
Waar lees jij negatieve reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:13:
Ik persoonlijk heb na een upgrade naar DSM 4 niets moeten opnieuw installeren (Sickbeard, CP, NZBGet). Schijnt dat, indien (en inzoverre) je ipkg nog wilt gebruiken na de upgrade, je mogelijk wat moet prutsen, maar met de nieuwe package handler zie ik de nood daar niet echt meer toe.
Ik zou persoonlijk nog even wachten. De beta werkt prima en geen problemen mee. Alleen IPKG gaat fout en daar moet je een paar kleine dingen voor doen om deze weer werkend te maken.

Als alles goed gaat komt de echte versie begin maart uit en hoe je niet 2x te upgraden in korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:22
RedRayMann schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:11:
Ook hier 4 schijven WD30EZRX in mijn nas zitten, draaien prima en geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 03-10 11:50
RedRayMann schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:11:
Hey All,

ik ben van plan de DS411 te kopen met 2x 2TB.
Heb het forum reeds door gezocht voor mijn antwoord, heb stukjes antwoord al gevonden maar wil toch zekerheid.
Mijn vraag, kan ik mijn 2x2TB eenvoudig en veilig uitbreiden naar 4x3TB...

Antwoorden;
- eenvoudig extra discs erbij zetten (link)
- wijzigen van RAID1 (2x2TB) naar RAID5 (2x2TB+2x3TB) (link)

Vraagtekens;
- Klopt het dat wanneer ik de RAID1 overzet naar de RAID5 effectief 4x2TB heb. (waarvan dan natuurlijk 2TB effectief weer verloren gaat aan de RAID opstelling)
- Klopt het wanneer ik de vierde 3TB schijf erin zet weer full capaciteit heb, zonder ooit alles te moeten verplaatsen en alle schijven weer leeg moet maken. (dat is iets wat ik niet wil, eerst de NAS leeg halen, extra HDD's erin en dan weer alles terug zetten)

Extra's;
- Hebben jullie een beter alternatief?
(koop de NAS met 2x2TB, dus zal met deze schijven moeten beginnen, en om kosten te drukken wachten tot de 3TB's betaalbaar zijn)
(Is het verstandig om met RAID1 te beginnen en dan door te groeien naar RAID5)

Dit gaat mijn eerste aanschaf worden op dit gebied, dus ondanks dat ik al echt veel gelezen heb, heb ik toch wat beginners vragen/twijfels :)
Het gemakkelijkst is om je filesysteem op "SHR" te zetten. Deze gaat goed (en gemakkelijk) om met uitbreidingen.

Alvast je van 2x2TB naar 4x3TB gaat zou ik het alsvolgt doen.

2x2TB (raid 1 effectief 2TB, in SHR)
1x3TB + 1x2TB (raid 1 effect 2TB, in SHR)
4x3TB (raid 5 4x3TB, effectief 9TB, in SHR)

Ofwel in 2 stappen laten "rebuilden" door SHR.

SHR bepaald altijd de meest optimale settings. stukje informatie over SHR: http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
(Wordt goed uitgelegd met plaatjes :))

Ik heb nu in mijn syno (DS411j) 4x2TB zitten, ben ook begonnen met 2x1TB. Heb niet helemaal het bovenstaande pad gevolgd, had eerst extra raid 1, dat geconvert naar SHR en vervolgens 2TB schijven erbij gestopt en daarna de 1tb schijven vervangen.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:37:
[...]

ik denk dat je de site van syn niet hebt gezien,er word daar aangeraden als je die functie wilt draaien dat je minimaal een server moet hebben met 256 mb ram,om het vlot te laten werken.

Als je dus van alles tegelijk gaat doen(streamen,sqeuuzebox,ect) dan zit je meteen al aan de max van je nas als je de j versie neemt.

Je moet het zelf weten natuurlijk,.maar als je gewoon veel wilt doen,dan zou ik niet besparen en een 212+ nemen.
bedankt voor de antwoorden, had wel de site gezien, maar was benieuwd naar ervaringen.
ik ga voor de 212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 18 uur online te zijn met mijn nieuwe DS1511+ ben ik alleen maar happy!
Alle 5 sloten gevuld. 4x 750 GB SHR (raid5)
een aparte 500GB disk als download schijf voor sabnzbd en transmission.

met een touwtje op gbit trok ik ruim 90 MB/s upload. mucho rapido.

Had er gelijk 2GB ram bij gezet maar met transmission aan met 4 torrent, sabnzbd op 5.6 mb/s kon ik nog 2 1080p streams soepel kijken terwijl ik ook aan het unpacken was.
kom niet boven de 8% memory gebruik. cpu trekt het ook met gemak.

tot nu toe nog steeds beste nas aankoop die ik heb gedaan :)
wat ik ook een verbetering vind is de interne voeding i.p.v als die nassen met een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Door bovenstaand bericht van XennOX werd ik even in de speculatie modus gegooid ;) Ik werd getriggerd door de apparte schijf om naar te downloaden.

Ik vraag mij namelijk af of het uit zou maken welke volume je daarvoor gebruikt. Als ik mij niet vergis wordt het initiele volume van synology ook gebruikt om DSM op te installeren. Er is daar dus een systeem partitie waar het OS op staat en ook in dat opzicht gebruikt wordt. Is het dan juist logisch om als eerste een losse schijf te plaatsen voor alle programma's die je wil draaien en daar ook de downloads en par en tar taken te doen. Of dat je dat juist op het opslag volume wilt doen. Je zou er dan zelfs over kunnen denken om een ssd te gebruiken als eerste schijf.

Wat is de volgorde die jij hebt gehanteerd XennOX? en wat denkt de rest ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-02-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:43:
Door bovenstaand bericht van XennOX werd ik even in de speculatie modus gegooid ;) Ik werd getriggerd door de apparte schijf om naar te downloaden.

Ik vraag mij namelijk af of het uit zou maken welke volume je daarvoor gebruikt. Als ik mij niet vergis wordt het initiele volume van synology ook gebruikt om DSM op te installeren. Er is daar dus een systeem partitie waar het OS op staat en ook in dat opzicht gebruikt wordt. Is het dan juist logisch om als eerste een losse schijf te plaatsen voor alle programma's die je wil draaien en daar ook de downloads en par en tar taken te doen. Of dat je dat juist op het opslag volume wilt doen. Je zou er dan zelfs over kunnen denken om een ssd te gebruiken als eerste schijf.

Wat is de volgorde die jij hebt gehanteerd XennOX? en wat denkt de rest ervan?
Ik heb eerst Volume1 aangemaakt met de 4 disken in SHR. omdat je dsm niet alleen los op 1 disk wil maar ook in je array i.v.m failures.
eenmaal deze online was heb ik sabnzbd en transmission geinstalleerd op volume1 en getest.

Daarna heb ik de download disk erin gehangen en via DSM de folders van sab en transmission verplaatst naar volume 2.
settings in sab en transmission aangepast waar de folders staan en werkt als een speer.

mij boeit de download disk niet als hij klapt, vaak alleen downloads die ik eenmaal gebruik en dan weg mieter, en wat ik wil bewaren move ik naar raid volume.
Als hij download ontlast ik ook mijn raid volume van onnodige i/o

Je zou dan idd als par/dl/unrar disk een ssd kunnen gebruiken maar enige wat je wint is de tijd waar hij mee bezig is. plus dat het duur is euro per gb.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:01:
[...]

Ik heb eerst Volume1 aangemaakt met de 4 disken in SHR. omdat je dsm niet alleen los op 1 disk wil maar ook in je array i.v.m failures.
eenmaal deze online was heb ik sabnzbd en transmission geinstalleerd op volume1 en getest.

Daarna heb ik de download disk erin gehangen en via DSM de folders van sab en transmission verplaatst naar volume 2.
settings in sab en transmission aangepast waar de folders staan en werkt als een speer.

mij boeit de download disk niet als hij klapt, vaak alleen downloads die ik eenmaal gebruik en dan weg mieter, en wat ik wil bewaren move ik naar raid volume.

Je zou dan idd als par/dl/unrar disk een ssd kunnen gebruiken maar enige wat je wint is de tijd waar hij mee bezig is. plus dat het duur is euro per gb.
is het mogelijk dat je ook de iscsi performance van dat ding kan testen? mits je de mogelijkheden hebt? ik ben benieuwd of een esx omgeving soepel werkt met de NAS als datastore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Even ter info, net gemailt met wifimedia.eu (waar ik de DS1812+ heb besteld).

De RAM upgrade module van 2GB is nog niet leverbaar, ze verwachtten hem medio Maart.

Dit geldt volgens mij voor alle "nieuwe" modellen, dus de 12+ serie.

Ik denk trouwens dat ik gewoon een extra schijf koop (kan nooit kwaad) dan kan ik meteen beginnen met een degelijke SHR ipv een extra keer omzetten.

maw, 2x 1,5TB (heb ik nog liggen) en 2x 2TB (1x nieuw, 1x uit mijn huidige computer).

Later als alle 5 de 2TB disks uit mijn computer zijn vervang ik daarmee meteen de 1,5TB disks, deze gaan dan weer in mijn computer in raid0 (software).

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van jou XennOX, misschien is het ook wel een goed idee voor mij om een aparte download disk te maken (80GB raid0 ofzo gezien ik alles toch meteen laat moven naar de storage array wanneer hij klaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertobadjo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:06:
[...]

is het mogelijk dat je ook de iscsi performance van dat ding kan testen? mits je de mogelijkheden hebt? ik ben benieuwd of een esx omgeving soepel werkt met de NAS als datastore.
Zal ik doen, was ook van plan mijn esx test server via lacp iscsi datastore te koppelen.
maar dit word pas van het weekeinde dat ik tijd heb als ik mijn compatible hp switch binnen heb voor lacp support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@robertobadjo -> Wat voor tests wil je gedaan hebben, misschien dat ik ook wat kan doen voordat ik daadwerkelijk begin met migreren.

PS, ik neem aan dat de performance wel met een tooltje getest kan worden ? mijn ESXI omgeving is namelijk opgeheven thuis (hence waarom ik een NAS koop waar ik zoveel mogelijk op wil draaien, mijn ESXI bak trok ~10KWH per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:01:
[...]

Ik bedoelde niet zo zeer dat ik een SSD als unrar / par disk in zou willen zetten, maar meer voor het OS (wellicht komt daar nog wat performance winst uit). Daarnaast leek het mij dan handig om die disk ook te gebruiken voor unrarren en parren etc. zodat het raid volume niet belast zou worden.

Nu gebruik je eigenlijk twee twee volumes tijdens downloaden omdat je SAB etc op je raid volume hebt staan en een los volume hebt voor de downloads. Dat lijkt inefficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
wat mij intreseerd is hoe de snelheid is van bijvoorbeeld 4 a 5 2k8 vm's. dus het installeren. eventueel kan je natuurlijk even een progje runnen in de vm (diskmark of hddtune oid)

ik test vaak bedrijfsomgevingen zoals AD exchange2k10 en forefront TMG omdat ik daarin wel eens wil pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:52:
[...]

Ik bedoelde niet zo zeer dat ik een SSD als unrar / par disk in zou willen zetten, maar meer voor het OS (wellicht komt daar nog wat performance winst uit). Daarnaast leek het mij dan handig om die disk ook te gebruiken voor unrarren en parren etc. zodat het raid volume niet belast zou worden.

Nu gebruik je eigenlijk twee twee volumes tijdens downloaden omdat je SAB etc op je raid volume hebt staan en een los volume hebt voor de downloads. Dat lijkt inefficient.
alleen de applicatie staat op mijn raid volume maar ja dat komt omdat dsm daar ook staat.
data wat tijdens downloaden word gegenereerd zie ik alleen activiteit op mijn DL disk dus dat gaat wel goed.
het io wat de applicatie maakt stelt niet veel voor, wat de disken onderling doen door het apart te zetten zie ik duidelijk terug in resource monitor

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
robertobadjo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:26:
wat mij intreseerd is hoe de snelheid is van bijvoorbeeld 4 a 5 2k8 vm's. dus het installeren. eventueel kan je natuurlijk even een progje runnen in de vm (diskmark of hddtune oid)

ik test vaak bedrijfsomgevingen zoals AD exchange2k10 en forefront TMG omdat ik daarin wel eens wil pielen.
Ik kan alleen vanuit gevoel spreken, maar het runnen van VMs gaat met gemak. zeker als het voor test doeleinde is.

Thuissituatie: DS1511+ +/- 6 VM's (meerendeel test situaties)
Bedrijfsmatig: RS2211RP+ 19VM's (alleen paar productie servers)

[ Voor 4% gewijzigd door DrakeNL op 29-02-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sorry...Maar kan iemand eens proberen om mij in jip en janneke taal uit te leggen hoe ik mijn Synology van buiten af kan benaderen?
Ik heb telfort internet+Telefonie met een Zyxel modem
Daaraan zit meerdere apparatuur bedraad aangesloten waaronder mijn Synology DS209 en een Netgear WNDR3700 Router, welke ik gebruik als accesspoint.

Hoe kan ik nu met bijvoorbeeld mij iPhone ook buitenshuis gebruik maken van de NAS, of op mijn werk bestanden op mijn NAS thuis benaderen?

Ik heb hier wel eens naar gekeken, maar kwam niet verder dan Photo Station destijds. Maar ook niet op mijn iPhone. Wel kan ik thuis via wifi mijn NAS benaderen via de iPhone.

Heeft met externe IP's te maken en portforwarding geloof ik? Maar hoe stel ik dat in voor alle mogelijkheden? Zo wil ik ook eens gebruik van een ip camera gaan maken maar daar heb ik alleen wat aan als ik die van buitenaf (liefst mobiel) kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
readytoflow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:24:
Sorry...Maar kan iemand eens proberen om mij in jip en janneke taal uit te leggen hoe ik mijn Synology van buiten af kan benaderen?
Ik heb telfort internet+Telefonie met een Zyxel modem
Daaraan zit meerdere apparatuur bedraad aangesloten waaronder mijn Synology DS209 en een Netgear WNDR3700 Router, welke ik gebruik als accesspoint.

Hoe kan ik nu met bijvoorbeeld mij iPhone ook buitenshuis gebruik maken van de NAS, of op mijn werk bestanden op mijn NAS thuis benaderen?

Ik heb hier wel eens naar gekeken, maar kwam niet verder dan Photo Station destijds. Maar ook niet op mijn iPhone. Wel kan ik thuis via wifi mijn NAS benaderen via de iPhone.

Heeft met externe IP's te maken en portforwarding geloof ik? Maar hoe stel ik dat in voor alle mogelijkheden? Zo wil ik ook eens gebruik van een ip camera gaan maken maar daar heb ik alleen wat aan als ik die van buitenaf (liefst mobiel) kan bekijken.
portforwarding in je router instellen met de juiste poorten naar de synology en dan zou het moeten werken.
DrakeNL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:15:
[...]

Ik kan alleen vanuit gevoel spreken, maar het runnen van VMs gaat met gemak. zeker als het voor test doeleinde is.

Thuissituatie: DS1511+ +/- 6 VM's (meerendeel test situaties)
Bedrijfsmatig: RS2211RP+ 19VM's (alleen paar productie servers)
ik heb het topic van freak1 gevolgd met zijn synology 36xx en die gaf aan dat het iscsi gedeelte telleurstellend was/is.

Maar als ik jouw moet geloven dan is het dus wel voldoende om dus 6 vm's te draaien en genoeg performance overhoud voor de rest. heb je dan ook nog een paar schijven in raid zitten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heeft met externe IP's te maken en portforwarding geloof ik?
Yep ... en een firewall rule, dacht ik. Heb ook zo'n modem gehad.

Kijk eens hier : http://telfort.gebruikers...thread.php?thread_id=2070 onder 2)

EDIT: nog beter http://hiemstr3.home.xs4all.nl/ronald/got/portforwarding/

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 29-02-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
De elegantste (en veiligste) oplossing hiervoor is wat mij betreft een VPN verbinding, vooral omdat je dan zowel van LAN als WAN gebruik kan maken van je interne IP adressen, er maar 1 poort naar buiten open hoeft en alles automatisch encrypted is.

Installatie is vrij eenvoudig eigenlijk: 1 poortje open zetten op je telfort router modem, op je Synology de VPN package configureren en vervolgens op je iPhone of vanaf je werk pc een PPTP verbinding opzetten mbv de betreffende wizards.

[ Voor 1% gewijzigd door rintje op 29-02-2012 13:52 . Reden: foutje opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
robertobadjo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:30:

Maar als ik jouw moet geloven dan is het dus wel voldoende om dus 6 vm's te draaien en genoeg performance overhoud voor de rest. heb je dan ook nog een paar schijven in raid zitten of niet?
Ik zit net te denken, de RS2211RP+ benaderen we trouwens doormiddel van NFS, maar de DS1511+ heb ik wel via iscsi benaderd en dat ging goed (kan alleen vanuit het gevoel praten) Nu is het niet gekoppeld met elkaar omdat ik de DS en de ESX server apart van elkaar wil kunnen gebruiken. op de 1511 zit een SHR (raid 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
DrakeNL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Ik zit net te denken, de RS2211RP+ benaderen we trouwens doormiddel van NFS, maar de DS1511+ heb ik wel via iscsi benaderd en dat ging goed (kan alleen vanuit het gevoel praten) Nu is het niet gekoppeld met elkaar omdat ik de DS en de ESX server apart van elkaar wil kunnen gebruiken. op de 1511 zit een SHR (raid 5)
ik hoef en verwacht ook geen hoge performance maar ik verwacht wel dat als ik eens een AD in elkaar zet dat ik gewoon soepel kan doorklikken. testomgeving staat vaak toch in idle stand.

en als je link aggregation gebruikt haal je via netwerk ook meer als 200mb/s dus de controller moet dat dan met gemak aankunnen. enige diskperformance is met installeren of even een image erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
rintje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:51:
[...]

De elegantste (en veiligste) oplossing hiervoor is wat mij betreft een VPN verbinding, vooral omdat je dan zowel van LAN als WAN gebruik kan maken van je interne IP adressen, er maar 1 poort naar buiten open hoeft en alles automatisch encrypted is.

Installatie is vrij eenvoudig eigenlijk: 1 poortje open zetten op je telfort router modem, op je Synology de VPN package configureren en vervolgens op je iPhone of vanaf je werk pc een PPTP verbinding opzetten mbv de betreffende wizards.
Klinkt goed (niet eenvoudig maar wel goed). Ik zal er vanavond eens naar kijken. Maar welke poort moet ik dan openzetten voor VPN? En kan ik dan alles benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even het iscsi verhaal;

als je LAG gebruikt moet je ook multipath I/O gebruiken en dat ging gewoon in combinatie met mijn server niet goed. ik heb er erg veel problemen mee gehad maar dit kan ook door een combinatie van mijn spullen geweest zijn...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
readytoflow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:38:
[...]
Klinkt goed (niet eenvoudig maar wel goed). Ik zal er vanavond eens naar kijken. Maar welke poort moet ik dan openzetten voor VPN? En kan ik dan alles benaderen?
Voor PPTP port 1723(TCP) en als je openVPN wilt gebruiken port 1194(UDP).
Eenmaal VPN verbinding opgezet kan je alles benaderen alsof je direct op je lokale netwerkt bent ingeprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:46:
even het iscsi verhaal;

als je LAG gebruikt moet je ook multipath I/O gebruiken en dat ging gewoon in combinatie met mijn server niet goed. ik heb er erg veel problemen mee gehad maar dit kan ook door een combinatie van mijn spullen geweest zijn...
mpio issues zijn vaak switch gerelateerd, krijg je buffer vervuiling,klapperende switched en vage dingen.
daarom werk ik alleen nog met bepaalde hp switches waarvan ik 100% weet dat het altijd goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 10:26
@RedRayMann:

Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ik denk dat ik voor de 411 met één 3TB schijf ga, om de kosten op dit moment iets te drukken. En daarna telkens uitbreiden met één of twee schijven. Ik wilde eerst voor de Seagate's gaan (M001?), maar de positieve verhalen hier doen me toch naar de goedkopere WD-variant neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
freak1 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:46:
even het iscsi verhaal;

maar jouw synology is vele malen krachtiger als de 1812+ jouw proc die erin zit kan al veel meer IO verstouwen. probeer eens een iscsi switch in jouw geval denk dan dat je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Leuk dat je hier nog meeleest *D

zit ik alleen nog met de volgende vraag. is het verstandig om 2 a 3 disks in raid 0 te zetten voor alleen een beetje esx testing als datastore of zou het qua performance niks uitmaken op een grote raid 5 array

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
readytoflow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:38:
[...]

Hier staat trouwens een HOWTO. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:04:
[...]

Voor PPTP port 1723(TCP) en als je openVPN wilt gebruiken port 1194(UDP).
Eenmaal VPN verbinding opgezet kan je alles benaderen alsof je direct op je lokale netwerkt bent ingeprikt.
igg, het is super easy. ik ben van qnap naar synology gegaan en had vpn in 5 min up and running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ten eerste iedereen bedankt die reageerde op mijn vragen.
erikafoort schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:21:
[...]
Ik heb die schijven in mijn Syn zitten. zeven stuks momenteel en geen centje pijn. Staan volgens mij ook op de comp.list van Synology zelf.
Waar lees jij negatieve reacties?
Ze staan inderdaad op de comp list, maar volgens deze link, blijkt dat de 3TB schijf eigenlijk alleen RAID 0 en 1 aan kan. (lees comments en de linkjes daarin)
Mr.Myst schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:06:
@RedRayMann:

Ik zit met hetzelfde 'probleem'. Ik denk dat ik voor de 411 met één 3TB schijf ga, om de kosten op dit moment iets te drukken. En daarna telkens uitbreiden met één of twee schijven. Ik wilde eerst voor de Seagate's gaan (M001?), maar de positieve verhalen hier doen me toch naar de goedkopere WD-variant neigen.
Ik dus precies andersom. :)
Wilde voor de "groene" (de nas staat toch 247/356 dagen aan) WD schijven gaan, heb zelf ook nooit problemen gehoord in mijn directe omgeving met WD schijven. Maar na de bovenstaande link schrok ik toch best!
Als er twee schijven kapot gaan na elkaar, is alle data verloren!
(misschien overdrijf ik, was het een fout in een bepaalde batch of lag het aan de NAS, maar het heeft me wel aan het denken gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 10:26
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Ik schrok er ook wel van. Misschien toch maar voor de Seagate's gaan, aangezien ik daar nog niks negatiefs over gehoord heb. Zelf heb ik ook alleen maar positieve ervaringen met WD's, maar aangezien dit mijn eerste NAS is, wil ik ook het zekere voor het onzekere nemen.
Dan maar liever een tientje meer betalen, ik laat de schijf voor de zekerheid ook inbouwen (DOA-test + configureren), puur om zeker te zijn dat ik een goed exemplaar krijg. Even over denken nog, en dan toch maar gaan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Is er trouwens iemand die het gelukt is om 7zip archives automatisch uit te pakken op een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mr.Myst schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:42:
Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Ik schrok er ook wel van. Misschien toch maar voor de Seagate's gaan, aangezien ik daar nog niks negatiefs over gehoord heb. Zelf heb ik ook alleen maar positieve ervaringen met WD's, maar aangezien dit mijn eerste NAS is, wil ik ook het zekere voor het onzekere nemen.
Dan maar liever een tientje meer betalen, ik laat de schijf voor de zekerheid ook inbouwen (DOA-test + configureren), puur om zeker te zijn dat ik een goed exemplaar krijg. Even over denken nog, en dan toch maar gaan bestellen!
Haha, het verhaal is hier precies het zelfde! Alleen ben ik van plan de HDD zelf in te bouwen, heb nu enkele filmpjes en topics gelezen, en denk dat daar verder niets moeilijks bij komt kijken.

Denk nu zelf voor de ST3000DM001 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
RedRayMann schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:31:
Ze staan inderdaad op de comp list, maar volgens deze link, blijkt dat de 3TB schijf eigenlijk alleen RAID 0 en 1 aan kan. (lees comments en de linkjes daarin)
Interessante link inderdaad maar als ik het goed lees kreeg ie nieuwe kabels opgestuurd i.v.m. een voedingsprobleem?

Nouja, ik kan niet meer zeggen dan dat ze naar volle tevredenheid staan te ratelen :-)

Ik gebruik trouwens SHR/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een NAS te kopen en vroeg me hierbij af of het zinvol is om een exemplaar te kopen met USB3.0
De e-sate aansluiting zit gelukkig op alle toestellen en is meer dan voldoende, maar vroeg me toch af of de USB3.0 de meerprijs wel waard is :?

Eens je eerste back-up is voltooid naar een externe schijf lijkt me USB2 toch meer als voldoende of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Belangrijkste nadeel van e-sata is volgens mij dat die geen (of vaak alleen 5v) power geeft dus ben je altijd powerkabels nodig. Verder ben ik het wel met je eens dat je het voor de snelheid niet hoeft te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mystic Spirit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:57:
Belangrijkste nadeel van e-sata is volgens mij dat die geen (of vaak alleen 5v) power geeft dus ben je altijd powerkabels nodig. Verder ben ik het wel met je eens dat je het voor de snelheid niet hoeft te doen.
Totdat over 3 jaar enkel nog maar USB 3 hdd te koop zijn. Dit ding koop je voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat zou kunnen, maar USB 3.0 is gewoon backwards compatible toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-02-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mystic Spirit schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:11:
Dat zou kunnen, maar USB 3.0 is gewoon backwards compatible toch?
Kan, maar dan baal je dat je een snelle hdd hebt en niet de capaciteit om het te benutten. Kun je je USB 1.0 computer nog herinneren toen je al een USB2.0 stickje had? En hoe blij je daarna was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
rintje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:31:
[...]
Hier staat trouwens een HOWTO. Succes!
hmm...paar puntjes waar ik tegen aan loop:
Even de instellingen van de VPN package checken:
Status:
Versie 1.0-1922

PPTP Status:
Status: ingeschakeld
Ip-bereik: 192.168.2.0 ~ 192.168.2.255

Algemene instellingen:
Netwerkinterface: LAN (192.168.1.150)
vinkje bij : VPN machtiging toekennen...

Rechten: overal vinkjes :+

PPTP:
vinkje bij server inschakelen
Dynamisch IP adres: 192.168.2.0
Max verbindingen: 5
Verificatie: MS-CHAP v2
Codering: No MPPE
MTU: 1400
geen vinkje bij: Handmatige DNS gebruiken
Als dat klopt ga ik me weer eens verdiepen in de PortForwarding op de Zyxel.
Ik kan daar kiezen tussen rules of VPN. Ik moet denk ik rules hebben ondanks dat ik met VPN bezig ben?
(PF op de zyxel wordt het lastigste gedeelte denk... :( )

Verder las ik elders dat ik op mijn iPhone gebruik zou moeten maken van mijn extern IP-adres via DYNDNS.org? kan ik daar ook gewoon text invoeren? dus abc.dyndns.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
readytoflow schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:21:
[...]
hmm...paar puntjes waar ik tegen aan loop:
Even de instellingen van de VPN package checken:
[...]
Alles staat bij mij hetzelfde, behalve PPTP -> codering. Die staat bij mij op Require MPPE 40/128. (Weet niet of het uitmaakt)
Als dat klopt ga ik me weer eens verdiepen in de PortForwarding op de Zyxel.
Ik kan daar kiezen tussen rules of VPN. Ik moet denk ik rules hebben ondanks dat ik met VPN bezig ben?
(PF op de zyxel wordt het lastigste gedeelte denk... :( )
Ik heb zelf ook een Telfort Zyxel modem. Je moet wezen bij Network setting -> NAT. Zie screenshot:
http://www.webpagescreens...63315-2292012114106pm.png
Verder las ik elders dat ik op mijn iPhone gebruik zou moeten maken van mijn extern IP-adres via DYNDNS.org? kan ik daar ook gewoon text invoeren? dus abc.dyndns.org?
Ja, is geen probleem. Ik gebruik ook zo'n dyndns account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
MikeOO schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:33:
[...]

Inderdaad vreemd want hier werkt het icm met OpenElec en Synology prima. Ik gebruik wel de nightly build van OpenElec maar dat moet volgens niets uitmaken.

Heb je de rechten voor zowel NFS als op de mappen zelf beide gecontroleerd.
Als je NFS rechten op R/W staan maar de rechten op de map van het betreffende gebruiksaccount alleen lees rechten heeft gaat het waarschijnlijk niet goed.

Tevens heeft OpenElec problemen met meer dan 1 share. Je kunt er wel meer aanmaken maar alles favorieten gaat aanmaken met verschillende shares dan zul je zien dat er uiteindelijk maar 1 share goed werkt. De andere shares geven dan een foutmelding dat deze niet gevonden kan worden.

Ik heb dat voorlopig op de volgende mannier opgelost

1. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFS#Synology
2. geeft het command vi /etc/exports om het bestand te openen
3. Je krijgt nu een lijst te zien met mogelijk meerdere shares.
4. Ik heb alle regels verwijderd en hem zo aangepast dat hij alleen nog naar het volume1 vewijst.
code:
1
/volume1        *(rw,async,no_wdelay,insecure,no_root_squash,anonuid=0,anongid=0

5. Bestand weer opslaan
6. Geeft het commando: exportfs -ra om de nieuwe instellingen op door te voeren

Voordeel is dat je nu met 1 share wel overal bij kunt. Alleen als je het zo aanpast dan kun je deze NFS share niet terugvinden op je NAS. Je zult zien dat deze leeg is.

Mocht je /volume1 anders heten dan uiteraard deze naam gebruiken.
Als je het weer ongedaan wilt maken dan open je het bestand weer, verwijderd de regel. Daarna stap 6 weer uitvoeren en je kunt de NFS rechten weer zelf uitdelen.
Ik had de nightly build (eden beta 3) ook geprobeerd maar ik kon niet via NFS aan mijn shares aan. Ik zag de shares wel, maar kon er niet in bladeren. Ook niet met het weghalen insecure_locks via SSH.

Indien ik het op jouw manier doe, dus laten verwijzen naar volume1, kan sickbeard etc dan nog draaien? :s
Het is me even niet duidelijk..

Ik ga nu deze versie proberen: OpenELEC-Generic.i386-devel-20120227060810-r9916.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:09:
[...]

Totdat over 3 jaar enkel nog maar USB 3 hdd te koop zijn. Dit ding koop je voor de toekomst.
en dan komt usb4 uit:P
maar goed ik maak gewoon backup naar online dienst.
schiet een selectie van de data die echt belangerijk is via ftp naar online dump.
in mijn geval 70GB aan foto's, rest is vervangbaar.
kan wel op usb gaan backuppen maar zolang die zelfde usb schijf in het zelfde huis ligt en je huis fikt af is het doel al verloren.

nu huis poef, data online.
online dienst falliet? dan heb ik zelf de data nog.
huis poef en online dienst weg dan einde van de wereld :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Laatst online: 01:09
mrgoolie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Ik had de nightly build (eden beta 3) ook geprobeerd maar ik kon niet via NFS aan mijn shares aan. Ik zag de shares wel, maar kon er niet in bladeren. Ook niet met het weghalen insecure_locks via SSH.

Indien ik het op jouw manier doe, dus laten verwijzen naar volume1, kan sickbeard etc dan nog draaien? :s
Het is me even niet duidelijk..

Ik ga nu deze versie proberen: OpenELEC-Generic.i386-devel-20120227060810-r9916.tar.bz2
Ik had hier ook wat problemen mee. Uiteindelijk na wat klooien zat bij mij het probleem in de mapnaam.
Ik had een map "music" en "music videos". Music kon ik benaderen maar "music videos" niet.
Daarna heb ik de map "music videos" gerenamed naar "test" en de bestanden opnieuw aangepast. Ik kwam erachter dat ik die share ineens wel kon openen. Uiteraard had ik de hele NFS procedure gevolgd volgens de XBMC wiki.

Dit lost het probleem natuurlijk niet op maar wellicht iets wat je kan proberen.

Je zou ook even een nieuwe "test" map kunnen sharen om te testen.

edit: Overigens ik had/heb ook beta 3
Pagina: 1 ... 8 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.