Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
waarom niet gewoon windows share (smb/ciffs) gebruiken? dan heb je nergens problemen mee. Ik zie de meerwaarde van NFS er niet in eigenlijk? :?

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertobadjo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:49:
waarom niet gewoon windows share (smb/ciffs) gebruiken? dan heb je nergens problemen mee. Ik zie de meerwaarde van NFS er niet in eigenlijk? :?
Minder overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

En dat merk je duidelijk tijdens gebruik, bv bij streamen van video. Over mijn wlan waren windows-shares niet snel genoeg. Nu draait het probleemloos.

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 01-03-2012 14:06 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ik vraag me af, stel ik koop een syno DS212+, en steek er gewoon 1 disk in.
Om eigenlijk wat mee te spelen en te testen.

Maar na een week of 2 , steek ik dan 2 (andere) disks erin om echt ermee aan de slag te gaan.

Kan je dan terug volledig van 0 beginnen? (soort format van DSM en naar een fabriekinstelling gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:12:
[...]

en dan komt usb4 uit:P
maar goed ik maak gewoon backup naar online dienst.
schiet een selectie van de data die echt belangerijk is via ftp naar online dump.
in mijn geval 70GB aan foto's, rest is vervangbaar.
kan wel op usb gaan backuppen maar zolang die zelfde usb schijf in het zelfde huis ligt en je huis fikt af is het doel al verloren.

nu huis poef, data online.
online dienst falliet? dan heb ik zelf de data nog.
huis poef en online dienst weg dan einde van de wereld :+
Oke, dan is USB versie 2 op de NAS meer dan voldoende, want de eerste volledige backup is de 1ste keer het langst, daarna gaat het sneller voor de wijzigingen ;)

Dus als ik mijn NAS hierdoor goedkoper kan kopen met een USB.2, dan ben ik nog steeds voordeliger uit dan eentje met USB.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:10:

Maar na een week of 2 , steek ik dan 2 (andere) disks erin om echt ermee aan de slag te gaan.

Kan je dan terug volledig van 0 beginnen? (soort format van DSM en naar een fabriekinstelling gaan?)
je moet zelfs opnieuw beginnen,de DSM firmware word op de hdd's gezet,dus als de de hdd verwidjert met de DSM,moet je deze dus opnieuw instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:18:
[...]

je moet zelfs opnieuw beginnen,de DSM firmware word op de hdd's gezet,dus als de de hdd verwidjert met de DSM,moet je deze dus opnieuw instaleren
dus 1ste hdd waar je DSM mee opstart = 'boot' disk? (is het handig om een SSD te nemen dan?)
en hiernaast kan je dan extra volumes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben weer eens helemaal verdwaald in het linux gebeuren van Synology.
Dingen die in Windows vanzelfsprekend zijn lijken daar niet te kunnen. Of gaan op een zodanige manier dat het volkomen tegen je gevoel in gaat.

Ik heb hier een DS 211j staan die al een een jaar prima draait. Die gaat naar iemand anders toe. Ik heb voor mezelf een DS 212+ gekocht en die doet het ook prima. Om alle data over te zetten heb ik daar een shared folder op aangemaakt die ik zonder enig probleem vanuit al mijn win 7 machines kan benaderen. Maar NIET vanuit de DS 211j.

Alletwee de syno's draaien DSM 4.0

Volgens de manual moet ik gewoon het scherm in vullen in de wizzard

http://www.synology.com/dsm/remote_folder.php?lang=us

Als ik dat doe krijg ik de melding: Failed to connect to the remote folder. Als je een google search doet kan je daar niets over vinden. ook op de Synology site kan ik de hele foutmelding niet terugvinden.

Mijn username, password en ip adress/servernaam zijn correct en ook de rechten zijn goed, anders kon ik er vanuit Windows ook niet bij.
Als ik de shared folder op een windows machne map, dan zie ik hem zelfs verschijnen op de DS 211j. Dus ik kan er wel bij als ik eerst via een windows machine ga.
Waarom mag ik vanuit een linux system een ander linux systeem niet benaderen. Wat gaat hier mis?

Ik kan mijn data zo ook wel overzetten, maar dan suur ik alles twee keer het netwerk over van 211->win7->212. Dat moet eenvoudiger kunnen

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 01-03-2012 17:26 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Bestaat de map to folder al wel?
Volgens mij moet je in linux de folder waar je je share aan wilt mounten al bestaan namelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 01-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:34:
Bestaat de map to folder al wel?
Volgens mij moet je in linux de folder waar je je share aan wilt mounten al bestaan namelijk.
Ja, die bestaat al. Je kan hem met de wizzard ook aanmaken als je dat wilt. Ik heb het alletwee al geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Maar zie je de folder ook links in het overzicht in de filebrowser?

[ Voor 100% gewijzigd door job op 01-03-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:47:
Maar zie je de folder ook links in het overzicht in de filebrowser?
Yep, hij is daar zichtbaar. Vanzelfsprekend als je hem eerst aanmaakt. Maar als je hem via de wizzard laat creeren verschijnt hij er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je er met cifs niet uit komt (wat je nu denk ik doet) , probeer het dan eens met nfs.

Op de bron synology maak je dan een nfs share aan, op de doel synology volg je deze handleiding : http://forum.synology.com...FS_on_the_Synology_Server (of volg een generieke linux nfs howto)

[ Voor 73% gewijzigd door job op 01-03-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

job schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:49:
Als je er met cifs niet uit komt (wat je nu denk ik doet) , probeer het dan eens met nfs.

Op de bron synology maak je dan een nfs share aan, op de doel synology volg je deze handleiding : http://forum.synology.com...FS_on_the_Synology_Server (of volg een generieke linux nfs howto)
Volgens de Synology site kan het alleen maar met CIFS. Dat staat ook vast ingebouwd in de wizzard
The concept is similar to mapping a network drive onto a Windows® client, but in the case of Synology DiskStation it’s a folder – whether it’s a shared folder or a sub-folder – on a server that can be mounted onto another DiskStation via CIFS protocol.
Heerlijk zoals ze zichzelf tegenspreken dus

Ik ga het in ieder geval niet met NSF proberen, daar ben ik al vele malen op vast gelopen toen ik het vanuit Windows probeerde. Constant viel dan de map weg of was er geen verbinding mogelijk. En uiteindelijk in de praktijk veel trager dan SMB terwijl de theorie wat anders zegt. Dezelfde problemen had ik ook toen ik vanuit mijn popcorn via NSF naar de Syno wilde. Zucht iedere keer dat ik weer eens wat met Linux probeer loop ik weer tegen die houtje touwtje oplossingen en command line geknoei aan. Het werkt nooit in een keer goed.

Die mapping heb ik maar één keer nodig om de data over te pompen. Ik doe het wel via een Windows machine, dan werkt de mapping wel in één keer goed. Ik zie hem zelfs vanuit de 211 staan op die manier. Ik wil in dat gepruts niet te veel tijd investeren.

In ieder geval bedankt voor het meedenken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 01-03-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Tukk schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:06:
[...]

En dat merk je duidelijk tijdens gebruik, bv bij streamen van video. Over mijn wlan waren windows-shares niet snel genoeg. Nu draait het probleemloos.
ik heb nog nooit problemen gehad met streamen van een samba share naar xbmc of andere dingen. Maar tis het proberen waard.

ikzelf heb nooit met NFS gespeeld. heb ik thuis ook niet echt de mogelijkheden voor. misschien als ik een nieuwe NAS aanschaf dat ik het dan wel eens probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ortep schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:58:
Volgens de Synology site kan het alleen maar met CIFS. Dat staat ook vast ingebouwd in de wizzard
Een nfs share delen (op de bron synology) kan gewoon via het webmanagement.
Om op de tweede nas een nfs te mounten hoef je echter maar 1 regel via telnet uit te voeren.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 01-03-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
@job:

Gewoon op je nieuwe NAS een CIFS folder mounten:

-Leeg foldertje aanmaken in bijvoorbeeld in je public share, bijv. genaamd overzetten.
-Inloggen telnet
-mount.cifs //ipvanjeoudenas/sharenaam /volume1/public/overzetten -o "user=admin"
-hij vraagt om je admin wachtwoord van je oude NAS
-je kan nu gewoon vanuit de filestation (via webinterface) naar de "public/overzetten" map gaan
-je ziet de inhoud van de gemounte share van je oude nas
-overkopieeren naar een plek waar je het wil hebben op je nieuwe nas

als je meerdere cifs mounts wil maken omdat je meerdere shares heb moet je meerdere lege mapjes maken in public, want je kan maar 1x een cif mount doen naar een enkele folder

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-03-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

duncanvdlinden schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:09:
@job:

Gewoon op je nieuwe NAS een CIFS folder mounten:
Dat is juist exact wat er niet werkt. Dat probeerde ik dus volgens de handleiding van Synology zelf:

http://www.synology.com/dsm/remote_folder.php?lang=us

. Ik ben al bijna een dag bezig. En uiteraard krijg je in Linux een volkomen nietszeggende foutmelding waar je niets mee kan.
Ik heb meerdere vermeldingen gevonden van mensen die het ook niet konden doen en anderen die zeggen: Natturlijk werkt dat. Heel simpel. klikerdeklik met de in DSM zittende wizzard. Anderen komen met pagina grote CLI prutsels en zeggen dat ze het zo aan de gang kregen. De simpelste methode lijkt me op dit moment: Hang een schijf aan een Windows machine en copieer het daar heen. En vanaf daar naar de andere NAS. Want met windows is er geen enkel probleem en kan ik bij alle twee de syno's.

Of copieer het gewoon via de windows machine van de enen share naar de andere

UPDATE:

Zucht..ik ben er achter. Zodra je ergens NSF aan hebt staan gaat het mis. Zodra ik dat uitzet gaat het in een keer wel. De opmerking in de manual dat het een CIFS connectie is betekent dus dat NSF strikt verboden is. En natuurlijk is het dan heel moeilijk om de juiste foutmelding te geven

[ Voor 79% gewijzigd door Ortep op 01-03-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Fijn dat het gelukt is. Kan het zijn dat je probeert een CIFS mount te zetten op een directory waar al een NFS mount opzit? Want dat is sowieso een probleem, je kan maar 1 mount doen op een lokale directory op je NAS.

Stel: je hebt een directory /volume1/public/mount , je probeert daar NFS op te mounten (dus te koppelen naar je NAS), vervolgens staat die mount er (ook al werkt het niet goed). Je zult dan eerst via het commando mount moeten kijken of er een mount opzit. Doe je vervolgens een CIFS mount op /volume1/public/mount, en de NFS mount is aanwezig, kan dat niet. Je moet dan eerst een umount doen.

[ Voor 62% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-03-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
rintje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:47:
[...]
Alles staat bij mij hetzelfde, behalve PPTP -> codering. Die staat bij mij op Require MPPE 40/128. (Weet niet of het uitmaakt)[...]

Ik heb zelf ook een Telfort Zyxel modem. Je moet wezen bij Network setting -> NAT. Zie screenshot:
http://www.webpagescreens...63315-2292012114106pm.png
[...]

Ja, is geen probleem. Ik gebruik ook zo'n dyndns account.
Grrrr....Hier was ik dus al bang voor... MIJ lukt her weer eens niet.
Dit zijn mijn instellingen op de Synology:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1pzfyx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2dacfvd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1230ahz.png

Instellingen zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/21d272r.jpg

Instellingen iPhone&foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33xypoy.png
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34oog80.png

Sorry voor de vele plaatjes maar heb er te weinig verstand van om het goed uit te kunnen leggen.
Enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles hetzelfde staan alleen heb ik op mijn Iphone als server mijn externe IP ipv die dns server.
En heb je bij Rechten (van de vpn server) ook je user (bij jou admin) aangevinkt om deze connectie te mogen maken?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

duncanvdlinden schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:26:
Fijn dat het gelukt is. Kan het zijn dat je probeert een CIFS mount te zetten op een directory waar al een NFS mount opzit?
Ik heb nergens NFS connecties in mijn netwerk. Dat gaf in de loop der jaren niets als ellende, permanente instabiliteit. Het heeft nooit echt goed gewerkt ook niet tussen bv mijn HDX1000, Popcorn hour en in een grijs verleden een Ubuntu server. Maar op de Syno stond het protocol wel aan. Toen ik het uitschakelde werkte het ineens wel. Het stomme is natuurlijk dat Win7 geen enkel probleem geeft en alle kanten op verbindingen kan maken.
SMB werkt gewoon veel stabieler. Het heeft wel meer overhead maar die is blijbaar wel erg nuttig.
Nu ja, ik schrijf het op de lijst van linux vaagheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:38:
Ik heb alles hetzelfde staan alleen heb ik op mijn Iphone als server mijn externe IP ipv die dns server.
En heb je bij Rechten (van de vpn server) ook je user (bij jou admin) aangevinkt om deze connectie te mogen maken?
Had ik ook al geprobeerd, maar dat veranderd niets. Krijg dezelfde foutmelding.

Edit:
Via mijn laptop thuis krijg ik de volgende melding:
Uw computer lijkt correct te zijn geconfigureerd, maar het apparaat of de bron (ip) reageert niet.

[ Voor 84% gewijzigd door readytoflow op 01-03-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusderegt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 14:12
Dat droppen werkt niet bij mij, hoe werkt dat? Gewoon slepen van de webpagina naar de dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ortep schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Ik heb nergens NFS connecties in mijn netwerk. Dat gaf in de loop der jaren niets als ellende, permanente instabiliteit. Het heeft nooit echt goed gewerkt ook niet tussen bv mijn HDX1000, Popcorn hour en in een grijs verleden een Ubuntu server. Maar op de Syno stond het protocol wel aan. Toen ik het uitschakelde werkte het ineens wel. Het stomme is natuurlijk dat Win7 geen enkel probleem geeft en alle kanten op verbindingen kan maken.
SMB werkt gewoon veel stabieler. Het heeft wel meer overhead maar die is blijbaar wel erg nuttig.
Nu ja, ik schrijf het op de lijst van linux vaagheden.
Niet om vervelend over te komen hoor. :P Maar ik denk dat het vooral een kwestie van gewenning en kennis is. Windows heeft ook zo zijn zwakheden.

Het princiepe om heel transparant in het filesteem koppelingen te maken in Linux vind ik bijzonder prettig. Je maakt een mount ergens op de synology. En vervolgens kun je via welk protocol dan ook deze bestanden zien alsof ze gewoon op de harddeschijf staan. Windows heeft ook een systeem om te mounten, ervaar het alleen als minder geintegreerd als onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

duncanvdlinden schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:06:
Niet om vervelend over te komen hoor. :P Maar ik denk dat het vooral een kwestie van gewenning en kennis is. Windows heeft ook zo zijn zwakheden.
No offence hoor. Windows is zeker niet perfect. Ik werk al sinds de jaren 80 met met enige regelmaat met Unix en later Linux. Maar ik heb het altijd geknoei gevonden. Onduidelijke foutmeldingen en een woud aan CLI opties die per systeem anders kunnen zijn. Ik weet nog van een Linux systeembeheer cursus waar ik een door HP kersvers geinstalleerd systeem voor mijn neus kreeg op maandag ochtend. Ik tik op de CLI het commando VI in en direkt kreeg ik een kernel panic. Zucht... wat een stabiliteit
Het princiepe om heel transparant in het filesteem koppelingen te maken in Linux vind ik bijzonder prettig. Je maakt een mount ergens op de synology. En vervolgens kun je via welk protocol dan ook deze bestanden zien alsof ze gewoon op de harddeschijf staan.
Grijns..hier dus niet..zodra NFS ergens aan staat, ook al gebruik je het niet kan je plotseling niet meer mounten met CIFS. Zonder duidelijke foutmelding van waarom het mis gaat. Dat kan ik in Windows wel. Ik kan zelf op meerdere manier tegelijk naar een bepaalde plek gaan. Soms wel 3 manieren
Windows heeft ook een systeem om te mounten, ervaar het alleen als minder geintegreerd als onder Linux.
Dat is denk ik zeker een kwestie van gewenning. Ik vind juist Linux minder geintegreerd. Soms via de de command line. Soms via het editten van een vage file en soms via de GUI en soms via een combinatie er van.

Maar we raken nu wel erg off topic, dus laten we er maar mee stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ortep schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:47:
Maar we raken nu wel erg off topic, dus laten we er maar mee stoppen. :)
Yep idd, voorkeuren bestaan altijd, en dat is maar goed ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 15:03

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Repi3 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:10:

Kan je dan terug volledig van 0 beginnen? (soort format van DSM en naar een fabrieksinstelling gaan?)
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:18:
je moet zelfs opnieuw beginnen,de DSM firmware word op de hdd's gezet,dus als de de hdd verwijdert met de DSM,moet je deze dus opnieuw installeren
Om hier even op in te haken...
Ik heb een tijd geleden een DS111 gekocht met 2 identieke schijven.
1 schijf zit in de DS111 (DSM3.2) en de 2e zit in een externe usb/e-sata housing.
Om de zoveel tijd maak ik via DSM een backup naar deze 2e schijf.

Nu wil ik graag de DSM 4 proberen.
Maar omdat volgens mij de standaard backup geen system files en/of geïnstalleerde packages backupped zou ik het liefst de HD er even uit halen en een 1op1 image trekken naar een identieke schijf.

Ik heb namelijk een aantal zaken ge-tweaked (en extra packages geïnstalleerd) binnen mijn huidige 3.2 en wil dus graag eerst een volledige backup maken van de huidige situatie.

Ik vraag me alleen af of mijn denkwijze juist is.
Zou een gewone backup wél voldoende zijn?
Kun je zomaar een 1op1 image maken van de huidige HD of is deze encrypted en heeft dat geen zin?
etc...

ik hoor graag wat jullie denken dat het handigst is.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
mrgoolie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Ik had de nightly build (eden beta 3) ook geprobeerd maar ik kon niet via NFS aan mijn shares aan. Ik zag de shares wel, maar kon er niet in bladeren. Ook niet met het weghalen insecure_locks via SSH.

Indien ik het op jouw manier doe, dus laten verwijzen naar volume1, kan sickbeard etc dan nog draaien? :s
Het is me even niet duidelijk..

Ik ga nu deze versie proberen: OpenELEC-Generic.i386-devel-20120227060810-r9916.tar.bz2
Met Sickbeard, maar ook andere programma daar krijg je geen problemen mee.Dit soort programma's gebruiken ook niet de NFS share maar de linux verwijzing voor paden zoals: /volume1/.......

De NFS share is gewoon overal te gebruiken

Dat je niet kon bladeren komt dat doordat je meerdere shares gebruikt en daar heeft OpenElec problemen mee. Een andere versie gebruiken zal verder niets uitmaken omdat elke versie dit probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Jeroen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:03
Ik zie dat je iPhone een verbinding heeft met een WiFi verbinding. Is dat de WiFi op je eigen internet verbinding? Zo ja dan werkt dat meestal niet.

Je moet via internet (niet je eigen verbinding) kunnen verbinden naar die VPN-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:19

Prosperot

Today is a gift...

H Jeroen schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:43:
[...]Je moet via internet (niet je eigen verbinding) kunnen verbinden naar die VPN-server.
Ik heb precies dezelfde instellingen als jij, bij mij werkt het soms wel maar vaker niet (zonder verdere instellingen te wijzigen), ook via mn eigen WiFi heb ik het al eens zien werken... Syno forum staat er ook vol mee, het lijkt erop dat de VPN combi Synology-iPhone niet echt stabiel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
probeer eens een andere ip range te gebruiken. dus bijvoorbeeld 10.0.0.1 tot 10.0.0.20 en probeer het dan nog eens. weet je wel zeker dat alle juiste poorten geforward zijn naar je synology? sommige routers hebben nog extra opties om pptp/vpn verkeer door te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
Prosperot schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:05:
[...]
Ik heb precies dezelfde instellingen als jij, bij mij werkt het soms wel maar vaker niet (zonder verdere instellingen te wijzigen), ook via mn eigen WiFi heb ik het al eens zien werken... Syno forum staat er ook vol mee, het lijkt erop dat de VPN combi Synology-iPhone niet echt stabiel is..
Hm, ik gebruik het sinds een maand of 2 dagelijks vanaf m'n iPhone, maar eigenlijk nog niet voorgekomen dat het niet werkte. Zowel via 3G als via andere Wifi netwerken. Connect ie dan in het geheel niet ?

Het werkt hier niet vanaf thuis als ik al op het interne netwerk/Wifi ben geconnect, maar dat komt omdat mijn router (KPN ZTE H220N) nog geen NAT loopback ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
readytoflow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Edit:
Uw computer lijkt correct te zijn geconfigureerd, maar het apparaat of de bron (ip) reageert niet.
Ik zie dat je het oude telfort modem nog hebt. Dat maakt nogal verschil, want behalve de NAT configuratie (die je al gedaan hebt) moet je in dat modem zelf die VPN poort ook nog openzetten in de firewall.

En voor de zekerheid: je DynDNS account moet je instellen op je modem en niet op je Synology, want die heeft een intern IP adres.

[ Voor 10% gewijzigd door rintje op 02-03-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

lier

MikroTik nerd

rintje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:21:
En voor de zekerheid: je DynDNS account moet je instellen op je modem en niet op je Synology, want die heeft een intern IP adres.
Denk dat dat wel mee valt ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 07:41
readytoflow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Edit:
VPN is meer dan een TCP poort forwarden. VPN maakt gebruik van het GRE 47 protocol. In de meeste routers/modems bestaat een optie voor VPN Passtrough/VPN tunneling. Het modem sluist het juiste protocol dan door. Heb je een modem die deze functie niet heeft? Dan is de kans reëel dat het GRE protocol tegengehouden wordt. Je kan dan geen verbinding met je VPN server maken over PPTP, enkel via OpenVPN. Deze maakt namelijk gebruik van een UDP poort, welke je gewoon open kunt zetten. Echter ondersteunen clients OpenVPN vaak maar zelden zonder extra hulpprogramma. De iPhone zal hier niet anders in zijn.

edit:
Quote toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door BizzieBis op 02-03-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Zou kunnen dat het oude telfort zyxel modem GRE 47 niet (of niet zonder extra instellingen) ondersteunt. Die nieuwe wel, want bij werkt het probleemloos. Het enige wat ik op het modem heb hoeven doen is de NAT instelling.

[ Voor 32% gewijzigd door rintje op 02-03-2012 12:22 . Reden: nuance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Nou, dat begint al goed ...
Net een DS212j gekocht ; 2 Seagate ST2000DL003 disks erin, aan LAN gehangen (ethernet kabel naar router), assistant gestart. Die ziet de diskstation als 'not installed' ..
Laatste firmware gedownload (DSM_DS212j_1955.pat), assistant verteld waar de firmware staat.
Installatie start met '1.Applying network settings' en na een tijdje :

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-7dRejXFB1zA/T1CkhKnh9PI/AAAAAAAAAoo/_WU1wBMTjrg/s640/Syno_DS212j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:02
Dat zei hij bij mij ook, maar vervolgens kon ik wel gewoon naar mn NAS surfen. Als je nu naar het IP adres van je NAS gaat,krijg je dan wel je inlogscherm?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 10:21
@Goner: Probeer anders een directe utp kabel tussen je pc en nas.

Ik ervaar zelf dat VPN erg afhankelijk is van verschillende modems. Probeer altijd eerst een interne VPN verbinding te maken. Dus binnen je netwerk verbinden met je interne ip adres van je NAS.

Werkt dat goed dan weet je zeker dat VPN goed geconfigureerd is. Daarna kan je gaan spelen met je modem/router. Je zou eventueel ook de NAS in de DMZ kunnen zetten en kijken of dat werkt. Vervolgens kan je dan de interne firewall van de NAS gebruiken.

[ Voor 79% gewijzigd door sanderdw op 02-03-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Update ;
bij 3e keer maar niet verwezen naar de gedownloade firmware, maar de firmware op de CD (DSM_DS212j_1944.pat). Verder niks veranderd, maar applying network settings duurde nu 1 seconde en alles ging verder goed ...
Hij staat nu in 'verifying hard disks in the background'. Re-synchronizing 2.06% ... kan wel even duren blijkbaar. Maar goed, hij doet 't !!

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 02-03-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
rintje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:21:
[...]

Ik zie dat je het oude telfort modem nog hebt. Dat maakt nogal verschil, want behalve de NAT configuratie (die je al gedaan hebt) moet je in dat modem zelf die VPN poort ook nog openzetten in de firewall.

Het werkt! Durf het bijna niet te zeggen...Maar... Ik dacht dat ik de firewall instellingen in de Synology al had aangepast. Dat bleek niet zo te zijn. Nu mag het verkeer naar de synology toe. Even over 3G getest met mijn iPhone en ziet er goed uit.

(wel grappig dat het nu werkt en ik geen idee heb wat VPN nu eigenlijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Aha, mooi! Dus een extra instelling op je firewall op je modem was dus niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 09:57
Ugh, sinds woensdag de DS1812+ binnen, eerste migratie van data is ook gedaan, en daarna de 4 disk array vergroot naar 6 disks (duurde 27 uur :-/ )

Enfin, nu hij eindelijk klaar is heb ik mijn /opt weer terug en kan ik met packages aan de gang, echter blijkt nu dat alle packages incompatible zijn.

De 12+ serie heeft een 2700 cpu, arch "cedarview" en die bestaat nog niet in packages als sabnzbd :-(

Ik heb al de x86 gepakt en de INFO gehackt zodat hij niet zoekt naar python (staat er al op via ipkg) en de arch veranderd naar cedarview, ik kan hem dan wel installeren maar hij wil hem niet runnen :-S

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag, voor de rest is dit misschien een tijdige waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
rintje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:31:
Aha, mooi! Dus een extra instelling op je firewall op je modem was dus niet nodig?
Ik heb er niks meer veranderd. Maar ik zie dat er al wel het volgende stond ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4kfgbs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zclqg7.jpg

Staat er al een tijdje in. Geen idee of dit goed is of dat ik nu de deur voor iedereen wagenwijd open heb gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
YaNightmare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:40:
Ugh, sinds woensdag de DS1812+ binnen, eerste migratie van data is ook gedaan, en daarna de 4 disk array vergroot naar 6 disks (duurde 27 uur :-/ )

Enfin, nu hij eindelijk klaar is heb ik mijn /opt weer terug en kan ik met packages aan de gang, echter blijkt nu dat alle packages incompatible zijn.

De 12+ serie heeft een 2700 cpu, arch "cedarview" en die bestaat nog niet in packages als sabnzbd :-(

Ik heb al de x86 gepakt en de INFO gehackt zodat hij niet zoekt naar python (staat er al op via ipkg) en de arch veranderd naar cedarview, ik kan hem dan wel installeren maar hij wil hem niet runnen :-S

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag, voor de rest is dit misschien een tijdige waarschuwing :)
Nevermind, ik heb het probleem al opgelost,

Voor alle mensen die hier misschien tegen aanlopen ->

Gebruik 7zip !
- Download de python spk en de sabnzbd spk
- rename beide naar .tgz en unpack
- edit de INFO file, verander x86 naar cedarview
- pak beide weer in met 7zip als .tar bestand.
- rename .tar naar .spk et voila :)

voor het gemak heb ik de aangepaste spk online gezet:

http://dl.dropbox.com/u/59715798/Python26-x86-2.6.6-5.spk
http://dl.dropbox.com/u/59715798/SABnzbd-x86-0.6.15-2.spk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:01
YaNightmare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:24:
[...]

Gebruik 7zip !

Moet je hiervoor ook een bootstrapped Synology hebben?
Ik zit namelijk ook de 12+ versie te overwegen. Alleen dan hoop ik wel dat sickbeard, couchpatato, subliminal etc ook allemaal gaat werken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Nope, al die packages werken ook zonder bootstrap. sickbeard en couchpatato is zowizo geen probleem, het probleem zat hem vooral in python en sab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
readytoflow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:47:
[...]
Staat er al een tijdje in. Geen idee of dit goed is of dat ik nu de deur voor iedereen wagenwijd open heb gezet...
Met een dergelijke rule heb je je firewall op z'n minst gehandicapt gemaakt...
Volgens mij staat hier dat je vanaf je modem naar alle genoemde IP's in de aangegeven range alle poorten (want service:Any (All)) open zet.
Advies: maak voor elke te gebruiken service een aparte rule voor specifieke IP's en laat de rest dicht. (Overigens wordt dit al aardig off-topic, dus tijd om dit af te ronden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok, thx. Ik zal ook daar eens in gaan duiken. Het werkt tot nu toe in ieder geval. Zal nu eens proberen langzamm maar zeker meer dicht te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
YaNightmare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:24:
[...]

Gebruik 7zip !

hoe bevalt de machine in zijn totaal? kan je daar al wat over zeggen? welke DSM draai je en heb je een beetje performance met sabnzb qua uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Behalve opbouwen nog niet echt ermee kunnen spelen, zover bevalt hij erg goed, hij is erg snel in de webinterface, de raid extenden vond ik persoonlijk wat lang duren.

Ik gebruik de laatste DSM 3.2, de build weet ik niet uit mijn hoofd (DSM4.0 is er nog niet voor de 12+ serie).

Ik ga zo even kijken of ik plex kan aanpassen zodat die ook wil installeren, daarna ga ik eens testen met nieuwsgroepen om te zien hoe dat werkt.

Ik hou alles bij en zal het ook in de review zetten uiteraard :)

Als je nog andere vragen hebt moet je maar een gil geven !

EDIT:
OK, snel testje

1,5GB aflevering:
Snelheid ~8,2MB/s (max = 11,2Mbit op mijn desktop, dus net niet volle snelheid op de Synology) (100Mbit lijn).

Tijdens het downloaden/checken en unpacken blijft de CPU rond 25%
Verified in 39 secs
Unpacked in 31 secs

Mind you, dit is dus naar een aparte array van 2x 80Gb 7200 SATAII disks, hierna pakt sickbeard hem op en zet hem op de array.

EDIT 2:

Ik heb season 4 van Breaking Bad aangezet:

Max is rond de a 9.0 MB/s

Unpacking ~35s per aflevering (1,5GB)
Verified is instant omdat de download niet gestopt en daarna gestart is door mij :+

EDIT 3: (ik blijf bezig)
Wanneer "Pause Downloading During Post-Processing" uit staat dropt de download snelheid naar 4,5-6 MB/s en is unpacking een stuk trager (50% ofzo).
-> Repaired 16 sec
-> Unpacked 44 sec

[ Voor 42% gewijzigd door YaNightmare op 02-03-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Is het ook mogelijk dat je intern op je LAN niet persee SSL hoeft te gebruiken voor de FTP server in de Synology, maar extern over het WAN wel?

Ik merk namelijk met mijn DM110J dat de overdracht toch zo'n 5x langzamer wordt met SSL aan. Uiteraard omdat de CPU het moet encrypten. ~10MB/s vs ~50MB/s.

Extern is dat geen probeem want mijn WAN lijn is toch niet snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extern non-SSL port niet openzetten? Fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ok nog even een testje met Plex, streamen van 1080P (Band.Of.Brothers.2001.E01.Currahee.1080p.HDDVD.x264-hV 6,8GB)
naar een desktop gaat perfect, amper 5-10% increase in CPU. (ben nog steeds met 9.2MB/s aan het downloaden en uitpakken, echter is dit wel op een andere array).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:47:
Extern non-SSL port niet openzetten? Fixed!
Hmm, je kan alleen in de Synology voor FTP maar 1 poort instellen (+ een passive range) en instellen of SSL strikt is, of niet strikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
@YaNightmare:

het unpacken gaat dus met ruim 40mb/s op je 2x 80gb array. dat vind ik nog zeer netjes hoor. ik begrijp hieruit dat jij dus een 100mbit internetlijn hebt. ik denk dat je dan lang niet mag klagen met de snelheden die hij haalt. tis logisch natuurlijk dat je download wat inkakt als hij gaat extracten maar dan vind ik dat het inkakken nog wel meevalt.

zou je eens kunnen vertellen wat voor disks je nu erin hebt zitten en in wat voor array's. ga je toevallig nog spelen met iscsi?

ik zit nog te twijfelen over hoe ik zoiets zou moeten gaan vullen. mijn gedachtes gingen naar 6x2tb in raid 5 en 2x2tb in raid 0 voor iscsi. of gewoon 1 ssd erin en een enkele 2tb schijf voor de iscsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:10:
Hij staat nu in 'verifying hard disks in the background'. Re-synchronizing 2.06% ...
Is dat iets dat vaker langs gaat komen of alleen de eerste keer of bij aanpassen RAID-config ??
We zijn nu 7 uur verder en hij staat nu op 69% ...
Heb speciaal HD's uitgezocht die zonder enige opmerking in de compatibility-list staan, dus dat zal het niet zijn.
Echt background is het ook niet aan CPU-usage te zien ... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 02-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het probleem bij het background verifying en syncen is juist dat het lang duurt omdat het in de background moet. Als je het dedicated doet gaat het veel sneller maar kan je je disk station ondertussen niet gebruiken. Het is een compromis. Dus er is niks mis, het duurt gewoon lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is alleen de eerste keer Goner, hij bouw de RAID op op dit moment. Wees blij dat het tegenwoordig in de achtergrond kan, vroeger moest je er nog op wachten :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mystic Spirit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:31:
Het probleem bij het background verifying en syncen is juist dat het lang duurt omdat het in de background moet. Als je het dedicated doet gaat het veel sneller maar kan je je disk station ondertussen niet gebruiken.
Nou, hij staat constant op 96% CPU usage ... dat lijkt me dedicated genoeg, toch ? :+
Ik zit wel wat door de settings te kijken en zo, maar ik durf gewoon niet echt iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Je kan rustig alles doen. Dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
robertobadjo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:03:
@YaNightmare:

het unpacken gaat dus met ruim 40mb/s op je 2x 80gb array. dat vind ik nog zeer netjes hoor. ik begrijp hieruit dat jij dus een 100mbit internetlijn hebt. ik denk dat je dan lang niet mag klagen met de snelheden die hij haalt. tis logisch natuurlijk dat je download wat inkakt als hij gaat extracten maar dan vind ik dat het inkakken nog wel meevalt.

zou je eens kunnen vertellen wat voor disks je nu erin hebt zitten en in wat voor array's. ga je toevallig nog spelen met iscsi?

ik zit nog te twijfelen over hoe ik zoiets zou moeten gaan vullen. mijn gedachtes gingen naar 6x2tb in raid 5 en 2x2tb in raid 0 voor iscsi. of gewoon 1 ssd erin en een enkele 2tb schijf voor de iscsi.
Sure,

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s4qidl.png
** de 1,5TB disks worden nog vervangen met 2TB disks, ik heb ze liggen, gebeurt waarschijnlijk dit weekeind (moet 1 voor 1).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VtlH6l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/26KHkl.png

De snelheid valt mij trouwens niet tegen, het is echter dat wanneer hij IDLE is en ik aan het downloaden ben hij uitkomt op 8MB/s gemiddeld, dit is dus ruim 3MB/s minder dan wanneer ik download op mijn desktop.

Persoonlijk zit ik hier ook niet mee, met de automatische download van sickbeard gebeurt dit toch snachts en het zal mij een worst wezen hoe lang hij erover doet gezien ik toch eerst moet werken voordat ik het kan kijken (eg, release + 14 uur) echter is het in mijn ogen nog een behoorlijke "downgrade" zeker gezien de CPU amper belast word, ik gok dat het een threading issue is, ik ga zeker nog even spelen met minder draadjes (nu 8 ) misschien dat dat helpt.

PS, op mijn desktop welke dus 2x 2TB in raid0 heeft (en 6 cores met 16GB mem) gaat het unpacken met ~150MB/s er valt dus zeker nog wel wat te tunen, ik denk dat ik misschien eens ga proberen het unpacken te laten doen op de raid5 array, momenteel doet hij downloaden + unpacken op de raid0, alhoewel ik niet denk dat dit veel uitmaakt gezien hij de downloads op pause zet wanneer hij gaat unpacken.

al met al ben ik zeker tevreden met de snelheid "out of the box" het kan alleen maar sneller worden als je geen defaults gebruikt (wat ik nu wel doe).

Ik ben nog niet van plan met ISCSI te testen, ik heb nu even niets wat koppelt met ISCSI, ik heb aankomende week vakantie dus dan zal ik eens kijken of er een tool bestaat die ISCSI kan mounten op windows 7 en kan testen.

EDIT: ik heb inderdaad een 100Mbit fiber liggen, dit is een "zakelijke" oplossing trouwens, dus geen router of wat dan ook van een ISP er tussen "gewoon" 100Mbit trunk op een FTU met een ipv4 en ipv6 native subnet erop, dus het netwerk is "goed" daar zitten geen problemen iig :).

[ Voor 4% gewijzigd door YaNightmare op 02-03-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
ik heb van de week een ds411 binnen gekregen, nu heb ik nog geen schijven besteld..
en kan ik morgen 2x 3tb halen bij de mycom in zeist,..
nu las ik ergens dat je van raid 1 over kan naar raid 5..

dus kan ik zonder problemen de array uitbreiden met 2 schijven en de conversie maken naar raid5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Je kan het beste een SHR volume aanmaken. Dat werkt het makkelijkst en breid je het makkelijkst uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

@YaNightmare ISCI testen op windows is een eitje. Je hebt geen losse tools nodig.
In Windows 7 type je in je config scherm iscsi in en daar zit ergens een optie om de service te enablen.
Dan is het een kwestie van ip invullen en dan resolved ie automatisch de rest.

Op XP is het overigens niet veel moeilijker

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik heb nu een DS211 en ik zit er aan te denken om over te stappen naar een 212+. De reden hiervoor is SABnzbd. De ene keer gaat een download met 4 MB/s (maximaal haal ik 4.7 op mijn Ziggo 40 mbit lijn) en de andere keer komt hij niet boven de 1.2 MB/s uit. Als ik dezelfde download op de laptop doe gaat hij strak met 4.7MB/s. Omdat we binnenkort naar 50Mbit internet gaan vind ik het zonde als de DS211 het niet kan trekken.

Zijn er mensen die een DS212+ hebben en het maximale uit hun downloads halen met SABnzbd. Ik zou nog NZBget kunnen proberen, maar vind het programma wel erg eenvoudig in gebruik en bied lang niet de functies die SABnzbd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Denk niet dat de NAS het probleem is maar thewayhow sabnzbd werkt, immers je nas kan veel sneller downloaden met nzbget.

sabnzbd is gewoon traag op elke nas op mijn DS411 haal ik met sabnzbd pieken van 30Mbit terwijl nzbget 90Mbit haalt.

http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ mocht je het willen proberen, nzbget en sabnzb kunnen gewoon parallel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga eerst maar eens proberen met NZBget, had je link al eens gezien maar leek me erg lastig te gebruiken, gewoon stug aan beginnen.
Watg is het verschil tussen NZBget en NZBget web eigenlijk? Ik lees dat beide verschillend zijn?

Ohja en dan las ik ergens dat er van NZBget ook een SPK beschikbaar is voor een aantal modellen, waaronder de DS211. Is dat wat of kan je het beter allemaal handmatig doen? Ik gebruik spotgrid om te downloaden. Die stuurd een NZB naar de SABnzb van mijn DS211. Dat is niet mogelijk met NZBget neem ik aan?

[ Voor 40% gewijzigd door Binnetie op 03-03-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
YaNightmare schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:28:
[...]

Sure,

[afbeelding]
** de 1,5TB disks worden nog vervangen met 2TB disks, ik heb ze liggen, gebeurt waarschijnlijk dit weekeind (moet 1 voor 1).
[afbeelding]
[afbeelding]

De snelheid valt mij trouwens niet tegen, het is echter dat wanneer hij IDLE is en ik aan het downloaden ben hij uitkomt op 8MB/s gemiddeld, dit is dus ruim 3MB/s minder dan wanneer ik download op mijn desktop.

Persoonlijk zit ik hier ook niet mee, met de automatische download van sickbeard gebeurt dit toch snachts en het zal mij een worst wezen hoe lang hij erover doet gezien ik toch eerst moet werken voordat ik het kan kijken (eg, release + 14 uur) echter is het in mijn ogen nog een behoorlijke "downgrade" zeker gezien de CPU amper belast word, ik gok dat het een threading issue is, ik ga zeker nog even spelen met minder draadjes (nu 8 ) misschien dat dat helpt.

PS, op mijn desktop welke dus 2x 2TB in raid0 heeft (en 6 cores met 16GB mem) gaat het unpacken met ~150MB/s er valt dus zeker nog wel wat te tunen, ik denk dat ik misschien eens ga proberen het unpacken te laten doen op de raid5 array, momenteel doet hij downloaden + unpacken op de raid0, alhoewel ik niet denk dat dit veel uitmaakt gezien hij de downloads op pause zet wanneer hij gaat unpacken.

al met al ben ik zeker tevreden met de snelheid "out of the box" het kan alleen maar sneller worden als je geen defaults gebruikt (wat ik nu wel doe).

Ik ben nog niet van plan met ISCSI te testen, ik heb nu even niets wat koppelt met ISCSI, ik heb aankomende week vakantie dus dan zal ik eens kijken of er een tool bestaat die ISCSI kan mounten op windows 7 en kan testen.

EDIT: ik heb inderdaad een 100Mbit fiber liggen, dit is een "zakelijke" oplossing trouwens, dus geen router of wat dan ook van een ISP er tussen "gewoon" 100Mbit trunk op een FTU met een ipv4 en ipv6 native subnet erop, dus het netwerk is "goed" daar zitten geen problemen iig :).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

* robertobadjo is jaloers op je :P

maar ik denk dat als je die 2x 80gb gaat vervangen dat je sneller uitkomt want zijn nog zelfs sata1 schijven dus die zitten al aan zijn max. reken er maar op dat als je die vervangt met recente schijven dat je gewoon de volle snelheid kan downloaden en unrarren.

ik las net ook dat de ds1512+ net officieel uitgekomen en leverbaar is. ook intresant. precies hetzelfde apperaat maar 3 schijven minder. helaas is de prijs in verhouding met de 1812 gewoon te duur. dus het kriebelt bij mij ook wel een beetje om de 1812+ te bestellen. maar ik wacht nog even op de belsatingdienst en me vakantiegeld O-)

het uitpakken in verhouding tot je desktop snelheid zul je nooit halen. daarvoor is de CPU gewoon niet krachtig genoeg voor. maar zoals je zelf ook al zegt gebeurt het snachts als je ligt te ronken dus no worries m8 ;)

ben wel benieuwd wat voor snelheid je haalt op je raid5 array met uitpakken enzo. mocht je dat gaan doen ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen ;)

iscsi kan je idd makkelijk testen met windows 7. en een tooltje als diskmark kan je ff snel een testje doen. of hddtune.

al met al mooi apperaat dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 12:01
Ik kom ergens nog niet helemaal uit.
Ik had al een externe 2TB HDD, via USB aan m'n MBP. Stond data en time machine op.
Nu wil ik deze via USB aan de DS212+ hangen. Echter zie ik in DSM geen opties om de schrijf te formatteren oid. Hij ziet in FileBrowser de USB disc, in Storage Manager enkel de interne HDD. Alle data die er op stond, zijn nu onzichtbaar (en wel weer te zien als ik hem direct aan de MBP hang).
Hoe moet ik deze externe HDD nou goed aan de NAS hangen, dat ie als 2de HDD kan functioneren (voor wat data en TimeMachine)?

Edit:
Heb het gevonden, maar kan geen partities aanmaken. Wil niet de volledige 2TB voor TimeMachine gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 03-03-2012 15:28 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is er iets veranderd in de Syno firmware of snap ik het helemaal verkeerd ??

Op de wiki lees ik dit :

How to manage the home data from an "administrator" perspective

For users to access the data, mapping the path of \\diskstation\home is used and the user can access and store their private data. This data can only be accessed by that particular user, or the administrator of the Synology Disk Station. All user home data is stored under \\diskstation\homes\userX with userX the name of each user which has been registered on the Disk Station. If, for example, user1 signs into the Disk Station, they will user the \\diskstation\home to access their data, but their data is actually stored under \\diskstation\homes\user1

Zo te zien zijn \home en \homes\user1 aparte folders en ik kan niet eens permissions zetten op de \user1 folder, alleen op \homes (via de interface) ?! Dus als ik een user read/write permission geeft op \homes, kan hij ook bij de andere folders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 19:21
Binnetie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:31:
Ik ga eerst maar eens proberen met NZBget, had je link al eens gezien maar leek me erg lastig te gebruiken, gewoon stug aan beginnen.
Watg is het verschil tussen NZBget en NZBget web eigenlijk? Ik lees dat beide verschillend zijn?

Ohja en dan las ik ergens dat er van NZBget ook een SPK beschikbaar is voor een aantal modellen, waaronder de DS211. Is dat wat of kan je het beter allemaal handmatig doen? Ik gebruik spotgrid om te downloaden. Die stuurd een NZB naar de SABnzb van mijn DS211. Dat is niet mogelijk met NZBget neem ik aan?
je zou deze ook kunnen proberen (heb er zelf geen ervaring mee)
http://www.nzbvortex.com/...ontent&view=article&id=53

NZBgetweb is de web front end waarmee je je NZBget kan bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben bezig om mijn DS211 te bootstrappen om NZBget te installeren, maar het lukt nog niet helemaal.

Ik voer de de handleiding van de volgende website uit: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=466
Ik gebruik voor de bootstrap: http://wizjos.endofintern...strap_1.2-7_arm-ds111.xsh.

Als ik na het rebooten van de nas weer inlog op telnet en ipkg update intype krijg ik de melding dat hij ipkg niet kan vinden... iemand die weet wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Binnetie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:32:
Ik ben bezig om mijn DS211 te bootstrappen om NZBget te installeren, maar het lukt nog niet helemaal.

Ik voer de de handleiding van de volgende website uit: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=466
Ik gebruik voor de bootstrap: http://wizjos.endofintern...strap_1.2-7_arm-ds111.xsh.

Als ik na het rebooten van de nas weer inlog op telnet en ipkg update intype krijg ik de melding dat hij ipkg niet kan vinden... iemand die weet wat ik kan doen?
er staat als ik me niet vergis dat er 2x een reboot uitgevoerd moet worden:
1 maal na het verwijderen van de 2 directory's en nog een maal na het verwijderen van het bootstrap pakket.
Heb je beide uitgevoerd?

+ Welke versie van DSM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heb ik gedaan, maar werkte niet. Ik heb DSM4.0 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:32:

Toevallig de DSM 4.0 beta installed?
Was net te laat :P

Zoja dan dit even doen sverzijl in "Het grote Synology topic deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Briljant Schumi, dat had ik niet gezien. Ik ga het straks eens proberen! Dankjewel.

Edit:
Na wat geklooi heb ik nu IPKG geinstalleerd. Ik hoefde namelijk niet te rebooten ergens want dan werkte het niet meer. Alleen zit ik nu met het vervolg van de installatie van NBZget.
Hoe krijg ik nu de package op mijn nas? Moet ik via telnet en dan wget gebruiken rechtstreeks naar de downloadlink van NZBget?
Want als ik intik ipkg install nzbget gebeurt er niks.

[ Voor 224% gewijzigd door Binnetie op 03-03-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat voor programma's gebruiken jullie zoal voor backup van PC data ??
Ik heb net Data Replicator aangezet met de synch optie (delete uitgezet), maar dat schiet niet niet echt op met bijv. de mail files van Thunderbird ; als er mail binnenloopt, wordt er gelijk een synch gedaan.
Een programma dat pas incremental back-up doet bij afloggen lijkt me wel handig, iemand ervaring met zo'n programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Binnetie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:50:
Briljant Schumi, dat had ik niet gezien. Ik ga het straks eens proberen! Dankjewel.

Edit:
Na wat geklooi heb ik nu IPKG geinstalleerd. Ik hoefde namelijk niet te rebooten ergens want dan werkte het niet meer. Alleen zit ik nu met het vervolg van de installatie van NBZget.
Hoe krijg ik nu de package op mijn nas? Moet ik via telnet en dan wget gebruiken rechtstreeks naar de downloadlink van NZBget?
Want als ik intik ipkg install nzbget gebeurt er niks.
- Als je gewoon ipkg intikt dan krijg je wel wat te zien?
als dat niet zo is, wellicht helpt het als je dit doet
/opt/bin/ipkg install nzbget

- heb je eerst ipkg update gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door helloitsme op 04-03-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:51:
Ik heb net Data Replicator aangezet met de synch optie (delete uitgezet), maar dat schiet niet niet echt op met bijv. de mail files van Thunderbird ; als er mail binnenloopt, wordt er gelijk een synch gedaan.
Een programma dat pas incremental back-up doet bij afloggen lijkt me wel handig, iemand ervaring met zo'n programma ?
GoodSync kan dit alles. Maar is niet gratis als je het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Binnetie

Als je de beta van DSM 4 gebruikt dan klopt het idd dat hij weer verdwenen is. Je moet dan iets aanpassen.

edit the file /etc/rc.local and add a line like this belo #!/bin/sh:

mount -o bind /volume1/@optware /opt

then, edit the file /root/.profile and modify the line that starts with "PATH" so it looks like this:

PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there]

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 04-03-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb config file editor (spk) gedownload en kan de .profile aanpassen. Maar de /etc/local.sh kan ik niet aanpassen (staat niet in het lijstje). Hoe kan ik nu een file op een makkelijke wijze aanpassen? Het liefst met GUI want ik en commandline zijn geen vrienden.

Overigens lees ik hier dat het pad anders is: sverzijl in "Het grote Synology topic deel 3"

Van: PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
Naar: PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

En jij zegt: PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there]

Lijkt me dat er in het begin verschil zit?

[ Voor 39% gewijzigd door Binnetie op 04-03-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:47
Goner schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:51:
Super Flexible File Synchronizer gaat bij mij om 1800hr (staat de pc toch altijd aan onder etenstijd) de directories naar keuze netjes syncen met de NAS. (frequentie is natuurlijk ook instelbaar)
Super Flexible File Synchronizer doet vanaf de NAS een backup van core bestanden, foto's email etc. naar een external drive die aan de NAS gekoppeld zit. (1x in de 2 dagen)
Daarnaast doet Norton Ghost elke dag een incremental backup-up van de gehele C: (SSD) drive.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bedankt voor de tips ! Heb even snel gekeken en zal me erin verdiepen. Er zijn zoveel tools met zoveel mogelijkheden dat het moeilijk is om de 'juiste' te vinden.
Probleem met betaalde tools is dat we 4 PC's in huis hebben, het wordt dan nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb de handleiding voor het installeren van nzbget en web gedaan (http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/) - alleen zie ik in de web interface dat de server is sleeping. Hier naar googlen komt op reboot / instellingen nalopen etc. Maar lijkt niet echt iets uit te halen.

Enige verschil dat ik met de howto heb is dat ik geen /volum1/downloads/nzbget maar gewoon /volum1/downloads/ heb gebruikt voor de paden.

Iemand tips waar k nog naar kan kijken?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

localjoost.nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:06:
Wat is het probleem dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Server is sleeping melding, een nzb uploaden lukt, alleen er gebeurt daarna niets.

edit: nevermind :) nog een reboot gedaan en nu gaat ie wel aan de slag.

[ Voor 13% gewijzigd door jvvj op 04-03-2012 14:13 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Hi allen,

na lang wikken en wegen ook maar een Synology aangeschaft, 411 Slim. Vooral door de nieuwe DSM 4.0 software overigens.

Nu zit ik met een kleine uitdaging wat blijkbaar groter is dan ik eerst had gedacht. Ik wil de Syno laten backuppen naar m`n oude nas een Zyxel NSA221.

De Zyxel heeft maar zeer beperte functionaliteiten en mist dus rsync. Ik was er voor het gemak vanuit gegaan dat de Syno wel een backup naar een FTP kon weg schrijven naar dit kan ik dus nergens terug vinden...

Op internet kom je alleen maar vragen tegen van mensen die náár de Syno willen backuppen via FTP maar ik wil juist vanuit de Syno via FTP laten backuppen naar m`n Zyxel (offsite overigens, vandaar FTP)

Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Ik heb een vraagje omtrent de itunes service.

Ik heb nu een Windows Home Server draaien, met daarop de itunes client, die zijn bib deelt op het netwerk. (ik open die via itunes op mijn PC, mijn vriendin op haar laptop en via de ipad (via de app: remote) kan ik de server bedienen en via de itunes kan ik gewoon op de ipad ook aan de shared bib.

Kan ik dat ook allemaal met de syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Repi3 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:20:
Kan ik dat ook allemaal met de syno?
Zoiets bedoel je? http://www.synology.com/us/products/features/itunes.php
Sjengcity schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:13:
Nu zit ik met een kleine uitdaging wat blijkbaar groter is dan ik eerst had gedacht. Ik wil de Syno laten backuppen naar m`n oude nas een Zyxel NSA221.
Volgens mij kan je backuppen naar een cifs/smb share. Dus op je zyxel een share aanmaken waarnaar de syology zijn backup wegschrijft. Voldoet dat niet?

shared folder sync: http://www.synology.com/u...eatures/backup_server.php
Er staat bij dat het is voor naar een andere synology, maar ik denk dat het ook werkt met een andere nas.

[ Voor 89% gewijzigd door job op 04-03-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
localjoost.nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:06:
Ik heb de handleiding voor het installeren van nzbget en web gedaan (http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/) - alleen zie ik in de web interface dat de server is sleeping. Hier naar googlen komt op reboot / instellingen nalopen etc. Maar lijkt niet echt iets uit te halen.

Enige verschil dat ik met de howto heb is dat ik geen /volum1/downloads/nzbget maar gewoon /volum1/downloads/ heb gebruikt voor de paden.

Misschien is het gewoon een type fout van je, maar mij viel het volgende op: je hebt het steeds over het pad
/volum1/.....

dat moet neem ik aan zijn
/volume1/ (met een e erbij dus)

Heb je de 4 directory's zoals beschreven (dst nzb, tmp, queue)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
helloitsme schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:57:
[...]

Misschien is het gewoon een type fout van je, maar mij viel het volgende op: je hebt het steeds over het pad
/volum1/.....

dat moet neem ik aan zijn
/volume1/ (met een e erbij dus)

Heb je de 4 directory's zoals beschreven (dst nzb, tmp, queue)?
Ik had het al gefixed (nouja) extra reboot deed de truc. (volume in de configs wel goed getyped trouwens :))

Wat me niet lukte na het downloaden was het post process. Dit gelukkig op weten te lossen door het aanpassen van het postprocess shell scriptje. Er stond:
SCRIPT_CONFIG_FILE="postprocess-example.conf"

Moest zijn
SCRIPT_CONFIG_FILE="postprocess.conf"

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik heb van Synology een fan.pat bestand gekregen om hopelijk de fan problemen met de DS212 op te lossen. Alleen staat nergens hoe ik deze eroverheen moet gooien. Kan dit gewoon via DSM Update in settings via Manual DSM Update of hoe anders?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
job schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Volgens mij kan je backuppen naar een cifs/smb share. Dus op je zyxel een share aanmaken waarnaar de syology zijn backup wegschrijft. Voldoet dat niet?
cifs/smb gaat helaas niet werken omdat de Zyxel ofsite komt te staan, enige hoe ik dat zou kunnen oplossen is met een VPN, dat is nog een optie om achter de hand te houden.
Er staat bij dat het is voor naar een andere synology, maar ik denk dat het ook werkt met een andere nas.
Dat werkt helaas dus niet tot dusver:
1: Local Backup
Kan alleen naar een esata/usb aangesloten disk of lokale gedeelde map, verder geen config opties
2: Network Backup
"error: kan geen verbinding maken met de doelserver. *knip* Zorg ervoor dat de netwerk backup service word ingeschakeld op de doelserver {0} *knip
3: Netwerp Backup (rsync)
geen rsync te installeren op Zyxel
4: Amazon S3 backup
niet gewenst...

Daarnaast heb ik ook al met Time Backup zitten spelen maar ook die biedt alleen mogelijkheden om te backuppen naar een andere Syno of een lokale schijf/share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, je zyxel staat elders.. dat zei je er niet bij. Dan moet je inderdaad met een vpn bezig gaan of de zyxel vervangen voor een ding dat wel aan rsync doet.
Erulezz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:12:
Ik heb van Synology een fan.pat bestand gekregen om hopelijk de fan problemen met de DS212 op te lossen. Alleen staat nergens hoe ik deze eroverheen moet gooien. Kan dit gewoon via DSM Update in settings via Manual DSM Update of hoe anders?
Op exact dezelfde wijze als je een nieuwe firmware installeert.
Dus inderdaad via het webmanagement, of via de synology assistant sofware.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 04-03-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:19:
Ik heb config file editor (spk) gedownload en kan de .profile aanpassen. Maar de /etc/local.sh kan ik niet aanpassen (staat niet in het lijstje). Hoe kan ik nu een file op een makkelijke wijze aanpassen? Het liefst met GUI want ik en commandline zijn geen vrienden.

Overigens lees ik hier dat het pad anders is: sverzijl in "Het grote Synology topic deel 3"

Van: PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
Naar: PATH=/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin

En jij zegt: PATH=/opt/bin:/opt/sbin:[the content that was already there]

Lijkt me dat er in het begin verschil zit?
Het gaat alleen maar om /opt/bin:/opt/sbin:

Deze twee waardes moet je toevoegen aan je nu bestaande regel. Dat kan op elke NAS weer anders zijn vandaar de opmerking [the content that was already there] Uiteraard neem je de [the content that was already there] niet mee in die regel.

Ik meen zelf dat het mount gedeelte niet eens nodig is. Zou eerst alleen de 2 waardes toevoegen en daarna nogmaals IPKG installeren als hij ontbreekt. Dan NAS herstarten en controleren of IPKG het daarna nog doet.
Zo niet dan kun je de Mount optie nog toegvoegen.

Zelf gebruik ik meestal WinSCP voor het aanpassen van bestanden. Werkt zoals ongeveer een FTP client.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 04-03-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
job schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:01:
Ah, je zyxel staat elders.. dat zei je er niet bij. Dan moet je inderdaad met een vpn bezig gaan of de zyxel vervangen voor een ding dat wel aan rsync doet.

[...]
Op exact dezelfde wijze als je een nieuwe firmware installeert.
Dus inderdaad via het webmanagement, of via de synology assistant sofware.
Thanks, patch staat er nu op. Ben benieuwd of het helpt.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
job schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Zoiets bedoel je? http://www.synology.com/us/products/features/itunes.php

[...]

Ja maar ik merk dat je een pak minder opties hebt.
In itunes kun weergave veranderen, ...
Ik merk dat je dit allemaal niet kan doen. (je krijgt ook geen submenu)

Kun je dar nog wat aan 'tweaken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op de synology draai je de itunes server. zo'n itunes server doet niets anders dan de library beschikbaar maken op het netwerk. Het is geen programma om muziek mee af te spelen.
Op de pc, en op de ipad draai je itunes die de muziek afspeelt.

Buiten het itunes server verhaal heb je ook nog audiostation, daarmee speel je wel muziek af maar dan moet je een geluidskaart (op usb) in je synology steken. Maar dat staat los van het itunes verhaal.
Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.