• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe (en het prima werkt)

Steeds vaker zie ik (hier en op andere fora) topics voorbij komen van mensen die aan NAS en Mediaspeler willen beginnen, maar die door de bomen het bos niet meer zien. Ook zie ik regelmatig berichten van mensen die een HTPC of mediaspeler bij de TV neerzetten en waar de uiteindelijke mogelijkheden niet worden benut, of dat er een veel te grote investering wordt gedaan dan nodig is. Iets wat ik persoonlijk zonde vind.

Vandaar dit bericht.

Inmiddels heb ik een aantal jaren ervaring met mediaspelers, servers en streamen. Zelf ben ik begonnen met het streamen naar PS3 vanaf PC, externe harde schijven heen en weer slepen van en naar mediaspelers, downloaden met je computer of laptop… eigenlijk een hoop gedoe! Maar…… Inmiddels heb ik een NAS en een mediaspeler die in combinatie met elkaar aan (bijna!) al mijn wensen voldoen.

Laat ik beginnen met de hardware, wat heb ik (inmiddels) in huis om een en ander met elkaar te laten communiceren:

• Mediaspeler: Western Digitel WD TV Live HD
• NAS: Synology DS411j (met 4*2 tb harddisk)
• Router (willekeurig, zolang deze maar UPNP en DLNA ondersteund) en bekabeld netwerk (tussen NAS , router en Mediaspeler)
• Reciever: Sony STR-DB 2400 ES(waarop de mediaspeler staat aangesloten)
• TV: SONY KDL-37W5500 (waarop de Reciever staat aangesloten)
• (optioneel) Willekeurige Android (2.2 of hoger) telefoon (zelf de alcatel ot-990)
• (optioneel) Willekeurige Android (3.2 of hoger) tablet (zelf de ASUS EEE pad transformer)

Uiteraard is er ook een deel software nodig om het leven nog makkelijker te maken dan het met deze hardware al is!

• Android app Bubble UPNP
• MXplayer
• Synology app (DS Audio, kan ook voor iPod of Pad)

Dan de vraag… “Wat is er allemaal mogelijk met bovenstaande lijsten hard- en software.?“
Om die vraag te beantwoorden zal ik eerst uitleggen hoe bij mij thuis alles staat ingericht.

De Synology NAS staat op een willekeurige locatie in huis, doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Op de NAS heb ik de volgende mappen in de ROOT ingericht:

\ Data
\ Downloads
\ Ebooks
\ Films DivX
\ Films DVD iso
\ Films DVD bekeken
\ Films FullHD
\ Films FullHD bekeken
\ music (synology system map)
\ Nature and Documentries
\ photo (synology system map)
\ Series
\ video (synology system map)

Het beheer van de NAS is (relatief eenvoudig) te doen via een willekeurige browser. Je voert het IPnummer van de NAS in (wel even een vast IP geven) en je komt in een soort desktopomgeving waarin alle instellingen zijn te wijzigen, je bestanden kunt verplaatsen, downloads klaar kunt zetten enz. enz.

Ik ga er vanuit dat bovenstaande mappenstructuur voor zich spreekt. Behalve de map “\video” heb ik alle mappen zo ingericht en voorzien van data als je logischerwijs zou verwachten. Leuk is dat de map “\Downloads” door de Synology zelf gevuld wordt. Dit kun je laten doen door torrents, maar ook NZB of direct downloads zijn mogelijk met het apparaat.

Alle mappen heb ik voor de “guest’ user beschikbaar gemaakt, zodat een en ander te zien is door mijn mediaspeler. Ook staat “Media Server” aan voor een aantal mappen (zodat ik ze met de android devices kan benaderen en er naartoe kan streamen, maar daarover later meer) en staat “NFS shares” aan, dit zodat ik de mappen kan benaderen (en wijzigen) via Windows explorer, of de mediaspeler.

De Western Digital HD TV Live mediaspeler staat bij mijn TV en is doormiddel van een LAN-kabel verbonden met mijn router. Wanneer ik de mediaspeler opstart kan ik door de mappen van mijn NAS navigeren. Ik open de map “\Films Full HD”, kies een film uit, druk op de “play” toets van de afstandsbediening en een en ander begint te spelen.
Hetzelfde geldt voor muziek, of foto’s.
Een kind kan de was doen…

De basics van het streamen staan hierboven uitgelegd. Bestanden staan op een NAS en je speelt ze af met een mediaspeler. Dat is leuk, helemaal wanneer je je net in de wereld van het streamen begeeft!

Maar…… nu wordt het echt leuk!!!

Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de receiver staat aan, en op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (video1).
Ik pak mijn Tablet en start de Synology app “DS audio” op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.
Bovenstaande is ook mogelijk met Bubble UPNP, maar, zonder licentie (van € 3,50) ondersteund deze slechts een playlist van 16 nummers.

Aangekomen bij Bubble UPNP… Ik zet inmiddels ook de TV aan, want met Bubble kan ik ook (Full HD) videobestanden selecteren om door de mediaspeler te laten afspelen. Die zijn dus te zien op de TV. Ik kan ze pauzeren, stoppen, vooruit of terugspoelen met de tablet! Dit werkt allemaal perfect! De Tablet is dus de (uitgebreide) afstandsbediening van de mediaplayer geworden!

Wat nog leuker is (of ook leuk) met Bubble (in combinatie met MXplayer) is dat je de bestanden van de NAS ook op de Tablet (of telefoon) kunt afspelen (vandaar de map DivX). Ik kies als Renderer “Local Renderer” ik selecteer een bestand (video of muziek) en start deze op. De Tablet vraagt dan nog waarmee ik het bestand wil weergeven (ik kies dan dus voor MXplayer) en het bestand is te zien op mijn Tablet (of telefoon). Dit werk niet, of niet goed met Full HD bestanden.

Bubble werkt alleen “locaal” dus in je LAN. Met DS audio is het ook mogelijk om de bestanden van thuis op een externe locatie te streamen. Helemaal perfect werkt dit bij mij nog niet, want er zit nogal een lange pauze tussen de nummers, maar dat kan ook met mijn uploadsnelheid te maken hebben… (of de downloadsnelheid op het mobiele netwerk, of met de buffergrootte van mijn telefoon of met…)

Het enige dat ik nog niet aan de praat heb (omdat ik mij nog niet in die wereld heb gewaagd) zijn de zogenaamde “moviesheets”. In principe is dit niet helemaal nodig, doordat ik de film wel kan opzoeken in de IMDB app op mijn tablet, maar ik wil mij te zijner tijd ook hierin zeker gaan verdiepen.

Dit was het wel zo’n beetje, althans, wat ik mij nu bedenk.
Ik hoop dat je aan bovenstaand verhaal iets hebt en je hierdoor ook de eerste voorzichtige stappen in de wereld van het streamen via je netwerk durft te wagen.

Mocht je nog vragen hebben, post ze in dit topic en ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden en waar nodig toe te voegen aan de beginpost.

Een ding wil ik nog wel meegeven, FULL HD video en draadloos, dat is wat mij betreft een no go (vandaar de DivX films).

================================================================================

UPDATE 30 januari 2012

Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV (2) en XBMC... Ik moet toegeven dat deze combinatie van hard- en software nagenoeg perfect is voor het doel dat ik voor ogen heb.

Automatisch binnenhalen van metadata, kunnen zoeken op genre, artiest, enz enz. Bijhouden bij series welke aflevering is bekeken en welke niet... Nog niet eerder ben ik zo te spreken geweest over een stukkje Apple hardware en 3rd party software...

Om een ieder net zo gelukkig te maken als ik, probeer ik hieronder te beschrijven welke stappen ik heb doorlopen om XBMC op mijn AppleTV (2) te krijgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Al deze stappen zijn ook heel eenvoudig op internet terug te vinden, maar wellicht is dit makkelijker dan google!

- Stap 1.: Zorg er voor dat iTunes up 2 date is

- Stap 2.: Koppel je AppleTV aan je PC of mac met een USB mini kabel

- Stap 3.: Update je AppleTV

- Stap 4.: Download jailbreaksoftware
Seas0npass downloaden: http://support.firecore.com/entries/387605

- Stap 5.: Doorloop de stappen om je AppleTV te jalbreaken
Untethered + tethered
.Stap 1: Zorg voor een micro-USB-kabel voor verbinding tussen de PC/Mac en de Apple TV 2, zorg dat de powerkabel uit de Apple TV 2 is gehaald.
.Stap 2: Download de juiste en laatste Seas0npass-versie van de website.
.Stap 3: Druk op 'Create IPSW' voor het aanmaken van een custom IPSW.
.Stap 4: Seas0npass zal automatisch de laatste IPSW downloaden.
.Stap 5: Zodra Seas0npass aangeeft dat de Apple TV 2 in DFU-modus kan worden gezet, met de aluminium Remote op Play + Menu drukken gedurende 7 seconden.
.Stap 6: Het herstelproces wordt automatisch in gang gezet en iTunes wordt geopend. De custom IPSW wordt automatisch gekozen en de Apple TV 2 wordt hersteld.

Nu is je Apple TV 2 gejailbreakt.

De untethered jailbreak is nu compleet, de tethered jailbreak moet nog iets meer doen.
Elke keer dat de Apple TV 2 stroom verliest, moet er een tethered boot worden gedaan.
.Stap 7: verbind de Apple TV 2 met de PC/Mac via micro-USB en start Seas0npass op.
.Stap 8: Kies voor 'Tethered Boot' en na het toevoegen van de payload druk op Play + Menu gedurende 7 seconden.

- Stap 6.: download programma om XBMC te kunnen installeren
Download Putty: http://www.putty.org/

- Stap 7.: koppel je AppleTV aan je televisie en je netwerk en doorloop deze tutorial
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in (username root) als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

En klaar!!

Ikzelf ben geen Apple of Jailbreak expert, en de eerste keer kostte mij, mede door te beginnen met de verkeerde software echt wel een aantal uurtjes, maar ik denk dat ik e.e.a. nu in 30 minuten aan de praat heb (ga het binnenkort proberen, want mijn huidige AppleTV is toegezegd aan een vriend). HEt is dus even zweten, en de jailbreak zal vast de eerste keer verkeerd gaan, maar bij mij is het apparaat nog nooit volledig vastgelopen, en anders zijn daar ook wel weer oplossingen voor te googlen.

Vervolgens is het een kwestie van alle instellingen zo instellen als je denkt dat goed is, en vooral je AppleTV NIET updaten.

Vragen en of opmerkingen hoor ik graag, daar waar nodig verwerk ik ze in de TS.

[Voor 40% gewijzigd door CeesKees op 30-01-2012 19:39. Reden: plaatjes toegevoegd]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Flitsing
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 10:10
Ik heb een vergelijkbare opstelling thuis:
- Synology NAS (zelfde software)
- Samsung Bluray home cinema set
- Samsung UE40D6200 TV

Het voordeel is dat ik geen mediaspeler nodig heb, die zit zowel in de TV als in de home cinema set. Daarom heb ik de home cinema set rechtstreeks aangesloten op mijn netwerk, de TV zit met een HDMI kabel (ARC) aangesloten op de home cinema set. Video en audio kan ik nu streamen vanaf de NAS met slechts één afstandsbediening.

De mediaserver heb ik niet eerder gebruikt, maar dat ga eens proberen. Ook bediening dmv een app is interessant. Thanks voor de tips.

• media-richard
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06-10 15:39
Kijk dit is een topic wat (bijna) volledig aansluit op mijn huidige thuis situatie, alleen deze werkt niet zoals gewenst.
NAS: Synology USB Station2 icm WD 3,5" 1,5TB externe schijf.
Router: Sitecom WL-342
Media Speler: WDTV Live (eerste versie)
TV: Grote dikke beeldbuis

Dit alles is bekabeld aangesloten.
Als ik thuis een DVD afspeel schokt deze continue, terwijl dit bij WMV HD bestanden niet het geval is.

Als ik deze verhalen zo lees, verwacht ik dat het probleem zich niet voordoet in de media speler.
Alleen als ik een share op de computer aanmaak en deze benader ondervindt ik hetzelfde probleem.
Dus vandaar dat mijn gedachten alleen nog op de router uit kwamen.. Alleen deze is niet heel oud.

Alles is bekabeld aangesloten.

• m8trix
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-01-2019
Mijn situatie is als volgt:

Mediaspeler: TViX HD Slim S1
Nas: Synology DS1511+
Switch: TP-Link TL-SG1008D

Deze setup draait als een zonnetje.

De mediaspeler speelt werkelijk alles af en het instellen gaat super gemakkelijk. Er zit een 1TB schijf in de mediaspeler maar al m'n media wordt vanaf m'n nas gestreamed.

Mijn NAS heeft Sabnzbd+ & Sickbeard geinstalleerd waardoor bijna alles automatisch geregeld is qua downloads. Uitgerus met 5 x 2TB (Samsung F4EG).

PC, Nas & Mediaspeler zijn allen aangesloten op de bovengenoemde switch via kwaliteits CAT6 kabels.

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21:39
Hoe zorgen jullie er dan voor dat downloads automatisch gaan? Dit heb ik nooit echt begrepen, ik neem aan dat je zelf moet selecteren wat je moet downloaden?

Elke maandag komt bijvoorbeeld californication uit. Deze NZB is elke week anders, hoe zorg ik dan dat deze automatisch wordt gedownload?

Verder erg interessant topic, op het moment heb ik net een gigabit netwerkje aangelegd, maar mis ik nog een goede media speler. Ik zit zelf te denken aan iets als een HTPC met XMBC, maar dit klinkt ook erg interessant. Wat is de reden dat jullie niet voor een HTPC zijn gegaan? Lijkt me vooralsnog een stukje goedkoper met meer opties.
Snippertje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:04:
Elke maandag komt bijvoorbeeld californication uit. Deze NZB is elke week anders, hoe zorg ik dan dat deze automatisch wordt gedownload?
Daar gebruik je sickbeard voor icm met sabnzbd/nzbget:
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

[Voor 3% gewijzigd door job op 11-01-2012 15:07]

• Deo_Volente
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:47
interessant topic dit, ben zelf ook nog aan het zoeken naar mijn gewenste HTPC/streamer setup. Kleine opmerking over dat Bubble, bestuur je dan je receiver (sony) en die speelt hem van de NAS af of bestuur je je mediacenter (die speelt hem dan van de NAS af en stuurt hem naar de receiver) ?

Mijn huidige situatie:
NAS: Synology 212j
TV : Samsung D8000 - 40"
Versterker: Yamaha R-S500 (stereo versterker)
Audio: 2x Teufel Ultima T40

Op de synology heb ik Sabnzbd op draaien, werkt goed, maar volgensmij kan hij niet met een SSL verbinding mijn volledige snelheid (25mb/s) trekken.

Nu zit ik ook te denken aan een HTPC met XBMC of streamer. Had snel even een oud bakkie aangesloten met 'open elec' (usb-stick versie van xbmc), deze werkte wel, maar kreeg de scrapping niet aan de praat (dus geen plaatjes erbij etc).. Qua streamers zat ik te kijken naar Dune HD Smart B1, mediastreamer met bluray... moet er nog een ei over leggen.

• Snippertje
Geweldig dit inderdaad. Kost even tijd, maar dan heb je ook wel een mooi systeem draaien. Nu nog even een dedicated systeem die dit kan aanschaffen, zoals een NAS.

• Tukker73
  • Laatst online: 20-10-2015
Hallo CeesKees,

Wat een prettige en duidelijke post!

Op dit moment is hier thuis alles aan vervanging toe: TV, audio en PC. Ook de "oude" Xbox met XBMC heeft zijn langste tijd gehad, helaas niet krachtig genoeg om HD af te spelen. Heb er echter nog steeds veel plezier als multimedia apparaat.

Mijn situatie als volgt:

TV: Grundig 51 cm dikke beeldbuis
Mediaspeler: XBox met 160 GB
Audio: Sony Receiver STR 665 uit 1993 met JBL boxen
PC: Oud bakbeestje van 6 jaar oud met Windows XP

Met de Xbox kon ik in het verleden altijd mijn HD van de PC benaderen en zo bestanden afspelen. Dat beviel uitstekend. Door ruimtegebrek op beide HD's, blijf je zaken deleten en verschuiven. Daar wil ik vanaf.

Dus gedacht aan een mediaspeler met een 2 TB HD aan boord die via torrents en NZB spullen binnenhaalt. Dat moet voldoende zijn. Wil namelijk overstappen op een laptop en dan zou 2 TB voldoende zijn.

Nu ik dit zo lees over een NAS, spreekt mij dat eigenlijk nog meer aan.Wat is de reden dat je kiest voor een NAS en niet voor een speler met 2 TB? Welke beweegredenen zijn er?

De 1e concrete stap die ik ga zetten is de aanschaf van een nieuwe TV. Ik zit te denken aan de Philips 40PFL6606H. Ook de Sony KDL 40EX500 heeft mijn aandacht, echter is dit een model uit 2010. Hoor echter goede geluiden over Sony Bravia TV's. Weet jij hier meer over?

In ieder geval bedankt voor je openingspost!

groet,

Tukker

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Tukker73 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:33:

Nu ik dit zo lees over een NAS, spreekt mij dat eigenlijk nog meer aan.Wat is de reden dat je kiest voor een NAS en niet voor een speler met 2 TB? Welke beweegredenen zijn er?
Belangrijkste reden voor mij is dat ik meerdere mediastreamers in huis heb, en ook andere data dan films e.d. op mijn NAS heb staan die ik ook vanaf het internet wil benaderen. Documenten enz.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
St@m schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:38:
[...]

Belangrijkste reden voor mij is dat ik meerdere mediastreamers in huis heb, en ook andere data dan films e.d. op mijn NAS heb staan die ik ook vanaf het internet wil benaderen. Documenten enz.
Dit. En daarbij kan de NAS buiten mijn woon/ slaapkamer staan (geen geluid), lekker in de nacht downloaden zonder dat ik er last van heb, externe acces (ook downloads klaarzetten) veelzijdigheid.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• wangsken
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-04-2017
Inderdaad interessant bericht, net op tijd voor mij.

Ben van plan om een Synology DS212j te kopen. http://tweakers.net/price...-disk-station-ds212j.html
De bedoeling is dat mijn verzameling 'lossless' muziek (flac), bereikbaar is voor verschillende apparaten. Nu staan die flac's allemaal op mijn Acer 6920G en kan ik ze prima afspelen op mijn Hifi. Wegens plaatsgebrek denk ik dat een Nas de beste oplossing is.

Ik begon echter te twijfelen nadat ik de specs van de Nas had bekeken.

Audio Station
Ondersteunde audio-indeling (USB-modus) : AAC, FLAC, M4A, MP3, Ogg Vorbis, WMA, WMA VBR
Ondersteunde audio-indeling (streaming modus) : MP3, M4A, M4B

DLNA/UPnP-mediaserver
PS3/Xbox 360-ondersteuning
Ondersteunde audio-indeling : AAC, FLAC, M4A, MP3, Ogg Vorbis, PCM, WAV, WMA, WMA VBR, WMA PRO, WMA

Bij streaming modus geen FLAC?! Betekend dit, dat ik de Nas via USB rechtstreeks op mijn DAC moet aansluiten of via een DLNA/UPnP mediaserver, om de FLAC's te beluisteren op mijn Hifi? En dus ook alleen mp3 kwaliteit streamen naar mijn HT?

Hifi opstelling
  • Acer 6920G(Vista)(optische uitgang) met VLC, Mediacenter, Mediaplayer, Acer Arcade delux.
  • Furutech GT2 usb kabel
  • Arcam rDac
  • Audioquest G-Snake analoge interconnects
  • Rega Brio-R versterker
  • B&W P6 luidsprekers
HT opstelling
  • Sony 46EX500 tv
  • Sony STR-DH800 receiver
  • Sony BDP-S363 blu-ray
  • Boston Acoustics Soundware XS 5.1 luidprekers
  • Telenet HDRecorder
  • Qed hdmi kabels
@Tukker73 : De Sony EX500 reeks is heel goed, ben zeer tevreden over mijne 46". En ja hij is inderdaad een ouder model. Als ik zeker wist dat het binnenwerk van deze EX 500 hetzelfde is als die van een jaar geleden, had ik hem alsnog gekocht(40" 500€ aan huis Redcoon). Bij pc monitoren gebeurt dit, dus misschien ook bij TV's? Ik twijfel. Vergeet niet , in high definition, bigger is better, ga voor de 46".
http://www.whathifi.com/review/sony-kdl-46ex503

ps: DAC de 'missing link' tussen PC en Hifi. Koop jezelf een Dac met asynchrone usb, je weet niet wat je hoort! Ter vergelijking: cd kwaliteit is 44,1KHz, 16bits. Asynchrone usb kwaliteit is 96KHz, 24bits.(vanaf 150€)
http://www.whathifi.com/reviews/accessories/dacs

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-11 19:04
Ik zal mijn opstelling er ook eens bij zetten.

De basis voor mijn data is een Windows Home Server (V1) met een aantal Harde schijven.
Waarom Windows Home Server?
- Erg prettige backup/restore functie voor alle computers in huis met Windows Of Mac
- HDD capaciteit makkelijk uit te breiden (heb er nu 8 in zitten)
- Het is Windows dus makkelijk allerlei andere software installeren.

---------------------------

Ik ben een gelukkige gebruiker van een Full-HD projector (Epson Tw2900). Deze hangt in de woonkamer en voorziet een 100" doek van beeld.

---------------------------

Om de projector van beeld te voorzien heb ik een Dune Base 3.0 met HDD. Deze HDD wordt alleen maar gebruikt om de data van Yadis en soortgelijke programma's te kunnen bewaren. Alle content wordt gestreamt vanaf de Windows Home Server computer. Ik gebruik deze combinatie voornamelijk voor het kijken van films.

Waarom Dune Base 3.0
- Toen ik de speler een kleine 2 jaar geleden kocht, was de smart er niet.
- Ik speel geen Blu-Ray dus daarom geen Prime
- Degelijke firmware. Maakt de Dune mede daardoor een degelijk product.
- Was een van de eerste spelers die geen problemen had met DTS-MA en True-HD
- Overzichtelijke Gui
- 43 cm breed. Past daardoor goed bij de receiver.
- Speelt in principe alles af.
- Totaal geen streamingsproblemen (Tenzij de server raar gaat doen)

-----------------------------

Om mijn woonkamer te vullen met geluid heb ik een Rotel RSV-1550 receiver, welke overweg kan met DTS-MA en True-HD. Het geluid wordt weergegeven door een 5.1 speakerset van Mission (Mission 780 serie) met een stevige sub.

Waarom Rotel:
- Gaf de mooiste klank i.c.m mijn reeds aanwezige Mission speakers

-----------------------------

Daarnaast heb ik in de Woonkamer ook een Sony 32EX710 Full-HD TV. Hier op is een Dune 53D Lite aangesloten. Ook deze is voorzien van een interne HDD om de data van Yadis, etc op te slaan. De content wordt ten alle tijde gestreamt vanaf mijn Windows Home Server. Ik gebruik deze combinatie voornamelijk voor het kijken van series

Waarom de 53D Lite:
- Is ook een Dune, dus een stabiele speler
- Is voorzien van een Sigmachip en daardoor gewoon goede streamingscapaciteit (ook voor 1080P materiaal)
- Compact
- Kan helaas geen Blu-Ray ISO en True-HD weergeven. Maar dat is geen probleem voor mij

------------------------------

Voor muziek gebruik ik een Squeezebox Classic en een Squeezebox Duet (kon ik goedkoop aankomen). Ook de audio komt van de Windows Home Server.

------------------------------

Dit alles zit bedraad, met CAT5e kabels, (behalve de Squeezebox Classic) aangesloten op een Netgear GS116 Pro-Safe 16-poorts Switch (samen met meer computer apparatuur). Ik gebruik de Switch van de router dus niet. Ik heb in de afgelopen periode ook het idee gekregen dat de switch van een router nog wel eens de bottleneck kan zijn voor streaming. Vooral de goedkopere en routers van de ISP hebben voor mijn gevoel dit probleem

Ik haal met de Dune Base 3.0 een vrij constante 10-11 MB/s. Met de Dune 53D is dit een vrij constante van 8,5 MB/s (zit een langzamere chip in)

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:31

JT

VETAK y0

Ik wou nu muziek gaan "pushen" via DLNA naar mijn DLNA-ondersteunende mediaplayer. Maar hoe doe ik dat :? Ik heb al in WMP instellingen gedaan heb Serviio geinstalleerd maar ik zie nergens iets over muziek pushen naar de mediaplayer. Ik wil dus op de laptop kiezen wat afspeelt, wat vervolgens naar de mediaplayer wordt gestuurd. Google leverde mij ook geen antwoorden op (wellicht verkeerde zoektermen?). Wie o wie kan mij helpen?

• Athome
Kan je met DLNA uberhaupt wel pushen. Ik dacht dat DLNA alleen maar Pull was.

Je wilt het antwoord vast niet horen maar met de Squeezebox kan je wel pushen. Sterker nog, de Squeezebox Duet (met controller dus) is volledig gebasseerd op het Push-principe. Enig nadeel is wel dat bij de Squeezebox ergens op een computer of NAS de Squeezeserver software moet draaien.

[Voor 65% gewijzigd door Athome op 21-01-2012 23:58]

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:31

JT

VETAK y0

Iemand die ik sprak zei dat het wel kon. En hoe kan het anders dat je via een app voor je NAS kan kiezen welke muziek je op je mediaplayer wilt horen?

• berry eggens
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-02 20:59
Als ik 2 Western Digitel WD TV Live HD aanschaf 1voor woonkamer 1 voor slaapkamer deze ansluit op router samen met NAS. Hoe gaat het dan besturing via tel. van de Western Digitel WD TV Live HD.
En kan een nas streamen naar bijde mediaplayers tegelijk?

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik denk dat het wel kan. De nas is niet meer dan een opslag, zolang je niet via Media Server werkt.

Gewoon iedere WDTV (of WDTV en een Apple TV2) een apart ipadres geven.

Zou gewoon moeten lukken, om naar beide mediaplayers tegelijk te streamen.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV met daarop XBMC...

Dat werkt prima! alle moviesheets worden keurig automatisch binnengehaald, bladeren op genre, jaar, date added enz enz. Mooie interface, snel, stabiel...

Ik zal binnenkort de startpost updaten met mijn ervaringen en een kleine uitleg van hoe e.e.a. in te stellen. (het heeft mij wel een paar uurtjes gekost, maar nu kan ik het in 30 minuten voor elkaar krijgen!)

alleen externe subs laden werkt nog niet super. Wel downloaden, dat werkt uitstekend, maar als ik een sub al heb staan weet ik nog niet helemaal hoe ik de losse srt kan selecteren.

• lost95
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Ikzelf maak gebruik van de volgende setup:

Ik heb een Readynas Ultra voor de opslag van data (& automatische backups van foto's/muziek naar een Readynas van een vriend van me). Ik heb een ZOTAC AD02 die gekoppeld is aan mijn TV en receiver. Op de NAS draai ik Sickbeard (voor automatisch zoeken van TV Series) en Couchpatato (voor het zoeken van films en beide programma's zijn gelinked aan SABnzbd, welke de films download en in het juiste mapje op de readynas zet. Op de ZOTAC heb ik XBMC staan, zodat ik een mooie libary heb met al mijn bestanden (en weergeeft welke films/series ik al gezien heb en welke nog niet). Het downloaden van subtitles doe ik ook via XBMC. Op mijn HTC Sensation heb ik mediahub staan, waarmee ik films/series kan zoeken en dan vervolgens automatisch gedownload wordt. En ik heb XBMC Remote op mijn telefoon staan om XBMC mee te bedienen. Heel erg tevreden met deze setup. Ik wil alleen nog mijn Zotac kunnen bedienen met mijn gewone afstandsbediening en Mediahub remote kunnen gebruiken, dan zou ik helemaal tevreden zijn.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
TS geupdate met dit verhaal:

Inmiddels ben ik aan het stoeien (geweest) met een AppleTV (2) en XBMC... Ik moet toegeven dat deze combinatie van hard- en software nagenoeg perfect is voor het doel dat ik voor ogen heb.

Automatisch binnenhalen van metadata, kunnen zoeken op genre, artiest, enz enz. Bijhouden bij series welke aflevering is bekeken en welke niet... Nog niet eerder ben ik zo te spreken geweest over een stukkje Apple hardware en 3rd party software...

Om een ieder net zo gelukkig te maken als ik, probeer ik hieronder te beschrijven welke stappen ik heb doorlopen om XBMC op mijn AppleTV (2) te krijgen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Al deze stappen zijn ook heel eenvoudig op internet terug te vinden, maar wellicht is dit makkelijker dan google!

- Stap 1.: Zorg er voor dat iTunes up 2 date is

- Stap 2.: Koppel je AppleTV aan je PC of mac met een USB mini kabel

- Stap 3.: Update je AppleTV

- Stap 4.: Download jailbreaksoftware
Seas0npass downloaden: http://support.firecore.com/entries/387605

- Stap 5.: Doorloop de stappen om je AppleTV te jalbreaken
Untethered + tethered
.Stap 1: Zorg voor een micro-USB-kabel voor verbinding tussen de PC/Mac en de Apple TV 2, zorg dat de powerkabel uit de Apple TV 2 is gehaald.
.Stap 2: Download de juiste en laatste Seas0npass-versie van de website.
.Stap 3: Druk op 'Create IPSW' voor het aanmaken van een custom IPSW.
.Stap 4: Seas0npass zal automatisch de laatste IPSW downloaden.
.Stap 5: Zodra Seas0npass aangeeft dat de Apple TV 2 in DFU-modus kan worden gezet, met de aluminium Remote op Play + Menu drukken gedurende 7 seconden.
.Stap 6: Het herstelproces wordt automatisch in gang gezet en iTunes wordt geopend. De custom IPSW wordt automatisch gekozen en de Apple TV 2 wordt hersteld.

Nu is je Apple TV 2 gejailbreakt.

De untethered jailbreak is nu compleet, de tethered jailbreak moet nog iets meer doen.
Elke keer dat de Apple TV 2 stroom verliest, moet er een tethered boot worden gedaan.
.Stap 7: verbind de Apple TV 2 met de PC/Mac via micro-USB en start Seas0npass op.
.Stap 8: Kies voor 'Tethered Boot' en na het toevoegen van de payload druk op Play + Menu gedurende 7 seconden.

- Stap 6.: download programma om XBMC te kunnen installeren
Download Putty: http://www.putty.org/

- Stap 7.: koppel je AppleTV aan je televisie en je netwerk en doorloop deze tutorial
- Gebruik SSH om verbinding te maken met de Apple TV. Via de Terminal van Mac OS X kun je dit doen met behulp van ssh root@IP-adres-van-de-Apple-TV Op Windows kun je bijvoorbeeld gebruik maken van PuTTY. Je kunt voor het IP-adres eerst appletv.local proberen en als dat niet lukt het IP-adres achterhalen via je router of via het Settings-menu van de Apple TV onder Network.

- Voer het wachtwoord alpine in (username root) als je deze nog niet eerder hebt gewijzigd. Het is aan te raden om direct het standaard wachtwoord te wijzigen. Je kunt dit doen met behulp van het commando passwd gevolgd door enter, waarbij je gevraagd zal worden om een nieuw wachtwoord in te voeren.

- Tijdens de SSH sessie kun je de nieuwe sourcs toevoegen door middel van het volgende commando: echo "deb http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2 ./" > /etc/apt/sources.list.d/xbmc.list

- Vervolgens kun je de database updaten met behulp van het commando: apt-get update

- Tot slot kun je XBMC installeren met het commando:apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

- Wanneer de installatie van XBMC voltooid is zal je 2e generatie Apple TV opnieuw opstarten en zal het tabblad XBMC verschijnen.

En klaar!!

Ikzelf ben geen Apple of Jailbreak expert, en de eerste keer kostte mij, mede door te beginnen met de verkeerde software echt wel een aantal uurtjes, maar ik denk dat ik e.e.a. nu in 30 minuten aan de praat heb (ga het binnenkort proberen, want mijn huidige AppleTV is toegezegd aan een vriend). HEt is dus even zweten, en de jailbreak zal vast de eerste keer verkeerd gaan, maar bij mij is het apparaat nog nooit volledig vastgelopen, en anders zijn daar ook wel weer oplossingen voor te googlen.

Vervolgens is het een kwestie van alle instellingen zo instellen als je denkt dat goed is, en vooral je AppleTV NIET updaten.

Vragen en of opmerkingen hoor ik graag, daar waar nodig verwerk ik ze in de TS.

• Snippertje
Is de apple tv nog steeds maar 720p?

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:29
Snippertje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:21:
Is de apple tv nog steeds maar 720p?
Volgens mij wel ja.

Mijn situatie die perfect werkt.

Synology DS411j + Mediaportal HTPC + LG LX9500 tv + Qware 7" tablet met Mdroid erop en klaar :D

[Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 30-01-2012 23:24]

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:17
CeesKees schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:40:
TS geupdate met dit verhaal:

[...]
Het is dat je je TS vandaag net een update hebt gegeven, anders ging ik toch wel posten dat ik helemaal niet akkoord was met je manier van werken. :P

UPNP/DLNA is echt een verschrikking om mee te werken... Dat kan ik ECHT niemand aanraden om te gebruiken. :/
Het ondersteund maar heeel weinig formaten, geen metadata, voor zover ik weet ook geen subtitles(?), ...

Ik gebruik dezelfde combinatie als jij nu hebt, en als je niet echt die 1080p nodig hebt (IMHO is het verschil nauwelijks merkbaar vanaf een metertje of 2), vind ik dit echt de ideale combinatie.
UI zou een tikkeltje sneller kunnen, maar verder zou ik niet weten wat er nog beter aan kan/moet :)

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:29
DLNA werkt op mijn TV met Sub's en MKV.
Het is alleen erg lelijk kwa interface, en een HTPC werkt naar mijn idee beter en sneller en zeker mooier kwa omgeving.

[Voor 60% gewijzigd door Mektheb op 30-01-2012 23:36]

• Fire69
  • Laatst online: 20:17
http://www.digitalversus....ndard-real-mess-a971.html

Daarom kies ik toch liever voor een gewone netwerkshare (smb/afp/nfs/.. you name it) en dan kies je gewoon zelf de mediasoftware die je wil, en support heeft voor 99% van de formaten.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Even snel een misverstand uit de wereld helpen.
Met mijn mediaplayer stream ik altijd via networkshares, dus Samba of NFS. Het kan zijn dat ik met mijn tablet (voor de niet fullhd bestanden) kies voor upnp. Maar meestal gebruik ik upnp alleen maar wanneer ik de tablet gebruik als afstandsbediening voor de mediaplayer (de laatste tijd dus AppleTV)

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:11
Leuk topic, zou mijn streaming mogelijkheden ook eens even opsommen.

NAS Synology DS211+
Programma's op NAS Couchpotato, Sickbeard, Headphones
Mediaspelers Dune D1 (woonkamer), appletv 2 (woonkamer), Dune 101W (slaapkamer)
TV's Sony KDL40W4500 (woonkamer) oude samsung 32inch (slaapkamer)
Audio Onkyo TXSR608 icm Harman Kardon HKTS16BQ met bijbehorende stands.
Router Cisco EPC3925, alles met cat6 FTP aangesloten. Streamen via NFS TCP.
Besturing Besturing via ipad / iphone

Alleen nog op zoek naar een deftige manier om ondertiteling automatisch te downloaden. Subliminal heb ik me nog niet in verdiept. Voldoende snelheid in het netwerk om volledige bluray rips af te kunnen spelen. AppleTV 2 heb ik puur voor het afspelen van muziek met DSaudio.

[Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 31-01-2012 09:13]

• elviz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-03-2013
Topic komt inderdaad als geroepen gezien ik nog in de 'voorbereidende' fase zit en de mogelijkheden tegen elkaar wil afwegen.

Huidige situatie:
- Samsung UE40D6xxx televisie
- Pioneer VSX-921 receiver (die naar TV loopt en momenteel een Xbox360, Digicorder en Wii heeft aangesloten)
- Router: Apple Airport Extreme (weet niet of dit een probleem vormt inzake de volgende stapen hieronder?)

Op korte termijn aan te schaffen:
- Synology DS212+ NAS
- Mediaplayer ?

Die NAS zal dan gebruikt worden als storage/backup/... en zou'm ook graag als centrale media-opslag gaan gebruiken om dit dan naar de receiver (en van daaruit naar de TV indien video) te gaan streamen. En dié brug is nu nog de blocking factor, gezien ik er niet helemaal uit ben welke mogelijkheden er daar juist al zijn ingebakken in mijn TV en receiver.

De meest logische oplossing is een goedkoop networked mediaplayertje dat zoveel mogelijk formaten ondersteunt en ik ook nog aan m'n receiver kan hangen met HDMI lijkt me (zou graag dat DVD ISO's e.d. mooi met het volle 5.1 geluid worden weergegeven).

Pluspunten als een en ander te bedienen is via iPhone/iPad.

Ik ga dit topic uitgebreid analyseren lijkt me.

Klopt inderdaad dat vele mensen door de bomen het bos niet meer zien inzake dit soort set-up gezien er wel wat redundantie optreedt (hier: TV en receiver die al wat media-mogelijkheden hebben, TV die op Youtube kan en 'n receiver met AirPlay als slordig voorbeeld).

[Voor 3% gewijzigd door elviz op 02-02-2012 12:27]

• Le_Freak !
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-10 14:05
elviz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:26:
Topic komt inderdaad als geroepen gezien ik nog in de 'voorbereidende' fase zit en de mogelijkheden tegen elkaar wil afwegen.

Huidige situatie:
- Samsung UE40D6xxx televisie
- Pioneer VSX-921 receiver (die naar TV loopt en momenteel een Xbox360, Digicorder en Wii heeft aangesloten)
- Router: Apple Airport Extreme (weet niet of dit een probleem vormt inzake de volgende stapen hieronder?)

Op korte termijn aan te schaffen:
- Synology DS212+ NAS
- Mediaplayer ?

Die NAS zal dan gebruikt worden als storage/backup/... en zou'm ook graag als centrale media-opslag gaan gebruiken om dit dan naar de receiver (en van daaruit naar de TV indien video) te gaan streamen. En dié brug is nu nog de blocking factor, gezien ik er niet helemaal uit ben welke mogelijkheden er daar juist al zijn ingebakken in mijn TV en receiver.

De meest logische oplossing is een goedkoop networked mediaplayertje dat zoveel mogelijk formaten ondersteunt en ik ook nog aan m'n receiver kan hangen met HDMI lijkt me (zou graag dat DVD ISO's e.d. mooi met het volle 5.1 geluid worden weergegeven).

Pluspunten als een en ander te bedienen is via iPhone/iPad.

Ik ga dit topic uitgebreid analyseren lijkt mij
Jou setupvoorbeeld komt in de buurt van die van mij.

Tv Samsung D7000. 55"
Dune Max. 2 TB interne schijf

Gezien het feit dat de tv geen geweldig geluid levert zit ik te denken aan bv een bose soundbar cinemate sr-1 of iets wat qua geluid gelijkwaardig is. ( ik hou niet van boxen in de woonkamer) waar ik dus ook normaal muziek mee wil luisteren als de tv niet aanstaat.

Aan bovenstaande wil ik dan ook een nas aansluiten omdat ik merk dat de huidige 2TB schijf langzaam vol begint te raken en ik geen backup kan maken nu van de schijf. ( mocht ie het ooit gaan begeven)
En uiteraard zit dit allemaal gekoppeld op een wireless retesnelle router (linksys E4200)
Overdracht van pc naar dune gaat met 8.5 MB/sec.

Dus loopt allemaal lekker, wel moet ik alles handmatig over zetten want ik wil en gebruik yadis voor mijn series en films. Dat is wel een gedoe-tje.

Specs

• Zitilites
  • Laatst online: 16:39
Even een vraagje: ik zou heel graag muziek willen afspelen op mijn mediaspeler (Dune 53D) zonder de tv aan te zetten. Ik heb een ipad (ect. android phone) die ik wil gebruiken om muziek te selecteren. Mijn bestanden staan op de pc en op een usb schijf aan de mediaspeler zelf.

Ik heb inmiddels een verschillende apps gedownload en het lukt me al wel om door de muziek van de pc te browsen en af te spelen op de ipad zelf, maar nog niet om dat via de Dune te doen.

Kan iemand mij verder helpen?

• elviz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-03-2013
Le_Freak ! schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:15:
Dus loopt allemaal lekker, wel moet ik alles handmatig over zetten want ik wil en gebruik yadis voor mijn series en films. Dat is wel een gedoe-tje.
Inderdaad een heel gedoe. Bij mij is de eerste stap ook het regelen van de NAS om het een en ander automatisch te hebben (ook naar back-up en filebeheer toe), en daarna de nice-to-have media-mogelijkheden.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Zitilites schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:00:
Even een vraagje: ik zou heel graag muziek willen afspelen op mijn mediaspeler (Dune 53D) zonder de tv aan te zetten. Ik heb een ipad (ect. android phone) die ik wil gebruiken om muziek te selecteren. Mijn bestanden staan op de pc en op een usb schijf aan de mediaspeler zelf.

Ik heb inmiddels een verschillende apps gedownload en het lukt me al wel om door de muziek van de pc te browsen en af te spelen op de ipad zelf, maar nog niet om dat via de Dune te doen.

Kan iemand mij verder helpen?
Er zijn dus geen Dune Apps beschikbaar?
En upnp staat aan in het apparaat?

OP mijn iPod gebruik ik UPNPlay (betaald) om op de WDTV Live of AppleTV af te spelen.

Ik denk dat die appleTV in een klap al je problemen oplost, zelfs zonder jailbreak!

• Zitilites
CeesKees schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Er zijn dus geen Dune Apps beschikbaar?
En upnp staat aan in het apparaat?

OP mijn iPod gebruik ik UPNPlay (betaald) om op de WDTV Live of AppleTV af te spelen.

Ik denk dat die appleTV in een klap al je problemen oplost, zelfs zonder jailbreak!
Alleen een Dune remote app. Dat is gewoon een afstandsbediening dus ik kan niet navigeren naar mijn muziekmap e.d.

UPNPlay ken ik niet, zal er eens naar kijken maar ik ben bang dat het net als de soortgelijke (gratis) apps die ik geprobeerd heb mijn Dune niet kan selecteren als media renderer. De instellingen op de Dune heb ik doorlopen maar ik kan niks hierover vinden. UPNP is wel op de Dune beschikbaar als bron.

De AppleTV is (nu nog) geen oplossing ik wil niet nog een extra apparaat alleen voor audio.

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-11 22:19
[Bookmarked, deze topic kon ik goed gebruiken]
Setup
- Synology DS207+
- Versterker Marantz
- TV Philips

Wat wil ik?
- Films/Videos streamen van Synology (alle formaten, mits mogelijk) naar TV
- Muziek streamen van Synology (alle formaten, mits mogelijk) naar versterker

Conclusie
- Mediaspeler kopen!
(DLNA is ook een optie, maar werkt niet optimaaal, daarnaast is het zonde van TV als ik alleen muziek wil luisteren)

Wat zoek ik?
- Min. 1080p content
- Goed en gemakkelijk beheer via afstandbediening
- Apps voor mobiels/tablets om muziek en video's te beheren
- Geen harde schijf
- HDMI-aansluiting (video -> TV)
- Analoge aansluiting en/of digitale aansluiting (video en/of muziek -> versterker)
- 1GB (maar ik heb begrepen dat 100MB al meer dan zat is)
- 100 euro (max 150)

Ik kan niet via pricewatch van Tweakers de functionaliteiten/verschillen naast elkaar neerleggen.

Iemand idee?

[Voor 6% gewijzigd door Silver7 op 03-02-2012 17:40]

• Athome
Mijn advies:
Koop een mediaspeler voor je Video en koop een aparte mediaspeler voor je audio.
Voor Video is er keuze genoeg.
Voor audio is dit veel minder. Squeezebox is een goede nog betaalbare oplossing. Sonos is een nog wat betere (qua bediening) maar wel een stuk duurder.

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:42
Ik lees deze topic ook met veel interesse mee. Heb een Syno NAS (211) en een Netgear NeoTV Mediaspeler.
Upnp is ingeschakeld.
In Bubleupnp zie ik echter alleen een local renderer, als library zie ik local media server (dat is volgens mij de media op m'n telefoon) en m'n diskstation, dat is m'n syno.
Ik kan dmv bubleupnp media van de syno afspelen (video, foto en muziek)
Ik kan echter geen muziek door de mediaplayer af laten spelen, de mediaplayer staat niet bij de renderers. Hoe krijg ik dat erbij.

Aanvulling, ik heb de gratis versie van bubbleupnp.
Nog een aanvulling: of moet bubbleupnp server op de Synology geinstalleerd worden?
Hopelijk laatste aanvulling: Bleek dat ik op m'n NeoTV500 mediaplayer onder Advanced DLNA play to moest instellen.
Had het net even werkend voor muziek, hoewel de muziek nogal hakkelde, nu is de hele mediaplayer blijven hangen, maar het begin is er.

[Voor 27% gewijzigd door miles op 05-02-2012 23:02]

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een oplossing voor bij de televisie.

Mijn huidige situatie :
- Panasonic 42 inch plasma
- Humax ontvanger van Ziggo
- PS3
- Losse Yamaha versterker met daarop 2 speakers en een sub aangesloten.

Eisen:
  • Stil
  • Zuinig
  • Eenvoudig (vriendin moet er ook mee om kunnen gaan)
  • Afspelen van Series, Films
  • Afspelen van Muziek
  • Centrale opslag van foto's, documenten, etc
  • Het liefst 24/7 aan.
  • Eventueel opnemen van televisie.
  • Via Sabnzb content binnenhalen en uitpakken.
Ik ben gaan zoeken en heb verschillende opties bekeken. Weet niet of ik aan alle boven gestelde eisen kan voldoen, maar er zullen vaak concessies gedaan moeten worden.

Optie 1, losse media speler en een Nas in de meterkast.

Deze is stil, zuinig, eenvoudig (vriendin hoeft alleen met de mediaspeler om te kunnen gaan), kan de meeste formaten afspelen. Nadeel is dat je vaak gebonden bent aan een de gui van de mediaspeler en je bent minder future proof. Opnemen van televisie is naar mijn weten niet mogelijk.

Optie 2, Mac mini van apple, icm extra hardeschijf of nas.

Op basis van de reviews zie ik dat deze stil, zuinig en gebruiksvriendelijk is. Daarnaast is deze in staat om alles af te spelen middels plex of xbmc. Televisie kijken is mogelijk, maar toch een dure oplossing ivm smartcard van ziggo en software die daarvoor nodig is. Vrij beperkt aan schijfruimte dus extra hd/nas is vereist. 500 gig zit zo vol tegenwoordig ;)

Optie 3, HTPC bouwen met genoeg schijfruimte.

Je kunt deze stil samenstellen, zuinig is afhankelijk van het soort processor en wat je ermee wil doen. Een i3 2100T is vrij zuinig, echter kan je last hebben van de 24p bug (vraag is of ik het ga merken). Een AMD A4-3400 is een veel gekozen oplossing alleen is deze net iets minder zuinig als ik de reviews moet geloven tov de i3. Voordeel is wel dat die een stuk goedkoper is. Daarnaast kun je ook nog voor een brazos opstelling gaan vb e350. Relatief zuinig, en voor media doeleinden prima geschikt. De vraag is alleen hoe geschikt is zoiets voor het unrarren en parren van files. Via Win7 en media center of media portal is het wel mogelijk om televisie van ziggo te bekijken.

Alle opties hebben zo zijn voor en nadelen. Echter sla ik altijd door in zulk soort dingen. Bij optie 1 vind ik alles te beperkt. Voordeel is wel weer een NAS, die ik kan benaderen met de verschillende computers etc in huis. Optie 2 is ideaal, alleen is het relatief duur en is het tv kijken een opstakel. Optie 3 lijkt uiteindelijk de beste optie, maar de vraag is krijg ik het zo zuinig en daarbij krachtig genoeg om het 24/7 aan te laten staan. Vervolgens denk ik dan ook weer, als ik er nu af en toe een spelletje op kan spelen, dan is het helemaal mooi (maar spelletjes op een redelijke resolutie spelen en zuinig gaan niet samen).

Wat zouden jullie doen?

• Martin740
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:28
KraveN schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:55:
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een oplossing voor bij de televisie.

Wat zouden jullie doen?
Ik ken jouw situatie. Ik heb er ook lang over nagedacht.
Uiteindelijk heb ik net een Boxee Box gekocht op Amazon.de voor een mooi prijsje.
Een HTPC wordt te veel geklooi.... Wil een plug and play oplossing zodat iedereen het kan gebruiken.
In de nabije toekomst zet ik er ook een NAS naast.
Voorlopig kan ik vooruit met mijn externe HDD.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:28
@KraveN

Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan. Dat voldoet aan al je wensen behalve TV opnemen.
Groot voordeel is idd de NAS waardoor je ineens heel veel functies erbij krijgt.
Een media player is door elke persoon te begrijpen en te besturen.
Tevens is deze set bijna plug and play en super stabiel en zeer zuinig.
In je woonkamer heb je ook niet een grote kast staan maar ergens in huis een klein kastje (nas)
Media players zijn erg klein dus staat in mijn ogen netter maar dat is uiteraard persoonlijk.

Een media Pc klinkt inderdaad erg mooi. Zelf heb ik deze ook een aantal jaren gebruikt. Maar toch ging het nog wel eens mis met een opname of een crash van de pc. Tevens dien je een hoop te configuren voor alles goed werkt tov een media player.

Uiteindelijk heb ik deze vervangen door een Humax 5050c. Opnames gaan nu altijd goed. Elke nacht kopieer ik alles opnames naar mijn NAS zodat deze in het gehele huis bekeken kunnen worden en de hardidisk van de Humax ook niet volraakt tijdens een vakantie.

De investering is uiteraard wel hoger maar wel voor lange tijd te gebruiken.

Tevens ga je deze pc dan gebruiken om te downloaden / films te kijken en wan hij nog meer kan. Dan wordt dit een aardige belasting voor de pc als je dat tegelijk zou doen met als gevolg dat je film mogelijk kan haperen als deze net bezig is met een par2 check.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

• KraveN
  • Laatst online: 16:28
Martin740 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:15:
[...]

Ik ken jouw situatie. Ik heb er ook lang over nagedacht.
Uiteindelijk heb ik net een Boxee Box gekocht op Amazon.de voor een mooi prijsje.
Een HTPC wordt te veel geklooi.... Wil een plug and play oplossing zodat iedereen het kan gebruiken.
In de nabije toekomst zet ik er ook een NAS naast.
Voorlopig kan ik vooruit met mijn externe HDD.
MikeOO schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:47:
@KraveN

Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan. Dat voldoet aan al je wensen behalve TV opnemen.
Groot voordeel is idd de NAS waardoor je ineens heel veel functies erbij krijgt.
Een media player is door elke persoon te begrijpen en te besturen.
Tevens is deze set bijna plug and play en super stabiel en zeer zuinig.
In je woonkamer heb je ook niet een grote kast staan maar ergens in huis een klein kastje (nas)
Media players zijn erg klein dus staat in mijn ogen netter maar dat is uiteraard persoonlijk.

Een media Pc klinkt inderdaad erg mooi. Zelf heb ik deze ook een aantal jaren gebruikt. Maar toch ging het nog wel eens mis met een opname of een crash van de pc. Tevens dien je een hoop te configuren voor alles goed werkt tov een media player.

Uiteindelijk heb ik deze vervangen door een Humax 5050c. Opnames gaan nu altijd goed. Elke nacht kopieer ik alles opnames naar mijn NAS zodat deze in het gehele huis bekeken kunnen worden en de hardidisk van de Humax ook niet volraakt tijdens een vakantie.

De investering is uiteraard wel hoger maar wel voor lange tijd te gebruiken.

Tevens ga je deze pc dan gebruiken om te downloaden / films te kijken en wan hij nog meer kan. Dan wordt dit een aardige belasting voor de pc als je dat tegelijk zou doen met als gevolg dat je film mogelijk kan haperen als deze net bezig is met een par2 check.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Bedankt voor jullie reactie. Ik zie ook steeds meer voordelen van een NAS, dus die gaat er hoe dan ook komen. Enige wat ik nu nog moet uitzoeken is weke mediaspeler ik ga kiezen, maar daar ga ik wel uit komen. Voor het opnemen kun je inderdaad een humax of ander merk gebruiken ials ik dat in de toekomst zal missen. Op naar de pricewatch ;)

• Martin740
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:28
KraveN schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:05:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie. Ik zie ook steeds meer voordelen van een NAS, dus die gaat er hoe dan ook komen. Enige wat ik nu nog moet uitzoeken is weke mediaspeler ik ga kiezen, maar daar ga ik wel uit komen. Voor het opnemen kun je inderdaad een humax of ander merk gebruiken ials ik dat in de toekomst zal missen. Op naar de pricewatch ;)
Boxee Box nu in de aanbieding bij Amazon.de voor 143,79 euro! (gratis verzending!)
Ik zeg doen!

• MikeOO
Boxee is inderdaad een leuke optie. Ik heb hem ook heel even gehad maar toch na een paar werken weer verkocht. Nadeel van Boxee is dat het erg gericht is op Online content. Voor de Boxee gebruikte ik XMBC op een Xbox 1 en daar kan Boxee in mij ogen niet tegen op.

XBMC heeft veel leuke en mooie opties en je kunt heel veel zelf instellen. Bij Boxee blijf je beperkt of dit moet inmiddels door Boxee aangepast zijn.

Kijk ook een naar de Apple TV 2. Die is nog goedkoper en daar kun je XBMC ook op installeren na wat aanpassingen.

• orejas
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 20:18

orejas

Omelette du Fromage

Dit topic sluit echt hartstikke mooi aan op een topic dat ik een tijdje geleden opende. Erg leuk en leerzaam om het hier nog eens te kunnen nalezen.
Athome schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:13:
Mijn advies:
Koop een mediaspeler voor je Video en koop een aparte mediaspeler voor je audio.
Voor Video is er keuze genoeg.
Voor audio is dit veel minder. Squeezebox is een goede nog betaalbare oplossing. Sonos is een nog wat betere (qua bediening) maar wel een stuk duurder.
Dit is nu precies waar ik mee zit. Als ik de TS moet geloven, hebben we aan één mediaspeler genoeg. Dat doet me dus afvragen wat de toegevoegde waarde is van Sonos of Squeezebox. Ik ben benieuwd naar andermans mening. Ook vraag ik me nog eventjes af hoe ervoor te zorgen dat mijn spotify abonnement over mn versteker naar mijn luidsprekers kan worden gestreamd. Daar moet ik zelf nog eens in duiken.

[Voor 0% gewijzigd door orejas op 08-02-2012 09:16. Reden: Eén bezoekje aan sonos.com was genoeg.]

Stam + t

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 21:57
Het is heel erg simpel; ja met één mediaspeler kan je in principe de 'alles-in-één' ervaring in huis halen. Maar het probleem is dat de gemiddelde mediaspeler niet bedoeld is om muziek af te spelen, het kan wel, maar het gaat niet van harte. Pak je dus naast een (goede) mediaspeler een systeem welke puur gericht is op audio, dan heb je de meest gebruiksvriendelijke combinatie. Als je hierbij nog een iPad of iPhone aan toevoegt, dan heb je één 'afstandsbediening' to rule them all ;-)

Zoek bijvoorbeeld eens op YouTube naar video's van het gebruik van de SONOS en de verschillende mediaspelers. Dan zie je al vrij snel waarom een combinatie van die twee het beste is.

• wvkreg
  • Laatst online: 21:32
Vraag: Ik zoek een mediaplayer voor het afspelen van 3d content full hd op mijn samsung ue40d6510.
Wie heeft suggesties?

• rgarretsen
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:45
Leuke topic!

Mijn huidige setup:

TV: Samsung p51d6900 (51" Plasma)
Router: D-Link DR-655
Mediaplayer: Popcorn Hour C-200
NAS: Synology DS409+ (4x 1.5TB in raid 5)

Shares benaderbaar via SMB/NFS.

Alles bedraad ivm draadloos HD steamen niet fatsoenlijk werkt.

Deze setup nu al een jaar en het werkt perfect, en eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iets niet afspeelde of niet goed afspeelde.

Alleen begin tegen ruimtegebrek aan te lopen, maar nog geen zin om nieuwe HDD's te kopen gezien de huidige prijzen. (zit ook nog even te wachten op de 4TB hdd compatibility in combinatie met mijn NAS zodat ik weer wat futureproof ben).

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G3 Instant x5

• Zitilites
WBT schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:00:
Het is heel erg simpel; ja met één mediaspeler kan je in principe de 'alles-in-één' ervaring in huis halen. Maar het probleem is dat de gemiddelde mediaspeler niet bedoeld is om muziek af te spelen, het kan wel, maar het gaat niet van harte. Pak je dus naast een (goede) mediaspeler een systeem welke puur gericht is op audio, dan heb je de meest gebruiksvriendelijke combinatie. Als je hierbij nog een iPad of iPhone aan toevoegt, dan heb je één 'afstandsbediening' to rule them all ;-)

Zoek bijvoorbeeld eens op YouTube naar video's van het gebruik van de SONOS en de verschillende mediaspelers. Dan zie je al vrij snel waarom een combinatie van die twee het beste is.
Ik vind dat de verhouding scheef is. In principe kan ik alles (HD video, muziek, foto, internetradio) met mijn Dune die +/- 100 euro kostte. Wil ik iets meer gebruiksgemak (lees: iets minder vaak klikken + tv hoeft niet aan) voor het afspelen van muziek dan moet ik dus bijvoorbeeld een Squeezebox Receiver kopen van 129 euro. Er zal wel een betere geluidschip inzitten maar dat vind ik in dit geval minder belangrijk. Ik betaal dus alleen voor de software van de Squeezebox omdat die er voor de Dune (nog) niet is.

Mocht iemand een gouden tip hebben wat betreft upnp software voor de iPad icm met mijn Dune 53D dan ben ik dus zeer blij :)

[Voor 4% gewijzigd door Zitilites op 08-02-2012 12:25]

• orejas
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 20:18

orejas

Omelette du Fromage

Zitilites schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:23:
[...]

Ik vind dat de verhouding scheef is. In principe kan ik alles (HD video, muziek, foto, internetradio) met mijn Dune die +/- 100 euro kostte. Wil ik iets meer gebruiksgemak (lees: iets minder vaak klikken + tv hoeft niet aan) voor het afspelen van muziek dan moet ik dus bijvoorbeeld een Squeezebox Receiver kopen van 129 euro. Er zal wel een betere geluidschip inzitten maar dat vind ik in dit geval minder belangrijk. Ik betaal dus alleen voor de software van de Squeezebox omdat die er voor de Dune (nog) niet is.
Precies. De Sonos Connect, die ik zou overwegen aan te schaffen, is driemaal zo duur als de WD TV, die ook audiofunctionaliteit heeft. Is dat het geld (en de moeite) wel waard?

Stam + t

• MikeOO
Ik denk inderdaad dat je een onderscheid moet maken qua muziek.

Wil je muziek kunnen afspelen zonder de TV aan te zetten dan heb je aan de meeste standaard mediaplayers niet en zul je veel meer moeten investeren. Nadeel 2 is dat je 2 apparaten bij je TV hebt staan.

Wil je een apparaat welke alles kan afspelen dus ook muziek en heb je er geen problemen mee dat je hiervoor de TV aan moet zetten dan kun je elke media player hier wel voor gebruiken.

Met de Iphone of Android zijn tegenwoordig voldoende apps te vinden die je kunt gebruiken om je mediaplayer te besturen ivp met een standaard ab.

Zelf gebruik ik voor alles XBMC en dat ziet er gewoon erg mooi uit. Ook voor muziek zijn erg veel mogelijkheden om het leuk te presenteren. Ik wil juist graag de TV er bij aan hebben.
Visite die langskomt zit altijd vol bewondering er naar te kijken.

Het mooie aan XBMC is ook dat je het eenvoudig op je Pc kunt installeren en eerst eens te onderzoeken of je dit wat vindt. Als het je aanspreekt kun je altijd een media player aanschaffen waar dit op werkt.
Voor Boxee is dit ook mogelijk al dacht ik dat de PC versie meer mogelijkheden heeft dan de versie die op de Boxee zelf werkt. Maar je kunt wel idee krijgen hoe het werkt.

• hdtracer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-11 00:23
Ik gebruik een synology DS207+ samen met de popcorn hour a-300 werkt perfect via NFS.

[Voor 73% gewijzigd door hdtracer op 08-02-2012 17:24]

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:04
ook ik zit met her 'probleem' dat ik graag muziek wil spelen op mijn stereo, maar daar niet de tv voor wil aanzetten. Ik heb een PS3 voor de films (ok dat is idd af en toe converteren) en een Qnap 119P+ nas voor de opslag.
In principe is een Squeezebox precies wat ik nodig heb, alleen vind ik het dan weer persoonlijk veel geld om alleen muziek mee te kunnen afspelen.... (of ben ik hierin de enige? Ik begrijp ook niet echt dat er geen andere fabrikanten zijn die iets soortgelijks maken (buiten Philips met z'n Streamium))

Hoe zit het met de gekraakte appletv + XBMC. is het mogelijk om deze vanaf mijn Android telefoon (Desire) te besturen en dus muziek te luisteren zonder dat de TV aan hoeft? (ik zie net dat de ApleeTv alleen een optische audio uit heeft (en HDMI), dat gaat bij mij helaas niet werken..

Andere alternatieven?

[Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-02-2012 12:22]

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Western digital TV live (zoals in de TS)

• Hopjesvla79
CeesKees schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:44:
Western digital TV live (zoals in de TS)
nope helaas valt deze af aangezien ik nog steeds mijn tv aan moet zetten.

ik heb al heel wat rondgezocht maar ik kan er gewoon niet echt bij dat als je gewoon muziek vanaf een nas wilt spelen (of een PC) dat het dan zo omslachtig moet en dat eigenlijk alleen Logitech en Sonos iets hebben wat werkt. Is het dan echt zo'n niche-product? (de streamende versterkers even erbuiten gelaten, maar ik vraag me dan ook echt af hoe gebruiksvriendelijk (lees muziek zoeken etc. ) zijn)

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
nee hoor, je tv hoeft niet aan.

Ik kan gewoon heel makkelijk met mijn tablet muziek streamen naar de WDTV live. zonder tussenkomst van de TV. Ik gebruik de app bubble

Kan ook met upnplay op ios. ook geen TV nodig.

• Hopjesvla79
mmm idd, even over heen gelezen :-(

Ik zal er eens naar kijken! Thanks!

• O.Verhuizer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-11 14:21
Ik heb op het moment de volgende setup:

TV Samsung D8000
Mediaplayer Xtreamer MK1
Versterker Pioneer VSX-516
NAS Synology D212

De bestanden worden via NFS benaderd. Ik zit met het volgende rare probleem. Als ik video's of series afspeel vanaf de NAS dan loopt het geluid achter op de beelden. Dit is niet het geval wanneer ik dezelfde bestanden afspeel vanaf een externe HD die aan de mediaplayer hangt. Ik word hier helemaal gek van.

De NAS en de player hangen via cat5E aan een gigabit switch. De mediaplayer is via toslink aangesloten op de pioneer en via HDMI aan de TV.

Ik ben best bereid om wat zaken te vervangen zoals bijv de versterker of de player, maar weet niet wat de beste kans op succes is. Zou een versterker waar je HDMI op aan kan sluiten de oplossing zijn? Zou een toslink ipv de mediaplayer op versterker, van de TV op de versterker kunnen helpen?

Ik ben echt tot alles in staat ... een kaarsje aansteken, wierook, zeg het maar. Wie verlost mij uit mijn lijden

• Athome
Ik weet niet wat de Xtreamer allemaal kan maar laat de Xtreamer zo min mogelijk werken, dus alle mogelijk beeldverbeterende instellingen uitschakelen of op minimaal zetten.
De Realtek chip vraagt het netwerkverkeer veel van de beschikbare CPU power. USB doet dit veel minder.
Doe ditzelfde ook op de TV. Het is een optelsom van dingen. De TV kan ook een deel van het probleem zijn. Bij USB valt het lipsync misschien net binnen de grens die de mens waar kan nemen.

• MikeOO
Athome schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:04:
Ik weet niet wat de Xtreamer allemaal kan maar laat de Xtreamer zo min mogelijk werken, dus alle mogelijk beeldverbeterende instellingen uitschakelen of op minimaal zetten.
De Realtek chip vraagt het netwerkverkeer veel van de beschikbare CPU power. USB doet dit veel minder.
Doe ditzelfde ook op de TV. Het is een optelsom van dingen. De TV kan ook een deel van het probleem zijn. Bij USB valt het lipsync misschien net binnen de grens die de mens waar kan nemen.
De Xtreamer MK1 kan dit allemaal prima aan. Gebruik hem al jaren en heb alle opties aan staan.

@O.Verhuizer
Heb je ook vertraging met alleen geluid via de TV ondanks dat het via een externe harddisk wel goed gaat.
Bekend probleem is namelijk dat het geluid van een mediaplayer icm een versterker voor een vertraging kan zorgen. Sommige versterkers hebben een mogelijk om het geluid aan te passen zodat het weer gelijk loopt.

Welke firmware gebruik je op de Xtreamer. Versie 2.70 is de laaste versie.
http://nl.xtreamer.net/co...-2-7-0-released.aspx#3030

[Voor 27% gewijzigd door MikeOO op 11-02-2012 07:56]

• O.Verhuizer
Als ik het geluid via de TV doe dan is het vaak wel ok, maar niet altijd. Ik denk er nu aan om een toslink van de TV naar de recieven te doen, maar ik verwacht dan hetzelfde effect. Ik moet nu dan wel een langere kabel halen.

Ik heb firmware 2.7.0 geïnstalleerd.

Is de lip sync optie in versterkers niet alleen bruikbaar wanneer het geluid eerder is dan het beeld? Mijne is dus later. Zou een andere versterker (ik denk dan aan de Onkyio 609 of de Pioneer VSX-921) het probleem kunnen verhelpen?

Of heb ik er meer aan om de Xtreamer te vervangen voor een Popcorn hour of Boxee box?

Of toch een instelling her en der?

• jenk
  • Laatst online: 14-09 21:05
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn xtreamer mk1 en mijn panasonic plasma.
Ik heb ze met elkaar verbonden via hdmi en het geluid loopt ACHTER op het beeld.
De oplossing was de resolutie van de xtreamer 1080p op 1080i zetten omdat de xtreamer 1080p via het netwerk streamen niet aankan.
Dit is alleen niet wenselijk dus ik ben nu aan het kijken voor een htpc.
De xtreamer ultra2 die volgende maand uitkomt lijkt me wel wat; eerst even wat reviews afwachten.

• MikeOO
@O.Verhuizer

Ik heb een HDMI kabel van de Xtreamer naar mijn TV. Van de TV een HDMI naar bij surround set.
Alles wat ik op TV zie loopt dan direct via de surround als ik deze aanset en op deze ingang zet.

Dit alles zonder vertraging.

Mogelijk dat je dat eens kunt proberen. De meeste TV's hebben wel een HDMI out en als je een recente surround hebt heeft deze ook HDMI aansluitingen.

Xtreamer vervangen kan altijd maar ik denk dat je probleem er niet mee opgelost wordt. Als het een probleem van de Xtreamer zou zijn dan had ik er ook problemen mee.

Lip sync kun je zowel voor- als achteruit instellen althans om mijn sony wel.

• O.Verhuizer
@jenk: Ik zal hem eens op 1080I gaan zetten en kijken of dat wat oplost.
@MikeOO: Er kan geen HDMI op mijn versterker aangesloten worden. Doe je die lip sync op je TV of je versterker?

• MikeOO
O.Verhuizer schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:47:
@jenk: Ik zal hem eens op 1080I gaan zetten en kijken of dat wat oplost.
@MikeOO: Er kan geen HDMI op mijn versterker aangesloten worden. Doe je die lip sync op je TV of je versterker?
Dit kan ik instellen op mijn versterker.

• Athome
MikeOO schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 07:50:
[...]

De Xtreamer MK1 kan dit allemaal prima aan. Gebruik hem al jaren en heb alle opties aan staan.
Ik geef alleen maar ideeën. Er zijn zo veel verschillende combinaties van hardware te bedenken, daardoor is het onmogelijk dat altijd alles vlekkeloos werkt.
Dan heb je dus 2 mogelijkheden.
1. Instellingen wijzigen in de hoop dat het probleem weg is.
2. Hardware combinatie wijzigen. Dit kost dus geld.
Zou dus eerst voor de eerste optie gaan.

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
MKV bestanden vormen geen probleem op de meeste mediaplayers. Als je full 3d (1080p) films wilt afspelen heb je een hdmi 1.4 uitgang + kabel nodig. Deze zijn wat lastiger te vinden. De xtreamer prodigy full-3d ondersteund het alleen heeft die niet zo'n beste reputatie qua gebruiksvriendelijkheid.
wvkreg schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:09:
Vraag: Ik zoek een mediaplayer voor het afspelen van 3d content full hd op mijn samsung ue40d6510.
Wie heeft suggesties?

• O.Verhuizer
@Jenk: 1080i werkt !!! Allememachies. Ben blij dat het issue nu weg is. Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel op 1080p will kunnen afspelen. Ik heb nu in ieder geval de tijd (en vooral rust) om te zoeken naar een nieuwe player/versterker of beide.

Thanks voor reageren allemaal.

• Zitilites
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:08:
mmm idd, even over heen gelezen :-(

Ik zal er eens naar kijken! Thanks!
inmiddels gelukt?

• Angelus1753
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:23
Ik hoor mensen praten over de BubbleUPNP app. Ik zou ook nog Skifta willen toevoegen als alternatief. Ik heb er goeie ervaringen mee en het ondersteunt ook een aantal online diensten, zoals picassaweb en facebook foto's.

Ik hoop dat binnenkort de telefoon's zo krachtig zijn dat die gewoon de films afspelen. Vanaf de storage rechtstreeks naar de TV/Receiver. Ik lees goeie verhalen over de nieuwe qualcomm S4 processor...
Een tablet met XBMC (iPad doet het al geloof ik) en als source jouw NAS, lokaal of remote (over glas). Via DLNA naar de TV. Ideaal!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Eeuuh... daar gaat dit topic toch over... nas ald bron, tablet als bibliotheek en tv als weergever...

• erik39
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Wil vanaf vandaag bedraad gaan streamen naar twee mediaplayers (niet gelijktijdig uiteraard) met behulp van:

Ziggo Ubee EVW 3200 modemrouter
Synology DS212+
Ac Ryan HD mediaplayer
Apple TV + xbmc etc.
Pioneer VSX-920
Panasonic Viera TX-P42G10E

Vraag is nu: kan ik met 1 UTP-kabel zowel Ac-Ryan als Apple TV voorzien van data of is het slimmer twee UTP-kabels aan te schaffen? Wil zo min mogelijk kabels aanleggen. Of zie ik een andere slimme oplossing over het hoofd bv gebruik van een splitter of switch?

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
kabel + switch

• JWtweaker
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-10-2019
Mijn oplossing is een 7" Android tablet van 89 euro met hdmi-kabel aan de AV-receiver.
Netwerkschijf elders, of usb-schijf eraan. Prima oplossing voor muziek:
- uitstekende, vlotte user interface (met muziekspeler-app zoals PowerAmp)
- prima geluid (FLAC, APE, AAC etc. digitaal tot aan de DACs van de receiver)
- geen streamer, pc of tv nodig (maar als ik wil kunnen die ook meedoen)

• Silver7
  • Laatst online: 27-11 22:19
Ik had bijna AC Ryan Playon HD mini 2 gekocht.

Want er komt binnenkort Apple TV 3 uit met 1080p.

Ik vroeg me af of hij ook ISO kan streamen.

• Tukker73
  • Laatst online: 20-10-2015
Allen,

Hierbij even een up-date van mijn kant.

Na me veel ingelezen te hebben in allerlei zaken, de afgelopen maanden een nieuwe TV en laptop aangeschaft. Deze week volgt ook nog de aanschaf van een WD HD Live Media Speler en dan is het even gedaan met de pret.

In het najaar zal dan de aanschaf volgen van een Synologic NAS. In de tussentijd mezelf maar eens goed oriënteren op audiogebied, op dat gebied ben ik een echte "noob" ;)

Mijn situatie is nu als volgt:

TV: Philips 40PFL6606H
PC: Laptop Asus X54HY-SX032V

Verder wil ik nog even kwijt dat deze site een verademing is voor een leek zoals ik. Kan op basis van de verstrekte informatie goed bepalen wat ik wil/niet wil.

Hulde!

groet,

Tukker

[Voor 0% gewijzigd door Tukker73 op 11-03-2012 10:42. Reden: Aangevuld en zpellingsvauten eruit gehaald]

• redbullgsxr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-07 21:44
Tukker73 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:40:
Allen,

Hierbij even een up-date van mijn kant.

Na me veel ingelezen te hebben in allerlei zaken, de afgelopen maanden een nieuwe TV en laptop aangeschaft. Deze week volgt ook nog de aanschaf van een WD HD Live Media Speler en dan is het even gedaan met de pret.

In het najaar zal dan de aanschaf volgen van een Synologic NAS. In de tussentijd mezelf maar eens goed oriënteren op audiogebied, op dat gebied ben ik een echte "noob" ;)

Mijn situatie is nu als volgt:

TV: Philips 40PFL6606H
PC: Laptop Asus X54HY-SX032V

Verder wil ik nog even kwijt dat deze site een verademing is voor een leek zoals ik. Kan op basis van de verstrekte informatie goed bepalen wat ik wil/niet wil.

Hulde!

groet,

Tukker
kijk dan naar een receiver met een netwerk aansluiting. heb hier een yamaha 771 in combi met een synology ds1511+ heerlijk om muziek vanaf je nas te kunnen afspelen zonder dat de tv aan moet. je kan het bedienen via ds audio(smartphone) gratis prog van synology. of rechtstreeks met de afstandsbediening van de receiver, maar dan is het maken van playlistjes niet mogelijk.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Silver7 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:26:
Ik had bijna AC Ryan Playon HD mini 2 gekocht.

Want er komt binnenkort Apple TV 3 uit met 1080p.

Ik vroeg me af of hij ook ISO kan streamen.
Met een beetje hulp moet dat lukken....

• Zonekill
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:10
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 15:56:
[...]

nope helaas valt deze af aangezien ik nog steeds mijn tv aan moet zetten.

ik heb al heel wat rondgezocht maar ik kan er gewoon niet echt bij dat als je gewoon muziek vanaf een nas wilt spelen (of een PC) dat het dan zo omslachtig moet en dat eigenlijk alleen Logitech en Sonos iets hebben wat werkt. Is het dan echt zo'n niche-product? (de streamende versterkers even erbuiten gelaten, maar ik vraag me dan ook echt af hoe gebruiksvriendelijk (lees muziek zoeken etc. ) zijn)
Ik zoek ook al een aantal 'maanden' naar een oplossing om muziek vanaf mijn Qnap ts-210 te streamen naar een versterker. Zonder dat de tv aan moet of een eventueel mediaspeler zou nog kunnen.

Het liefst zou ik het als volgt willen hebben:

Ik heb een tablet Asus EEE Pad TF101 een NAS Qnap ts-210.
Wat ik dus graag zou zien is dat ik de tablet gebruik om draadloos opdracht te geven muziek af te spelen en muziek in playslist zetten die op mijn NAS staat.
Dit zou naar mijn idee kunnen met een mediaspeler en een app op de tablet zodat ik zonder de tv aan te zetten de mediaspeler kan bedienen. Of met een A/V receiver die wifi heeft. Zodat ik i.p.v. de tv de tablet als beeldscherm gebruik.
Ik ben dus op zoek naar een mediaspeler (kan ik ook films streamen) die kan wat ik wil.

Ik wil alles draadloos laten verlopen.

Ik zie door het mediaspeler bos de speler niet meer. Kan op veel sites van mediaspelers niet goed vinden of ze via wifi te bedienen zijn en sommige zijn traag/slecht met de omgang van GB aan muziek in een netwerk.

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ts gelezen? Staat exact in hoe dat werkt....

• Zonekill
CeesKees schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:46:
Ts gelezen? Staat exact in hoe dat werkt....
Ja gelezen. Met bubbleupnp kun je dus de mediaspeler bestanden laten afspelen. De data gaat dan rechtstreeks van NAS naar mediaspeler en niet via de tablet? Kan dat dan met alle mediaspelers of alleen de WD tv live? Voor mij is het belangrijk dat ik door mijn behoorlijk grote muziek collectie kan bladeren en tracks aan de huidige afspeellijst kan toevoegen. Gaat dit een beetje soepel?

Moet zeggen dat die WD TV Live wel erg interessant is.

• the_dragon
  • Laatst online: 27-07-2012
Ik ben overal aan het rondneuzen om NAS device te krijgen, zodat ik via laptop en iphone muziek+films+fotos over mijn Sony E980W (HTS) kan afspelen waarbij de data van de NAS komt.

Op dit moment staat mijn muziek op mijn laptop en kan ik de muziek streamen naar mijn HTS. Dit is tijdelijk een leuke oplossing echter wil ik al mijn gehele muziek en fotos collectie op een centrale plek hebben staan waar ik direct bij kan komen. Ik ben dan ook van plan om mijn aan te schaffen NAS te koppelen (kabel) via een router aan mijn HTS (ook kabel), zodat er geen problemen ontstaan qua snelheid en ik ook mkv bestanden kan afspelen.

Ik zat zelf te denken om te gaan voor de Synology DS212J of de Synology DS212.
Ik weet dat ze op de iphone een app hebben om de Synology te besturen. Tevens is het mogelijk om via je laptop de Synology te besturen.

Mensen ervaring hierbij? Lijkt dit een goede oplossing voor mijn situatie of wil ik iets wat ook veel simpeler kan?

• wolverine3141
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 27-11 11:04
Ik ben ook opzoek naar zo'n zelfde situatie en ben ook aan het rondkijken. Die Synology DS212 serie heb ik ook gezien, erg mooi apparaatje. Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen alleen weet ik nog niet welke ik neem, de DS212J, DS212 of de DS212+ Er is nogal een prijsverschil tussen de modellen.

Je HTS moet volgens mij wel DLNA/UPNP ondersteunen met uiteraard een netwerkaansluiting.

Volgens mij is zo'n kastje precies wat wij moeten hebben. De bediening kan dan idd via een APP voor je smartphone. Playlists zijn dan ook vrij eenvoudig te maken meen ik.

[Voor 18% gewijzigd door wolverine3141 op 16-03-2012 16:00]

iRacing profile | Racing rig

• the_dragon
  • Laatst online: 27-07-2012
spoornie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:58:
Ik ben ook opzoek naar zo'n zelfde situatie en ben ook aan het rondkijken. Die Synology DS212 serie heb ik ook gezien, erg mooi apparaatje. Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen alleen weet ik nog niet welke ik neem, de DS212J, DS212 of de DS212+ Er is nogal een prijsverschil tussen de modellen.

Je HTS moet volgens mij wel DLNA/UPNP ondersteunen met uiteraard een netwerkaansluiting.

Volgens mij is zo'n kastje precies wat wij moeten hebben. De bediening kan dan idd via een APP voor je smartphone. Playlists zijn dan ook vrij eenvoudig te maken meen ik.
Dat klinkt hoopgevend :)
Zijn er mensen die een vergelijkbare situatie hebben als ons en die kan bevestigen dat dit de goede oplossing zou moeten zijn?

• Zonekill
Ik heb nu even een LG dp1w te leen en icm een Qnap ts-210 met daarop Twonky server en mijn Asus TF101 tablet en de Twonky mobile app (kan ook met UpnPlay uit de android play store of bubble Upnp) werkt dat erg goed. Ik heb dan alles draadloos aangesloten.
Ik kan muziek en video starten stoppen enz. Ook kan ik het volume regelen via de tablet.

Ben nu aan het twijfelen of ik de LG koop of de nieuwere en betere? WD TV Live?

• mhaanen
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-04-2012
Hoi allen,

Situatie:
Router: linksys E4200
NAS: synology DS110J
TV: Samsung 40D7000 WLAN verbinding met router en NAS

Downloaden met de mediaserver en draadloos streamen naar de TV gaat allemaal prima!

Vraag: hoe kan ik draadloos opnemen via de Smart Hub van de TV op de NAS?

Graag jullie reactie!

thnkz, Martin

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-11 10:06
Hoi

De setup

Synology DS209 met 1 x 1TB Samsung Spinpoint
Samsung E46D8000
Linksys E4200 Router
UPC Digitale TV met CAM module

Zowel de TV, PC en Synology staan vlak bij elkaar waardoor alles met UTP aan elkaar hangt.

Spul draait sinds kort. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat de TV en/of de DS209 HD (3D) fatsoenlijk af kon spelen maar dit werkt als een trein. Er hangt nu ook nog een grote mediacenter PC aan de tv maar denk dat die het veld gaat ruimen. Gebruik de TV met PC nog wel eens voor internet. Maar dat kan een Raspberry PI ook wel gaan verzorgen volgens mij

[Voor 8% gewijzigd door e.looijenga op 22-04-2012 09:57]

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:58
Mijn situatie :

Netwerk is volledig gigabit netwerk middels Cisco Switch (alles bedraad).

1. Panasonic Plasma
2. Marantz SR7002 Receiver
3. Iconbit XDS7 3D mediaplayer
4 Apple TV3 (ook voor airplay iPad en iPhone)
5 PS3
6 Synology NAS (DS1010+)
7 Airport Extreme + Airport Express voor het WiFi gedeelte.
8 UPC mediabox

De componenten zijn middels HDMI op de versterker aangesloten, en deze weer middels HDMI op de TV.
Alleen de UPC mediabox staat rechtstreeks op de TV omdat je dan BV teletekst kan kijken en toch bv naar de radio kan luisteren.

Dit speelt echt alles af wat ik maar probeer, van mp3 tot 50GB Bluray iso en alles zonder haperen of lipsunc problemen.

Wellicht ga ik de Panasonic dit jaar vervangen, hoewel het beeld prachtig is heb ik wel vaak last van 24P jutter. En bigger is ook altijd leuk natuurlijk :P

[Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 23-04-2012 07:43]

MuziekLiefhebbert

• Digiboy
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2014
Voor het gemak heb ik even de tekst van CeesKees gebruikt om mijn huidige situatie te schetsen en wat er verschillend is in mijn opstelling heb ik de tekst in het vet gezet.

Nas en Mediaspeler staan beiden aan, mijn TV staat uitgeschakeld en de stereoversterker staat aan op het kanaal waar de mediaspeler op is aangesloten (Line 1).
Ik pak mijn iPod Touch en start de Synology app “DS audio” op. Ik selecteer als bron de Synology NAS en als Renderer de mediaspeler.

Wat ik nu kan doen is al mijn muziek, op diverse manieren selecteren, en deze afspelen op de Mediaspeler, waardoor het te horen is op mijn reciever! De Tablet is hiermee dus een jukebox geworden.

Ik wil graag de bovenstaande handeling toepassen op mijn systeem maar krijg dit niet voor elkaar.
Iemand enig idee wat ik fout doe.
Ik krijg op de iPod Touch de WD Tv Live als renderer niet te zien :?

Mijn configuratie op zolder is de volgende:
• Mediaspeler: Western Digitel WD TV Live HD
• NAS: Synology DS412 (met 4*2 tb harddisk)
• Router: Ondersteund UPNP en DLNA.
• Netwerk: Alles is bekabeld met UTP Cat 6.
• Stereoversterker: Pioneer. Hierop is de WD Tv Live aangesloten met tulpstekkers.
• TV: Panasonic plasma: Hierop is de WD Tv Live via Hdmi aangesloten.
• Tablet: iPod Touch met DS-Audio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ga eens naar instellingen=>speler en selecteer je wdtv live

• rgarretsen
Mooie Topic, ook maar eens wat aan bijdragen.

Mijn Setup:

- Samsung 50" Plasma
- Yamaha 7.1 Sounbar (DTS-HD etc etc)
- Synology DS409+ (4x 2TB in Raid 5, 5.36TB opslag effectief).
- HTPC icm XBMC & Plex Media Server (Antec fusion case, IR Afstandsbediening, I3-2100 4GB, Silent PSU & Fans).

Media gedeeld op nas via SMB Share en alles via Gb bekabeld, HTPC / TV via HDMI naar Soundbar.

Alles draait als een zonnetje en XBMC ziet er slick uit en draait erg smooth.

Reden waarom ik ook Plex Media Server geinstalleerd heb is omdat ik ook een Ipad heb en ik zo via plex client alles probleemloos kan afspelen.

Tevens wordt de Ipad ook gebruikt als remote voor XBMC (IOS App xbmc constellation), hiermee kun je lekker door je library browsen, films / series starten en subtitles / audiotracks wisselen.

Moet alleen nog een keer ff aan de slag met sickbeard & couchpotato.

Al met al erg tevreden met deze setup.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G3 Instant x5

• ClarksonBlues
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2014
Door het vol raken van een externe USB HDD die ik aansluit op een Cortex HDC-500 ben ik nu de mogelijkheid aan het onderzoeken of een NAS een goede vervanger is. Via de NAS wil ik de bestanden op mijn computers af kunnen spelen maar ook via de Cortex. De NAS moet zowel via een router maar ook via USB (voor de Cortex) bereikt worden. De Cortex is alleen een muziekafspeler (ook nog eens alleen mp3, wav en cd audio, meer heb ik niet nodig, nog :*) ). De NAS hoeft daarom m.i. niet voorzien worden van een serverfunctie, maar als jullie andere ideeën hebben hoor ik dat graag. Belangrijk is dat de Cortex de NAS kan benaderen via USB en de mappen kan zien.

Hebben jullie ideeën wat ik het beste kan doen? Ik heb nog geen ervaring met een NAS.

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 21:57
Voor zover ik weet bestaan er geen NAS systemen welke als 'USB mass storage'-device aangesloten kunnen worden op een ander apparaat. Omgekeerd is het meestal wel mogelijk, een USB harde schijf aansluiten op de NAS zodat deze ook via het netwerk te benaderen wordt. Maar goed daar heb je in dit geval dus niks aan....

Je kan dus beter opzoek gaan naar een grote externe harde schijf voor gebruik met je Cortex systeem, zoals bijvoorbeeld de LaCie big disk systemen.

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:05
Mijn setup:
* Panasonic 46'' plasma
* Sony surround set
* Xtreamer Ultra 2 in woonkamer met OPENELEC (XBMC)
* Apple TV2 in slaapkamer
* Airport Extreme als router
* Synology DS411j met 4x2TB in RAID5
* iMac 27''

Alles is met gigabit aan elkaar geknoopt. Ik zal bij het begin beginnen.
Op de iMac draait SickBeard, CouchPotato en SabNZBD. Zodra er iets is gedownload, wordt het verplaatst naar de Syno en krijgt XBMC op de Xtreamer een seintje dat er iets nieuws is. XBMC begint zijn library te updaten en klaar.
Ik krijg trouwens ook meldingen op mijn iPhone als er iets wordt gedownload. Dit loopt via Prowl.
Op de airport staan de poorten voor CouchPotato, SickBeard en Sab geforward naar de iMac, zodat ik altijd en overal films en series kan toevoegen, downloads kan starten en checken of alles nog goed verloopt. Heel relaxt als je 's middags ergens bent en denkt "Hmm, ik wil vanavond die en die film wel zien".
Verder ook bedienbaar met Constellation op iPhone of iPad.

PSN: Sluuz

• Le_Freak !
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22-10 14:05
rgarretsen schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:01:
Mooie Topic, ook maar eens wat aan bijdragen.

Mijn Setup:

- Samsung 50" Plasma
- Yamaha 7.1 Sounbar (DTS-HD etc etc)
- Synology DS409+ (4x 2TB in Raid 5, 5.36TB opslag effectief).
- HTPC icm XBMC & Plex Media Server (Antec fusion case, IR Afstandsbediening, I3-2100 4GB, Silent PSU & Fans).

Media gedeeld op nas via SMB Share en alles via Gb bekabeld, HTPC / TV via HDMI naar Soundbar.

Al met al erg tevreden met deze setup.
Hoe is eigenlijk het geluid van die Yamaha? Mooi vol en ruimtelijk of?

Specs

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:51

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik gebruik zelf een homemade NAS op basis van een intel 630T en freeNAS. Streamen naar mbp die aan de beamer hangt is niet ideaal (want dat ding staat daar niet altijd, is ook gewoon mijn laptop voor andere zaken) maar de NAS openen als pipe in VLC of Plex gebruiken gaat als een speer.

Voordeel is dat ik FullHD (1080P dus) probleemloos kan streamen via wifi.. het enige apparaat wat daar echt moeite mee lijkt te hebben is mijn mbp, maar dat geldt ook voor 1080P films die vanaf de interne schijf worden gespeeld.

[Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 31-05-2012 08:53]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• rgarretsen
Le_Freak ! schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:48:
[...]

Hoe is eigenlijk het geluid van die Yamaha? Mooi vol en ruimtelijk of?
Ik vind van wel (maar ik moet er wel bij zeggen dat je wel een mooie niet al te grote rechthoekige kamer moet hebben wil je z'n soundbar goed tot zijn recht te laten komen).

Het is trouwens een YSP-2200 en ik ben er tevreden over (ben niet een super audiofiel), door een beetje ruimte gebrek in me hobby hok had ik geen plek om een 7 speakers en een subwoofer erbij te zetten.

Met stereo geluid vind ik de soundbar wat minder (maar kijk gelukkig meestal alleen maar HD channels van UPC met 5.1), of films 5.1 tot trueHD), reviews die ik las voordat ik tot aanschaf overging hadden ook overal stereo output als minpunt.

Kleinere rechthoekige kamer met niet teveel zooi aan de muur = Mooi vol en ruimtelijk geluid (7.1 duidelijk hoorbaar).

In woonkamer die meestal wat opener is vond ik het geluid opzich nog ok alleen 5.1 / 7.1 effect is veel minder merkbaar.

Het grote pluspunt van deze dingen is natuurlijk ook dat het niet veel ruimte in beslag neemt en je toch een leuke 7.1 ervaring geeft (vrouw/vriendin ook weer blij dat er niet overal boxen hangen) :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Laten we nu eerlijk zijn, het is natuulijk onmogelijk om 5.1 (of 7.1) weer te geven met een enkele speaker die onder je TV hangt.

Het zal vast aardig klinken, maar surround zal het nooit worden.

Surround is ook afgeleid van: "surrounded by sound" en dat ben je niet met een enkele speaker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rgarretsen
Soundbars bestaan dan ook niet uit 1 speaker ;)

"De 16 speakers van de Yamaha YSP-2200 Soundbar projecteren het geluid elk in een uitgekiende hoek op de muren van jouw kamer. Het geluid weerkaatst vervolgens in een bepaalde richting, waardoor je het voor én achter jou hoort. Zo beleef je volwaardig 7.1-kanaals surround sound. Bang dat je die 16 speakers niet geconfigureerd krijgt? Niet nodig! Dankzij IntelliBeam-technologie luistert de soundbar door de meegeleverde microfoon naar het geproduceerde geluid en zorgt voor de optimale instellingen voor jouw kamer."

Ik was ook altijd sceptisch maar het werkt beter dan je denkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:06
rgarretsen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:56:

"De 16 speakers van de Yamaha YSP-2200 Soundbar projecteren het geluid elk in een uitgekiende hoek op de muren van jouw kamer. Het geluid weerkaatst vervolgens in een bepaalde richting, waardoor je het voor én achter jou hoort. Zo beleef je volwaardig 7.1-kanaals surround sound. Bang dat je die 16 speakers niet geconfigureerd krijgt? Niet nodig! Dankzij IntelliBeam-technologie luistert de soundbar door de meegeleverde microfoon naar het geproduceerde geluid en zorgt voor de optimale instellingen voor jouw kamer."

Ik was ook altijd sceptisch maar het werkt beter dan je denkt.
Daarom hebben ze in bioscopen ook een soundbar onder het scherm hangen geen speakers voor, zij en achter |:(

Laat mensen in het "audio & hifi topic" dit niet horen.
Nee, echt surround is gewoon overal een speaker; voor, zij en achter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
rgarretsen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:56:

Marketingpraat. Er zullen vast 16 speakers inzitten (open gemaakt?)

Maar nee, surround geluid komt er niet uit.

Neemt niet weg dat het goed(genoeg) kan klinken hoor! Als jij er tevreden mee bent, dan is het goed!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee