Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Ik zoek een oplossing voor het volgende: ik zet regelmatig films op een stickje voor mijn broertje. Hij kijkt ze vervolgens via z'n tv. Ik zoek echter een mogelijkheid om op afstand films op (bijvoorbeeld) zijn mediaspeler te zetten. Wat is hiervoor de eenvoudigste en goedkoopste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Welke mediaspeler heeft hij? Wat ik hier bijvoorbeeld doe, is een NAS gebruiken om al m'n content op afstand te kunnen bekijken. Met de Synology (Qnap kan het volgens mij ook prima) en de DS Video app kun je dit soort dingen prima voor elkaar krijgen. En anders met Plex Media Server e.d. kan het ook.

Ik ben zelf niet zo'n ster in het opzetten van iets dergelijks om ook op afstand (buiten je eigen netwerk dus) de content te bekijken, maar de bovenstaande opties zijn dingen waar ik zelf nog uit kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 13:55
Dvd speler kan ik ook streamen via mijn NAS,dvd's zijn enkel voor mijne zoon.
Hij speelt sommige mkv bestanden maar niet allemaal..

Edit : ik zou dan gaan voor de Asus O play tv pro gaan,iemand al ervaring mee?

[ Voor 23% gewijzigd door sgaar op 13-05-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
mirod schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:57:
Ik zoek een oplossing voor het volgende: ik zet regelmatig films op een stickje voor mijn broertje. Hij kijkt ze vervolgens via z'n tv. Ik zoek echter een mogelijkheid om op afstand films op (bijvoorbeeld) zijn mediaspeler te zetten. Wat is hiervoor de eenvoudigste en goedkoopste optie?
Betreft dit een storage-locatie binnen het eigen netwerk? Of is dit een remote locatie? In het eerste geval is het natuurlijk geen probleem. In het 2e geval kan het ook prima, maar zijn er een paar dingen om rekening mee te houden.
Als eerste is er natuurlijk de beschikbare bandbreedte. Een film uploaden gaat zo snel als dat je upload toelaat, mits de download bij je broertje groter is dan de upload bij jou (dus als je een 100/10 verbinding hebt, is dat 100mbit down- en 10mbit upload. Zolang je broertje dan minimaal 10mbit download heeft zal je maximale snelheid in overdracht halen met deze verbindingen, namelijk 10mbit).
Daarnaast moet de verbinding natuurlijk ook een beetje veilig zijn. Een VPN tunnel lijkt dus logisch. Dat kan op meerdere manieren, afhankelijk van de beschikbare hardware op de 2 locaties. Daarvoor is dus meer informatie nodig. Alternatieven zijn er natuurlijk ook, zoals sftp, zodat een VPN-tunnel niet strikt noodzakelijk is. Uiteraard zul je dan wel de nodige poorten moeten doorzetten en de router(s) moeten configureren, maar dat spreekt voor zich.

Ik zou zelf echter niet voor een dergelijke situatie kiezen, maar eerder ervoor kiezen om de bewuste download op de target-locatie zelf te laten uitvoeren. Gebruik je dus usenet, dan alleen het NZB-bestandje over zetten en die vervolgens de boel laten ophalen. Scheelt aanzienlijk in performance (immers, zo snel als dat de usenetproviders het kunnen aanbieden kan je het zelf nooit), en trekt ook je eigen verbinding niet helemaal dicht tijdens file-transfer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593263

Na een aantal weken speuren ben ik toch nog even terug.

Ik was inmiddels op het punt van:
Aanschaf:
Nieuwe receiver (Onkyo tx-nr414 met 6 HDMI-in)
Mediaspeler (WD TV Live 2011)
NAS (Synology DS214SE instapmodel)

Volgens mij kan ik daar alles HDMI achter inprikken (Incl Chromecast) en via de mediaspeler en NAs hangend in mijn netwerk netjes afplelen op mijn (oude) LG tv.

Echter.....nu dient zich een andere vraag aan.

Op de bovenverdieping staan ook tv's.
Wat is de beste manier om daar ook gebruik te kunnen maken van de content van de NAS.
Twee mediaspelers extra en het hele zwikkie bekabeld in het netwerk hangen?
Dan zou ik 3 mediapelers hebben. Lijkt mij zo overdreven.

Vraag:
Wat is hier de beste oplossing?

1 tv boven is volgens mij smart (dwz.....er zit een tv-kaartje in om alle zenders te pakken)
1 tv moet ik nog aanschaffen.

Ik hoor het graag allemaal. :)

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 593263 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:27:
Dan zou ik 3 mediapelers hebben. Lijkt mij zo overdreven.
Maar dat lijkt me toch de enige oplossing. "Iets" zal toch de content moeten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Lijkt mij ook de enige oplossing, tenzij je TV's hebt die DLNA ondersteunen en het interface-gedrocht van DLNA voor op de bovenverdieping niet erg vindt… volgens mij kan jouw Synology daar namelijk ook mee overweg en zou je niet persé een extra streamer nodig hebben in dat geval.

Maar extra streamers lijken me wel de meest praktische, gebruiksvriendelijkste en mooie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Zie het zo: Als je een DVD hebt, en die op een TV wilt afspelen... Dan moet je ook meerdere DVD's in huis hebben. Tenzij je een speler hebt die de DVD via DLNA beschikbaar kan stellen voor een van de andere TV's zonder speler.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601280

Hulp benodigd bij een te maken keuze:

ik ben in het bezit van een samsung tv (UE37d6200)
een (N) wifi netwerk.
een oude stereo set (DENON 1705)
een IPAD2, IPOD
en wat pc's (notebook, workstation)

Wat wil ik:

- via een NAS oid, zowel foto's en films afspelen op tv. Films op DVD kwaliteit.
- via een NAS oid muziek (hoge kwaliteit), afspelen over de stereo-installatie.

E.e.a. bedienen via de IPAD/IPOD is een extra, niet echt essentieel, wel een leuke toevoeging.
Kan ik uberhaupt iets met deze apparatuur? Zo nee, wat zou ik dan allemaal dienen aan te schaffen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56
Met een synology nas en usb-geluidskaart kan je volgens mij alle bereiken wat je wilt.
De synology kan via dlna foto's en video's (en ook muziek) naar je tv sturen. Ook 1080p is daarmee geen probleem. Wel heeft dat enkele beperkingen; dvd iso's werken niet fijn.. die zou je om moeten zetten naar een andere container (mkv/mp4). En ook vraag ik me af of ondertitels gaan werken met de samsung D serie. De F en H series werken probleemloos met ondertitels, maar met de D-serie heb ik geen ervaring.

Je zou er vervolgens voor kunnen kiezen om ook muziek via je tv af te spelen (moet je tv in de buurt van je denon staan) en via de optical uit naar je denon te sturen.
Een andere oplossing is om een usb-geluidskaart in de synology te steken en daarmee het geluid naar je denon te sturen. Dan moet echter je nas in de buurt van je denon staan.

Videostation en Audiostation kan je aansturen via je pc/notebook (via de browser) of via je ipad.
Je kan dan vanaf de bank op je ipad de muziek vanaf je films en muziek naar je tv en stereo sturen.

Het zou kunnen dat andere merken ook soortgelijke oplossingen hebben, maar dat moet iemand met ervaring van dat merk je vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 09-06-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,
ik zou graag advies willen en aangezien ik in de TS zag dat mijn huidige situatie overeenkomt met een die de TS in 2011 had :D leek dit een mooie plek.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment is de opzet
Huiskamer heeft ps3 met upc DVR waarop tv en Netflix wordt gekeken.
Studeerkamer heeft een oude (2jaar) game PC staan die alleen gebruikt wordt voor download,word bewerking en video kijken.
http://nl.hardware.info/usersystemen/8377/i7-860
er is nog 8 Gb geheugen bij gestopt en er zit nu een 250 samsung evo SSD in

Mijn idee is om de ps3 en pc in delen te gaan verkopen en de HDD en SSD te hergebruiken in de Htpc/nas voor de woonkamer.
Ik wil voor de studeerkamer een Zotac of gigabyte Brix kopen waar ik dan op kan werken en als nodig ook een filmpje of serie kijken. Data benader ik dan via de nas en ik stop de vertex erin als SSD.

In de woonamer wil ik dan een nas/ htpc neerzetten hier komt UPC binnen en daar wil ik hem ook neerzetten.
Netflix is vrij belangrijk voor de woonkamer en tablet (vriendin). Hierdoor vallen naar mijn idee open elec en Plex af. Maar wat is dan een optie? Linux heeft mijn voorkeur voor de Htpc alhoewel ik hierin een totale leek ben dus haal ik daardoor mezelf iets op mijn hals?

Staar ik mijzelf blind op het willen hergebruiken van de Hdd en Ssd en zie ik daardoor een betere optie over het hoofd?
Moet ik voor deze set up gaan?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 49,-€ 49,-
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 52,50€ 52,50
1Silverstone Milo ML04€ 69,-€ 69,-
1Zotac ZBOX ID18€ 119,05€ 119,05
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,94€ 29,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,44

Er komt binnenkort de Kavari lijn uit van AMD en daar wil ik wel op wachten, ook zou een behuizing met meer schijfruimte een optie kunnen zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke info.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 22:21
Ik gisteren eindelijk mijn Yamaha receiver aangesloten op mijn netwerk. Ik gebruik als mediaserver een WD Live Book. De Yamaha app op mijn iPad werkt prima, aansturen werkt snel en soepel. Muziek vindt hij ook, maar zelfs als ik in de app selecteer op Album/arties geeft hij de nummers (van dat album) aan op alfabetische volgorde, niet de volgorde van het album (zoals dat is als je hem via itunes, vlc of via folder play via mijn WD Live TV). Helaas heeft de app van Yamaha die optie niet, maar ik wil gebruik maken van de mogelijkheid om nummers/albums te selecteren zonder de TV aan te hebben.

Hebben jullie suggesties om dit op een snelle manier op te lossen via instellingen of andere tips, mag ook een (betaalde) app zijn die werkt via mijn WD Live TV (2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe woning. Ik ben van plan volgende week mijn vloer te gaan leggen en ik zou graag advies willen over hoe ik het best mijn netwerk/bedrading kan organiseren.

Ik heb momenteel de volgende apparaten:
- Router (TP-Link Archer C7)
- TV (Samsung UE55HU7500)
- NAS (Thecus N5550 met 2 ethernetaansluitingen en HDMI output)
- Receiver (moet ik nog aanschaffen)

Mijn idee is nu om een ethernetkabel te trekken van de ROUTER naar de NAS, en dan vanaf mijn NAS een ethernetkabel naar de RECEIVER en HDMI naar de TV voor media/XBMC. En als laatste HDMI ARC van de RECEIVER naar de TV voor het geluid.

Nu heb ik twee vragen:
1) Klopt mijn netwerk qua opstelling of zijn er slimmere opstellingen?
2) Stel ik besluit om een soundbar te kopen in plaats van een receiver, verandert er dan iets qua opstelling/bedrading?

Alvast bedankt voor jullie advies/informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
siwi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:10:
1) Klopt mijn netwerk qua opstelling of zijn er slimmere opstellingen?
Ik denk het niet. Ik ken niet de volledige specs, dus check dit even, maar ik ga er vanuit dat die NAS 2 ethernet poorten heeft omdat er link aggregation ondersteund wordt. En niet omdat het ook een switch. Die receiver zit dan niet in je netwerk. Volgens mij moet je een LAN kabel leggen van je router naar je audio/tv meubel en deze aansluiten op een switch. En vandaar uit LAN kabels naar NAS en receiver.
2) Stel ik besluit om een soundbar te kopen in plaats van een receiver, verandert er dan iets qua opstelling/bedrading?
Nee. Maar met een soundbar zul je wel moeten inleveren op geluidskwaliteit en surround beleving. Die kan met een receiver met speakers veel beter zijn.

Nog een vraag van mijn kant:
Waarom een NAS van Thecus? Een Synology, Qnap of Asustor is imho veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 21:23
Ik zou ook gewoon direct een LAN kabel direct van je router naar je receiver leggen. Tegenwoordig hebben veel tv's, bluray spelers etc ook ethernet aansluiting dus kan je altijd daar nog een switch plaatsen. Als je de opstelling gebruikt die je voorsteld heb je altijd een NAS nodig met twee poorten en moet die NAS wel functioneren als een switch wat lang niet altijd zo is.

Je soundbar zal via optical ofzo worden aangesloten op je tv. Je HDMI kabel is dus verantwoordelijk voor de input. Dit kan je tv zelf zijn (analoge tv of CI+ adapter) of bijvoorbeeld een film via je je NAS of sataliet kastje. Mijn voorkeur gaat uit van een receiver met losse boxen omdat je dan meer flexabiliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
Hoe ik het thuis heb:

Apparaten:
- Synology ds1512+
- Netgear WNR3500v2
- Yamaha DSP Z7
- Asrock ION 152D (met XBMC - Openelec)

Alle apparaten staan op de router aangesloten. In XBMC benader ik via NFS mijn mappen op mijn nas, hierdoor heb ik een stabielere datastroom en ook geen last van jitters of iets dergelijks. FullHD, full bluray iso etc alles speelt ie vloeiend af. Mijn muziek collectie kan ik via mijn receiver zelf benaderen (Upnp/dlna) en met een app op tablet/telefoon selecteren. Werkt lekker makkelijk en snel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn setup

- nas: Synlogy DS214 (incl, video station, download station, sickbeard, couchpotato etc.)
- tv: Samsung UE40ES6900. Via de video station app op de tv zijn de films en series te benaderen.
- reciever: Pioneer VSX-922. Verbonden via netwerk t.b.v. afspelen muziek en verbonden met tv via HDMI-ARC om geluid van tv, films over de surround set af te spelen incl. DTS.
- boxen: Jamo S426 incl. sub

- div. tablets, mobiele telefoons etc. om het geheel te bedienen en zaken af te spelen.

Ik vind het een ideale setup. Mijn favo tv series worden automatisch gedownload, inclusief ondertitel, en vervolgens kan ik het rechtstreeks via mijn tv bekijken. Muziek speel ik direct via de receiver af, inclusief internet radio.

Daarnaast vind ik dat Synology een geweldig systeem heeft, inclusief automatische backup van mijn zakelijke bestanden naar een externe locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 01-08-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:26
Zelf heb ik twee LAN kabels voorzien naar de TV.
Hier in Vlaanderen gebruikt Telenet een eigen ip-range voor hun interactieve TV en is dit eerste LAN-punt verbonden met de Telenet modem-only.
Het tweede LAN-punt is verbonden met mijn router en van daaruit met mijn NAS. Vanuit het tweede LAN-punt naar een switch en zo naar TV en Minix X8.
Heb je maar 1 LAN-punt dan moet je voor digitale TV overschakelen op zo'n powerLAN oplossing, tenzij digitale TV geen issue is, natuurlijk.

Kortom, moet je er nog aan beginnen, leg gewoon er een LAN-kabel bij.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Bedankt voor jullie reacties. Aparte kabels worden het dan.
S1NN3D schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:55:

Nog een vraag van mijn kant:
Waarom een NAS van Thecus? Een Synology, Qnap of Asustor is imho veel beter.
Deze Thecus was laatst in de aanbieding bij Ibood voor 329 euro waardoor hij in mijn ogen stuk goedkoper is dan een vergelijkbare Synology (naar Qnap en Asustor heb ik eigenlijk niet gekeken). De HDMI output die erop zit, leek me handig zodat ik hem meteen op de TV kan aansluiten. En verder las ik er ook wel goede (gebruikers)reviews over, onder andere hier op Tweakers

Kun je misschien aangeven in welk opzicht die andere merken zoveel beter zijn? Is dat hardware of software? De NAS is nog niet verzonden, dus ik zou hem eventueel nog kunnen heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Meer opties, support, updates. Voor mij een persoonlijke mening. Ik heb de DS207+ gekocht toen hij uitkwam en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
siwi schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:49:
Kun je misschien aangeven in welk opzicht die andere merken zoveel beter zijn? Is dat hardware of software? De NAS is nog niet verzonden, dus ik zou hem eventueel nog kunnen heroverwegen.
LockTar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:08:
Meer opties, support, updates. Voor mij een persoonlijke mening. Ik heb de DS207+ gekocht toen hij uitkwam en nog nooit problemen gehad.
Dit dus! Naar mijn mening zijn andere merken dan Synology, Qnap en Asustor geen serieuze alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Om thuis films en series te kijken sluit ik mijn laptop via HDMI aan op mijn Samsung LED tv.. maar ik begin dit gesleep toch behoorlijk irritant te vinden.
Een paar weken geleden ben ik begonnen om opzoek te gaan naar een oplossing om dit zo makkelijk mogelijk op te lossen, maar hoe meer ik me in dit wereldje "verdiep" hoe meer ik het spoor bijster raak?

Wat ik graag zou willen is een speler/opslag(beste oplossing) in de buurt van mijn tv (die ik met hdmi aansluit op de tv) en dat ik hier mijn films/series via wi-fi op kan zetten vanaf mijn laptop.

Het probleem is dat ik geen kabel kan trekken vanaf mijn router(en eventuele netwerkopslag) naar mijn tv anders had ik een NAS op mijn router kunnen aansluiten en dan een kabel naar een mediaspeler kunnen trekken.

Hopelijk is de situatie een beetje duidelijk en kan iemand mij wat advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kern schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:42:
Het probleem is dat ik geen kabel kan trekken vanaf mijn router(en eventuele netwerkopslag) naar mijn tv anders had ik een NAS op mijn router kunnen aansluiten en dan een kabel naar een mediaspeler kunnen trekken.
Dat hoeft geen enkel probleem te zijn; ik heb thuis een identieke situatie. Heb dit opgelost door een bridge in mijn tv/audiomeubel te plaatsen. Hier heb ik zowel mijn NAS en mediaspeler op aangesloten (en nog wat andere apparatuur). Op deze manier heb ik het geheel draadloos in het netwerk hangen en is er een internet verbinding beschikbaar voor alle apparatuur. Maar alles dat kan streamen is onderling bedraad verbonden. Dat je geen kabel vanaf je router kan trekken is dus eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@D vd V: Wat bedoel je met "bridge"? Een switch of een router in bridge-modus?

@Kern: met wifi alles overzetten kan behoorlijk lang duren als het allemaal 10GB+ 1080p rips zijn...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
ck2000nl schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:20:
@D vd V: Wat bedoel je met "bridge"? Een switch of een router in bridge-modus?
Met een bridge bedoel ik een bridge. :+ Zelf heb ik deze. Een bridge pikt je draadloze signaal op en zet het bedraad door aan alles dat er op is aangesloten (dus alles is online). Daarnaast is het ook een switch en kan alles wat er op aansloten zit bedraad communiceren (perfect om de aangesloten apparaten onderling te laten streamen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
S1NN3D schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:12:
[...]

Dat hoeft geen enkel probleem te zijn; ik heb thuis een identieke situatie. Heb dit opgelost door een bridge in mijn tv/audiomeubel te plaatsen. Hier heb ik zowel mijn NAS en mediaspeler op aangesloten (en nog wat andere apparatuur). Op deze manier heb ik het geheel draadloos in het netwerk hangen en is er een internet verbinding beschikbaar voor alle apparatuur. Maar alles dat kan streamen is onderling bedraad verbonden. Dat je geen kabel vanaf je router kan trekken is dus eenvoudig op te lossen.
Wat een handig apparaatje! Deze was ik nog niet tegen gekomen.. Super bedankt! In principe kan ik nu dus elke set up doen die ik wil, maar de keuze is zo reuze haha. Wat zou jij aanraden al mocht je nu iets nieuws kopen? en wat heb je zelf op dit moment?

[ Voor 12% gewijzigd door Kern op 11-08-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Houdt er wel rekening mee dat de door mij genoemde bridge alleen wifi-ac ondersteunt. Er zijn echter ook modellen die wifi-n doen. Zou zonde zijn als je geen ac-router hebt en er achter komt dat je de bridge niet aan de praat kan krijgen. Checken dus.

Ik ben momenteel wel redelijk tevreden met wat ik heb staan maar upgrade/uitbreidingswensen zijn er altijd. Er staat nu een 2-bay Synology NAS (wil nog wel een keer een 4-bay kopen). Verder staat er nog een Intel NUC met XBMC. Op zich kunnen zowel mijn tv, receiver en blu-rayspeler ook streamen maar op die apparaten maak ik er geen gebruik van. Op het wensenlijstje staat nog een Sonos Connect voor het streamen van audio. Kan dit nu wel via meerdere manieren aansturen maar ze zijn allen niet geweldig; zo'n Sonos zou volgens mij wel een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
"Backwards comitable with dual-band wireless-N.
Requirements: Existing Wireless-AC, dual-band n or a/b/g wireless router or access point.

Moet dus prima kunnen, ook zonder AC.

Een andere optie is powerlines; dan hoef je ook geen kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
My bad. Post aangepast. Aangezien ik zelf een ac-netwerk had draaien heb ik hier verder nooit naar gekeken. Mijn broer heeft later ook de WUMC710 aangeschaft en gaf aan het niet aan de praat te krijgen om het wifi-ac is. Nog ff de specs gecheckt en de crux zit in de 5 Ghz. Als je router dat niet ondersteund kun je er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
S1NN3D schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:43:
Nog ff de specs gecheckt en de crux zit in de 5 Ghz. Als je router dat niet ondersteund kun je er weinig mee.
Ik heb een router van Sitecom en deze kan sowieso op 2 frequenties, dus ik geloof ook de 5Ghz, echter heb ik deze nog nooit gebruikt. ( ben nu op mijn werk dus kan het ook niet even checken/testen )

Hoe ik er nu naar kijk (=wat in mijn ogen het beste is voor aankomende tijden) wil ik denk gaan voor een Intel NUC (i3 of celeron met minimaal 8gbRAM en een SSD van 60-120gb?)+ WUMC710 en dan een kleine NAS opslag erbij (1bay want ik wil niet een groot lomp vierkante blok naast me tv meubel hebben staan)
Misschien nog een goede tip voor een mooie/kleine NAS?

Dit allemaal bij elkaar is wel een redelijk grote uitgaven in 1 keer dus ik zit eigenlijk te kijken of ik het in stappen kan aanschaffen.. of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kern schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:39:
Misschien nog een goede tip voor een mooie/kleine NAS?
Ik zet qua NAS een Synology altijd op de eerste plaats. Met daarachter Qnap en Asustor. Alle andere merken kun je beter vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik raad toch een 2-bay aan en zet dat ding ajb in de meterkast i.v.m. geluid!

Wellicht dat via WiFi streamen lukt, anders kun je het met een lan via je stroomnet doen (homeplug).

NUC:
Celeron is voldoende. 8 GB is dikke overkill; 2GB is al genoeg.
Opstarten van USB en dan gewoon laten slapen is ook prima.
OpenELEC (XBMC) er op.

Neem een NUC met IR ondersteuning, of je kunt een CEC adapter aanschaffen, zodat bediening met je TV AB mogelijk wordt.

Just my 2 cents...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
S1NN3D schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:46:
[...]

Ik zet qua NAS een Synology altijd op de eerste plaats. Met daarachter Qnap en Asustor. Alle andere merken kun je beter vermijden.
Ik zat zelf ook aan Synology te denken ivm alle goede berichten erover.. Zat te denken aan de :
https://www.synology.com/en-us/products/overview/DS112j of de
https://www.synology.com/en-us/products/overview/DS114

Qnap zag er ook wel interesting uit maar daar moet ik nog iets meer research in doen.

Wordt bij elkaar wel een "duur" geintje zo maar dan heb je wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Kern schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:59:
Wordt bij elkaar wel een "duur" geintje zo maar dan heb je wel wat :D
Het prijsverschil tussen de 112j en de 22j is niet zo heel groot (50 tot 70 euro), je hebt bij de 212j echter wel een extra bay voor een toekomstige hdd. Ik zou dat even overwegen, kan heel nuttig zijn.

Een nas lijkt heel groot, maar als je hem eenmaal hebt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 12-08-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59
Mijn setup:

- nas: Synlogy DS112J gedeelde map : photo/video/music.

- tv: Samsung UE32D5000.

- mediaplayer: WD tv live

- receiver: yamaha rx-v575

- boxen: Harman-kardon HKTS-16

De gedeelde mappen vanaf de synology zijn te bereiken via de mediaplayer. Werkt echt super met het streamen van je content. Alles gaat over een gigabit netwerk. En heb nooit last van problemen _/-\o_ .

Ik gebruik om mijn smartphone de app's van synology.

[ Voor 6% gewijzigd door remondoo op 12-08-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:06:
[...]

Het prijsverschil tussen de 112j en de 22j is niet zo heel groot (50 tot 70 euro), je hebt bij de 212j echter wel een extra bay voor een toekomstige hdd. Ik zou dat even overwegen, kan heel nuttig zijn.

Een nas lijkt heel groot, maar als je hem eenmaal hebt :P
Je hebt hier zeker een punt, maar ik wou graag zo een klein mogelijke NAS zodat het niet zo opvalt maar ik ging even de maten nakijken.

DS213j 165 x 100 x 225,5 ( H x W x D )
DS112j 166 x 71 x 224 ( H x W x D )

Voor die 3centimeter breedte een 1bay nemen slaat nergens op. Dus dan zou ik inderdaad beter voor de DS213j kunnen gaan. Enige minpunt is dat hij wit is, zou hem liever in het zwart hebben. ( mierenneukerij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
remondoo schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:24:
Mijn setup:

- nas: Synlogy DS112J gedeelde map : photo/video/music.

- tv: Samsung UE32D5000.

- mediaplayer: WD tv live

- receiver: yamaha rx-v575

- boxen: Harman-kardon HKTS-16

De gedeelde mappen vanaf de synology zijn te bereiken via de mediaplayer. Werkt echt super met het streamen van je content. Alles gaat over een gigabit netwerk. En heb nooit last van problemen _/-\o_ .

Ik gebruik om mijn smartphone de app's van synology.
Gaaf he?!?! Nog vetter wanneer je je wd mediaplayer vervangt door een xbmc device (intel nuc met openelec)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Kern schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:52:
[...]

Je hebt hier zeker een punt, maar ik wou graag zo een klein mogelijke NAS zodat het niet zo opvalt maar ik ging even de maten nakijken.

DS213j 165 x 100 x 225,5 ( H x W x D )
DS112j 166 x 71 x 224 ( H x W x D )

Voor die 3centimeter breedte een 1bay nemen slaat nergens op. Dus dan zou ik inderdaad beter voor de DS213j kunnen gaan. Enige minpunt is dat hij wit is, zou hem liever in het zwart hebben. ( mierenneukerij ;) )
Gewoon uit zicht plaatsen, dan maakt t formaat en kleur minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59
CeesKees schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:
[...]

Gaaf he?!?! Nog vetter wanneer je je wd mediaplayer vervangt door een xbmc device (intel nuc met openelec)
Op zich ben ik zeer tevreden over de wd tv live. Hij doet alles wat ik nodig heb. Streaming van mkv tot iso's enz. Ondertitels enz geen probleem.

Ik zal eens kijken als ik tijd heb voor een klein project met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:44
CeesKees schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:58:
[...]

Gewoon uit zicht plaatsen, dan maakt t formaat en kleur minder uit.
Ik heb ook een 112j, staat gewoon in de hoek van de woonkamer, waar ook de modem is geplaatst(Nederrijn komt daar binnen). Erg klein en stil, maar ik zou wel voor een 2-bay gaan. Een "shitload" aan films en series verder en je bent zo door 1TB heen. Ook zuil je merken dat je en Synology nas voor veel meer dan alleen media streamen kunt gebruiken, en wat extra kracht is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 212j en een 112j. De dikke nas en de dunne nas :P

Ze staan bij mij in de boekenkast, omdat ik de schrijven niet in slaapstand laat gaan (maar laat draaien 24/7) hoor je ze wel wat zoemen als het voor de rest heel rustig is, maar in een huis met een gezin met 2 kids merk ik dat nooit :P )
CeesKees schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:
Erg mooi inderdaad, ik ben zelf ook zeer tevreden over de wd tv live met een xmbc achtige skin, maar die intel nuc is leuk, erg leuk. Ik ga me er eens in verdiepen, leuk hobby project. Helaas zijn ze ook weer niet supergoedkoop.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-08-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder heb ik een nieuwe receiver, NAS, mediaspeler....etc.
Het werkt allemaal prima.

Ik heb nog wel een vraag.....ik zal hem (lang) inleiden, maar wellicht is de oplossing simpel.

Ik heb digitale tv van KPN. Wanneer ik dit HDMI aansluit op de tv kan ik met de remote van KPN zowel de decoder bedienen, alsmede de volume"knop" van de tv. Dus NIET het volume van de decoder, maar echt van de TV (het apparaat). Handig, want nu maar 1 remote nodig.
Echter, wanneer ik de decoder met HDMI in een receiver doe (Marantz nr1504), en de receiver HDMI in de TV kan ik niet meer met de remote van KPN het volume regelen. Het volume moet ik dan regelen via de reciever. Twee remotes dus.....vervelend.

Nu kan ik 1 oplossing bedenken: De HDMI kabel van de decoder rechtstreeks in de TV, en dan een (dacht ik) optische kabel van de TV terug naar de receiver. Vervolgens kan ik alle andere apparaten (DVD-speler, Game consoles) wel via de receiver doen, en met een HDMI vanaf de reciever in de andere HDMI poort op de tv.
Als dit de oplossing is heb ik 1 vraag.....wat voor soort kabeltje moet er nu van de tv terug naar de receiver voor surround sound?

Daarbij, is er wellicht nog een andere oplossing waarbij ik mijn plan (alles HDMI in de reciever, en slechts 1 kabel naar de tv) kan handhaven, maar toch met de KPN remote het volume regelen? Ik hoor het graag.

(Overigens kan ikmet mijn gewenste opstelling wel in de setup van de receiver regelen dat het geluid via de tv gaat....maar dan heb ik geen surround meer. En als ik dat wil blijf ik kloten met die receiver remote om dat elke keer te regelen)

Ik hoop dat mn vraag helder is, en het antwoord ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593263 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:07:
Als dit de oplossing is heb ik 1 vraag.....wat voor soort kabeltje moet er nu van de tv terug naar de receiver voor surround sound?
Dit kan een hdmi kabel zijn of een optische kabel. Je kan dan echter wel problemen krijgen met een audio delay (dus monden bewegen eerder dan het geluid). Verder heb je bij de tv's onder de pakweg 1200 euro het probleem dat de audio weergave via hdmi aan wat beperkingen zit, je zal minder audio mogelijkheden tot je beschikking hebben en de tv gaat het downmixen (volgens mij is dit de juiste term). De meeste tv's hebben de mogelijkheid om via hdmi het geluid door te sturen, waarschijnljk staat dit onder externe speakers in de handleiding.

De beste oplossing zou zijn alle apparaten aan te sluiten op de receiver en vanuit de receiver naar de tv te gaan. maar in jouw geval werkt het niet. Nu ken ik KPN tv niet zo goed, maar vermoedelijk gebruikt men daar geen DTS en dergelijke geluidsbronnen en heb je weinig verlies als je een hdmi kabel in de tv doet en van daaruit naar de receiver.

Mocht je via HDMI ARC dan geen mogelijkheden hebben om het geluid via 1 afstandsbediening te krijgen, dan zal je naar een universele remote moeten kijken zoals de logitech harmony waarbij dit allemaal is in te stellen. Maar je idee is goed. Probeer het eerst via hdmi (die heb je liggen voor je andere apparaten, dus kan je gratis testen) en als dat niet werkt via de optische kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-09-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:21:
[...]

De beste oplossing zou zijn alle apparaten aan te sluiten op de receiver en vanuit de receiver naar de tv te gaan. maar in jouw geval werkt het niet. Nu ken ik KPN tv niet zo goed, maar vermoedelijk gebruikt men daar geen DTS en dergelijke geluidsbronnen en heb je weinig verlies als je een hdmi kabel in de tv doet en van daaruit naar de receiver.
Ik heb nu ook alles in de reciever, en dan 1HDMI out naar de TV.
Met die setup heb ik dus ook de remote van de receiver nodig. Dan zap ik met de ene remoten, en geluid met de ander.

Misschien dat de optische kabel werkt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593263 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:44:
Ik heb nu ook alles in de reciever, en dan 1HDMI out naar de TV.
Met die setup heb ik dus ook de remote van de receiver nodig. Dan zap ik met de ene remoten, en geluid met de ander.
Heb je op beide apparaten hdmi arc aanstaan en heb je op je tv aangegeven dat het geluid via externe boxen gaat? Ik vind het wat vreemd dat het niet werkt. Waarschijnlijk geeft een optische kabel hetzelfde resultaat.

Ik zou dit adviseren :

kpn kastje via hdmi naar tv
tv via hdmi naar receiver (voor geluid)
op tv instellen dat audio via externe speakers gaat

moet je wel een hdmi poort in de tv hebben die uitgaand verkeer aankan (anders kan het geluid niet naar de versterker), maar de meeste tv's hebben dat denk ik wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-09-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:48:
[...]

Heb je op beide apparaten hdmi arc aanstaan en heb je op je tv aangegeven dat het geluid via externe boxen gaat? Ik vind het wat vreemd dat het niet werkt. Waarschijnlijk geeft een optische kabel hetzelfde resultaat.

Ik zou dit adviseren :

kpn kastje via hdmi naar tv
tv via hdmi naar receiver (voor geluid)
op tv instellen dat audio via externe speakers gaat

moet je wel een hdmi poort in de tv hebben die uitgaand verkeer aankan (anders kan het geluid niet naar de versterker), maar de meeste tv's hebben dat denk ik wel.
Ik heb nog niet aangegeven in/aan/op (?) de TV dat het geluid via externe boxen gaat.
Ik heb geen HDMI-out poort op de TV. TV is een oud beestje...LG plasma...jaartje of 8/9 oud.
Misschien is dat het probleem.
Nu ga ik deze week een nieuwe kopen, dus wellicht heb ik dan 't probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 13:11
Meterkast:
APC Back-UPS ES 550VA 230V
TP-Link TL-WDR4300 (Glas 75/75)
Synology Disk Station DS413J (2x 3TB) (zit bijna vol binnenkort 2x 3TB erbij prikken)

NAS Applicaties:
NZBDrone (ter vervanging van Sickbeard)
NZBGet
Video Station

TV:
PC (XBMC) -> HDMI -> TV
PC -> Optical Audio -> Pioneer Home Cinema 2.1
Apple TV 3 -> HDMI -> TV
Apple TV 3 -> Optical Audio -> Pioneer Home Cinema 2.1

Tevens loggen vrienden van mij in op me NAS om Films en Series te streamen vanaf mijn nas direct in de file manager
Tevens is de netwerk port van mijn NAS maar 100Mbit en is de CPU/ARM chip van de 413j naar mijn mening te traag. Misschien dat ik ooit nog wil uitbreiden naar een snellere NAS. Dit omdat mijn NAS de download snelheid niet aankan en tijdens het downloaden van een simpele film/serie direct 100% CPU trekt en dan is hij nog niet eens aan het uit pakken. tevens download hij dan maar met max 30Mbit/s inplaats van de volle 75. En ja me news server gaat 100Mbit.

Buiten dat ben ik erg tevreden met mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is NZBDrone op de synology al een volwaardige vervanger voor Sickbeard? Waarom heb je hiervoor gekozen, is het ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:02:
Is NZBDrone op de synology al een volwaardige vervanger voor Sickbeard? Waarom heb je hiervoor gekozen, is het ook beter?
Ja ik zou ook niet meer terug willen naar Sickbeard, ik vind de webinterface van NZBDrone geweldig. Wel moet je hem na installatie handmatig updaten en hierna nogmaals updaten via de webinterface omdat de package in synocommunity niet is geupdate.
De afhandeling van de downloads gaat via nzbdone en deze houd ook de status van de download bij. ook vind ik de webinterface overzichtelijker vooral met de calender functie.
Ik heb z'n 90 TV series er in staan en dit kan hij prima allemaal bijhouden.
Wel merk ik dat als je met de browser Pale Moon 64Bit de webinterface de verkeerde poster laat zien bij de verkeerde series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ReTechNL schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:15:
[...]

Ja ik zou ook niet meer terug willen naar Sickbeard, ik vind de webinterface van NZBDrone geweldig. Wel moet je hem na installatie handmatig updaten en hierna nogmaals updaten via de webinterface omdat de package in synocommunity niet is geupdate.
De afhandeling van de downloads gaat via nzbdone en deze houd ook de status van de download bij. ook vind ik de webinterface overzichtelijker vooral met de calender functie.
Ik heb z'n 90 TV series er in staan en dit kan hij prima allemaal bijhouden.
Wel merk ik dat als je met de browser Pale Moon 64Bit de webinterface de verkeerde poster laat zien bij de verkeerde series
Maar waar ligt, buiten de webinterface, de voornaamste meerwaarde in NZBDrone en NZBDone dan? Ik zou op zich geen bezwaar kennen tegen overstappen, maar dan moet het wel verbeteringen opleveren. De webinterface van SickBeard gebruik ik amper, want immers, als het allemaal eenmaal goed draait, heb je die ook niet nodig. Alles valt netjes te managen vanaf XBMC of telefoon-app. Performance is amper een issue. Wat me bij SickBeard nog wel eens irriteert is dat deze relatief beperkt is in het ophalen van de serie-informatie, dus als daar verbetering in te vinden is, zou dat mooi zijn. Voor NZBDone geldt hetzelfde. Ik draai daarvoor in de plaats SABNZBD en dat bevalt me prima. Qua performance lijkt me dat daar ook nog maar heel weinig in te halen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Laatst online: 26-04 11:05
Ik heb het zo gedaan.

Onder de tv een zelfbouw pc/server amd E350 cpu.(2x1.6Gb) die bijna altijd op 800Mhz staat.
Deze staat via hdmi en optical op my Yamaha, waarom my philips tv zit.
De server draait ubuntu 14.04 gezien dat voor xbmc met amd cpus het beste is.
er draait sickbeard, sabnzb, couchpotato, headphone en autosub en een mail server en webserver.
My media staat gedeeld via samba en de library wordt via mysql gedeeld.

Op de slaapkamer een klein pc'tje die op direct op de tv staan en de media via de server ophaalt.
film kijken beneden en daarna boven verder gaan op het zelfde tijds momentje.

Nu ben ik een ict-er, dus dit is een vrij makkelijke setup voor mij, maar ben je dat niet.
dan raad ik het volgende aan.
een synoligy nas met 2 schijven minimaal 212+ iv.m. de doorvoer snelheiden. ( voornamelijk belangrijk als je ook veel kopieert en je nas als backup machine gebruikt.
voor players.. haal een Minix X5 of beter en zet er minix xbmc op. dan heb je een mooie goedwerkende setup. die eenvoudig te bedienen is.
als alternatief voor sickbeard en couchpotato.. questie van een paar xbmc plugins installeren en gelijk afspelen of downloaden via de plugin. ( geen nieuws groepen meer nodig dus)
suc6 er zijn zo wel 100derden mogelijkheden... het is net wat je budget toelaat en wat je er voor wilt uitgeven.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thc_Nbl schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:29:
.......
Deze staat via hdmi en optical op my Yamaha, waarom my philips tv zit.
......
Ik weet niet of je mijn vraag hebt gelezen van hierboven...maar jouw setup dmv optical kabeltje is DE manier om geluid weer terug de receiver in te lussen wanneer het tv signaal rechtstreeks in de tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
mijn set-up

philips 42" tv
--> hdmi naar yamaha rx-373 met yamaha sub en 2 leuke boxjes. dus een 2.1 set-up.
--> HTPC i5 met ubuntu op het moment. hiermee haal ik alles handmatig binnen omdat ik zo controle houd over wat er binnen komt. netflix en alle ander treamings diensten gebruik ik hierop. verder ook voor foto's en al het andere om te spelen.
-> itv van kpn

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 593263 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:36:
[...]

Ik weet niet of je mijn vraag hebt gelezen van hierboven...maar jouw setup dmv optical kabeltje is DE manier om geluid weer terug de receiver in te lussen wanneer het tv signaal rechtstreeks in de tv zit?
Helaas wel ja, en dan ben je dus afhankelijk van de mogelijkheden van je TV welke formaten je kan beluisteren dmv passthrough. Dat probleem speelt niet als je de settop-box aan je receiver hangt, en vanaf je receiver naar je TV gaat, maar dan moet dat wel netjes supported worden natuurlijk. Als dat niet het geval is, houdt het vaak wel op. Gelukkig dat je niet zo gek veel mist eraan, aangezien het "slechts" TV betreft en er dus geen DTS e.d. wordt gedaan, wat vaak niet door tv's wordt doorgestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kroegtijger schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:20:
Maar waar ligt, buiten de webinterface, de voornaamste meerwaarde in NZBDrone en NZBDone dan?
Ik heb naast de info hierboven nog eens verder gezocht, het schijnt vooral goed te werken als je episodes mist. Maar dat komt bij mij niet vaak voor of ik ga even met spotnet of supersearch van newsleecher aan de slag en dat vind ik persoonlijk iets fijner, maar echt omdat het amper voorkomt.

Ik houd het wel even in de gaten, het is nogal wat werk om helemaal over te stappen schat ik in omdat ik toch veel heb ingesteld en veel series meepak, maar ik kende dit niet. Alleen jammer dat je handmatig moet updaten, kan ik zelf wel, maar het is altijd wat uitzoekwerk en dan blijf ik voor nu nog gebruiken wat goed werkt. Maar wel interessant en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
kroegtijger schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:20:
[...]

Maar waar ligt, buiten de webinterface, de voornaamste meerwaarde in NZBDrone en NZBDone dan? Ik zou op zich geen bezwaar kennen tegen overstappen, maar dan moet het wel verbeteringen opleveren. De webinterface van SickBeard gebruik ik amper, want immers, als het allemaal eenmaal goed draait, heb je die ook niet nodig. Alles valt netjes te managen vanaf XBMC of telefoon-app. Performance is amper een issue. Wat me bij SickBeard nog wel eens irriteert is dat deze relatief beperkt is in het ophalen van de serie-informatie, dus als daar verbetering in te vinden is, zou dat mooi zijn. Voor NZBDone geldt hetzelfde. Ik draai daarvoor in de plaats SABNZBD en dat bevalt me prima. Qua performance lijkt me dat daar ook nog maar heel weinig in te halen is.
Het voornaamste is dat hij beter omgaat met gefailde downloads. hij maakt zelf een blacklist aan van downloads die zijn gefaald en gaat automatisch naar een nieuwe zoeken die wel werkt.
Dit houd hij ook allemaal bij zodat alles terug te kijken is.
Als je dan opnieuw gaat zoeken dan vindt hij niet iedere keer de zelfde release met bijv. en password. want die skipt hij dan automatisch als deze is gefaald of geblacklist is.

Wat ik ook wel prettig vind is de manual search naar afleveringen. Je krijgt dan een lijst met te downloaden releases te zien en welke zijn geblacklist daar staat een melding bij. en dan kan je zelf gewoon op een release drukken welke je wilt hebben en van welke source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:23:
[...]

Ik heb naast de info hierboven nog eens verder gezocht, het schijnt vooral goed te werken als je episodes mist. Maar dat komt bij mij niet vaak voor of ik ga even met spotnet of supersearch van newsleecher aan de slag en dat vind ik persoonlijk iets fijner, maar echt omdat het amper voorkomt.

Ik houd het wel even in de gaten, het is nogal wat werk om helemaal over te stappen schat ik in omdat ik toch veel heb ingesteld en veel series meepak, maar ik kende dit niet. Alleen jammer dat je handmatig moet updaten, kan ik zelf wel, maar het is altijd wat uitzoekwerk en dan blijf ik voor nu nog gebruiken wat goed werkt. Maar wel interessant en leuk.
Ja je moet alleen de eerste keer even handmatig updaten en hierna gaat dit automatisch of vanuit de system tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReTechNL schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:51:
[...]

Ja je moet alleen de eerste keer even handmatig updaten en hierna gaat dit automatisch of vanuit de system tab.
ah, dat valt mee. Thanks

Ik had van de zomer in Sickbeard dat ik soms als ik op 1080p versies zocht vage Russische nagescynchroniseerde shit kreeg die zogenaamd 1080p was. Had ik eerst niet door... kijk ik een nieuwe serie en dacht eerst: dat speelt zich kennelijk in Rusland af (subs in het Nederlands waren er wel)... maar na 15 minuten begon ik wat nattigheid te voelen ;(

Dat soort onzin voorkom je dan wel met die nieuwe variant.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-09-2014 19:28 ]

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 19:20
Hallo, ik ga binnenkort verhuizen van een klein appartementje naar een nieuwbouwhuis. Wij kijken thuis graag films en series vanaf de PC op de TV (momenteel via een directe HDMI kabel), maar straks zullen de PC en TV verder uit elkaar staan.

Ik wil eigenlijk opnieuw beginnen, dus:
- NAS aanschaffen voor in de meterkast
- Nieuwe TV aanschaffen (heb momenteel geen Smart TV)

Ik ben geen groot gebruiker, af en toe een film/serie of een filmpje voor de kleine op de TV streamen is het belangrijkste. Wil de setup zo simpel mogelijk houden en ik vraag me af hoe/of ik onderstaande setup kan opzetten:
PC: via UTP kabel naar router
NAS: via UTP kabel aan router (aansluiting op thuisnetwerk)
TV: Smart TV via UTP kabel aansluiten op netwerk
Lijkt me dat ik dan via het netwerk de NAS moet kunnen vinden op de TV.

Nu zie ik in dit topic veel mensen die een mediaplayer (veelal de WDTV, heb deze bij schoonouders geplaatst dus ben er bekend mee maar vind de interface niet echt fijn) of een receiver hebben. Is dat nodig, of is bovenstaande setup ook mogelijk?

Advies voor welke NAS en Smart TV is welkom d:)b Moet ik speciaal een NAS met videotranscoding (zoals bijv. Synology DS214play) of kan een Smart TV dit tegenwoordig zelf aan?

Alvast bedankt

PS. oh ja, ivm verhuizing/verbouwing nieuwe huis staat het budget onder druk. Het liefst zou ik onder de €1000 klaar zijn voor TV+NAS+andere benodigdheden.

[ Voor 10% gewijzigd door Queal op 25-09-2014 15:23 ]

• kroegtijger
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:23:
[...]

ReTechNL schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:43:
[...]

Het voornaamste is dat hij beter omgaat met gefailde downloads. hij maakt zelf een blacklist aan van downloads die zijn gefaald en gaat automatisch naar een nieuwe zoeken die wel werkt.
Dit houd hij ook allemaal bij zodat alles terug te kijken is.
Als je dan opnieuw gaat zoeken dan vindt hij niet iedere keer de zelfde release met bijv. en password. want die skipt hij dan automatisch als deze is gefaald of geblacklist is.

Wat ik ook wel prettig vind is de manual search naar afleveringen. Je krijgt dan een lijst met te downloaden releases te zien en welke zijn geblacklist daar staat een melding bij. en dan kan je zelf gewoon op een release drukken welke je wilt hebben en van welke source.
Voor alsnog dus voor mij persoonlijk nog niet voldoende redenen om over te stappen, tenzij deze tool meer matches vindt op basis van de verstrekte informatie. Als ik afleveringen mis, kom ik die ook vrijwel niet tegen bij handmatige zoek-opdrachten (oftewel, ze zijn simpelweg niet beschikbaar of in ieder geval niet terug te vinden via de logische zoekopdrachten op de verschillende indexingsites. Mogelijk dat deze wel via een ID-code gepost worden, zoals bijvoorbeeld ook gehanteerd wordt bij CouchPotato/IMDB en dan kan het wel een reden vormen om over te stappen.)

iRacing Profiel

Ik ben ook nog niet overgestapt. Ik merk toch dat als een download niet lukt ik hem vaak handmatig moet downloaden via torrent of spotnet. Maar er is geen koppeling met bijv. spotnet met die apps, dus handmatig 1 keer per week (of vaker) de download lijst van sabnzb bekijken is voor mij hetzelfde. Dus voor nu blijf ik ook zo werken, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.

• kroegtijger
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:49:
Ik ben ook nog niet overgestapt. Ik merk toch dat als een download niet lukt ik hem vaak handmatig moet downloaden via torrent of spotnet. Maar er is geen koppeling met bijv. spotnet met die apps, dus handmatig 1 keer per week (of vaker) de download lijst van sabnzb bekijken is voor mij hetzelfde. Dus voor nu blijf ik ook zo werken, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.
Dan kan je beter over stappen naar Spotweb die wel netjes een API-interface biedt en gewoon zn queries erop los kan laten. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de nodige indexerings-diensten die online te vinden zijn. Sommigen zijn gratis (meestal zijn die niet al te best) en voor een aantal wordt een eenmalige donatie gevraagd. Bij die laatste diensten is dat dan meestal zo'n $10,- voor levenslang toegang, maar levenslang slaat niet zozeer op de levensduur van de gebruiker, maar meer op de levensduur van de site (ze worden met enige regelmaat door Brein-achtige instanties bedreigd met rechtzaken helaas)

iRacing Profiel

kroegtijger schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:52:
Dan kan je beter over stappen naar Spotweb die wel netjes een API-interface biedt en gewoon zn queries erop los kan laten.
Ik heb al een aantal sites voor sickbeard om sickbeard te laten werken, waren inderdaad allemaal rond de 10 dollar. En na meer dan 1,5 jaar werken ze nog steeds. Al mis ik newzbin en die andere waarvan ik nu de naam kwijt ben wel hoor, dat waren veel betere sites dan al die spotnet achtige alternatieven.

Maar spotweb zelf kan ik niet echt lekker draaien op mijn j model nassen van synology. Waren toendertijd niet krachtig genoeg. Maar spotnet doet het verder wel weer hier. En ik heb supernews van newsleecher nog.

Maar ach, sinds ik netflix en spotify heb download ik ook weer niet heel veel.

• kroegtijger
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:47:
[...]

Ik heb al een aantal sites voor sickbeard om sickbeard te laten werken, waren inderdaad allemaal rond de 10 dollar. En na meer dan 1,5 jaar werken ze nog steeds. Al mis ik newzbin en die andere waarvan ik nu de naam kwijt ben wel hoor, dat waren veel betere sites dan al die spotnet achtige alternatieven.
Ik heb een aantal malen moeten overstappen, maar zit nu uiteindelijk bij nzbs.in en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over. Daarnaast zijn nzbindex en binsearch.info ook nog steeds prima, en steeds vaker kan je daar ook gebruik van maken in appllicaties. Wel loop ik nog aan tegen beperkingen bij bijvoorbeeld tvrage, rottentomato etc. dat er teveel requests worden gedaan, maar met geduld lost dat zichzelf voor alsnog ook steeds weer op.
Maar spotweb zelf kan ik niet echt lekker draaien op mijn j model nassen van synology. Waren toendertijd niet krachtig genoeg. Maar spotnet doet het verder wel weer hier. En ik heb supernews van newsleecher nog.

Maar ach, sinds ik netflix en spotify heb download ik ook weer niet heel veel.
Spotweb draait bij mij op de server, en dat draait vlekkeloos op een heel kleine debian-vm met 1GB en 1 core toegewezen.
Ik gebruik het voornamelijk voor het volgen van series die op geen andere manier te bekijken zijn (of een jaar achter lopen) met name van discovery channel, ngc en history. Als daar een alternatief voor zou zijn, zou ik het zeker overwegen, maar voor alsnog is het zonder dakwok en een abonnement bij een provider uit de VS volgens mij nog niet mogelijk. Dan is dit een prima alternatief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem ook een abonnementje op de site die je noemt, kende hem niet. Heb er nu wel een stuk of 8 volgens mij, maar 1tje erbij die goed werkt is altijd welkom.

Wat zaken van discovery channel en history en dergelijke kan je wel met hulu bekijken, maar het is wat lastig om dat abonnement aan de gang te krijgen (maar met ebay als hulp kom je er wel). Maar niet alle shows komen daarop en als je betaald krijg je desondanks ook nog reclame, dus dat is in mijn ogen niet een heel fijn alternatief, mede omdat het lastig is met betalen (zit een check op het land van de creditcard in tegenstelling tot bijv. een netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen__1987
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02-2021
Hierbij mijn (deels toekomstige) setup:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/533938970a10bd88bd5665a37d86d68c.jpg

Ik ben nog opzoek naar een geschikte mediaspeler. Ik heb alle opties nog open staan.
Wat ik zou willen:

- Muziek van mijn NAS via mijn 5.1 set afspelen zonder dat de TV aan moet staan.
- Vrijwel ALLE soorten video streamen van mijn NAS naar mijn TV en 5.1 set, incl alle soorten ondertitels
- Miracast, spiegelen van telefoon/tablet naar TV voor foto's en video's (geluid via 5.1 set)
- 1080p kwaliteit
- duidelijke interface
- simpele bediening via iOS app
- Aansluiten op gezamenlijke remote (geen pre)
- spotify mogelijkheid (geen pre)
- netflix mogelijkheid (geen pre)
- DLNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klinkt eigenlijk alsof je gewoon een XBMC-streamer nodig hebt. Deze ondersteunen Airplay én kun je verbinden met een NAS, dus je kan zowel via je iOS apparaat als via je NAS muziek naar je XBMC-streamer streamen zónder dat je TV aan hoeft te staan. :)

Het enige wat hij niet doet is Netflix, maar Spotify kun je via je iOS apparaat streamen naar die XBMC-doosjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joramoudenaarde schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:41:
Het enige wat hij niet doet is Netflix, maar Spotify kun je via je iOS apparaat streamen naar die XBMC-doosjes :)
netflix zit op de panasonic viera serie, althans op mijn model wel.

Een alternatief is een mediaspeler als de wd tv live (het 2011 model heeft ook nog netflix, hardware is gelijk aan het 2014 model; alleen zit daar geen netflix meer op, keuze lijkt me duidelijk). En dan een tablet van ongeveer 150 euro (7 inch model goed merk) voor ds audio vanaf de nas en spotify. Deze hang je gelijk aan de receiver.

Beide opties zijn denk ik even duur (even ervan uitgaande dat je niet een budget xmbc oplossing kiest).

Voor netflix en youtube is een heel leuk alternatief van de smart tv apps de google chromestick. Dat werkt echt heel fijn. Leuke aanvulling op de setup voor 35 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-10-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Klinkt eigenlijk alsof je gewoon een XBMC-streamer nodig hebt. Deze ondersteunen Airplay én kun je verbinden met een NAS, dus je kan zowel via je iOS apparaat als via je NAS muziek naar je XBMC-streamer streamen zónder dat je TV aan hoeft te staan. :)

Een XBMC-based device zou zeker niet misstaan. Welke precies hangt een beetje van de exacte wensen af natuurlijk. Met name zaken als 3D, en of er nog wel eens een game op wordt gespeelt zijn van belang daarin. Met de huidige eisen-lijst zou je bij wijze van spreken nog met een Pi af kunnen, maar ik zou zelf denk ik voor een DN2820FYKH NUC kiezen als 3D en games geen eis zijn. Ben je voor grofweg 220,- klaar en dan heb je dus een NUC met 30GB SSD (is meer dan genoeg voor OpenElec of zelfs een kleine Windows-installatie) met 2GB RAM en een CEC-adapter zodat je alles met 1 remote kan bedienen.
De Synology kan je vervolgens dan voorzien van een SQL-database waar je de NAS, maar ook bijvoorbeeld de PC, laptop of andere devices met XBMC op kan laten connecten om je database overal gelijk te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen__1987
Klinkt eigenlijk alsof je gewoon een XBMC-streamer nodig hebt. [...]

Netflix en Spotify vind ik niet zo'n ramp. Netflix kijk ik via mn PS3 en Spotify inderdaad via mn telefoon gekoppeld via airplay aan m'n receiver.

Ben nog niet zo thuis in XBMC-wereld.... Dat is niet echt plug-and-play volgens mij?! Wellicht de moeite waard om me er in te verdiepen.
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:00:
[...]
Een alternatief is een mediaspeler als de wd tv live
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die oude ondersteund geen Miracast, en de nieuwe ondersteund geen DLNA. Nu vraag ik me ook af of ik me zo blind moet staren op dat DLNA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:40
Mooi device: http://www.cloudmedia.com..._product_id=34&Itemid=374

Optie voor hierboven?

[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 05-10-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jurgen__1987 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:35:
Daar zat ik ook aan te denken. Maar die oude ondersteund geen Miracast, en de nieuwe ondersteund geen DLNA. Nu vraag ik me ook af of ik me zo blind moet staren op dat DLNA....
De oude ondersteund sinds 2 maand miracast, ik gebruik het af en toe (werkt fijner dan casten naar de chromecast stick, maar je telefoon of tablet moet wel aanblijven omdat het scherm echt gemirrored wordt, dus het is meer om even iets op een groter scherm te laten zien). Een hele voetbalbalwedstrijd kijken via miracast bevalt me niet zo. Telefoon wordt dan bijv. best wel warm.

Ik meen trouwens ook dat de nieuwe wel DLNA ondersteund, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik heb die aan mijn buurman gegeven om zaken mee af te spelen. De oude zijn exact dezelfde hardware trouwens als de nieuwe, de firmware is ook gelijk (op het ontbreken van netflix op het nieuwe apparaat na). Dus als je hem kiest, neem dan de oude. Die is momenteel nog te koop, maar wacht niet te lang (of koop hem 2e hands). De oplossing van kroegtijger is erg mooi, maar ik zou dus even wachten daarmee en als x265 daarop speelt dan daarvoor kiezen (ga ik zelf ook doen, al zit ik nog even met netflix wat niet heel handig is daarop momenteel).

DLNA is niet zo handig als je ondertiteling gebruikt. Als die niet ingebakken zitten in de mkv (en dus los erbij zitten als bijv. een .srt bestand) werkt de ondertiteling niet via DLNA. Hou daar dus even rekening mee. NFS of SAMBA is fijner.

XMBC kan ook, instellen valt wel mee. Persoonlijk zou ik voor de komende 1 a 2 jaar even een goedkoop iets nemen en dan straks upgraden zodra x265 gemeengoed is. Als je nu 200+ euro aan een mediaspeler gaat uitgeven zonder x265 ben je eigenlijk geld aan het weggooien omdat je er straks niets meer mee kan afspelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-10-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
Ben ik de enige die vind dat de huidige NAS systemen (WD my cloud etc) lomp, log en onoverzichtelijk zijn voor een normale user? Automatisch backuppen niet of nauwelijks mogelijk, alsnog veel moeite om van alles te delen om nog niet te spreken over de interface.. Dit lijkt me dan veel toffer, ervaringen, alternatieven?

https://www.kickstarter.c...nd-protect?ref=nav_search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat zijn vaak de semi-budget NAS'en waarbij je tegen dat probleem aan loopt. Bij Qnap en Synology heb je daar eigenlijk nauwelijks last van… ten minste, dat is mijn eigen ervaring met die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Kun je daar ook mee automatisch backup laten maken van je PC/telefoon/tablet enzo? en wat voor prijsklasse denk je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
Daantju schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:38:
Kun je daar ook mee automatisch backup laten maken van je PC/telefoon/tablet enzo? en wat voor prijsklasse denk je dan aan?
Klik

en

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Maar daar zie ik dat je er al een hebt vanaf 89,-. Is dat ook zo lomp qua software of is dat al prima? (geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk dat het dan echt helpt als je even de site van Synology doorleest en je eigen mening hier over maakt :) Qnap en Synology zijn beide goede merken als het aankomt op NAS'en namelijk. Echt een stap vooruit op de WD's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Ja het ziet er zeker heel strak uit op zo'n site, maar dat doen die MyClouds ook. Wat ik me echt afvraag is of het op een Synology van 89,- net zo soepel werkt als op een Synology van 400,-. Want de opties zijn er wel, maar ik haakte bij Mycloud af op de vreselijke software, en de snelheid hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daantju schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:18:
Ja het ziet er zeker heel strak uit op zo'n site, maar dat doen die MyClouds ook. Wat ik me echt afvraag is of het op een Synology van 89,- net zo soepel werkt als op een Synology van 400,-. Want de opties zijn er wel, maar ik haakte bij Mycloud af op de vreselijke software, en de snelheid hiervan
ik heb een 212j model en een 112j model, vergelijkbaar met de 115j waar jij naar gekeken hebt. Die trekt alles prima. De duurdere modellen hebben a) meer plek voor meer schrijven en b) snellere processors. Snellere processors is handig als je alles gaat downloaden of hem met veel mensen tegelijk gaat gebruiken.

Met mijn 212j model download ik met gemak 80 verschillende tv series en het uitpakken van een rar duurt langer, maar dat ding download toch vooral 's nachts en of het dan 10 minuten of 30 minuten duurt boeit natuurlijk niks. Verder heb ik er 2 websites op draaien en autosub om ondertitels te downloaden, maar ook photostation, mijn digitale boeken, ik backup alles naar een externe partij automatisch, de ene nas maakt backups naar de andere nas.

Echt een verschil met een WD nas hoor. Synology is fijner als je hem prive gebruikt vermoedelijk omdat je meer packages e.d. hebt en die markt is wat minder bij Qnap. Als bedrijf zou ik weer eerder voor Qnap kiezen.

Maar ik heb dus meerdere synology's en ik weet 1 ding: koop niet een te kleine, beter wat meer geld uitgeven om in iedergeval een 2 bay nas te kopen, anders heb je maar 3 TB en dat is ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Duidelijke reactie, dank je wel! Ik ga nog is wat researchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Anoniem: 32279 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:13:
[...]

De oplossing van kroegtijger is erg mooi, maar ik zou dus even wachten daarmee en als x265 daarop speelt dan daarvoor kiezen (ga ik zelf ook doen, al zit ik nog even met netflix wat niet heel handig is daarop momenteel).

[...]

XMBC kan ook, instellen valt wel mee. Persoonlijk zou ik voor de komende 1 a 2 jaar even een goedkoop iets nemen en dan straks upgraden zodra x265 gemeengoed is. Als je nu 200+ euro aan een mediaspeler gaat uitgeven zonder x265 ben je eigenlijk geld aan het weggooien omdat je er straks niets meer mee kan afspelen.
Kan je hier wat meer duiding over geven? Mediaspeler zonder x265 is over 2 jaar niets meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mij is het een nieuwe codec die nog efficiënter is en kleinere bestanden oplevert. Netflix gebruikt deze ook voor hun 4K streams.
Zal met de populariteit van 4K vast wel een populaire codec worden. Maar dat zal nog wel een tijdje gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wat DvdV zegt klopt. Ik denk ook dat die nieuwe codec de boel flink gaat verbeteren… maar ik denk dat dat nog wel een aantal jaar gaat duren eerlijk gezegd. Je bent zo 3-5 jaar verder eer dat we écht een noemenswaardige hoeveelheid content gaan zien wat op 4k gekeken kan worden. Ik zou voor nu gewoon kopen wat je goed lijkt: tegen de tijd dat 4k TV écht gemeengoed gaat worden is het misschien toch wel weer tijd voor iets nieuws.

Mensen wachtten destijds ook op het doorbreken van Full-HD, en dat duurde ook enkele jaren voor dat dat gemeengoed werd in de zin van, genoeg Full-HD content. 3D hebben sommigen ook wel enige tijd op gewacht, maar dat is in de huiskamer eigenlijk nooit zo doorgebroken. Persoonlijk zou ik me niet teveel laten leiden wat de (nabije) toekomst je kan brengen, maar gewoon kopen wat je nú prettig/goed vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik zou me inderdaad niet al te druk maken over x265 nu. Tegen de tijd dat je écht waarde daaruit gaat halen ben je al wel wat jaartjes verder, en ben je toch aan een upgrade toe. Ga er vanuit dat je grofweg 5 jaar met een systeem doet. Kost ie 200,- dan is 40,- per jaar, ofwel 3,50 per maand volgens mij toch niet heel erg duur :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen__1987
Anoniem: 32279 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:13:
[...]
Dus als je hem kiest, neem dan de oude. Die is momenteel nog te koop, maar wacht niet te lang (of koop hem 2e hands).
[...]
Dat ga ik denk ik ook doen... Maar wat is de 'oude' ?

pricewatch: WD TV Live (2011)
pricewatch: WD TV Personal Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joster schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:43:
Kan je hier wat meer duiding over geven? Mediaspeler zonder x265 is over 2 jaar niets meer waard?
Zoals je begrijpt is dit een speculatie van mijn kant, ter duiding:
De eerste tv series in x265 zijn nu al online (helaas, ik kan ze amper afspelen, dus heel blij ben ik er ook niet mee). De eerste mediaspelers ook (bijv. de nieuwe van Philips die net uitgekomen is).

AC Ryan brengt in (vermoedelijk) november ook een x265 mediaspeler uit (persberichten zijn al met hints daarin de deur uit). Als alle andere merken volgen wat ik wel vermoed (ze kunnen al een tijd amper upgraden naar een nieuw model en een nieuw model = nieuwe opbrengsten) gaat het snel.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1979166_897703200257732_2162086535847180306_o.jpg

En AC Ryan loopt wat voorop in deze, gaat weer een mooie tijd voor mediaspelers worden. Het lag een tijd echt op zijn gat, maar als AC Ryan de toon gaat zetten voor iets moois kan het alleen maar beter worden door fabrikanten die een iets betere firmware ondersteuning geven.

Specs van de AC Ryan (uit een nieuwsbericht van Tweakers):
De roadmap, die is gepubliceerd op de blog ACRyan FAQ, beschrijft een 4k-mediaspeler op basis van een quadcore ARM-processor, 2GB werkgeheugen en 8GB flashopslag. Verder zou de Veolo 4K Smart UHD Player beschikken over usb 3.0- en usb 2.0-aansluitingen, gigabit-ethernet, wifi en een kaartlezer. Ook 7.1 audiostreams in pass-through-modus zouden ondersteund worden. De 4k-mediaspeler zou in september op de markt moeten komen.
Dat gaat geen 5 jaar meer duren vermoed ik, de meeste sites schatten 2 jaar voordat het gemeengoed is. Even ervan uitgaande dat de mediaspeler markt gaat upgraden wat ik dus zeer zeker zie gebeuren in 2015.
de oude is de 2011 editie. Klik daar even op pricewatch en koop vanuit daar. De wat kleinere zaken hebben hem nog liggen.
S1NN3D schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:18:
Volgens mij is het een nieuwe codec die nog efficiënter is en kleinere bestanden oplevert.
Het scheelt momenteel 50% op de bestandsgrootte van een 720 mkv (zeg maar een gemiddelde tv web rip) en de kwaliteit is beter. Dat is echt een heel grote besparing. Door de besparing EN de kwaliteitsverbetering zie ik dit sneller gaan lopen dan bijv. het voorbeeld van Full HD. Maar het blijft inderdaad wat koffiedik kijken. Ik vermoed 2 jaar, anderen dus 3 jaar of zelfs 5 jaar. Neem het mee in je beslissingsproces.

En voor de duidelijkheid: van mij hoeft het niet, ik ben heel tevreden met wat ik heb, ik zal de komende jaren geen 4k tv kopen en ik blijf het liefst bij mijn huidige mediaspelers / setup, maar als de release groepen overstappen (wat ze denk ik doen omdat het voordelen voor ze heeft) moet je wel volgen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 06-10-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik loop een beetje te rommelen met mijn streamingsdiensten. wat wil ik en vooral hoe ga ik het doen.

ik heb nu een philips tv met daaraan een reciever van yamaha. aan de reciever zitten een chromecast (speledingetje je kan er zo weinig mee) een stb van kpn en een htpc waarvandaan ik alles afspeel op ubuntu. ik wil raag spoify wat makkelijker integreren in het geheel. niet helemaal de pc aan oeven zetten om muziek te kunnen luisteren. hoe kan ik dat nu het beste doen?

iemand tips?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een Yamaha (of ander merk) receiver kopen welke Spotify geschikt is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik heb de nieuwe Onkyo gekocht 2 maanden geleden. Die kan bijvoorbeeld ook Deezer afspelen. Voordeel is dat je bij T-Mobile goedkoop Deezer kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"de" nieuwe Onkyo? Bieden die maar één type receiver aan dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
hardware-lover schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:14:
"de" nieuwe Onkyo? Bieden die maar één type receiver aan dan?
Nee maar veel van de nieuwe series bieden allemaal Deezer aan dus daarom maakte dat niet uit. Ik heb de TX-NR636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik denk dat ik toch voor een extern dingetje ga als de rocki play of de chromecast als het om muziek gaat (Spotify) films hou ik gewoon op de htpc. Die doet hetzelfde als de nas of ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 20:13
Mijn setup en mijn overwegingen

Als NAS heb ik een WD livebook. Ik speel veel FLAC bestanden in een aparte luisterruimte en heb daarvoor een externe DAC die ik via USB (OTG-kabel) aanstuur met een android device (nu een Samsung S3) met daarop buble upnp vanaf het NAS. Hoewel de geluidskwaliteit hiermee uitstekend is ondervind ik helaas veel problemen met vastlopers bij het overgaan naar het volgende nummer in de playlist (twonky ondersteunt FLAC niet lekker). Ik overweeg over te stappen op Deezer of Spotify. Hoewel helaas geen FLAC is 320K mp3 toch al heel goed. Dan heb ik de NAS niet meer nodig en kan ik via de OTG kabel streamen. Ik zoek dan echter ook een simpele oplossing in de huiskamer zodat iedereen vanaf zijn laptop, IOS of Android deezer/spotify, mp3's of youtube kan streamen naar een ontvanger. Opties zijn wifi, bluetooth of.... Wat is jullie advies?

Video: ik kijk veel films en series die ik download via binaries op de laptop en daarop (met een hoofdtelefoon op) ook afspeel (omdat mijn smaak door de rest van de huisgenoten niet gedeeld wordt). Het gebruik van de NAS of mediaspeler voor video is voor mij dus geen toegevoegde waarde.

[ Voor 26% gewijzigd door Poecillia op 26-10-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Streamen, kijken, luisteren, foto's van tel/tablet op Nas zetten, via wifi de NAS benaderen en foto's bekijken....alles werkt. Heerlijk.

Maar hoe kan ik muziek (mp3) op mijn telefoon zeten vanaf mijn NAS?
Luisteren lukt, maar daadwerkelijk erop kopieren niet. Evenzo met foto's.
De heenweg (telefoon-->NAS) is geen probleem. De terugweg echter wel.
Het kan niet moeilijk zijn, maar mij lukt 't niet . ;-)
Hellup!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Wat voor een NAS heb je? Er zullen meedere wegen naar Rome leiden maar zelf maak ik met mijn Synology altijd gebruik van de DS file app. Werkt basic en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1NN3D schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:33:
Wat voor een NAS heb je? Er zullen meedere wegen naar Rome leiden maar zelf maak ik met mijn Synology altijd gebruik van de DS file app. Werkt basic en snel.
Synology ook.
DSfile om foto's van je NAS op je telefoon te zetten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:12

Garyu

WW

Ja, werkt prima. Je kan ook andere apps gebruiken natuurlijk, naast DSFile gebruik ik ook wel Astro File Manager bijvoorbeeld: https://play.google.com/s...id=com.metago.astro&hl=en

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Laatst online: 02-02 17:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claessens
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-11-2021
Even een vraag van een leek... Ik wil graag mijn muziek en films centraal opslaan, en deze vanaf meerdere apparaten kunnen benaderen. Momenteel staat alles op een Mede8er, maar ik vind de interface een ramp en vraag me af of het niet makkelijker kan (meer de windows-look). Ik zie bijvoorbeeld alleen maar gigantische thumbs, een simpele lijstweergave op alfabetische volgorde zou ook wel eens makkelijk zijn :)

Anyway, de mede8er gaat via hdmi naar mijn beamer. De audio out gaat via tulp naar mijn versterker. Prima tot nu toe.

Liefst zou ik een app of software op de laptops installeren, die de mede8er bedient (in die zin dat de media op de mede8er zelf wordt afgespeeld. Dat lukt wel via de M8 jukebox app, maar ik vindt die niet echt lekker werken.

Ik heb nog een wat oudere Synology nas die ik zou kunnen gebruiken en ondertussen zit ik te denken, kan ik niet beter die NAS neerzetten, en de video out daarvan naar mn beamer sturen, en de audio out naar mn versterker brengen. Maar dan is de vraag: Is het mogelijk om via mijn laptop (en liefst ook via ipad, maar dat is iets minder belangrijk) muziek aan te zetten op de NAS, en zo dat de NAS die dus zelf afspeelt, en niet mijn laptop. Ik dacht via teamviewer, maar ik weet niet of dat ondersteunt wordt en of dat wellicht te omslachtig is.

Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit of het de mede8er of de NAS is, als ik maar heel simpel de media op de opslagmedia zelf kan afspelen, bediend vanaf onze laptops (en liefst ook ipad). Bovendien wil ik dus via de laptop kunnen bladeren door de media, en kijken wat ik wil afspelen, zonder dat ik mijn beamer daarvoor hoev ==f aan te zetten (dit geldt natuurlijk alleen voor de muziek;-)

Is zoiets mogelijk, en is mijn teamviewer idee heel gek of omslachtig?

Thanks alvast!

PS ik ben niet onhandig met computers, maar ook geen freak of wizzkid...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste