Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 12:25
Wat Job zegt inderdaad :Y
Je kan grofweg op 2 manieren je content vanaf een centraal punt regelen:
1 - Streaming aanbieden. Dit kun je het beste vergelijken met bijvoorbeeld YouTube. De content staat op de server (in dit geval kan dus de Synology de server zijn) en die biedt een stream aan, aan de client (de WD TVLive, pc, of welk device dan ook dat deze stream kan afspelen). Daarbij is de streamende server en de beschikbare bandbreedte (bij bekabeld netwerk in huis geen issue) dus wat de kwaliteit bepaalt.
2 - Je client (WD Live) benaderd een bestandslocatie over het netwerk. Verwerking van de bestanden gebeurt op het afspelende device. Dit kan bijvoorbeeld door benaderen van een samba-share (windows-share) of via andere protocollen zoals NFS.

In jouw geval gebruik je nu dus optie 2 (wat naar mijn mening ook de betere optie is; optie 1 is namelijk van te veel factoren afhankelijk om in de meeste situaties goed te functioneren) wat dus ook inhoudt dat de kwaliteit van het geluid afhankelijk is van het afspelende device, dus de WD Live.
Wat de oorzaak daar dan weer precies van is, valt niet zo direct te zeggen. Daarvoor is het handig om even je manier van verbinden met de andere hardware (tv, receiver) te laten weten. Ik neem aan dat de muziek die je probeert af te spelen in de bron al wel goed is uiteraard. Een mp3 op 96kbps gaat nooit geweldig klinken natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567921

Op dit moment heb ik een mediaspeler WD Live Hub (interne schijf) gekoppeld aan een Marantz receiver die met een arc verbinding verbonden is aan mijn Samsung Smart tv.

Op mijn pc download ik films van usenet, die ik vervolgens door stream naar mijn mediaplayer.
Dit werkt perfect en ik ben er dan ook zeer tevreden over.
Alleen wat ik vervelend blijf vinden is dat de tv aan moet als ik audio af wil spelen vanaf mijn mediaspeler.
Wat ik wil is dus het volgende: mediaspeler en receiver aan en vervolgens de muzieklijsten bekijken en aansturen via mijn Ipad.
Helaas gaat dit volgens mij op deze manier niet.

Nu heb ik er over nagedacht om een NAS aan te schaffen (Asustor AS 302T).
Volgens mij moet het dan gaan wat ik wil, alleen is dit niet een erg dure manier om audio te streamen met (via) een Ipad.
Zie ik dit goed, of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39
Als ik jou was zou ik eens proberen of de volgende app kan wat jij wilt: https://itunes.apple.com/...v-remote/id488301648?mt=8
Volgens mij kan je daarmee je wd live hub besturen zonder dat je je tv inschakelt.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 30-12-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567921

Heb deze app al geprobeerd, je kan inderdaad de hub er mee besturen, maar niet via een iPad zien wat er op de hub staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36
Leuk topic! :) Ik heb zelf ook een setup waar ik erg tevreden mee ben, ik zoek alleen nog een upgrade/aanpassing om 1080p te kunnen streamen. Dit is wat ik nu heb:

- Samsung LED Full-HD TV van 2011 (ben even het typenummer kwijt)
- Synology DS213j met 2x2TB HD's
- Een Apple TV 2

De Apple TV is jailbreaked zodat deze alles kan afspelen wat ik op de Synology gooi (Avi's, H.264's, e.d.). Hij haalt dan automatisch de cover-art en synopsis binnen, en verandert de bestandnaam naar de juiste filmnaam (van "Filmnaam.2010.YifY.dts.720p" naar gewoon "Filmnaam"). Ook ondertitels kan hij dan met een druk op de knop opzoeken.

Het gemak qua opzetten, instellen en gebruik met de huidige setup is me echt aan 't hart, maar soms vind ik 't wel jammer dat ik niet gewoon vol kan genieten van 1080p weergave. Als ik via de iPad stream of direct via DLNA op de TV, dan krijg ik 't wel voor elkaar om 1080p video te streamen, maar dat is allemaal zo omslachtig en niet gebruiksvriendelijk dat ik 't eigenlijk nooit gebruik.

Nu kom ik wel eens streamers tegen die van een NAS (via n-snelheid wifi) kunnen streamen, maar ik ben niet echt vaak positief over het gemak van hoe je die streamers kan instellen. Weet iemand toevallig een media speler die van een NAS (synology in mijn geval) elk type media kan afspelen in 1080p?

Ik heb de ROKU voorbij zien komen bij m'n zoektocht, en die sprak me heel erg aan… jammer genoeg ondersteunt die geen NAS-streaming van wat ik terug kon vinden. :)

En… de beste wensen voor 't nieuwe jaar nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
ik heb hier de volgende setup en ben daar wl tevreden over.

yamaha reciever. van daaruit gaat er een hdmi naar de philips smart tv. aan de reciever zitten de htpc (daar download ik alles mee. surf ik op en luisteren we muziek mee). en de kpn decoder. dan heb ik voor opslag nog een wd book live van 2tb in mijn netwerk hangen. deze is via de pc benaderbaar. ik wil best de pc er tussen uit halen maar hoe speel ik dan mijn spotify af.

ingewikkeld blijf ik vinden hoe ik vanaf de tv de wd benader. niet erg nodig omdat alles via de pc gaat.eerst wilde ik een nas maar om dat nu naast een htpc te gebruiken leek me een beetje dubbel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 16:41

Knal127

Een raar geval...

Ik was dit topic de laatste tijd ook aan het volgen omdat ik af wilde van het kijken van films via mijn laptop of elke film steeds te moeten kopieren vanaf mijn oude NAS naar een USB stick. Ook wilde ik geen mediaspeler bij mijn TV hebben staan, ik heb liever zo min mogelijk extra apparatuur dat extra stroom vreet.
Ik heb nu een DS213j aangeschaft en deze kan gelukkig wel de bestanden goed aanleveren aan mijn Samsung LED TV waardoor ik nu in staat ben direct vanaf mijn TV alle bestanden af te spelen.
Ik ben nog geen format tegen gekomen die de TV niet af kon spelen; mocht ik deze tegenkomen kan ik altijd nog mijn laptop weer aansluiten.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 09:19
Mijn setup bestaat nu uit:
  • Synology NAS
  • Popcornhour A-400
  • Powerlines om het zaakje met elkaar te connecten (huurwoning, geen mogelijkheid om dit door te gaan boren etc.)
Echter valt de Popcornhour me zwaar tegen en wil ik deze vervangen door een XBMC device. Ik twijfel nog een beetje tussen de Pi of een Intel NUC en of dit dan wel een echte vooruitgang is. Iemand anders die ook deze stap gemaakt heeft toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
raydekok schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:17:
ik heb hier de volgende setup en ben daar wl tevreden over.

yamaha reciever. van daaruit gaat er een hdmi naar de philips smart tv. aan de reciever zitten de htpc (daar download ik alles mee. surf ik op en luisteren we muziek mee). en de kpn decoder. dan heb ik voor opslag nog een wd book live van 2tb in mijn netwerk hangen. deze is via de pc benaderbaar. ik wil best de pc er tussen uit halen maar hoe speel ik dan mijn spotify af.

ingewikkeld blijf ik vinden hoe ik vanaf de tv de wd benader. niet erg nodig omdat alles via de pc gaat.eerst wilde ik een nas maar om dat nu naast een htpc te gebruiken leek me een beetje dubbel.
Een NAS naast een HTPC is helemaal niet dubbel, maar zelfs heel gebruikelijk. Ik heb er zelf ook een HTPC staan, en daarnaast draait in plaats van een NAS dan een ESXi-server waar ook storage op wordt afgehandeld, maar het principe is natuurlijk hetzelfde
Dit zou inhouden dat je de HDD uit de HTPC kan halen, en direct naar je NAS kan downloaden. Daardoor kan je HTPC stiller worden (geen HDD). Je kan eventueel ook je downloads door je NAS laten afhandelen, maar dat is afhankelijk van welke NAS je kiest dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
kroegtijger schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Een NAS naast een HTPC is helemaal niet dubbel, maar zelfs heel gebruikelijk. Ik heb er zelf ook een HTPC staan, en daarnaast draait in plaats van een NAS dan een ESXi-server waar ook storage op wordt afgehandeld, maar het principe is natuurlijk hetzelfde
Dit zou inhouden dat je de HDD uit de HTPC kan halen, en direct naar je NAS kan downloaden. Daardoor kan je HTPC stiller worden (geen HDD). Je kan eventueel ook je downloads door je NAS laten afhandelen, maar dat is afhankelijk van welke NAS je kiest dan.
dat laatste had ik ook bedacht. ik koop een NAS en gooi daar mijn hdd in. maar dat kan dus makkelijk? ik gebruik mijn htpc om alles af te spelen. euhm klinkt goed. projectje. ik ga er eens naar kijken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hou er wel rekening mee dat, afhankelijk van welke NAS en hoe je de boel in wil richten, je mogelijk de HDD eerst leeg moet halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
kroegtijger schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:51:
Hou er wel rekening mee dat, afhankelijk van welke NAS en hoe je de boel in wil richten, je mogelijk de HDD eerst leeg moet halen.
ja dat lijkt me logisch. ik ga eens op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 570447

Graag zou ik jullie advies willen aangaande het volgende;

Ik heb een Dune 3d mediaplayer, Pioneer versterker en een Philips tv staan. Op dit moment download ik op een externe harde schijf welke ik dan weer aan de mediaspeler hang om te laten afspelen.

Graag zou ik ook gaan streamen, ik kan alleen geen netwerkkabel bij deze apparatuur krijgen. Ik wil dan graag middels mijn ipad de apparatuur kunnen bedienen en audio en video kunnen selecteren op de ipad en afspelen op de tv. Kan dit op 1 of andere manier draadloos?

Ik hoor graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
FullHD via Wifi is al geen feest en geeft veel storing. Full 3D lijkt me helemaal dan onhaalbaar. Kabeltje trekken is nog steeds met afstand de beste oplossing. Uiteraard kun je wel je SD-content over wifi bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ook maar even mijn opzet:

1) Smart TV van Samsung met Plex erop
2) tv verbonden met powerline adapter (volgens mij stabieler dan wifi)
3) verbonden met de desktop via ethernet

Dus als de dekstop aan staan kan ik met de afstandsbediening van de tv een film/serie opzoeken en deze afspelen.

Wat nog op het todo lijstje staat:

1) Films, series, muziek opslaan op NAS ipv desktop
2) de receiver ook verbinden met het netwerk zodat ik ook muziek kan stream (vanaf de NAS of desktop)

Maar voor films werkt het uitstekend voorlopig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28
De Dune speler kan iig niet wat jij wilt. Ik heb zelf de TV303D (voorheen BD Prime 3.0 gehad).
Je kan hem wel via internet besturen, maar dan bestuur je het apparaat en stuur je niet bestanden.
Voor de rest is het moeilijk te zeggen als je geen modelnummers geeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Na veel perikelen toch maar de Popcornhour A400 de deur uit gedaan, stiekem wel een beetje met pijn in mijn hart want ik vond het een mooi apparaatje ;( Echter het missen van de 'Girlfriend Factor' heeft me het besluit doen nemen afscheid te nemen van het ding, ik heb niks aan iets in de woonkamer waar mijn vriendin geen wijs uit kan.

Overgestapt op een Intel NUC met OpenElec op een USB stickje en ik moet zeggen; wat een prachtige combinatie! Installatie was zo gedaan en mijn vriendin kon XBMC makkelijk bedienen via de iPad. Deze interface komt veel intuïtiever over dan die van de PPH.

De combinatie streamen vanaf de NAS naar de Intel NUC + OpenElec is in onze huiskamer zeker een blijvertje! Optische kabel van de tv naar de Harman Kardon en het geluid is prachtig. Helaas kan deze kabel niet aangesloten worden op de NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

TMPJ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:53:
Na veel perikelen toch maar de Popcornhour A400 de deur uit gedaan, stiekem wel een beetje met pijn in mijn hart want ik vond het een mooi apparaatje ;( Echter het missen van de 'Girlfriend Factor' heeft me het besluit doen nemen afscheid te nemen van het ding, ik heb niks aan iets in de woonkamer waar mijn vriendin geen wijs uit kan.

Overgestapt op een Intel NUC met OpenElec op een USB stickje en ik moet zeggen; wat een prachtige combinatie! Installatie was zo gedaan en mijn vriendin kon XBMC makkelijk bedienen via de iPad. Deze interface komt veel intuïtiever over dan die van de PPH.

De combinatie streamen vanaf de NAS naar de Intel NUC + OpenElec is in onze huiskamer zeker een blijvertje! Optische kabel van de tv naar de Harman Kardon en het geluid is prachtig. Helaas kan deze kabel niet aangesloten worden op de NUC.
Waarom geen HDMI van NUC -> receiver -> TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 28-04 13:36

Welke NUC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
joramoudenaarde schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:57:
Leuk topic! :) Ik heb zelf ook een setup waar ik erg tevreden mee ben, ik zoek alleen nog een upgrade/aanpassing om 1080p te kunnen streamen. Dit is wat ik nu heb:

- Samsung LED Full-HD TV van 2011 (ben even het typenummer kwijt)
- Synology DS213j met 2x2TB HD's
- Een Apple TV 2

De Apple TV is jailbreaked zodat deze alles kan afspelen wat ik op de Synology gooi (Avi's, H.264's, e.d.). Hij haalt dan automatisch de cover-art en synopsis binnen, en verandert de bestandnaam naar de juiste filmnaam (van "Filmnaam.2010.YifY.dts.720p" naar gewoon "Filmnaam"). Ook ondertitels kan hij dan met een druk op de knop opzoeken.

Het gemak qua opzetten, instellen en gebruik met de huidige setup is me echt aan 't hart, maar soms vind ik 't wel jammer dat ik niet gewoon vol kan genieten van 1080p weergave. Als ik via de iPad stream of direct via DLNA op de TV, dan krijg ik 't wel voor elkaar om 1080p video te streamen, maar dat is allemaal zo omslachtig en niet gebruiksvriendelijk dat ik 't eigenlijk nooit gebruik.

Nu kom ik wel eens streamers tegen die van een NAS (via n-snelheid wifi) kunnen streamen, maar ik ben niet echt vaak positief over het gemak van hoe je die streamers kan instellen. Weet iemand toevallig een media speler die van een NAS (synology in mijn geval) elk type media kan afspelen in 1080p?

Ik heb de ROKU voorbij zien komen bij m'n zoektocht, en die sprak me heel erg aan… jammer genoeg ondersteunt die geen NAS-streaming van wat ik terug kon vinden. :)

En… de beste wensen voor 't nieuwe jaar nog! :)
De Roku ondersteund wel PLEX en die draait ook op een synology NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
TTZ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Waarom geen HDMI van NUC -> receiver -> TV?
De Harman Kardon HS250 is al wat ouder en kent alleen een HDMI out poort. Gaat dus helaas niet werken.
Sorry, ik had volledig moeten zijn. De Intel NUC Kit DC3217IYE met 4GB DDR3 SODIMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

Het voordeel van geen aparte output van audio is dat je niet je receiver elke keer op een andere input hoeft te hangen.

Overigens, als je helemaal niet meer stuk wil kunnen bij de Mrs, dan is een pricewatch: Pulse-Eight USB CEC adapter een geweldige toevoeging. Je kan de HTPC dan gewoon met de remote van je tv of van je receiver (indien de HTPC via HDMI aan de receiver kan worden gehangen) bedienen. Geen noodzaak meer dus voor de iPad erbij te pakken om iets gedaan te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
TMPJ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:35:
[...]

De Harman Kardon HS250 is al wat ouder en kent alleen een HDMI out poort. Gaat dus helaas niet werken.

[...]

Sorry, ik had volledig moeten zijn. De Intel NUC Kit DC3217IYE met 4GB DDR3 SODIMM.
Thnx tmpj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
TMPJ schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:35:
[...]

[...]

Dat geheugen moet je er bijkopen ?, past er ook een ssd in, dir heb ik nog liggen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

jarsiv schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Dat geheugen moet je er bijkopen ?, past er ook een ssd in, dir heb ik nog liggen nml.
Bij een NUC moet je nog zelf geheugen en een mSATA SSD toevoegen. Een normale SSD past niet in de behuizing. Als je wifi gaat gebruiken dan heb je ook nog een netwerkkaart nodig. Er komen van Intel wel behuizingen van de NUC aan waar een 2,5" inch schijf in past maar die is nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-01-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Anoniem: 16328 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:04:
[...]

Bij een NUC moet je nog zelf geheugen en een mSATA SSD toevoegen. Een normale SSD past niet in de behuizing. Als je wifi gaat gebruiken dan heb je ook nog een netwerkkaart nodig. Er komen van Intel wel behuizingen van de NUC aan waar een 2,5" inch schijf in past maar die is nog niet verkrijgbaar.
Dus moet altijd met een usb stick gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jarsiv schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:18:
[...]

Dus moet altijd met een usb stick gebeuren
Booten vanaf USB kan niet werken bij de NUC met bepaalde software heb ik een keer gelezen. Maar zoals ik zeg kun je gebruikmaken van een mSATA SSD: http://tweakers.net/categ...PRZYk5SlbRSqYWlsZKsbW1tQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
De NUC's zijn in dat opzicht inderdaad nog verre van ideaal. Het is een leuke stap in de goede richting, maar er zitten nog zoveel haken en ogen (en verborgen kosten) aan, dat ik voor alsnog dan liever een echte HTPC in elkaar schroef. Als je dit op basis van bijvoorbeeld een PT12-case doet heb je een supercompact systeem, met specs die je zelf wilt zonder al dat soort idiote beperkingen voor grofweg hetzelfde bedrag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Een NUC vond ik zelf ook weer "teveel computer" voor een mediaspeler. Zoveel aansluiten heb ik (en de meeste mensen gok ik) toch niet nodig: vaak heb je aan enkele USB poorten en een HDMI (en misschien Toslink) poortje genoeg. En die dingen zijn me toch net te groot en net-niet mooi als mediaspeler. Dat ding moet bij mij toch ook "mooi" staan te wezen naast m'n tv en speaker :) In een kastje is ook weer zo lastig met een afstandsbediening.

Daarnaast is het weer een volwaardig systeem (met het noodzakelijke onderhoud op z'n tijd), en inderdaad de verborgen kosten komen er ook nog bij. Ik heb wat dat betreft liever een klein doosje (Cubox, The Little Black Box enzo) met precies genoeg poorten, die puur doet waar hij voor is: media afspelen. Een interne HD gebruik ik toch niet omdat ik liever een gemirrorde HD heb (in een NAS) zodat al m'n media automatisch een backup heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
joramoudenaarde schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:23:
Een NUC vond ik zelf ook weer "teveel computer" voor een mediaspeler. Zoveel aansluiten heb ik (en de meeste mensen gok ik) toch niet nodig: vaak heb je aan enkele USB poorten en een HDMI (en misschien Toslink) poortje genoeg. En die dingen zijn me toch net te groot en net-niet mooi als mediaspeler. Dat ding moet bij mij toch ook "mooi" staan te wezen naast m'n tv en speaker :)
Wat dat betreft heb je 2 mogelijkheden. Optie 1 is verbergen. Wat niet zichtbaar is, is niet storend. Dat houdt dus meestal in dat het zo compact mogelijk moet, maar in de praktijk is niet altijd haalbaar in verband met afmetingen, geluidsproductie / koeling. Optie 2 is het juist niet proberen te verbergen, maar het proberen goed te laten ogen. Daar zijn een hoop verschillende fraai ogende cases voor beschikbaar, maar helaas dat het kostenplaatje dan wel weer oploopt
In een kastje is ook weer zo lastig met een afstandsbediening.
Via een CEC-adapter zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Wel kan een issue de warmte-ontwikkeling zijn. In een afgesloten kast zal uiteindelijk ook de temperatuur op gaan lopen wat problemen kan gaan geven. Zorg daar dus ook voor goede ventilatie
Daarnaast is het weer een volwaardig systeem (met het noodzakelijke onderhoud op z'n tijd), en inderdaad de verborgen kosten komen er ook nog bij. Ik heb wat dat betreft liever een klein doosje (Cubox, The Little Black Box enzo) met precies genoeg poorten, die puur doet waar hij voor is: media afspelen. Een interne HD gebruik ik toch niet omdat ik liever een gemirrorde HD heb (in een NAS) zodat al m'n media automatisch een backup heeft :)
Als het puur gaat om playback van content ben ik het er zeker mee eens. Zie je de HTPC meer als hobby-projectje waarbij je alle mogelijkheden open wilt houden mbt uitbreidingen e.d. dan zou ik toch voor een custom build kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Nou ik zoek eigenlijk niet te veel naar een hobby project. Ik heb nu een acryan hd, perfect apparaatje speelt gewoon alles af, echter begint nu aan het einde te komen van zijn kunnen. Grote bluray beginnen te haperen af en toe. Dus ik ben opzoek naar een vervanger. Heb mijn films staan op een sysnology nas, dsvideo van sysnology ziekt alle info bij de film(dat is cool). Liefst zou ik de mediaspeler via mijn ipad willen besturen, videowall en besturen. Verder moet hij gewoon alles afspelen. Mkv, iso ed. Heb al zoveel voorbij zien komen dat ik niet meer weet wat het beste is. Verder ben ik niet van plan €400 uit te geven.

Yamaha versterker met meerdere hdmi in, en hdmi out
Sysnoloyu ds413j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet eerste je budget vaststellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wat is toch die "videowall" waar sommigen het over hebben? Ik dacht eerst dat het om een bepaalde interface van XBMC ging (de videowall, waarbij je dvd-hoesjes als "wall" ziet), maar zo te zien is dat het ook niet ;)

Ik zat in de eerste instantie met hetzelfde euvel als Jarsiv: heel veel keuze, weinig verschil op het eerste oog (en soms véél verschil als je je verdiept), sterk variërende prijzen, software is niet altijd even inzichtelijk… noem maar op. En ik had voor mezelf een budget vast gesteld op ±100-150 euro (omdat m'n Apple TV verkoop later het verschil goed moet maken)

Ik ga nu een redelijk overwogen "gok" nemen met The Little Black Box. De MiniX, G-Box, Cubox-i, Pivos XIOS e.d. zien er allemaal ontzéttend interessant uit, maar bij de meesten hoorde ik net even te regelmatig wat probleempjes over:
- slecht lopende XBMC
- sommigen hadden 't "gedoe" dat eerst een systeem opstartte alvorens je handmatig XBMC moest opstarten
- een slechte/onhandig ogende remote
- geen of véél te veel poorten

Die The Little Black Box was een heel mooie gulden middenweg… 2 USB poorten (voor mij meer dan zat), gebouwd voor een pure XBMC-setup, de remote zag er handig uit, en het team wat erachter zit gaf me ook een bemoedigend gevoel :) Ook bij mij staat al m'n media op een NAS (Synology DS213j), en moet hij alles wat erop staat afspelen (avi, m4v, mkv enzovoorts), Airplay ondersteunen, en de metadata scrapen. Besturen met een iPad is leuk, maar voor mij niet praktisch genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Tv zenders afstemmen doe ik ook al met ipad(glasvezel). Daarom graag ipad ondersteuning scheeld weer een afstandbediening. Videowal is ook schem met hoesjes waar je doorheen kan bladeren. Gezien zegt vaak titel alleen niks, plaatje en verhaal van film is,praktischer. En inderdaad 100 to 150 vind ik meer dan genoeg. Eigenlijk zit ik te hopen dat plex naar de xbox one komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jarsiv schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:19:
Tv zenders afstemmen doe ik ook al met ipad(glasvezel). Daarom graag ipad ondersteuning scheeld weer een afstandbediening. Videowal is ook schem met hoesjes waar je doorheen kan bladeren. Gezien zegt vaak titel alleen niks, plaatje en verhaal van film is,praktischer. En inderdaad 100 to 150 vind ik meer dan genoeg. Eigenlijk zit ik te hopen dat plex naar de xbox one komt :)
Verder wat wil je. Als je enkel streaming vanaf je NAS wilt doen van 1080p bestanden is dat natuurlijk niet veel en kun je met een simpele (ook niet XBMC) media player al toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
joramoudenaarde schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:14:
Wat is toch die "videowall" waar sommigen het over hebben? Ik dacht eerst dat het om een bepaalde interface van XBMC ging (de videowall, waarbij je dvd-hoesjes als "wall" ziet), maar zo te zien is dat het ook niet ;)

Ik zat in de eerste instantie met hetzelfde euvel als Jarsiv: heel veel keuze, weinig verschil op het eerste oog (en soms véél verschil als je je verdiept), sterk variërende prijzen, software is niet altijd even inzichtelijk… noem maar op. En ik had voor mezelf een budget vast gesteld op ±100-150 euro (omdat m'n Apple TV verkoop later het verschil goed moet maken)

Ik ga nu een redelijk overwogen "gok" nemen met The Little Black Box. De MiniX, G-Box, Cubox-i, Pivos XIOS e.d. zien er allemaal ontzéttend interessant uit, maar bij de meesten hoorde ik net even te regelmatig wat probleempjes over:
- slecht lopende XBMC
- sommigen hadden 't "gedoe" dat eerst een systeem opstartte alvorens je handmatig XBMC moest opstarten
- een slechte/onhandig ogende remote
- geen of véél te veel poorten

Die The Little Black Box was een heel mooie gulden middenweg… 2 USB poorten (voor mij meer dan zat), gebouwd voor een pure XBMC-setup, de remote zag er handig uit, en het team wat erachter zit gaf me ook een bemoedigend gevoel :) Ook bij mij staat al m'n media op een NAS (Synology DS213j), en moet hij alles wat erop staat afspelen (avi, m4v, mkv enzovoorts), Airplay ondersteunen, en de metadata scrapen. Besturen met een iPad is leuk, maar voor mij niet praktisch genoeg :)
die "little black box" is toch gewoon een normale raspberry pi maar dan al voor geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb een hele tijd een Mac Mini met Plex gehad… wéreld apparaatje was dat. Jammer alleen dat het een volwaardige computer was die af en toe ook z'n onderhoud nodig had (grootste reden dat ik 'm weg deed). Maar XBMC kan een hoop wat Plex ook kan. Er zijn iPad apps voor XBMC, dus een willekeurige XBMC-box geeft je grofweg hetzelfde resultaat :)
https://itunes.apple.com/...c-remote/id520480364?mt=8

@raydekok; niet helemaal :)
The Little Black Box is een Linux machientje die een stuk sneller is dan de RPi, met enkele extra poortjes en wat meer kwaliteit in mijn ogen. Hij speelt 1080p vloeiender af, XBMC draait soepeler/sneller.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapotlood op 13-01-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Ik heb in de loop der jaren een hele hoop htpc software geprobeerd op mijn htpc/nas combo. Maar eigenlijk alles was te sloom of te uitgebreid, dus op gegeven moment besloot ik zelf iets te bouwen. Het is een simpele (webbased) interface die films list met de posters, als je er eentje kiest dan wordt MPC-HC fullscreen gestart (toch nog steeds mijn favo player voor films), die ook weer afsluit als de film afgelopen is.

Dat ziet er momenteel zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oHdl5pM.jpg
De software scant mijn filmdir en zoekt er zelf posters bij.

Doordat het webbased is kan je ook perfect op een tablet een film starten. Het is alleen nog niet responsive dus op een smartphone werkt het nog niet zo lekker.

Qua hardware heb ik gewoon één htpc/nas combo die in de kast staat met een lange hdmi kabel met de receiver verbonden en een logitech dinovo mini voor de bediening. Geen players/streamers nodig....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is best een hardcore instelling die je hebt Ramon! :D Je moet 't maar kunnen! Ben benieuwd naar een filmpje van hoe je systeem werkt als je zin/tijd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joramoudenaarde schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:41:
Dat is best een hardcore instelling die je hebt Ramon! :D Je moet 't maar kunnen! Ben benieuwd naar een filmpje van hoe je systeem werkt als je zin/tijd hebt ;)
Voor Android heb je Archos Google Play: Archos Video Player Ook vrij simpel en gebruiksvriendelijk lijkt me. In het Android stick topic wordt deze soms genoemd als XBMC bijvoorbeeld niet lekker werkt. Zo zit er ook een 'Integrated subtitle downloader' bij.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/TbRrOcxPh1nHCpHd2O8otc-IO-HO00jSpcVKlXpSaD91UyYkcLisuSUqXdkAmVmm1Kc=h900-rw

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593263

Hallo,

Na een aantal omzwervingen op het net ben ik nu op deze discussie gestuit.
Zo te lezen zijn hier wel genoeg mensen die mij kunnen helpen.

Wat nu?
Ik heb een aantal apparaten (Xbox,Wii,Digitale tv, DVD-speler).
Deze wil ik via een (nieuwe, nog te kopen) receiver (waarschijnlijk Onkyo Tx-nr414) middels HDMI koppelen aan de tv. Lijkt mij geen probleem.

Daarnaast wil ik mn Chromecast ook in de receiver doen zodat ik via mijn tablet/telefoon content op mn tv kan zien, en geluid via de surround. Weet iemand of dat kan met Chromecast? (Rechtstreeks in de TV is geen probleem).

Aanvullend zou ik een NAS willen ( Synology ds214se, of Zyxel NSA325 V2).
Uiteraard om alle muziek/video's/data etc te centraliseren.
Ik zou dan de films willen afspelen vanaf de NAS, bediendend vanaf een laptop of tablet, via de Chromecast...op de tv.
De Chromecast fungeert dan als mediaspeler.
Dit via het Appje Plex.
Weet iemand of dat kan?

Aanvullende vraag is of het inderdaad zo is dat wanneer ik een NAS heb staan...ik vrij simpel (draadloos) foto 's etc van de telefoons op de NAS kan zetten, delen, van de NAS afhalen etc.

Mijn vraag is of dit zo kan of dat ik alsnog een mediaspeler nodig heb.
De receiver moet ik nog aanschaffen, dus suggesties zijn welkom.
De NAS moet ik ook nog aanschaffen..ook hier is alle hulp meer dan welkom.
Met de NAS zou ik ook willen downloaden.
Budget (excl harde schijven) 400/500 euro.

Ik hoop dat de vragen helder zijn en dat oemand de moeite wil nemen om te reageren.
Mocht ik onduidelijk zijn geweest in mn vraagstelling.......ik kan uiteraard altijd even iets toelichten natuurlijk.

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 18:37
De chromecast doet alleen mp4 formaten qua video, dus houd daar wel rekening mee. Overigens geldt dat voor de Apple tv ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:05
dutchgio schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:55:
De chromecast doet alleen mp4 formaten qua video, dus houd daar wel rekening mee. Overigens geldt dat voor de Apple tv ook.
Inderdaad, dus:
De Chromecast fungeert dan als mediaspeler.
Dit via het Appje Plex.
Weet iemand of dat kan?
Raad ik niet aan om eerlijk te zijn... Aangezien Chromecast maar een beperkt aantal formaten ondersteunt, zal Plex erg veel moeten converteren. Een NAS zal dit niet trekken (is tenslotte erg CPU intensief) dus zal je hiervoor een redelijke PC voor in moeten zetten, nogal zonde.. Je kan dan beter een iets betere mediaspeler kopen welke wél elk formaat zonder problemen en kwaliteitsverlies kan afspelen.
Aanvullende vraag is of het inderdaad zo is dat wanneer ik een NAS heb staan...ik vrij simpel (draadloos) foto 's etc van de telefoons op de NAS kan zetten, delen, van de NAS afhalen etc.
Met de Chromecast in combinatie met bijvoorbeeld AllCast is dit inderdaad mogelijk! Ook ondersteunt Synolgy dit volgens mij standaard met DS Photo (foto applicatie)
De NAS moet ik ook nog aanschaffen..ook hier is alle hulp meer dan welkom.
Ik zou kijken naar een Synology!
Daarnaast wil ik mn Chromecast ook in de receiver doen zodat ik via mijn tablet/telefoon content op mn tv kan zien, en geluid via de surround. Weet iemand of dat kan met Chromecast? (Rechtstreeks in de TV is geen probleem).
Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ook naar de Chromecast zitten kijken, maar de codec-ondersteuning en NAS-support e.d. vielen me dusdanig tegen dat ik voor een ander soort streamer ben gegaan… ik wilde namelijk direct vanaf m'n NAS, media kunnen afspelen/streamen naar ál m'n apparaten:
- Van NAS naar TV (via een direct stream-apparaatje)
- Van NAS naar iPad en iPhone.

Ik kwam na lang zoeken uit op een "The Little Black Box uit. Ik had zelf een (jailbreak) Apple TV 2 waarmee ik al m'n media van de NAS naar de TV streamde, maar wilde graag 1080p strams kunnen afspelen :) Ook heb ik een tijdje gestreamt via de iPad (wat je ook wilde doen), maar dan mis ik toch een hoop kwaliteit… geen 5.1 geluid was een groot gemis voor me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabianNL schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:59:

[...]

Raad ik niet aan om eerlijk te zijn... Aangezien Chromecast maar een beperkt aantal formaten ondersteunt, zal Plex erg veel moeten converteren. Een NAS zal dit niet trekken (is tenslotte erg CPU intensief) dus zal je hiervoor een redelijke PC voor in moeten zetten, nogal zonde.. Je kan dan beter een iets betere mediaspeler kopen welke wél elk formaat zonder problemen en kwaliteitsverlies kan afspelen.

[...]

Met de Chromecast in combinatie met bijvoorbeeld AllCast is dit inderdaad mogelijk! Ook ondersteunt Synolgy dit volgens mij standaard met DS Photo (foto applicatie)

[...]

Ik zou kijken naar een Synology!
Thanks.

Ik weet van veel een beetje, maar eigenlijk van niks genoeg....vandaar mijn, wellicht, overbodige vragen.

Begrijp ik het goed, dat wanneer ik films wil downloaden en kijken vanaf de NAS ik dat beter niet met Chromecast kan doen maar met een mediaspeler?
Welke adviseren jullie daarin?
Hoe is een mediaspeler verbonden met de NAS en met de reciever doorgaans?

Is dat overigens het enige dat lastig is met Chromecast?

Een synology...die Zylex is niks?
Overigens wil ik de NAS gebruiken voor centrale opslag.....voor iedereen in huis benaderbaar.
Eventueel downloaden, en het draaien van een backup middels een dubbele harde schijf.
That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 593263 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:05:
Begrijp ik het goed, dat wanneer ik films wil downloaden en kijken vanaf de NAS ik dat beter niet met Chromecast kan doen maar met een mediaspeler?
Dat begrijp je goed. De Chromecast is toch enigszins beperkt in de mogelijkheden.
Welke adviseren jullie daarin?
Er zijn vele mediaspelers te koop elk met hun eigen voor- en nadelen. Zelf gebruik ik momenteel een Dune. Als ik nu een mediaspeler moest neerzetten zou ik een Intel NUC nemen met XBMC.
Hoe is een mediaspeler verbonden met de NAS en met de reciever doorgaans?
Dit is wel een erg basic vraag. NAS en mediaspeler hangen in je netwerk, zeer bij voorkeur bedraad en niet via wifi. De mediaspeler gaat natuurlijk met hdmi naar je receiver.
Een synology...die Zylex is niks?
In mijn ogen niet. De te kopen NAS merken zijn Synology, Qnap of het vrij nieuwe Asustor. Andere merken kun je beter links laten liggen.
en het draaien van een backup middels een dubbele harde schijf.
That's all.
Het draaien van een RAID-1 is geen backup, vergis je daar niet in. Ja, het is veiliger maar bij een serieuze failure/diefstal/brand/etc. ben je nog altijd alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1NN3D schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:38:

Dit is wel een erg basic vraag. NAS en mediaspeler hangen in je netwerk, zeer bij voorkeur bedraad en niet via wifi.
Snap ik.
Maar het ging mij erom of wifi een beetje geschikt is, of dat de kenners toch de voorkeur geven aan een draadje. Het laatste dus.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een dubbele HD wel een backup zou zijn, maar zoals jij 'm stelt is dat een beetje een farce inderdaad.

Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Je kan altijd proberen of het via wifi werkt; het is niet onmogelijk. Maar in de meeste gevallen is het signaal niet goed genoeg om 1080p materiaal vloeiend weer te geven. Vandaar de voorkeur van bekabeld aansluiten.

Een backup kun je beter maken op een extern medium. Als het kan die op een andere locatie bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
Arunia schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:21:
De Dune speler kan iig niet wat jij wilt. Ik heb zelf de TV303D (voorheen BD Prime 3.0 gehad).
Je kan hem wel via internet besturen, maar dan bestuur je het apparaat en stuur je niet bestanden.
Voor de rest is het moeilijk te zeggen als je geen modelnummers geeft. :P
Volgens mij kan de Dune dit wel. Heb zelf ook een Prime 3.0.
Ik kan me zappiti tegels (of Yadis) gewoon netjes op me android tablet krijgen, er doorheen scrollen, en er eentje klikken om af te spelen. Dan heb ik gewoon netjes de film op me tv. Ik gebruik het nooit maar het werkt wel, heb het momenteel niet geinstalleerd maar ik dacht dat het onderstaande app is.

Google Play: Dune Media Controller

[ Voor 17% gewijzigd door thefox154 op 28-04-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:25
@Martijn45 :

Welke TV heb je eigenlijk? Als het een tamelijk recente is dan kan die als ie op je netwerk zit, wel zelf als mediaplayer gebruikt worden. De bediening hoeft dan niet eens via de tv zelf, kan je gerust je tablet of smartphone voor gebruiken. Apps zijn bvb Avia, Bubblepnp, Allcast, MediaMonkey, iMediashare, UPnP Monkey, DSvideo.

Als NAS zou ik zonder omkijken voor de Synology gaan. De apps ervan zijn heel goed. Zelf gebruik ik de DSvideo app als videowall. Bij het afspelen kun je dan gewoon kiezen welk apparaat (TV, Chromecast, Minix,..) het mediabestand moet afspelen.

Zelf gebruik ik volgende apparaten :
- DS209 Synology NAS
- living : Sony 40WE5 TV via UTP-netwerk, met daaraan gekoppeld Chromecast (via receiver) en een minix neo7.
- slaapkamer : Samsung 40F5500 via Wifi met DSvideo app (via NAS). Heb daar zelfs geen mediaspeler aan gekoppeld.

Om alles te bedienen heb ik een tablet, een smartphone of de afstandsbedieningen van de Minix of de Samsung nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 28-04-2014 16:37 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Blindelings voor Synology kiezen gaat wat te ver, maar het is wel vaak de beste keuze. Het hangt een beetje af van wat je ermee wilt gaan doen en of Synology een model in hun assortiment heeft dat hieraan voldoet. Voor het meeste huis- tuin- en keukengebruik hebben ze perfecte oplossingen die betrouwbaar functioneren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@lukadad.
Een oude lg plasma. Niks smarts aan.

Is de oplossing wellicht een Nas met mediaspeler functionaliteit?
Ik zag dat die ook bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:11

spaceboy

Op grote hoogte

Een vraag die hier misschien niet hoort, maar ik weet niet waar hij wél hoort...

Hoe werkt "het verdienmodel" van streaming sites zoals icefilms en primewire, etc? Ik snap het concept van torrents (ook uploaden). Ik snap het concept van nieuwsgroepen (paid servers).

Maar van die sites waar duizenden en duizenden films gestreamd kunnen worden (en dat zelfs steesd makkelijker zoals met XBMC)... wie betaalt dat???

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Volgens mij is het alles behalve legale content. Meest voor de hand liggende inkomsten lijken mij uit reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:05
Anoniem: 593263 schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:47:
@lukadad.
Een oude lg plasma. Niks smarts aan.

Is de oplossing wellicht een Nas met mediaspeler functionaliteit?
Ik zag dat die ook bestaan.
Vaak wordt hier niet voor gekozen omdat je de NAS 24/7 aan wilt hebben, en dit dus vaak niet in je huiskamer, bij je TV wilt hebben staan. Daarnaast kies je dan vaak ook voor een beetje een halve oplossing, in plaats van twee goede.

Ik zou dus echt een aparte NAS adviseren, die goed, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar is. En daarnaast een aparte media speler, dit zo goedkoop/duur (Rasberry Pi, Android stick, HTPC) als je zelf wilt, met goede software (XBMC bijvoorbeeld).

Je hebt dan een systeem die automatisch je nieuwste serie/films kan downloaden, en deze erg mooi/simpel kan weergeven op je TV op volwaarde kwaliteit. Daarnaast kan je je NAS ook gebruiken voor het opslaan van je foto's en documenten bijvoorbeeld, zodat deze altijd benaderbaar zijn en gedeeld kunnen worden.
spaceboy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:41:
Een vraag die hier misschien niet hoort, maar ik weet niet waar hij wél hoort...

Hoe werkt "het verdienmodel" van streaming sites zoals icefilms en primewire, etc? Ik snap het concept van torrents (ook uploaden). Ik snap het concept van nieuwsgroepen (paid servers).

Maar van die sites waar duizenden en duizenden films gestreamd kunnen worden (en dat zelfs steesd makkelijker zoals met XBMC)... wie betaalt dat???
Volgens mij werken al deze sites met een soort torrent systeem. De film die je aan het kijken bent, wordt tevens direct geupload naar andere gebruikers. Het is dus gewoon in plaats van downloaden van torrents, het streamen van torrents.

Correct me if I'm wrong...

[ Voor 27% gewijzigd door FabianNL op 29-04-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FabianNL schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:44:
[...]

Vaak wordt hier niet voor gekozen omdat je de NAS 24/7 aan wilt hebben, en dit dus vaak niet in je huiskamer, bij je TV wilt hebben staan. Daarnaast kies je dan vaak ook voor een beetje een halve oplossing, in plaats van twee goede.

Ik zou dus echt een aparte NAS adviseren, die goed, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar is. En daarnaast een aparte media speler, dit zo goedkoop/duur (Rasberry Pi, Android stick, HTPC) als je zelf wilt, met goede software (XBMC bijvoorbeeld).

Je hebt dan een systeem die automatisch je nieuwste serie/films kan downloaden, en deze erg mooi/simpel kan weergeven op je TV op volwaarde kwaliteit. Daarnaast kan je je NAS ook gebruiken voor het opslaan van je foto's en documenten bijvoorbeeld, zodat deze altijd benaderbaar zijn en gedeeld kunnen worden.
Helder. Thanks.

Dan ben ik er wel uit denk ik.
Een moderne receiver aanschaffen om alle apparatuur HDMI in te prikken. HDMI naar de TV.
Een Mediaspeler (Western Digital HD TV live?). HDMI naar de receiver. Internetkabeltje naar de router.
Een NAS (Synology DS214SE ofzo). Internetkabeltje naar de router.

Zoiets dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Als ik een leuke speaker mag aanraden: Yamaha YSP-2200. Ik wilde zelf destijds (met het oog op de NAS/streamer uitbreiding) een beter geluid aanschaffen dan wat ik toen had, maar ik wilde niet zo'n grote receiver hebben vanwege de ruimte die zo'n ding inneemt.

Ik kwam toen op een soundbar uit… nu zou je denken "gatver, een soundbar", en dat dacht ik in het begin ook. Maar dat apparaat heeft precies de aansluitingen die ik wilde hebben, geeft een behóórlijk lekker geluid, en hij is maar ±7cm hoog en heel ondiep. Heb er destijds ook een review over/voor geschreven:
productreview: Yamaha YSP-2200 review door Kapotlood

M'n TV, de PS4 en de mediastreamer heb ik daar via HDMI op aangesloten, en met een UTP-kabeltje heb ik de NAS op de mediastreamer aangesloten. Dat was eigenlijk alles wat ik nodig had om het zo simpel mogelijk te houden met zoveel mogelijk vrijheid. Zo'n volwaardige receiver was voor mij totale overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb me net een beetje ingelezen. Wil graag advies

Ben van plan om een synology Ds 114 aan te schaffen om film en muziek te streamen.
Mijn opstelling is
Samsung smart tv F 8500
Denon avrx 1000
Apple tv in combinatie met ipad.
Alles bekabeld.
Nu is mijn vraag werkt de ds video app goed?
Ik wil het zo simpel mogelijk houden ivm vrouwtje.
De meeste films zijn gewoon video ts mappen en h264 formaat.dus streamen naar apple tv gaat niet.
Nu heb ik nog een harde schijf aan mijn router hangen en mijn tv speelt alles uit die mappen af, maar soms ziet de tv niet alle mappen ligt aan de router.
Graag jullie mening over de opstelling ds114 > samsung tv via de ds video app voor films
En voor muziek via Denon via ds music app
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
We hebben hier een iPad voor de keren dat ik wil gamen op de TV en m'n vriendin haar TV series wil bekijken. Als je de DS Video app gebruikt en je hebt daarnaast de gratis "VLC" app op je iPad, dan opent DS Video automatisch de VLC app voor het afspelen. Werkt vlekkeloos! :)

Maar is wat jij wilt niet een beetje omslachtig?
DS114 via de iPad naar de Apple TV naar de TV? Is het dan niet makkelijker om XBMC op de Apple TV te installeren (of heb je de ATV3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Dank voor je reactie. Op mijn samsung tv kan ik de video ds app opzetten vraag me alleen af werkt dat goed in samen werking met de ds114 .ik heb apple tv3. Tevens wil ik zo min mogelijk kastjes bij me tv. Had voorheen een mede8er maar heb daar geen ruimte meer voor. Dus de combinatie nas > samsung lijkt mij ideaal.

[ Voor 39% gewijzigd door pieter01 op 06-05-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 21:23
pieter01 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:08:
Op mijn samsung tv kan ik de video ds app opzetten vraag me alleen af werkt dat goed in samen werking met de ds114 .
Welke Samsung tv heb jij? Ik heb de 46ES7000 maar ik kon gisteren geen DS Photo+ of DS Video vinden. De applicaties op Windows Phone en Android werken helaas niet goed meer met mijn Synology DS207+ NAS. Ik kan alleen DS Photo+ verbinden. Jij hier ook last van?

Sorry zie het al. Je hebt een Samsung F serie. Dat is nieuwer dan mijn E serie. Zucht... daar zijn dus nog wel applicaties voor :-(

[ Voor 12% gewijzigd door LockTar op 07-05-2014 07:53 . Reden: Niet goed gelezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:33
Atv eruit en een XBMC oplossing met airplay ondersteuning erin.
of kun je zoals joramoudenaarde aangeeft je atv niet jailbraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:11

spaceboy

Op grote hoogte

spaceboy schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:41:

Maar van die sites waar duizenden en duizenden films gestreamd kunnen worden (en dat zelfs steeds makkelijker zoals met XBMC)... wie betaalt dat???
Ik quote mezelf nog een keer omdat ik het nog steeds niet snap. Hierboven worden 2 dingen gesuggereerd:

1. reclame
2. torrent-principe

Als ik zoek op die grote sites (MegaUpload, MovReel, etc) dan lijkt het ook of er gruwelijk veel geld aan wordt verdiend. Prima. MAAR HOE DAN!??

Als ik als simpele gebruiker een XBMC addon installeer kan ik gewoon streaming films kijken ZONDER reclame. Daarom lijkt het of bovenstaande 2 principes ongeldig zijn. Want ik zie geen reclame en voor zover ik kan zien upload ik niets (heck, ik heb nauwelijks opslagcapaciteit, dus hooguit een stukje buffer, maar dat lijkt me niet voor de hand liggen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Ben eruit. Het wordt geen Nas. Ga voor de mede8er 800X3D. Deze werkt met Dlna en kan hem onder de kast zetten de bediening gaat via een app . http://youtu.be/emLlLaGqvyA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb een NAS van Synology, een DS213J. Ben nu op zoek naar de eenvoudigste manier om films af te spelen op een tv. De TV moet nog worden gekocht, dus ik sta open voor alle suggesties. Wat is wijs om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:58
Samsung met de ds video app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNiles
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09-2023
Werkt dat goed? Hoorde van iemand dat de app nogaleens de verbinding kwijt raakt.

en werkt dat via een eigen protocol oid..of gewoon met dlna

[ Voor 12% gewijzigd door MrNiles op 09-05-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
pieter01 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:32:
Ben eruit. Het wordt geen Nas. Ga voor de mede8er 800X3D. Deze werkt met Dlna en kan hem onder de kast zetten de bediening gaat via een app . http://youtu.be/emLlLaGqvyA.
staar je niet blind op DLNA. Het concept is leuk, maar in de praktijk komen er heel veel mensen toch op terug. Met name voor video valt het vies tegen. Regelmatig problemen met indelingen die niet ondersteund worden, subs etc. Ik zou je dan toch echt eerder een NAS en een Raspberry Pi aanraden. Ben je grofweg net zo veel voor kwijt, maar geeft je aanzienlijk meer plezier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
spank_mojoo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:41:
Atv eruit en een XBMC oplossing met airplay ondersteuning erin.
of kun je zoals joramoudenaarde aangeeft je atv niet jailbraken?
Hou er rekening mee dat de ATV1 en 2 niet in staat zijn 1080p weer te geven. Daarnaast vond ik zelf de remote van de ATV niet heel erg prettig, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-05 18:01
kroegtijger schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:51:
[...]

staar je niet blind op DLNA. Het concept is leuk, maar in de praktijk komen er heel veel mensen toch op terug. Met name voor video valt het vies tegen. Regelmatig problemen met indelingen die niet ondersteund worden, subs etc. Ik zou je dan toch echt eerder een NAS en een Raspberry Pi aanraden. Ben je grofweg net zo veel voor kwijt, maar geeft je aanzienlijk meer plezier.
Een mede8er 600X3D met NAS is ook een goed alternatief. Ben je iets meer kwijt, maar kun je meer (en makkelijker) qua video streaming en performance dan de Raspberry Pi. De 600X3D is plug en play, heeft betere aansluitingen qua geluid, maar is wel minder flexibel dan de Raspberry Xi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Kan inderdaad ook, maar ik dacht met name even aan het budget. Overigens is de Pi met OpenElec4 een enorme sprong vooruit qua performance

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
  • Laatst online: 26-04 13:55
Ik ga hier ook eens mijn opstelling zetten, hopelijk heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem.
Eerst de opstelling:
Tv : panasonic Vierra
Reciever : Yamaha htr 4065
Dvd speler : Yamaha bd-s673
Console : playstation 3
Nas-server : Lacie Cloudbox 2tb

Nu is het probleem, ik heb enkele films gedownload(naar mijn NAS)maar ofwel speelt hij ze niet af via mijn dvd-speler ofwel heeft hij er geen ondertiteling bij,terwijl op mijn NAS het bestandje .srt wel op staat.
Zou het beter zijn dat ik een mediaspeler er bij zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, een DVD speler… die zie ik niet vaak meer! :) Ik had daar vroeger ook altijd problemen mee: film downloaden en op DVD zetten, en vervolgens werkt(e) hij de helft van de tijd niet zoals gewenst. Streamen op/naar de PS3 schijnt ook te kunnen ook al weet ik niet hoe eerlijk gezegd.

Het makkelijkste is inderdaad zoals je zegt een streamer te kopen met NAS en SRT ondersteuning. Dat scheelt een hoop gedoe, én 't zal vast makkelijker werken dan branden/PS3 streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Ik zoek een oplossing voor het volgende: ik zet regelmatig films op een stickje voor mijn broertje. Hij kijkt ze vervolgens via z'n tv. Ik zoek echter een mogelijkheid om op afstand films op (bijvoorbeeld) zijn mediaspeler te zetten. Wat is hiervoor de eenvoudigste en goedkoopste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Welke mediaspeler heeft hij? Wat ik hier bijvoorbeeld doe, is een NAS gebruiken om al m'n content op afstand te kunnen bekijken. Met de Synology (Qnap kan het volgens mij ook prima) en de DS Video app kun je dit soort dingen prima voor elkaar krijgen. En anders met Plex Media Server e.d. kan het ook.

Ik ben zelf niet zo'n ster in het opzetten van iets dergelijks om ook op afstand (buiten je eigen netwerk dus) de content te bekijken, maar de bovenstaande opties zijn dingen waar ik zelf nog uit kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
  • Laatst online: 26-04 13:55
Dvd speler kan ik ook streamen via mijn NAS,dvd's zijn enkel voor mijne zoon.
Hij speelt sommige mkv bestanden maar niet allemaal..

Edit : ik zou dan gaan voor de Asus O play tv pro gaan,iemand al ervaring mee?

[ Voor 23% gewijzigd door sgaar op 13-05-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
mirod schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:57:
Ik zoek een oplossing voor het volgende: ik zet regelmatig films op een stickje voor mijn broertje. Hij kijkt ze vervolgens via z'n tv. Ik zoek echter een mogelijkheid om op afstand films op (bijvoorbeeld) zijn mediaspeler te zetten. Wat is hiervoor de eenvoudigste en goedkoopste optie?
Betreft dit een storage-locatie binnen het eigen netwerk? Of is dit een remote locatie? In het eerste geval is het natuurlijk geen probleem. In het 2e geval kan het ook prima, maar zijn er een paar dingen om rekening mee te houden.
Als eerste is er natuurlijk de beschikbare bandbreedte. Een film uploaden gaat zo snel als dat je upload toelaat, mits de download bij je broertje groter is dan de upload bij jou (dus als je een 100/10 verbinding hebt, is dat 100mbit down- en 10mbit upload. Zolang je broertje dan minimaal 10mbit download heeft zal je maximale snelheid in overdracht halen met deze verbindingen, namelijk 10mbit).
Daarnaast moet de verbinding natuurlijk ook een beetje veilig zijn. Een VPN tunnel lijkt dus logisch. Dat kan op meerdere manieren, afhankelijk van de beschikbare hardware op de 2 locaties. Daarvoor is dus meer informatie nodig. Alternatieven zijn er natuurlijk ook, zoals sftp, zodat een VPN-tunnel niet strikt noodzakelijk is. Uiteraard zul je dan wel de nodige poorten moeten doorzetten en de router(s) moeten configureren, maar dat spreekt voor zich.

Ik zou zelf echter niet voor een dergelijke situatie kiezen, maar eerder ervoor kiezen om de bewuste download op de target-locatie zelf te laten uitvoeren. Gebruik je dus usenet, dan alleen het NZB-bestandje over zetten en die vervolgens de boel laten ophalen. Scheelt aanzienlijk in performance (immers, zo snel als dat de usenetproviders het kunnen aanbieden kan je het zelf nooit), en trekt ook je eigen verbinding niet helemaal dicht tijdens file-transfer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een aantal weken speuren ben ik toch nog even terug.

Ik was inmiddels op het punt van:
Aanschaf:
Nieuwe receiver (Onkyo tx-nr414 met 6 HDMI-in)
Mediaspeler (WD TV Live 2011)
NAS (Synology DS214SE instapmodel)

Volgens mij kan ik daar alles HDMI achter inprikken (Incl Chromecast) en via de mediaspeler en NAs hangend in mijn netwerk netjes afplelen op mijn (oude) LG tv.

Echter.....nu dient zich een andere vraag aan.

Op de bovenverdieping staan ook tv's.
Wat is de beste manier om daar ook gebruik te kunnen maken van de content van de NAS.
Twee mediaspelers extra en het hele zwikkie bekabeld in het netwerk hangen?
Dan zou ik 3 mediapelers hebben. Lijkt mij zo overdreven.

Vraag:
Wat is hier de beste oplossing?

1 tv boven is volgens mij smart (dwz.....er zit een tv-kaartje in om alle zenders te pakken)
1 tv moet ik nog aanschaffen.

Ik hoor het graag allemaal. :)

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Anoniem: 593263 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:27:
Dan zou ik 3 mediapelers hebben. Lijkt mij zo overdreven.
Maar dat lijkt me toch de enige oplossing. "Iets" zal toch de content moeten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Lijkt mij ook de enige oplossing, tenzij je TV's hebt die DLNA ondersteunen en het interface-gedrocht van DLNA voor op de bovenverdieping niet erg vindt… volgens mij kan jouw Synology daar namelijk ook mee overweg en zou je niet persé een extra streamer nodig hebben in dat geval.

Maar extra streamers lijken me wel de meest praktische, gebruiksvriendelijkste en mooie oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:35

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Zie het zo: Als je een DVD hebt, en die op een TV wilt afspelen... Dan moet je ook meerdere DVD's in huis hebben. Tenzij je een speler hebt die de DVD via DLNA beschikbaar kan stellen voor een van de andere TV's zonder speler.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601280

Hulp benodigd bij een te maken keuze:

ik ben in het bezit van een samsung tv (UE37d6200)
een (N) wifi netwerk.
een oude stereo set (DENON 1705)
een IPAD2, IPOD
en wat pc's (notebook, workstation)

Wat wil ik:

- via een NAS oid, zowel foto's en films afspelen op tv. Films op DVD kwaliteit.
- via een NAS oid muziek (hoge kwaliteit), afspelen over de stereo-installatie.

E.e.a. bedienen via de IPAD/IPOD is een extra, niet echt essentieel, wel een leuke toevoeging.
Kan ik uberhaupt iets met deze apparatuur? Zo nee, wat zou ik dan allemaal dienen aan te schaffen?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39
Met een synology nas en usb-geluidskaart kan je volgens mij alle bereiken wat je wilt.
De synology kan via dlna foto's en video's (en ook muziek) naar je tv sturen. Ook 1080p is daarmee geen probleem. Wel heeft dat enkele beperkingen; dvd iso's werken niet fijn.. die zou je om moeten zetten naar een andere container (mkv/mp4). En ook vraag ik me af of ondertitels gaan werken met de samsung D serie. De F en H series werken probleemloos met ondertitels, maar met de D-serie heb ik geen ervaring.

Je zou er vervolgens voor kunnen kiezen om ook muziek via je tv af te spelen (moet je tv in de buurt van je denon staan) en via de optical uit naar je denon te sturen.
Een andere oplossing is om een usb-geluidskaart in de synology te steken en daarmee het geluid naar je denon te sturen. Dan moet echter je nas in de buurt van je denon staan.

Videostation en Audiostation kan je aansturen via je pc/notebook (via de browser) of via je ipad.
Je kan dan vanaf de bank op je ipad de muziek vanaf je films en muziek naar je tv en stereo sturen.

Het zou kunnen dat andere merken ook soortgelijke oplossingen hebben, maar dat moet iemand met ervaring van dat merk je vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 09-06-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,
ik zou graag advies willen en aangezien ik in de TS zag dat mijn huidige situatie overeenkomt met een die de TS in 2011 had :D leek dit een mooie plek.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment is de opzet
Huiskamer heeft ps3 met upc DVR waarop tv en Netflix wordt gekeken.
Studeerkamer heeft een oude (2jaar) game PC staan die alleen gebruikt wordt voor download,word bewerking en video kijken.
http://nl.hardware.info/usersystemen/8377/i7-860
er is nog 8 Gb geheugen bij gestopt en er zit nu een 250 samsung evo SSD in

Mijn idee is om de ps3 en pc in delen te gaan verkopen en de HDD en SSD te hergebruiken in de Htpc/nas voor de woonkamer.
Ik wil voor de studeerkamer een Zotac of gigabyte Brix kopen waar ik dan op kan werken en als nodig ook een filmpje of serie kijken. Data benader ik dan via de nas en ik stop de vertex erin als SSD.

In de woonamer wil ik dan een nas/ htpc neerzetten hier komt UPC binnen en daar wil ik hem ook neerzetten.
Netflix is vrij belangrijk voor de woonkamer en tablet (vriendin). Hierdoor vallen naar mijn idee open elec en Plex af. Maar wat is dan een optie? Linux heeft mijn voorkeur voor de Htpc alhoewel ik hierin een totale leek ben dus haal ik daardoor mezelf iets op mijn hals?

Staar ik mijzelf blind op het willen hergebruiken van de Hdd en Ssd en zie ik daardoor een betere optie over het hoofd?
Moet ik voor deze set up gaan?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 49,-€ 49,-
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 52,50€ 52,50
1Silverstone Milo ML04€ 69,-€ 69,-
1Zotac ZBOX ID18€ 119,05€ 119,05
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,94€ 29,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,44

Er komt binnenkort de Kavari lijn uit van AMD en daar wil ik wel op wachten, ook zou een behuizing met meer schijfruimte een optie kunnen zijn.

Alvast bedankt voor mogelijke info.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:51
Ik gisteren eindelijk mijn Yamaha receiver aangesloten op mijn netwerk. Ik gebruik als mediaserver een WD Live Book. De Yamaha app op mijn iPad werkt prima, aansturen werkt snel en soepel. Muziek vindt hij ook, maar zelfs als ik in de app selecteer op Album/arties geeft hij de nummers (van dat album) aan op alfabetische volgorde, niet de volgorde van het album (zoals dat is als je hem via itunes, vlc of via folder play via mijn WD Live TV). Helaas heeft de app van Yamaha die optie niet, maar ik wil gebruik maken van de mogelijkheid om nummers/albums te selecteren zonder de TV aan te hebben.

Hebben jullie suggesties om dit op een snelle manier op te lossen via instellingen of andere tips, mag ook een (betaalde) app zijn die werkt via mijn WD Live TV (2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe woning. Ik ben van plan volgende week mijn vloer te gaan leggen en ik zou graag advies willen over hoe ik het best mijn netwerk/bedrading kan organiseren.

Ik heb momenteel de volgende apparaten:
- Router (TP-Link Archer C7)
- TV (Samsung UE55HU7500)
- NAS (Thecus N5550 met 2 ethernetaansluitingen en HDMI output)
- Receiver (moet ik nog aanschaffen)

Mijn idee is nu om een ethernetkabel te trekken van de ROUTER naar de NAS, en dan vanaf mijn NAS een ethernetkabel naar de RECEIVER en HDMI naar de TV voor media/XBMC. En als laatste HDMI ARC van de RECEIVER naar de TV voor het geluid.

Nu heb ik twee vragen:
1) Klopt mijn netwerk qua opstelling of zijn er slimmere opstellingen?
2) Stel ik besluit om een soundbar te kopen in plaats van een receiver, verandert er dan iets qua opstelling/bedrading?

Alvast bedankt voor jullie advies/informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
siwi schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:10:
1) Klopt mijn netwerk qua opstelling of zijn er slimmere opstellingen?
Ik denk het niet. Ik ken niet de volledige specs, dus check dit even, maar ik ga er vanuit dat die NAS 2 ethernet poorten heeft omdat er link aggregation ondersteund wordt. En niet omdat het ook een switch. Die receiver zit dan niet in je netwerk. Volgens mij moet je een LAN kabel leggen van je router naar je audio/tv meubel en deze aansluiten op een switch. En vandaar uit LAN kabels naar NAS en receiver.
2) Stel ik besluit om een soundbar te kopen in plaats van een receiver, verandert er dan iets qua opstelling/bedrading?
Nee. Maar met een soundbar zul je wel moeten inleveren op geluidskwaliteit en surround beleving. Die kan met een receiver met speakers veel beter zijn.

Nog een vraag van mijn kant:
Waarom een NAS van Thecus? Een Synology, Qnap of Asustor is imho veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik zou ook gewoon direct een LAN kabel direct van je router naar je receiver leggen. Tegenwoordig hebben veel tv's, bluray spelers etc ook ethernet aansluiting dus kan je altijd daar nog een switch plaatsen. Als je de opstelling gebruikt die je voorsteld heb je altijd een NAS nodig met twee poorten en moet die NAS wel functioneren als een switch wat lang niet altijd zo is.

Je soundbar zal via optical ofzo worden aangesloten op je tv. Je HDMI kabel is dus verantwoordelijk voor de input. Dit kan je tv zelf zijn (analoge tv of CI+ adapter) of bijvoorbeeld een film via je je NAS of sataliet kastje. Mijn voorkeur gaat uit van een receiver met losse boxen omdat je dan meer flexabiliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 13:37
Hoe ik het thuis heb:

Apparaten:
- Synology ds1512+
- Netgear WNR3500v2
- Yamaha DSP Z7
- Asrock ION 152D (met XBMC - Openelec)

Alle apparaten staan op de router aangesloten. In XBMC benader ik via NFS mijn mappen op mijn nas, hierdoor heb ik een stabielere datastroom en ook geen last van jitters of iets dergelijks. FullHD, full bluray iso etc alles speelt ie vloeiend af. Mijn muziek collectie kan ik via mijn receiver zelf benaderen (Upnp/dlna) en met een app op tablet/telefoon selecteren. Werkt lekker makkelijk en snel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn setup

- nas: Synlogy DS214 (incl, video station, download station, sickbeard, couchpotato etc.)
- tv: Samsung UE40ES6900. Via de video station app op de tv zijn de films en series te benaderen.
- reciever: Pioneer VSX-922. Verbonden via netwerk t.b.v. afspelen muziek en verbonden met tv via HDMI-ARC om geluid van tv, films over de surround set af te spelen incl. DTS.
- boxen: Jamo S426 incl. sub

- div. tablets, mobiele telefoons etc. om het geheel te bedienen en zaken af te spelen.

Ik vind het een ideale setup. Mijn favo tv series worden automatisch gedownload, inclusief ondertitel, en vervolgens kan ik het rechtstreeks via mijn tv bekijken. Muziek speel ik direct via de receiver af, inclusief internet radio.

Daarnaast vind ik dat Synology een geweldig systeem heeft, inclusief automatische backup van mijn zakelijke bestanden naar een externe locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door bartbh op 01-08-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:25
Zelf heb ik twee LAN kabels voorzien naar de TV.
Hier in Vlaanderen gebruikt Telenet een eigen ip-range voor hun interactieve TV en is dit eerste LAN-punt verbonden met de Telenet modem-only.
Het tweede LAN-punt is verbonden met mijn router en van daaruit met mijn NAS. Vanuit het tweede LAN-punt naar een switch en zo naar TV en Minix X8.
Heb je maar 1 LAN-punt dan moet je voor digitale TV overschakelen op zo'n powerLAN oplossing, tenzij digitale TV geen issue is, natuurlijk.

Kortom, moet je er nog aan beginnen, leg gewoon er een LAN-kabel bij.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
Bedankt voor jullie reacties. Aparte kabels worden het dan.
S1NN3D schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:55:

Nog een vraag van mijn kant:
Waarom een NAS van Thecus? Een Synology, Qnap of Asustor is imho veel beter.
Deze Thecus was laatst in de aanbieding bij Ibood voor 329 euro waardoor hij in mijn ogen stuk goedkoper is dan een vergelijkbare Synology (naar Qnap en Asustor heb ik eigenlijk niet gekeken). De HDMI output die erop zit, leek me handig zodat ik hem meteen op de TV kan aansluiten. En verder las ik er ook wel goede (gebruikers)reviews over, onder andere hier op Tweakers

Kun je misschien aangeven in welk opzicht die andere merken zoveel beter zijn? Is dat hardware of software? De NAS is nog niet verzonden, dus ik zou hem eventueel nog kunnen heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Meer opties, support, updates. Voor mij een persoonlijke mening. Ik heb de DS207+ gekocht toen hij uitkwam en nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
siwi schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:49:
Kun je misschien aangeven in welk opzicht die andere merken zoveel beter zijn? Is dat hardware of software? De NAS is nog niet verzonden, dus ik zou hem eventueel nog kunnen heroverwegen.
LockTar schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:08:
Meer opties, support, updates. Voor mij een persoonlijke mening. Ik heb de DS207+ gekocht toen hij uitkwam en nog nooit problemen gehad.
Dit dus! Naar mijn mening zijn andere merken dan Synology, Qnap en Asustor geen serieuze alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Om thuis films en series te kijken sluit ik mijn laptop via HDMI aan op mijn Samsung LED tv.. maar ik begin dit gesleep toch behoorlijk irritant te vinden.
Een paar weken geleden ben ik begonnen om opzoek te gaan naar een oplossing om dit zo makkelijk mogelijk op te lossen, maar hoe meer ik me in dit wereldje "verdiep" hoe meer ik het spoor bijster raak?

Wat ik graag zou willen is een speler/opslag(beste oplossing) in de buurt van mijn tv (die ik met hdmi aansluit op de tv) en dat ik hier mijn films/series via wi-fi op kan zetten vanaf mijn laptop.

Het probleem is dat ik geen kabel kan trekken vanaf mijn router(en eventuele netwerkopslag) naar mijn tv anders had ik een NAS op mijn router kunnen aansluiten en dan een kabel naar een mediaspeler kunnen trekken.

Hopelijk is de situatie een beetje duidelijk en kan iemand mij wat advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kern schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:42:
Het probleem is dat ik geen kabel kan trekken vanaf mijn router(en eventuele netwerkopslag) naar mijn tv anders had ik een NAS op mijn router kunnen aansluiten en dan een kabel naar een mediaspeler kunnen trekken.
Dat hoeft geen enkel probleem te zijn; ik heb thuis een identieke situatie. Heb dit opgelost door een bridge in mijn tv/audiomeubel te plaatsen. Hier heb ik zowel mijn NAS en mediaspeler op aangesloten (en nog wat andere apparatuur). Op deze manier heb ik het geheel draadloos in het netwerk hangen en is er een internet verbinding beschikbaar voor alle apparatuur. Maar alles dat kan streamen is onderling bedraad verbonden. Dat je geen kabel vanaf je router kan trekken is dus eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@D vd V: Wat bedoel je met "bridge"? Een switch of een router in bridge-modus?

@Kern: met wifi alles overzetten kan behoorlijk lang duren als het allemaal 10GB+ 1080p rips zijn...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
ck2000nl schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:20:
@D vd V: Wat bedoel je met "bridge"? Een switch of een router in bridge-modus?
Met een bridge bedoel ik een bridge. :+ Zelf heb ik deze. Een bridge pikt je draadloze signaal op en zet het bedraad door aan alles dat er op is aangesloten (dus alles is online). Daarnaast is het ook een switch en kan alles wat er op aansloten zit bedraad communiceren (perfect om de aangesloten apparaten onderling te laten streamen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
S1NN3D schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:12:
[...]

Dat hoeft geen enkel probleem te zijn; ik heb thuis een identieke situatie. Heb dit opgelost door een bridge in mijn tv/audiomeubel te plaatsen. Hier heb ik zowel mijn NAS en mediaspeler op aangesloten (en nog wat andere apparatuur). Op deze manier heb ik het geheel draadloos in het netwerk hangen en is er een internet verbinding beschikbaar voor alle apparatuur. Maar alles dat kan streamen is onderling bedraad verbonden. Dat je geen kabel vanaf je router kan trekken is dus eenvoudig op te lossen.
Wat een handig apparaatje! Deze was ik nog niet tegen gekomen.. Super bedankt! In principe kan ik nu dus elke set up doen die ik wil, maar de keuze is zo reuze haha. Wat zou jij aanraden al mocht je nu iets nieuws kopen? en wat heb je zelf op dit moment?

[ Voor 12% gewijzigd door Kern op 11-08-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Houdt er wel rekening mee dat de door mij genoemde bridge alleen wifi-ac ondersteunt. Er zijn echter ook modellen die wifi-n doen. Zou zonde zijn als je geen ac-router hebt en er achter komt dat je de bridge niet aan de praat kan krijgen. Checken dus.

Ik ben momenteel wel redelijk tevreden met wat ik heb staan maar upgrade/uitbreidingswensen zijn er altijd. Er staat nu een 2-bay Synology NAS (wil nog wel een keer een 4-bay kopen). Verder staat er nog een Intel NUC met XBMC. Op zich kunnen zowel mijn tv, receiver en blu-rayspeler ook streamen maar op die apparaten maak ik er geen gebruik van. Op het wensenlijstje staat nog een Sonos Connect voor het streamen van audio. Kan dit nu wel via meerdere manieren aansturen maar ze zijn allen niet geweldig; zo'n Sonos zou volgens mij wel een uitkomst zijn.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste