Buzzie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:11:
Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is??
ik hoop binnenkort de 1812+ te kopen en wil daar 2x 2TB schijven in doen.....dit wil ik het liefst doen als 1 volume van ongeveer 4 tb of 2 van 2tb elk. zodat ik me data kan overzetten
Daarna wil ik er extra schijven bij gaan doen uit een andere NAS.....ik wil dit dan gaan omzetten naar SHR.
gaat dat zonder data verlies?
Nope, dat gaat niet werken, je moet namelijk met een SHR beginnen, en dat is dus altijd 1 schijf redundantie, maw, 2x 2TB is 1x2TB bruikbaar.
SHR is ook de enige die je kan uitbreidden, dus je zal data tijdelijk ergens anders moeten zetten (eerste 2TB over kopieeren, misschien een verwijder slag uitvoeren en de rest op externe disks oid zetten, dan de schijven over gooien en uitbreidden.
Als hij momenteel niet een raid array heeft kan je misschien 1 schijf kopieeren naar de Synology, die dan uit je huidige nas halen, in de synology zetten, SHR groter maken, volgende schijf kopieeren etc etc, let wel, dat uitbreiden kan zo 1 dag duren per keer
EDIT:
@PromWarMachine, de FileStation moet je niet gebruiken om bestanden te uploaden mits het 1 bestand is en de snelheid niet uit maakt, hij is namelijk erg traag, slechte support voor meerdere files in de queue etc etc, je kan beter gewoon kopieeren over het netwerk vanaf een windows machine (of mac of linux etc, maar de webui is geen goed idee voor die bestandslijst die jij geeft

ps ftp etc kan ook uiteraard.
Ik ben niet thuis in het web programmeren (ik doe alleen echte talen ./trollmode off) maar volgens mij komt het omdat het allemaal script taal is, dit is simpelweg inefficiënt, ik haal met deze manier amper 10MB terwijl over samba 105MB/s haalbaar is.
[
Voor 22% gewijzigd door
YaNightmare op 12-04-2012 23:25
]