Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Riccardo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:59:
[...]

Tx voor deze bevestiging. Ik slaap een stuk beter zo
Ik word vol spanning wakker, maar helaas knippert het powerlampje nog steeds blauw. Ik zou toch denken dat ie in een hele nacht wel een 16gb mkv heeft kunnen downloaden en uitpakken?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk lijkt mij een blinkt ledje wel een probleem.De nas doet dat as ie opstart,dus je zou er haast aan denken dat ie niet doorstart.

Maar ja ik heb geen ervaring met die programma's die je op je nas hebt staan.Wel lekker trouwens,je hebt neem ik een NAS zoda al je bestanden altijd beschikbaar zijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
via de assitent kan je wel zien welke status hij geeft.

bv starten met services...

Wat zegt hij daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Repi3 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:23:
via de assitent kan je wel zien welke status hij geeft.

bv starten met services...

Wat zegt hij daar?
De Assistant ziet hem dus ook niet. Het enige niet standaard geïnstalleerde programma wat ik heb draaien is Sabnzbd trouwens. Ik lees hier en daar op inet wel dat een knipperende powerlamp niet goed is maar het rare bij mij is dat dat knipperen pas begon nadat ik hem opnieuw probeerde op te starten en sindsdien niet meer is opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Als dat hetzelfde Sabnzbd probleem is kakt ook de downloadsnelheid totaal in, dus dat shutdownen gaat dan ook hééééél lang duren.

Ik heb het (toen) denk ik opgelost door te proberen (veel wachten en veel opnieuw proberen)met Putty in te loggen en dan zo een reboot opdracht te geven.

Ik weet zelfs niet of ik niet één keer een onveilige power loss shutdown heb gedaan uit frustratie. Wsl NIET aan te raden ,dat.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of het nut heeft maar om SABnzbd mijn DS niet in de stress te helpen heb ik de volgende settings.
Misschien dat het scheelt

Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/aajtW1TM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
De stekker eruit is een oplossing om de nas af te sluiten. Ikzelf heb er met een basic volume (mijn 110j heeft maar 1 schijf) nooit problemen mee gehad. Maarja, hoe dat bij een ander uitpakt durf ik niet te zeggen.
En met een raid set zou ik het niet zo snel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb SickBeard en Sabnzbd werkende gekregen :)

Nu zie ik echter dat de map waarin het bestand komt te staan nogal ongeordend is. Ik snap namelijk niet waar die sample bestanden vandaan komen :? Ik krijg de volgende bestanden:
- de serie zelf
- .nfo
- .nzb
- .sample
- .sample.srs
- .sample_s
- .sfv
- .srr

Welke kan ik hiervan verwijderen en kan ik dat het beste automagisch doen via SABnzbd > Algemeen > Opschoonlijst > [bestand types invullen?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Tx voor de hulp hierboven. Mijn instellingen van Sabnzbd kan ik nu dus niet zien, maar als ik er weer in kan zal ik eens kijken of ik iets kan veranderen.. Ik was iig maar 1 bestand tegelijk aan het downloaden.

Denk dat ik nu nog maar even wacht tot ie klaar is. Als dat morgenochtend nog niet het geval is (want tja, hoe lang is heeeeel lang?:P), ben ik wel geneigd om de stekker er eens uit te trekken. Draai in ieder geval geen raid. Heb hem SHR ingesteld met maar 1 schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:22:
Ik heb SickBeard en Sabnzbd werkende gekregen :)

Nu zie ik echter dat de map waarin het bestand komt te staan nogal ongeordend is. Ik snap namelijk niet waar die sample bestanden vandaan komen :? Ik krijg de volgende bestanden:
- de serie zelf
- .nfo
- .nzb
- .sample
- .sample.srs
- .sample_s
- .sfv
- .srr

Welke kan ik hiervan verwijderen en kan ik dat het beste automagisch doen via SABnzbd > Algemeen > Opschoonlijst > [bestand types invullen?]
Cleanup list: .sfv, .nzb, .nfo, .srr, .srs, .tbn, .html, .bat, .htm, .txt, .png, .exe, .1, .jpg, .idx, .sub, .par2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:) Bedankt! Dit staat los van het verzamelen van metadata toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Ik heb mijn ds212j geinstalleerd maar ik kan maar niet connecten via netwerk.

Ik vind de nas maar als ik mappen wil openen gaat dat niet?

Het heeft gewerkt in het begin en nu doet het niets meer. Ik kan ook niet connecten via de assistant behalve als ik hem rechtsstreeks via netwerkkabel verbindt met mijn computer.

Zou mijn model/router bepaalde poorten dichthouden dat het niet meer lukt?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
schumi2004 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:51:
[...]

Cleanup list: .sfv, .nzb, .nfo, .srr, .srs, .tbn, .html, .bat, .htm, .txt, .png, .exe, .1, .jpg, .idx, .sub, .par2
Cleanup .idx en .sub? Dat zijn subs.. die wil je toch niet opruimen?

Iemand een idee trouwens? Sick Beard.. ik wil mijn series downloaden in hdtv (als die er eerst is), maar archiveren als 720p-web-dl of 720p-BluRay
Ik heb nu ingesteld initially download: HD TV, 720p BluRay, 720p WEB-DL en replace with: 720p BluRay, 720p WEB-DL

De bedoeling was dus dat ik uiteindelijk de episodes in 720p-web-dl of 720p BluRay heb. Maar om 1 of andere reden gaat hij 720p-BluRay nog steeds downloaden ook al heb ik 720p-WEB-DL al. Die 720p-WEB-DL komt dan ook gewoon in't geel te staan ipv groen.

Iemand een idee hoe'k dat dus opgelost krijg?

't Zou vast op te lossen zijn door die 720p-WEB-DL enkel in de "replace with" sectie te gebruiken maar dan gaat ie ALTIJD eerst die HDTV downloaden terwijl WEB-DL vaak tegelijk uitkomt. GRRR

[ Voor 9% gewijzigd door witchdoc op 06-04-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

zerotol schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:46:
Zou mijn model/router bepaalde poorten dichthouden dat het niet meer lukt?
Ben je per ongeluk in de Block List terecht gekomen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
witchdoc schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:50:
[...]

Cleanup .idx en .sub? Dat zijn subs.. die wil je toch niet opruimen?
Dus dit moet 'm dan zijn?

.sfv, .nzb, .nfo, .srr, .srs, .tbn, .html, .bat, .htm, .txt, .png, .exe, .1, .jpg, .par2

Metadata staat hier los van, toch?

-edit-
En hoe kom ik dan af van die sample bestanden? 3 stuks worden er aangemaakt, maar ik snap niet waarom.

[ Voor 13% gewijzigd door Freakster86 op 06-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Freakster86 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:17:
[...]

Dus dit moet 'm dan zijn?

.sfv, .nzb, .nfo, .srr, .srs, .tbn, .html, .bat, .htm, .txt, .png, .exe, .1, .jpg, .par2

Metadata staat hier los van, toch?

-edit-
En hoe kom ik dan af van die sample bestanden? 3 stuks worden er aangemaakt, maar ik snap niet waarom.
.nfo wordt ook gebruikt voor metadata, maar die maakt sick beard zelf aan dus dat kan je wel 'weigeren' denk'k. Anders maakt ie er zelf .nfo-orig van ofzoiets las ik.

Die sample dingen zullen wel gewoon in je nzb gestaan hebben. Hoe je ze wegkrijgt.. ik zou niet eens weten waar je die cleanup list hebt gevonden. :o Kan je niet gewoon*sample* in je cleanup list stoppen?

EDIT:
ok, zie net de locatie in je oorspronkelijke bericht.
Enkel extensies daar dus die samples eruit halen kan nog wat lastig worden vrees'k. Je kan in Sick Beard opgeven om geen files buiten de film mee te verhuizen meaar dan verlies je dus ook subtitles als in externe files zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door witchdoc op 06-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Goner schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:13:
[...]

Ben je per ongeluk in de Block List terecht gekomen ??
gebaseerd op macadres dan?

ik zou niet weten of mijn internet modem/router zelfs die optie heeft, kan niet gebaseerd op ip adres zijn want ik heb hem zelf een fixed gegeven.

EDIT: ik kan hem wel bereiken met mijn laptop maar niet met mijn desktop en hij is niet geblocked in de nas software.. :?

waaraan kan dit liggen??

[ Voor 17% gewijzigd door zerotol op 06-04-2012 15:05 ]

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

theMob schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:49:
Edit: Hij gooit me er echt uit hoor. Heb een DS109+, en jij?
Tenminste, als ik het account van mijn dochter gebruik in Chrome. Als ik in IE ernaar toe ga gebruikt hij mijn eigen inlog en kan ik ook klikken wat ik wil...
Ik heb een DS212j ... en ik gebruik FileZilla, geen webbrowser.
Account maakt niet, admin met alles vanaf de root of een gebruiker met alleen home directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zerotol schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:06:
[ik zou niet weten of mijn internet modem/router zelfs die optie heeft, kan niet gebaseerd op ip adres zijn want ik heb hem zelf een fixed gegeven.
nee, ik bedoel de block list van de DS zelf ; dat het IP-adres van de PC waarmee je probeert te connecten geblocked is na een paar verkeerde inlog-pogingen ...

Sh*t, dubbelpost ... waarom kan je niet achteraf combineren en er eentje weggooien ?

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 06-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is een ds212 in staat om 3d films (eventueel met DTS geluid) naar een samsung 46UED8000 te streamen zonder dat de NAS qua CPU en RAM een bottleneck vormt? Of is de DS212+ daar toch beter voor?
De 212+ heeft nl een 2ghz cpu en 512mb ram, de standaard 212 heeft (maar) 1,6ghz cpu en 256mb RAM.
Qua netwerk is het allemaal gigabit, dus dat zit wel goed.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Tallguy schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:24:
Is een ds212 in staat om 3d films (eventueel met DTS geluid) naar een samsung 46UED8000 te streamen zonder dat de NAS qua CPU en RAM een bottleneck vormt? Of is de DS212+ daar toch beter voor?
De 212+ heeft nl een 2ghz cpu en 512mb ram, de standaard 212 heeft (maar) 1,6ghz cpu en 256mb RAM.
Qua netwerk is het allemaal gigabit, dus dat zit wel goed.
Ik stream zelfs 3D met DTS naar mijn LG 47LW650S via een DS212J met 1.2ghz en 256mb !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb momenteel denk ik last van wat lichte problemen, die volgens mij netwerk gerelateerd zijn. Krijg met nzbget geen verbinding meer met de nieuwsprovider van mijn keuze (cannot find hostname) en zie bij de DSM update dat de server unreachable is. Beide deden het eerst gewoon goed (maar had de DSM 4 update nog niet gedaan).

Geen aparte instellingen gedaan de laatste tijd. Firewall staat uit, en volgens mij alle poorten goed doorgestuurd (kan er vanaf werk met ssh/https moeiteloos bij - dus router lijkt niet ineens alles kwijt te zijn). Heb alleen geen idee waar ik nu moet beginnen met zoeken om dit te fixen. Als iemand wel een idee heeft hoor ik het graag :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 11:48
localjoost.nl schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:46:
Ik heb momenteel denk ik last van wat lichte problemen, die volgens mij netwerk gerelateerd zijn. Krijg met nzbget geen verbinding meer met de nieuwsprovider van mijn keuze (cannot find hostname) en zie bij de DSM update dat de server unreachable is. Beide deden het eerst gewoon goed (maar had de DSM 4 update nog niet gedaan).

Geen aparte instellingen gedaan de laatste tijd. Firewall staat uit, en volgens mij alle poorten goed doorgestuurd (kan er vanaf werk met ssh/https moeiteloos bij - dus router lijkt niet ineens alles kwijt te zijn). Heb alleen geen idee waar ik nu moet beginnen met zoeken om dit te fixen. Als iemand wel een idee heeft hoor ik het graag :)
check eens de dns settings van je synology en/of je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
ItsValium schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:10:
[...]

check eens de dns settings van je synology en/of je router.
Thx, kwam net thuis en had geen wifi. Stroom er af en er op en m'n NAS ging meteen verder met de queue.
Apart dat het niet meer werkte - terwijl ik wel de webinterface kon bereiken / ssh verbinding maken e.d.

Blij dat het is opgelost iig :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
localjoost.nl schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:36:
[...]

Thx, kwam net thuis en had geen wifi. Stroom er af en er op en m'n NAS ging meteen verder met de queue.
Apart dat het niet meer werkte - terwijl ik wel de webinterface kon bereiken / ssh verbinding maken e.d.

Blij dat het is opgelost iig :)
goed dat het is opgelost, wel apart dat je router alle DNS communicatie weigert als de wifi hangt, en het bedrade deel wel nog communicatie doorlaat. Misschien tijd om eens de router onder de loep te nemen als er nog dergelijke probleempjes komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
ItsValium schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:12:
[...]

goed dat het is opgelost, wel apart dat je router alle DNS communicatie weigert als de wifi hangt, en het bedrade deel wel nog communicatie doorlaat. Misschien tijd om eens de router onder de loep te nemen als er nog dergelijke probleempjes komen ;)
Ja, daar gaat iets goed mis dan. Ga snel eens kijken wat er met m'n router aan de hand kan zijn. Dacht dat ik met mn Sitecom WL-306 - al zie ik nu hier op tweakers een review die zegt dat hij af en toe vastloopt - stroom er af en erop de fix is (wat bij mij dus ook het geval is..) we zullen zien :)

[ Voor 38% gewijzigd door jvvj op 06-04-2012 19:42 . Reden: quote toegevoegd ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Hoe voeg'k bij de Synology een user toe die NIET tot de user groep behoord zodat ie hen rechten niet erft?

Waarom? Omdat ik dacht een snel 'scriptje' the maken in windows volgens deze uitleg om mijn nzb's bij simpelweg openen te laten saven naar mijn nzbwatch directory.
code:
1
2
@echo off
copy /y %1 c:\nzbwatch

Alleen wil ik het naar een netwerkshare laten kopiëren ipv een local directory.
code:
1
2
@echo off
copy /y %1 \\STORAGE\nzbwatch

Voor een netwerkshare moet je eerst zorgen voor permissies. Dus dacht ik "net use" te gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\Users\ikke>copy test.nzb /Y /Z \\STORAGE\nzbwatch
Logon failure: unknown user name or bad password.
        0 file(s) copied.

STORAGE> cd /volume1
STORAGE> ll
drwxrwxrwx    3 root     root          4096 Apr  7 00:16 nzbwatch

Dus ondanks dat die directory redelijk open staat dien ik toch een user op te geven.
code:
1
2
3
@echo off
net use \\STORAGE\nzbwatch passwoord /USER:ikke
copy /y %1 \\STORAGE\nzbwatch

Dat werkt met mijn user (ikke) als test.
Alleen als ik in Synology een user wil aanmaken dan zit die hoe dan ook in de users user-group met alle bijhorende rechten die'k niet wil voor dit 'scriptje' aangezien ik het passwd dus in cleartext op me pc moet bewaren.

Ik dacht dan via de methode die ik hier vond simpelweg een user in de Busybox linux shell toe te voegen maar helaas.. dat lukt me niet.

De group heb'k aangemaakt via DSM en verder geen rechten gegeven.
cat /etc/group: ... nzbcopy:x:65536:

Hierna dacht ik dus de user aan te maken.Eerste twijfel system user of niet? noujah, dan maar gewoon (wanneer doe je welk type precies?)
code:
1
2
3
4
STORAGE> adduser -H -u 1003 -G nzbcopy nzbcopy
-ash: adduser: not found
STORAGE> find -iname adduser
./usr/local/python26/bin/adduser

Alleen dat kent ie dus niet! :| Ik ga hier trouwens wel van uit dat die adduser in de python directory niet de goeie is.

Edit: Mmmm blijkbaar runt busybox al de standaard linux commando's als applets. Helaas dit werkt ook niet. Adduser bestaat simpelweg niet denk'k.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
STORAGE> /bin/busybox adduser -H -u 1003 -G nzbcopy nzbcopy
adduser: applet not found
STORAGE> /bin/busybox --help                               
BusyBox v1.16.1 (2012-03-07 15:44:58 CST) multi-call binary.
....
Usage: busybox [function] [arguments]...
   or: function [arguments]...

Currently defined functions:
        [, [[, ash, awk, basename, blockdev, cat, catv, chgrp, chmod, chown, chroot, clear, cmp, cp, crond, cut, date, dd, df, dhcprelay, diff, dirname, dmesg, dnsdomainname, du, dumpleases, echo, egrep, env, expr, false, fdisk, fgrep, find, flock, free, freeramdisk, get_key_value, getopt, getty,
        grep, gunzip, gzip, halt, head, hostname, hwclock, id, ifconfig, ifdown, ifup, inetd, init, insmod, ip, ipcalc, ipcs, kill, killall, klogd, linuxrc, ln, logger, login, losetup, ls, lsmod, makedevs, mkdir, mknod, mkswap, modprobe, more, mount, mv, netstat, nohup, nslookup, pidof, ping,
        ping6, poweroff, printf, ps, pwd, readlink, realpath, reboot, renice, reset, rm, rmdir, rmmod, route, run-parts, sed, seq, sh, sleep, sort, stat, stty, su, swapoff, swapon, sync, synodd, syslogd, tail, tar, tee, telnet, telnetd, test, time, top, touch, traceroute, traceroute6, true, tty,
        udhcpd, umount, uname, uniq, unxz, uptime, usleep, vconfig, vi, wc, which, who, whoami, xargs, xz, xzcat, yes, zcat

Ik als linux noob zie hier echter niks in dat lijkt op het commando voor een user aan te maken.

Dus welke Synology/busybox kenner kan me hier mee verder helpen?

[ Voor 37% gewijzigd door witchdoc op 07-04-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ipv adduser al eens useradd geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 13:57
De Synology heeft daar zijn eigen commando's voor:
synouser --help
Copyright (c) 2003-2012 Synology Inc. All rights reserved.

Usage: synouser (Version 2198)
--help
--rebuild {all|(domain Force{0|1})|(ldap Force{0|1})}
--enum {local|domain|ldap|all|domain_used}
--enumpre {local|domain|all|domain_used} prefix Caseless{0|1}
--enumsub {local|domain|all|domain_used} substr Caseless{0|1}
--get username
--getuid UID
--add [username pwd "full name" expired{0|1} mail privilege]
--modify username "full name" expired{0|1} mail
--rename old_username new_username
--setpw username newpasswd
--del username1 username2 ...
--login username pwd
--dbopen2 username
synogroup --help
Copyright (c) 2003-2012 Synology Inc. All rights reserved.

Usage: synogroup (Version 2198)
--help
--rebuild {all|(domain Force{0|1})|(ldap Force{0|1})}
--enum [{local|domain|ldap|all}]
--enumpre {local|domain|all} prefix Caseless{0|1}
--enumsub {local|domain|all} substr Caseless{0|1}
--get groupname
--getgid GID
--descget groupname
--descset groupname ["New Descritions"]
--add groupname username1 username2 ...
--rename old_groupname new_groupname
--member groupname username1 username2 ...
--del groupname1 groupname2 ...
--dbopen2 groupname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Even een heel ander vraagje als het mag, aansluitend op de website hosting op de DS212+:
Stel je wilt 3 verschillende websites hosten op je DS212+.

Je hebt:
1 domein geregistreerd via een website die domeinnamen registeert. Domein = www.website1.nl, en deze laat je verwijzen naar je IP-adres van je NAS.

Vervolgens wil je 3 subdomeinen aanmaken op je DS212+, bijv.:

bestanden.website1.nl
films.website1.nl
rest.website1.nl

Moet ik dan nog eens 3 verschillende subdomeinen registreren bij die websites die domeinen uitgeeft of niet? Of kan ik dit instellen op DS zelf?

Dus als ik ergens vanaf het net: http://films.website1.nl opgeef kom ik dan op mijn NAS' subdomein uit? Of kan dit uberhaupt niet?

Hier zit ik nog mee te worstelen.. kom er niet helemaal uit.
Als je webhostingaccount neemt naast de domeinnaam, kun je namelijk wel gewoon 3 of meer subdomeinen aanmaken zonder dat je steeds een nieuwe subnaam moet registreren.. Ik vroeg me af of zoiets dus ook kan binnen in de NAS zelf. Iemand die al zover gevorderd is en hierop antwoord kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
Geen ervaring met webstation zelf, maar als ik het goed voorheb is dat een afgeslankte apache webserver die erop draait. Deze heeft de mogelijkheid tot virtual hosts. Ergens in de config van je DS212+ zul je voor elk subdomein een virtual host moeten aanmaken en verwijzen naar de juiste directory op je DS212+. Dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 16:25
Ik ben in het bezit van een 212j en heb zojuist de hele cloud meuk aan de praat gebracht. Het werkt echt erg goed vanaf een locatie buiten het netwerk. (woon op kamers, nas staat bij ouders)

Wat ik me afvraag: binnen het netwerk, dus bij ouders, kan ik daar ook een sync map maken voor 2 computers?
Het is de bedoeling dat ik de outlook mail files kan synchroniseren en ik vraag me af hoe ik dat moet aanpakken.

Situatie:
- een desktop die voornamelijk wordt gebruikt door ouders (win7+office2010)
- een laptop die NOG niet wordt gebruikt.(want geen outlooksync) (win vista+office2007)

Het probleem is dat de mails (outlook) allemaal op de desktop staan en ze dus niet bij de mail komen op de laptop. Is dit via de nas te syncen, zodat als moeders op de pc zit, vaders op de laptop zijn eigen outlook(files) kan gebruiken?
Ik ben van plan de laptop de upgraden naar win7+office2010.

Er moet verder niet teveel poespas bij komen: pc aan, na het opstarten outlook openen, wat internetten, pc afsluiten....

Kortom: Kan ik meerdere cloud folders aanmaken op de nas?(per gebruiker bijvoorbeeld) (zonder dat anderen mijn files ook gesynct krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Lijkt me niet echt een handige situatie met pst bestanden. Misschien is kijken naar een andere oplossing voor mail? Mail station 2 bijvoorbeeld?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Hmm, het betreft 1 gmail account en 1 upcmail account. In Windows wordt er gebruik gemaakt van 2 gebruikers en dus 2 PST bestanden. Ik weet niet of mailstation hier een oplossing voor heeft?

Een netwerkfolder met daarin de PST bestanden zou volgens mij voldoen, maar dan moet deze wel direct na het opstarten beschikbaar zijn.... dat is me nog niet gelukt. ("kan geen verbinding maken met...Vol1")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
YaNightmare schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:05:
De Synology heeft daar zijn eigen commando's voor:

synouser help
Dank je. Jouw uitleg + http://www.synology.com/apps/developer.php en ik heb het werkend gekregen :)
Krijg nu nog wel de DOS prompt te zien van die net use maarja, mijn files worden tenminste zonder moeite gedownload.
cantate schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:41:
Hmm, het betreft 1 gmail account en 1 upcmail account. In Windows wordt er gebruik gemaakt van 2 gebruikers en dus 2 PST bestanden. Ik weet niet of mailstation hier een oplossing voor heeft?

Een netwerkfolder met daarin de PST bestanden zou volgens mij voldoen, maar dan moet deze wel direct na het opstarten beschikbaar zijn.... dat is me nog niet gelukt. ("kan geen verbinding maken met...Vol1")
Is die geen verbinding niet simpelweg omdat ze moeten aanloggen om aan die file te geraken? Dat zou je namelijk met net use kunnen oplossen zoals ik hierboven heb vermeld:
net use \\STORAGE\folder passwoord /USER:user

[ Voor 47% gewijzigd door witchdoc op 07-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
cantate schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:32:
Wat ik me afvraag: binnen het netwerk, dus bij ouders, kan ik daar ook een sync map maken voor 2 computers?
Het is de bedoeling dat ik de outlook mail files kan synchroniseren en ik vraag me af hoe ik dat moet aanpakken.
Ik raad het je af.

Gebruik voor gmail gewoon imap. Dan heb je op alle pc's ter wereld dezelfde mails.

Wat je upc mail betreft.
Gmail kan ook pop3 accounts binnenhalen, zodat dit via gmail weer bereikbaar is via imap.
Als je gmail en je outlook account goed instelt kan je met je gmail account ook emails versturen met het upc domein als afzender.

Wil je beide accounts perse gescheiden hebben dan kan je altijd een 2e gmail account aanmaken en daarmee de upc mail ophalen.

Misschien dat gebruikmaken van de mailstation een mogelijke oplossing is.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 07-04-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
job schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:26:
[...]

Ik raad het je af.

Gebruik voor gmail gewoon imap. Dan heb je op alle pc's ter wereld dezelfde mails.

Wat je upc mail betreft.
Gmail kan ook pop3 accounts binnenhalen, zodat dit via gmail weer bereikbaar is via imap.
Als je gmail en je outlook account goed instelt kan je met je gmail account ook emails versturen met het upc domein als afzender.

Wil je beide accounts perse gescheiden hebben dan kan je altijd een 2e gmail account aanmaken en daarmee de upc mail ophalen.
Bedankt voor je reactie.

Ok, die optie ga ik zeker bekijken. Het "Moet" wel outlook zijn, want dat is vertrouwd. Tevens moeten de accounts gescheiden blijven(pa en ma). De laatste keer dat ik imap probeerde vond ik het trager dan pop3, maar misschien is dat nu beter. Ik ga het proberen.
Misschien dat gebruikmaken van de mailstation een mogelijke oplossing is.
Voor UPCmail zou dat misschien handig zijn, kan dit als tussenstation (IMAP) werken met UPCmail? waarschijnlijk is gmail de makkelijkere optie, maar ik wil wel zeker weten dat er geen mails verloren gaan.

Morgen weet ik of het werkt zoals ik wil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor outlook is er ook een gmail plugin (http://support.google.com...er.py?hl=nl&answer=153871), dan kan je ook nog steeds gebruik maken van (gedeelde) tasks en calendar.
IMAP (en de plugin) werkt niet zo snel als pop idd, maar dat komt ook omdat het 2-weg sync is..

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2012 20:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:( Na een paar dagen weer hetzelfde probleem:
System booted up after an improper shutdown
en
Failed to send e-mail (Failed to resolve host address)
- verse installatie dsm 4.0 (3 dagen terug)
- sickbeard, sabnzbd en python 2.6 geïnstalleerd.

Ik ga maar weer een ticket aanmaken bij Synology, maar aangezien de eerste keer ook werd verwezen naar 3rd party packages, ben ik bang dat ze dat nu ook weer zullen doen.

1) Kan dit uberhaupt liggen aan de geïnstalleerde packages?
2) Heeft iemand deze dingen probleemloos draaien op een DS212+ (i.c.m. Samsung F4 2TB > niet dat dat uit moet maken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

theMob schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:25:
[...]

Dat heb ik ook, maar alleen als ik bij FTP 'Security Settings' 'Change selected users' root to user home' aanvink én de Auto Block heb aanstaan. Na 5 keer knalt dan de Auto Block erin.

Heb Synology hier al tijdens de béta een bug report over gestuurd, ze zeiden dat ze het op zouden lossen maar dat is niet gebeurd.
Hmmm, is dan toch willekeurig zo lijkt het.
Vinkje staat uit. auto block aan.
Het gaat bij mij (DS212J) nu goed, iemand die bij mij inlogt kan heen en weer klikken (folders) wat hij wil.
Bij mijn schoonvader ook (DS212).
Bij mijn zwager niet dus (DS211).
Goner schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:43:
[...]

Na 5 keer wat ?? Heen en weer klikken in folderstruktuur ?
Ik heb die opties ook aanstaan, maar kan heen en weer klikken wat ik wil ...
Dat zeg ik :)

212's hebben er geen last van, 211 en ouder wel??

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:14:
:( Na een paar dagen weer hetzelfde probleem:

[...]

- verse installatie dsm 4.0 (3 dagen terug)
- sickbeard, sabnzbd en python 2.6 geïnstalleerd.

Ik ga maar weer een ticket aanmaken bij Synology, maar aangezien de eerste keer ook werd verwezen naar 3rd party packages, ben ik bang dat ze dat nu ook weer zullen doen.

1) Kan dit uberhaupt liggen aan de geïnstalleerde packages?
2) Heeft iemand deze dingen probleemloos draaien op een DS212+ (i.c.m. Samsung F4 2TB > niet dat dat uit moet maken..)
ik zou zeggen laat die packages er eerst af en kijk wat er dan gebeurt.Als het dan wel werkt dan lijkt het me dan het aan de packages ligt.Je moet wel rekeenen natuurlijk,dat ze officieel niet ondersteund worden.

Als het daarna nog nietwerkt,kun je in ieder geval een ticket maken,waar syn wel wat mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb al een mail gestuurd naar Synology. Ik ga er vanuit dat het niets met de packages te maken heeft.
Op het Synology forum lees ik veel van dit soort problemen. Meerdere mensen relateren het aan de voeding of een bug in DSM. Ik kan 2 dingen doen. Terug naar DSM 3.2 of de packages eraf gooien. Om beide opties sta ik niet springen. Heb SAB/sickbeard net werkende gekregen. Wat een uitkomst is dat :D

Als het aan de packages ligt, dan zou dit probleem toch wijd verspreid moeten zijn? Iedereen gebruikt die programma's hier, dus lijkt me sterkt dat het daar aan ligt.

Als iemand ook een DS212+ heeft met deze programma's, reageer dan s.v.p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

VPN is al een paar keer langs gekomen, maar heb nog nooit een sluitend antwoord gezien. Nogmaals dan.

Dit wil ik
Vanaf mijn thuis computer de apparaten (printer; router; tweede nas; ip camera) benaderen die in netwerk verkeren, op een externe locatie, van een Synology met DSM 4.0 en VPN geconfigureerd.

Dit lukt mij
VPN opzetten (zowel PPTP als OpenVPN) op de NAS en succesvol verbinding hiermee maken op de thuiscomputer (Windows 7 SP1). Ook weet ik hoe je de standaardgateway uitgeschakeld, zodat ik toch over mijn (snelle) Internet thuis kan blijven Internetten.

Wat lukt niet
Zowel het thuisnetwerk als het externe netwerk hebben ip adressen in de range van 192.168.0.X. De VPN deelt ip adressen in de range 10.0.0.X uit, dus dat zou niet kunnen conflicteren. Maar welk ip adres ik via de browser ook benader in de range 192.168.0.X. ik krijg altijd apparaten te zien die thuis zijn aangesloten of time outs. alsof er niets zit op dat ip adres in het externe netwerk. Al met al, ik heb een VPN maar ik geraak niet in het externe netwerk.

Is dat nu wel of niet mogelijk en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 20:47
Goedenavond,
ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn met ip-camers icm synology. Welke camera werkt ook goed in donker en goed met de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Malarky schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:52:
VPN is al een paar keer langs gekomen, maar heb nog nooit een sluitend antwoord gezien. Nogmaals dan.

Dit wil ik
Vanaf mijn thuis computer de apparaten (printer; router; tweede nas; ip camera) benaderen die in netwerk verkeren, op een externe locatie, van een Synology met DSM 4.0 en VPN geconfigureerd.

Dit lukt mij
VPN opzetten (zowel PPTP als OpenVPN) op de NAS en succesvol verbinding hiermee maken op de thuiscomputer (Windows 7 SP1). Ook weet ik hoe je de standaardgateway uitgeschakeld, zodat ik toch over mijn (snelle) Internet thuis kan blijven Internetten.

Wat lukt niet
Zowel het thuisnetwerk als het externe netwerk hebben ip adressen in de range van 192.168.0.X. De VPN deelt ip adressen in de range 10.0.0.X uit, dus dat zou niet kunnen conflicteren. Maar welk ip adres ik via de browser ook benader in de range 192.168.0.X. ik krijg altijd apparaten te zien die thuis zijn aangesloten of time outs. alsof er niets zit op dat ip adres in het externe netwerk. Al met al, ik heb een VPN maar ik geraak niet in het externe netwerk.

Begrijp ik het goed dat je vanaf een 10.0.0.x netwerk een VPN opzet naar je synology (internal 192.168.0.x) en van daaruit weer naar een ander (niet synology) netwerk wil gaan met hetzelfde subnet (192.168.0.x?)?

Dat KAN nooit niet werken. Zodra je de VPN opzet denkt kan je aan het 192.168.0.x netwerk aan. Helaas voor jou gaat die synology al het verkeer voor 192.168.0.x dus beschouwen als lokale traffiek en dus niet naar eender welke gateway versturen maar gewoon lokaal 'broadcasten'.
Je kan dus nooit een extern netwerk bereiken met hetzelfde subnet als waar je zelf in zit simpelweg omdat de Synology niet geen odnerscheid kan maken tussn de 2 subnetten.

Kortweg: routing tussen 2 dezelfde subnetten kan niet.
Geef even een gil als ik het compleet verkeerd heb begrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:42:

Nee is via laptop. Maar las het ergens, dat het aan de wireless verbinding kan liggen ...? gaan we morgen even testen met de UTP kabel. Kijken wat ie doet.
Nou heb even via de ethernetkabel aangesloten, en dan werkt het wel....Heel vreemd.
Maar wil het nog wel oplossen aangezien mijn ipad en iphone geen kabeltje hebben....

Waar zou het aan kunnen liggen dat itunes die gedeeld map niet laat zien als je via wireless betn aangesloten op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

witchdoc schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:07:
[...]

Kortweg: routing tussen 2 dezelfde subnetten kan niet.
Geef even een gil als ik het compleet verkeerd heb begrepen :P
Nee, je zat goed ;) Ik heb het subnet thuis veranderd naar 192.168.1.X (zal de rest van het huis voor even niet blij mee zijn) en nu kan ik wel de apparaten in het externe netwerk, met behulp van de Synology VPN benaderen via de browser. Wel moet ik de standaard gateway van het externe netwerk gebruiken (met een ip check zie ik dat ik echt Internet met dat netwerk), anders kan ik de apparaten in het externe netwerk niet benaderen.

Ik dacht dat dat juist niet perse nodig was, maar waarschijnlijk begrijp ik nog iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:47:
Waar zou het aan kunnen liggen dat itunes die gedeeld map niet laat zien als je via wireless betn aangesloten op het netwerk?
Zou aan je router kunnen liggen.
Kijk eens of je wel vanaf een wireless aansluiting kan pingen naar je synology.

Heb je misschien 2 routers in je netwerk? Dan zou het een subnet probleem kunnen zijn.
Of misschien is het een optie in je router die het draadloos van het bedraadde deel scheidt.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 08-04-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Malarky schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:53:
[...]

Nee, je zat goed ;) Ik heb het subnet thuis veranderd naar 192.168.1.X (zal de rest van het huis voor even niet blij mee zijn) en nu kan ik wel de apparaten in het externe netwerk, met behulp van de Synology VPN benaderen via de browser. Wel moet ik de standaard gateway van het externe netwerk gebruiken (met een ip check zie ik dat ik echt Internet met dat netwerk), anders kan ik de apparaten in het externe netwerk niet benaderen.

Ik dacht dat dat juist niet perse nodig was, maar waarschijnlijk begrijp ik nog iets verkeerd.
Woot, ik had gelijk :P
hehe, blij dat ik kon helpen.. maar je begreep het inderdaad vast verkeerd.

De manier waarop een client beslist of hij verkeer naar de default gateway of zijn eigen netwerk moet sturen is aan de hand van zijn eigen subnet. Valt het destination adres binnen zijn eigen subnet zal hij dus nooit zijn default gateway (of eender welke andere route) gebruiken aangezien hij ervan uitgaat dat het om verkeer voor zijn eigen subnet gaat.
Zou hij het naar de default gateway (of andere router) sturen dan kan zijn eigen subnet het verkeer niet zien. logisch eigenlijk dat het zo niet kan werken. Je moet er gewoon even routen (layer3) vs bridgen (layer2) voor doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

Dit wil ik

Dit lukt mij

Wat lukt niet

Dat vinkje aanzetten dat verkeerd vertaald is in het Nederlands " gaat het over DNS" maar in het engels " Standaard gateway" alleen dan gaat je nas routeren tussen het 10/ subnet en het 192/ subnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Sinds vrijdag heb ik tijdelijk een tweede synology zodat ik mij eigen synology opnieuw in kan richten. Nu ben ik wil ik de synology back-up service gebruiken om over het netwerk de files te back-uppen en dat straks weer doen om ze terug te krijgen naar de oude synology, maar nu loop ik tegen een vreemd probleem aan.

Ik heb een back-uptaak gemaakt en die gestart, maar zodra hij aan het eind is wordt alle data gewist en begint hij overnieuw. Ik kom zo dus in een back-up loop uit, waarbij de back-up nooit wordt afgerond. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en een oplossing weet?

Het gaat om het back-uppen van een DS509+ naar een DS212 met dezelfde en laatste DSM4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Klinkt haast als een testrun... back-up die verwijderd wordt heb ik nog nooit van gehoord. Kan je wat vertellen over welke instellingen je hebt gebruikt en hoe je de back-up start?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

loneranger56 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:35:
[...]
Ik stream zelfs 3D met DTS naar mijn LG 47LW650S via een DS212J met 1.2ghz en 256mb !!
Bedankt voor je reactie. Begrijp ik dus goed dat zelfs een 212j er geen enkele moeite mee heeft? Is het dan soms de TV die het renderen uitvoert en niet zozeer de Synology? Want dat was nl het idee dat ik had, dat de NAS een stevige CPU en genoeg RAM moest hebben. Als het echter erop neer blijkt te komen dat de NAS alleen de content aanlevert (simpel gezegd alleen de file aanlevert) en de TV het processing uitvoert, zou een 212J misschien ook kunnen. Die is ook een stuk goedkoper :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
jos_zwa schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:16:
Weet iemand of er een werkende package is voor nzbget wat je heel simpel kan installeren? Ik heb eerder wel eens pogingen gedaan, maar kreeg het nooit aan de praat. Mijn Ziggo snelheid is weer gratis omhoog gegaan naar 50Mbit, maar mijn DS211j kan het niet bijhouden met SABnzb :+ :+
Diaoul heeft packages hiervoor http://syno.diaoul.fr/SPKs/
Eerst de toolbox installeren, daarna kun je nzbget installeren.
Voor mensen met een Cedarview model, de packages werken niet, je moet eerst 2 files editen (INFO en scripts/prepost-common). Zie hier voor meer info YaNightmare in "Het grote Synology topic - deel 4"

Nog een vraagje: In hoeverre kan de nzbget die in Downloadstation zit gebruikt worden ipv een losse nbget package?
Ik vond deze post in deel 3 van dit topic
W1ck1e schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:25:
[...]
Je hoeft geen nzbget opnieuw te installeren, alleen een alternatieve config file is voldoende. En die dan gebruiken met een "nzbget -D -c configfile" statement. Dan heb je alle mogelijkheden met meerdere servers enzo. Zo heb ik mijn USB station 2 een behoorlijk stuk sneller laten downloaden. Met name "DirectWrite=yes" is volgens mij een belangrijke factor bij het sneller downloaden.
nzbget welke door Download Station geïnstalleerd wordt kan ik ook vinden, maar ik zie nergen staan welke configfile gebruikt wordt en zie dus ook niet helemaal hoe ik het zo aan kan passen dat mijn eigen configfile gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Riccardo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:20:
[...]

Dat werkt dus juist niet idd. Grappige is dat daarmee het probleem ook eik is begonnen/erger geworden. Mijn 212j liep vast tijdens downloaden Sabnzd, was niet meer benaderbaar. Ik keek naar de NAS en zag alle lampjes normaal branden. Ik wilde hem toen opnieuw opstarten door de powerknop ingedrukt te houden. Het blauwe lampje begon te knipperen en sindsdien is ie niet meer opgehouden. Nas nog steeds niet benaderbaar, ook niet via de Assistant. De NAS is aan zijn geluidsproductie te horen wel volop bezig. Alle andere lampjes branden normaal (lan-lampje knippert soms, maar das normaal). Zojuist de powerknop zo'n 30 sec ingedrukt gehouden maar er gebeurt niks.. :'(
Na 3 dagen knippert het powerlampje nog steeds blauw. Ben het nu zat en wil de NAS graag opnieuw opstarten, dan maar op een minder vriendelijke manier. Is de enige optie die ik heb de stekker eruit trekken of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou dat al na 30 minuten hebben gedaan :D :X

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Hooglander1 schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:11:
Ik zou dat al na 30 minuten hebben gedaan :D :X
Haha ik heb normaal ook geen geduld maar was de afgelopen dagen toch erg druk met andere dingen. Maar stekker eruit trekken is dus de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, maar daar moet je je ook niet zo heel druk over maken. Zolang dat incidenteel moet is er niet zo heel veel aan de hand.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

lier schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:24:
Klinkt haast als een testrun... back-up die verwijderd wordt heb ik nog nooit van gehoord. Kan je wat vertellen over welke instellingen je hebt gebruikt en hoe je de back-up start?
Wat ik doe is het volgende:
Back-up service aanzetten op DS212
Naar Back-up en Restore op DS509+
Druk op create en maak een data back-up taak (synology server optie)
Selecteer bij server de DS212 (gaat vanzelf, maar kan ook zelf ip intoetsen)
Voer het wachtwoord in, omdat je standaard admin moet gebruiken
Kies om metadata mee te back-uppen (heb het ook zonder geprobeerd)
Selecteer de mappen die ik wil back-uppen
Schedule maak ik niet want ik wil maar één keer dus ik kies start back-up after wizard is finished
Confirm de settings door apply te drukken

Vervolgens gaat hij hetzelfde mapje in een loop back-uppen. als ik het niet onderbreek gaat het eindeloos door. Als ik de back-up onderbreek laat hij de gekopieerde data wel staan, maar dat helpt natuurlijk niet echt.

EDIT:
Een Reboot doet wonderen.... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-04-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Dit wil ik

Dit lukt mij

Wat lukt niet

Dat wordt moeilijk, ofwel moet de synology een optie hebben om geen local lan te allowen en al je verkeer door je vpn te duwen.

Ofwel moet je een manier hebben om al je netwerk apparaten te natten naar een ander ip.

Maar de enige simpele oplossing is denk ik gewoon je eigen netwerk te hernummeren naar een anderen minder gebruikte ip range. Veel ruimte beschikbaar in RFC1918 space ( Wikipedia: Private network ) , je zou kunnen iets nemen in de 172.16.0.0/12 range normaal ga je dat vrij weinig tegenkomen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:29
Momenteel heb ik een 10 TB unraid server maar ik ben aan het overwegen om over te gaan op een Synology ds 112 en hier het volgende mee te gaan doen:

Downloaden met sabnzb
Opslag van foto's en documenten
Muziek streamen naar iTunes

Nu gebruik ik mijn server voornamelijk voor opslag van films en deze te bekijken met xbmc op mijn pc. Ik merk alleen dat ik de laatste tijd zeer weinig films kijk en dat ik ook niet de behoefte meer heb om deze films te bewaren. Nu lijkt mij de Synology ds 112 een goede keus te zijn wat betreft:

Stroomverbruik
Compacter en stiller
Mooie en simpele interface
iPhone & iPad App

Ik ben van plan om dus voornamelijk te gaan downloaden en het streamen van muziek naar een appletv, kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om dit ook te gebruiken met iTunes dj en of dit ook inderdaad een verstandige beslissing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 20:39

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee;

Ik heb een extra hdd in mijn ds411 geplaatst, toen begon schijf 2 gelijk met smart errors, als ik een test wil uitvoeren dan zegt hij dat de schijf vervangen moet worden...

Nu wil ik deze opzich best vervangen, alleen staat disk 1&2 in shr, schijf 3 als extra opslag... Kan ik gewoon schijf2 er uit trekken, nieuwe plaatsen en dan deze als Backup instellen zodat deze schijf 2 vervangen word zonder data verlies?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
pitchdown schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:57:
Goedenavond,
ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn met ip-camers icm synology. Welke camera werkt ook goed in donker en goed met de Synology?
Zoek even in dit topic is al meerdere keren besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ik ben in het bezit van een 212j en heb zojuist de hele cloud meuk aan de praat gebracht. Het werkt echt erg goed vanaf een locatie buiten het netwerk. (woon op kamers, nas staat bij ouders)

Situatie:
- een laptop die NOG niet wordt gebruikt.(want geen outlooksync) (win vista+office2007)

Het probleem is dat de mails (outlook) allemaal op de desktop staan en ze dus niet bij de mail komen op de laptop. Is dit via de nas te syncen, zodat als moeders op de pc zit, vaders op de laptop zijn eigen outlook(files) kan gebruiken?

Er moet verder niet teveel poespas bij komen: pc aan, na het opstarten outlook openen, wat internetten, pc afsluiten....

Kortom: Kan ik meerdere cloud folders aanmaken op de nas?(per gebruiker bijvoorbeeld) (zonder dat anderen mijn files ook gesynct krijgen)
Gebruik al een paar jaar een soort gelijke opstelling en werkt prima met pst bestand ondanks dat het niet echt voor gemaakt is.

Wat ik heb gedaan.
1. In elke gebruikersmap een map aangemaakt email
2. Synology inlognaam en ww gelijk gemaakt aan die van Windows. Zo hebben de gebruikers altijd rechten in de mappen. Hier zijn ook andere mogelijkheden voor uiteraard.
3. PST bestand gekopieerd naar de email map in de gebruikersmap op de Synology.
4. Outlook proiel geopend en daar kiezen voor Toevoegen bij PST bestanden.
5. Op het moment dat je gaat zoek vul ik eerst het ip-adres in van de Synology. Daarna het bestand opzoeken.
6. Nieuw PST actief maken als standaard. Staat bovenin het scherm waar je de PST bestanden ziet.
7. Schermen afsluiten en Outlook starten
8. Na paar minuten kun je het oude PST bestand verwijderen zoals je bij punt 4 een nieuwe hebt toegevoegd.

Door bij punt 5 het ip-adres in te vullen werkt dit bij mij altijd direct. Als je de naam van de NAS gebruikt dan wil het soms niet direct werken. Zorg er ook voor dat je niet via een netwerkkoppeling het pst bestand benaderd. Mocht deze worden vebroken dan werkt Outlook ook niet meer.

Zolang je Outlook netjes afsluit en even wacht voor je de pc uitzet/afmeld gaat het prima. Zeker met een laptop wil je nog wel eens het scherm even dichtklappen en later weer verder gaan. Daar is Outlook niet blij mee aangezien de netwerkverbinding verbreekt. Daarna moet je dan Outlook eerst sluiten en starten wil het weer goed werken.

Een enkele keer komt het voor dat als iemand de vaste pc heeft gebruikt met Outlook en paar min later de laptop pakt Outlook aangeeft dat het bestand in gebruik is. Outlook kun je dan niet starten en kun je oplossen door in Putty het commande SMBSTATUS te geven.

Je krijgt dan een overzichtje met met bestanden de gelockt zijn. Zoek het PST bestand op in deze lijst en vooraan staat een nummer. Vul in Putty het commando: kill <nummer> en het bestand wordt weer vrijgegeven. Daarna start Outlook weer netjes op de andere pc.

Dit komt niet vaak voor maar handig om wel te weten.

Mocht een pst bestand echt een keer problemen geven dan kun je Scanpst.exe gebruiken. Die vindt je op de Pc waar Office ook geinstalleerd is. Heel snel wordt het bestand weer hersteld en klaar ben je.

Zoals gezegd ik gebruik dit al jaren en ik denk dat ik gem. 2x p/j via bovenstaande stappen moet uitvoeren terwijl Outlook door verschillende personen dagelijk gebruik wordt. Zolang je netjes Outlook sluit zal het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vannacht was het weer helemaal raak. Maar liefst 6 improper shutdowns! 6! :(

Is er iemand die een DS212+ heeft en zebulon packages heeft geïnstalleerd ??!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:15
Ik heb een 212+ en sabnzbd via superzebulon geinstalleerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Freakster86 schreef op maandag 09 april 2012 @ 09:32:
Vannacht was het weer helemaal raak. Maar liefst 6 improper shutdowns! 6! :(

Is er iemand die een DS212+ heeft en zebulon packages heeft geïnstalleerd ??!!??
Nog geen problemen hiermee gehad nu is mijn download snelheid niet zo heel hoog dus is een film meer dan 9 GB dan haak ik af ik zit op 1.2MB/s
Ook de USB 3 draait op de achtergrond vanuit de DS212+ mee ...... misschien dat inderdaad je voeding niet helemaal lekker werkt ?
Bij reparatie gaat mijn CPU ook tussen de 94 en 98 % werken maar de volgende download blijft wel verder gaan en geen shutdowns.

[ Voor 23% gewijzigd door Keep it Cool op 09-04-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je trouwens de 212 wel opnieuw geinstaleerd toen je die nieuwe adapter kreeg,het kan maar zo zijn dta de installatie toch wta beschadigt is geraakt door het vele uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@ Kimo: Welke snelheid haal jij ?

CPU zit bij mij op bijna 100% en snelheid tegen de 2,7MB/s aan. Als ik DSM open zie ik wel dat er constant een drop is van de download snelheid (van 2,7 naar 2 en weer terug) om de 20 seconden.

Ik snap gewoon niet waar het dan aan kan liggen. Ik denk zelf toch echt de voeding. Vannacht heeft SAB gedownload. Als je dan 6x een improper shutdown krijgt, lijkt het erop dat ie niet genoeg stroom krijgt bij volle belasting.

Maar goed, dat geld weer niet voor de eerste paar shutdowns. Toen draaide er helemaal niks.

@ freaky32: Ik heb geen nieuwe adapter. Ik heb donderdag DSM 4.0 opnieuw geïnstalleerd, nadat ik m'n schijven in mijn pc heb geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een idee voor de volgende keer als je een format doet,wissel de schijven om in je nas,dan worden de schijven niet meer hekend als raid en kan je ze zo opnieuw instaleren.
En word er dus automatisch om een format gevraagd

En ik had het blijkbaar verkeerd dan,sorrie daarvoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Geeft niks joh ;) alle input is welkom :)

Dus al ik de schijven omwissel dan doet ie dat automatisch? Dat scheelt de volgende keer weer wat tijd!
Maar aangezien ik dit nu al een keer heb gedaan (installeren/format), en het probleem er nog steeds is, dat het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je ze omwisselt word de array niet meer hekend,maar worden ze gezien als 2 lossen schijven,dan is DSM4.0 instaleren en format en klaar.Zo heb ik dat gedaan met mijn 1511+ met 2 schijven,werkt prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:X

Ik lijk het probleem te hebben gelokaliseerd... |:( Resultaat van een week research... |:(

Ik had de stekkerdoos waar de nas op zat aangesloten gecontroleerd. Die deed het gewoon goed. Lampje brandde ook gewoon, dus daar leek niks mis mee te zijn. Nu had ik net tot 3x toe kort achter elkaar een improper shutdown. Op het moment dat ik hem uit zie vallen, zie ik ook het lampje van de stekkerdoos uitgaan :S

Ik direct naar het stopcontact (achter m'n bed) en wel @%#$ |:( :( Zit de stekker er maar half in! M'n matras kwam er deels tegenaan en die heeft blijkbaar de stekker losgetrokken 7(8)7 Ik heb hem er nu weer goed ingedaan en m'n bed verzet. Even afwachten of het probleem terug komt en of het permanente schade heeft veroorzaakt.. hopen van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:29:

Ik lijk het probleem te hebben gelokaliseerd... |:( Resultaat van een week research... |:(

Ik had de stekkerdoos waar de nas op zat aangesloten gecontroleerd. Die deed het gewoon goed. Lampje brandde ook gewoon, dus daar leek niks mis mee te zijn. Nu had ik net tot 3x toe kort achter elkaar een improper shutdown. Op het moment dat ik hem uit zie vallen, zie ik ook het lampje van de stekkerdoos uitgaan :S

Ik direct naar het stopcontact (achter m'n bed) en wel @%#$ |:( :( Zit de stekker er maar half in! M'n matras kwam er deels tegenaan en die heeft blijkbaar de stekker losgetrokken 7(8)7 Ik heb hem er nu weer goed ingedaan en m'n bed verzet. Even afwachten of het probleem terug komt en of het permanente schade heeft veroorzaakt.. hopen van niet!

dan is het gegarandeert haast de stekkerdoos,die het probleem was,als die uitgaat is het of de stekkerdoos zelf of het meest logische dan de stekker die er half in zat. :) .
en als dit niet werkt,stekkerdoos omwisselen:)

En je bent niet de enige hoor met dit soort dingen,ik ken dat maar al te goed,je kan je dan wel voor de kop slaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16

|:( |:(
hoe voel je je nu? _O- :P

maar problem solved dus. ik zou alleen wel ff je schijven controleren want zo vaak spontaan uit is echt niet goed ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Je schijven kunnen daar wel tegen, maar een consistancy check is wel verstandig ja.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:42

Beetje OT maar zo heb ik een keer problemen gehad met mijn draadloze toetsenbord. Ik kon niet meer inloggen op mijn pc. Het inlogwachtwoord werd automatisch ingevuld. Je zag het vak zo vollopen met punten.
Batterijen vervangen, toetsenbord resetten, batterijen er een tijdje uit, niets hielp.
Totdat ik het toetsenbord achter de pc, wat aangesloten was via ps2, iets aan de kant zette. Hij was omgevallen tegen de hoek van een schapje en er werd een toets constant ingedrukt.
Achteraf wel geinig maar op dat moment grrrrr 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:15
Freakster86 schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:46:
@ Kimo: Welke snelheid haal jij ?
Ik haal 2 MB/s sneller is mijn internet niet. 60% cpu load.
Maar ik geloof dat je het probleem nu gevonden had. Ben benieuwd of het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024

Situatie:

Ik zou eens naar Zarafa kijken:
http://www.zarafa.com/wik...ructions_for_Synology_NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 07-10 14:40

S913

Abusus non tollit usum

Met het risico dat ik het ergens in één van de topics gemist heb, want ik heb eigenlijk al sinds mijn 1ste generatie DS207 al problemen met DLNA en nu lijk ik hetzelfde probleem op mijn DS411+ II te hebben: Niet alle submappen van de geindexeerde "DLNA-folders" worden gezien door mijn afspeelapparaten.

Media Server heeft bijvoorbeeld de share /video geindexeerd. In de submap /video/Series, zie ik echter maar 2 van de 11 submappen die zich in die folder bevinden. Als ik zelf een map maak, zie ik hem wel, maar van wat er bijv. door SabNZBd neergezet wordt, zie ik dus niet alles. Afspeelapparaten die sommige mappen niet kunnen zien zijn: Popcorn Hour, iPad, Sony TV.

Heb al een her-indexatie gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Geen vreemde tekens in de mapnamen.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39
S913 schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:08:
Met het risico dat ik het ergens in één van de topics gemist heb, want ik heb eigenlijk al sinds mijn 1ste generatie DS207 al problemen met DLNA en nu lijk ik hetzelfde probleem op mijn DS411+ II te hebben: Niet alle submappen van de geindexeerde "DLNA-folders" worden gezien door mijn afspeelapparaten.

Media Server heeft bijvoorbeeld de share /video geindexeerd. In de submap /video/Series, zie ik echter maar 2 van de 11 submappen die zich in die folder bevinden. Als ik zelf een map maak, zie ik hem wel, maar van wat er bijv. door SabNZBd neergezet wordt, zie ik dus niet alles. Afspeelapparaten die sommige mappen niet kunnen zien zijn: Popcorn Hour, iPad, Sony TV.

Heb al een her-indexatie gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Geen vreemde tekens in de mapnamen.
Kan dit aan de rechten op die folder liggen? Omdat je zegt als SABnzbd een map aanmaakt dat hij niet gezien wordt. De permissies zijn dan anders als wanneer jij hem zelf aanmaakt. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IuSwre4z5MmNHARVHUzA4RX3/full.png

Iemand die me kan zeggen wat hier zo 'abnormaal' aan is? Ok, die hardware ECC recovered begint wel laag te worden maar is dat de oorzaak van een abnormal status?
Aangezien de threshold 0 is zou dat toch niet mogen uitmaken?

Tweede vraagje nog.. Iemand die Notification Messenger (beta) al eens geprobeerd? Komt geloof'k van die Community Package Hub maar na't installeren zou'k hem moeten kunnen runnen maar helaas.. het knopje ervoor ontbreekt. Een aangezien de status 'stoppped' is heeft ie zo maar weinig zin :D

[ Voor 48% gewijzigd door witchdoc op 09-04-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 07-10 14:40

S913

Abusus non tollit usum

thaan schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:43:
Kan dit aan de rechten op die folder liggen? Omdat je zegt als SABnzbd een map aanmaakt dat hij niet gezien wordt. De permissies zijn dan anders als wanneer jij hem zelf aanmaakt. Kan het daar aan liggen?
Even gechecked via het webinterface en ssh, maar alle mappen (de 2 die ik nu wel zie en de rest die ik niet zie) hebben allen sabnzbd als owner en 777 als permissions.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
SABnzb database problemen.. iemand een idee hoe'k dit oplos?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2012-04-09 20:46:29,273::ERROR::[database:89] SQL Command Failed, see log
2012-04-09 20:46:29,273::INFO::[database:91] Traceback: 
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/sabnzbd/share/SABnzbd/sabnzbd/database.py", line 82, in execute
    self.c.execute(command, args)
OperationalError: database is locked
2012-04-09 20:46:29,683::ERROR::[database:89] SQL Command Failed, see log
2012-04-09 20:46:29,684::INFO::[database:91] Traceback: 
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/sabnzbd/share/SABnzbd/sabnzbd/database.py", line 82, in execute
    self.c.execute(command, args)
OperationalError: database is locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:18:
SABnzb database problemen.. iemand een idee hoe'k dit oplos?

[..]
Je zou om te beginnen dit in het juiste topic kunnen plaatsen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:21:
[...]

Je zou om te beginnen dit in het juiste topic kunnen plaatsen.
Het draait op m'n synology en aangezien synology blijkbaar nogal apparte commando structuur etc gebruikt dacht'k het hier even te vragen. Maar goed, je hebt een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Er is een proces met een lock op de database,

Sabnzbd herstarten?
Apache herstarten?
Synology herstarten? :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

witchdoc schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:44:
Iemand die me kan zeggen wat hier zo 'abnormaal' aan is?
Wat zijn High_Fly_Writes ? Ik heb 2 precies dezelfde HD's (met bijna evenveel uren als die van jou) en staan allebei op 0 ...
EDIT : aha http://kb.acronis.com/content/9124
Ok, die hardware ECC recovered begint wel laag te worden ...
Die van mij staan op 7x.xxx.xxx (8 pos) ... da's minder/lager (?) dan die van jou met 1xx.xxx.xxx
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-32ULdvp_QgY/T4NSdh196YI/AAAAAAAAAs0/HZmyanij4CI/s800/Syno_SMART.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 09-04-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
witchdoc schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:44:
[afbeelding]

Iemand die me kan zeggen wat hier zo 'abnormaal' aan is? Ok, die hardware ECC recovered begint wel laag te worden maar is dat de oorzaak van een abnormal status?
Aangezien de threshold 0 is zou dat toch niet mogen uitmaken?

Tweede vraagje nog.. Iemand die Notification Messenger (beta) al eens geprobeerd? Komt geloof'k van die Community Package Hub maar na't installeren zou'k hem moeten kunnen runnen maar helaas.. het knopje ervoor ontbreekt. Een aangezien de status 'stoppped' is heeft ie zo maar weinig zin :D
Het hoeft nog niets te betekenen, ik heb hetzelfde gehad met het idee "och wat kan er mis gaan", binnen een week nadat het me opviel knalde mijn schijf uit mijn raid 5. Daarna heb ik 'm maar teruggestuurd naar Seagate en een nieuwe schijf gekregen zonder morren van hun kant.

Smart is een indicator dat de schijf er (mogelijk) binnenkort mee op gaat houden, maar voor het zelfde geldt blijft hij nog tijden draaien....

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:58:
[...]

Het hoeft nog niets te betekenen, ik heb hetzelfde gehad met het idee "och wat kan er mis gaan", binnen een week nadat het me opviel knalde mijn schijf uit mijn raid 5. Daarna heb ik 'm maar teruggestuurd naar Seagate en een nieuwe schijf gekregen zonder morren van hun kant.

Smart is een indicator dat de schijf er (mogelijk) binnenkort mee op gaat houden, maar voor het zelfde geldt blijft hij nog tijden draaien....
yes, heb disk gehad die nog 2 jaar perfect zijn werk deed met smart error.
en disken die gelijk poof deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Hmm...ik voel me een beetje teruggegooid naar de steentijd (bij wijze van spreken):

Ik had SABnzbd netjes lopen op mijn D211+ en stuurde die aan met SABmobile op mijn iPhone. Geen enkele problemen mee gehad en had het prima op orde. Maar vorige week besloot ik om het aantal te volgen RSS-feeds in SABmobile naar 7 ipv 3 op te hogen. Vanaf toen crashte de app elke keer bij opstarten. Opnieuw installeren van de app boodt geen soelaas, ook niet eens het terugzetten van een eerdere backup van de iPhone. U raadt het al, ik zoek een vervanger voor SABmobile. Heeft er iemand nog een andere app die goed combineert met SABnzbd?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:27:
Hmm...ik voel me een beetje teruggegooid naar de steentijd (bij wijze van spreken):

Ik had SABnzbd netjes lopen op mijn D211+ en stuurde die aan met SABmobile op mijn iPhone. Geen enkele problemen mee gehad en had het prima op orde. Maar vorige week besloot ik om het aantal te volgen RSS-feeds in SABmobile naar 7 ipv 3 op te hogen. Vanaf toen crashte de app elke keer bij opstarten. Opnieuw installeren van de app boodt geen soelaas, ook niet eens het terugzetten van een eerdere backup van de iPhone. U raadt het al, ik zoek een vervanger voor SABmobile. Heeft er iemand nog een andere app die goed combineert met SABnzbd?
Dit heeft helemaal niets met Synology te maken. Graag in een juist topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 08-10 16:09
Joarie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:27:

Qouch is een geweldige app hiervoor, deze kan, naast SABnzbd, ook Couchpotato en Sickbeard beheren, allemaal vanuit dezelfde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een vraag over de verbindingsmogelijkheden van en naar de Synology.
Je kan voor zowat elke applicatie die op je Synology staat kiezen of je een HTTP of een HTTPSverbinding wilt (laten) maken.

Nu dacht ik eerst dat je voor zo'n HTTPS verbinding iets van een certificaat moest hebben (à la Verisign e.d.) maar dat is niet zo als ik het goed begrijp.

Maakt het nu zoveel uit of je poort 5000 of 5001 open zet?
Wat is dan het verschil en belangrijker wat zijn dan de voor- een nadelen tussen een HTTP en een HTTPS verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Er wordt gebruik gemaakt van een "ingebouwd" certificaat, voor-/nadelen zijn evident (mag ik hopen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:08:
[...]

Qouch is een geweldige app hiervoor, deze kan, naast SABnzbd, ook Couchpotato en Sickbeard beheren, allemaal vanuit dezelfde app.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:31:
Er wordt gebruik gemaakt van een "ingebouwd" certificaat, voor-/nadelen zijn evident (mag ik hopen).
Nee, eigenlijk niet? Waarom zou je nog HTTP willen gebruiken?
HTTPS is encypted? DUs als ik HTTPS kies en dan verbinding met mjin iPhone maak dan kan men minder snel de gegevens onderscheppen of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:32:
[...]
dan is het gegarandeert haast de stekkerdoos,die het probleem was,als die uitgaat is het of de stekkerdoos zelf of het meest logische dan de stekker die er half in zat. :) .
en als dit niet werkt,stekkerdoos omwisselen:)

En je bent niet de enige hoor met dit soort dingen,ik ken dat maar al te goed,je kan je dan wel voor de kop slaan :)
Ja, ik snap mezelf op dat soort momenten niet :+
robertobadjo schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:33:
[...]

|:( |:(
hoe voel je je nu? _O- :P

maar problem solved dus. ik zou alleen wel ff je schijven controleren want zo vaak spontaan uit is echt niet goed ;)
Ik ben nu erg blij :9. Ik heb beide schijven een uitgebreide SMART-test uit laten voeren en alles staat op OK.
Kan ik nog meer testen?
mike123 schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:43:
[...]

Beetje OT maar zo heb ik een keer problemen gehad met mijn draadloze toetsenbord. Ik kon niet meer inloggen op mijn pc. Het inlogwachtwoord werd automatisch ingevuld. Je zag het vak zo vollopen met punten.
Batterijen vervangen, toetsenbord resetten, batterijen er een tijdje uit, niets hielp.
Totdat ik het toetsenbord achter de pc, wat aangesloten was via ps2, iets aan de kant zette. Hij was omgevallen tegen de hoek van een schapje en er werd een toets constant ingedrukt.
Achteraf wel geinig maar op dat moment grrrrr 8)7
Ja, wij zijn snugger :+
Kimo schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:51:
[...]

Ik haal 2 MB/s sneller is mijn internet niet. 60% cpu load.
Maar ik geloof dat je het probleem nu gevonden had. Ben benieuwd of het nu opgelost is.
Als ik kijk naar de cpu-load en onder processen kijk zie ik SAB 91% gemiddeld verbruiken. De snelheid fluctueert tussen de 2 MB en de 2,7MB/s. Stoppen met downloaden tijdens nabewerken staat aan.

Iets lijkt hier niet te kloppen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

readytoflow schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:24:
Even een vraag over de verbindingsmogelijkheden van en naar de Synology.
Je kan voor zowat elke applicatie die op je Synology staat kiezen of je een HTTP of een HTTPSverbinding wilt (laten) maken.

Nu dacht ik eerst dat je voor zo'n HTTPS verbinding iets van een certificaat moest hebben (à la Verisign e.d.) maar dat is niet zo als ik het goed begrijp.

Maakt het nu zoveel uit of je poort 5000 of 5001 open zet?
Wat is dan het verschil en belangrijker wat zijn dan de voor- een nadelen tussen een HTTP en een HTTPS verbinding?
Ja het maakt uit of je http of https gebruikt en als je wil kan je er een verisign certificaat in hangen. Moet je alleen het geld wel voor over hebben. Standaard word er een certificaat meegeleverd. Ik heb echter zelf een certificaat gegenereerd, zodat ik niet het standaard certificaat heb. Dat was mij namelijk iets te makkelijk...
Verder hoef ik neem ik aan niet uit te leggen wat het voordeel van https boven http is en welke rol een certificaat daarin speelt. Belangrijkste zaken zijn uiteraard de verificatie dat de betreffende site ook echt de site is en de versleuteling van het verkeer. Voor de Synology is voornamelijk het laatste van belang. Zodra je ingelogd bent kun je uiteraard wel zien of het jouw server is aan de hand van de inhoud. Is het niet jouw server, dan ben je genept en moet je direct ingrijpen. Als je het geen issue vindt of je verkeer versleuteld is, dan kan je net zo goed http gebruiken, tenzij je echt een certificaat wil kopen voor de verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat soort doeleinden gebruik ikzelf http://www.cacert.org/ Is (mijn inziens) net iets beter dan een self-signed cert.
Pagina: 1 ... 25 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.