Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Zo.. m'n DS2411+ is gearriveerd dus ik ben eindelijk kunnen beginnen met spelen.

Superzebulons package repository toegevoegd en python + sabnzb geïnstalleerd.

Op de sabnzb manual pagina lees ik echter dat ik dan de sabnzb user RW rechten moet geven op de downloads directory.
Nu zie ik die user echter niet in mijn DSM maar wel als linux user.

De oplossing hiervoor heb'k ook gevonden: het /etc/passwd UID van de sabnzb user aanpassen naar > 1024 en een reboot van de synology en je krijgt die user wel te zien.

Nu is het de bedoeling dat ik dat zo doe of hebben jullie allemaal gewoon chmod losgelaten op die directory?

Is er überhaupt een nadeel van die UID aan te passen zoals ik het heb gedaan? Ik krijg dan nl. wel netjes de user te zien dus vind ik wel handig maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of er nadelen aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
@witchdoc, dat heeft zeker nadelen, met name dat alle users met een UID boven de 1024 DSM accounts zijn, maw, je kan nu in de DSM inloggen met user sabnzbd.

Wat ik heb gedaan om dat probleem te ontwijken is om via de commandline de owner goed te zetten (chown -R sabnzbd:users /path/to/download/dir) en evt met chmod initieel de rechten goed zetten.

evt (wat een mooiere oplossing is en ik binnenkort ga doen) is een aparte groep aanmaken voor iedereen die daar in moet harken, dus sabnzbd, couchpotato, sickbeard etc etc, dan kan je met chown die groep toegang geven, vervolgens die users in die groep hangen en die download folder 664 geven, of 777 of wat jij wilt (ik gebruik 664 of 644 (afhankelijk van de groep) of 700 in geval van mijn homedir's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaNightmare schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:22:
@witchdoc, dat heeft zeker nadelen, met name dat alle users met een UID boven de 1024 DSM accounts zijn, maw, je kan nu in de DSM inloggen met user sabnzbd.
Wat is er dan zo erg aan dat er mee ingelogd kan worden? Even jezelf zekerstellen dat alle rechten weg zijn en je hoeft niet te commandline-prutsen (aangezien daar niet iedereen even handig of blij mee is).

Zo'n user kan dan alleen DSM Help openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
tis wachten op de eerste (zero day) exploit.

Maargoed, je moet het zelf weten natuurlijk, het is iig veiliger om gewoon de download dir dan op 777 te zetten, met jou actie moet je nl ook "commandline-prutsen". Dan kan je het beter in 1x goed doen dan 2x halfbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
YaNightmare schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:22:
Ok, dank je.. Ondertussen weer aangepast naar de originele UID en chown gedaan

Tweede probleempje nu echter..

Ik heb mijn indeling als volgt:
/volume1/movies/Film1/film1.avi
/volume1/tvshows/Show1/Season1/Show1S01E01.avi

Om sabnzb de files meteen fatsoenlijk te laten wegzetten met TV en movie sorting zou ik dus ook schrijfrechten moeten geven op mijn ganse volume1 voor die sabnzb user? Hoe doe'k dat precies?

Als ik nu probeer de completed download folder aan te passen naar /volume1 zegt (vermoedelijk door gebrek aan rechten) "Incorrect parameter - Cannot create complete_dir folder /volume1".
De huidige rechten op volume1 zijn als volgt:
drwxr-xr-x 16 root root 4096 Apr 4 18:02 volume1

Hoe pak ik dit het best aan zonder m'n systeem teveel open te gooien? sabnzb zit nu in de normale user group.. gans die groep rechten geven?
Of zit'k vast aan die downloads folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:55
ieperlingetje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:52:
ongeveer 3-4MB/s , en hij moet 1,3TB gaan overpompen. De backup schijf is extern aangesloten via usb, dus ik had toch wel een hogere doorvoersnelheid verwacht.
Typisch geval van een USB disk die als NTFS geformatteerd is. En zelfs dan is jouw snelheid wel erg laag. Formatteren van de externe USB schijf als EXT3 (kan via DSM) geeft een snelheidswinst van een factor 3 a 4. Het bij noodgevallen uitlezen van je USB schijf met een Windows PC kan met een reader, bv ‘ext2explore’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik heb een vraag over het SHR (Synology Hybrid Raid) volume van een Synology 212j

Deze heb ik vorige week gekocht en eerst 1 schijf geplaatst van 2TB (samsung HD204UI) geplaatst en gevuld met ongeveer 1TB aan data, voornamelijk muziek, films en foto's.

Vandaag heb ik een tweede schijf van hetzelfde type erbij geplaatst, en via volumebeheer het volume (volume 1) uitgebreid met deze harde schijf. Ook gebruikmakend van de SHR modus.
Na ongeveer 6 uur was de synology hiermee klaar.

Maar nu komt het.
Ik dacht door het bijplaatsen van een tweede schijf een kleine 4TB aan opslag te krijgen, Echter de opslag is gelijk gebleven, zo'n 1.8 TB.
Ik heb het vermoeden dat mijn NAS nu is ingericht met een soort van RAID1 systeem dus met mirrorring.
Dit was niet de bedoeling.

Is het mogelijk om met de Synology Assistant de NAS zodanig aan te passen dat ik 4 TB aan opslag verkrijg ZONDER DE AL AANWEZIGE DATA te verliezen?

Ik wil dus eigenlijk een RAID0 creeeren met behoud van data

[ Voor 3% gewijzigd door loneranger56 op 04-04-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Als ik het goed begrijp is SHR bedoeld als een slimme raid oplossing waarbij je schijven van verschillende grootte met elkaar kan combineren en de data zodanig over de schijven wordt verdeeld dat je de zaak kan repareren op het moment dat 1 schijf uitvalt. Ik heb zelf meteen 5 schijven van 2 TB geinstalleerd in SHR, dus 1 schijf kan uitvallen en ik hou van de 10 TB totale schijfruimte 8 TB over (afgerond). Als je begonnen bent met 1 schijf in SHR, met fouttolerantie van 1 schijf, en je doet er nog een schijf bij, dan wordt die tweede schijf dus gebruikt om je data zo over je 2 schijven te verdelen dat als 1 van die schijven uitvalt, deze gerepareerd kan worden (de schijf zelf natuurlijk niet, maar de data kan je weer op een nieuwe schijf laten zetten). Welke stappen nodig zijn weet ik niet, op het forum zijn genoeg experts die je wel verder kunnen helpen, maar je zou dan moeten kiezen voor ombouwen van je volume naar basic (elke schijf apart te benaderen), JBOD of raid 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
witchdoc schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:13:
[...]

Ok, dank je.. Ondertussen weer aangepast naar de originele UID en chown gedaan

Tweede probleempje nu echter..

Ik heb mijn indeling als volgt:
/volume1/movies/Film1/film1.avi
/volume1/tvshows/Show1/Season1/Show1S01E01.avi

Om sabnzb de files meteen fatsoenlijk te laten wegzetten met TV en movie sorting zou ik dus ook schrijfrechten moeten geven op mijn ganse volume1 voor die sabnzb user? Hoe doe'k dat precies?

Als ik nu probeer de completed download folder aan te passen naar /volume1 zegt (vermoedelijk door gebrek aan rechten) "Incorrect parameter - Cannot create complete_dir folder /volume1".
De huidige rechten op volume1 zijn als volgt:
drwxr-xr-x 16 root root 4096 Apr 4 18:02 volume1

Hoe pak ik dit het best aan zonder m'n systeem teveel open te gooien? sabnzb zit nu in de normale user group.. gans die groep rechten geven?
Of zit'k vast aan die downloads folder?
Tja, zelf gebruik ik een aparte download folder en laat ik sickbeard en couchpotato het moven afhandelen, mijn volume1 Movies en Series folder heeft dus gewoon 664 rechten voor iedereen die die folder mag benaderen.

Als je dit niet wil zal je of een aparte groep moeten aanmaken en hier sabnzbd in zetten of sabnzbd toevoegen aan de groep root (is ook weer een beetje gevoelig natuurlijk qua rechten mocht sabnzbd iets weggooien wat niet de bedoeling is kan hij dat wel).

Zelf zou ik gewoon 664 of 774 over je mappen heen gooien, maar meer omdat dat gewoon de makkelijkste optie is (ik weet niet of sabnzbd ook delete rechten nodig heeft in jou opstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb een ds412+ besteld. Een vraagje. Ik wil eigenlijk twee verchillende RAID instellingen op deze NAS. Het is dus een 4-bay.
Waarom?
BAY 1 en 2 in RAID 1 - Mirroring, voor mijn documenten en foto's die wil ik echt veilig hebben.
en BAY 3 en 4 gewoon RAID 0 voor films en muziek.

Kan dat bij synology?
ik kan er niets over vinden. Bij de Thecus N5500 ® meerdere RAID-Setup (deel I) heb ik dat wel gevonden.

Ik lees veel dat een NAS geen back up is en dat je een externe harde schijf daarnaast moet gebruiken. Alleen de nas geeft volgens mij wel aan of deze harde schijf "kapot' gaat/is terwijl je dat niet zo emakkelijk kan zien van je externe harde schijf. Of heb ik het mis?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:34:

Ik lees veel dat een NAS geen back up is en dat je een externe harde schijf daarnaast moet gebruiken. Alleen de nas geeft volgens mij wel aan of deze harde schijf "kapot' gaat/is terwijl je dat niet zo emakkelijk kan zien van je externe harde schijf. Of heb ik het mis?
Bedenk je wel dat een kapotte schijf niet de enige manier is om je data te verliezen, dat is máár 1 manier om je data te verliezen.

Perongeluk data verwijderen, stroomstoring, iemand die je NAS jat en een harde schijf met kuren die je SMART niet aangeeft zijn maar een paar dingen waar RAID1 niet tegen beschermt. Dus nee, RAID 1 is inderdaad geen back-up.

Ik ben relatief nieuw met m'n synology, maar als ik meerdere schijven in m'n DS411 slim had kon ik volgens mij gewoon de knop Create in Disk management gebruiken om nieuwe volumes te maken, met welke RAID setup je maar wenst. Probeer anders de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
waits schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:15:
[...]

Typisch geval van een USB disk die als NTFS geformatteerd is. En zelfs dan is jouw snelheid wel erg laag. Formatteren van de externe USB schijf als EXT3 (kan via DSM) geeft een snelheidswinst van een factor 3 a 4. Het bij noodgevallen uitlezen van je USB schijf met een Windows PC kan met een reader, bv ‘ext2explore’
Dat is net het vreemde er aan, deze schijf is als ext4 geformatteerd, deze schijf wordt namelijk enkel gebruikt als backup van de diskstation. Bij de vorige DSM versies ging het backup'en veel sneller (ok het waren incrementele backups, maar dan nog was de doorvoersnelheid hoger dan wat nu het geval is).

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Medetweakers....

Ik loop tegen een probleem aan met de FTP server van Synology. Tenminste, ik verwacht dat daar het probleem zit....

Als ik een ftp connectie tot stand breng, en een beetje in het wilde weg begin te klikken, dan bij mapje 5 begint hij te stotteren. Soms al eerder. Je komt dan niet verder en krijgt een foutmelding.

Antwoord: 257 "/Download" is current directory.
Commando: PASV <-- Hier blijft hij hangen
Fout: Verbinding verbroken met server: ECONNABORTED - Connection aborted
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Poort 20 en 21 zijn ge-forward in de router
Poort 55536 tm 55539 idem

Zijn er die dit herkennen?

Ik heb trouwens verschillende clients geprobeerd en allemaal vertonen ze hetzelfde gedrag.
Het is tevens gedrag dat zich voordoet op DSM4 op een DS211 (via kabel internet), een DS212 (via kabel) en een DS211J (glas), dus vandaar mijn aanname...het zit in de Syno (DSM4.0 en/of de FTP software)...

Of (besef ik nu)......de Thomson TG789 gooit roet in het eten.....zal toch niet hè!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Nee ... zit net met FileZilla door een leuke folderstruktuur te klikken (backup van Application Data, oa Firefox en Thunderbird) op de DS212j, maar hij geeft geen krimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 14:00
De oplossing hiervoor heb'k ook gevonden: het /etc/passwd UID van de sabnzb user aanpassen naar > 1024 en een reboot van de synology en je krijgt die user wel te zien.

Nu is het de bedoeling dat ik dat zo doe of hebben jullie allemaal gewoon chmod losgelaten op die directory?

Is er überhaupt een nadeel van die UID aan te passen zoals ik het heb gedaan? Ik krijg dan nl. wel netjes de user te zien dus vind ik wel handig maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of er nadelen aanzitten.
Zou je in dit forum willen beschrijven hoe je dit juist doorvoert, mijn linux/terminal kennis is nogal beperkt...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
albino71 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:22:
Medetweakers....

...

Fout: Ontvangen van mappenlijst is
Probeer in je FTP-client eens 'passive mode' uit te schalen en probeer 'active mode'

[ Voor 3% gewijzigd door RedBaret op 04-04-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

kwdr schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:54:
Zou je in dit forum willen beschrijven hoe je dit juist doorvoert, mijn linux/terminal kennis is nogal beperkt...
Hoe is je Engels ?? Toevallig was ik op het int. forum hiermee bezig en vond wat links :

http://www.cyberciti.biz/...ng-etcpasswd-file-format/
http://it.toolbox.com/blo...a-users-uid-and-gid-26368

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 04-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 04:35:
@HenkBr en @JanJoost1983,

Weten jullie toevallig ook of je Seagate schijf uit Thailand of uit China komt? Ik las ergens dat de Thaise schijven beter presteren. Daarnaast zijn het toch ook Sata600 schijven? Maar de NAS heeft sata300 aansluiting. Werkt dat samen? Of is dat net als USB3.0 downgradeble naar 2.0? Ik heb overigens een Netgear 3700v2 router met gigabit poorten.
komen uit thailand.. althans dat stond op de verpakking ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 01:12:
als je het via een i-phone probeert,dat kan kloppen ik ken iemand die hetzelfde probleem is(nog niet opgelost dus).Echter i-tunes op de pc is het wel gewoon te zien.Is dit bij jou ook het geval?
Nee is via laptop. Maar las het ergens, dat het aan de wireless verbinding kan liggen ...? gaan we morgen even testen met de UTP kabel. Kijken wat ie doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
YaNightmare schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:28:

Tja, zelf gebruik ik een aparte download folder en laat ik sickbeard en couchpotato het moven afhandelen, mijn volume1 Movies en Series folder heeft dus gewoon 664 rechten voor iedereen die die folder mag benaderen.
Dat lijkt me de betere oplossing zelfs..
Hoe configureer je dat dan? Ik ben nu met Sickbeard begonnen.
In sabnzb een category tvshows aanmaken en met folder /volume1/downloads/complete/tvshows/
Dan in sickbeard post-prosessing tv downloaddir /volume1/downloads/complete/tvshows/ opgeven?

Dien ik dan die Enable TV sorting nog aan te zetten in sabnzb?
Hoe geraakt die file dan in de uiteindelijke /volume1/tvshows/ folder? Of laat ik sabnzb toch die sorting

Lang leve trial & error! :)
De oplossing:
in SABnzb
Folders > Completed Download Folder: /volume1/downloads/complete
Categories > tvshows aanmaken. Folder: /volume1/downloads/complete/tvshows/
in Sick Beard
Post Processing Configuration > TV Download Dir: /volume1/downloads/complete/tvshows
Bij de show zelf> parent folder: /volume1/tvshows/

Nu enkel nog deze error oplossen:
"2012-04-05 00:56:00.014995 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/tvshows/Show Naam/Season 01/Show Naam.mkv to 666"

Dit terwijl die file toch echt 666 is: -rw-rw-rw- 1 sabnzbd users
Wel met de sabnzb user.. god mag weten hoe die daar komt maar dat zal vermoedelijk wel de oorzaak zijn dat sickbeard niet kan chmodden

[ Voor 32% gewijzigd door witchdoc op 05-04-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Ik had inderdaad Goner z'n post op het engelse forum tegengekomen: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=49553 :*)
Bedankt nog voor je uitleg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
witchdoc schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:56:
[...]

Dat lijkt me de betere oplossing zelfs..
Hoe configureer je dat dan? Ik ben nu met Sickbeard begonnen.
In sabnzb een category tvshows aanmaken en met folder /volume1/downloads/complete/tvshows/
Dan in sickbeard post-prosessing tv downloaddir /volume1/downloads/complete/tvshows/ opgeven?

Dien ik dan die Enable TV sorting nog aan te zetten in sabnzb?
Hoe geraakt die file dan in de uiteindelijke /volume1/tvshows/ folder? Of laat ik sabnzb toch die sorting

Lang leve trial & error! :)
De oplossing:
in SABnzb
Folders > Completed Download Folder: /volume1/downloads/complete
Categories > tvshows aanmaken. Folder: /volume1/downloads/complete/tvshows/
in Sick Beard
Post Processing Configuration > TV Download Dir: /volume1/downloads/complete/tvshows
Bij de show zelf> parent folder: /volume1/tvshows/

Nu enkel nog deze error oplossen:
"2012-04-05 00:56:00.014995 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/tvshows/Show Naam/Season 01/Show Naam.mkv to 666"

Dit terwijl die file toch echt 666 is: -rw-rw-rw- 1 sabnzbd users
Wel met de sabnzb user.. god mag weten hoe die daar komt maar dat zal vermoedelijk wel de oorzaak zijn dat sickbeard niet kan chmodden
Haha, ik druk op quote en vervolgens zie ik jou edit in beeld verschijnen :) maar inderdaad dat is hoe je het instelt (en natuurlijk in sabnzbd even instellen dat alles wat sickbeard stuurt met "tvshow" in die download dir terecht komt.

Het is vreemd dat die file die daar staat sabnzbd als user heeft gezien sabnzbd alleen in downloads files zou moeten aanmaken, sickbeard moet het moven doen, je kan even voor de vorm alle files daar de owner sickbeard geven voor nu, dan zou het in het vervolg goed moeten gaan, ps, sickbeard (en andere guides) zeggen zelf dat ze adviseren alles aan te maken met 777 (iig moet je sabnzbd dit laten doen gezien sickbeard de files kan weggooien in de download dir wanneer de move is gelukt).

om de initiele rechten goed te zetten moet je even "chown -R sickbeard:users /volume1/tvshows" doen, dan is sabnzbd daar overal weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit met het probleem dat ik graag SABnzb wil installeren op mijn DS412+. Ik begreep dat ik hiervoor als aller eerste stap Base Utils moest installeren. Dit heb ik gedaan maar als ik vervolgens Python Utils wil installeren of Compression Utils krijg ik de melding dat ik eerst Base Utils moet installeren. Deze heeft echter al een status "Installed". Het enige wat ik mogelijk wel fout heb gedaan is dat ik niet op "uitvoeren na installatie" of iets een dergelijke melding heb gedrukt nadat de installatie compleet was.

Base Utils is geinstalleerd via de mertymade packages "repo". Kan ik deze als nog runnen of deinstalleren of herinstalleren zodat ik verder kan met de installatie van de andere packages?

Deze vraag had ik ook al een keer gesteld op het synology forum alleen daar krijg ik niet heel veel response. Alle hulp is welkom _/-\o_

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@Sjoerd, je moet gewoon Python hebben, ik zou wegblijven van de mertymade repo gezien deze nogal wat achterloopt, je kan dus beter de superzebulon repo toevoegen (eerst even de mertymade base utils verwijderen trouwens) en vanaf de superzebulon repo python installeren, vervolgens kan je uit de superzebulon repo ook sabnzbd installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:26:
@Sjoerd, je moet gewoon Python hebben, ik zou wegblijven van de mertymade repo gezien deze nogal wat achterloopt, je kan dus beter de superzebulon repo toevoegen (eerst even de mertymade base utils verwijderen trouwens) en vanaf de superzebulon repo python installeren, vervolgens kan je uit de superzebulon repo ook sabnzbd installeren.
Aha, dat wist ik niet, hoe verwijder ik die mertymade base utils? Ik zie geen deinstalleer knop of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:39
Sjoerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:41:
[...]

Aha, dat wist ik niet, hoe verwijder ik die mertymade base utils? Ik zie geen deinstalleer knop of iets dergelijks.
Klik op More en vervolgens staat er links uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Naar je package center gaan, dan klikken op de base utils (plaatje), komt er een popup, daar staat dan een rode knop "uninstall" of "remove" weet ik niet meer uit mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Zie het linkje helaas niet staan :-(

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/6akwh4ut3/Screen_Shot_2012_04_05_at_8_51_14_AM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet (lijkt me) wel onder het tabje Installed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:55:
Je moet (lijkt me) wel onder het tabje Installed kijken.
^^^^^^^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Dat was ook mijn eerste gedachte :+:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/4uod3yk0n/Screen_Shot_2012_04_05_at_9_00_25_AM.jpg

Helaas zie ik hem daar niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Dan is hij dus niet goed geinstalleerd of hij heeft geen uninstaller (of is niet geregistreerd).

Ik zou gewoon proberen die van superzebulon te installeren, kijken of er problemen ontstaan, indien niet dan zou ik het zo houden, anders zal je handmatig via SSH de boel eraf moeten knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Je hebt maar 4 datapoorten gemapped, dat is wel erg weinig. Ik denk dat dat je probleem is, je poorten zijn nog in gebruik (time-out is nog niet afgelopen) als jij bij je vijfde mapje aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
In principe mag dat niet uitmaken, hij zou altijd dezelfde poort moeten blijven gebruiken mits je 8 connecties opent natuurlijk.

Als hij bij pasv mode niet doorgaat betekend dit toch echt dat je:
1) poorten niet goed hebt geforward
2) verkeerde poorten hebt geforward

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een andere oorzaak was bij dit type probleem.

Weet je zeker dat in de Synology je ook alleen die poorten range open hebt staan en ingesteld in de FTP configuratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:04:
Dan is hij dus niet goed geinstalleerd of hij heeft geen uninstaller (of is niet geregistreerd).

Ik zou gewoon proberen die van superzebulon te installeren, kijken of er problemen ontstaan, indien niet dan zou ik het zo houden, anders zal je handmatig via SSH de boel eraf moeten knikkeren.
Ah balen, kan ik doen inderdaad maar dan voelt het toch alsof de NAS nu "vuil" is. Zou je me evt met een linkje de goede richting in kunnen sturen hoe ik dit commandline kan doen? Ik heb de Remco (de auteur) ook even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:54

lier

MikroTik nerd

Poort 20 heb je niet nodig (eigenlijk nooit voor FTP aan de server kant).
Daarnaast (uitgaande dat je de default passive port range gebruikt) moet je poort 55536 t/m 55663 open zetten, of een custom range die je zelf instelt (op je Synology).
RedBaret schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:55:
Probeer in je FTP-client eens 'passive mode' uit te schalen en probeer 'active mode'
Active zal je (waarschijnlijk) alleen op een lokaal netwerk lukken (maar lokaal zal passive net zo goed werken). Voor actie moet je poort 20 aan client zijde openen/forwarden.

[ Voor 30% gewijzigd door lier op 05-04-2012 09:21 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:13:
[...]

Ah balen, kan ik doen inderdaad maar dan voelt het toch alsof de NAS nu "vuil" is. Zou je me evt met een linkje de goede richting in kunnen sturen hoe ik dit commandline kan doen? Ik heb de Remco (de auteur) ook even een mailtje gestuurd.
Is het niet mogelijk de SPK even los te downloaden en eroverheen te installeren? Misschien dat je daarna wel verder kunt komen. (daarbij ga ik er maar even vanuit dat de huidige install een foutje bevat die een herinstall zou kunnen herstellen).

Als het werkt de snelste manier lijkt me 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:22:
[...]

Is het niet mogelijk de SPK even los te downloaden en eroverheen te installeren? Misschien dat je daarna wel verder kunt komen. (daarbij ga ik er maar even vanuit dat de huidige install een foutje bevat die een herinstall zou kunnen herstellen).

Als het werkt de snelste manier lijkt me 8)
_/-\o_ het werkte! Bedankt :D. Zal niet meer aan die repo zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:23

aap

Heeft iemand anders er ook last van dat de DDNS-service niet werkt? Ik heb vanochtend al twee mailtjes van mijn NAS gekregen dat het registreren bij de DDNS server van Synology mislukt is, met reden [Verificatie is mislukt].

Zover ik weet is er aan mijn kant niets veranderd.

Edit:
Nu krijg ik een mailtje van synology dat de verbinding met mijn NAS verloren is. Raar dat dus van allebei de kanten gedetecteerd wordt dat er iets mis is...
(Ik ben nu op het werk en heb de poort naar de webinterface geblokkerd, dus ik kan geen verdere diagnose doen)

[ Voor 33% gewijzigd door aap op 05-04-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
aap schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:37:
Heeft iemand anders er ook last van dat de DDNS-service niet werkt? Ik heb vanochtend al twee mailtjes van mijn NAS gekregen dat het registreren bij de DDNS server van Synology mislukt is, met reden [Verificatie is mislukt].
Heb er gister last van gehad.
Het grootste probleem echter was dat ezcloud het niet deed waardoor mijn laptop geen verbinding met cloudstation meer had.

Sinds vanochtend echter lijkt alles weer te werken (na een reboot van mijn synology en opnieuw instellen van cloudstation).
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:09:
In principe mag dat niet uitmaken, hij zou altijd dezelfde poort moeten blijven gebruiken mits je 8 connecties opent natuurlijk.

Als hij bij pasv mode niet doorgaat betekend dit toch echt dat je:
1) poorten niet goed hebt geforward
2) verkeerde poorten hebt geforward
Er gaat in elkgeval iets mis bij het pasv commando. Dus dat moet iets met de poortrange zijn.
En dan ga ik voor optie 1.
Hij heeft 5 poorten geforward, maar de server gebruikt (standaard is de range veel groter) er meer en stuurt dus na een aantal handelingen een poort op die buiten de range van de forward ligt.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 05-04-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verrek, had een edit moeten zijn.

[ Voor 92% gewijzigd door job op 05-04-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34

Edit:
Nu krijg ik een mailtje van synology dat de verbinding met mijn NAS verloren is. Raar dat dus van allebei de kanten gedetecteerd wordt dat er iets mis is...
(Ik ben nu op het werk en heb de poort naar de webinterface geblokkerd, dus ik kan geen verdere diagnose doen)
yeps same here ;-) geen outage op mijn internet laat cacti zien dus is een Synology probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Yub dat denk ik ook, standaard passive range die de synology gebruikt is 10.000 groot geloof ik (bijna alle FTP servers hebben dat, joost mag weten waarom, mits je een FTP opzet voor 100.000 man lijkt het mij onnodig). ik gebruik meestal 10 poorten voor een simpele FTP die ik alleen zelf gebruik en ~100 als er meerdere mensen op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:13:
Yub dat denk ik ook, standaard passive range die de synology gebruikt is 10.000 groot geloof ik (bijna alle FTP servers hebben dat, joost mag weten waarom, mits tenzij je een FTP opzet voor 100.000 man lijkt het mij onnodig). ik gebruik meestal 10 poorten voor een simpele FTP die ik alleen zelf gebruik en ~100 als er meerdere mensen op zitten.
Standaard is poort 55536 t/m 55663 (128 poorten dus) op de Synology, dit is zelf in te stellen...

En wat is jouw definitie van "bijna alle FTP servers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:
Ik had vandaag precies hetzelfde,gebruik jij toevallig ook een DDNS van synology en niet van b.v no-ipm,ik heb dit namelijk nooit gehad met no-ip,die ik eerder had.

Naar mijn idee zijn de ddns servers van syn het problee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zojuist antwoord van Synology gehad op mijn ticket van 2 dagen terug;
Thanks for your inquiry.

It seems you've installed 3rd party package that are not from Synology. As far as I can see, the volume is still empty now. Please remove the hard disk from your disk station and then format PC.

After that, try to install DSM from scratch and check if the problem could be resolved.

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact us again.
Ik heb SABnzbd en Sickbeard geïnstalleerd, verder niks. Maar goed, zal de schijven maar gaan formatteren en opnieuw dsm erop gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

Nakebod

Nope.

Zag net wat vaags, de antivirus waren out of date.
Ik laat mijn Syno iedere zondagnacht een full-scan doen, met als instelling dat hij voor het scannen de definities moet updaten.
Schijnbaar heeft hij dat toch al een tijd niet gedaan, terwijl de cronjob van de scheduled scan gewoon aanwezig is.
Net maar eens handmatig geüpdatet, en even in de gaten houden of hij achter blijft lopen. Zie zo snel niemand met hetzelfde probleem.

Editje: Ik krijg ook constant DDNS mailtjes en authentication failed meldingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 05-04-2012 11:20 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:54:
Zojuist antwoord van Synology gehad op mijn ticket van 2 dagen terug;

[...]

Ik heb SABnzbd en Sickbeard geïnstalleerd, verder niks. Maar goed, zal de schijven maar gaan formatteren en opnieuw dsm erop gaan zetten.
ziet er uit als een automatische mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
lier schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:29:
[...]

Standaard is poort 55536 t/m 55663 (128 poorten dus) op de Synology, dit is zelf in te stellen...

En wat is jouw definitie van "bijna alle FTP servers"?
Excuus, ik heb niet eerst gekeken bij mijn synology (gebruik ook niet de standaard range).

Definitie -> Alle FTP servers die ik heb gebruikt, ff 2 voorbeeldjes van servers waar ik toevallig al op zit met SSH:
Pure-FTP;
#PassivePortRange 30000 40000
ProFTPD
#PassivePorts 49152 65534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een dag of 2 ook 'problemen' met mijn NAS.
Vriendin had ergens de EZ tutorial doorlopen.
Met gevolg een deel instellingen kwijt (Firewall...) nu had ik alles terug ingesteld.
En deed ik voor de zekerheid een reboot -> reboot duurde zeker 5min. (laatste reboot vandaag = 12min)
Daarna begon precies de interface trager werken...
Bij mijn geheugen verbruik zie ik nu ook 4-5x httpd van +- 8MB stuk staan. (terwijl ik dat vroeger zeker neit had)
Ik had ook WebDAV aanstaan, nu krijg ik het volgende : http://postimage.org/image/wyomgwaer/

Kun je terug keren naar een toestand van bv 2 dagen geleden?

Of kan ik achterhalen welke proces voor wat precies gebruikt wordt?

edit: wat ik bv ook nu heb, wanneer ik mijn opslag bekijk staat er een rood achtergrond bij 'gebruikt / beschikbaar) wat er vroeger zeker niet stond... (screen)

edit 2 : log van httpd
PID PPID USER STAT VSA %MEM %CPU COMMAND
15943 15474 nobody S 93548 9.2 0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
15944 15474 nobody S 93548 9.2 0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
15945 15474 nobody S 93548 9.2 0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
15474 1 root S 93416 9.1 0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP

[ Voor 51% gewijzigd door Repi3 op 05-04-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:05:
[...]

ziet er uit als een automatische mail....
Denk het niet. Hoe kan hij anders weten dat het volume nog leeg was?
Er staat ook een naam van een medewerker onder de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 14:00
Witchdoc, ik slaag er niet in om de uid s te wijzigen.

Via telnet verbind ik met de synology en dan "cat /etc/passwd" krijg ik netjes de lijst van users, maar hoe breng ik nu wijzigingen aan?

Wil je de effectieve commando's in dit forum posten? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Misschien heel bijdehand, maar ik denk niet dat het een goed idee is om UID's handmatig te wijzigen van users als je niet weet hoe je files aan moet passen in de CLI. Er kan van alles fout gaan hiermee, tevens is het niet zo simpel als enkel de UID aanpassen, wanneer je dit namelijk doet bestaat de oude UID niet meer, rechten op mappen en files worden gelinkt met een UID niet met een naam, maw, je krijgt opeens mappen die hangen onder een UID.

Stel: sabnzbd heeft nu UID1010 en daar maak je 1032 van, dan zie je vervolgens in de filemanager alle mappen niet meer aan naam sabnzbd staan qua owner, maar aan 1010, die niet meer bestaat, dus de owner is foutief, dit kan (grote) problemen geven.

Als je niet weet hoe linux werkt en hoe je de CLI moet gebruiken is de kans nihil dat je dit zelf kan oplossen, een package handmatig installeren is tot daar aan toe, maar in dit soort files "rommelen" zonder dat je weet wat je doet is echt een slecht idee.

Dan toch hier mocht je het risico willen lopen of je het beter begrijpt dan wat ik nu uit jou tekst haal.

1) vi /etc/passwd
2) navigeren naar de juiste regel met de pijltjes
3) toets i voor insert mode (edit mode)
4) UID aanpassen naar een hoger UID dan de laatste in gebruik, (1034 = laatste dan er 1035 van maken).
5) paar keer op Esc rammen om uit insert mode te gaan
6) typ :wq (: = command, w = write q = quit). dan enter
7) klaar (misschien even rebooten).

Nogmaals, ik zou voor een van de andere oplossingen gaan die zijn besproken een paar pagina's terug.

Tevens, bovenstaande is op eigen risico, als er wat stuk gaat, "Je nes c'est pa"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:23

aap

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:53:
[...]
Ik had vandaag precies hetzelfde,gebruik jij toevallig ook een DDNS van synology en niet van b.v no-ipm,ik heb dit namelijk nooit gehad met no-ip,die ik eerder had.

Naar mijn idee zijn de ddns servers van syn het problee
Ja, ik gebruikte ook de DDNS van Synology zelf. Ik vermoed dat het probleem aan hun kant zat.

Ik heb inmiddels een mail van Synology gehad dat ik weer "connected" ben met hun DDNS-server, hoewel ik vreemd genoeg van precies datzelfde tijdstip nog de laatste e-mail kreeg van de NAS zelf dat het connecten weer mislukt was. Maar sindsdien (was om 9:52) heb ik geen mails meer gehad, dus ik veronderstel dat het nu allemaal weer goed is. Mijn dynamisch IP redirect in ieder geval nog steeds door naar het juiste IP, maar dat komt natuurlijk ook gewoon doordat het IP niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:41:
[..]

1) vi /etc/passwd
2) navigeren naar de juiste regel met de pijltjes
3) toets i voor insert mode (edit mode)
4) UID aanpassen naar een hoger UID dan de laatste in gebruik, (1034 = laatste dan er 1035 van maken).
5) paar keer op Esc rammen om uit insert mode te gaan
6) typ :wq (: = command, w = write q = quit). dan enter
7) klaar (misschien even rebooten).

Nogmaals, ik zou voor een van de andere oplossingen gaan die zijn besproken een paar pagina's terug.

Tevens, bovenstaande is op eigen risico, als er wat stuk gaat, "Je nes c'est pa"
Eensch met verhaal, inclusief in quote weggeknipte.
Mocht er nou tijdens het editen even iets grandioos fout gaan (vi is geen gemakkelijk editor voor beginners) ergens tussen stap 2 en 5, kun je vi ook afsluiten zonder op te slaan: paar keer op Esc rammen om uit insert mode te gaan -> type :q!. dan enter. Daarna verdergaan bij stap 1.

Just in case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op informatie en vervolgens opslag klik krijg ik dit te zien, alles lijkt goed behalve dat de opslag rood is gemarkeerd.
Mijn nas werkt verder gewoon goed en kan verder ook nergens een fout vinden.

Weet iemand hoe dit kan komen?
Of heeft iemand hetzelfde Probleem?

Het gaat om een DS211 Met 1 samsung F4 2TB Schijf.

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/2817/synology.png

EDIT: Ik ben de titel vergeten, hoe kan ik deze aanpassen? Ik zou hem graag veranderen naar: Opslag rood gemarkeerd zonder error.

In iedergeval bedankt voor de moeite,

Timo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik heb sinds kort een DS212 met daarin 1 HDD (SHR), nu heb ik er zojuist een 2e HDD bij geplaatst en als 2e volume aangemaakt (basic).

De 2e HDD en volume is wel zichtbaar bij de storage manager maar niet in de filebrowser m.a.w. ik heb er 2 schijven in maar kan er maar 1 gebruiken.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Sjoerd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:02:
Dat was ook mijn eerste gedachte :+:

[afbeelding]

Helaas zie ik hem daar niet bij staan.
Je moet op het icoontje klikken en dan zie je de uninstall staan.
Duurde bij mij ook even voor dat ik dit door had

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
wat wil dat zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
ik heb 2 volumes in mijn syno.
1 volume met data (vol2)
1 volume waar ik apps op geplaatst heb

Nu doet mijn server heel moeilijk en zou ik eens willen herstarten zonder mijn data volume om eens te testen als het hier niet aan ligt. en dan omgekeerd ook natuurlijk.

Zal dit problemen geven?

opslagbeheer wil niet meer laden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Repi3 op 05-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Misschien bedoeld'ie "Je ne sais pas" ;) , slechte vertaling voor "ich habe es nicht gewüsst".

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 05-04-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je ne comprends pas :? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:02:
ik heb 2 volumes in mijn syno.
1 volume met data (vol2)
1 volume waar ik apps op geplaatst heb

Nu doet mijn server heel moeilijk en zou ik eens willen herstarten zonder mijn data volume om eens te testen als het hier niet aan ligt. en dan omgekeerd ook natuurlijk.

Zal dit problemen geven?

opslagbeheer wil niet meer laden :(
het zal starten of niet,problemen zal het verder niet geven,zolang je niks formateerd,kan er weinig mis gaan.

Staat het in raid?Zo ja,dan zal de Syn sowieso niet starten met 1 schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crapshoot schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:32:
Ik heb sinds kort een DS212 met daarin 1 HDD (SHR), nu heb ik er zojuist een 2e HDD bij geplaatst en als 2e volume aangemaakt (basic).

De 2e HDD en volume is wel zichtbaar bij de storage manager maar niet in de filebrowser m.a.w. ik heb er 2 schijven in maar kan er maar 1 gebruiken.

iemand een idee?
niet zo vreemd,met SHR raid met 2 schijven heb je maar 1 schijf voor je bestanden tot je beschikking,ik heb hier hetzelfde.

2 schijven in SHR heeft dus weinig nut voor extra stoage in een 2 bay nas...

Kan iemand niet of wel bevestigen dat SHR met 2 schijven naar raid 1 gaat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:02:
[...]

Ja, ik gebruikte ook de DDNS van Synology zelf. Ik vermoed dat het probleem aan hun kant zat.

Ik heb inmiddels een mail van Synology gehad dat ik weer "connected" ben met hun DDNS-server, hoewel ik vreemd genoeg van precies datzelfde tijdstip nog de laatste e-mail kreeg van de NAS zelf dat het connecten weer mislukt was. Maar sindsdien (was om 9:52) heb ik geen mails meer gehad, dus ik veronderstel dat het nu allemaal weer goed is. Mijn dynamisch IP redirect in ieder geval nog steeds door naar het juiste IP, maar dat komt natuurlijk ook gewoon doordat het IP niet veranderd is.
ik denk ook dta de DDNS server bij hun moeilijk deed,hier werkt het ook gewoon weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:30:
[...]

het zal starten of niet,problemen zal het verder niet geven,zolang je niks formateerd,kan er weinig mis gaan.

Staat het in raid?Zo ja,dan zal de Syn sowieso niet starten met 1 schijf.
Vol1 is gewoon een single HDD
Vol 2 (data) staan er 6 schijven in SHR met 1 fail over

Maar sinds een paar dagen draait alles traag, kan ik niet meer in 'opslagbeheer' en herstarten = +-15min.
via sysinfo zie ik geen problemen met schijven.

Maar zou eens willen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt er op dat er een hdd is die moeilijk doet(gebeurt wel vaker dat een hddd dan exstreem traag word,is mijn ervaring daarmee in ieder geval ).

Je kan de SMART info wel uitlezen van je schijven?.Ik zou die eerst checken,kijken of er wat vreemds tussen staat

edit,ik zie net dat je daarvoor natuurlijk opslagbeheer in moet,dat kan je dus niet...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:31:
[...]

niet zo vreemd,met SHR raid met 2 schijven heb je maar 1 schijf voor je bestanden tot je beschikking,ik heb hier hetzelfde.

2 schijven in SHR heeft dus weinig nut voor extra stoage in een 2 bay nas...

Kan iemand niet of wel bevestigen dat SHR met 2 schijven naar raid 1 gaat?
HDD 1 = volume 1 (SHR)
HDD 2 = volume 2 (Basic)

ik heb dus niet beide volumes op SHR staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Medetweakers....

Ik loop tegen een probleem aan met de FTP server van Synology. Tenminste, ik verwacht dat daar het probleem zit....

Als ik een ftp connectie tot stand breng, en een beetje in het wilde weg begin te klikken, dan bij mapje 5 begint hij te stotteren. Soms al eerder. Je komt dan niet verder en krijgt een foutmelding.

Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Zijn er die dit herkennen?

Ik heb trouwens verschillende clients geprobeerd en allemaal vertonen ze hetzelfde gedrag.
Het is tevens gedrag dat zich voordoet op DSM4 op een DS211 (via kabel internet), een DS212 (via kabel) en een DS211J (glas), dus vandaar mijn aanname...het zit in de Syno (DSM4.0 en/of de FTP software)...

Of (besef ik nu)......de Thomson TG789 gooit roet in het eten.....zal toch niet hè!
Dat heb ik ook, maar alleen als ik bij FTP 'Security Settings' 'Change selected users' root to user home' aanvink én de Auto Block heb aanstaan. Na 5 keer knalt dan de Auto Block erin.

Heb Synology hier al tijdens de béta een bug report over gestuurd, ze zeiden dat ze het op zouden lossen maar dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:43:
lijkt er op dat er een hdd is die moeilijk doet(gebeurt wel vaker dat een hddd dan exstreem traag word,is mijn ervaring daarmee in ieder geval ).

Je kan de SMART info wel uitlezen van je schijven?.Ik zou die eerst checken,kijken of er wat vreemds tussen staat

edit,ik zie net dat je daarvoor natuurlijk opslagbeheer in moet,dat kan je dus niet...
dat is het net :(

hij is nu al 18min bezig vanuit een 'koude' start :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04

Edit:
Zelfde melding: 11:50 down en 11:54 weer up (mail van Synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:31:
[...]

dat is het net :(

hij is nu al 18min bezig vanuit een 'koude' start :(
dat is niet normaal,persoonlijk zou ik toch al vast beginnen met een back up te maken van de data,indien je dat niet gedaan hebt,mij lijkt het er sterk op dat er wat mis is met 1 van je schijven...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 04:35:
@HenkBr en @JanJoost1983,

Weten jullie toevallig ook of je Seagate schijf uit Thailand of uit China komt? Ik las ergens dat de Thaise schijven beter presteren. Daarnaast zijn het toch ook Sata600 schijven? Maar de NAS heeft sata300 aansluiting. Werkt dat samen? Of is dat net als USB3.0 downgradeble naar 2.0? Ik heb overigens een Netgear 3700v2 router met gigabit poorten.
Thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

theMob schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:25:
Dat heb ik ook, maar alleen als ik bij FTP 'Security Settings' 'Change selected users' root to user home' aanvink én de Auto Block heb aanstaan. Na 5 keer knalt dan de Auto Block erin.
Na 5 keer wat ?? Heen en weer klikken in folderstruktuur ?
Ik heb die opties ook aanstaan, maar kan heen en weer klikken wat ik wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Goner schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:43:
[...]

Na 5 keer wat ?? Heen en weer klikken in folderstruktuur ?
Ik heb die opties ook aanstaan, maar kan heen en weer klikken wat ik wil ...
Ja. Hmmm, zal het nog eens proberen...

Edit: Hij gooit me er echt uit hoor. Heb een DS109+, en jij?

Tenminste, als ik het account van mijn dochter gebruik in Chrome. Als ik in IE ernaar toe ga gebruikt hij mijn eigen inlog en kan ik ook klikken wat ik wil...

[ Voor 27% gewijzigd door theMob op 05-04-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb zojuist opnieuw DSM geïnstalleerd. Alle instellingen hersteld, sabnzbd en sickbeard geïnstalleerd.

En nu begint het gezeik alweer. Webbrowser reageert niet tot nauwelijks. Mappen verdwijnen en komen weer terug vanuit het niets. SABnzbd opent niet, time out en daarna nog een keer drukken opent die direct.

Ik snap er niks van! Help iemand!?!

-edit-

Pingen naar 192.168.1.222 met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.111: De doelhost is niet bereikbaar.

Ping-statistieken voor 192.168.1.222:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 1, verloren = 3
(75% verlies).

:?

-edit 2-

speedtest.net
Ping: 680ms
Download: 8Mb/s
Upload: 0,9Mb/s

UPC 25Mb... you gotta love that sh#t.

[ Voor 38% gewijzigd door Freakster86 op 05-04-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik had net hetzelfde met SABNZBd met grote (+10GB) Nzbs.

Toen werd het geweten aan het feit dat ik een j versie heb, maar ik wijt het gewoon aan een fout in SABNZBd. Ik heb NZBGet geinstalleerd en sindsdien geen probleem meer.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:35:
[...]

dat is niet normaal,persoonlijk zou ik toch al vast beginnen met een back up te maken van de data,indien je dat niet gedaan hebt,mij lijkt het er sterk op dat er wat mis is met 1 van je schijven...
yep ook een paar keer gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:35:
[...]

syno afgelegd, volume 2 losgekoppeld en terug opgestart.
dan werkte alles vlot en goed...

stop ik terug mijn schijven in van volume 2 (data) dan begint het terug.
via sysinfo -> opslag toont hij nu dit : http://postimage.org/image/c6zx7z7x3/

Ik heb het vermoeden op 1 schijf, zodra je op deze 'surft' maakt die veel lawaai, meer dan normaal.
Ik heb een SHR met 1 fail over, kan ik nu gewoon syno afleggen, enkel die schijf loskoppelen en opnieuw opstarten?
SHR zou dan toch moeten blijven werken, of werkt dit niet zo simpel?

[ Voor 20% gewijzigd door Repi3 op 05-04-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:50:
Ik had net hetzelfde met SABNZBd met grote (+10GB) Nzbs.

Toen werd het geweten aan het feit dat ik een j versie heb, maar ik wijt het gewoon aan een fout in SABNZBd. Ik heb NZBGet geinstalleerd en sindsdien geen probleem meer.
Ik heb het ook met DSM. File station blijft constant hangen en laat mappen niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Terwijl SABNZBd draait? Dat had ik ook, het legde heel de unit gewoon plat.

Disable SABNZBd eens, en kijk dan eens of je het probleem nog hebt?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Freakster86 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:06:
[...]

Ik heb het ook met DSM. File station blijft constant hangen en laat mappen niet zien.
Ik heb op dit moment precies hetzelfde. Was een 16gb mkv aan het downloaden met Sabnzbd maar het ding doet niets meer. Ik zie hem niet meer in finder en kan hem ook niet bereiken via http. Hoe kan ik mijn 212j weer wakker krijgen? Uit en aan zetten met de fysieke knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ben echter niets aan het downloaden. SAB staat in rust stand.
Ik heb mijn router gereboot en nu werkt het weer. Wanneer ik de nas ping is het de ene keer 100% goed en de andere keer komt maar 25% aan.

-edit-
Met UPC gebeld. Ping van 700ms is natuurlijk belachelijk.
Ben ik vergeten dat ik een switch er tussen heb hangen. Niet aan gedacht dat daar het probleem kon liggen.
Wel dus. Rechtstreeks 14ms. Alles via de switch resulteert in 700ms en time outs.

Denk dus dat m'n switch het heeft begeven, maar wat er dan kapot aan is mag joost weten. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Freakster86 op 05-04-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
lier schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:08:
[...]

Misschien bedoeld'ie "Je ne sais pas" ;) , slechte vertaling voor "ich habe es nicht gewüsst".
Idd, ik kan het prima uitspreken, schrijven niet, dit was de google result :)
Repi3 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:05:
[...]

syno afgelegd, volume 2 losgekoppeld en terug opgestart.
dan werkte alles vlot en goed...

stop ik terug mijn schijven in van volume 2 (data) dan begint het terug.
via sysinfo -> opslag toont hij nu dit : http://postimage.org/image/c6zx7z7x3/

Ik heb het vermoeden op 1 schijf, zodra je op deze 'surft' maakt die veel lawaai, meer dan normaal.
Ik heb een SHR met 1 fail over, kan ik nu gewoon syno afleggen, enkel die schijf loskoppelen en opnieuw opstarten?
SHR zou dan toch moeten blijven werken, of werkt dit niet zo simpel?
Ik zou gewoon even wachtten tot hij opgestart is met alle disks, kan soms even duren als hij een HDD error heeft (heb ik namelijk last van, ben ik nog mee bezig met Synology).

Wat je dan moet doen zodra hij is opgestart (starten met alle disks erin) is even over SSH inloggen en "dmesg" tikken, vervolgens hier posten wat hij zegt, je hoeft niet alles neer te zetten, waarschijnlijk zijn de laatste 20-50 regels meer dan voldoende.

[ Voor 65% gewijzigd door YaNightmare op 05-04-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Probeerde hem met de knop op het apparaat opnieuw op te starten maar het powerlampje blijft nu blauw knipperen :S

Ds212j is niet meer te benaderen via Macbook. Ook niet via de Assistant. Blauw lampje ging pas knipperen nadat ik hem opnieuw probeerde op te starten. Heb geen idee wat te doen, iemand?

[ Voor 45% gewijzigd door Riccardo op 05-04-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ow, trouwens heb ik 2 "general" tickets aangemaakt voor de Synology, misschien heeft iemand interesse, dan staan ze hier als enkel text:

Problemen met Advanced Powermanagement Settings ICM Samsung HD204UI

Beveiligings probleem en/of (ligt aan je settings) bug in firewall ICM dubbele netwerk aansluiting.

Als iemand interesse heeft kan ik wel een update geven als ik wat hoor van Synology hierover, mijn initiele gedachte was meer om info te verstrekken mocht iemand met hetzelfde probleem zitten.

PS, Dat eerste probleem is waarschijnlijk in ieder geval op de 12+ serie, onbekend of het ook op andere hardware voorkomt van Synology. (in dit geval enkel aangemeld als probleem voor de DS1812+ omdat ik niet kan testen op de 412+ of 1512+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb net mijn eerste synology besteld. had voorheen een readynas duo, maar dat was niks. nu wel een usb schijf maar die werkt niet lekker samen met windows7 en toen ik een mycom veriling won en zo een 2TB schijf voor 91,50 kreeg de knoop doorgehakt. ik heb een tijd getwijfeld over de keuze voor het model (zoals iedereen doet volgens mij) maar ik vond de spec-verschillen tussen de ds212j en de ds212 zo klein dat het voor mij de 60 euro extra niet waard was. ben benieuwd!
ik wil trouwens graag de data van de externe hdd op de nas krijgen. is het mogelijk de nieuwe 2tb schijf erin te zetten en formatteren, dan te vullen via de pc vanaf de usb HDD, en dan die schijf in de NAS erbij prikken? ik bedoel: bij toevoegen van volume, blijft dan data op de eerste schijf gewoon bestaan?

[ Voor 24% gewijzigd door knuppelhout op 05-04-2012 21:06 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:29:
Ow, trouwens heb ik 2 "general" tickets aangemaakt voor de Synology, misschien heeft iemand interesse, dan staan ze hier als enkel text:

Beveiligings probleem en/of (ligt aan je settings) bug in firewall ICM dubbele netwerk aansluiting.

Als iemand interesse heeft kan ik wel een update geven als ik wat hoor van Synology hierover, mijn initiele gedachte was meer om info te verstrekken mocht iemand met hetzelfde probleem zitten.

PS, Dat eerste probleem is waarschijnlijk in ieder geval op de 12+ serie, onbekend of het ook op andere hardware voorkomt van Synology. (in dit geval enkel aangemeld als probleem voor de DS1812+ omdat ik niet kan testen op de 412+ of 1512+)
aanvullend op jouw bericht heb ik dus ook dezelfde problemen met een 204UI icm de 1812+. ben benieuwd dus naar wat ze er over te zeggen hebben.

Het kingston geheugen dat ik besteld had werkte niet lekker met de 1812+ de gehele nas werd traag en sabnzb wou niet harder downloaden dan 2 a 3mb/s op een 50/50 lijn. processor stond gewoon continue op 99% en kwam niet lager dan 60%. hoop morgen of zaterdag nieuw geheugen binnen te krijgen.

ik ga dan voor een crucial versie. als ik hem getest heb post ik hier mijn bevindingen wel ff.

Werrkte niet naar behoren; pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G

Moet het gaan worden: pricewatch: Crucial CT25664BC1067

[ Voor 9% gewijzigd door robertobadjo op 05-04-2012 20:50 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

[opgelost, zie onderaan]
Ik zit te klungelen met de iTunes server op mijn DS411+ en de client op een Windows 7 pc. Het lukt me niet om de iTunes server op de DS zichtbaar te maken in mijn iTunes client. Wat ik doe:

1. iTunes server op de DS411 inschakelen (DSM 3.2-1955).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8ENaS.png
Ik vraag me af of het wat uitmaakt wat je hier invult. Ik heb zowel deze default waarde gebruikt als mijn apple-id (met wachtwoord).

2. Thuisdeling (jaja... nederlandse versie ;)) inschakelen binnen de iTunes client (10.6.1.7).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GgRtc.png
Apart is dat het menu "GEDEELD" aan de linkerkant (rode kadertje) meteen weer verdwijnt zodra ik op "gereed" klik.
Maar ik verwacht dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/us/products/features/images/dsm3.0_640/itunes_server.jpg

Dit zou toch voldoende moeten zijn om ze elkaar te laten vinden? Wat zie ik over het hoofd. iTunes client en DS zitten in zelfde subnet.

[edit]
Nu heb ik de windows 7 client gewoon maar opnieuw geïnstalleerd (eerst nog achtergebleven configfiles weggegooid na deïnstallatie). En nu vindt 'ie hem wel gewoon... pffft.

[ Voor 11% gewijzigd door Mindwalker op 05-04-2012 21:56 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Riccardo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:22:
Probeerde hem met de knop op het apparaat opnieuw op te starten maar het powerlampje blijft nu blauw knipperen :S

Ds212j is niet meer te benaderen via Macbook. Ook niet via de Assistant. Blauw lampje ging pas knipperen nadat ik hem opnieuw probeerde op te starten. Heb geen idee wat te doen, iemand?
Mag je zomaar de stroomkabel eruit te trekken om het dwingen opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Riccardo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:50:
[...]

Mag je zomaar de stroomkabel eruit te trekken om het dwingen opnieuw op te starten?
Als je hem via netwerk op geen enkele manier kunt benaderen (shell misschien nog, gevolgd door poweroff commando?) dan kun je misschien beter het power-knopje een tijdje ingedrukt houden tot 'ie piept en uitgaat. Of werkt dat nu juist niet...?

[ Voor 3% gewijzigd door Mindwalker op 05-04-2012 21:57 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:20:
[...]
Idd, ik kan het prima uitspreken, schrijven niet, dit was de google result :)
[...]
Ik zou gewoon even wachtten tot hij opgestart is met alle disks, kan soms even duren als hij een HDD error heeft (heb ik namelijk last van, ben ik nog mee bezig met Synology).

Wat je dan moet doen zodra hij is opgestart (starten met alle disks erin) is even over SSH inloggen en "dmesg" tikken, vervolgens hier posten wat hij zegt, je hoeft niet alles neer te zetten, waarschijnlijk zijn de laatste 20-50 regels meer dan voldoende.
YaNightmare, thx voor het antwoord.
Ik was net begonnen met een methode, nl volgende :

Heb syno uitgezet, HDD waarvan ik dacht dit niet goed werkte uitgehaald en terug opgestart, ging terug snel (normaal) gaf natuurlijk de melding dat de SHR 1 disk kapot is.
Heb de HDD aan pc gekoppeld en format gedaan + chkdsk

Heb hem nu terug ingestoken, en hij is nu aan het herstellen (pariteitsconsistentie controleren)

PS. het was dus ook een HD204UI !!!!!!!!!
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:29:

Laat zeker weten, wat er verder uit de bus komt, ik ga mss toch even voor de zekerheid, standby afzetten en kijken of er terug problemen opduiken.
robertobadjo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:44:
[...]
aanvullend op jouw bericht heb ik dus ook dezelfde problemen met een 204UI icm de 1812+. ben benieuwd dus naar wat ze er over te zeggen hebben.

Het kingston geheugen dat ik besteld had werkte niet lekker met de 1812+ de gehele nas werd traag en sabnzb wou niet harder downloaden dan 2 a 3mb/s op een 50/50 lijn. processor stond gewoon continue op 99% en kwam niet lager dan 60%. hoop morgen of zaterdag nieuw geheugen binnen te krijgen.

ik ga dan voor een crucial versie. als ik hem getest heb post ik hier mijn bevindingen wel ff.

Werrkte niet naar behoren; pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G

Moet het gaan worden: pricewatch: Crucial CT25664BC1067
Ben ook wel benieuwd naar het geheugen :D
Heb je dit terug kunnen inwisselen voor het nieuw geheugen?

Het kan dus wel een probleem zijn met de HD204UI type.
Hier op het forum was er ooit een topic over firmware update omtrent de HD204UI, maar modellen vanaf 2011 waren ok (ik heb zo één)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Hmm, dat is een beetje jammer dat je hem al een format hebt gegeven, een low level format of niet ?

Indien een gewone format wil ik je graag vragen of je het volgende commando wil uitvoeren in de syno over SSH:

hdparm --read-sector 9453296 /dev/sdX (waar x de HDD is, dus a b c d e f etc)

Het probleem wat de slow boot veroorzaakt is dat hij die sector (en de 8 erna) corrupt maakt op een een of andere manier, en schijnbaar alleen bij HD204UI disks, kan de DSM versie zijn of de controller (hardware). Firmware upgrade maakt niet uit (heb ik getest).

Graag hoor ik van je ! indien die sector ook stuk is bij jou (of stuk gaat, of je Load Cycle Count omhoog gaat hoor ik het graag) (je load cycle kan je horen, dan geeft hij ongeveer elke 30 sec als de lampjes over je disks lopen een kleine klik (alleen als hij idle is)).

PS, geef in dat geval maar even een gil over MSN of mail, is misschien makkelijker coordineren (mail: emielvanaalst at gmail dot com of emielvanaalst at hotmail dot com voor MSN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Mindwalker schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:53:
[...]

Als je hem via netwerk op geen enkele manier kunt benaderen (shell misschien nog, gevolgd door poweroff commando?) dan kun je misschien beter het power-knopje een tijdje ingedrukt houden tot 'ie piept en uitgaat. Of werkt dat nu juist niet...?
Dat werkt dus juist niet idd. Grappige is dat daarmee het probleem ook eik is begonnen/erger geworden. Mijn 212j liep vast tijdens downloaden Sabnzd, was niet meer benaderbaar. Ik keek naar de NAS en zag alle lampjes normaal branden. Ik wilde hem toen opnieuw opstarten door de powerknop ingedrukt te houden. Het blauwe lampje begon te knipperen en sindsdien is ie niet meer opgehouden. Nas nog steeds niet benaderbaar, ook niet via de Assistant. De NAS is aan zijn geluidsproductie te horen wel volop bezig. Alle andere lampjes branden normaal (lan-lampje knippert soms, maar das normaal). Zojuist de powerknop zo'n 30 sec ingedrukt gehouden maar er gebeurt niks.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan de nuon ff bellen of ze de stroom in jouw wijk er af kunnen gooien voor een paar minuten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@riccardo Ik denk dat je syno de download afmaakt voordat hij zichzelf afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Jaerock schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:37:
@riccardo Ik denk dat je syno de download afmaakt voordat hij zichzelf afsluit.
Dat zou een hele wenselijke verklaring zijn hiervoor! Ik hoop het, zie het morgenochtend. tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Riccardo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:51:
[...]

Dat zou een hele wenselijke verklaring zijn hiervoor! Ik hoop het, zie het morgenochtend. tx
Dat doet ie vrijwel zeker. Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad met mijn CS406. Als je een enkele NZB over de 10gb laad dan trekt hij het niet om ook nog andere dingen te doen (is een sabnzbd memory probleem). Gewoon geduld hebben, kan even duren, want het downloaden gaat op dat moment ook niet met de normale snelheid, maar hij komt wel weer bij.

Ik zou overigens ook niemand meer een synology aanraden met minder dan 256MB RAM. De J versies zitten nog op 128 en dat is gewoon te weinig om sab lekker te laten draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-04-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Mystic Spirit schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:56:
[...]

Dat doet ie vrijwel zeker. Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad met mijn CS406. Als je een enkele NZB over de 10gb laad dan trekt hij het niet om ook nog andere dingen te doen (is een sabnzbd memory probleem). Gewoon geduld hebben, kan even duren, want het downloaden gaat op dat moment ook niet met de normale snelheid, maar hij komt wel weer bij.

Ik zou overigens ook niemand meer een synology aanraden met minder dan 256MB RAM. De J versies zitten nog op 128 en dat is gewoon te weinig om sab lekker te laten draaien.
Tx voor deze bevestiging. Ik slaap een stuk beter zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
YaNightmare schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:05:
Hmm, dat is een beetje jammer dat je hem al een format hebt gegeven, een low level format of niet ?

Indien een gewone format wil ik je graag vragen of je het volgende commando wil uitvoeren in de syno over SSH:

hdparm --read-sector 9453296 /dev/sdX (waar x de HDD is, dus a b c d e f etc)

Het probleem wat de slow boot veroorzaakt is dat hij die sector (en de 8 erna) corrupt maakt op een een of andere manier, en schijnbaar alleen bij HD204UI disks, kan de DSM versie zijn of de controller (hardware). Firmware upgrade maakt niet uit (heb ik getest).

Graag hoor ik van je ! indien die sector ook stuk is bij jou (of stuk gaat, of je Load Cycle Count omhoog gaat hoor ik het graag) (je load cycle kan je horen, dan geeft hij ongeveer elke 30 sec als de lampjes over je disks lopen een kleine klik (alleen als hij idle is)).

PS, geef in dat geval maar even een gil over MSN of mail, is misschien makkelijker coordineren (mail: emielvanaalst at gmail dot com of emielvanaalst at hotmail dot com voor MSN)
De slow boot had inderdaad te maken met die HDD, na de format en hem terug in de SHR te steken, werkt hij weer.
En werkt ook alles weer vlot... (soms staat er wel bij smart-status : abnormaal)

Die Load Cycle Count is nog niet veel (niet per 30sec = +1) omhoog gegaan, dus die bug is het niet.

Hier het resultaat van wat je vroeg :

Ik veronderstal dat a = schijf 1
Mijn probleem zat met schijf 5 dus ik veronderstel dat het 'e' was??

syno> hdparm --read-sector 9453296 /dev/sde

/dev/sde:
reading sector 9453296: succeeded
0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@Repi3, okies thnx, dat is goed te weten :) het ziet er inderdaad goed uit, ik zou het wel in de gaten houden in iedergeval, mocht het nou nogmaals gebeuren copy paste dan in iedergeval even de dmesg nadat hij daadwerkelijk is opgestart. Als het dat sector probleem is (zou best kunnen dat het bij jou een andere sector is) dan moet dat nl zsm naar Synology, Er is nu al een developer mee bezig maar hoe meer meldingen er zijn hoe sneller ze het oplossen (hopelijk) :)

Vooralsnog ziet het er voor jou in iedergeval goed uit ! ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.