Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Asprine schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:50:
Hier sinds kort ook eigenaar van de DS-212J in combi met 2x wd green EARX 2tb op BASIC.
Nog nergens met mn fikken aangezeten en hij is wat traag als ik het vergelijk met de snelheden die ik hier zie langs komen. Peak tot 4mb/s, gemiddeld 2mb/s max bij het overzetten van 4Gb Mkv bestanden van Macbook pro naar Nas.
Hij hangt via gigabit aan mn cisco router en ga vandaar wireless naar mn mac.

Vergeet ik instellingen, voordat ik begin met prutsen?
Greetz
wireless via 54mbit op G?

dan verbazen me de waardes niks. koppel je mac eens via een gbit lan aansluiting. zul je zien dat je wel wat betere waardes haalt.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:57
thaan schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:14:
[...]

Oh F me.. Dan heeft EZ-Internet die kennelijk aangezet, en inderdaad: door if no rules are set: op Allow access te zetten krijg ik weer gewoon toegang. Flauw dat EZ-Internet dat zo instelt dat ik via LAN niet eens meer verbinding krijg.

Thanks, ik was net al data via de web interface aan het downloaden om hem te resetten. Dit scheelt.
Wat ik (altijd) doe in elk systeem is als eerste mijn eigen range toevoegen voor full access, deze rule dan vervolgens helemaal naar boven slepen.

Dus een nieuwe firewall rule toevoegen, voor "All Ports" dan in het 2e blokje een subnet toevoegen als allowed en hier dan je thuisnetwerk subnet invullen (waarschijnlijk 192.168.x.0 / 255.255.255.0) dan kan je jezelf nooit buitensluiten, tevens kan je ook nooit testen of een poort wel of niet open staat omdat je altijd overal bij kan, maar je kan hem tijdelijk uit zetten natuurlijk wanneer je poorten wil testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hier sinds kort ook eigenaar van de DS-212J in combi met 2x wd green EARX 2tb op BASIC.
Nog nergens met mn fikken aangezeten en hij is wat traag als ik het vergelijk met de snelheden die ik hier zie langs komen. Peak tot 4mb/s, gemiddeld 2mb/s max bij het overzetten van 4Gb Mkv bestanden van Macbook pro naar Nas.

Greetz
Ik haal via 802.11n (Airport Express) max 11.5MB/s terwijl ik via gigabit (met 9k jumbo frames)
91MB/s haal. (MacBook Pro)

Voor ik gisteren mijn NAS binnen kreeg was ik prima content met de snelheid via 802.11n aangezien ik mijn max snelheid van Ziggo gemakkelijk haal, maar nu ben ik maar aangesloten via gigabit omdat het toch wel fijn is de snelheid van de NAS te kunnen gebruiken.
YaNightmare schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:09:
[...]

Wat ik (altijd) doe in elk systeem is als eerste mijn eigen range toevoegen voor full access, deze rule dan vervolgens helemaal naar boven slepen.

Dus een nieuwe firewall rule toevoegen, voor "All Ports" dan in het 2e blokje een subnet toevoegen als allowed en hier dan je thuisnetwerk subnet invullen (waarschijnlijk 192.168.x.0 / 255.255.255.0) dan kan je jezelf nooit buitensluiten, tevens kan je ook nooit testen of een poort wel of niet open staat omdat je altijd overal bij kan, maar je kan hem tijdelijk uit zetten natuurlijk wanneer je poorten wil testen :)
Goeie tip, meteen gedaan! Mijn IP range in het subnet is idd 192.168.1.x. Als ik daar 192.168.1.0 invoer, ziet hij de nul dan als x en staat hij alles toe binnen die range? Dus 1-256?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:16:

[...]

Goeie tip, meteen gedaan! Mijn IP range in het subnet is idd 192.168.1.x. Als ik daar 192.168.1.0 invoer, ziet hij de nul dan als x en staat hij alles toe binnen die range? Dus 1-256?
Nee, daarvoor selecteer je de optie subnet... moet je ook de subnet mask voor invullen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaNightmare schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:33:
Bedoel je misschien de Shared Folder ? die moet je aanpassen via Control Panel -> Shared Folder
Ah, dank je. Ik had hem in filestation aangemaakt, dus zat daar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:24:
[...]

Nee, daarvoor selecteer je de optie subnet... moet je ook de subnet mask voor invullen namelijk
Dat snap ik, maar ik moet wel een ip invullen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11795995/subnet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:56
@thaan
Via wired gaat hij idd een stuk sneller, was een no-brainer thanks.
Nu nog eens prutsen met jumbo frames, die mijn mac book pro 2010 SL vreemd genoeg nog niet ondersteund boven 1500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
thaan schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:29:
[...]

Dat snap ik, maar ik moet wel een ip invullen:
[afbeelding]
Dat is inderdaad de goede manier om hem in te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:23
Ik heb zaterdag bij de Mediamarkt Arena een Synology Disk Station DS111 voor 139 mee kunnen nemen ipv 169! Ik ben erg blij met mijn eerste NAS en wat een gemakkelijke installatie.

Ik heb een Western Digital Caviar Green 2TB erin gezet en ik heb een schrijf snelheid van ongeveer 69MB per seconde als ik van mij PC schrijf naar de NAS.

Is dit een normale snelheid of kan dit sneller?

[ Voor 18% gewijzigd door DeEindbaas op 01-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Dreamwire schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:00:
Ik heb zaterdag bij de Mediamarkt Arena een Synology Disk Station DS111 voor 139 mee kunnen nemen ipv 169! Ik ben erg blij met mijn eerste NAS en wat een gemakkelijke installatie.

Ik heb een Western Digital Caviar Green 2TB erin gezet en ik heb een schrijf snelheid van ongeveer 69MB per seconde als ik van mij PC schrijf naar de NAS.

Is dit een normale snelheid of kan dit sneller?
Je kan de write cache aanzetten als deze niet aanstaat (Storage manager, HDD, HDD aanklikken en dan write cache knop klikken).

Verder kan je in deze review duidelijke metingen zien wat die disk aankan in een computer productreview: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB review door C-sharp
In de DS111 zou het vergelijkbaar moeten presteren, misschien een tikkie langzamer maar niet veel (5% oid, ligt eraan wat de DS verder nog doet met de disk qua partities, bestandsysteem en sector grootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Vraagje ; ik probeer met een eenvoudige mediaspeler (Eminent EM7075dts) shares op de DS212j te connecten, maar helaas ... ik kan op de player geen account/password instellen, dus hoe kan ik een folder benaderen op de Syno ??
Met m'n Playon!HD kan dat wel en werkt het gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 01-04-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:37:
Vraagje ; ik probeer met een eenvoudige mediaspeler (Eminent EM7075dts) shares op de DS212j te connecten, maar helaas ... ik kan op de player geen account/password instellen, dus hoe kan ik een folder benaderen op de Syno ??
Naar gebruiker gaan (in de Synology DSM) en daar de gebruiker guest activeren? Dan heb je geen username/paswoord nodig om te connecten met de shares. Wel bij de shares nog even die guest alle rechten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:37:
Dat kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:56:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn DS411 slim.
Er zitten 3 harddisks in die ik nog had liggen (1x 500GB, 1x 160GB en 1x 120GB) in RAID 0 en dat is voorlopig prima.

Enige twee minpuntje die ik ervaar is alleen dat schrijven ernaar wat langzamer gaat dan verwacht, dat gaat met max 60MB/s.

Daarnaast kan SABnzbd niet mijn verbinding helemaal dichttrekken. Op m'n MacBook haal ik de 6MB/s maar met ~1.5MB/s (en dat is zonder SSL!). Dat is wel een tegenvaller, had gehoop dat dat toch wel wat meer zou zijn. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dit is de load tijdens het downloaden met SABnzbd:
[afbeelding]

(er draaien geen onnodige services, behalve Python + SABnzbd is er alleen Surveillance Station geïnstalleerd maar dat draait niet)

/edit
Ook op m'n MacBook ervaar ik momenteel lage/wisselende snelheden, ik gok dus dat er bij de usenet provider iets niet lekker zit nu. Op een ander moment nog maar een keer proberen.
Draai hier op een DS1511+ (atom 1.8 ghz dual core) met 3GB ram mijn volledige snelheid in sabnzbd. 5.9 mb/s
heb wel vaker gelezen dat sab zwaar is en als je dan ook een single core cpu hebt van arm met 256mb ram zal het te verklaren zijn.
DS411slim Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM Processor (Marvell ARMADA 300) 16-bit@DDR3, 256MB of RAM

Heb je dan je browser open en refresh op 1 sec? dat vreet ook cpu van je nas.
als je de sab pagina sluit loopt je download dan sneller?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:48:
[...]

Draai hier op een DS1511+ (atom 1.8 ghz dual core) met 3GB ram mijn volledige snelheid in sabnzbd. 5.9 mb/s
heb wel vaker gelezen dat sab zwaar is en als je dan ook een single core cpu hebt van arm met 256mb ram zal het te verklaren zijn.
DS411slim Marvell Kirkwood mv6282 1.6Ghz ARM Processor (Marvell ARMADA 300) 16-bit@DDR3, 256MB of RAM
Ja dat zegt iedereen, en ik merk ook wel dat SAB gewoon te zwaar is, processor schommelt rond de 90% als hij download. Ik wil dus graag nzbget.
YaNightmare schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:44:
[...]

Dat is inderdaad de goede manier om hem in te vullen :)
Thanks voor de tip.

Heb vanmiddag een beetje lopen kloten met nzbget, maar dat kreeg ik volgens deze instructies niet aan de gang.
Ik ben niet bang voor een terminal, maar dit ging me net even te ver, eerst ipkg nog installeren etc.

Iemand nog tips over nzbget? SABnzbd is namelijk gewoonweg traag, schommelt gigantisch (1MB/s, 2MB/s, 3MB/s, 4MB/s maar blijft nergens stabiel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waar ?? Op een EM7075dts dus ...
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:39:
Naar gebruiker gaan (in de Synology DSM) en daar de gebruiker guest activeren? Dan heb je geen username/paswoord nodig om te connecten met de shares. Wel bij de shares nog even die guest alle rechten geven.
Daar kom ik iets verder mee.
Ipv 'The device is busy' krijg ik nu inderdaad verbinding met de DS212j ... maar dan 'This folder is empty', waarschijnlijk omdat er in de Transmission folder nog 2 subfolders zitten, download en incoming waar je geen permissies op kunt zetten met DSM ... zal eens in Linux gaan kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door Goner op 01-04-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Als je webstation hebt ingeschakeld, dan moet je in FileStation toch een gedeelde map 'Web' kunnen zien? Ik zie die nu namelijk niet meer.

Daarnaast: gebruikt er iemand Wordpress? Als ik die installeer, dan staat die in de subfolder 'wordpress', maar hoe krijg ik die nou in de root-folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
@goner
volgens mij gewoon naar Settings, Network Settings en dan op Network setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:14
Ik heb een vraag als NAS-noob. Graag wil ik een NAS aanschaffen voor mijn belangrijke data, en nu is een vriend van mij dit ook aan het overwegen. Onze gedachte was om dan beide Synology (daar zijn we al uit) stations met elkaar via internet te laten syncen. Ik heb tot zover kunnen vinden dat dit geen probleem moet zijn.

Waar ik nu tegenaan loop is privé data en privacy regels. Is het mogelijk om de backups met een wachtwoord, liefst encryptiesleutel, te beschermen zodat we niet elkaars data kunnen uitlezen? Waar kan ik hier meer info over vinden want ik heb al een hoop wikipedia en synology helpdocumenten doorgenomen maar wordt er niet wijs uit.

En aangezien ik dan drie kopieën heb: lokaal, netwerk en usb, vraag ik me af of ik wel in raid 1 moet gaan draaien?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02

lier

MikroTik nerd

Als je zoekt op Synology backup encrypted dan denk ik dat je vrij eenvoudig je antwoord kan vinden.

Redundantie (RAID1) doe je om bij uitval van één disk gewoon door te kunnen draaien. Of dat nodig is moet je zelf bepalen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

lier schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:05:
[...]

Als je zoekt op Synology backup encrypted dan denk ik dat je vrij eenvoudig je antwoord kan vinden.

Redundantie (RAID1) doe je om bij uitval van één disk gewoon door te kunnen draaien. Of dat nodig is moet je zelf bepalen.
De synology zelf doet alleen het encrypte van de transfer. Aan de andere kant wordt het weer ontsleuteld. Je zult dus je files van te voren zelf moeten encrypten. Ik weet eigenlijk niet wat hij met een encrypted deel van de schijf doet. Wellicht dat dat aan de andere kant niet leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:55:
Is het mogelijk om de backups met een wachtwoord, liefst encryptiesleutel, te beschermen zodat we niet elkaars data kunnen uitlezen?
Voor zover ik nu weet niet, maar op zich is het wel gek dat dat niet bestaat. Alleen de transfer is encrypted

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetz
De snelheden zijn meestal over een bedraad netwerk,dat gaat veel en veel harder natuurlijk

wireless gaat natuurlijk veel minder hard 2 a 4 mb/s is niet snel,maar dit zal waarschijnlijk te maken hebben met je router waarschijnlijk,welke router gebruik je?

Zitten er verder nog switches tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Royz schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:11:
[...]

Voor zover ik nu weet niet, maar op zich is het wel gek dat dat niet bestaat. Alleen de transfer is encrypted
Hmm ok, dus er is geen mogelijkheid om die data af te schermen? Dan is het geen optie voor mij om een Synology aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ligt natuurlijk aan wat je bedoelt met afschermen.

Elke gebruiker kan zijn eigen home-dir krijgen met z'n eigen password. Ene gebruiker kan dan niet in folder van andere komen via ftp/smb,etc.
De admin kan dat natuurlijk wel.

Het is ook mogelijk om de hele hoofd-directory te encrypten, maar dan moet de unlock-key bij elke reboot ingevuld worden.

Waar jij naar op zoek bent (encrypted backup) kan je verwezenlijken door Crashplan te gebruiken (met de synology als doel), dan worden de backups encrypted doorgestuurd EN opgeslagen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:51:
[...]

Hmm ok, dus er is geen mogelijkheid om die data af te schermen? Dan is het geen optie voor mij om een Synology aan te schaffen.
Jawel hoor, zowel data als data transfers kunnen in ieder geval voorzien worden van een volledig veilige encryptie.

Volgens mij is het probleem dat een Admin account op de Synology ten alle tijde bij alle data op zijn Synology kan. Dus jouw vriend kan met zijn admin account (en een Admin account op zijn Synology kan je hem natuurlijk niet ontnemen) jouw back-up inzien, ook al was hij enqrypted (want hij zal niet ontkoppeld zijn). Tenminste ik geloof dat het zo werkt, kan iemand dat bevestigen?

Verder is het heel verveld dat het niet mogelijk om admins in te stellen die van alles kunnen wijzigen, behalve dat ze bij bepaalde data kunnen. Je hebt nu of een gewone gebruiker met meer of minder data rechten of je hebt meteen een superadmin. Dat is heel vervelend voor bedrijven, want de superadmin kan dus altijd bij alle data. Maar je hebt al een superadmin nodig om even een nieuwe gewone gebruiker aan te maken of een andere vrije simpele taak. Zover ik weet zijn er geen tussenliggende opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:51
Hoe kan je trouwens de mappen /usr/var/etc benaderen in je NAS? Dit vanwege dat ik een configuratie bestand moet localiseren voor een SSH commando uit te voeren? Echter waarom via SSH als je mogelijk ook de mappen en bestanden vanuit je NAS kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

pvink schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:19:
Hoe kan je trouwens de mappen /usr/var/etc benaderen in je NAS? Dit vanwege dat ik een configuratie bestand moet localiseren voor een SSH commando uit te voeren? Echter waarom via SSH als je mogelijk ook de mappen en bestanden vanuit je NAS kan benaderen.
Via Terminal -> Telnet. Kan met Putty, Filezilla of SmartFTP en dergelijke.

edit: deze ga je inderdaad niet vinden: configbackup.dss. Je kunt wel in de /usr/.. folder maar niet in /usr/var/..

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 02-04-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Echter waarom via SSH als je mogelijk ook de mappen en bestanden vanuit je NAS kan benaderen.
Nou probeer het eens uit. Je kan via bij lange na niet alles zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Zo diep kan je niet in je NAS komen, behalve via putty. alleen de bovenliggende mappen

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 02-04-2012 12:22 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ondertussen draait mijn DS412+ als een zonnetje maar omdat dit mijn eerste NAS is toch al meteen een vraagje. Is er iets te doen aan het feit dat Audio Station alle nummers met een verschillend volume afspeelt of moet ik dan echt alle nummers naar lokaal halen en hier een convertor programma'tje overheen halen die dit gelijk trekt? Als dit anders kan graag, dan vervangt het iTunes helemaal :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dit vanwege dat ik een configuratie bestand moet localiseren voor een SSH commando uit te voeren?
/etc/ssh/sshd_config ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Nee, ik draai een murmur server (mumble) en had graag dat ik de channels kon benamen en een superuser pw aanmaken. Dit kan echter alleen via een SSH commando of het bestand handmatig te wijzigen. Nu zit ik met 2 channels en dat is vrij lastig als we met meerdere personen erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:51:
[...]

Als je je share die je gaat backuppen versleutelt, dan wordt ie ook gewoon versleuteld opgeslagen aan de andere kant.
Die vriend van jou kan zonder jouw sleutel niets zien. Ik heb het zelf ook zo ingesteld.
Zelfs de filenames en folders zijn versleuteld.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZaZ schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:30:
[...]

Als je je share die je gaat backuppen versleutelt, dan wordt ie ook gewoon versleuteld opgeslagen aan de andere kant.
Die vriend van jou kan zonder jouw sleutel niets zien. Ik heb het zelf ook zo ingesteld.
Zelfs de filenames en folders zijn versleuteld.
Hoe bedoel je share backuppen, ik wil het gewoon als network storage gebruiken, dus het is geen backup van een lokale pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:47:
Hoe bedoel je share backuppen, ik wil het gewoon als network storage gebruiken, dus het is geen backup van een lokale pc.
Share in de huidige context zal waarschijnlijk een map op de NAS zijn (althans, aanname).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:47:
[...]

Je NAS werkt met shares die via verschillende protocollen te benaderen zijn.
Ik heb het dus niet over een PC

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZaZ schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:52:
[...]

Je NAS werkt met shares die via verschillende protocollen te benaderen zijn.
Ik heb het dus niet over een PC
Hmm denk dat het mij toch boven mijn pet gaat dan als noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:06:
[...]

Hmm denk dat het mij toch boven mijn pet gaat dan als noob.
:) Ik weet hoe je je voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Weet iemand hoe ik de RAM van mijn DS212j kan legen? Of moet ik daarvoor processen die draaien stopzetten? De NAS doet namelijk al de hele dag helemaal niets (ook geen stille back-up) en de RAM blijft continu een gebruik van rond de 30% aangeven. Is het misschien dat Sabnzbd op de achtergrond blijft draaien (ondanks dat ik niks download)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je het geheugen willen legen? Daar gaat je nas niet beter van draaien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riccardo schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:06:
Weet iemand hoe ik de RAM van mijn DS212j kan legen? Of moet ik daarvoor processen die draaien stopzetten? De NAS doet namelijk al de hele dag helemaal niets (ook geen stille back-up) en de RAM blijft continu een gebruik van rond de 30% aangeven. Is het misschien dat Sabnzbd op de achtergrond blijft draaien (ondanks dat ik niks download)?
je hebt niet echt veel in je ram in je nas zitten,dus 30% is niet eens zo vreemd,mijn 1511 zit ook rond de 20%.Is normaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Ok, duidelijk. Vond het alleen zo raar dat ie continu op 30% staat zonder dat ik iets aan het doen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Riccardo schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:11:
Ok, duidelijk. Vond het alleen zo raar dat ie continu op 30% staat zonder dat ik iets aan het doen ben..
Tja...zonder dat je wat doet draaien er toch heel veel processen. Als je niets met Windows doet dan verbruikt het toch ook geheugen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Hoe is de combinatie van een Synology 212+ met een tweetal SEAGATE BARRACUDA ST 3TB 7200rpm 64mb Cache SATA-600 schijven?
http://tweakers.net/price...Field=price&orderSort=asc

Ik zie aan de review dat het zeer snelle schijven zijn, die amper warm worden en weinig geluid produceren.
Ik zou graag dit als RAID0 willen opstellen en gebruik maken van de 6TB schijfruimte. Zou dit een snelle oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
lier schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:14:
[...]

Tja...zonder dat je wat doet draaien er toch heel veel processen. Als je niets met Windows doet dan verbruikt het toch ook geheugen!?
Klopt, maar vond 30% wat hoog. Maar de post hierboven over dat de DS212j weinig geheugen heeft, heeft me doen inzien dat 30% dan idd vrij normaal is;)

Los hiervan, ik heb vandaag een nieuw type voeding van Synology ontvangen (zie mijn eerdere problemen in deze thread over de improper shutdown-melding).

Mijn oude type was als volgt:

Original CWT Power Adapter
Model: CAD065121
Input: 100-240V
Output: 12V 5.4A DC

Het nieuwe type is:

Edacpower Elec
Model: EA10721A-120
Input:100-240V
Output: 12V 6.0A

Nu hopen dat dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:16:
Heren,

Hoe is de combinatie van een Synology 212+ met een tweetal SEAGATE BARRACUDA ST 3TB 7200rpm 64mb Cache SATA-600 schijven?

Ik zie aan de review dat het zeer snelle schijven zijn, die amper warm worden en weinig geluid produceren.
Ik zou graag dit als RAID0 willen opstellen en gebruik maken van de 6TB schijfruimte. Zou dit een snelle oplossing zijn?
Je zit toch aan de maximale snelheid van je netwerk vast.
100mbit of 1gbit.
Respectievelijk ongeveer 12mb/sec of 120mb/sec.
Denk dat de snelheid van de meeste huidige schijven voldoende is om dat vol te trekken op gbit.
Normaal is de snelheid van de NAS de beperkende factor en daarna het netwerk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Heren,

Nu ben ik gelukkig een heer, want ik zie dat je de dames uitsluit,
De configuratie, die je noemt is precies zoals ik hem nu een maandje heb. Het heeft even geduurd voordat de schijven in raid-0 stonden (ongeveer 48 uur), maar alles draait werkelijk als een zonnetje. Praktijktest: 6 GB videobestand kopiëren van PC met 2 * 5400 schijven naar de DS212+ met Seagate 7200 schijven duurt precies 2 minuut en 5 seconden (router = Netgear wndr4500 over 1 Gb). Op mijn enthousiasme heeft een goede vriend van me dezelfde configuratie gekocht. Hij is eveneens zeer tevreden.
De schijven zijn stil, maar je moet dan wel de gebruikelijke leefomgevingsgeluiden hebben. Bij mij staat alles in de meterkast, dus geluiden hoor ik nooit. De temperatuur van schijf 1 = 31 graden, van schijf 2 = 34-35 graden, ongeacht de belasting. Zercom was zeer goedkoop en voor mij naast de deur en levert ook nog eens een hele goede service mocht er wat mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Met een ftp client smartzilla lukt het mij niet om met sftp te connecten. Via terminal met ssh kan ik wel connectie maken maar met dit programma kan ik echter niet overweg. Via google kan ik echter geen antwoord vinden.

Deze fouten lijst krijg ik wanneer ik probeer te connecten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
[19:11:40] Resolving host name "192.168.8.100"
[19:11:40] Connecting to 192.168.8.100 Port: 22
[19:11:40] SSH-2.0-OpenSSH_5.8p1-hpn13v11
[19:11:40] Starting SSH session. Remote Id: "SSH-2.0-OpenSSH_5.8p1-hpn13v11"
[19:11:40] SSH protocol version reply. Client Id: SSH-2.0-SmartFTP
[19:11:40] Key Exchange Algorithm: ecdh-sha2-nistp256
[19:11:40] Server "ecdsa-sha2-nistp256" host key fingerprint: DB:81:47:0B:FA:E3:F4:13:65:DB:1F:AF:5B:B4:D8:82
[19:11:40] Key exchange completed.
[19:11:40] Host Key Algorithm: ecdsa-sha2-nistp256
[19:11:40] Client to Server Encryption: aes128-ctr
[19:11:40] Server to Client Encryption: aes128-ctr
[19:11:40] Session MAC: hmac-sha1
[19:11:40] Client to Server Compression: zlib@openssh.com
[19:11:40] Server to Client Compression: zlib@openssh.com
[19:11:40] Requesting service "ssh-userauth".
[19:11:40] RTT: 38.780 ms
[19:11:40] Authentication request. Method: none
[19:11:40] Server supported authentications: publickey,password
[19:11:40] Authentication request. Method: password
[19:11:41] User authentication successful.
[19:11:41] SSH session established.
[19:11:41] Connected to 192.168.8.100.
[19:11:41] Detected Server Software: OpenSSH
[19:11:41] Opening channel 0.
[19:11:41] Channel successfully opened (Local=0, Remote=0).
[19:11:41] Requesting subystem "sftp" (Local=0, Remote=0).
[19:11:41] Channel request failed (Local=0, Remote=0). 
[19:11:41] Failed to open sftp subsystem. Attempting fallback.
[19:11:41] Requesting exec command="test -x /usr/lib/sftp-server && exec /usr/lib/sftp-server
[19:11:41] test -x /usr/local/lib/sftp-server && exec /usr/local/lib/sftp-server
[19:11:41] exec sftp-server" (Local=0, Remote=0).
[19:11:41] Sending FXP initialization. Protocol version=6.
[19:11:41] Channel StdError (Local=0, Remote=0): "sh: exec: line 3: sftp-server: not found"
[19:11:41] Closing channel (Local=0, Remote=0).
[19:11:41] SSH channel closed by client.
[19:11:41] Connect failed. Error=0x80043112
[19:11:41] Disconnecting.
[19:11:41] Client closed the connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:26
Probeer eens met een andere ftp client zoals PSFTP.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Of FileZilla, die ondersteunt SSH File Transfer Protocol.
Ik heb trouwens OpenSSH (openssh-sftp-server) geinstalleerd met ipkg ... werkt als een trein.
Riccardo schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:11:
Vond het alleen zo raar dat ie continu op 30% staat zonder dat ik iets aan het doen ben..
Als je die info uit de Resource Monitor hebt, is de vraag ook maar hoe nauwkeurig dat is ... als ik CPU usage vergelijk met wat 'top' aangeeft in Linux is dat nogal een grove inschatting.

[ Voor 56% gewijzigd door Goner op 02-04-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
pvink schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:15:
Met een ftp client smartzilla lukt het mij niet om met sftp te connecten. Via terminal met ssh kan ik wel connectie maken maar met dit programma kan ik echter niet overweg. Via google kan ik echter geen antwoord vinden.
Default staat sftp uit. In DSM 4.0 is dat aan te zetten door /etc/ssh/sshd_config aan te passen.
# voor de 'internal-sftp' regel weghalen, dus naar:

code:
1
2
3
4
# override default of no subsystems
#Subsystem      sftp    /usr/libexec/sftp-server
Subsystem       sftp    internal-sftp -f DAEMON -l VERBOSE
#Subsystem       sftp    /usr/syno/sbin/sftp-server -l DEBUG3

Daarna even ssh disablen/enablen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zo te zien heeft hij openssh-sftp-server geinstalleerd.
Ik krijg in mij log ook Server version: SSH-2.0-OpenSSH_5.8p1-hpn13v11

En inderdaad, wel SSH enablen en als je niet met 'root' inlogt zul je nog wat aanpassingen moeten doen ...
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=145&t=48684

[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 02-04-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Ik heb andere clients geprobeerd. Met Smartftp kom ik erin, alleen de user 'root' alias 'admin' kan niet een andere map openen zoals die van markvl 'etc/ssh/sshd_config'. Ik krijg de foutmelding 'Permission Denied'.

@Goner, ik heb zelf helemaal niks geinstalleerd van thirdparty packages behave murmur welke perfect loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
pvink schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:07:
Ik heb andere clients geprobeerd. Met Smartftp kom ik erin, alleen de user 'root' alias 'admin' kan niet een andere map openen zoals die van markvl 'etc/ssh/sshd_config'. Ik krijg de foutmelding 'Permission Denied'.

@Goner, ik heb zelf helemaal niks geinstalleerd van thirdparty packages behave murmur welke perfect loopt.
Je moet inloggen via putty of een ander ssh client.
Dan kun je vanaf de commandline de file editen.

Google even naar 'synology putty vi' of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

pvink schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:07:

Met SmartFTP:

code:
1
cd /etc/ssh

En dan
code:
1
vi sshd_config

Werkt gewoon.

Lees hier hoe je de vi editor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Volgens mij moet dat wel een prima combi zijn.

Heb zelf de DS212J, samen met deze barracuda's , in de 2 tb variant.
Dit werk tot nu toe als een trein.

Zelf zit ik ook nog met een vraagje. Probeer met DSM 4.0 de intunes server in te stellen.
Alleen Itunes geeft geen "gedeelde mappen"weer. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het via een i-phone probeert,dat kan kloppen ik ken iemand die hetzelfde probleem is(nog niet opgelost dus).Echter i-tunes op de pc is het wel gewoon te zien.Is dit bij jou ook het geval?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HenkBr en @JanJoost1983,

Weten jullie toevallig ook of je Seagate schijf uit Thailand of uit China komt? Ik las ergens dat de Thaise schijven beter presteren. Daarnaast zijn het toch ook Sata600 schijven? Maar de NAS heeft sata300 aansluiting. Werkt dat samen? Of is dat net als USB3.0 downgradeble naar 2.0? Ik heb overigens een Netgear 3700v2 router met gigabit poorten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook de overweging waard voor 3 tb schijven hitachi 5k3000,ik heb deze schijven erin en die werken vlekkeloos samen met mijn 1511,en die hebben ook S-ATA 600 aansltuing.S-ATA 600 is backwards compatible met 300 dus dat moet geen probleem zijn,plus staan ze niet gewoon in de compatible lijst van Synology op hun site?

edit:

ze staan gewoon in de lijst,dus zulen probleemloos moeten werken met jouw 212j

http://www.synology.com/s...d&bays_id=2&product_id=89

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

En weer een update met betrekking tot de SMART error's op m'n DS411+ II.
Het RAID 5 volume is degraded aangezien één schijf het compleet heeft opgegeven. Vervolgens vond een andere schijf het leuk om ook uit te vallen i.v.m. SMART problemen. Met als gevolg dat ik geen toegang meer had tot de data.

Ik heb meteen weer contact opgenomen met Synology, die vervolgens het admin account nodig had van de Diskstation. Hiermee kon hij kijken of hij het volume kon forceren.

Nog geen half uur later kreeg ik een mail dat het volume weer bereikbaar was en dat ik zo snel mogelijk mijn data moest backuppen.
Ik moest eerst opslagruimte regelen, want waar laat je (naast je NAS) 6 TB aan data.
Gelukkig heb ik nagenoeg alle data kunnen redden.
Bedankt Synology!

De schijf die het volledig heeft opgegeven heb ik vervolgens naar WD gestuurd als RMA. Volgens de medewerker van Synology zijn er 2 schijven defect, volgens de WD Lifeguard tools is er één defect (bad sectors). Het lag dus misschien toch niet aan DSM 4....
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ugh, ik blijf het naar vinden dat ik van iedereen hoor dat ze binnen 1 of 2 dagen een oplossing hebben voor hun probleem van Synology support, bij mij duurd een reply uberhaubt minimaal 3-4 dagen en zijn die nog fout ook omdat ze niet goed lezen.

Zal wel mijn pech zijn dat ik gewoon een wat mindere ticket owner heb ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Na Lang wikken en wegen heb ik besloten om toch maar gewoon de schijven in mijn huidige DS509+ een upgrade te geven en niet te veel geld uit te gaan geven. Maar nu komt natuurlijk de keus voor schijven. ik heb in de PW een aantal schijven geselecteerd ie in aanmerking komen.

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 99,95€ 499,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,75

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 103,70€ 518,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,50

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 146,90€ 734,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,50

Ik heb eigenlijk alleen Seagates geselecteerd omdat die volgens mij momenteel de beste keus bieden en ik nogal wat isseues zie met de verschillende WD schijven. HItachi is afgevallen omdat die eigenlijk wat aan de dure kant zijn.

Mijn vraag aan jullie is wat de ervaringen zijn met bovenstaande schijven en of jullie nog verschil merken met de 5.9k of 7.2k rotatie snelheden.
Ik ben zelf geneigd om voor de 5.9k te gaan omdat die minder warm worden / minder energie verbruiken en de gigabit lan interface de snelheid van een enkele 7.2k schijf toch al niet kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
MissileHugger schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:51:
En weer een update met betrekking tot de SMART error's op m'n DS411+ II.
Het RAID 5 volume is degraded aangezien één schijf het compleet heeft opgegeven. Vervolgens vond een andere schijf het leuk om ook uit te vallen i.v.m. SMART problemen. Met als gevolg dat ik geen toegang meer had tot de data.

Ik heb meteen weer contact opgenomen met Synology, die vervolgens het admin account nodig had van de Diskstation. Hiermee kon hij kijken of hij het volume kon forceren.

Nog geen half uur later kreeg ik een mail dat het volume weer bereikbaar was en dat ik zo snel mogelijk mijn data moest backuppen.
Ik moest eerst opslagruimte regelen, want waar laat je (naast je NAS) 6 TB aan data.
Gelukkig heb ik nagenoeg alle data kunnen redden.
Bedankt Synology!

De schijf die het volledig heeft opgegeven heb ik vervolgens naar WD gestuurd als RMA. Volgens de medewerker van Synology zijn er 2 schijven defect, volgens de WD Lifeguard tools is er één defect (bad sectors). Het lag dus misschien toch niet aan DSM 4....
Wordt vervolgd...
Auch, tja de laatste keer dat bij mij een schijf uitviel heb ik meteen mijn NAS plat gegooid tot dat ik de nieuwe schijf had.
Dat is het probleem met schijven uit dezelfde serie :( heb inmiddels door de verschillende koopmomenten + vervanging 3 productioncycles. Maar had daar bij de initiele aanschaf ook geen rekening mee gehouden.
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:35:
Na Lang wikken en wegen heb ik besloten om toch maar gewoon de schijven in mijn huidige DS509+ een upgrade te geven en niet te veel geld uit te gaan geven. Maar nu komt natuurlijk de keus voor schijven. ik heb in de PW een aantal schijven geselecteerd ie in aanmerking komen.

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB€ 99,95€ 499,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,75

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 103,70€ 518,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,50

#ProductPrijsSubtotaal
5Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 146,90€ 734,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,50

Ik heb eigenlijk alleen Seagates geselecteerd omdat die volgens mij momenteel de beste keus bieden en ik nogal wat isseues zie met de verschillende WD schijven. HItachi is afgevallen omdat die eigenlijk wat aan de dure kant zijn.

Mijn vraag aan jullie is wat de ervaringen zijn met bovenstaande schijven en of jullie nog verschil merken met de 5.9k of 7.2k rotatie snelheden.
Ik ben zelf geneigd om voor de 5.9k te gaan omdat die minder warm worden / minder energie verbruiken en de gigabit lan interface de snelheid van een enkele 7.2k schijf toch al niet kan bijhouden.
Tja ik heb ook 5,9k schijven erin zitten, als je schijven in raid 5 gaat zetten zal het snelheidsverschil zeker niet groot zijn, als losse schijf of raid 1 is het natuurlijk een ander verhaal...

[ Voor 56% gewijzigd door Ikke_Niels op 03-04-2012 11:55 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ikke_Niels schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:53:
[...]

Auch, tja de laatste keer dat bij mij een schijf uitviel heb ik meteen mijn NAS plat gegooid tot dat ik de nieuwe schijf had.
Dat is het probleem met schijven uit dezelfde serie :( heb inmiddels door de verschillende koopmomenten + vervanging 3 productioncycles. Maar had daar bij de initiele aanschaf ook geen rekening mee gehouden.

[...]

Tja ik heb ook 5,9k schijven erin zitten, als je schijven in raid 5 gaat zetten zal het snelheidsverschil zeker niet groot zijn, als losse schijf of raid 1 is het natuurlijk een ander verhaal...
Als ik even de twee stukjes tekst van je aan elkaar knoop dan begrijp ik dat je best wel een paar issues hebt gehad met de seagate schijven.
Wil je hiermee zeggen dat het juist verstandig is om verschillende schijven uit verschillende batches te kopen zodat je verschillende uitval momenten forceerd of is het beter om in één keer het geheel uit dezelfde batch te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:54
Typisch. Gisteren mijn DS210j ge-update naar DSM 4.0. Ging prima, niets aan het handje. Vervolgens besloten om auto on/off schedule te gebruiken zodat hij zichzelf om 2.00 uit- en om 8.00 uur weer inschakeld. Prima, wat zie ik vanmorgen; Volume 1 crashed.

Topper. NAS heeft zichzelf uitgeschakeld om 2.00, ging om 8.00 weer aan en om 8.20 de melding dat het volume gecrasht is. HD naar de haaien, buzzt een beetje in het beging maar kan er zelfs geen test meer mee doen.

Zal wel toeval zijn of zo.

Het ging overigens om twee Seagate Barracuda LP 2TB schijven, waarvan er dus één kassie wijlen is.

[ Voor 8% gewijzigd door hendriku op 03-04-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:( Vanochtend 2x een "improper shutdown due to power loss" gehad. :(

Iemand die hier ervaring mee heeft? Lees op synology forum dat het een voeding probleem kan zijn. Heb een support ticket aangemaakt. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen stroomstoring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nee. PC en TV stonden aan, net als de wasmachine :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freakster86 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:45:
:( Vanochtend 2x een "improper shutdown due to power loss" gehad. :(

Iemand die hier ervaring mee heeft? Lees op synology forum dat het een voeding probleem kan zijn. Heb een support ticket aangemaakt. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Wat is het risico hiervan, want hier wil de stroom er nog wel eens uitknallen, en dan met name de groep waar de meterkast ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdd kan beschadigt raken,vooral als deze net bezig is met schrijven en de raid array kan beschadigt raken.,dus data kan beschadigt raken.

Synology geeft ook aan dat dit mogelijk is,op hun site:

http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=123

Oplossing hiertegen om een UPS op je nas aan te sluiten.Deze zorgt er voor bij stroomuitval,dat de nas niet uitvalt ,door de in de UPS ingebouwde accu.De NAS zou zichzelf dan ook moeten afsluiten als deze op de UPS draait.Dus de NAS sluit dan netjes af

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Bij mij staat er gelukkig nog geen gevoelige data op. Op het moment van uitvallen stond de nas gewoon aan, maar verder niks. Zo'n UPS ga ik ook maar eens kopen. Hier knallen de stoppen er ook wel eens uit namelijk.

Mijn huidige probleem heeft daar niks mee te maken. Dit is puur de nas zelf. Er is ook een topic op het synology forum hierover.

Ik wacht het antwoord op mijn ticket maar af. Tot die tijd doe ik niks met m'n nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

hendriku schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:41:
Typisch. Gisteren mijn DS210j ge-update naar DSM 4.0. Ging prima, niets aan het handje. Vervolgens besloten om auto on/off schedule te gebruiken zodat hij zichzelf om 2.00 uit- en om 8.00 uur weer inschakeld. Prima, wat zie ik vanmorgen; Volume 1 crashed.

Topper. NAS heeft zichzelf uitgeschakeld om 2.00, ging om 8.00 weer aan en om 8.20 de melding dat het volume gecrasht is. HD naar de haaien, buzzt een beetje in het beging maar kan er zelfs geen test meer mee doen.

Zal wel toeval zijn of zo.

Het ging overigens om twee Seagate Barracuda LP 2TB schijven, waarvan er dus één kassie wijlen is.
Ik vind het wel vreemd dat er meerdere mensen HDD crashes hebben een update naar DSM 4.0. Het is allemaal wel heel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Freakster86 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:27:
Bij mij staat er gelukkig nog geen gevoelige data op. Op het moment van uitvallen stond de nas gewoon aan, maar verder niks. Zo'n UPS ga ik ook maar eens kopen. Hier knallen de stoppen er ook wel eens uit namelijk.

Mijn huidige probleem heeft daar niks mee te maken. Dit is puur de nas zelf. Er is ook een topic op het synology forum hierover.

Ik wacht het antwoord op mijn ticket maar af. Tot die tijd doe ik niks met m'n nas.
Als je wilt dat je NAS netjes afsluit als de accu van de UPS bijna leeg is, moet je wel een UPS met USB ondersteuning hebben.
Voor de officiele support list:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=300
En de user-reported list:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compatible_Uninterruptible_Power_Supplies

Ik gebruik zelf een APC Back-UP RS 550GI. Die werkt in ieder geval perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door MissileHugger op 03-04-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:35:
Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB € 99,95
Is dat de ST2000DL003 ??
Dan gaan de prijzen toch dalen ... was een weekje of 3 geleden (toen ik ze kocht) nog €109,90.
Kan ze aanbevelen. Doen het goed in m'n DS212j ... alleen DeepSleep (advanced hibernation ?) doet het niet 100%, normale hibernation wel.
YaNightmare schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:27:
bij mij duurd een reply uberhaubt minimaal 3-4 dagen en zijn die nog fout ook omdat ze niet goed lezen.
Precies, ik moet nog steeds de eerste zinnige reply krijgen op m'n 'waking up from DeepSleep' vraag, Krijg alleen maar ingeblikte antwoorden over waarom HDD's niet in hibernation gaan ... duh, dat werkt nou juist wel !

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 03-04-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Goner schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:11:
[...]

Is dat de ST2000DL003 ??
Dan gaan de prijzen toch dalen ... was een weekje of 3 geleden (toen ik ze kocht) nog €109,90.
Kan ze aanbevelen. Doen het goed in m'n DS212j ... alleen DeepSleep (advanced hibernation ?) doet het niet 100%, normale hibernation wel.

[...]

Precies, ik moet nog steeds de eerste zinnige reply krijgen op m'n 'waking up from DeepSleep' vraag, Krijg alleen maar ingeblikte antwoorden over waarom HDD's niet in hibernation gaan ... duh, dat werkt nou juist wel !
Het zijn inderdaad ST2000DL003 schijven. Ze zijn nu 99 euro bij een winkel bij mij in de buurt. Dat is dus wel handig. Zeker als er één crashed kan ik makkelijk een beroep doen op de garantie. Dank voor de tip over deep sleep. Kan ik nog even in overweging nemen.

Zit nu nog met de volgende vragen:
1) Is het juist wel of niet handig om schijven uit dezelfde batch te kopen gezien de kans op dezelfde fout in dezelfde batch groter is dan dezelfde fout in een andere batch.
2) Is het met een DS509+ mogelijk om een een SHR array op te bouwen met 1 disk redundantie om er vervolgens een schijf aan toe te voegen voor 2 disk redundantie?
3) Als ik dan overtuigd ben dat schijven zich goed houden, kan ik dan weer terug naar 1 disk redundantie en daarmee het volume uitbreiden?

Om nog even te reageren op de reactietermijnen van Synology:
Ik vindt het op zich niet zo raar dat er sneller en beter gereageerd wordt op situaties waarbij data direct in gevaar is. Natuurlijk wil je dat niet horen als klant met een hibernation probleem, maar in geen enkele organisatie is prioritering vreemd en ik vindt het wel logisch dat je data verlies en stukgelopen arrays boven aan je prioriteitenlijstje hebt staan en daar dus je beste mensen voor reserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vraagje : heeft iemand ervaring met deze organisatie ? http://www.synologybackup.com/nl/
Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:18:
Dank voor de tip over deep sleep. Kan ik nog even in overweging nemen.
Ik lig er niet echt wakker van hoor, bij normale hibernation gaat echt alles uit zo te horen en zien. Alleen blauwe power-lampje gloeit nog ...
De help voor Advanced Hibernation (Deep Sleep) is ook nogal verwarrend aangezien er dan sprake is van een 'expansion unit' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Goner schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:01:
Vraagje : heeft iemand ervaring met deze organisatie ? http://www.synologybackup.com/nl/
Ziet er lekker betrouwbaar uit 8)7

En tevens "standaard synology backup". Unencrypted... Hmm... misschien dat ik zelf een zelfde backupwinkel open. Mogen mensen gratis bij mij backuppen :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Goner schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:01:

[...]

Ik lig er niet echt wakker van hoor, bij normale hibernation gaat echt alles uit zo te horen en zien. Alleen blauwe power-lampje gloeit nog ...
De help voor Advanced Hibernation (Deep Sleep) is ook nogal verwarrend aangezien er dan sprake is van een 'expansion unit' :?
Ik was al op je posting op het synology forum terecht gekomen :P maar ik heb bij mijn power options momenteel helemaal geen advanced hibernation of deep sleep staan. Het kan zijn dat het een samenhang heeft met de expansion units die beschikbaar zijn voor alle DS met 5 of meer schijven, maar dan zou het logisch zijn dat die optie pas beschikbaar komt als je ook daadwerkelijk een expasion unit hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mystic Spirit schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:12:
maar ik heb bij mijn power options momenteel helemaal geen advanced hibernation of deep sleep staan.
Had al zo'n vermoeden dat het afhangt van je HDD's of die optie wel of niet verschijnt en dit lijkt dat te bevestigen ... misschien alleen bij groene HDD's ??
Het kan zijn dat het een samenhang heeft met de expansion units die beschikbaar zijn voor alle DS met 5 of meer schijven, maar dan zou het logisch zijn dat die optie pas beschikbaar komt als je ook daadwerkelijk een expasion unit hebt aangesloten.
Ik heb een DS212j ... maar het aanvinken maakt wel degelijk een verschil ; ik krijg nu :
Apr 3 13:55:23 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Apr 3 13:55:33 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
en dan alleen als er inderdaad disk activiteit is.

En als advanced hibernation aangevinkt is :
Mar 19 10:00:19 kernel: [82766.440000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
maar dan met een vaste interval, zeg om de 2 uur, ook 's nachts zonder disk activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Goner schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:32:
[...]

Had al zo'n vermoeden dat het afhangt van je HDD's of die optie wel of niet verschijnt en dit lijkt dat te bevestigen ... misschien alleen bij groene HDD's ??

[...]

Ik heb een DS212j ... maar het aanvinken maakt wel degelijk een verschil ; ik krijg nu :
Apr 3 13:55:23 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Apr 3 13:55:33 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
en dan alleen als er inderdaad disk activiteit is.

En als advanced hibernation aangevinkt is :
Mar 19 10:00:19 kernel: [82766.440000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
maar dan met een vaste interval, zeg om de 2 uur, ook 's nachts zonder disk activiteit.
Ik ga er nog een nachtje over slapen, maar de kans is vrij groot dat ik voor dezelfde disks als jij ga. Ik ben dan wel eerst een paar dagen (lees ongeveer een week) zoet met configgen en kopieren etc. Als hier dan nog geen oplossing voorbij is gekomen dan zal ik eens kijken wat er bij mij gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:05
Hier geen problemen met de ST2000DL003 en advanced hibernation ds212+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 18:09
Hey allen,

Na vele uren opzoekwerk ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een synology DS212+ met 2x Western Digital Caviar Green WD20EARX - 2TB.

Ik heb echter nog enkele korte(?) vragen voordat ik de koop definitief maak :)

1) De 212+ heeft 512mb ram en de gewone 212 heeft 256mb ram. Hoe belangrijk is ram in een nas? Ik ga hem in eerste instantie gebruiken voor sabnzb, couchpotato en sickbeard. Nadat ik het ouderlijke huis uitben moet hij ook gaan dienen om gedownloade films naar een dlna tv te streamen (1080p). Het prijsverschil in de winkel waar ik de ds + de schijven ga kopen is 40 euro tussen de 2 modellen... Zouden jullie de 40 euro extra betalen voor die verdubbeling in ram?

2) Ik heb absoluut geen verstand van de verschillende specs die een hdd goed of slecht maken. Ik heb deze schijf gekozen omdat wd me toch een goed merk lijkt en ik uit reviews kan afleiden dat vele mensen deze schijf gebruiken. Op t.net staat op die productpagina ook dat 300+ mensen hem hebben en meer dan 1000 heb willen. Wat is je algemene opinie over deze schijf om te werken in een nas?

3) In de ds212+ review die ik op t.net heb gelezen, zei de auteur het volgende: 'het enige jammere aan een 2-slot nas is dat je de helft van je opslagruimte verliest'. Als ik me niet vergis is dit enkel indien je raid 1 gebruikt, toch? Ik ben van plan om raid 0 (2 schijven bekijken als 1, juist?) om toch nog dat beetje extra snelheid eruit te halen.

Alvast bedankt voor jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Final Frag schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:41:
Hey allen,

Na vele uren opzoekwerk ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een synology DS212+ met 2x Western Digital Caviar Green WD20EARX - 2TB.

...
1) Ik zou het er wel voor over hebben, vooral omdat je aangeeft meerdere programma's te draaien.

2) Harde schijven moeten het voornamelijk hebben van de reputatie van het merk en eventuele ervaringen met de schijf zelf. Ik heb zelf 2 van die zelfde schijven in een DS710+ zitten en die werken nog steeds perfect. De schijven staan op de support list van Synology, dus het gaat sowieso werken.

3) Bij RAID1 heb je inderdaad slechts de helft van de totale opslag van de schijven, maar is je data wel veilig bij uitval van één van de schijven. Bij RAID0 heb je de totale opslag. Als er één schijf uitvalt kun je je data alleen vergeten. Backups maken dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
3) De derde optie is om per schijf een volume aan te maken.
Data die echt belangrijk is zet je daarbij op beide schijven/volumes.

Wil je het echt zeker hebben dan zet je ook nog een backup op een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Mijn data is alle behalve critisch... het gaat voor 99% om gedownloade items. Ik was enkel verward omdat er in die review niet bijstond dat hij raid 1 gebruikte, dus ik vroeg het maar even voor de zekerheid :)

Ik ga er voor gaan... de DS212+ met de 2 wd 2TB schijven. Totaal prijs 538 (incl paypal bijlage, verzending, etc). Best veel geld maar ik ben er zeker van dat het me eindeloos plezier zal opleveren.

Bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Nu online
Final Frag schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:41:
Hey allen,

Ik heb echter nog enkele korte(?) vragen voordat ik de koop definitief maak :)

1) De 212+ heeft 512mb ram en de gewone 212 heeft 256mb ram. Hoe belangrijk is ram in een nas? Ik ga hem in eerste instantie gebruiken voor sabnzb, couchpotato en sickbeard. Nadat ik het ouderlijke huis uitben moet hij ook gaan dienen om gedownloade films naar een dlna tv te streamen (1080p). Het prijsverschil in de winkel waar ik de ds + de schijven ga kopen is 40 euro tussen de 2 modellen... Zouden jullie de 40 euro extra betalen voor die verdubbeling in ram?

Alvast bedankt voor jullie mening!
Ik heb sinds vrijdag de DS411 slim, welke 256MB RAM heeft. Ik draai SABnzbd, SickBeard & Autosub maar ik heb mijn RAM gebruik nog nooit boven de 60% gezien. 512MB is denk ik een veilige optie, helemaal gezien je het achteraf niet kan upgraden bij de meeste modellen. In mijn optiek is 256MB genoeg voor wat je ermee wilt, for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
MissileHugger schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:31:
[...]

Als je wilt dat je NAS netjes afsluit als de accu van de UPS bijna leeg is, moet je wel een UPS met USB ondersteuning hebben.
Voor de officiele support list:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=300
En de user-reported list:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compatible_Uninterruptible_Power_Supplies

Dank voor de info! Zal me er eens in gaan verdiepen. Misschien ook te combineren met mijn pc?

Ik heb nu een probleem met Synology Assistant. Deze ziet mijn NAS niet meer. Als ik de firewall van ESET Smart Security uitschakel wordt de nas wel gelijk gevonden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit programma niet geblokt wordt? Ik heb al zitten zoeken in de firewall instellingen, maar ik kan het nergens vinden. Krijg ook geen melding dat er iets wordt geblokkeerd.

Google geeft me wat links naar mensen die hetzelfde hebben ervaren, maar niemand die zijn oplossing heeft laten weten 8)7

Gevonden. Via google op de site van Synology uitgekomen. Las daar dat de firewall enkel TCP toestaat en niet UDP, waar dus de assistant gebruik van maakt. Even geswitched van automatisch naar handmatig, regeltje toegevoegd en weer terug naar automatisch (met uitzonderingen).

[ Voor 9% gewijzigd door Freakster86 op 03-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
Phusebox schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:08:
[...]

Wat is het risico hiervan, want hier wil de stroom er nog wel eens uitknallen, en dan met name de groep waar de meterkast ook op zit.
Als de groep waar de meterkast op zit eruit knalt moet je waarschijnlijk bellen met de Nuon, Essent of een andere leverancier. :*) :*)
Of bedoel je wat anders? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Final Frag schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:16:
Totaal prijs 538 (incl paypal bijlage, verzending, etc). Best veel geld ...
Ik kom op 507 voor dat pakket ... moet je 'm wel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
In 1 dag tijd van geen problemen naar heel veel problemen.

Al minimaal 4 improper shutdowns gehad. Allemaal gerelateerd aan stroomuitval, terwijl andere apparatuur aan bleef :? Lijkt mij een voeding probleem i.i.g. Laatste 2x ook geen mail ontvangen.
"Failed to send e-mail. (Failed to resolve host address.)

Inmiddels de nas uitgezet. In afwachting van de support van Synology.

2 maanden oude ds212+ ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
MissileHugger schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:31:
[...]
Ikzelf gebruik (icm. de DS1010+ - DX510) de APC Back-UPS ES700 (met USB ondersteuning)

Werkt perfect! (was niet eens duur... iets van 80/85 incl.)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frag
Goner schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:22:
[...]

Ik kom op 507 voor dat pakket ... moet je 'm wel ophalen.
Ja, de verzending was bijna 10 euro en nog eens 18 euro om te betalen met paypal...

Ophalen is voor mij duurder dan 10 euro aan benzine en niet met paypal betalen met het paasweekend in het vooruitzicht is ook geen goed plan :D Dus ik geef met plezier de meerprijs om hem nog voor het weekend in huis te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Frag schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:21:
Dus ik geef met plezier de meerprijs om hem nog voor het weekend in huis te hebben :P
Moet de post wel wat meewerken :P

Ik heb zelf de 212j en gebruik hem voor hetzelfde als jij hem grebruikt, dus je gaat er zeker plezier van hebben. Denk dat je met de 212+ wel wat sneller kan downloaden, dat gaat niet zo heel snel op de j versie (2 a 3 MB/sec ipv 14 a 15 wat ik kan halen met mijn pc).

Mooie , maar helaas wel dure aanschaf. Ik had nog een router en kabels nodig en was 600 euro kwijt :X , maar het plezier dat je ervan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag bezig met de eerste backup onder DSM 4.0 , blijkt dat hij een full back-up wil maken (werd eerder al gemeld) alleen gaat het onnoemelijk traag, ongeveer 3-4MB/s , en hij moet 1,3TB gaan overpompen. De backup schijf is extern aangesloten via usb, dus ik had toch wel een hogere doorvoersnelheid verwacht.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Malarky schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:03:
[...]

Met SmartFTP:

code:
1
cd /etc/ssh

En dan
code:
1
vi sshd_config

Werkt gewoon.

Lees hier hoe je de vi editor gebruikt.
Hartelijk dank! Ik heb alles naar wens kunnen aanpassen. Blijkbaar had ik niet door dat sshd_config een bestand was ipv. directory 8)7

Maar nu is er opeens een ander probleem, namelijk dat mijn download station niet meer werkt. Alle torrents staan op 'Fout' en de nieuwe toegevoegde torrents staan op 'Een ogenblik geduld'. Ik heb alle poorten nagekeken en die staan zover ik weet allemaal open. Download station heb ik opnieuw geinstalleerd..niks.

Wie weet wat deze fout betekent?
Bedankt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
offtopic:
Gezien je alleen het woordje "Fout" geeft neem ik voor nu even aan dat je hier de definitie van wil weten, aldus vandale.nl:

1fout de; v(m) -en 1 verkeerde daad 2 verkeerde eigenschap 3 onjuistheid in een werk
2fout bn, bw niet goed; mis, foutief: die oplossing is ~

Ik zou even kijken of je meer foutmelding kan vinden want hier is niets mee te beginnen, geeft downloadcenter zelf toevallig een log ? (Package center, klikken of download center, tabje log)

Het kan zijn dat de rechten van de mappen niet goed staan en dat hij daarom niet kan lezen of schrijven, zou uit de logs moeten komen als dat zo is. MAW, meer logging is nodig.

Gezien je nu toch via SSH erbij kan; mocht packagecenter geen log bijhouden kan je ook altijd even kijken in /var/log/messages alhoewel ik niet verwacht dat hier problemen met het downloadcenter terecht komen, je kan het altijd proberen.
(protip: commando is "cat /var/log/messages")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:12:
Mooie , maar helaas wel dure aanschaf. Ik had nog een router en kabels nodig en was 600 euro kwijt
[beetje offtopic]
Was je router zo duur of de 212j ?? Ik was €390 kwijt voor de DS + 2 Barracuda's ...

Je moet wel goed kijken naar de prijzen ... ik liep net bij Paradigit langs, DS212j voor €199 !! Heb ze 4 weken geleden verteld dat ik graag koop bij ze maar dat ik de DS voor 169 kon kopen, die bij hun toen nog 189 was. Idem voor de HDD's, 20 p/stuk elders goedkoper.
Ze zouden het doorgeven ... 8)7
[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 01-10 11:38
Werkt Cloud Station bij iedereen goed? Bij mij krijg ik soms ineens geen verbinding meer. In de DSM staat ook een foutmelding bij Quick Connect (network error), terwijl hij een paar uur daarvoor nog werkte... Uit en weer inschakelen van Cloud Station werkt ook niet.
Ik heb geprobeerd te zoeken op de Synology site, maar vind het maar lastig zoeken (als de zoekfunctie al geen fout geeft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Licentie vraag omtrent de security station.

Ik kan van iemand goedkoop een gebruikte licentie overnemen, nu vraag ik me dus af of dit wel gaat werken.
Wat gebeurd er als ik deze gebruikte licentie koop en ingeef, wordt deze dan geactiveerd?
Wat ik ook wil weten is wat er gebeurd als de vorige eigenaar deze licentie zelf ook weer gaat gebruiken (zonder dat ik dit weet) in zijn eigen NAS, wordt mijn licentie dan bv gedeactiveerd?!

Heeft iemand ervaring of een idee hoe dit werkt?
Pagina: 1 ... 23 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.