Goner schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:57:
[...]
Vaag ... da's nog zacht uitgedrukt.
Dus het is alleen DSM ; als je met wi-fi naar http://<ip>:5000 gaat, krijg je de GUI en via de kabel niet ?
Wat zit er precies tussen zo'n PC en de NAS aan routers, switches, powerplugs ??
En alle andere protocollen/poorten behalve HTTP zoals FTP, Telnet, SSH, WebDAV krijgen wel verbinding ...

Heb je soms Photo Station of Web Station draaien om eens te kijken of je daar wel verbinding mee krijgt ?
Inderdaad. Heb net voor de zekerheid de laptop waarmee het via wifi wel lukt ook nog maar eens met een kabel direct aangesloten op de router, onmiddellijk kom ik niet meer op de GUI uit.
Situatie is (iets vereenvoudigd, er hangt meer aan) als volgt:
Router (Sitecom Wireless Router 300N X3)
- Verbonden met desktop (Windows 7), bekabeld.
- Verbonden met diskstation (DSM4, nieuw, zonder al te veel met de instellingen te hebben gekloot, slechts gebruikers aangemaakt en mappen gedeeld, en als test photo station geinstalleerd), bekabeld.
- Verbonden met laptop (Windows 7), wifi.
Wat kan ik wel? Ik kan vanaf de desktop verbinding maken met de diskstation via ftp, via de gedeelde mappen in netwerklocaties, pingen.
Met de desktop kan ik niet: toegang krijgen tot zelfs maar de GUI van DSM (login kom ik dus niet eens aan toe). Ook photo station kan ik geen connectie mee krijgen via http. Geprobeerd met zowel firefox als IE, beiden up-to-date.
Met de laptop via wifi kan ik alles. Photostation, diskstation, gedeelde mappen, allemaal geen probleem (tenzij ik overschakel op bekabeld netwerk).
Ik zie op de diskstation nergens geblokkeerde ip's of iets dergelijks. Ook staat HTTP automatisch omleiden naar HTTPS niet aangevinkt, zoals bij Freakster86 het geval was (wel aanvinken is ook niet de oplossing).
Begin ondertussen aardig wanhopig te worden. Ik gok eigenlijk stiekem dat het probleem ergens in m'n router zit, wellicht had ik destijds een paar tientjes meer moeten uitgeven aan een fatsoenlijk ding, maargoed, het zou toch gewoon moeten werken...