Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Hebben jullie in de Power settings onder HDD Hibernation ook 'enable advanced HDD hibernation' aangevinkt ?
Ik begin te vermoeden dat dat Deep Sleep is waar ik error-messages op krijg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:28
Ik probeer mijn ATV2 met daarop XBMC te verbinden met mijn DS111 via nfs.
Nu ziet hij de share (video) wel, maar ik kom niet verder dan dat,....de inhoud kan ik niet zien.
Met mijn Popcorn Hour lukt e.e.a. Wel, deze ziet gewoon alle films.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
De video map is NFS gedeeld, en de ATV2 is als gemachtigde toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Malarky schreef op zondag 18 maart 2012 @ 01:07:
[...]

Het lijkt erop dat sommige ip adressen gewoon in underground databases zijn verzuild. Ik beheer een stuk of 10 nassen, waarvan de meeste via Internet benaderbaar zijn en slechts eentje ondervind elke nacht meerdere inlog pogingen. Op dit moment zijn al bijna 500 ip adressen voor altijd geblokt. Vorige week heb ik deze nas (tijdelijk) omgeschakeld naar een andere provider op locatie en nu blijft het, zoals te verwachten was, helemaal rustig. Uiteraard is het ip adres niet via Google te vinden, het gaat trouwens om een XS4ALL adres, zal later even controleren of een andere synology achter een XS4ALL adres ook een probleem heeft, auto block stond daar nog uit.

Ik zou graag een ip white list willen, nog maar eens een feature request inschieten bij Synology. Sommige gebruikers (personeel van een bedrijf) zijn af en toe zo knullig om soms een paar keer met een verkeerd wachtwoord in te loggen. Bellen ze mij dat er een probleem is, mag ik het ip adres van ze, weer handmatig uit de lijst halen. Gelukkig zijn de adressen wel te sorteren op tijd van blokkeren, zodat het eigenlijk altijd het onderste adres is. Maar het zou nog leuker kunnen.
Je kan dat vrij simpel ondervangen door de NAS via een andere poort dan 80 bereikbaar te maken en dan een webpagina te maken die via een htaccess file alleen togestane ip adressen naar die poort doorstuurt. De poort wissel je af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theMob schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:32:
[...]

Je kan dat vrij simpel ondervangen door de NAS via een andere poort dan 80 bereikbaar te maken en dan een webpagina te maken die via een htaccess file alleen togestane ip adressen naar die poort doorstuurt. De poort wissel je af en toe.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het om de webserver zou gaan dan?

@Malarky Whitelisten zou je zelf kunnen implementeren via de firewall.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Poort 80 wordt automatisch doorgestuurd naar de DSM interface (op poort 5000). Als je de webserver inschakelt dan kun je dit ondervangen. Ik heb echter de webserver draaien met een lege pagina, maar krijg nog steeds heel veel login pogingen, dus betwijfel of het helpt om alleen bepaalde ip-adressen toe te staan.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:52:
[...]

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het om de webserver zou gaan dan?

@Malarky Whitelisten zou je zelf kunnen implementeren via de firewall.
De webserver was een voorbeeld en inderdaad, poort 80 gaat standaard naar de DSM interface.

Het maakt niet uit of het om een webserver gaat of iets anders. Wat uitmaakt is dat je de default poort voor de service die je wilt openstellen vervangt aangezien kennelijk niemand 65.000 poorten af gaat lopen voor ieder ip adres. Tenminste, ik krijg nooit 'bezoek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
Goner schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:39:
Hebben jullie in de Power settings onder HDD Hibernation ook 'enable advanced HDD hibernation' aangevinkt ?
Ik begin te vermoeden dat dat Deep Sleep is waar ik error-messages op krijg ...
die optie heb ik toch niet hoor.

Heb een DS411 met DSM4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die optie heb je alleen als je een Synology hebt waar je zo'n extension unit aan kan hangen. Kijk in je help files op de betreffende pagina voor meer informatie daarover.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hooglander1 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:59:
Die optie heb je alleen als je een Synology hebt waar je zo'n extension unit aan kan hangen. Kijk in je help files op de betreffende pagina voor meer informatie daarover.
Nope. Ik heb een DS212j, zou niet weten waar ik een expansion unit moest aansluiten ...
De Help klopt gewoon niet. Die praat alleen over deep sleep bij expansion/extension unit.
Maar als niet iedereen die advanced optie ziet, betekent dat waarschijnlijk dat niet alle HD's dat ondersteunen ?

Dus ik heb net de optie 'enable advanced HDD hibernation' uitgevinkt en jawel hoor :
in de log : Deep sleep for [DS212j] was disabled.

Zal de log eens in de gaten houden of de errors verdwenen zijn.
Wel jammer, want bij die deep sleep gaat de boel echt volledig uit, alleen het blauwe lampje brandt nog. Nu heb ik alleen gewone hibernation over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:15:
[...]

Nope. Ik heb een DS212j, zou niet weten waar ik een expansion unit moest aansluiten ...
De Help klopt gewoon niet. Die praat alleen over deep sleep bij expansion/extension unit.
Maar als niet iedereen die advanced optie ziet, betekent dat waarschijnlijk dat niet alle HD's dat ondersteunen ?
Vraagje de DS212J heeft maar 256 mb geheugen.. is dit niet beetje te weinig is het uberhaupt wel snel ?

edit: kan je ook istat server installeren ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Even een vraagje over de "photo upload" van de "synology assistant". Ik heb een filmpje gemaakt met een "Canon 550D" (mov), maar na de upload krijg ik geen geluid als ik het filmpje open in "photo station". Iemand enig idee hoe dit kan? Ik vermoed dat het door de conversie van de "photo upload" functie komt.

Ter info nog wat versie nummers:
- DS110j
- DSM 4.0
- Synology assistant 4.0-2196
- Photo station 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:19:
Vraagje de DS212J heeft maar 256 mb geheugen.. is dit niet beetje te weinig is het uberhaupt wel snel ?
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen ... ik gebruik 'm voor backups van 4 PC's in huis. Verder nog Transmission erop gezet voor downloaden TV series.
Loopt soepel, snelheid is niet echt zo belangrijk ; heb niet echt een dikke internet connectie en LAN draait over powerplugs.
Bedoeling is om wat shares (foto's, MP3's, video) over te zetten van eenvoudig NASje (CHD3NET).
Heb FTP en OpenSSH (SFTP) en Web services draaien, zomaar om te kijken. CPU kan het allemaal makkelijk aan.
Photo Station even bekeken, maar gauw uitgezet.Thumbnailen trekt-ie echt niet .. dat zal ik wel met de Assistant gaan doen.
WebDAV loopt ook, om te kijken hoe dat werkt met een Android tablet (Synology heeft div. apps)
edit: kan je ook istat server installeren ??
Istat is iets voor iPhone zo te zien ?? Zegt me niets ..

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 18-03-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb een DS212j en gebruik de laatste versie van SabnzbD maar sinds gisteren blijft er steeds 1 bestand op repareren staan in sabnzbd en zo blijft de rest allemaal stil staan totdat die klaar is. Is er een manier om die uit sabnzb te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Puck schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:55:
Poort 80 wordt automatisch doorgestuurd naar de DSM interface (op poort 5000). Als je de webserver inschakelt dan kun je dit ondervangen. Ik heb echter de webserver draaien met een lege pagina, maar krijg nog steeds heel veel login pogingen, dus betwijfel of het helpt om alleen bepaalde ip-adressen toe te staan.
Ik was niet heel duidelijk. Ik bedoel een webpagina op een ander domein die beschermd is met een htaccess bestand dat alleen bepaalde IP adressen toestaat. Deze toegestane adressen worden doorgstuurd naar het IP adres met de juiste poort. De 'aanvaller' komt er niet doorheen terwijl de toegestane gebruikers naadloos worden doorgestuurd. Aangezien men (nog niet) de moeite neemt alle 65.000 poorten af te lopen van alle mogelijke IP adressen biedt dit een afdoende bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:22

Reinier

\o/

Grappig, ik vond DSM er zo prettig uitzien maar ik zie nu dat het in Ext JS is gebouwd. Daar maak ik zelf ook webapplicaties in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Via onderstaande kun je een kernel log maken.
Het resultaat is een zip file.

1. Login Management UI
2. You can see the similar link http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the link, like http://192.168.x.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press "Enter", then the file can be downloaded.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik beheer op dit moment een DS211j en een DS211+. De 212 staat bij mij in huis en de 211 staat in een andere stad. Dat laatste gaat ok prima, de juiste portmapping en het werkt.
Wat ik nu graag zou willen is een envoudige methode om van de ene naar de andere NAS files over te zetten.
Ik zit al een hele tijd te zoeken, maar de ene methode die ik vind is al gecompliceerder dan de andere methode. De folder sync en backup methoden die ingebouwd zijn werken of maar één kant uit of ze werken naar een speciale vaste directory. Dan moet ik na afloop weer alles op de juiste plaats zetten. Of bij de een het syncen af zetten en dat dan bij de ander weer aan zetten.
Het remote mounten van een share lijkt niet te werken over internet.
Op dit moment is de methode die het beste wekt een PC aanzetten met daarop Allwaysync, die via SMB te verbinden met de locale NAS en via webdav met de remote en het syncen op deze manier te doen.
Dat is niet een echt elegante methode en ook niet erg gebruikersvriendelijk.

Wat me logisch lijkt is dat je in filestation de andere nas kan zien en daar dan gewoon van share X op de een naar share Y op de andere wat copieren. In windows kan hetr doodsimpel met twee pc's met daarom remote desktop. Of het kan met Livemesh remote access. Hoe los je dat op in linux zonder 40 pagina's met cli, ssh, vi, grep, putty en nog meer middelen uit de jaren 80? ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 18:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Cloud Station of sla ik de plank nu mis?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zondagskindje schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:22:
Cloud Station of sla ik de plank nu mis?
Die synct van PC naar NAS en doet maar één enkele directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:18
Wat is bij jullie de succesrate van Sickbeard ?

Ik heb er nu een hele sloot series ingezet maar eigenlijk zijn alleen van californication, dexter, flying wild alaska afleveringen gevonden. de rest staat allemaal op 0. Zelfs een populaire serie als house.

Ik had verwacht dat de meeste series zo zouden worden gevonden. Ik heb een account bij nzbmatrix.

Zal er iets niet goed zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jp73 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:34:

Dat denk ik wel. Ik heb 39 series en hij vindt ze allemaal. Maar je kan meer zoek machines inschakelen. Misschien helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

jp73 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:34:
Wat is bij jullie de succesrate van Sickbeard ?

Ik heb er nu een hele sloot series ingezet maar eigenlijk zijn alleen van californication, dexter, flying wild alaska afleveringen gevonden. de rest staat allemaal op 0. Zelfs een populaire serie als house.

Ik had verwacht dat de meeste series zo zouden worden gevonden. Ik heb een account bij nzbmatrix.

Heb je je usenet retention wel goed ingesteld? Dat wil ook nog wel behoorlijk verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
als zoek machines staan

nzb matrix, met de gegevens en api ingevuld,
womble index
sick beard index
nzb's R us (alhowel ik daar geen vip heb dus zou hij max 5 nzb's per dag kunnen downloaden)

usenet retention staat op 900 dagen en usenet provider is astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Viel me net op dat Postgres ontzettend veel memory gebruikt, geen CPU, alleen memory :

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zi1nPNhif3k/T2bw-gKRduI/AAAAAAAAAqk/6pqLw4ihVaE/s800/Syno_postgres.jpg

even nagezocht en postgres wordt door Syno gebruikt voor :
Roundcube (if mail extension has been installed)
Surveillance station
Audio Station
Photo Station

die ik geen van allen gebruik ?! Iemand een idee wat dat kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00
Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:03:
Viel me net op dat Postgres ontzettend veel memory gebruikt, geen CPU, alleen memory :

[afbeelding]

Surveillance station
Audio Station
Photo Station

Voor zover ik weet wordt postgres ook gebruikt door Download Station. Heb je die misschien ook aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:03:

[afbeelding]

Surveillance station
Audio Station
Photo Station

Ontzettend veel? Dat zie ik toch niet terug in je lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:27:
Ontzettend veel? Dat zie ik toch niet terug in je lijstje
Postgres neemt de 1e en 2e plaats in met 8592kB en 6616kB ... normaal op een 5e plek met 3500kB.
Stubby schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:25:
Voor zover ik weet wordt postgres ook gebruikt door Download Station. Heb je die misschien ook aanstaan?
Nee.
Vond het toch raar en heb ge-reboot ; gebruikt nu weer 3436kB ...

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 19-03-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Postgres neemt de 1e en 2e plaats in met 8592kB en 6616kB ... normaal op een 5e plek met 3500kB.
Op welke plek het staat is niet relevant. De hoeveelheid wel en dat kan ik nou niet ontzettend veel noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jp73 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:14:
als zoek machines staan

womble index
sick beard index
nzb's R us (alhowel ik daar geen vip heb dus zou hij max 5 nzb's per dag kunnen downloaden)

Ik heb met nzbmatrix en newzbin2.es geen problemen. Nu heb je een hele sloot series toegevoegd, komt het probleem niet omdat de api van nzbmatrix maar een x aantal afleveringen per dag toestaat? Ik had gisteren ook 500 afleveringen erin gezet en de helft ofzo werd niet gepakt met de mededeling dat mijn limiet bereikt was (die mededeling kan je in sabnzb zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor de mensen die wat meer met hun mail willen of die de Synology zakelijk gebruiken: binnenkort is ook Zarafa beschikbaar: http://www.zarafa.com/new...ver-vendor-synology%C2%AE
Heb behalve de aankondiging op de site van Zarafa nog niets op de site van Synology kunnen vinden. Zal hopelijk binnenkort als package verschijnen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:18
Even opgezocht voor je en de spk's zijn nog in beta:

http://www.synology-forum...SPK-Zarafa-v0.2.5-ARM-x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
Vanaf afgelopen weekend ineens problemen met mijn network backup. Normaal gesproken wordt op zondag altijd mijn data gebackupt naar de NAS van een vriend van me en omgekeerd, maar opeens werkt het niet meer. De settings zijn niet gewijzigd. Ik vermoed dat het te maken heeft met de laatste DSM update naar 4.0-2198. Hij geeft een foutmelding dat hij niet kan inloggen via SSH (secure network backup loopt via SSH). User/pass combinatie is zeker goed. Router / port forwarding settings ook. Ik heb ook geprobeerd een nieuwe backup-task aan te maken, maar krijg daar dezelfde foutmelding.

Hebben meer mensen hier last van na een update van DSM?

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Koenradus schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:15:
Vanaf afgelopen weekend ineens problemen met mijn network backup. Normaal gesproken wordt op zondag altijd mijn data gebackupt naar de NAS van een vriend van me en omgekeerd, maar opeens werkt het niet meer. De settings zijn niet gewijzigd. Ik vermoed dat het te maken heeft met de laatste DSM update naar 4.0-2198. Hij geeft een foutmelding dat hij niet kan inloggen via SSH (secure network backup loopt via SSH). User/pass combinatie is zeker goed. Router / port forwarding settings ook. Ik heb ook geprobeerd een nieuwe backup-task aan te maken, maar krijg daar dezelfde foutmelding.

Zelf al getest een SSH verbinding op te zetten dan? Lukt dat wel?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:18:
[...]

Istat is iets voor iPhone zo te zien ?? Zegt me niets ..
Het is een monitoring tool voor je NAS.. Qnap ondersteund het wel.. Zo kan je vanuit je iphone monitoren.

Afbeeldingslocatie: http://qnap.ch/downloads/iStat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:36
Koenradus schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:15:

Vreemd, dit was een bug in de beta tussen mijn nas en de back-up nas. Toen was het weg en nu is het inderdaad terug, de backup-nas is 2197 en kan niet naar mijn 2198 SSH'en maar anders om wel. Ben hem nu aan het upgrade als het dan beide kanten op niet werk maak ik even een bugreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:10:
Het is een monitoring tool voor je NAS.
Mooi !
Er is wel een app die via WebDAV de status van je Syno toont, DS Finder (link is Android, maar er is een versie voor iPhone daht ik)
maar minder info dan die Istat zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 19-03-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zie de 4.0 pagina van deze apps even niet meer maar de iPhone/Android apps zijn ook up to date voor 4.0.

http://www.synology.com/dsm/DSM_mobile.php?lang=nld
DSM mobile (beheer)
DS audio
DS cam
DS file
DS finder
DS photo+Afdrukoplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Vreemd, dit was een bug in de beta tussen mijn nas en de back-up nas. Toen was het weg en nu is het inderdaad terug, de backup-nas is 2197 en kan niet naar mijn 2198 SSH'en maar anders om wel. Ben hem nu aan het upgrade als het dan beide kanten op niet werk maak ik even een bugreport.
Beide met 2198 lijkt wel te werken, blijkbaar moet de versie gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:34:
[...]

Mooi !
Er is wel een app die via WebDAV de status van je Syno toont, DS Finder (link is Android, maar er is een versie voor iPhone daht ik)
maar minder info dan die Istat zo te zien.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=27&t=17635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 07:33
Jaerock schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:44:
[...]

Het is lullig, maar zoals al eerder gezegd is het transcoden slechts een extra feature van de NAS. Een NAS is geen mediaspeler, maar synology biedt wel iets in die richting inderdaad. Transcoden vergt echter nogal wat van de processor zeker bij mkv, een + versie zal het dus wel (iets) beter doen.
Als zoals in jou geval geen mediaspeler aanwezig is en je tv het bestand niet aankan, dan zit je dus met een probleem. Je tv vervangen is natuurlijk niet gewenst, en dan zit je dus al gauw aan een extra apparaat. Misschien is er een geschikte mediaspeler van Philips zodat je via hdmi dec protocol toch met alleen je huidige afstandsbediening uit de voeten kan. Of anders een universele afstandsbediening overwegen?
Tnx voor je reactie. Beetje laat berichtje van mij, maar goed.
Werk nu met mijn PS3 als media player, werkt beter. Helaas zonder subs.
Ben al aan het rond kijken voor een media speler, en die universele afstandsbediening komt zeker. Moet mijn huishouden ook nog uitbreiden met een nieuwe versterker!

Verder helemaal blij met mijn DS411! Zeker icm de android apps!

Kunnen jullie buiten het eigen huis netwerk de NAS aan/uit zetten? En eventueel apps van Synology zelf gebruiken?
(ik geef toe, nog niet goed genoeg gezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

RedRayMann schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:40:
[...]
Kunnen jullie buiten het eigen huis netwerk de NAS aan/uit zetten? En eventueel apps van Synology zelf gebruiken?
(ik geef toe, nog niet goed genoeg gezocht)
Volgens mij kan dat met de DS Finder app voor Android
http://nl.appbrain.com/app/ds-finder/com.synology.DSfinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij werkt VPN ineens niet meer? Ik heb de package update uitgevoerd en nu werkt VPN dus niet meer...?
Kan geen verbinding meer maken mety de iPhone.
Ik krijg de melding:
"Verbinding is mislukt, zorg ervoor dat: Het serveradres juist is. De poort die voor VPN-service gebruikt wordt, is geconfigureerd op de netwerkapparaten (zoals firewalls, NAT of routers) tussen uw Diskstation en de VPN-Server."

Ik heb alleen nog wat met m'n draadloze router gedaan(=accesspoint, dus dat heeft geen invloed denk?). Verder niks gewijzigd. Instellingen lijken verder allemaal goed te staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Ik moest de VPN package verwijderen en de nieuwe installeren.
Toen werkte het pas weer...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:10:
[...]

Ik heb met nzbmatrix en newzbin2.es geen problemen. Nu heb je een hele sloot series toegevoegd, komt het probleem niet omdat de api van nzbmatrix maar een x aantal afleveringen per dag toestaat? Ik had gisteren ook 500 afleveringen erin gezet en de helft ofzo werd niet gepakt met de mededeling dat mijn limiet bereikt was (die mededeling kan je in sabnzb zien).
Ik heb gisteren wat zitten veranderen, en heb instellingen nagelopen en nu staan veel afleveringen in de wachtrij. Ik moet nu uit zien te vissen hoe ik opnieuw kan laten zoeken naar series die er al in sickbeard stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
kraades schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:59:
Ik moest de VPN package verwijderen en de nieuwe installeren.
Toen werkte het pas weer...
Nope...al geprobeerd. Werkt niet. Instellingen in mijn router zijn ook niet gewijzigd heb ik net bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

erikafoort schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:50:
Ik zie de 4.0 pagina van deze apps even niet meer maar de iPhone/Android apps zijn ook up to date voor 4.0.
Weet niet of alles up-to-date is, maar hier staan de Android apk's : http://ukdl.synology.com/ftp/android_apps/
De nieuwe DS File liep niet op onze Yarvik (Android 2.1), de voorlaatste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Weet niet of alles up-to-date is, maar hier staan de Android apk's : http://ukdl.synology.com/ftp/android_apps/
Deze zouden zeker up-to-date moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:41:
[...]

Nope...al geprobeerd. Werkt niet. Instellingen in mijn router zijn ook niet gewijzigd heb ik net bekeken.
Net alle instellingen in de DS209 nagelopen. Lijken allemaal goed te staan. WEBDAV, firewallinstellingen. Alleen bij de routerconfiguratie weet ik het niet. Wanneer ik die optie selecteer dan blijft het beeld van verbinding testen hangen.

hoe controleer ik of mijn DS209 een goede verbinding kan maken?

VPN overigens op de iPhone ook opnieuw ingesteld maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 20:18
ik heb sinds de upgrade naar DSM 4 het probleem dat mijn 1511 soms niet meer uit zijn powerdown komt. De powerled (blauw) blijft dan knipperen. Dit zou in moeten houden dat de nas de services aan het starten is. De enige manier om hem weer tot leven te wekken is de power eruit halen en weer aanzetten. Iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Sander0105 op 20-03-2012 08:50 ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Goner schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:50:
[...]

Deze link ooit van Synology gehad toen ik een probleem had met DS Cam. In de Marktet stond de laatste versien toen nog niet maar hier kon ik hem alvast downloaden

http://download.synology.com/download/android_apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Boss schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:03:
Voor de mensen die wat meer met hun mail willen of die de Synology zakelijk gebruiken: binnenkort is ook Zarafa beschikbaar: http://www.zarafa.com/new...ver-vendor-synology%C2%AE
Heb behalve de aankondiging op de site van Zarafa nog niets op de site van Synology kunnen vinden. Zal hopelijk binnenkort als package verschijnen?
Ziet er goed uit. Zeker iets om in de gaten te houden. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien moet je wel betalen voor dat zafara pakket tenminste voor de andere software pakketten van zafara moet je ook betalen dus,indien deze beschikbaar word en gratis is of niet al te veel kost is het zekers interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Weet iemand misschien of ik kan zien op welke momenten mijn synology de HD's laat opspinnen per dag?

Ik merkte vanochtend op dat mijn nas om zes uur aan stond (HDD's aan) maar na een 20 minuten gingen ze weer in slaapstand (zo ingesteld).....

ik heb mijn cron zo aangepast dat alle achtergrond processen worden gestopt (sickbeard,coutchpotato, subli_update en nzbget)

Als hij ook tussen 5-6 iets doet dan ben ik zeer benieuwd welk proces dat doet.... immers een hdd onnodig vaak laten opspinnen is niet verstandig.....

gevonden, maar ik zie nu in het log dat elk half uur mijn hd's op spinnen...... ff verder testen.

excuus voor vervuiling

[ Voor 11% gewijzigd door spanx op 20-03-2012 10:29 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:12:
zo te zien moet je wel betalen voor dat zafara pakket tenminste voor de andere software pakketten van zafara moet je ook betalen dus,indien deze beschikbaar word en gratis is of niet al te veel kost is het zekers interessant!
Er is een community edition met beperkte functionaliteit: http://www.zarafa.com/content/editions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Sander0105 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:48:
ik heb sinds de upgrade naar DSM 4 het probleem dat mijn 1511 soms niet meer uit zijn powerdown komt. De powerled (blauw) blijft dan knipperen. Dit zou in moeten houden dat de nas de services aan het starten is. De enige manier om hem weer tot leven te wekken is de power eruit halen en weer aanzetten. Iemand enig idee?
Ja dit had ik ook. De oplossing voor mij was deze guide te volgen:

http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Het gedeelte van firmware reinstall. Je raakt wel alle instellingen kwijt maar niet de bestanden die op je HD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-10 09:24
(jarig!)
Zijn er meer mensen die last hebben dat je NAS spontaan wordt afgesloten?

Want heb nu al een paar keer het volgende bericht gekregen van m'n NAS:
DiskStation suffered from power failure and was shut down improperly.
Laatst is het twee achter elkaar geweest binnen een uur, waarbij de tweede keer de shutdown is blijven hangen.

Configuratie:
DS410 / DSM 4.0 2198 / 4x Samsung EcoGreen F4EG (HD204UI) with APC Back-UPS ES 550VA 230V

[edit]
ik zal van het weekend ook een reinstall uitvoeren op m'n NAS.

[ Voor 7% gewijzigd door Brickman op 20-03-2012 11:20 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

spanx schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:23:
gevonden, maar ik zie nu in het log dat elk half uur mijn hd's op spinnen....
dit verschijnsel ?
code:
1
2
Mar 20 08:50:53 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 20 08:51:04 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

dat hoor je vaker ... ik heb ze toevallig aan laten staan (omdat ik op het internationale forum ook bezig ben met dit fenomeen) en vannacht zijn ze keurig in hibernation gebleven. Pas toen ik vanochtend inlogde, werden ze wakker.
Ik had wel eerst dit (voor ata1 en ata2) toen ik de optie 'Advanced HDD Hibernation' (blijkbaar ook bekend als DeepSleep) aan had staan :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mar 18 04:34:56 kernel: [70478.890000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 18 04:34:56 kernel: [70478.960000] ata1: device plugged sstatus 0x123
Mar 18 04:34:56 kernel: [70481.910000] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Mar 18 04:34:56 kernel: [70481.910000] ata1: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Mar 18 04:34:56 kernel: [70481.920000] ata1: SError: { PHYRdyChg DevExch }
...
Mar 18 04:35:06 kernel: [70491.970000] ata1: SRST failed (errno=-16)
Mar 18 04:35:06 kernel: [70491.970000] ata1: SRST fail, set srst fail flag
Mar 18 04:35:08 kernel: [70493.190000] ata1: link reset sucessfully clear error flags

maar dat was niet elke 30 minuten, maar om de 2 a 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb precies dat probleem.... elk half uur maar ik kan me niet herinneren dat mijn disks constant uit de slaapstand staan... op een geven moment gaan ze wel uit...maar dat ze tussen 05 en 06 uur even aan gaan snap ik niet... achja ik heb even wat extra logging aan staan om verder te kijken

(overigens ook een shutdown ingesteld van 22:45 tot 10:05 als ik het probleem niet kan oplossen)

Mar 20 09:27:28 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 20 09:27:40 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 20 10:03:20 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 20 10:03:32 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

[ Voor 21% gewijzigd door spanx op 20-03-2012 14:21 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

anders eens rondkijken op Synology forum, ze hebben daar een speciaal forum, de Hibernation Room ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34

Rhapsody

In Metal We Trust

De DS412+ is aangekondigd: http://www.synology.com/s...s.php?lang=us&news_id=332

Nieuwe behuizing voor hot-swappable hdd's: http://www.synology.com/p...uct_name=DS412%2B&lang=us

[ Voor 41% gewijzigd door Rhapsody op 20-03-2012 17:15 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:58:
Bij werkt VPN ineens niet meer? Ik heb de package update uitgevoerd en nu werkt VPN dus niet meer...?
Kan geen verbinding meer maken mety de iPhone.
Ik krijg de melding:
"Verbinding is mislukt, zorg ervoor dat: Het serveradres juist is. De poort die voor VPN-service gebruikt wordt, is geconfigureerd op de netwerkapparaten (zoals firewalls, NAT of routers) tussen uw Diskstation en de VPN-Server."

Ik heb alleen nog wat met m'n draadloze router gedaan(=accesspoint, dus dat heeft geen invloed denk?). Verder niks gewijzigd. Instellingen lijken verder allemaal goed te staan.

Iemand een idee?
Wil er vanavond weer mee aan de slag. Iemand nog een idee om dit werkend te krijgen?
- VPN al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Firewall rules staan goed (uitzetten FW ook geen resultaat)
- Poortforwarding in mijn router ook niks gewijzigd en staat goed zo te zien
- Web DAV staat aan
- Account is niet geblokkeerd
- Geldt voor alle accounts die ik heb aangemaakt

- Ik zie bij de VPN instellingen op de DS209 dat de verbinding verbroken is. Bij het starten krijg ik dus een foutmelding ("Verbinding is mislukt, zorg ervoor dat: Het serveradres juist is. De poort die voor VPN-service gebruikt wordt, is geconfigureerd op de netwerkapparaten (zoals firewalls, NAT of routers) tussen uw Diskstation en de VPN-Server")

- Hoe controleer ik of de synology verbinding heeft met de buitenwereld?

Het werkte dus eerst wel op 4.0 daarna kreeg ik een packageupdate melding t.b.v. VPN. Die heb ik gedaan en nu werkt het niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door readytoflow op 20-03-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Sinds ik met mijn DS1812+ in SHR naar 4 schijven gegaan ben (dus raid 5 ipv raid 1) is mijn snelheid 50% gedaald :(

vroeger kon ik van mijn werkstation naar syno schrijven aan +-70-80MB, nu is dat nog 30-40MB.
Als ik op de webinterface kopieer is nog nog minder, daar kon ik vroeger maar aan 50MB schrijven en nu maar aan 25-30MB.

Kan ik hier iets aan doen? (CPU = max 20%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:50
@ readytoflow

Misschien autoblock aan? Kijk eens in je blocklist. Daar je eigen ip's verwijderen, zowel intern als extern (www.watismijnip.nl). Ik heb dit probleem wel eens op kantoor als iemand 5x verkeerd inlogt. Als dit het niet is, dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Repi3 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:42:
Sinds ik met mijn DS1812+ in SHR naar 4 schijven gegaan ben (dus raid 5 ipv raid 1) is mijn snelheid 50% gedaald :(
Volgens mij is raid 1 altijd sneller dan shr.
Raid 1 is lompweg een mirror van je data. Bij raid5 moeten er parity calculations worden uitgevoerd en word je data specifiek over je schijven verdeeld. Wil je je snelheid terug dan zou je je 4 schijven om kunnen zutten naar 2 maal raid 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:08:
[...]
Volgens mij is raid 1 altijd sneller dan shr.
Raid 1 is lompweg een mirror van je data. Bij raid5 moeten er parity calculations worden uitgevoerd en word je data specifiek over je schijven verdeeld. Wil je je snelheid terug dan zou je je 4 schijven om kunnen zutten naar 2 maal raid 1.
Je hebt wel gelijk, maar zijn 30-40MB/s is totaal niet in contrast met de hardware waarop het draait. Op mijn DS411+ draait SHR ook gewoon op 70-90MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, hij draait SHR (vroeger met 2 schijven, nu met 4 schijven) maar je ziet in processen (md2_raid5 +- 8% en smbd +- 11%) staan.

Alles is gigabit, dus schijven die traag schrijven?

ik had hier eens gevraagd hoe je test data kon schrijven op je syno om snelheid te testen, maar kan het ff niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Repi3 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:19:
ik had hier eens gevraagd hoe je test data kon schrijven op je syno om snelheid te testen, maar kan het ff niet terug vinden...
coreutils installeren (voor uitgebreidere 'dd') en dan dd commando gebruiken voor sequentiele read/write test :
ipkg install coreutils
<..>

NASSIE:~/>cd /volume1/tmp/
NASSIE:/volume1/tmp/>dd if=/dev/zero of=test10GB.dat bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 61.058 s, 172 MB/s

NASSIE:/volume1/tmp/>dd if=test10GB.dat of=/dev/null bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 37.442 s, 280 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:56
Repi3 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:42:

vroeger kon ik van mijn werkstation naar syno schrijven aan +-70-80MB, nu is dat nog 30-40MB.
Als ik op de webinterface kopieer is nog nog minder, daar kon ik vroeger maar aan 50MB schrijven en nu maar aan 25-30MB.

Kan ik hier iets aan doen? (CPU = max 20%)
Mijn 411J (!) in 4x2tb SHR (raid5) schrijft nog sneller... :\ en dan wilde ik volgende maand een DS1812+ kopen :|

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:49:
[...]

Mijn 411J (!) in 4x2tb SHR (raid5) schrijft nog sneller... :\ en dan wilde ik volgende maand een DS1812+ kopen :|
Volgens mij kun je dat gerust doen :Y Er zal bij hem toch iets mis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
mijn gegevens :

time dd if=/dev/zero of=test10GB.dat bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
real    3m 14.31s
user    0m 0.07s
sys     0m 35.93s

time dd if=test10GB.dat of=/dev/null bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
real    2m 28.83s
user    0m 0.04s
sys     0m 15.32s

Het is dus echt wel traag dat geschreven wordt?

ik moet er wel bij zeggen, dat er 3 van de 4 schijven al +4jaar oud zijn (nog oude 1TB's) en mijn laatste 2TB schijf er nu pas in zit (de andere 2x2TB's volgen nog na de overzet) (geen spare disks over...)

Ligt het aan de disks of aan iets anders? (nu weet ik tenminste dat het niet aan mijn netwerk instellingen ligt? correct toch?)

edit : Ik haal dus ook iets van een +- 50MB/S met 1MB bestanden...
edit1 : tegen eind deze weet zitten er toch al minstens 6schijven in 3x2TB + 3x1TB, zal dan nog eens wat testen doen... (die 1TB's moeten er toch uit, maar omdat HDD hoog blijven wilde ik mijn3TB aankoop nog wat uitstellen...)

edit2: geen speciale processen (3%) en geheugen 20% (39MB python, 30MB sab, 2xsmbd 4,5 en 5,5MB en de rest al kleine standard geheugen...)

[ Voor 22% gewijzigd door Repi3 op 20-03-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Let ook op dat 4 disks in raid 5 niet optimaal is qua snelheid, niet dat het deze performance downgrade geeft, dus dit is zeker niet het probleem, maar voor raid5 is 3, 5 of 8 disks de "beste" setup performance wise.

simpel te berekenen -> 256 / aantal disks - 1 (parity) = heel of half getal (kan trouwens ook met 128 512 etc, de standaard getalletjes :)

3 disk raid5 = 128
4 disk raid5 = 85.33
5 disk raid5 = 64

Tevens word de snelheid niet heel veel hoger na mate het aantal disks en zit er een verschil tussen schrijven aan de binnenkant van de platter en buitenkant, ik weet niet of dit een kleiner verschil is tegenwoordig, maar "vroeger" scheelde dit 50%

Uit eigen ervaring heb ik nooit meegemaakt dat een raid5 array langzamer was dan 120MB/s (mbt type schijven en aantallen). Echter is defragmentatie en filesize wel iets wat de boel behoorlijk kan vertragen.

Op de 1812+ haalde ik ~30-50MB/s met 1MB bestanden en 95MB/s met grote bestanden.

EDIT:
@Repi3 het ligt inderdaad niet aan je netwerk, als via dd het ook traag is (lijkt op ~60MB/s schrijven) dan zit het ergens in de disks, array of filesystem.

PS, er hoeft maar 1 "rotte" schijf tussen te zitten en de hele array schrijft en leest een stuk langzamer.

Echter, fragmentatie levert ook dit soort waardes op, dus ik denk dat er niets anders op zit dan dit een voor een uitsluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door YaNightmare op 20-03-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Je hebt wel gelijk, maar zijn 30-40MB/s is totaal niet in contrast met de hardware waarop het draait. Op mijn DS411+ draait SHR ook gewoon op 70-90MB/s.
Oh, verrek zie nu pas dat hij een 1812 heeft.
Hmm.. apart. Zo langzaam is inderdaad niet normaal.

Dat wordt inderdaad uitpluizen om te zien welke processen er op de achtergrond draaien en die lage snelheid veroorzaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 20-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheden van mijn 411-II zijn gekelderd na de 4.0

Ik zat voorheen rond de 70-80MB/s en haal nu nog net de 30MB/s (raid 10)
Ik ben er nu dan ook mee bezig met synology om er achter te komen waarom.

Er draait niets in de achtergrond en er staat niets te indexeren.
Wel balen, zit er zelf aan te denken om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Beste Tweakers,

Ik heb een (beginners)vraag over mijn synology. De gedeelde mappen die ik heb gemaakt wil ik kunnen zien in finder op mijn mac. Om dat te doen heb ik via Ga/Verbind met server, verbinding gemaakt via SMB met de synology. Nu zie ik in mijn finder onder "Gedeeld" twee mappen staan en wel de volgende: "DiskStation" en "Diskstation (timemachine)". De Ds (timemachine)-map wil ik verbinden met gebruiker X omdat die een quota aan GB heeft ingesteld en de Ds-map wil ik verbinden met gebruiker Y omdat die rechten heeft tot alle mappen. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. De ene keer verbinden beide mappen met gebruiker X en de andere keer met Y. Dit lijkt willekeurig te gebeuren... Hoe kan ik dit goed instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik haal op mijn DS411+II de volgende scores via het DD commando eerder genoemd, zijn deze een beetje ok, of lijkt ook hier wat mis? Daar eerder genoemd werd dat 120MB laag was voor een Raid 5 setup.

Schijven zijn 4x Samsung HD204UI 2TB

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@DS411:/volume1/@tmp# dd if=/dev/zero of=test10GB.dat bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 81.3102 s, 129 MB/s
root@DS411:/volume1/@tmp# dd if=test10GB.dat of=/dev/null bs=1M count=10000

10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 53.4646 s, 196 MB/s

Kopieren via Lan lijkt echter wel goede scores te geven, ~70 tot 105MB/s up en down (robocopy script met een 10GB file en dan kijken in de DSM interface welke snelheid hij aangeeft in het grafiekje.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 20-03-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
ChuckyDevil schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:02:
@ readytoflow

Misschien autoblock aan? Kijk eens in je blocklist. Daar je eigen ip's verwijderen, zowel intern als extern (www.watismijnip.nl). Ik heb dit probleem wel eens op kantoor als iemand 5x verkeerd inlogt. Als dit het niet is, dan weet ik het ook niet.
Dat was hem inderdaad! Ik heb de lijst maar leeggegooid. Had het nog maar net aangezet. Ik had al wel gekeken naar mijnip en het ip dat ik op de iPhone heb gevonden. Maar dat zag ik er niet zo snel tussenstaan. Maar nu heb ik meteen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:50
Top dat het gelukt is. Er loopt een topic op het Syno forum voor een whitelist feature in de autoblocker.
Lijkt mij handig om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

mensen, ik ben nieuw op dit deel van het forum. heb recent een 212+ gekocht met 2 TB schijven van WD die ik in raid 0 heb draaien. Installatie afgelopen weekend ging heel soepel maar ik krijg toch iets niet aan de praat en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

probleem: ik heb inmiddels de update gedaan naar de 4.0 software. Daarna heb ik het pakket download station geinstalleerd. Als ik een torrent toevoeg dan komt hij in de downloadlijst te staan en wordt de totale grootte van de torrent weergegeven. Echter, downloadstation start niet met downloaden.

wat heb ik al geprobeerd: op mijn router heb ik (als het goed is succesvol) TCP 16881 en UDP 6881 doorgezet naar mijn interne ip adres. Verder heb ik in de firewall van de nas een uitzondering opgenomen voor het downloadstation BT.

Ik zit hier al enige tijd mee te klooien en kom er niet uit. Alle hulp is bijzonder welkom. Veel dank alvast daarvoor.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Schakel de NAS firewall eens helemaal uit en probeer dan nog eens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Laatst online: 03-10 14:06
Sinds twee maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een DS411, die echt top werkt!

Op de DS411 gebruik ik een combinatie van SABnzbd en Sickbeard, maar hier lijkt iets niet goed te gaan. De series die ik download (niet allemaal) verschijnen in mijn downloadmap, maar niet in de juiste mapjes in mijn series folder. Daarnaast merk ik ook dat als sommige afleveringen zijn uitgepakt er in de foldernaam unknown komt te staan.

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen? En hebben jullie misschien ook tips welke searchprovider te gebruiker (ik heb nu een account afgesloten bij NZBMATRIX, maar die is volgens mij niet best)?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Protax op 21-03-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Dennism schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:57:
Ik haal op mijn DS411+II de volgende scores via het DD commando eerder genoemd, zijn deze een beetje ok, of lijkt ook hier wat mis? Daar eerder genoemd werd dat 120MB laag was voor een Raid 5 setup.

Schijven zijn 4x Samsung HD204UI 2TB

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@DS411:/volume1/@tmp# dd if=/dev/zero of=test10GB.dat bs=1M count=10000
10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 81.3102 s, 129 MB/s
root@DS411:/volume1/@tmp# dd if=test10GB.dat of=/dev/null bs=1M count=10000

10000+0 records in
10000+0 records out
10485760000 bytes (10 GB) copied, 53.4646 s, 196 MB/s

Kopieren via Lan lijkt echter wel goede scores te geven, ~70 tot 105MB/s up en down (robocopy script met een 10GB file en dan kijken in de DSM interface welke snelheid hij aangeeft in het grafiekje.
Ik vind de scores redelijk ok, een beetje gemiddeld. Het is normaal dat RAID5 sneller kan lezen dan schrijven iig (met 4 schijven is dat ~3/8 van de lees snelheid als "penalty" door het berekenen van de parity)

De meeste dingen die je zou kunnen veranderen om wat meer snelheid te halen zijn allemaal niet mogelijk zonder enorm veel gedonder, de synology gebruikt bijvoorbeeld standaard een 64kb blocksize, wat prima is als jij kleine files hebt, echter als je hoofdzakelijk 1GB files wegschrijft zou je beter af zijn met 128kb blocksize bijvoorbeeld. Echter, dit kan je achteraf niet wijzigen zonder de raid te breken, vervolgens betekend dit ook dat je de array met de hand moet gaan zitten aanmaken, waarna waarschijnlijjk de DSM software het niet meer snapt 8)7

Anyway, ik vind zelf dat jou snelheden best netjes zijn voor een 4Disk raid, misschien dat anderen hier ook een mening over hebben ?

PS, de schijven die jij gebruikt draaide ik vroeger in raid0, ik haalde dan ongeveer 150MB/s met unrarren op die disks, misschien een goede vergelijking met jou huidige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
jp73 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:14:
als zoek machines staan

womble index
sick beard index

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb ook een account bij NZBMATRIX maar dan Eweka en 1310 dagen retention.
Ook heb ik dat als ik een mass update uitvoer dat er afleveringen uit andere folders worden aangegeven.
Bijv. Top Gear US:

12 Continental Divide 2012-03-06 Californication/Season 2/Californication - 2x12 - La Petite Mort.avi Downloaded (HD TV)

Er wordt dan een aflevering can Californication weergegeven, uit een hele andere folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

stormfly schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:29:
Schakel de NAS firewall eens helemaal uit en probeer dan nog eens te downloaden?
geprobeerd. heb nu alle regels verwijderd en aangegeven dat het overige verkeer toegestaan moet worden maar dit mag ook niet baten. Iemand anders nog een suggesty. Many thanks alvast.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 05-10 12:29
Sinds de laatste update staat de status van Cloudstation op mijn PC nonstop op "bezig met verbinden..." ik kan ook niet zien of er daadwerkelijk iets gesynchroniseerd wordt.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen/troubleshooten?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

dx5314 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:41:
Op de DS411 gebruik ik een combinatie van SABnzbd en Sickbeard, maar hier lijkt iets niet goed te gaan.
Misschien dat ze er hier meer vanaf weten ?

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
gisteren hier de 1512+ binnen gekregen met 5x 2tb earx. moet zeggen dat het tot nu toe bevalt. hoewel die hier op het werk alleen gebruikt word voor extra backup voor bestanden zal die voor de rest weinig gaan doen.

het initialiseren van de schijven duurde totaal niet lang. die parity check duurde dan wel langer dus ben naar huis gegaan O-) :P

al met al lekker vlot machientje. misschien voor thuis toch eens een 1812+ gaan shoppen.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wil vanavond even de NAS fresh installen, teveel gehobbyed. Heeft er iemand een werkende how to of een link naar een juist document?

Ik heb een backup maar zou graag paar terra aan films behouden na de reinstall...

Hoe zit het met rechten want ik neem aan dat hij mysql ook wist dan is de rechten structuur ook weg, maar de data intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Thanks, ga het daar even proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel kijk ik naar DS211j, mijn doel:
-Backups maken
-Download centrum
-Media streamen naar Dune HD1 media box

Degene hier met een DS211j.

Hoe gaat dat streamen? Vloeiend? Ik zie namelijk op de Synology website zelf dat WXGA weergave slechts 10 fps via stream gaat.

Merken jullie daar iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:37

Prx

Ik speel thuis 720p MKV af via een DS210j en dat gaat hartstikke vloeiend. (streamen naar Philips BluRay player)

[ Voor 20% gewijzigd door Prx op 21-03-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hangt er vanaf hoe je wil streamen, via welk protocol...

* Hooglander1 doet het via SBM, dat gaat al goed met een DS107, en een gare laptop met wifi.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool. Nog even uitzoeken wat allemaal supported (backup, ldap etc) is vanuit Linux perspectief en ik heb een NAS erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:04:
-Backups maken
-Download centrum

Hoe gaat dat streamen? Vloeiend? Ik zie namelijk op de Synology website zelf dat WXGA weergave slechts 10 fps via stream gaat.

ik heb een 108j en stream 1080 hd naar mijn tv. Via een pch-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:00:
Wil vanavond even de NAS fresh installen, teveel gehobbyed. Heeft er iemand een werkende how to of een link naar een juist document?
This section will cover how to set the Synology system to "Network Install Mode" where the Synology system will be waiting to receive the Synology firmware. The Synology system will be in "Network Install Mode" when one of the following known scenarios exist.
During system initialization (brand new HDDs)
When the administrator sets the Synology system into "Network Install Mode"
If the health check of the OS partition fails during the boot-up sequence
During boot up, the Synology system will perform a health check of the OS partition. If there is any file or drive inconsistency, the system will set itself to "Network Install Mode"

Step 1: Prep Work
Note the disclaimer as outlined at the top of this article
Create a configuration backup
Ensure that the latest system firmware and Synology Assistant have been downloaded to the local computer, available here.

Step 2:
Have the Synology system in the ready state
Look at the back of the Synology System, find a small reset hole near the USB ports
Using a paper clip, gently depress and hold down the recessed button for about four seconds
The system will beep once
After hearing the system beep once, release the button and press it again for another four seconds
The system will beep three times and execute a reboot
After rebooting, launch the Synology Assistant
Determine that the data volume will remain unaffected, and upload the system firmware.
Restore the configuration file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

stormfly schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:00:
Zoiets ? Syno wiki ...

How to Reset the Synology System
Hoe zit het met rechten want ik neem aan dat hij mysql ook wist dan is de rechten structuur ook weg, maar de data intact?
(zit dat niet in Postgres ? dat gebruikt de Syno voor zeichzelf als ik het goed begrijp ..)
gezien deze stappen denk ik dat je users en permissions behouden kunnen worden :
- Create a configuration backup
- Restore the configuration file.

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 21-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar de knoop doorgehakt en nieuwe schijven besteld voor mijn DS1511+.
zit nu met 5x 750GB 7200.12 2.7 TB netto seagates waarvan 1 al aan de smart errors is zonder garantie.
gezien ik toch al te kort kom word het tijd.

ga deze vervangen met met 5x 2TB Seagate Barracuda Green 5900.3 64MB
komt weer in raid 5 dus netto 7.5 TB over :)
Moet redelijk toekomst proof zijn en anders dan maar een DX510 eraan!

Alleen nog omweg zoeken om de interne mailserver te gebruiken.. ziggo bokt me hard tegen..

Beste optie is mijn huidige raid set disk voor disk te vervangen en rebuilden tot ik alle schijven heb gehad?
dan ben ik wel even zoet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Boss schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:03:
Net even op mijn test Synology geinstalleerd. Installatie en instellen gaat eenvoudig.
Jammer is alleen dat de IMAP niet echt lekker werkt.

In webmail krijg je een soort Outlook te zien wat super is. Maar als je een map erbij maakt en vervolgens via Outlook 2010 gaat verbinden dan zie je de aangemaakt map nergens terug. Email ontvangen en versturen gaat verder prima.

Als je een afspraak maakt in de agenda dan komt deze ook niet terug in de webmail of via Outlook. Heb beide kanten geprobeerd.

Mogelijk met de Outlook connector dat het beter werkt maar die krijg je niet bij de gratis versie.

Hoop dat hier nog iets voor komt zodat je thuis Outlook kunt gebruiken en als je onderweg een keer wilt mailen achten een PC je de webmail kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:04:
-Backups maken
-Download centrum

Dit moet prima lukken. Heb zelf een 212j staan en gebruik deze voor exacte dezelfde zaken. Backups maken, netwerkopslag, downloaden en 1080p media serveren aan mijn Dune HD (TV-101). Dit alles zonder problemen; ben er erg tervreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, de Synology helpdesk scoort niet hoog bij m'n eerste probleem ..

Leg ik uitgebreid uit dat Hibernation flitsend werkt, maar dat met de optie Advanced Hibernation (Deep Sleep) de HD's om de paar uur wakker worden, krijg ik dit :

Note that when these services are enabled, the internal HDD cannot enter hibernation mode:
...

en een heel verhaal waarom hibernation niet zou werken, maar dat is niet mijn probleem :(
Pagina: 1 ... 18 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.