Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Hooglander1 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:16:
Volgens mij is USB Station ook EOL, daarnaast is dat ding zo traag dat je er echt geen sabnzbd op wil gaan draaien met het parren en uitpakken erbij.
Volgens de specs heeft hij een 800mhz cpu, de ds112j heeft 1,0 ghz cpu. Dit is toch niet een heel groot verschil? Of moet ik dat niet zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Als het dezelfde cpu architectuur is niet nee.

Maar dat betwijfel ik. Kijk het is geen snelheidsmonster, maar ik zou hem eerder plaatsen in de range van j-modellen uit 2010/2009.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 16-03-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie :) ,ik bedoelde eigenlijk meer of er hier in dit topic mensen zijn die deze schijven in hun syn hebben zitten en of ze wel of niet tegen problemen aangelopen zijn met deze schijven.Het kapot gaan,warm worden,ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is meer het gebrek aan ram wat je parten gaat spelen bij gebruik van sabnzbd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
En ook dat valt wel mee met 128mb. Dat is vergelijkbaar met andere modellen: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

Kijk een snelheidsmonster is het niet, dat is duidelijk. Geheel afhankelijk van je verwachten, hoeveel geduld je hebt en van de behoeften kan het een geschikt ding zijn. Ik vrees alleen dat je erg snel tegen de beperkingen aan zal lopen.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 16-03-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
job schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:15:
Heb je de service wel gestart (kan je zien door het woord running in het package center)?
Verder kan je via het synology "startmenu" op het icoontje klikken.
Service is actief, via icoontje start ie de browser om naar 192.168.1.5/mail/ te gaan.

heb ook :5000 (poort) geprobeerd daar komt ie wel op een pagina echter geeft sorry, de pagina die u zoekt kan niet weer gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
twister0004, heb je webstation wel aan staan?
control panel > webservices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
kwaazaar schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:59:
[...]

Oei, da's bij mij heel anders. Ook WD20EARS (00MVWB0):
Disk1: 37628
Disk2: 132225
Power on hours: 6390

Ik heb geen idle-settings gewijzigd, omdat ik daar geen reguliere PC voor had. Ik heb ze inmiddels zo'n anderhalf jaar (NAS gaat snachts paar uur uit).
Dit kan ook vanaf de NAS zelf.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sinds de upgrade naar DSM 4.0 problemen met de backup.

Reactie van Synology:

We see that you have installed some optware and/or 3rd party software. As these haven't been tested and supported by DSM, we couldn't guarantee compatibility and proper functioning of DSM.

If you install 3rd-party software like ipkg, we will suggest that you make a reset by the below method to get a fresh system (follow the firmware reinstall method) and please carefully read the disclaimer:
http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Removal of the optware should resolve your issue, however if it hasn't, please feel free to contact us again with a fresh copy of the kernel log.

Was wel te verwachten natuurlijk maar toch...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

job schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:43:
twister0004, heb je webstation wel aan staan?
control panel > webservices.
Dat is voor websites die je zelf opzet, op poort 80 ...

Maar lees ik nou dat hij op port 5000 een foutmelding krijgt ?? En hij kan wel in Package Center ... ik raak even los :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:00:
[...]

En dat is precies wat mail station doet, een website op port 80.

@hieronder Je bedoelt natuurlijk 192.168.1.5:5000/mail (maar inderdaad, mail station is niet gemaakt om op die port te werken).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Goner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Ook voor eigen websites, maar ook voor packages. mailserver draait op poort 80. phpmyadmin ook.
Maar lees ik nou dat hij op port 5000 een foutmelding krijgt ?? En hij kan wel in Package Center ... ik raak even los :?
Poort 5000 is het normale webmanagement.
Al hij naar 192.168.1.5/mail:5000 gaat dan is het logisch dat hij die foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover te denken om de Synology DS212J of de Synology DS212 te kopen. Ik heb namelijk nu mijn muziek op de pc staan en stream dit naar mijn Sony E980W (via DLNA). Ik ben van plan om de synology via kabel en router te koppelen aan mijn HTS systeem (met draad zodat ik hoge snelheid heb).

Ik wil vervolgens al mijn muziek via itunes server op de Synology hebben staan. Vervolgens via iphone of laptop mijn muziek aan kunnen zetten over het HTS systeem. Ik vraag me af of dit ook allemaal mogelijk is. Mensen hier ervaring mee?

Tot slot wil ik ook films (mkv) afspelen van de Nas op mijn HTS, lijkt me dat dit ook mogelijk is als bovenstaande lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Hmm ja ik heb t begrip van een mailserver helemaal verkeerd begrepen.

Ik had gehoopt alle bestaande pop accounts binnen te laten komen op de NAS.
Zodat ik via VPN altijd en overal bij mijn mail zou kunnen.

Aangezien ik en mijn vader straks op 2 verschillende locaties werk leek me dat een goede oplossing.

Nu lijkt dat niet te kunnen :(

[ Voor 4% gewijzigd door twister00004 op 16-03-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ik probeer in te loggen via ssh met terminal op mijn mac.
Dan toets ik in terminal

ssh root@ipadres (intern of extern)

en dan krijg ik login incorrect :s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Neefdave schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:58:
Ik probeer in te loggen via ssh met terminal op mijn mac.
SSH service wel enabled in Control Panel -> Terminal ??
Weet niks van Mac maar met Putty onder Windows geen probleem, over port 22.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 16-03-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ja die heb ik enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 07:33
Hey Mensen!

6 maart heb ik mijn DS411 gekocht en ben sindsdien druk bezig geweest om alles in te stellen en te testen. Afgelopen week heb ik alles naar wens afgesteld en werkend gekregen... Tot vandaag!

Vandaag plofte ik lekker op de bank om eindelijk eens van mijn streaming functie van mijn NAS te genieten. Audio en foto´s waren getest en werkte perfect, nu lekker een filmpje kijken...

Maar helaas!!!

De film stopt om de 5 sec om weer te bufferen! Niet ideaal!

De Nas had ik voornamelijk gekocht om als media server te dienen en zonder tussenkomst van een media player direct op mijn Philips 47PFL7666 af te spelen. Deed dit vroeger vanaf mijn PC met PS3 media player (ook direct op mijn tv, ging perfect)

Als server software gebruik ik nu Serviio.

Ik ben er zelf al achter gekomen dat het de transcoder is die te veel cpu vraagt. De MKV die ik net wil kijken wordt niet ondersteund door mijn tv blijkbaar, en de NAS is te zwak om de film te streamen...

Ondanks al het onderzoek/lezen van fora voor de aanschaf heb ik toch het gevoel een miskoop gedaan te hebben. Ik ben super blij met alle andere functies, maar de belangrijkste functie is zojuist verloren gegaan...

Kunnen jullie mij tips geven om dit alsnog werkend te krijgen?
Of zal ik toch echt een media player moeten aanschaffen (hebben jullie tips, ik wil niet nogmaals iets kopen wat uiteindelijk niet is wat ik nodig heb)
Anders wil ik proberen een deal met de winkel te maken om deze nas om te wisselen met bijvoorbeeld de DS412+. Deze heeft meer power en kan hopelijk mijn films wel aan. (alleen zit ik dan met de vraag; kan hij daadwerkelijk met meer power mijn vraag beantwoorden en hoe kan ik zonder data verlies de schijf overzetten)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:24:
Ik zit erover te denken om de Synology DS212J of de Synology DS212 te kopen. Ik heb namelijk nu mijn muziek op de pc staan en stream dit naar mijn Sony E980W (via DLNA). Ik ben van plan om de synology via kabel en router te koppelen aan mijn HTS systeem (met draad zodat ik hoge snelheid heb).

Ik wil vervolgens al mijn muziek via itunes server op de Synology hebben staan. Vervolgens via iphone of laptop mijn muziek aan kunnen zetten over het HTS systeem. Ik vraag me af of dit ook allemaal mogelijk is. Mensen hier ervaring mee?

Tot slot wil ik ook films (mkv) afspelen van de Nas op mijn HTS, lijkt me dat dit ook mogelijk is als bovenstaande lukt?
Met de "J-serie" kan je gewoon films afspelen (heb zelf de 411j).

Als je meer op de syno wil gaan doen zoals websites hosten, downloaden via sabnzb e.d. dan zijn krachtigere versies handig.

Voor alleen streamen is een J-versie voldoende, dat is iig mijn mening ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

kraades schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:48:
[...]

Is dit niet hetzelfde als dit probleem?
Ik denk het niet hij reboot gewoon wel maar de reboot nogsteeds geen dsm4 of nzbget.... gek genoeg sickbeard doet het gewoon!

Ik heb mijn NAS na het IPKG probleem compleet openieuw ingesteld (format + new firmware) en het heeft even gewerkt totdat ik op een gegeven moment mijn webservices niet meer kan benaderen.......

Iets meer info:

DiskStation_1> /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-sys.sh start
Start System Apache Server ..... -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
httpd: bad group name root
httpd: bad group name root
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S97apache-sys.sh: system httpd could not be started
DiskStation_1>

wtf?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 45% gewijzigd door spanx op 16-03-2012 16:21 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

en je krijgt gelijk 'login incorrect' ? niet eerst een prompt voor password ?
(je zou ook ssh -p22 user@ip kunnen doen om zeker te weten dat je over poort 22 gaat)
(en voor externe toegang wel 22 portforwarden in de router)

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 16-03-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
RedRayMann schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:05:
Hey Mensen!

6 maart heb ik mijn DS411 gekocht en ben sindsdien druk bezig geweest om alles in te stellen en te testen. Afgelopen week heb ik alles naar wens afgesteld en werkend gekregen... Tot vandaag!

Vandaag plofte ik lekker op de bank om eindelijk eens van mijn streaming functie van mijn NAS te genieten. Audio en foto´s waren getest en werkte perfect, nu lekker een filmpje kijken...

Maar helaas!!!

De film stopt om de 5 sec om weer te bufferen! Niet ideaal!

De Nas had ik voornamelijk gekocht om als media server te dienen en zonder tussenkomst van een media player direct op mijn Philips 47PFL7666 af te spelen. Deed dit vroeger vanaf mijn PC met PS3 media player (ook direct op mijn tv, ging perfect)

Als server software gebruik ik nu Serviio.

Ik ben er zelf al achter gekomen dat het de transcoder is die te veel cpu vraagt. De MKV die ik net wil kijken wordt niet ondersteund door mijn tv blijkbaar, en de NAS is te zwak om de film te streamen...

Ondanks al het onderzoek/lezen van fora voor de aanschaf heb ik toch het gevoel een miskoop gedaan te hebben. Ik ben super blij met alle andere functies, maar de belangrijkste functie is zojuist verloren gegaan...

Kunnen jullie mij tips geven om dit alsnog werkend te krijgen?
Of zal ik toch echt een media player moeten aanschaffen (hebben jullie tips, ik wil niet nogmaals iets kopen wat uiteindelijk niet is wat ik nodig heb)
Anders wil ik proberen een deal met de winkel te maken om deze nas om te wisselen met bijvoorbeeld de DS412+. Deze heeft meer power en kan hopelijk mijn films wel aan. (alleen zit ik dan met de vraag; kan hij daadwerkelijk met meer power mijn vraag beantwoorden en hoe kan ik zonder data verlies de schijf overzetten)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen... ;(
Een losse mediaplayer die alles speelt, is veel sneller/vlotter/pc-lozer dan een transcoder in de pc.

Ik vind dit echt de beste oplossing. Een WD TV oid (zo heb ik het getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 07:33
jakob schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:32:
Een losse mediaplayer die alles speelt, is veel sneller/vlotter/pc-lozer dan een transcoder in de pc.

Ik vind dit echt de beste oplossing. Een WD TV oid (zo heb ik het getest)
Ik wilde het juist helemaal "kaal" houden, en direct van mijn nas naar mn tv streamen. Zojuist Big Bang Theory geprobeerd, werkt wel... alleen geen subs :F

Ben bang dat een krachtige NAS dus ook niet de oplossing is wat ik wil hebben..

En een extra media player is weer een extra afstandbediening, en extra kabels, en een extra apparaat... :/
Precies wat ik niet wilde ... Maar denk dat ik niet anders kan...

Tips en adviezen zijn nog steeds welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat geen enkele NAS een goede Hd-video zou kunnen transcoden in realtime. Daar zijn ze simpelweg niet voor gemaakt.

Je probleem zit hier in de TV, die de data niet kan verwerken. Een mediastreamer is dan toch wat ik je aan zou raden. Zelf gebruik ik een laptop met HDMI, streamen als in data over een SMB-share gooien kan die snel zat.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
ik heb op mijn ds411+ een bestand staan met een vraagteken in de tekst. Als ik dat bestand probeer te verwijderen of te herbenoemen zegt hij dat het bestand niet bestaat. Heb een herstart gedaan maar helpt niet.
Hoe verwijder ik een dergelijke bestand?

laat maar, stom,,,,heb het met ftp opgelost....

[ Voor 9% gewijzigd door joppe113 op 16-03-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
joppe113 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:13:
ik heb op mijn ds411+ een bestand staan met een vraagteken in de tekst. Als ik dat bestand probeer te verwijderen of te herbenoemen zegt hij dat het bestand niet bestaat. Heb een herstart gedaan maar helpt niet.
Hoe verwijder ik een dergelijke bestand?
Volgens mij werd eerder hier over gesproken. Zoek op utf8.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 10:10
klopt, heb het net met ftp opgelost...maar toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik photostation en de webserver heb aangezet gaat mijn nas niet meer in slaapstand, klopt dat?

Ik wil de webserver eigenlijk niet draaien, maar ik kan mijn domeinnaam niet naar poort 5000 of naar /photo doorverwijzen, dus ik heb een index.htm gemaakt met een redirect naar mijn photostation ipnummer met /photo erbij wat prima werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Neem je toch een gratis gmail account. Je kan gmail instellen mail binnen te halen via pop3. Tevens kan je vanuit je gmail account ook mail beantwoorden met het domein van die pop3 account (na verificatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Goner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:28:
[...]

en je krijgt gelijk 'login incorrect' ? niet eerst een prompt voor password ?
(je zou ook ssh -p22 user@ip kunnen doen om zeker te weten dat je over poort 22 gaat)
(en voor externe toegang wel 22 portforwarden in de router)
Met die regel kan ik wel inloggen.

Nu krijg ik de volgende melding:

Installing ipkg...
Unpacking ipkg-opt.ipk...Done.
Configuring ipkg-opt.ipk...WARNING: can't open config file: /usr/syno/ssl/openssl.cnf

wanneer ik nu de volgende stap hanteer:
ipkg update

zegt terminal:
-ash: ipkg: not found

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:42
check eens of /opt/bin en /opt/sbin wel in de path staan in /root/.profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Inmiddels alles doorlopen maar kan niks in sabnzbd terugvinden jammer genoeg. Hoe kan ik alle stappen weer ongedaan maken?

[ Voor 163% gewijzigd door Deef_K op 16-03-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Weet iemand hoe lang het duurt bij een DS411II+ als je de bestaande raid (2x 2TB) uitbreid met 2x 3TB schijven?

Ik heb in mijn systeem dit dus gestart, maar na 2 dagen staat er nog steeds "expanding raid", verder niets.(laatst DSM versie)

Vind het wel erg lang duren, de NAS is verder wel te benaderen, enige wat niet werkt is dingen installeren via de package manager, deze geeft aan dat de raid wordt uitgebreid dan.

Vraag me dus af hoe je nu kan zien of deze is vast gelopen of hoe ver dat ie nu is, dit is wel een erg sterk minpunt van de NAS, je hebt dus werkelijk geen idee wat dat ding nu aan het doen is en hoe lang het gaat duren of nog duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Ik heb helaas nog steeds het probleem dat het reboot commando nog steeds niet werkt.

In deze thread: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=162&t=28464

heb ik de instructies van shimh geimplementeerd maar helaas werkt het nog steeds niet goed. Heeft iemand nog suggesties hoe dit gefixt kan worden?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RedRayMann schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Ik wilde het juist helemaal "kaal" houden, en direct van mijn nas naar mn tv streamen. Zojuist Big Bang Theory geprobeerd, werkt wel... alleen geen subs :F

En een extra media player is weer een extra afstandbediening, en extra kabels, en een extra apparaat... :/

Het is lullig, maar zoals al eerder gezegd is het transcoden slechts een extra feature van de NAS. Een NAS is geen mediaspeler, maar synology biedt wel iets in die richting inderdaad. Transcoden vergt echter nogal wat van de processor zeker bij mkv, een + versie zal het dus wel (iets) beter doen.
Als zoals in jou geval geen mediaspeler aanwezig is en je tv het bestand niet aankan, dan zit je dus met een probleem. Je tv vervangen is natuurlijk niet gewenst, en dan zit je dus al gauw aan een extra apparaat. Misschien is er een geschikte mediaspeler van Philips zodat je via hdmi dec protocol toch met alleen je huidige afstandsbediening uit de voeten kan. Of anders een universele afstandsbediening overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
spoor12b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:39:
Ik heb helaas nog steeds het probleem dat het reboot commando nog steeds niet werkt.

heb ik de instructies van shimh geimplementeerd maar helaas werkt het nog steeds niet goed. Heeft iemand nog suggesties hoe dit gefixt kan worden?
HEb je ook voor alle services stop scripts gemaakt voor zover deze nog niet bestonden?
de shimh oplossing heeft namelijk geen zin wanneer de scripts nog steeds het stop commando niet snappen en een aantal ipkg packages zijn niet "stop" aware, ik geloof dat net-snmpd er een van is mocht je die hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
rob3rt schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:56:
Weet iemand hoe lang het duurt bij een DS411II+ als je de bestaande raid (2x 2TB) uitbreid met 2x 3TB schijven?

Ik heb in mijn systeem dit dus gestart, maar na 2 dagen staat er nog steeds "expanding raid", verder niets.(laatst DSM versie)

Vind het wel erg lang duren, de NAS is verder wel te benaderen, enige wat niet werkt is dingen installeren via de package manager, deze geeft aan dat de raid wordt uitgebreid dan.

Vraag me dus af hoe je nu kan zien of deze is vast gelopen of hoe ver dat ie nu is, dit is wel een erg sterk minpunt van de NAS, je hebt dus werkelijk geen idee wat dat ding nu aan het doen is en hoe lang het gaat duren of nog duurt..
Volgens mij kon ik in de volume manager het percentage bekijken toen ik van 3 naar 4 schijven ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Dennism schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:53:
[...]
HEb je ook voor alle services stop scripts gemaakt voor zover deze nog niet bestonden?
de shimh oplossing heeft namelijk geen zin wanneer de scripts nog steeds het stop commando niet snappen en een aantal ipkg packages zijn niet "stop" aware, ik geloof dat net-snmpd er een van is mocht je die hebben draaien.
shimh schrijft inderdaad dat alle scripts in /opt/etc/init.d start stop aware moeten worden maar die directory is leeg dus heb ik daar niets aan aangepast.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Neefdave schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:03:
Inmiddels alles doorlopen maar kan niks in sabnzbd terugvinden jammer genoeg. Hoe kan ik alle stappen weer ongedaan maken?
Wat probeer je eigenlijk te doen ?
Eerst kon je niet inloggen met SSH, toen lukte IPKG installeren niet en nu is het Sabnzbd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 00:50
[...]

Ik gebruik voor het streamen vanaf mijn NAS (DS111) een Apple TV2 met ATV Flash Black. Werkt perfect!
Neemt weinig ruimte in, zier er goed uit en met de nieuwe ATV3 ook 1080p ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:45:
Sinds ik photostation en de webserver heb aangezet gaat mijn nas niet meer in slaapstand, klopt dat?
Naast bovenstaande vraag ben ik benieuwd of ik de web folder van de webserver ook op mijn usb stick kan zetten in plaats van op een harddisc.

Ik zie nergens een verplaats optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Dennism schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Volgens mij kon ik in de volume manager het percentage bekijken toen ik van 3 naar 4 schijven ging.
Hij staat bij mij nu al bijna 20 uur op "uitbreiden" en ben nu al ruim 2,5dag bezig, dit lijkt met toch niet normaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
spoor12b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:39:

Om er achter te komen welke app/service dit veroorzaakt zou je alle (non-syno) start/stop scripts in de volgende lokaties kunnen voorzien van 'exit 0' op de eerste regel. Daarna herstarten en zien of 'reboot' nu wel werkt. Zo ja, dan 1 voor 1 deze services enablen door de 'exit 0' weg te halen en kijken wanneer het weer mis gaat.

1) /opt/etc/init.d/S*.sh
2) /usr/local/etc/rc.d/*.sh
3) /volumeX/startup/S*.sh

en evt. ook nog :
4) /etc/rc.local (vanuit hier wordt /etc/rc.optware gestart)
5) /etc/rc.optware (vanuit hier worden de /opt/etc/init.d/S* scripts gestart)
6) /usr/syno/etc/rc.d/S*.sh (hier staan als het goed is alleen Synology-eigen services, dus deze normaliter zo laten)

Sowieso zijn /opt/etc/init.d/S80apache en S70net-snmp potentiele boosdoeners aangezien deze helemaal geen 'stop' als parameter accepteren.

Waar ik daarnaast ook eens tegenaan gelopen ben was een corrupt geraakt filesystem op een USB stick. Wilde daardoor niet umounten waardoor reboot ook hing.

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 16-03-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb het even gecheckt:

/opt/etc/init.d is leeg

/usr/local/etc/rc.d bevat naast synolgy's audiostation, cloudstation en mediaserver nog drie packages van zebulon (non optware): sab, cp eb sb.

/volumX/startup.s*.sh bestaat niet op zowel de hdd als de usb stick

/etc/rc.local heb ik op aanraden van shimh herbenoemd en non executable gemaakt
/etc/rc.optware idem
/usr/syno/etc/rc.d/S*.sh lijkt helemaal default te zijn

Maar goed, ik heb zojuist alle packages, inc. die van synology via het package center gestopt en reboot werkt nu! Dus waarschijnlijk geen optware probleem maar een van de packages. Wel vreemd want ze zouden eigenlijk allemaal het stop commando moeten accepteren...?

Ik zal morgen de packages via hun eigen scripts één voor één proberen te stoppen om te kijken of ik de schuldige kan vinden en het resultaat posten.

Bedankt voor de adviezen.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
rob3rt schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Hij staat bij mij nu al bijna 20 uur op "uitbreiden" en ben nu al ruim 2,5dag bezig, dit lijkt met toch niet normaal wel?
Dat is wel normaal, bij mij duurde het ook iets van paar dagen voordat ie klaar was met uitbreiden van 2x2tb naar 4x2tb. Je kan in schijfbeheer zien op hoeveel % het staat.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Geen NAS nemen maar een HTPC waar je flink wat opslag in stampt en die shared. Een NAS of een Media Player zullen beiden geen systeem zijn waarbij je maar een enkel apparaat nodig hebt, een HTPC kan dit wel zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Rainesh schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:01:
[...]

Dat is wel normaal, bij mij duurde het ook iets van paar dagen voordat ie klaar was met uitbreiden van 2x2tb naar 4x2tb. Je kan in schijfbeheer zien op hoeveel % het staat.
Dat niet dus, er staat alleen "uitbreiden", anders niets, geen verloop hoe ver deze is.
Heb dus het idee dat dit proces is vast gelopen of iets dergelijks en dus niets meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
rob3rt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:28:
[...]

Dat niet dus, er staat alleen "uitbreiden", anders niets, geen verloop hoe ver deze is.
Heb dus het idee dat dit proces is vast gelopen of iets dergelijks en dus niets meer doet.
log eens in via ssh en voer het top commando eens uit, daar kun je zien welke processen draaien. als het goed is zul je daar ook het uitbreidings proces tegen komen. Ik weet echter uit mijn hoofd niet hoe deze heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 19:39
Ik ben nu de mailserver aan het configureren, en kom ergens niet helemaal uit, mischien weten jullie raad :)
Ik maak met mijn telefoon en tablet verbinding via imap.
Mail komt prima binnnen alleen als ik wil versturen gaat het mis.
Vanaf outlook en de webmail kan ik prima verzenden, alleen de rest niet.
Ik heb daar als uitgaande mailserver ook de NAS opgegeven, leek me de juiste manier.
Maar mail wordt niet verstuurd en verschijnt ook niet in mijn verzonden items...
Iemand een idee wat ik mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Hee allemaal, neem aan dat de meesten hier inmiddels over zijn op DSM 4.0; bevalt mij in ieder geval uitstekend.
Wel krijg ik de laatste tijd enorm veel berichten van geblokkeerde IP's (IP autoblock na verkeerde inlogpogingen).
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tijnvw schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:15:
Wel krijg ik de laatste tijd enorm veel berichten van geblokkeerde IP's (IP autoblock na verkeerde inlogpogingen).
Eerder het tegenovergestelde. Ik heb na een week nog geen enkele poging gezien op mijn blocked list. En die staat op 2 pogingen in 2 minuten. Ik heb geen idee waarom ik geen enkele poging zie en anderen klagen over 10 per dag of zo

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
Ortep schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:44:
[...]

Eerder het tegenovergestelde. Ik heb na een week nog geen enkele poging gezien op mijn blocked list. En die staat op 2 pogingen in 2 minuten. Ik heb geen idee waarom ik geen enkele poging zie en anderen klagen over 10 per dag of zo
Ik snap ook niet helemaal hoe ik me dat dan voor moet stellen; zijn er dan bots/gekken die gewoon alle synologies bij langs gaan? En zo ja, hoe komen ze dan aan die adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

tijnvw schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:50:
Ik snap ook niet helemaal hoe ik me dat dan voor moet stellen; zijn er dan bots/gekken die gewoon alle synologies bij langs gaan? En zo ja, hoe komen ze dan aan die adressen?
Ja gewoon bots...die adressen hoeven ze niet te hebben. Ze gaan gewoon proberen van 1.1.1.1 en dan steeds een hoger. Dat is 1000000 keer mis en 1 keer raak. Daar hoeven ze weinig moeite voor te doen dat gaat helemaal automatisch. En als het raak was komt er pas een mens aan te pas die even kijkt of je er wat mee kan.
En ze proberen natuurlijk niet alleen synology, maar alles wat een beteje open kan staan. Dus algemene dingen als FTP, pop, smtp, enz enz

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 17-03-2012 11:04 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 00:50
[...]
Zal er ook aan liggen welke poorten je geforward hebt in je router naar je NAS. Ik heb alleen de VPN-port (1723) geforward en zie ook geen blocked meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ok, volgend probleem..... webadmin doet het inmiddels weer (mijn /etc/group was leeg!)

nzbget website werkt niet goed......

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

Afbeeldingslocatie: http://www.imguploader.info/?di=MKMH

lag aan browser

[ Voor 5% gewijzigd door spanx op 17-03-2012 14:46 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Dennism schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 06:14:
[...]

log eens in via ssh en voer het top commando eens uit, daar kun je zien welke processen draaien. als het goed is zul je daar ook het uitbreidings proces tegen komen. Ik weet echter uit mijn hoofd niet hoe deze heet.
al gedaan, met top zag ik ook helemaal geen processen draaien wat maar iets met raid of disken te maken had.

Was al gestart om alle data te kopieren naar externe USB diskken, dat is inmiddels klaar en heb de schijven eruit gehaald. In ubuntu partitie verwijderd en geformateerd als ext4 (alle 4).
Daarna weer terug gestopt en de nas herinstalleert, nu loopt ie wel door en volgens mij ook een stuk sneller met de raid maken. Ik zie nu wel een verloop in % , na 20 minuten op 25% bij aanmaken bestands systeem.

Hoop dat het nu allemaal beter loopt, daarna alles opnieuw installeren/instellen en de bestanden weer terug plaatsen. Dan zal de dag wel weer om zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Hoe hebben jullie permissies en dergelijke ingesteld voor applicaties als SabNZB, SickBeard & CouchPotato? Ik krijg het maar niet echt ingesteld zoals ik wil. Had een aparte groep aangemaakt voor deze applicaties zodat ze enkel rechten hebben in de download mappen e.d. maar aangezien ze toch onder de groep "users" draaien lukt dit weer niet goed. Ik geloof dat ik het allemaal niet zo goed snap :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ga upgraden van een 211+ naar een 411. Tot mijn verbazing zag ik dat de 411 dezelfde processor en werkgeheugen heeft als de 211+. Ik ga wat dat betreft er dus niet op achteruit.

Ik heb nu 2x pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB er in zitten zonder enige vorm van Raid. Hier ga ik nog een exemplaar van kopen, en dan hoop ik alles om te zetten naar SHR. Over drie maanden zal er dan nog een schijf bij komen zodat ik effectief 6GB heb, en er een schijf stuk kan gaan.

Gek genoeg worden er geen 2e hands 211+ -en aangeboden op internet dus mijn verkoopprijs moet ik nog even uitzoeken

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Puck schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:18:
Hoe hebben jullie permissies en dergelijke ingesteld voor applicaties als SabNZB, SickBeard & CouchPotato? Ik krijg het maar niet echt ingesteld zoals ik wil. Had een aparte groep aangemaakt voor deze applicaties zodat ze enkel rechten hebben in de download mappen e.d. maar aangezien ze toch onder de groep "users" draaien lukt dit weer niet goed. Ik geloof dat ik het allemaal niet zo goed snap :P
De groep users geen rechten toekennen is volgens mij een goed begin. Maar moet zeggen dat ik het als primaire windows gebruiker ook nog niet volledig snap.

Vind het bijvoorbeeld jammer dat je via filestation alleen owner, group en others rechten kan geven, ipv per group de rechten goed kan zetten.

Voor Sickbeard en Sab het ik een group aangemaakt, en dan op de downloads share de user sabnzbd owner gemaakt, en die groep rechten gegeven. idem voor de folders waar sickbread de files weg zet maar dan met de sickbeard user.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 17-03-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Als ik de groep users bepaalde rechten ontneem kan ik deze mappen zelfs als administrator niet meer zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
heb je dan de group administrators wel rechten gegeven? Op mijn heb ik de group administrators rechten gegeven op alle shared folders, users staat alles uitgevinkt.

Verder heb ik een groep gemaakt + account gemaakt voor mijn eigen account, deze RW access gegeven waar nodig

Daarnaast accounts en een group voor de minder ervaren gebruikers hier, die hebben RO access tot bijvoorbeeld de films/muziek/series share

en dan nog accounts en een group waar alle users inzitten voor de applicaties (sickbear/sabnzbd/headphones en couchpotato)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

De administrator is standaard verbonden aan de groep administrators EN users (kan ik niet veranderen). En het lijkt alsof hij dan de rechten van de groep users pakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dennism schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:51:
[...]
Vind het bijvoorbeeld jammer dat je via filestation alleen owner, group en others rechten kan geven, ipv per group de rechten goed kan zetten.
Dat komt omdat de Syno op linux draait en alleen de standaard ACL/permissies gebruikt. Hiermee kunnen alleen rechten op owner, group en others uitgegeven worden. Pas als je extended ACLs gebruikt heb je meer mogelijkheden, maar Syno vond het blijkbaar niet nodig om die toe te voegen (heb er zelf op een thuisnetwerkje eerlijk gezegd ook weinig behoefte aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Puck schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:13:
De administrator is standaard verbonden aan de groep administrators EN users (kan ik niet veranderen). En het lijkt alsof hij dan de rechten van de groep users pakt...
Probeer een de group users geen rechten te ontnemen, maar niets aan te vinken, zo het ik het geloof ik gedaan. Wanneer je deny's gaat zetten op users hebben die inderdaad preference over de rechten op de administrators groep.

Ik heb maar aangenomen dat voor users niets aanvinken hetzelfde is als geen rechten geven daar het anders inderdaad niet mogelijk is, daar iedere user lid is van users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
tijnvw schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:15:
Hee allemaal, neem aan dat de meesten hier inmiddels over zijn op DSM 4.0; bevalt mij in ieder geval uitstekend.
De notifications kun je nu in meer detail instellen.
Bij mij stond de notificatie na de upgrade weer default aan.
Is dat niet de oorzaak?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:12:
Naast bovenstaande vraag ben ik benieuwd of ik de web folder van de webserver ook op mijn usb stick kan zetten in plaats van op een harddisc.
Ik zie nergens een verplaats optie?
Tijdje geleden dat ik met Apache heb zitten spelen ...
Je zou dan de symlink /var/services/web moeten laten wijzen naar een folder op je USB stick. Nu verwijst die naar /volume1/web ...
Of /usr/syno/apache/conf/httpd.conf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Ik heb sinds gisteren een synology 1511+. Ik ben NAS n00b, maar ik moet zeggen het werkt allemaal erg lekker!
Nu wilde ik er een SVN programma op gaan zetten, maar daarvoor moet ik hem bootstrappen.
Echter na uren lezen in het forum van synology, hier en de rest van het internet kom ik er maar niet achter welke bootstap ik nodig heb. Overigens gebruik ik DSM 4.0. Lees ik er overheen of is het gewoonweg niet mogelijk? :?

Graag jullie input :)

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
terrorvogel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:40:
Ik heb sinds gisteren een synology 1511+. Ik ben NAS n00b, maar ik moet zeggen het werkt allemaal erg lekker!
Nu wilde ik er een SVN programma op gaan zetten, maar daarvoor moet ik hem bootstrappen.
Echter na uren lezen in het forum van synology, hier en de rest van het internet kom ik er maar niet achter welke bootstap ik nodig heb. Overigens gebruik ik DSM 4.0. Lees ik er overheen of is het gewoonweg niet mogelijk? :?

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg
En dan de Intel Atom versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
terrorvogel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:40:

is zeker mogelijk:

Deze package heb je nodig:
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

Vervolgens deze stappen uitvoeren:
http://forum.synology.com.../How_to_Install_Bootstrap

Na stap 6 eerst even rebooten, vervolgens stap 7 en 8 uitvoeren. (uiteraard syno-x07-bootstrap_1.2-7_arm.xsh in de guide vervangen door syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:23:
[...]

Tijdje geleden dat ik met Apache heb zitten spelen ...
Je zou dan de symlink /var/services/web moeten laten wijzen naar een folder op je USB stick. Nu verwijst die naar /volume1/web ...
Of /usr/syno/apache/conf/httpd.conf aanpassen.
Ah, daar ga ik morgen even mee bezig, dat is snel geregeld. Dan maak ik even een iets andere index pagina waarop je op een linkje moet klikken om de photostation te starten, dan voorkom ik waarschijnlijk dat bots e.d. mijn photostation gelijk benaderen waardoor mijn synology minder snel in slaapstand gaat.

Dat hele photostation pakket is trouwens echt fantastisch. Ik maak er veel gebruik van en mijn hele familie is er weg van, ook ideaal dat ik het aan mijn eigen domeinnaam kon koppelen, lijkt het gewoon een website die ik ergens gehost heb terwijl het mijn eigen synology is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb na installatie van ipkg nog wel het path moeten aanpassen, om de een of andere reden gaat daar iets niet goed.
Dus /opt/bin toevoegen aan PATH in /root/.profile ..
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:50:
Dat hele photostation pakket is trouwens echt fantastisch.
Heb er heel even naar gekeken, maar dat indexeren en thumbnailen beviel me niks ... heb intussen begrepen dat je ook met de Assistant foto's kunt oploaden (thumbnailen vindt dan op PC plaats) dus misschien moet ik er nog eens naar kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 17-03-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
YaNightmare schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:49:
[...]

is zeker mogelijk:

Na stap 6 eerst even rebooten, vervolgens stap 7 en 8 uitvoeren. (uiteraard syno-x07-bootstrap_1.2-7_arm.xsh in de guide vervangen door syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Oke, bedankt! _/-\o_ _/-\o_ Zag blijkbaar door de bomen het bos niet meer 8)7
Ik ga er mee aan de slag. Laat jullie weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik heb een permissie probleempje met sickbeard:

de logfile locatie van sickbeard heb ik (vanwege hibernation) verplaatst naar een usb stick volume:

/volumeUSB1/usbshare/sickbeard en de file sickbeard.log

de file owner is sickbeard en de group is users

Echter, zelfs nu ik de rechten met chmod 777 op deze file heb aangepast geeft het sickbeard startupscript een foutmelding: permission denied op deze logfile.

De directory waar deze file in staat heeft dezelfde rechten (777, sickbeard users), dus ben ik eens gaan testen met su sickbeard.

En, inderdaad, als ik van /volumeUSB1/usbshare naar de map sickeard probeer te gaan kreeg ik een foutmelding: can't cd to sickbeard

Vervolgens heb ik nog het volume gecheckt met e2fsck maar dat vond slechts twee invalid date/time errors.

Dus mijn vraag is... wat veroorzaakt dit probleem en hoe los ik het op?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Oké, misschien een hele brutale vraag, maar daar gaat ie;

Kan iemand mij kort en krachtig uitleggen hoe ik een mailserver opzet en dus mijn eigen e-mail adressen kan aanmaken? Ik heb sinds kort een DS-212+, maar zit pas op pagina 80 van de manual :+
Heb hier ook nog nooit mee van doen gehad, dus ik weet niet hoe en wat.

Snelle hulp zal zeer worden gewaardeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
spoor12b schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:14:
En, inderdaad, als ik van /volumeUSB1/usbshare naar de map sickeard probeer te gaan kreeg ik een foutmelding: can't cd to sickbeard
Je zegt dat je chmod 777 op de file gedaan hebt, maar ook op de sickbeard directory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:24
Freakster86 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:14:
Oké, misschien een hele brutale vraag, maar daar gaat ie;

Kan iemand mij kort en krachtig uitleggen hoe ik een mailserver opzet en dus mijn eigen e-mail adressen kan aanmaken? Ik heb sinds kort een DS-212+, maar zit pas op pagina 80 van de manual :+
Heb hier ook nog nooit mee van doen gehad, dus ik weet niet hoe en wat.

Snelle hulp zal zeer worden gewaardeerd ;)
Hier kun je een tutorial vinden.
http://www.synology.com/t..._mail_server.php?lang=nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, thx. Die heb ik net ook gevonden.

't gaat er alleen niet bepaald snel :P Enige tips zouden erg welkom zijn. DDNS en wat dan ook, nog nooit mee van doen gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
sverzijl schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:17:
[...]

Je zegt dat je chmod 777 op de file gedaan hebt, maar ook op de sickbeard directory ?
Ja!

edit zie:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ftgaqs.png

[ Voor 13% gewijzigd door spoor12b op 17-03-2012 18:58 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb nu xxxx.tk aangemaakt.

Moet ik dit dan doorsturen via http:// (ip adres in router)
of http:// (buiten ip ofzo.. geen 192.168 etc)
of via DNS?

*blijft lezen!

Oke, ik raak de weg kwijt.
- Ik probeer een .tk domein te openen. Echter weet ik niet waarnaar ik het moet laten verwijzen (zoals hierboven)
- Reverse DNS slaat werkelijk alles. Ik snap hier echt niks van als leek.
- Mijn router (wrt1043ND) heeft DDNS. Dit verwijst weer naar no-ip.com, dyndsn.org etc. Of dit moet en hoe ik dit (gratis) doe is ook een raadsel.

[ Voor 52% gewijzigd door Freakster86 op 17-03-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Laatst online: 23-09 12:51
Freakster86 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:35:
Heb nu xxxx.tk aangemaakt.

Moet ik dit dan doorsturen via http:// (ip adres in router)
of http:// (buiten ip ofzo.. geen 192.168 etc)
of via DNS?
Voor de duidelijkheid - je wilt een domeinnaam gebruiken om toegang tot je NAS te faciliteren?

Waar het op neerkomt is dat je xxxx.tk laat verwijzen naar je publieke IP adres (Het adres wat je van je ISP krijgt, check www.whatsmyip.org)

Geen idee hoe dit met .tk zit, ik zelf gebruik de DynDNS service (Die jij zelf ook bent tegengekomen) - in het control panel op de DynDNS site kun je je publieke IP adres opgeven

[ Voor 0% gewijzigd door Zodiac op 17-03-2012 18:53 . Reden: .com, .org, maakt niks, toch? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik wil een mailserver opzetten, zodat ik mijn eigen e-mail accounts kan aanmaken en daarop e-mails kan ontvangen. Mail station 2 heb ik er net opgezet en mailserver ook al ingesteld.

Gaat nu puur om het aanmaken van het domein en de communicatie tussen het domein en mijn nas.

1. DynDNS moet je voor betalen toch? .tk is gratis.
2. dus: http://(extern ip-adres) is genoeg? of moet daar nog een poortverwijzing achter o.i.d.?
3. Moet ik nog iets doen met forwarden?

-excuses voor de vele vragen, als ik de tijd had zou ik het rustig uitzoeken ;) -

[ Voor 9% gewijzigd door Freakster86 op 17-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
YaNightmare schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:49:
is zeker mogelijk:

Stap 1 tot en met 6 succesvol uitgevoerd. NAS opnieuw opgestart en toen 7 en 8 gedaan.
Echter hier loop ik vast.. Bij 7 ipkg update gedaan resulteert in -> -ash: ipkg: not found

Wat nu? Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Als je find / -name ipkg -print intypt, vind je dan het package (staat in meerdere mappen / links)?

Zo ja, wat is je path als je set intypt?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Laatst online: 23-09 12:51
Freakster86 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:59:
Ik wil een mailserver opzetten, zodat ik mijn eigen e-mail accounts kan aanmaken en daarop e-mails kan ontvangen. Mail station 2 heb ik er net opgezet en mailserver ook al ingesteld.

Gaat nu puur om het aanmaken van het domein en de communicatie tussen het domein en mijn nas.

1. DynDNS moet je voor betalen toch? .tk is gratis.
2. dus: http://(extern ip-adres) is genoeg? of moet daar nog een poortverwijzing achter o.i.d.?
3. Moet ik nog iets doen met forwarden?

-excuses voor de vele vragen, als ik de tijd had zou ik het rustig uitzoeken ;) -
Mm, geen ervaring met het instellen van een mailrelay op de Synology.

1. DynDNS kent een gratis variant - je domeinnaam zal wel iets van DynDNS bevattien (bijvoorbeeld, freakster.dyndns.org)
2. Dit zal altijd werken - wat jij wilt is http://xxxx.tk. De "truc" is om in het Domain Name System xxxx.tk te laten verwijzen naar jouw publieke IP adres (Ik neem aan dat je .tk accountpagina/control panel een mogelijkheid hier tot biedt. Uiteraard zal er ook een poort op jouw firewall open moeten (25 meen ik)
3. Dit is erg specifiek - wellicht dat je beter een handleiding oid kunt opzoeken op Synology.com, jij zult vast niet de eerste zijn die dit wilt configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
kraades schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:04:
[...]

De notifications kun je nu in meer detail instellen.
Bij mij stond de notificatie na de upgrade weer default aan.
Is dat niet de oorzaak?
Thanks voor het meedenken, maar hield het voorafgaand aan de update ook al in de gaten; toen werd er geloof ik in 3 maanden 3x een ip-adres geblokkeerd. Nu 5x per dag ofzo!
Weet niet of ik me er zorgen om moet maken, maar vind het minder prettig dan eens per maand een ongewenste loginpoging ;)

edit: verkeerde quote

[ Voor 30% gewijzigd door tijnvw op 17-03-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
spoor12b schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:05:
Als je find / -name ipkg -print intypt, vind je dan het package (staat in meerdere mappen / links)?

Zo ja, wat is je path als je set intypt?
Nee hij vind geen package... Lijkt wel of hij na de reboot de ipkg installatie niet meer heeft?!
Is dat mogelijk?

Ben trouwens ook niet echt bekend met linux, denk ik geef het maar even aan, maar waarschijnlijk hadden jullie dat al uitgevogeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hartelijk dank voor de hulp Zodiac!

DynDNS of .tk, het maakt niet zoveel uit lijkt mij. Ik ben nu bezig met .tk dus houd het even daarbij.
Ik kan daar het volgende doen: Stuur dit domein naar: http:// ..... OF 'gebruik DNS'

Uitgaande van die eerste, dan heb ik dus http://externipadres:poortnas.
De vraag is dus welke poort. Moet dit een poort zijn die verband houd met de mailserver of met iets anders?
Het volgende haal ik van synology.com
Mailserver
Type Poortnummer Protocol
SMTP 25 TCP
POP3 110 TCP
IMAP 143 TCP
IMAP via SSL/TLS 993 TCP
POP3 via SSL/TLS 995 TCP

25? En dus die poort forwarden in de router.

Service Port: (XX-XX or XX) 25
Internal Port: (XX, Only valid for single Service Port or leave a blank) hoeft niet?
IP Address: (interne ip van de nas?) 192.168.1.xxx:5000
Protocol: all
Status: enabled
Common Service Port: (veel keus! DNS, HTTP, POP3 , SMTP) afhankelijk van de poort? dus SMTP bij 25?

De tekst tussen ( ) zijn voor mij nog open vragen.
Achter het interne ip van de nas staat nog :5000. Moet ik daar nog wat mee doen? 5000 is dan de Internal port, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste is geen optie voor een mailserver, je zal het met DNS moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oke. Heb net al een account aangemaakt bij DynDNS, voor het geval dat.

Nu moet ik hostnaam (xxxx.tk) en ip-adres opgeven of mijn eigen DNS gebruiken. Welke van de 2 en wat vul ik daar in? gewoon hun dns gebruiken en externe-ip adres opgeven (+poort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

terrorvogel schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:01:
Bij 7 ipkg update gedaan resulteert in -> -ash: ipkg: not found
zie mijn post van 17:54 ... de PATH variable wordt niet aangepast, waardoor 'ipkg' niet gevonden wordt in /opt/bin

wat krijg je als je echo $PATH intikt ?

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 17-03-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik kom er echt niet uit. DynDNS en no-ip loop ik gewoon vast. CC gegevens invullen en weet ik wat allemaal.

Wat doe ik verkeerd? Dit moet toch echt makkelijker kunnen...

_/-\o_
Het is gelukt.
Via no-ip.com een domein aangemaakt (faalhaas.no-ip.org = vb :+)
Domein doorgestuurd naar extern ip.
Poort 25 in router geforward.
Tool van no-ip geïnstalleerd, poort gecheckt en host gecheckt.

Mailserver opnieuw ingesteld en mailstation opgestart.
Test e-mail van g-mail account (via thunderbird) zonder problemen.
Test e-mail van hotmail account (hotmail zelf) gaf wat problemen. Moest code intypen om spam te voorkomen :? Mail wel aangekomen!
Vervolgens een invite laten sturen (livingsocial) en tot nu toe nog niks binnen.

Hoe kan dit? Wordt dit door hun geblokkeerd op de een of andere manier?

[ Voor 65% gewijzigd door Freakster86 op 17-03-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Goner schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:56:
[...]

zie mijn post van 17:54 ... de PATH variable wordt niet aangepast, waardoor 'ipkg' niet gevonden wordt in /opt/bin

wat krijg je als je echo $PATH intikt ?
/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin krijg ik dan... dat is vast negatief! :X
De oplossing zal voor een gevorderd iemand makkelijk zijn, maar voor mij is het nog lastig aangezien ik het aan het leren ben. Heb je post gelezen maar daar kwam ik niet echt verder mee. Snap wat ik moet doen, maar weet alleen niet hoe |:( Dus alle hulp is welkom!

Ik ga ondertussen verder zoeken naar een oplossing :+

iets van:

vi /root/.profile --> Opent de .profile file. Hierin het PATH verander in:
/opt/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin ?

[ Voor 20% gewijzigd door KaleBatzZ op 17-03-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Hier staat wat je moet doen om ipkg weer te laten werken
http://www.naschenweng.in...dsm-4-0-beta-breaks-ipkg/

Naast je .profile is er denk ik ook iets veranderd in /etc/rc.local bij dsm 4.0

[ Voor 24% gewijzigd door JustSomeone op 17-03-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
JustSomeone schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:26:

Held! _/-\o_ Moest nog wel even uitzoeken hoe de linux commands werken, maar dat gevonden was het zo gepiept. Nu heb ik ipkg update&upgrade kunnen uitvoeren :)

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JustSomeone schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:26:
Ik denk dat aanpassen rc.local alleen nodig is als je ipkg al geinstalleerd had voor de upgrade naar DSM 4. Hij heeft net als ik ipkg geinstalleerd onder DSM 4 ... voor mij was aanpassen van path voldoende, werkt nu als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 02:31

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]
Het lijkt erop dat sommige ip adressen gewoon in underground databases zijn verzuild. Ik beheer een stuk of 10 nassen, waarvan de meeste via Internet benaderbaar zijn en slechts eentje ondervind elke nacht meerdere inlog pogingen. Op dit moment zijn al bijna 500 ip adressen voor altijd geblokt. Vorige week heb ik deze nas (tijdelijk) omgeschakeld naar een andere provider op locatie en nu blijft het, zoals te verwachten was, helemaal rustig. Uiteraard is het ip adres niet via Google te vinden, het gaat trouwens om een XS4ALL adres, zal later even controleren of een andere synology achter een XS4ALL adres ook een probleem heeft, auto block stond daar nog uit.

Ik zou graag een ip white list willen, nog maar eens een feature request inschieten bij Synology. Sommige gebruikers (personeel van een bedrijf) zijn af en toe zo knullig om soms een paar keer met een verkeerd wachtwoord in te loggen. Bellen ze mij dat er een probleem is, mag ik het ip adres van ze, weer handmatig uit de lijst halen. Gelukkig zijn de adressen wel te sorteren op tijd van blokkeren, zodat het eigenlijk altijd het onderste adres is. Maar het zou nog leuker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Freakster86 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:31:
Ik kom er echt niet uit. DynDNS en no-ip loop ik gewoon vast. CC gegevens invullen en weet ik wat allemaal.

Wat doe ik verkeerd? Dit moet toch echt makkelijker kunnen...

_/-\o_
Het is gelukt.
Via no-ip.com een domein aangemaakt (faalhaas.no-ip.org = vb :+)
Domein doorgestuurd naar extern ip.
Poort 25 in router geforward.
Tool van no-ip geïnstalleerd, poort gecheckt en host gecheckt.

Mailserver opnieuw ingesteld en mailstation opgestart.
Test e-mail van g-mail account (via thunderbird) zonder problemen.
Test e-mail van hotmail account (hotmail zelf) gaf wat problemen. Moest code intypen om spam te voorkomen :? Mail wel aangekomen!
Vervolgens een invite laten sturen (livingsocial) en tot nu toe nog niks binnen.

Hoe kan dit? Wordt dit door hun geblokkeerd op de een of andere manier?
In DSM4 kun je ook gebruik maken van Synology eigen DDNS. Dan heb je no-ip niet nodig.
In DSM4 ga je naar Configuratiescherm --> EZCloud en bij provider kies je voor Synology.
Account aanmaken en je adres werkt. Scheelt heel wat stappen.
Hoef je ook een tool te installeren zoals je die nu gebruikt van no-ip.

Ik weet alleen niet of het voldoende is icm met mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
spoor12b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:53:
Ik ben gisteren ook overgestapt op DSM 4.0 maar nu zie ik om de paar minuten het volgende bericht in messages staan:

PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2372 No script for Python26

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb zowel python als een package (zebulon) als via IPKG geinstalleerd. Ik neem aan dat het het zebulon package is?

edit: in packages staat bij de status van python unavailable

edit2: Uninstall en herinstal van zebulon's python verhelpt het probleem niet.
heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik herken het probleem niet. Ik heb de zebulon packages en ben van 3.2 naar 4.0 gegaan zonder problemen. Ik begin het idee te krijgen (door het lezen van dit topic) dat de packages zich anders gedragen op andere platvormen. Ik heb een PPC gebaseerde synology en heb nergens last van. En heb het idee dat de x86 basen synology's problemen geven.

Het is maar een theorie, maar wie weet kunnen we een inventarisatie houden en kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Gisteren middag de DS1812+ terug gestuurd naar de winkel, hopelijk krijgen ze maandag de nieuwe voorraad binnen en sturen ze een nieuwe op !

Kreeg ik vanochtend EINDELIJK ook een mailtje van Synology (na 5 mailtjes met info die kant op te hebben gestuurd).

Hij vond niet dat de DS de HDD's zou kunnen kapot maken omdat hij dat nog nooit had gehoord ... tja ... ik heb hier nu 5 HDD's liggen met bad sectors, allemaal precies dezelfde sector, allemaal schijven uit een andere productie datum en allemaal met minder dan 80 uur poweron time ....

Ach, ik snap het ook wel natuurlijk, hij kan niet van elke support ticket uitgaan dat de persoon aan de andere kant van de mail daadwerkelijk weet waar hij over praat maar toch.

Naja, ik hoop van harte dat het de hardware is (ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo is, de DSM software en mijn schijven heb ik inmiddels uitgesloten als veroorzaker).

Ik kan in iedergeval mijn lol niet op de aankomende 2 dagen, ik mag 6 2TB schijven gaan low level formatten om de UNC errors te herstellen ... 3e keer dat ik mijn data kwijt ben ...

Mocht het probleem er nog steeds zijn zal ik een mooie video in full HD maken, getiteld "Nerdrage on DS1812+, skydive edition" ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.