Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Zoals ik hierboven zei, ik zou die count met een extra 0 ophogen.

Nu maak je een 1Gb file aan die je wegschrijft en vervolgens weer inleest, gezien de 1812+ 1Gb geheugen heeft blijft minstends de helft van die GB in de cache staan, maw, je read test is niet correct, evenals de write test die voor de helft afgevangen word door je ram, voor een propere test moet je nog een sync erachteraan gooien.

Ik heb momenteel geen tijd, mocht het morgen nog niet duidelijk zijn zal ik wel een voorbeeldje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
YaNightmare schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:53:
Zoals ik hierboven zei, ik zou die count met een extra 0 ophogen.

Nu maak je een 1Gb file aan die je wegschrijft en vervolgens weer inleest, gezien de 1812+ 1Gb geheugen heeft blijft minstends de helft van die GB in de cache staan, maw, je read test is niet correct, evenals de write test die voor de helft afgevangen word door je ram, voor een propere test moet je nog een sync erachteraan gooien.
Mja, had ik ook al geprobeerd voordat ik gepost had en maakt hier in ieder geval niets uit op mijn DS411+ met 1GB RAM, test duurt dan alleen langer, maar snelheden blijven zo goed als gelijk (+/- 10MB/s verschil, maar die verschillen zie je sowieso al per testrun).
Maar voel je vrij om te spelen met de bestandsgrootte, voorbeeldje is nu zo aan te passen lijkt me ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 13-03-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Begin echt gek te worden van die Synology crap. Ik wil verdomme gewoon een backup uitvoeren, niet tientallen uren kwijt zijn aan troubleshooting omdat het klote systeem geen fatsoenlijke errors kan geven. Wat is er moeilijk aan aangeven waarom een backup mislukt?
Ik krijg enkel de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden blablabla terwijl hij wel gewoon een aantal GigaBytes over kan zetten. Ongetwijfeld gaat hij over z'n nek op een map of een bestand maar dit melden? Nee natuurlijk niet, stel je voor dat een gebruiker zelf zou kunnen troubleshooten.
Moet ik nu weer Synology gaan contacteren voor iets wat ik ongetwijfeld zelf zou kunnen oplossen mits ik de logs had?

Wellicht maar gewoon de backup vanaf de backup server gaan pullen ipv naar de backup server te pushen. Blijft belachelijk dat dit zo slecht werkt. Heb je een mooie NAS, kan je hem niet fatsoenlijk backuppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2012 00:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Heb zelf dat soort problemen gehad toen copy metadata en compression of encryption aanstond.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb alles al uit staan behalve de optie om bestanden niet te verwijderen als dat op de source wel gebeurt. Minder valt er volgens mij niet in te stellen aan opties.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
@Tsurany, ik heb zelf (nog) niets gedaan met de backup van de Synology, maar het is een standaard optie toch ?

Zo ja, heb je al gekeken of er wat in /var/log/messages staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 01:05:
Heb alles al uit staan behalve de optie om bestanden niet te verwijderen als dat op de source wel gebeurt. Minder valt er volgens mij niet in te stellen aan opties.
Maak eens een gebruiker met de naam 'rsync' aan.
Deze geef je rechten voor het kopiëren. Er is volgens mij inderdaad wat gewijzigd aan de backupfunctie, want vroeger kon je een willekeurige gebruiker een backup laten maken. Nu moet dat de 'admin' zijn of 'rsync'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het belangrijk jezelf af te melden als je ingelogd bent op je nas (:5000 adres)? Ik deed dat eigenlijk niet, maar zag dat ik nu al 6 keer ingelogd was en dat is misschien ook niet zo handig?

Ik had er verder geen problemen mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:28:
Maak eens een gebruiker met de naam 'rsync' aan.
Deze geef je rechten voor het kopiëren. Er is volgens mij inderdaad wat gewijzigd aan de backupfunctie, want vroeger kon je een willekeurige gebruiker een backup laten maken. Nu moet dat de 'admin' zijn of 'rsync'.
Maar het vreemde is dat de backup wel volledig start en voor een groot deel ook loopt. Bovendien had ik eerst een FreeNAS systeem waar de rsync backup prima naartoe ging met volledig dezelfde instellingen. Het zal best dat het aan het backup medium ligt maar dat is dus het vervelende, die messages krijg ik niet te zien.
Zal eens kijken wat ik uit /var/log/messages moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Wat dat betreft is het het makkelijkst om "tail -f /var/log/messages" te doen, vervolgens een backup starten, de tail -f laat hem realtime de toevoegingen uitspugen in je SSH sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Merk heel veel messages dat de file names to long zijn. Waarom zie ik dat niet gewoon in de gewone log terug? Troubleshooten zou dan veel sneller zijn.
Nu ligt het probleem dus bij het Windows backup platform, als Synology mij dat gewoon direct verteld kan ik er omheen werken.

Nu op Windows een VM gemaakt van OpenMediaVault en daarin twee VHD's gegeven die de schijfruimte van de Windows machine volledig gebruiken. Kijken of dat goed werkt. Werkt dat kan ik OpenMediaVault gewoon native installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Toevallig zit ik ook te spelen met SSH (ivm installatie openssh-sftp) maar ik zie in de DSM current connections geen SSH connections, wel voor Telnet, CIFS, HTTP, gewone FTP en noem maar op :?
Zal ook eens in messages kijken...
Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:15:
Nu ligt het probleem dus bij het Windows backup platform,
Heeft dat te maken met max. path-length van 255 op NTFS ?? Ben ik ook al eens tegenaan gelopen ...

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 14-03-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup, aangezien Synology om het pad aan te geven al 56 characters gebruikt en dan maar 190 over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ongelooflijk irritante bug van Windows ; al diverse keren last van gehad, op werk bij exporteren van data uit een DMS naar een Windows share en laatst ook met backup thuis naar Synology.
Had een backup gemaakt (met Cobian, soort Replicator) van Windows XP naar DS212j en deed de eerste keer even een 'properties' op de oorspronkelijke folders en de folders op de Syno share om te kijken of aantal bytes en bestanden hetzelfde was ... niet dus, omdat Windows files met te lange (?) pathname gewoon niet meetelt !!
(is dat in Windows 7 nog steeds ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
twc02 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:13:
Ik heb sinds dat ik de DS1812+ heb geupgrade naar DSM4.0 geen verbinding meer kunnen via het internet. Alleen in het netwerk kan ik het apparaat benaderen. Ik heb in mijn router al de poorten geforward. Ik heb webdav e.d. aanstaan. Ik heb een regel toegevoegd in de firewall die dit moet toestaan. Maar wat ik ook doe, via het externe ip adres krijg ik geen verbinding. Onder dsm3.2 was dit geen probleem. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
YaNightmare schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:36:
Ugh, omdat ik geen zin heb dat er straks een andere disk het nog gaat begeven heb ik het probleem met deze ene disk maar handmatig opgelost, dwz;

Lowlevel format tm de LBA die fout gaat, disk weer terug in de Synology en array repairen.

Vooralsnog gok ik dat de oorzaak een van de volgende is:

-> reboot via de commandline (icm ipkg, deze houd zich niet helemaal aan de Syno standaard door services niet te stoppen etc, maw, borked data op die sector (zou enig sinds verklaren waarom het altijd dezelfde sectoren zijn).

-> fout in de hardware van de Synology (al contact gehad met de winkel (wifimedia), ik mag hem evt opsturen en omruilen voor een nieuwe mits nog in originele staat).

-> fout in de software / anders (zou ook verklaren waarom altijd dezelfde sectoren fout zijn.

Helaas hebben ze de linux versie die erop staat teveel uitgekleed dus ik kan niet kijken of het in het Synology OS zelf zit, had misschien hoop om noacpi=1 mee te kunnen geven aan de libata kernel module gezien daar een bug in zit in oudere versies en kernels, helaas kan ik dat niet bevestigen zo :S

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag (afwachten van Synology support / "preventief" hardware omruilen / geen ipkg gebruiken / anders) , ook als er andere mensen zijn met een DS1812+ en ipkg zou ik willen vragen of jullie deze willen rebooten via SSH en na het opstarten kijken of je dezelfde vage meldingen krijgt.

EDIT, voor de mensen die nog aan het kijken zijn naar de DS1812+ een stukje rebuild stats:

6x 2TB 204UI disks van samsung geeft onderstaande resync speed, best netjes imo.

md2 : active raid5 sdc5\[6] sda5\[0] sdf5\[5] sde5\[4] sdd5\[3] sdb5\[1]
9743898240 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [6/5] [UU_UUU]
[=>...................] recovery = 8.3% (162771180/1948779648) finish=320.2min speed=92938K/sec
Aangezien jullie problemen begonnen na de update naar DSM 4 kunnen jullie proberen de firmware opnieuw te installeren. Deze link beschrijft hoe dat moet.

http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Na de update naar 4.0 lukte het mijn Diskstation niet meer om te rebooten of zelfs maar uit te schakelen. Ik kon geen oplossing vinden dus toen maar de firmware opnieuw geinstalleerd. Hij draait nu weer als een zonnetje.

De bestanden die op de HD zelf staan worden niet verwijderd. Alleen de systeempartitie waarop DSM draait wordt geformateerd.

Ik heb geen idee of het kan helpen in jullie geval, maar misschien is het iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Thnx, was je al een stap voor :) heb hem 2x opnieuw geinstalleerd dmv de reset knop 2x indrukken etc.

Later heb ik al mijn HDD's eruit gehaald, ze allemaal een low level format over de eerste 10GB gegeven en er weer in gedaan.

## Ander "probleem"
Mijn cloudstation startte niet meer, kijk ik in de sync dir, staan er allemaal input/output errors in, fsck laten lopen behoorlijk wat dingen gerepareerd, blijf ik nu zitten met een vage file:

prwx--x--t 1 4286143 18864739 0 Nov 13 1960 ZGlrts

Welke ik niet kan verwijderen, wanneer ik dat doe krijg ik "Killed" terug en een dikke error in de kernel:
BUG: unable to handle kernel NULL pointer dereference at (null)
[ 360.146950] Call Trace:
[ 360.149523] [<ffffffff8109be6e>] ? sys_faccessat+0x1ce/0x1f0
[ 360.155548] [<ffffffff8102a752>] ? ia32_sysret+0x0/0x5
[ 360.161010] Code: Bad RIP value.

Die input/output errors komen of door mijn bestandsnamen in mijn backup dir die ik aan het syncen was of hij komt door gaar memory, geen idee welke van de 2

Misschien ben ik gewoon teveel aan het kloten op het moment, maar ik heb liever dat ik nu erachter kom dat de Hardware brak is dan wanneer hij 8TB aan data met zich mee trekt de eeuwige jachtvelden op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Ja, ik had ook wel wat problemen met de upgrade van 3.2 naar 4. Na een reboot werden mijn volumes niet meer gemount...

Uiteindelijk maar de systeem partitie geherinstalleerd en nu werkt alles weer.

Overigens reageerde mijn NAS niet eens op de reset switch... tenminste geen piep oid. Na een powercycle weer wel.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Voor de mensen die SabNZB, SickBeard, Couchpotato of andere packages draaien waarbij er users aangemaakt worden die ook te zien zijn onder "User" in de Synology config, er is een vrij ernstige security leak: je kunt namelijk inloggen op de DSM met deze gebruikers zonder wachtwoord. Als je instellingen van deze gebruikers niet goed staat hebben ze zelfs toegang tot de finder e.d.

Zoals ook in Puck in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2" (en eronder) te lezen is. Het lijkt dus te komen doordat de Synology software gebruikers onder nummer 1024 niet toont in de interface en een special status heeft aan deze gebruikers zodat ze niet in kunnen loggen. Als er een upgrade is uitgevoerd dan hebben deze gebruikers wel nr 1024 of hoger en zijn ze te zien in de config. Hierdoor kunnen ze echter ook inloggen!

Ik denk dat de beste oplossing is om de packages opnieuw te installeren zodat de users "hidden" zijn en ze handmatig aan een in Synology aangemaakte groep te koppelen zodat je wel invloed hebt op de permissies.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:46:
Het lijkt dus te komen doordat de Synology software gebruikers onder nummer 1024 niet toont in de interface en een special status heeft aan deze gebruikers zodat ze niet in kunnen loggen.
Aha ... dus daarom zie ik wel een user 'transmission' in /etc/passwd maar niet in DSM.
Ik gebruik 'm trouwens niet, Transmission draait onder een met DSM aangemaakt account.

wel grappige melding ...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-e8cTpskn-2k/T2B9cjKQZqI/AAAAAAAAAqA/AqCsNTci26o/s800/Syno_1.jpg

kan met goed account wel inloggen gelukkig.
(wel handig zo'n connectie van de zaak naar huis. zit te testen met Openssh SFTP, maar het lijkt wel of hier uitgaand poort 22 is geblokkeerd, kom niet op de Syno ...)

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 14-03-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Goner schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:08:
Transmission draait onder een met DSM aangemaakt account.
Probeer eens in te loggen op je DSM met die username (neem aan dat er geen wachtwoord op zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die user die ik zelf aangemaakt (+ password) heb kan inderdaad ook inloggen op DSM, maar dan krijg ik alleen File Station, Help en de link naar Transmission UI ..

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 14-03-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dat lijkt me toch behoorlijk gevaarlijk. Als jij je poorten open hebt staan kan ik zo inloggen op je DSM en via File Station is al je data toegankelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Wow, dat is een vrij ernstig probleem :-/

In principe zou je al die users zelf een andere userid kunnen geven in /etc/passwd toch ?

EDIT: sterker nog, ik wist dit in eerste instantie niet, maar hierdoor kan je er in principe voor zorgen dat je een user hebt die wel op de FTP kan maar niet in de DSM kan inloggen, hier heb ik iig wel baat bij :)

[ Voor 44% gewijzigd door YaNightmare op 14-03-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
YaNightmare schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:14:
Wow, dat is een vrij ernstig probleem :-/

In principe zou je al die users zelf een andere userid kunnen geven in /etc/passwd toch ?
Ja dat kan. Wellicht ten overvloede, maar daarna wel even de rechten weer goed zetten op de directories waar deze user gebruikt werd, omdat daar anders alleen het oude UID van de user toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Goed punt thnx :) done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
hars73 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Ik zit nou net te overwegen om Sabnzbd te gaan installeren op mijn DS210j. Ik download over het algemeen geen bestanden groter dan 1.5GB. Misschien een keer 4.5GB, maar dan houdt het zeker op.
Trekt de 210j dat ook niet echt goed?
Tot een GB of 10 gaat het goed... daarboven begint ie te klooien.
Hij haalt alleen niet de max downloadsnelheid, ik heb 40mbit thuis, maar download op nas met ong 2MB/s en op pc met 4+MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Voor de zekerheid meld ik nog maar even dat DSM 4.0-2197 een vervelende bug bevatte waardoor je niet meer het internet op kunt vanuit de NAS. Je kunt hem dus ook niet meer updaten via DSM Update!

Een handmatige upgrade naar 2198 verhelpt dit probleem.

Ik meld dit, wellicht ten overvloede, omdat mijn indruk is dat sommige gebruikers in dit topic hier nog steeds last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:35:
Dat lijkt me toch behoorlijk gevaarlijk. Als jij je poorten open hebt staan kan ik zo inloggen op je DSM en via File Station is al je data toegankelijk...
Met welke user zou jij dat kunnen doen dan ??
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd ... alleen 'transmission' (aangemaakt door package center) heeft geen password, maar bij inloggen krijg je een rare foutmelding.
De users (gezinsleden) die ik zelf heb aangemaakt hebben allemaal een password dat je ook nog nodig hebt om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:46:
Voor de mensen die SabNZB, SickBeard, Couchpotato of andere packages draaien waarbij er users aangemaakt worden die ook te zien zijn onder "User" in de Synology config, er is een vrij ernstige security leak: je kunt namelijk inloggen op de DSM met deze gebruikers zonder wachtwoord. Als je instellingen van deze gebruikers niet goed staat hebben ze zelfs toegang tot de finder e.d.
Crap! Ik kan idd inloggen als user Transmission! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Ik probeer mijn synology een in te stellen voor wat betreft mappen etc. Heb de server nu kunnen mounten op mn mac en zie de mappen terug in finder.. Zie echter 2 mappen staan (zie screenshot). Wie weet hoe de map "DiskStation (Time Machine)" ontstaan is en hoe ik deze wegkrijg? In de map "DiskStation" staat ook al een map TimeMachine die ik wil gebruiken op mn TM-bestanden naar weg te schrijven..

En waar slaan jullie je films (MKV's etc) op die via nieuwsgroepen worden gedownload? In de mappen die gecreëerd worden als je mediaserver installeert?

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/8641/bureaublad.png

[ Voor 9% gewijzigd door Riccardo op 14-03-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Goner schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:32:
[...]

Met welke user zou jij dat kunnen doen dan ??
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd ... alleen 'transmission' (aangemaakt door package center) heeft geen password, maar bij inloggen krijg je een rare foutmelding.
De users (gezinsleden) die ik zelf heb aangemaakt hebben allemaal een password dat je ook nog nodig hebt om in te loggen.
Bij jouwe dan niet (ik dacht dat de transmission user bij jouw in de DSM config te zien was), maar bij sommige gebruikers (met name die geupgrade zijn vanuit 3.2 waar dit soort packages al draaide) zullen deze users zichtbaar zijn in de DSM en daardoor kan met inloggen (zonder dat men hier misschien aan gedacht heeft).

Althans, dit lijkt de oorzaak te zijn, ik weet het niet exact. Beste is om in ieder geval te testen of je in kunt loggen met deze gebruikers.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 14-03-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Riccardo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:09:
En waar slaan jullie je films (MKV's etc) op die via nieuwsgroepen worden gedownload? In de mappen die gecreëerd worden als je mediaserver installeert?

[afbeelding]
Als je de dnla server wilt gebruiken dan moeten je films in die map.
Als je die niet gebruikt kan je je films neerzetten waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:34:
[...]

Als je de dnla server wilt gebruiken dan moeten je films in die map.
Als je die niet gebruikt kan je je films neerzetten waar je wilt.
Als je de dlna server wilt gebruiken dan kun je films overal plaatsen, mits die map maar is opgegeven onder Media Indexing Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hmm. Heb me er blijkbaar niet genoeg in verdiept. :) (gebruik het ook nooit.)
Bedankt voor de correctie.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 14-03-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:14:
[...]

Bij jouwe dan niet (ik dacht dat de transmission user bij jouw in de DSM config te zien was), maar bij sommige gebruikers (met name die geupgrade zijn vanuit 3.2 waar dit soort packages al draaide) zullen deze users zichtbaar zijn in de DSM en daardoor kan met inloggen (zonder dat men hier misschien aan gedacht heeft).

Althans, dit lijkt de oorzaak te zijn, ik weet het niet exact. Beste is om in ieder geval te testen of je in kunt loggen met deze gebruikers.
Ik gebruik Zebulon's packages en er staat me iets van bij dat hij voor deze users random passwords gegenereerd had, inloggen zou dus nagenoeg niet mogelijk moeten zijn. Had het zelf even met sickbeard getest en die kwam niet verder als de melding disc full wat hier al eerder gezien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 13:42
Sinds ik mijn 211j naar 4.0 heb geupgrade gaan een aantal dingen niet helemaal lekker, wat ik niet zo snel in het topic terug kan vinden.

NZBGet is niet met de volle snelheid aan het downloaden, dit moet 5mb/sec gaan, hij gaat nu niet hoger dan 2,5mb/sec(mijn pc download gewoon met 5mb/sec op dezelfde switch)

Ook is de nzbgetweb pagina erg traag, waar ik vroeger constant op refresh kon drukken in de pagina, laat ie zelfs na een keer drukken een update naar een paar seconden pas zien.
Als ie aan het downloaden is, word de diskstation ook erg traag, voorheen gebeurde dit niet, terwijl het geheugen/cpu gebruik rond de 50% ligt.
Komt dus omdat ie aan het parren/unrarren is

Ook sluit mijn diskstation niet normaal af, als ik em restart of shutdown blijft ie hangen in het shutdown process en moet ik em dus geforceerd afsluiten. Ik neem aan dat dit door ipkg komt.

Zijn hier fixes voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Dorest0rm op 14-03-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een probleempje en kan niet vinden waar ik het waarschijnlijk per ongeluk heb gewijzigd.
Als ik probeer in te loggen (via wifi) met het programma DS Audio (op mijn tablet) op mijn DS508 via mijn no-ip.info adres dan krijg ik de melding "Account of wachtwoord is ongeldig. Probeer opnieuw". Dit geld ook voor DS Photo en DS Finder.
Als ik probeer in te loggen, via de webbrowser op mijn tablet, met hetzelfde no-ip adres kom ik gewoon op de DSM inlogpagina uit.
Probeer ik in te loggen met DS Audio via mijn telefoon via 3G of HSPA (of zoiets), dan werkt het wel met het no-ip adres.
Het heeft altijd gewerkt met het no-ip adres. Met of zonder wifi. Iemand enig idee wat ik ergens aan of uit heb gevinkt? 8)7
Laatste firmware staat op de nas. 4.0 2198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat ik echt een heel, heel groot nadeel vind is dat de iPhone app tbv Audio Station het niet toelaat om playlists te maken... of zie ik een optie over het hoofd wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
schumi2004 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:46:
[...]

Ik gebruik Zebulon's packages en er staat me iets van bij dat hij voor deze users random passwords gegenereerd had, inloggen zou dus nagenoeg niet mogelijk moeten zijn. Had het zelf even met sickbeard getest en die kwam niet verder als de melding disc full wat hier al eerder gezien is.
Nee hoor, wachtwoord is gewoon leeg bij z'n packages. Ik heb een opmerking geplaatst bij z'n laatste post over de transmission-update: http://synoblog.superzebu...ent-page-1/#comment-16155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 11:05
Dorest0rm schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:40:
Sinds ik mijn 211j naar 4.0 heb geupgrade gaan een aantal dingen niet helemaal lekker, wat ik niet zo snel in het topic terug kan vinden.

NZBGet is niet met de volle snelheid aan het downloaden, dit moet 5mb/sec gaan, hij gaat nu niet hoger dan 2,5mb/sec(mijn pc download gewoon met 5mb/sec op dezelfde switch)

Ook is de nzbgetweb pagina erg traag, waar ik vroeger constant op refresh kon drukken in de pagina, laat ie zelfs na een keer drukken een update naar een paar seconden pas zien.
Als ie aan het downloaden is, word de diskstation ook erg traag, voorheen gebeurde dit niet, terwijl het geheugen/cpu gebruik rond de 50% ligt.
Komt dus omdat ie aan het parren/unrarren is

Ook sluit mijn diskstation niet normaal af, als ik em restart of shutdown blijft ie hangen in het shutdown process en moet ik em dus geforceerd afsluiten. Ik neem aan dat dit door ipkg komt.

Zijn hier fixes voor?
Ik heb het idee dat sabnzb ook een stuk langzamer is en vooral met parren en rarren.....
In de beta ging dat nog wel goed maar het os lijkt toch een stuk te zwaar nu.
Wie weet wordt het gefixed met de volgende update van nzbgetweb en sabnzb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik naar DSM 4.0 (wat een fijne update trouwens, vooral de "bestandskoppeligen delen-optie" vind ik heerlijk) ben geupdate, verstuurt de NAS geen e-mails meer. Ik krijg de foutmelding "Failed to send e-mail. (Failed to resolve host address.)."

Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand wat ik hier aan kan doen? Is echt gelijk na de update geweest, voor de rest niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 11:05
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:05:
Sinds ik naar DSM 4.0 (wat een fijne update trouwens, vooral de "bestandskoppeligen delen-optie" vind ik heerlijk) ben geupdate, verstuurt de NAS geen e-mails meer. Ik krijg de foutmelding "Failed to send e-mail. (Failed to resolve host address.)."

Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand wat ik hier aan kan doen? Is echt gelijk na de update geweest, voor de rest niks veranderd.
Ik denk dat je het even opnieuw moet instellen.
Zelf moest ik dat ook doen en sindsdien werkt het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exi22 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat je het even opnieuw moet instellen.
Zelf moest ik dat ook doen en sindsdien werkt het gewoon weer.
Dank voor je antwoord, maar wat bedoel je dan met opnieuw instellen? Heb emailadres en wachtwoord al opnieuw ingevoerd, maar blijf hetzelfde probleem houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:12:
[...]

Dank voor je antwoord, maar wat bedoel je dan met opnieuw instellen? Heb emailadres en wachtwoord al opnieuw ingevoerd, maar blijf hetzelfde probleem houden..
het zelfde probleem heb ik hier ook gehad.
bij mij zat de firewall er tussen.
de laatste update van DSM versie 4.0 had het probleem weer gefixed

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:15:
[...]

het zelfde probleem heb ik hier ook gehad.
bij mij zat de firewall er tussen.
de laatste update van DSM versie 4.0 had het probleem weer gefixed
Okee thanks! Zie inderdaad dat er sinds gisteren een nieuwe versie is; ga ik die downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:56:
[...]

Als je de dlna server wilt gebruiken dan kun je films overal plaatsen, mits die map maar is opgegeven onder Media Indexing Service
Dat werkt nog steeds niet bij mij :'(
Gelukkig kan ik mijn mediaplayer tegenwoordig gewoon netwerkshares opgeven om naar te kijken, dus de workaround is goed genoeg.

Vandaag ook eindelijk eens DS Audio via internet aan de praat gekregen. Hallo Vodafone, ik kom mijn databundel opmaken ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Ik probeer om remote mijn DS211 (DSM4) te rebooten via SSH maar het reboot commando doet niets... (blijft hangen).

CTRL C ed. werken niet meer maar je kunt wel een nieuwe SSH sessie starten. Weet iemand hoe ik nu remote de DSM alsnog kan laten rebooten?

Omdat ik net een e2fsck heb moeten draaien werkt het webinterface niet meer, dus dat weer in de lucht zien te krijgen is ook nog een optie.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
spoor12b schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:40:
Ik probeer om remote mijn DS211 (DSM4) te rebooten via SSH maar het reboot commando doet niets... (blijft hangen).

CTRL C ed. werken niet meer maar je kunt wel een nieuwe SSH sessie starten. Weet iemand hoe ik nu remote de DSM alsnog kan laten rebooten?

Omdat ik net een e2fsck heb moeten draaien werkt het webinterface niet meer, dus dat weer in de lucht zien te krijgen is ook nog een optie.
Maak een tunnel met Putty en gebruik Putty vervolgens als proxy voor je browser. Daarna kan je via de GUI naar binnen en daar proberen te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt, maar helaas gaat dat dus niet omdat de GUI down is, zie laatste regel.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
spoor12b schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:56:
Bedankt, maar helaas gaat dat dus niet omdat de GUI down is, zie laatste regel.
Oh sorry. Niet goed gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
reboot -f al geprobeerd?

Hiermee forceer je de reboot van de DSM waarbij de init scripts genegeerd worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ghost(NL) op 15-03-2012 10:58 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Dat lijkt helaas ook niet te helpen.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Heb je toevallig al in /var/log/messages of dmesg gekeken of hij hier een foutmelding geeft ?

Misschien dat hij ergens op blijft hangen en daardoor weer restored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Deze situatie is ontstaan door onderhoud, omdat /md2 (volume1) een paar errors gaf heb ik de deze gedismount zoals in:

http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults

beschreven staat. Daarmee moet je dus wat zaken uitschakelen zodat de dismount succesvol kan worden uitgevoerd. Vervolgens heb ik de repair gedraaid (daar kwam gelukkig weinig uit) en vervolgens is het de bedoeling dat je een reboot geeft.

Volgens messages is het webinterface uit de lucht maar dat is dus een logisch gevolg van de acties om diverse services te stoppen. De system partitie heb ik net eergisteren gerestored (DSM4 upgrade gaf problemen) dus die zal wel helemaal netjes in orde zijn.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dennism schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:54:
Btw, als je poort 5000/5001 naar buiten openzet, zet dan ook even autoblock aan met strakke instellingen. Anders kan iedereen continu op je nas proberen in te loggen, wat ze vrij veel proberen aan mijn auto block lijst te zien
Ik heb er nu ook een paar geblocked staan ... wat ik alleen niet snap, van eentje kan ik zien in de Connection log waarom hij geblocked is - 3 foutieve FTP inlogpogingen - maar van andere zie ik niks in de Connection log ??
Bij auto-block staat dat hij failed logins voor Telnet, SSH, WebDAV en noem maar op, in de gaten houdt maar hij logt ze blijkbaar niet allemaal. Ben toch wel nieuwsgierig ...
Kun je dat zelf nazoeken in de firewall logs (iptables ?) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000

Nakebod

Nope.

Daar heb ik in de DSM 4.0 beta periode al eens een support ticket aan gewaagd, dat de meldingen nogal nietszeggend zijn. Misschien ooit :P En dien het alsnog in als feedback.

Liever had ik ook iets in de logging zoals:
[SSH] IP address [ip] has been blocked
[FTP] IP address [ip] has been blocked
etc...

Hij monitored/blockt deze services echter wel. Alleen als je meerdere services draait heb je geen idee waar nu de meeste pogingen op gedaan worden.
Goed, als alternatief/aanvulling kan je natuurlijk altijd andere poorten gebruiken dan de standaard poorten. Het is geen echte veiligheid natuurlijk, maar SSH op poort 2674 zal minder snel gevonden worden door de standaard scanners, die alleen zoeken en proberen op port 22.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
spoor12b schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:21:
Deze situatie is ontstaan door onderhoud, omdat /md2 (volume1) een paar errors gaf heb ik de deze gedismount zoals in:

http://forum.synology.com...k_and_repair_basic_faults

beschreven staat. Daarmee moet je dus wat zaken uitschakelen zodat de dismount succesvol kan worden uitgevoerd. Vervolgens heb ik de repair gedraaid (daar kwam gelukkig weinig uit) en vervolgens is het de bedoeling dat je een reboot geeft.

Volgens messages is het webinterface uit de lucht maar dat is dus een logisch gevolg van de acties om diverse services te stoppen. De system partitie heb ik net eergisteren gerestored (DSM4 upgrade gaf problemen) dus die zal wel helemaal netjes in orde zijn.
Toevallig hetzelfde gister ook gedaan (md2 een check gegeven gezien ik corrupte files had staan) echter bij mij werkte de WEBUI nog prima, je stopt ook geen enkele service die de WEBUI nodig heeft.

Sterker nog, ik heb de WEBUI open gehouden en uiteindelijk de reboot via de UI gedaan ipv ssh, vooral omdat ik wou kijken wat voor meldingen ik allemaal ging krijgen, wat erg vermakelijk was, 3 mailtjes en een hele waslijst aan notificaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Servor schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:16:
Wat ik echt een heel, heel groot nadeel vind is dat de iPhone app tbv Audio Station het niet toelaat om playlists te maken... of zie ik een optie over het hoofd wellicht?
Dat kan wel. Aan de linker kant zie je on the go staan. Daar ga je heen klik op bewerken en dan kun je nummers gaan zoeken en toevoegen. Het is ook mogelijk om met je pc playlist te maken en die op te slaan zodat je hen met je iPhone kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@YaNightmare:

Vreemd, ik kreeg nog wel het DSM interface maar hij accepteerde de login niet meer (invalid password). Misschien dat dit kwam doordat het backend van DSM gestopt wordt? In dat artikel wordt S20pgsql.sh stop uitgevoerd en mogelijk werkt daardoor DSM niet meer.

Natuurlijk heb ik het volume weer gemount en S20pgsql.sh start uitgevoerd maar dat hielp niet.

Op zich kan ik vanavond wel bij het apparaat maar ik voel weinig voor een powercycle en volgende filesysteem probleem te veroorzaken ;)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Hmm, dat zou nog best wel eens kunnen, ik heb nooit de browser gesloten of uitgelogd, dus misschien is dat de reden dat ik in de veronderstelling was dat alles nog gewoon werkte zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
* robertobadjo heeft een DS1512+ voor op het werk besteld *O* kan ik het eerst ff uitproberen voordat ik prive zo'n ding ga aanschaffen :D

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok...(zoveelste) vraagje omtrent de mailserver functionaliteit van de Synology.

Wat is dat nou precies? Ik heb gewoon telfort internet met de bijbehorende mailadressen van telfort.nl
Kan ik de telfort mail ook realtime laten binnenkomen op de synology?
Dan zou ik de mail daar kunnen laten staan en die pushen naar mijn mailclients (outlook op laptop, iPhone etc...) zodat ik niet meer de webmail van telfort.nl nodig heb (die loopt regelmatig vol omdat ik daar zolang mogelijk kopieen laat staan).

Is dat mogelijk met webstation2?
En zo ja, hoe doe ik dat dan? Ik ben al wat aan het prullen geweest, maar ik kom er niet uit.

Zitten er ook nadelen aan het gebruik van de synology als mailserver verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Nou, toch maar thuis even snel een powercycle gedaan. Geen filesystem errors dus dat is goed afgelopen. Ga wel een support ticket bij Synology openen want dat reboot commando moet gewoon werken.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Nog een leuke... na de herinstallatie van DSM4 (2198) van afgelopen maandag heb ik sabnzbd, CP en SB geinstalleerd (zebulon). Nu zie ik bij een reboot de volgende meldingen in messages staan:

Mar 15 12:28:44 s30_synocheckuser: CheckGUserExist(1776): user [sabnzbd] not found!
Mar 15 12:28:44 s30_synocheckuser: CheckConsistentWithPasswd(1987): user not exist in /etc/passwd, and remove it. szBuf=sabnzbd:1000:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXX:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX:[U ]:LCT-4F61D26C:
Mar 15 12:28:44 s30_synocheckuser: CheckGUserExist(1776): user [sickbeard] not found!
Mar 15 12:28:44 s30_synocheckuser: CheckConsistentWithPasswd(1987): user not exist in /etc/passwd, and remove it. szBuf=sickbeard:1002:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXX:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX:[U ]:LCT-4F61D26C:

en ook voor CP.

Dit terwijl deze users toch gewoon in /etc/passwd staan.

Heeft iemand enig idee hoe dit wordt veroorzaakt en wat de oplossing is? Vanwege de reinstal hebben ze allemaal een userid onder de 1024, speelt dat soms hier een rol?

EDIT: Ik ben kennelijk niet de enige, zie comments in http://synoblog.superzebu.../02/sabnzbd-0-6-15-2-spk/

[ Voor 9% gewijzigd door spoor12b op 15-03-2012 13:42 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
spoor12b schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:15:
Nou, toch maar thuis even snel een powercycle gedaan. Geen filesystem errors dus dat is goed afgelopen. Ga wel een support ticket bij Synology openen want dat reboot commando moet gewoon werken.
Heb je ipkg geinstalleerd ?

Zo ja, dan heeft een ticket bij synology geen zin, dit komt namelijk door de ipkg installatie (reboot die niet goed werkt).

Wat ik er van begreep is dat de initialisatie (mount etc) gebeurt in /etc/rc.local en /etc/rc.optware zonder een correcte stop afhandeling.

Wat eigenlijk moet gebeuren is dat die in de /usr/local/etc/rc.d/xxxx.sh moet komen te staan met een nette stop afhandeling, dan word hij netjes opgeruimt en meegenomen met een reboot commando, momenteel blijft bij sommige mensen de reboot hangen omdat ipkg stop niet correct word uitgevoerd.

Heb even de forum link niet bij de hand maar via google zoeken op "synology reboot ipkg hang" zou wel wat moeten opleveren.

nvm, gevonden: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=162&t=28464

[ Voor 15% gewijzigd door YaNightmare op 15-03-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
IPKG heb ik inderdaad draaien dus ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor het opzoeken!

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
</tweaker>
Mmhh, wil iemand misschien een nette oplossing voor het ipkg probleem delen? Bedankt.
<tweaker>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:46:
</tweaker>
Mmhh, wil iemand misschien een nette oplossing voor het ipkg probleem delen? Bedankt.
<tweaker>
Staat meerdere keren in dit topic, search ipkg

http://www.naschenweng.in...dsm-4-0-beta-breaks-ipkg/

edit
Iets anders, ik check geregeld mijn SMART info en ik zie dat mijn 2e schijf een hogere power cycle count heeft dan mijn eerste. Nu had deze schijf dat in het begin al maar deze loopt niet evenredig op, het verschil wordt dus groter.

Iemand dat ook al opgevallen?

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 15-03-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, net weer een stel wd20ears schijfjes binnen, moet je die nog steeds idlen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 06-10 21:52
Hey,

Ik moet mijn Macbook Pro, terug zetten met Time Machine maar zit met het volgende probleem.
Ik start op van de Recovery cd, en kies voor Timemachine backup terugzetten maar hij ziet mijn Synology NAS over het bedrade 1Gbit netwerk niet staan.
Draadloos ziet ie de NAS en zijn backup wel staan, maar ja draadloos alles terugzetten duurt veel te lang.

Kan ik de netwerkkaart ergens direct naar de Synology NAS verwijzen? Via terminal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PSP123 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:29:
Hey,

Ik moet mijn Macbook Pro, terug zetten met Time Machine maar zit met het volgende probleem.
Ik start op van de Recovery cd, en kies voor Timemachine backup terugzetten maar hij ziet mijn Synology NAS over het bedrade 1Gbit netwerk niet staan.
Draadloos ziet ie de NAS en zijn backup wel staan, maar ja draadloos alles terugzetten duurt veel te lang.

Kan ik de netwerkkaart ergens direct naar de Synology NAS verwijzen? Via terminal ofzo?
Krijg je bij bedraad en draadloos ip adressen uit hetzelfde subnet?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 06-10 21:52
ieperlingetje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:32:
[...]

Krijg je bij bedraad en draadloos ip adressen uit hetzelfde subnet?
Ja, bij draadloos netwerk wel.

Bedraad netwerk, heeft ie niet eens ip adres, en geen subnetetc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertobadjo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:38:
* robertobadjo heeft een DS1512+ voor op het werk besteld *O* kan ik het eerst ff uitproberen voordat ik prive zo'n ding ga aanschaffen :D
krijg je geen spijt van! zit al tijdje op de DS1511+ en kan niet meer zonder:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
schumi2004 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:49:
[...]
Iets anders, ik check geregeld mijn SMART info en ik zie dat mijn 2e schijf een hogere power cycle count heeft dan mijn eerste. Nu had deze schijf dat in het begin al maar deze loopt niet evenredig op, het verschil wordt dus groter.

Ja, hier net zo. Geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
mike123 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:00:
Ik heb een probleempje en kan niet vinden waar ik het waarschijnlijk per ongeluk heb gewijzigd.
Als ik probeer in te loggen (via wifi) met het programma DS Audio (op mijn tablet) op mijn DS508 via mijn no-ip.info adres dan krijg ik de melding "Account of wachtwoord is ongeldig. Probeer opnieuw". Dit geld ook voor DS Photo en DS Finder.
Als ik probeer in te loggen, via de webbrowser op mijn tablet, met hetzelfde no-ip adres kom ik gewoon op de DSM inlogpagina uit.
Probeer ik in te loggen met DS Audio via mijn telefoon via 3G of HSPA (of zoiets), dan werkt het wel met het no-ip adres.
Het heeft altijd gewerkt met het no-ip adres. Met of zonder wifi. Iemand enig idee wat ik ergens aan of uit heb gevinkt? 8)7
Laatste firmware staat op de nas. 4.0 2198
Heb het al gevonden waarom ik geen verbinding krijg. Ik had in het configuratiescherm aangevinkt "automatisch blokkeren". Aantal pogingen in aantal minuten stond op 2:2.
Als ik dit weer uitvink kan ik wel inloggen met mijn no-ip adres. Zet ik het weer aan dan krijg ik met de eerste melding meteen te zien dat de gegevens niet kloppen. Ik kom niet op de lijst te staan van geblokkeerde ip adressen. Ook niet na 5x proberen in 1 minuut.
Iemand die weet hoe ik dat automatisch blokkeren wel kan gebruiken en toch gebruik kan blijven maken van mijn no-ip.info adres? Er zijn in 7 dagen 26 ip adressen geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
[...]

Staat meerdere keren in dit topic, search ipkg

http://www.naschenweng.in...dsm-4-0-beta-breaks-ipkg/

edit

Ipkg
Dat heb ik ook zo ingesteld.
Maar ik dacht begrepen te hebben dacht je Synology dan blijft hangen als je reboot? (eerdere berichten)
Ik heb dat dus nog maar niet geprobeerd...

Smart info
Type: WD20EARS
Disk 1: 6333
Disk 2: 6266
Power on hours: ongeveer 5920.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Mijn webgedeelte werkt niet meer (DSM login webbased)

Ik krijg geen verbinding:
* Webbased DSM (Error 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): The server refused the connection.)
* nzbgetweb (Error 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): The server refused the connection.)

Wel verbinding met:
Sickbeard

Ik heb alleen de ipkg fix uitgevoerd een herstart gedaan en voila kom er niet meer in...

Ik kan er wel bij via SSH maar wat kan dit zijn?

Overigens een andere pc gepakt om er zeker van te zijn dat het niet een ip block was....

[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 15-03-2012 22:47 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met Hitachi 5k3000 3 TB schijven in zijn of haar Syn.Ik ben op zoek naar schijfjes voor mijn 1511+,maar ik kom er nog niet echt uit...En deze lijken me wel wat,maar ze moeten natuurlijk wel probleemloos werken en een beetje betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:37:
Heeft er iemand ervaring met Hitachi 5k3000 3 TB schijven in zijn of haar Syn.Ik ben op zoek naar schijfjes voor mijn 1511+,maar ik kom er nog niet echt uit...En deze lijken me wel wat,maar ze moeten natuurlijk wel probleemloos werken en een beetje betrouwbaar zijn.
Hier kun je zien welke zeker werken
http://www.synology.com/s...hp?lang=nld&product_id=67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
spanx schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:46:
Mijn webgedeelte werkt niet meer (DSM login webbased)

Ik krijg geen verbinding:
* Webbased DSM (Error 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): The server refused the connection.)
* nzbgetweb (Error 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): The server refused the connection.)

Wel verbinding met:
Sickbeard

Ik heb alleen de ipkg fix uitgevoerd een herstart gedaan en voila kom er niet meer in...

Ik kan er wel bij via SSH maar wat kan dit zijn?

Overigens een andere pc gepakt om er zeker van te zijn dat het niet een ip block was....
Is dit niet hetzelfde als dit probleem?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ugh, wederom is er weer een disk gratis voorzien van bad sectors door de Synology.

Het lijkt zo na ~4 dagen te gebeuren elke keer, dit maal draai ik de stock firmware, geen IPKG en alleen maar nieuwe schijven.

Ik ga deze schijf vanavond maar weer low level formatten en de raid rebuilden (zodat hij helemaal schoon is), dan de schijven eruit halen en de synology terugsturen voor RMA/omruil.

Erg jammer, ik had dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Inderdaad erg vervelend YaNightmare... Waarschijnlijk heb je een exemplaar dat op maandag gemaakt is, want ik heb door de jaren heen inmiddels ongeveer 5 synology's bij familie etc. geinstalleerd en dit probleem nog nooit tegengekomen (ook niet met IPKG geinstalleerd). Ze waren geen van allen van de DS1812+ variant, maar dat zou softwarematig niet veel uit mogen maken. Waarschijnlijk dus toch ergens een hardwarematig defectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ja, ik gok de controller of het memory.

Ik had al een probleem met corrupted files op het FS.

Wat wel raar is en blijft is dat het ook daadwerkelijk bad sectors zijn, als ik hem door de samsung test heen haal vind hij precies dezelfde sectors die corrupt zijn.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de RMA afdeling of ik hem in persoon mag omruilen, bespaar ik weer een week wachten op de post mee :-)

Ik ben nog steeds tevreden met de algehele werking van de Synology, het is alleen jammer dat ik inderdaad een maandag ochtend model heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ik had al wel over 'wake up from hibernation' gelezen hier, maar hebben jullie deze al 's gezien :

code:
1
2
3
4
5
Mar 16 01:08:38 kernel: [179592.000000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 16 01:08:38 kernel: [179592.070000] ata1: device plugged sstatus 0x123
Mar 16 01:08:38 kernel: [179595.010000] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Mar 16 01:08:38 kernel: [179595.020000] ata1: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Mar 16 01:08:38 kernel: [179595.030000] ata1: SError: { PHYRdyChg DevExch }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
kraades schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:58:
[...]
Smart info
Type: WD20EARS
Disk 1: 6333
Disk 2: 6266
Power on hours: ongeveer 5920.
Oei, da's bij mij heel anders. Ook WD20EARS (00MVWB0):
Disk1: 37628
Disk2: 132225
Power on hours: 6390

Ik heb geen idle-settings gewijzigd, omdat ik daar geen reguliere PC voor had. Ik heb ze inmiddels zo'n anderhalf jaar (NAS gaat snachts paar uur uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ben nieuw in NAS-land en zit met nog wat vragen voor ik er 1 wil aanschaffen.
  1. Zijn er mensen die ervaring hebben met een DS in combinatie met een Ipad? Op mijn Ipad zelf kan ik niets downloaden van usenet maar ik weet wel dat sommige apps (goodreader bv.) toegang kunnen hebben tot FTP's en dat als ik op reis ben op die manier content van usenet op mn Ipad krijg (via mijn NAS).
  2. Is het noodzakelijk om een harde schijf te installeren in de NAS of kun je ook werken met een externe usb-schijf. Ik heb nog een externe harde schijf liggen namelijk, ik snap dat deze optie wel snelheidsverlies met zich mee zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:14
solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:50:
Ik ben nieuw in NAS-land en zit met nog wat vragen voor ik er 1 wil aanschaffen.
  1. Zijn er mensen die ervaring hebben met een DS in combinatie met een Ipad? Op mijn Ipad zelf kan ik niets downloaden van usenet maar ik weet wel dat sommige apps (goodreader bv.) toegang kunnen hebben tot FTP's en dat als ik op reis ben op die manier content van usenet op mn Ipad krijg (via mijn NAS).
  2. Is het noodzakelijk om een harde schijf te installeren in de NAS of kun je ook werken met een externe usb-schijf. Ik heb nog een externe harde schijf liggen namelijk, ik snap dat deze optie wel snelheidsverlies met zich mee zal nemen.
1) Kan. Houd wel rekening met het feit dat de netwerk snelheid naar je Ipad een beperking kan zijn en de Ipad ook niet alle video codec's even vloeiend afspeelt. Er zijn een aantal app's voor synology, zie bv http://www.synology.com/dsm/DSM_mobile.php?lang=nld

2) kan bij mijn weten niet. Je kan natuurlijk de harde schijf uit de externe harde schijf behuizing halen en deze voor je nas gebruiken. Hij zal dan overigens wel helemaal leeg gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:50:
  • Is het noodzakelijk om een harde schijf te installeren in de NAS of kun je ook werken met een externe usb-schijf. Ik heb nog een externe harde schijf liggen namelijk, ik snap dat deze optie wel snelheidsverlies met zich mee zal nemen.
Kijk dan eens naar de Synology USB Station2 .

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
De optie Synology USB Station 2 had ik nog niet bekeken. Wat zijn hiervan de nadelen tov. een normale NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:28:
De optie Synology USB Station 2 had ik nog niet bekeken. Wat zijn hiervan de nadelen tov. een normale NAS?
- Nog een kastje erbij, in plaats van 1 behuizing
+ Hoeft geen EXT4 partitie te zijn, maar mag ook FAT32/NTFS zijn.

Je kunt je externe schijven ook uit de behuizing halen en in een NAS stoppen natuurlijk.

Volgens mij kun je een externe hardeschijf gewoon aansluiten op de synology
http://www.synology.com/u...features/external-HDD.php.

[ Voor 17% gewijzigd door FunFair op 16-03-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
FunFair schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:34:
[...]

- Nog een kastje erbij, in plaats van 1 behuizing
+ Hoeft geen EXT4 partitie te zijn, maar mag ook FAT32/NTFS zijn.

Je kunt je externe schijven ook uit de behuizing halen en in een NAS stoppen natuurlijk.

Hij is ook iets voordeliger zie ik. Wil de NAS eigenlijk alleen gebruiken als usenet downloadserver. Ik kan hier sabnzbd ook op installeren toch?

De HDD uit de externe behuizing slopen had ik al overwogen. De optie van usb station is eigenlijk voor wat ik er mee wil doen net zo makkelijk en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:43:
Wil de NAS eigenlijk alleen gebruiken als usenet downloadserver. Ik kan hier sabnzbd ook op installeren toch?
Staat wel bij de specificaties, div. download mogelijkheden ;
http://www.synology.com/p...SB%20Station%202&lang=nld

En nadelen ? Ach. 't is maar net wat je er mee wilt doen. Hij kan minder dan een NAS, maar als hij doet wat je wilt ...
Yep, heb via USB een LaCie Rikiki aan m'n DS212j gehangen, is daarna volledig benaderbaar.
Zie dat er ook een eSata port op zit ?? Niet eens gezien ...

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 16-03-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
[...]

Maar moet de DS niet ook een interne disk hebben om de DS software op te zetten, itt een USBStation?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
Goner schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Staat wel bij de specificaties, div. download mogelijkheden ;
http://www.synology.com/p...SB%20Station%202&lang=nld

En nadelen ? Ach. 't is maar net wat je er mee wilt doen. Hij kan minder dan een NAS, maar als hij doet wat je wilt ...

[...]

Yep, heb via USB een LaCie Rikiki aan m'n DS212j gehangen, is daarna volledig benaderbaar.
Zie dat er ook een eSata port op zit ?? Niet eens gezien ...
Ik zie wel dat de usb station op DSM 3.2 draait en niet op 4 en dat daarmee het installeren van apps een stuk lastiger is, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:18
Ik zou dan toch echt voor een goedkoop 1bay model gaan ipv een usb station. Alleen al performance gewijs zal het geld meer dan waard zijn.

Daarnaast krijg je dsm 4.0. En heb je volgens mij de mogelijkheid om nzbget te installeren. Weet niet of dat namelijk gaat met de usb station.

[ Voor 36% gewijzigd door sanderdw op 16-03-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik heb een 212+ aangeschaft en ben bezig met een mailserver.

Echter ik moet naar de installatie van het pakket naar 192.168.1.5/mail/ gaan maar hij laad geen pagina.
firefox/explorer geprobeerd.

heb de nas al een reboot gegeven.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:07:
Ik zie wel dat de usb station op DSM 3.2 draait en niet op 4 en dat daarmee het installeren van apps een stuk lastiger is, of valt dat wel mee?
Je zal een aantal specifieke apps en functies die met dsm 4 geïntroduceerd zijn (virusscanner, cloudstation) niet kunnen draaien nee. Maar de rest werkt probleemloos, net als 3rd party apps.

Let er echter wel op dat usb station 2 wel een van de langzaamste modellen is. Geen probleem verder, alles werkt. Maar met een diskstation heb je nog de keus of je een snel model wilt of meer geheugen.
Heb je de service wel gestart (kan je zien door het woord running in het package center)?
Verder kan je via het synology "startmenu" op het icoontje klikken.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-03-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij is USB Station ook EOL, daarnaast is dat ding zo traag dat je er echt geen sabnzbd op wil gaan draaien met het parren en uitpakken erbij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

solidsnake380 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:07:
[...]
Er was niks mis met apps onder 3.2 ...
Je zou de handleiding eens moeten downloaden om te kijken wat-ie allemaal kan. Heb er even in gekeken en is vrij compleet ...

EDIT: vraag me af waar ze DSM 3.2 en Linux installeren .. er zit 128MB in ?

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 16-03-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
[...]

for i in a b c d; do smartctl --all -d sat /dev/sd$i|grep Cycle;done
 12 Power_Cycle_Count       0x0032   100   100   000    Old_age -       311
193 Load_Cycle_Count        0x0032   185   185   000    Old_age -       45547
 12 Power_Cycle_Count       0x0032   100   100   000    Old_age -       319
193 Load_Cycle_Count        0x0032   089   089   000    Old_age -       334227
193 Load_Cycle_Count        0x0032   089   089   000    Old_age -       333713
193 Load_Cycle_Count        0x0032   089   089   000    Old_age -       333828

De power_cycles zijn vrijwel gelijk hier (Disk 1 is na korte tijd vervangen). De Load cycles zijn wel vrij hoog, maar dat komt omdat ik pas laat wist van wdidle.
Pagina: 1 ... 16 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.