Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
spanx schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:52:
mijn gehele opt map is leeg........ mijn synology start wel gewoon op maar alle losse packages doen het niet meer....

couchpotato
sickbeard (alleen na een herstart)
ipkg
nzbget

zolang ik geen ipkg heb kan ik dus niets installeren....

maar mijn grote vraag is eigenlijk.... wat moet ik doen?

Helemaal opnieuw beginnen? (omdat dit niet gerepareerd kan worden?)
of zoeken naar een oplossing? (die misschien niet te vinden is?)
Vermeld eerst even hoe dit is gebeurt. Na een upgrade of iets anders.

IPKG is eenvoudig te herstellen na de upgrade als je even zoekt in dit topic. Wordt zovaak melding van gemaakt dat het eenvoudig te vinden is.

Waarschijnlijk heb je geprobeerd om IPKG te installeren en daar krijg je dan de melding om een map te verwijderden en dat te herstarten. Dat is eingelijk niet nodig maar maakt niet zoveel uit.

Installeer dan IPKG weer en voer de stappen uit om te zorgen dat IPKG blijft behouden na een herstart.

Ga er dan vanuit dat bovenstaand is gebeurt en niet door iets anders.

Dat je OPT map verdwenen is is dus erg vreemd. Wat je kunt proberen is om als je de laatste update nog niet hebt geinstalleerd van DSM4 deze te installeren. Met wat gelukt komt de map dan weer terug.
Als je de laatste versie al hebt draaien dan wordt het lastig. Je mist dan wel erg veel bestanden en ik denk dat je dan beter opnieuw kan beginnen.

Maar de grote vraag blijft hoe dit gebeurt is dus wat je hebt gedaan want deze map wordt niet verwijderd dus een update.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 12-03-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb een paar posts geleden gemeld hoe het is gekomen.

Na een update naar DSM4 (voorheem 3.2) werkte ipkg niet meer

Na verschillende oplossingen uitgevoerd te hebben is mijn opt map nu dus helemaal leeg (ook /@optware!)

ipkg wil nu gewoonweg niet installeren......na 10 reboots ben ik overtuigd dat het niet gaat werken zoals het beschreven staat....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:11
rintje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:32:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat er snel een goeie commandline sync client voor Google Apps storage komt, dat zou echt goedkoop kunnen worden namelijk,
Ik weet niet welk OS je gebruikt. Enige jaren geleden heb ik mijn Gmail space als netwerk schijf gemount in Ubuntu. Als dat nog zou kunnen (zelf niet geprobeerd), kan je al volstaan met de gebruikelijke rsync of rdiff-backup.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
[...]

Ik gebruik Amazon S3 backup voor m'n foto's en documenten. Per maand kost me dat ongeveer $3.50 voor ongeveer 20GB. Draait zonder problemen 's nachts eens per week.
Bedankt, ik heb mij ook aangemeld om het eens te proberen.

Offtopic:
Ik heb alleen nog wat moeite met de AWS management console.
Directories kan ik bijvoorbeeld niet deleten en ik vraag mij af hoe ik de handel weer "gedownload" krijg.
Even uitzoeken...

Edit: Laat maar. Delete probleem is dus alleen op IE terwijl FF prima werkt... Zucht.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 12-03-2012 08:37 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik wil van een win7 machine enkele mappen backuppen naar een diskstation via internet, niet hetzelfde netwerk. Ik kwam erachter dat replicator dan niet werkt (moet op hetzelfde netwerk zitten). Synology geeft wel een lijst met backup software van derden op (http://www.synology.com/s...how.php?q_id=352&lang=nld). Iemand ervaring met software van deze lijst? Ik zoek het liefst iets open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 12:46
spanx schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:22:

Na verschillende oplossingen uitgevoerd te hebben is mijn opt map nu dus helemaal leeg (ook /@optware!)

ipkg wil nu gewoonweg niet installeren......na 10 reboots ben ik overtuigd dat het niet gaat werken zoals het beschreven staat....
Heb je dit al geprobeerd? Werkte bij mij! Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
spanx schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:22:

@Optware komt normaal gesproken weer terug. Zelf ook al eens IPKG echt verwijderd zoals staat aangeven als je IPKG probeert te installeren terwijl er al iets op staat van IPKG.

Met de stappen zoals aangeven kun je IPKG gewoon weer werkend krijgen en dat werkt bij iedereen. Als het niet werkt dan heb je dus ergens een typefout gemaakt. Heb IPKG elke keer kunnen herstellen op deze mannier.

Maal als je hele /opt directory leeg is dan heb je dus teveel verwijderd en kun je dus beter opnieuw beginnen lijkt me omdat je dan teveel mist. @optware is niet erg maar /opt map wel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
kraades schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:37:
Iemand nog recente ervaring met Strato HiDrive?
Werkt dit net zoals rsync zodat je een incremental backup kunt maken?

Of andere oplossingen die goed werken met Synology?
Ik gebruik zelf al een paar maanden Crashplan+. "Unlimited" storage voor EUR 2.30-3.80 per maand. Werkt uitstekend vanaf Synology al zal je wel wat effort moeten steken in het aan de praat krijgen van deze tool, alhoewel het inmiddels al redelijk voorgekauwd is. Er is sinds kort zelfs iemand die er een package van gemaakt heeft.

De (upload) snelheid varieert nogal, tussen 1 - 25Mbps, download/restore is over het algemeen snel (40-60Mbps).

http://forum.synology.com...CrashPlan_Headless_Client
http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/
MikeOO schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:09:
[...]
@optware is niet erg maar /opt map wel lijkt mij.
@optware is gemount op /opt, dus het is een en hetzelfde

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 12-03-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Begrijp ik nu goed dat auto-sub op je nas draait en niet op je computer? Ik snap er namelijk niks van hoe dit te installeren terwijl ik dit toch graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dennism schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:54:
[...]
Btw, als je poort 5000/5001 naar buiten openzet, zet dan ook even autoblock aan met strakke instellingen. Anders kan iedereen continu op je nas proberen in te loggen, wat ze vrij veel proberen aan mijn auto block lijst te zien ;)
Wat je ook kunt doen ipv deze poorten open zetten (die blijkbaar graag/veel gescand worden) is gebruik maken van name based virtual (SSL) hosts als je een eigen domain hebt. Zo heb ik https://synology.mijndomain.nl / sickbeard.mijndomain.nl etc. die middels een reverse proxy routeren naar <syno_ip>:5000 etc.

Toen ik port 5000/5001 had opengezet had ik ook dagelijks meerdere autoblocks, maar met deze oplossing eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:27:
[...]

Wat je ook kunt doen ipv deze poorten open zetten (die blijkbaar graag/veel gescand worden) is gebruik maken van name based virtual (SSL) hosts als je een eigen domain hebt. Zo heb ik https://synology.mijndomain.nl / sickbeard.mijndomain.nl etc. die middels een reverse proxy routeren naar <syno_ip>:5000 etc.

Toen ik port 5000/5001 had opengezet had ik ook dagelijks meerdere autoblocks, maar met deze oplossing eigenlijk nooit meer.
Is het anders ook mogelijk om af te wijken van poort 5000/5001 om zo die portscans te voorkomen? Maar dan moeten de DS Audio een afwijkende poort ook ondersteunen, maar dat zal wel vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hars73 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:31:
[...]
Is het anders ook mogelijk om af te wijken van poort 5000/5001 om zo die portscans te voorkomen? Maar dan moeten de DS Audio een afwijkende poort ook ondersteunen, maar dat zal wel vermoed ik.
Ja, je deze ports zijn configurable. En wat natuurlijk ook kan is een andere port in je portforwarding instellingen op je router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Maak je dan nog gebruik van DDNS van syno zelf?
Ik heb nu een adresje bij hun en ik heb andere poort nummers ingesteld dan standaard. (auto block aan, maar nog geen meldigen)
Maar ik zou het wel handig vinden, om ook met sickbeard.mijndomein.nl te werken... , ik vermoed dat ik dit zo kan instellen bij mijn hosting?

ps. hoe bouwen jullie de volumes op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

hars73 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:31:
Is het anders ook mogelijk om af te wijken van poort 5000/5001 om zo die portscans te voorkomen?
Vraag me af of dat zou helpen ; ze scannen meestal een hele range ports om te kijken of er iets open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:51:
[...]

Vraag me af of dat zou helpen ; ze scannen meestal een hele range ports om te kijken of er iets open staat.
Appart, als ik mijn logging bekijk dan heb ik daar helemaal geen last van.

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 12-03-2012 09:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:05
Ik ben gisteren ook overgestapt op DSM 4.0 maar nu zie ik om de paar minuten het volgende bericht in messages staan:

PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2372 No script for Python26

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb zowel python als een package (zebulon) als via IPKG geinstalleerd. Ik neem aan dat het het zebulon package is?

edit: in packages staat bij de status van python unavailable

edit2: Uninstall en herinstal van zebulon's python verhelpt het probleem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door spoor12b op 12-03-2012 10:05 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Repi3 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:41:
[...]
Maak je dan nog gebruik van DDNS van syno zelf?

Maar ik zou het wel handig vinden, om ook met sickbeard.mijndomein.nl te werken... , ik vermoed dat ik dit zo kan instellen bij mijn hosting?
Ik heb een eigen domeinnaam (DDNS gebruik ik niet), en daar heb ik een wildcard (*) DNS A-record opgenomen zodat alles *.domain.nl naar mijn Syno wordt geroute. En daar bepaal ik middels name-based virtual SSL hosts in de apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf waar de requests terrecht moeten komen (synology admin, sickbeard, spotweb, couchpotato enz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaringen met de het link naar folders in CloudStation? (de map welke gesynced wordt met de nas)
Heb nu een map gelinked op de volgende manier: mklink /d "doel" "bron"

Gaat syncen op deze manier goed?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

witteveder schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:55:
Ik wil van een win7 machine enkele mappen backuppen naar een diskstation via internet, niet hetzelfde netwerk.
Ik gebruik die optie zelf niet, maar las in de FAQ van Cobian Backup dat die backups via FTP kan doen :
http://www.cobiansoft.com/cobianbackup_faq.htm#46

Alleen incremental backup mbv archive attribute zal wel niet werken met FTP ??
schumi2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:52:
Appart, als ik mijn logging bekijk dan heb ik daar helemaal geen last van.
Iptables logging ??
Opmerking was niet gebaseerd op m'n logfiles, maar gewoon op wat ik wel 's gehoord heb. Aangezien iedereen wel weet (of kan opzoeken) wat de vaste poorten zijn voor div. applicaties en die makkelijk veranderd kunnen worden met forwarding, scant men gewoon een hele range.

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 12-03-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:04:
[...]

Ik heb een eigen domeinnaam (DDNS gebruik ik niet), en daar heb ik een wildcard (*) DNS A-record opgenomen zodat alles *.domain.nl naar mijn Syno wordt geroute. En daar bepaal ik middels name-based virtual SSL hosts in de apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf waar de requests terrecht moeten komen (synology admin, sickbeard, spotweb, couchpotato enz )
zit je dan met een fixed ip adres, of hoe weet je A-record dan naar welk IP hij moet doorsturen?

Ga wel eens uitpluizen hoe dit werkt (leek op dit gebied :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Repi3 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:07:
[...]
zit je dan met een fixed ip adres, of hoe weet je A-record dan naar welk IP hij moet doorsturen?
Officieel heb ik een variabel IP adres (KPN glasvezel), maar in praktijk wijzigt deze nooit. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Wat je zelf wilt.
Ik zou echter totaal niet denken in volumes. Waarom zou je? Aan de gebruikers kant (de pc dus) zie je hier toch niets van terug.
Je mikt gewoon alles op je nas, zaken die je wilt scheiden zet je in hun eigen mapjes, en van deze mapjes kan je weer shares maken. Het enige wat je op je pc ziet zijn die shares.

De enige keer wanneer je om je volumes moet denken is bij de installatie; neem ik raid, zoja welke of maak ik een volume aan per schijf. Meerdere volumes per schijf lijkt mij persoonlijk onnodig.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 12-03-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
de laatste tijd heb ik een aantal fims gedownload via sabnzbd waar ik niks mee kan. de map is niet te openen, maar ook niet te verwijderen.bv: THE TEMPEST (2011) 1080p (DD5.1+DTS) NLSubs [-�Q o Q�-]. Het lijkt erop dat het stukje [-�Q o Q�-] ervoor zorgt dat ik er niks mee kan. Als ik de nzb van te voren een andere naam geef loopt het allemaal prima. iemand enig idee hoe ik die bestanden kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Al via telnet of scp geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
redbullgsxr schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:53:
de laatste tijd heb ik een aantal fims gedownload via sabnzbd waar ik niks mee kan. de map is niet te openen, maar ook niet te verwijderen.bv: THE TEMPEST (2011) 1080p (DD5.1+DTS) NLSubs [-�Q o Q�-]. Het lijkt erop dat het stukje [-�Q o Q�-] ervoor zorgt dat ik er niks mee kan. Als ik de nzb van te voren een andere naam geef loopt het allemaal prima. iemand enig idee hoe ik die bestanden kan verwijderen?
Met Putty aanloggen (als root) en dan wildcards gebruiken werkt ook niet ?
Bijv:
cd /volume1/pad_naar_die_vreemde_filename/
rm -f "THE TEMPEST*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Via SSH/telnet is voor zover ik weet de enige oplossing. In sommige gevallen moet je even de codering van de SSH verbinding in bijv. putty wijzigen anders kan het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:19
Of even de sabnzbd helper van Merty installeren, die kan dat ook met en druk op de knop: http://www.mertymade.com/syno/#all

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Of verwijderen met Midnight Commander. Dat lukte bij mij ook altijd.

Voor degene die sinds de update naar 4.0 vreemde problemen hebben zou ik adviseren op de firmware weer eens opnieuw te installeren volgens deze methode:

http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System

Na de update naar 4.0 lukte het mijn Diskstation niet meer om te rebooten of zelfs maar uit te schakelen. Ik kon geen oplossing vinden dus toen maar de firmware opnieuw geinstalleerd. Hij draait nu weer als een zonnetje.

De bestanden die op de HD zelf staan worden niet verwijderd. Alleen de systeempartitie waarop DSM draait wordt geformateerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Lennyz op 12-03-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Welke how-to hebben jullie gebruikt om ipkg onder DSM (4) te installeren ?
Deze lijkt me wel betrouwbaar, maar hou me aanbevolen voor betere bootstraps (als die er zijn) ...

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg

EDIT:
en iets heel anders ; is deze optie verdwenen onder DSM 4 ?
http://www.synology.com/u...eatures/backup_server.php
ik kan alleen Network Backup vinden, maar dat heeft niet deze mogelijkheden.

gevonden ! keek op verkeerde plek, zit gewoon in hoofdmenu :o

[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 12-03-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb naar dsm4 geupgrade, met een gebootstrapte dsm3.2 en kon de zaak hiermee herstellen zonder volledige nieuwe installatie:

http://nicolasjolet.blogs...-related-application.html

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Ik heb dit probleem voor mezelf gelukkig net verholpen. :*)
Het komt doordat de locale (zeg maar de taalcodering) in DSM niet standaard op UTF-8 encoding staat. Vreemde tekens met accenten e.d. veroorzaken daardoor problemen tijdens het unrarren.

De beste oplossing is de locale configureren en vervolgens die bestanden opnieuw downloaden. Volg daarvoor deze HOWTO. Schrik niet, het ziet er moeilijk uit, maar is eigenlijk heel goed te doen.

Edit:
Met dank aan wilbert11 voor de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door rintje op 12-03-2012 11:46 . Reden: credits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
rintje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:42:
[...]
De beste oplossing is de locale configureren en vervolgens die bestanden opnieuw downloaden. Volg daarvoor deze HOWTO. Schrik niet, het ziet er moeilijk uit, maar is eigenlijk heel goed te doen.
Tnx, ook maar even gedaan voor de zekerheid. Werkte zelfs meteen (geen reboot nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Zoals ik eerder in dit topic besproken heb, heb ik problemen met 2 schijven uit m'n DS411+ II.

Sinds de update naar DSM4.0 beta heb ik steeds vreemdere problemen. Eerst kreeg ik op Disc1 en Disc2 SMART meldingen (bijna tegelijk). Ook Disk 3 gaf een enkele melding. Vervolgens heb ik alle disks onderworpen aan een volledige SMART test. Hieruit kwam naar voren dat Disc1 en Disc2 sectorfouten bevatten.

Vervolgens heb ik Disc1 aan een PC gehangen en met WD Lifeguard getest. De full-test gaf hier aan: "Too many bad sectors.". Naar aanleiding hiervan heb ik een "full write zero's" gedaan. Dit verliep zonder problemen en ook de full-test verliep hierna zonder fouten. Schijf teruggeplaatst, volume laten rebuilden.

Diskstation geeft nog steeds "abnormal" aan als SMART status. Ook na een succesvolle test op de Diskstation zelf. Binnen de kortste keren kreeg ik ook weer SMART error meldingen.
Nu ging ik er vanuit dat het om een bug gaat en heb inmiddels contact opgenomen met Synology. Helaas kreeg ik gisteravond ineens emails met de volgende meldingen:

The hard disk 1 in the Disk Group on NAS has failed; please replace it.

en:

System volume (Root) on NAS has entered degraded mode. (Total number of hard drives: 4; number of active hard drives: 3)

Please reboot the system, and it will repair itself automatically on startup.

De NAS was niet meer bereikbaar dus ik heb het afgesloten door de knop 10?! seconden ingedrukt te houden. Na het opstarten was de NAS gelukkig weer bereikbaar.
Helaas zijn de problemen nog niet voorbij. De NAS is nu steeds vlak na het opstarten onbereikbaar.

Synology gaf in de eerste reactie aan de schijf te testen met de software van de fabrikant, dit heb ik dus gedaan. Ik heb het idee dat de NAS de sectorfouten veroorzaakt door bijv. corrupt RAID volume of problemen met de S-ATA driver.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie en misschien een idee hebben over wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
[...]

Zou je misschien jou configs hiervoor kunnen posten ? ik ben een drama met apache configs namelijk :S

BTW, werkt sickbeard op SSL bij jou ? ik krijg een eoa vage SSL error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
YaNightmare schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Zou je misschien jou configs hiervoor kunnen posten ? ik ben een drama met apache configs namelijk :S

Ik zou hier graag ook wat meer van willen weten.
Heb ook half China inmiddels op een IPban staan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so
ProxyRequests Off

ProxyPass /sabnzbd/ http://[::1]:49191/
        ProxyPassReverse /sabnzbd/ http://[::1]:49191/
        <Location /sabnzbd/>
                Order deny,allow
                Deny from all
                AuthType Basic
                AuthName "SABnzbd"
                AuthUserFile /volume1/web/.htpasswd
                Require valid-user
                Allow from fe80::/10
                Allow from 192.168.7
                Satisfy Any
        </Location>

Niet helemaal zoals hij het heeft gedaan, maar zo kom je al een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:42:
[...]

Ik heb dit probleem voor mezelf gelukkig net verholpen. :*)
Het komt doordat de locale (zeg maar de taalcodering) in DSM niet standaard op UTF-8 encoding staat. Vreemde tekens met accenten e.d. veroorzaken daardoor problemen tijdens het unrarren.

Edit:
Met dank aan wilbert11 voor de oplossing.
Heb je ook gewoon de 3.2 toolchain gebruikt ? Ik draai namelijk 4.0 dus had een 4.0 toolchain verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
YaNightmare schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:31:
[...]
Sure :

in /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user de volgende regels activeren (comment ('#') weghalen)
Include conf/extra/httpd-vhosts.conf
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so

in /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf krijg je dan iets als het volgende :

LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so
NameVirtualHost *:80
NameVirtualHost *:443

<VirtualHost *:443>
  SSLEngine On
  SSLCertificateFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/server.crt   
  SSLCertificateKeyFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.key/server.key
  ServerName sickbeard.mijndomein.nl
  ProxyPass / http://localhost:8081/
  ProxyPassReverse / http://localhost:8081/
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
  ServerName sickbeard.mijndomein.nl
  RewriteEngine On
  RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L]
</VirtualHost>

<VirtualHost *:443>
  SSLEngine On
  SSLCertificateFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.crt/server.crt   
  SSLCertificateKeyFile /usr/syno/etc/ssl/ssl.key/server.key
  ServerName synoadmin.mijndomein.nl
  ProxyPass / http://localhost:5000/
  ProxyPassReverse / http://localhost:5000/
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
  ServerName synoadmin.mijndomein.nl
  RewriteEngine On
  RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L]
</VirtualHost>

<enz...>

(als HTTPS nog niet aan staat : HTTPS enablen in Control Panel -> WebServices -> HTTP Service -> Enable HTTPS connection)

Daarna nog even Apache herstarten :

/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart

Toegang op http://synoadmin.mijndomein.nl wordt dan (rewritten naar) https://synoadmin.mijndomein.nl en http://synoadmin.mijndomein.nl gaat dan naar de lokale port 5000.
Op bovenstaande manier werkt alles via SSL, maar hoef je geen SSL te configureren in de afzonderlijke apps. Je terminate de SSL in apache die op deze manier als reverse proxy geconfigureerd is. Communicatie vanaf de reverse proxy naar Sickbeard etc. gebeurt 'insecure' over HTTP, maar dat maakt niet uit omdat het allemaal lokaal is.

Ik gebruik momenteel nog de default SSL certificate die door Synology wordt meegeleverd. Eigenlijk zou ik deze moeten vervangen door een zgn Wildcard SSL certificate, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 12-03-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Sure :

in /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-user de volgende regels activeren (comment ('#') weghalen)
Misschien een heel domme vraag maar hoe kom je in deze directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
frye schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:07:
[...]
Misschien een heel domme vraag maar hoe kom je in deze directory?
Domme vragen bestaan niet, wel mijn foutieve veronderstelling dat iedereen genoeg kennis heeft om in unix/linux dit soort zaken aan te passen.

Je kan bij deze directory komen met Putty (http://forum.synology.com...he_Command_Line_Interface) en vervolgens via de unix shell naar de directory gaan (cd /usr/syno etc) en daar met vi de files editen. Inloggen met root/<admin password>. Na de wijzigingen Apache herstarten dmv :
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart.

Wat ook kan is met bijv winSCP inloggen op de Synology (ook met root/<admin_password>, waarmee je simpelweg naar de betreffende directory kan browsen en files ophalen/lokaal editen/terugzetten. Daarna via Syno Control Panel de WebStation disablen/enablen (of rebooten). Probleem is dan echter dat als je ergens een (tik)fout hebt gemaakt je niet ziet wat de foutmelding is.
schumi2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:49:
[...]
Heb je ook gewoon de 3.2 toolchain gebruikt ? Ik draai namelijk 4.0 dus had een 4.0 toolchain verwacht
Die heb ik wel gebruikt, en die werkt gewoon (voor zover ik het even snel heb kunnen testen tenminste)

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 12-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ik krijg een error op de SSLEngine;
Syntax error on line 7 of /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf:
Invalid command 'SSLEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration

Wat vreemd is gezien hij wel in de httpd.conf-user staat -> LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so

Error is opgelost als je "LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so" toevoegd aan /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf

[ Voor 26% gewijzigd door YaNightmare op 12-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
YaNightmare schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:32:
Error is opgelost als je "LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so" toevoegd aan /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf
Oeps, die was ik vergeten te melden ja. Die stond bij mij al aan in de httpd.conf-user.
[edit] De mod_ssl wordt ook geladen als je in Control Panel -> WebServices -> Enable HTTPS connection aanzet.

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 12-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook die UTF-8 maar even gefixed voor het geval dat. Echter werkt hij hier niet zonder een reboot gedaan te hebben, denk dat een reboot wel nodig is want mijn test file ziet er nog steeds niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:36:
Ook die UTF-8 maar even gefixed voor het geval dat. Echter werkt hij hier niet zonder een reboot gedaan te hebben, denk dat een reboot wel nodig is want mijn test file ziet er nog steeds niet goed uit.
Als je een testfile hebt aangemaakt _voordat_ je de UTF-8 fix hebt uitgevoerd, klopt dat. Testfile die je na de fix hebt aangemaakt zou wel meteen goed moeten staan zonder reboot (mits je wel even opnieuw inlogt/su - doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lukt mijn ook altijd om de bestand te verwijderen met de Verkenner in DSM zelf. Je moet alleen wel altijd 1 niveua hoger verwijderden anders lukt het niet.

\volume1\downloads\map#@#

Als je dan de map Downloads aanklikt dan kun je de map map#@# verwijderen
Losse bestand lukt inderdaad niet. Ik kopieer dan eerste de juiste bestand en dan kan ik de map verwijderen.

Ga zeker de oplossing ook eens proberen want ook met NzbGet heb ik er last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:36:
Begint toch wel irritant te worden dat Synology UTF-8 niet inmiddels standaard aan heeft staan. Iemand een idee wat daar de reden van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Als je een testfile hebt aangemaakt _voordat_ je de UTF-8 fix hebt uitgevoerd, klopt dat. Testfile die je na de fix hebt aangemaakt zou wel meteen goed moeten staan zonder reboot (mits je wel even opnieuw inlogt/su - doet)
Na reboot nog steeds hetzelfde:

DS211> ls -l
-rwxrwxrwx 1 admin users 0 Mar 12 13:43 •test22.txt

DS211> locale
LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="en_US.UTF-8"
LC_NAME="en_US.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_US.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"
LC_ALL=en_US.UTF-8
Mystic Spirit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Begint toch wel irritant te worden dat Synology UTF-8 niet inmiddels standaard aan heeft staan. Iemand een idee wat daar de reden van is?
Behoorlijk irrirant, geen idee waarom dat niet default enabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mystic Spirit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Waarschijnlijk omdat Synology een US bedrijf is, en Amerikanen interesseert het hele UTF8 geneuzel in principe niet (ze hebben zelf meer dan genoeg aan ASCII).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:46:
[...]
Na reboot nog steeds hetzelfde:

DS211> ls -l
-rwxrwxrwx 1 admin users 0 Mar 12 13:43 •test22.txt
Maar als je nu een nieuw testbestand aanmaakt ? Dan nog steeds niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:47:
[...]

Maar als je nu een nieuw testbestand aanmaakt ? Dan nog steeds niet goed ?
Nee, ik upload er 1 via GUI wat mijn inziens niet veel anders is.

edit:
Heb via CLI een file aangemaakt

en dan staat het wel goed, stom dat het met een upload niet werkt dan.

vi •test
[ESC]
wq!

DS211> ls -l
-rw-r--r-- 1 root root 1 Mar 12 14:58 •test

UTF-8 staat aan dus zal wel goed zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 12-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Als ik in de specs van de synology lees staat er trouwens dat er wel UTF-8 support is. Ik vraag me af waarom het dan niet werkt. zie bijvoorbeeld deze link http://www.synology.com/dsm/cross_platform.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
[...]

Ik gebruik Amazon S3 backup voor m'n foto's en documenten. Per maand kost me dat ongeveer $3.50 voor ongeveer 20GB. Draait zonder problemen 's nachts eens per week.
Bezig met 25 GB uploaden.
De upload snelheid is echter niet heel bijzonder... :X

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/5491/networkh.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Kan me herinneren dat ie de eerste keer bij mij ook echt uren aan het pompen geweest is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Mystic Spirit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:56:
Als ik in de specs van de synology lees staat er trouwens dat er wel UTF-8 support is. Ik vraag me af waarom het dan niet werkt. zie bijvoorbeeld deze link http://www.synology.com/dsm/cross_platform.php?lang=enu
Je zou bijna denken dat we een optie in het configuratiescherm over het hoofd zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:42
Voor zover ik weer ik de Webinterface van synology wel UTF-8 compatible.
Echter de CLI niet, zie ook locale -a op de cli. deze is standaard posix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Hmm er is iets vreemds bij mij, teminste dat denk ik. Ik heb zojuist een DDNS naam geactiveerd op de NAS (DS111) en die werkt ook wel, maar niet op het interne netwerk (ook niet op andere computer)

Maar als ik hem met me telefoon benader doet hij het wel.

Is dit normaal of ben ik wat vergeten in te stellen op de NAS/Router?

Ik heb me interne IP adres(van de NAS) opgegeven op me router met het portnummer , en een voor poort 80 (spotweb).
sabnzb over poort 5000 en die is ook te benaderen.

Wat is de reden dat ik de DDNS niet kan benaderen op mijn interne netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:18
Klopt, sommige modems/routers ondersteunen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

Even door je router heen fietsen of je iets van NAT Loopback kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Ah bedankt voor de info, kan helaas geen NAT loopback vinden in de router. Kan alleen NAT aan of uit zetten.

Maargoed zo heel erg is het ook weer niet , op me interne netwerk dan maar met het ip adresje werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben van plan om een synology-ds211 of synology-ds212 te kopen. Mijn hardeschijven voor erin te steken moet ik apart kopen. Ik zou liefst 2TB hebben die minstens 50mb/s kan schrijven. Maar welke harde schijf maakt bijna geen lwaai (fluisterstil) en die niet veelverbruikt? Omdat ze 24/7 blijft aanliggen. Mag een harde schijf 24/7 aanliggen? Wat bedoelen ze met 32mb en 64mb cache. Welke harde schijf zou er bijpassen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diversity schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:14:
Ah bedankt voor de info, kan helaas geen NAT loopback vinden in de router. Kan alleen NAT aan of uit zetten.

Maargoed zo heel erg is het ook weer niet , op me interne netwerk dan maar met het ip adresje werken :).
Zorg dan dat in je netwerk de naam naar het interne IP-adres verwijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:31:
[...]

Zorg dan dat in je netwerk de naam naar het interne IP-adres verwijst
Dat kan ik volgens mij ook niet instellen op mijn router.

Ik heb de Sitecom 300N WL-303 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:22
sinds de update naar diskmanager 4 op mijn DS210j werkt alles super op 1 ding na, mijn TV sony kdl-64hx800 krijgt geen verbinding met de NAS. Vreemd, mijn Mac, Windows7 PC, iphone, werkt allemaal als vanouds, behalve mijn TV. Ik heb de NAS als herstart maar nog go.. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Staat de televisie in de "Device List' van de Media Server? Onder het tabje "DMA Compatibility".

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:22
Puck schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:59:
Staat de televisie in de "Device List' van de Media Server? Onder het tabje "DMA Compatibility".
ja, hij staat in de lijst, nog zelfde IP-nummer als voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Diversity schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:43:
Hmm er is iets vreemds bij mij, teminste dat denk ik. Ik heb zojuist een DDNS naam geactiveerd op de NAS (DS111) en die werkt ook wel, maar niet op het interne netwerk (ook niet op andere computer)

Maar als ik hem met me telefoon benader doet hij het wel.

Is dit normaal of ben ik wat vergeten in te stellen op de NAS/Router?

Ik heb me interne IP adres(van de NAS) opgegeven op me router met het portnummer , en een voor poort 80 (spotweb).
sabnzb over poort 5000 en die is ook te benaderen.

Wat is de reden dat ik de DDNS niet kan benaderen op mijn interne netwerk?
Ik heb mijn nas intern een vast ip adres (buiten de dhcp range) gegeven en toegevoegd aan de hosts-file op mijn computer. Is dan ook eenvoudig met een naam intern te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door RedBaret op 13-03-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
RedBaret schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:28:
[...]

Ik heb mijn nas intern een vast ip adres (buiten de dhcp range) gegeven en toegevoegd aan de hosts-file op mijn computer. Is dan ook eenvoudig met een naam intern te bereiken.
Het ip-adres toevoegen aan je host-file is niet nodig aangezien je router de weg zou moeten weten naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:21:
Hallo

Ik ben van plan om een synology-ds211 of synology-ds212 te kopen. Mijn hardeschijven voor erin te steken moet ik apart kopen. Ik zou liefst 2TB hebben die minstens 50mb/s kan schrijven. Maar welke harde schijf maakt bijna geen lwaai (fluisterstil) en die niet veelverbruikt? Omdat ze 24/7 blijft aanliggen. Mag een harde schijf 24/7 aanliggen? Wat bedoelen ze met 32mb en 64mb cache. Welke harde schijf zou er bijpassen?

Mvg
Je antwoorden zijn toch al beantwoord hier? En ja, een schrijf kan je gewoon 24 uur per dag laten draaien. Is beter dan hem vaak laten stoppen / starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik wil naast de backup die ik naar een USB schijf maak die aan mijn NAS hangt ook een backup van verschillende folders maken naar een W7 pc die ik heb draaien.

In eerste instantie ben ik op zoek gegaan naar rsync compatible software omdat dat deze mogelijkheid mij het beste leek. Ik ben uitgekomen op Deltacopy maar dat werkt niet zo uit de box. Je moet nog wel het e.e.a instellen en configureren ook op je NAS.

Toen maar gezocht naar gratis backup software zodat ik de backup vanaf mijn W7 zou kunnen starten. Dan zie je door de bomen het bos niet meer door het grote aanbod. En ja wat is nou goede software hiervoor?

Wat gebruiken jullie daarvoor of wat zou nu de beste manier zijn? Toch met rsync of met een ander software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

Ik heb tot op heden altijd gebruik gemaakt van SyncBackSE. In mijn geval wel om mijn laptop te back-uppen naar de Synology. De reden dat ik voor dat pakket ben gegaan is dat die ook getriggered kon worden bij een file change.

Met de komst van Cloud Station is de rol van SyncBackSE bij mij weer terug naar simpelweg een periodieke back-up, omdat Cloud Station de real-time sync voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ugh, weer contact opgenomen met Synology, wederom heb ik die rare fouten in mijn log en extreem trage boot tijd door een sector error. (na 4 nieuwe schijven).

Wederom ook weer dezelfde sector die mis gaat.

MAW, voorlopig zou ik nog even van de DS1812+ afblijven totdat duidelijk is dat ze dit hebben opgelost.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:01
Nog meer info over de nieuwe DS412.

Het idle-energieverbruik zou slechts 3W (!!!) zijn.

Verder 2 x USB 3.0 aan de achterzijde van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
sverzijl schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:11:
Ik gebruik zelf al een paar maanden Crashplan+. "Unlimited" storage voor EUR 2.30-3.80 per maand. Werkt uitstekend vanaf Synology al zal je wel wat effort moeten steken in het aan de praat krijgen van deze tool, alhoewel het inmiddels al redelijk voorgekauwd is. Er is sinds kort zelfs iemand die er een package van gemaakt heeft.

De (upload) snelheid varieert nogal, tussen 1 - 25Mbps, download/restore is over het algemeen snel (40-60Mbps).

http://forum.synology.com...CrashPlan_Headless_Client
http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/
@optware is gemount op /opt, dus het is een en hetzelfde
Klinkt niet verkeerd. Zelf heb ik http://onlinestoragesolution.com/ geprobeerd. Natuurlijk tegen beter weten in want als iets "too good to be true" klinkt dan is het dat meestal ook. Die moeite kan iedereen zich verder dus besparen. De "service" van onlinestoragesolution.com is complete bagger. Ze ondersteunen rsync en het unlimited space voor $29/jaar or $39/2 jaar. Zeg maar gewoon gratis dus. Maar de performance is er ook naar. Het aantal connectiefouten is enorm. Uiteindelijk heb ik de files kunnen uploaden die ik wilde uploaden. Ze staan daar ook echt, want na tig pogingen lukt het ook om files te downloaden. Ik heb mijn DS211 voor de eerste upload geconfigureerd om te proberen elk uur een backup te maken. Na enkele weken en ontelbare connectie, server vol, etc etc fouten is gelukt om de files te uploaden.

Daarna heb ik mijn NAS geconfigureerd om elke nacht een via rsync een backup te maken. Dat is sinds 27 januari nog niet een keer succesvol gelukt.... De "support" afdeling van onlinestoragesolution bestaat uit een persoon. Een zekere "Stephen Bennett". Die houdt zich voornamelijk bezig met het ongelezen sluiten van tickets. Op ongeveer 1 van de 10 tickets krijg je een antwoord. Dat is meestal een niet ter zake doende tegenvraag van een paar woorden. Als je die vraag vervolgens toch beantwoord gaat Steve weer in negeer mode.

Kortom: geen succes dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Heel herkenbaar, ik liep tegen dezelfde problemen aan bij onlinestoragesolution. Al met al kwam het erg onbetrouwbaar over, dus heb ik het snel links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Yoehoeee, vandaag mijn eerste NAS (de DS212j) en bijbehorende 2tb-schijf ontvangen (begin met 1 schijf in SHR en wil er later een tweede bijvoegen). Nu het beste de handleiding van de synology-website volgen om alles juist in te stellen op de computer, router, schijf monteren etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 09:26

DvE

ORA-00000

Riccardo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:33:
Yoehoeee, vandaag mijn eerste NAS (de DS212j) en bijbehorende 2tb-schijf ontvangen (begin met 1 schijf in SHR en wil er later een tweede bijvoegen). Nu het beste de handleiding van de synology-website volgen om alles juist in te stellen op de computer, router, schijf monteren etc.?
Klinkt een beetje lullig: 1 schijf in SHRaid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
DvE schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Klinkt een beetje lullig: 1 schijf in SHRaid....
Dan heeft Raid inderdaad weinig betekenis maar het was meer met de bedoeling om er volgende maand ergens nog een 2tb schijf bij te stoppen.. Meende dat ik deze dan nu vast op SHR in moet stellen, maar wellicht kan dat later ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Riccardo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Dan heeft Raid inderdaad weinig betekenis maar het was meer met de bedoeling om er volgende maand ergens nog een 2tb schijf bij te stoppen.. Meende dat ik deze dan nu vast op SHR in moet stellen, maar wellicht kan dat later ook.
Zo lullig klinkt het helemaal niet. Het is heel verstandig om direct de eerste schijf op SHR in te regelen. Op die manier ben je het meest flexibel naar de toekomst toe.

Ik wou dat ik het destijds met mijn 509 had gedaan dan zat ik nu niet tegen een upgrade aan te hikken. Weet eigenlijk niet of het in 2009 al beschikbaar was, maar had het nu wel graag willen hebben, maar zit nu zelf op RAID 5 en kan het niet omzetten...

[ Voor 19% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-03-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
YaNightmare schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:08:
Ugh, weer contact opgenomen met Synology, wederom heb ik die rare fouten in mijn log en extreem trage boot tijd door een sector error. (na 4 nieuwe schijven).

Wederom ook weer dezelfde sector die mis gaat.

MAW, voorlopig zou ik nog even van de DS1812+ afblijven totdat duidelijk is dat ze dit hebben opgelost.....
Ik moet zeggen dat ik met mijn DS1812+ nog geen problemen gehad heb.
Heb eerst wat zitten testen en doen, en heb nu 3 schijven erin en ben mijn data aan het overpompen van mijn WHS server.

Ik heb voorlopig niets van problemen (gebruik mss nog niet veel van de functies maar toch)

Doen jullie nu backups van folder( op W7 pc) via de cloud of nog via tools? (zoja welke tools?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Repi3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Heb eerst wat zitten testen en doen, en heb nu 3 schijven erin en ben mijn data aan het overpompen van mijn WHS server.

Ik heb voorlopig niets van problemen (gebruik mss nog niet veel van de functies maar toch)

Doen jullie nu backups van folder( op W7 pc) via de cloud of nog via tools? (zoja welke tools?)
Wat voor disks heb jij erin zitten ?

In iedergeval iets wat overeen komt is een reboot geven via SSH, hiervoor ging alles prima, tevens heb ik ipkg erop gezet, dus er is al teveel veranderd om te kunnen zeggen waar dit door komt helaas :S

Ik heb CloudSync vandaag aangezet, vooralsnog is het vooral traag, maar ik heb er nog niet genoeg mee gespeeld om echt een oordeel te kunnen vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
3x WD10EACS schijven + 1 kleintje 2.5" waar ik voorlopig apps op zet.
ipkg heb ik niet gedaan, ken nog te weinig van syno... (is mijn eerste syno)

Cloud heb ik ook al aangezet en dat werkt op eerst zicht nog vlotjes, maar nog niet uitgebreid kunnen testen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:02:
[...]

Zo lullig klinkt het helemaal niet. Het is heel verstandig om direct de eerste schijf op SHR in te regelen. Op die manier ben je het meest flexibel naar de toekomst toe...
Duidelijk. tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Repi3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Ik vind die 1812+ een mooi apparaatje. Als ik nu de keuze moest maken tussen 2411+/1812+ dan had ik misschien wel voor de acht bay gekozen. Maarja, dat is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ipkg vraagje ; is het echt nodig om voor en na elke install een reboot te doen ??

ik wil openssh-sftp-server installeren, zit de handleiding te lezen en die begint en eindigt weer met een reboot ?!
Het leuke van Linux vond ik nou juist dat ik niet voor elke scheet zoals in Windows hoefde te rebooten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Nee, dat is bijna nooit echt nodig. Heel misschien alleen bij het bootstrappen zelf, maar zelfs dat betwijfel ik. Voor de rest is het voldoende om de juiste start/rc scripts te (re)starten. Het is immers gewoon Linux, maar dan wat uitgekleed.
Rebooten na installatie doe ik eigenlijk alleen maar als ik zeker wil weten of alles weer netjes opkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 13-03-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ugh, omdat ik geen zin heb dat er straks een andere disk het nog gaat begeven heb ik het probleem met deze ene disk maar handmatig opgelost, dwz;

Lowlevel format tm de LBA die fout gaat, disk weer terug in de Synology en array repairen.

Vooralsnog gok ik dat de oorzaak een van de volgende is:

-> reboot via de commandline (icm ipkg, deze houd zich niet helemaal aan de Syno standaard door services niet te stoppen etc, maw, borked data op die sector (zou enig sinds verklaren waarom het altijd dezelfde sectoren zijn).

-> fout in de hardware van de Synology (al contact gehad met de winkel (wifimedia), ik mag hem evt opsturen en omruilen voor een nieuwe mits nog in originele staat).

-> fout in de software / anders (zou ook verklaren waarom altijd dezelfde sectoren fout zijn.

Helaas hebben ze de linux versie die erop staat teveel uitgekleed dus ik kan niet kijken of het in het Synology OS zelf zit, had misschien hoop om noacpi=1 mee te kunnen geven aan de libata kernel module gezien daar een bug in zit in oudere versies en kernels, helaas kan ik dat niet bevestigen zo :S

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag (afwachten van Synology support / "preventief" hardware omruilen / geen ipkg gebruiken / anders) , ook als er andere mensen zijn met een DS1812+ en ipkg zou ik willen vragen of jullie deze willen rebooten via SSH en na het opstarten kijken of je dezelfde vage meldingen krijgt.

EDIT, voor de mensen die nog aan het kijken zijn naar de DS1812+ een stukje rebuild stats:

6x 2TB 204UI disks van samsung geeft onderstaande resync speed, best netjes imo.

md2 : active raid5 sdc5[6] sda5[0] sdf5[5] sde5[4] sdd5[3] sdb5[1]
9743898240 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [6/5] [UU_UUU]
[=>...................] recovery = 8.3% (162771180/1948779648) finish=320.2min speed=92938K/sec

[ Voor 16% gewijzigd door YaNightmare op 13-03-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 21:19
Ik heb sinds dat ik de DS1812+ heb geupgrade naar DSM4.0 geen verbinding meer kunnen via het internet. Alleen in het netwerk kan ik het apparaat benaderen. Ik heb in mijn router al de poorten geforward. Ik heb webdav e.d. aanstaan. Ik heb een regel toegevoegd in de firewall die dit moet toestaan. Maar wat ik ook doe, via het externe ip adres krijg ik geen verbinding. Onder dsm3.2 was dit geen probleem. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twc02 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:13:
Ik heb sinds dat ik de DS1812+ heb geupgrade naar DSM4.0 geen verbinding meer kunnen via het internet. Alleen in het netwerk kan ik het apparaat benaderen. Ik heb in mijn router al de poorten geforward. Ik heb webdav e.d. aanstaan. Ik heb een regel toegevoegd in de firewall die dit moet toestaan. Maar wat ik ook doe, via het externe ip adres krijg ik geen verbinding. Onder dsm3.2 was dit geen probleem. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Welke 4.0? Er is na de eerste versie nog een versie uitgekomen om (o.a.) problemen met de firewall te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twc02
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:22:
[...]

Welke 4.0? Er is na de eerste versie nog een versie uitgekomen om (o.a.) problemen met de firewall te verhelpen.
Die laatste versie heb ik geinstalleerd. Maar volgems mij heb ik het opgelost door mijn router ook een vast IP adres te geven ipv via DHCP.

[ Voor 15% gewijzigd door twc02 op 13-03-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Misschien dat ik mn DS210j ga vervangen voor bv de DS212.. of DS212+. Kan huidige nas misschien doorverkopen en schijven zet ik gewoon over. En als ik er nog een leuk bedrag voor kan vangen...

Reden voor overstap, download vrij vaak iets met Sabnzbd en die trekt grote bestanden gewoon niet, daar kan die DS210j zich soms gewoon dagen op stukbijten (25gb toestanden) even wat gelezen over NZBget, maar ook over de moeilijkheden en Sab werkt nu gewoon lekker, ook met iPhone app.

Maar vraag me af of ik echt wel wat ga hebben aan die extra snelheid en of een 212 het niet al gewoon makkelijk trekt. Voor de rest is het vooral streamen, dat doen de 212 en 212+ op ongeveer gelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:00:
Misschien dat ik mn DS210j ga vervangen voor bv de DS212.. of DS212+. Kan huidige nas misschien doorverkopen en schijven zet ik gewoon over. En als ik er nog een leuk bedrag voor kan vangen...

Reden voor overstap, download vrij vaak iets met Sabnzbd en die trekt grote bestanden gewoon niet, daar kan die DS210j zich soms gewoon dagen op stukbijten (25gb toestanden) even wat gelezen over NZBget, maar ook over de moeilijkheden en Sab werkt nu gewoon lekker, ook met iPhone app.

Maar vraag me af of ik echt wel wat ga hebben aan die extra snelheid en of een 212 het niet al gewoon makkelijk trekt. Voor de rest is het vooral streamen, dat doen de 212 en 212+ op ongeveer gelijke snelheid.
Ik zit nou net te overwegen om Sabnzbd te gaan installeren op mijn DS210j. Ik download over het algemeen geen bestanden groter dan 1.5GB. Misschien een keer 4.5GB, maar dan houdt het zeker op.
Trekt de 210j dat ook niet echt goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Wil mijn 212j gaan installeren maar vraag me af of ik ipv de software die op de bijgeleverde CD staat (3.2.) ook in een keer de nieuwste software 4.0 kan installeren en of dat verstandig is? Heb een bestand via de website gedownload: DSM_2198. Is dat de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Merk net dat die site met de fix voor IPKG (naschensweng ?) uit de lucht is ...
Was de fix nou alleen /opt/bin: toevoegen aan PATH in /root/.profile ?? Lijkt genoeg te zijn ..
Ik dacht eigenlijk dat de fix alleen nodig was als je IPKG al geinstalleerd had onder 3.2 en daarna geupgrade naar 4.0 ?? Maar ik heb 'm gisteren onder 4.0 geinstalleerd en werkend en nu is het path onvolledig !
(gelijk PS1 aangepast naar PS1="\u:\w\$ " dan zie ik waar ik zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
bestaan er eigenlijk 'testen' om te kijken hoesnel je syno leest en schrijft, ik zou graag eens zien hoesnel mijn SHR nu wel is.
En wat ik nog kan verbeteren om sneller te kunnen schrijven naar mijn 1812

Waarom vraag ik dit?

Als ik data van mijn WHS naar mijn Syno stuur gaat dit +- 10% sneller dan op de webinterface van Syno zelf...

[ Voor 25% gewijzigd door Repi3 op 13-03-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Repi3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:41:
bestaan er eigenlijk 'testen' om te kijken hoesnel je syno leest en schrijft, ik zou graag eens zien hoesnel mijn SHR nu wel is.
Naar mijn mening is het testen met echte files nog steeds het best, maw, schrijven en lezen van/naar een samba share over Gbit zou een goede test zijn (Het liefst met 1 file van 100GB ofzo).

Sommige mensen testen door een file te maken dmv dd en dit als "test" te gebruiken, persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg belangrijk en heeft het tevens te maken met je CPU en memory gezien hij de data moet aanmaken om te schrijven.

Zelf heb ik getest over Samba door 1.05TB te schrijven en lezen, dit was 1TB als een enkele file en 50GB als losse kleine files (mp3's). De gemiddelde snelheid was ongeveer 94MB/s dus die 1Gbit trek je zowizo bijna vol.

Als je de max wil opzoeken zou je in iedergeval even op google kunnen zoeken naar iets als "dd test write speed raid"

Dan vind je genoeg commando's om het uit te voeren, ps, ga iig voor een dd test van ± 10GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand waarom het soms een half uur duurt voordat een backup start? Ik druk op "Nu een backup maken" en hij blijft staan op "Bezig met maken van backup..." maar hij doet helemaal niks. Geen enkele activiteit met filetransfers.

Backup gaat van Synology naar DeltaCopy Rsync server op Windows Server 2008.

Begin trouwens goed ziek te worden van die klote Synology Rsync methode. Het is echt waardeloos qua foutmeldingen en het werkt voor geen meter. Ze willen zeker dat je perse nog zo'n Synology systeem koopt.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 13-03-2012 21:36 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Riccardo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Met 1 schijf kan je niet voor shr kiezen, enkel voor een basic volume.
Later als je de tweede schijf er bij zet kan je de boel omzetten naar shr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Repi3 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:41:
Met genoemde 'dd' kan je inderdaad eea testen. Dat is dan wel alleen de sequentiele read/write :

Write :
NASSIE:/volume1/tmp/>dd if=/dev/zero of=test1GB.dat bs=1M count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 6.05593 s, 177 MB/s

read :
NASSIE:/volume1/tmp/> dd if=test1GB.dat of=/dev/null bs=1M count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 3.71354 s, 289 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
sverzijl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:37:
[...]

Met genoemde 'dd' kan je inderdaad eea testen. Dat is dan wel alleen de sequentiele read/write :

Write :
NASSIE:/volume1/tmp/>dd if=/dev/zero of=test1GB.dat bs=1M count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 6.05593 s, 177 MB/s

read :
NASSIE:/volume1/tmp/> dd if=test1GB.dat of=/dev/null bs=1M count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out
1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 3.71354 s, 289 MB/s
Als ik dit uitvoer krijg helaas alleen de eerste 2 regels terug maar niks over de snelheid, moet ik daar nog iets extra's voor instellen?

DiskStation> dd if=/dev/zero of=test1GB.dat bs=1M count=1024
1024+0 records in
1024+0 records out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
weazle schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:46:
[...]
Als ik dit uitvoer krijg helaas alleen de eerste 2 regels terug maar niks over de snelheid, moet ik daar nog iets extra's voor instellen?
Ah, ik zie dat 'mijn' dd verwijst naar /opt/bin/dd en die komt uit het ipkg package 'coreutils'.
Als je de snelheid er bij wilt zien moet je dus deze package installeren (ipkg install coreutils).

Wil je dat niet, dan kan je 'time ' voor het dd commando zetten. Je krijgt dan te zien hoe lang het 'dd' commando geduurd heeft en kan je aan de hand van de getoonde 'real time' uitrekenen wat de snelheid is geweest.
Pagina: 1 ... 15 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.