Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Tweakers,

Heb sinds vorige week de DS212j en tot een paar dagen terug werkte alles prima. Sinds enkele dagen krijg ik echter regelmatig de melding "system booted up from an improper shutdown". Ik zie dan eerst dat ik geen toegang meer heb tot de synology via de browser (die geopend stond) en na opnieuw inloggen zie ik deze melding. Het gebeurt zelfs meerdere keren binnen een tijdsspanne van een aantal uur. In die tijd ben ik niets aan het downloaden oid. Het enige wat draait is een Timemachine-backup.

Heb mijn schrijf gecheckt en die is normaal, ook de temperatuur. Ik heb echt geen idee wat dit is en wat ik ermee aan moet en ook op inet kan ik er maar weinig over vinden. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 20:56
Ik ben een ontzettende noob als het gaat om websites maken etc.

Ik heb dus photostation aangezet en alle foto's geupload via Syno Assistant. Vanaf een ander computer kan ik netjes inloggen op http://ïp-adres"/photo. Ik heb al diverse useraccounts aangemaakt voor verschillende personen zodat zij enkel hun eigen foto's kunnen bekijken.

Nu wil ik een domeinnaam registreren (www.rainesh.nl) en als zij dan naar www.rainesh.nl toe gaan, dat zij direct op mijn photostation "site" uitkomen.

Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
MikeOO schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:35:
Net even op mijn test Synology geinstalleerd. Installatie en instellen gaat eenvoudig.
Jammer is alleen dat de IMAP niet echt lekker werkt.

In webmail krijg je een soort Outlook te zien wat super is. Maar als je een map erbij maakt en vervolgens via Outlook 2010 gaat verbinden dan zie je de aangemaakt map nergens terug. Email ontvangen en versturen gaat verder prima.
Staat in je email client bij de IMAP settings soms dat alleen subscribed folders zichtbaar zijn. Zo ja, dan zul je handmatig de nieuwe map moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:50:

Ik heb dus photostation aangezet en alle foto's geupload via Syno Assistant. Vanaf een ander computer kan ik netjes inloggen op http://ïp-adres"/photo. Ik heb al diverse useraccounts aangemaakt voor verschillende personen zodat zij enkel hun eigen foto's kunnen bekijken.

Nu wil ik een domeinnaam registreren (www.rainesh.nl) en als zij dan naar www.rainesh.nl toe gaan, dat zij direct op mijn photostation "site" uitkomen.

Kun je regelen bij je hosting provider waar je het domain heb afgesloten.
daar een dsn record aanvragen voor jouw domain en dan je ip adres doorgeven als destination.
dan moet jij hem in je router/firewall doorzetten naar je photostation site.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18

Maverick2001

Never look back

Het is de vraag of je dit zou moeten willen.. maar in principe kan je gewoon bij de partij waar je het domein gaat resitreren het domein laten forwarden naar jouw ip. Mocht je het vanuit een beheer module bij je host zelf kunnen instellen dan kan je een CNAME record aanmaken waar mee je m forward naar jouw ip-adres.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DNS instellen op je externe ip.
De ingestelde poort forwarden op je router.
Dan zou het moeten werken.

Gewoon proberen, je hebt geen forwarding service nodig, alleen domeinregistratie is genoeg. (tip:transip.nl)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 22:52
Wat je misschien beter kan doen is vragen of ze een catch all willen aanmaken. Word in je DNS record als een * neergezet.

Dit betekend dat je elke willekeurige text voor .domein.nl neer kan zetten. (maw, wat er ook staat voor text de DNS server zal altijd alles doorverwijzen naar jou IP).

Vervolgens kan je in de synology de web station aanzetten en het vinkje aanzetten bij de Virtual Domain (of webserver ben even kwijt hoe hij heet).

Dan kan je vervolgens foto.rainesh.nl toevoegen in die lijst in de synology dat hij naar rainesh.nl/photo gaat. En eventueel ook gewoon reinesh.nl en www.reinesh.nl naar photo.

Dit geeft je echter in de toekomst wat meer ruimte om extra sites te draaien of om dingen te scheiden van elkaar mocht dat nodig zijn. (muziek.reinesh.nl, video.reinesh.nl etc zonder dat je daar weer een DNS wijziging voor aan moet maken).

[ Voor 5% gewijzigd door YaNightmare op 21-03-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:17:
Toch maar de knoop doorgehakt en nieuwe schijven besteld voor mijn DS1511+.
zit nu met 5x 750GB 7200.12 2.7 TB netto seagates waarvan 1 al aan de smart errors is zonder garantie.
gezien ik toch al te kort kom word het tijd.

ga deze vervangen met met 5x 2TB Seagate Barracuda Green 5900.3 64MB
komt weer in raid 5 dus netto 7.5 TB over :)
Moet redelijk toekomst proof zijn en anders dan maar een DX510 eraan!

Alleen nog omweg zoeken om de interne mailserver te gebruiken.. ziggo bokt me hard tegen..

Beste optie is mijn huidige raid set disk voor disk te vervangen en rebuilden tot ik alle schijven heb gehad?
dan ben ik wel even zoet :)
Yesh, als je SHR hebt is dat het handigste idd, krijg je ook de auto-expand. Maar het is zeker wel een tijdrovend gedoe ;)
Maar ach schijfje erin, dagje wachten de dag d'rop de volgende :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Mijn DS211 met DSM4.0 (clean install) blijft elk half uur uit hibernation komen. Ik heb echt al van alles geprobeerd. Vanochtend weer met alle packages uitgeschakeld en geen computer in het netwerk aanwezig. Hibernation log aan (maar als ik deze uitschakel gaat hij ook uit hibernation, komt dus niet door het loggen o.i.d.):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Mar 21 10:32:25 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 21 10:32:25 kernel: [328589.940000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=27930, comm=httpd
Mar 21 10:32:32 kernel: [328589.950000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Mar 21 10:32:32 kernel: [328589.960000] [/etc/localtime] opened by pid 2620 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 21 10:32:43 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 21 10:43:49 kernel: [329273.410000] [/etc/localtime] opened by pid 6061 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
Mar 21 12:37:20 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 21 12:37:20 kernel: [336084.310000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=10549, comm=python
Mar 21 12:37:20 kernel: [336084.320000] [/etc/localtime] opened by pid 2620 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 21 12:37:26 kernel: [336090.000000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Mar 21 12:37:26 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 21 12:48:15 kernel: [336738.840000] [/etc/localtime] opened by pid 6061 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
Mar 21 13:08:32 kernel: [337956.720000] [/var/services/web/admin/includes/stylesheet.css] opened by pid 28976 [u:(/usr/syno/apache/bin/httpd), comm:(httpd)]
Mar 21 13:08:32 kernel: [337956.730000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=28976, comm=httpd
Mar 21 13:08:32 kernel: [337956.740000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=28976, comm=httpd
Mar 21 13:08:39 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 21 13:08:50 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 21 13:19:56 kernel: [338640.320000] [/etc/localtime] opened by pid 6061 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
Mar 21 13:20:10 kernel: [338654.140000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sdb: cmd 0x0 spin up by pid=6061, comm=scemd
Mar 21 13:20:10 kernel: [338654.150000] drivers/scsi/sd.c[443]:syno_hibernation_timer_update(), sda: cmd 0x0 spin up by pid=4, comm=events/0
Mar 21 13:20:10 kernel: [338654.170000] [/etc/localtime] opened by pid 2620 [u:(/sbin/klogd), comm:(klogd)]
Mar 21 13:20:17 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 21 13:20:18 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

Iemand enig idee waar dit door komt of hoe ik dit op kan lossen? Ik wil de Nas toch wel graag zo zuinig mogelijk laten draaien... Ik heb de afgelopen dagen al verscheide fora's afgezocht, maar voor mijn geval nog steeds geen oplossing kunnen vinden.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Yesh, als je SHR hebt is dat het handigste idd, krijg je ook de auto-expand. Maar het is zeker wel een tijdrovend gedoe ;)
Maar ach schijfje erin, dagje wachten de dag d'rop de volgende :)
haha ja kost me een week. heb gelukkig inderdaad SHR.
maar ja als ik clean install doe ben ik ook al mijn synilogy apps en settings kwijt.
zou het rebuilden sneller gaan als er geen data meer op stond?
dus hang er even een 2tb esata aan en tank alle shares daar heen, dan een voor een de disken vervangen en de data terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Puck schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:21:
Ik heb de afgelopen dagen al verscheide fora's afgezocht,
Deze ook ?
Unofficial checklist to test/ solve hibernation issues

Bij mij werkt normale hibernation overigens zonder problemen. Ze slapen de hele nacht en worden pas wakker als ik inlog 's ochtends ...

Mar 20 23:25:47 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 20 23:26:04 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Mar 21 09:06:25 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Mar 21 09:06:36 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation

heb jij trouwens bij HDD hibernation ook de optie 'Enable advanced HDD hibernation to minimize power consumption ...' ?

[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 21-03-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Om eerlijk te zijn nog niet 100% afgehandeld. Dat ga ik dan toch maar even doen...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

troxx schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:22:
mensen, ik ben nieuw op dit deel van het forum. heb recent een 212+ gekocht met 2 TB schijven van WD die ik in raid 0 heb draaien. Installatie afgelopen weekend ging heel soepel maar ik krijg toch iets niet aan de praat en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

probleem: ik heb inmiddels de update gedaan naar de 4.0 software. Daarna heb ik het pakket download station geinstalleerd. Als ik een torrent toevoeg dan komt hij in de downloadlijst te staan en wordt de totale grootte van de torrent weergegeven. Echter, downloadstation start niet met downloaden.

wat heb ik al geprobeerd: op mijn router heb ik (als het goed is succesvol) TCP 16881 en UDP 6881 doorgezet naar mijn interne ip adres. Verder heb ik in de firewall van de nas een uitzondering opgenomen voor het downloadstation BT.

Ik zit hier al enige tijd mee te klooien en kom er niet uit. Alle hulp is bijzonder welkom. Veel dank alvast daarvoor.
stormfly schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:29:
Schakel de NAS firewall eens helemaal uit en probeer dan nog eens te downloaden?
troxx schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:37:
[...]
geprobeerd. heb nu alle regels verwijderd en aangegeven dat het overige verkeer toegestaan moet worden maar dit mag ook niet baten. Iemand anders nog een suggesty. Many thanks alvast.
Ik weet niet of het (not) done is nadere aandacht te vragen voor mijn bovenstaand probleem. Ik kom er nog steeds niet uit en het downloadstation is ongeveer de enige reden dat ik mijn Syno heb aangeschaft (downloaden met computer uit). Heeft er nog iemand tips? Wederom veel dank.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 11:01

lier

MikroTik nerd

troxx schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:25:
Ik weet niet of het (not) done is nadere aandacht te vragen voor mijn bovenstaand probleem. Ik kom er nog steeds niet uit en het downloadstation is ongeveer de enige reden dat ik mijn Syno heb aangeschaft (downloaden met computer uit). Heeft er nog iemand tips? Wederom veel dank.
Wat staat er in de /var/log/messages?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:17
troxx schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:25:
[...]

[...]

[...]

Probeer de transmission SPK van Zebulon eens, misschien dat dit beter werkt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de downloadstation van synology niet goed kan omgaan met trackers waarvoor je ingelogd moet zijn, en dat dit met de transmission package wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Probeer de transmission SPK van Zebulon eens, misschien dat dit beter werkt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de downloadstation van synology niet goed kan omgaan met trackers waarvoor je ingelogd moet zijn, en dat dit met de transmission package wel goed gaat.
dat wou ik net ook voorstellen, transmission werkt tig keer beter met meer opties:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

dank voor de tips. dan zal ik eerst transmission eens gaan proberen... ik houd jullie op de hoogte.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak toch met veel plezier en zonder problemen van het torrent-gedeelte in Download Station, inclusief private trackers. Ik weet dat de originele Transmission veel meer opties open heeft staan dan de ingebouwde versie, maar dat zijn dingen die ik toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon proberen met een belachelijk geseede torrent, dan kom je er snel genoeg achter waar het hem zit. Wel merk ik dat downloadstation altijd wat trager is dan een desktopclient, de snelheid komt maar langzaam op gang.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Overstappen op nieuwsgroepen is natuurlijk ook een optie. Bij mij een stuk stabieler, ben een maand na aanschaf van mijn synology overgestapt op nieuwsgroepen icm een nzbmatrix accountje en heb eigenlijk niet meer omgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:35:
[...]

haha ja kost me een week. heb gelukkig inderdaad SHR.
maar ja als ik clean install doe ben ik ook al mijn synilogy apps en settings kwijt.
zou het rebuilden sneller gaan als er geen data meer op stond?
dus hang er even een 2tb esata aan en tank alle shares daar heen, dan een voor een de disken vervangen en de data terug zetten?
Verse install is véle malen sneller, zou dat zeker doen als je de mogelijkheid hebt.
Ik *vermoed* dat leeg sneller is, immers dan hoeft er minder data "herbouwt" te worden, er zullen natuurlijk wel checks gedaan moeten worden maar ach dat zal wel meevallen.
Logisch gezien zou het natuurlijk wel sneller moeten gaan zou ik zeggen. Kan iemand z'n vraag bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:55:
Overstappen op nieuwsgroepen is natuurlijk ook een optie. Bij mij een stuk stabieler, ben een maand na aanschaf van mijn synology overgestapt op nieuwsgroepen icm een nzbmatrix accountje en heb eigenlijk niet meer omgekeken.
Voor films en series heb je gelijk, een hoop muziek is toch gemakkelijker via torrents te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Moet zeggen dat zelfs muziek me makkelijk afgaat (kan natuurlijk ook aan de stijl liggen, voor mij grotendeels alternatief maar niet te obscuur). Dit valt voor mij makkelijk te vinden, zowel handmatig als via headphones, al werkt deze laatste niet volledig optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
YaNightmare schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:08:
Wat je misschien beter kan doen is vragen of ze een catch all willen aanmaken. Word in je DNS record als een * neergezet.

Dit betekend dat je elke willekeurige text voor .domein.nl neer kan zetten. (maw, wat er ook staat voor text de DNS server zal altijd alles doorverwijzen naar jou IP).

Vervolgens kan je in de synology de web station aanzetten en het vinkje aanzetten bij de Virtual Domain (of webserver ben even kwijt hoe hij heet).

Dan kan je vervolgens foto.rainesh.nl toevoegen in die lijst in de synology dat hij naar rainesh.nl/photo gaat. En eventueel ook gewoon reinesh.nl en www.reinesh.nl naar photo.

Dit geeft je echter in de toekomst wat meer ruimte om extra sites te draaien of om dingen te scheiden van elkaar mocht dat nodig zijn. (muziek.reinesh.nl, video.reinesh.nl etc zonder dat je daar weer een DNS wijziging voor aan moet maken).
Zucht ik kom er dus echt niet uit. Ik heb het volgende gedaan bij de dns instellingen van mijn transip account:

Naam: www
TTL: 1dag
Type: A
Waarde: *mijn externe ipadres*

Wat moet ik nog meer doen? Iets in mijn syno/router instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ja je moet je router wel vertellen waar hij met die pakketjes heen moet.
poort 80 moet je dus forwarden naar het IP van je NAS.

wat Hooglander1 in "Het grote Synology topic - deel 4" ook al zei

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 21-03-2012 16:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gunner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:32:
ja je moet je router wel vertellen waar hij met die pakketjes heen moet.
poort 80 moet je dus forwarden naar het IP van je NAS.

wat Hooglander1 in "Het grote Synology topic - deel 4" ook al zei
Al gedaan, als ik nu naar www.rainesh.nl ga dan kom ik op de inlogpagina van mijn Syno. Alleen mijn url veranderd dan in

http://www.rainesh.nl:5000/webman/index.cgi

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dan kom ik wel uit op photostation, maar kan dit ook zonder de /photo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Rainesh schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Dan kom ik wel uit op photostation, maar kan dit ook zonder de /photo?
Volgens mij kun je in de root een php file neerzetten die redirect naar /photo dan ben je ook direct de irritante redirect naar de login pagina kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dennism schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:38:
[...]

Volgens mij kun je in de root een php file neerzetten die redirect naar /photo dan ben je ook direct de irritante redirect naar de login pagina kwijt
Dat zou een mooie optie zijn. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Microsoft IIS dit wel makkelijk kan, maar de webserver van Synology is vrij beperkt qua instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En nu ben je me soort van kwijt haha.

Bedoel je dat ik dan een php file in mn webfolder moet zetten? Dus dat betekent ook dat ik webstation aan moet zetten en dan virtual host moet aanzetten met doorverwijzing naar het mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[google=php redirect to url] zal je wel op weg helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik dacht dat webstation sowieso aan moest staan voor Photo station.
Wat ik bedoel is webstation aanzetten dan in /volume1/web een index.php neerzetten met daarin iets van het volgende (even random van het web geplukt):
code:
1
2
3
<?php 
header("Location: http://www.rainesh.nl/photo"); 
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Dat zou een mooie optie zijn. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Microsoft IIS dit wel makkelijk kan, maar de webserver van Synology is vrij beperkt qua instellingen.
_O- hoever kun je ernaast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Gunner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:40:
[...]
Nou, de instellingen die je binnen de Admin GUI kan doen wellicht, maar Synology draait gewoon Apache als webserver, en die is alles behalve beperkt.

Die redirect hoeft niet per se met php, maar kan ook met een simpele html, door een index.html in /volume1/web/ met alleen deze inhoud :
code:
1
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=/photo">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het is gelukt!

heb een php file gemaakt met daarin het volgende:

<?php

IF ($_SERVER["SERVER_NAME"] == "www.rainesh.nl") {
header("Location:/photo");
}

?>

Als je nu naar www.rainesh.nl gaat dan kom je uit op mijn photostation. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de mooiste oplossing toch wel een .htaccess

code:
1
2
3
#Rewrites http://www.yoursite.com/photo to http://www.yoursite.com/
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/photo
RewriteRule ^(.*)$ photo/$1 [L]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Is er een applicatie beschikbaar voor de Synogoly nas die min of meer t zelfde kan als Microsoft Exchange server?

De huidige mail server kan ik helaas niet zo veel mee.
De Fetchmail applicatie is te beperkt.

Desnoots Virtueel windows server op een of andere manier erop draaien met exchange erop.
Weet niet of zoiets uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

Reinier

\o/

Zarafa was al genoemd, misschien is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
kdbruin schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Staat in je email client bij de IMAP settings soms dat alleen subscribed folders zichtbaar zijn. Zo ja, dan zul je handmatig de nieuwe map moeten toevoegen.
Tnx dat was inderdaad de oplossing :)

In het kort de stappen.
Open in Outlook 2010 de email account instellingen
Klik op Meer Instellingen
Klik op Tabblad Verzonden Items
Klik op Meer Mappen
Vinkje uitzetten bij Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven bij .......
Daarna werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist de 412+ en 2*3TB schijven bestelt :D. Mijn eerste NAS, ik ben erg benieuwd! Kijk er naar uit, zal dan hier ook nog wel af en toe komen voor vragen vermoed ik zo :+ .

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:50:
[...]

_O- hoever kun je ernaast zitten
Ik had er 'via de GUI' bij moeten zitten, maar ik was de mierenneukers vergeten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:56:
[...]

Ik had er 'via de GUI' bij moeten zitten, maar ik was de mierenneukers vergeten :z
Op dat moment wil je een volledig open IIS vergelijken met Apache met afgeschermde opties. Loopt redelijk mank, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik ga nu waarschijnlijk een heel domme vraag stellen, .....

Hoe kan ik de gehele schijfinhoud van mijn DS111 zien?
Ik heb namelijk (succesvol ;-) ) SABnzbd geïnstalleerd en iets gedownload,.... Alleen zet i've dat nu in een download map. Welke niet gedeeld is en derhalve niet zichtbaar is in filestation.... Ik zie vast iets over het hoofd....?

Hopelijk is er nog iemand wakker en bereid me te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:33:
Ik ga nu waarschijnlijk een heel domme vraag stellen, .....

Hoe kan ik de gehele schijfinhoud van mijn DS111 zien?
Ik heb namelijk (succesvol ;-) ) SABnzbd geïnstalleerd en iets gedownload,.... Alleen zet i've dat nu in een download map. Welke niet gedeeld is en derhalve niet zichtbaar is in filestation.... Ik zie vast iets over het hoofd....?

Hopelijk is er nog iemand wakker en bereid me te helpen.
De download map delen misschien ?

edit:
Of via Windows netwerkbeheer naar je DS bladeren.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 21-03-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tja, hoe kan ik hem delen als ik hem niet kan vinden...?
Ook als ik er via mijn pc naartoe ga zie ik alleen de gedeelde mappen..

"Volume1/downloads/" moet ik hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 11:01

lier

MikroTik nerd

Heb je al de web interface van je NAS gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Je bedoelt om gewoon in de DSM te komen (bureaublad zeg maar)?
Daar zit ik op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

smoken schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:39:
Tja, hoe kan ik hem delen als ik hem niet kan vinden...?
Ook als ik er via mijn pc naartoe ga zie ik alleen de gedeelde mappen..

"Volume1/downloads/" moet ik hebben
Waarschijnlijk had je de bedoeling "/volume1/downloads/" in te stellen als downloaddir in plaats van "Volume1/downloads/". Zonder de "leading slash" worden je bestanden immers opgeslagen in "Volume1/downloads/" binnenin de installatiedir van SABnzbd. Verder is Linux hoofdlettergevoelig dus Volume1 is niet hetzelfde als volume1.

Als je bestanden misplaatst zijn binnenin de installatiedir van SABnzbd heb je volgende opties om ze te verplaatsen:
  • via command line (Telnet of SSH)
  • via de helper van Merty als je zijn SABnzbd-pakket hebt gebruikt
  • met behulp van WinSCP die ook visueel toegang geeft tot dirs buiten je shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Met het genoemde programma mag ik iig naar het "begin" van de schijf browsen.
Maar als ik dubbelklik op de map downloads krijg ik "... Foutcode 2 ... Can't to downloads"
Waarschijnlijk heb ik er niet de goede rechten voor, terwijl ik als admin ben ingelogd (eigen gebruikersnaam mocht niet)

Nevermind,..... Root mag het wel....

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 21-03-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoken schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:03:
Met het genoemde programma mag ik iig naar het "begin" van de schijf browsen.
Maar als ik dubbelklik op de map downloads krijg ik "... Foutcode 2 ... Can't to downloads"
Waarschijnlijk heb ik er niet de goede rechten voor, terwijl ik als admin ben ingelogd (eigen gebruikersnaam mocht niet)
Probeer anders even een SSH sessie op te zetten naar je NAS en op die manier naar de folder bladeren.

Check ook even je config na en pas het direct aan.

edit: Te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, volgens mij is het helemaal gelukt na het aanpassen van wat rechten.
Tevens meteen de configuratie aangepast, dus nu testen of ze wel op de juiste plek terecht komen.

Heren, ik dank u ten zeerste!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dennism schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:50:
Ik dacht dat webstation sowieso aan moest staan voor Photo station.
Nope, net even uitgeprobeerd ... als je Web Station uitzet, dan stuurt alleen <IP-adres> je naar <IP-adres>:5000/webman/index.cgi
en met <IP-adres>/photo kom je in Photo Station
sverzijl schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:53:
Die redirect hoeft niet per se met php, maar kan ook met een simpele html, door een index.html in /volume1/web/ met alleen deze inhoud :
code:
1
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=/photo">
Prachtig ! Je moet dan wel Web Station aan zetten ...

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 21-03-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
;-) Warsteiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe DS412+ met 1x HD 3Tb uitgeleverd gekregen, die op SHR is geïnstalleerd. Las op een forum dat het iemand was gelukt om, wat ik ook wil, de 2 HD's die in de oude DS207+ zitten daarna ook te plaatsen in de nieuwe Synology. De 2 oude zijn 2x 1Tb op ext3, dus zonder RAID.
De ds412+ herkent in HDD-beheer wel dat de 2 x1Tb geïnstalleerd zijn, maar ze staan op 'niet geinitialiseerd', zonder opties om ze wel te initialiseren, en ik kan het volume niet aanmaken. D.w.z. niet zonder te formatteren. Ik wil de data juist behouden.
Wat is de weg om met databehoud de 2 oude HD's uit de ds207+ in de ds412+ aan de praat te krijgen?

Heb nog even geprobeerd om de ds207+ en ds412+ tegelijkertijd in mijn thuisnetwerk te hangen en via filestation te kopieren van de 207->412, maar dat ging echt tergend langzaam, geen idee waarom.

Liefst zou ik van de nieuwe 3Tb 1Tb opofferen om in RAID5 de data van de 2 oude 1Tb's veilig te stellen, mocht 1 van de 2 oude HD's het begeven.

Heb inmiddels honderden pagina's van deel 1 2 3 4 gelezen, maar het antwoord niet gevonden... :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Hoe kan je sabnzb, sickbeard en couchpotato laten draaien onder de user "admin" ipv ieder zijn eigen user op een DS411+II?

Nu draaien ze ieder onder hun eigen user, in de praktijk ben ik wel eens tegen rechten problemen aan gelopen, ik moet mappen dan op 777 gaan zetten en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik dacht als ik die 3 programma's nu onder de admin user laat draaien zou het rechten probleem weg moeten zijn, alleen kan nergens vinden waar de DS411 deze programma's start met welke user.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
rob3rt schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 02:07:
Hoe kan je sabnzb, sickbeard en couchpotato laten draaien onder de user "admin" ipv ieder zijn eigen user op een DS411+II?

Nu draaien ze ieder onder hun eigen user, in de praktijk ben ik wel eens tegen rechten problemen aan gelopen, ik moet mappen dan op 777 gaan zetten en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik dacht als ik die 3 programma's nu onder de admin user laat draaien zou het rechten probleem weg moeten zijn, alleen kan nergens vinden waar de DS411 deze programma's start met welke user.

Iemand een idee?
Dit zal je moeten doen door de opstart scripts aan te passen, echter is dit een super onveilige optie imo, het is juist de bedoeling dat alles zoveelmogelijk onder een eigen user draait.

Wat je wel kan doen is een nieuwe groep aanmaken, die groep vervolgens onder alle users plakken van sabnzbd en sickbeard etc, vervolgens de rechten van die groep op read/write zetten voor alle mappen waar ze in moeten kunnen, dan op die mappen vervolgens die groep handmatig even goed zetten (top map, properties, group, even selecteren uit de drop down).

PS, het ontgaat me even waarom je die mappen niet op 777 wil zetten, maar de huidige manier zoals het geinstalleerd word is in principe de beste optie, komt ook nog bij trouwens dat sickbeard zelf alles op 777 zet waar het aan gaat zitten, sabnzbd ook, coutchpotato gebruik ik niet dus dat weet ik niet zeker, maar iig schiet je er uiteindelijk vrij weinig mee op gok ik. Vooral als je alles onder root gaat draaien word dat ook de owner/user aan alle files, kan je vervolgens weer files niet aanpassen als eigen user :/ lijkt mij alleen maar onhandig iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:22:
Heb een nieuwe DS412+ met 1x HD 3Tb uitgeleverd gekregen, die op SHR is geïnstalleerd. Las op een forum dat het iemand was gelukt om, wat ik ook wil, de 2 HD's die in de oude DS207+ zitten daarna ook te plaatsen in de nieuwe Synology. De 2 oude zijn 2x 1Tb op ext3, dus zonder RAID.
De ds412+ herkent in HDD-beheer wel dat de 2 x1Tb geïnstalleerd zijn, maar ze staan op 'niet geinitialiseerd', zonder opties om ze wel te initialiseren, en ik kan het volume niet aanmaken. D.w.z. niet zonder te formatteren. Ik wil de data juist behouden.
Wat is de weg om met databehoud de 2 oude HD's uit de ds207+ in de ds412+ aan de praat te krijgen?

Heb nog even geprobeerd om de ds207+ en ds412+ tegelijkertijd in mijn thuisnetwerk te hangen en via filestation te kopieren van de 207->412, maar dat ging echt tergend langzaam, geen idee waarom.

Liefst zou ik van de nieuwe 3Tb 1Tb opofferen om in RAID5 de data van de 2 oude 1Tb's veilig te stellen, mocht 1 van de 2 oude HD's het begeven.

Heb inmiddels honderden pagina's van deel 1 2 3 4 gelezen, maar het antwoord niet gevonden... :?
De vraag is wat wordt je nieuwe setup? Want dat kan ik er niet helemaal uit halen...
Volgens je post heb 1x 3tb (nieuw), en 2x 1tb (oud).
Als je de 3 schijven via SHR samenvoegd krijg je een raid 5 systeem van effectief 2tb... niet heel efficient.

Iig een linkje over migreren van systemen: http://forum.synology.com..._between_Synology_Systems

Het kopieren van je data doe je nu waarschijnlijk via een pc waarbij je beide syno's bereikt?
Je kan ook van syno naar syno kopieren: je zal dan de netwerk backup moeten instellen. De bestanden die je van je 207+ zullen dan in de map netbackup komen op de 412+. Vanuit daar kan je ze na de kopieslag verplaatsen, mogelijk zorgt dat ervoor dat het wél sneller gaat ipv via de computer.

Veel succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

YaNightmare schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:42:

PS, het ontgaat me even waarom je die mappen niet op 777 wil zetten, maar de huidige manier zoals het geinstalleerd word is in principe de beste optie, komt ook nog bij trouwens dat sickbeard zelf alles op 777 zet waar het aan gaat zitten, sabnzbd ook,
Was het maar waar dat dat 777 zetten alijd goed gaat. Ik krijg eindeloze rijen foutmeldingen van Sickbeard dat hij de rechten van een file niet op 666 kan zetten. Bij controle bleek dat Sickbeard zelfs op zijn eigen werkdirectories geen recht had om de rechten van een file te veranderen. Toen heb ik zelf alles op 777 gezet. Maar nog gaan de foutmeldingen niet weg. Ga maar eens zoeken op Sickbeard 666 error en je vindt duizenden hits. Ik heb geen idee hoe je het moet oplossen. Ik begrijp daarom wel dat iemand onder admin wil draaien. Veilig is het niet, dat klopt. Maar als je je syno niet open zet om van buiten af te benaderen is het niet erg. En als hij wel open staan is het niet veel erger geworden. Dan loop je de kans dat je managment interface van DSM de ingang wordt en dan maakt het helemaal niet uit onder welke user SabNZB of Sickbeard draaien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Maar door sickbeard als root te laten starten draai je het probleem om, sickbeard kan dan lekker schrijven en aanpassen, andere users kunnen dan geen files meer veranderen gezien ze onder root hangen.

Mits je alles onder root gaat hangen, maar ik denk dat je dan niet helemaal goed bezig bent :)

Verder, als hij niet aan het internet hangt, benaderbaar, is het inderdaad een minder groot probleem, nog steeds is het niet de correcte oplossing voor het probleem.

De "goede" manier is een groep aanmaken met rechten, tevens is het waardeloos dat sickbeard alles preventief op 777 gaat zetten, ik negeer zelf de 777 errors trouwens, ik krijg geen andere errors, maar 777 is tevens een slechte manier van werken maar dat is een discussie voor de maker van SickBeard, Hij zou het zowizo als optie moeten maken, persoonlijk heb ik liever 644 of 664, (user & group read+write) guest / other readonly.

PS, ik kan een beetje zeikerig overkomen hiermee, maar ik kom uit een linux/unix omgeving waar 777 echt "not-done" is, dus het zit er een beetje ingebakken bij mij :)

@robert:

Als je alles toch onder root wil draaien kan je dit aanpassen in de opstartscripts in /usr/local/etc/rc.d/<scriptnaam.sh>

Volgens mij staat bij alle services die jij noemt bovenin de scriptfile iets van "user" of "runas" die waarde daar weghalen en vervolgens root neerzetten.

PPS, ik kan het zelf even niet controleren nu, maar ik weet niet zeker of die waarde nog voor iets anders word gebruikt, dit zal je zelf even moeten kijken in het script, zo ja kan je beter even een nieuwe var aanmaken en deze bijvoorbeeld noemen NEWUSER="root"

Vervolgens in de regel "su - $USER" de $USER of RUNAS hoe ze het ook noemen, veranderen naar $NEWUSER.

PPPS (zucht ;) ) let wel, bij elke update word dit waarschijnlijk overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

YaNightmare schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:15:
De "goede" manier is een groep aanmaken met rechten, tevens is het waardeloos dat sickbeard alles preventief op 777 gaat zetten, ik negeer zelf de 777 errors trouwens, ik krijg geen andere errors, maar 777 is tevens een slechte manier van werken maar dat is een discussie voor de maker van SickBeard,
Hat zijn 666 errors. En het zijn er zoveel dat ik ze dus inderdaad negeer. Maar daarmee is eigenlijk mijn hele error log onbruikbaar geworden. Daar hoort eigenlijk niets in te staan en als er wel wat in staat ga ik kijken. Maar als er honderd 666 errors in staan dan valt het niet op dat er ergens tussendoor nog een andere melding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ikke_Niels schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:55:
Het kopieren van je data doe je nu waarschijnlijk via een pc waarbij je beide syno's bereikt?
Je kan ook van syno naar syno kopieren: je zal dan de netwerk backup moeten instellen. De bestanden die je van je 207+ zullen dan in de map netbackup komen op de 412+. Vanuit daar kan je ze na de kopieslag verplaatsen, mogelijk zorgt dat ervoor dat het wél sneller gaat ipv via de computer.
Is er ook een andere methode dan NetwerkBackup? Dat is een erg onhandige methode om data van de ene naar de andere syno te verplaatsen. Je hebt nauwelijks controle over 'wat' je 'waar' heen verplaatst. Zeker als je steeds wisselende data naar wisselende plaatsen wilt sturen.

Ik beheer een 211 en een 212 die op verschillende locaties staan. En het is werkelijk een ramp om gegevens heen en weer te sturen. Wat ik simpel weg wil is op de syno die hier staat, de shared folders van de ander zien zodat ik een eenvoudige drag en drop kan doen. Dat dat via internet daarna een hele tijd gaat duren maakt me niet uit.

Het is me prima gelukt om met een Windows pc beide systemen te benaderen, shares te mappen, een VPN op te zetten enz. Maar tussen de systemen onderling werkt dat voor geen meter. Nu ja, die VPN verbinding lukt wel, maar daar kan je dan vervolgens niets mee. Als je op de synology fora gaat kijken vind je ook met regelmaat vragen van mensen die twee syno's aan elkaar willen koppelen. Meestal zijn er nul antworoden of een antwoord in de stijl van: Je maakt een VPN en dan is het eenvoudig. Tja...hoe dan?

Op dit moment is het dus zo dat als ik een file van de DS212\UserA\fotos naar DS211\UserB\werkstuk wil verplaatsen dat ik de mapping op mijn PC gebruik en met drag en drop dat 'even' regel' Als het veel data is kan dat overzetten uren duren. Dat vind ik niet raar, dat is nu eenmaal de snelheid die beschikbaar is.

Maar het is toch bizar dat ik om eenvoudig twee linux systemen te kunnen beheren een Windows PC nodig heb die 7*24 aan staat? Daar had ik nu juist die systemen voor gekocht. Om te verhinderen dat er twee grote PC's doorlopend aan moeten staan. Dat is nu dus veranderd in twee nassen die doorlopend aan staan, één pc die doorlopend aan staat en één pc de regelmatig uit staat. Niet echt een vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ortep schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:38:
[...]

Is er ook een andere methode dan NetwerkBackup? Dat is een erg onhandige methode om data van de ene naar de andere syno te verplaatsen. Je hebt nauwelijks controle over 'wat' je 'waar' heen verplaatst. Zeker als je steeds wisselende data naar wisselende plaatsen wilt sturen.

Ik beheer een 211 en een 212 die op verschillende locaties staan. En het is werkelijk een ramp om gegevens heen en weer te sturen. Wat ik simpel weg wil is op de syno die hier staat, de shared folders van de ander zien zodat ik een eenvoudige drag en drop kan doen. Dat dat via internet daarna een hele tijd gaat duren maakt me niet uit.

Het is me prima gelukt om met een Windows pc beide systemen te benaderen, shares te mappen, een VPN op te zetten enz. Maar tussen de systemen onderling werkt dat voor geen meter. Nu ja, die VPN verbinding lukt wel, maar daar kan je dan vervolgens niets mee. Als je op de synology fora gaat kijken vind je ook met regelmaat vragen van mensen die twee syno's aan elkaar willen koppelen. Meestal zijn er nul antworoden of een antwoord in de stijl van: Je maakt een VPN en dan is het eenvoudig. Tja...hoe dan?

Op dit moment is het dus zo dat als ik een file van de DS212\UserA\fotos naar DS211\UserB\werkstuk wil verplaatsen dat ik de mapping op mijn PC gebruik en met drag en drop dat 'even' regel' Als het veel data is kan dat overzetten uren duren. Dat vind ik niet raar, dat is nu eenmaal de snelheid die beschikbaar is.

[...]
Je hebt dus al een VPN tussen de twee netwerken waarin de Syno's staan? Dan kan je gewoon op één van de twee syno's inloggen, in Filestation, via Tools - Mount Remote Folder de gedeelde schijf van de andere als netwerkschijf toevoegen. Van dan af is het zo makkelijk als drag and drop, denk ik.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ortep schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:38:
[...]

Maar het is toch bizar dat ik om eenvoudig twee linux systemen te kunnen beheren een Windows PC nodig heb die 7*24 aan staat? Daar had ik nu juist die systemen voor gekocht. Om te verhinderen dat er twee grote PC's doorlopend aan moeten staan. Dat is nu dus veranderd in twee nassen die doorlopend aan staan, één pc die doorlopend aan staat en één pc de regelmatig uit staat. Niet echt een vooruitgang
Kun je dit niet oplossen met Externe Map Koppelen in DSM.
Start File Station in DSM
Klik op Gereedschapp
Externe mappen koppelen.

Gebruik het zelf verder niet maar ik zou dat eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ortep schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:24:
[...]

Hat zijn 666 errors. En het zijn er zoveel dat ik ze dus inderdaad negeer. Maar daarmee is eigenlijk mijn hele error log onbruikbaar geworden. Daar hoort eigenlijk niets in te staan en als er wel wat in staat ga ik kijken. Maar als er honderd 666 errors in staan dan valt het niet op dat er ergens tussendoor nog een andere melding staat.
Dan zou er ergens anders iets mis moeten zijn, "right of the bat" na installatie zijn de enige errors die ik heb gezien in mijn SickBeard log de 777 error op een main folder wanneer je een nieuwe show toevoegd, hierna heb ik nergens meer een error gezien.

Ik begrijp dat mijn verhaal meer een info stuk is geworden dan een oplossing, excuus hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 666 errors is heel normaal (Zebulon package), mijn log staat er ook vol van. Ik verwijder ze gewoon om de zoveel tijd als ik er toevallig tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
(jarig!)
Goner schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Nope, net even uitgeprobeerd ... als je Web Station uitzet, dan stuurt alleen <IP-adres> je naar <IP-adres>:5000/webman/index.cgi
en met <IP-adres>/photo kom je in Photo Station

[...]

Prachtig ! Je moet dan wel Web Station aan zetten ...
Gebruik liever de php variant hiervan. HTML sloopt de functie van de back button ;)

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Brickman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:20:
[...]
Gebruik liever de php variant hiervan. HTML sloopt de functie van de back button ;)
Grappig, wist ik niet eens. Ik gebruik zelf gewoon rewrite rules danwel proxypass in mijn virtual hosts, maar voor quick&dirty dacht ik dat dit het makkelijkst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DexterBelgium schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:46:
Je hebt dus al een VPN tussen de twee netwerken waarin de Syno's staan? Dan kan je gewoon op één van de twee syno's inloggen, in Filestation, via Tools - Mount Remote Folder de gedeelde schijf van de andere als netwerkschijf toevoegen. Van dan af is het zo makkelijk als drag and drop, denk ik.
MikeOO schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:47:
Kun je dit niet oplossen met Externe Map Koppelen in DSM.
Start File Station in DSM
Klik op Gereedschapp
Externe mappen koppelen.

Gebruik het zelf verder niet maar ik zou dat eens bekijken.
Dat is precies wat ik zelf ook dacht. Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig

Het werkt prima op een Windows PC maar ik krijg het werkelijk niet voor elkaar tussen twee Syno's. Ik krijg constant de melding :

Failed to connect to remote folder.

Blijkbaar moet ik iets anders opgeven als de \\servername\foldername dan dat ik denk. Maar wat moet ik dan opgeven? Ik heb het al op servernaam geporbeerd, kort en fully qualified, ik heb het op IP adres geprobeerd, extern ip, intern adres van de remote server, vpn adres enz. Blijkbaar zijn dat niet de juiste dingen. De help docs van Synology zijn nutteloos, want daarin staan alleen voorbeelden waarbij beide sytemen in hetzelfde subnet zitten. Toen alletwee de systemen nog hier stonden kreeg ik dat wel voor elkaar. Dat was ook nog een hele opgave, want in de manual stond wel dat het een CIFS verbinding is, maar daar stond niet bij dat zodra er ergens in je systeem een NFS verbinding is dat het dan niet meer werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Ortep op 22-03-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Brickman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:20:
[...]
Hier nog een oplossing (via Apache) : http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=47120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ortep schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:39:

Blijkbaar moet ik iets anders opgeven als de \\servername\foldername dan dat ik denk. Maar wat moet ik dan opgeven? Ik heb het al op servernaam geporbeerd, kort en fully qualified, ik heb het op IP adres geprobeerd, extern ip, intern adres van de remote server, vpn adres enz. Blijkbaar zijn dat niet de juiste dingen.
Je hebt een VPN connectie opgezet, dus dan is het in ieder geval het IP adres van de remote server zoals je deze lokaal zou benaderen.

De errorcode bij het mounten via filestation kun je in ieder geval terugvinden in /var/log/messages (fail to mount.cifs blablabla).

Kan je de remote server wel gewoon pingen vanaf de Syno box ? En open deur wellicht, gebruik je een folder die daadwerkelijk geshared is aan de remote kant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Laatst online: 05-10 21:35
@YaNightmare

Ik wil dus niet onder de user root draaien maar onder de user admin, dat is toch iets anders.
In principe zou het probleem weg moeten zijn als deze 3 apps allemaal onder 1 en dezelfde user zouden draaien, of die nu 1 van de eigen users of andere user zou niets uit moeten maken.

Dat startup script had ik ook al gevonden en dus ook al gewijzigd, echter als ik sab/sick/couch herstart blijven ze alle 3 ieder gewoon onder haar eigen user door draaien, dit is duidelijk zichtbaar via het commando top.
Dus blijkbaar start de syno deze apps niet via deze scripts of geeft ze elders nog rechten mee.

Heb de apps herstart vanuit de apps en via het controle panel (eerst stop daarna start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sverzijl schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:01:
Je hebt een VPN connectie opgezet, dus dan is het in ieder geval het IP adres van de remote server zoals je deze lokaal zou benaderen.
Remote draait het systeem achter een Tele2 router, het fixed IP adres daar is 192.168.1.100
Local draai ik achter een Belkin router, het IP adres hier is 192.168.2.100

Bij het opstarten van de VPN verbinding krijg ik als IP adres te zien 10.10.0.1 samen met de remote servername en 'connected'
De errorcode bij het mounten via filestation kun je in ieder geval terugvinden in /var/log/messages (fail to mount.cifs blablabla).
Die errorcode is:
Succes [25]. Zucht...typisch Linux, melden dat iets een succes is als het niet werkt :P
Kan je de remote server wel gewoon pingen vanaf de Syno box ? En open deur wellicht, gebruik je een folder die daadwerkelijk geshared is aan de remote kant ?
Ik kan de 10.10.0.1 pingen, maar dat antwoord komt zo snel dat het haast wel een local response moet zijn. Ik begrijp je vraag of de folder shared is :) Maar dat is hij dus, met Windows kan ik er zo bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
rob3rt schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:02:
@YaNightmare

Ik wil dus niet onder de user root draaien maar onder de user admin, dat is toch iets anders.
In principe zou het probleem weg moeten zijn als deze 3 apps allemaal onder 1 en dezelfde user zouden draaien, of die nu 1 van de eigen users of andere user zou niets uit moeten maken.

Dat startup script had ik ook al gevonden en dus ook al gewijzigd, echter als ik sab/sick/couch herstart blijven ze alle 3 ieder gewoon onder haar eigen user door draaien, dit is duidelijk zichtbaar via het commando top.
Dus blijkbaar start de syno deze apps niet via deze scripts of geeft ze elders nog rechten mee.

Heb de apps herstart vanuit de apps en via het controle panel (eerst stop daarna start).
Er is een mogelijkheid dat hij enkel die files aanroept als hij compleet restart, je zou even kunnen proberen via SSH te stoppen en starten

/usr/local/etc/rc.d/SickBeard.sh stop
/usr/local/etc/rc.d/SickBeard.sh start

Ik heb nog geen toegang to mijn NAS momenteel anders had ik even voor je kunnen kijken wat die webapp 3rdparty page doet (dat is dus het gedeelte wat je ziet in de control panel) misschien dat die namelijk een ander script aanroept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb een Synology DS212j met een RAID1 configuratie erop, 2 maanden geleden had ik een probleem met mijn 2e drivebay (of harde schijf) en heb ik een nieuwe synology gekregen. Nu blijkt dat drive 2 weer problemen geeft. Mijne 2e HDD is nu niet gesynchroniseerd. Maar heb moeite met vast te stellen of het aan de disk ligt of aan de NAS. Synology zelf geeft ook geen uitsluitsel (heb al een logfile opgestuurd).
Ik probeer dus vast te stellen of het aan de schijf of aan de NAS ligt. Dit heb ik al gedaan:

- Het herstellen van Disk 2 lukt niet, loopt vast tijdens de pariteitscontrole.

- De disk 2 in Bay 2, geraakt ook niet door de SMART test (zelfs niet de korte), maar als ik deze verwissel naar Bay 1 lukt deze SMART test wel.

- Als ik de originele disk 1 (die nog wel werkt) terug in Bay 1 steek en een nieuwe schijf in Bay 2 steek, dan geraakt de nieuwe schijf wel gesynchroniseerd. De nieuwe schijf in Bay 2 geraakt ook door de SMART test.

- Ik heb ook al disk 2 eens volledig gewiped en een SMART controle op uitgevoerd (via linux pc) en deze gaf geen fouten.

Nu is mijn vraag. Wat gebeurt er als ik mijn originele disk 1 (met alle data op) naar bay 2 verhuis; en mijn originele disk 2 (die nu leeg is) naar bay 1 verhuis (dus ik wissel ze gewoon om). Zal deze dan mooi synchroniseren? Ik heb dit nog niet willen testen, omdat ik niet weet of deze een identieke copy is van de andere schijf? Of staat hier nog andere informatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraagje. Ik gebruik nu de DS209 naar volle tevredenheid. 1e camera komt van het weekend en dat is dan het laatste wat ik van de DS209 verlang. (buiten dat ik de eigenlijk de Playstation Mediaserver op de NAS zou willen kunnen draaien).

Nu zit ik weer te denken aan de Back-ups.
Is het makkelijk om een tweede Synology te kopen en bij mijn ouders te installeren en er dan voor te zorgen dat ik wekelijks een back-up daar naar toe wegschrijf?

Mijn ouder mogen er geen hinder aan ondervinden. Maar dat hoeft ook niet denk. Ze gebruiken een modem met een draadloze router.

Maar is het verder lastig om zo'n Synology op afstand te laten backuppen? is het goed beveiligd?
Kunnen alle Synology's dit ondersteunen? Ik wil gewoon de goedkoopste halen waarmee dit mogelijk is met een 2 à 3 TB HDD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:18
readytoflow schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:16:
Is het makkelijk om een tweede Synology te kopen en bij mijn ouders te installeren en er dan voor te zorgen dat ik wekelijks een back-up daar naar toe wegschrijf?
Ja heel makkelijk, je kan dit mooi via een gecodeerde backup bijvoorbeeld snachts plannen. Wat ik zelf heb gedaan is deze "netbackup" eerst 1x thuis uitvoeren met de optie blockniveau zodat hij als je hem naar je ouders verplaatst alleen nog de gewijzigde bestanden over inet pomt. Je hoeft dan alleen even het ipadres van het doel te veranderen.

[ Voor 8% gewijzigd door sanderdw op 22-03-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb spotweb en nzbget draaiende op mijn DS211 en als test op een DS107+. Via de DS107+ werkt alles prima.
Wanneer ik in spotweb een download wil doen dan wordt deze goed doorgestuurd naar NZBget. Ik zie namelijk in DSM dat hij met volle snelheid aan het downloaden is. Maar wanneer ik de webinterface wil aanspreken van nzbgetweb dan krijg ik deze melding:
ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:

Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
Not compatible server version.
Ik heb op beide installaties de instellingen nagelopen en vergeleken maar toch klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Tweakers,

Als jullie nieuwe schijven hebben voor je NAS met welk programma testen jullie ze dan voordat je ze in je NAS plaatst, of doen jullie een test als ze in je NAS zitten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rintje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:32:
Ik gebruik Amazon S3 backup voor m'n foto's en documenten. Per maand kost me dat ongeveer $3.50 voor ongeveer 20GB. Draait zonder problemen 's nachts eens per week.
Gouden tip, ik ga ook een abonnement hierop afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 11:17

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:07:
[...]

Gouden tip, ik ga ook een abonnement hierop afsluiten.
Staat zelfs in de handleiding van mijn DS212+ :P Het lijkt mij ook wel wat. Maar om het ook als foto/video-backup te gebruiken is het wel te prijzig naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Bij mijn 212+ heeft een Samsung HDD het begeven. Heb hem pnieuw geinstalleerd op een enkele Samsung hardeschijf. Nu heb ik de tweede HDD ervoor terug gekregen dit is een Seagate 2TB Eco. Ik zit nu met het probleem dat de andere Samsung HDD ook problemen ondervind. Hier zit nu alles op

Ik wil de Seagate erbij zetten en alles kopieren zodat ik de schijf RMA kan sturen. Alleen die optie mis ik. Is er een oplossing zonder tussenkomst van een USB HDD om alles over en weer te zetten en zonder weer opnieuw te installeren en het hele zwikje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Reinier schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:38:
[...]
Staat zelfs in de handleiding van mijn DS212+ :P Het lijkt mij ook wel wat. Maar om het ook als foto/video-backup te gebruiken is het wel te prijzig naar mijn smaak.
Ik durf het bijna niet meer te zeggen omdat het op spam begint te lijken, maare Crashplan+ al eens bekeken ? 2.30-3.80 euro/maand voor "unlimited" storage (in ieder geval tot >200GB geen probleem).

(sverzijl in "Het grote Synology topic - deel 4")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:38:
Handleidingen lees ik natuurlijk niet :+

Heb inmiddels een account genomen (op die van amazon, had daar al een account vanwege de boeken en ereaders die ik daar koop, dus dit is wel zo makkelijk) , het is me wat onduidelijk wat het nu gaat kosten enzo, maar volgens mij heb ik iets van 20 gig, dus het zal wel rond die 3,50 dollar per maand uitkomen. Dit weekeinde maar eens zien hoe ik dat activeer en wat ik ermee kan (ook handig om dat uit te zoeken na het betalen).

Ben ik gelijk van dat backuppen op dvd'tjes enzo kwijt, dit is veel relaxter voor mij als lui mens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ik heb de RMA weer terug, naja, een nieuwe DS1812+

Ben nog steeds een beetje achterdochtig, maar dat heeft natuurlijk geen reden, tis gewoon een gevoel, de array is iig weer gebouwd, aankomende 3 uur staat weer in het teken van reinstalls etc ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:55:
[...]

De vraag is wat wordt je nieuwe setup? Want dat kan ik er niet helemaal uit halen...
Volgens je post heb 1x 3tb (nieuw), en 2x 1tb (oud).
Als je de 3 schijven via SHR samenvoegd krijg je een raid 5 systeem van effectief 2tb... niet heel efficient.

Iig een linkje over migreren van systemen: http://forum.synology.com..._between_Synology_Systems

Veel succes ;)
Als nieuwe setup wil ik:
1. van de nieuwe 3Tb hd#1 1Tb opofferen aan RAID
2. de oude hd#2 van 1 Tb in raid zetten
3. de oude hd#3 van 1 tb in raid zetten
Liefst dus effectief 4 Tb overhouden.

Ik kan natuurlijk de data van hd#2 en #3 vooraf even naar een externe HD wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
YaNightmare schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:35:
Ik heb de RMA weer terug, naja, een nieuwe DS1812+

Ben nog steeds een beetje achterdochtig, maar dat heeft natuurlijk geen reden, tis gewoon een gevoel, de array is iig weer gebouwd, aankomende 3 uur staat weer in het teken van reinstalls etc ... :)
Ben heel erg benieuwd.....ben ook nog steeds van plan om een DS1812+ aan te schaffen dus ik hoop op goed nieuws voor jezelf en voor mijn geruststelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Als nieuwe setup wil ik:
1. van de nieuwe 3Tb hd#1 1Tb opofferen aan RAID
2. de oude hd#2 van 1 Tb in raid zetten
3. de oude hd#3 van 1 tb in raid zetten
Liefst dus effectief 4 Tb overhouden.

Ik kan natuurlijk de data van hd#2 en #3 vooraf even naar een externe HD wegschrijven.
Bij mijn weten is het niet mogelijk om een schijf voor een "stukje" in een raid opstelling te gebruiken :P
Je gebruikt de hele schijf of niet... vandaar mijn originele opmerking, de situatie die jij beschrijft is niet technisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:52:
[...]

Handleidingen lees ik natuurlijk niet :+

Heb inmiddels een account genomen (op die van amazon, had daar al een account vanwege de boeken en ereaders die ik daar koop, dus dit is wel zo makkelijk) , het is me wat onduidelijk wat het nu gaat kosten enzo, maar volgens mij heb ik iets van 20 gig, dus het zal wel rond die 3,50 dollar per maand uitkomen. Dit weekeinde maar eens zien hoe ik dat activeer en wat ik ermee kan (ook handig om dat uit te zoeken na het betalen).

Ben ik gelijk van dat backuppen op dvd'tjes enzo kwijt, dit is veel relaxter voor mij als lui mens.
Ik gebruik het ook sinds een paar weken.
Instellen is een eitje.
Maar wat ik nu precies verbruik is mij een raadsel.
Niet al te duidelijk mijns inziens...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Hee mensen, een vraagje: ik deel mijn Synology DS211 met een aantal andere gebruikers, welke nu al een aantal keer de "shutdown"-knop in de DSM 4-interface aangeklikt hebben. De NAS staat op een externe locatie, dus de enige manier om hem weer aan te krijgen, is langsgaan. Is er een mogelijkheid om de shutdownknop (evt voor bepaalde gebruikers) te verbergen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Normale gebruikers krijgen niet eens de mogelijkheid om hem uit te zetten, zitten je gebruikers in de admin groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:01:
Ik heb spotweb en nzbget draaiende op mijn DS211 en als test op een DS107+. Via de DS107+ werkt alles prima.
Wanneer ik in spotweb een download wil doen dan wordt deze goed doorgestuurd naar NZBget. Ik zie namelijk in DSM dat hij met volle snelheid aan het downloaden is. Maar wanneer ik de webinterface wil aanspreken van nzbgetweb dan krijg ik deze melding:

[...]

Ik heb op beide installaties de instellingen nagelopen en vergeleken maar toch klopt er iets niet.
De instellingen van nzbgetweb moet je gelijk zetten met de instellingen van nzbget. Mogelijk zit hier het verschil. Check eens de installingen in het bestand settings.php in de nzbgetweb map.

Zorg er daarna voor dat je Nzbget stopt en opnieuw start anders werken de nieuwe instellingen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ik heb python26 etc weer op de synology gezet, nu heb ik echter een error die spoor12b ook had, echter zie ik in geen replies een oplossing:

PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2372 No script for Python26

In mijn geval spuugt hij deze error elke paar seconden op het moment dat ik Plex ga starten. iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:11
Chadi schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:00:Ik wil de Seagate erbij zetten en alles kopieren zodat ik de schijf RMA kan sturen. Alleen die optie mis ik. Is er een oplossing zonder tussenkomst van een USB HDD om alles over en weer te zetten en zonder weer opnieuw te installeren en het hele zwikje ??
PC met linux installatie of live cd. En dan gewoon net als je binnen Windows zou doen, alles kopiëren. Is waarschijnlijk nog sneller ook.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Weet iemand of er een werkende package is voor nzbget wat je heel simpel kan installeren? Ik heb eerder wel eens pogingen gedaan, maar kreeg het nooit aan de praat. Mijn Ziggo snelheid is weer gratis omhoog gegaan naar 50Mbit, maar mijn DS211j kan het niet bijhouden met SABnzb :+ :+

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al ervaringen met de nieuwe DS412+ en dan met name met de processor/snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, volgens mij heb ik amazon s3 backup ingesteld. Maar wat een gedoe zeg, had eerst niet door dat ik een bucket moest aanmaken, ken die hele term ook niet en dacht aan emmers 8)7

Maar afijn, zelfs kunnen instellen dat ik standard storage wil nemen en niet de goedkopere oplossing, dus hopelijk gaat hij nu zondagnacht een backup maken, we zullen zien, heb geen zin om nu al te gaan backuppen omdat ik nog wat klusjes aan de nas wil doen dit weekeinde.

Maar waarom ik post: heeft iemand een uitgebreide handleiding van DSM 4 kunnen vinden? Ik zoek die , maar ondanks goed zoeken met google vind ik in iedergeval niks. Ik moet echt een uitgebreide handleiding hebben waarin alles staat uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:36:
.... dus hopelijk gaat hij nu zondagnacht een backup maken, we zullen zien, heb geen zin om nu al te gaan backuppen omdat ik nog wat klusjes aan de nas wil doen dit weekeinde.
Moment of FAIL coming up in 4....3....2....1.... ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
is de volgens situatie mogelijk met een Synology 5 bay NAS?
5x 3TB schijven.
schijf 1 & 2 in een Raid 1 opstelling.
schijf 2 & 3 in een Raid 1 opstelling.
schijf 5 als losse data schijf.

kan dit of is een raid keuze op het gehele systeem van toepassing?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Pagina: 1 ... 19 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.