ari2asem schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:59:
[...]
hoeveel streams kan zo'n ding tegelijkertijd aan? zijn daar beperkingen voor? of is het echt afhankelijk vd hardware vd media-player?
en streamen doe ik dan met kobi of plex, neem ik aan? als ik met kobi of plex stream, heb ik ook menu's, bladeren door de mappen, mappen bekijken en dergelijke op mijn tv? of heb ik alleen het beeld vd film op mijn tv?
We gaan redelijk off-topic, maar vooruit.
Je hebt een aantal opties;
optie 1
Kodi kun je installeren als App op een mediaplayer.
Kodi werkt het mooist wanneer je gebruik maakt van bibliotheken.
de cliënt (mediaplayer in dit geval) scant een netwerk-share op bestanden en indexeert deze.
Vervolgens wordt alle metadata dmv scrapers verzameld.
je hebt dan een bibliotheek met al je films die op een nas/server/share staan.
hiervoor is dus geen aanvullende software benodigd op je server.
optie 2
Je installeert Plex of Emby op je server.
deze software zal nu het indexeren en verzamelen van metadata voor zijn rekening nemen.
je installeert een emby/plex client op je mediaplayer. en laat deze verbinden met je server.
Er zijn ook add-ons voor Kodi te krijgen die fungeren als client voor deze twee services.
Afhankelijk van welke service je kiest kunnen hier periodieke kosten aan verbonden zijn.
Het aantal streams dat maximaal simultaan kunnen draaien is afhankelijk van je netwerk en de performance van je server. meestal heeft een mediaplayer hier niet zo veel problemen mee.
mocht je hier meer van willen weten dan stel ik voor om het forum en de websites van Kodi, Plex en Emby te raadplegen.