Was ook zeker not impressed van de performance. Nu heb ik er geen last meer van, even een dag op test gehad.
De link was ik ook al tegengekomen maar lost het probleem niet op.
Wat als eerste, de vmw_ahci driver wordt niet gebruikt als je de controller in RAID hebt staan, gewoon de hpvsa driver van HP welke in de custom image van HP zit. Tevens kwam ik er achter dat als je een enkele disk gebruikt en de controller in ahci hebt geconfigureerd je met geen mogelijkheid de hpvsa driver kunt gebruiken. ESXI ziet gewoon de losse poorten, ben even kwijt welke driver er dan wel gebruikt word maar deze performed slechter als dat je standaard de controller in RAID hebt staan en de standaard image gebruikt.
Stappenplan voor ESXI 6.5 (gelijk voor anderen welke dit ook willen ;-) ):
Download de custom image van HP ESXI 6.5
Download de HP hpvsa-5.5.0-88 driver (
http://h20564.www2.hpe.co...cfe1ad1b6ae442e8ed665c595 )
Notitie:
Zorg dat als je upgrade dat alle virtuele machines zijn uitgezet voordat je wilt gaan upgraden
Als je je hardeschijf in ahci mode hebt gebruikt, backup alles wat je wilt meenemen en maak de hardeschijf leeg (verwijder zelfs de partitietabel). Ben ik een tijdje kwijt aan geweest, disk wordt niet goed gewist waardoor er een lock op de schijf ontstaat en een full disk wipe alleen overblijft.
Als je dus losse schijven wilt gebruiken zoals in ahci, zet de RAID controller aan en maak allemaal losse RAID0 arrays aan.
Installeer de ESXI 6.5 image op de SD/USB/Disk.
Configureer je interface, geadviseerd om een vast IP adres te gebruiken
Zet de SSH toegang aan of de console (je hebt een console toegang nodig)
Zorg dat je datastore benaderbaar is en browse de datastore, maak een mapje update
Upload in dit mapje de HP driver (niet uitpakken).
Maak een SSH verbinding of ga naar de desktop van ESXI en druk op alt+F1
Log in met je credentials
Ga naar de update map ( cd /vmfs/volumes/datastore1/update waarbij datastore1 je datastore naam is)
Verplaats de driver naar de /tmp directory (mv hpvsa-5.5.0-88.zip /tmp/ ) Voor de zekerheid aangezien je met de driver aan het werk gaat
Ga naar de /tmp directory (cd /tmp)
Installeer de driver (esxcli software vib install -d /tmp/hpvsa-5.5.0-88.zip)
Dit zal de hpvsa-5.5.0-102 driver deinstalleren en de hpvsa-5.5.0-88 driver installeren
Herstart de esxi host
Hierdoor zal er nu de vmw_ahci driver wordt gebruikt door de host en hierdoor is/zijn je datastore(s) niet meer actief, dit gaan we corrigeren
Maak opnieuw de SSH verbinding of ga de console weer in
Log in met je credentials
Zet de vmw_ahci driver uit ( esxcli system module set --enabled=false --module=vmw_ahci )
Herstart hierna de esxi host en hierna ben je klaar. De juiste driver wordt nu gebruikt en de performance is bij mij weer terug.
Bron waardoor het gelukt is:
http://homeservershow.com...ver-gen8-low-performance/
Berichtje van Hytri