Het gaat om een virtuele disk op de 250GB schijf die origineel bijgeleverd was (zal niet veel bijzonders zijn).deputy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:15:
Benader je de disk direct, of gebruik je een virtuele disk? Ik heb het over megabyte per seconde, niet megabit, jij ook? En schrijf je een groot bestand weg (meerdere gigabytes), want file caching doet lijken dat het snel gaat. Ik gebruikte een vmdk op een 5400 toeren disk. Op een ssd haalde ik snelheden die in de buurt liggen van wat jij ziet.
Nu haal ik op een 4 disk (5400 toeren) raid 5 volume 200mb/s (zonder caching en met nieuwere disks moet het nog een stuk sneller kunnen )
Ik heb van alles geprobeerd om het probleem op te lossen, maar het is niet gelukt, zonder het gebruik van een raid controller.
Het zijn echt megabyte per seconde. Als test even een folder met ruim 12GB aan (grote) bestanden over gekopieerd: dat doet hij in totaal 164 second of wel 74MByte/s. Die virtuele Ubuntu server heeft 1GB geheugen toegewezen gekregen dus zal niet echt veel kunnen cachen.
Let wel: dit is zonder raid dus. Met (software) raid kan het inderdaad veel langzamer zijn.