Ervaring met huis kopen deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 127 Laatste
Acties:
  • 749.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:16
Gisteren een Tweede bezichtiging gehad bij een huis dat niet "echt" te koop staat.
Via-via erachter gekomen dat de eigenaar het wil verkopen en nagevraagd of we mochten gaan kijken, nu hebben ze dus nog geen verkoop makelaar (en wij geen aankoop) maar hebben we het wel even over de prijs gehad, (vraagprijs 215.000 euro).
Echter, gaf de eigenaar al aan dat er doordat er geen makelaar bij betrokken was er wel het een en ander met de prijs te doen was (wij hebben nog geen bod uitgebracht), nu wil ik een bod uitbrengen om iets onder de prijs te gaan zitten die zij zouden krijgen als ze een verkoopmakelaar in de hand zouden hebben genomen (die nemen een percentage neem ik aan).

Wat is een ganbaar percentage voor Verkoopmakelaars (Dus wat zou het de eigenaar opleveren, als ik 215.000 zou betalen voor dit huis als ze een makelaar hebben).

Daarnaast, wat komt er bij kijken als wij het kopen van de eigenaar zonder dat er makelaars tussen komen, dit kan direct via de notaris + taxateur etc?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Een beginbod dat 15-20% onder de vraagprijs ligt is niet geheel onredelijk in de huidige markt. Waarom wil je dan direct de vraagprijs neerleggen? Je kan veel beter proberen zo min mogelijk ervoor uit te geven, ongeacht of er wel of geen makelaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Myrdreon schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:13:
Een beginbod dat 15-20% onder de vraagprijs ligt is niet geheel onredelijk in de huidige markt.
Het "probleem" is ook een beetje dat de mensen wel bekenden zijn, en de situatie (sterfgeval -> verkoop door naasten) is ook niet daarnaar om echt zo laag te bieden (ikzelf zat in de richting van 200k te denken als uitkomst). waarbij 200.000 nog belachelijk laag is gezien de ligging (centraal) en ruim 700m2 grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Bekenden of vrienden? Sorry hoor, maar jouw hypotheekschuld is toch geen filantropische instelling. Niet-bekenden zouden daar ook geen rekening mee houden hoor. Gewoon bieden naar hoe de markt nu is. Bij goede vrienden is het nog een ander verhaal, maar dat zou ik sowieso nooit doen. Als er dan verborgen gebreken aan het licht komen kun je je vriendschap nog op het spel zetten ook.

Sterfgevallen zijn juist bij uitstek de reden om laag te bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-02-2012 11:37 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Klopt. Mensen vergeten vaak dat ze hun eigen belangen moeten behartigen, niet die van een ander. Tenzij je het natuurlijk € 30.000 waard vindt om een ander snel van zijn huis af te helpen, dan moet je het meteen doen natuurljk.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Player1S

Probably out in the dark

Sinds gisteren staat ons (te kopen) huis als Verkocht op Funda, is het bordje in de tuin gewijzigd naar verkocht en de rekening bij de ING is geopend en pasje is binnen *O*

Sleuteloverdracht komt steeds dichterbij. Hypotheek lijkt dus ook zo goed als rond....Kan niet wachten om het tot ons stulpje te verbouwen *;

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
nare man schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:51:
Klopt. Mensen vergeten vaak dat ze hun eigen belangen moeten behartigen, niet die van een ander. Tenzij je het natuurlijk € 30.000 waard vindt om een ander snel van zijn huis af te helpen, dan moet je het meteen doen natuurljk.
Dat klopt, maar naar onze mening is de prijs al erg laag, we kunnen wel proberen om er nog wat af te halen, maar we proberen liever een paar hudige items over te nemen (mooie spekstenen kachel, mooie tuinset etc), dan nog 10 % eraf te halen
daarom leek mij wel reeel om het makelaarsdeel eraf te halen (dat had ik iets hoger geschat dan de 1,5% die ik via google vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
Wat is een normale/reële termijn voor de ontbindende voorwaarde m.b.t. financiering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

Kju

soepah schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:26:
[...]

Het "probleem" is ook een beetje dat de mensen wel bekenden zijn, en de situatie (sterfgeval -> verkoop door naasten) is ook niet daarnaar om echt zo laag te bieden (ikzelf zat in de richting van 200k te denken als uitkomst). waarbij 200.000 nog belachelijk laag is gezien de ligging (centraal) en ruim 700m2 grond.
Juist omdat het bekenden zijn is het raadzaam om, als je geen aankoopmakelaar neemt, een taxateur in te schakelen die een waardeverklaring maakt waarin hij de marktwaarde (max. verkoopprijs) vaststelt en (als jij daarom vraagt) een advies geeft over de maximale koopsom. Als je denkt dat je er met de verkoper heus wel uitkomt, sla die stap dan over, en laat dan liever direct een gevalideerd taxatierapport maken (die is standaard voorzien van referentieobjecten, gelijk geschikt voor NHG) en vraag daarnaast om een apart advies over de maximale koopsom, zodat je daarmee met de verkoper overeen kan komen. Eventuele verbouwingen wel gelijk mee laten nemen in de waardering i.v.m. een eventueel bouwdepot.
De onderhandse koopakte kan je heus wel van het web afplukken, maar het is verstandiger om het door een makelaar of notaris te laten maken. Als je wel helemaal op de hoogte bent van alle erfdienstbaarheden, eventuele splitsingsreglementen, kettingbedingen etc. etc. waarmee een koper te maken kan krijgen, dan kan je die koopakte wel zelf maken. Aanschrijvingen, beslagen, erfdienstbaarheden etc. dien je te rechercheren voordat je de onderhandse koopakte tekent, het liefst nog voordat je gaat bieden of een koopsom overeenkomt, zoek dit daarom goed uit als je geen makelaar hebt.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 07:24

ZenTex

Doet maar wat.

(jarig!)
soepah schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:56:
[...]

Dat klopt, maar naar onze mening is de prijs al erg laag, we kunnen wel proberen om er nog wat af te halen, maar we proberen liever een paar hudige items over te nemen (mooie spekstenen kachel, mooie tuinset etc), dan nog 10 % eraf te halen
daarom leek mij wel reeel om het makelaarsdeel eraf te halen (dat had ik iets hoger geschat dan de 1,5% die ik via google vind).
Is er een keuring gedaan? Een taxatie?
Verder geef je aan dat de vraagprijs 215000 is en je met 200000 tevreden bent. 15.000 eraf is niet slecht, maar ik denk dat in de huidige markt en de situatie in aanschouw genomen, je tegenwoordig minimaal 10% van de vraagrpijs er af moet halen. Elke K is er tenslotte ééntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik vind het wel kort door de bocht om te zeggen "minimaal 10% van de vraagprijs er af". Een object kan te hoog maar ook laag in de markt worden gezet. Vergelijk de woning eerst met vraagprijzen van vergelijkbare objecten in de omgeving en stel daarna pas vast in hoeverre de vraagprijs te hoog of te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
EvaluationCopy schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:36:
Bekenden of vrienden? Sorry hoor, maar jouw hypotheekschuld is toch geen filantropische instelling. Niet-bekenden zouden daar ook geen rekening mee houden hoor. Gewoon bieden naar hoe de markt nu is. Bij goede vrienden is het nog een ander verhaal, maar dat zou ik sowieso nooit doen. Als er dan verborgen gebreken aan het licht komen kun je je vriendschap nog op het spel zetten ook.

Sterfgevallen zijn juist bij uitstek de reden om laag te bieden.
Vaak zie je dat verkoop door nabestaande heel laag worden ingezet in de markt, om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. 15-20% lijkt mij niet haalbaar, maar proberen kan altijd. Met de reële kans dat je ernaast grijpt.

Wij hebben ook een dergelijke aankoop overwogen, appartementen die normaal voor 130.000 werden verkocht, stond nu met een vraagprijs van 120.000. Die was dus ook binnen een week weg, destijds. De nabestaande wilden er gewoon snel vanaf, geen hypotheek en geen herinneringen aan het lege huis...

100.000 gaan bieden voor zo'n huis is je goedrecht, maar dan moet je hem niet heel graag willen hebben.

Maar de vraagprijs zou ik niet bieden, sowieso eronder gaan zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 03-02-2012 13:47 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
15-20% is inderdaad niet reeel om op te eindigen, maar wel om mee te openen. Daarna ga je onderhandelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:59:
Wat is een normale/reële termijn voor de ontbindende voorwaarde m.b.t. financiering?
Bij ons was het 6 weken. Maar als je maar zorgt snel een hypotheekgesprek in te gaan, dan weet je vrij snel of het lukt of niet. Als het bedrag wat je wilt lenen vrij hoog is, zou ik in ieder geval zorgen dat je zo snel mogelijk offertes opvraagt. Hoe eerder jij zekerheid hebt hoe beter.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 15:33
Myrdreon schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:46:
[...]

Ze kunnen wel geintjes flikken (wordt regelmatig geprobeerd kijken naar verhalen), maar een makelaar valt het op. Zonder de makelaar had je het misschien niet gezien en naderhand een interessante verrassing gekregen.
Dit geintje had ik zonder makelaar ook wel gezien maar ze flikken inderdaad ergere dingen.
Maar het klinkt niet al te eng/extreem, en je hebt tenminste gekocht en verkocht. Dat zijn een hoop zorgen minder en is een luxe die veel mensen op het moment niet hebben.
Heel vaak is het ook geen luxe maar een keuze. Wij hebben er heel bewust voor gekozen eerst te verkopen en daarna pas te kopen. In tegenstelling tot allerlei mensen die nog steeds kopen en het dan pas in de verkoop zeggen. Het is een keuze maar geen slimme in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ZeRoC00L schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Bij ons was het 6 weken. Maar als je maar zorgt snel een hypotheekgesprek in te gaan, dan weet je vrij snel of het lukt of niet. Als het bedrag wat je wilt lenen vrij hoog is, zou ik in ieder geval zorgen dat je zo snel mogelijk offertes opvraagt. Hoe eerder jij zekerheid hebt hoe beter.
Ik mag toch aannemen dat je van te voren al een keer een vrijblijvend gesprek met een hypotheker hebt gehad, zodat je weet wat je kunt/wilt betalen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:35:
[...]

Ik mag toch aannemen dat je van te voren al een keer een vrijblijvend gesprek met een hypotheker hebt gehad, zodat je weet wat je kunt/wilt betalen.
Nee, maar de benodigde hypotheek was zo laag dat we deze met 1 salaris kunnen dragen, dus met 2 salarissen moet het geen probleem zijn.

Daarnaast, vrienden van ons hadden ook hun huis verkocht, maar de kopers bleken toch de financiering niet rond te krijgen. Bleken bij BKR geregistreerd te staan, dus koop ging niet door. Kom je meestal pas achter bij offerteaanvraag, niet bij een orienterend gesprek.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:44
ZeRoC00L schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Nee, maar de benodigde hypotheek was zo laag dat we deze met 1 salaris kunnen dragen, dus met 2 salarissen moet het geen probleem zijn.

Daarnaast, vrienden van ons hadden ook hun huis verkocht, maar de kopers bleken toch de financiering niet rond te krijgen. Bleken bij BKR geregistreerd te staan, dus koop ging niet door. Kom je meestal pas achter bij offerteaanvraag, niet bij een orienterend gesprek.
BKR registratie kan je natuurlijk ook zelf opvragen, of anders kan de Hypotheekadviseur dit ook voor je doen (ik had iig binnen 24 uur een terugkoppeling of ik wel/geen BKR had (gelukkig niet :> ) van mijn hypotheekadviseur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Aanstaande woensdag wordt de akte van levering gepasseerd! *O* *O*

Mijn eerste huis is dan een feit. *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ZeRoC00L schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Eerste gesprek gehad, maandag volgt het advies over hypotheekvorm etc etc. Lening is vrij laag, ik kan alleen al ruim 20.000 meer lenen dan het huis moet kosten en we doen het met zijn 2. Dat mag geen probleem zijn. Pas aan de hand daarvan doen we toezegging bij de verkoopmakelaar en zetten de aanvraag voor de hypotheek in gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
Proberen banken nou echt op elke detail onder het verstrekken van een hypotheek uit te komen?
Als ik het hier zo volg, dan valt dat toch allemaal wel mee?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:40:
Proberen banken nou echt op elke detail onder het verstrekken van een hypotheek uit te komen?
Wat bedoel je precies ?
Banken zijn voorzichtiger geworden, met name als je aan de top zit wat je kunt lenen dan zullen ze wat dieper spitten, volgens mij is dat ook hun 'zorgplicht' die ze jaren verslonst hebben.
Maar zolang je normale bedragen leent in verhouding tot je salaris en waarde van de woning, verwacht ik niet dat er veel aan de hand is.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444046

Yo tweakers, wij zijn helemaal verliefd op twee koophuizen (ja twee). De ene is 224k (A) en de andere 210k ( B ). A staat een paar weken te koop en B 2jaar. B is een stuk minder qua ruimte en luxe. Deze is duidelijk te duur. A is echter vettt luxe. Helemaal naar smaak en een enorme lap grond. Na vele huizen te hebben bezichtigd, lijkt ons dit huis ook erg laag in de prijs. Kan niet veel meer af iig (paar duizend aldus makelaar, max).

Huis B moet heel veel af, maar daar moeten we een nieuwe keuken en badkamer inzetten. Minder grond en minder ruimte, maarja wel goedkoper. Ik schat in dat we voor dat huis op 180k uit kunnen komen. Enfin. Wij kunnen 191000 lenen ( zonder een deel van m'n freelance inkomen meegerekend) we hebben 60k eigen geld, maar willen niet alles in het huis steken.

Ik ben freelancer en m'n vriendin heeft jaarcontract met uitzicht op vaste baan. We zijn bang dat als we huis b doen, dat we na alle aanpassingen net zoveel kwijt zijn als huis A, maar zijn dan eerst wel minder kwijt dus minder risico en gespreide, zelf te plannen investeringen. We huren nu nog en zijn nieuw op de huizenmarkt. Het is een gok en we weten niet of we de gok moeten nemen. Is een huis van 225k voor starters niet heel erg veel? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 444046 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:17:
Yo tweakers, wij zijn helemaal verliefd op twee koophuizen (ja twee). De ene is 224k (A) en de andere 210k ( B ). A staat een paar weken te koop en B 2jaar. B is een stuk minder qua ruimte en luxe. Deze is duidelijk te duur. A is echter vettt luxe. Helemaal naar smaak en een enorme lap grond. Na vele huizen te hebben bezichtigd, lijkt ons dit huis ook erg laag in de prijs. Kan niet veel meer af iig (paar duizend aldus makelaar, max).

Huis B moet heel veel af, maar daar moeten we een nieuwe keuken en badkamer inzetten. Minder grond en minder ruimte, maarja wel goedkoper. Ik schat in dat we voor dat huis op 180k uit kunnen komen. Enfin. Wij kunnen 191000 lenen ( zonder een deel van m'n freelance inkomen meegerekend) we hebben 60k eigen geld, maar willen niet alles in het huis steken.

Ik ben freelancer en m'n vriendin heeft jaarcontract met uitzicht op vaste baan. We zijn bang dat als we huis b doen, dat we na alle aanpassingen net zoveel kwijt zijn als huis A, maar zijn dan eerst wel minder kwijt dus minder risico en gespreide, zelf te plannen investeringen. We huren nu nog en zijn nieuw op de huizenmarkt. Het is een gok en we weten niet of we de gok moeten nemen. Is een huis van 225k voor starters niet heel erg veel? Wat zouden jullie doen?
225k veel voor starters? Ik vermoed dat je orrientatie vooral op Groningen, Limburg en Zeeland ligt, want hier in de randstad begint het allemaal bij 225k (om maar even te relativeren ;)). Zou zelf voor het huis gaan dat 'af' is, zeker met je eigen onderneming kun je imo beter blijven doen waar je goed in bent, dan een huis verbouwen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Huizen kun je verbouwen. Je kan erbij aanbouwen. Je kan het vernieuwen. Maar de hoeveelheid grond en locatie kan je vrijwel nooit aanpassen. Richt je dus vooral op welke locatie en grootte (totale grond oppervlak) je wilt bij een keuze als deze.

Of ga voor het huis waar je als 2e voor viel. Als de 1e namelijk echt zo prachtig was, zou je de 2e nooit overwogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stinger_Ventura schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:40:
Wat mij wel opvalt is inderdaad dat de banken een stuk voorzichtiger zijn. Ik heb momenteel een startsalaris (1900 bruto + 200 dienstentoeslag). Vanaf 1 juni ga ik naar een nieuwe loonschaal en verdien ik 2100 + 200 toeslag. Ik heb mijn hypotheek afgesloten op basis van mijn startsalaris en kreeg daarom "iets" minder dan ik nodig had. Ik heb namelijk 150.000 nodig en ik kreeg 142000. De rest kan ik opvullen met eigen geld. De bank is vervolgens akkoord gegaan nadat ik kon overleggen dat ik per 1 juni 200 euro bruto extra per maand ga verdienen. Welliswaar voor een lagere hypotheek, maar ik kan het opvullen met spaargeld.

Mijn grootste WTF was trouwens dat mijn werkgeversverklaring was afgekeurd de eerste keer. De reden was namelijk dat de kleur van de pen afweek. Dit was namelijk blauw en lichtblauw.

Gisteren een keuken gekocht. Mijn budget was 6500 euro inclusief alle apparatuur en exclusief montage/meerwerk. Heb uiteindelijk een leuke keuken gekocht die volledig naar mijn smaak was, inclusief energiezuinige apparatuur en de nodige luxe (i.p.v. elektrisch koken heb ik nu inductie) Totaal was ik 8000 euro kwijt, maar kreeg naderhand 3900 euro korting + een volautomaat espressomachine t.w.v. 750 euro voor slechts 250 euro.

Al met al helemaal tevreden met mijn eerste huisje. Heb nog ruim 10 maanden de tijd voordat het wordt opgeleverd en kan nog lekker sparen voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 21:06
Wie heeft er allemaal ervaring met het zelf laten plaatsen van de badkamer bij een nieuwbouwwoning?

Was van het weekend bij de aangewezen sanitairleverancier van ons nieuwbouwproject en vind het toch wel prijzig. Als je alles via hen laat plaatsen heb je weinig omkijken naar het hele gebeuren, maar betaal je wel voor elk onderdeel de adviesprijs of een hoge prijs.

Zelf al het sanitair kopen is een stuk voordeliger maar zorgt er wel weer voor dat je zelf op zoek moet naar een installateur...dan krijgen we ook nog 2000 euro terug voor de badkamer maar dan zit er ook weer geen tegelwerk bij. Ben nog niet bij de aangewezen tegelleverancier geweest, maar vermoed dat die ook een goede prijs zal vragen voor iets leukere tegels dan de standaard zwarte B-)

bah bah bah. Overigens door na oplevering de badkamer te plaatsen verwacht ik deze ook niet mee te kunnen financieren, hetgeen opzic geen ramp is maar wel jammer. Maar goed, ik wil uiteindelijk toch aflossen, dus meer lenen is een sigaar uit eigen doos :+

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 06-02-2012 22:55 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boobybandit schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:02:
Wie heeft er allemaal ervaring met het zelf laten plaatsen van de badkamer bij een nieuwbouwwoning?

Was van het weekend bij de aangewezen sanitairleverancier van ons nieuwbouwproject en vind het toch wel prijzig. Als je alles via hen laat plaatsen heb je weinig omkijken naar het hele gebeuren, maar betaal je wel voor elk onderdeel de adviesprijs of een hoge prijs.

Zelf al het sanitair kopen is een stuk voordeliger maar zorgt er wel weer voor dat je zelf op zoek moet naar een installateur...dan krijgen we ook nog 2000 euro terug voor de badkamer maar dan zit er ook weer geen tegelwerk bij. Ben nog niet bij de aangewezen tegelleverancier geweest, maar vermoed dat die ook een goede prijs zal vragen voor iets leukere tegels dan de standaard zwarte B-)

bah bah bah. Overigens door na oplevering de badkamer te plaatsen verwacht ik deze ook niet mee te kunnen financieren, het geen geen ramp hoeft te zijn...
Ik heb vorige maand mijn badkamer wel gekocht via het project. Simpelweg doordat ik geen kennis heb van zaken zelf plaatsen en omdat ik geen zin had om de zaken te regelen via andere installateurs. Ik had trouwens wel het geluk dat de badkamer standaard in mijn aankoopprijs zat en dat er een grote verzameling aan tegels waren welke in het basispakket zaten. Al met al was ik 2800 euro extra kwijt inclusief montage voor een luxe badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 444046 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:17:

Waarom ben je verliefd op B terwijl je doet overkomen dat A het helemaal is en B helemaal niet.
Als ik je zo hoor, zou ik voor A gaan. Je stopt er meer eigen geld in maar je komt wel over alsof dat hem helemaal is.

Bij B wordt je door de grond gelimiteerd in uitbreidingsmogelijkheden.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 21:06
Anoniem: 54235 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:26:
[...]

Ik heb vorige maand mijn badkamer wel gekocht via het project. Simpelweg doordat ik geen kennis heb van zaken zelf plaatsen en omdat ik geen zin had om de zaken te regelen via andere installateurs. Ik had trouwens wel het geluk dat de badkamer standaard in mijn aankoopprijs zat en dat er een grote verzameling aan tegels waren welke in het basispakket zaten. Al met al was ik 2800 euro extra kwijt inclusief montage voor een luxe badkamer.
Ah, nee bij ons gaat het richting de 10000 tot 15000 meerwerk :'( Maar goed, tis wel mooi spul..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Vorige week 2e bezichtiging gehad!
Met onze aankoopmakelaar een plan van aanpak besproken.
Vraagprijs 345K (was 359), staat al 6+ maanden te koop.
Ons eerste bod zal 310K worden. Doel is om zeker onder NHG te komen.
Spannende weken :D

Aan de ene kant kun je wel beginnen met een bod van 299K onder het mom van niet geschoten altijd mis/hun moeten van het huis af/ etc/ etc. Echter denk ik dat we met een bod van 310 ook wel de juiste toon inzetten.
Ons 2e, 3e bod zal immers steeds maar een klein beetje hoger zijn! (315/317). Hoger gaan we gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Beter kijk je even op Jaap in plaats van Funda. Funda zegt alleen '6+ maanden te koop', terwijl je bij Jaap kunt zien hoe lang het écht te koop staat, ook als het huis al eens eerder van de site is gehaald en opnieuw is geplaatst. Het maakt nogal een verschil of een huis 7 maanden of 27 maanden te koop staat.

Verder vind ik een bod van 299 op een huis van 345 helemaal niet gek als je op 315 wilt uitkomen. Als je op 315/317 wil uitkomen en beslist niet hoger wil gaan, dan begin je met 310 te hoog. Je gaat dan zelf maar iets meer dan 2% omhoog vanaf je openingsbod, terwijl de verkoper meer dan 8% moet dalen vanaf zijn vraagprijs. Het is pure psychologie, natuurlijk, maar als je een goede makelaar op overtuigende wijze een bod van 299 of misschien beter nog 295 laat neerleggen, en laat merken dat je gewoon tot zaken wilt komen, dan is de kans veel groter dat je op 315 uitkomt.

Vergeet niet dat dit een kopersmarkt is. Je kunt dus zonder risico een scherp openingsbod neerleggen. Een beetje slimme verkoper snapt ook wel dat hij in deze markt niet meer de luxe heeft om geïnteresseerden zomaar weg te wuiven op tienduizend euro, iets dat <2006 natuurlijk wel anders was.

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 07-02-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wij hebben sinds gisteren ook Jaap.nl ontdekt. één van de huizen die in aanmerking komt voor een tweede bezichtiging staat inmiddels alweer 37 maanden op de markt, en al de hele tijd voor exact dezelfde vraagprijs (die wel ietwat hoog is).
Wat we daar nu van moeten denken? Zou het uberhaupt nog de moeite zijn om te proberen te onderhandelen, of maar direct afschrijven en één van de andere leuke huizen kiezen?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Anoniem: 310225 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:42:
Vorige week 2e bezichtiging gehad!
Met onze aankoopmakelaar een plan van aanpak besproken.
Vraagprijs 345K (was 359), staat al 6+ maanden te koop.
Ons eerste bod zal 310K worden. Doel is om zeker onder NHG te komen.
Spannende weken :D

Aan de ene kant kun je wel beginnen met een bod van 299K onder het mom van niet geschoten altijd mis/hun moeten van het huis af/ etc/ etc. Echter denk ik dat we met een bod van 310 ook wel de juiste toon inzetten.
Ons 2e, 3e bod zal immers steeds maar een klein beetje hoger zijn! (315/317). Hoger gaan we gewoon niet.
Ik hou je in de gaten, ben heel benieuwd.

Ons eerste bod van 310 werd beantwoord met 340 (vraagprijs 350), dat schiet natuurlijk niet hard op. We hebben nu 318 geboden, als ze met 330 komen, prima, dan kunnen we wel op de gewenste 324 komen. Maar lief op 322 ofzo, scheelt weer tweeduizend ballen spijkergeld ;)

(Het interesseert me echt geen lor, als we het kunnen krijgen voor 324 en ons huis is verkocht dan ben ik qua huis en qua kosten een gezegend mens de komende 20 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvaluationCopy schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:09:
[...]

Ik hou je in de gaten, ben heel benieuwd.

Ons eerste bod van 310 werd beantwoord met 340 (vraagprijs 350), dat schiet natuurlijk niet hard op. We hebben nu 318 geboden, als ze met 330 komen, prima, dan kunnen we wel op de gewenste 324 komen. Maar lief op 322 ofzo, scheelt weer tweeduizend ballen spijkergeld ;)

(Het interesseert me echt geen lor, als we het kunnen krijgen voor 324 en ons huis is verkocht dan ben ik qua huis en qua kosten een gezegend mens de komende 20 jaar)
Zo denk ik ook een beetje. Echter voel je elke euro die je nu meer betaald de komende 30 jaar elke maand!
Dus het is zeker wel even de moeite om zelfs nog lager te willen dan dan NHG.
Ik laat het wel weer weten als we een tegenbod krijgen. (als :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
qadn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:54:
Wij hebben sinds gisteren ook Jaap.nl ontdekt. één van de huizen die in aanmerking komt voor een tweede bezichtiging staat inmiddels alweer 37 maanden op de markt, en al de hele tijd voor exact dezelfde vraagprijs (die wel ietwat hoog is).
Wat we daar nu van moeten denken? Zou het uberhaupt nog de moeite zijn om te proberen te onderhandelen, of maar direct afschrijven en één van de andere leuke huizen kiezen?
Als je interesse hebt in de woning zou je kunnen bieden. Spreek met jezelf (en evt. partner) een max bedrag voor, en als de verkoper niet zakt, jammer dan, op naar de volgende.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZeRoC00L schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:32:
[...]

Als je interesse hebt in de woning zou je kunnen bieden. Spreek met jezelf (en evt. partner) een max bedrag voor, en als de verkoper niet zakt, jammer dan, op naar de volgende.
Dat is echter wel lastig als je een huis graag wilt hebben :P
Daarnaast hebben wij niet onbeperkt tijd (NHG, overdrachtsbelasting).
Natuurlijk kunnen we na 1 juni ook een huis kopen of nog een paar jaar wachten tot de huizen weer iets meer gezakt zijn en er duidelijkheid is mbt de HRA.
Echter NU kunnen we ons "droomhuis" kopen waar we 20+ jaar kunnen én willen wonen.
Dat maakt hard handelen ook voor ons slopend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Als ik zo'n huis zie, dan komt bij mij toch al snel de gedachte op dat er 'iets' mis mee is. Er is een reden dat een huis 3+ jaar te koop staat: ook in deze ellendige markt worden goede huizen met een realistische prijs snel verkocht, dus een huis dat zo lang te koop staat kan geen zuivere koffie zijn.

Wat er dan 'mis' mee is, daar moet je zelf achter zien te komen. Het kan gewoon een veel te hoge vraagprijs zijn, maar het kan ook een ellendige buurt zijn, een groot hangplein voor de deur, kloterige ligging of indeling, naar een studentenhuis, noem maar op. Ik geloof er niet in dat huizen die realistisch geprijsd zijn, zo lang te koop blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45
nare man schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:47:
Een beetje slimme verkoper snapt ook wel dat hij in deze markt niet meer de luxe heeft om geïnteresseerden zomaar weg te wuiven op tienduizend euro, iets dat <2006 natuurlijk wel anders was.
Helaas zijn de verkopers van het huis waar ik een bod op heb gedaan dus blijkbaar niet slim :+ Vraagprijs 199k, begonnen met 175k en uiteindelijk op een eindbod van 185k gekomen, maar de verkopers willen niet onder de 190k. Tsja dan niet he 8)7

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ach, als verkoper moet je vaak gewoon een onder-onder-ondergrens bepalen waar je niet onder gaat. Ik maak het regelmatig mee als ik koop. Als de woning drie maanden later nog steeds te koop staat herhaal ik het laatste bod "eenmalig" (take it or leave it). O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Paar dingen.. ofwel, iets enorm mis mee (enorm overgewaardeerd, gebreken/kluswerk...). Dus als je bied, dek je goed in met alles zoals bouwkundige inspectie en zorg voor genoeg cash om grote reparaties te doen. Of misschien zelfs rechtzaken omdat er wat illegaal geknutseld is (bijbouw/verbouwing/tuinhekje creatief verzet..). Kort gezegd: ga uit van het ergste want 3+ jaar is belachelijk lang zelf in de huidige markt.

Of kijk eens bij de buren, misschien zijn die 30-50% goedkoper en is de prijs totaal onrealistisch.

Laatste optie, is dat het er staat voor wie wilt maar dat ze eigenlijk niet weg willen/hoeven (beetje 'voor het geval dat' mentaliteit). Dus tenzij je de vraagprijs bied wijzen ze iedereen af.
Kju schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:56:
Ach, als verkoper moet je vaak gewoon een onder-onder-ondergrens bepalen waar je niet onder gaat. Ik maak het regelmatig mee als ik koop. Als de woning drie maanden later nog steeds te koop staat herhaal ik het laatste bod "eenmalig" (take it or leave it). O-)
Kan prima in de huidige markt. Geef dan ook wel een geldigheid erbij af (bod geld tot dag+tijdstip) zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan als ineens die 1-2 huizen eerder toch ja zegt terwijl je net gaat tekenen voor een ander.

[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 07-02-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Als consument heb je een wettelijke bedenktijd van drie dagen, het valt heus wel mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
nare man schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:43:
[...]

Als ik zo'n huis zie, dan komt bij mij toch al snel de gedachte op dat er 'iets' mis mee is. Er is een reden dat een huis 3+ jaar te koop staat: ook in deze ellendige markt worden goede huizen met een realistische prijs snel verkocht, dus een huis dat zo lang te koop staat kan geen zuivere koffie zijn.

Wat er dan 'mis' mee is, daar moet je zelf achter zien te komen. Het kan gewoon een veel te hoge vraagprijs zijn, maar het kan ook een ellendige buurt zijn, een groot hangplein voor de deur, kloterige ligging of indeling, naar een studentenhuis, noem maar op. Ik geloof er niet in dat huizen die realistisch geprijsd zijn, zo lang te koop blijven staan.
Er hoeft niets mis mee te zijn hoor, het is niet bepaald een makkelijk markt nu en als er in de buurt veel nieuwbouw is geweest is de markt gewoon een tijdje verzadigt geweest. Je huis kan nog zo goedkoop zijn maar als er gewoon niemand een huis nodig heeft. Ken mensen met een huis wat al bijna 2 jaar te koop staat maar nog geen kijkers en als je niet langskomt kan je ook niet zien of er iest mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Maandag vervolggesprek gehad. Was erg goed. Financiele plaatje ziet er heel sterk uit. Zelfs met tegenslagen blijft het haalbaar.

Nog wat zaken bijgeschaafd aan het advies. We kiezen er toch voor om meer af te lossen (75%), het verschil per maand was zo klein dat dat er makkelijk bij kon. We leggen de rente vast voor 20 jaar, die vastlegging blijft toch wel een gok maar zoals het er nu voorstaat verwacht ik niet dat die nog verder zakt en alleen maar zal stijgen. Plus dat we het fijn vinden dat we nu weten wat we de komende 20 jaar elke maand moeten betalen.

Taxateur is in ieder geval op pad gestuurd, dat hopen we deze week nog te weten en dan zullen we de stap naar de verkoopmakelaar zetten.

Best grappig, de week voor het eerste gesprek was ik best zenuwachtig/bangig en nu kan het me niet snel genoeg gaan en vind ik het allemaal reuze-interessant! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Shadowhawk00 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:45:
[...]

Er hoeft niets mis mee te zijn hoor, het is niet bepaald een makkelijk markt nu en als er in de buurt veel nieuwbouw is geweest is de markt gewoon een tijdje verzadigt geweest.
Ik denk dat dat alleen geldt als de aangeboden woning ook nieuwbouw is. Ik denk dat de markten voor oudbouw en nieuwbouw nogal verschillend zijn: mensen die voor één van beide soorten kiezen, doen dat vaak uit overtuiging. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zowel naar nieuwbouw als naar oudbouw (en dan bedoel ik echt < 1950) kijken. Wijken waar veel woningen uit de jaren '20 en '30 te koop staan, zullen geen of weinig concurrentie ondervinden van nabijgelegen nieuwbouw.
Je huis kan nog zo goedkoop zijn maar als er gewoon niemand een huis nodig heeft. Ken mensen met een huis wat al bijna 2 jaar te koop staat maar nog geen kijkers en als je niet langskomt kan je ook niet zien of er iest mis mee is.
Maar mensen komen juist niet langs omdat het zo lang te koop staat, waardoor ze gaan denken dat er iets mis mee is, enz. Het is een vicieuze cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Kju schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:22:
Als consument heb je een wettelijke bedenktijd van drie dagen, het valt heus wel mee..
Een bedenktijd waarvoor? Zit je aan een bod direct vast ofzo? :P

Zelf zitten we hier nu ook in een fase dat we een huis op het oog hebben waarvan we weten dat we het in principe willen. Alleen niet tegen de huidige vraagprijs. Het afwerkingsniveau is gewoon niet op hetzelfde niveau als van vergelijkbare huizen in de buurt waar de vraagprijs nagenoeg hetzelfde is. Plus dat we ook al een bouwkundige inspectie hebben laten doen waar nog best het e.e.a. uit gekomen is.

We gaan nu dus toch maar eerst zsm met een aankoopmakelaar om tafel. Die moet icm. het rapport en (hopelijk) aanwezige lokale kennis wel goed kunnen helpen met onderhandelen. Bovendien hebben we dan ook wat begeleiding in het proces.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
eymey schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:49:
[...]

Een bedenktijd waarvoor? Zit je aan een bod direct vast ofzo? :P
Als je binnen 3 (of 2 weet niet meer zeker) na tekenen van voorlopig koopcontract je bedenkt mag je er nog zonder consequenties onderuit.

Een bod is altijd vrijblijvend, die mag je ook 2 minuten later weer intrekken zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK dat dacht ik ook al, maar ik vroeg me ff af hoe ik de opmerking van Kju in de context van de reacties er omheen moest plaatsen :).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@eymey

Ik vond het onnodig om te quoten omdat ik reageerde op de post ervoor, maar het ging om dit stukje:
Myrdreon schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:58:
[...] Kan prima in de huidige markt. Geef dan ook wel een geldigheid erbij af (bod geld tot dag+tijdstip) zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan als ineens die 1-2 huizen eerder toch ja zegt terwijl je net gaat tekenen voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Nu ik het zo nog een keer lees slaat je opmerking dus op dat "tekenen voor een ander" (en daar dus nog onderuit kunnen als je dat binnen een paar dagen bedenktijd besluit).

Echter, dan nog gaat je opmerking slechts in zo'n klein aantal gevallen op. Want zo kan je wel door gaan. Als 1 a 2 huizen terug na die 2-3 dagen bedenktijd terug komt op een oud bod van jou, dan zit je nog steeds met dat 'probleem' (hoewel het op zich geen probleem zou moeten zijn, want ik neem aan dat een ieder bij wie dit van toepassing is ook vierkant achter het huis staat waar hij zojuist voor getekend heeft).

Zelfde met de opmerking van Mydreon. Je kan natuurlijk bij een bod een geldigheid opgeven, maar de vraag is in hoeverre dat zin heeft. Ookal is er geen geldigheid, of is de geldigheid verstreken, die verkoper van 1 a 2 huizen terug kan altijd nog proberen contact met je op te nemen onder het motto "nooit geschoten, altijd mis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Shadowhawk00 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:45:
[...]

Er hoeft niets mis mee te zijn hoor, het is niet bepaald een makkelijk markt nu en als er in de buurt veel nieuwbouw is geweest is de markt gewoon een tijdje verzadigt geweest. Je huis kan nog zo goedkoop zijn maar als er gewoon niemand een huis nodig heeft. Ken mensen met een huis wat al bijna 2 jaar te koop staat maar nog geen kijkers en als je niet langskomt kan je ook niet zien of er iest mis mee is.
Niet helemaal waar. Als er niks mis mee is (dus een redelijke prijs in de huidige markt) heb je gegarandeerd mensen die komen kijken. Verkopen is anders, maar door het huidige marktplaatje gaan mensen rustig huizen af en dan bedenken wat ze willen. Dus heb je relatief veel kijkers, mits mensen willen komen kijken. Daarvoor moet je realistisch in de markt staan kwa prijs (meestal het eerste waar men op selecteerd - maximum budget).

Als je binnen 2-3 maanden geen kijkers hebt, moet je als verkoper afvragen wat er mis is. Vrijwel altijd dat de prijs niet in klopt met afwerking/locatie/buurt/....

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 08-02-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 06-05 11:50
McVirusS schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:52:
[...]

Als je binnen 3 (of 2 weet niet meer zeker) na tekenen van voorlopig koopcontract je bedenkt mag je er nog zonder consequenties onderuit.

Een bod is altijd vrijblijvend, die mag je ook 2 minuten later weer intrekken zonder reden.
en als je de financiering niet rond krijgt kan je er ook nog is zo onderuit na XXX datum vastgesteld in het koopcontract.

Benodigdheden 2x een afwijzijng van de bank.
Je zit dus zeker niet zomaar ergens aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Mektheb schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:51:
[...]

en als je de financiering niet rond krijgt kan je er ook nog is zo onderuit na XXX datum vastgesteld in het koopcontract.

Benodigdheden 2x een afwijzijng van de bank.
Je zit dus zeker niet zomaar ergens aan vast.
Dat klopt (wist ik ook, ging nu alleen even over die bedenktijd). Hou er overigens wel rekening mee dat je deze voorwaarde wel moet opnemen in je voorlopig koopcontract, is dus niet perse standaard!

2 keer een afwijzing van bank regelen moet in deze tijd ook wel lukken :P.

Overigens mag je zelf bepalen hoe lang die tijd geldt, 6 weken is vrij standaard, maar 8 weken is over algemeen ook geen probleem (heb zelf 8 weken bedongen volgens mij). Kan wel nuttig zijn om de makelaar/verkoper op de hoogte te houden van voortgang van proces, dan blijven de lijnen open als je weekje uitstel nodig hebt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Vandaag zijn we bij de bank geweest en de financiering moet geen enkel probleem zijn (we blijven een 20% onder onze max). Ook nog gelukt 0.1 procent van de rente af te krijgen en de helft van de provisie af. Als met al scheelt dat de komende jaren wat geld. Nu op de offerte wachten. En dan kunnen we als het goed is 2 april gaan tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
McVirusS schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:17:
[...]

Dat klopt (wist ik ook, ging nu alleen even over die bedenktijd). Hou er overigens wel rekening mee dat je deze voorwaarde wel moet opnemen in je voorlopig koopcontract, is dus niet perse standaard!

2 keer een afwijzing van bank regelen moet in deze tijd ook wel lukken :P.

Overigens mag je zelf bepalen hoe lang die tijd geldt, 6 weken is vrij standaard, maar 8 weken is over algemeen ook geen probleem (heb zelf 8 weken bedongen volgens mij). Kan wel nuttig zijn om de makelaar/verkoper op de hoogte te houden van voortgang van proces, dan blijven de lijnen open als je weekje uitstel nodig hebt bijvoorbeeld.
inderdaad als ze het willen verkopen, kan je altijd die datum nog verzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Mektheb schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:42:
[...]

inderdaad als ze het willen verkopen, kan je altijd die datum nog verzetten :).
Natuurlijk loop je wel een risico. Als ze niet willen verzetten en je kan niet bewijzen dat je de financiering niet rond krijgt, kun je aan boete (meestal 10%) of het huis vast zitten. Het zal in deze tijd meestal niet gebeuren maar de kans bestaat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

eymey schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:47:
OK :). Nu ik het zo nog een keer lees slaat je opmerking dus op dat "tekenen voor een ander" (en daar dus nog onderuit kunnen als je dat binnen een paar dagen bedenktijd besluit).

Echter, dan nog gaat je opmerking slechts in zo'n klein aantal gevallen op. Want zo kan je wel door gaan. Als 1 a 2 huizen terug na die 2-3 dagen bedenktijd terug komt op een oud bod van jou, dan zit je nog steeds met dat 'probleem' (hoewel het op zich geen probleem zou moeten zijn, want ik neem aan dat een ieder bij wie dit van toepassing is ook vierkant achter het huis staat waar hij zojuist voor getekend heeft).

Zelfde met de opmerking van Mydreon. Je kan natuurlijk bij een bod een geldigheid opgeven, maar de vraag is in hoeverre dat zin heeft. Ookal is er geen geldigheid, of is de geldigheid verstreken, die verkoper van 1 a 2 huizen terug kan altijd nog proberen contact met je op te nemen onder het motto "nooit geschoten, altijd mis"
De post was meer bedoeld in de zin van "als je in zo'n situatie zou komen heb je nog altijd de wettelijke bedenktijd als escape". Je moet juist wel altijd een geldigheidsduur aan een bod geven, vooral uit praktisch oogpunt voor jezelf zodat je na de verstreken termijn weer verder kan met iets anders en om de verkoper te verplichten om snel te handelen (als je termijn kort is). Om dan in te gaan op de rest van wat je schrijft: Het maakt niet uit of iemand terug je zes maanden oude bod aanvaard terwijl je misschien ergens anders al getekend hebt waar de wettelijke bedenktijd al is verstreken. De wetgever eist schriftelijke vastlegging van de koopovereenkomst en heeft geregeld dat de wettelijke bedenktijd pas ingaat op het moment dat de koper een afschrift van de door de verkoper getekende voorlopige koopovereenkomst heeft ontvangen. De koop is, met uitzondering van een beroep op de gebruikelijke voorbehouden, pas definitief nadat de wettelijke bedenktijd is verstreken. Dat wil zeggen dat een consument (=koper die NIET handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep) vrijwel nooit kan worden verplicht tot nakoming van een bod van bijvoorbeeld zes maanden terug. Die bedenktijd is inmiddels ook voor een groot deel in het voordeel van de verkoper omdat de Hoge Raad recentelijk heeft bepaald dat de verkoper zelf ook bedenktijd heeft tot het moment dat de verkoper zelf het koopcontract heeft getekend. Als koper is de aanvaarding van je bod dus ook pas zeker op het moment dat de verkoper heeft getekend.

Het komt ook wel eens voor dat de kopers een prijs overeen komen met de verkoper, dan eerst nog snel laten taxeren en dan rekken met het tekenen van de koopovereenkomst totdat ze het taxatierapport hebben gezien. Ik heb recentelijk ook meegemaakt dat ik ging taxeren en op hetzelfde moment dat ik ging opnemen was er een bouwkundige inspectie, ook in opdracht van de koper. Om het rapport te kunnen valideren (voor NHG) moet de getekende koopakte mee met het rapport. Ik belde de verkopende makelaar en die begon een partij te klagen omdat de koper alleen maar aan het rekken was en de koopakte nog niet wilde ondertekenen. De koper heeft uiteindelijk na mijn opname nog eerst een week gewacht op het bouwkundig rapport, heeft daarna het oplossen van alle bouwkundige gebreken eerst vast laten leggen in de koopakte en heeft daarna pas getekend. En toen pas mocht ik nog een kopie krijgen om het taxatierapport af te kunnen maken. Tjsa, mierenneukers of verstandig? Het is niet de volgorde die ik zou aanraden (het kan goedkoper en op een nettere manier), maar ik vind het uiteindelijk wel slim van de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Refro schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:31:
[...]

Natuurlijk loop je wel een risico. Als ze niet willen verzetten en je kan niet bewijzen dat je de financiering niet rond krijgt, kun je aan boete (meestal 10%) of het huis vast zitten. Het zal in deze tijd meestal niet gebeuren maar de kans bestaat altijd.
Dat is zeker zo, daarom doe ik met dit soort gevallen en instanties alleen maar aan mail contact, al is een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig wil ik altijd alles zwart op wit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Huis wat we gisteren bezichtigd hebben beviel _heel_ erg goed. Door naar de volgende stap.
Het verkeerd ook in extreem goede staat (voor zover we het zelf kunnen beoordelen, alles is natuurlijk behoudens een bouwkundig rapport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:37

chario2

Chario2 (818126)

"Onafhankelijk" taxatie rapport van de bank is precies het zelfde als de hypotheek (zonder kosten koper dan en verbouwing).
Ik kan me hier herrinneren dat dat vaker gebeurd.

Is dat niet vreemd ? of puur toeval ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

De taxateur kijkt naar wat dit soort huizen recent doen in de buurt ...
Drie maal raden wat het recentste datapunt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Zo'n rapport wordt natuurlijk naar het aankoop bedrag toe geschreven. Met de gevalideerde rapporten is dat wat lastiger. Maar door het slim kiezen van de referentie panden is hier ook nog wel mee te spelen. Bij ons kwam er een afwijking van 3000 euro uit. Maar met een uitgebouwde keuken, dakkapel en 100m2 extra grond tov de referentie panden was dit ook goed te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou bericht van onze aankoopmakelijk
Hij heeft contact gehad met de verkoopmakelaar.
Het huis staat al meer dan een jaar te koop. Vraagprijs 345.
Nu willen wij een openingsbod doen van 305-310 (makelaar gaat nog even precies bepalen).
Maar ze hebben "blijkbaar" al een bod gehad van 320 en dat was al veel te weinig.
Dus ons bod moet volgens de verkoopmakelaar zeker meer dan 320 zijn.
Yeah right! En wij zijn gek! Bluf! :P

Leuke truc van je verkoopmakelaar om druk te houden. Maar wij gaan gewoon never meer dan 320 betalen.
En hoe kun je als verkoper überhaupt een bod afslaan wat maar 25K onder de vraagprijs is (zeker bij een vraagprijs van 345). Als ik al geloof dat er een bod van 320 is geweest, dan is dat waarschijnlijk geweest toen de het huis net 2 weken te koop stond. Als het eerste bod na ruim een jaar al zo "hoog" is wimpel je dat toch niet zomaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Voor gevalideerde taxatierapporten (meestal in het kader van NHG) gelden momenteel de normen zoals hier vastgelegd.

Over de getaxeerde waarde t.o.v. de modelwaarde
Er wordt door de taxateur een toelichting gegeven op een afwijking t.o.v. de modelwaarde
indien de afwijking groter is dan 10% van de tussen de door de taxateur getaxeerde
marktwaarde en de modelmatige waardebepaling, uitsluitend indien de modelmatige
waardebepaling een betrouwbaarheid heeft van meer dan 85%.
Er zijn hierin ook normen genoemd waaronder
Onafhankelijk
o De taxateur die het taxatierapport opmaakt, mag noch direct, noch indirect betrokken zijn
bij de koop, verkoop, bemiddeling of financiering met geldnemer/koper, verkoper,
bemiddelaar of geldgever. De taxateur accepteert geen opdrachten die vergezeld zijn van
aanwijzingen (zoals “gewenste executiewaarde”) met betrekking tot de hoogte van de te
taxeren waarde.
Een taxateur mag zich niet laten leiden door welke aanwijzing dan ook.
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:09:
En hoe kun je als verkoper überhaupt een bod afslaan wat maar 25K onder de vraagprijs is (zeker bij een vraagprijs van 345). Als ik al geloof dat er een bod van 320 is geweest, dan is dat waarschijnlijk geweest toen de het huis net 2 weken te koop stond. Als het eerste bod na ruim een jaar al zo "hoog" is wimpel je dat toch niet zomaar af.
Dat is afhankelijk van de waarde van het object zelf. Een woning kan ook voor een lage vraagprijs in de markt gezet worden terwijl exact hetzelfde verkoopresultaat wil worden behaald. Ik heb een woning te koop gehad met vraagprijs € 179.000, marktwaarde € 215.000, in een straat waar zulke woningen voor gemiddeld € 195.000 worden verkocht (transactieprijs). Verkoper heeft geen haast, heeft hem niet veel gekost, maar wil er toch graag van af. Deze woning heeft 175.000 opgebracht. Er waren in de eerste twee weken ook al gelijk 14 (!) bezichtigingen.
Vergelijk even soortgelijke woningen in de buurt zou ik zeggen, dan weet je ook in hoeverre de vraagprijs redelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Kju op 09-02-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar hij geeft aan dat deze woning al meer dan een jaar te koop staat (voor ik neem aan dezelfde prijs), dan lijkt mij een bod van 7% onder de verkoopprijs toch wel meer dan redelijk?

Heb net het aanbod van de makelaar om maar alvast te bieden omdat er ook iemand anders met interesse is vriendelijk afgeslagen en gezegd dat ik eerst mijn andere opties wil bekijken en dan wellicht eerst een tweede bezichtiging bij zijn woning wil doen, wat denken ze dat het 2005 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het huis is 6-7 maanden geleden van 359 gezakt naar 345.
Wat enkel aangeeft dat de eigenaar er wel degelijk vanaf wil/moet.
Ook geeft die reden te geloven dat het "dreigbod" van 320 door hun verkoopmakelaar gebaseerd is
op een bod wat gedaan is toen hij huis net te koop stond voor 359.
En jaar geleden was er ook nog een redelijk andere kijk op de huizenprijzen en had de verkoper denk ik meer hoop. Nu een jaar verder zou hij wellicht wat langer nadenken over een bod van 320.
Maar ik hoor enkel van de verkoopmakelaar en niet het gevoel van de mensen zelf.
De makelaar wil zoveel mogelijk voor zijn klant, maar de klant is wellicht al blij er dan maar met beperkte schade/minder winst dan gehoopt vanaf te zijn. Daar zetten we nu maar even op in.
Mocht het huis straks onverhoopt toch verkocht zijn voor 330-345 dan heeft iemand er meer voor over gehad dan ons en moeten wij maar verder zoeken. Jammer, maar genoeg huizen om ook weer verliefd op te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kak kak kak. De verkoper heeft een minimumbedrag van 335 op tafel gegooid. Wij willen niet hoger gaan dan 324. (Die 324 ligt nog niet op tafel, hoogste bod tot nu toe was 318).

We willen dit huis gewoon maar ik wil ook per se onder de 324 uitkomen ivm NHG. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik neig naar een eindbod van 324 en 'anders maar niet' Dat is van 350k vraagprijs een daling van een 7%. Ik heb er geen bal mee te maken dat het van een beginvraagprijs van 495k afkomt. 350 is 350, genoeg onderhoud nodig, 318 is eigenlijk al heel netjes.

What to do what to do... Een beetje onderhandelaar loopt nu 'verontwaardigd' weg en die neiging heb ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40

AJM

EvaluationCopy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:53:
Kak kak kak. De verkoper heeft een minimumbedrag van 335 op tafel gegooid. Wij willen niet hoger gaan dan 324. (Die 324 ligt nog niet op tafel, hoogste bod tot nu toe was 318).

We willen dit huis gewoon maar ik wil ook per se onder de 324 uitkomen ivm NHG. Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik neig naar een eindbod van 324 en 'anders maar niet' Dat is van 350k vraagprijs een daling van een 7%. Ik heb er geen bal mee te maken dat het van een beginvraagprijs van 495k afkomt. 350 is 350, genoeg onderhoud nodig, 318 is eigenlijk al heel netjes.

What to do what to do... Een beetje onderhandelaar loopt nu 'verontwaardigd' weg en die neiging heb ik ook wel.
Misschien direct contact opnemen met de verkoper en uitleggen dat 324 je max is en dat je het huis graag wilt kopen? ik weet niet hoe lang het huis al te koop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
Auw voor die verkoper. Ooit hoopte ie dik 4,5 ton te beuren en nu zit al onder de 3,5. Ik zou inderdaad 324 als eindbod neerleggen. De argumentatie is heel redelijk en dat weet de verkoper ook. Als ie dan niet hapt, gaat ie het nooit doen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
AJM schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Misschien direct contact opnemen met de verkoper en uitleggen dat 324 je max is en dat je het huis graag wilt kopen? ik weet niet hoe lang het huis al te koop staat?
Bieden gaat via de verkoopmakelaar. Ik zie niet echt een andere uitweg dan maar die 324 als max op tafel te knallen en dan zien ze maar wat ze er mee doen. Graag of niet.

We kunnen het wel betalen zonder NHG maar het is wel héél wenselijk met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
MrFl0ppY schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:02:
Auw voor die verkoper. Ooit hoopte ie dik 4,5 ton te beuren en nu zit al onder de 3,5. Ik zou inderdaad 324 als eindbod neerleggen. De argumentatie is heel redelijk en dat weet de verkoper ook. Als ie dan niet hapt, gaat ie het nooit doen.
De WOZ-waarde ten tijde van koop was 199.000 euro. (begin jaren 90). Stuk virtuele winst wat verdampt, dat zal geen drama voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, precies hetzelfde dus hier! :)
Als verkoper moet je toch aanvoelen dat als je "net" boven NHG zit IEDEREN en zijn hond minimaal onder NHG wil uitkomen! Niet dat dat een reden is om dan maar onder NHG te gaan, maar wel een reden waarom je momenteel minder kans behoud om te verkopen.

Wij hebben in ieder geval voor onszelf besloten absoluut niet boven NHG te gaan.
Je neemt een groter risico, krijgt moeilijker een hypotheek en betaald de hele looptijd meer rente!
Het is zelf nog interessant om "onder de tafel" 6K bij te leggen om op 330 te komen ofzo.
Maar dan geef je als koper op een kopersmarkt teveel toe! Dan laat ze maar bloeden... komende jaren betaald niemand meer dan de vraagprijs-5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Zo, ondertussen weer een maand verder. Huis wat wij voor 313.750,- gekocht hebben ( http://www.funda.nl/koop/...er/huis-47178256-elba-58/ ) is getaxeerd op 314.000,-

Ondertussen heb ik de hypotheekofferte ook al binnen en is het alleen nog een kwestie van doorspreken en tekenen.

Wij hebben ons oude huis aan goede vrienden verkocht voor 235.000,- kk en vandaag is het taxtatierapport afgeleverd welke ik net heb ingezien. Onze huidige woning is op 240.000,- getaxeerd. Alle papieren zijn bij hem inmiddels richting de bank en notaris.

1 Mei krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, 1 Juni is de overdracht van onze huidige woning. Als ik zo om me heen kijk hebben wij echt zo veel geluk gehad met de verkoop (binnen 1 week zonder makelaar) van onze huidige woning.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:46

Reinier

\o/

We willen dit huis gewoon maar ik wil ook per se onder de 324 uitkomen ivm NHG.
Dan moet je toch onder €315.000 uitkomen :?

Never mind, dat was vóór de 2% overdrachtsbelasting zo :X

[ Voor 12% gewijzigd door Reinier op 09-02-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0nk schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:21:
Zo, ondertussen weer een maand verder. Huis wat wij voor 313.750,- gekocht hebben ( http://www.funda.nl/koop/...er/huis-47178256-elba-58/ ) is getaxeerd op 314.000,-

Ondertussen heb ik de hypotheekofferte ook al binnen en is het alleen nog een kwestie van doorspreken en tekenen.

Wij hebben ons oude huis aan goede vrienden verkocht voor 235.000,- kk en vandaag is het taxtatierapport afgeleverd welke ik net heb ingezien. Onze huidige woning is op 240.000,- getaxeerd. Alle papieren zijn bij hem inmiddels richting de bank en notaris.

1 Mei krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, 1 Juni is de overdracht van onze huidige woning. Als ik zo om me heen kijk hebben wij echt zo veel geluk gehad met de verkoop (binnen 1 week zonder makelaar) van onze huidige woning.
Wat een gaaf huis!! Gefeliciteerd! Prachtig ook die groothoekfoto's op Funda :)
Maar nogmaals WAT EEN GAAF HUIS! Veel woonplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Net huis dat nieuwe, ziet er erg praktisch uit, maar toch met wat charme.
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:24:
[...]
Ik erger me nu altijd rot aan de te-groothoek foto's. En dat scheve *brrr*.

[ Voor 70% gewijzigd door qadn op 09-02-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Reinier schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Dan moet je toch onder €315.000 uitkomen :?

Never mind, dat was vóór de 2% overdrachtsbelasting zo :X
NHG stelt het percentage bijkomende kosten voor bestaande woningen standaard op 8% (maximale koopsom: € 324.074,07) en bij nieuwbouwwoningen op 8% (maximale koop-/aanneemsom: € 324.074,07).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Grappig om te zien hoe smaken kunnen verschillen :). Jij bent laaiend enthousiast, ik zie vooral een blokkendoos zoals je die op minstens honderd andere locaties in Nederland kunt aantreffen. Zo'n nieuwe woning is heel praktisch en goed geïsoleerd, maar heeft niets 'eigens', het heeft geen 'ziel'.

Maar, mooi huis hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik kom opeens nog een alternatief huis tegen in de buurt, dat moet wel lukken als we ergens een bouwmarkt overvallen met klusmateriaal, een 12-tal Polen inhuren en een jaar onbetaald verlof nemen.

Wel gaaf dan:

http://www.funda.nl/koop/...738826-ringbaan-oost-411/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Yeah, Ringbaan Oost in Tilburg, daar heb ik nog een hoop rondgebanjerd vóór mijn samenwonen.

Tilburg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
Op de ringbaan oost zitten 2 bouwmarkten in de buurt en Polen hebben we zat in Tilburg dus dat moet geen probleem zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvaluationCopy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:48:
Ik kom opeens nog een alternatief huis tegen in de buurt, dat moet wel lukken als we ergens een bouwmarkt overvallen met klusmateriaal, een 12-tal Polen inhuren en een jaar onbetaald verlof nemen.

Wel gaaf dan:

De badkamer heeft in 1968 nog een prijs gewonnen voor lelijkste tegels ooit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sowieso kan dat hele huis wel in een spotje "Zoho, die is goed met tegels!".

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Die hal met die blauwe tegels is wel fenomenaal :) Zou ik niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:57:
[...]

De badkamer heeft in 1968 nog een prijs gewonnen voor lelijkste tegels ooit! :+
Wat een onzin. Design by LSD werd ooit kunst genoemd, zou me niks verbazen als heel die badkamer ooit een designprijs heeft gekregen. (In 1968 that is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
nare man schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:05:
Hier en daar de haringgraat-vloeren zijn ongetwijfeld ook prachtig na wat schuur- en boenwerk. Was niet als serieus alternatief bedoeld, daar heb ik geen tijd (en rechterhanden) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja het vervelende van zo'n huis is dat het zo ongelooflijk veel tijd gaat kosten. Ik vind het ook heel leuk om te doen, maar ik heb simpelweg de tijd niet, en als je er mensen voor moet inhuren dan wordt het financieel al snel een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:05:
Inderdaad met die ramen.
Veel vertrekken stikken van het karakter! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hier 2 totaal verschillende huizen op 't oog, bezichtiging over 1½ week:

De Lier (Westland):
http://www.funda.nl/koop/...-alkemadestraat-15/fotos/

Benthuizen:
http://www.funda.nl/koop/...6124-polderplein-8/fotos/

Benthuizen wel: vanwege groene omgeving, groene fietsroutes, veel uitvalswegen alle richtingen op
Benthuizen niet: kennen die omgeving totaal niet.

De Lier wel: charme van het huis (wegdenken lelijke blauwe verf), frau bi-zonder komt er vandaan, kent Westland
De Lier niet: weinig groen in Westland, dus geen groene fietsroutes, de vele kassen en vrachtwagens.

Wat we zoeken: bescheiden eengezinswoning, 'dorps' omgeving (geen stadsmensen), rust + groen, groene fietsroutes, bereikbaarheid i.v.m. werk niet verder dan 25 km t.o.v.Centraal Station Den-Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:48:

Wel gaaf dan:

Die badkamer is nu mooi van lelijkheid (doet bijna pijn aan de ogen) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik er eigenlijk in zie. Badkamer en keuken eruit slopen en we zijn al een heel eind. Staat al 3,5 jaar te koop dus wellicht lukt dat wel voor een 310, 20 om de badkamer te verbouwen en 20 voor de keuken. De rest schuren schrobben verven etc kunnen we zelf. Ik ga het eens voorleggen thuis. Mooi ook om tegen de verkopend makelaar te zeggen 'ja we hebben toch nog een ander huis naar onze smaak gevonden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Jammer alleen dat het aan een drukke straat ligt. Daar kun je nooit iets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Een drukke straat is voor veel mensen juist weer een plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
nare man schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:23:
Jammer alleen dat het aan een drukke straat ligt. Daar kun je nooit iets aan veranderen.
Volledig mee eens, maar dat wonen we nu ook en dat boeit ons niet zo. De wijk daarachter zit wel goed en het heeft een garage. Ik zit me wel af te vragen wat we, als we over 4 jaar ofzo weer met 2 zijn, moeten met 3 badkamers en 800m3 huis maar goed, wellicht de moeite waard. Zo slecht ziet het er allemaal niet uit eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kju schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:26:
Een drukke straat is voor veel mensen juist weer een plus...
Willen er echt veel mensen dan graag aan een drukke straat wonen?
Minder privacy, gevaarlijk(er) voor kinderen, geluidsoverlast, parkeerproblemen?
Nee die mij maar een rustige staat met enkel bestemmingsverkeer en een eigen oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Er zijn genoeg mensen die drukke straten fijn vinden, altijd wat te zien, makkelijker bereikbaar. In dit geval ook nog eens een heel brede straat, dus geen "wezittehiermetz'nallenopelkaargevoel" en bijvoorbeeld niet de buurman die vanaf de overkant op 5 meter afstand mee kan genieten als je net naar spice platinum zit te kijken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Dat is juist handig, scheelt abbo op tv en krant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 310225 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Willen er echt veel mensen dan graag aan een drukke straat wonen?
Minder privacy, gevaarlijk(er) voor kinderen, geluidsoverlast, parkeerproblemen?
Nee die mij maar een rustige staat met enkel bestemmingsverkeer en een eigen oprit.
Het is niet zo dat je 'graag' aan een drukke straat wilt wonen, maar soms is een hele mooie woning gelegen aan een drukke straat en is de woning zo leuk dat je de drukke straat voor lief neemt. Dat is in elk geval mijn situatie: het appartement van mijn keuze ligt weliswaar niet direct aan, maar wel vrij dichtbij een erg drukke straat (~30 meter ervanaf). Het gaat om een uitvalsweg van Rotterdam (Statenweg). Is het vervelend daar te wonen? Nee, niet vervelend. Het is gewoon iets dat je accepteert.

We hadden ook kunnen kiezen voor een appartement in een rustige straat, maar dan hadden we andere voordelen weer niet, zoals een blijvend vrij uitzicht over een mooie groene singel, maar toch levendig, want gecombineerd met zicht op de skyline van Rotterdam (onze woning ligt op de 3e en 4e).

Verder richt niet iedereen zijn leven hetzelfde in en voedt niet iedereen zijn kinderen op dezelfde manier op. Zo hebben wij allebei geen auto, dus parkeerproblemen interesseren ons niet. We doen alles op de fiets. Kinderen zitten er voorlopig niet in, en als ze komen, dan vinden we het belangrijker dat ze in aanraking komen met het 'echte leven', dus verschillende soorten mensen, niet heel beschermd en teer opgroeien in een BBB (Bange Blanke Burgerwijk). Enzovoorts. Mensen verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, daarom is er dus ook voor elk wat wils :).

Wij wonen ook in Almere omdat we niet de hoofdprijs kwijt willen zijn aan een koophuis maar toch betrekkelijk rustig willen wonen met stedelijke voorzieningen op fietsafstand. Vooral nabijheid van een intercitystation is voor mij een vereiste (kan door visuele handicap niet auto rijden).

Maar ik had, als ik het geld en de behoefte aan drukte had, ook hetzelfde comfort kunnen krijgen net buiten de binnenstad van Amsterdam of Utrecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Taxateur heeft zijn werk gedaan werd mij bericht vandaag. Taxatiewaarde komt overeen met de vraagprijs. Verkoopmakelaar gebeld om te zeggen dat we dat huis willen. Die belt straks terug, was nog met bezichtigingen bezig.
Pagina: 1 2 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic tot concrete vragen, antwoorden, overwegingen en ervaringen rondom het (ver)kopen en financieren van een woning. Algemene discussies over de huizenmarkt, huizenmarktpolitiek, etc. hoort in andere bestaande danwel nieuwe topics.