Social media marketing wins & fails om van te leren

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:36:
Lekkere generalisatie weer. Alsof er onder mensen zonder titel niet ook een hoop eikels zitten. 8)7
Generalisatie? Hij zegt dat je het wel vaker ziet. Nergens zegt hij dat het exclusief voorbehouden is aan mensen die met een titel zwaaien en dat ze het altijd doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Remy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:32:
Easyjet laat (in eerste instantie) man niet toe op vlucht vanwege tweet:

http://www.travelnext.nl/...vlucht-vanwege-tweet.html

Ik vind het een wat overdreven reactie, het is geen dreiging oid.
Ik moet wel zeggen dat easyjet gigantisch goed op de social media zit als dit echt de aanleiding is.

11:26 getweet en dan kan het nog iemand zijn met wie de soldaat toevallig gebeld heeft oid. En 11:41 is hij uit de rij gehaald, heeft een discussie met vrouwke en manager gehad en kan de volgende tweet versturen.

Dus in 15 minuten heeft het social media kantoor de persoon opgespoord, link gelegd naar alle boekingen en de juiste boeking gevonden, grondpersoneel ingelicht (ik zou zoiets hebben van : Je wilt wat? Iemand eraf halen voor een tweet, je maakt een geintje???) en de persoon is uit de rij gehaald en heeft een discussie gehad.
En zeer waarschijnlijk kan de social media afdeling nog niet eens direct in de boekingen kijken...

Ze handelen snel daar bij easyjet... Of zou er meer aan de hand zijn geweest (Ik vind het stiekem wel toevallig dat het verhaal begint met dat hij zijn zin niet krijgt en dat het opeens omslaat naar dat de militair iets niet krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

mwa, hij kan best irl hebben verteld, doe dit of dat - anders tweet ik er over. Dan kan die bewuste medewerker achter de balie dat ook best volgen natuurlijk. Dat hoeft helemaal niet direct via een of ander social customer care team gespeeld te worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat bedoel ik met je als een eikel gedragen. Hij kreeg zijn zin dus niet, lijkt me ook een logischer scenario.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel mooi, je hebt veel ongenuanceerd geklaag op de social media pagina's wat ook nog eens niet altijd even terecht is maar je kan er altijd wel een bepaalde consensus uit halen.
Hoe ze op sociale media zaken afhandelen word voor mij steeds meer een ding, zaken als posts deleten zoals dat Arke debacle of dat Easyjet grapje hier even boven dat gaat er bij mij gewoon niet in. Bedrijven die geen interactie hebben en het zien als een groot reclamebord negeer ik ook pertinent of gaat zelfs adblock in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:19:
Ik snap wel dat Vestia een razende vrouw op Twitter zat is, zeker met zulk taalgebruik. Dat het op internet gebeurt betekent niet dat je een bedrijf op deze manier kan aanvallen en het bedrijf dit maar moet slikken. Als jouw medewerkers op deze manier worden aangevallen moet je daar tegen kunnen optreden.
Tjah, ik wil niet veel zeggen want ik ken de details van deze case gewoon niet maar ik hoor ook niet veel mensen bijzonder veel lof uitspreken voor Vestia. En laten we wel wezen, als je wakker gehouden word door medehuurders en Vestia geeft je betekenisloze holle antwoorden als "we gaan de zaak bekijken" wat vervolgens tijden zonder oplossing gewoon maar blijft liggen kan ik me voorstellen dat dit je een beetje naar wanhoop drijft.
Dat taalgebruik is dan inderdaad jammer, maar volgens mij heeft Vestia niet de rol van moeder en mag je volgens de wet dat soort dingen gewoon roepen.
Als mevrouw zo van de toren blaast is het aan mevrouw de overlast aannemelijk te maken. Vesta heeft er meer aan de klachten weg te nemen dan mevrouw op het matje te roepen en dan rare dingen zeggen over wat ze wel of niet mag op Twitter. :')
Ik vond ze voor de camera vaan Geenstijl verder ook niet noemenswaardig sterk. "Dit soort zaken kosten gewoon tijd" over de klacht van mevrouw.
Pardon? :')

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

http://www.joop.nl/kijk-n...pt_door_emancipatie_heen/

Kijken hoe Bart Smit zich hier uitlult :9

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iemand bij de provincie Overijssel, afdeling "Social media enzo" heeft dikke lol:
https://twitter.com/ProvOverijssel

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is toch altijd zo geweest? Jongetjes spelen met autootjes en meisjes spelen gezinnetje met poppen en minikeukentjes en stofzuigers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwa, ik vind het zelf ook wel een erg overdreven reactie. Het gaat hier toch gewoon om reclame te maken voor de juiste doelgroep.

In een reclame over bier zie je toch vaak een hoop mannen die samen naar de voetbal aan het kijken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Firesphere schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:57:
Iemand bij de provincie Overijssel, afdeling "Social media enzo" heeft dikke lol:
https://twitter.com/ProvOverijssel
Ik heb geen idee waar dit over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avinator88 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Ik heb geen idee waar dit over gaat...
Het automatische "We gaan strooien" systeem werd vanochtend getest. Waardoor er ineens stond dat er gestrooid zou worden vanochtend.

De reactie op de reacties die die tweets opleverde, vind ik wel geniaal :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Zo'n foutje kan gebeuren, da's niks ergs. Dat mensen daar grappen over maken is ook niet zo vreemd. Daar hadden ze heel stijf of gepikeerd op kunnen reageren, je ziet vaak dat overheden te formeel zijn op twitter. In dit geval doen ze dat juist erg goed door zelf ook wat grappen te maken. Prima reactie dus. En als bonus gebruiken ze de extra exposure die dit oplevert ook nog even om hun YouTube kanaal onder de aandacht te brengen, slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Oei, een klein foutje bij het kiezen van het juiste twitteraccount:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BXuoIawIcAAyLU3.jpg:large
(Via Firesphere)
Leidt tot
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zXJOzS01dRe98W6MIsTHa853/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HE4UyP6e2HW0CLQRy4XDq2dq/full.png

Goed op blijven letten als twitter-beheerder dus! Man, heb ik ook zo vaak gehad dat iPhone apps verkeerde accounts kiezen... Gelukkig nooit een belangrijk account hoeven te beheren.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je moet inderdaad goed opletten als je dergelijke accounts beheert. Persoonlijk zou ik er denk ik een andere browser voor gebruiken waarmee je steeds opnieuw in moet loggen. Dan zjin dergelijke foutjes bijna onmogelijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat dat betreft zou een extra verificatiecode per mail of SMS geen luxe zijn als het om dergelijke high sensitive accounts gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
Dan heeft de betreffende medewerker nog geluk dat het redelijk netjes is gebleven. Er had ook kunnen staan 'twee pagina's aan in memoriam voor het paard van die paardebek'. :p Dan waren de rapen gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat zou ik op mijn priveaccount ook nooit schrijven, je verbazen over een lang stuk over een paard vind ik ook nog vrij normaal.

Op Facebook en Twitter kom je dergelijk niveau wel tegen inderdaad (momenteel vooral over zwarte pieten), maar dat zijn geen mensen die werken in ministeries.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

James Blunt reageert op z'n haters:
https://twitter.com/JamesBlunt
Wat een baas!
Niet mijn muziek, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^ hint: je kunt linken naar een individueel bericht (bij de tweet op "details" klikken), want dan kunnen we tenminste ook langer dan een half uurtje later nog begrijpen wat je precies bedoelt :)
Marzman schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:18:
Je moet inderdaad goed opletten als je dergelijke accounts beheert. Persoonlijk zou ik er denk ik een andere browser voor gebruiken waarmee je steeds opnieuw in moet loggen. Dan zjin dergelijke foutjes bijna onmogelijk.
Een bedrijfs/organisatie-account gebruik je natuurlijk gewoon niet via de twitter.com webinterface en al helemaal niet via je iPhone of zo. Daar heb je dingen als Hootsuite voor... vind het dus ongelooflijk amateuristisch. Daarentegen is het wel weer prima om het gewoon simpelweg als foutje uit te leggen (want dat is op social een stuk beter dan een uitgebreid formeel excuus in een PDF of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PowerFlower schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:58:
^^ hint: je kunt linken naar een individueel bericht (bij de tweet op "details" klikken), want dan kunnen we tenminste ook langer dan een half uurtje later nog begrijpen wat je precies bedoelt :)
Meh, afgezien van een klein eindje scrollen, waren al z'n reacties toch zeker de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die is inderdaad niet erg handig. Lijkt een beetje op deze (non-social media maar ook dom): http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24909889.

Zeg maar vergelijkbaar met een Nazi-scene filmen tijdens Dodenherdenking...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:43
Ik vraag me sowieso af waarom je een bedrijf als Kellogg's op Twitter zou willen volgen :P Allemaal tweets over cornflakes, lekker interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb ooit, onder veel protest en met veel pijn en moeite, een vergelijkbaar iets gemaakt, een facebook-app waar "elke 250 likes een kind naar school kon" betekende :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Firesphere schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:40:
Ik heb ooit, onder veel protest en met veel pijn en moeite, een vergelijkbaar iets gemaakt, een facebook-app waar "elke 250 likes een kind naar school kon" betekende :$
Klinkt een beetje als http://www.news.com.au/en...fn09-1226175275197?page=2
The story goes like this: at a gig in Glasgow in 2006 Bono began slowly, rhythmically clapping his hands together and asked the crowd to join him. He told them: "Every time I clap my hand another child in Africa dies." Some wag in the crowd then shouted out "Well stop f---ing clapping then!"
;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kan hier niet ontbreken: http://verlosmijvanhannelore.be
Helaas is de site even stuk dus ik hoop dat hij snel weer online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:13:
Waar gaat dat over dan? We kunnen nu ook niet kijken op die site :p

edit: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131112_050 , mis ik alleen nog wat de faal is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 12-11-2013 19:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Het is een win :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Zeker als de site al offline is als je 'm post mag het wel iets meer uitleg krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PowerFlower schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:14:
[...]

Zeker als de site al offline is als je 'm post mag het wel iets meer uitleg krijgen...
Marzman post hier een linkje dat 't aardig samenvat denk ik zo? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:14:
[...]

Sorry, was een linkje vergeten. Heb het ook gevonden via de Standaard (zie reactie Marzman).

• PowerFlower

PowerFlower

RobIII schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:21:
Marzman post hier een linkje dat 't aardig samenvat denk ik zo? ;)
Zoals de topicwaarschuwing vermeldt, is het wel de bedoeling dat je even de kern van het verhaal vertelt en waarom het een win/fail is, en Rubinski poste niet meer dan een niet-werkende link ;) Waardoor het ook erg weinig discussie oplevert nu ;)

Verwijderd

PowerFlower schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:36:
[...]

Zoals de topicwaarschuwing vermeldt, is het wel de bedoeling dat je even de kern van het verhaal vertelt en waarom het een win/fail is, en Rubinski poste niet meer dan een niet-werkende link ;) Waardoor het ook erg weinig discussie oplevert nu ;)
Sure, my bad. Ik heb de website zelf ook nog niet gezien en hij is nog steeds offline. Wel, het is te zeggen, ik kom gewoon op het Default Parallels Plesk Panel. Niet echt professioneel als je het mij vraagt. Dan kom je in de krant met je website en doet 'ie het niet eens.

• PowerFlower

PowerFlower

Hij is ge/standaard denk ik :P Hier (een paar duizend km verderop) kan ik 'm nu wel openen, best aardig gedaan, heel hip en zo. Willekeurige screenie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mlqIdIDdpeUXOp4cWeq20T2S/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

http://www.buzzfeed.com/s...ter-conversation-you-will

Ik vind dit toch ook wel een redelijke win, hoe de verschillende merken hier op elkaar inspelen en samen een heel gesprek voeren via social media. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Het is best leuk om te lezen hoe ze op elkaar reageren. Aan de andere kant vind ik het op geen enkele manier inspelen op de merkidentiteit, merkversterkend, goed voor het bedrijf of representatief. Het is meer een geintje aan de zijlijn, vermakelijk maar voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Het speelt misschien niet/heel weinig in op de merkidentiteit, toch zorgen zulke geintjes er bij mij voor dat ik zo'n merk iets positiever ga zien. Op een leuke manier om gaan met social media is een kunst, wat mij betreft hoort daar ook af en toe een geintje bij. Als het altijd maar alleen merkgericht is, alleen maar reclame/PR, ben ik er ook snel klaar mee. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

ja als je een van de merken volgt kan ik me inderdaad inbeelden dat het leuker is de andere kant van het bedrijf en de humor in te zien... Beetje inside-joke waar vrienden van mee mogen lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

OkkE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:21:
Op een leuke manier om gaan met social media is een kunst, wat mij betreft hoort daar ook af en toe een geintje bij.
Precies dat, inderdaad, op social moet een merk ook echt regelmatig de conversatie aangaan (en niet alleen maar "webcare" doen en PR pushen). Dat is best wel een koorddans en leuk om te zien als een aantal social media managers daar leuk mee om weten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik vind dat soort dingen ook altijd wel grappig. Er zijn genoeg van die te officiële accounts die nooit reageren op een geintje. Grapje van hierboven is misschien niet heel goed, maar laat wel zien dat ze lekker luchtig met eea omgaan, hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

T-Mobile doet't ook best aardig vind ik dan
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FYQvLjiTGJb5f0MJpUEDIYUF/full.png

Vooraf:
Ik heb geen auto, dus ik ga klagen n.a.v. de reclame, dat ik geen auto heb, en wat ze dan voor mij, de "autoloze" doen. Want autowassen zonder auto is natuurlijk wel erg makkelijk he?

In dat kader, moet ik zeggen, ik ben geen fan van van den Brink ofzo, maar deze vind ik wel heel erg sterk:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/epq8c9ca07pio1i/sterk.PNG

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 15-11-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En de Dolcis in Kampen is ook goed bezig. Is dit een Social Media fail, of een algemene fail?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=176246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

als fail mag dat incident met trijntje oosterhuis ook wel genoemd worden...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Geckoo schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:54:
als fail mag dat incident met trijntje oosterhuis ook wel genoemd worden...
Ik blijf het ook vaag vinden waarom merken/mensen er maar in blijven trappen met 1 like = 1 .... voor zielige mensen. Je weet dat zo'n tweet/post een vlucht gaat nemen en je binnen no-time 100.000+ likes gaat hebben. Dat betekent vaak dat het te duur wordt voor het merk en ze een excuus moeten maken hetgeen weer imagoschade geeft. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nu had ik Trijntje al niet heel hoog zitten maar dit is wel erg stompzinnig. Ik snap dat het voor haar wat lastiger is om de gevolgen van iets te overzien maar dit had ze toch moeten zien aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Tja, zelfs voor mensen waar je van verwacht dat ze wel de gevolgen kunnen overzien blijkt dat soms lastig.

http://www.geenstijl.nl/m...erd_met_megatron_sch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup, erg sneu om publiekelijk stoere statements te maken en dan je woorden in te moeten trekken omdat je niet zo stoer bent als je pretendeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website staat terug online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkEisDS schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:25:
Tja, zelfs voor mensen waar je van verwacht dat ze wel de gevolgen kunnen overzien blijkt dat soms lastig.

http://www.geenstijl.nl/m...erd_met_megatron_sch.html
Mwa, je kunt het ook overdrijven. Het is overduidelijk dat dat om een geintje gaat en hij z'n kind niet daadwerkelijk Megatron gaat noemen. Dat geenstijl daar weer heel kinderachtig veel te serieus op in moet gaan en er een "bedeltruuk" bij verzint zegt meer over geenstijl dan over Misha wat mij betreft.

Verder vind ik het ook wat overdreven dat Trijntje Oosterhuis nu compleet afgebrand wordt. In haar enthousiasme voor het goede doel deed ze een belofte die wel wat erg gul uitviel. Dat is onhandig, maar ook niet meer dan dat. Iedereen maakt wel eens een foutje, om iemand die wat al te enthousiast is in het kader van het goede doel dan af te gaan branden is wel erg makkelijk en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Misschien had ze even bij Ricky Gervais moeten kijken hoe je dat aanpakt: http://twitter.com/rickygervais/status/381100570418761728 :P
Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:38:
En de Dolcis in Kampen is ook goed bezig. Is dit een Social Media fail, of een algemene fail?
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=176246
Algemene fail, die "viraal gaat" (man, wat heb ik een hekel aan die term) op social. Leuke voor Dolcis om op te lossen, kennelijk hebben ze geen idee wat ze er mee moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:01:
Mwa, je kunt het ook overdrijven. Het is overduidelijk dat dat om een geintje gaat en hij z'n kind niet daadwerkelijk Megatron gaat noemen. Dat geenstijl daar weer heel kinderachtig veel te serieus op in moet gaan en er een "bedeltruuk" bij verzint zegt meer over geenstijl dan over Misha wat mij betreft.
Waarom dan zo'n stom geintje verzinnen? Kwestie van populair op internet willen zijn?
Verder vind ik het ook wat overdreven dat Trijntje Oosterhuis nu compleet afgebrand wordt. In haar enthousiasme voor het goede doel deed ze een belofte die wel wat erg gul uitviel. Dat is onhandig, maar ook niet meer dan dat. Iedereen maakt wel eens een foutje, om iemand die wat al te enthousiast is in het kader van het goede doel dan af te gaan branden is wel erg makkelijk en goedkoop.
Ze maakt een gulle belofte die ze niet waar wilt maken, dat is pas goedkoop. Over de rug van een natuurramp likes willen scoren met een belofte en zodra je die likes krijgt niet thuis geven. Dan ben je in mijn ogen erg walgelijk bezig en verdien je het om compleet afgebrand te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tsurany schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:09:
[...]

Ze maakt een gulle belofte die ze niet waar wilt maken, dat is pas goedkoop. Over de rug van een natuurramp likes willen scoren met een belofte en zodra je die likes krijgt niet thuis geven. Dan ben je in mijn ogen erg walgelijk bezig en verdien je het om compleet afgebrand te worden.
Het bijzondere is ook, dat het gedeelt is via "SOL UTD" (Social Opinion Leaders, right). Die delen de winst van de advertenties.

Reken eens uit wat de afbeeldingen haar opleveren, er van uitgaande dat de actie 200k keer is geliked, en ze per 1000 reclame-views 35/2 euro krijgt.
Keer 2 reclame-blokken.
Minus de adblockers.

Ik denk dat ze hier bijna die 2 ton aan heeft verdient hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
[...]

Waarom dan zo'n stom geintje verzinnen? Kwestie van populair op internet willen zijn?
Dat is precies wat mensen willen die beginnen over 'ik doe [x] bij [x] retweets/volgers' ja.
[...]

Ik vind de actie van Trijntje echt precies hetzelfde als die van Kelloggs ergens op de vorige pagina. Die zeiden '1 retweet = 1 maaltijd voor arme kindjes in afrika' en dat werd ze niet in dank afgenomen.

Maar Trijntje wordt het (waarschijnlijk) alleen kwalijk genomen dat ze geen 3 ton gaat storten, maar dat ze alleen doneert als ze er zelf beter van wordt, daar hoor je dan weer niemand over :?
Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:11:
[...]

Het bijzondere is ook, dat het gedeelt is via "SOL UTD" (Social Opinion Leaders, right). Die delen de winst van de advertenties.

Reken eens uit wat de afbeeldingen haar opleveren, er van uitgaande dat de actie 200k keer is geliked, en ze per 1000 reclame-views 35/2 euro krijgt.
Keer 2 reclame-blokken.
Minus de adblockers.

Ik denk dat ze hier bijna die 2 ton aan heeft verdient hoor.
2 ton verdiend aan 2 ton aan likes? Jij rekent jezelf ook dagelijks rijk? :X

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 19-11-2013 19:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

[...]

Ze had een paar honderd tot duizend likes verwacht waarschijnlijk. Iets meer als op haar normale posts, maar die dingen hebben een sneeuwbaleffect op Facebook. Ik had verwacht dat ze dat ook wel wist.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hahn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:22:
[...]
Dat is precies wat mensen willen die beginnen over 'ik doe [x] bij [x] retweets/volgers' ja.
De officiele lezing is natuurlijk dat Mischa wilde laten zien hoe hard iets viraal kan gaan ;)
[...]

2 ton verdiend aan 2 ton aan likes? Jij rekent jezelf ook dagelijks rijk? :X
Er zijn veel meer views geweest he ;) Ik doe een redelijk algemene aanname, maar ik denk dat't haar geen windeieren heeft gelegd, maar ok, je hebt gelijk. Het zal richting de 5k gaan.

Goed, het zal geen 2 ton zijn geweest. Maar ik denk dat als je haar bankrekening bekijkt, die 2 ton een schijntje is, gokje, er staat 1.5M aan liquide middelen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marzman schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:25:
[...]

Ze had een paar honderd tot duizend likes verwacht waarschijnlijk. Iets meer als op haar normale posts, maar die dingen hebben een sneeuwbaleffect op Facebook. Ik had verwacht dat ze dat ook wel wist.
Ze had ongetwijfeld een max bedrag in haar hoofd. Dan had ze dat gewoon moet doneren. Maar nee, Trijntje moest er zelf beter van worden dus iedereen moest weten hoe gul ze wel niet was en iedereen moest het geweldig vinden. Ja, dan ga je onderuit. En dan heb ik daar echt geen medelijden mee. Zoveel domheid verdient het om onderuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tsurany schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:31:
[...]

Ze had ongetwijfeld een max bedrag in haar hoofd. Dan had ze dat gewoon moet doneren. Maar nee, Trijntje moest er zelf beter van worden dus iedereen moest weten hoe gul ze wel niet was en iedereen moest het geweldig vinden. Ja, dan ga je onderuit. En dan heb ik daar echt geen medelijden mee. Zoveel domheid verdient het om onderuit te gaan.
Je hebt gelijk :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47

orf

Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:30:
[...]
Er zijn veel meer views geweest he ;) Ik doe een redelijk algemene aanname, maar ik denk dat't haar geen windeieren heeft gelegd, maar ok, je hebt gelijk. Het zal richting de 5k gaan.
Afbeeldingslocatie: http://mwnw.nl/wp-content/uploads/2013/11/sol.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Laat ik ze maar op hun blauwe ogen geloven.
Ik vind het al een kansloze onderneming... "Social Opinion Leaders". Alsof alleen bekende mensen (kuch) een opinie hebben, laat staan er een leidende rol in hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

#Bloodycyclists Twitter post driver Emma Way guilty.

Trut zorgt ervoor dat een fietser van de sokken wordt gereden, stopt niet eens en plaatst dan een domme tweet waarin ze zegt dat gedaan te hebben, dat zij "the right of way" had want fietsers betalen geen wegenbelasting. Aangeklaagd, baan verloren (accountant in training), zo toch wat gerechtigheid?

Nee. Helaas, helaas. Ze wordt niet veroordeeld wegens onveilig rijden, krijgt wel 7 punten op haar rijbewijs en moet dokken, maar een TV-station betaalt deze troela voor haar exclusieve verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt social media maar dit hoort volgens mij ook in hier thuis: Microsoft Scroogled.

Niet echt netjes van Microsoft imo.
  1. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
  2. Waarom denkt Microsoft dat het Google de vinger mag wijzen?
  3. Microsoft speelt het hier direct op de man en dat vind ik - zeker voor een bedrijf van die omgang - nogal kinderachtig.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 00:13 ]

• PowerFlower

PowerFlower

Komt inderdaad nogal kleuterig over. Toch denk ik dat ik zo die mok ga bestellen :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas, out of stock :(

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deze was ook wel mooi. JPMorgan wilde 'iets' gaan doen met twitter om hun imago wat op te poetsen. Ze introduceerden de hashtag #askjpm en een executive zou vragen beantwoorden. Het liep niet zoals gepland:

Afbeeldingslocatie: http://www.ritholtz.com/blog/wp-content/uploads/2013/11/ASK-Jpm.png
http://www.ritholtz.com/blog/2013/11/askjpm-hilarity-ensues/

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zulke bedrijven moeten gewoon weg blijven van Twitter :+

• samo

samo

yo/wassup

Ik vind dit toch wel een mooie actie die inderaad kan leiden tot een social-media-win:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BZf_0PHIcAAmOKb.jpg

• PowerFlower

PowerFlower

Zeker, maar dan wel weer jammer dat er een woordje weggevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:17:
Laat ik ze maar op hun blauwe ogen geloven.
Ik vind het al een kansloze onderneming... "Social Opinion Leaders". Alsof alleen bekende mensen (kuch) een opinie hebben, laat staan er een leidende rol in hebben....
Maar dat is toch de huidige (tv) maatschappij ten volle uit? Je ziet altijd de bekende hoofden in allerlei tv programma's als panellid opduiken,in realityshows meedoen en in als gast aanschuiven. Het is 1 groot incestieus gebeuren die hele Hilversumse kliek die elkaar alleen maar uitnodigen en elkaar op dezelfde feestjes treffen en wat al niet meer. En het vervelende is nog wel dat men ervoor betaalt krijgt. Ja betaalt als in gage! Je denkt toch niet dat een BNér zo maar gratis even gezellig langskomt? Nee, alles is van te voren gepland en uitgedokterd.

Men komt altijd of om iets verkopen (de opbouw ervan = boek,programma wat eraan zit te komen,tv actie) of men komt langs om een betaalde mening te geven die jij en ik ook in de kroeg kunnen vertellen. Denk aan het veelvuldig optreden van ene Felix Rottenberg/Nico Dijkshoorn bij DWDD of Jan Mulder bij Studio Voetbal. Niets is oprecht of zo maar en dat laatste brengt je dan automatisch bij die actie van Trijntje Oosterhuis.

Zij heeft zich natuurlijk belachelijk gemaakt met haar reactie en zo is andermaal bevestigd dat BNérs alles zullen doen of zeggen om maar onder de aandacht te komen en exposure te krijgen.Ze leven immers van die bekendheid want meer kan een gemiddelde BNér ook niet omdat de meesten ,netzo als een hoop acteurs/actrices in Nederland werkloos thuis zitten en op een volgende klus hopen.

Waarom gaan ze dan niet solliciteren bij een o.a.een Callcenter zou je zeggen zoals andere mensen die geen vast inkomen hebben? Nee...daar voelt een BNér zich tegoed voor en houdt liever het imago in stand dat ze van glamour feestje naar glamour feestje zich voortbewegen dan dat men "normaal"doet.

En vwb social media: Men gebruikt dat ook alleen maar als melkkoe omdat men ervoor betaalt krijgt.
Dus al die spontane berichten over wat ze nu weer doen op Twitter of Facebook is allemaal nep en vooropgezet en niet gemeend. Men doet gemeend omdat men ervoor betaalt krijgt,zoals een escort ook doet wat jij wilt, zolang je maar betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hahn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:22:
[...]
Ik slingerde die tweet niet het internet op om populair te wezen of te worden. Ik was mijn vriendin aan het uitleggen wat 'viral' nou ongeveer inhield. Ik maakte daarbij een statement dat op social media het redelijk eenvoudig is om 'viral' te gaan. Zij had daar zo haar bedenkingen over en ik maakte vervolgens de claim dat je niet eens origineel hoeft te zijn: het enige wat je moet doen is het juiste moment afwachten en iets hebben waarvan je zeker weet dat het een hoop mensen tegen de borst stoot. De ontvanger en de functies bij Social Media doen de rest.

Ik refereerde naar een Facebookactie die zij ooit had geliked. Namelijk dat iemand zijn kind Megatron mocht noemen als hij 1 miljoen likes kreeg. Mijn vriendin dacht dat dat voor het echie was. Ik maakte vervolgens de weddenschap met mijn vriendin dat ik hetzelfde effect kon bereiken in Nederland, maar dan met een minder hoog aantal (we zijn immers niet internationaal). Et voila, onoriginele boodschap dat de meerderheid al eens op Facebook had voorbij zien komen werd gek genoeg serieus genomen.

Daarbij werd ik alles behalve populair, want volgens velen moest ik gekielhaald worden en heb ik zelfs enige doodsbedreigingen mogen ontvangen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Misha op 23-11-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je bent in ieder geval wel viral gegaan, Geenstijl zal ook wel meegeholpen hebben daar aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Die pikte het inderdaad op. Ik had daar niet aan gedacht. Ik dacht dat ze wel zo nuchter waren om het door te hebben. Blijkbaar niet :+

edit:

Ah, ik zie dat nu iemand hetzelfde doet op Facebook, maar dan met Tupac: https://www.facebook.com/...07.347589638652698&type=1

[ Voor 41% gewijzigd door Misha op 25-11-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Stel, je solliciteert naar een stageplek ergens.

Dan krijg je reactie, maar blijkt dat die voor intern is bedoeld.

Je schrikt je rot, want:

https://twitter.com/IxoraSB/status/405475309257883649

Verder:

http://nos.nl/artikel/579...is-niks-is-een-neger.html

http://www.omroepgelderla...nde-mail.htm#.UpXmMMSIB8F

Erg pijnlijk :X :X

De website doet ook niet veel meer: http://www.mikedewilde.nl/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Remy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:45:
Stel, je solliciteert naar een stageplek ergens.

Dan krijg je reactie, maar blijkt dat die voor intern is bedoeld.

Je schrikt je rot, want:

https://twitter.com/IxoraSB/status/405475309257883649

Verder:

http://nos.nl/artikel/579...is-niks-is-een-neger.html

http://www.omroepgelderla...nde-mail.htm#.UpXmMMSIB8F

Erg pijnlijk :X :X

De website doet ook niet veel meer: http://www.mikedewilde.nl/
|:(

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Vind ik niet echt een social media fail of hoort email ook tot de sociale media? Wat mij betreft niet.

• Remy

Remy

Het social media-fail deel heeft meer te maken met het feit dat er niet nagedacht wordt over de inhoud van interne communicatie - deze kan namelijk ook plots publiek zijn en op social media de ronde doen, zoals nu blijkt.

Tegenwoordig komen fouten en 'rare' dingen al snel naar buiten, ook interne communicatie. Even doordenken over 'wat als... etc' kan veel schelen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

En we bereiken het volgende meta-niveau. In eerste instantie lijkt het een fail van Pace Salsa (met een Twitter bot die blijft reageren op zelfs de meest beledigende tweets). Vervolgens blijkt het een enorme setup te zijn van de ene komiek naar de andere. Of is het zelfs gewoon volledig fake. Het lijkt er in ieder geval op dat social media fails nu zo hip zijn, dat ze gefaked worden: http://www.adweek.com/adf...ed-its-own-account-154242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Kwam net deze tegen, vind hem interessant:
http://youtu.be/u_iWoIMjWOU ( http://www.kijkkankerdewerelduit.nl/ )

Goed dat ze geld doneren aan onderzoek, slim om het te koppelen aan views / delen (meer views is een hoger bereik voor ditzo) en om een maximum/doel vast te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Urithar op 04-12-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Urithar schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:13:
Kwam net deze tegen:
http://youtu.be/u_iWoIMjWOU ( http://www.kijkkankerdewerelduit.nl/ )

Goed dat ze geld doneren aan onderzoek, slim om het te koppelen aan views / delen (bereiken van mensen voor de zorgverzekeraar) en om een maximum/doel vast te stellen.
Vooral het maximum-bedrag maakt het geloofwaardig vond ik, ofwel er is en budget en het wordt gedeeld. En inderdaad een mooie manier om viraal gedeeld te worden. Zal veel doen voor merkbekendheid, maar of het zorgverzekderden oplevert vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Labour MP Jack Dromey under fire over 'Pikey' tweet

Deze is wel triest zoals het misbruikt kan worden door kwaadaardige politici. Deze parlementarier heeft een tweet waarin hij iemand Pikey noemt:
Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/71727000/jpg/_71727750_dromey2.jpg

Standaard tweet met grappige bedoelde foto en duidelijk geen slechte bedoeling (Pikey komt van Private Pike (aka Stupid Boy ;) ), een karakter uit de oude sitcom Dad's Army), maar dan krijg je van de kwaadaardige rechtse bloggers als GuidoFawkes te horen dat het zogenaamd bedoeld is als scheldwoord voor Roma zigeuners, en dient er een andere parlementarier gelijk een klacht in :D

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 13-12-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sLV9hoy.jpg
Dat het een fail is is wel duidelijk. Een niet zo tactische tweet om zo de wereld in te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ze heeft maar gelijk heel d'r Twitter verwijderd, zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Wilde 'm ook al posten. Flinke hoeveelheid retweets en favorites nog, overigens. Maar basisregels voor een tweet zijn toch wel dat je honderd keer na mag denken als je een grap maakt over AIDS, of over rassen. Allebei in één tweet is voorbij niveau ninja en dus bijna een automatische "DON'T... POST...!" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PowerFlower op 21-12-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4427084/Tweakers%20Public/Screenshot%202013-12-21%2020.24.42.png
Iemand heeft niet helemaal door dat @Koning_NL een parodieaccount is, en dat we hier in Nederland Nederlands spreken. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Niet echt een win of fail, maar wat een negatief gedoe in de comments van Serious Request op Facebook zeg. 12.000.000 euro, dat is minder dan 1 euro per inwoner en dan gaan lopen huilen dat dit naar de baby's in eigen land moet die aan diaree sterven. Jammer dat Nederland die kant op aan het schuiven is dat dit tegenwoordig een meerderheid is. Zelfs in de bijstand heb je het nog redelijk goed in Nederland. De laagste uitkering in Belgie is bijvoorbeeld 600 euro, en dan krijg je geen huursubsidie.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 25-12-2013 13:26 ]

/▌

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, en dit is geld dat "het volk" zélf gedoneerd heeft. Dit heeft helemaal niks met de overheid te maken. Dus mensen klagen over wat andere met hun geld doen. :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoonlief gaat de weg op met de BMW van papa-lief en gedraagt zich als een eikel. Inmiddels regent het klachten op de Facebook pagina van de zaak.

Dat is natuurlijk een van de gevaren van social media. Al heeft de zaak in kwestie er helemaal niets mee te maken, mensen gaan ze nu toch met dit filmpje associeren.
Firesphere schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:31:
De eigenaar beweert ook dat het niet zijn BMW zou zijn. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, kan ook damage-control zijn natuurlijk.
Inderdaad vrij belangrijk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind het wel een win, omdat nu die gast (hopelijk) flink op z'n kloten krijgt. Jammer dat het bedrijf erdoor negatieve publiciteit krijgt, maar des te duidelijker het bericht dat je zoiets niet kunt maken :)

Zie overigens pas 10 berichten op hun Facebook, dus echt uit de hand gelopen is het nog niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 05-01-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De eigenaar beweert ook dat het niet zijn BMW zou zijn. Ik weet niet in hoeverre dat waar is, kan ook damage-control zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels staat er ook een artikeltje in de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:55:
Inmiddels staat er ook een artikeltje in de krant.
Ik ben die BMW ook een keer tegengekomen op de E19. Toen deed hij precies dezelfde remacties bij een Audi verspreid over alle rijbanen (volgens mij is het daar 5 baans). Die Audi probeerde er voorbij te komen maar dat lukte niet erg. In de reacties op Facebook zie ik trouwens meer mensen die hem al eens zijn tegengekomen dus het lijkt iemand te zijn die altijd als een idioot door het verkeer gaat.

Schijnbaar is iedereen ook op jacht naar de verkeerde persoon wat wel vaker gebeurd op Social Media. Dus een fail van de gebruikers van social media ook dit keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 06-01-2014 18:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:11
Marzman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Ik ben die BMW ook een keer tegengekomen op de E19. Toen deed hij precies dezelfde remacties bij een Audi verspreid over alle rijbanen (volgens mij is het daar 5 baans). Die Audi probeerde er voorbij te komen maar dat lukte niet erg. In de reacties op Facebook zie ik trouwens meer mensen die hem al eens zijn tegengekomen dus het lijkt iemand te zijn die altijd als een idioot door het verkeer gaat.

Schijnbaar is iedereen ook op jacht naar de verkeerde persoon wat wel vaker gebeurd op Social Media. Dus een fail van de gebruikers van social media ook dit keer.
er is maar 1 oplossing voor dit soort gasten... gewoon keihard erin bonken... total bmw en jij kon er niets aan doen toch... uiteraard met beelden zodat je kunt aantonen wat er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je achterop klapt zit je bijna altijd fout, maar als je het gefilmd hebt dat het twee keer net goed gaat en je de derde keer achterop klapt dan denk ik niet dat je het kunt verliezen inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:27:
[...]

Klopt. Men dacht dat het om de auto van Eddy Heleven ging, maar volgens de politie is dit dus niet waar.

Er zijn ontzettend veel negatieve reacties geplaatst op de Facebook pagina van de beste man (en zijn zaak). Hierop diende de man een klacht in wegens laster en eerroof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam hem net ook tegen op Twitter. Erg leuk gedaan van KLM. Een echte #Win wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_/-\o_
Heb't wel vaker gezien dat KLM goed is in dat soort zaken, ze hadden toch ook die weddenschap tegen CoolBlue, wat voor kleur de broek van iemand precies had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KLM doet het op social media echt goed. Ook hun support via social media is prima in orde. Dutch pride :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Toch nep, zo lijkt het: https://twitter.com/moppe...21620825318363138/photo/1

Jammer indien inderdaad scripted.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Vriendelijke reminder: vertel even de kern van het verhaal en waarom je het een #win/#fail vindt.~~~[/html]