Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:59:
Wat een onzin. Je hebt als klant het recht je contract op te zeggen en geen enkele verplichting daarbij te vertellen waarom. Dus als je daar geen zin in hebt dan heeft het bedrijf het daar maar gewoon mee te doen. Simpel zat. Het is niet alsof je na tien jaar contract met een miljardenbedrijf en monopolist een persoonlijke band met dat bedrijf hebt.
Je bent ook tot niets verplicht, maar je bent een mens en daarom wil je je graag aan bepaalde omgangsnormen houden. Dus als je een vraag gesteld wordt geef je daar antwoord op, wil je daar geen antwoord op geven dan geef je dat aan. Deze klant geeft dat niet aan, hij zegt dat hij er geen antwoord op hoeft te geven en dat vind ik onredelijk. Zeker als je 10 jaar, blijkbaar naar tevredenheid, gebruik hebt gemaakt van hun diensten.
Ik snap niet waarom mensen bedrijven als schijt behandelen puur en alleen omdat het een (groot) bedrijf is. Je hebt er toch zelf voor gekozen om een relatie aan te gaan met dat bedrijf. Deze klant vind ik echt een onredelijke noffel. Hoe moeilijk is het om aan te geven dat je geen zin hebt in dit gesprek en dat je alleen wilt opzeggen. Als hij dat zou doen had die comcast-gast waarschijnlijk gewoon voor hem opgezegd, maar hij vond het blijkbaar nodig om er een soort van spelletje van te maken.
Wat ik trouwens wel erg redelijk vind van de klant is dat hij de naam van de medewerker heeft verwijderd en dat hij het blijkbaar zelfs nog voor hem opneemt:
http://www.npr.org/blogs/...aller-who-tried-to-cancel
Vragen om de reden waarom iemand wil opzeggen is erg redelijk. Stel dat iemand wil opzeggen omdat hij iets mist wat wel wordt aangeboden? 'Oh u wil minder betalen omdat u geen 1000GB/s internet nodig heeft? Zeg dat dan! Ik kan uw abonnement omzetten naar een supercheap abonnement met 5MB's en dit scheeft u per maand 40 euro!'
edit:
@Kecin: Zowel warme als koude. Als mij niet verteld wordt waarom ze niet op mijn aanbod in willen gaan hoor ik graag waarom niet, want het gebeurt heel vaak dat de reden geen goede reden is. Geen wetenschappelijk bewijs, maar een anekdote: prospect wilde niet met me spreken. Ik vroeg waarom niet. Deze vraag die ik stelde wordt blijkbaar door sommige van jullie als vervelend ervaren. Klant gaf gelukkig netjes antwoord en zei dat hij wist dat wij alleen maar software maken voor grote bedrijven. Ik kon hem toen vertellen dat dit niet zo is en dat we ook oplossingen hebben voor kleine bedrijven en dat dit hem veel tijd, geld en kopzorgen kon besparen. Ik raakte hierna in een leuk gesprek en de beste man is bijna klant.
@gambieter: Als je niet bereid bent om een normaal gesprek te voeren ben je onredelijk. Het mag en daar heb je recht op, maar gewoon aangeven dat je ergens geen zin in hebt zou voldoende moeten zijn en is ook een reden. Geen tijd om dingen uit te leggen en geen zin om iets uit te leggen zijn allemaal valide argumenten om het gesprek niet te voeren, maar dat zegt deze beste man niet. Deze klant geeft alleen slechte redenen zoals 'ik hoef niets uit te leggen'. Props voor de sales die doorvraagt tot hij bij de kern van het probleem komt.
@Oyster: Hoewel jij het hebt ervaren als vervelend, en dat snap ik, kan ik me er iets bij voorstellen. Stel jij hebt X en je gaat naar Y omdat je denkt dat het dezelfde dienst is, maar dan goedkoper, dan kan de expert je vertellen dat dit niet een goed idee is omdat dit zo goedkoop is omdat ze bepaalde dingen niet dekken. Ik heb regelmatig gesprekken waarbij ik een prospect/klant gelijk geef omdat ze bij een concurrent inderdaad een betere deal krijgen in hun situatie. Maar als het geen betere deal is zal ik je dit vertellen en uiteenzetten waarom niet. Als ik dan heb aangetoond waarom mijn deal een betere deal is en je kiest er voor om toch weg te gaan dan ga ik doorvragen, want dan speelt er blijkbaar iets anders.
[
Voor 33% gewijzigd door
HenkEisDS op 17-07-2014 03:16
. Reden: het woord niet toegevoeg ]