Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevf schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:33:
onderhand de nodige tutorials gevonden en Swedish Snow en CM zie ik het vaakst voorbij komen. Wat zijn de grote verschillen? Waarom de 1 boven de andere verkiezen?
Wat heb je zelf al gevonden? Meestal zijn de verschillen niet zo groot en zit het hem in de kernel, of een customization. Kijk naar de startposts van de ROM-makers en vergelijk wat ze zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
gambieter schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Meestal zijn de verschillen niet zo groot en zit het hem in de kernel, of een customization. Kijk naar de startposts van de ROM-makers en vergelijk wat ze zeggen.
SS zou beter zijn voor 2d/3d spellen en iets beter voor de batterij. CM heeft iets meer customizing opties en geloof ik iets meer aan hardwarematig beheer? True veel info is op het net al te vinden, zo niet alles. Maar als je voor het eerst een telefoon gaat flashen is het nogal veel informatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Klopt, maar als een rom niet bevalt kun je gewoon een ander proberen. Voordeel van die populaire roms is dat er al veel je voorgegaan zijn en je dus redelijk kunt zien wat er aan mankeert etc. Heb voor ik ging prutsen met ICS lange tijd met Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS9 gedraaid en dezelfde maker werkt nu aan Swedisch Snow, vandaar dat ik die maar eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
true, tel komt vandaag binnen dus echt wat kapot maken lukt toch niet. Ik lees ook over meerdere mogelijkheden om de tel te flashen. Wat is de meest straightforward manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Blade versie achterhalen en dan flashen met een passende TPT image: http://www.modaco.com/top...om-on-the-zte-blade-gen1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
Nielson schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:19:
Blade versie achterhalen en dan flashen met een passende TPT image: http://www.modaco.com/top...om-on-the-zte-blade-gen1/
ik heb een gen 2 model volgens mr pigfish. Ben verder nu al erg te spreken over de telefoon en dat terwijl er gewoon stock android op zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nielson schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:22:
[...]
Heb Konstakang 4.0.4 ook een poosje geprobeerd, geen vertraging met typen maar af en toe wel complete vastlopers en crashes. Ook accuduur niet echt fantastisch, heb het idee dat 'ie niet in deep sleep gaat. Draai nu AOKP-CM9 Remix RC 6.8.0 maar ongeveer hetzelfde, werkt allemaal best fijn maar een paar hinderlijke nukken, de telefoon crashed soms bij het starten van de camera app en de klok (zowel rechtsboven als de analoge op het startscherm) staan stil. Start ik echter een applicatie en roteer het scherm dan wordt die eerste geupdate. Aangezien ik volgende week weer moet werken en een wekker wel handig is ga ik denk ook terug naar Swedisch Snow.
Klopt, klopt. De klok stopte heel vaak, eigenlijk standaard. De wekker deed het dan ook niet bij mij. En accuduur was achteraf gezien inderdaad erg slecht. Nu met CM 7.2 een stuk beter, al heb ik daar dat WhatsApp berichten niet instant worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
Gisteren redelijk simpel de telefoon geroot en geflashed adhv een handig yt filmpje en wat sites. Was niet voorbereid op het feit dat Google Play en mijn gmail weg zou zijn, maar ook die had ik zo terug.

Alles werkt lekker soepel, behalve dat ik mijn eigen stem een beetje door de speaker hoor wanneer ik bel. Waar kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
@Kevf: Volgens mij heb je zojuist kennis gemaakt met HD-voice, wat niet helemaal geweldig werkt in alle situaties...
Testen of dit inderdaad het geval is:
is het alleen bij bellen, of gebeld worden?
Is het over als je hem op GSM-only instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb die Konstakong 4.0.4 versie: 10 juli nu een maand erop staan en het valt mij prima mee. Op een festival zelfs een standby test gedaan en netjes 1% per uur eraf waarmee ik alle dagen dat ik er was door kon op de originele ZTE accu. Had voor het geval dat nog een nep accu van ebay gehaald, maar ook die doet netjes 1% per uur als je hem puur standby laat staan. De Konstakang versie bevalt mij beter dan de versie van Tilal, daar kreeg ik op het laatst alleen maar meer lag, vastlopers en reboots mee. Ondertussen is mijn zusjelief van een Samsung galaxy ace naar een SGS III overgestapt. Leuk die extra actuele specs en meer grafische kracht, maar ik blijf erbij: dat je op de blade ICS kunt draaien (min enkele functies die ik toch niet gebruik) doet mij dit toestel net zo lang gebruiken tot ie stuk is. :)

Lekker handzaam, gewoon de zo goed als kale android versie zonder aparte schil van welke producent dan ook. (wel het CM-keurslijf, maar dat interesseert me weinig) Verder blijft ie qua prijs/kwaliteit prima en dan mag ie onderhand ruim achterhaalde specs hebben: /care. Ben en blijf tevreden met mijn eerste android-toestel! Maargoed, ik zet hem dan ook puur in voor communicatie. (be it telefonie, sms (nog steeds ja :P), whatsapp, facebook en internet voor email) Het hele entertainment gebeuren met youtube, films kijken, gamen en zo op je smartphone heb ik niks mee. En tja, als je dat zoals ik niet doe op je smartphone hoef je ook niet de beste specs te hebben voor de basis dingen. Daarnaast blijf ik het vertikken om een duur maandabonnement te moeten nemen of 500+ euro te lappen voor een smartphone. Ja, je kunt ook een tweedehands toestel via marktplaats and the likes halen: maar nee.

Ben benieuwd wat we onderhand als opvolger kunnen aanduiden van de Blade zelf. Betere specs en voor max 100 euro + dezelfde gemakkelijke root + actieve custom rom community. En dan wel nieuw te koop. Weet ik tenminste welke toestellen ik in mijn achterhoofd mee kan nemen mocht het geval zich voor doen dat mijn Blade er mee op houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:18:
Ben benieuwd wat we onderhand als opvolger kunnen aanduiden van de Blade zelf. Betere specs en voor max 100 euro + dezelfde gemakkelijke root + actieve custom rom community. En dan wel nieuw te koop. Weet ik tenminste welke toestellen ik in mijn achterhoofd mee kan nemen mocht het geval zich voor doen dat mijn Blade er mee op houdt. ;)
Dit is imo een mogelijke opvolger: [Huawei Ascend G300] Ervaringen en custom ROMs. Verschillende ROMs (ICS al beschikbaar via gelekte ROM, echte update volgt), heel makkelijk root, unlocken bootloader, stuk sneller met 1 GHz processor en 4" scherm (800*480). Momenteel nog £100 (dus €125) via Vodafone UK, dus net als toen de Orange San Francisco uitkwam.

Ik ben er tot nu toe heel tevreden mee, veel beter dan de Blade.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 22-08-2012 23:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker een waardige opvolger eerlijk gezegd.
De SF 2 of de Vivaci zitten onder die specs, dus doet Huawei goed.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Sinds kort heb ik een Vivacity zoals hier in de thread al te lezen is. Een nadeel vind ik dat het geheugen erg snel vol zit.

Momenteel zijn de stats als volgt: 149Mb used en 14Mb vrij. Apps heb ik al naar de SD-kaart verhuisd, maar alsnog blijft er een gedeeldte van de app op het interne geheugen staan. Is er een mogelijkheid om hier meer vrije ruimte te krijgen?

Ik heb al wat gelezen over het veranderen van het geheugen voor het systeem en de apps, het lijkt er alleen op dat ik dan zelf een nieuwe/andere Custom ROM erop moet flashen? Of zijn er nog andere manieren om ruimte te krijgen?

De volgende apps stonden er al op toen ik mijn telefoon ontving (al geroot en Fish 'n Chips geinstalled (volgens mij Fish 'n Chips 7)):

Adobe Flash Player 12.65Mb
ES File Explorer 1.96 Mb
Fancy Widget 1.46Mb
Gmail 3.34Mb
Google Maps 17.4Mb
Youtube 6.02Mb

Deze programma's stonden er bijvoorbeeld al standaard op, ik denk dat deze in de Custom ROM horen, echter kan ik deze (omdat ze bij het systeem horen?) niet verplaatsen naar de SD kaart.

Zelf geinstalled: Whatsapp, Wordfeud, Ruzzle, Facebook, QScan, ConvertPad en Smart Protractor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
srdevil schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:45:
Is er een mogelijkheid om hier meer vrije ruimte te krijgen?
...
(al geroot en Fish 'n Chips geinstalled (volgens mij Fish 'n Chips 7)):
Bevat Fish 'n Chips niet als standaard Darktremor A2SD? In dat geval kun je A2SDGUI installeren.

Zo niet dan kun je Link2SD installeren (root vereist).

[ Voor 13% gewijzigd door Condor70 op 24-08-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
Blade 3!

Er staan wat geruchten over de specs in het artikel maar er is officieel nog niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, al vind ik de schermresolutie inmiddels wel een beetje oubollig worden, zeker aangezien het spul wel groter wordt. Ook het ontbreken van een flitser vind ik wel een minpuntje, want de camera op de Blade is bij minder licht toch echt een zwak punt.

Desalniettemin erg fijn dat er steeds meer en meer alternatieven komen voor als de oude Blade er mee op mocht houden.

Edit: hij doet overigens wel sterk denken aan de Huawei Ascend van hierboven (qua uiterlijk en vermoedelijke specs), maar dat lijkt me niet noodzakelijk een slechte zaak, aangezien die telefoon goed ontvangen wordt voor zijn geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Condor70 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:33:
[...]

Bevat Fish 'n Chips niet als standaard Darktremor A2SD? In dat geval kun je A2SDGUI installeren.

Zo niet dan kun je Link2SD installeren (root vereist).
A2SD heb ik geinstalleerd (stond er standaard iig niet op bij mij), maar dit programma werkte hier niet. Mijn Vivacity is wel geroot, dus dat is vreemd. Het programma kon zelfs niet uitlezen hoe vol mijn geheugen stond.

Met Link2SD heb ik wel enkele apps kunnen verhuizen (Adobe Flash Player, Facebook,Whatsapp), maar apps zoals gmail, youtube, googlemaps gingen helaas niet.
Nu wel weer 40mb vrij in plaats van 15 :9 Dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die specs zijn inderdaad hetzelfde als die Huawei G300 (Snapdragon 1 GHz, 800x480 en 5MP camera). Alleen heeft die ZTE 4 knoppen onderaan, ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over de Blade 3 kun je hier lezen op pagina 14 http://wwwen.zte.com.cn/e...020120824406745727892.pdf

Er wordt hier gerept over een dual core 1Ghz Qualcomm MSM7227A, alleen weet ik 100% zeker dat deze 7227A maar 1 core heeft. De budget dual cores SoC van Qualcomm heeft type nummer MSM8225 en MSM8227 (deze hebben een Cortex A5 core, zelfde als de 7227A)
ZTE is wel erg slordig met zulke typefoutjes, hopelijk betreft het idd een dual core zoals de 8225 of 8227 en niet de 7227A van vorig jaar.

Een van de eerste toestelen met een MSM8225 is deze Huawei U8825D Ascend G330D de opvolger van de G300 http://www.chinatronic.com/products.php/U8825D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:00:
Die specs zijn inderdaad hetzelfde als die Huawei G300 (Snapdragon 1 GHz, 800x480 en 5MP camera). Alleen heeft die ZTE 4 knoppen onderaan, ipv 3.
Vergeet de flits niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat had ik gemist. Wat ben ik blij met mijn G300, de Blade is werkeloos... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Om nog meer ruimte te krijgen heb ik op m'n SD kaart een tweede partitie aangemaakt. Hiervoor heb ik deze tutorial gebruikt: http://www.thespicygadgem...d-partition-on-micro.html
Daarna deze: http://www.thespicygadgem...move-android-apps-to.html

Aangezien ik soms een beetje (te) snel lees lukte het steeds niet en kreeg ik de melding:
Mount: mounting /dev/block/vold/179:2 on data/sdext2/failed: invalid argument
ext2 wordt mogelijk niet ondersteund door je apparaat. Probeer FAT32 op de tweede partitie.
Na het aanvinken van "Primary" lukte het wel 8)7

Het is nu ook mogelijk om Adobe Flash Player, Black Google, Gmail, Google Play Store, Google Maps en Youtube te verplaatsen.

EDIT: 79MB used en 83MB free.

Kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben, eerst zat ik rond de 14MB, na Link2SD tip van Condor7 op 40MB en nu op 70! Vermoedelijk is dat meer ruimte vrij dan toen ik m'n telefoon ontving aangezien nu ook Google Maps etc. op de SDkaart staan.

[ Voor 13% gewijzigd door srdevil op 25-08-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:12:
Ah, dat had ik gemist. Wat ben ik blij met mijn G300, de Blade is werkeloos... ;)
Ik moet zeggen dat ik de G300 heel interessant vind qua specificaties e.d., maar niet zo mooi om te zien. De meningen verschillen nogal over de Blade, maar die vind ik best fraai en ook de nieuwe Blade 3 is geen lelijkerd.

Ik moet zeggen dat ik de upgrade van de Blade 3/G300 een stuk interessanter vind dan die van de Blade 2, wat natuurlijk maar een marginale bump was. Toch denk ik dat ik, tenzij er iets voortijdig kapot gaat, pas zal upgraden als er een leuke, relatief goedkope en verder ook interessante dualcore beschikbaar komt.

Eigenlijk wil ik nog steeds erg graag een degelijke qwerty-telefoon, maar wat dat betreft heb ik de hoop half opgegeven. Die zijn er nauwelijks en al helemaal niet betaalbaar en/of via een kanaal waarbij garantie e.d. geen drama wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-08 22:13
Hallo tweakers,

Ik gebruik al een klein jaar een ZTE San Francisco. Het is een Gen2 model (volgens "Ask Mr Pigfish) van Mobistar.
Ik draai al geruime tijd Cyanogenmod, maar nu zou ik terug de stock rom willen installeren. Dit omdat ik de garantie nodig zal hebben. Ik geraak aan geen kanten meer op het GSM netwerk.

Ik heb ooit een backup gemaakt, maar zie nu dat deze maar 5MB is ... dus geen volledige systeem backup !
Ik heb een backup gevonden op het net, maar het is voor een Gen1 toestel :
http://www.9lives.be/foru...baar-24.html#post14831335 Deze werkt dus niet bij mijn toestel.

Heeft iemand een backup van de stock firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zie net m'n ZTE Blade liggen, lampje rood, dus 'WTF staat die aan dan?' Uhm ja dat blijkt, al bijna drie weken:
ZTE Blade
Vandeweek maar is verdiepen in eventuele JellyBean ROM's en anders m'n huidige ColdFusionX updaten!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airplane modus helpt natuurlijk wel ontzettend, omdat er dan helemaal geen verbindingen actief gehouden hoeven worden en alleen de CPU idle rustig z'n tikjes draait. Desalniettemin een aardige demonstratie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Klopt, klopt zeker :) Maar toch leuk inderdaad, wist niet eens dat die nog aanstond, tijdje niet gebruikt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cedrique schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:57:
Heeft iemand een backup van de stock firmware ?
Op modaco.com heeft user Sebastian404 deze ooit in een topic gezet. Daar al gekeken? :)

http://www.modaco.com/topic/324239-rom-zte-blade-stock-roms/

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 25-08-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
gambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

Op modaco.com heeft user Sebastian404 deze ooit in een topic gezet. Daar al gekeken? :)

Hier bedoel je ?

Ik zie daar geen image voor de Mobistar versie ... of zoek ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had even gemist dat je een Mobistar hebt. Ik heb even gezocht en zie ook alleen die Gen1 versie. Had Mobistar iets speciaals toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
gambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:34:
Had even gemist dat je een Mobistar hebt. Ik heb even gezocht en zie ook alleen die Gen1 versie. Had Mobistar iets speciaals toegevoegd?
Ik heb niet die indruk. Geen aparte apps ofzo.
Wel lees ik op vele fora dat je niet zomaar Gen1 en Gen2 mag mixen. Dus ik heb zeker een Gen2 image nodig.
Dus weet ik niet welkeen ik moet kiezen op die site.

Ondertussen heb ik een identieke telefoon in bruikleen van een vriend. We hebben die telefoons samen gekocht. Dus zouden het identieke moeten zijn.
Zijn telefoon is niet gerooted en bevat dus de originele FW.
Kan ik zijn FW overzetten op de mijne, zonder echt wijzigingen (en risico's) te ondernemen met zijn gsm ?

[ Voor 3% gewijzigd door cedrique op 25-08-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat kan. Alleen hoe zul je even op moeten zoeken hoe :)

Edit: http://www.addictivetips....-system-partition-images/

[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 25-08-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
Je moet volgens dit artikel de telefoon waarvan je een backup wilt maken eerst rooten. Dit zou ik niet willen doen bij het toestel aangezien die vriend dan zijn garantie verliest.
Ik denk niet dat het mogelijk is om een volledige backup te nemen (hoe dan ook) zonder rooten.

Toch bedankt voor de snelle hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door cedrique op 25-08-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met z4root is het ook mogelijk om tijdelijk te rooten (link), al weet ik niet of dat je verder helpt. Maar je zult zelf de keuze moeten maken wat je wilt doen. Je zult uiteindelijk niet een methode vinden die geen moeite kost of een klein risico geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
gambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:16:
Met z4root is het ook mogelijk om tijdelijk te rooten (link), al weet ik niet of dat je verder helpt. Maar je zult zelf de keuze moeten maken wat je wilt doen. Je zult uiteindelijk niet een methode vinden die geen moeite kost of een klein risico geeft.
Super !
Met behulp van Z4root (temporary root) & AndroidTerminalEmulator & de link die u gaf is dit gelukt.
Ik heb een image kunnen maken van de boot, recovery & system partitie. Deze heb ik op SD-kaart staan.

Bedankt !
Nu nog enkel een methode vinden om die files op mijn telefoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cedrique schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:04:
Super !
Met behulp van Z4root (temporary root) & AndroidTerminalEmulator & de link die u gaf is dit gelukt.
Ik heb een image kunnen maken van de boot, recovery & system partitie. Deze heb ik op SD-kaart staan.
Mooi :)
Bedankt !
Nu nog enkel een methode vinden om die files op mijn telefoon te krijgen.
Dat zal wel met ADB/fastboot zijn en flashen vanaf je PC.

Oh, en volgens dat topic met de ROMs wat ik eerder linkte, had het ook via ROMdump gekunt zonder root, omdat die een eigen root-exploit schijnt te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 25-08-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat kan ik bevestigen, lange tijd geleden eens gebruikt voor een image van de stock ROM.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Net als srdevil heb ik ook te weinig ruimte voor apps. Ik krijg nu soms een melding hiervan, terwijl ik niet eens zo veel apps heb geinstalleerd.

Ik heb al gezocht en vergeleken en denk dat ik ook link2sd moet hebben. Mijn Blade heeft nog de stock ROM en is niet geroot (werkt prima zo voor mij), maar ik zal dus nu wel moeten rooten. Andere ROM hoeft voorlopig even niet.

Wat kan ik het beste gebruiken, de standaard z4root of de gemodificeerde z4root op modaco (volgens mij van ene kall_kaffee of zo iets, volgens mij ook de auteur van "Ask Mr Pigfish") of misschien zelfs nog iets anders ?
Ik heb begrepen dat de standaard z4root alleen maar een tempory root kan (na booten dus geen root meer). Klopt dat ?
Voor het mounten van de extra partitie voor link2sd is misschien permanent root nodig ?

Kortom: wat kan ik het beste gebruiken als ik alleen wil rooten voor link2sd en geen andere ROM wil installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Blazeguru schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:25:
...
Wat kan ik het beste gebruiken, de standaard z4root of de gemodificeerde z4root op modaco (volgens mij van ene kall_kaffee of zo iets, volgens mij ook de auteur van "Ask Mr Pigfish") of misschien zelfs nog iets anders ?
De gemodificeerde z4root doet ook een permanent root op 2.1 en 2.2 Blades (niet zelf getest; ik heb destijds de RageAgainsttheCage methode gebruikt).

ps. Weet je zeker dat je geen custom rom wil hebben? Een custom rom geeft niet alleen meer features, maar je kunt ook de partities anders indelen (/system en /cache kunnen kleiner waardoor je meer ruimte voor /data hebt).
In jouw geval zou ik Swedish Snow RLS7 aanraden, omdat het een originele rom als basis gebruikt en daardoor het minst verschilt van je huidige rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
Ok, de RageAgainsttheCage methode zal wel meevallen, maar z4root lijkt mij nog makkelijker. Ik ben wel wat voorzichtig met allerlei apk's van het net te halen en te installeren, dus daarom vraag ik mij af of ik toekan met de originele z4root of dat ik de gemodificeerde moet hebben.

Is er iemand die meer weet van z4root? Doet de standaard inderdaad alleen maar een tempory root en is de gemodificeerde betrouwbaar ?

Kan ik voor link2sd ook toe met een tempory root ?

Over die custom rom: Ik ga misschien nog wel eens over, maar ik denk het nu nog niet nodig te hebben en het lijkt mij even wat teveel gedoe, want waarschijnlijk gaan Tasker en Sygic dan weer klagen dat ze op een ander toestel zitten en meer van dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Blazeguru schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:49:
...
Ok, de RageAgainsttheCage methode zal wel meevallen, maar z4root lijkt mij nog makkelijker. Ik ben wel wat voorzichtig met allerlei apk's van het net te halen en te installeren, dus daarom vraag ik mij af of ik toekan met de originele z4root of dat ik de gemodificeerde moet hebben.
...
De RageAgainsttheCage methode was erg omslachtig en zou ik niet aanraden.
Waarom probeer je de orginele z4root niet eens? Een temporary root wijzigt niets aan je telefoon.
Kan ik voor link2sd ook toe met een tempory root ?
Nee, link2sd moet al bij het opstarten van de telefoon over root kunnen beschikken.
Over die custom rom: Ik ga misschien nog wel eens over, maar ik denk het nu nog niet nodig te hebben en het lijkt mij even wat teveel gedoe, want waarschijnlijk gaan Tasker en Sygic dan weer klagen dat ze op een ander toestel zitten en meer van dat soort zaken.
Als het goed is zijn die aan je Google account gekoppeld en niet aan de telefoon (CMIIW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je account zou inderdaad geen problemen op moeten leveren. Uitzondering zou kunnen zijn wanneer de ROM-bakker of Google iets niet goed heeft bijgewerkt en je telefoon dus denkt dat iets niet kan draaien, maar dat gebeurt eigenlijk vooral bij de nieuweste versies als ze net uit zijn (zoals JB een maand geleden). Echter mag je er van uit gaan dat dat in de praktijk geen problemen oplevert en al helemaal niet als je met 2.X in de weer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
De RageAgainsttheCage methode was erg omslachtig en zou ik niet aanraden.
Waarom probeer je de orginele z4root niet eens? Een temporary root wijzigt niets aan je telefoon.
Kan ik inderdaad wel eens doen als temporary toch niets wijzigt.
Nee, link2sd moet al bij het opstarten van de telefoon over root kunnen beschikken.
Dacht ik eigenlijk al omdat hij de tweede partitie van de SD moet mounten. Daar moet je dus root voor zijn.
Als het goed is zijn die aan je Google account gekoppeld en niet aan de telefoon (CMIIW)
Ook Camacha ziet geen problemen. Die zullen er ook wel niet zijn, maar van Tasker heb ik niet de versie uit de Play store maar die versie rechtstreeks van de site (is iets goedkoper en heeft iets meer mogelijkheden). Omdat ik een internet verbinding heb via een proxy gaat het registreren wat lastig. Sygic is ook aan je apparaat gekoppeld en moet je ook apart registreren (hoewel dit met de laatste versie wel wat makkelijker gaat volgens mij.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Zojuist ook maar eens de overstap van Ice Cream Sandwich naar Jelly Bean gemaakt, er was toevallig vandaag weer update van KonstaKang 4.1.1 uitgekomen. Het draait een stuk beter dan ik had durven hopen van een telefoon met dusdanig verouderde processor. De meeste functionaliteiten werken inmiddels op een aantal na uiteraard. De meeste dingen die hier niet werken werkten onder ICS echter ook niet. Enige 'grote' nadeel voor mij is dat USB tethering niet werkt, ik zal het dus even met de WiFi variant (via externe app) moeten doen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb hier Konstakang 27/8. Maar heb hem net 45min van de lader en is nu al gezakt naar 65% door wifi met 54%. Hoe kan dit in eens zo snel gaan? Heb sinds ik de telefoon heb altijd wifi aan maar ging nog nooit zo snel.
Wie weet raad?

• Condor70
Lennart95 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:29:
Heb hier Konstakang 27/8. Maar heb hem net 45min van de lader en is nu al gezakt naar 65% door wifi met 54%. Hoe kan dit in eens zo snel gaan? Heb sinds ik de telefoon heb altijd wifi aan maar ging nog nooit zo snel.
Wie weet raad?
Dit kun je niet de eerste dag met een nieuwe rom vaststellen. De telefoon zal eerst het nieuwe verbruik moeten 'leren'. Ik raad dan ook aan om eerst de battery stats te wissen en vervolgens de accu een keer volledig leeg te gebruiken en vervolgens weer te laden.

ps. Underclockt de KonstaKang build de CPU & WiFi in sleep mode, zoals e.g. SSR7?

• Joosie200
  • Niet online
Inmiddels ook maar overgegaan van Konstakang versie 4.0.4./CM9 naar Konstakang versie 4.1.1./CM10. Ofwel ICS > JB. Had nog wat gedoe om Swiftkey 3 aan de praat te krijgen (kreeg telkens de melding: 'sorry, instellingen is ermee gestopt') Maar na wat priegelen bij de taal/invoer instellingen lukte het mij om Swiftkey 3 daadwerkelijk in te schakelen. Verder valt me op hoe er nu twee camera icoontjes in de app drawer staan, maar bij de apps beheren slechts 1 camera icoontje terug komt, versie 1.0 :P

Maar wat een verschil zeg met ICS. :) Je een weg werken door de homescreens, menu's e.d. is echt alsof je met een warm mes door de boter snijdt, dus project butter is zo slecht nog niet gekozen als naam :+ Afijn.. de camera geeft nu geen live preview beeld, maar maakt wel foto's. Achja, dat was ik ook al gewend met menig CFX versie van Tital tot die hem werkend kreeg. Bovendien is de camera in de Blade er nou ook weer niet eentje die ik vaak inschakel. Dus missen doe ik het niet, net zo min als dat ik usb/wifi tethering zou missen.

• MiBe
Joosie200 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:08:
Verder valt me op hoe er nu twee camera icoontjes in de app drawer staan, maar bij de apps beheren slechts 1 camera icoontje terug komt, versie 1.0 :P
Haha dat had ik ook inderdaad. Dus ik één van de twee uitgeschakeld, was mijn gallerij ineens weg. Vervolgens dus weer ingeschakeld en het andere icoontje uitgeschakeld; dat werkte wel.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Joosie200
  • Niet online
MiBe schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:17:
[...]
Vervolgens dus weer ingeschakeld en het andere icoontje uitgeschakeld; dat werkte wel.
Welk ander icoontje? Want ik krijg maar 1 camera icoon te zien als ik mijn apps wil beheren.

Edit: laat maar, ik heb het inmiddels al weg weten te krijgen door gewoon de camera uit te schakelen. De shortcut naar de camera op je homescreen blijft wel staan en werken, terwijl er een camera icoontje uit je app drawer verdwijnt. Wel apart dat ie dat drie uur geleden niet deed :? Want toen deed ik precies hetzelfde :X

[ Voor 36% gewijzigd door Joosie200 op 30-08-2012 19:24 ]

• MiBe
Bij app beheer staat inderdaad maar 1 cameraatje, die moet je uitzetten. Het andere camera-icoon staat dus gekoppeld aan de gallerij, als je die uitschakeld ben je die dus ook kwijt. Nu heb je het in feite dus hetzelfde gedaan als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Na een flinke tijd swedish snow gedraaid te hebben is het tijd voor een update en wel naar cm10

Iets te snel met plaatsen, kijken hoe ver ik kom

[ Voor 40% gewijzigd door HaNS1443 op 03-09-2012 20:19 ]

Verwijderd

Vandaag Konstakang 4.1 gezien bij een vriend van mij, maar ik moet zeggen dat ik niet extreem onder de indruk was. Ja, het werkt allemaal redelijk soepel en goed, maar het is niet ontzettend veel beter dan mijn getweakte versie van 3.7 (CM7.1).

Ook doet mijn batterij een beetje raar. Ik ga nu wel weer naar school, dus daar gebruik ik de telefoon tussendoor wat vaker en ook anders dan normaal, maar het verbruik gaat opeenswel onevenredig hard. Net was ik na een reboot opeens 11% kwijt, wat me toch niet de bedoeling lijkt.

Misschien toch maar eens een andere accu gaan zoeken.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:51:
Vandaag Konstakang 4.1 gezien bij een vriend van mij, maar ik moet zeggen dat ik niet extreem onder de indruk was. Ja, het werkt allemaal redelijk soepel en goed, maar het is niet ontzettend veel beter dan mijn getweakte versie van 3.7 (CM7.1).

Ook doet mijn batterij een beetje raar. Ik ga nu wel weer naar school, dus daar gebruik ik de telefoon tussendoor wat vaker en ook anders dan normaal, maar het verbruik gaat opeenswel onevenredig hard. Net was ik na een reboot opeens 11% kwijt, wat me toch niet de bedoeling lijkt.

Misschien toch maar eens een andere accu gaan zoeken.
Reboot vreet bij mij al sinds het begin 10 tot 15% van de accu. Doe ik daarom ook alleen als ik een oplader in de buurt heb ;).

Verwijderd

EcoR schreef op donderdag 20 september 2012 @ 07:57:
Reboot vreet bij mij al sinds het begin 10 tot 15% van de accu. Doe ik daarom ook alleen als ik een oplader in de buurt heb ;).
Ik moet zeggen dat ik me toch steeds verbaas over dit soort mededelingen. Heb ik dan toevallig zo'n fantastische accu, dat ik daar eigenlijk alleen iets van merk als ik tijdens het tweaken keer op keer reboot?

• Joosie200
  • Niet online
Lijkt me niet? Ik draai nu versie 16/9 van CM10 / Konstakang variant en heb in standby hele nette tijden. Heck, puur in standby is scherm aan? 100%.. /me Joosie200 gaat acht uur slapen Doe opnieuw het scherm aan en hij gaat naar 99% :) Met JB/CM10 is de Blade nog zuiniger geworden dan ie al was voor mezelf qua gebruik. Maargoed, ik ben dan ook een lichte gebruiker. (voornamelijk browsen, whatsappen + af en toe where's my perry ala where's my water :+) Merk wel dat de CM10 versie nog verre van stabiel is, want soms als ik het scherm vergrendel en weer ontgrendel begint ie als een gek te trillen. En oh, camera preview werkt weer nu!

• Nielson
Draai 'm ook alweer enige tijd en bevalt goed. Stabieler dan ICS, nog niet echt gekke dingen gezien. Batterijvebruik is wel wat slechter dan GB, haal nu ongeveer twee dagen. Grootste nadeel is dat camera preview bij mij nog steeds niet werkt, de camera app stopt gewoon.

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:36:
Lijkt me niet? Ik draai nu versie 16/9 van CM10 / Konstakang variant en heb in standby hele nette tijden. Heck, puur in standby is scherm aan? 100%.. /me Joosie200 gaat acht uur slapen Doe opnieuw het scherm aan en hij gaat naar 99% :) Met JB/CM10 is de Blade nog zuiniger geworden dan ie al was voor mezelf qua gebruik. Maargoed, ik ben dan ook een lichte gebruiker. (voornamelijk browsen, whatsappen + af en toe where's my perry ala where's my water :+) Merk wel dat de CM10 versie nog verre van stabiel is, want soms als ik het scherm vergrendel en weer ontgrendel begint ie als een gek te trillen. En oh, camera preview werkt weer nu!
Ik vind bij Konstakang nog wel een hoop niet werken. Ik denk dat ik toch maar naar ColdFusionX ga, die lijkt wat meer uitontwikkeld.

Overigens heb ik hetzelfde met standby bij CM7.1:één1 of geen procent op een nacht standy, alleen als ik een wekker heb gezet kost dat wat meer procenten. De wekker vreet best wat stroom.
Nielson schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:47:
Stabieler dan ICS, nog niet echt gekke dingen gezien.
Welke ICS? Konstakang?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 22:57 ]

• Nielson
Die was bij mij vrij onstabiel, daarna een nog een poosje met AOKP-CM9 Remix RC 6.8.0 gedraaid en dat was wel te doen. Ook daarmee trouwens soms problemen met m'n camera, werkte meeste van de tijd ok maar gaf soms een complete os crash+reboot bij het starten van de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik ook ruimtegebrek had op mijn Blade heb ik ook Link2SD geinstalleerd. Heb een tweede partitie aangemaakt met Minitool en apps verplaatst naar de sd-kaart. Leek allemaal uitstekend te werken, maar na een paar minuten herkende mijn telefoon mijn sd-kaart ineens niet meer. Heb beide partities geformateerd, back-ups teruggezet en een tweede poging onderdernomen maar het resultaat is hetzelfde. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb ik apps verplaatst die je niet moet verplaatsen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Wat is nu de beste keuze voor een nog ongemodde stock blade ? Belangrijkste is stabiliteit en geen 'gedoe' want hij is van mijn vrouw :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
CM 7.2 draaide bij mij gewoon prima. Bij sommige toestellen werkt de camera dan niet meer (zoals bij die van mij), bij andere weer wel. Even testen dus.

Ik ben al een tijdje over op een andere mobiel, maar toentertijd had ICS 4.0 (Konstagang) nog wat bugs. CM 7.2 was in dat opzicht stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zo min mogelijk gedoe zou ik voor pre-ICS kiezen. Ik draai Cyanogenmod 7.1 (2.3.7) en dat is goed functioneel en ook stabiel. In combinatie met Launcher Pro en wat tweaks is het best vlot ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 20:53:
Ik draai Cyanogenmod 7.3 (2.3.7) en dat is goed functioneel en ook stabiel.
Je bedoelt CyanogenMod 7.2 (= Android 2.3.7)? Of draai je een van de nieuwe nightlies?
Rincewind schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:21:
Wat is nu de beste keuze voor een nog ongemodde stock blade ? Belangrijkste is stabiliteit en geen 'gedoe' want hij is van mijn vrouw :)
Ik gebruik ook CyanogenMod 7.2, maar als je inderdaad zo weinig mogelijk 'gedoe' wil hebben dan raad ik toch Swedish Snow RLS7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 14:31
Mijn broertje heeft sinds maart de ZTE Blade. Direct na ontvangst van de telefoon heb ik er de Moldovan's ROM opgezet. Helaas liep de telefoon na circa 2 maanden compleet vast en kon niet meer opgestart worden. Erg lastig aangezien mijn broertje licht verstandelijk gehandicapt is en altijd bereikbaar moet zijn mocht er iets gebeuren.
Ik heb vervolgens de Cyanogen mod ROM erop gezet. Dit werkte prima tot gisteren. De telefoon is weer vastgelopen en start weer niet op. Hij blijft hangen in het scherm met het blauwe android poppetje met de tekst 'cyanogen mod'.

Wat raden jullie aan? Is er iets mis met de hardware? Welke ROM kunnen jullie aanraden? Graag een zeer stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Laatst online: 10-09 16:42
Condor70 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:22:
als je inderdaad zo weinig mogelijk 'gedoe' wil hebben dan raad ik toch Swedish Snow RLS7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Inderdaad, het is een heerlijke stabiele rom voor mij, hoewel ik niet alle functies van de telefoon gebruik. :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
Ik heb een factory reset gedaan en de Swedish Snow RLS7 erop gezet. Hopelijk blijft deze wel stabiel draaien. Hoe komt het trouwens dat de telefoon spontaan opeens niet meer opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Er zit een reboot functie in, lang powerknop indrukken, maar ik weet niet of hij dit ook doet na een factory reset.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:22:
Je bedoelt CyanogenMod 7.2 (= Android 2.3.7)? Of draai je een van de nieuwe nightlies?
Ik bedoelde 7.1, ik zat tijdens het typen waarschijnlijk al teveel aan 2.3(.7) te denken :Y
Ik gebruik ook CyanogenMod 7.2, maar als je inderdaad zo weinig mogelijk 'gedoe' wil hebben dan raad ik toch Swedish Snow RLS7 aan.
Ik moet zeggen dat ik ook erg weinig gedonder heb met 7.1. Heel af en toe wil je nog wel eens een force close of melding krijgen, maar niets dat de functie van de telefoon kritisch beïnvloed. Met SS heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
De eerste problemen met Swedish Snow RLS7 dienen zich al aan. Het interne geheugen loopt vol waardoor apps crashen en de telefoon herstart. Ik heb geprobeerd om apps naar het externe geheugen te verplaatsen maar veelal werkt dat niet. O.a. Facebook, Dropbox, YouTube en Whatsapp kan ik niet verplaatsen naar het externe geheugen. Iemand hier een oplossing voor?

EDIT: Waarschijnlijk kan de ik de apps niet verplaatsen omdat in de ROM geen app2sd zit.

[ Voor 11% gewijzigd door endless90 op 02-10-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Van de android 2.3.5 vond ik de Moldovan Mile High Mountain Pie RSL9 het stabielste, bijna geen crasches of problemen.

CM10 crasht wel nog redelijk veel, vooral bij dingen als scrollen of in de gallery app. Nog mensen hiervan last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfaleader schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:15:
CM10 crasht wel nog redelijk veel, vooral bij dingen als scrollen of in de gallery app. Nog mensen hiervan last?
CM10? Dat is geen officiële release en dus eigenlijk geen CM10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
http://www.modaco.com/top...anogenmod-10-android-411/

Gebaseerd op cyanogenmod 10 dan, het lijkt wel veel vlotter te gaan met android 4.1.1 in vergelijking met 2.3.5 of 4! Mijn blade lijkt dubbel zo soepel te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet gewoon de Konstakang-variant die wel meer mensen hier hebben? Ik moet zeggen dat ik er niet erg van onder de indruk van was bij een vriend van mij, maar misschien had die een wat oudere versie en hij heeft er ook weinig aan getweakt.

Voorheen hielden vooral de dingen die niet werken me tegen die versie te gebruiken, maar ik zie dat het meeste opgelost is. Enige puntje voor mij is momenteel de camcorder die partially zou werken; afhankelijk van wat dat inhoudt lijkt me dit nu wel een interessante. FM radio werkt niet, maar panorama dan juist weer wel en dat gebruik ik dan weer net wat meer. Ik was eigenlijk van plan ColdfusionX 4.04 te gaan flashen, maar wellicht dat het dan toch Konstakang wordt.

Jouw ervaring is dus wel erg goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Dotto schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:12:
Waarschijnlijk kan de ik de apps niet verplaatsen omdat in de ROM geen app2sd zit.
Swedish Snow bevat Darktremor A2SD. Om deze te configureren kun je A2SDGUI gebruiken.

Daarnaast kun je op elke ROM met root en /system mount recht, of deze nu een A2SD variant ondersteunt of niet, Link2SD installeren.

ps. Ik ga er wel van uit dat je de SD kaart voorzien hebt van 2 partities? Voor A2SD moet de tweede partitie ext2, ext3 of ext4 zijn, voor Link2SD mag het ook FAT32 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
alfaleader schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
http://www.modaco.com/top...anogenmod-10-android-411/

Gebaseerd op cyanogenmod 10 dan, het lijkt wel veel vlotter te gaan met android 4.1.1 in vergelijking met 2.3.5 of 4! Mijn blade lijkt dubbel zo soepel te lopen!
Ik ben net nieuw op Android, komende van een Nokia N900 (ik mis m'n keyboard nu al :'( )
Gisteren een tweedehands Blade in huis gehaald, eerst leren flashen, draai nu ook op deze release.
Werkt prachtig, nog weinig problemen mee gehad.

Heb de Blade gekocht om kennis te maken met Android. Al ervaring met (jailbroken) iOS via m'n iPad, als je met een open geest durft kijken is daar helemaal niets mis mee, integendeel.
En komende van een platform als Maemo op de N900 is dat niet niets om te zeggen :o

Is vooral om binnenkort een gefundeerde keuze te kunnen maken voor een nieuwe phone <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
wimmme schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:22:
[...]
Heb de Blade gekocht om kennis te maken met Android.
Ter verdediging van Android:
Baseer je mening over Android aub niet op de snelheid van de Blade. De CPU van de Blade is voor Android 4.0+ eigenlijk volledig ongeschikt.
Het feit dat er (gedeeltelijk werkende) ICS en JB roms zijn voor de Blade is volledig te danken aan hobbyisten en vereist vergaande aanpassingen van de broncode van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Condor70 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Ter verdediging van Android:
Baseer je mening over Android aub niet op de snelheid van de Blade. De CPU van de Blade is voor Android 4.0+ eigenlijk volledig ongeschikt.
Het feit dat er (gedeeltelijk werkende) ICS en JB roms zijn voor de Blade is volledig te danken aan hobbyisten en vereist vergaande aanpassingen van de broncode van Google.
Ik baseer me zeker niet op de snelheid, heb hier al gespeeld met de S3, en met een Note ook, da's inderdaad nog wat anders.
Het gaat me veeleer om de tools, bruikbaarheid, community, de totaalervaring.
Heb voor de blade gekozen omdat die heel goedkoop was tweedehands, en omdat er een goede community rond opgebouwd is. Kan ik nadien bijhouden als backup GSM.

Ik kom van Maemo op een Nokia N900, ik ben wat gewoon :+
Heb nu wel Juice Defender geïnstalleerd om de batterij wat langer te laten meegaan, en apex launcher. Best wel tevreden mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 4.1.1. geflasht (Konstakang) en de eerste indrukken zijn uiterst positief :Y Ik moet nog wel erg zoeken naar hoe en wat, aangezien ik alleen ervaring heb met 2.X, maar qua interface voelt het allemaal uiterst vlot en rap. Natuurlijk merk je bij het laden van apps en dergelijke nog wel dat het een Blade is, maar de algehele ervaring gaat er zelfs zonder tweaken enorm op vooruit. De interface is nu eigenlijk zonder haperingen, terwijl dat bij GB zelfs met tot en met tweaken niet lukte.

Ik heb gemerkt dat Nova en de stock launcher (Trebuchet) erg soepel zijn, Apex is zelfs helemaal kaal niet echt prettig te noemen. Ziet er naar uit dat Nova de opties die ik zoek wel heeft, alleen jammer dat ik de aanbieding in de Play-store vorige week dus net gemist heb (omdat je geen apps kunt kopen die niet compatible zijn en ik toen nog 2.3.7 had).

De laadtijden van sommige spellen lijken flink gereduceerd te zijn :Y

Helemaal niet verkeerd! *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Momenteel ben ik ook van plan om te gaan updaten naar een nieuwe ROM, betreffend: CyanogenMod 10 (Android 4.1.2)

Nu heb ik echter de volgende recovery manager geïnstalleerd: RecoveryManager_v0.37b.apk
Vervolgens installeer ik ClockworkMod recovery: recovery-RA-blade-gen2-v2.3-CM.img

Echter krijg ik dan de melding: "Currently installed Recovery: Unrecognised"

Ik kan ook geen backup maken van de 'current firmware' omdat "You need to installa custom recovery before you can back up your firmware!"

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Note: GEN2 volgens Mr.Pigfish

[ Voor 3% gewijzigd door srdevil op 10-10-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
srdevil schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:38:
Vervolgens installeer ik ClockworkMod recovery: recovery-RA-blade-gen2-v2.3-CM.img
Dat is een veel te oude ClockworkMod recovery.

Laatste officiële versie: 5.0.2.0
Recentste versie: 6.0.1.2 (van KonstanT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Condor70 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Dat is een veel te oude ClockworkMod recovery.

Laatste officiële versie: 5.0.2.0
Recentste versie: 6.0.1.2 (van KonstanT)
Versie 6.0.1.2 heb ik ook al geprobeerd maar hierbij hetzelfde verhaal.
Ik heb m'n telefoon geroot en simlockvrij gekocht en degene die het toen gedaan heeft had het met die versie gedaan, dus daarmee heb ik het ook geprobeerd (stond nog op sdkaart). Dus ik ging er vanuit dat die sowieso moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
srdevil schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:31:
Ik heb m'n telefoon geroot en simlockvrij gekocht en degene die het toen gedaan heeft had het met die versie gedaan, dus daarmee heb ik het ook geprobeerd (stond nog op sdkaart). Dus ik ging er vanuit dat die sowieso moet werken.
Waarom gebruik je niet gewoon de ROM Manager uit de Play Store?

Welke handleiding ben je trouwens aan het volgen?

Met een beetje pech moet je toch de partities opnieuw indelen, dus misschien is het handiger om maar direct een v2 TPT (inclusief 5.0.2.0 recovery) te installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Condor70 op 11-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Als ik de ROM Manager uit de playstore gebruikt en op "Flash ClockworkMod Recovery" druk moet ik mijn telefoon model selecteren.
Confirm Phone Model:
Commtiva Z71 (boston, blaze, and more)
Dell streak
Geeksphone ONE
Huawei ascend
Huawei ascend 2
Huawei Pulse
Huawei Pulse mini
Huawei U8220/U8230
LGE Esteeem 4G
LGE Revolution 4G
LGE Optimus M+
Micromax A70
Spice MI700, Commtiva Link N700 and more)
Mijn Vivacity (Blade 2 / san francisco 2 etc) staat niet op de lijst?

De door mij gevolgde handleiding: http://www.modaco.com/top...te-u-v880-or-gen2-device/

dat over V2 TPT ga ik nog even lezen.

EDIT: Blade Checker info
European Blade (512MB RAM) detected
Gen 3 Phone detected
Use image.bin style TPTs
Current partition sizes:
System: 220MB
Data: 162MB
Cache: 57MB
Mr Pigfish says you have a Gen2 model (sold with android 2.2).

Beide lijken elkaar tegen te spreken?

Woeps volgde ook de verkeerde tut, had ik de Crescent sectie moeten zitten: http://www.modaco.com/for...escent-crescentmodacocom/
Mogelijk is dat het probleem -_-

[ Voor 30% gewijzigd door srdevil op 11-10-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
srdevil schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:17:
Mr Pigfish says you have a Gen2 model (sold with android 2.2).
Dat kan Mr Pigfish wel leuk zeggen, maar je hebt helemaal geen Blade 1 (Gen 2); je hebt een Blade 2 (Model E).

Dan zijn die recoveries en TPTs die ik opsomde ook compleet niet geschikt!

Ik zou recovery-clockwork-6.0.0.8-blade2.img aanraden (maar ik heb geen Blade II, dus ik geef geen garanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En ook al zou je een normale Blade hebben, Mr Pgifish herkent sowieso geen Gen3 devcies:
Notice, Ask Mr Pigfish will not detect Gen3 devices, instead use Blade Checker.
The radio will not work, if installing Gen2 on a Gen3 phone (but the rest works fine).

[ Voor 45% gewijzigd door Nielson op 11-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Moest inderdaad in het Crescent gedeelte zitten, desondanks lukte het niet om via Recovery Manager de Recovery Clockwork te installeren. Ergens anders kwam ik tegen dat het alleen mogelijk is via de 'Fastboot' methode.

Hiervoor moest ik JDK en SDK installeren en de telefoon drivers. Fastboot ging niet goed mee waarna ik via windows los de Android drivers heb moeten updaten waarna fastboot mee kwam (Via hardware manager, stuurprogramma's installeren).

Vervolgens via CMD de benodigde commands uitgevoerd en succesvol de Recovery Clockwork geinstalleerd (6.0.0.8). Momenteel een backup aan het maken van m'n huidige systeem. Vanavond heb ik geen tijd meer, maar morgen dan maar eens een andere ROM proberen als ik nu een leuke kan vinden (In de Crescent sectie zodat ik "niks" kan verpesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:45
srdevil schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:17:

Mijn Vivacity (Blade 2 / san francisco 2 etc) staat niet op de lijst?
Ja je moet er nog eentje meer naar onder scrollen onder de je lijstje:

Micromax A70
Spice M1700,Commtiva Link N700 and more
ZTE Blade

Althans bij mij zit het er gewoon bij de Blade.

[ Voor 6% gewijzigd door aart44 op 11-10-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
@aart44, deze stond er bij mij niet onder ;) Het is wel gelukt via de Fastboot methode.

Gisteren heb ik er toch nog "CyanogenMod 10 for the ZTE Crescent 4.1.1", dit ging behoorlijk simpel en naar mijn inzien ook nog behoorlijk snel.

Zoals verwacht en omschreven heb ik twee camera apps in de app drawer waarvan de linker wel werkt en de rechter niet. En de camera is 'laggy'. Foto's heb ik nog niet gemaakt en bekeken maar die schijnen goed te zijn. Wat ik op m'n scherm zie als ik richt maakt me niet zoveel uit dus dat is geen probleem voor mij.

Wel lijkt het alsof altijd m'n wifi aanstaat ondanks dat ik heb aangevinkt dat wifi uit moet als m'n scherm standby staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
Iemand die al miui draait op zijn blade? (op basis van jelly bean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Is er ergens een duidelijke tutorial te vinden over hoe je een San Francisco II kan rooten en een custom ROM kan installeren? Ik kom er geen wijs uit op modaco en dit stappenplan voor het installeren van ClockworkmodRecovery werkt al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Vandaag maar Konstakang versie: 16/10/2012 / Cyanogen Mod 10 / Android 4.1.2. erop gezet :) Merk wel op dat t.o.v. voorgaande versies hij al wat stabieler is.

@HuHu: Ik heb zelf gebruik gemaakt van in de TS genoemde link naar TPT via Windows erop flashen. Dat deed ik toen ik mijn ZTE Blade van Wehkamp net binnen kreeg, zodat hij geroot werd. En sindsdien heb ik gebruik gemaakt van de TS van deze custom rom waarmee je ICS op je Blade zet. Maar nadien kreeg ik hoogte van Cyanogen Mod10 voor de ZTE Blade met Jelly Bean dus. Dus al vrij snel zette ik die erop, met wederom gebruik makend van het stappenplan uit de TS van ICS 4.0.4 Coldfusion X van Tital.

Mijn custom-rom historie met de ZTE Blade:
1) Moldovan's Mile-High Mountain Pie / Android 2.3 / Gingerbread
2) Coldfusion X, CyanogenMod 9 / Android 4.0.4. / ICS
3) Konstakang, CyanogenMod 10 / Android 4.1.2 / Jelly Bean

En nu ik mijn Blade bijna alweer een jaar in gebruik heb, merk ik toch wel hoe belangrijk het is om te kunnen putten uit een custom rom community die volop bezig is met jouw android toestel. Dus dat is waar ik ook op ga letten met een opvolger. Support v/d fabrikant geloof ik niks van. Als je ziet hoe lang tweakers met een flagship van HTC/Samsung wel niet moeten wachten op een update, terwijl dat nou net dè bekendste Android fabrikanten zijn die gezien hun omvang zoiets snel moeten kunnen fixen. Maar hun eigen schil zit ze in de weg, dus alleen daarom al kan mij zoiets gestolen worden. Ben je nergens van afhankelijk voor een update. Maar het is nog veel meer dat ik er gewoon niet veel geld aan wil uitgeven, dus Androids van een a-merk kan ik wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
En nu ik mijn Blade bijna alweer een jaar in gebruik heb, merk ik toch wel hoe belangrijk het is om te kunnen putten uit een custom rom community die volop bezig is met jouw android toestel. Dus dat is waar ik ook op ga letten met een opvolger. Support v/d fabrikant geloof ik niks van. Als je ziet hoe lang tweakers met een flagship van HTC/Samsung wel niet moeten wachten op een update, terwijl dat nou net dè bekendste Android fabrikanten zijn die gezien hun omvang zoiets snel moeten kunnen fixen. Maar hun eigen schil zit ze in de weg, dus alleen daarom al kan mij zoiets gestolen worden. Ben je nergens van afhankelijk voor een update. Maar het is nog veel meer dat ik er gewoon niet veel geld aan wil uitgeven, dus Androids van een a-merk kan ik wel schudden.
Ja, ik merk dat nu ook. Ik ben zo links en recht een beetje aan het kijken voor een qwerty-toestel, maar toen ik bijvoorbeeld bij de Samsung Captivate ging kijken welke ROM's er beschikbaar zijn schrok ik toch wel een beetje. Ik ben geen fervente flasher, maar zelfs ik heb er nog meer op mijn Blade gehad dan er zijn voor die telefoon. Ook mijn docent met een Note en klasgenoten met diverse andere telefoons keken toch ietwat jaloers toen ik op de dag van uitkomen 4.1.2 al op de Blade had staan.

Ik denk dat we toch een beetje verwend zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

Ja, ik merk dat nu ook. Ik ben zo links en recht een beetje aan het kijken voor een qwerty-toestel, maar toen ik bijvoorbeeld bij de Samsung Captivate ging kijken welke ROM's er beschikbaar zijn schrok ik toch wel een beetje. Ik ben geen fervente flasher, maar zelfs ik heb er nog meer op mijn Blade gehad dan er zijn voor die telefoon. Ook mijn docent met een Note en klasgenoten met diverse andere telefoons keken toch ietwat jaloers toen ik op de dag van uitkomen 4.1.2 al op de Blade had staan.

Ik denk dat we toch een beetje verwend zijn ;(
In het begin heb ik ook lekker met custom roms lopen klooien en ik vind het ook wel leuk om een beetje uit te zoeken wat voor mij het lekkerste werkt. M'n broer en studiegenoten keken ook raar op toen ik met ICS aan kwam zetten op m'n telefoon. Alleen nu weer terug naar Gingerbread (Swedisch Snow), omdat ik graag nog wel eens Journaal, Uitzending Gemist of Youtube HQ op mijn mobiel kijk. Mocht Qualcomm nog eens gaan besluiten om toch een driver uit te brengen zodat dit ook werkt, dan denk ik dat de Blade nog een lange tijd met me mee gaat. Maar dat ziet er niet naar uit, dus ik ben langzamerhand eens aan het kijken naar m'n volgende chinese mobiel, maar voorwaarde 1 is de community natuurlijk, zonder dat geen nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik draai nu een tijdje op Paranoid Android cm10.
Erg fijne rom waarbij je de dpi voor elke app kan instellen.
klikkerdeklik

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Van de week heb ik Konstakang CM9 + gapps op de telefoon van mijn vrouw geinstalleerd. Werkt op zich wel goed alleen zit er een hele vervelende batterydrain op: na ong 18 uur is dat ding helemaal leeg ! En dan is het nauwelijks gebruikt.. Heeft iemand daar ook last van gehad ?

Volgens mij ligt het aan de WiFi want die staat op de accu-pagina bovenaan. Ik heb al 'Easy Battery Saver' geinstalleerd maar dat helpt ook niet echt.. Hoe kan ik dit issue oplossen ? BetterBatteryStats maar eens installeren ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
Rincewind schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:08:
Van de week heb ik Konstakang CM9 + gapps op de telefoon van mijn vrouw geinstalleerd. Werkt op zich wel goed alleen zit er een hele vervelende batterydrain op: na ong 18 uur is dat ding helemaal leeg ! En dan is het nauwelijks gebruikt.. Heeft iemand daar ook last van gehad ?

Volgens mij ligt het aan de WiFi want die staat op de accu-pagina bovenaan. Ik heb al 'Easy Battery Saver' geinstalleerd maar dat helpt ook niet echt.. Hoe kan ik dit issue oplossen ? BetterBatteryStats maar eens installeren ?
awel! die Rom heb ik nu momenteel ook draaien op de blade 1. Bij mij gaat een volle batterij slechts 3 à 4 uur mee, met GPS wifi bluetooth UIT! :)
Ook Viber werkt niet bij mij op deze rom..
Welke up to date rom kunnen jullie mij aanraden die Stabiel is en spaarzamer met m'n batterij omspringt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55
Stapje hoger? CyanogenMod 10 (Android 4.1.2) KonstaKANG proberen?

Draai ik hier ook, 's nachts op vliegtuigmodus geeft hooguit 1% batterijverlies.
Is ook stabieler (mijn ervaring) dan KonstaKANG CM9.

Batterij moet na installeren van een nieuwe rom opnieuw kalibreren, houd je hier rekening mee?
Dus helemaal leegtrekken en dan weer helemaal vol laden, en dat een aantal keren.

[ Voor 30% gewijzigd door mountainbiker op 23-10-2012 19:27 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzRtY
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 20:52
mountainbiker schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:24:
Stapje hoger? CyanogenMod 10 (Android 4.1.2) KonstaKANG proberen?

Draai ik hier ook, 's nachts op vliegtuigmodus geeft hooguit 1% batterijverlies.
Is ook stabieler (mijn ervaring) dan KonstaKANG CM9.

Batterij moet na installeren van een nieuwe rom opnieuw kalibreren, houd je hier rekening mee?
Dus helemaal leegtrekken en dan weer helemaal vol laden, en dat een aantal keren.
Hier had ik idd geen rekening meegehouden,
'Not for daily use' Lees ik bij CM10 die u mij adviseerd.
Maar bij u draait alles wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kwouter schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:57:
[...]

Hier had ik idd geen rekening meegehouden,
'Not for daily use' Lees ik bij CM10 die u mij adviseerd.
Maar bij u draait alles wel stabiel?
Het is not for daily use want CM10 heeft de status: experimenteel / for advanced users only. M.a.w. wat ik nu heb draaien is een v0.5 zo je wilt, het is geen volledige, stabiele versie. Maar dat wil niet zeggen dat het instabiel is, zeker Konstakang 16/10/12 CM10 is voor mij stabieler dan Konstakang versie september. Als ik trouwens weer een update erover heen gooi, ga ik in clockwordmodrecovery altijd naar: wipe batery stats. Anders kan je krijgen dat je accu gek gaat doen ja :+
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.