Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan de ROM openen met Clockword mod (app), die flashed hem dan, en na reboot its done.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, zo simpel dus. Blijkbaar dacht ik te ingewikkeld over Goo Manager. En hoe zat dat dan ook alweer met het behouden van user data? Wel cache en dalvik wipen, maar afblijven van de data-partities toch? Heb enkel kale installaties gedaan tot nu toe (dus alles wipen), vandaar de vragen. :)

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:52:
Aha, zo simpel dus. Blijkbaar dacht ik te ingewikkeld over Goo Manager. En hoe zat dat dan ook alweer met het behouden van user data? Wel cache en dalvik wipen, maar afblijven van de data-partities toch? Heb enkel kale installaties gedaan tot nu toe (dus alles wipen), vandaar de vragen. :)

Groeten, Geoffrey
Je hoeft alleen de cache en Dalvik te wipen.
User data, app instellingen etc. blijven behouden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt! Soms is het leven lekker simpel. Nou eens kijken hoe deze build zich houdt (ColdFusionX Tilal 6991 20120627).

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
28/06 versie van ColdFusionX:
Added more settings to CFX Settings
Added hostapd binary to allow WiFi tethering with an external app
Significantly improved app opening times on cold boot
Added some more Gerrit patches
Synced with CM9 repos
More stuff

Dat GooManager, is dat een los te installeren applicatie dan?
Ik wil ook m'n ROM wel updaten zonder al m'n instellingen en dergelijke te verliezen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GooManager zit in CFX ingebakken, en is een soort rapidshare voor Android ROMS.
Via deze app kan je ook de juiste versie voor GoogleApps downloaden, plus nieuwste versie van de ROM.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm nog nooit gezien, kan 'm ook niet vinden op mn telefoon...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zijn dat je met een versie zit die niet via Goo aangeboden werd, maar via een andere android share site.
Die heeft Tilal ook gebruikt namelijk.

Maar je kan gerust een nieuwe versie downloaden en installeren via CWM zonder data verlies.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 15:07
Heeft iemand een account op Modaco en kan mij deze foto's toesturen? Ik moet namelijk de speaker vervangen: http://www.modaco.com/top...ker-problem/#entry1884060

-edit-

Goedkoop was duurkoop, de bouwkwaliteit van de ZTE is om te janken. Ga maar eens een nieuwe samsung o.i.d. aanschaffen.

[ Voor 26% gewijzigd door Aubergine op 29-06-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is m'n avontuur met ColdFusionX voorbij: de Blade is op de grond gevallen en gaat niet meer aan. Heb al even accu eraf en erop gehad, maar de foon wil niet meer starten. Exit Blade.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
MiBe schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:12:
In het verleden was het ook zo dat haar camera onder CM7 wel werkte en mijne niet, er zit dus toch iets van een ander type sensor in lijkt het, wellicht dat dat nu ook een oorzaak is. Heeft iemand misschien een idee hoe ik het op kan lossen? Fatsoenlijk foto's maken is er nu namelijk niet bij.
Ik heb er net even CM 7.2 op gezet en nu werkt de camera wel bij mij :) Bij 7.1 gaf die dus die melding van 'Kan geen verbinding maken'.

Ik heb nu wel alleen dat de camera standaard al erg inzoomed... Ik kan er ook niets aan wijzigen.

Te vroeg gevierd: twee foto's kunnen maken. Nu loopt de camera vast als ik een foto wil wachten. Als ik dan de camera app kill en vervolgens weer opnieuw opstart komt er weer 'Kan geen verbinding maken met camera'. ;(

Achja, ik kijk het nog even aan of ik de Blade blijf gebruiken. Ik krijg volgende week een nieuwe Xperia U binnen. Even kijken welke ik in gebruik ga nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bolletje op 30-06-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Aubergine schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:47:
Goedkoop was duurkoop, de bouwkwaliteit van de ZTE is om te janken.
Ga maar eens een nieuwe samsung o.i.d. aanschaffen.
Nee met 3x zo dure Samsungs schaf je op-en-top-apparatuur aan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het er inderdaad niet mee eens dat de kwaliteit van ZTE om te janken is. Helaas viel m'n Blade nèt met iets teveel vaart op een verkeerd punt, maar anders had ik 'm wel weer aan de praat gekregen. Heb het toestel opengehad om op schade te controleren, maar kon niks ontdekken. Heb wel een goudkleurig stekkertje overgehouden na m'n inspectie, dus ik ben ergens lomp bezig geweest.

Anyway, ik was erg happy met m'n Blade, maar zeker met ICS heeft het maar kort mogen duren. Typisch gevalletje van pech. Heb inmiddels een Alcatel OT-995 en dat is even wennen (grooooooot scherm i.v.m. Blade, wel dezelfde resolutie). Wel een waardig opvolger, alleen iets minder te tweaken met ROMmetjes.

De restanten van m'n Blade gaan MP op voor de liefhebber die nog onderdelen zoekt.

Groeten, Geoffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 15:07
CLB schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:49:
[...]

Nee met 3x zo dure Samsungs schaf je op-en-top-apparatuur aan :F
Samsung Omnia W, 225 euro. Batterij die naar mijn gevoel bijna 2x zo lang meegaat. Mooier scherm O+ E.d. 1,4 Ghz proc ipv 0,6 Ghz. Weliswaar ook 5MP maar schiet veel betere foto's. Betere speakers.

ZTE is niet goedkoop, je levert gewoon echt in op kwaliteit van alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Aubergine op 01-07-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Maar de Omnia W draait Windows Phone, heeft geen microSD slot en is een generatie later dan de Blade.

Ik kan trouwens absoluut niet klagen over de bouwkwaliteit. Echt al ontelbare keren uit mijn handen laten vallen en is hij nog steeds niet dood. Ben ondertussen wel aan mijn 2e scherm omdat ik er eens per ongeluk mee heb gegooid (in plaats van de steen die ik in m'n andere hand had) :X
Toen de Blade gelanceerd werd was het écht wel een van de goedkoopste telefoons die je kon vinden (ook al moest je hem in het begin vanuit de UK halen). Zelfs nu heb je voor €100 niet direct een Android telefoon met 800x480 resolutie.

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-07-2012 19:49 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:35
Aubergine schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Samsung Omnia W, 225 euro. Batterij die naar mijn gevoel bijna 2x zo lang meegaat. Mooier scherm O+ E.d. 1,4 Ghz proc ipv 0,6 Ghz. Weliswaar ook 5MP maar schiet veel betere foto's. Betere speakers.

Voor een telefoon die ruim 100 euro meer kost (mijn blade kostte 95) mag er ook wel wat meer kwaliteit in een telefoon van Samsung zitten, en zal een ZTE Blade altijd onderdoen voor een Samsung.

Maar goed, voor mij klinkt dit verhaal een beetje als: Mijn telefoon is kapot en nu ga ik direct maar zeiken over de kwaliteit van het product. Ik snap dat ene kant heel goed, ik ben ook wel eens teleurgesteld als iets niet verloopt zoals ik het zou willen zien, maar zo is het leven en daar doe je niets aan. Ik zou zeggen: Veel plezier met je Samsung Omnia W en geniet ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:12:

Een nieuwere telefoon van 225 euro vergelijken met een telefoon die een jaar geleden 120 euro kostte en een half jaar geleden 85 euro? Nee, dat lijkt me inderdaad heel redelijk :Y

Weet je, de One X doet ook veel dingen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Aubergine schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:47:
Heeft iemand een account op Modaco en kan mij deze foto's toesturen? Ik moet namelijk de speaker vervangen: http://www.modaco.com/top...ker-problem/#entry1884060

-edit-

Goedkoop was duurkoop, de bouwkwaliteit van de ZTE is om te janken. Ga maar eens een nieuwe samsung o.i.d. aanschaffen.
trol is trolling

Gebruik de blade nu een maand of 9 en het is eerlijk waar de degelijkste telefoon sinds mijn 3310.

Topkwaliteit voor below budget prijzen is mijn mening. Ik sta dan ook letterlijk te springen op een opvolger, want de op 691mhz geklokte CPU is een tikkeltje te traag. Verder niets dan lof over deze telefoon en de modcommunity

Ik draai nog wel GSF 25 of 27 zijn er redenen om over te stappen naar een andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware-acceleratie (oftewel ICS of JB) is zeker niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Waarom is Coldfusion X zo groot, heb je 200mb partitie voor nodig terwijl voor AOKP-CM9 Remix een veel kleinere partitie gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ZTE Skate is trouwens in de aanbieding vandaag bij iBood :-)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan-a
  • Laatst online: 05-01-2023
Lennart95 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:16:
Waarom is Coldfusion X zo groot, heb je 200mb partitie voor nodig terwijl voor AOKP-CM9 Remix een veel kleinere partitie gebruikt kan worden?
Waarschijnlijk worden er meer apps in meegeleverd. Kijk maar eens in /system/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Quad schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:53:
De ZTE Skate is trouwens in de aanbieding vandaag bij iBood :-)
Ik zag hem voorbij komen, vond het echter te weinig upgrade t.o.v. de Blade dus heb hem laten schieten. Ook vind ik 4,3 inch eigenlijk net iets te lomp wat scherm betreft.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
MiBe schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:12:
Omdat de camera preview in de versie van CM9 die ik erop had staan niet werkte heb ik ook de overstap naar ColdfusionX gemaakt. Zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin zijn ermee geflashed en op het eerste oog lijkt het allemaal prima te werken op één ding na; als ik naar de camera ga is hij volledig ingezoomd en mis ik de balk om mee uit te kunnen zoomen. Mijn vriendin heeft deze wel gewoon in beeld...

In het verleden was het ook zo dat haar camera onder CM7 wel werkte en mijne niet, er zit dus toch iets van een ander type sensor in lijkt het, wellicht dat dat nu ook een oorzaak is. Heeft iemand misschien een idee hoe ik het op kan lossen? Fatsoenlijk foto's maken is er nu namelijk niet bij.
Nog steeds krijg ik dit niet voor elkaar. Inmiddels hebben allebei de telefoons ook een update naar ColdfusionX van 28-06-2012 gehad en wederom werkt de zoomfunctie bij de ene wel en bij de andere niet. Is er echt niemand die een idee heeft hoe dit kan komen? Op deze manier heb ik vrij weinig aan mijn camera helaas :/

Ik heb even een foto gemaakt ter illustratie van het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H44EevmURKkcOir7F483W2m0/medium.jpg
Links de telefoon van mijn vriendin, rechts die van mij. Ze beschikken trouwens allebei over een 5 MP sensor (gen 2 dus).

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 19:11
Probleem met de camera had ik ook met CM7. Zit ergens iets fout in de kernel van CM voor de nieuwe nederlandse blade camera sensor.
Met swedish snow werkt het wel goed.
Meer info hier: http://code.google.com/p/cyanogenmod/issues/detail?id=4897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hmm, dat klinkt inderdaad logisch. Wel vreemd gezien de telefoons dan verschillen, ze zijn op hetzelfde moment bij Wehkamp besteld en ook samen geleverd.

In dat topic staan ook wat problemen met Swedish Snow overigens. Is die er trouwens ook al in ICS? Ik zou de hardware acceleratie wel missen en dat ontbreekt helaas in Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik vind nergens waar ik deze GSM in belgie kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
deze GSM is ook nagenoeg niet meer in NL te krijgen.
Hij is ondertussen ook wat gedateerd.
Zo heeft LG bv ondertussen een foon met 4" scherm, 800MHz cpu en ICS voor 133 euro. (E610)
Enige nadeel is de resolutie.. en updatebaarheid, maar ik verwacht ook geen JellyBean voor de Blade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:35
elpookie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:21:
Ik vind nergens waar ik deze GSM in belgie kan kopen...
Op IBood werd laatst de ZTE Skate aangeboden voor ik meende 135 Euro. Dit is een iets betere versie van de ZTE Blade met een hoger geklokte CPU, groter scherm etc. Helaas wel een zelfde generatie processor, waardoor bijvoorbeeld Youtube HQ het hierop ook niet zal doen in ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Resolutie is ook 800x480.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

bigfoot1942 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:54:
deze GSM is ook nagenoeg niet meer in NL te krijgen.
Hij is ondertussen ook wat gedateerd.
Zo heeft LG bv ondertussen een foon met 4" scherm, 800MHz cpu en ICS voor 133 euro. (E610)
Enige nadeel is de resolutie.. en updatebaarheid, maar ik verwacht ook geen JellyBean voor de Blade...
Ik heb ICS op m'n Blade gehad, en dat draaide best vlot. Tot ie overleed.

Galaxy Nexus is besteld :*)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@elpookie (en anderen),

Niets ten nadele van de LG E610 of de ZTE Skate, maar in mijn optiek is de Alcatel OT-995 (480 x 800 pixels, 4.3 inches, 1,4Ghz Qualcomm MSM8255T, Adreno 205, HDMI out) op dit moment de meest waardige ZTE blade opvolger kijkend naar prijs, kwaliteit en specs. Het is maar een suggestie ter overweging :) met een prijskaartje van de rond de 175,- (tijdelijk zelfs bij de AH in reclame geweest voor 159,- + 2000 airmails). Toppertje!!

Deze kan al geroot worden en er is een Clockwork recovery beschikbaar wat goed nieuws is voor de tweakers onder ons ;). Allemaal te vinden op dit tweakers forum

[ Voor 46% gewijzigd door JD_1971 op 09-07-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de stap gemaakt om naar ICS te stappen en ik moet zeggen dat de snelheid enorm verbeterd is tov van een half jaar geleden. Dit ding is nu werkelijk retesnel, terwijl mensen die ik ken met een iphone4 mij juist vertellen hoe slomer hun foon is geworden met elke update ;)

Op de een of ander manier vond ik AOKP-CM9 Remix RC 6.6.9 net iets vlotter werken als ColdfusionX dus zit ik nu op AOKP-CM9 Remix RC 6.6.9 en youtube HQ mis ik eigenlijk ook niet echt want sinds mijn PS Vita een youtube app heeft, gebruikte ik de android youtube nauwelijks meer.

De source code voor de ZTE acqua 3.0 kernel is trouwens uit, hopelijk kunnen ze het gebruiken om hem te porten naar de Blade.

Een tijdje terug was de Xperia Ray prepaid te koop geweest voor 169 euro, dat was volgens mij de best bang for bucks optie geweest (het is wel iets duurder dan wat ik voor een Blade kwijt was 100 euro), maar volgens mij is deze ook niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:20:
De source code voor de ZTE acqua 3.0 kernel is trouwens uit, hopelijk kunnen ze het gebruiken om hem te porten naar de Blade.
Dat zal niet gaan helaas.

De Acqua heeft een MSM7227A processor ipv de MSM7227 in de Blade en de MSM7227T in de Skate.

(die extra "A" is een wereld van verschil!)

[ Voor 8% gewijzigd door Condor70 op 09-07-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Via base kan ik de blade 2 krijgen... Welke zou ik pakken blade 2 of nokia gio (even duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
@ camera zoom
Ja, dat probleem heb ik nu ook nog steeds met CM 7.2. Camera loopt ook regelmatig vast; vrij waardeloos.

Ik stap nu over op een HTC Sensation, dus wel een tikkeltje anders. Ik zal ColdFusionX er dan misschien nog wel even opzetten. Al is het maar om te testen. Tweedehands levert een Blade volgens mij nog maar weinig op.
elpookie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:25:
Via base kan ik de blade 2 krijgen... Welke zou ik pakken blade 2 of nokia gio (even duur)
Nokia Gio? Bedoel je niet Samsung Gio?

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 09-07-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:28:
@ camera zoom
Ja, dat probleem heb ik nu ook nog steeds met CM 7.2. Camera loopt ook regelmatig vast; vrij waardeloos.

Ik stap nu over op een HTC Sensation, dus wel een tikkeltje anders. Ik zal ColdFusionX er dan misschien nog wel even opzetten. Al is het maar om te testen. Tweedehands levert een Blade volgens mij nog maar weinig op.

[...]

Nokia Gio? Bedoel je niet Samsung Gio?
Heb mijne verkocht incl. accessoires voor zo'n 70,-.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
bedoel samsung gio :) welke zou ik nu pakken blade 2 of gio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpookie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:15:
bedoel samsung gio :) welke zou ik nu pakken blade 2 of gio?
Wist niet dat de Blade 2 al uit is, even gegoogled en het is dus uit in Belgie http://shop.base.be/nl/products/gsm/blade-ii-white.html
LOL, Base is een dochteronderneming van KPN, maar KPN heeft de Blade niet eens op hun website.

Om antwoord te geven op jou vraag, ik zou voor Blade 2 gaan, simpelweg omdat deze een SoC heeft met Arm v7 insctructies, de Gio SoC gebruikt de turbo versie in de Blade, dit is een Arm v6 en loopt 1 generatie achter en zowiezo foons met een Arm v6 SoC heeft tot de dag van vandaag nog geen 100% Ice Cream Sandwich rom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
JD_1971 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:40:
@elpookie (en anderen),

Niets ten nadele van de LG E610 of de ZTE Skate, maar in mijn optiek is de Alcatel OT-995 (480 x 800 pixels, 4.3 inches, 1,4Ghz Qualcomm MSM8255T, Adreno 205, HDMI out) op dit moment de meest waardige ZTE blade opvolger kijkend naar prijs, kwaliteit en specs. Het is maar een suggestie ter overweging :) met een prijskaartje van de rond de 175,-
Klopt, waar. Aan de andere kant is het bijna knap om de update naar ICS al zo lang in de lucht te laten hangen dat het bijna voelt als vaporware. En een user community die zelf wat ik elkaar hackt zoals bij de Blade zou ik daar niet verwachten...

[ Voor 37% gewijzigd door bigfoot1942 op 09-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:39:
En een user community die zelf wat ik elkaar hackt zoals bij de Blade zou ik daar niet verwachten...
Een kritisch en enorm verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb mijn ZTE Blade maar weer van een update voorzien. Ik had eerst de 30/05 snapshot versie van tital draaien @Coldfusion X, ICS 4.0.4. Vervolgens de 28/06 versie van tital erop gezet. Maar de aloude 'uw toestel is niet compatible met deze versie/dit item' dook weer op bij tig apps. Dus heb ik die vervangen met de versie van Konstakang. Ik had eerst nog geprobeerd om het build.prop bestandje te bewerken door een andere fingerprint, zoals hier en hier uitgebreider wordt uitgelegd. In de hoop dat naast het weggooien van databestanden van de Playstore het probleem zou verhelpen.

Maar nee. Geen idee welke fingerprint Konstakang gebruikt, maar sinds ik zijn custom rom gebaseerd @Coldfusion X, ICS 4.0.4. erop heb draaien heb ik weer de toegang tot alle apps die ik graag gebruik. Bijkomend voordeel: de custom rom neemt minder ruimte in beslag, want er is flink gesneden in de meegeleverde hoeveelheid apps. Je hebt dus genoeg aan 155MB system, want dat is wat ie in beslag neemt. Draai nog steeds met 185MB system, 4MB cache en 267MB data overigens. Wat ik wel merkte n.a.v. de update van tital zijn versie is hoe zuiniger ICS geworden is. Waar ik eerder met gemak 1% per uur van de accu af kreeg in standby, verbruikt ie nog nauwelijks wat in standby als je ook precies dat doet: hem in standby laten staan + kijken hoe laat het is.

Enfin.. ondanks achterhaalde specs hardware wise, kan de Blade voor mijn gebruik nog jaren mee. Juist omdat ik toch wel merk hoe belangrijk de software is bij android. En als je dan geen support hebt te verwachten v/d fabrikant, maar wèl kunt leunen op een actieve achterban op modaco/xda: dan heb ik mij geen ander toestel te wensen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in standby verlies ik 2% over 8 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:55:
in standby verlies ik 2% over 8 uur
En dat is met ICS? In dat geval ga ik dit weekend ook maar eens overstappen. Was altijd al tevreden over de standby-tijd op 2.3.5, maar als ICS inmiddels zo lekker draait ga ik me er toch maar eens aan wagen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Nu de II uit is in Belgie (helaas al niet meer op voorraad), lijkt het dat ie ook snel uitkomt in Nederland?
Ik moet een nieuwe, maar de Blade bevalt me zo goed dat ik eigenlijk maar weer voor dezelfde wil gaan. Behalve als natuurlijk de II snel uitkomt, dan wacht ik nog even op de opvolger. Weet iemand wanneer we die kunnen verwachten?

De Skate aanbieding heb ik helaas ook net gemist, en die schijnt ook nergens meer te koop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EcoR schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:00:
[...]

En dat is met ICS? In dat geval ga ik dit weekend ook maar eens overstappen. Was altijd al tevreden over de standby-tijd op 2.3.5, maar als ICS inmiddels zo lekker draait ga ik me er toch maar eens aan wagen denk ik :).
Jup, draai burstlam AOKP Pre CM9 rom, dit is uiteraard met wifi, gps, bluetooth en etc uit ow en gsm only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashen Shugar schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:12:
Ik moet een nieuwe, maar de Blade bevalt me zo goed dat ik eigenlijk maar weer voor dezelfde wil gaan.
Waarom moet je een nieuwe hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
*beviel. Beviel me zo goed.
Hij heeft een aantal ongelukjes, begrijpelijkerwijs, niet overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met mijn zte skate, ding blijft hangen bij het android teken en start niet meer verder dan dat op. Wat ik gelezen heb lijkt me een harde reset het beste. Probleem is echter dat ik niet weet of mijn contacten alleen op mijn telefoon wordt opgeslagen of ook op de sd card of sim-card. Nu wil ik dus eerst een back up maken. Nu zag ik dat je Z4root daarvoor kan installeren. Maar ik kom niet op de market aangezien ik dus niet op kan starten. Is er nog een andere manier om een back up te maken mijn gegevens (bijvoorbeeld via mijn pc)? Of weet iemand wellicht nog een andere oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:33:
Heb een probleem met mijn zte skate, ding blijft hangen bij het android teken en start niet meer verder dan dat op. Wat ik gelezen heb lijkt me een harde reset het beste. Probleem is echter dat ik niet weet of mijn contacten alleen op mijn telefoon wordt opgeslagen of ook op de sd card of sim-card. Nu wil ik dus eerst een back up maken. Nu zag ik dat je Z4root daarvoor kan installeren. Maar ik kom niet op de market aangezien ik dus niet op kan starten. Is er nog een andere manier om een back up te maken mijn gegevens (bijvoorbeeld via mijn pc)? Of weet iemand wellicht nog een andere oplossing voor dit probleem?
Volgens mij automatisch in je Google account!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn gmail gecheckt maar staat nergens een mail oid van mijn contactgegevens. Dus dat heb ik vermoed ik niet.

edit: bedenk me net, is het een optie om een nieuwe rom er op te zetten zonder back up (maar met behoud van gegevens)?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel huidige ROM opnieuw erop zetten zonder data te wipen jep.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, voor de duidelijkheid ik heb geen custom rom maar nog de gewone standaard rom. Ben hier compleet nieuw mee. Nu heb ik net wel wat ROMS gevonden op internet maar weet niet precies welke ik heb. Kan je de originele ROM er ook op zetten zonder dat je zo'n ROM eerst moet downloaden op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je het beste de TS even doornemen ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ga afscheid van jullie nemen, ben toch overgestapt naar een LG 2x, die ik voor een zacht prijsje kon overnemen. Vooral de traagheid van de blade begon me tegen te staan.

Gek vraagje misschien, maar wat brengt een 10 maanden oude blade (inclusief •Moldovan's Mile-High Mountain Pie ROM) momenteel nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:49:
ik ga afscheid van jullie nemen, ben toch overgestapt naar een LG 2x, die ik voor een zacht prijsje kon overnemen. Vooral de traagheid van de blade begon me tegen te staan.

Gek vraagje misschien, maar wat brengt een 10 maanden oude blade (inclusief •Moldovan's Mile-High Mountain Pie ROM) momenteel nog op?
Niet veel, zou het als spare gebruiken.
Maar anders een euro of €50,-.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Cker niemand die op welke manier dan ook Songpop werkend heeft op de Blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Het blijft ongelooflijk: Ik heb Jellybean 4.1.1 op mijn Blade geinstalleerd en die werkt prima!
En dat voor een toestel die met 2.1 uit kwam :-)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:25:
Het blijft ongelooflijk: Ik heb Jellybean 4.1.1 op mijn Blade geinstalleerd en die werkt prima!
En dat voor een toestel die met 2.1 uit kwam :-)
Waar heb je die ROM vandaan? Een linkje zou leuk zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
gambieter schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:44:
[...]

Dank. Het lijstje van (nog) niet werkend is vrij lang ;)
Het enige wat nog niet voldoende werkt tov ICS is de camera en usb tethering, maar dat is vast snel opgelost.
Ik heb het gevoel dat ie vloeiender loopt!

[ Voor 7% gewijzigd door birdibird op 24-07-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ook wel, aangezien dat de primaire verbetering van 4.1 is. Desalniettemin een goede ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor hen die op zoek zijn naar een koopje, de Britse T-Mobile verkoopt momenteel de T-Mobile Vivacity (=ZTE Crescent/San Fran II) voor £49.99 + £10 topup op PAYG (prepay).

Dat maakt hem wel aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Op de site kan ik het heel even niet vinden, maar verzenden ze ook gewoon naar Nederland?

Als ik naar checkout ga krijg ik dit:
Forbidden
You don't have permission to access /shop/your-choice/checkout/ on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
:+

Mijn telefoon is gestorven en heb gelijk na terugkomst van vakantie een Nokia Asha 302 gekocht, maar met mijn simkaart erin crasht deze eigenlijk gelijk na het opstarten (1/10x oid gaat het wel goed, totdat ik de telefoon weer opnieuw opstart). Voor zover ik kon uitvogelen komt dit mogelijk door dat mijn simkaart op 3 of 5 volt werkt en de telefoon kieskeurig is.

En de T-mobile locked telefoon uit de UK is gewoon Simlockvrij ondanks dat ze zeggen dat die van T-mobile is? Mijn Asha 302 van Tmobile Prepaid is dat ook (30euro goedkoper dan 'simlockvrije' telefoon en nog unbranded ook).

[ Voor 27% gewijzigd door srdevil op 26-07-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
srdevil schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:16:
Op de site kan ik het heel even niet vinden, maar verzenden ze ook gewoon naar Nederland?
Nee, je zult iemand zo ver moeten krijgen dat die het voor je regelt :)
En de T-mobile locked telefoon uit de UK is gewoon Simlockvrij ondanks dat ze zeggen dat die van T-mobile is?
Waarschijnlijk niet, maar is het zo te maken via Ebay. Dat mag hier echter verder niet bediscussieerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Ik ben nu andriod 4.1 aan het proberen en ik moet zeggen dat het mij tot nu toe zeer bevalt. Vooral dat het sneller aanvoelt (aangezien alles in 60fps wordt gedraait).
Dat is precies ook het punt wat ik minder aan ics vond, dat hij meer laggede.
Natuurlijk moet je nog wel wachten, alleen je ziet dan even (bijv.) zwart beeld bij hetgene waar de informatie moet komen te staan. Zeer logish met een 600mhz processor (ik draai op 624mhz) maar android 4.1 laat het alsnog heel snel aanvoelen.
Ik weet dat nog niet alle functies werken maar ik vind het zo fijn werken dat ik 4.1 er alsnog op laat staan voor dagelijks gebruik.
Als ze ervoor zorgen dat er nog meer functies werken is het naar mijn mening een grote vooruitgang en aan te raden voor iedereen.
Natuurlijk moet ik het nog langer testen, maar dit is mijn eerste indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
gambieter schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:44:
[...]

Dank. Het lijstje van (nog) niet werkend is vrij lang ;)
Maar de basisfuncties voor een telefoon werken vrij goed. Enige grote gemis voor mij is de camera. Daarentegen werkt die ook niet helemaal proper met CM 7.2 *(die ik nu draai).

Had jij nog die T-mobile SF II gehaald?

@ Jan..
Je hebt het dus over die beta CM 10 ROM die een stukje hierboven wordt genoemd?

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 31-07-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
@bolletje
Ja met deze link:
http://www.modaco.com/top...anogenmod-10-android-411/

[ Voor 13% gewijzigd door Jan.. op 31-07-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
The Nexus One, along with the other first generation Snapdragon devices (devices with the QSD8x50, MSM7x25, MSM7x27 and MSM7x27T SoCs), will not be supported beyond the CM 7.x (Gingerbread) branch.

We’ve been holding off on finalizing this, looking for ways that we could make this work and be happy with the release. Sadly, it never panned out, and we’ve decided that it’s time to stop our efforts.
-CM team
bron

Achja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:31:
Had jij nog die T-mobile SF II gehaald?
Nee, vind het te weinig extra bovenop de SF die ik nu gebruik. Ik ben er nog niet uit, de Huawei Ascend wordt geplaagd door slechte responsiviteit van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er geen officiele support meer voor ICS en hoger zou komen was eigenlijk al wel duidelijk. Door het drivergebeuren is een volwaardige versie gewoon lastig. Met hacks valt een hoop te redden, maar men heeft gelijk dat dat hacks blijven.

Nou ja, ik zie de ROMs voorlopig nog wel verschijnen. Over een jaar of misschien nog langer begint de Blade toch al wel erg oud en waarschijnlijk ook traag te worden. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Ik heb gisteren ook eindelijk de KonstaKang versie van 4.0.4 op m'n blade gezet. Erg onder de indruk. Na een nacht op standby nog geen procent batterij verloren, terwijl dat met 2.3.5 toch al wel richting de 4 a 5 procent ging.

Wat me vooral opvalt is dat het scherm bij mij om een of andere reden veel beter lijkt te reageren, vooral tijdens het typen van tekst. Ook is de Play-store een stuk sneller gaan reageren, al met al een flinke verbetering waardoor ik m'n blade weer wat meer ga waarderen!

[ Voor 0% gewijzigd door EcoR op 02-08-2012 09:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb Konstakang ook geïnstalleerd en met de snelheid en batterijduur zit het alvast goed. Ik heb echter wel wat problemen bij het bekijken van e-mails: de inhoud wordt nooit weergegeven. Nog iemand met dit probleem?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke 4.X roms zijn momenteel eigenlijk populair? Kostakang, Coldfusion X, verder? Zijn er mensen die ervaring met verschillende ROMs hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Gisteren nacht m'n T-Mobile Vivacity White besteld voor €131,86 EUR, vandaag is deze volgens de ebay verkoper al verzonden.

Heb het niet via de T-mobile actie gedaan omdat het een beetje gezeur ging worden om dat ding hierheen te krijgen, en aangezien ik geen creditcard heb om dat ding te betalen. Via Borderlinx zou het +-€105,- worden voor een gesimlockte telefoon. Kan hem ook zelf wel unlocken, maar voor die €25,- meer, 'm sneller in huis hebben en gelijk kunnen spelen moet dat maar even dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 26-08 15:33
Heeft er iemand ervaringen met het kopen van een nieuwe accu voor de Blade op Ebay of andere sites? Op dit moment lijkt het soms wel eens alsof er iedere minuut meer dan een procent van de accu afgaat bij redelijk gebruik (internet via WiFi bijv). Dat was ook al het geval toen ik nog een tijdje MHMP draaide. Deze ziet er bijvoorbeeld wel goed uit, maar misschien weet iemand een betere deal :)

Verhelpt JB trouwens ook lag tijdens het typen in apps als Whatsapp? Dat gaat op 4.0.4 bij mij namelijk met een behoorlijke, vervelende vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Lorem_Ipsum schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:26:
Heeft er iemand ervaringen met het kopen van een nieuwe accu voor de Blade op Ebay of andere sites? Op dit moment lijkt het soms wel eens alsof er iedere minuut meer dan een procent van de accu afgaat bij redelijk gebruik (internet via WiFi bijv). Dat was ook al het geval toen ik nog een tijdje MHMP draaide. Deze ziet er bijvoorbeeld wel goed uit, maar misschien weet iemand een betere deal :)

Verhelpt JB trouwens ook lag tijdens het typen in apps als Whatsapp? Dat gaat op 4.0.4 bij mij namelijk met een behoorlijke, vervelende vertraging...
Ik heb via eBay ook accu's besteld, volgens mij gewoon rechtstreeks uit China maar de exacte verkoper durf ik niet te zeggen. Qua prijs schommelen ze rond de 4 à 5 euro, werken prima verder. Dat probleem met vertraging tijdens het typen heb ik ook, ik draai ColdfusionX 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, die vertraging heb ik ook bij het typen. Scrollen gaat wel allemaal soepel.

Ik draai nu ook Konstakang 4.0.4. Die vertraging vind ik wel hinderlijk, dus ik zit te twijfelen of ik terug ga naar CM 7.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai AOKP CM9 Remix van Burstlam, heb tot nu toe geen enkele last van laggende keyboard gehad, vond overall de ROM persoonlijk ook nog een stuk vloeiender als ColdfusionX draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Hier op KonstaKang 4.0.4 geen enkele last van lag eigenlijk. Batterij is (na weekje testen) ook wat beter: ongeveer 20% langer dan onder 2.3, waarbij vooral opvalt dat tijdens stevig gebruik de procenten minder hard lijken te gaan. Op standby merk ik wat minder groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
KonstaKang 4.0 staat er nu een dag op, maar vanavond gaat ie er weer af. Traag toetsenbord, lag bij verschillende applicaties en als toppunt zojuist een vastloper toen ik gebeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:20
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag...Ik ben nu al +- 1.5 jaar in het bezit van een SF Blade (ik geloof Gen1), en ben tot op heden zeer tevreden!
Nu is het echter, zoals bij elk apparaat, dat de batterij zienbaar slechter werd (redde het, zelfs met 'weinig' gebruik, maximaal 12 uur). Nu heb ik via ebay een nieuwe batterij gekocht (zoals ik kon zien, exact dezelfde als de originele), en heb in de Play Store de Battery Calibration App gedownload, en na volledig opladen van de nieuwe accu (9 uur in laten zitten), deze calibratie uitgevoerd.

Echter had dit geen nut. Wederom was het toestel binnen +-12 uur leeg. TOen volgens de oude manier gedaan (aanzetten, opladen, uizetten, opladen, aan-uit, opladen), maar wederom maakt dit niks uit.

Zie ik iets over het hoofd? Verder synchronisatie uit, en geen 'batterij slurpende' apps of iets dergelijks

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat het geen app is? Maak een backup met Titanium, reset naar factory en ga met een minimale app-load testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcooo87 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:12:
Echter had dit geen nut. Wederom was het toestel binnen +-12 uur leeg. TOen volgens de oude manier gedaan (aanzetten, opladen, uizetten, opladen, aan-uit, opladen), maar wederom maakt dit niks uit.

Zie ik iets over het hoofd? Verder synchronisatie uit, en geen 'batterij slurpende' apps of iets dergelijks
Ik kan er niet uit opmaken of je clockwork manager op je toestel hebt zitten, want het is verstandig om bij een nieuwe accu de battery stats geheel te wissen in clockwork manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:20
Ik had/heb* (*kan hem zo niet vinden, heb gisteren toevallig van ROM gewisseld, na bovenstaande verhalen over de Konstakang) Clockwork

Maar heb dus met Clockwork ge-reboot in Recovery mode, en daar mn battery stats gewist (na eerst proberen met de Battery Calibration App).

Nieuwe ROM maakt overigens ook niet veel uit, zit nu op ongeveer 15 uur, maar nog maar 10% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kan je eigenlijk alleen imitatiespul kopen of tweedehands nieuw. Bij dat laatste is het dus wel origineel spul, maar is de accu ook al (deels) versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas na een paar (een stuk of 3) charge & discharge hoor je de beste accutijd te krijgen. Telefoon moet zich nog gewennen aan de nieuwe capaciteit.

Overigens zag ik dat er een nieuwe AOKP-CM9 Remix uit is 6.6.9 -> 6.8.0, vanavond maar eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Thierryziezo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:45:
Ik heb Konstakang ook geïnstalleerd en met de snelheid en batterijduur zit het alvast goed. Ik heb echter wel wat problemen bij het bekijken van e-mails: de inhoud wordt nooit weergegeven. Nog iemand met dit probleem?
Ik sinds vanochtend ook...Al paar keer reboot geprobeerd, app deleten en opnieuw installeren...Niets lijkt te helpen. Ik ga denk ik toch nog even terugstappen naar 2.3.7 oid, ik wacht wel tot er een wat verder uitontwikkelde versie van 4.0 aanwezig is.

Edit: Teruggegaan naar Swedish Snow (2.3.5). Daar werkt alles gewoon naar behoren, is snel en ook redelijk met de batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door EcoR op 10-08-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met verschillende versies van 4.X? Wat zijn de voor- en nadelen van de versies en welke beviel het beste en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:02:
Wie heeft er ervaring met verschillende versies van 4.X? Wat zijn de voor- en nadelen van de versies en welke beviel het beste en waarom?
Je weet dat ontwikkeling van bijvoorbeeld CM9 gestopt is voor de Blade (vanwege de processor)? De kans dat je een volledig werkende ICS-versie gaat krijgen is vrij klein, ik heb ze niet gezien (allemaal hebben ze beperkingen).

Ik heb de laatste paar weken mijn Blade als enige telefoon gebruikt (mijn HTC Desire is defect, wordt nu gerepareerd onder garantie), en de beperkingen van de Blade begonnen me toch erg op te vallen. Het scherm is erg smal en hij is toch vrij langzaam.

Ik ben nu overgestapt op de Huawei Ascend G300, die nu eigenlijk de plek inneemt die de Orange San Francisco ooit had; alleen in UK/FR of via Ebay te krijgen, £100+£10 beltegoed, makkelijk te unlocken, en doordat de bootloader niet dichtgespijkerd is, komen custom ROMs snel uit. En het grootste voordeel: de officieuze upgrade naar ICS 4.0.3 is al beschikbaar en werkt goed :) . Ik heb er een ervaringentopic over geopend: [Huawei Ascend G300] Ervaringen en custom ROMs. Een zeer "gevaarlijke" concurrent dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
gambieter schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:26:
Ik heb de laatste paar weken mijn Blade als enige telefoon gebruikt (mijn HTC Desire is defect, wordt nu gerepareerd onder garantie), en de beperkingen van de Blade begonnen me toch erg op te vallen. Het scherm is erg smal en hij is toch vrij langzaam.
Klopt, het scherm is vrij smal. Dat maakt het typen ook wat lastiger. T.o.v. een iPhone 4/4S waar ik ook mee gewerkt heb is die verhouding net wat anders. Die extra breedte is wel een genot bij het typen.

Ik draai nu circa een week met Konstagang 4.0.4 ROM en ik ga denk ik terug naar CM 7.2 (heuj, backups). Laatstgenoemde werkt fijner met typen en ik heb het idee dat de batterij dan nog iets langer mee gaat.
Ik ben nu overgestapt op de Huawei Ascend G300, die nu eigenlijk de plek inneemt die de Orange San Francisco ooit had; alleen in UK/FR of via Ebay te krijgen, £100+£10 beltegoed, makkelijk te unlocken, en doordat de bootloader niet dichtgespijkerd is, komen custom ROMs snel uit. En het grootste voordeel: de officieuze upgrade naar ICS 4.0.3 is al beschikbaar en werkt goed :) . Ik heb er een ervaringentopic over geopend: [Huawei Ascend G300] Ervaringen en custom ROMs. Een zeer "gevaarlijke" concurrent dus! ;)
Ook een zeer leuk toestel, maar je blijft nog steeds met die iets oudere processor zitten. Ik ga nu gewoon afwachten tot er iets leuks voorbij komt; tweedehands of nieuw.

De ZTE Grande X LTE met S4 processor en 960*650 scherm is bijvoorbeeld ook erg interessant. Die zit er qua prijs natuurlijk wel een stuk boven, maar je krijgt er dan ook een stuk meer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:35:
Klopt, het scherm is vrij smal. Dat maakt het typen ook wat lastiger. T.o.v. een iPhone 4/4S waar ik ook mee gewerkt heb is die verhouding net wat anders. Die extra breedte is wel een genot bij het typen.
En met mijn kolenschippenvingers is dat nog een graadje erger :p
Ik draai nu circa een week met Konstagang 4.0.4 ROM en ik ga denk ik terug naar CM 7.2 (heuj, backups). Laatstgenoemde werkt fijner met typen en ik heb het idee dat de batterij dan nog iets langer mee gaat.
Ik heb er Swedish Snow op staan, en die voldoet voor een telefoon die straks de reserve reserve telefoon is...
Ook een zeer leuk toestel, maar je blijft nog steeds met die iets oudere processor zitten. Ik ga nu gewoon afwachten tot er iets leuks voorbij komt; tweedehands of nieuw.

De ZTE Grande X LTE met S4 processor en 960*650 scherm is bijvoorbeeld ook erg interessant. Die zit er qua prijs natuurlijk wel een stuk boven, maar je krijgt er dan ook een stuk meer voor terug.
Zolang hij ICS goed draait (en dat doet 'ie), is hij vergelijkbaar met de HTC Desire. Voorlopig zal die weer goed genoeg zijn, over een jaartje (of twee) zien we wel weer eens verder. Die aanpak heb ik ook met de Blade genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
srdevil schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:11:
Gisteren nacht m'n T-Mobile Vivacity White besteld voor €131,86 EUR, vandaag is deze volgens de ebay verkoper al verzonden.
Heb je hem al binnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Heb m'n telefoon dinsdag avond ontvangen rond 21:30. Had 'm dinsdag ochtend dus besteld en de week erna, dinsdag avond kwam deze binnen. Er moest voor getekend worden, daarom kwamen ze hem denk ik 's avonds bezorgen (meer kans dat er iemand thuis is).

Mijn eerste indruk van de telefoon en van de persoon waar ik hem besteld heb.
  • Redelijk snelle levering, op de 6de werkdag. De verpakking was niet super, doos van de telefoon in een bubbeltjes-enveloppe. Echter gewoon onbeschadigd binnengekomen.
  • Volgens de omschrijving zou de telefoon simlockvrij gemaakt worden en de-branded, echter staat er geen standaard besturingssysteem op maar Fish 'n Chips met Android 2.3.5 (Fish 'n Chips 7 volgens mij). De telefoon is ook geroot, maar dit is volgens mij nodig voor het simlockvrij maken.
  • Gebruiksduur van de accu is rond de 2 dagen zegt m'n gevoel. De eerste dag was hij in één dag leeg, maar toen zat ik natuurlijk meer te spelen en te drukken. Twee dagen haalt ie wel met af en toe 'n spelletje en wifi aan.
    Opmerking over de batterijduur, ik kom van een Nokia E52, dus ben misschien verwend met de batterij van de Nokia.
  • Het toetsenbord vind ik niet echt snel reageren, ik las wel van meer mensen dat ze lag hadden, maar dat ging altijd als er android 4.X op gezet was. Misschien ben ik te kieskeurig, maar echt soepel vind ik het niet gaan.
  • Rechterkant van het touchscreen werkt volgens mij niet echt optimaal en ik zit tijdens het typen ook vaak op de verkeerde knop te drukken. Volgens mij moet ik het scherm even calibreren, maar dit kan ik nergens vinden!?
  • Intern geheugen van de telefoon is snel vol, de apps heb ik naar de SD-kaart verhuisd, echter blijft er volgens mij nog steeds een gedeelte van de app achter op het intern geheugen..
Geinstalleerde apps:
Whatsapp
Facebook
Voice Search
Wordfeud
Ruzzle
Scan
ConvertPad
Smart Protractor
Draw Something
AirDroid

De telefoon kreeg ik niet werkend op Wondershare MobileGo, vandaar dat ik AirDroid heb geinstalleerd, alleen hier kon ik m'n contactenlijst niet goed mee importeren. Heb via NokiaSuite toen een export gedaan, elke contact kwam in een aparte .vcf. Deze heb ik gecombineerd naar één .vcf en deze toen geopend op de telefoon en voila.

Op de Nokia E52 kwamen de whatsapp berichten instant binnen via Wifi, niet alleen als ik even m'n scherm verlicht zodat het wifisignaal aangaat.. Dat is dus wel 'n beetje onhandig.

Als je nog vragen hebt over m'n ervaringen met de telefoon, stel ze gerust!

EDIT: Heb ook nog een (zwarte en wite) Cassette iPhone Cover besteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.sodapopgirl.net/wp-content/uploads/cassette12-480x480.jpg

Echter ben ik bang dat ik de 'aan' knop niet meer goed kan indrukken omdat deze bijna gelijk ligt met de bovenkant van de telefoon. Als er dan nog een hoesje op zit kan je er vermoedelijk helemaal niet meer goed op drukken (dit is niet alleen nodig om hem aan/uit te zetten, maar ook om hem van toetsvergrendelen af te halen of juist te vergrendelen).
Enige modificatie van de cover is wel nodig, omdat de knopjes/camera niet exact op dezelfde plek zitten als bij de iPhone. Voordat ze binnen zijn zal nog wel even duren, ze komen uit HongKong. Ik zie dat deze verkoper nu niet meer aan Nederlands verkoopt trouwens. De prijs was $3.98 voor 2 stuks.

[ Voor 12% gewijzigd door srdevil op 18-08-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Bolletje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:35:
[...]
Zoals gezegd: ik ben weer terug naar CM 7.2 en dat is inderdaad een stuk beter voor het typen.

Ik kon ook niet anders: gisteren flipte de telefoon helemaal met Konstagang 4.0.4. Ik kreeg steeds de melding dat applicaties er mee stopten. Vooral WhatsApp weigerde steeds, één seconde na het opstarten. Gelukkig was ik één keer nog snel genoeg om een backup te maken van de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
Ik krijg vanmiddag mijn Blade binnen. Ik wil CM 7.2 installeren maar heb nog nooit zoiets met een telefoon gedaan. Heeft iemand hier een teletubbie tutorial voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
Bolletje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:05:
Ja, die vertraging heb ik ook bij het typen. Scrollen gaat wel allemaal soepel.

Ik draai nu ook Konstakang 4.0.4. Die vertraging vind ik wel hinderlijk, dus ik zit te twijfelen of ik terug ga naar CM 7.2.
Heb Konstakang 4.0.4 ook een poosje geprobeerd, geen vertraging met typen maar af en toe wel complete vastlopers en crashes. Ook accuduur niet echt fantastisch, heb het idee dat 'ie niet in deep sleep gaat. Draai nu AOKP-CM9 Remix RC 6.8.0 maar ongeveer hetzelfde, werkt allemaal best fijn maar een paar hinderlijke nukken, de telefoon crashed soms bij het starten van de camera app en de klok (zowel rechtsboven als de analoge op het startscherm) staan stil. Start ik echter een applicatie en roteer het scherm dan wordt die eerste geupdate. Aangezien ik volgende week weer moet werken en een wekker wel handig is ga ik denk ook terug naar Swedisch Snow.
Kevf schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:13:
Ik krijg vanmiddag mijn Blade binnen. Ik wil CM 7.2 installeren maar heb nog nooit zoiets met een telefoon gedaan. Heeft iemand hier een teletubbie tutorial voor mij?
Alle info en meer is hier te vinden: http://www.modaco.com/for...a-roms-rom-customisation/

Zoek eerst uit welk versie je hebt en pak daarna een custom rom. De ICS (CM9) en JB (CM10) roms zijn allemaal nog in beta/alpha staat, daar zou ik eerst van weg blijven. Pak gewoon een populaire ROM als de eerder genoemde SS welke je via een TPT image kunt installeren, deze past automatatisch de partities aan, installeert ClockworkMod recovery en root 'm dacht ik ook..

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 21-08-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met ICS had ik ook problemen met de klok. Alarm ging dus ook niet af :/.
Unlockte je de telefoon zag je de tijd verspringen van avond ervoor naar huidige tijd, en geen alarm dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
onderhand de nodige tutorials gevonden en Swedish Snow en CM zie ik het vaakst voorbij komen. Wat zijn de grote verschillen? Waarom de 1 boven de andere verkiezen?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.