Hier CFX 10/05 op een 160 MB system partitie. Heb alle ringtones verwijderd behalve 1 hetzelfde voor de andere geluiden. daarna ics-minigapps geflashd. Dan met TB alle system apps die ik niet gebruik verwijderd. e-mail, movie editer app (weet de naam zogauw niet). En alles werkt prima.BdK9001 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:52:
[...]
Heb je de goede Gapps geflasht vanuit je recovery? Bij mij werkt het allemaal als een zonnetje, gewoon Tilal's stappenplan gevolgdIn het topic op modaco lees ik dat het vaak komt door n te kleine /system, als deze kleiner is dan 185 MB werkt het niet
Succes!
het is zeer eenvoudig, ik heb laatste via ebay een gebruikt glas gekocht en idd met een how-to van youtube deze erin gezet.mountainbiker schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:53:
@lan8
Gewoon zo'n digitizer scherm incl. voorkant kopen op ebay. Vervangen is vrij simpel, zie de stappenplannen op diverse sites. Ik heb zo ook een compleet gebarsten scherm vervangen (van de trap gevallen).
justgenuine2011 @ ebay; 8,50 GBP voor een gebruikt frontje incl. verzendkosten
Vond ik een goeie deel, was ook niet beschadigd naast gewoon normaal gebruik. Daarnaast binnen 2 dagen in huis.
Daarnaast nieuw kosten ze zo rond de 15 euro.
Enige tricky ding is dat je als je de twee cases moet scheiden je niet te hard het eraf trekt. Doe dit voorzichtig, bij mij brak er een clipje af.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Heb het ook ooit gedaan via dit stappenplan, vrij eenvoudig eigenlijk.dr.nld schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:21:
[...]
het is zeer eenvoudig, ik heb laatste via ebay een gebruikt glas gekocht en idd met een how-to van youtube deze erin gezet.
justgenuine2011 @ ebay; 8,50 GBP voor een gebruikt frontje incl. verzendkosten
Vond ik een goeie deel, was ook niet beschadigd naast gewoon normaal gebruik. Daarnaast binnen 2 dagen in huis.
Daarnaast nieuw kosten ze zo rond de 15 euro.
Enige tricky ding is dat je als je de twee cases moet scheiden je niet te hard het eraf trekt. Doe dit voorzichtig, bij mij brak er een clipje af.
Is er al enig nieuws over de verkoop van de ZTE Crescent? Of is het importeren uit Engeland de enige optie?
Floccinoccinihilipilification
Voorlopig nog wel.RamO schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:02:
Is er al enig nieuws over de verkoop van de ZTE Crescent? Of is het importeren uit Engeland de enige optie?
Ik weet wel dat ik daar niet meer aan toe kom omdat ik over een maand mag verlengen.
Komt sowieso een nieuw toestel, alleen kan het nog wel duren tot september.
Intussen blijf ik vrolijk met mijn Blade rondlopen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Denk eigenlijk niet dat de Crescent hier nog uit gaat komen. Zal wel bij Engeland blijven. Ik hoop zelf dat de ZTE Acqua of de Huawei G300 hier geïntroduceerd wordt. Denk dat we van de HTC Desire C niet teveel hoeven te verwachten.
Nieuwe builds van tilal
! AOKPFusionX 15/05 & ColdFusionX 15/05
Ben heel benieuwd naar de AOKP build
Ben heel benieuwd naar de AOKP build
Net CFX 15/05 geprobeerd en het is opgelost-ION- schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:05:
[...]
Hier CFX 10/05 op een 160 MB system partitie. Heb alle ringtones verwijderd behalve 1 hetzelfde voor de andere geluiden. daarna ics-minigapps geflashd. Dan met TB alle system apps die ik niet gebruik verwijderd. e-mail, movie editer app (weet de naam zogauw niet). En alles werkt prima.
[ Voor 41% gewijzigd door -ION- op 15-05-2012 15:51 ]
Heb de nieuwste update geïnstalleerd, maar de camera preview is slechts een beetje verbeterd vind ik, en bij video crasht de app direct.
Helaas
Helaas

⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Bij werkt die echt perfect. Geen lag meer bij de camera preview en de videorecorder doet het goed.Quad schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:07:
Heb de nieuwste update geïnstalleerd, maar de camera preview is slechts een beetje verbeterd vind ik, en bij video crasht de app direct.
Helaas
ZTE blade laten vallen, hele barst door het scherm maar hij werkt nog perfect 
Denk dat het goedkoper is om een nieuwe te kopen of niet?
Draai verder nog steeds CM7 al sinds begin moet zeggen dat het tijd word voor een andere rom telefoon is zo traag als wat momenteel

Denk dat het goedkoper is om een nieuwe te kopen of niet?
Draai verder nog steeds CM7 al sinds begin moet zeggen dat het tijd word voor een andere rom telefoon is zo traag als wat momenteel
Paar post terug zie je link en tips voor nieuw schermpje.
Kost maar dollar of 15, dus goedkoper dan nieuwe kopen
.
Kost maar dollar of 15, dus goedkoper dan nieuwe kopen
⏩ PVOutput☀️
Heb zonet AOKP en gewone geprobeerd maar blijven allebei hangen bij het booten. De AOKP bij dat draakje, en de gewone bij de zilverkleurig android tekst (na het android logo).BdK9001 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:52:
[...]
Heb je de goede Gapps geflasht vanuit je recovery? Bij mij werkt het allemaal als een zonnetje, gewoon Tilal's stappenplan gevolgdIn het topic op modaco lees ik dat het vaak komt door n te kleine /system, als deze kleiner is dan 185 MB werkt het niet
Succes!
Dan heb je geen fullwipe of de /system format gedaan.Lennart95 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:51:
[...]
Heb zonet AOKP en gewone geprobeerd maar blijven allebei hangen bij het booten. De AOKP bij dat draakje, en de gewone bij de zilverkleurig android tekst (na het android logo).
Probeer eerst /system /cache etc (behalve ext-sd!!) te formatteren.
Dat zilverkleurige android logo komt van oa moldovan rom af, en dat is GB.
Daarna android flashen, en dan weer proberen een datawipe/factory reset en booten.
⏩ PVOutput☀️
Er is weer een nieuwe update:
Klik hier.15/05/2012:
Fix video recording
Update with CM repos - many changes have happened behind the scenes
Revert to using CM kernel with a gerrit patch for black screen fix
Make camera preview smooth
Lot more stuff behind the scenes
Zou je even kunnen kijken wat ik fout doe?Quad schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:38:
[...]
Dan heb je geen fullwipe of de /system format gedaan.
Probeer eerst /system /cache etc (behalve ext-sd!!) te formatteren.
Dat zilverkleurige android logo komt van oa moldovan rom af, en dat is GB.
Daarna android flashen, en dan weer proberen een datawipe/factory reset en booten.
YouTube: ColdfusionX 15/5 installeren
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Lennart95 op 16-05-2012 16:36 ]
Je moet even dalvik cache formatteren (advanced > format dalvik cache) en gewone cache (onder format data/factory reset).
Kijk dan wat het resultaat is.
Je moet iig het CM9 logo te zien krijgen.
Heb zojuist een full wipe gedaan en CM9 15/05 erop gezet, nu werkt camcorder wel etc.
Ben benieuwd verders.
Heb zojuist een full wipe gedaan en CM9 15/05 erop gezet, nu werkt camcorder wel etc.
Ben benieuwd verders.
⏩ PVOutput☀️
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een nieuwe ZTE speaker? Ik kan niet meer bellen
Je hebt geen last er van dat niet alle gapps erop staan met de partitie die jij aanhoud? Ik las namelijk op modaco dat menigeen moeite ondervond met deze versie van 15/05, omdat 185MB niet langer toereikend zou zijn.Quad schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:54:
Ben benieuwd verders.
Nee hoor, ik heb zelf 210MB systemJoosie200 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:46:
[...]
Je hebt geen last er van dat niet alle gapps erop staan met de partitie die jij aanhoud? Ik las namelijk op modaco dat menigeen moeite ondervond met deze versie van 15/05, omdat 185MB niet langer toereikend zou zijn.
⏩ PVOutput☀️
K*tk*tk*t, per ongeluk Format/SDcard gedaan, waar dus ook mijn backups van mijn roms op stonden.. 
Nu bezig om te proberen met een undelete tool nog dingen te achterhalen
Nu bezig om te proberen met een undelete tool nog dingen te achterhalen
Ik heb even rondgekeken voor een ZTE Blade (alle versies), echter denk ik een beter alternatief gevonden te hebben. Dit is een beetje offtopic: Het gaat om de G300 van Huawei. Met de zoekfunctie kon ik nog niets over deze telefoon vinden.

http://shop.vodafone.co.u...cmp=int-vod-psmb-mod4-bt2
Qualcomm MSM7227A processor (ARM7)
Adreno 200 GPU
512MB of RAM
Android 2.3.6 or 2.3.3 with HAP 5.1 upgrade to ICS coming Q2 2012
WVGA TFT LCD screen (800x480)
Bluetooth 2.1EDR, Wi-Fi b,g,n, GPS, Proximity sensor,Accelormeter
5MP AF camera with single LED flash
2.5GB of storage
100 pond (+-130 euro) en lovende reviews. Echter moet het uit de UK komen en nog geunlocked worden. Ik denk dat dit wel een goed alternatief is. Als het toegestaan is om het er hier kort over te hebben: is er toevallig iemand die deze kant opgaat en ook een voor mij wil meenemen?

Adreno 200 GPU
512MB of RAM
2.5GB of storage
100 pond (+-130 euro) en lovende reviews. Echter moet het uit de UK komen en nog geunlocked worden. Ik denk dat dit wel een goed alternatief is. Als het toegestaan is om het er hier kort over te hebben: is er toevallig iemand die deze kant opgaat en ook een voor mij wil meenemen?
[ Voor 21% gewijzigd door Nikeo op 17-05-2012 11:31 ]
Verwijderd
Wat mij opvalt is ICS voor de MSM7227
Mochten de problemen met de Blade nog niet opgelost zijn tegen die tijd, moeten drivers/OpenMax dus beschikbaar komen, mits dit niet weer een 7227 is die alleen in naam een 7227 is natuurlijk.
Wel dus, ARM7

Wel dus, ARM7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2012 15:57 ]
Heb nog steeds de zilverkleurige android tekst.Quad schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:54:
Je moet even dalvik cache formatteren (advanced > format dalvik cache) en gewone cache (onder format data/factory reset).
Ben benieuwd verders.
O.T.Nikeo schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:28:
Ik heb even rondgekeken voor een ZTE Blade (alle versies), echter denk ik een beter alternatief gevonden te hebben. Dit is een beetje offtopic: Het gaat om de G300 van Huawei. Met de zoekfunctie kon ik nog niets over deze telefoon vinden.
[afbeelding]
Adreno 200 GPU
512MB of RAM
2.5GB of storage
Toch zat over bekend klik
Bij Google Huawei G 300 en dan zat over te vinden.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Als ik het over de zoekfunctie heb bedoel ik natuurlijk hier op got
Ik kon niet vinden dat er op got al over gesproken was.
Op google is inderdaad veel meer te vinden
Op google is inderdaad veel meer te vinden
Just to doublecheck:
- Alle HI/KPN versies zijn simlockvrij of kunnen dit worden gemaakt?
- Op de gen2 devices zijn alle ROMs uit de TS werkzaam en compatible?
Mn San Fransisco gaat van de hand, valt soms uit en dat is onhandig en annoying.
Simkaartslot was kapot, is gerepareerd maar niet helemaal goed denk ik en ik wil een goede stabiele telefoon om mee te hardlopen... Jammer want was de OLED-versie mja nu dus een ZTE Blade waarschijnlijk, ook tof.
Draaide op Ginger Stir Fry Beta26, dus het mag wel eens geüpgraded worden
Mn San Fransisco gaat van de hand, valt soms uit en dat is onhandig en annoying.
Simkaartslot was kapot, is gerepareerd maar niet helemaal goed denk ik en ik wil een goede stabiele telefoon om mee te hardlopen... Jammer want was de OLED-versie mja nu dus een ZTE Blade waarschijnlijk, ook tof.
Draaide op Ginger Stir Fry Beta26, dus het mag wel eens geüpgraded worden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- Ik had zelf via Wehkamp er een gehaald, kwam met KPN simkaart, gewoon mijn T-Mobile sim erin gestopt en niks aan de hand. Ergo: gewoon simlockvrij.CLB schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:22:
Just to doublecheck:
- De roms zijn werkzaam ja als je de juiste guide volgt
Mijn stappenplan na aanschaf was als volgt:
1) Via Windows Libra rooten/moldovan erop zetten
[lange tijd GB gebruikt tot zeg april dit jaar]
2) Via TPThelper als app een eigen partitie aanmaken
3) Via de guide van modaco CFX 4.04 / CM9 dus ICS erop zetten
Dank, dan kan mijn SF van de hand voor iemand die m nog wil en kan er een Blade in huis komen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jij hebt dus de importCLB schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:57:
Dank, dan kan mijn SF van de hand voor iemand die m nog wil en kan er een Blade in huis komen
De nieuwe zijn zogenaamd GEN 3, maar als goed is kan je gewoon een CFX 4.0.4 flashen, die werken daar wel op.
Ik zelf heb te horen gekregen dat mijn provider (Hi) mij maandag belt voor een verlenging, en dan komt er dus ook een nieuw toestel (HTC One X) en ga ik dus niet wachten op de Huawei Ascend D quad helaas.
Ben zelf nog aan het uitvogelen of ik 1 jaar doe of 2 jaar, maar dat is off topic.
@CLB Als ik volgende week daadwerkelijk verleng, kan je in principe mijne wel overnemen denk ik dan toch
⏩ PVOutput☀️
Ik heb vandaag volgens mij mijn ZTE blade gebrickt. Ik installeerde een thema met metamorph. Dit ging blijkbaar mis en toen ik mijn telefoon daarna opstartte bleef deze hangen op een zwart scherm na het groeien android poppetje.
Ik probeerde daarna om in clockwork te komen. Deze raakte toen in een 'loop'. Hij ging van het scherm met de android letters op de kop weer terug naar het boot scherm en zo gaat het al een half uurtje door. Ik ben bang dat ik de hoop moet opgeven?
Of mocht er nog een tweaker zijn die een geweldig idee heeft, die zal ik eeuwig dankbaar zijn!
All the best
Ik probeerde daarna om in clockwork te komen. Deze raakte toen in een 'loop'. Hij ging van het scherm met de android letters op de kop weer terug naar het boot scherm en zo gaat het al een half uurtje door. Ik ben bang dat ik de hoop moet opgeven?
Of mocht er nog een tweaker zijn die een geweldig idee heeft, die zal ik eeuwig dankbaar zijn!
All the best
http://www.modaco.com/top...-de-bricking-a-zte-blade/
Neem deze eens door.
Probeer eerst methode 2 of 3 dus.
Wat het eigenlijk doet is je je volledige rom/ram partities her te partitioneren.
Neem deze eens door.
Probeer eerst methode 2 of 3 dus.
Wat het eigenlijk doet is je je volledige rom/ram partities her te partitioneren.
[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 20-05-2012 16:57 ]
⏩ PVOutput☀️
Heren (dames), ik ga jullie in zeer korte tijd verlaten heb ik het gevoel
.
Woensdag of donderdag krijg ik mijn nieuwe telefoon ivm verlenging, de HTC One X.
Ik zie wel wat ik doe met de Blade, of ik hem hou als reserve (ben ik hier inactief) of hem verkoop.
Woensdag of donderdag krijg ik mijn nieuwe telefoon ivm verlenging, de HTC One X.
Ik zie wel wat ik doe met de Blade, of ik hem hou als reserve (ben ik hier inactief) of hem verkoop.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Dan ga ik maar even kijken of ik ICS eindelijk deze week eens aan de praat kan krijgen 
Ik merk overigens ook wel dat mijn batterij een begint te gaan. Misschien is het gewone slijtage, maar ik heb het idee dat de periode een tijd terug met een gare installatie en dus veel Force Closes de boel geen goed heeft gedaan. Ik heb laatst nog een test gedraaid en die was met 5 dagen prima, maar dat was met licht gebruik. Standby is prima, maar zodra ik daadwerkelijk iets doe (browsen (via WIFI), Tweakers of Facebook bijvoorbeeld) zie ik de procenten er rap aftikken. Dat zie je ook aan de grafiek; door het gebruik wordt dat een explicite trap. Ik verlies zo drie procent in 10 minuten, al verschilt per keer een beetje. De boel is netjes gecalibreerd, daar ligt het niet aan, het is vol of leeg hetzelfde verhaal. Dan zijn dat nog niet eens de allerzwaarste activiteiten, want video's bekijken of een spelletje vragen nog veel meer.

De voor de hand liggende oplossing een een nieuwe batterij, maar ik twijfel een beetje. Enerzijds wil ik graag origineel spul, maar wat er te vinden is is eigenlijk altijd gebruikt en dan loop je het risico een batterij te kopen die niet beter is dan wat je al hebt. Anderzijds vertrouw ik after market batterijtjes van vage Chinees X of Y ook niet zo. Er zal vast kwalitatief behoorlijk spul tussen zitten, maar mijn ervaringen met no-name batterijen uit dergelijke bron zijn niet heel goed.
Misschien dat de Nederlandse partijen die de Blade hebben gevoerd nog iets kunnen betekenen (Belcompany/Telfort/KPN), maar ik sta open voor andere tips
Ik merk overigens ook wel dat mijn batterij een begint te gaan. Misschien is het gewone slijtage, maar ik heb het idee dat de periode een tijd terug met een gare installatie en dus veel Force Closes de boel geen goed heeft gedaan. Ik heb laatst nog een test gedraaid en die was met 5 dagen prima, maar dat was met licht gebruik. Standby is prima, maar zodra ik daadwerkelijk iets doe (browsen (via WIFI), Tweakers of Facebook bijvoorbeeld) zie ik de procenten er rap aftikken. Dat zie je ook aan de grafiek; door het gebruik wordt dat een explicite trap. Ik verlies zo drie procent in 10 minuten, al verschilt per keer een beetje. De boel is netjes gecalibreerd, daar ligt het niet aan, het is vol of leeg hetzelfde verhaal. Dan zijn dat nog niet eens de allerzwaarste activiteiten, want video's bekijken of een spelletje vragen nog veel meer.

De voor de hand liggende oplossing een een nieuwe batterij, maar ik twijfel een beetje. Enerzijds wil ik graag origineel spul, maar wat er te vinden is is eigenlijk altijd gebruikt en dan loop je het risico een batterij te kopen die niet beter is dan wat je al hebt. Anderzijds vertrouw ik after market batterijtjes van vage Chinees X of Y ook niet zo. Er zal vast kwalitatief behoorlijk spul tussen zitten, maar mijn ervaringen met no-name batterijen uit dergelijke bron zijn niet heel goed.
Misschien dat de Nederlandse partijen die de Blade hebben gevoerd nog iets kunnen betekenen (Belcompany/Telfort/KPN), maar ik sta open voor andere tips
Heb hier ook eentje uit duitsland, 5 dollar, 1750mAh halve dag leeg ^^
Maar als het zo goed draait zou ik daar blijven anders jammer van je huidige batterij duur
.
Maar als het zo goed draait zou ik daar blijven anders jammer van je huidige batterij duur
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik kan je niet helemaal volgen.Quad schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:37:
Maar als het zo goed draait zou ik daar blijven anders jammer van je huidige batterij duur.
5 dagen is echt heel goed, zeker als je hem ook iedere dag af en toe hebt gebruikt. Ik haal momenteel nog net 2 dagen met redelijk gebruik. Laatste keer dat ik richting 5 dagen ging heb ik de telefoon 3 dagen niet aangeraakt en echt alleen gekeken als ik een berichtje kreeg...Denk dat hij dat bedoelt, dit is echt niet slecht
.
Verwijderd
Wat ik ook al zeg, het is perfect, totdat je de boel wil gebruiken. Dan knallen de procenten eraf. Zo'n lange standby is aardig, maar het is natuurlijk veel leuker als je je telefoon ook daadwerkelijk kunt gebruikenEcoR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:40:
5 dagen is echt heel goed, zeker als je hem ook iedere dag af en toe hebt gebruikt. Ik haal momenteel nog net 2 dagen met redelijk gebruik. Laatste keer dat ik richting 5 dagen ging heb ik de telefoon 3 dagen niet aangeraakt en echt alleen gekeken als ik een berichtje kreeg...Denk dat hij dat bedoelt, dit is echt niet slecht.
E.e.a. was naar mijn idee eerder ook wel beter en daar zit 'm de crux. Blijkbaar zijn after market accu's nog veel belabberder (want een halve dag is natuurlijk onzinnig), maar daarom dat ik nu ook even niet weet wat handig is. Het liefst zou ik gewoon nog één of twee originele en nieuwe accu's op de kop tikken, maar het lijkt het één of het ander. Ik ben nu niet echt ontevreden, maar ik weet wel dat het beter kan. Daarnaast lijkt het me wel fijn één of twee backupaccu's te hebben.
Het is nu niet echt verkeerd, maar het gaat wel rap achteruit en het was voorheen volgens mij ook beter. Dat is ook niet gek, na anderhalf jaar.
Misschien lees ik er overheen maar welke ROM en kernel gebruik je?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:51:
[...]
Wat ik ook al zeg, het is perfect, totdat je de boel wil gebruiken. Dan knallen de procenten eraf. Zo'n lange standby is aardig, maar het is natuurlijk veel leuker als je je telefoon ook daadwerkelijk kunt gebruikenDit is echt licht gebruik; eenmaal per dag een paar artikeltjes bekijken op Tweakers en misschien nog eventjes Facebooken, verder bar weinig. Bij normaal gebruik is 1/1,5 dag reëeler en bij zwaar gebruik knal je er een batterijlading in een paar uurtjes doorheen.
E.e.a. was naar mijn idee eerder ook wel beter en daar zit 'm de crux. Blijkbaar zijn after market accu's nog veel belabberder (want een halve dag is natuurlijk onzinnig), maar daarom dat ik nu ook even niet weet wat handig is. Het liefst zou ik gewoon nog één of twee originele en nieuwe accu's op de kop tikken, maar het lijkt het één of het ander. Ik ben nu niet echt ontevreden, maar ik weet wel dat het beter kan. Daarnaast lijkt het me wel fijn één of twee backupaccu's te hebben.
Het is nu niet echt verkeerd, maar het gaat wel rap achteruit en het was voorheen volgens mij ook beter. Dat is ook niet gek, na anderhalf jaar.
Ik gebruik de nieuwste rom van ColdfusionX (ICS) en hij haalt niet eens een dag wanneer ik hem wel is op wifi gebruik. Denk eerlijk gezegd dat het iets met de firmware is...
Verwijderd
CM 7.1.0 / 2.6.35.7-perf+. Daar ligt het volgens mij dan ook niet aan, want die draai ik al een tijdje.-ION- schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:30:
Misschien lees ik er overheen maar welke ROM en kernel gebruik je?
Ik heb sinds begin dit jaar deze batterij van DealExtreme voor ca 8 Euro ( http://dx.com/p/replaceme...880-f952-u880-v880-103530 )[b][message=38268267,noline]
Eerlijk gezegd, ik merk geen verschil met de originele batterij.
Ik heb dan ook een externe lader voor ca 3,8 Euro besteld. ( http://dx.com/p/compact-b...u880-black-us-plug-102351 )
Ben van beide zeer tevreden.
Ik heb nu burstlams ics 6.5.2 geinstalleerd en tot mijn verassing loopt die uitstekend. Bij mijn Orange San Francisco UK OLED loopt ie beter dan CFX en zuigt ie minder batterij!
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Heb je misschien een linkje?birdibird schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:07:
Ik heb nu burstlams ics 6.5.2 geinstalleerd en tot mijn verassing loopt die uitstekend. Bij mijn Orange San Francisco UK OLED loopt ie beter dan CFX en zuigt ie minder batterij!
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Doet Youtube HQ het ook op die versie?birdibird schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:07:
nee, dat is niet mogelijk zolang er niet de juiste armv6 drivers zijn voor ics
[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 26-05-2012 00:33 ]
Ik krijg helemaal geen ICS 4.0 meer aan de gang. aokp-cm9-remix-rc-652 bleef hangen op het CM9 bootscreen en daarna installeerde ik ColdfusionX en had weer het 2.3 bootscreen
. Word hier zo gek van. Iemand nog ideën? Kan ook niet liggen aan versie van CWM lijkt me?
Je hebt toch een wipe gedaan?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
hoe groot is je /system partitie?
Je hebt minimaal 160 mb nodig voor 6.5.2 en minimaal 185 voor cfx
Je hebt minimaal 160 mb nodig voor 6.5.2 en minimaal 185 voor cfx
@Petervanakelyen: Ja, tuurlijk. Dalvik, factory cache etc.
@birdibird: Op een een of andere manier kan ik geen andere partitie grootte installeren. Dan zegt hij Installation aborted -.-
@birdibird: Op een een of andere manier kan ik geen andere partitie grootte installeren. Dan zegt hij Installation aborted -.-
heb je wel de juiste tpt gebruikt?
als je een NL Blade hebt moet je wel een gen2 tpt gebruiken
Ik heb er eentje uit de UK en moet een gen->gen2 tpt gebruiken
deze zijn onderling niet uitwisselbaar!
als je een NL Blade hebt moet je wel een gen2 tpt gebruiken
Ik heb er eentje uit de UK en moet een gen->gen2 tpt gebruiken
deze zijn onderling niet uitwisselbaar!
ja, volgens mij wel. Welke zou ik moeten nemen: http://amphoras.co.uk/index.php/downloads/blade-tpts
?
?
G2 v2a in het geval van burstlam aokp 6.5.3, anders G2 stock
of je kan zelf een G2 tpt maken met TPT helper (in de play store) en 'm bv op 190 mb system, 2 mb cache zetten
(ik ga ervan uit dat je een NL blade hebt)
zip uitpakken op sd kaart zodat je een image map hebt
telefoon aandoen met menu - up ingedrukt (dit wist je hele telefoon behalve je sd kaart)
lukt het niet, haal dan even de batterij eruit
of je kan zelf een G2 tpt maken met TPT helper (in de play store) en 'm bv op 190 mb system, 2 mb cache zetten
(ik ga ervan uit dat je een NL blade hebt)
zip uitpakken op sd kaart zodat je een image map hebt
telefoon aandoen met menu - up ingedrukt (dit wist je hele telefoon behalve je sd kaart)
lukt het niet, haal dan even de batterij eruit
Die gapps bij cm 9 werken niet bij mij. Al twee keer geïnstalleerd via rcovery console.
Later gmail geïnstalleerd via Google play. Versie 4.x is erop gezet
Nu als ik mail ontvang dan zie ik initiele body tekst Maills ik even gescrolt heb is het weg.ar rare gewaarwording.... Meer met dit issue?
Nu als ik mail ontvang dan zie ik initiele body tekst Maills ik even gescrolt heb is het weg.ar rare gewaarwording.... Meer met dit issue?
Herstart doet wonderen, euvel lijkt nu wegdr.nld schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:29:
Die gapps bij cm 9 werken niet bij mij. Al twee keer geïnstalleerd via rcovery console.
Heb allebei de problemen ook gehad. De bug in gmail is bij mij opgelost door de cache en de gegevens van de app te wissen. De Gapps die ik gebruik heb ik handmatig via de Play store geinstalleerd.dr.nld schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:29:
Over het algemeen vind ik ICS prima werken, de meeste acties voelen soepel en snel aan, en na een paar cycles van de accu is de accuduur vergelijkbaar met de Swedish Snow rom die ik hiervoor had.
Hoe zijn de ervaringen met de Burstlam ICS ROM 6.3 (gebaseerd op een CM9 Alpha)?
Ik heb 'm hier geïnstalleerd, en hij loopt hier vlotjes. Alleen geen market, heb de Google Play APK gedownload (3.5.16) en Mybackup Root om m'n backups terug te zetten, Google Play crasht constant, en
Ik heb de laatste ICS Google Apps zip ook geïnstalleerd via Clockworkmod, maar die komen niet in de lijst met geïnstalleerde apps.
Heb ondertussen uitgevist dat er een 6.6.2-versie van circuleert, ga die es installeren en kijken of dat soelaas biedt.
Ik heb 'm hier geïnstalleerd, en hij loopt hier vlotjes. Alleen geen market, heb de Google Play APK gedownload (3.5.16) en Mybackup Root om m'n backups terug te zetten, Google Play crasht constant, en
Ik heb de laatste ICS Google Apps zip ook geïnstalleerd via Clockworkmod, maar die komen niet in de lijst met geïnstalleerde apps.
Heb ondertussen uitgevist dat er een 6.6.2-versie van circuleert, ga die es installeren en kijken of dat soelaas biedt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ook 6.6.2 lijkt best nog wat kinderziektes te hebben (is ook een alpha natuurlijk), dus voorlopig nog even CM7 teruggezet. Het probleem met de falende Superuser-app lijkt bekend, aangezien op XDA een zip wordt aangeboden om een su binary te flashen. Wel beetje vreemd dat de ROM dan standaard met een dysfunctionele Superuser komt, maar goed. Google Apps krijg ik tot nader order niet aan de praat (en ik heb dus ook geen toegang tot mijn online backups van telefoonnummers e.d.).
Misschien later nog even ColdFusionX proberen.
Misschien later nog even ColdFusionX proberen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Goed. Heb een CM9 build gevonden van KonstaT op Modaco. Dit is de eerste ROM (vraag me niet hoe) waar Google Apps correct op leek te installeren. Ondertussen volledig up and running, met versie 20120605 van de ROM. Loopt netjes. Market aan de praat, root functioneert. Als ie stabiel is dan ga ik niet meer terug naar CM7
Ik heb ook de KonstaT versie, maar dan die van 10-6.
Heerlijke rom, alles werkt (nee, geen youtube HQ) en het lijkt soepeler dan Burstlam of Tilal's versie.
Hij neemt weinig ruimte in beslag op /system: ik heb 22,7 mb over op een 160mb /system!
Heerlijke rom, alles werkt (nee, geen youtube HQ) en het lijkt soepeler dan Burstlam of Tilal's versie.
Hij neemt weinig ruimte in beslag op /system: ik heb 22,7 mb over op een 160mb /system!
Heb ik geprobeerd, maar Google Apps kreeg ik niet aan de praat/geïnstalleerd. De procedures om de verschillende ROMs te installeren lijken ook allemaal heel complex te zijn (vijf minuten de telefoon laten 'rusten' - wtf?).
Deze ROM is ook de eerste die ik getest heb waarop draadloos lijkt te werken.
Deze ROM is ook de eerste die ik getest heb waarop draadloos lijkt te werken.
Verwijderd
Waarschijnlijk om processen op de achtergrond een kans te geven helemaal uit te pruttelen en hun ding te doen. Op zich niet heel raar.Borromini schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:00:
De procedures om de verschillende ROMs te installeren lijken ook allemaal heel complex te zijn (vijf minuten de telefoon laten 'rusten' - wtf?).
Draadloos zou zeker moeten werken.Deze ROM is ook de eerste die ik getest heb waarop draadloos lijkt te werken.
Tsja... Wat kan ik meer zeggen dan dat het niet werkt? Als ik de slider verschuif wordt ie grijs in plaats van blauw, en valt er niks meer mee te doen. Dat geldt zowel voor beide Burstlam ROMs als voor de ColdFusionX ROM.
Verder werkte (om wat voor reden dan ook) root op geen enkele van die ROMs, net zomin als Google Apps.
Verder werkte (om wat voor reden dan ook) root op geen enkele van die ROMs, net zomin als Google Apps.
Ik zit nu net op CM 7.1 - 2.3.7 met nog een niet werkende camera (ik kan geen juiste fix vinden).
Nu nog even afwachten welke ICS-versie het beste is.
Tot nu toe nog wel meer dan tevreden over het toestel. Jammergenoeg ligt een nieuwe abonnement voor me op de loer waardoor een ander toestel binnen handbereik is.
Nu nog even afwachten welke ICS-versie het beste is.
Tot nu toe nog wel meer dan tevreden over het toestel. Jammergenoeg ligt een nieuwe abonnement voor me op de loer waardoor een ander toestel binnen handbereik is.
[ Voor 35% gewijzigd door Bolletje op 12-06-2012 03:02 ]
Als Android 2.3.5 ook ok is dan raad ik Swedish Snow RLS7 aan (camera fix zit ingebouwd).Bolletje92 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 03:01:
Ik zit nu net op CM 7.1 - 2.3.7 met nog een niet werkende camera (ik kan geen juiste fix vinden).
Alle ICS builds voor de Blade ondersteunen tot nu toe geen hardware video decoding. Dat is tot nu toe voor mij nog steeds de reden om niet over te stappen naar ICS.
En dat komt helaas ook niet.Condor70 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:26:
[...]
Als Android 2.3.5 ook ok is dan raad ik Swedish Snow RLS7 aan (camera fix zit ingebouwd).
Alle ICS builds voor de Blade ondersteunen tot nu toe geen hardware video decoding. Dat is tot nu toe voor mij nog steeds de reden om niet over te stappen naar ICS.
Je mist eigenlijk alleen panorama en Youtube HQ, verder is het volledig werkbaar.
⏩ PVOutput☀️
Niet alleen YouTube HQ maar ook alle video spelers (e.g. MX) kunnen niet in HW mode draaien.Quad schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:47:
[...]
En dat komt helaas ook niet.
Je mist eigenlijk alleen panorama en Youtube HQ, verder is het volledig werkbaar.
En de Blade is toch echt te traag voor SW mode...
Ik heb sindskort vrij vaak een tablet met 3G bij me, waar YT toch fijner op gaat. Voor mij is het dus niet een heel groot gemis.
Ik zal eens een kijkje nemen naar die andere ROM.
Ik zal eens een kijkje nemen naar die andere ROM.
Wie wil de petitie tekenen voor OpenMAX drivers voor de Blade (voor werkende hw video en camera in ICS):
https://developer.qualcom...a-optimization-qdsp/13248
https://developer.qualcom...a-optimization-qdsp/13248
Dat is 4.0 rom of een betere 2.3?j2v schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:19:
CM 7.2 is uit!
Het is gelukt om 4.0 weer te installeren, heb g2 stock tpt geinstalleerd.
Wat is eigenlijk het verschil tussen CyanogenMod 9 - KonstaKANG en ColdfusionX, allebei 4.0.4
Twee verschillende bouwers die waarschijnlijk hun eigen voorkeuren hebben voor functionaliteit/tweaks etc. Ik kan geen verschillen ontdekken in daadwerkelijk functies die de één wel werkend heeft en de ander niet. Dus ik zou zeggen probeer het vooral, maar verwacht geen grote verschillen.Lennart95 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:11:
Wat is eigenlijk het verschil tussen CyanogenMod 9 - KonstaKANG en ColdfusionX, allebei 4.0.4
Verwijderd
Wil iedereen die nog steeds problemen heeft met z'n 5 mp camera even deze issue starren, misschien valt ie dan meer op en kan het probleem eindelijk is een keer worden opgelost.. http://code.google.com/p/...ummary%20Stars%20Priority (mag natuurlijk ook als je geen problemen met je blade hebt
)
EDIT: Je moet dus het sterretje linksbovenin aanklikken, niet een +1 comment oid achterlaten, die worden verwijderd.
EDIT: Je moet dus het sterretje linksbovenin aanklikken, niet een +1 comment oid achterlaten, die worden verwijderd.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 15:52 ]
Vorige maand weer 'n ZTE Blade gekocht voor een mooie prijs, gloednieuw, 1 week oud!
Gaat gebruikt worden voor hardlopen, scoutingkampen, rossen door de bossen enzovoort dus ben er blij mee.
Inmiddels heb ik ColdFusionX geinstalleerd
(wel de 31/05 editie en zie net dat er 'n 15/06 is!!!)
15/06/2012
A boatload of fixes
Fixed battery drain after airplane mode
Added CFX settings - partially thanks to KonstaT
Synced with CM repos
A heap of Gerrit patches to extend fuctionality
Some interesting options in settings
Via een eigensamengesteld stappenplannetje:
INSTALLATIE ColdFusionX op de ZTE Blade en Orange San Fransisco:
1. Download de ROM en GAPPS.zip (Google Apps) en zet deze in de root van je SD-kaartje
--- http://www.modaco.com/top...e-blade-rom-updated-1506/
2. Vergroot (eventueel) de partitie met 'TPT helper' (te vinden in de Play Store) (minimaal 185MB 'system partition nodig')
3. Download 'ROM Manager' (te vinden in de Play Store) en kies voor
'Flash ClockWorkMod Recovery' en kies voor de ZTE Blade / Orange San Fransisco
4. Formatteer het systeem, dit doe je in het recovery menu
--- dit 'recovery menu' kun je bereiken met de geinstalleerde applicatie 'ROM Manager' (anders is het telefoon uit en volume- + power)
--- je gaat dan naar 'mounts and storage'
- vervolgens formatteer je achter elkaar boot, cache, data & system
5. Dan is het tijd om de gedownloade ROM te flashen, dus kies voor 'install zip from SDcard' en daarna voor 'choose zip from SDcard'
6. Kies voor de gedownloade .zip en laat deze openen en installeren en dan krijg je 'Install from SDcard complete'
7. Dan moeten we de data nog wipen / factoryreset doen en daarvoor kiezen we voor 'wipe data/factory reset'
8. Kies daarna voor 'reboot system now' en de telefoon wordt opnieuw gestart,
je ziet eerst een groen Androidpoppetje en dan de blauwachtige Android van CyanogenMod9
9. Blijf een minuutje of vijf het menu bekijken, swipe wat, zodat je weet dat alles redelijk stabiel is en start weer op in 'recovery'
--- dit 'recovery menu' kun je bereiken met de geinstalleerde applicatie 'ROM Manager' (anders is het telefoon uit en volume- + power)
10. 4. Dan gaan we de Google Apps flashen, dus kies voor 'install zip from SDcard' en daarna voor 'choose zip from SDcard'
11. Kies voor de gedownloade .zip en laat deze openen en installeren en dan krijg je 'Install from SDcard complete'
11. Kies daarna voor 'reboot system now' en de telefoon wordt opnieuw opgestart,
je ziet eerst een groen Androidpoppetje en dan de blauwachtige Android van CyanogenMod9
13. Klaar om je ZTE Blade / San Fransisco te pimpen naar hoe jij het wil
*Mijn toestel was een out-of-the-box Gen2 model, let er dus op dat je de juiste bestanden download / juiste TPT kiest*
Recoverymodus: Volume+ en volume- zorgen voor stapje omhoog en omlaag, homebutton is bevestigen, pijltje is stapje terug
Credits voor het filmpje liggen niet bij mij, maar bij Lennartvanderkamp
http://www.modaco.com/top...te-blade-rom-updated-1506
http://www.addictivetips....d-complete-guide/#booting
MAAR:
Ik heb hem nu tig keer geflashed omdat hij telkens in de soep liep als ik met Titanium Backup apps
weggooide of freezde... Telefoon kon niet meer opstarten, liep vast in een bootloop of deed gewoon gaar...
Zulke exotische software gooide ik niet weg ook, want ik heb er niet veel verstand van... Het waren bijvoorbeeld Live Wallpapers of Apollo (de muziekapplicatie) en zulke stuff... Nu heb ik opnieuw geflashed een week geleden en niks weggegooid of gefreezed en ding werkt als 'n malle? Dus het hangt daar toch mee samen gok ik? Maar toch gooi ik het liefst alle software weg die ik niet gebruik of freeze ik het... Maar ik heb ook weer geen zin om weer alles opnieuw te moeten flashen, installeren en instellen... Kennen jullie dit probleem icm ColdFusionX?
Een andere kleinere issue is dat alle widgets van de homescreens af zijn na een reboot, bekend probleem?
En ik gebruik nu Google Play: DroidSail Super App2SD (ROOT) om meer apps dan normaal op m'n SD-kaartje te zetten, dat is fijn, werkt ansich goed, maar zou iemand dit mij in lekentaal uit kunnen leggen, stap voor stap: [HOW-TO] A2SD for Coldfusion ICS , want ik begrijp er echt geen ene snars meer van namelijk
Stupid me!
Oftewel ZTE Blade icm ColdFusionX is een topper, maar die apps weggooien / freezen verfuckt iets hier...
Vandeweek nog maar is die 15/06 flashen en daar apps weggooien en freezen, maar ben benieuwd dan wel
En anders zet ik 31/05 er weer op en doe ik niks qua weghalen en freezen, heb de ZTE nodig over twee weken!
Gaat gebruikt worden voor hardlopen, scoutingkampen, rossen door de bossen enzovoort dus ben er blij mee.
15/06/2012
A boatload of fixes
Synced with CM repos
Via een eigensamengesteld stappenplannetje:
INSTALLATIE ColdFusionX op de ZTE Blade en Orange San Fransisco:
1. Download de ROM en GAPPS.zip (Google Apps) en zet deze in de root van je SD-kaartje
--- http://www.modaco.com/top...e-blade-rom-updated-1506/
2. Vergroot (eventueel) de partitie met 'TPT helper' (te vinden in de Play Store) (minimaal 185MB 'system partition nodig')
3. Download 'ROM Manager' (te vinden in de Play Store) en kies voor
'Flash ClockWorkMod Recovery' en kies voor de ZTE Blade / Orange San Fransisco
4. Formatteer het systeem, dit doe je in het recovery menu
--- je gaat dan naar 'mounts and storage'
- vervolgens formatteer je achter elkaar boot, cache, data & system
5. Dan is het tijd om de gedownloade ROM te flashen, dus kies voor 'install zip from SDcard' en daarna voor 'choose zip from SDcard'
6. Kies voor de gedownloade .zip en laat deze openen en installeren en dan krijg je 'Install from SDcard complete'
7. Dan moeten we de data nog wipen / factoryreset doen en daarvoor kiezen we voor 'wipe data/factory reset'
8. Kies daarna voor 'reboot system now' en de telefoon wordt opnieuw gestart,
9. Blijf een minuutje of vijf het menu bekijken, swipe wat, zodat je weet dat alles redelijk stabiel is en start weer op in 'recovery'
10. 4. Dan gaan we de Google Apps flashen, dus kies voor 'install zip from SDcard' en daarna voor 'choose zip from SDcard'
11. Kies voor de gedownloade .zip en laat deze openen en installeren en dan krijg je 'Install from SDcard complete'
11. Kies daarna voor 'reboot system now' en de telefoon wordt opnieuw opgestart,
13. Klaar om je ZTE Blade / San Fransisco te pimpen naar hoe jij het wil
*Mijn toestel was een out-of-the-box Gen2 model, let er dus op dat je de juiste bestanden download / juiste TPT kiest*
Recoverymodus: Volume+ en volume- zorgen voor stapje omhoog en omlaag, homebutton is bevestigen, pijltje is stapje terug
Credits voor het filmpje liggen niet bij mij, maar bij Lennartvanderkamp
http://www.modaco.com/top...te-blade-rom-updated-1506
http://www.addictivetips....d-complete-guide/#booting
MAAR:
Ik heb hem nu tig keer geflashed omdat hij telkens in de soep liep als ik met Titanium Backup apps
weggooide of freezde... Telefoon kon niet meer opstarten, liep vast in een bootloop of deed gewoon gaar...
Zulke exotische software gooide ik niet weg ook, want ik heb er niet veel verstand van... Het waren bijvoorbeeld Live Wallpapers of Apollo (de muziekapplicatie) en zulke stuff... Nu heb ik opnieuw geflashed een week geleden en niks weggegooid of gefreezed en ding werkt als 'n malle? Dus het hangt daar toch mee samen gok ik? Maar toch gooi ik het liefst alle software weg die ik niet gebruik of freeze ik het... Maar ik heb ook weer geen zin om weer alles opnieuw te moeten flashen, installeren en instellen... Kennen jullie dit probleem icm ColdFusionX?
Een andere kleinere issue is dat alle widgets van de homescreens af zijn na een reboot, bekend probleem?
En ik gebruik nu Google Play: DroidSail Super App2SD (ROOT) om meer apps dan normaal op m'n SD-kaartje te zetten, dat is fijn, werkt ansich goed, maar zou iemand dit mij in lekentaal uit kunnen leggen, stap voor stap: [HOW-TO] A2SD for Coldfusion ICS , want ik begrijp er echt geen ene snars meer van namelijk
Oftewel ZTE Blade icm ColdFusionX is een topper, maar die apps weggooien / freezen verfuckt iets hier...

Vandeweek nog maar is die 15/06 flashen en daar apps weggooien en freezen, maar ben benieuwd dan wel

En anders zet ik 31/05 er weer op en doe ik niks qua weghalen en freezen, heb de ZTE nodig over twee weken!
link2sd gebruiken, maakte voor mij het leven een stuk simpeler met Coldfusion. Tilal adviseerde dat zelf ook.
De applicatie? Google Play: Link2SD?
Verwijderd
Grommm... afgelopen weken ervaar ik plots wel heel veel vastlopers op m'n Blade met CM7.1. Heb recentelijk niks geks gedaan, geen nieuwe apps geïnstalleerd of andere zaken aan de telefoon veranderd. Gemiddeld loopt de Blade nu 1 à 2 dagen per dag vast: het toestel gaat in slaapstand en komt er niet meer uit totdat ik de batterij even los heb gehaald. Ook wil het toestel na een restartregelmatig blijven hangen op het groene Android opstartlogo.
Ben inmiddels de Blade en Android behoorlijk zat. Vastlopers, mix van Nederlands en Engels door elkaar in CM7, slechte stock rom van ZTE, matige synchronisatie van m'n contacts met Gmail... Nee, geen reden om spontaan een iPhone te kopen, maar ik heb voorlopig m'n portie Android wel even gehad. Ik ga m'n oude Nokia E71 weer uit de kast halen voor het dagelijkse bel- en mailverkeer en ga met de Blade een beetje experimenteren. Misschien CM9 er op, of kijken of CM7.2 wat beter draait op m'n Blade. Wordt ook dat niks, dan gaat de Blade in de verkoop en ga ik op zoek naar een nieuwe leuke telefoon. Wat dat gaat worden, weet ik nog niet; iPhone vind ik te duur, Windows Phone mist features die ik wil en Android is me te brak. Ik zou bijna Symbian gaan missen...
Groeten, Geoffrey
Ben inmiddels de Blade en Android behoorlijk zat. Vastlopers, mix van Nederlands en Engels door elkaar in CM7, slechte stock rom van ZTE, matige synchronisatie van m'n contacts met Gmail... Nee, geen reden om spontaan een iPhone te kopen, maar ik heb voorlopig m'n portie Android wel even gehad. Ik ga m'n oude Nokia E71 weer uit de kast halen voor het dagelijkse bel- en mailverkeer en ga met de Blade een beetje experimenteren. Misschien CM9 er op, of kijken of CM7.2 wat beter draait op m'n Blade. Wordt ook dat niks, dan gaat de Blade in de verkoop en ga ik op zoek naar een nieuwe leuke telefoon. Wat dat gaat worden, weet ik nog niet; iPhone vind ik te duur, Windows Phone mist features die ik wil en Android is me te brak. Ik zou bijna Symbian gaan missen...
Groeten, Geoffrey
Probeer eerst inderdaad nog is een ICS-ROM, vind het voor zo'n prijs echt een topapparaat met Android 4.0
Swedish snow is bij mij ook heel erg stabiel en doet vele malen langer met de accu dan Cm7 dus mss die is proberen.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:00:
Grommm... afgelopen weken ervaar ik plots wel heel veel vastlopers op m'n Blade met CM7.1. Heb recentelijk niks geks gedaan, geen nieuwe apps geïnstalleerd of andere zaken aan de telefoon veranderd. Gemiddeld loopt de Blade nu 1 à 2 dagen per dag vast: het toestel gaat in slaapstand en komt er niet meer uit totdat ik de batterij even los heb gehaald. Ook wil het toestel na een restartregelmatig blijven hangen op het groene Android opstartlogo.![]()
Groeten, Geoffrey
Verwijderd
Ik heb m'n ouwe E71 even uit de kast gehaald en daar m'n normale sim in gedaan; In m'n Blade gaat even een prepaidsimmetje en ik ga maar eens experimenteren. Misschien eerst maar eens Swedish Snow d'r op.
@ Bruinbaard: met welke versie van Swedish Snow heb jij goede ervaringen?
Groeten, Geoffrey
Groeten, Geoffrey
Verwijderd
Nice rom, gisteren de Blade geüpdatet van CM7 naar ColdFuxionX en staat nog steeds van de verbazing dat ICS zo soepel draait op de hardware van Blade!CLB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:52:
Vorige maand weer 'n ZTE Blade gekocht voor een mooie prijs, gloednieuw, 1 week oud!
15/06/2012
A boatload of fixes
Synced with CM repos
Een poosje geleden heb ik (dacht ik) coldfusion gedraaid op mijn blade. Die was toen ook heel snel. Alleen later werd hij steeds trager en kreeg ik soms dat hij reboote uit het niets.
Dus mijn vraag: is dat nu nog steeds zo, of zijn de vorderingen zo ver dat coldfusion ook snel blijft?
Dus mijn vraag: is dat nu nog steeds zo, of zijn de vorderingen zo ver dat coldfusion ook snel blijft?
RLS5 en RLS6(met camera patch zodat die niet op de kop staat).Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:16:
Ik heb m'n ouwe E71 even uit de kast gehaald en daar m'n normale sim in gedaan; In m'n Blade gaat even een prepaidsimmetje en ik ga maar eens experimenteren. Misschien eerst maar eens Swedish Snow d'r op.
Groeten, Geoffrey
RLS7 is ook uit en zou niet al te veel aan veranderd moeten zijn.
Ik zit momenteel op de Coldfusion versie van 31/03 , kan ik die van 15/06 er gewoon over heen gooien , zonder te wipen ? , heb namelijk geen zin om al mijn gegevens weer kwijt te zijn.
Verwijderd
Ja volgens mij kan dat gewoon, ik zou wel voor alle zekerheid even een nandroid backup maken en evt. de dalvik cache wipen.Fastclaimer schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:35:
Ik zit momenteel op de Coldfusion versie van 31/03 , kan ik die van 15/06 er gewoon over heen gooien , zonder te wipen ? , heb namelijk geen zin om al mijn gegevens weer kwijt te zijn.
Inmiddels nieuwste versie erop gezet , had alleen dalvik en cache wiped.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:34:
[...]
Ja volgens mij kan dat gewoon, ik zou wel voor alle zekerheid even een nandroid backup maken en evt. de dalvik cache wipen.
Draait gewoon goed , nog geen problemen tegen gekomen
Verwijderd
Heb afgelopen vrijdag ColdFusionX van 15/06 op m'n Blade gezet, puur om uit te proberen. Ik installeer liever na een paar dagen alsnog Swedish Snow wanneer CF tegenvalt dan dat ik na een installatie van Swedish Snow me voortdurend af blijf vragen hoe ICS op mijn Blade zou werken. Heb de bestanden voor Swedish Snow al wel klaarstaan, zodat ik snel over kan stappen.
Echter tot nu toe ben ik best positief verrast door ColdFusionX. Het draait over het algemeen soepel, dat had ik niet verwacht. Verder lijkt alles behoorlijk goed te werken op de bekende issues met de panorama-modus voor de camera en YoutubeHQ na. Ik gebruikte dat echter onder Gingerbread ook niet, dus is het voor mij niet relevant. Het zijn ook geen heel erg in het oog springende issues waar je dagelijks last van hebt (ik althans niet).
Toch is niet alles walhalla. Zo ervaar ik regelmatig issues met het installeren van apps: het systeem denkt vaak dat er minder geheugen over is dan werkelijk het geval is. Na een restart van de Blade lukt de installatie dan opeens weer wel. Vreemd. Verder lijkt WiFi wat minder gevoelig, want op m'n werk krijg ik de SSID van het netwerk niet te zien. Het lijkt er op dat MSCHAP V2 wordt vergeten bij de Phase 2-verificatie. Thuis werkt WiFi echter wel prima i.c.m. WEP-key.
Daarnaast zijn er ook wat kleine software-dingetjes: zo ben ik niet kapot van de Apollo mediaspeler en de Energiebeheer-widget is identiek aan die in CM7, maar niet instelbaar. Je moet het dus doen met de voorgekookte opties (Wifi aan/uit, Bluetooth aan/uit, GPS aan/uit, Synchronisatie aan/uit en helderheid van het scherm). Een optie om 3G of beltonen uit te zetten, biedt de widget niet (terwijl dit normaal wel te customizen is).
Verder ziet ICS er natuurlijk veel gelikter uit dan CM7 dat ik voorheen gebruikte. Ik zoek echter vooral stabiliteit, dus ik verwacht dat ik later van de week wel weer terug ga naar Gingerbread met Swedish Snow - tenzij WiFi echt probleemloos gaat werken. Ik heb tot nog toe weinig serieuze vastlopers gehad - dit in tegenstelling tot met CM 7.0. ColdFusionX is op de goede weg en smaakt naar meer, maar er is nog een hoop winst te behalen. Hopelijk zien we hier de komende maanden verbetering in, zodat ICS op de Blade een serieuze en degelijke optie wordt.
Groeten, Geoffrey
Echter tot nu toe ben ik best positief verrast door ColdFusionX. Het draait over het algemeen soepel, dat had ik niet verwacht. Verder lijkt alles behoorlijk goed te werken op de bekende issues met de panorama-modus voor de camera en YoutubeHQ na. Ik gebruikte dat echter onder Gingerbread ook niet, dus is het voor mij niet relevant. Het zijn ook geen heel erg in het oog springende issues waar je dagelijks last van hebt (ik althans niet).
Toch is niet alles walhalla. Zo ervaar ik regelmatig issues met het installeren van apps: het systeem denkt vaak dat er minder geheugen over is dan werkelijk het geval is. Na een restart van de Blade lukt de installatie dan opeens weer wel. Vreemd. Verder lijkt WiFi wat minder gevoelig, want op m'n werk krijg ik de SSID van het netwerk niet te zien. Het lijkt er op dat MSCHAP V2 wordt vergeten bij de Phase 2-verificatie. Thuis werkt WiFi echter wel prima i.c.m. WEP-key.
Daarnaast zijn er ook wat kleine software-dingetjes: zo ben ik niet kapot van de Apollo mediaspeler en de Energiebeheer-widget is identiek aan die in CM7, maar niet instelbaar. Je moet het dus doen met de voorgekookte opties (Wifi aan/uit, Bluetooth aan/uit, GPS aan/uit, Synchronisatie aan/uit en helderheid van het scherm). Een optie om 3G of beltonen uit te zetten, biedt de widget niet (terwijl dit normaal wel te customizen is).
Verder ziet ICS er natuurlijk veel gelikter uit dan CM7 dat ik voorheen gebruikte. Ik zoek echter vooral stabiliteit, dus ik verwacht dat ik later van de week wel weer terug ga naar Gingerbread met Swedish Snow - tenzij WiFi echt probleemloos gaat werken. Ik heb tot nog toe weinig serieuze vastlopers gehad - dit in tegenstelling tot met CM 7.0. ColdFusionX is op de goede weg en smaakt naar meer, maar er is nog een hoop winst te behalen. Hopelijk zien we hier de komende maanden verbetering in, zodat ICS op de Blade een serieuze en degelijke optie wordt.
Groeten, Geoffrey
Told ya! Iemand nog antwoord op:
CLB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:52:
MAAR:
En ik gebruik nu Google Play: DroidSail Super App2SD (ROOT) om meer apps dan normaal op m'n SD-kaartje te zetten, dat is fijn, werkt ansich goed, maar zou iemand dit mij in lekentaal uit kunnen leggen, stap voor stap: [HOW-TO] A2SD for Coldfusion ICS , want ik begrijp er echt geen ene snars meer van namelijkStupid me!
Verwijderd
Nee, ik heb geen issues met verdwenen widgets na een reboot. Wel laat Mail soms niet de tekstbody zien, maar dat is met een reboot opgelost. Vaak herstarten, het lijkt Windows 98 wel. ; )
Die bug met mail is een bekend probleem, heb dat op de laatste build van Konstat (20120624) ook nog altijd
. Best irritant. Nog niet getest of het met de standaard mail app ook zo is, met de Gmail-app stelt het probleem zich in ieder geval wel.
Voor de rest draait ie al aardig stabiel moet ik zeggen, CM9
.
Voor de rest draait ie al aardig stabiel moet ik zeggen, CM9
Verwijderd
Heb inmiddels WiFi op het werk ook aan de praat gekregen. Om de één of andere reden werkt het nu opeens wel en geeft de Blade opeens een aardig bereik aan. Heb gisteren op het werk al enkele malen de Blade herstart, maar dat maakte toen geen verschil. Vanochtend testte ik de boel opnieuw (ff checken) en tot mijn verbazing werd direct signaal gevonden.
Raar, je zou toch bijna denken dat onze IT-afdeling aan het rommelen is geslagen met het WiFi-signaal hier...
Tot nog toe werkt CFX dus behoorlijk goed op m'n Blade. Ik kijk uit naar een 'officiële' stabiele versie. Nu nog een fatsoenlijke gratis mp3-speler in plaats van het bewerkelijke Apollo vinden en dan ben ik toch weer behoorlijk blij met m'n Chinese foontje.
Groeten, Geoffrey
Raar, je zou toch bijna denken dat onze IT-afdeling aan het rommelen is geslagen met het WiFi-signaal hier...
Tot nog toe werkt CFX dus behoorlijk goed op m'n Blade. Ik kijk uit naar een 'officiële' stabiele versie. Nu nog een fatsoenlijke gratis mp3-speler in plaats van het bewerkelijke Apollo vinden en dan ben ik toch weer behoorlijk blij met m'n Chinese foontje.
Groeten, Geoffrey
Heb nu mijn blade al een tijdje, maar nu is de power button afgebroken,
Ik ben dus op zoek naar een achterkant, het probleem is dat ik deze niet echt goedkoop kan vinden, wel vind ik op dx een hele replacement set maar ik was niet van plan om alles te vervangen en deze is ook niet leverbaar, iemand een idee?
Ik ben dus op zoek naar een achterkant, het probleem is dat ik deze niet echt goedkoop kan vinden, wel vind ik op dx een hele replacement set maar ik was niet van plan om alles te vervangen en deze is ook niet leverbaar, iemand een idee?
[ Voor 23% gewijzigd door HaNS1443 op 26-06-2012 20:07 ]
Ik had ze 'n tijdje geleden van eBay:
Ik heb nog 'n beschadigde mocht je daar wat aan hebben, dan kun je me DM'en!
Toen dus via eBay voor een paar euro per stuk... Ja met Orange logo'tje maarja...CLB schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:17:
M'n backcovers zijn binnen, erg mooi! Hier op de foto een van de nieuwe en m'n oude;
Ik heb nog 'n beschadigde mocht je daar wat aan hebben, dan kun je me DM'en!
Omdat de camera preview in de versie van CM9 die ik erop had staan niet werkte heb ik ook de overstap naar ColdfusionX gemaakt. Zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin zijn ermee geflashed en op het eerste oog lijkt het allemaal prima te werken op één ding na; als ik naar de camera ga is hij volledig ingezoomd en mis ik de balk om mee uit te kunnen zoomen. Mijn vriendin heeft deze wel gewoon in beeld...
In het verleden was het ook zo dat haar camera onder CM7 wel werkte en mijne niet, er zit dus toch iets van een ander type sensor in lijkt het, wellicht dat dat nu ook een oorzaak is. Heeft iemand misschien een idee hoe ik het op kan lossen? Fatsoenlijk foto's maken is er nu namelijk niet bij.
In het verleden was het ook zo dat haar camera onder CM7 wel werkte en mijne niet, er zit dus toch iets van een ander type sensor in lijkt het, wellicht dat dat nu ook een oorzaak is. Heeft iemand misschien een idee hoe ik het op kan lossen? Fatsoenlijk foto's maken is er nu namelijk niet bij.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Verwijderd
Ik draai nog steeds de build van ColdfusionX 15/6, echter de Goo Manager gaf aan dat er een update voor m'n ROM klaar stond. Nou heb ik al een beetje rondgeneusd, maar het is me niet duidelijk hoe Goo Manager werkt.
Ik heb wel de ZIP gedownload naar m'n sd-kaartje, maar als ik kies voor Flash ROMs, dan krijg ik de keuze om dalvik en cache partition te wipen, een backup te maken of een factory reset te doen. Ik had wipe cache/dalvik aandevinkt, vervolgens gekozen voor Flash. De Blade reboot dan in Clockworkmod. Is dit normaal met Goo Manager? En kan ik dan de boel flashen volgens de tutorial hierboven (paar posts terug)? Hoe behoud ik dan m'n user data? Heb niet zoveel zin om alle mailboxen e.d. opnieuw in te moeten stellen.
Misschien Google ik verkeerd, maar een goede tutorial voor Goo Manager kan ik niet echt vinden. Zeker niet waar het een update betreft (indien mogelijk). Iemand ervaring met deze app?
Groeten, Geoffrey
Ik heb wel de ZIP gedownload naar m'n sd-kaartje, maar als ik kies voor Flash ROMs, dan krijg ik de keuze om dalvik en cache partition te wipen, een backup te maken of een factory reset te doen. Ik had wipe cache/dalvik aandevinkt, vervolgens gekozen voor Flash. De Blade reboot dan in Clockworkmod. Is dit normaal met Goo Manager? En kan ik dan de boel flashen volgens de tutorial hierboven (paar posts terug)? Hoe behoud ik dan m'n user data? Heb niet zoveel zin om alle mailboxen e.d. opnieuw in te moeten stellen.
Misschien Google ik verkeerd, maar een goede tutorial voor Goo Manager kan ik niet echt vinden. Zeker niet waar het een update betreft (indien mogelijk). Iemand ervaring met deze app?
Groeten, Geoffrey
Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.