Heb inmiddels de stofzuiger ingeschakeld zelfsJHdD schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:47:
Misschen een beetje raar, maar probeer is je mond op het speakertje te zetten en dan zuigen danwel blazen.
Ik had hetzelfde, maar toen kwam mn vader daar mee aan. Het gaat niet zozeer om het stof maar het membraam van de speaker kan bol of hol staan net zoals je trommelvlies.
Verwijderd
Heb zojuist mijn mobiel opengeschroefd maar krijg het kapje niet van de telefoon af.. Hoe is dit simpel los te maken?AndRo555 schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:56:
[...]
Goed vastzetten is misschien een groot woord, bij mij zat die een beetje lost dus voorzichtig terug vast gezet. Gewoon zien of die los zit en dan vastzetten, openmaken is ook niet zo moeilijk.
Volgens de teardown kost het behoorlijk wat kracht om het kapje te verwijderen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:49:
[...]
Heb zojuist mijn mobiel opengeschroefd maar krijg het kapje niet van de telefoon af.. Hoe is dit simpel los te maken?
Verwijderd
Heb hem opengekregen!Condor70 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:19:
[...]
Volgens de teardown kost het behoorlijk wat kracht om het kapje te verwijderen.
Weet je, hij is primair bedoeld om mee te bellenVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:33:
Weet iemand nog een interessante rom? ics heb ik eigenlijk wel gezien nu
Ligt er natuurlijk ook aan wat je er verder mee wilt. Ik ben voor snel en stabiel gegaan, dus een vrije schone versie van android. Is uiteindelijk Swedish Snow geworden, zit intussen geloof ik op RLS7 (draai zelf 6, nog geen behoefte gehad aan upgrade).Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:33:
Weet iemand nog een interessante rom? ics heb ik eigenlijk wel gezien nu
Verwijderd
HahaJakeNL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:27:
[...]
Weet je, hij is primair bedoeld om mee te bellen
OK, ik dacht dat je alvast aan Android 5 wilde gaan snuffelenVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:34:
[...]
HahaIk heb nu miui geprobeerd maar ik vind het maar een slechte ios rip off dus ik blijf nog wel ff op coldfusion x
Jammer dat de prada rom niet werkt
Verwijderd
Weet iemand wat nu eigenlijk het probleem nog is met de laatste puntjes voor CM9? Iets met de drivers, zoveel is me duidelijk, maar is dat de enige manier om e.e.a. aan de praat te krijgen?
Let ook op dat V9 een ZTE V9 kan zijn, in plaats van versie 9.
Ik kan er geen chocola van maken. Waar kijk ik nu eigenlijk naar?JP12 schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:08:
Misschien krijgen we binnenkort officiële CM9 builds voor onze toestellen. Deze commits hinten daar in ieder geval wel naar:
http://review.cyanogenmod.com/#/c/14768/
http://review.cyanogenmod.com/#/c/14802/
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 23:34 ]
Waar het nu op hangt is het ontbreken van ARMv6 drivers voor de GPU met OpenMAX ondersteuning. Dat is een API die pas vanaf Android 4.0 aanwezig is en ondersteuning geeft voor bepaalde video-elementen. De maintainers van Cyanogenmod willen pas officiele builds vrijgeven als een build alle basis functionaliteit ondersteunt. Hier hoort dus ook de ondersteuning van OpenMAX bij. De vraag is nu dus of de drivers er gaan komen of dat er misschien toch officiële builds komen ondanks de beperkte functionaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:44:
Weet iemand wat nu eigenlijk het probleem nog is met de laatste puntjes voor CM9? Iets met de drivers, zoveel is me duidelijk, maar is dat de enige manier om e.e.a. aan de praat te krijgen?
[...]
Ik kan er geen chocola van maken. Waar kijk ik nu eigenlijk naar?
Is het zo een beetje duidelijk?
Verwijderd
Crap, ik ging toch maar even resetten. Alles netjes gebackupt, behalve mijn SMS'jes, precies waar het me nu om te doen was -_-'
Wel weer heerlijk soepel, ik was die vastlopers echt goed zat.
Wie zou die drivers moeten releasen? Qualcomm? Is daar geen workaround voor, al is het maar een vieze?
Wel weer heerlijk soepel, ik was die vastlopers echt goed zat.
Ja, dat is helaas precies waar ik bang voor was. Ik was zo hoopvol nadat de drivers laatst uitkwamen, maar nu betekent het weer dat we afhankelijk zijn van een externe partij voor een goed werkende Blade. Terwijl we er nu zo dicht bij zijn.JP12 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 02:28:
Waar het nu op hangt is het ontbreken van ARMv6 drivers voor de GPU met OpenMAX ondersteuning. Dat is een API die pas vanaf Android 4.0 aanwezig is en ondersteuning geeft voor bepaalde video-elementen. De maintainers van Cyanogenmod willen pas officiele builds vrijgeven als een build alle basis functionaliteit ondersteunt. Hier hoort dus ook de ondersteuning van OpenMAX bij. De vraag is nu dus of de drivers er gaan komen of dat er misschien toch officiële builds komen ondanks de beperkte functionaliteit.
Wie zou die drivers moeten releasen? Qualcomm? Is daar geen workaround voor, al is het maar een vieze?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 02:45 ]
Ik overweeg een ZTE. Kan ik dan nog steeds het beste voor een blade gaan of kan het uit om te wachten op de crescent?
Verwijderd
Ik denk dat die drivers nooit gaan uitkomen helaasJP12 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 02:28:
[...]
Waar het nu op hangt is het ontbreken van ARMv6 drivers voor de GPU met OpenMAX ondersteuning. Dat is een API die pas vanaf Android 4.0 aanwezig is en ondersteuning geeft voor bepaalde video-elementen. De maintainers van Cyanogenmod willen pas officiele builds vrijgeven als een build alle basis functionaliteit ondersteunt. Hier hoort dus ook de ondersteuning van OpenMAX bij. De vraag is nu dus of de drivers er gaan komen of dat er misschien toch officiële builds komen ondanks de beperkte functionaliteit.
Volgens mij wordt de Blade nu bijna nergens meer verkocht. Ik weet niet precies wat de geruchten doen, maar de opvolger zou volgens mij niet heel lang meer op zich moeten laten wachten. Als je geen enorme haast hebt zou ik die volgende aankondiging afwachten. Mocht dat te lang duren of tegenvallen kun je altijd nog proberen ergens een Blade op de kop te tikken.Kevf schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:49:
Ik overweeg een ZTE. Kan ik dan nog steeds het beste voor een blade gaan of kan het uit om te wachten op de crescent?
Camacha, welke ROM draai je nu?
Ik zelf zit nu maar op Swedish Snow RLS7, 2.3.5 dus.
Vond sommige dingen in ICS niet bepaald smooth voor het gevoel.
2.3 is weer lekker strak iig.
Een nadeel, de accu drained als een gek omlaag.
Vond sommige dingen in ICS niet bepaald smooth voor het gevoel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
CM7.1.0, Android 2.3.7 dus, in combinatie met LauncherPro.Quad schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:02:
Camacha, welke ROM draai je nu?
Die draaide ik al, maar nadat ik talloze apps had gedownload bij die Googleactie was het ding aan het mekkeren. Continu vastlopers, traagheid, et cetera. Er zat duidelijk iets scheef, maar ik kon tussen al die apps niet ontdekken welke het nu was. Luie hond die ik ben duurde het even voordat ik de moed verzameld had om alles te backuppen en opnieuw te installeren.
ICS heb ik nog niet geprobeerd, maar na de filmpjes blijft het wel kriebelen als een gek. Het ontbreken van de camera/videocamera en YouTube HD vind ik toch wel belangrijke issues, maar ik ben zo bang dat die ook niet meer opgelost gaan worden. Als dat blijkt zit de kans er wel in dat ik toch over ga.Vond sommige dingen in ICS niet bepaald smooth voor het gevoel.
De accu was bij mij al een tijdje problematisch, maar ik ging er van uit dat dat ook kwam door die vastlopers. Steeds processen opnieuw opstarten is natuurlijk niet fijn voor een accu. Ik heb het idee dat het nu wel beter is, maar dat e.e.a tijdens gebruik toch wel flink ten koste gaat van de lading. Even twintig minuten browsen en ik zie de procenten er zo af tikken. Aan de andere kant, ik zit nu op 68% na 28 uur, met een screen time van 1u 13 en dus een beetje browsen, de wekker snoozen (kost best veel stroom, heb ik gemerkt), Tweakers (app) checken et cetera. Dat is toch niet heel slecht.
Ik heb de minimum clock nu maar eens naar 122 MHz gezet om zo nog meer stroom te besparen in rust, maar ik heb het idee dat daar de winst niet echt in zit. Het helpt uiteraard, maar het scherm en activiteit kost toch echt meer stroom.
Ik heb het scherm op auto staan, dan blijft het leesbaar in vrijwel alle situaties en kost het toch niet te veel stroom. Wifi en dergelijke zaken zet ik alleen bij behoefte aan en daarna gelijk weer uit. Hebben jullie nog meer besparingsstrategieën die niet heftig ten koste van de bruikbaarheid gaan?
Was ICS zuiniger in jouw ervaring?
Toch zijn er best een hoop apparaten die gebruik maken van de MSM7227. Hoewel ik je verhaal wel geloofwaardig vind, is het ook niet onredelijk te denken dat er wellicht voor een paar van die apparaten nog drivers geschreven worden.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:08:
Ik denk dat die drivers nooit gaan uitkomen helaasDie Adreno drivers was een kwestie van GCC wat anders laten draaien, deze openmax drivers moeten helemaal opnieuw geschreven worden denk ik. Qualcomm gaat dat nooit doen, die verkopen liever de nieuwere ARMv7 SoC's
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 17:29 ]
Ik was wat op internet aan het struinen naar een alternatief voor de Blade nu KPN deze niet meer levert.
KPN heeft nu echter wel de Smart 200 in het assortiment (kost echter te veel om een goede Blade vervanger te zijn).
Ik bekeek de specs en deze lijken wel heel erg op de ZTE Skate. Kan iemand bevestigen dat de Smart 200 een Skate met een KPN logo is?
KPN heeft nu echter wel de Smart 200 in het assortiment (kost echter te veel om een goede Blade vervanger te zijn).
Ik bekeek de specs en deze lijken wel heel erg op de ZTE Skate. Kan iemand bevestigen dat de Smart 200 een Skate met een KPN logo is?
Voor zover ik weet is het geen rebranded ZTE Skate, dan zouden ze de halve behuizing hebben moeten omgegooid. Als je in de richting van €200,- gaat kun je volgens mij beter een échte ZTE Skate importeren of een alternatief zoals de Experia Ray(ARMv7 ipv ARMv6) of een Motorola Defy(ARMv7 ipv ARMv6) nemen; je zult dan natuurlijk wel meer geld en schermgrootte in moeten leveren..Condor70 schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:19:
Ik was wat op internet aan het struinen naar een alternatief voor de Blade nu KPN deze niet meer levert.
Verwijderd
Aan een Skate zou ik toch echt niet meer beginnen voor dat geld, dan liever een ander alternatief met een ARMv7 of iets van dien aard.Lorem_Ipsum schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:31:
Voor zover ik weet is het geen rebranded ZTE Skate, dan zouden ze de halve behuizing hebben moeten omgegooid. Als je in de richting van €200,- gaat kun je volgens mij beter een échte ZTE Skate importeren of een alternatief zoals de Experia Ray(ARMv7 ipv ARMv6) of een Motorola Defy(ARMv7 ipv ARMv6) nemen; je zult dan natuurlijk wel meer geld en schermgrootte in moeten leveren..
Dan zou ik kijken naar de Huawei Honor.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Door wie? Alle Qualcomm drivers en gerelateerd Android veranderingen word geschreven door CodeAurora. CodeAurora heeft geen enkele ARMv6 verandering gecommit aan de ICS branches waar dit wel het geval was met Gingerbread. Ongemodificeerd AOSP Gingerbread werkt al niet op ARMv6, dan moet je wat patches van CAF toevoegen aan bijv. Webkit en V8.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:27:
[...]
[...]
Toch zijn er best een hoop apparaten die gebruik maken van de MSM7227. Hoewel ik je verhaal wel geloofwaardig vind, is het ook niet onredelijk te denken dat er wellicht voor een paar van die apparaten nog drivers geschreven worden.
Voor 100£ heb je een Huawei Ascend G300, wel met vodafone uk sim lock, maar daar moet wel een omweg voor zijn.
http://shop.vodafone.co.u...-g300-payg/specifications
http://shop.vodafone.co.u...-g300-payg/specifications
Half jaartje geleden ook een ZTE Blade (5MP) aangeschaft met KPN stock rom 2.2.2. Tot zover prima, afgezien van een wegvallende WiFi verbinding. Gisteren op het briljante idee gekomen om te upgraden naar de stock ROM 2.3.5 van de ZTE site. Upgrade ging prima, maar nu heb ik wel het vervelende probleem dat het touchscreen niet meer reageert als het scherm uit stand-by komt. Natuurlijk geen backup gemaakt, onder het motto "het is maar een stock rom" ... onwetendheid alom. Ik baal er nu flink van, maar ik kan nergens maar dan ook nergens online een gemirrorde KPN backup vinden. Telefoon is verder niet geroot, want dat vond ik niet echt nodig. Downgraden gaat helaas ook niet, wie heeft er een oplossing / patch voor dit probleem? Of anders, wat is een stabiele rom met weinig schoonheidsfoutjes? Hulde aan diegenen die een reactie geven !
Verwijderd
Goede vraag, want dat biedt niet veel hoopVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:09:
Door wie? Alle Qualcomm drivers en gerelateerd Android veranderingen word geschreven door CodeAurora. CodeAurora heeft geen enkele ARMv6 verandering gecommit aan de ICS branches waar dit wel het geval was met Gingerbread. Ongemodificeerd AOSP Gingerbread werkt al niet op ARMv6, dan moet je wat patches van CAF toevoegen aan bijv. Webkit en V8.

Ik hoop dat een of andere Chinees die er belang bij heeft wellicht nog wat kan betekenen, want de MSM7227 wordt nog volop gebruikt en ICS is toch wel inmiddels een beetje the way to go, maar ik moet toegeven dat dat geen situatie is waar je blij van wordt of vanuit wil gaan.
Cyanogenmod heeft uitstekende en stabiele ROMs, wat mij betreft van het niveau dat fabrikanten zelf niet eens halen. Je moet er uiteraard wel voor rooten.JfbK schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:44:
Of anders, wat is een stabiele rom met weinig schoonheidsfoutjes? Hulde aan diegenen die een reactie geven !
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 02:47 ]
je telefoon is nu een generation 3 geworden.JfbK schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:44:
Half jaartje geleden ook een ZTE Blade (5MP) aangeschaft met KPN stock rom 2.2.2. Tot zover prima, afgezien van een wegvallende WiFi verbinding. Gisteren op het briljante idee gekomen om te upgraden naar de stock ROM 2.3.5 van de ZTE site. Upgrade ging prima, maar nu heb ik wel het vervelende probleem dat het touchscreen niet meer reageert als het scherm uit stand-by komt. Natuurlijk geen backup gemaakt, onder het motto "het is maar een stock rom" ... onwetendheid alom. Ik baal er nu flink van, maar ik kan nergens maar dan ook nergens online een gemirrorde KPN backup vinden. Telefoon is verder niet geroot, want dat vond ik niet echt nodig. Downgraden gaat helaas ook niet, wie heeft er een oplossing / patch voor dit probleem? Of anders, wat is een stabiele rom met weinig schoonheidsfoutjes? Hulde aan diegenen die een reactie geven !
Heb je deze nieuwste originele geprobeerd? moldova 2.3.5 15-4-2012
Zo nee, probeer die even.
zip uitpakken.
zet de image map met daarin image.bin in de hoofdmap van de sd kaart
(heb je een eventueel oud image mapje verwijderd?)
telefoon uitzetten, even batterij eruit en erin
opstarten met menu en volume + vasthouden
(verwijder na succesvolle boot de image map)
als ie niet werkt dan pak je deze generation 3 -> g2 tpt met 160mb system
http://bit.ly/wEO8Im
(zelfde instructies als boven)
dit installeert ook clockworkmod
daarna zet je de swedish snow rls7 zip op de sd kaart (niet uitpakken)
http://www.mediafire.com/?znlcds4e1al85a0
boot met volume - in cwm
wipe data/factory reset
install zip from sd card
kies de zip en laat 'm installeren
klik de back knop en kies reboot
swedish snow rls7 is imho de beste rom van het moment en 2.3.5
ik heb amphoras gevraagd een tpt te maken voor generation2/3
[ Voor 0% gewijzigd door birdibird op 25-04-2012 18:36 . Reden: imho ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
De beste ROM is wat lastig te zeggen, er zijn anderen die het ook heel erg goed doenbirdibird schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:28:
swedish snow rls7 is de beste rom van het moment en 2.3.5
ok ok, da's waarVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:30:
[...]
De beste ROM is wat lastig te zeggen, er zijn anderen die het ook heel erg goed doen
(hoewel ik zelf cfx 4.04 15/4 draai)
[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 25-04-2012 18:35 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ah, super bedankt birdibird en Camacha!! Telefoon draait nu weer zoals het hoort, ik had blijkbaar een oudere te pakken. Over een paar dagen maar eens kijken naar die custom roms, voor nu ben ik al heel blij dat ik mijn oude Nokia niet meer hoef te gebruiken!
Is er iemand die al een durende oplossing heeft voor de verdwijnende tekst in Gmail in ICS (Coldfusionx)?
De workaround die ik nu gebruik is via 'apps beheren' de 'gegevens wissen' daarna werkt het weer goed.
De workaround die ik nu gebruik is via 'apps beheren' de 'gegevens wissen' daarna werkt het weer goed.
er is vast geen snelle oplossing voor de camera preview?
Volgens de developers is het een probleem met de WebKit engine die upstream gefixt moet worden. Waarschijnlijk zal de oplossing dus nog wel even op zich laten wachten.mpx200_05 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:08:
Is er iemand die al een durende oplossing heeft voor de verdwijnende tekst in Gmail in ICS (Coldfusionx)?
Dit probleem heeft ook te maken met drivers voor ICS. Er is nog geen fix en de verwachting is dat dit ook nog wel even zal duren.Lennart95 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:23:
er is vast geen snelle oplossing voor de camera preview?
[ Voor 23% gewijzigd door Heronimo op 27-04-2012 22:45 ]
Verwijderd
Meh. Ik had al een beetje besloten dat ik naar ICS over zou gaan zodra de camerapreview gefixt was, maar zelfs dat blijkt lastig.JP12 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:44:
Dit probleem heeft ook te maken met drivers voor ICS. Er is nog geen fix en de verwachting is dat dit ook nog wel even zal duren.
Verwijderd
De handleiding voor de ZTE Skate Acqua is inmiddels opgedoken http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobile/Netherlands/
Meer info over dit toestel http://www.gsmarena.com/zte_skate_acqua-4583.php
Verwijderd
Dat ziet er niet verkeerd uit. Er zullen wel weer mensen gaan roepen dat hij teveel op de iPhone lijkt, maar afhankelijk van de materiaalkeuzes vind ik dit best een chic ding en ook net eigen genoeg om geen rip-off te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:14:
De handleiding voor de ZTE Skate Acqua is inmiddels opgedoken http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobile/Netherlands/
Is het eigenlijk zo dat je met de ICS rom een minder goede geluidskwaliteit hebt wanneer je belt? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat het ooit zo lelijk klonk. Het klinkt erg schel wanneer ik bel. Dit is gek aangezien muziek wel goed wordt afgespeeld.
Verwijderd
Overigens deze Acqua specs lijkt erg veel op de Huawei Ascend G300 http://android.modaco.com...available-to-buy-100-r443 en dit toestel is te koop in Engeland voor slechts 100 pond pak weg 122 euro ongeveer, dus ik verwacht dat de prijs rond dit bedrag zal komen te liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:45:
[...]
Dat ziet er niet verkeerd uit. Er zullen wel weer mensen gaan roepen dat hij teveel op de iPhone lijkt, maar afhankelijk van de materiaalkeuzes vind ik dit best een chic ding en ook net eigen genoeg om geen rip-off te zijn.
Kan ook aan 't speakertje zelf liggen, bij mij vervormd 'ie ook verschrikkelijk en draai geen ICS. Muziek wordt normaal gesproken via de andere speaker aan de onder/zijkant afgespeeld.DesertRose schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:11:
Is het eigenlijk zo dat je met de ICS rom een minder goede geluidskwaliteit hebt wanneer je belt? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat het ooit zo lelijk klonk. Het klinkt erg schel wanneer ik bel. Dit is gek aangezien muziek wel goed wordt afgespeeld.
De vormgeving vind ik van ondergeschikt belang.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:45:
[...]
Dat ziet er niet verkeerd uit. Er zullen wel weer mensen gaan roepen dat hij teveel op de iPhone lijkt, maar afhankelijk van de materiaalkeuzes vind ik dit best een chic ding en ook net eigen genoeg om geen rip-off te zijn.
Een MSM7227A is wel het absolute minimum. Had van mij wel een iets snellere CPU/GPU mogen zijn.
Touch ipv fysieke knoppen is een voordeel (ik verwacht nog steeds dat de knoppen van mijn Blade het een keer begeven). Ik dacht trouwens dat die knoppen niet meer nodig waren in ICS?
Daarnaast vind ik de rubberachtige achterkant van de Blade erg prettig. Ik hoop dat ZTE dit ook in nieuwere modellen meeneemt.
Maar waar het uiteindelijk natuurlijk allemaal om draait:
1. Komt het toestel in Nederland beschikbaar tegen een fatsoenlijk lage prijs?
2. Wordt het toestel net zo populair als de Blade wat betreft custom ROMs?
[ Voor 11% gewijzigd door Condor70 op 01-05-2012 09:14 ]
EENS! Beide zeer belangrijke vragen om met een 'low budget' merk in zee te gaan. Bij de Blade is dat in ieder geval helemaal super!Condor70 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Maar waar het uiteindelijk natuurlijk allemaal om draait:
1. Komt het toestel in Nederland beschikbaar tegen een fatsoenlijk lage prijs?
2. Wordt het toestel net zo populair als de Blade wat betreft custom ROMs?
Verwijderd
Ik las eerst dat er andere chip in zou zitten, maar nu blijkt het inderdaad een MSM7227 te zijn. Dat zie ik voor een nieuwe telefoon toch niet meer zitten, ook niet op 1 GHz. Gezien de ervaringen met de Blade kan ik me niet voorstellend dat je daar over twee jaar nog mee wilt werken, hoewel nu nog afdoende.Condor70 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:13:
De vormgeving vind ik van ondergeschikt belang.
Een MSM7227A is wel het absolute minimum. Had van mij wel een iets snellere CPU/GPU mogen zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:39 ]
Verwijderd
Het gaat hier om de MSM7227A = de nieuwe entry level SoC en de opvolger van de MSM7227 (zonder A), in deze nieuwe SoC zit een Cortex A5 core en gebruikt ArM v7 instructie's itt MSM7227 ARM11 core wat ArM v6 is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:16:
[...]
Ik las eerst dat er andere chip in zou zitten, maar nu blijkt het inderdaad een MSM7227 te zijn. Dat zie ik voor een nieuwe telefoon toch niet meer zitten, ook niet op 1 GHz. Gezien de ervaringen met de Blade kan ik me niet voorstellend dat je daar over twee jaar nog mee wilt werken, hoewel nu nog afdoende.
Waar kan je nu nog de Blade kopen in NL of een andere budget Android smartphone?
Mijn moeder is sinds kort ook geinteresseerd in de Blade, maar ik kan ze nergens meer vinden.
Mijn moeder is sinds kort ook geinteresseerd in de Blade, maar ik kan ze nergens meer vinden.
Verwijderd
Dan had ik het de eerste keer toch goed gezien, want dat was inderdaad wat ik verwachtte. Maakt nogal wat verschil. De typenaamgeving maakt het niet heel veel duidelijker, moet ik zeggen, want het is niet echt of echt niet vergelijkbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:21:
Het gaat hier om de MSM7227A = de nieuwe entry level SoC en de opvolger van de MSM7227 (zonder A), in deze nieuwe SoC zit een Cortex A5 core en gebruikt ArM v7 instructie's itt MSM7227 ARM11 core wat ArM v6 is.
hier: V&A aangeboden: ZTE Blade (San Francisco)Dr. Prozac schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:50:
Waar kan je nu nog de Blade kopen in NL of een andere budget Android smartphone?
Ola,
Zit hier met een Gen 2 Blade die ik wil opwaarderen.
Ik draai nu een half jaar GSF 25 ofzo en ik wil wel eens wat nieuws.
Is er iemand die me kan verwijzen naar een tutorial om een upgrade uit te voeren ? 2.3.5 of 4.04
Alvast bedankt
Zit hier met een Gen 2 Blade die ik wil opwaarderen.
Ik draai nu een half jaar GSF 25 ofzo en ik wil wel eens wat nieuws.
Is er iemand die me kan verwijzen naar een tutorial om een upgrade uit te voeren ? 2.3.5 of 4.04
Alvast bedankt
Inmiddels staat er op Modaco weer een nieuwe ICS versie van Tilal met een werkende camera.
Dank voor de tip. Die erop gezet samen met de gapps van 29/04. Camera preview werkt idd nu naar behoren. Alleen Whatsapp vind met deze update van 02-05 de Blade niet compatible, like alsof het een tablet geworden ismpx200_05 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:20:
Inmiddels staat er op Modaco weer een nieuwe ICS versie van Tilal met een werkende camera.
Gisteren swedish snow rls7 op m'n ZTE Blade (volgens de instructies op hun site) gezet. Momenteel een groot probleem: zet ik m'n wireless aan dan reboot de telefoon. Dit was een issue met de rls4 maar over de rls7 heb ik nog niets gevonden. Iemand tips??
Ik gebruik volgende kernel: kernel 2.6.35.7-perf+tuomas@dreamy #6
Ik gebruik volgende kernel: kernel 2.6.35.7-perf+tuomas@dreamy #6
[ Voor 11% gewijzigd door incunabula op 05-05-2012 09:36 . Reden: kernel toegevoegd ]
Bij mij crasht google play steeds met de 05/02 update.
Verwijderd
Fijn! Ik geloof dat voor mij de tijd gekomen is om de overstap te gaan maken naar ICSmpx200_05 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:20:

Nu heb ik mij natuurlijk al wel een beetje ingelezen, maar waar moet ik op letten? Mijn systeempartitie is niet groot genoeg, dus die zal ik moeten veranderen. Hoe doe ik dat het beste? Ik lees op de forums elders vooral dat als je dat niet weet, je er niet aan moet beginnen, maar dat is een vicieuze cirkel van jewelste natuurlijk en ook weinig informatief wat betreft de aanpak. Ik heb mijn telefoon zelf unlockt, geroot, van gen1 naar gen2 gebracht en voorzien van diverse ROMs, dus dit zou me toch ook wel moeten lukken.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten daarna? ROM downloaden, MD5-check doen, via recovery flashen, eventuele patches via recovery flashen en de Google apps installeren. Mis ik dan nog wat?
Controleren of je systempartitie wel minimaal 190MB heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:35:
[...]
Fijn! Ik geloof dat voor mij de tijd gekomen is om de overstap te gaan maken naar ICS![]()
Nu heb ik mij natuurlijk al wel een beetje ingelezen, maar waar moet ik op letten? Mijn systeempartitie is niet groot genoeg, dus die zal ik moeten veranderen. Hoe doe ik dat het beste? Ik lees op de forums elders vooral dat als je dat niet weet, je er niet aan moet beginnen, maar dat is een vicieuze cirkel van jewelste natuurlijk en ook weinig informatief wat betreft de aanpak. Ik heb mijn telefoon zelf unlockt, geroot, van gen1 naar gen2 gebracht en voorzien van diverse ROMs, dus dit zou me toch ook wel moeten lukken.
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten daarna? ROM downloaden, MD5-check doen, via recovery flashen, eventuele patches via recovery flashen en de Google apps installeren. Mis ik dan nog wat?
Is een app voor (naam even kwijt).
Voor de rest:
Downloaden
Recovery alles wipen (behalve SD card dúh
ROM flashen
Data wipe
Cache wipe
Booten
Reboot in recovery
Airplane patch flashen
Boot
Done.
Edit: Ik ga hem er nu ook weer op zetten, als battery drain daadwerkelijk is gefixed is dit wel een kanshebber!
Edit2: Geprobeerd gisteravond en zojuist mijn backup weer terug gezet.
Reden waarom is het volgende:
- Na het flashen van gapps blijkt dat ik zowat alles in de play store hebt staan behalve Whatsapp..
- Bluetooth wil niet inschakelen op deze versie die op de laatste versie van tilal (14/04) wel deed.
Kortom, teleurgesteld
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 06-05-2012 08:56 ]
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Thanks voor je lijstje, dat helpt. Toch een stukje completer dan die van mijQuad schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:46:
Controleren of je systempartitie wel minimaal 190MB heeft.
Is een app voor (naam even kwijt).

De app die jij bedoelde is waarschijnlijk Blade Checker, maar ik wist al dat mijn systeempartitie niet groot genoeg is (160 MB). Ik weet alleen niet hoe ik de partitiegrootte verantwoord en het makkelijkst verander. Is het handig TPT Helper daarvoor te gebruiken? Kleine extra complicatie is dat ik een naar gen2 geconverteerde gen1-telefoon heb. Daar moet je schijnbaar gen1-tpt's op gebruiken, maar ik wil daar toch meer van weten voor ik het probeer.
Edit: grappig, ik zie net iemand met een glanzend zwarte Blade/Lutea. Ik wist niet dat die ook bestonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 02:59 ]
- Klopt.. whatsapp is not compatible, oplossing: download de .apk van hun site en installeer hem handmatig.Quad schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:46:
[...]
Reden waarom is het volgende:
- Na het flashen van gapps blijkt dat ik zowat alles in de play store hebt staan behalve Whatsapp..
- Bluetooth wil niet inschakelen op deze versie die op de laatste versie van tilal (14/04) wel deed.
Kortom, teleurgesteld.
- Dat blauwtand stuk is, tja.. ik gebruik het nooit en als je het toch wilt gebruiken: gebruik die ene app om de BT te forceren? Met de 14/4 versie werkte BT bij mij evenmin, dus zo interessant vind ik die functie niet. To each his own
Ik sta voor een raadsel: dit weekend heb ik Swedish Snow RLS7 geïnstalleerd ter vervanging van RLS4. Ik gebruik deze gsm eigenlijk altijd op wifi en heb al een week geen simkaart geïnstalleerd. Met de RLS4 kon ik vrij lang op een batterijlading werken (ongeveer 3 dagen zonder sim), maar met RLS7 ging de batterij heel snel leeg.
Toen ik echter terugflashte naar RLS4 werd het er niet beter op: de batterij blijft pijlsnel ontladen. Daarnet een half uurtje mails bekeken en de batterij was 10% verminderd. Ik snap er niets van...
Edit: ik heb de rom geflasht met een volle batterij en heb na de installatie van de rom de batterij weer gecalibreerd.
Toen ik echter terugflashte naar RLS4 werd het er niet beter op: de batterij blijft pijlsnel ontladen. Daarnet een half uurtje mails bekeken en de batterij was 10% verminderd. Ik snap er niets van...
Edit: ik heb de rom geflasht met een volle batterij en heb na de installatie van de rom de batterij weer gecalibreerd.
[ Voor 10% gewijzigd door Thierryziezo op 07-05-2012 22:31 ]
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Wat je kan doen is om de accu tot 10% te laten ontladen en daarna in een stuk opladen en dat nog een keer herhalen.
Daarna zou hij weer voldoende capaciteit hebben.
Ik zelf zit nu op CFX weer, de snapshot versie http://android.modaco.com...__p__1946750#entry1946750.
Heb preview, bluetooth werkt en alles maar kan geen foto nemen want camera freezed m dan, maar volgens mij moet ik dan de airplane fix daarvoor uitvoeren nog, want sommigen zeggen dat het dan helpt.
Enige wat niet werkt is Youtube HQ, behoorlijk laggy maar just my 2 cents..
.
Werkt lekker verder!
Edit: Airplane fix geflashed en nu werkt foto maken wel maar bluetooth niet meer
.
Achja, zie wel komende dagen wat belangrijker is ;-).
Edit2: nieuwe reboot gedaan en nu werkt bluetooth wel haha!
Mooi, beste release so far lijkt t!
Ik zelf zit nu op CFX weer, de snapshot versie http://android.modaco.com...__p__1946750#entry1946750.
Heb preview, bluetooth werkt en alles maar kan geen foto nemen want camera freezed m dan, maar volgens mij moet ik dan de airplane fix daarvoor uitvoeren nog, want sommigen zeggen dat het dan helpt.
Enige wat niet werkt is Youtube HQ, behoorlijk laggy maar just my 2 cents..
Werkt lekker verder!
Edit: Airplane fix geflashed en nu werkt foto maken wel maar bluetooth niet meer
Achja, zie wel komende dagen wat belangrijker is ;-).
Edit2: nieuwe reboot gedaan en nu werkt bluetooth wel haha!
Mooi, beste release so far lijkt t!
[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 07-05-2012 23:20 ]
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Heeft iemand nog input hoe ik mijn partitiegrootte zou moeten veranderen?Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:50:
De app die jij bedoelde is waarschijnlijk Blade Checker, maar ik wist al dat mijn systeempartitie niet groot genoeg is (160 MB). Ik weet alleen niet hoe ik de partitiegrootte verantwoord en het makkelijkst verander. Is het handig TPT Helper daarvoor te gebruiken? Kleine extra complicatie is dat ik een naar gen2 geconverteerde gen1-telefoon heb. Daar moet je schijnbaar gen1-tpt's op gebruiken, maar ik wil daar toch meer van weten voor ik het probeer.
Dit was al een tijdje bekendQuad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:03:
Enige wat niet werkt is Youtube HQ, behoorlijk laggy maar just my 2 cents...
Werkt lekker verder!

Waarom zou die patch niet gewoon gemerged worden?
GeduldVerwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:01:
[...]
Waarom zou die patch niet gewoon gemerged worden?
http://android.modaco.com...ge__st__5100#entry1948875
Als dit werkt is het echt een doorbraak voor onze blade. Zonder OpenMAX krijg je namelijk nooit een werkende ICS. Dus hopelijk werkt het en komt tilal met een nieuwe build, want ik ben niet zo onder de indruk van sej's
Als dit werkt is het echt een doorbraak voor onze blade. Zonder OpenMAX krijg je namelijk nooit een werkende ICS. Dus hopelijk werkt het en komt tilal met een nieuwe build, want ik ben niet zo onder de indruk van sej's
[ Voor 19% gewijzigd door -ION- op 08-05-2012 21:22 ]
Nu draaien we nog op een oude kernel oid right?-ION- schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:18:
Als dit werkt is het echt een doorbraak voor onze blade. Zonder OpenMAX krijg je namelijk nooit een werkende ICS.
Met OpenMAX krijg je nieuwste (onofficiele) kernel?
Zal mij eens inlezen over OpenMAX ^^
⏩ PVOutput☀️
Er zal sowieso een nieuwe kernel nodig zijn. Het probleem tot nu toe was dat OpenMAX nog niet werkte met onze ARMv6 chipsQuad schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:21:
[...]
Nu draaien we nog op een oude kernel oid right?
Met OpenMAX krijg je nieuwste (onofficiele) kernel?
Zal mij eens inlezen over OpenMAX ^^
Aha.
Zo te lezen verzorgd OpenMAX de videoprocessing (onder andere) waardoor de camera en hardware decoding met hacks dus beschikbaar zijn.
Zodra OpenMAX werkt, heb je dus volledige hw acceleratie en werkende camera en Youtube HQ etc.
We wachten af
.
Zo te lezen verzorgd OpenMAX de videoprocessing (onder andere) waardoor de camera en hardware decoding met hacks dus beschikbaar zijn.
Zodra OpenMAX werkt, heb je dus volledige hw acceleratie en werkende camera en Youtube HQ etc.
We wachten af
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Die zag ik ook net. Uit de woorden van Tilal maak ik op dat hij denkt nu een volwaardige versie van CM9 te kunnen bouwen-ION- schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:18:

Edit:
Booh.Tilal6991 wrote:
After a lot of investigation I can safely say that the p500 fix for decoding (ie YouTube hq) does not work. As for encoding I'm still working on it and hopefully will be able to get video recording working soon.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 03:44 ]
Verwijderd
Goed, ik wil mijn partitie-indeling veranderen via TPT-helper voor ColdFusion. Daarbij geven ze aan dat je minstens 185 MB system moet hebben. Ook las ik in het topic op Modaco dat er standaard 37 MB cache is, maar dat custom ROMs de boel intern anders aanpakken en 4 MB daardoor al genoeg is.
Wat is het handigste (voor een al naar gen2 upgraded gen1 telefoon)? Moet ik een bestaande gen2 TPT uitzoeken die daar het meest op lijkt, een bestaande gen1 TPT die er het meeste op lijkt of een custom TPT maken met deze maten? Is de genoemde indeling (185 system, 4 MB cache) inderdaad voldoende of krijg ik daar problemen mee?
Wat is het handigste (voor een al naar gen2 upgraded gen1 telefoon)? Moet ik een bestaande gen2 TPT uitzoeken die daar het meest op lijkt, een bestaande gen1 TPT die er het meeste op lijkt of een custom TPT maken met deze maten? Is de genoemde indeling (185 system, 4 MB cache) inderdaad voldoende of krijg ik daar problemen mee?
Ik heb het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 06:55:
Goed, ik wil mijn partitie-indeling veranderen via TPT-helper voor ColdFusion. Daarbij geven ze aan dat je minstens 185 MB system moet hebben. Ook las ik in het topic op Modaco dat er standaard 37 MB cache is, maar dat custom ROMs de boel intern anders aanpakken en 4 MB daardoor al genoeg is.
220MB Data
210 System
en 2MB cache ongeveer.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Kijk, daar heb ik wat aanQuad schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:23:
Ik heb het volgende:
220MB Data
210 System
en 2MB cache ongeveer.

Voor de 220MB indeling kun je de standaard v10 TPT gebruiken (e.g. hier).Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 06:55:
Goed, ik wil mijn partitie-indeling veranderen via TPT-helper voor ColdFusion
...
De blade helper zegt dat ik een gen 1 upgraded to gen 2 heb, maar heb nooit een tpt gedaanVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:24:
[...]
Kijk, daar heb ik wat aanHeb je een gen1 of een gen2 telefoon en waarmee heb je die partities aangemaakt?
Alleen partitie layout gewijzigd voor ICS zeg maar.
Was middels zo'n windows applicatie wat erg makkelijk ging.
⏩ PVOutput☀️
Hiermee zorgde ik ervoor bij het begin dat ik de Blade rootte en via die manier heb ik toen Moldovan en dus GB erop gegooid. Op dezelfde manier heb ik toen voor ik aan CFX begon ook de partitie anders gemaakt, want bij Moldovan volstond 160MB aan systeem partitie. Eerst omslachtig via andere dingen geprobeerd de partitie te veranderen. Toen maar gewoon via TPT helper mijn eigen partitie indeling gekozen, die geflasht door te rebooten met aan/uit-knop/menu/volume + toetsen ingedrukt. Nadien in clockwork eerst de versie van Tital gepakt, nu gekozen voor de versie van Sej. Gebruik nu 210MB voor systeem, 20MB voor cache en de rest is 226MB data. Dat was eerst bij de versie van Tital 215MB systeem, 37MB cache en 203MB data. Is toch weer 23MB, waar je aardig wat appjes voor kunt downloadenQuad schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:38:
[...]
Was middels zo'n windows applicatie wat erg makkelijk ging.
Waar ik met het herpositioneren van mijn partitie-indeling de fout mee in ging was dat ik tig guides ging gebruiken voor GEN-1 type Blades. Hoewel Blade checker zelf aangeeft dat ik een GEN-1 type Blade heb die geupgrade is naar GEN-2, gelijk aan Quad dus
Via Create your own TPT binnen TPT helperVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:24:
[...]
En waarmee heb je die partities aangemaakt?
Public Publieke map | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door Joosie200 op 09-05-2012 14:27 ]
Wel mooi makkelijk dat dus.
Maar 20MB Cache is echt wel overdreven, ikzelf heb 2MB en dat is ook al wel genoeg
.
Scheelt weer 18MB voor data.
Maar 20MB Cache is echt wel overdreven, ikzelf heb 2MB en dat is ook al wel genoeg
⏩ PVOutput☀️
Het is belangrijk te bedenken welke tpt je moet gebruiken:
-als je gen2 hebt moet je gen2 tpt's gebruiken
-als je gen1 hebt en ooit via WINDOWS een rom of partitie-indeling hebt geflasht, heb je nu een gen2!!!!
dus moet je in de instellingen van tpt helper gen2 kiezen ipv gen1 -> gen2
-mensen die gen1 hadden en alleen tpt's hebben gebruikt kiezen gen1 -> gen2
mbt cache: custom roms linken cache naar de data partitie, dus je kan de cache partitie 2 mb houden
edit: ik gebruik zelf 160 mb system voor cfx omdat ik in de zip onder media bootanimation en grote geluidsbestandjes verwijder (en alle videos) en onder tts alles behalve de GB bestanden. Verwijder ook de apps video-editor, rom-manager en vervang trebushet door apex. Als je dan mini gapps gebruikt past alles precies en heb je veeeeeel meer ruimte voor apps
-als je gen2 hebt moet je gen2 tpt's gebruiken
-als je gen1 hebt en ooit via WINDOWS een rom of partitie-indeling hebt geflasht, heb je nu een gen2!!!!
mbt cache: custom roms linken cache naar de data partitie, dus je kan de cache partitie 2 mb houden
edit: ik gebruik zelf 160 mb system voor cfx omdat ik in de zip onder media bootanimation en grote geluidsbestandjes verwijder (en alle videos) en onder tts alles behalve de GB bestanden. Verwijder ook de apps video-editor, rom-manager en vervang trebushet door apex. Als je dan mini gapps gebruikt past alles precies en heb je veeeeeel meer ruimte voor apps
[ Voor 29% gewijzigd door birdibird op 09-05-2012 17:23 ]
Verwijderd
Thanks allen
Het is alweer een tijdje geleden dat ik met m'n Blade in de weer ben geweest en het is fijn input te krijgen of bevestigd te krijgen wat je al dacht uitgevonden te hebben.
Edit: ik lees nu birdibirds post
Het maakt blijkbaar uit.
Ik moet dus een gen1 > gen2 TPT aanmaken? Is Blade Checker betrouwbaar genoeg om daar op te vertrouwen?

Het enige verschil is dus dat de mijne daadwerkelijk een upgraded gen1 telefoon is. Ik vraag me af of dat nog verschil maakt, maar misschien moet ik het gewoon maar even op Modaco vragen.Joosie200 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:07:
Hoewel Blade checker zelf aangeeft dat ik een GEN-1 type Blade heb die geupgrade is naar GEN-2, gelijk aan Quad dus
Edit: ik lees nu birdibirds post

Waarom heb je zo'n grote datapartitie? Ik had gezien dat 185 het minimum is, of passen de Google apps er dan niet bij?Joosie200 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:07:
Gebruik nu 210MB voor systeem, 20MB voor cache en de rest is 226MB data. Dat was eerst bij de versie van Tital 215MB systeem, 37MB cache en 203MB data.
Ik las gister op Modaco dat 4 MB soms handig kan zijn. Een cache van 2 MB zou mogelijk zelfs de black screen bug veroorzaken. Hoe waar dat is weet ik niet, maar ik denk dat ik dat maar aanhoud.Quad schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:42:
Maar 20MB Cache is echt wel overdreven, ikzelf heb 2MB en dat is ook al wel genoeg.
En als je een vergeetachtige lambal bent die vergeten is hoe hij z'n telefoon de vorige keer naar gen 2 heeft gebracht? Mr. Pigfish zegt dat ik een gen2 heb, Blade Checker zegt dat het een TPT upgraded gen2 telefoon is en ik gen1 style TPT's moet gebruiken.birdibird schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:17:
Ik moet dus een gen1 > gen2 TPT aanmaken? Is Blade Checker betrouwbaar genoeg om daar op te vertrouwen?
Tilal is weer verder gegaan.
09/05/2012:
Missed out a huge number of builds from changelog
Camera preview now working
Barcode scanners now work
Up to date with CM sources - Themes, Lockscreen etc.
Loads of performance improvements
Lot of other things whcih I've forgotten - I pormise to keep the first post up to date from next time
Download (klik)
Het gaat om een bijgewerkte versie van Sej (Snapshot).
Ben atm @ work dus geen mogenlijkheid om te testen
.
09/05/2012:
Missed out a huge number of builds from changelog
Camera preview now working
Barcode scanners now work
Up to date with CM sources - Themes, Lockscreen etc.
Lot of other things whcih I've forgotten - I pormise to keep the first post up to date from next time
Download (klik)
Het gaat om een bijgewerkte versie van Sej (Snapshot).
Ben atm @ work dus geen mogenlijkheid om te testen

⏩ PVOutput☀️
Omdat ik de accu net gecalibreerd had, dacht ik dat dit geen probleem zou mogen zijn. Na uw tip heb ik de accu nog eens gecalibreerd en hij draait weer als een zonnetje!Quad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:03:
Wat je kan doen is om de accu tot 10% te laten ontladen en daarna in een stuk opladen en dat nog een keer herhalen.
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Ik zou de update van Tilal niet proberen iig.
Zitten oa bugs in like:
- Keyboard lag (dus snel typen is eigenlijk onmogenlijk).
- Camera preview is als een slideshow, of te wel laggy, volgens gebruikers maakt hij wel goede foto's.
Maja, ik laat deze even links liggen dan.
Versie wat ik nu heb doet het prima.
Enige wat ik nu niet kan:
- Filmpjes schieten
- panorama (wat moet je er mee
)
- Youtube HQ
Foto's maken gaat hier prima.
Zitten oa bugs in like:
- Camera preview is als een slideshow, of te wel laggy, volgens gebruikers maakt hij wel goede foto's.
- Filmpjes schieten
- panorama (wat moet je er mee
- Youtube HQ
[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 10-05-2012 08:48 ]
⏩ PVOutput☀️
Werkt prima hier!
camera preview is een beetje traag maar werkt wel.
De rest van de rom voelt erg vlot!
als sommige dingen nog traag voelen zoals keyboard, reboot de telefoon dan even
edit: barcode scanner en goggles werken!
[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 10-05-2012 09:18 ]
Alltough het is voor mij nog geen reden om te updaten iig.birdibird schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:51:
Werkt prima hier!
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:42:
Maar 20MB Cache is echt wel overdreven, ikzelf heb 2MB en dat is ook al wel genoeg.
Check, cache terugbrengen naar 2MB is het proberen waardbirdibird schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:17:
Waar jij las dat 4MB handiger is voor cache, las ik ergens dus dat je beter 215MB voor system kan hanteren wat futureproof zou zijn. Ik heb overigens een Gen 2 TPT aangemaakt en de info van Bladechecker genegeerd. Bij TPThelper gekozen voor Windows upgraded Gen 2 (want dat is precies wat ik gedaan heb). Tital geeft in zijn OP aan dat 185MB voldoende zou moeten zijn. Achja.. lang leve android, gewoon dingen uitproberen. Werkt het niet? Terug naar de oude instellingenVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:18:
Waarom heb je zo'n grote datapartitie? Ik had gezien dat 185 het minimum is, of passen de Google apps er dan niet bij?
[...]
Ik las gister op Modaco dat 4 MB soms handig kan zijn. Een cache van 2 MB zou mogelijk zelfs de black screen bug veroorzaken. Hoe waar dat is weet ik niet, maar ik denk dat ik dat maar aanhoud.
[...]
/me Joosie200 gaat nu eens zien of de Snapshot variant van Sej draait op 185MB system, 4MB cache en 252MB data + airplane fix + gapps van 29/04
ik zou de 9/5 tilal aanraden ipv de 29/4 sej 
edit: sorry, de 2/5
edit: sorry, de 2/5
[ Voor 18% gewijzigd door birdibird op 10-05-2012 15:13 ]
Ik heb toch echt het over de 02/05 van Sej

Ik denk niet dat er ooit een officiele CM9 uitkomt voor de Blade
.
De partitie layout wijzigen is heul niet moeilijk hoor.
Enkel de goede topic vinden op Modaco om dat te doen, zal als ik thuis ben wel kijken voor je.
De partitie layout wijzigen is heul niet moeilijk hoor.
Enkel de goede topic vinden op Modaco om dat te doen, zal als ik thuis ben wel kijken voor je.
⏩ PVOutput☀️
Ik vrees het ook, maar geef de hoop toch nog niet volledig op.Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
Ik denk niet dat er ooit een officiele CM9 uitkomt voor de Blade.
Het is mogelijk dat er nog een GSM leverancier Android 4.0 voor een van zijn MSM7227 toestellen gaat uitleveren, waarna het natuurlijk mogelijk wordt om de binaries daarvan te gebruiken op de Blade.
Een ander, nog minder waarschijnlijke, mogelijk is dat iemand de Qualcomm binaries voor de MSM7227A decompileert, aanpast en compileert voor de MSM7227 (dat hebben ze voor de HTC Hero tenslotte ook gedaan).
Verwijderd
Doet de fotocamera het in de versie die jij nu hebt beter dan in de nieuwste van Tilal?Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:46:
Ik zou de update van Tilal niet proberen iig.
Zitten oa bugs in like:
- Filmpjes schieten
- panorama (wat moet je er mee)
- Youtube HQ
Ik denk het.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:24:
[...]
Doet de fotocamera het in de versie die jij nu hebt beter dan in de nieuwste van Tilal?
Geen preview lag, foto wordt direct gemaakt.
Heb die van tilal niet geprobeert, zoals eerder gezegd, geen noemenswaardige verbeteringen dus.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:31:
geen noemenswaardige verbeteringen dus.
Vind ik op zich wel relevantBarcode scanners now work
Verwijderd
Linkje naar de versie van coldfusion x?Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:31:
[...]
Ik denk het.
Geen preview lag, foto wordt direct gemaakt.
Heb die van tilal niet geprobeert, zoals eerder gezegd, geen noemenswaardige verbeteringen dus.
Verwijderd
Waarom denk je dat? Er moet wel even nog serieus wat werk verzet worden, maar gezien de inzet van deze en andere community's is het toch niet heel ondenkbaar dat het nog gaat gebeuren.Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
Ik denk niet dat er ooit een officiele CM9 uitkomt voor de Blade.
Tilal is weer druk bezig
.
Snapshot 10/05
Fixt oa camera, weer toegang tot alle market apps en wat snelheid fixes.
Snapshot 10/05
⏩ PVOutput☀️
Zeg wat is dit: de doldwazedriedevdagen?Quad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:36:
Tilal is weer druk bezig.
Snapshot 10/05
Enfin.. meteen maar meegenomen en ditmaal de partitie zo gedaan dat ik nu 185MB system, 4MB cache en 267MB data heb als partitie. Kan niks merken van een camera fix, want die van Sej fixte dat al. Wel kan ik nu gewoon normaal whatsapp in Google Play downloaden en staat er niet langer: incompatible with your device. Van snelheidfixes merk ik ook barweinig. Maar enfin.. panorama-stitching en youtube blijven dus alleen nog over. Beide gebruik ik sowieso niet op mijn blade. Is het eind nu eindelijk in zicht?
Nee want dan crasht de app :-\ .Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:50:
Kan je ook video's opnemen, of werkt dat nog niet?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Mijn blade heeft een dagje walibi niet overleeft:( Er zit een barst boven het scherm en 2 krassen die door het hele scherm lopen. Opzich valt het met het gebruik niet op maar ik wil hem toch graag vervangen. Dit ga ik wrs zelf doen omdat ik hem niet kan laten maken. Ik heb al een stappenplan gevonden maar ik weet nog niet precies wat ik moet bestellen en of het risicovol is.
Kan iemand met een Nederlandse blade bevestigen dat de lichtsensor niet werkt met de laatst CFX? http://www.modaco.com/top...e-blade-rom-updated-1005/
Als ik namelijk de waardes van de sensor probeer uit te lezen staat er gewoon de hele tijd -1
EDIT: nvm heb het al aan de praat gekregen.
Iemand meer die CFX 09/05,10/05 draait en die last heeft van lelijke animaties als je een app start vanuit de launcher? Ik kan me herinneren dat CFX 07/04 een veel betere animatie hiervoor had.
Als ik namelijk de waardes van de sensor probeer uit te lezen staat er gewoon de hele tijd -1
EDIT: nvm heb het al aan de praat gekregen.
Iemand meer die CFX 09/05,10/05 draait en die last heeft van lelijke animaties als je een app start vanuit de launcher? Ik kan me herinneren dat CFX 07/04 een veel betere animatie hiervoor had.
[ Voor 30% gewijzigd door -ION- op 12-05-2012 11:55 ]
@lan8
Gewoon zo'n digitizer scherm incl. voorkant kopen op ebay. Vervangen is vrij simpel, zie de stappenplannen op diverse sites. Ik heb zo ook een compleet gebarsten scherm vervangen (van de trap gevallen).
Gewoon zo'n digitizer scherm incl. voorkant kopen op ebay. Vervangen is vrij simpel, zie de stappenplannen op diverse sites. Ik heb zo ook een compleet gebarsten scherm vervangen (van de trap gevallen).
mountainbiker
Iemand anders ook last van Google play die niet wil opstarten in de 29/4 en 10/5 rom. In 29/5 crasht hij en in 10/5 start hij geeneens op.
Verwijderd
@mountainbiker
Welk stappenplan heb jij gebruikt? Welke zou jij kopen als je er nu een zou moeten kopen want er zijn er ook met alleen het voorfrontje.
Welk stappenplan heb jij gebruikt? Welke zou jij kopen als je er nu een zou moeten kopen want er zijn er ook met alleen het voorfrontje.
Verwijderd
Als een baas. Als het kloptTilal6991 wrote:
I think I just fixed video recording and camera lag!!!
Waarom doet nu bij geen enkele nieuwe ICS rom google play het? Iemand oplossing?
Edit:Het gaat lekker, wil ik een TPT installeren zegt hij installation aborted
[ Voor 36% gewijzigd door Lennart95 op 13-05-2012 14:51 ]
Heb je de goede Gapps geflasht vanuit je recovery? Bij mij werkt het allemaal als een zonnetje, gewoon Tilal's stappenplan gevolgdLennart95 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:07:
Waarom doet nu bij geen enkele nieuwe ICS rom google play het? Iemand oplossing?
Succes!
[ Voor 10% gewijzigd door BdK9001 op 14-05-2012 10:38 ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.