tl;dr: en weer terug
Zo, mijn blade maar weer erbij gepakt na vijf weken de Jiayu G3 gehad te hebben

Meteen een update naar Konstakang 4.1.2. versie: 8 januari uitgevoerd, mocht ook wel want de laatste update die ik had was van 29 oktober

Aan CM 10.1 / Konstakang 4.2.1. begin ik nog niet, laat die eerst maar stabiel uitontwikkeld worden zoals 4.1.2. nu is

Wel even mijn Blade via tpthelper anders ingedeeld want 4MB cache, 185MB system en rest data was te weinig om al mijn apps op kwijt te kunnen voor initiële installatie uit de playstore. Met link2sd vallen de apps daarna wel door te sluizen, maar Android knalt ze vanuit de playstore eerst op de 512MB, waarbij 277MB data te krap werd en ik nu met 294MB data, 2MB cache en 160MB system wel alles kwijt raak.
Ben weer terug naar de Blade om meerdere redenen. 1) voor mijn dagelijks gebruik kom ik met de accu v/d Blade en G3 net zo ver: twee dagen. De G3 brengt mij dus ondanks grotere capaciteit niet langer de dag door. 2) GPS werkt tenminste op de Blade, op de G3 niet ondanks dat ie wel een fix vind. Te zwakke gps of gps signaal, hoe dan ook: werken doet het niet. En op de Blade wel. 3) ben door de custom roms van Modaco/XDA gewend aan de laatste ontwikkelingen en ja ICS volstaat, maar JB is net een tikkie vlotter. 4) de G3 onderscheidt zich dan nog enkel door mooier, groter scherm met 720p resolutie, nanevant grotere accu en dualcore. Meer opslaggeheugen is overkill, ik kan met 512MB mij prima redden. De rest is leuke eyecandy maar voegt voor de belevenis weinig toe.
Bottom line: leuk speeltje hoor, en zeker qua design en accu blijft de G3 een mooi ding! Maar zo'n poweruser ben ik niet, waardoor ik de G3 specs niet nodig zal hebben. En als je dan geen custom roms kunt verwachten want het CM-project is door het ontbreken van Mediatek-sources niet te voorzien, gps niet werkt en ik er niet langer meer de dag door kan komen dan eerder, tja dan is het onnodig langer aan te houden. Zeker nu mijn blade op dat gebied gewoon nog steeds werkt.