Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Anoniem: 368649 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:20:
Ik heb deze zojuist getest. Hij is verschrikkelijk onstabiel bij mij en loopt om de vijf minuten vast. Ik ga toch terug naar de vorige versie.
Ik heb 4.2.1 ook op mijn Galaxy Nexus draaien, maar er zitten nog te veel hinderlijke bugs in en ik zit er over te denken om voorlopig weer terug te gaan naar 4.1.2.
Mijn Blade laat ik lekker op 2.3.7 en enthousiastelingen raad ik dus hoogstens aan om tot 4.1.2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 368649 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:20:
Ik heb deze zojuist getest. Hij is verschrikkelijk onstabiel bij mij en loopt om de vijf minuten vast. Ik ga toch terug naar de vorige versie.
Dat is dan ook echt redelijk uitontwikkeld vs. net draaiende en dus wat instabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ben voorlopig voordat ik nieuwe telefoon heb maar weer terug gegaan naar CM 7.1
Heb nu CM10.1 erop gezet.
Heb nu iig weer notifications van fb messenger.

[ Voor 11% gewijzigd door Lennart95 op 03-01-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik ben gisteren van de 1124 versie van Konstakang naar de nieuwste, 1227 gegaan. Het voordeel voor mij is nu dat de max. CPU weer op 748Mhz. kan staan zonder dat de camera gaat flippen. Bij de 1124 versie moest ik, puur voor de camera, op stock, 604Mhz draaien. Ging ik hoger, dan was de preview niet meer bruikbaar, ik weet eigenlijk niet of de foto's wel lukten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Ik ben zelf na even gespeeld te hebben met 4.2.1 nu een dagje de PAC-man rom aan het draaien.
Wat een heerlijke rom!
De snelheid en stabiliteit van de konstakang 12-27 met de opties van AOKP en Paranoid!
8)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heb bij 10.1 geen tril meer als ik w'app krijg.. iemand oplossing?
Pacman geinstalleerd en alles werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Lennart95 op 04-01-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
birdibird schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
Ik ben zelf na even gespeeld te hebben met 4.2.1 nu een dagje de PAC-man rom aan het draaien.
Wat een heerlijke rom!
De snelheid en stabieliteit van de konstakang 12-27 met de opties van AOKP en Paranoid!
8)
En wat voor extra's krijg je allemaal voor dat 'geld'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
JakeNL schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Je kunt nog een stuk meer instellen dan bij de ''gewone'' CM10 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:33
JakeNL schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Even een snelle Google leverde mij op dat het een samengestelde rom is met de beste opties uit de drie grootste customs roms, respectievelijk CM10, AOKP en ParanoidAndroid. Daardoor heeft deze rom ook heel veel opties, al weet ik zelf niet wat er allemaal kan. Lijkt me wel een mooie rom om een keer proberen, maar voorlopig even niet, draai lekker CM10 en heb even geen zin om er tijd in te steken. Goed om te weten voor de toekomst dus.

Nog even een linkje naar een PACman rom draaiende op een Galaxy Nexus, weet niet hoeveel functies erop de Blade versie zitten. YouTube: Galaxy Nexus PAC Man Rom [FULL REVIEW] Paranoid, CM10, AOKP in one!

[ Voor 8% gewijzigd door VERNederlander op 06-01-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik heb geprobeerd Runkeeper (en Endomundo) te installeren maar Play geeft aan dat het apparaat niet compatible is. Iemand een idee waarom niet? Ik draai 1124 van KonstaKANG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterkuli schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:04:
Ik heb geprobeerd Runkeeper (en Endomundo) te installeren maar Play geeft aan dat het apparaat niet compatible is. Iemand een idee waarom niet? Ik draai 1124 van KonstaKANG
Runkeeper wilde de eerste keer ook niet installeren bij mij (ICS 4.0.4 van Konstakang, CM9, van 31-10-12) maar de tweede keer wel. Is die versie 1124 CM10 of CM9?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 08-01-2013 11:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
1124 is CM10, Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal mijn test je dus niet helpen, alhoewel, je kan dus terug naar CM9 en dan doet 'ie het wel.

Meld het in de Modaco draad aan KonstaT zelf? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10
Weet iemand wat op dit moment een goede ROM is qua gebruikersvriendelijkheid en accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ashen Shugar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:13:
Weet iemand wat op dit moment een goede ROM is qua gebruikersvriendelijkheid en accuduur?
Ja, deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Geïnstalleerd. Maar deze voelt alleen erg traag, stroperig aan. Hoe ervaren jullie deze ROM?

Ervoor stond er op deze telefoon Swedish Snow of iets dergelijks, 2.3 gok ik, kaal maar best vlot. Zelfs de CM9 op mijn eigen telefoon doet het nog iets beter.

[ Voor 46% gewijzigd door Kwabbernoot op 09-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ik vind hem juist prettig werken. Ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal doet en wat je verwacht. Je kunt nou eenmaal geen top prestaties van dit apparaat verwachten.

Wat je eventueel zou kunnen doen is de CPU snelheid aanpassen: instellingen -> prestaties -> cpu -> maximale cpu-kloksnelheid. Ik heb hem op 784 MHz staan. Let wel op: van andere snelheden weet ik niet wat het gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tl;dr: en weer terug ;)

Zo, mijn blade maar weer erbij gepakt na vijf weken de Jiayu G3 gehad te hebben :) Meteen een update naar Konstakang 4.1.2. versie: 8 januari uitgevoerd, mocht ook wel want de laatste update die ik had was van 29 oktober :P Aan CM 10.1 / Konstakang 4.2.1. begin ik nog niet, laat die eerst maar stabiel uitontwikkeld worden zoals 4.1.2. nu is :) Wel even mijn Blade via tpthelper anders ingedeeld want 4MB cache, 185MB system en rest data was te weinig om al mijn apps op kwijt te kunnen voor initiële installatie uit de playstore. Met link2sd vallen de apps daarna wel door te sluizen, maar Android knalt ze vanuit de playstore eerst op de 512MB, waarbij 277MB data te krap werd en ik nu met 294MB data, 2MB cache en 160MB system wel alles kwijt raak.

Ben weer terug naar de Blade om meerdere redenen. 1) voor mijn dagelijks gebruik kom ik met de accu v/d Blade en G3 net zo ver: twee dagen. De G3 brengt mij dus ondanks grotere capaciteit niet langer de dag door. 2) GPS werkt tenminste op de Blade, op de G3 niet ondanks dat ie wel een fix vind. Te zwakke gps of gps signaal, hoe dan ook: werken doet het niet. En op de Blade wel. 3) ben door de custom roms van Modaco/XDA gewend aan de laatste ontwikkelingen en ja ICS volstaat, maar JB is net een tikkie vlotter. 4) de G3 onderscheidt zich dan nog enkel door mooier, groter scherm met 720p resolutie, nanevant grotere accu en dualcore. Meer opslaggeheugen is overkill, ik kan met 512MB mij prima redden. De rest is leuke eyecandy maar voegt voor de belevenis weinig toe.

Bottom line: leuk speeltje hoor, en zeker qua design en accu blijft de G3 een mooi ding! Maar zo'n poweruser ben ik niet, waardoor ik de G3 specs niet nodig zal hebben. En als je dan geen custom roms kunt verwachten want het CM-project is door het ontbreken van Mediatek-sources niet te voorzien, gps niet werkt en ik er niet langer meer de dag door kan komen dan eerder, tja dan is het onnodig langer aan te houden. Zeker nu mijn blade op dat gebied gewoon nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465283

Hallo,

Sorry voor de kick, maar ik heb een klein probleempje met mijn zte blade.
Sinds vanavond blijft hij hangen bij het opstarten, na het groene logo en het ZTE logo verschijnt vervolgens het android logo. Verder dan dat komt mijn telefoon niet (er gaat dan een soort van licht over het logo schijnen, hij dan stopt het en in plaats van verder te op te starten, begint dat logo weer te schijnen). Hij kan dus niet opstarten en wordt ook niet of nauwelijks herkend door mijn pc....

Ik heb op internet gekeken, maar de meeste handleiding betroffen instructies voor mislukte mod installs en etc. Ik heb echter nog de fabrieksversie android en de telefoon is ook niet geroot. Het enige wat ik had geinstalleerd was, na eerdere pogingen toen het niet lukte, skype geinstalleerd.

Heb van alles geprobeerd maar het resultaat was vrijwel altijd hetzelfde op twee keer na, een keer starte die wel op en liep hij na het invoeren van de pincode geheel vast, de tweede keer ging dat wel goed, maar na het opstarten starte de telefoon vanzelf opnieuw op en bleef hij weer hangen bij het logo. Na honderden keren hem proberen op te starten en etc. (elke keer opnieuw proberen door de batterij eruit te halen), heeft dit al met al weinig uitgehaald.

Heeft iemand hier misschien nog tips hoe ik mijn zte blade nog aan de praat krijg?

N.B. het verwijderen/opnieuw erin zetten van de sdcard heeft ook niet geholpen

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 465283 op 30-01-2013 01:32 . Reden: extra info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Inmiddels al gelukt om een oplossing te vinden? Ik heb geen idee wat nog opties voor je zouden kunnen zijn. Aangezien hij niet geroot is, vallen opties die ik ken weg.

Zelf vanavond maar eens Android 4.2 op mijn Blade gezet en de eerste indruk is positief. Op zowel 4.1 als 4.2 is vsync zo'n beetje aan de praat en het lijkt mooi vloeiend te lopen. Komende dagen blijf ik een beetje testen en jullie horen mijn ervaringen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VERNederlander schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:43:
Inmiddels al gelukt om een oplossing te vinden? Ik heb geen idee wat nog opties voor je zouden kunnen zijn. Aangezien hij niet geroot is, vallen opties die ik ken weg.
Bedankt voor je reactie. Het is me nog niet gelukt, heb ondertussen ook niet veel tijd gehad eerijk gzegd om er uitgebreid naar te kijken. Zal dit weekend proberen er naar te kijken, dus mocht iemand nog iets weten, ik hoor het graag! Wel ging mijn mobiel een dag 'vanzelf' aan en bleef hij opstarten (dus vastlopen bij dat logo) totdat de batterij helemaal op (dus flink wat uur bleef die bezig).

Update: het is inmiddels gelukt! :D Nadat de batterij helemaal op was heb ik hem even aan de oplader gehangen en opgestart en dat ging goed (weliswaar zonder sim nog), maar lijkt weer te werken...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 465283 op 02-02-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Anoniem: 465283 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:41:
[...]

Update: het is inmiddels gelukt! :D Nadat de batterij helemaal op was heb ik hem even aan de oplader gehangen en opgestart en dat ging goed (weliswaar zonder sim nog), maar lijkt weer te werken...
Goed om te horen, toch altijd fijn als een apparaat weer een teken van leven geeft. Misschien een idee om even te kijken of je 'm kunt rooten, mocht zoiets nog een keer gebeuren dan heb je volgens mij wat meer mogelijkheden. Maar die keuze laat ik aan je zelf over ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VERNederlander schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:17:
[...]

Goed om te horen, toch altijd fijn als een apparaat weer een teken van leven geeft. Misschien een idee om even te kijken of je 'm kunt rooten, mocht zoiets nog een keer gebeuren dan heb je volgens mij wat meer mogelijkheden. Maar die keuze laat ik aan je zelf over ;).
Goed idee, gelukkig had ik net van iemand anders een smartphoen gekregen, maar anders had ik een probleem gehad. Ik ga hier van de week zeker even naar kijken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Ik zat te zoeken of er eigenlijk al een Jelly Bean mod voor de originele Blade gen2 was (kwam iig dit tegen) maar vond ook een ander recent bericht:
ZTE Blade C with Android 4.1 unveiled
The package you’re getting features a 4 inch WVGA display, MediaTek’s 1GHz dual-core MTK6577 processor, 512MB of RAM, a 3 megapixel camera, Bluetooth 4.0, 4GB of internal storage, a 1,600mAh battery and more.
Klinkt goed. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
W3ird_N3rd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:03:
Ik zat te zoeken of er eigenlijk al een Jelly Bean mod voor de originele Blade gen2 was (kwam iig dit tegen) maar vond ook een ander recent bericht:

[...]

Klinkt goed. :)
De cyanogenmod 10 van Konstat werkt echt prima, tijdje gedraaid, alleen wilde ik nu CM 10.1 proberen. Deze werkt op zich prima, maar ik heb het idee dat CM10 toch net ietsjes lekkerder loopt. Ik zou wel even deze topic gebruiken, omdat Konstat niet langer CM10 wil ondersteunen, heeft iemand anders zijn werk overgenomen.

http://www.modaco.com/top...nuation-of-konstats-work/

En die nieuwe klinkt leuk, maar ik denk dat ik na mijn gen2 Blade een stapje hoger wil naar bijvoorbeeld een Jiayu G3 of één van zijn opvolgers. Maar goed, ik heb nu nog een werkende Blade, en deze gaat niet weg voordat hij de geest geeft of echt te traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Idem hier. Vind de G3 overigens nou ook nog niet echt 'wauw'. Maar misschien is in de zomer een mooi bladelike alternatief. Mijn blade loopt voorlopig nog prima :)
En anders toch maar voor de Xiaomi Mi-Two gaan, die ziet er wel echt verdomd goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:30
Ben sinds 1 jaar geleden weer eens aan het spelen met de blade, Kon in de OP geen info vinden over het partitioneren van de SC-Card om bijvoorbeeld de CM10 met apps2sd (of heet dat tegenwoordig anders?) te draaien.
Wat is handig om aan te maken: 1 gb ext4 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:52
Ik heb mijn Blade inmiddels verlaten. Gezien in de NL-versie had heb ik de camera nooit goed werkend gekregen op custom roms wat voor mij toch wel vervelend begon te worden. Heb hem dus vervangen door een Nexus 4. Mijn vriendin heeft haar Blade nog wel (variant met werkende camera) maar ook die zal binnenkort ruimte gaan maken voor een JiaYu G3. Gezien haar DS inmiddels min of meer vervangen is door Android spelletjes had ze toch iets meer power nodig en 4,5-inch speelt ook net wat fijner dan 3,5-inch.

Heb al wel een nieuw baasje voor mijn apparaat gevonden, mijn zus wilde hem wel adopteren :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft hier ervaring met de PAC-ROM? Ik twijfel een beetje tussen een update naar Konstats 4.2.1 en PAC. Dat laatste klinkt veelbelovend, maar als ik het topic zie is het een beetje kinderschoenenwerk en ik hou er niet zo van een paar keer achter elkaar te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
djiedjee schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:21:
Ben sinds 1 jaar geleden weer eens aan het spelen met de blade, Kon in de OP geen info vinden over het partitioneren van de SC-Card om bijvoorbeeld de CM10 met apps2sd (of heet dat tegenwoordig anders?) te draaien.
Wat is handig om aan te maken: 1 gb ext4 of zo?
Volgens mij is 512MB meer dan voldoende voor een ext4 partitie. Ik gebruik nu Simple2Ext om mijn apps naar de sd-kaart te krijgen. Je moet alleen wel ergens los een 4.1 versie downloaden, want die uit de Play-store werkt niet. Ergens in het begin van Konstat's topic van CM10 staat het wel, even zoeken dus.
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:27:
Wie heeft hier ervaring met de PAC-ROM? Ik twijfel een beetje tussen een update naar Konstats 4.2.1 en PAC. Dat laatste klinkt veelbelovend, maar als ik het topic zie is het een beetje kinderschoenenwerk en ik hou er niet zo van een paar keer achter elkaar te switchen.
Ik heb nu een tijdje ervaring met 4.2en ik ga binnenkort weer terug naar 4.1. Dit omdat ik 4.2 niet stabiel genoeg is en weinig extra's bied tov 4.1. PACman heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:14
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:27:
De PACman ROM gebruikt een hybrid/tablet interface voor een aantal apps, wat ik zelf niet echt fijn vond op het 3" scherm van de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik vind de PACman ROM erg fijn werken: Soepel en snel, veel te tweaken.
Als je de hybrid/tablet interface van sommige apps niet fijn vind, kan je per app alles veranderen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 18:50
Ik draai al een tijd de eco cm9 rom, zie hier voor info http://www.modaco.com/top...y-and-battery-efficiency/

Deze rom word nog steeds goed onderhouden, accu gaat 2 (twee) dagen mee met bellen, nieuws lezen en verschillende syncs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Is dit "the way to go" als je een stabiele en batterij efficiente Rom wilt hebben ?

Ik draai nog de stock rom, maar wil wel over naar een nieuwere rom. Ik ben echter nog wel huiverig omdat ik vrees dat niet alles meer goed gaat werken (camera b.v.) en ik hoef nou ook weer niet het nieuwste van het nieuwste.

Hoe is de snelheid en werkt alles wel (uitgezonderd natuurlijk wat in de startpost van jouw link naar modaco staat). Meer mensen met ervaring van deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Blazeguru schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:48:
Is dit "the way to go" als je een stabiele en batterij efficiente Rom wilt hebben ?

Ik draai nog de stock rom, maar wil wel over naar een nieuwere rom. Ik ben echter nog wel huiverig omdat ik vrees dat niet alles meer goed gaat werken (camera b.v.) en ik hoef nou ook weer niet het nieuwste van het nieuwste.

Hoe is de snelheid en werkt alles wel (uitgezonderd natuurlijk wat in de startpost van jouw link naar modaco staat). Meer mensen met ervaring van deze rom.
Eigenlijk heb ik geen één custom rom gehad die de camera optimaal liet werken. Meesten krijgen 'm wel aan de praat etc, maar er is altijd wel een klein dingetje mis. Zo vallen er randen weg bij CM10 en die van Swedisch Snow was bij mij niet superstabiel en crashte wel eens. Alle andere apps heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Zelf gebruik ik de camera van de Blade nooit, omdat ik deze ruk vind. Als ik een foto wil maken, pak ik wel een foto toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door VERNederlander op 19-02-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VERNederlander schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:23:
Zelf gebruik ik de camera van de Blade nooit, omdat ik deze ruk vind. Als ik een foto wil maken, pak ik wel een foto toestel.
De camera is niet fantastisch, maar aangezien ik momenteel niets anders heb ( :'( ) gebruik ik hem vrij regelmatig (3,2 MP variant). Ik moet zeggen dat wanneer je de beperkingen en mogelijkheden van het ding kent er nog best aardige kiekjes me te maken zijn. Serieuze fotosessies kan je uiteraard vergeten, maar ik verbaas me er nog wel eens over hoe goed sommige foto's uit de verf komen. Is er iets minder licht of enige beweging knalt de kwaliteit wel achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Ik zit met een probleem denk ik.

Na het installeren van clockworkmod wil mijn ZTE Blade 2 niet meer booten in recovery mode.
Ook gewoon rebooten gaat niet meer. Hij blijft hangen bij het groene android logo.
Vreemd genoeg kan ik wel normaal opstarten als ik het usb kabeltje gebruik.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende info. Zoveel verschillende manieren om een rom te flashen. 8)7 iOS jailbreaken vind ik toch veel gemakkelijker. :P

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Vimy schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:08:
Ik zit met een probleem denk ik.

Na het installeren van clockworkmod wil mijn ZTE Blade 2 niet meer booten in recovery mode.
Ook gewoon rebooten gaat niet meer. Hij blijft hangen bij het groene android logo.
Vreemd genoeg kan ik wel normaal opstarten als ik het usb kabeltje gebruik.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende info. Zoveel verschillende manieren om een rom te flashen. 8)7 iOS jailbreaken vind ik toch veel gemakkelijker. :P
Er zijn volgens mij niet veel Blade 2 gebruikers hier, aangezien de meeste gesprekken hier over de blade 1 gaan. Maar zou je me kunnen vertellen welke stappen je gedaan hebt en eventueel welke handleidingen je gevolgd hebt? Dan kunnen we kijken of we ergens kunnen komen. Iig start hij nog op, dus dan is het niet helemaal verloren.

En ik heb geen ervaring met jailbreaken, maar het unlocken van mijn Blade was ook wel even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb voor de grap met CM10.1 op de Blade eens AnTuTu gedraaid. Kwam er 2011 als score uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijun zte blade is kapot.

1 van de pinnetjes die contact moet maken met mijn simkaart is afgebroken,

is dit te repareren?
wat zijn de kosten ongeveer?
is zelf doen een mogelijkheid?
zo niet zelf waar?

bvd voor enige info hier over

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Of zoiets te repareren valt zou ik niet durven te zeggen. En omdat ik het zelf nog nooit heb meegemaakt zou ik ook niet weten wat het zou moeten kosten. Maar ik heb wel ervaring met andere reparaties (van laptoponderdelen) en daar komt het door het uurloon er vaak op neer: je kunt beter een nieuw exemplaar aanschaffen als ie buiten de fabrieksgarantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
ja daar ben ik ook bang voor, maar is kijken naar een andere telefoon die net zo goedkoop en goed is als de zte blade is/was

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Maak eens een foto?

Je zou denken dat daar toch iets op te verzinnen zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Laten repareren bij een bedrijf kan niet uit op een telefoon als de Blade. Dat kost je naar alle waarschijnlijkheid meer dan dat de telefoon nog waard is. Maar als je iemand kent die een beetje handig is met een soldeerbout, moet er toch wel een mogelijkheid zijn om het te repareren. Zoals Weird_Nerd ook al aangeeft, post eens een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/6493/img1192vu.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Dembar op 29-03-2013 08:57 ]

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeetje, wat is daar gebeurd? Dat moet toch met enig geweld gegaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
de metalen cover was er al af toen ik hem verkreeg, maar hij werkte normaal voor het afgelopen jaar tot 1 pinnetje midden bovenin afbrak.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Zat die pin altijd gewoon vast, of was hij al een keer gesoldeerd? (Beide opties zijn mogelijk, kan de foto niet goed beoordelen). Als je de pin nog hebt, zou je deze kunnen proberen ze solderen. Wanneer niet, misschien is er een elektronica winkeltje die onderdeeltjes verkoopt die je misschien zou kunnen gebruiken. Vanaf afstand kan ik je verder niet echt helpen, maar ik denk dat het met een beetje soldeerwerk wel op te lossen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:55
Ik heb sinds enige tijd last van artifacts, vooral te zien in games en tijdens het browsen. (bepaalde delen van de pagina verspringen constant) Ik heb twee verschillende custom roms geprobeerd maar beiden geven hetzelfde probleem. Het probleem bij het browsen is er trouwens niet bij de Dolphin browser, wel bij Opera.

Heeft iemand nog een kopietje van de stock rom (KPN) van de ZTE blade (gen2) ? Kan diegene hem uploaden? Ik heb ernaar gezocht maar tot nu toe niks kunnen vinden :'( ..

[ Voor 62% gewijzigd door Frozen-Bullet op 04-04-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Het is hier zo rustig, maar misschien zijn er nog een paar die hier regelmatig even langs komen :).

Een paar dagen geleden ben ik geswitched van de Swedish Spring naar de CyanogenMod 10 (Continuation of KonstaT's work) ROM.

Ik weet niet of het een vooruitgang is, want het lijkt niet sneller (maar ik weet niet hoe ik dit precies kan meten) en het lijkt meer batterij vermogen te gebruiken (wederom moeilijk te meten).
Ik heb een volledige backup gemaakt van de oude ROM, dus ik zou zo terug kunnen switched, maar ik neig de nieuwe versie te blijven gebruiken alleen maar omdat het nieuwer is, hopelijk vind ik later meerdere redenen.

Wat me wel is opgevallen is dat apps niet meer in het geheugen blijven, maar dat ze echt afgesloten worden waardoor bij een volgend gebruik die app opnieuw moet worden opgestart.
Is dit normaal bij de nieuwere Android versies of komt dit omdat de Blade eigenlijk te weinig geheugen heeft voor deze nieuwe Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Dr. Prozac schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:00:
Het is hier zo rustig, maar misschien zijn er nog een paar die hier regelmatig even langs komen :).

Een paar dagen geleden ben ik geswitched van de Swedish Spring naar de CyanogenMod 10 (Continuation of KonstaT's work) ROM.

Ik weet niet of het een vooruitgang is, want het lijkt niet sneller (maar ik weet niet hoe ik dit precies kan meten) en het lijkt meer batterij vermogen te gebruiken (wederom moeilijk te meten).
Ik heb een volledige backup gemaakt van de oude ROM, dus ik zou zo terug kunnen switched, maar ik neig de nieuwe versie te blijven gebruiken alleen maar omdat het nieuwer is, hopelijk vind ik later meerdere redenen.

Wat me wel is opgevallen is dat apps niet meer in het geheugen blijven, maar dat ze echt afgesloten worden waardoor bij een volgend gebruik die app opnieuw moet worden opgestart.
Is dit normaal bij de nieuwere Android versies of komt dit omdat de Blade eigenlijk te weinig geheugen heeft voor deze nieuwe Android versie?
Android 4+ gebruikt meer ram dan 2.3, dus daardoor is hij trager. Om te voorkomen dat de telefoon traag wordt, heeft Konstat en consorten er een nieuwe scheduler ingezet. Deze schakelt wat android processen uit en sluit andere apps sneller af, waardoor de telefoon minder vertraagd in gebruik. Maar het is dus de vraag wat je wilt.

Zelf zit ik op 4.1 en ik vind het wel prima voor nu. Nog even iets van twee weken wachten en dan wordt er als het goed is een iOcean X7 afgeleverd. Dan ga ik dit topic ook voorgoed verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Prozac schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:00:

Dat hangt er allemaal nogal vanaf welke versie Swedish Spring is :) Als het < 4.0 is zou je veel verschil moeten merken, als het van 4.0 naar 4.1 een wat kleiner verschil en van 4.1 naar 4.2 inderdaad nauwelijks verschil in performance, het zijn vooral sommige features die erbij gekomen zijn.
Ik heb er geen last van met CM 4.2 en had het volgens mij ook niet met 4.1.
VERNederlander schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:11:
Android 4+ gebruikt meer ram dan 2.3, dus daardoor is hij trager.
Hoe komt je erbij dat meer RAM gebruiken tot een tragere telefoon zou leiden? 4.X maakt juist gebruik van hardwareacceleratie, wat tot aanzienlijk betere prestaties en een betere ervaring leidt.

De telefoon is sinds hij uitkwam alleen maar rapper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:22
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:24:

Hoe komt je erbij dat meer RAM gebruiken tot een tragere telefoon zou leiden? 4.X maakt juist gebruik van hardwareacceleratie, wat tot aanzienlijk betere prestaties en een betere ervaring leidt.

De telefoon is sinds hij uitkwam alleen maar rapper geworden.
Meer ram in gebruik = minder ram over voor applicaties = apps sluiten sneller af in de achtergrond om ram vrij te maken = apps moeten vaker (opnieuw) opgestart worden = tragere telefoon.

GPU acceleratie helpt wel aan een betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndRo555 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:43:
Meer ram in gebruik = minder ram over voor applicaties = apps sluiten sneller af in de achtergrond om ram vrij te maken = apps moeten vaker (opnieuw) opgestart worden = tragere telefoon.
Je telefoon wordt dus niet trager (iets dat meer met clocksnelheid en geheugen I/O te maken heeft), je moet in theorie iets vaker een app opstarten. Het hangt dan erg van je hoeveelheid gebruikte apps en je gebruikspatroon af of dat iets uitmaakt.

Overigens heb ik bij normaal gebruik vaak nog gewoon vrij geheugen, dus dan speelt het probleem helemaal niet. Eerlijk gezegd zou het mij verbazen als je in de praktijk ook maar iets merkt. Ik zie regelmatig apps die ik tijden geleden heb gebruikt nog in het geheugen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:24:
Dat hangt er allemaal nogal vanaf welke versie Swedish Spring is :) Als het < 4.0 is zou je veel verschil moeten merken, als het van 4.0 naar 4.1 een wat kleiner verschil en van 4.1 naar 4.2 inderdaad nauwelijks verschil in performance, het zijn vooral sommige features die erbij gekomen zijn.
Ik had de Swedish Spring van Android 2.3.x, dat het sneller leek komt misschien ook door gewenning... ik wist bijv. precies hoe ik mijn vinger moest bewegen om een heel pagina in 1 keer te scrollen :P met deze nieuwe ROM is het even wennen.

Maar dat van die apps die door Android worden afgesloten,
Ik gebruik alleen maar bellen, sms'en, browsen (Opera Mini) en de wekker... en toch moet ik telkens opnieuw Opera Mini opnieuw opstarten.
Na wat uitproberen, lijkt het dat een app wordt afgesloten wanneer het heel lang niet in gebruik is (dus niet alleen maar wanneer Android extra geheugen nodig heeft).
Dus als ik elk uur Opera Mini gebruik, blijft het gewoon in het geheugen, maar zodra ik een halve dag (in ieder geval heel lang) geen gebruik maak van Opera Mini, moet ik de eerstvolgende keer opnieuw Opera Mini opstarten.

Nou ja, ik zie wel verder, trouwens hoe bevalt Android 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik heb hier een ZTE Blade met CM10 (niet de laatste, een van ergens in januari) waar ik een vervelend probleempje mee heb.
Als ik bel heeft dit toestel enorm last van rondzingen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Prozac schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:08:
Nou ja, ik zie wel verder, trouwens hoe bevalt Android 4.2?
Ik vind 4.1 nog steeds de meest ideale editie, maar 4.2 is ook a-ok :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
JapyDooge schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:38:
Ik heb hier een ZTE Blade met CM10 (niet de laatste, een van ergens in januari) waar ik een vervelend probleempje mee heb.
Als ik bel heeft dit toestel enorm last van rondzingen, iemand een idee?
Heb je toevallig KPN? Zoek even in dit forum, of het vorige Blade forum. Heeft te maken met 'verbeterde' geluidkwaliteit. Dit lijkt niet goed te werken met de Blade en kan opgelost worden door 3G niet te gebruiken? Nogmaals, even nazoeken voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Heb vorige week mijn Blade vervangen voor een Huawei Y300. Precies waar ik naar op zoek was: Zelfde budget (100-120 Euro) en toch een leuke telefoon.

De Y300 is na cashback slechts 99 Euro (actie tot eind juni). Het bakken van custom ROM's komt langzaam op gang, maar dat gaat waarschijnlijk wel lopen.
Telefoon reageert veel soepeler dan de Blade, ik ben er erg tevreden mee!
Het enige wat mist, is het kompas. Bijv in Google Sky en Streetview weet'ie niet waar het noorden/zuiden is

[ Voor 6% gewijzigd door JakeNL op 24-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JakeNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:42:
Heb vorige week mijn Blade vervangen voor een Huawei Y300. Precies waar ik naar op zoek was: Zelfde budget (100-120 Euro) en toch een leuke telefoon.

De Y300 is na cashback slechts 99 Euro (actie tot eind juni). Het bakken van custom ROM's komt langzaam op gang, maar dat gaat waarschijnlijk wel lopen.
Telefoon reageert veel soepeler dan de Blade, ik ben er erg tevreden mee!
Het enige wat mist, is het kompas. Bijv in Google Sky en Streetview weet'ie niet waar het noorden/zuiden is
Aantrekkelijk, maar dat prepaidpakket lijkt idd niet zo vindbaar meer te zijn..

Ik heb mijn Blade nu 1jr 9mnd en de grootste beperking is toch de opslag. Ik heb nu nog ongeveer 30MB vrij terwijl ik er helemaal niet veel apps op heb staan. En nieuwe apps installeren gaat dus ook niet echt meer.

Missen van een kompas is wel een beetje lomp trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:22:
Ik heb mijn Blade nu 1jr 9mnd en de grootste beperking is toch de opslag. Ik heb nu nog ongeveer 30MB vrij terwijl ik er helemaal niet veel apps op heb staan. En nieuwe apps installeren gaat dus ook niet echt meer.
Heb je root, custom ROM en A2SD aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nee, geen root, stock rom en de apps waarbij het kan zet ik wel op de SD-kaart (kan gewoon met stock rom) maar van b.v. een 30MB Angry Birds blijft dan alsnog ~3MB achter op het interne geheugen. De rest gaat wel naar SD.

Maar als je maar 30MB vrije ruimte hebt is 3MB een hoop.

Buiten dat heb ik ook het idee dat er enige ruimte simpelweg is verdampt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 24-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:22:
[...]

Aantrekkelijk, maar dat prepaidpakket lijkt idd niet zo vindbaar meer te zijn..
Ik heb de mijne gewoon in de T-Mobile winkel gehaald. Geen simlock en draait nu vrolijk met een Vodafone abbo SIM
Missen van een kompas is wel een beetje lomp trouwens..
LET OP: hij heeft uiteraard wel een 3G sensor zodat'ie wel weet wat onder,boven, links en rechts is. Behalve de door mij genoemde applicaties zou ik niet weten waar ik de kompasfunctie nog verder voor nodig hebt. Navigeren doe je namelijk met GPS en dat zit er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:26:
Nee, geen root, stock rom en de apps waarbij het kan zet ik wel op de SD-kaart (kan gewoon met stock rom) maar van b.v. een 30MB Angry Birds blijft dan alsnog ~3MB achter op het interne geheugen. De rest gaat wel naar SD.

Maar als je maar 30MB vrije ruimte hebt is 3MB een hoop.

Buiten dat heb ik ook het idee dat er enige ruimte simpelweg is verdampt.
De oplossing is dan vrij simpel. Root > custom ROM > a2sd, de stock ROM is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
gambieter schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:41:
[...]
De oplossing is dan vrij simpel. Root > custom ROM > a2sd, de stock ROM is bagger.
Of nog eenvoudiger: Root > Link2SD
(hoewel ik inderdaad ook wel een custom ROM aanraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

JakeNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:28:
[...]

Heb je toevallig KPN? Zoek even in dit forum, of het vorige Blade forum. Heeft te maken met 'verbeterde' geluidkwaliteit. Dit lijkt niet goed te werken met de Blade en kan opgelost worden door 3G niet te gebruiken? Nogmaals, even nazoeken voor details
Hm thanks, ik heb het niet altijd dus dat zou idd kunnen...

Ik heb Rabo Mobiel, maar dat gebruikt het KPN netwerk.

Oh en, iemand een idee of Konga of een andere porter misschien CM 10.1 ook gaat overzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
JapyDooge schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:27:
[...]
Oh en, iemand een idee of Konga of een andere porter misschien CM 10.1 ook gaat overzetten? :)
CM10
CM10.1

Er wordt over het algemeen gezegd dat 4.2.2 wat langzamer is dan 4.1.2. Ikzelf heb daarom ook nooit hoger dan 4.1.2 op mijn telefoon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ah, excuzes moi :) die had ik helemaal gemist. Dacht dat het CM10 was.

Dan misschien toch maar deze gaan draaien:
http://www.modaco.com/top...nuation-of-konstats-work/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Kickje :) z4root is bij mij al bijna 20 minuten bezig (gen2).. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 09-04 20:28
Z4root heeft bij mij nooit gewerkt, superoneclick(is nog wel ergens op xda te vinden) werkte wel altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Het werkt :9 nu alleen nog reflashen voor native app2sd support, maar MiniTool Partition Editor faalt met het aanmaken van nieuwe partities.

Vanavond maar even naar Ubuntu booten en Gparted misbruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Die CM10 van Daemond (was van Konstat) werkt goed behalve als je niet graag je apps opnieuw wil laten opstarten, d.w.z. je wilt alleen maar eenmalig een app opstarten en dan tot je volgende reboot zitten deze apps in het geheugen (en ik reboot mijn telefoon bijna nooit).

Het hangt natuurlijk af wat voor apps het zijn, sommige apps worden sneller uit het geheugen gezet dan andere.
Mijn browser (Opera Mini) wordt bijv. uit het geheugen gezet wanneer een nieuwe dag begint, wanneer in de ochtend het alarm afgaat en een heleboel andere oorzaken. Voor het afspelen van het alarm en het updaten van de kalender heeft Android blijkbaar zoveel geheugen nodig dat de browser uit het geheugen wordt gezet.

Ik heb CM10 proberen te tweaken, maar ik weet niet hoe :(

Voor de volledigheid moet ik er wel bij vermelden dat ik een "light user" ben, ik doe geen spelletjes, filmpjes of andere multimedia-intensieve activiteiten op de telefoon.

Na CM10 te hebben uitgeprobeerd, gebruik ik nu 'Eco CM9', deze werkt voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JakeNL schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:50:
Er wordt over het algemeen gezegd dat 4.2.2 wat langzamer is dan 4.1.2. Ikzelf heb daarom ook nooit hoger dan 4.1.2 op mijn telefoon gezet.
Ik heb daar weinig van gemerkt. Het grootste nadeel van 4.2.2. zijn de nieuwe features waar ik geen idee van heb wat ik er mee moet (lockscreen widgets en meer van die onzin), maar goed, dat is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik gebruik nu de Slim 4.1.2. rom. Heerlijke rom omdat ie maar 150 mb system in beslag neemt (even een tpt zelf instellen met tpt helper). Daarnaast gebruik ik LinkSD (alleen apps, niet data of dalvik). Hij is op deze manier erg snel en soepel op 672 mhz en cfq I/O. Slim heeft net andere instellingen dan CM10, maar ik vind het eerlijk gezegd erg prettig.
Ik had een tijdje 4.2.2 maar daar traden onverwachtse vertragingen en zelfs af en toe een random reboot op.

Een aanrader!
Birdibird = blij
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:01:
Ik gebruik nu de Slim 4.1.2. rom. Heerlijke rom omdat ie maar 150 mb system in beslag neemt (even een tpt zelf instellen met tpt helper). Daarnaast gebruik ik LinkSD (alleen apps, niet data of dalvik). Hij is op deze manier erg snel en soepel op 672 mhz en cfq I/O. Slim heeft net andere instellingen dan CM10, maar ik vind het eerlijk gezegd erg prettig.
Ik had een tijdje 4.2.2 maar daar traden onverwachtse vertragingen en zelfs af en toe een random reboot op.

Een aanrader!
Birdibird = blij
8-)
Avira vind die ZIP niet fijn, geeft een malware melding.

Toch maar eens geinstalleerd, maar krijg geen A2SD (zie ook geen optie) en het voelt traag aan. Gaat er toch weer af.

Oh, ik had natuurlijk S2E moeten gebruiken. Maar goed, dat had het niet beter gemaakt, met een trage SD-kaart ;)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 01-07-2013 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Voelt traag aan? Da's vreemd.
Hier voelt ie juist heel soepel, en we hebben dezelfde blade oled uk.
:-?

Heb je 'm uit laten trillen (ik neem aan van wel) en de update voor Holo Launcher HD laten installeren?
De instellingen hierboven + animations op 0,5 werken super.
+ ik heb het gevoel dat de batterij langer meegaat dan andere roms

[ Voor 23% gewijzigd door birdibird op 01-07-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, heb hem tot rust laten komen. Maar maakt niet uit, ik gebruik mijn Blade eigenlijk niet meer, maar wilde er weer even mee spelen ;)

(ik heb veel teveel telefoons, moet er een paar op Ebay gaan zetten, zeker daar ik een Blackberry Q5/Q10 aan het overwegen ben :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
je gaat toch niet de good 'ol Blade op ebay zetten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de Blade voor een 'schijntje' weg mag.. Heb hier vast nog wel een familielid die er eentje wilt ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die bewaar ik ;) . Ik heb ook nog een Desire Z liggen, en als ik een Q5/Q10 koop gaat ook de Blackberry Torch 9810 op Ebay. Mijn HTC Desire blijft, die heeft een tweede leven gekregen sinds CM10, en mijn Acer E350 gaat waarschijnlijk naar een goede vriend die de dual SIM interessant vind :p

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 01-07-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm ik krijg App2SD niet werkende met CM 10 (Daemond).

Ik heb een 8GB SD-kaart met deze indeling:
code:
1
2
3
4096MB  FAT32   Storage
3072MB  ext2        App2SD
 480MB  swap

Verse CM10 installatie maar m'n apps komen toch allemaal gewoon op het interne geheugen, en da's na Whatsapp en Facebook vol.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je S2E of Link2SD gebruikt? Je moet dan wel minimaal EXT3 gebruiken, beste is formatteren via ClockWorkMod recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik ben nu mijn broer zijn Blade aan het uitrusten met de ECO ROM.

Wat me nu wel opvalt: de Blade heeft echt bijzonder weinig flash geheugen. We hebben ooit al eens geprobeerd om apps te verplaatsen, maar dat lijkt niet veel zoden aan de dijk te zetten. Als ik de posts hierboven mij goed begrijp is er wel een tooltje waarmee je het ECHT volledig naar je SD kaart kan zetten, klopt dat?

EDIT: God meen je dat nu nog echt dat de camera nog altijd niet werkt onder het merendeel van die ROM's? Dan heb je toch al direct een smartphone die een stuk gehandicapt is?

Die ECO ROM draait wel soepel, dat wel, maar dat de camera nog altijd niet werkt vind ik echt onaanvaardbaar voor een ROM/smartphone.

Is er iemand die nog advies heeft voor een volledige goed werkende ROM en de mogelijkheid om apps netjes HELEMAAL (en niet zoals Android (of was dat een functie van een custom ROM die ik er vorige keer had opgezet?) maar halvelings op SD) over te zetten naar SD?

[ Voor 43% gewijzigd door HyperBart op 05-10-2013 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben nog steeds heel blij met Cyanogenmod van KonstaT . De camera werkt gewoon en volgens mij alle andere zaken ook. Veel opties en mogelijkheden en qua prestaties ook best prima. Ik heb wat marginale instabiliteit, maar ik draai de boel dan ook op 710 MHz in plaats van 604.

Ik zit nog op 4.2.2., maar 4.3 is er geloof ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
De KonstaT ROM is bij mij echt ZEER traag vind ik persoonlijk ten opzichte van de ECO ROM. De camera werkt wel, maar ook heel schokkerig, traag en net voor het maken van de foto begint hij nog wat te autofocussen en focust hij compleet verkeerd waardoor de foto blurry is.

Ik snap niet dat ik zoveel last heb gehad met die Blade terwijl de rest van de wereld daar zo goed over te spreken is. Als je ziet in die ZTE Blade threads dan lijkt het alsof die mensen nog een ik-weet-niet-hoe soepel GSM'etje hebben terwijl hier de menu's echt heel laggy en stroperig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
heb je een 2e partitie, geformatteerd als ext4 gemaakt op je sd kaart? Dan kan je met bv link2sd apps verplaatsen.
Bij mij werkt de slim 3.1 gebaseerd op 4.1.2 erg goed.

zover ik weet is alleen bij de cm9 ics 4.0x roms een probleem met de camera, niet bij de 4.1/2/3 roms en ook niet bij de 2.3.x roms

nu aan het spelen met cm10.2 (4.3). :)

[ Voor 24% gewijzigd door birdibird op 06-10-2013 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

HyperBart schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:11:
De KonstaT ROM is bij mij echt ZEER traag vind ik persoonlijk ten opzichte van de ECO ROM.
Ik heb geen ervaring met de ECO ROM, dus over hoe die zich tot elkaar verhouden kan ik niets zeggen.
De camera werkt wel, maar ook heel schokkerig, traag en net voor het maken van de foto begint hij nog wat te autofocussen en focust hij compleet verkeerd waardoor de foto blurry is.
Weet je hoe de camera van de Blade is bij stock software? De camera was toentertijd al een zwak punt en dat is niet anders geworden. Dat schokkerige was altijd al zo. Het focussen is een normale functionaliteit; als je foto's onscherp worden beweeg je de camera waarschijnlijk teveel tijdens de opname.

De Blade is naar mijn ervaring wel in staat tot scherpe foto's, mits erg goed belicht en goed stil gehouden tijdens de opname. Beter dan dat gaat het ook niet worden met de camera die de telefoon aan boord heeft, dat is de realiteit van de hardware waar je mee werkt.
Ik snap niet dat ik zoveel last heb gehad met die Blade terwijl de rest van de wereld daar zo goed over te spreken is. Als je ziet in die ZTE Blade threads dan lijkt het alsof die mensen nog een ik-weet-niet-hoe soepel GSM'etje hebben terwijl hier de menu's echt heel laggy en stroperig zijn.
De reden dat de Blade voor mij nog prima voldoet is dat ik de GUI het belangrijkste vind. Ik speel vrijwel geen grafisch intensieve spellen en gebruik geen apps die bakken rekenkracht gebruiken. Het dagelijks gebruik van de telefoon vind ik daarentegen wel erg belangrijk; als de interface hapert en lagt is de lol er al snel af en dat doet de Blade met ≥ 4.1 perfect. Uiteraard heb ik de telefoon wel getweakt (Nova launcher + lading instellingen), maar bij het bladeren door de homescreens en de app drawer merk ik geen hapers of vertragingen. Bij browsen merk je iets meer dat het een gedateerd toestel begint te worden, maar ook daar valt goed mee te leven en is de performance niet meer te vergelijken met de haperende slideshow die het onder 2.1 was. In de trein wat opzoeken of 's ochtends het nieuws lezen is geen straf.

Het verbaast me juist dat zo'n bescheiden telefoon na al die tijd nog zo lekker werkt. Het scherm wordt nu zo langzamerhand pas voorbij gestreefd in de betaalbare klasses en door de softwareupgrades is de telefoon almaar sneller en sneller geworden. Het is geen nieuwe telefoon, maar het is ook absoluut niet meer die Blade die ik bijna drie jaar geleden kocht.

Het lastigste wordt het vinden van een waardige opvolger tegen de tijd dat dat nodig is, want zoveel plezier aan een telefoon hebben wordt een lastige opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
birdibird schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:13:
heb je een 2e partitie, geformatteerd als ext4 gemaakt op je sd kaart? Dan kan je met bv link2sd apps verplaatsen.
Bij mij werkt de slim 3.1 gebaseerd op 4.1.2 erg goed.

zover ik weet is alleen bij de cm9 ics 4.0x roms een probleem met de camera, niet bij de 4.1/2/3 roms en ook niet bij de 2.3.x roms

nu aan het spelen met cm10.2 (4.3). :)
Ik heb via Clockwork 5.0.2 denk ik, een partitie aangemaakt van 1GB en de kaart geformatteerd. Ik heb nu S2E maar die geef me niet direct de mogelijkheid om apps te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een vervanger van de Blade zou ik op een Chinese telefoon richten.
Ik heb onlangs de Cubot GT99 besteld voor 88,- die onderweg is.

Kosten weinig, geeft een hoop voor terug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Of gewoon iets meer uittrekken en voor een GiaYu gaan die overlaatst gereviewed is. Als mijn iPhone 5 nu plots zou doodgaan dan zou ik 100% zeker voor zoiets gaan. Het is dat ik nu nog relatief goedkoop kan overstappen naar de volgende iteratie van i-device door het vorige te verkopen dat ik het nog even volhoud, maar anders ook niet hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn probleem met dergelijke telefoons is dat de softwaresupport niet te vergelijken is met die van de Blade. Qua hardware en prijs is het goed te doen, maar ik heb het gevoel dat het ook een beetje blijft steken bij wat je op dat moment koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Dat hangt vooral af van de community en de populariteit van het toestel, met die JiaYu lijkt me dat nog wel goed te zitten.

Jij een idee hoe het komt dat alles in S2E greyed out is? Ik heb een ext partitie (denk ik toch).

EDIT: Ik had met CWM de EXT partitie 1G gegeven, na wat onderzoek blijkt dat niet altijd goed te gaan en moet je best met Gparted aan de slag tenzij je kan leven met 512MB EXT partitie maximaal en dan kan je prima formatten vanuit CWM. Nu werkt het. Even kijken of ik voldoende kan verplaatsen om de Blade nog werkbaar te houden voor mijn broer.

Die KonstaKANG mod ging ECHT traag. Ik wil er gerust eens een videootje van maken. Ik zal nu eens met de ECO ROM doen en daarna nog eens snel met de KonstaKANG ROM.

[ Voor 53% gewijzigd door HyperBart op 06-10-2013 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb de CM10.2 versie geprobeerd maar ben weer terug naar CM10.1. Android 4.3 is traag, mijn Blade reageert traag op elke input dus ik hou het voorlopig bij Android 4.2. Ik wacht de ontwikkeling af van CM op de Faea F2s, want dat opent de mogelijkheid tot CM op Mediatek 6589 devices. Tot dat moment ben ik het eens met Camacha, de Blade van mij volstaat al issie echt toe aan vervanging. Misschien wel met een nieuwe Blade :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb sinds kort (na een jaartje Ginger Stir Fry) CM10.1 draaien. Wat me opvalt is dat het touchscreen slecht reageert. Ik moet soms 2-3 keer 'echt' op een button 'drukken' voordat er wat gebeurt. Kan ik hier iets aan optimaliseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Sinds enkele dagen heb ik een SGS3-4G en dat is een prachtig toestel. Maar wat mij nu nogal opvalt is dat de Blade toch wel erg lekker in de hand ligt. Het hele scherm is goed bereikbaar met 1 duim en de ruwe achterkant zorgt dat het nergens heen gaat. Dat is met deze koelkast wel wat anders.

De SGS is in vele opzichten natuurlijk superieur, ben benieuwd of hij net zo lang mee gaat als de Blade welke weer terug zijn verpakking in gaat tot ik hem weer eens kan gebruiken.
Wegdoen is geen optie :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
De geupdate versie van cm10.2 geinstalleerd: 4.3.1
Stuk sneller en soepeler dan de 1e versie!
Te gek, de nieuwste android zo goed werkend op onze good ol' Blade.
Geen bugs nog kunnen ontdekken.
:)

Ik heb 'm op een 150 mb system geinstalleerd en geclockt op 672 Mhz smartassv2 met cfq scheduler
verder nog gpu-rendering afdwingen, animaties op 0,5, assets wissen toestaan, sd speed increase ingesteld op 2048 kb en link2sd gebruikt voor het verplaatsen van de apps naar de ext4 partitie

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 16-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zijn er nog mensen die hun Blade gebruiken? Ik heb de mijne begin dit jaar eindelijk vervangen, na ruim vier jaar trouwe dienst. Iets zegt mij dat de opvolger het niet zolang gaat uitzingen - al is de keuze weer op een ZTE gevallen. Het is tegelijk ook de eerste telefoon ooit die ik vervangen heb zonder dat hij kapot was.

Niet verkeerd!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-07-2015 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De mijne ligt alweer 9 maanden te genieten van zijn pensioen. Het is dat ik op het laatst de simkaarttray gemold heb waardoor de Blade alleen kan dienen als veredelde mp3 speler, maar anders is het een kwestie van aanslingeren en weer doorgaan. Ding is echt onverwoestbaar ondanks alle butsen, stof onder het scherm blijft ie vrolijk opstarten. Voor mij de slimme equivalent van wat ik met mijn Nokia 3310 meemaakte tien jaar daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:47:
Zijn er nog mensen die hun Blade gebruiken? Ik heb de mijne begin dit jaar eindelijk vervangen, na ruim vier jaar trouwe dienst. Iets zegt mij dat de opvolger het niet zolang gaat uitzingen - al is de keuze weer op een ZTE gevallen. Het is tegelijk ook de eerste telefoon ooit die ik vervangen heb zonder dat hij kapot was.

Niet verkeerd!
7 oktober 2011 had ik hem: Mentalist in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade"

Dikke 11 jaar dus. Ik gebruik hem nog met een simkaart die ik alleen gebruik voor SMS. (verificatiecodes enzo)

Al jaren terug werden telefoongesprekken spontaan onderbroken. (piek performance batterijprobleem misschien? dunno) Toen nog een tijd als mp3-speler gebruikt tot het touchscreen het steeds slechter ging doen. In 2019 werkte het vermoedelijk nog.

Het werkt nu alleen nog aan de randen boven/links/rechts. Het onderste deel van het scherm reageert niet meer, dus het apps-scherm kan ik niet meer openen. Ik heb wel Any Cut erop gezet toen het nog kon dus ik kan bijna overal omheen werken. (settings openen b.v.) Unlocken vereist twee vingers: één vinger op de unlockbalk links om te beginnen met unlocken, dan een tweede vinger op het einddoel rechts. Links loslaten en bam instant unlock, want het touchgedeelte daar tussenin werkt niet. Power down lukt niet meer omdat de "Your phone will shut down." bevestiging gecentreerd is. Dus ik kan hem alleen uitzetten door de batterij leeg te laten lopen of eruit te trekken. :X

Onscreen keyboard kan je vergeten. pqal10@)~}] kan je nog typen in portretmodus. In landscape heb je dan ook nog okcvbnm.(+':;/?,. Zelfs een professionele scrabbelaar kan daar weinig mee vrees ik.

Nog steeds de originele batterij overigens. Niet eens opgezwollen!

Bluetooth 5.0 muis ziet ie helaas niet. Als het touchscreen niet zo gaar was zou ik overwegen te kijken of hij als audiorecorder goed zou werken, hij is namelijk lichter dan een iPhone 4/4S en kleiner dan alles wat in de jaren daarna op de markt kwam.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.