Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Not for daily use is een disclaimer met het oog op de missende drivers, maar als dagelijks OS dient het mij en velen anderen prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:05
Mijn broer heeft een tijdje geleden mijn ZTE Blade Gen 2 overgenomen... Krijg vaak te horen: "zeg, dat ding gaat wel bijna niks mee op batterij". Draait CM 7.2...

Maar hij haalt met moeite 8h op de batterij... Ik heb al eens de battery stats gereset vanuit CWM.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een ROM die:

Af is, ik wil geen niet werkende dingen zoals een camera.
Licht, snel en makkelijk
Liefst zo dicht mogelijk bij de laatste releases van Android
Een goede, zo lang mogelijke batterijduur heeft

Iemand advies? Ik lees veel over die Kang, maar daar lijken toch ook enkele dingen weer niet te werken...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1702636

Aan de andere kant: het is niet voor een power user zoals mezelf, dus misschien is een Swedish Snow eigenlijk gewoon the way to go?

Keuze gaat nu zo een beetje tussen:

ColdfusionX : http://forum.xda-develope...hp?p=21058851&postcount=1
Ziet er best ok uit, enige wat ik wat slordig vind is dat de hardware decoding niet werkt...

KonstaKANG: http://www.modaco.com/top...9-konstakang-android-404/
Ziet er ook weer goed uit, hardwarde decoding werkt wel, geen Youtube HD, kan hij wel mee leven denk ik...

Swedish Snow: http://www.modaco.com/top...sh-snow-rls7-android-235/
Af, snel en stabiel, alleen wat verouderd...

Ik heb trouwens nog het probleem bij de Blade dat als je een foto trekt van bv. een scene met een appel, en er langs een peer, en je trekt de foto met alleen de appel op het scherm, en je gaat daarna in de gallery kijken, dat er eigenlijk een foto is gemaakt met de peer en de appel er toch op (dus de foto "trekt" met een groter gebied dan je eerst ziet op je scherm, heel raar)

[ Voor 48% gewijzigd door HyperBart op 28-10-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardware decoding kan niet werken op 4.x. Echter vind ik dat persoonlijk geen gemis; bij Youtube kan je prima op een wat lagere kwaliteit kijken (dan werkt het wel soepel en vlekkeloos) en de camera werkt qua foto's gewoon. Alleen de camcorder werkt niet (goed), maar gezien de kwaliteiten *kuch* van dat ding denk ik dat maar weinig mensen daar problemen mee hebben.

Dus nee, Konstakang is officieel niet af, maar eerlijk gezegd voelt het dat wel gewoon en werkt het ook soepeler en beter dan iedere ROM voor 4.x :Y Aan de andere kant, CM 7.2 zou niet zoveel stroom moeten zuipen, dus ik zou toch eens een factory reset proberen om te zien of het dan beter gaan. Dikke kans dat een app je batterij aan het leegzuigen is. Ook is er een kans dat het ding gewoon gaar is, dan kan gebeuren als je er flink intensief mee in de weer bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-05 00:13
HQ video playback is gemaakt in ICS. :) http://www.modaco.com/top...9-konstakang-android-404/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 23:33
Jee, nice, dan ga ik zometeen nog overstappen, dit was waar ik op wachtte _/-\o_ .
Weet iemand of de bekende camerabug hier ook uit is? Niet dat het me eigenlijk interesseert, de camera is toch niet bepaald goed en gebruik 'm amper. Camera werkt.

Zojuist KonstaKang geïnstalleerd en ik ben er zeer te spreken over tot nu toe. Vergeleken bij Swedisch Snow gaat ICS als de brandweer, het gevoel alleen al, maar ook daadwerkelijk apps die zichtbaar soepeler en sneller zijn gaan lopen.

Nu eens kijken of ik wat apps richting m'n sd-kaart kan krijgen, kom toch wat ruimte te kort.

[ Voor 27% gewijzigd door VERNederlander op 03-11-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bam jonguh. Nu nog op JB, ik sta toch niet echt te springen nu dat stapje terug weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:48:
[...]

Bam jonguh. Nu nog op JB, ik sta toch niet echt te springen nu dat stapje terug weer te doen.
Dat zat ik ook al te hopen, maar ik weet niet of daar ook snel ondersteuning voor gaat komen. Degene die het werk gedaan heeft voor ICS beweerde een paar dagen geleden dat hij er (nog) geen interesse in had om hiermee bezig te gaan.

Zie de post van Ganster41 op: http://forum.xda-develope...p?p=33469996#post33469996 en http://forum.xda-develope...p?p=33416790&postcount=59 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat las ik ook inderdaad. Een beetje jammer, maar ICS en JB verschillen niet zo ontzettend veel. Misschien dat een ander er iets mee kan of dat deze jongen zijn mening nog herziet, al dan niet na verbeteringen aan 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:28
VERNederlander schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:32:
[...]
...

Zojuist KonstaKang geïnstalleerd en ik ben er zeer te spreken over tot nu toe. Vergeleken bij Swedisch Snow gaat ICS als de brandweer, het gevoel alleen al, maar ook daadwerkelijk apps die zichtbaar soepeler en sneller zijn gaan lopen.

...
Heb je de ROM gewoon van Modaco gehaald? Kent het toetsenbord dan standaard Nederlandse woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
peterkuli schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:26:
[...]

Heb je de ROM gewoon van Modaco gehaald? Kent het toetsenbord dan standaard Nederlandse woorden?
Ja, ik heb deze ROM gewoon uit de openingspost van Konstat gehaald en de installatieprocedure gevolgd. Dus eerst de TPT, daarna Rom en als laatst de Google Apps. Over de taal heb ik geen enkel moment nagedacht eigenlijk, maar blijkbaar zet Android dat automatisch naar Nederlands (misschien op basis van je gmail, weet ik niet) en kent mijn telefoon gewoon de Nederlandse woorden. :)

Alleen heb ik nog een klein probleempje met WiFi, wanneer de telefoon uit standby-modus komt, wil deze soms geen internetverbinding aangaan, terwijl er WiFi in de omgeving is. Is er iemand die dit probleem ook heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door VERNederlander op 06-11-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ik loop bij TPT al vast.
Volgens Blade Checker:
European Blade (512MB RAM) detected
Stock/Windows Upgraded Gen 2 Phone detected
Use image.bin style TPTs

Sytem: 220MB
Data: 162MB
Cache: 37MB
Volgens mij moet ik dan 'Gen2 TPT for optimised partition layout:' gebruiken zoals KonstaT aangeeft want:
This will only work in european phones that were sold with gen2 layout (froyo) or if you have used a windows tool to update.
Als ik power+volume up+menu indruk krijg ik het Android logo en verder doet hij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
peterkuli schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:10:
Ik loop bij TPT al vast.
Volgens Blade Checker:

[...]

Volgens mij moet ik dan 'Gen2 TPT for optimised partition layout:' gebruiken zoals KonstaT aangeeft want:
[...]

Als ik power+volume up+menu indruk krijg ik het Android logo en verder doet hij niks...
De Europese Blades zijn inderdaad Gen2-toestellen, dus je hebt de juiste gekozen. Ik weet zo niet waar het fout gaat, weet je zeker dat je al deze stappen exact gevolgd hebt? Ik heb dat wel gedaan en het ging gewoon goed.

2. Unpack G2-TPT-KonstaKANG.zip to your phones sdcard so that you have 'image' folder on the root of your sdcard
3. Install AFV (Android File Verifier) from the play shop
4. Use AFV to check that MD5 matches. Use 'verify nandroid backup' option to check /sdcard/image/nandroid.md5.
5. Power off, pull battery out, put battery back in
6. Press and hold VOLUME UP and MENU keys while you power on
7. You should see green text on your screen. Installation is in progress and you can let go of the keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
Niet alle europese Blade zijn gen2!

Ik heb er hier een die is gen1, oorspronkelijk verkocht door KPN.

Waarschijnlijk heb jij er ook zo een, probeer dus een gen1 naar gen2 TPT
Dus van deze site de bovenste/eerste, G1-G2 v10a:
http://amphoras.co.uk/index.php/downloads/blade-tpts

Ik ben er zelf ook al eens mee aan stoeien geweest.
gen2 TPTs werkten niet, kreeg foutmeldingen of wat jij hebt, alleen een logo in beeld.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Zowel G1-G2 v10a als G2-TPT-KonstaKANG werken niet, telkens hetzelfde; Android logo in beeld. Ik krijg het idee dat het ergens anders aan ligt. Zou het kunnen zijn dat het SD kaartje niet helemaal fijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Ja dat kan, staat ook als waarschuwing op amphoras site.
Test dus even met een andere sd-card.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Knoppen wel al ingedrukt hebben voor het aanzetten hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Het is belangrijk dat je de batterij eruit gehaald hebt.
Soms doet de TPT het niet, en na batterij uit-in wel!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ook allemaal al geprobeerd, batterij eruit halen helpt niet en ook de volgorde van de knoppen lijkt niks uit te maken.

Edit: het lag inderdaad aan de SD kaart. Net een nieuwe gekocht en kwam gelijk in het menu met de groene letters.

[ Voor 33% gewijzigd door peterkuli op 06-11-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
En ook CM10 heeft inmiddels Youtube HQ. :) http://www.modaco.com/top...anogenmod-10-android-412/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Heb de nieuwste CM10 (18-11) geïnstalleerd.
Lijkt ook soepeler te werken, ik had de versie van 15-10 erop staan.

Alleen lijkt bij de nieuwste versie de wifi wat te haperen. Soms kan ik na opstarten de wifi niet inschakelen.
Meer mensen dit probleem?

Nogmaals herstarten lost het probleem op.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:56

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hm, Een paar weken geleden de Blade van mijn vrouw 'opgewaardeerd' naar CM10 (Konstakang) maar ze heeft me gisteren gevraagd of ik dat weer wil terugdraaien. Reden: de batterij gaat maar 16 uur mee.. In een (1) nacht neemt de accu al met 50% af zonder ook maar een actieve app... Heeft iemand een suggestie om dit op te lossen ? Is er een andere rom die wel lang meegaat ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Bij de Konstakang CM9 is de WiFi niet altijd even stabiel, draai deze nog en die trekt de batterij leeg en gaat ook niet altijd even goed aan en uit met dat het scherm in- of uitschakelt. Grote kans dus dat dit bij CM10 ook nog niet goed gaat.

Daarnaast de vraag voor de mensen met CM10, doen de filmpjes van NOS of Uitzending Gemist het ook? Op Modaco zijn er mensen die klagen over andere videospelers dan Youtube, daar werkt dan het HQ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
De videos in de nos app spelen soepel af. Dit was voorheen niet zo.

Via de browser op m.nos.nl krijg ik de foutmelding; "Deze video kan niet worden afgespeeld"

maar ik bedenk me net, dat dat misschien niet representatief is, ik zit nu nl. in Duitsland, kan te maken hebben met geen afspeelrechten in buitenland.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
mountainbiker schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:22:
De videos in de nos app spelen soepel af. Dit was voorheen niet zo.

Via de browser op m.nos.nl krijg ik de foutmelding; "Deze video kan niet worden afgespeeld"

maar ik bedenk me net, dat dat misschien niet representatief is, ik zit nu nl. in Duitsland, kan te maken hebben met geen afspeelrechten in buitenland.
Dat heeft inderdaad te maken met het feit dat je in het buitenland bent, ik heb het ook al een paar keer gehad tot mijn grote frustratie. Bedankt voor je reactie, ik zal van het weekeinde eens CM10 proberen.

Ik ben toch ook nieuwsgierig hoe soepel CM10 draait t.o.v. CM9, heeft iemand hier ervaring mee en zou hij/zij dat willen delen?

[ Voor 9% gewijzigd door VERNederlander op 20-11-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

VERNederlander schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:11:
Bij de Konstakang CM9 is de WiFi niet altijd even stabiel, draai deze nog en die trekt de batterij leeg en gaat ook niet altijd even goed aan en uit met dat het scherm in- of uitschakelt.
Ik heb vanochtend even op de blade gekeken en er staat de CM9 versie van Konstakang op... Dus wellicht dat die issues die jij aanhaalt die telefoon parten spelen :( . <zucht> moet ik weer opnieuw op zoek naar een goed ICS-versie die wel batterij-vriendelijk is. Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rincewind schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:39:
Ik heb vanochtend even op de blade gekeken en er staat de CM9 versie van Konstakang op... Dus wellicht dat die issues die jij aanhaalt die telefoon parten spelen :( . <zucht> moet ik weer opnieuw op zoek naar een goed ICS-versie die wel batterij-vriendelijk is. Iemand een suggestie ?
Waarom ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Laatst online: 01-05-2024
precies, de mijne draait al een jaar op cm7. Ik zet bij geen gebruik altijd data en 3g uit met de widget. Hiermee haal ik toch vaak wel 4dagen zonder prik. cpu staat op 729MHz max en 122 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ehm... goede vraag. Vanwege de gewenning omdat ik om mijn toestel JelleyBam draai ? Alhoewel ik moet bekennen dat ik er altijd Apex-launcher 'overheen' zet dus dan zou CM7 ook een goede optie zijn. Welke rom is dan een goede keuze ? Stock CM7 + gapps ? Of is er een betere CM7-based custom rom ?
JakeNL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:15:
[...]

precies, de mijne draait al een jaar op cm7. Ik zet bij geen gebruik altijd data en 3g uit met de widget. Hiermee haal ik toch vaak wel 4dagen zonder prik. cpu staat op 729MHz max en 122 min.
Klinkt goed. Welke versie/ROM-variant gebruik jij ?

[ Voor 30% gewijzigd door Rincewind op 21-11-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Als je data en 3g consequent uitschakelt en verder de telefoon niet zo veel gebruikt, doet ook een CM10 (4.1.x) en CM9 (4.0.4) rom dagen met een batterijlading. Dat is echt geen exclusieve CM7 eigenschap hoor.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
mountainbiker schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:45:
Als je data en 3g consequent uitschakelt en verder de telefoon niet zo veel gebruikt, doet ook een CM10 (4.1.x) en CM9 (4.0.4) rom dagen met een batterijlading. Dat is echt geen exclusieve CM7 eigenschap hoor.
Sterker nog, ik heb altijd data en Wifi aanstaan en doe (met licht gebruik) ook makkelijk 3 tot 4 dagen met een lading. In de laatste versies is behoorlijk gewerkt aan batterij-efficiëntie. Ik zit nu op 2 dagen, heb nog 53% over en telefoon inactief/standby is in totaal ongeveer 25% van die tijd. 10% spraakoproepen en verder nog wat Wifi-tijd. Wel heb ik de helderheid van het scherm vrij laag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Rincewind schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:53:
[...]
Klinkt goed. Welke versie/ROM-variant gebruik jij ?
CM 7.1.0
Het fijne aan CM7.1 is dat alles gewoon werkt, geen uitzonderingen of extra apps nodig om dingen toch te laten werken. (OK, 1 dan: een app om netwerken te koppelen die geen SSID uitzenden, zoals de mijne)

[ Voor 35% gewijzigd door JakeNL op 21-11-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Uit nieuwsgierigheid en wegens het feit dat CM9 van KonstaKang niet erg stabiel bleek, heb ik gistermiddag CM10 op mijn blade gezet. En ik kan melden dat ik hier tot nu toe zeer content mee ben.

CM9 trok bij mij redelijk snel de batterij leeg en kon ik het einde van de dag vaak niet halen als ik WiFi gebruikte. CM10 lijkt hiermee geen problemen te hebben en gedraagt zich als Swedisch Snow, welke ik eerder op mijn telefoon had staan.

Daarnaast had CM9 problemen met het automatisch in- en uitschakelen van WiFi, zodra de telefoon in Standby-modus ging, daardoor stond WiFi of altijd aan, of altijd uit. CM10 heeft hier zoals het hoort geen last van en schakelt WiFi netjes in als hij een netwerk vindt.

Bij CM9 kreeg ik ook nog vaak last van het feit dat een willekeurige app weigerde te werken. Omdat ik nog geen dag CM10 draai, kan ik er nog niet veel over zeggen, maar voor nu lijkt het beter. Wil je weten hoe het na een week of langer is, vraag dat hieronder even, dit topic volg ik continu.

Mocht je nu denken, ik ga ook CM10 van KonsTaT installeren, lees dan even goed het topic op modaco, want hier staan een aantal zeer goede tips in om instellingen aan te passen, zodat de telefoon een stuk soepeler gaat lopen. Er staan namelijk bij installatie een aantal instellingen niet bepaald optimaal.

Een tweede tip die ik nog wil melden, is dat ik het aan kan raden om de losse patch voor de camera-software te installeren, daarvan werkt de preview een stukje beter.

Tot zover mijn ervaringen met CM10, ik hoop dat ik hiermee wat heb kunnen bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ter aanvulling op hierboven: Ik heb de Paranoid Android CM10 (ook gebaseerd op die van KonsTaT) al een aantal weken op mijn Blade staan, en zeker sinds de laatste update loopt die bloedje snel en stabiel. foto- en videocamera werkt, preview werkt en youtube HQ werkt nu ook! hoezee!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik draai hier nog GSF 19. Wat mag ik verwachten qua stabiliteit, snelheid en batterijduur als ik overstap naar iets als CM10? Wordt dat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb GSF 19 al heel lang niet meer gebruikt, dus over batterijduur kan ik niets zeggen. De batterijduur is prima, zolang je niet auto-sync heb aanstaan. Qua snelheid is CM10 volgens mij sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Op de Blade van mijn vrouw heb ik MoKeeOS ROM (based on CyanogenMod 7.2 (Android 2.3.7)) gezet. De Konstakang 9-versie had teveel problemen en eigenlijk wilde ze gewoon een versie die werkte zonder poespas. Tot op heden bevalt die ROM zeer goed: geen FC's, alles werkt en de batterijduur is ruim 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JakeNL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:15:
Ik doelde er juist op dat er inmiddels een betere JB is. CM7 heeft me dan weer trouw gediend, maar daar zou ik echt niet meer naar terug willen. De ervaring van JB is zoveel beter.
Rincewind schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:53:
Ehm... goede vraag. Vanwege de gewenning omdat ik om mijn toestel JelleyBam draai ? Alhoewel ik moet bekennen dat ik er altijd Apex-launcher 'overheen' zet dus dan zou CM7 ook een goede optie zijn. Welke rom is dan een goede keuze ? Stock CM7 + gapps ? Of is er een betere CM7-based custom rom ?
Ik bedoelde dus, waarom geen JB? Nu hardwareacceleratie ook werkt is daar weinig meer op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Zojuist Android 4.1.2 van KonstaT op de telefoon gezet. Eerste indruk: lekker vlot, alles reageert snel. Wel vind ik een beetje deftige batterijduur belangrijk, dus dat wordt de komende weken de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:05:
[...]

Ik bedoelde dus, waarom geen JB? Nu hardwareacceleratie ook werkt is daar weinig meer op aan te merken.
En de camera ? Daar was toch ook een probleem mee (beeld op de kop o.i.d). Is dat nu ook goed en over welke Rom heb je het dan precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blazeguru schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:13:
En de camera ? Daar was toch ook een probleem mee (beeld op de kop o.i.d). Is dat nu ook goed en over welke Rom heb je het dan precies ?
Ik heb nog een ROM van voordat de hardwareacceleratie werkte, maar daarbij doet de camera het perfect, of zo goed als de camera in een Blade gaat werken :p Ik gebruik 'm zeer regelmatig en dat werkt gewoon prima. Alleen panorama werkt bij mij niet goed, maar dat zat er eerder ook niet op, dus dat merk ik niet, en de camcorder neemt met extreem lage framerates op. Dit zou allemaal in de nieuwe Konstakang naar wat ik hoor verholpen zijn.

Ik zelf draai nu Konstakang 4.1.2. (20121010). Met overclock naar 710 MHz vind ik de batterijduur redelijk goed te doen, al heb ik wel een nieuwe aftermarketbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:35:
[...]
Ik zelf draai nu Konstakang 4.1.2. (20121010). Met overclock naar 710 MHz vind ik de batterijduur redelijk goed te doen, al heb ik wel een nieuwe aftermarketbatterij.
Heb je het dan ook over een batterij van 1250mAh? of eentie die veel groter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan.. schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:11:
Heb je het dan ook over een batterij van 1250mAh? of eentie die veel groter is?
Het zou een zogenaamd originele batterij zijn, maar dat geloof ik niet zo. Er staat 1300 mAh op; de gebruiksduur is wat mij betreft iets beter dan bij mijn twee jaar oude originele batterij, maar niet beter dan toen die originele batterij nieuw was. Of dat ligt aan de batterij of aan de overclock durf ik niet te zeggen. Ik kan er in ieder geval prima mee leven, al zou ik zoals iedere smartphone-eigenaar altijd meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Op een een of andere manier krijg ik geen meldingen meer van Facebook en FB messenger. Als ik Facebook app opstart zegt hij dat mijn phone niet geschikt is voor push-berichten. Heeft iedereen dat of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lennart95 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:01:
Op een een of andere manier krijg ik geen meldingen meer van Facebook en FB messenger. Als ik Facebook app opstart zegt hij dat mijn phone niet geschikt is voor push-berichten. Heeft iedereen dat of doe ik iets verkeerd?
Ik heb dat nog nooit gehad, maar momenteel draai ik niet de aller-allerlaatste versie van Facebook. Misschien dat ze daar iets veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Anoniem: 172410 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:39:
[...]

Ik heb dat nog nooit gehad, maar momenteel draai ik niet de aller-allerlaatste versie van Facebook. Misschien dat ze daar iets veranderd hebben.
Hmm, okay. Ik had het met deze 4.1 rom en met 4.0
Dus het ligt aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
EcoR schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:45:
Zojuist Android 4.1.2 van KonstaT op de telefoon gezet. Eerste indruk: lekker vlot, alles reageert snel. Wel vind ik een beetje deftige batterijduur belangrijk, dus dat wordt de komende weken de test.
Om hier even op terug te komen: eerste lading deed hij netjes 2 dagen mee, volgende vervolgens maar 15 uur terwijl ik hem nauwelijks heb gebruikt. Ik heb de cpu-governor en de scheduler even gewijzigd, dit moet stukken beter kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
De Blade van m''n vriendin ligt al enige tijd ongebruikt onder te stoffen met Konstat's SwedishSnow erop, maar nu wil ze toch eens de overstap gaan maken van haar huidige foon naar de Blade.

Ze heeft geen databundel, dus 3G-toestanden zijn niet interessant voor haar, maar wat wel belangrijk is: goede wifi connectivity, werkende camera, zo goed mogelijke accuduur en STABILITEIT, zo min mogelijk hangers e.d.

Is het dan aan te raden om de laatste SwedishSnow erop te laten staan of is er in de tussentijd iets aan te bevelen wat het beter doet op bovenstaande requirements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
Alweer een tijdje een tevreden gebruiker van de Blade met CM7.2

Echter sinds een week stoort de speaker bij inkomende gesprekken. In het begin stoorde hij soms een heel klein beetje en daarna was het over. Nu stoort ie constant en kan je nog maar slecht een telefoongesprek verstaan. De andere partij verstaat mij prima. Is hier softwarematig wat aan te doen/controleren? Of is de speaker gewoon stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Kevf schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:39:
Alweer een tijdje een tevreden gebruiker van de Blade met CM7.2

Echter sinds een week stoort de speaker bij inkomende gesprekken. In het begin stoorde hij soms een heel klein beetje en daarna was het over. Nu stoort ie constant en kan je nog maar slecht een telefoongesprek verstaan. De andere partij verstaat mij prima. Is hier softwarematig wat aan te doen/controleren? Of is de speaker gewoon stuk
Dit is een vaker voorkomend probleem bij de ZTE Blade heb ik vernomen en ook ik heb hier zo nu en dan last van. Naar wat ik weet kan het enerzijds aan stof liggen, anderzijds aan de stand van de speakerconus liggen. Wat je zou kunnen proberen is even een stofzuiger op je speaker zetten. Mocht dit niet helpen kun je met je mond proberen te blazen of te zuigen en kijken wat helpt. Dit biedt bij mij vaak de oplossing.
Mocht je je helemaal vervelen, kun je ook even je telefoon uit elkaar schroeven en eens even kijken bij de speakers of er teveel rotzooi inzit, dit is niet heel moeilijk weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 13:31
VERNederlander schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:46:
[...]

Dit is een vaker voorkomend probleem bij de ZTE Blade heb ik vernomen en ook ik heb hier zo nu en dan last van. Naar wat ik weet kan het enerzijds aan stof liggen, anderzijds aan de stand van de speakerconus liggen. Wat je zou kunnen proberen is even een stofzuiger op je speaker zetten. Mocht dit niet helpen kun je met je mond proberen te blazen of te zuigen en kijken wat helpt. Dit biedt bij mij vaak de oplossing.
Mocht je je helemaal vervelen, kun je ook even je telefoon uit elkaar schroeven en eens even kijken bij de speakers of er teveel rotzooi inzit, dit is niet heel moeilijk weet ik uit ervaring.
super! Ga ik morgen direct proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Ik heb, na de goede berichten, eindelijk ook de sprong gemaakt van CM7.2 naar Konstakang 4.1.2. (20121010)

Geweldig, wat een verbetering. Waar voorheen allerlei kleine vertragingen acceptabel waren (zeker voor de aanschafprijs), is het nu perfect!
Voorheen haperde de grafische interface altijd een beetje achter je vinger aan: het openen van de notificatiebar, scrollen door de appdrawer en de gallery etc. Nu loopt alles zeer soepel!
Youtube werkt als voorheen, ook in HQ, alleen waar ik voorheen de CPU op 729Mhz. had staan, is dat nu bij het gebruik van de camera onwerkbaar. Alleen wanneer de Max. CPU op 604 Mhz. staat, is het camera beeld vrij van storingen.

Update:
In de notificatiebalk kan je allerlei dingen aan/uit zetten, dit kan ook met de widget op het home screen. Echter, in de notificatiebalk kan je zelf kiezen welke elementen er getoond worden en op welke volgorde.
Ik zou dit graag ook in de widget zien, zoals het ook werkte bij CM 7.1. Kan dit?

[ Voor 18% gewijzigd door JakeNL op 08-12-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Zojuist cm-10-20121124-KonstaKANG-blade geflashed maar kan niet veel. Vrij snel na boot bij de eerste aanraking van een knop zegt ie "De klok is gestopt" en ik krijg WIFI met geen mogelijkheid aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je hebt gewiped neem ik aan?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ja, had ik gedaan.... heb het installatie-riedeltje nog een keer overgedaan en nu werkt ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Volgens verhalen die ik gehoord heb, zou WiFi af en toe willen haperen na het opstarten. Het aan- en uitzetten van je WiFi zou dit probleem op moeten lossen. Ik heb hier zelf tot nu toe geen problemen meegehad en WiFi schakelt zich netjes in.

Daarnaast kan ik adviseren om de CPU-governor op SmartAssV2 te zetten, deze werkt het lekkerst naar mijn mening en in standby-mode vreet ie nauwelijks energie.

Zover ik weet kun je de widget helaas niet aanpassen, heb er al een paar keer naar gezocht, maar kon niets vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 09-12-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Het lukt me niet om een ringtone toe te voegen. Standaard wordt die Konstakang vrij karig uitgerust met ringtones. Er wordt al een map Ringtones op de SD-card aangemaakt en volgens alle websites is dat de 'place to be' voor je ringtones. Ik heb daar dus 2 *.ogg files heen gekopieerd, maar zonder enig succes. Ook rebooten van de telefoon lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JakeNL schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:24:
Het lukt me niet om een ringtone toe te voegen. Standaard wordt die Konstakang vrij karig uitgerust met ringtones. Er wordt al een map Ringtones op de SD-card aangemaakt en volgens alle websites is dat de 'place to be' voor je ringtones. Ik heb daar dus 2 *.ogg files heen gekopieerd, maar zonder enig succes. Ook rebooten van de telefoon lost niets op.
Kan je 'm niet als mp3/whatever in dat mapje gooien en via je muziekspeler het gewenste nummer lang aanraken en dan Use as phone ringtone kiezen? Lijkt bij mij wel te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
JakeNL schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:24:
Wat ik heb gedaan is een mp3 naar mezelf mailen, op mijn telefoon downloaden en dan direct instellen als ringtone. Ging probleemloos. Ze verschijnen volgens mij niet in het lijstje met ringtones, je moet gewoon met een bestandsbeheerder je muziekfiles opzoeken en dan kun je ze instellen als ringtone, net als dat je foto's kan instellen als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Een map aanmaken op de SD-kaart waar mijn ringtones instaan werkt bij mij gewoon. Toen ik mp3 er in zette, kwamen deze netjes in mijn lijst met ringtones te staan.

Het is alweer een paar weken geleden dat ik het gedaan heb en het was even prutsen, maar het is niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
@ ringtone update: ik heb inderdaad via de muziekspeler mijn ringtone zonder problemen aan de praat gekregen. Toen ik vervolgens bij de instellingen - geluid - beltoon telefoon - keek, zag ik daar het andere bestand ook staan, plus mijn gewenste ringtone 2x.
Na een reset is het waarschijnlijk al vanzelf goedgekomen. Door via de muziekplayer te forceren, heb ik hem nu 2x. Ook prima. In ieder geval werkt het weer zoals gewensd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heb het zo langzamerhand wel een keertje gehad met mijn Blade, begin me steeds meer te ergeren aan dat ding. Maar ik kan mss wel een HD2 overnemen van een bekende. Heeft dit zin of zal ik er niet heel veel van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lennart95 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:05:
Heb het zo langzamerhand wel een keertje gehad met mijn Blade, begin me steeds meer te ergeren aan dat ding. Maar ik kan mss wel een HD2 overnemen van een bekende. Heeft dit zin of zal ik er niet heel veel van merken?
Het is allebei oudere zut natuurlijk. Verder is het een beetje ongelijke en moeilijke vergelijking, want de HD2 is nooit bedoeld voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:09:
[...]

Het is allebei oudere zut natuurlijk. Verder is het een beetje ongelijke en moeilijke vergelijking, want de HD2 is nooit bedoeld voor Android.
Maar zou het een verstandige overgang zijn, of zal ik spijt krijgen. HD2 is ook wel lekker veel custom voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:45
KonstaT heeft op Modoco een versie van CyanogenMod 10.1 (Android 4.2.1) erop gezet. Nog geen tijd gehad om te testen maar goed nieuws dat de ontwikkelingen van deze telefoon nog steeds doorgaan!

http://www.modaco.com/top...nogenmod-101-android-421/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:54
heb hier de blade van mn zusje liggen.. betreft het model van de wehkamp met een andere camera.
heeft iemand al een fix voor die camera gevonden? heb nog geen enkele rom gevonden waar de camera werkt zonder vast te lopen of iets in die richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

arnold1987 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:55:
KonstaT heeft op Modoco een versie van CyanogenMod 10.1 (Android 4.2.1) erop gezet. Nog geen tijd gehad om te testen maar goed nieuws dat de ontwikkelingen van deze telefoon nog steeds doorgaan!

http://www.modaco.com/top...nogenmod-101-android-421/
Ik heb deze zojuist getest. Hij is verschrikkelijk onstabiel bij mij en loopt om de vijf minuten vast. Ik ga toch terug naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Anoniem: 368649 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:20:
Ik heb deze zojuist getest. Hij is verschrikkelijk onstabiel bij mij en loopt om de vijf minuten vast. Ik ga toch terug naar de vorige versie.
Ik heb 4.2.1 ook op mijn Galaxy Nexus draaien, maar er zitten nog te veel hinderlijke bugs in en ik zit er over te denken om voorlopig weer terug te gaan naar 4.1.2.
Mijn Blade laat ik lekker op 2.3.7 en enthousiastelingen raad ik dus hoogstens aan om tot 4.1.2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:20:
Dat is dan ook echt redelijk uitontwikkeld vs. net draaiende en dus wat instabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Ben voorlopig voordat ik nieuwe telefoon heb maar weer terug gegaan naar CM 7.1
Heb nu CM10.1 erop gezet.
Heb nu iig weer notifications van fb messenger.

[ Voor 11% gewijzigd door Lennart95 op 03-01-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Ik ben gisteren van de 1124 versie van Konstakang naar de nieuwste, 1227 gegaan. Het voordeel voor mij is nu dat de max. CPU weer op 748Mhz. kan staan zonder dat de camera gaat flippen. Bij de 1124 versie moest ik, puur voor de camera, op stock, 604Mhz draaien. Ging ik hoger, dan was de preview niet meer bruikbaar, ik weet eigenlijk niet of de foto's wel lukten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik ben zelf na even gespeeld te hebben met 4.2.1 nu een dagje de PAC-man rom aan het draaien.
Wat een heerlijke rom!
De snelheid en stabiliteit van de konstakang 12-27 met de opties van AOKP en Paranoid!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heb bij 10.1 geen tril meer als ik w'app krijg.. iemand oplossing?
Pacman geinstalleerd en alles werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Lennart95 op 04-01-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
birdibird schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
Ik ben zelf na even gespeeld te hebben met 4.2.1 nu een dagje de PAC-man rom aan het draaien.
Wat een heerlijke rom!
De snelheid en stabieliteit van de konstakang 12-27 met de opties van AOKP en Paranoid!
8)
En wat voor extra's krijg je allemaal voor dat 'geld'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
JakeNL schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Je kunt nog een stuk meer instellen dan bij de ''gewone'' CM10 roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
JakeNL schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:24:
[...]

Even een snelle Google leverde mij op dat het een samengestelde rom is met de beste opties uit de drie grootste customs roms, respectievelijk CM10, AOKP en ParanoidAndroid. Daardoor heeft deze rom ook heel veel opties, al weet ik zelf niet wat er allemaal kan. Lijkt me wel een mooie rom om een keer proberen, maar voorlopig even niet, draai lekker CM10 en heb even geen zin om er tijd in te steken. Goed om te weten voor de toekomst dus.

Nog even een linkje naar een PACman rom draaiende op een Galaxy Nexus, weet niet hoeveel functies erop de Blade versie zitten. YouTube: Galaxy Nexus PAC Man Rom [FULL REVIEW] Paranoid, CM10, AOKP in one!

[ Voor 8% gewijzigd door VERNederlander op 06-01-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ik heb geprobeerd Runkeeper (en Endomundo) te installeren maar Play geeft aan dat het apparaat niet compatible is. Iemand een idee waarom niet? Ik draai 1124 van KonstaKANG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterkuli schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:04:
Ik heb geprobeerd Runkeeper (en Endomundo) te installeren maar Play geeft aan dat het apparaat niet compatible is. Iemand een idee waarom niet? Ik draai 1124 van KonstaKANG
Runkeeper wilde de eerste keer ook niet installeren bij mij (ICS 4.0.4 van Konstakang, CM9, van 31-10-12) maar de tweede keer wel. Is die versie 1124 CM10 of CM9?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 08-01-2013 11:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
1124 is CM10, Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal mijn test je dus niet helpen, alhoewel, je kan dus terug naar CM9 en dan doet 'ie het wel.

Meld het in de Modaco draad aan KonstaT zelf? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10
Weet iemand wat op dit moment een goede ROM is qua gebruikersvriendelijkheid en accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ashen Shugar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:13:
Weet iemand wat op dit moment een goede ROM is qua gebruikersvriendelijkheid en accuduur?
Ja, deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Geïnstalleerd. Maar deze voelt alleen erg traag, stroperig aan. Hoe ervaren jullie deze ROM?

Ervoor stond er op deze telefoon Swedish Snow of iets dergelijks, 2.3 gok ik, kaal maar best vlot. Zelfs de CM9 op mijn eigen telefoon doet het nog iets beter.

[ Voor 46% gewijzigd door Kwabbernoot op 09-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Ik vind hem juist prettig werken. Ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal doet en wat je verwacht. Je kunt nou eenmaal geen top prestaties van dit apparaat verwachten.

Wat je eventueel zou kunnen doen is de CPU snelheid aanpassen: instellingen -> prestaties -> cpu -> maximale cpu-kloksnelheid. Ik heb hem op 784 MHz staan. Let wel op: van andere snelheden weet ik niet wat het gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tl;dr: en weer terug ;)

Zo, mijn blade maar weer erbij gepakt na vijf weken de Jiayu G3 gehad te hebben :) Meteen een update naar Konstakang 4.1.2. versie: 8 januari uitgevoerd, mocht ook wel want de laatste update die ik had was van 29 oktober :P Aan CM 10.1 / Konstakang 4.2.1. begin ik nog niet, laat die eerst maar stabiel uitontwikkeld worden zoals 4.1.2. nu is :) Wel even mijn Blade via tpthelper anders ingedeeld want 4MB cache, 185MB system en rest data was te weinig om al mijn apps op kwijt te kunnen voor initiële installatie uit de playstore. Met link2sd vallen de apps daarna wel door te sluizen, maar Android knalt ze vanuit de playstore eerst op de 512MB, waarbij 277MB data te krap werd en ik nu met 294MB data, 2MB cache en 160MB system wel alles kwijt raak.

Ben weer terug naar de Blade om meerdere redenen. 1) voor mijn dagelijks gebruik kom ik met de accu v/d Blade en G3 net zo ver: twee dagen. De G3 brengt mij dus ondanks grotere capaciteit niet langer de dag door. 2) GPS werkt tenminste op de Blade, op de G3 niet ondanks dat ie wel een fix vind. Te zwakke gps of gps signaal, hoe dan ook: werken doet het niet. En op de Blade wel. 3) ben door de custom roms van Modaco/XDA gewend aan de laatste ontwikkelingen en ja ICS volstaat, maar JB is net een tikkie vlotter. 4) de G3 onderscheidt zich dan nog enkel door mooier, groter scherm met 720p resolutie, nanevant grotere accu en dualcore. Meer opslaggeheugen is overkill, ik kan met 512MB mij prima redden. De rest is leuke eyecandy maar voegt voor de belevenis weinig toe.

Bottom line: leuk speeltje hoor, en zeker qua design en accu blijft de G3 een mooi ding! Maar zo'n poweruser ben ik niet, waardoor ik de G3 specs niet nodig zal hebben. En als je dan geen custom roms kunt verwachten want het CM-project is door het ontbreken van Mediatek-sources niet te voorzien, gps niet werkt en ik er niet langer meer de dag door kan komen dan eerder, tja dan is het onnodig langer aan te houden. Zeker nu mijn blade op dat gebied gewoon nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465283

Hallo,

Sorry voor de kick, maar ik heb een klein probleempje met mijn zte blade.
Sinds vanavond blijft hij hangen bij het opstarten, na het groene logo en het ZTE logo verschijnt vervolgens het android logo. Verder dan dat komt mijn telefoon niet (er gaat dan een soort van licht over het logo schijnen, hij dan stopt het en in plaats van verder te op te starten, begint dat logo weer te schijnen). Hij kan dus niet opstarten en wordt ook niet of nauwelijks herkend door mijn pc....

Ik heb op internet gekeken, maar de meeste handleiding betroffen instructies voor mislukte mod installs en etc. Ik heb echter nog de fabrieksversie android en de telefoon is ook niet geroot. Het enige wat ik had geinstalleerd was, na eerdere pogingen toen het niet lukte, skype geinstalleerd.

Heb van alles geprobeerd maar het resultaat was vrijwel altijd hetzelfde op twee keer na, een keer starte die wel op en liep hij na het invoeren van de pincode geheel vast, de tweede keer ging dat wel goed, maar na het opstarten starte de telefoon vanzelf opnieuw op en bleef hij weer hangen bij het logo. Na honderden keren hem proberen op te starten en etc. (elke keer opnieuw proberen door de batterij eruit te halen), heeft dit al met al weinig uitgehaald.

Heeft iemand hier misschien nog tips hoe ik mijn zte blade nog aan de praat krijg?

N.B. het verwijderen/opnieuw erin zetten van de sdcard heeft ook niet geholpen

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 465283 op 30-01-2013 01:32 . Reden: extra info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Inmiddels al gelukt om een oplossing te vinden? Ik heb geen idee wat nog opties voor je zouden kunnen zijn. Aangezien hij niet geroot is, vallen opties die ik ken weg.

Zelf vanavond maar eens Android 4.2 op mijn Blade gezet en de eerste indruk is positief. Op zowel 4.1 als 4.2 is vsync zo'n beetje aan de praat en het lijkt mooi vloeiend te lopen. Komende dagen blijf ik een beetje testen en jullie horen mijn ervaringen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VERNederlander schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:43:
Inmiddels al gelukt om een oplossing te vinden? Ik heb geen idee wat nog opties voor je zouden kunnen zijn. Aangezien hij niet geroot is, vallen opties die ik ken weg.
Bedankt voor je reactie. Het is me nog niet gelukt, heb ondertussen ook niet veel tijd gehad eerijk gzegd om er uitgebreid naar te kijken. Zal dit weekend proberen er naar te kijken, dus mocht iemand nog iets weten, ik hoor het graag! Wel ging mijn mobiel een dag 'vanzelf' aan en bleef hij opstarten (dus vastlopen bij dat logo) totdat de batterij helemaal op (dus flink wat uur bleef die bezig).

Update: het is inmiddels gelukt! :D Nadat de batterij helemaal op was heb ik hem even aan de oplader gehangen en opgestart en dat ging goed (weliswaar zonder sim nog), maar lijkt weer te werken...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 465283 op 02-02-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Anoniem: 465283 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:41:
[...]

Update: het is inmiddels gelukt! :D Nadat de batterij helemaal op was heb ik hem even aan de oplader gehangen en opgestart en dat ging goed (weliswaar zonder sim nog), maar lijkt weer te werken...
Goed om te horen, toch altijd fijn als een apparaat weer een teken van leven geeft. Misschien een idee om even te kijken of je 'm kunt rooten, mocht zoiets nog een keer gebeuren dan heb je volgens mij wat meer mogelijkheden. Maar die keuze laat ik aan je zelf over ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VERNederlander schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:17:
[...]

Goed om te horen, toch altijd fijn als een apparaat weer een teken van leven geeft. Misschien een idee om even te kijken of je 'm kunt rooten, mocht zoiets nog een keer gebeuren dan heb je volgens mij wat meer mogelijkheden. Maar die keuze laat ik aan je zelf over ;).
Goed idee, gelukkig had ik net van iemand anders een smartphoen gekregen, maar anders had ik een probleem gehad. Ik ga hier van de week zeker even naar kijken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Ik zat te zoeken of er eigenlijk al een Jelly Bean mod voor de originele Blade gen2 was (kwam iig dit tegen) maar vond ook een ander recent bericht:
ZTE Blade C with Android 4.1 unveiled
The package you’re getting features a 4 inch WVGA display, MediaTek’s 1GHz dual-core MTK6577 processor, 512MB of RAM, a 3 megapixel camera, Bluetooth 4.0, 4GB of internal storage, a 1,600mAh battery and more.
Klinkt goed. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
W3ird_N3rd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:03:
Ik zat te zoeken of er eigenlijk al een Jelly Bean mod voor de originele Blade gen2 was (kwam iig dit tegen) maar vond ook een ander recent bericht:

[...]

Klinkt goed. :)
De cyanogenmod 10 van Konstat werkt echt prima, tijdje gedraaid, alleen wilde ik nu CM 10.1 proberen. Deze werkt op zich prima, maar ik heb het idee dat CM10 toch net ietsjes lekkerder loopt. Ik zou wel even deze topic gebruiken, omdat Konstat niet langer CM10 wil ondersteunen, heeft iemand anders zijn werk overgenomen.

http://www.modaco.com/top...nuation-of-konstats-work/

En die nieuwe klinkt leuk, maar ik denk dat ik na mijn gen2 Blade een stapje hoger wil naar bijvoorbeeld een Jiayu G3 of één van zijn opvolgers. Maar goed, ik heb nu nog een werkende Blade, en deze gaat niet weg voordat hij de geest geeft of echt te traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Idem hier. Vind de G3 overigens nou ook nog niet echt 'wauw'. Maar misschien is in de zomer een mooi bladelike alternatief. Mijn blade loopt voorlopig nog prima :)
En anders toch maar voor de Xiaomi Mi-Two gaan, die ziet er wel echt verdomd goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:30
Ben sinds 1 jaar geleden weer eens aan het spelen met de blade, Kon in de OP geen info vinden over het partitioneren van de SC-Card om bijvoorbeeld de CM10 met apps2sd (of heet dat tegenwoordig anders?) te draaien.
Wat is handig om aan te maken: 1 gb ext4 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:30
Ik heb mijn Blade inmiddels verlaten. Gezien in de NL-versie had heb ik de camera nooit goed werkend gekregen op custom roms wat voor mij toch wel vervelend begon te worden. Heb hem dus vervangen door een Nexus 4. Mijn vriendin heeft haar Blade nog wel (variant met werkende camera) maar ook die zal binnenkort ruimte gaan maken voor een JiaYu G3. Gezien haar DS inmiddels min of meer vervangen is door Android spelletjes had ze toch iets meer power nodig en 4,5-inch speelt ook net wat fijner dan 3,5-inch.

Heb al wel een nieuw baasje voor mijn apparaat gevonden, mijn zus wilde hem wel adopteren :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft hier ervaring met de PAC-ROM? Ik twijfel een beetje tussen een update naar Konstats 4.2.1 en PAC. Dat laatste klinkt veelbelovend, maar als ik het topic zie is het een beetje kinderschoenenwerk en ik hou er niet zo van een paar keer achter elkaar te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
djiedjee schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:21:
Ben sinds 1 jaar geleden weer eens aan het spelen met de blade, Kon in de OP geen info vinden over het partitioneren van de SC-Card om bijvoorbeeld de CM10 met apps2sd (of heet dat tegenwoordig anders?) te draaien.
Wat is handig om aan te maken: 1 gb ext4 of zo?
Volgens mij is 512MB meer dan voldoende voor een ext4 partitie. Ik gebruik nu Simple2Ext om mijn apps naar de sd-kaart te krijgen. Je moet alleen wel ergens los een 4.1 versie downloaden, want die uit de Play-store werkt niet. Ergens in het begin van Konstat's topic van CM10 staat het wel, even zoeken dus.
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:27:
Wie heeft hier ervaring met de PAC-ROM? Ik twijfel een beetje tussen een update naar Konstats 4.2.1 en PAC. Dat laatste klinkt veelbelovend, maar als ik het topic zie is het een beetje kinderschoenenwerk en ik hou er niet zo van een paar keer achter elkaar te switchen.
Ik heb nu een tijdje ervaring met 4.2en ik ga binnenkort weer terug naar 4.1. Dit omdat ik 4.2 niet stabiel genoeg is en weinig extra's bied tov 4.1. PACman heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 172410 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:27:
De PACman ROM gebruikt een hybrid/tablet interface voor een aantal apps, wat ik zelf niet echt fijn vond op het 3" scherm van de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik vind de PACman ROM erg fijn werken: Soepel en snel, veel te tweaken.
Als je de hybrid/tablet interface van sommige apps niet fijn vind, kan je per app alles veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 18:50
Ik draai al een tijd de eco cm9 rom, zie hier voor info http://www.modaco.com/top...y-and-battery-efficiency/

Deze rom word nog steeds goed onderhouden, accu gaat 2 (twee) dagen mee met bellen, nieuws lezen en verschillende syncs aan.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.