Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Huawei Ascend G300

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dFTl3y8wX4L5b6kuLgC6mZVm/full.jpg
Overzicht
Inleiding
De Huawei Ascend G300 is een Android budget prepaid telefoon die in het Verenigd Koninkrijk door Vodafone wordt verkocht voor £100 (+£10 beltegoed). Het is een opvolger van de Huawei Ideos X5 (zie ervaringentopic), en heeft het potentieel om net als de ZTE Blade/Orange San Francisco een zeer geliefde telefoon te worden, omdat het heel goede specs voor een lage prijs heeft, er al Android 4.0 (ICS) voor beschikbaar is, en opgepikt is door de community die er actief mee aan het modden is gegaan

Specificaties
ModelU8815
Operating SystemAndroid 2.3 Gingerbread (Upgrade naar ICS 4.0.3 komt in 3e kwartaal 2012)
BandGSM/EDGE 850/900/1800/1900MHz, UMTS 1 900/2100MHz, UMTS 2 850/1900/2100MHz
CPU1 GHz Qualcomm MSM7227A
Afmetingen (HxWxD)122.5mm × 63mm × 10.5mm
Gewicht~140g (inclusief 1350 mAh batterij)
Display4.0-inch, WVGA TFT (480 x 800 @ 233 ppi)
Camera5.0 MP AutoFocus Camera met flits
Intern geheugen2.5 GB (512 Mb voor app-opslag, 2GB voor gewone opslag)
ConnectivityMicro USB
Wi-Fi802.11b / 802.11g / 802.11n
Bluetooth2.1 / Bluetooth stereo (A2DP)
LocationGPS/AGPS
Battery1500 mAh
Talk timeUp to 320 mins (2G); Up to 300 mins (3G)
Standby timeUp to 320 hours (2G); Up to 350 hours (3G)
Navigatietouchscreen, capacitieve (virtuele) toetsen Menu, Home, Back

Reviews
De Ascend G300 krijgt zeer positieve reviews op het web, vanwege de goede specs voor budget prijs. Er was aan het begin een probleem met het volume van de speaker (die veel te laag was), die is echter snel met een update te verhelpen. Een paar (Engelstalige) links naar reviews:
CNet UK (4.5 / 5 score)
Techradar (4 / 5 score)
ComputerActive UK (5 / 5 score)
Bij Geekaphone hebben ze een vergelijking gedaan van de Ascend G300 en Galaxy Ace, en die wint de Ascend vrij makkelijk. Als men met de Galaxy Ace 2 gaat vergelijken wordt dat anders, maar die is anderhalf tot twee keer zo duur, en valt eigenlijk buiten deze prijsklasse!

Waar te koop?
Momenteel is deze telefoon niet direct te koop in Nederland, maar zeg nooit nooit: ook de ZTE Blade (Orange San Francisco) kwam uiteindelijk naar Nederland, maar momenteel zal men of moeten importeren via Britse contacten (Vodafone PAYG, £110 = €140) of Frankrijk (Bouygues Telecom, €150). Een alternatief is Ebay, waar men zowel Vodafone-branded/SIMlocked versies als SIMlock-vrije versies kan kopen, varierend in prijs van €130-200 (excl verzending). Bij een SIMlocked versie moet je nog €5-10 uitgeven voor unlocking, hoe dat gaat is vrij makkelijk zelf te vinden :) .

Modificaties / upgrades
Disclaimer: De upgrades en modificaties beschreven in deze sectie kan je telefoon onherstelbaar beschadigen. Als je alle stappen normaal volgt zal dat waarschijnlijk niet gebeuren, maar de enige die aansprakelijk is voor enige schade ben je zelf! Als je je telefoon root of je een custom ROM installeerd vervalt je garantie. Voordat je je toestel terugstuurt kun je echter wel de standaard ROM terugflashen waardoor je je garantie weer terughebt. Stock ROMs zijn op Modaco.com te vinden.

Upgrade voor luidspreker probleem
De G300 heeft out-of-the-box een probleem met de luidspreker. Vodafone/Huawei hebben een update vrijgegeven om dit probleem op te lossen:
0. Zet eerst een Wifi verbinding op
1. Ga naar "Settings"
2. Klik op "About Phone"
3. Klik "Online Upgrade"
4. Klik "Firmware upgrade"
5. Your phone will check for an upgrade and will show a new version name: "Asura_Vodafone_B885"
6. Klik Download - je krijgt een waarschuwing om via WiFi te verbinden
7. Klik OK, download begint
8. De G300 zal rebooten na de update. Klaar!

Root toegang
Standaard kun je bij Android niet bij alle systeembestanden komen. Als je je telefoon root kun je bij alle systeembestanden komen, en kun je je CPU bijvoorbeeld overclocken, je GPU driver tweaken, screenshots maken, een volledige ROM backup maken, custom ROM's flashen en nog veel meer! De instructies komen van Modaco.com.

1. Download Superrecovery R1.
2. pak de ZIP uit naar een aparte directory
3. installeer Drivers voor Windows.
4. Switch de G300 in bootloader mode: telefoon uitzetten, batterij verwijderen en terugdoen, en zet de telefoon aan terwijl je "VOLUME down" indrukt. Je blijft dan het Huawei logo zien.
5. verbind de telefoon met de computer via de USB kabel
6. Voor WINDOWS - dubbelklik 'install-superrecovery-windows.bat'; voor Linux/Mac, zie het Modaco topic.
7. Als alles klaar is, schakel dan de telefoon uit door de batterij te verwijderen, terug te doen na een paar seconden, en dan de recovery-mode te selecteren (Volume UP ingedrukt houden en telefoon aanzetten). Als je in het recovery-menu komt, dan heb je root. Dit zal gedaan moeten worden voordat men de upgrade naar ICS doet!

Upgrade naar Android 4.0 (Ice Cream Sandwich, ICS)
Alhoewel nog niet officieel vrijgegeven voor Europa, is ICS al wel beschikbaar voor de G300. Deze upgrade verandert niet alleen de software, maar ook de baseband, en moet aangebracht worden voordat men andere ICS versies (CM9 etc) installeert. De instructies komen van Modaco.com.

Stap 1: IMEI backup (kan alleen met root toegang!)
Dit is nodig omdat er bij de backup soms het risico is dat de IMEI gewist wordt.
- sta in Applications toe dat files van "unknown sources" toegestaan zijn.
- Download 5iromtoolbox op je telefoon, en installeer.
- Start de app op
- klik backup IMEI
- kopieer de folder /sdcard/5irom/imeibackup/ naar je PC.

Stap 2 - Update naar ICS

- Download de officiele upgrade van de Huawei site. De server is soms slecht bereikbaar, en is in het Chinees; druk op de rode knop voor downloaden.
- kopieer de dload folder uit de ZIP naar de SD card van de telefoon.
- ga naar Settings > Storage > Software upgrade om de ICS upgrade te beginnen; zorg dat er >70% batterij is. Dit duurt een tijdje, dus geduld.
- boot de vers geinstalleerde ICS, zet USB debugging aan (Settings > Development), verwijder de dload folder van de sdcard.
- Download 'unlockbootloader.exe' van Modaco.
- Run 'unlockbootloader.exe' en klik op 'ROOT Your Phone'. Kijk in de app drawer en controleer dat Superuser is geinstalleerd (dan heb je root toegang).
- Run 'unlockbootloader.exe' opnieuw en klik 'Unlock BOOTLOADER' - de knoppen onderaan de telefoon gaan flitsen en het programma sluit zichzelf af.
- Schakel de telefoon uit, batterij verwijderen, en start opnieuw op met Volume Down ingedrukt om in Fastboot modus te gaan. Het Logo blijft zichtbaar.
- Installeer Clockworkmod recovery, je hebt nu ICS.
- Na installatie kan je de Google Apps installeren via Clockworkmod Recovery. Doe na de installatie van de ZIP een wipe/factory reset - dat is nodig om de installatie goed te laten verlopen.

Installeren Clockworkmod Recovery
De instructies komen van Modaco.com.

1. Download Easy CWM Recovery Installer, pak de ZIP file uit naar een folder. Zorg dat op de telefoon USB Debugging is ingeschakeld (Settings > Development).
2. Reboot naar fastboot modus (uitschakelen, batterij verwijderen, terugdoen, inschakelen terwijl Volume Down knop ingedruk is). De telefoon blijft op het Huawei logo hangen, verbind de telefoon met de PC via de USB-kabel.
4. For WINDOWS - dubbelklik 'install-cwmrecovery-windows.bat'. Voor Mac/Linux, zie dit topic.
5. Schakel de telefoon uit, batterij verwijderen, terugdoen, en opstarten in recovery mode (Volume Up + aan/uit knop). Navigatie in Clockworkmod Recovery gaat via de volumeknoppen, en selectie via de Home knop.

Nuttige links
Op Modaco.com is een speciaal subforum voor de G300, en daar komen de meeste adviezen en tips en trucs vandaan. Zeer zeker de moeite waard om daar te gaan kijken :)

Andere nuttige tips en opmerkingen:
- Ik heb zelf na de ICS upgrade deze ROM geinstalleerd via Clockworkmod Recovery. Die heeft de Google Apps al, is op UK ingesteld en laat het juiste typenummer U8815 zien (de ICS upgrade is officieel voor de U8818, de Aziatische versie van de Ascend G300, en gaf foutief U8818 aan na de upgrade).
- Ik heb zelf deze G300-specifieke screenprotectors gekocht, en deze pouch. Er schijnen SDHC kaarten tot 64 Gb te kunnen worden gebruikt, maar dit heb ik niet getest.
- Er is nog geen A2SD beschikbaar voor de G300, maar door de extra opslagruimte van 2.5 Gb is er 512 Mb extra ruimte voor apps opslag (totaal 756 Mb), daarmee is de A2SD niet echt nodig.
- Sommige mensen klagen over ongevoeligheid van het touchscreen en de virtuele buttons; dat zal mede afhangen van wat men gewend is op de vorige telefoons.
- Bij de ICS Roms valt het op dat de selectie van ringtones terug wordt gezet naar Default na bijvoorbeed aansluiting via een USB-kabel. Dit is op te lossen door de ringtones met bijvoorbeeld ES File Explorer te verplaatsen naar /system/media/audio/ringtones. Daarvoor moet je wel root hebben, en /system writable maken, file(s) verplaatsen en daarna system weer beveiligen! In ES File Explorer (gratis) doe je dat als volgt: Menu > Settings, vinkjes bij "up to Root", "Root Explorer" en "Mount File System", Files verplaatsen en daarna vinkje bij "Mount File System" weer weghalen.

Vragen, opmerkingen? Stuur ze per DM :)

[ Voor 209% gewijzigd door gambieter op 01-09-2012 20:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mijn eigen ervaringen tot nu toe:

- de telefoon werkt lekker snel, echt een groot verschil met de ZTE Blade die ik recent weer heb gebruikt nu mijn HTC Desire gerepareerd wordt. Angry Birds en Flick Soccer zijn vloeiend te spelen.
- De telefoon voelt stevig aan, het scherm is mooi en de telefoon is niet te groot.
- de buttons werken niet altijd lekker, maar dat is niet storend
- het achterstuk is vrij moeilijk te verwijderen, daar kun je merken dat het een budget toestel is
- de SDHC-kaart kan verwijderd worden zonder de batterij eruit te halen

Al met al een mooie telefoon voor een zacht prijsje :)

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 11-08-2012 02:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Mooie TS :) . Heeft Huawei een eigen skin en is die mooi?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
electrom schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:01:
Mooie TS :) . Heeft Huawei een eigen skin en is die mooi?
Dat is wat ook wordt geprezen: het is bijna stock (vanilla) Android, met maar zeer weinig modificaties. Dus geen echte eigen skin. Als je de telefoon net van Vodafone hebt, dan wil Vodafone wat crapware installeren, maar dat is al foetsie door de upgrade naar ICS 4.0.3 en dan de UK (B927) upgrade :)

Ik heb net een stapeltje keyboards geinstalleerd, daarmee is de telefoon voor mij klaar voor gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nog een aantal andere tips:

- Aanpassen Splash-screen bij boot, via ClockWorkMod
De met ICS geinstalleerde animatie is lelijk, op deze manier kan of de originele versie terug worden gezet, of een standaard groene Android.

- Link naar protocol voor terugzetten stock ROM (in geval van terugbrengen voor garantie.
Dit vereist een download van de Huawei site (gaat zeer langzaam!), en rebooten met de volume down en de volume up toets tegelijkertijd ingedrukt houden.

- Paar linkjes naar custom ICS ROMs (bijna allemaal nog beta's! Ik heb ze nog niet getest):
MIUI versie
CyanogenMod v9
Infusion

- Link2SD en S2E
Dit is bedoeld om de interne opslag te gebruiken als ext-SD (voor A2SD opslag). Nog niet geprobeerd :)

[ Voor 72% gewijzigd door gambieter op 11-08-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Ik zit zelf ook te denken om de telefoon te halen en er android 4.0 erop te zetten.
Kwam net toevallig een nieuwe versie tegen.

B934
http://g300.thebronasium....other/V100R001C00B934.zip

Deze versie schijnt alles kwa interface veel smoother te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ja, er zijn wat discussies over B934 op Modaco, maar nog niet helemaal duidelijk of deze nu aan te raden is of niet. Ik kijk het even aan, ik vind de UK B927 tot nu toe goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
Het toestel staat al op pdashop.nl onder 'binnenkort leverbaar' en zal dus binnenkort ook bij een Nederlandse webshop te bestellen zijn. :) Ziet eruit als een goed toestel voor die redelijk lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Prijs zal volgens mij 189 zijn.

Tevens wat mijn aandacht ook nog trok!
http://www.batterychampio...Avw#/shopGroupId/28980873

Batterij van Capaciteit: 3600 mAh.
Met extended cover.

Wordt hij natuurlijk wel wat dikker door maar dan heb je tenminste een telefoon die het lang volhoud.

[ Voor 85% gewijzigd door Ryatzu op 13-08-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
imeR schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:06:
Het toestel staat al op pdashop.nl onder 'binnenkort leverbaar' en zal dus binnenkort ook bij een Nederlandse webshop te bestellen zijn. :) Ziet eruit als een goed toestel voor die redelijk lage prijs.
Iets duurder dan via Ebay als je een Vodafone-locked versie neemt, maar €189 is geen slechte prijs. De ROM ontwikkeling gaat ook beginnen, en er is zeker kans dat er een CM10 (JB) komt voor deze telefoon :)
Ryatzu schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:42:
Batterij van Capaciteit: 3600 mAh.
Met extended cover.

Wordt hij natuurlijk wel wat dikker door maar dan heb je tenminste een telefoon die het lang volhoud.
Zag die ook op Modaco genoemd worden, ook een 1800 mAh. Weet niet wat de kwaliteit is, even afwachten :)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 13-08-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Je kunt dit toestel simlockvrij voor €159,90 bij een Duitse Vodafone winkel halen. Ik heb er zelf ongeveer €140 voor betaald incl. unlock en verzendkosten uit Engeland.

Let op dat de meeste (alle?) toestellen een wit/grijze achterkant hebben zoals je ziet op de foto in topicstart. Er schijnt ook een zwarte versie te zijn, maar die is schaars. Dus ook al zegt de winkel dat het een zwart exemplaar is, ga er dan maar vanuit dat ze een vergissing maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen heeft user Tillaz een nieuwe Infusion ROM gemaakt, gebaseerd op de laatste gelekte Google/Huawei release B934. Je kan deze alleen installeren op een telefoon waar de ICS upgrade al is gedaan, omdat de baseband dan ook wordt aangepast naar 2030.

Ik heb die B934 ROM geinstalleerd, en die doet het uitstekend, nog geen problemen tegengekomen. De openingspost van het topic bevat ook allerlei links naar alternatieve launchers en Huawei utilities, die dan via ClockWorkmod kunnen worden geinstalleerd.

Ik gebruik Link2SD om lekker gemakkelijk Apps2SD te doen (de standaard Android manier), omdat een Ext3 partitie om de een of andere reden niet mee wordt genomen in de CWM backup; waarschijnlijk doordat de interne 2GB opslag /mnt/sdcard is, en de "echte" SD-kaart /mnt/sdcard2. Wat me nog niet gelukt is, is de interne 2 GB storage nuttig te gebruiken... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 19-08-2012 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb de startpost aangepast door toe te voegen hoe je het probleem van ringtone-selectie kunt oplossen (het telkens weer terug springen naar default).

Ik heb intussen mijn HTC Desire terug, en na daar weer mee gespeeld te hebben blijft de Ascend G300 nog steeds de telefoon die ik blijf gebruiken, zeker daar er nog geen echt goede ICS ROMs voor de Desire zijn. Wat me vooral opvalt is het zeer zuinige batterijverbruik bij de Ascend: heb gisteren en vandaag gebeld, SMS verstuurd, 3G en Wifi gebruikt, en er staat na bijna 40 uur nog steeds 50% batterij aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje over het simlockvrij maken (of mag dit niet op tweakers.net?). Is het voor de gemiddelde 'telefoonboer' die normaal de simlock eraf halen ook mogelijk om de Engelse vodafone simlock eraf te halen, of is dit moeilijker omdat het hier niet om een Nederlandse simlock gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Orian schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:54:
Even een vraagje over het simlockvrij maken (of mag dit niet op tweakers.net?). Is het voor de gemiddelde 'telefoonboer' die normaal de simlock eraf halen ook mogelijk om de Engelse vodafone simlock eraf te halen, of is dit moeilijker omdat het hier niet om een Nederlandse simlock gaat?
SIMlock verwijderen valt onder het beveiliging omzeilen en dat actief bespreken is niet toegestaan. Je zult zelf op Modaco moeten kijken, maar de startpost geeft je genoeg informatie om het verder zelf uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

SIMlock verwijderen valt onder het beveiliging omzeilen en dat actief bespreken is niet toegestaan. Je zult zelf op Modaco moeten kijken, maar de startpost geeft je genoeg informatie om het verder zelf uit te zoeken :)
Merci, ik zal eens zelf wat zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen zit ik op B03 van die Infusion ROM, werkt heel goed. User Tillaz heeft een OTA-updater toegevoegd, waardoor je niet zelf hoeft te klooien voor updates. Enige probleem bij mij: de download gaat naar de interne SD-kaart, maar ClockWorkMod Recovery wil de externe SD gebruiken. Eerst downloaden, daarna de update file kopieren naar de externe SD vanuit OTA-update folder, en dan pas rebooten in recovery.

De officiele ICS update van Vodafone schijnt ook binnenkort te komen. Ik ben nog steeds heel tevreden, vooral de batterijduur is echt heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De G330 schijnt in het VK in Q4 van 2012 te komen: http://reviews.cnet.co.uk...end-g330-review-50009043/

Verschil tussen G300 en G330: de processor (Dual Core, zelfde snelheid), een front face camera op de G330, een iets grotere batterij in de G330 (1500 mAh) en ICS als standaard OS. De prijs is nog niet bekend maar men verwacht iets van £160. Of deze kleine upgrades de £60 extra waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Mijn G300 heeft gewoon een 1500 mAh accu hoor! :)

Als we het toch over alternatieven hebben. Waarom is bijvoorbeeld een Alcatel OT-995 veel populairder dan deze Huawei G300 in Nederland? In Engeland vliegt die G300 toch echt de winkel uit.

Met de software ben ik nog niet beziggeweest. Vooral het scherm en de accu hebben we echt enorm verrast. Speakerkwaliteit(bv youtube filmpjes) vind ik minder en heeft volgens mij een hardwarematige oorzaak. Valt te omzeilen door oordopjes te gebruiken. Ook is in de felle zon het scherm lastig af te lezen, maar dat kan je Huawei eigenlijk niet verwijten in deze prijsklasse.

Dit is mijn goedkoopste telefoon ooit, maar dit is er absoluut niet aan af te merken. Voorheen gebruikte ik altijd zakelijke Nokia's.. :X Topaankoop die Huawei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
LaserJet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:32:
Oh, de mijne heeft 1350 mAh. Ik zou zeggen, wees er blij mee ;
Speakerkwaliteit(bv youtube filmpjes) vind ik minder en heeft volgens mij een hardwarematige oorzaak. Valt te omzeilen door oordopjes te gebruiken. Ook is in de felle zon het scherm lastig af te lezen, maar dat kan je Huawei eigenlijk niet verwijten in deze prijsklasse.
Er is een update die het speakerprobleem oplost? Zie de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Waar heb je die G300 dan gekocht? Wat ik weet is dat de normale versie idd een 1350 mAh accu heeft, maar de Vodafone versie standaard een 1500 mAh. Op mijn accu staat: HB5N1H 3,7 V 1500 mAh (5,6Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik had het uit de reviews maar niet gecontroleerd. Ik heb ook een 1500 mAh :)

(gelijk maar even aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Sowieso relaxed dat je de moeite hebt genomen om een startpost te maken!

Omdat dit toestel lastig te krijgen is, zou ik het kopje "Waar te koop?" wat uitgebreider maken. Voor de zekerheid en om teleurstellingen te voorkomen zou ik beide accu capaciteiten noemen voor het geval mensen een niet VF versie kopen.

Mijn ervaring met aanschaffen:
Prijs is £100. Daar komt nog £10 bij voor de verplichte aanschaf van beltegoed. Simlock verwijderen kost officieel £20. Erg moeilijk doen ze daar in UK Vodafone winkels echter niet over. Er zijn op fora diverse berichten te vinden van mensen die aangeven dat op verzoek de unlockcode ter plekke gratis wordt uitgeprint. Ook het beltegoed wordt niet in rekening gebracht als je zegt dat je al Vodafone klant bent. Veel UK webwinkels laten die verplichte aanschaf van beltegoed sowieso al achterwege.

Ook in Duitsland, Spanje, Portugal, Italie, Hongarije, Roemenië, Tsjechië en Nieuw-Zeeland is dit toestel te koop bij Vodafone, maar meestal voor een hogere prijs.

Laatste tip: check ook amazon.co.uk naast ebay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Klopt, er zijn Vodafone winkels waar ze de SIMlock wel gratis lieten verwijderen (unlockcode) geven, andere winkels weer niet. Vragen staat vrij, zullen we maar zeggen :)

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 18:23
de telefoon is inmiddels ook beschikbaar in verschillende winkels waaronder coolblue, de prijs ligt rond de 170-190. het lijkt me een hele mooie smartphone om te kopen maar wat zijn nou echt de min-punten?

[ Voor 27% gewijzigd door leonwin7 op 06-09-2012 20:48 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Heb je reviews doorgekeken? Verschillende reviews noemen namelijk minpunten, al zijn die relatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook interessen in de Huawei G300.
Ben aan het twijfelen tussen deze, een ZTE Blade 2 (149€) of een Sony Xperia Pro met extern keyboard.(voor 219€ bij Pdashop.be)

Denk dat de Huawei het gaat halen maar waar kopen?
Bij Typhone.nl voor 185€ (inc verzending)
Pdashop.be voor 199€ (gratis verzending)
is het de moeite om toestel vie Ebay of Vodaphone te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
LaserJet schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:32:

Als we het toch over alternatieven hebben. Waarom is bijvoorbeeld een Alcatel OT-995 veel populairder dan deze Huawei G300 in Nederland? In Engeland vliegt die G300 toch echt de winkel uit.
Reden voor mij om uiteindelijk toch voor een OT-995 (ondanks mijn vragen in dit topic) te gaan is te vinden in een aantal dingen:
- Zonder 'problemen' aan de gang te krijgen (zoals bijv. de speaker, al is dit schijnbaar opgelost, en je hoeft hem niet simlock vrij te laten maken).
- Makkelijk in NL te krijgen
- Voor minder (?) dan de Nederlandse prijs van de G300 (200 euro vs. 180) krijg je een groter scherm en een snellere processor
- Beiden zijn relatief onbekende merken, maar alcatel ben ik toch vaker tegengekomen. Voor mij persoonlijk geeft dat een 'betrouwbaarder' gevoel.

Persoonlijk denk ik dat vooral de (voorheen) slechte verkrijgbaarheid in Nederland (niet?) en de prijs een belangrijke rol spelen voor veel mensen in de keuze voor de 995. Voor hetzelfde/minder geld had ik een (imo!) betere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Huawei is net als ZTE een merk dat je vaker gebruikt dan je denkt: bijvoorbeeld 3G USB-modems van providers komen vaak van Huawei af ;) . Ieder zijn meug qua telefoon, ik weet alleen niet of er voor de Alcatel ook een community is die ROMs etc maakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Orian schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:50:
[...]

Reden voor mij om uiteindelijk toch voor een OT-995 (ondanks mijn vragen in dit topic) te gaan is te vinden in een aantal dingen:
- Zonder 'problemen' aan de gang te krijgen (zoals bijv. de speaker, al is dit schijnbaar opgelost, en je hoeft hem niet simlock vrij te laten maken).
- Makkelijk in NL te krijgen
- Voor minder (?) dan de Nederlandse prijs van de G300 (200 euro vs. 180) krijg je een groter scherm en een snellere processor
- Beiden zijn relatief onbekende merken, maar alcatel ben ik toch vaker tegengekomen. Voor mij persoonlijk geeft dat een 'betrouwbaarder' gevoel.

Persoonlijk denk ik dat vooral de (voorheen) slechte verkrijgbaarheid in Nederland (niet?) en de prijs een belangrijke rol spelen voor veel mensen in de keuze voor de 995. Voor hetzelfde/minder geld had ik een (imo!) betere telefoon.
Die redenatie kan ik absoluut volgen en respecteer ik zeker! :) Ik heb zelf met een beetje moeite doen €140 betaald voor mijn G300. Daarom verbaas ik me erover dat op tweakers deze telefoon nauwelijks besproken wordt. Dit toestel ligt nu voor 80 pond in de winkels daar in de UK!

Prijs was in mijn geval beter dan de Alcatel. Huawei en Ericsson zijn de 2 grootste telecombedrijven ter wereld. Bijna niemand kent Huawei. Persoonlijk heb ik meer moeite met Alcatel (vergane glorie) dan met Huawei (timmert keihard aan de weg en daar gaan we nog veel van horen).

Ik heb zelf liever een 4' ipv 4,3' scherm met dezelfde resolutie ivm grootte behuizing. Daarnaast is er meer software ontwikkeling gaande. Simlock is geen issue. ;) RAM is iets beter. GPS werkt perfect.

Processor en schermgrootte + verkrijgbaarheid is op papier inderdaad minder.

Op modaco is superveel te vinden en ga deze week ook maar eens met die ROMS aan de gang. Dat "SENSE MULTITASKING" ziet er wel mooi uit. Zou helemaal mooi zijn als ze JB werkend krijgen. _/-\o_

Verwijderd

Hoi! Nieuw hier en ook wel interesse in de G300 als eerste Android telefoon, ben nog wat aan het oriënteren.
Beoogd gebruik:
-Agenda (!), mail
-Soms webbrowsing
-9292, NS reisinfo etc
-maps, navigatie
-Soms FB
-Soms Dropbox
-Sports-tracker, endomondo of vergelijkbaar
-Wifi tethering voor mn iPad.
-Voor multimedia, gaming etc gebruik ik mn iPad al dus op dat terrein zal ik er weinig eisen aan stellen.
-Custom ROMs lijken me wel leuk, maar als ik eenmaal iets heb dat fijn werkt zie ik mezelf niet meer maandelijks een andere ROM installeren. Het idee dat er door de community leuke ROMs voor worden gemaakt spreekt me wel erg aan trouwens :)

€ 175 voor de G300 lijkt mij in vergelijking met b.v. de Xperia U (€ 179 bij MM) of SE Xperia Ray (ook € 180) eigenlijk nog net wat aan de dure, hoewel een 4" scherm me wel aanspreekt.
Hij staat natuurlijk pas net in de pricewatch, dus dat zal nog wel wat gaan zakken lijkt me.
Heb ook nog gekeken naar andere budget Android telefoons a la Galaxy Ace, Galaxy Gio, Sony Xperia Tipo, HTC Explorer etc.

Bij DX is de G300 $195 inc verzenden, dat zou ook nog een optie zijn....

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 12:54 ]

• LaserJet
Er zijn nu helaas veel minder verkooppunten. Vlak na introductie van dit toestel kon je het via amazon of andere online uk telefoonshops kopen. Die shops zijn vermoedelijk leeggekocht door vooral spanjaarden en mij. ;)

Hoe groot is de kans dat men CM 10 Jelly Bean volledig werkend krijgt? Als ik zo op modaco lees, is dat een kwestie van weken. Of schat ik dat verkeerd in?

Verwijderd

Voor £ 45 in de aanbieding bij Tesco, het is gewoon niet eerlijk. :'(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:31:
Voor £ 45 in de aanbieding bij Tesco, het is gewoon niet eerlijk. :'(
Waar zie je dat? Ik heb even op de website gekeken en zie het niet staan :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nice. Dat is echt een koopje, misschien moet ik toch maar eens de lokale Tesco gaan bezoeken ;)

(kan er altijd wel iemand blij mee maken)

Verwijderd

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Had vandaag zin in een stukje fietsen en ben maar eens bij de lokale Tesco langsgewesst, Helaas pindakaas: uitverkocht :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 23 september 2012 @ 02:11:
Had vandaag zin in een stukje fietsen en ben maar eens bij de lokale Tesco langsgewesst, Helaas pindakaas: uitverkocht :) .
O ja, voor dat geld wil ik er ook wel eentje inderdaad :Y

175 euro vind ik toch wel net even een beetje veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ken iemand die nu in het VK woont, waar deze smartphone te koop is voor £100. Hoe wordt de gsm precies verkocht in de winkel? Is die simlockvrij of hoe werkt die pay-as-you-go?

M.a.w. zijn er mensen die hem zelf in een Vodafone-winkel in het VK gekocht hebben en die me kunnen zeggen hoe de aankoop precies in zijn werk gaat?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Thierryziezo schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:17:
Ik ken iemand die nu in het VK woont, waar deze smartphone te koop is voor £100. Hoe wordt de gsm precies verkocht in de winkel? Is die simlockvrij of hoe werkt die pay-as-you-go?

M.a.w. zijn er mensen die hem zelf in een Vodafone-winkel in het VK gekocht hebben en die me kunnen zeggen hoe de aankoop precies in zijn werk gaat?
Simpel, de persoon gaat de winkel in, zegt dat hij een Huawei Ascend G300 wil kopen, betaalt £110 en je hebt een telefoon. Die heeft een SIM-lock op Vodafone UK, komt met een Vodafone UK SIM-kaart met £10 erop. De SIM-lock moet je laten verwijderen als je hem met een andere provider wil gebruiken, maar dat unlocken mag hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem m voor mijn v'dag gekregen van mijn lief :)

Via salland.eu
Zat nieuw al 4.0.3 op.
Gezien dit mijn eerste smartphone is kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen.
Eerst maar eens zo mee spelen, daarna eens kijken of ik er n custom ROM op zet.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:12:
Via salland.eu
Zat nieuw al 4.0.3 op.
Dat is interessant.. had/heb je de mogelijkheid om het toestel op nederlandse taal in te stellen met die 4.0.3 firmware? En kun je aangeven welke firmware het precies is? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:12:
Ik hem m voor mijn v'dag gekregen van mijn lief :)

Via salland.eu
Zat nieuw al 4.0.3 op.
Gezien dit mijn eerste smartphone is kan ik er verder weinig zinnigs over zeggen.
Eerst maar eens zo mee spelen, daarna eens kijken of ik er n custom ROM op zet.
Hopelijk ben je tevreden met je keuze voor dit niet gebruikelijke model in Nederland. Wat voor batterij zit erbij? Jij hebt denk ik een zwart model. Is jouw aan/uit knop grijs net zoals de wit/grijze Vodafone uitvoering?

Ik gebruik nu de Infusion B06 ROM van Modaco en haal echt supergoede batterijtijden. Knopjes reageren ook veel sneller dan met de standaard meegeleverde software.

Als ik het goed begrijp is CM10 Jelly Bean zo goed als gereed en wordt het nu door een select gezelschap getest en lijkt het binnen een paar dagen gereleased te worden!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baseband 2030, Android 4.0.3
Ook in het NL in te stellen.

1500 mAh batterij

Heb idd de zwarte versie. Aan-uitknop is donkergrijs.

Bevalt prima tot nu toe, al voelt hij bij scrollen, zoomen, browsen etc wel stukken minder 'snappy' dan mijn iPad 2.

Met Juicedefender ruimschoots accu over aan het eind van de dag, 2 dagen lukt vaak ook.

Accuduur bij gebruik van GPS (Strava) valt me ook alles mee.

Rooten en custom ROMs heb ik me nog steeds niet echt in verdiept eerlijk gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 18:23
gambieter schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:06:
De G330 schijnt in het VK in Q4 van 2012 te komen: http://reviews.cnet.co.uk...end-g330-review-50009043/

Verschil tussen G300 en G330: de processor (Dual Core, zelfde snelheid), een front face camera op de G330, een iets grotere batterij in de G330 (1500 mAh) en ICS als standaard OS. De prijs is nog niet bekend maar men verwacht iets van £160. Of deze kleine upgrades de £60 extra waard zijn?
De G330 lijkt nu ook verkrijgbaar te zijn in NL : http://www.redcoon.nl/B422664-Huawei-Ascend-G330-Black_Gsm-Smartphones-Simlockvrij
het prijsverschil in NL is dan ongeveer 20-30 euro dus lijkt me een goede deal.

uit enkele reviews blijkt dat de batterij tijd niet erg lang is en dat de software(ICS) lagt. de camera wordt ook vaak aangegeven als minpunt.

[ Voor 28% gewijzigd door leonwin7 op 13-01-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:03
leonwin7 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:31:
[...]

De G330 lijkt nu ook verkrijgbaar te zijn in NL : http://www.redcoon.nl/B422664-Huawei-Ascend-G330-Black_Gsm-Smartphones-Simlockvrij
het prijsverschil in NL is dan ongeveer 20-30 euro dus lijkt me een goede deal.

uit enkele reviews blijkt dat de batterij tijd niet erg lang is en dat de software(ICS) lagt. de camera wordt ook vaak aangegeven als minpunt.
Ik heb de G330 afgelopen zaterdag besteld bij mixeshop.com. Zal uiteraard mijn mening posten (wellicht een nieuw topic waard) wanneer ik hem binnen heb!

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelsnader
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08 13:28
Ik zal hier even dit posten:

http://www.kijkshop.nl/pr...-simlockvrij-ascend-g300/

€183 met 50 retour (Ik ga er van uit dat dat na aankoop is, je dus totaal eigenlijk maar €133 betaalt) en gewoon lekker bij een Nederlandse winkel die je makkelijk kunt bunnenstappen. Ze zeggen er ook al Ice Cream Sandwich op te hebben gezet.

Ik heb geen ervaring met deze telefoon zelf, maar 't is er een die ik zelf overweeg, en ik struikelde vandaag over deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:03
pixelsnader schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 05:32:
Ze zeggen er ook al Ice Cream Sandwich op te hebben gezet.
Ik heb negatieve dingen gehoord over de stabiliteit van ICS op de G300. Ga vooral niet puur op mijn mening af (heb de telefoon zelf niet), maar misschien wel iets om naar te kijken. Wellicht is hier eerder in deze thread meer over te vinden!

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
electropruts schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:43:
Ik heb negatieve dingen gehoord over de stabiliteit van ICS op de G300. Ga vooral niet puur op mijn mening af (heb de telefoon zelf niet), maar misschien wel iets om naar te kijken. Wellicht is hier eerder in deze thread meer over te vinden!
Ik heb de telefoon maanden gehad en voor wat Nederlandse vrienden geregeld, en ICS is gewoon stabiel. Ik heb dat namelijk gelijk erop gezet, en mijn vrienden zijn nog steeds heel tevreden en hebben geen klachten over ICS op de G300.

Ik zou wel een custom ROM erop zetten, en niet blijven hangen bij een provider-ROM.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-01-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
Dat is echt een koopje voor €133. Als je niet bang bent voor custom ROMs is het een leuk ding. Op Modaco staat sinds gisteren een erg leuke nieuwe ROM:

[JB] [4.2.1] CyanogenMod 10.1 [ROM] [Last updated: 27/01]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

pixelsnader schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 05:32:
Ik zal hier even dit posten:

http://www.kijkshop.nl/pr...-simlockvrij-ascend-g300/

€183 met 50 retour (Ik ga er van uit dat dat na aankoop is, je dus totaal eigenlijk maar €133 betaalt) en gewoon lekker bij een Nederlandse winkel die je makkelijk kunt bunnenstappen. Ze zeggen er ook al Ice Cream Sandwich op te hebben gezet.

Ik heb geen ervaring met deze telefoon zelf, maar 't is er een die ik zelf overweeg, en ik struikelde vandaag over deze thread.
Shit, ik heb hem nog voor 199 euro gekocht. :( Wel met 50 euro cashback, dus uiteindelijk 149 euro, nog geen slechte deal, maar toch.

Hij ligt nu 6 dagen en 15 uur al standby te zijn. Geen SIM alleen Wi-Fi aan en niet aangeraakt.
Nu nog iets van 48% batterij over. Zal binnenkort wel minder worden als de SIM erin gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Weke custom rom is het meest stabiel op het moment? En de hoofdvraag: de rom die er standaard opzit bevalt mij, echter de batterij is nogal snel leeg. Zijn er custom roms die de batterijduur verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Welke ROMs heb je zelf bekeken? Je moet er wel zelf naar op zoek gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
gambieter schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:25:
Welke ROMs heb je zelf bekeken? Je moet er wel zelf naar op zoek gaan :)
zelf zat ik te denken om te flashen naar :
[ROM] [ICS] [B952] INFUSION [CM FEATURES] [B06]
of 1 van de laatste Cyanogenmod roms.. maar wil wel een stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:16
Coenen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Shit, ik heb hem nog voor 199 euro gekocht. :( Wel met 50 euro cashback, dus uiteindelijk 149 euro, nog geen slechte deal, maar toch.

Hij ligt nu 6 dagen en 15 uur al standby te zijn. Geen SIM alleen Wi-Fi aan en niet aangeraakt.
Nu nog iets van 48% batterij over. Zal binnenkort wel minder worden als de SIM erin gaat.
Waarom heb je er (nog) geen sim in gestopt? 8)7

De specs bij de kijkshop laten een accuapaciteit zien van 1350 mAh, maar ik dacht dat de toestellen voor Europa bedoeld allemaal een 1500 mAh accu hebben. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Omdat ik nog geen SIM van mijn werkgever had gekregen. ;)
Ik weet niet wat voor capaciteit de batterij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Coenen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:04:
Omdat ik nog geen SIM van mijn werkgever had gekregen. ;)
Ik weet niet wat voor capaciteit de batterij heeft.
Lol, ja, duidelijke reden 8)

Zou je eens kunnen nakijken wat de capaciteit is van de accu in jouw G300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Edwinl schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:08:
zelf zat ik te denken om te flashen naar :
[ROM] [ICS] [B952] INFUSION [CM FEATURES] [B06]
of 1 van de laatste Cyanogenmod roms.. maar wil wel een stabiele rom.
Infusion is een goede keuze, die heb ik ook gebruikt. Tillaz maakt mooie ROMs voor de G300 :)
RicoK schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:06:
Lol, ja, duidelijke reden 8)

Zou je eens kunnen nakijken wat de capaciteit is van de accu in jouw G300?
Europese models hebben inderdaad 1500 mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
gambieter schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:32:
Europese models hebben inderdaad 1500 mAh.
Thanks voor deze bevestiging.
Een van de reacties op Kijkshop.nl bij de telefoon geeft ook min of meer dezelfde bevestiging. Slordig, dat dan niet de juiste specs worden vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
RicoK schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:33:
Thanks voor deze bevestiging.
Een van de reacties op Kijkshop.nl bij de telefoon geeft ook min of meer dezelfde bevestiging. Slordig, dat dan niet de juiste specs worden vermeld.
Had ik eerst ook, zie gambieter in "[Huawei Ascend G300] Ervaringen en custom ROMs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Hier ook een nederlands model met 1500 accu;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vandaag ook een Huawei Ascend G300 gehaald. Het toestel ziet er in het echt net zo uit als de vele positieve reviews verwoorden. Gaaf toestel.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben er ook nog erg tevreden mee. Metname de batterij duur, ik hoef hem niet elke nacht aan de lader te hangen. Of eigenlijk nog niet, aangezien m'n 3G data nog niet werkt. Zodra dit werkt zal het wel harder gaan met m'n batterij.

Wat anders; heeft niet direct wat met dit toestel te maken. Maar omdat m'n data niet werkt, ben ik afhankelijk van Wi-Fi voor data, het lijkt erop dat de G300 de AP info van m'n Samsung S2 heeft overgenomen.
In m'n G300 staan opeens allerlei AP's die ook in m'n S2 staan. D'r zitten AP's tussen waar ik nog niet ben geweest met m'n G300, dus ergens moet de G300 die gepakt hebben van m'n S2, is dat normaal? Opzich wel handig, maar ik wist niet dat dat gebeurde.

• RicoK
Coenen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:20:
Ik ben er ook nog erg tevreden mee. Metname de batterij duur, ik hoef hem niet elke nacht aan de lader te hangen. Of eigenlijk nog niet, aangezien m'n 3G data nog niet werkt. Zodra dit werkt zal het wel harder gaan met m'n batterij.
Ik ben niet een heel erg actieve smartphone gebruiker. Meestentijds ligt mijn smartphone standby te wezen, maar wel met 24/7 3G aan voor een constante sync. Ik heb m'n G300 nog maar erg kort, ik heb de accu nog maar twee keer van een nieuwe lading moeten voorzien, maar beide keren heb ik ruim 3 dagen (!!) gehaald. De voorganger van mijn G300, een HTC Legend, haalde (niet constant) krap aan net de 2 dagen.

Alle negatieve reviews van hedendaagse smartphones aangaande de accuduur in ogenschouw nemende ben ik hiermee ontzettend tevreden!!

• RicoK
Ik heb een vraagje aangaande het sorteren van apps.

Alle vooraf geïnstalleerde apps staan keurig gesorteerd op naam. Dit is ook zoals ik het graag wil hebben. Echter, nieuwe door mij geïnstalleerde apps worden achteraan de reeds vooraf geïnstalleerde apps geplaatst en dan ook nog eens ongesorteerd. Is er een manier om mijn geïnstalleerde apps samen te voegen tussen de reeds vooraf geïnstalleerde apps en deze op naam te sorteren? De enige sorteerfunctie die ik kan vinden is het sorteren op grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hacamardav
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06-2024
Hallo, Zaterdag haaft mijn docher de g300 gekocht, nu heeft ze 1 favoriet spel en dat is temple run.
Alleen dat draait volgens haar niet soepel.

Weten jullie misschien een goede oplossing?

Ik ben zelf totaal niet bekend met android telefoons en een noob op computergebied.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Harry

• RicoK
hacamardav schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:02:
Hallo, Zaterdag haaft mijn docher de g300 gekocht, nu heeft ze 1 favoriet spel en dat is temple run.
Alleen dat draait volgens haar niet soepel.

Weten jullie misschien een goede oplossing?
Wat/hoe was haar ervaring op haar vorige toestel? En wat voor een toestel was dat?

Wat we zeker niet moeten vergeten is dat de Waawee Ascend G300 nog altijd een budget toestel is qua prijs en specs getuige de 1 Ghz singlecore CPU en 'maar' 512 MB RAM.

• funtek
  • Laatst online: 13-03-2014
Weet iemand misschien tot max. hoeveel mb je het geheugen kan uitbreiden met een sd kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telfort email instelling krijg ik niet voor mekaar

ik krijg steeds verificatie methoden worden niet ondersteund door server

iemand enig idee wat ik verkeerd doe

gr edwin
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funtek schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:54:
Weet iemand misschien tot max. hoeveel mb je het geheugen kan uitbreiden met een sd kaartje?
funtek schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:54:
Volgens mij 32Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet het antwoord. Ik heb voor mijn zoon dit toestel aangeschaft met prepaid. Vervelende is alleen dat internet 3g aan moet staan om verbonden met telefoon netwerk te zijn. Zo is zijn prepaid zo op. Hoe los ik dit op? Als ik internet uitzet valt dus hele verbinding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:57:
Wie weet het antwoord. Ik heb voor mijn zoon dit toestel aangeschaft met prepaid. Vervelende is alleen dat internet 3g aan moet staan om verbonden met telefoon netwerk te zijn. Zo is zijn prepaid zo op. Hoe los ik dit op? Als ik internet uitzet valt dus hele verbinding weg.
Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Alleen 2G-netwerken --> aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt geen verschil. Wi-Fi aan, gewoon telefoonverbinding. Wi-Fi uit, geen telefoonverbinding. Met gegevens toegang aan wel telefoonverbinding. Erg vreemd. Gebeld met Huawei, hebben geen oplossing. Overigens heb ik hier 2 toestellen, allebei hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funtek
heb deze tel ook met ics.volgende dingen heb ik uitgezet en ik kon wel bellen (naar me voicemail bv)
Gegevenstoegang aan
Altijd-aan mob. gegev. ins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik zou zeggen:
- terugzetten naar fabrieksinstellingen > werkt dat?
- zo niet, probeer het eens met een andere SIM-kaart > werkt dat?
- zo niet, custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die zijn phone echt super willen laten draaien deze rom instaleren

http://www.modaco.com/top...om-b960-r6-updated-06-03/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuw Ascend G300 (met ICS 4.0.3) gekocht bij de Kijkshop.
Er zijn 2 problemen:
1. Tijdens het afspelen van muziek stop deze spontaan na ongeveer 30 sec.
2. Als ik een app open en terugga naar homescreen dmv de homeknop wordt het interface helemaal opnieuw geladen en dit duurt steeds 5 seconden.
Ik heb al fabrieksinstellingen teruggezet maar dit helpt niets.
Iemand enig idee voor een oplossing of gewoon terug naar de winkel?
Dank voor de reactie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande Rom installeren. Originele Rom zit naar mijn mening vol met fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:41:
Bovenstaande Rom installeren. Originele Rom zit naar mijn mening vol met fouten.
Hoe gaat de betreffende Rom om met de accu en dan met name de accuduur?

Ik heb nog de originele Rom geïnstalleerd. Op zich ben ik hier niet ontevreden mee, ware het niet dat ik niet zo heel erg tevreden ben over de accu(duur). De accuduur lijkt wel een eigen leven te leiden. Ik zal dit toelichten. Als ik de G300 een hele nacht aan de lader heb laten hangen, gaat de G300 zo maar 2 tot 3 dagen mee op de nieuwe acculading. Ik ben een niet zo heel erg actieve smartphone gebruiker, ik Whatsapp en Gmail wel veel. Echter, zodra ik de G300 van de lader haal als de telefoon aangeeft dat deze is opgeladen, haal ik nog niet eens de 24 uur.
Ik heb al eens de telefoon gereset naar de factory defaults. Leek te helpen, maar wel nadat ik de telefoon de eerste keer weer een volle nacht aan de lader had gehangen.

Dus, gaat de betreffende Rom anders c.q. beter om met de accu(duur) en het laden ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Hoe gaat de betreffende Rom om met de accu en dan met name de accuduur?

Ik heb nog de originele Rom geïnstalleerd. Op zich ben ik hier niet ontevreden mee, ware het niet dat ik niet zo heel erg tevreden ben over de accu(duur). De accuduur lijkt wel een eigen leven te leiden. Ik zal dit toelichten. Als ik de G300 een hele nacht aan de lader heb laten hangen, gaat de G300 zo maar 2 tot 3 dagen mee op de nieuwe acculading. Ik ben een niet zo heel erg actieve smartphone gebruiker, ik Whatsapp en Gmail wel veel. Echter, zodra ik de G300 van de lader haal als de telefoon aangeeft dat deze is opgeladen, haal ik nog niet eens de 24 uur.
Ik heb al eens de telefoon gereset naar de factory defaults. Leek te helpen, maar wel nadat ik de telefoon de eerste keer weer een volle nacht aan de lader had gehangen.

Dus, gaat de betreffende Rom anders c.q. beter om met de accu(duur) en het laden ervan?
Ik haal met de stock plus rom met gemak 2 dagen. En ik mail/whatsapp en bel. Daarnaast reageert het scherm veel beter, functietoetsen reageren beter, toestel is sneller en die irritante melding als je van Wifi naar 3g gaat is weg. Schakelt gewoon automatisch over. Ik zou zeggen gewoon doen, je kunt altijd terug naar de stockrom maar ik ben blij dat die ervan af is.

Overigens laad ik mijn toestel in nog geen uur vol.

Laat ff weten als je switcht van Rom hoe jou ervaringen zijn. Altijd leuk en leerzaam voor anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:46:Ik haal met de stock plus rom met gemak 2 dagen. En ik mail/whatsapp en bel. Daarnaast reageert het scherm veel beter, functietoetsen reageren beter, toestel is sneller en die irritante melding als je van Wifi naar 3g gaat is weg. Schakelt gewoon automatisch over. Ik zou zeggen gewoon doen, je kunt altijd terug naar de stockrom maar ik ben blij dat die ervan af is.

Overigens laad ik mijn toestel in nog geen uur vol.

Laat ff weten als je switcht van Rom hoe jou ervaringen zijn. Altijd leuk en leerzaam voor anderen.
Dank voor je reactie. Ik heb er echt heel veel oren naar. Het wordt echter wel mijn eerste keer...... :P. Ik zal de stappen in de link die jij hebt gedeeld eens goed gaan bestuderen en mij er eens over gaan buigen.

Heb je nog aanvullende tips (voor de eerste keer....)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon stap voor stap dit volgen : http://huaweig300.com/hua...ean-ics-rom-from-scratch/

Was voor mij ook eerste keer. Wel de tijd voor nemen. Je bent een uurtje bezig. Maak wel een backup van je foto's etc en eventueel van je apps. Met Nandroid kan je als je dat wil een backup maken van je huidige rom met alle instellingen maar ik denk dat je echt niet meer terug wil als Stock plus erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Musicmasters,

Thanks. Ik ben nu bezig je link aan het doorlezen. Ziet er erg helder uit!

Ik heb echter een Windows 8 notebook, upgraded van Windows 7. Ik neem aan dat het qua drivers niet uit hoeft te maken.

Ik laat je het weten of en wanneer ik over ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niks uit te maken. Gewoon proberen. Als de drivers niet werken verandert er ook niks aan je telefoon dus daarvoor niet schadelijk.

Of ik over ben? Zat net met toestel van mijn zoontje te pielen, nog met stockrom, en werd al weer chagrijnig van dat ding. Vd week ff sdkaartje halen en dan mijn zoontje blij maken. Gewoon doen! :Y

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik check zojuist mijn instellingen en ik zie dat ik een Build-nummer eindigend op B934 heb. Dit Build-nummer kom ik verder niet tegen. Kan ik vanaf dit Build-nummer probleemloos te werk gaan?

NB Ik heb wel de juiste Smallbandversie 2030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Gaat om baseband en die is correct. Buildnumber is de rom die je nu draait en die gooi je er dus straks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:21:
Hoi! Nieuw hier en ook wel interesse in de G300 als eerste Android telefoon, ben nog wat aan het oriënteren.
Beoogd gebruik:
-maps, navigatie
Hier idem, we zijn met een aantal familieleden aan het kijken voor een cadeau voor tante die door een cursus net digibeet af is en wij willen haar haar eerste smartphone geven.
Echter, ze wil ivm vaste lasten op zeker geen databundel/abonnement.

Is er al iemand die een 'offline navigatie' op deze heeft lopen, voor Europa,(Hongarije is haar vakantie land van keuze altijd) welke?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Begrijp ik hieruit dat je niet kunt bellen met deze telefoon als je geen mobiel internet hebt aan staan ?
Ik wil deze voor iemand kopen die geen mobiel internet gaat gebruiken. Wel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

Christiano007

Ich bin der champion

Je kunt Dataverbinding toch gewoon uitzetten?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Christiano007 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:35:
Je kunt Dataverbinding toch gewoon uitzetten?
Inderdaad. Mijn vader heeft er een en die werkt prima zonder roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:58:
[...]

Hier idem, we zijn met een aantal familieleden aan het kijken voor een cadeau voor tante die door een cursus net digibeet af is en wij willen haar haar eerste smartphone geven.
Echter, ze wil ivm vaste lasten op zeker geen databundel/abonnement.

Is er al iemand die een 'offline navigatie' op deze heeft lopen, voor Europa,(Hongarije is haar vakantie land van keuze altijd) welke?
Ik heb zowel Sygic als Navigon. Werkt allebei goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobr schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:10:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je niet kunt bellen met deze telefoon als je geen mobiel internet hebt aan staan ?
Ik wil deze voor iemand kopen die geen mobiel internet gaat gebruiken. Wel wifi.
Werkt gewoon. Ik heb me vergist in eerste instantie in de instellingen. Al mijn berichten omtrent wifi, mobiel internet negeren aub ! Sorry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:03:
[...]

Ik heb zowel Sygic als Navigon. Werkt allebei goed.
Oh, dat dat er alle 2 op past qua opslag!

Dus die werken gewoon vanaf de extra geheugensleuf kaartje? (Dat werkt bijv. geheel onverwacht bij de samsung note II bijv. niet, apps vanaf sd... vandaar de vraag, dat het wel zeker is)
Of is daarmee (kaarten) nu je telefoon's interne geheugen vol, behoudens het extern geheugen kaartje waarop je wellicht geen app's maar wel muziek/video/doc's hebt?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:18:
[...]

Oh, dat dat er alle 2 op past qua opslag!

Dus die werken gewoon vanaf de extra geheugensleuf kaartje? (Dat werkt bijv. geheel onverwacht bij de samsung note II bijv. niet, apps vanaf sd... vandaar de vraag, dat het wel zeker is)
Of is daarmee (kaarten) nu je telefoon's interne geheugen vol, behoudens het extern geheugen kaartje waarop je wellicht geen app's maar wel muziek/video/doc's hebt?
Ik heb nu alleen Navigon erop staan. FF checken ..........Gecheckt. Staat bij mij op externe SD. Geen probleem. Lachen dat een OE A WEI soepeler werkt dan een dure Note. ;) Past overigens makkelijk op intern geheugen. Mijn vrouwtje heeft een GIO en die heeft een geheugen van niks en daar past het ook op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Waarschuwing aan de newbies. Ik zou wel een andere Rom gebruiken wil je het toestel echt soepel laten werken. Ik werd echt niet goed van een scherm en functietoetsen dat niet vlot reageerde, apps die langzaam laden etc. Met de rom en stappenplan die je hierboven vindt draait het toestel als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:33:

Ik heb nu alleen Navigon erop staan. FF checken ..........Gecheckt. Staat bij mij op externe SD. Geen probleem. Lachen dat een OE A WEI soepeler werkt dan een dure Note. ;) Past overigens makkelijk op intern geheugen. Mijn vrouwtje heeft een GIO en die heeft een geheugen van niks en daar past het ook op.
Ok, thanx heel veel :-)
Dan staat deze nu nr1 op de lijst.
De note II is overigens top, ben ik tevreden mee in alle opzichten.
En ik heb zelf geen app2sd nodig. Maar dat het er niet op kan was voor mij toch ook een onverwachte 'verrassing'.

Voor zo ver we zochten lijkt hoe a wei een goed merk kwa kosten/spec's, op 1 na, maar die wordt het niet, is alleen via een eu webshop te krijgen. X nogwat maar ben het alweer vergeten omdat die het toch niet gaat worden.

Ben benieuwd hoe groot het succes van dit model zal zijn, ook kijkshop verkoopt ze.
Kan huawei best wel eens vast voet in NL gaan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet wel zeker dat Huawei groot gaat worden. Ik heb dit toestel omdat ik in afwachting ben van een nieuwe baan en niet veel wilde uitgeven maar als je hun Honor2 ziet met quadcore, jammie. Vodafone verkoopt deze toestellen in UK in een prepaid pakket, de G300 bedoel ik dan natuurlijk. Voor de €130,- die ik inclusief Cashback Kijkshop heb betaald kun je in Nederland volgens mij geen beter toestel kopen. Echt stevig met gorilla glas. Heb toestel nu 3 weken, geen krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funtek
Middag,

Sinds een aantal weken heb ik deze Huawei en ben enorm tevreden. Nu ik wil een andere rom erop zetten wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Kunnen jullie mij vertellen:
* welke het meeste stabiele rom is voor ICS 4.0 (deze draait nu ook op mijn telefoon)
* is er wellicht ook een stabiele rom aanwezig om 4.1 of 4.2 android erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funtek schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:21:
Middag,

Sinds een aantal weken heb ik deze Huawei en ben enorm tevreden. Nu ik wil een andere rom erop zetten wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Kunnen jullie mij vertellen:
* welke het meeste stabiele rom is voor ICS 4.0 (deze draait nu ook op mijn telefoon)
* is er wellicht ook een stabiele rom aanwezig om 4.1 of 4.2 android erop te zetten?
Wel lezen in forum. 8)7 Een paar posten hierboven staan 2 links door mij gepost. 1 met Stock Plus rom die ik zelf draai en 1 link met stap voor stap hoe dit te doen. Overigens kun je op dat forum ook andere roms vinden op basis van hogere Android versies. Ik ben zelf lovend over Stock Plus. Getweakte versie van stockrom waarbij zo ongeveer alles beter functioneert. Draait als een tierelier.

Nogmaals, lezen alvorens vragen te stellen. |:(
Pagina: 1 2 Laatste